Een salaris kan je niet vergelijken met wat je voor een project krijgt.......ook niet met freelance uurtarieven enzo......maar goed...
Ik kliederde:
Mijn ervaring met bedrijven uit de grafische industrie (reclamebureau's, ontwerpstudio's en ook webdesignbedrijven) is dat ze over het algemeen uitbetalen aan de hand van de richtlijnen van de BNO en daarin staat precies beschreven in welke salaris-schaal iemand met zus en zo'n opleiding en zus en zolang ervaring zou vallen.
Nergens zeg ik dat je (wewaarop Cool_duck antwoordde
Dan verdien ik boven dan gemiddeld.
Niet waar dus wat jij zegt, ok misschien heb je dan een slechte ervaring. Mijn ervaring is juist dat de grafische/web industrie fantastisch is. Qua werk, maar ook qua beloning.
Zoals ik ergens eerder in deze topic al aangaf heb ik echt niet te klagen over mijn salaris
(alleen jammer dat mijn vriendin er zoveel van opmaakt ...)
edit:
fout naampje, zorry
fout naampje, zorry
Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Anoniem: 4053
No offence, volgens mij heb je teveel vertrouwen in jezelf OF je weet niet hoe je een goede site bouwt. Maar je ziet het allemaal te makkelijk. De tijd die je moet besteden hangt vanaf wat voor soort site het is. JIJ hebt het vast wel over sites van hobbisten. Ja, in dat geval heb je gelijk ja. Maar ik zit niet in dat kaliber.[b]Op zaterdag 08 september 2001 21:16 schreef
Overleg/briefing 1 uur
Functioneel ontwerp 4
Overleg 1 uur
Grafisch ontwerp 8 uur
Overleg 30 minuten
Aanpassingen 2 uur
Overleg 30 minuten
Bouw 20 uur
Overleg 30 minuten
Verdere afrondingen 1 1/2 uur
Oplevering 1 uur
Niet echt veel tijd dus.
Om meteen een voorbeeld te nemen, je zegt dat overleg maar 1 uur duurt. Ik heb donderdag een bespreking gehad van 6 uren, zo veel hadden wij te bespreken, dus ga niet zeggen dat een bespreking van 1 uur genoeg is, dan heb je het wel over een hele kleine site. Ok, het ging niet helemaal over dat site, we hadden veel te bespreken omdat hij veel van zijn toekomstige bedrijfsactiviteiten ging vertellen, niet onbelangrijk vind ik. Tevens interessant om te horen. Bovendien zijn we familie, dat maakt het allemaal makkelijker.
Heb je weleens een site gemaakt dat 3 talen moet hebben? Nederlands, Engels en Chinees. Plus e-commerce mogelijkheden. Plus ik moest zelf de copywriting (tekst verzinnen) Nou dat doe je niet 1 2 3. Probeer maar een keer een site te maken maar dan maal 3, want het is echt kut met die 3 talen als je geen database technieken beheerst. Ik heb het allemaal dus statisch moeten doen. Nieuwe koppen, nieuwe tekst, nieuwe menus voor elke taal. Tel maar op hoeveel uren dat zijn.
Ik vergat het te zeggen. In mijn prijs zit meteen 1 of 2 jaar onderhoud. Dan is mijn prijs opeens wel voordelig?
Ja misschien heb je wel gelijk. Ik bedoelde gewoon het geld wat ik krijg voor mijn project. Dus eigenlijk is het geen salaris ja. Maar hoe moet je het noemen dan? Het is wel geld.Op zondag 09 september 2001 00:47 schreef McVirusS het volgende:
Een salaris kan je niet vergelijken met wat je voor een project krijgt.......ook niet met freelance uurtarieven enzo......maar goed...
ik kan niets anders doen dan dit te beamen,Op zondag 09 september 2001 00:47 schreef McVirusS het volgende:
overigens cool_duck (yay! mede aziaat!
tis allemaal wel wat.. ik hoor dat hier nog veel meer voor zichzelf doen... tis wel hard werken,...nou ja.. veel regel en, tis allemaal niet makkelijk... Maar ik bewonder oko de meeste (ook ben ik wel een klein beejtje trots op mezelf
, omdat ik van niets..al tot zo ver gekomen ben) Ik vind et wel knap..Ik weet niet hoe oud de meeste zijn hier... Maar ik weet zeker dat hier goeien zitten...
Tis jammer dat ik nu zelf niets kan doen, ik heb men hele handel hier klaarliggen, klaar voor et web, alleen probleempie is dat ik echt een spetterende portfolio-site moet maken. Veel zeggen dat je dat wat minder kan doen, maar als je het echt aantrekkelijk maakt, kan je de klant al laten zien dat je dat ook kunt, gewoon tot het uiterste gaan(inhoudelijk ook goed natuurlijk), dat wil ik
ik weet niet of anderen hier mee eens zijn hehe
(ow jah..dit is een mening hoor, niet een bedrijfsplan
lol)
Tis jammer dat ik nu zelf niets kan doen, ik heb men hele handel hier klaarliggen, klaar voor et web, alleen probleempie is dat ik echt een spetterende portfolio-site moet maken. Veel zeggen dat je dat wat minder kan doen, maar als je het echt aantrekkelijk maakt, kan je de klant al laten zien dat je dat ook kunt, gewoon tot het uiterste gaan(inhoudelijk ook goed natuurlijk), dat wil ik
ik weet niet of anderen hier mee eens zijn hehe
(ow jah..dit is een mening hoor, niet een bedrijfsplan
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Omzet?Op zondag 09 september 2001 00:51 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik bedoelde gewoon het geld wat ik krijg voor mijn project. Dus eigenlijk is het geen salaris ja. Maar hoe moet je het noemen dan? Het is wel geld.
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Sorry dat ik een verkeerde indruk heb achtergelaten.Op zondag 09 september 2001 00:52 schreef prototype het volgende:
[..]
ik kan niets anders doen dan dit te beamen,
overigens cool_duck (yay! mede aziaat!), we zeggen ook niet dat het bs is, enkel dat dit niet vaak voorkomt. We willen voorkomen dat iedereen denkt dat dit easy money is, want zo doe jij het laten overkomen, believe me, i've been there en de teleurstelling... je zou 's moeten weten, ik denk dat we dat dus willen voorkomen.
Maak je geen zorgen, ik denk niet makkelijk... Ik zal het nu rechtzetten.
Iedereen die DENKT dat het easy money is, heeft het mis. Ik werk keihard voor mijn prijs. Aan mijn eerste project heb ik in totaal meer dan 6 weken aan gewerkt. Op en af. Ik werk soms letterlijk dag en nacht. Ik begin meestal middags en eindig diep in de nacht. Dus ik werk heel hard om mijn centjes te verdienen. Ik doe er altijd alles aan om alles tot diep in de puntjes perfect te maken (perfectionist) daarom neem ik mijn tijd, en hanteer ik genoemde prijzen. Geloof het wel of niet, maar ik ga er vanuit dat ik kwaliteit lever, en kwaliteit daarvoor moet je betalen. Jah, tuurlijk is het een stuk relaxter dan werken in een winkel bijvoorbeeld, no offence.
Maar voor mij, en ik zeg voor mij, zijn alle design jobs min of meer makkelijk werk, want ontwerpen is mijn hobby, en geld verdienen met iets wat je leuk vind... is dat nou moeilijk of makkelijk?? Nadruk ligt meer op makkelijk dus. Snappen jullie het nog? Bovendien, dit is heel belangrijk. Dat geld is niet de enige beloning wat je krijgt, wat je ook krijgt is:
- nieuwe site voor je portfolio
- ervaring
- leerzaam
- eer
Je hebt dus door dat ik het allemaal toppie vind!
Die sukkels mogen denken dat web design een makkelijk job is, maar tegen hun zal ik eens willen zeggem, probeer toegelaten te worden tot een grote kunstacademie. Voordat je dat hebt gedaan moet je niet praten. Er zijn te veel sukkels hier die niet weten waar ze het over hebben. No offence!

ps, jij bent ook aziat? Cool!
hehe, tja er is een verschil tussen websites maken en webdesign.Op zondag 09 september 2001 01:04 schreef Cool_Duck het volgende:
Die sukkels mogen denken dat web design een makkelijk job is, maar tegen hun zal ik eens willen zeggem, probeer toegelaten te worden tot een grote kunstacademie. Voordat je dat hebt gedaan moet je niet praten. Er zijn te veel sukkels hier die niet weten waar ze het over hebben. No offence!
Veel kunnen wel websites maken, html etc php.... maar een goed design is erg belangrijk. Niet dat sommige het niet kunnen zonder opleiding. Maar de opleiding volg je gewoon om "geforceerd" je creativiteit los te laten en je te leren over de huidige trends. En dat is zeker in het "design" erg belangrijk
Nou ik behoor dus tot de groep "web designers".Op zondag 09 september 2001 01:08 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
hehe, tja er is een verschil tussen websites maken en webdesign.
Veel kunnen wel websites maken, html etc php.... maar een goed design is erg belangrijk. Niet dat sommige het niet kunnen zonder opleiding. Maar de opleiding volg je gewoon om "geforceerd" je creativiteit los te laten en je te leren over de huidige trends. En dat is zeker in het "design" erg belangrijk
Ik ben geen web developer, ik kan niet programmeren dus dat geef ik ook toe, maar designen kan ik wel.
Eindelijk iemand die snapt wat ik bedoel.
Ik zal maar niet beginnen over mijn visie op zwartwerkers in deze branche.Op zondag 09 september 2001 01:08 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Beloning?
Nee het is geen omzet, ik word slechts betaald voor mijn web design job. Tja, laat ook maar zitten man, doet er helemaal niet toe wat het is, als ik maar geld op mijn rekening zie.
Dan zal ik dat ook niet doen, krijgen we weer een eternal battle tussen good vs evil om het maar even zo uit te beelden.Op zondag 09 september 2001 01:11 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Ik zal maar niet beginnen over mijn visie op zwartwerkers in deze branche.
(overigens komen jouw en mijn visie overeen
hehe...tnx.. eindelijk eens een goeie post
(denk ik)
ik kan webdevelopen tot nu toe iets beter.. ik script veel met ASP en beetje PHP. Verder KAN ik wel designen... maar ik leer nu ..op het grafisch lyceum hoe ik dus "geforceerd" dus die dingen kan maken. En voordat ik "groot" (dus officieel) ga beginnen met webdesign, wil ik toch wel ff een jaartje verder zijn. Niet dat ik het niet kan, maar als je aankomt bij een klant en je hebt geen idee..dan zit je goed fout.
ik kan webdevelopen tot nu toe iets beter.. ik script veel met ASP en beetje PHP. Verder KAN ik wel designen... maar ik leer nu ..op het grafisch lyceum hoe ik dus "geforceerd" dus die dingen kan maken. En voordat ik "groot" (dus officieel) ga beginnen met webdesign, wil ik toch wel ff een jaartje verder zijn. Niet dat ik het niet kan, maar als je aankomt bij een klant en je hebt geen idee..dan zit je goed fout.
jah..Ik snap et wel, je pikt min of meer jobs van andere weg die er hun brood in moeten verdienen. Dat is wel waar. Maar weet je zeker dat je er in verder gaat, is het niet erg fout om eens een paar projectjes te doen..toch?Op zondag 09 september 2001 01:11 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Ik zal maar niet beginnen over mijn visie op zwartwerkers in deze branche.
Oeps. Ik mag dus niets zeggen. Ben namelijk in een grijs verleden keihard afgewezen voor St. Joost.Die sukkels mogen denken dat web design een makkelijk job is, maar tegen hun zal ik eens willen zeggem, probeer toegelaten te worden tot een grote kunstacademie. Voordat je dat hebt gedaan moet je niet praten.
No offence, maar de kunstacademie is echt niet zaligmakend hoor.
logt nu ook
Het is niet fout om een keer voor 250,- een site in elkaar te rossen voor je vader, je oom o.i.d. het is wel fout om binnen een paar maanden een stuk of 3 sites van 4000,- neer te zetten. Ik zou graag van de gelegenheid gebruik maken om uit te leggen hoe een economie in elkaar steekt of hoeveel je daarvan normaal gesproken na de lasten overhoudt, maar ik doe het niet.Op zondag 09 september 2001 01:14 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
jah..Ik snap et wel, je pikt min of meer jobs van andere weg die er hun brood in moeten verdienen. Dat is wel waar. Maar weet je zeker dat je er in verder gaat, is het niet erg fout om eens een paar projectjes te doen..toch?
nee ik snap je.... Ik vind het zelf opzich ook niet echt goed, want je belemmert andere mensen die er WEL van moeten rondkomen, als je zoiets doen, zorg dan als de speer voor dat et officieel word...
no offence, maar het is niet erg sociaal om hiermee door te gaan dan..
no offence, maar het is niet erg sociaal om hiermee door te gaan dan..
Ik denk dat je je erg vergist in het niveau van de gemiddelde deelnemer in deze thread. Zou ook een op-de-plaats-rust voor willen stellen. Wat betreft de kunstacademie.. de meeste kunstacademies zijn absoluut tegen commercieel vormgeven en laat dat nou net zijn wat je later moet gaan doen wil je werk hebben en houden. Niet dat een kunstacademie niet goed is voor een beetje achtergrond als het gaat om vormgeving en de geschiedenis van design in het algemeen. Maar stop even met je comments voor wat betreft sukkels etc. erg veel mensen in dit draadje hebben zichzelf al bewezen in de branche.Op zondag 09 september 2001 01:04 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
jah, of sommige kunnen het NOG niet (zoals ik oa - wegens lack of idees)
Maar goed, ik denk zelf..diegene die OP dit forum zitten zijn niet dom.... en de ene heeft er alleen vaak een andere mening over.. geen reden tot namen roepen (no flame intend)
Maar goed, ik denk zelf..diegene die OP dit forum zitten zijn niet dom.... en de ene heeft er alleen vaak een andere mening over.. geen reden tot namen roepen (no flame intend)
Maar waar trek jij de lijn dan?het is wel fout om binnen een paar maanden een stuk of 3 sites van 4000,- neer te zetten.
Want stel dat ik een site maak voor 4000 piekies en ik laat iemand een echte factuur, met BTW versturen? Is het legit voor de belastingen (Hoe het geld dan weer bij mij komt zou een probleem kunnen zijn, maar daarvoor heb je altijd weer betalingen in natura).
Of als ik nog braver ben en het gewoon opgeef aan de belastingen? Ben ik minstens 1/3 aan de fiscus kwijt, is het allemaal legit en is het dus niet fout.
Maar daarmee ben jij als zelfstandige nix meer of minder wijzer van geworden.
Begrijp me niet verkeerd
logt nu ook
dat snap ik ook wel..maar dan zou ik meer dan 4000 vragen
Just shut the fuck up.
Altijd. Ben niet voor niks "that damn good"Op zondag 09 september 2001 00:49 schreef Cool_Duck het volgende:
No offence, volgens mij heb je teveel vertrouwen in jezelf
Hobbisten doen hun sites zelf.Op zondag 09 september 2001 00:49 schreef Cool_Duck het volgende:
JIJ hebt het vast wel over sites van hobbisten. Ja, in dat geval heb je gelijk ja. Maar ik zit niet in dat kaliber.
Ja vreselijk.Op zondag 09 september 2001 00:49 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik vergat het te zeggen. In mijn prijs zit meteen 1 of 2 jaar onderhoud. Dan is mijn prijs opeens wel voordelig?
|{ brrr }] |
wat wilt yellow hier mee zeggen?Op zondag 09 september 2001 01:37 schreef Yellow het volgende:
Just shut the fuck up.
[..]
Altijd. Ben niet voor niks "that damn good"
[..]
Hobbisten doen hun sites zelf.
[..]
Ja vreselijk.
Als iemand een echte factuur stuurt incl. BTW dat betekend het dat er naast omzetbelasting ook inkomstenbelasting over wordt betaald. Dus of je um nu zelf stuurt of laat sturen, je bent inderdaad wat kwijt aan inkomstenbelasting. Denk dat een lijn trekken niet gaat maar een gezond mens best begrijpt wanneer je het boekje te buiten gaat. Als ik thuis een klusje heb dan kan ik ongeveer de helft ook meteen weer in de blauwe envelop drukken. Daar pas je prijzen op aan. Zo werkt het in alle branches.Op zondag 09 september 2001 01:28 schreef TheDjasp het volgende:
[..]
Maar waar trek jij de lijn dan?
Want stel dat ik een site maak voor 4000 piekies en ik laat iemand een echte factuur, met BTW versturen? Is het legit voor de belastingen (Hoe het geld dan weer bij mij komt zou een probleem kunnen zijn, maar daarvoor heb je altijd weer betalingen in natura).
Als je wilt dat mensen je niet zien als prutskoning/beunhaas dan heb je gewoon net als elke andere ondernemer/loonslaaf belasting te betalen. Zo werkt het. Als je daar niet mee kunt leven dan pak je een hengeltje en ga je fijn aan het water zitten.
Dat yellow zo gaat duck huntenOp zondag 09 september 2001 01:38 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
wat wilt yellow hier mee zeggen?
lol... ok..ik weet niet hoe lang jullie heir nog rond hangen op dit bord..want dan gaat gitaarwerk zich nu ff bewijzen met een mooie photoshop shit.. ps..iemand ff een onderwerp? (ik kan beter designen onder opdracht)
Sorry maar opdrachten geven mag niet, want dan vraag je mensen wat voor ze te doen.. maar misschien dat Yellow wat heeft, de prutskoningOp zondag 09 september 2001 01:43 schreef gitaarwerk het volgende:
lol... ok..ik weet niet hoe lang jullie heir nog rond hangen op dit bord..want dan gaat gitaarwerk zich nu ff bewijzen met een mooie photoshop shit.. ps..iemand ff een onderwerp? (ik kan beter designen onder opdracht)
[edit]
wel via ICQ natuurlijk
Ik wil graag een bullseye hebben.
Mooi met standaard rood wit gebeuren
Mooi met standaard rood wit gebeuren
|{ brrr }] |
Shut the fuck up yourself arrogante bitch. Op dit forum mag iedereen zeggen wat ie denkt.Op zondag 09 september 2001 01:37 schreef Yellow het volgende:
Just shut the fuck up.
[..]
Altijd. Ben niet voor niks "that damn good"
[..]
Hobbisten doen hun sites zelf.
[..]
Ja vreselijk.
niet flamen aub, we zijn met zen allen nederlanders...
(ps ik ben bezig al
)
(ps ik ben bezig al
Ik bedoelde het niet persoonlijk. Anders had ik meteen namen genoemd.Op zondag 09 september 2001 01:22 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Ik denk dat je je erg vergist in het niveau van de gemiddelde deelnemer in deze thread. Zou ook een op-de-plaats-rust voor willen stellen. Wat betreft de kunstacademie.. de meeste kunstacademies zijn absoluut tegen commercieel vormgeven en laat dat nou net zijn wat je later moet gaan doen wil je werk hebben en houden. Niet dat een kunstacademie niet goed is voor een beetje achtergrond als het gaat om vormgeving en de geschiedenis van design in het algemeen. Maar stop even met je comments voor wat betreft sukkels etc. erg veel mensen in dit draadje hebben zichzelf al bewezen in de branche.
Mijn einddoel is niet web design, ik denk niet dat ik over 4 jaar nog webdesigner ben, dan ben ik allang verder.
ar·ro·Žgant (bn.)
1 verwaand => uit de hoogte
Maareh, ff to the point aangezien ik Yellow net als veel W&Gers live heb gezien weet ik dat Yellow niet arrogant is. Hou dergelijke aantijgingen dan ook voor je zolang je iemand niet persoonlijk kent. Beter nog: lees je eigen posts even door.
Zoiets ja...Op zondag 09 september 2001 01:50 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
...ik denk niet dat ik over 4 jaar nog webdesigner ben, dan ben ik allang verder.
Maareh, ff to the point aangezien ik Yellow net als veel W&Gers live heb gezien weet ik dat Yellow niet arrogant is. Hou dergelijke aantijgingen dan ook voor je zolang je iemand niet persoonlijk kent. Beter nog: lees je eigen posts even door.
Niet vergeten een sportvisakte aan te schaffen dan.Als je wilt dat mensen je niet zien als prutskoning/beunhaas dan heb je gewoon net als elke andere ondernemer/loonslaaf belasting te betalen. Zo werkt het. Als je daar niet mee kunt leven dan pak je een hengeltje en ga je fijn aan het water zitten.
Persoonlijk kan ik er wel meeleven, probeer zo weinig mogelijk klusjes thuis te doen, want naast dat geinige internet heb ik ook nog een vriendin en twee katten die altijd aandacht te kort komen.
Vind daarnaast ook dat de gemiddelde kwaliteit van de prutsende beun de haas - Hoeveel mensen ik niet heb ontmoet die, nadat ik verteld had wat ik zo dagelijks doe, me meedeelden "dat ze ook iets in Internet deden"

logt nu ook
Ik weet niet of je het weet, maar hij begon zelf met 'schelden'. Als je tegen iemand zegt houdt je mond dan heb je WEL een hoge dunk van jezelf. Ik lees mijn eigen posts altijd goed door.Op zondag 09 september 2001 01:52 schreef OzBoz het volgende:
ar·ro·Žgant (bn.)
[..]
Zoiets ja...
Ik vond Yellow eigenlijk wel een arrogant balletjeOp zondag 09 september 2001 01:52 schreef OzBoz het volgende:

Wat mij betreft is shut-the-fuck-up wat anders dan iemand uitmaken voor arrogante bitch maar das mijn visie en omdat ik hier modje schijn te zijn moet je het daar ff mee doen, kan het ook niet helpen. Gaat erom om het gezellig te houden. Probeer met je comments over het 1 en ander wat subtieler te brengen en niet te doen alsof de rest helemaal seniel is, want die zitten in de regel wat langer in de biss dan u en hebben daarmee al wat meer meegemaakt cq vaker met hetzelfde bijltje gehakt.Op zondag 09 september 2001 01:56 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het weet, maar hij begon zelf met 'schelden'. Als je tegen iemand zegt houdt je mond dan heb je WEL een hoge dunk van jezelf. Ik lees mijn eigen posts altijd goed door.
Wat bedoel je daar nou mee? Voor mij bestaan er hogere doelen dan web design, niet dat ik web design niet leuk vind.[b]Op zondag 09 september 2001 01:52 schreef OzBoz
Zoiets ja...
Bij deze:Op zondag 09 september 2001 01:47 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Shut the fuck up yourself arrogante bitch. Op dit forum mag iedereen zeggen wat ie denkt.

deze post werd u mede mogelijk gemaakt door teveel breezers
ANDERE doelen, mijn waarde, ANDERE....Wat bedoel je daar nou mee? Voor mij bestaan er hogere doelen dan web design
logt nu ook
kom op jongens, laten we het vriendelijk houden, ik denk dat et alleen maar ff een meningsverschilletje is. een forum is om elkaar te hlpen/fun hebben en niet om ruzie te maken of een kleinigheidje
(ow jah yellow, men photoshop loopt steeds vast...et is weer tijd om de pc opnieuw te formatteren
haat ik)
(ow jah yellow, men photoshop loopt steeds vast...et is weer tijd om de pc opnieuw te formatteren
Nou, je hebt gelijk, maar hij had het niet mogen doen, en jij weet dat als mod maar al te goed. Hij kon beter goede argumenten geven, en niet shut the fuck zeggen.Op zondag 09 september 2001 02:00 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Wat mij betreft is shut-the-fuck-up wat anders dan iemand uitmaken voor arrogante bitch maar das mijn visie en omdat ik hier modje schijn te zijn moet je het daar ff mee doen, kan het ook niet helpen. Gaat erom om het gezellig te houden. Probeer met je comments over het 1 en ander wat subtieler te brengen en niet te doen alsof de rest helemaal seniel is, want die zitten in de regel wat langer in de biss dan u en hebben daarmee al wat meer meegemaakt cq vaker met hetzelfde bijltje gehakt.
Ik weet hoe oud Yellow is, maar ik ben 20 en ik acht mezelf redelijk volwassen.
Je moet mij niet vergelijken met anderen, waarvan jij zegt dat ze langer dan mij in de biss zitten. Jij kent mijn werk niet.
Je hoeft je echt niet te bewijzen met een Photoshop creatie oid (liever niet zelfs).....trouwens.......bij "webdesignen" komt heel wat meer kijken dan een beetje met Photoshop kunnen omgaan.Op zondag 09 september 2001 02:04 schreef gitaarwerk het volgende:
(ow jah yellow, men photoshop loopt steeds vast...et is weer tijd om de pc opnieuw te formatterenhaat ik)
* GraasGast heeft even het laatste stukje van dit naar slotje ruikende topic gelezen en verbaast zich over het feit dat er mensen zijn die het presteren om een groepje devsletten om zich heen te verzamelen en ze net niet tot het punt van wanhoop te drijven waarop ze hem allemaal tegelijk tegen de grond slaan en bewusteloos trappen
tuurlijk..vertel mij wat.. ik bouw ze al zekers 5 jaar hehehe. maar toen waren et meer nog html/php/asp gebeuren..Op zondag 09 september 2001 02:06 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Je hoeft je echt niet te bewijzen met een Photoshop creatie oid (liever niet zelfs).....trouwens.......bij "webdesignen" komt heel wat meer kijken dan een beetje met Photoshop kunnen omgaan.
maar ik vind het wel humor..maar goed..ik schijn nu al een slechte naam te hebben, dus ok .. ik post van de week dan wel 1 mooi iets ok?? mag dat? voor de rest zal ik noooooooit meer wat posten heheehe
ah what the hell.. boeie eigenlijk..waar maak ik me druk om..ik weet van mezelf dat ik et kan, en ik loop hier waf en toe wat leip te doen ok... zo ben ik gewoon hehe... maarre goed joh..ik hou et wel voor mezelf en ik geloof ook in mezelf (altijd handig.. benneit arro ofzo..mocht het zo overkomen!
Sterker nog, ik ken je helemaal niet. Jij kent mijn werk en mij ook niet. Maar je moet je tone-of-voice in je berichten eens wat bijdraaien. Je doet je namelijk voor als Design-God, en die hebben we hier al. Is um puur de zinsnede van je berichten omdat zoals je al zegt, wij je werk niet kennen. Komt er een beetje op neer dat je niemand schijnbaar serieus neemt, ook dat is een gevolg van de manier waarop je post. Mij maakt het niet uit, maar tis logisch dat je daarmee nogal wat weerstand oproept.Op zondag 09 september 2001 02:05 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Je moet mij niet vergelijken met anderen, waarvan jij zegt dat ze langer dan mij in de biss zitten. Jij kent mijn werk niet.
Sorry, maar voor mij is werken als een 3D animator bijvoorbeeld, een HOGER doel dan web design. Ik heb respect voor de web design industrie, maar ik zeg alleen mijn mening. En gelijk heb ik wel, bij 3D animatie (en ik heb het over de grote namen) komt namelijk meer bij kijken dan bij web design. Die lui die Final Fantasy maken... zulke mensen verdienen alle eer. Dat is pas moeilijk. Relatief moeilijk dan, ik zeg echt niet dat web design een makkelijk baantje is, dus niet meteen boos worden.Op zondag 09 september 2001 02:03 schreef TheDjasp het volgende:
[..]
ANDERE doelen, mijn waarde, ANDERE....
Het ging helemaal niet om het werk wat je aflevert.......kunnen we moeillijk kritiek opleveren als we het nog nooit gezien hebben......het ging meer om je kijk/visie op deze branche.......die is overduidelijk niet van iemand die al langer meeloopt in deze "biss".Op zondag 09 september 2001 02:05 schreef Cool_Duck het volgende:
maar ik ben 20 en ik acht mezelf redelijk volwassen.
Nou, echt.Shut the fuck up yourself arrogante bitch.
Wat Ozboz probeert aan te geven is dat er hier mensen die MEER ervaring hebben dan jij, en - al wordt dat natuurlijk moeilijk - ook nog wel eens je NIVEAU van WERK zouden kunnen benaderen of overtreffen, maar dat die mensen NIET in COMPETITIE met je zijn, en dat je daar dan ook best wat van mag AANNEMEN.
Ikzelf reken mezelf niet tot die groep, want ik heb geen kunstacademie gedaan.
logt nu ook
ik vidn dat we heir met zen alle elkaar zouden moeten kunnen helpen, en dat sommige (en af en toe ik ook) gewoon neit zo'n bord voor hun kop moeten hebben en luisteren naar mensen die inderdaad meer weten/ervaring hebben
daarvoor is dit forum, en ik vind et tof om andermans werk te zien, leer ik ook alleen maar meer van. En ik vind dat we hier met zen allen elkaar moeten helpen/van elkaar leren zonder offences/flames.... ja toch?
daarvoor is dit forum, en ik vind et tof om andermans werk te zien, leer ik ook alleen maar meer van. En ik vind dat we hier met zen allen elkaar moeten helpen/van elkaar leren zonder offences/flames.... ja toch?
Goed verwoord.. maareh, mag je best tot die groep rekenen, ik heb ook geen kunstacademie gedaan.. LB.Op zondag 09 september 2001 02:11 schreef TheDjasp het volgende:
[..]
Ikzelf reken mezelf niet tot die groep, want ik heb geen kunstacademie gedaan.
niet helemaal mee eens.. meer eer vind ik niet...het is tenslotte ook werk... maar ik ben wel mee eens dat et wel moeilijk is... je kan hun beter zien als kunstenaarsOp zondag 09 september 2001 02:09 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Die lui die Final Fantasy maken... zulke mensen verdienen alle eer.
* Yellow|A denkt dat ie vaker shut the fuck up moet zeggen, werkt schijnbaar beter dan RM-tf achtige lange posts proberen te evenaren
|{ brrr }] |
Wat een onzin. Dat is appels met peren vergelijken, het zijn twee totaal verschillende area's of expertise en alleen daarom klopt je redenering niet.Sorry, maar voor mij is werken als een 3D animator bijvoorbeeld, een HOGER doel dan web design.
logt nu ook
hej jellow.. ehh..die site in je sig, is dat JOUW site?Op zondag 09 september 2001 02:18 schreef Yellow het volgende:
als dat zo is.. goed gedaan, dat vind ik nou design, gewoon creatief en niet na-geaapte dingen...(tenminste niet dat ik weet)
Andere thread vlam ik nooit, dit is voor nu een speciaal threadjeOp zondag 09 september 2001 02:15 schreef gitaarwerk het volgende:
En ik vind dat we hier met zen allen elkaar moeten helpen/van elkaar leren zonder offences/flames.... ja toch?
|{ brrr }] |
Eej, das toch onbegonnen werk, dat weet jij en dat weet ikOp zondag 09 september 2001 02:18 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A denkt dat ie vaker shut the fuck up moet zeggen, werkt schijnbaar beter dan RM-tf achtige lange posts proberen te evenaren
* GraasGast gaat toch maar in het kringetje staan...
iemand die de hele dag in een studio een beetje met vertexes en keyframes loopt de slepen verdient niet automatisch meer respect dan iemand die een mooi site-concept uitdenkt en uittekend, en er daarna een prachtige site van maakt, die er in alle relevante resoluties en browsers mooi uitziet, bugvrij, goed css-gebruik, template-based, databeest, enzz...
ik geef maar een voorbeeld
edit:
ik geloof dat ik het weer te laat heb gemaakt vanacht...wat een typo's
So? het zijn gewoon totaal andere vakgebieden...Op zondag 09 september 2001 02:09 schreef Cool_Duck het volgende:
Sorry, maar voor mij is werken als een 3D animator bijvoorbeeld, een HOGER doel dan web design.
Die lui die Final Fantasy maken... zulke mensen verdienen alle eer.
iemand die de hele dag in een studio een beetje met vertexes en keyframes loopt de slepen verdient niet automatisch meer respect dan iemand die een mooi site-concept uitdenkt en uittekend, en er daarna een prachtige site van maakt, die er in alle relevante resoluties en browsers mooi uitziet, bugvrij, goed css-gebruik, template-based, databeest, enzz...
ik geef maar een voorbeeld
edit:
Yup m'n webzijde
schijnt alleen dat de openings "jingle" nogal lomp gevonden word door bepaalde groeperingen binnen de Nederlandse samenleving
schijnt alleen dat de openings "jingle" nogal lomp gevonden word door bepaalde groeperingen binnen de Nederlandse samenleving
|{ brrr }] |
ahaOp zondag 09 september 2001 02:09 schreef OzBoz het volgende:
...Je doet je namelijk voor als Design-God, en die hebben we hier al...
* oh,when? dacht al dat ie zijn naam ergens hoorde...
maar goed..deze thread krijgt een raar luchtje...en die stinkt, dus ik sproei ff met mijn GoT-deodorant en hierna zijn we allemaal weer goede vriendjes oke?
Beetje respect voor elkaar en dan zijn we weer een stuk verder. Ik noem geen namen hier, je weet zelf wel over wie ik het heb.
"You're only as good, as what you did last week."
tja..nou..ik moet zegge..ik heb HEEEEEEL veel sites gezien (eigenlijk teveel heeh)
en ik vind deze erg goed..qua design etc.
Dit noem ik nou design, gewoon omdat et origineel is en aanspreekt
niet om te slijmen, maar ik vind een compliment op zijn tijd hier oko wel kunnen ... en ik meen et wel
en ik vind deze erg goed..qua design etc.
niet om te slijmen, maar ik vind een compliment op zijn tijd hier oko wel kunnen ... en ik meen et wel
Je moet nu niet weer gaan overdrijven, dat verwacht ik niet van iemand die hier modereert. Alles wat ik hier heb vertelt zijn waarheden. Die jongen vroeg toch hoeveel een webdesign gem. verdiende, en ik gaf gewoon antwoord. Ik ben GEEN design god, heb dat ook nooit willen laten merken. Ik weet niet waar je dat vandaan haalde.Op zondag 09 september 2001 02:09 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ken je helemaal niet. Jij kent mijn werk en mij ook niet. Maar je moet je tone-of-voice in je berichten eens wat bijdraaien. Je doet je namelijk voor als Design-God, en die hebben we hier al. Is um puur de zinsnede van je berichten omdat zoals je al zegt, wij je werk niet kennen. Komt er een beetje op neer dat je niemand schijnbaar serieus neemt, ook dat is een gevolg van de manier waarop je post. Mij maakt het niet uit, maar tis logisch dat je daarmee nogal wat weerstand oproept.
Ik roep weerstand op... jaja, zijn jullie zo gevoelig dan? Zo gevoelig dat je niet eens de waarheid onder ogen kan nemen? Als ik zeg dat ik zoveel verdien voor 1 opdracht, waarom geloven jullie het dan niet. JEZUS.... laat ook maar zitten. Ik zit er niet mee hoor, ik blijf gewoon verdienen wat ik zou verdienen. Als je het veel of weinig vind, waarom houd je het niet voor je?? Niet iedereen heeft dezelfde mening qua geld hoor.
Gitaarwerk heeft gelijk, we moeten hier peace sluiten. Onzin allemaal, het heeft niets met ons werk te maken. Nogmaals, het maakt mij niet uit wat jullie denken, ik krijg mijn geld toch wel. Normaal reageer ik nooit zo, maar sommige van jullie heeft echt een gevoelige snaar geraakt... Ik hoop dat jullie weten dat ik geen arrogante jongen ben, ik ben iemand die eerlijk is en mijn mening wilt uitten. Ik heb een paar keer fel gereageerd, maar ik was me gewoon aan het verdedigen.
oh,when? shut the f-
* Yellow|A axe effect
okay iedereen dikke zoen
* Yellow|A axe effect
okay iedereen dikke zoen
|{ brrr }] |
Een lelijke fiets is ook een fiets.Op zondag 09 september 2001 02:26 schreef gitaarwerk het volgende:
arrogante bal!Op zondag 09 september 2001 02:25 schreef oh,when? het volgende:
[..]
aha
* oh,when? dacht al dat ie zijn naam ergens hoorde...
maar goed..deze thread krijgt een raar luchtje...en die stinkt, dus ik sproei ff met mijn GoT-deodorant en hierna zijn we allemaal weer goede vriendjes oke?
Beetje respect voor elkaar en dan zijn we weer een stuk verder. Ik noem geen namen hier, je weet zelf wel over wie ik het heb.
lol..nej..ik bedoel gewoon dat ik et een goed design vind.. en gewoon eens ff een complimentje gegeven mag worden tussen al dit geflame
Mijn fiets is gestolen
maarja iemand in Utrecht was behulpzaam met een nieuwe fiets regelen tegen dezelfde prijs als de ontvreemde fiets mij koste.
Circle of life.
Circle of life.
|{ brrr }] |
Ja precies........en ook nog eens volledig onterecht.......iedereen weet dat DeFeCt de design god is.Op zondag 09 september 2001 02:28 schreef GraasGast het volgende:
arrogante bal!
Als we daarover gaan discusseren in deze thread is het einde helemaal zoek......dus ehm......back on topic graag.Op zondag 09 september 2001 02:30 schreef Yellow het volgende:
Mijn fiets is gestolenmaarja iemand in Utrecht was behulpzaam met een nieuwe fiets regelen tegen dezelfde prijs als de ontvreemde fiets mij koste.
Circle of life.
Deze topic ging over salarissen.....dus ook niet over wat je voor een (zwart) freelanceprojectje kan krijgen.
wheheheheh.. GraasGast en Mcviruss...die worden al gelijk happig
lol.. ok..zullen we dit topic maar sluiten? slotje erop? en gelijk slotje op alle agressie hier..
Ik vind..Dat wat wij zijn, wij moeten blijven tot zover wij daar zelf tevreden mee zijn...
Laat elkaar in ons waarden. Doe wat je niet laten kan, maar ga dan niet iemand anders erop lopen afkraken, want als dat gebeurt, kan ik ook wel meedoen, en dat wil je niet. (ik=grofste en hardste lul die je maar tegen kan komen, maar alleen als ik dat wil ofcourse;))
Ik vind..Dat wat wij zijn, wij moeten blijven tot zover wij daar zelf tevreden mee zijn...
Laat elkaar in ons waarden. Doe wat je niet laten kan, maar ga dan niet iemand anders erop lopen afkraken, want als dat gebeurt, kan ik ook wel meedoen, en dat wil je niet. (ik=grofste en hardste lul die je maar tegen kan komen, maar alleen als ik dat wil ofcourse;))
Het maakt me niet uit wat je van mij vindt, ik probeer jou alleen uit te leggen waardoor mensen zo reageren op jou. Das oorzaak > gevolg. Want, zoals in mun sig kunt zien zijn W&Gers normaal een erg vredelievend volkje, uitgezonderd kart- en bowlingbanen.Op zondag 09 september 2001 02:27 schreef Cool_Duck het volgende:
[..]
Je moet nu niet weer gaan overdrijven, dat verwacht ik niet van iemand die hier modereert.
Gaat dan maar naar bed toe
en McVirus begon over fietsen 
Trusten lieverds. (dit zou bijna naar de HK kunnen
)
Trusten lieverds. (dit zou bijna naar de HK kunnen
|{ brrr }] |
Die doen altijd alsof.. fakerz..Op zondag 09 september 2001 02:33 schreef oh,when? het volgende:
wheheheheh.. GraasGast en Mcviruss...die worden al gelijk happig
truste yellow... morgen weer een dag (bah ik meot weer werken
)
en aub geen flame meer..
/me houd daar niet zo van
en aub geen flame meer..
/me houd daar niet zo van
Toe es.. met een beetje eelt op de ziel valt het qua agressie reuze mee.. jij loopt dan nog niet zolang binnen W&G maar veel peoples kennen elkaar hier (mede door wat meetingkjes) en dan kan er ook wat meer gezegd worden. Brengt me op het volgende: Yellow, eikel, volgende keer ben je er weer bijOp zondag 09 september 2001 02:34 schreef gitaarwerk het volgende:
lol.. ok..zullen we dit topic maar sluiten? slotje erop? en gelijk slotje op alle agressie hier..
Joepie.okay iedereen dikke zoen
* TheDjasp gaat nu de kat van mijn vriendin wat aandacht geven en mijn poes aaien.
Of was het andersom...hoe later hoe flauwer...
logt nu ook
ahah ok dan... Jah..ik moet nog veel leren over de manier van zaken, maar ik weet nu onder andere wat ik nu wel en niet meer moet doen... niet serieus hier = vragen om problemen.
dus ik zal vanaf nu eens beter men best doen
dus ik zal vanaf nu eens beter men best doen
Dikke zoen terug aan iedereen (de dames dan) 
Aan de heren een handschud.
Ja man, iedereen... niet persoonlijk opnemen wat ik zei als het wel zo overkwam.
Aan de heren een handschud.
Ja man, iedereen... niet persoonlijk opnemen wat ik zei als het wel zo overkwam.
jah..helaas.. nou..ikw eet wel dat er altijd flinke problemen onstaan, en dat komt veelal gewoon omdat je elkaars uitdrukking niet zien..vandaar ook min of meer men titel : Internet is a sixth sence,..maar wat is nummer 6 zonder de rest?
ok..zand erover en we gaan lekekr allemaal door met waar we goed in zijn (en ons verder ontwikkelen)
en laten we deze forums ouden voor leerzame doelen
ik ga nu ok slapen..truste iedereen !
ok..zand erover en we gaan lekekr allemaal door met waar we goed in zijn (en ons verder ontwikkelen)
en laten we deze forums ouden voor leerzame doelen
ik ga nu ok slapen..truste iedereen !
* OzBoz gaat ook maffen, sweet dreamzzzZZZzzzZzzzZZzzz
zie je..heeft me speciale GoT-deodorant spray toch nog geholpen!!
* Anders vult het servies bij
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
mischien wel...de slotje-lucht is weg iigOp zondag 09 september 2001 02:50 schreef oh,when? het volgende:
zie je..heeft me speciale GoT-deodorant spray toch nog geholpen!!![]()
![]()
* Yellow|A komt wel de volgende meeting, paintballen toch?
|{ brrr }] |
nee, snowboarden!Op zondag 09 september 2001 15:46 schreef Yellow het volgende:
* Pelle komt ook en heeft bij het lezen van deze thread een paar keer zo hard gelachen dat het behang bij de buren naar beneden kwam zettenOp zondag 09 september 2001 15:46 schreef Yellow het volgende:
ohjeahhhhhh,Op zondag 09 september 2001 16:12 schreef oh,when? het volgende:
[..]
nee, snowboarden!![]()
oh,when?!!!oh,when?!!!oh,when?!!!oh,when?!!!
Anoniem: 4663
Yeah :P:POp zondag 09 september 2001 16:12 schreef oh,when? het volgende:
[..]
nee, snowboarden!![]()
* GraasGast vind alles best, maar denkt dan aangezien de learning curve van snowboarden tov. paintballen vergelijkbaar is met die van Bryce tov. Maya, en omdat je met verf toch wat creatievere dingen kan doen dan met sneeuw, het toch beter is om maar te gaan paintballen...
dit wil uiteraard niet zeggen dat ik niet kan snowboarden
dat zien we dan wel op de meetingOp zondag 09 september 2001 17:00 schreef GraasGast het volgende:
wat zijn die meetingen eigenlijk....
dikke cyberorgies,Op zondag 09 september 2001 18:25 schreef gitaarwerk het volgende:
wat zijn die meetingen eigenlijk....
maar daar niet verder op in, wel even over je ondertitel. Het is nog altijd sense en niet sence
Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32
(%&@*&#*@&#*!@ broer is vergeten uit te loggenOp zondag 09 september 2001 18:53 schreef xoror het volgende:
[..]
dikke cyberorgies,
maar daar niet verder op in, wel even over je ondertitel. Het is nog altijd sense en niet sence
dat staat er tochOp zondag 09 september 2001 18:53 schreef xoror het volgende:
[..]
dikke cyberorgies,
Anoniem: 14124
Ik denk niet dat je bij ons momenteel met jouw ervaring in 1 klap eventjes 4600 moet gaan vragen
Dan wordt er vriendelijk ja geknikt, wordt er gedag gezegd met "je hoort nog wel van ons", en dan zit je de weken daarna thuis met de gedachte van "waar blijft dat telefoontje toch?". En ondertussen zitten wij te gniffelen in de keuken
Hard maar waar.
Dan wordt er vriendelijk ja geknikt, wordt er gedag gezegd met "je hoort nog wel van ons", en dan zit je de weken daarna thuis met de gedachte van "waar blijft dat telefoontje toch?". En ondertussen zitten wij te gniffelen in de keuken
hehehe...dit komt me zo bekend voorOp maandag 10 september 2001 09:38 schreef Gordijnstok het volgende:
Dan wordt er vriendelijk ja geknikt, wordt er gedag gezegd met "je hoort nog wel van ons", en dan zit je de weken daarna thuis met de gedachte van "waar blijft dat telefoontje toch?". En ondertussen zitten wij te gniffelen in de keukenHard maar waar.
ow jah..mij ook (maar dan niet met webdesign hoor
)
Dit topic is gesloten.