Wat is het gem. salaris v/e Webdeveloper/designer?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.759 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26585

Topicstarter
Hallo allemaal,

Even een vraagje aangezien ik net afgestudeerd ben aan de HTS Hogere Informatica. Ik heb in mijn 2 periode's van stage veel ervaring opgedaan met Photoshop en Coldfusion, JSP, J2EE platformen en ASP etc.

Wat is een reëel start/aanvang salaris voor een webdeveloper c.q. webdesigner?

Iemand suggesties eigen ervaringen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:19
* Dennis calls Gordijnstok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Fat hangt geheel van het bedrijf af! Het ene bedrijf biedt 2000,- netto (ik spreek uit ervaring) de ander 6000,-.
Zoek eerst uit wat naar jouw idee een goeie werkgever zal zijn.

ps. waarom niet voor jezelf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:48

dusty

Y! Celebrate Life!

Welk bedrag vindt je dat je waard bent ?

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Op vrijdag 07 september 2001 16:04 schreef shakkie het volgende:
ps. waarom niet voor jezelf??
Er... 40 uur (+ uitloop) in de week werk bij een baas, in plaats van 24 uur per dag, ziekefonds verzekerd, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 07 september 2001 16:07 schreef CraZaay het volgende:
Er... 40 uur (+ uitloop) in de week werk bij een baas, in plaats van 24 uur per dag, ziekefonds verzekerd, ...
You've GoT a point there :+

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakkie
  • Laatst online: 04-03-2024
ok , je hebt gelijk, maar hoe belangrijk vindt jij vrijheid???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 16:10 schreef shakkie het volgende:
Heb jij een eigen zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Gemiddeld ligt het zo rond de 2500 en 3500 bruto als startsalaris, ongeacht je hoge opleiding.

Hoewel dit laag lijkt, zal dit salaris afhankelijk van jezelf zeer snel omhoog kunnen gaan. Dit hangt helemaal van jezelf af.

Ik zag ook even een bedrag van 6000 netto langskomen :D Erm..jah... Om eerlijk te zijn, is dat nogal hoog gegrepen. Ik heb bij een aantal grote webagencies ook gesolliciteerd, en daar werden bedragen tot maximaal 4750 bruto genoemd, en dat is heel wat voor een 21-jarige.

Tekenpotloot, ik kreeg net via icq van jouw de melding dat je ook bij Smash wilt gaan solliciteren. Wat voor ervaring heb je momenteel? Evt. referenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

Op vrijdag 07 september 2001 16:04 schreef shakkie het volgende:
Fat hangt geheel van het bedrijf af! Het ene bedrijf biedt 2000,- netto (ik spreek uit ervaring) de ander 6000,-.
Zesduizend gulden netto? Serieus? Zijn er hier mensen die dat ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor jezelf beginnen is in mijn opzicht niet rendabel meer, tenzij je een gevestigd netwerk hebt, iets dat ik niet heb.

Maar wat ik waard ben? Dat is nu net de vraag :)

Tekenpotlood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 02-06 16:16

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 07 september 2001 16:12 schreef Blues het volgende:
Zesduizend gulden netto? Serieus? Zijn er hier mensen die dat ontvangen?
Ze zijn er, maar dat zijn veelal geen code-kloppers. Dat zijn Adviseurs, met vele jaren ervaring.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 16:10 schreef shakkie het volgende:
In ieder geval de eerste 2 jaar dat iemand een eigen zaak heeft, zul je je vrijheid in mindere mate kwijt zijn. Naast de 70-80 uur die je dan per week werkt probeer je ook nog persoonlijke contacten met kennissen, vrienden en familie in stand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 16:14 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

In ieder geval de eerste 2 jaar dat iemand een eigen zaak heeft, zul je je vrijheid in mindere mate kwijt zijn. Naast de 70-80 uur die je dan per week werkt probeer je ook nog persoonlijke contacten met kennissen, vrienden en familie in stand te houden.
Dat is precies wat ik bedoelde met de contra-vraag "Heb jij een eigen zaak?" :)

Ik studeer en heb naast m'n studie samen met een compagnon een webdesignbedrijfje (zoals zovelen), met hostingmogelijkheden (eigen server dus). Dat betekent heeeeel veel uur in week werken/studeren. Als de server ermee kapt, kan ik in de auto stappen en vanuit Eindhoven naar Amsterdam rijden om het zo snel mogelijk te fixen. Vakantie? Leuk, als alles maar blijft draaien. Welke vrijheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 16:03 schreef dennisdotcom het volgende:
* Anoniem: 14124 calls Gordijnstok
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tekenpotlood, naar aanleiding van je interesse. Dit wordt ons nieuwe pand. Het zit in de wijk Osseveld, vlak naast het spoor en de snelwegafslag.

Afbeeldingslocatie: http://www.eurocommerce.nl/beeld/gebouwen/03_hb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4053

Volgens mij verdien je meer als je freelance werkt. Want ze rekenen dan niet op uurbasis, maar per opdracht.

De prijzen die mogelijk zijn per opdracht, varieeren van 3000 gulden netto tot 7000. Dus 6000 is echt zo veel nog niet. Vergeet niet dat wij in de grafische industrie zitten. Hier zijn de lonen niet bepaald laag. Als je goed bent natuurlijk.

Dat 3000 tot 7000 spreek ik uit ervaring. Want sinds kort werk ik ook al webdesigner. En ik ben nog niets eens klaar met mij studie. Pas begonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 18:41
Da's waar, maar als je geen opdrachten hebt, zit je zonder werk. Ik ben zelf freelance webdesigner, ben - als ik zo onbescheiden mag zijn - goed in mijn werk maar heb helaas een slecht netwerk, en heb nu de grootst mogelijke moeite om brood op de plank te krijgen. En dan kun je best wel weken hebben waarin je voor 7500,- factureerbare uren maakt, maar dat geld wat je dan verdient moet je wel wegstrepen tegen niet-factureerbare uren.

Wat het geld wat je verdient betreft, dat hangt niet alleen af van je opleiding en je vaardigheden, maar ook van het bedrijf. Een klein bedrijfje van een man of 6 met MKB-klanten zal je over het algemeen aanmerkelijk minder (kunnen) betalen dan een bedrijf van 100 man die de top van het zakenleven in zijn klantenbestand heeft. Ik ga overigens per 1 november voor 5000 bruto aan de slag bij een bedrijf. Tot die tijd moet ik ernstig op een houtje bijten tenzij er een opdracht binnenkomt.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

CoolDuck> uiteraard verdien je meer als je freelanced, maar daar komt dan meteen bij kijken dat je uberhaupt eerst aan je opdrachten moet komen. Dit is een HEEL groot punt. Ik kan het weten, trust me, 'k heb er elke keer veel moeite voor gedaan en vaak ook tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDjasp
  • Laatst online: 20-04 08:43

TheDjasp

het wordt toch niks

Een klein bedrijfje van een man of 6 met MKB-klanten zal je over het algemeen aanmerkelijk minder (kunnen) betalen dan een bedrijf van 100 man die de top van het zakenleven in zijn klantenbestand heeft.
De grootte van het bedrijf is volgens mij niet de doorslaggevende factor.
Het zit hem imho veel meer in de klanten.

Ik zit dus bij een bedrijf van 6 man, maar we hebben wel een leuke klantenportfolio.
Het salaris wat ik op het moment verdien komt ernstig in de buurt van dat wat Anders in november gaat verdienen, en ik weet as a fact dat ik minder zou verdienen bij een bedrijf met 100+ man.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

doe als ik.. ik heb er een..eigen zaakje (erg klein..) ik werk alleen..ik moe tnog alleen men portfolio maken etc.

wat je zou kunenn doen is.. ik werk bij de v n d..voor men ziekenfonds.. en daarnaast heb ikz elf nog een eenmansebdrijfje.. gaat goed samen.. (ow jah en ik zit nog op school) je hebt et wel verdomd druk en daarom moet je wel weten waar je aan begint.

dan heb je "vrijheid" en toch ziektekosten en een beetje zekerheid... en de erst van ej zekerheid moet je zelf opbouwen ofcourse

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
TheDjasp, jij hebt het nu over webdesigners in dienst (ontopic overigens), maar Anders heeft het over freelance webdesign en dan is het zeker wel zo dat een klein bedrijfje (meestal) minder te besteden heeft dan een groot bedrijf.
(waarschijnlijk gaat de vergelijking nog beter op als je vergelijkt met omzet ipv personeelsbestand... :))

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

Blacktop vind het geld niet zo belangrijk, maar zegt dat het belangrijker is in wat voor werk omgeving je zit, en of je je 'ei' er wel kwijt kan.....blacktop heeft het goed naar zijn zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A is ook een tevreden mens :)

Tja als je een HBO (oid) hebt gedaan kun je meestal wel (weet het even niet in deze economie) aan de slag voor iets tussen de 3700 tot 4300 bruto. Extra's zijn er dan als je bijvoorbeeld echt goed bent.

Als je je Masters hebt tja dan kun je weer 1000 hoger gaan zitten als start salaris.

Voor je eigen bedrijf klinkt alles wel supergeil met, tja we factureren 750 Euro per dag naar de klant toe. Heb even geen zin om te rekenen hoeveel gulden dat is, maar met dat geld moet je alle kosten van die dag ook betalen. Huur, gas, water, licht, software, PC's, systeembeheer e.d.

Als je in een groter bedrijf gaat werken boeien je secondary skills vaak niet zo erg. Als je bijvoorbeeld ASP klopper bent en je zit 5 dagen in de week 8 uur per dag te asp'en wat boeit je baas het dan of je kan photoshoppen? Een photoshop licentie kan dan beter worden besteed aan een vormgever, dus tja.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

true rue

daarom doe ik nu ook eerst grafisch ontwerpen dtp blbabal
kan gelijk helft van men middenstadsdiploma doen..en daarna nog een avondcursus web-programmeur... dan heb je et wel zitten denk ik :D (ow jah..nog wel ff die middenstandsdiploma volmaken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4663

Op vrijdag 07 september 2001 17:39 schreef gitaarwerk het volgende:
doe als ik.. ik heb er een..eigen zaakje (erg klein..) ik werk alleen..ik moe tnog alleen men portfolio maken etc.

wat je zou kunenn doen is.. ik werk bij de v n d..voor men ziekenfonds.. en daarnaast heb ikz elf nog een eenmansebdrijfje.. gaat goed samen.. (ow jah en ik zit nog op school) je hebt et wel verdomd druk en daarom moet je wel weten waar je aan begint.

dan heb je "vrijheid" en toch ziektekosten en een beetje zekerheid... en de erst van ej zekerheid moet je zelf opbouwen ofcourse
En je doet je correspondentie met al die klanten in dezelfde eigenzinnige stijl als dat je hier berichten post op GOT? ;)
Ik zou me als bedrijf zijnde toch wel drie keer achter de oren krabben als ik zoiets per post zou ontvangen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 18:43 schreef SpiritX het volgende:

[..]

En je doet je correspondentie met al die klanten in dezelfde eigenzinnige stijl als dat je hier berichten post op GOT? ;)
Ik zou me als bedrijf zijnde toch wel drie keer achter de oren krabben als ik zoiets per post zou ontvangen... ;)
Dat zou ik ook doen als ik naar z'n werk zou kijken. Allemaal leuk en aardig, maar alles behalve professioneel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hmm, zou ff chillen gitaarwerk, anders zit je met 27 alweer overspannen thuis. :) Tis overigens wel goed een brede achtergrond te hebben, maar middenstandsdiploma? sja.. mun zus heeft het ook.. handig als je een kledingzaak wil beginnen o.i.d. maar zie zelf het nut niet zo.

Over start salaris, tussen de 3500-4000 bruto lijkt me redelijk. Zoals Anders uit ervaring zegt Freelancen is ook niet alles. Komt een hoop meer bij kijken dan alleen factuurtjes deur uit sturen en je hebt dan nog meer het gevoel dat je werkt om belasting te betalen.

Een ziekenfondsverzekering boeit natuurlijk niet echt als het gaat om het maken van je keuze, of je nu je verpichte eigen bijdrage hebt van 59,- of niet. Particulier verzekeren moet je toch boven een bepaald bruto jaarinkomen (vorig jaar iets van 67000,- (12xbruto loon + 8% vak geld). Wanneer je freelance werkt dan hoop je zowiezo wel boven dat bruto jaarloon uit te komen.
Maar stel dat je een hoog bruto loon in gedachten hebt als startsalaris dan is het wel handig om even te checken of je niet meteen net boven die grens zit, particuliere verzekering kost toch rond de 230,- per maand.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26421

Collega van mij is DTP'er, 26 jaar jong en werkt 35 uur in de week: verdiend 3900,- bruto.

(zomaar ter informatie was dit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34250

Wat een hongerloontje :r allemaal.

Volgens www.loonindex.nl krijg je wel lekker :9 loontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:43

Pelle

🚴‍♂️

Wow...
* Pelle is behoorlijk tevreden met wat hij nu verdient, als hij dit zo allemaal leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 19:37 schreef peipei het volgende:
Wat een hongerloontje :r allemaal.

Volgens www.loonindex.nl krijg je wel lekker :9 loontje
Het gaat om een startsalaris, niet over het loon na een aantal jaren. Als je er even rekening mee houdt dat een modaal inkomen nog steeds rond de 50.000 bruto per jaar zit valt het echt wel mee. En van dat modale inkomen moeten dus gezinnen rondkomen. Verder is www.loonindex.nl alles behalve betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 17:29 schreef prototype het volgende:
CoolDuck> uiteraard verdien je meer als je freelanced, maar daar komt dan meteen bij kijken dat je uberhaupt eerst aan je opdrachten moet komen. Dit is een HEEL groot punt. Ik kan het weten, trust me, 'k heb er elke keer veel moeite voor gedaan en vaak ook tevergeefs.
Dat klopt! Het is juist leuk om allerlei 'losse opdrachten' te doen. Projecten dus... Dan vast te werken... vind ik.
Maar ik heb geluk qua freelance, mijn neef die zelf grafische vormgever is, heeft een groot netwerk van potentiele klanten. Dit zijn z'n oude/huidige clienten wat betreft grafische vormgeving werk/imago advies enz... Maar hij fungeert de laatste als mijn agent zeg maar. Elke klant van hem die een website wilt (en dat zijn er al 2 in de laatste 2 maanden), roept ie mij, want hij zelf doet geen websites. Ik hoef niet eens zaken te doen. Alleen zaken met mijn neef is genoeg.

Dus tip voor alle designers/web designers: NETWERKEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 17:12 schreef Anders het volgende:
Da's waar, maar als je geen opdrachten hebt, zit je zonder werk. Ik ben zelf freelance webdesigner, ben - als ik zo onbescheiden mag zijn - goed in mijn werk maar heb helaas een slecht netwerk, en heb nu de grootst mogelijke moeite om brood op de plank te krijgen. En dan kun je best wel weken hebben waarin je voor 7500,- factureerbare uren maakt, maar dat geld wat je dan verdient moet je wel wegstrepen tegen niet-factureerbare uren.

Wat het geld wat je verdient betreft, dat hangt niet alleen af van je opleiding en je vaardigheden, maar ook van het bedrijf. Een klein bedrijfje van een man of 6 met MKB-klanten zal je over het algemeen aanmerkelijk minder (kunnen) betalen dan een bedrijf van 100 man die de top van het zakenleven in zijn klantenbestand heeft. Ik ga overigens per 1 november voor 5000 bruto aan de slag bij een bedrijf. Tot die tijd moet ik ernstig op een houtje bijten tenzij er een opdracht binnenkomt.
Inderdaad, als je geen opdrachten heb, heb je geen geld. :'(
Precies, het hangt er vanaf hoe goed je bent en ervaringen... wat betreft prijs.

Nou als je goed in je werkt bent krijg je heus wel opdrachten, en je MAG zelfvertrouwen hebben, dus je mag best zeggen dat je goed bent. ;) Nou als je opdrachten wilt, het enige wat je hoeft te doen is een ijzersterk portfolio online zetten toch?
Ik ging ook stressen toen ik een toelatingsgesprek moest doen voor de kunstacademie, maar ik zei tegen mezelf: "Ik heb de lot in mijn eigen handen, ik ga in de tijd die ik heb een KILLER portfolio maken, en dan kunnen ze mij echt NIET weigeren. En ja, ik werd toegelaten. (vorige week begonnen, het is cool! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 21:49 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Nou als je opdrachten wilt, het enige wat je hoeft te doen is een ijzersterk portfolio online zetten toch?
Ik twijfel niet aan de kwaliteiten van Anders en denk dat je het hiermee ook wel heel erg makkelijk ziet. Zo werkt het namelijk niet. Zeker voor mensen met wat meer verplichtingen zoals gezin/eigen huis etc. Kan het stukje onzekerheid wat Freelancen altijd heeft slecht uitkomen. Ik ken dan ook veel Freelancers die toch weer kiezen voor een vast inkomen zonder de shit er omheen, stukje zekerheid dus. Kijk op het moment dat je het er een beetje bij doet is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 21:58 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan de kwaliteiten van Anders en denk dat je het hiermee ook wel heel erg makkelijk ziet. Zo werkt het namelijk niet. Zeker voor mensen met wat meer verplichtingen zoals gezin/eigen huis etc. Kan het stukje onzekerheid wat Freelancen altijd heeft slecht uitkomen. Ik ken dan ook veel Freelancers die toch weer kiezen voor een vast inkomen zonder de shit er omheen, stukje zekerheid dus. Kijk op het moment dat je het er een beetje bij doet is er niets aan de hand.
Zo bedoelde het niet. Excuses. Ik weet wel dat het niet altijd even makkelijk is om aan opdrachten te komen. Freelance is een uitdaging voor degene die vast werk zat zijn. Maar, vast werk kan ook heel Cool zijn! Bijvoorbeeld als het je lukt om te werken bij dat bedrijf dat Final Fantasy ontwikkelt.
Wat betreft mijzelf, ik ben nog student en woon thuis, dus kan bijna zonder zorgen freelancen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Op vrijdag 07 september 2001 21:44 schreef Cool_Duck het volgende:
Dus tip voor alle designers/web designers: NETWERKEN!!!
Overbodig -1

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Allemaal leuk en aardig..en wat ik gepost heb, denk je nou echt dat ik men goeie werk laat zien? denk et toch niet..ik denk wel dat jullie "ervaring" etzelfde zegt "niet laten zien wat je echt doet" wie weet loopt hier een knakker rond die je ideen jat..en je denkt toch niet dat ik wat post als ik niet weet waar et over gaat..ik werk al een tijdje zo..en ik wil andere gerust helpen... dus ik snap neit wat andere lullen...om te beginnen zijn dat gewoon goeie basen, en ik zeg dat niet alleen...dat is me toen ik net begon wel door meer dan 1 iemand tegen me gezegd....

no flame intend, maar kijken jullie eens naar jezelf en wat je post ..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op vrijdag 07 september 2001 18:46 schreef OzBoz het volgende:
Hmm, zou ff chillen gitaarwerk, anders zit je met 27 alweer overspannen thuis. :) Tis overigens wel goed een brede achtergrond te hebben, maar middenstandsdiploma? sja.. mun zus heeft het ook.. handig als je een kledingzaak wil beginnen o.i.d. maar zie zelf het nut niet zo.
ow jah..dit zei ik : dit is alleen handig... :D ok?
en why chillen? ik doe gewoon men werk en thats it.. ok?
en ik dacht dat et misschien wel fun was zo'n forum, maar als iedreeen alleen maar loopt te zeiken, tja..das niet echt fun heej..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 22:25 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ow jah..dit zei ik : dit is alleen handig... :D ok?
en why chillen? ik doe gewoon men werk en thats it.. ok?
en ik dacht dat et misschien wel fun was zo'n forum, maar als iedreeen alleen maar loopt te zeiken, tja..das niet echt fun heej..
Met dat chillen bedoelde ik minder hooi op de vork nemen.. goed bedoeld advies van iemand die legio depressive/overspannen twintigers kent en nu ook de eerste overleden 30-tigers. Dat bedoelde ik met chillen, tis al lang niet meer interessant om te roepen dat je 80 uur per week werkt.. bovendien zijn mede daardoor de ziektekosten-premies zo gestegen.

Wat betreft dat zeiken, neem van mij aan dat erg veel mensen hier wel weten waar ze het over hebben, je moet het daarom niet zien als zeiken maar als kritisch zijn. En dat is een goede eigenschap zolang je ook kritisch richting jezelf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ben kritisch zat..ook naar mezelf.. heb er hard genoeg voor gewerkt..maar ik vind dat sommige eens wat meer kritisch mogen zijn dan "zeiken"

bedoel.. ik weet dat ik et kan..zit ook niet voor niets op grafisch lyceum, en over die werkuren...ik geloof dat ik dat neit in men mond heb gehad hoor (correct me if I am wrong)

over die posts die onproffesioneel waren, voor de rest : waarom denk je anders dat ik ze hier post?? staat ook duidelijk boven dat et niet goed is of neits bijzonders.. dat dat ff duidelijk is (no flame intend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 22:39 schreef gitaarwerk het volgende:
ben kritisch zat..ook naar mezelf.. heb er hard genoeg voor gewerkt..maar ik vind dat sommige eens wat meer kritisch mogen zijn dan "zeiken"

bedoel.. ik weet dat ik et kan..zit ook niet voor niets op grafisch lyceum, en over die werkuren...ik geloof dat ik dat neit in men mond heb gehad hoor (correct me if I am wrong)
Dat van dat je op het grafisch lyceum zit zegt wel wat, maar niet alles. Creativiteit / talent kan niet gekocht/geleerd worden, slechts uitgebreid. Tom heeft ook z'n grafische opleiding niet afgemaakt, maar dat wil dan niet zeggen dat hij niet weet waar hij het over heeft. INTEGENDEEL (ja, uppercase vond ik wel toepasselijk). Tevens moet ik zeggen dat je nogal een soort arrogantie afstraalt in je posts, dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat als ik dat moet zien te relateren met je geposte werk. En dat met jatten etc... gedoe is totale BS, dan kon iedereen net zo goed z'n werk indammen op localhost, en zouden er nooit mooie dingen gedisplayed worden. Als je echt bang bent dat je werk gestolen wordt, moet je dit vooral doen. Tevens als je je images goed maakt, en FLINK ingewikkeld/mooi zodat het bij iedereen op het netvlies is getatoe-eerd dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Zulke dingen worden dan herkend, en de ripper wordt per direct afgestraft door de GoT AntiRipCommity ;).
over die posts die onproffesioneel waren, voor de rest : waarom denk je anders dat ik ze hier post?? staat ook duidelijk boven dat et niet goed is of neits bijzonders.. dat dat ff duidelijk is (no flame intend)
Je snijdt jezelf nogal in de vingers door dit te zeggen. Ik verwijs je naar de thread "Post hier je mooie photoshop pics" die tevens door jou gestart is... Mind the [edited by blalalala] :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 22:37 schreef Tom het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk maar goed ook, want als ik kijk naar jouw posts dan 'lijkt' het alsof jij je middelbare school nog moet afmaken. No offence, maar ik denk dat weinig bedrijven vertrouwen in je hebben als je zoveel spelfouten maakt.
Bullshit wat jij zegt...
Sinds wanneer wordt een designer/webdesigner beoordeeld op zijn spelfouten? Het gaat om mijn design werk en niet of ik een woordje goed spel of niet. Trouwens, dit is een forum met informele karakter, waar ik snel mijn post typ, ik ga echt niet letten op spelfouten hoor jongen...

Middelbare school?? Jij misschien. Ik zit op een HBO kunstacademie. Willem de Kooning Academie nog wel. Ik weet niet wat jij doe? Ik zal maar niet te snel oordelen als je mijn werk niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 22:39 schreef gitaarwerk het volgende:
Misschien ben je niet kritisch genoeg dat je dingen snel als gezeik ziet, maakt op zich niet uit, gem. NL-er kan erg slecht tegen kritiek en vindt het dus gezeik.
Klopt, maar jij noemt nogal een riedel activiteiten op. En naar aanleiding daarvan mijn chill-comments
Kijk op het moment dat je dingen gaat posten met de comments ín de trant van: 'ik laat mijn beste dingen niet zien want straks worden ze gejat', dan nemen mensen je niet meer serieus. Logisch ook, alles wat je later voor je klanten maakt staat op het net en is dus prima te rippen. Je moet gewoon het vertrouwen in jezelf hebben dat jij degene bent met de goede ideeen, maar als je daarvan niets laat zien, dan zal niemand daar achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 22:51 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Bullshit wat jij zegt...
Sinds wanneer wordt een designer/webdesigner beoordeeld op zijn spelfouten? Het gaat om mijn design werk en niet of ik een woordje goed spel of niet. Trouwens, dit is een forum met informele karakter, waar ik snel mijn post typ, ik ga echt niet letten op spelfouten hoor jongen...

Middelbare school?? Jij misschien. Ik zit op een HBO kunstacademie. Willem de Kooning Academie nog wel. Ik weet niet wat jij doe? Ik zal maar niet te snel oordelen als je mijn werk niet kent.
die reply was volgens mij dus op gitaarwerk gericht, en niet op jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 22:54 schreef prototype het volgende:

[..]

die reply was volgens mij dus op gitaarwerk gericht, en niet op jou :)
Oh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 22:56 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Oh?
Mjah, is net icq confirmed :), pacific_ocean zat vast in de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 22:56 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Oh?
ja.. sorry |:( je ICQ staat uit, maar ik heb die post van mij inmiddels gedelete... het was inderdaad voor gitaarwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 22:04 schreef Yellow het volgende:

[..]

Overbodig -1
Wat jij doet is helemaal overbodig. ;) Wie weet werd iemand wel gemotiveerd door mijn woorden... vervolgens krijgt ie dan 10 nieuwe opdrachten. Jah! Dan is het niet overbodig he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik moet gaan pitten denk ik :P
Charlotte: (10:53 PM) heb kitkat op
Tom: (10:53 PM) :D
Tom: (10:53 PM) kitkat?
Charlotte: (10:53 PM) ja
Charlotte: (10:53 PM) had ik op heenweg al gekocht
Tom: (10:53 PM) ohhhhhhhhhhhhhhh shitttttttt
Tom: (10:53 PM) |:( * 8392394
Tom: (10:53 PM) dacht ff aan wiskas
kattevoer :D
Charlotte: (10:54 PM) :D
Charlotte: (10:54 PM) ghehehe :DD
Charlotte: (10:54 PM) mafkeesje ;)
* Tom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 22:57 schreef Tom het volgende:

[..]

ja.. sorry |:( je ICQ staat uit, maar ik heb die post van mij inmiddels gedelete... het was inderdaad voor gitaarwerk.
CENSUREER DIE ICOON NOU 'S MAN!!!, 'k probeer hier even normaal een hamburger te eten, zonder die burger te proberen te tongen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 22:57 schreef Tom het volgende:

[..]

Ok, dan. Is goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

* Yellow|A bus naar Utrecht gemist

Coolduck - 1 overbodig
Prototype - 1 flame

ofzoiets :)

Doed can't we al just be friends, heb nou het gevoel dat een vorm van oude garde tegen een nieuwe garde keert en dat suckt. (is er een t achter de suck?) :)

Ik vind niet alles wat bijvoorbeeld coolduck of gitaarwerk hier posten mooi qua design, spelvauden? Tja ik maak ook vauden. Ik vind ook niet alles wat bijvoorbeeld Tom doet goed, ben nog steeds ongelukkig dat ik sitechecks niet opkan met mijn NS.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok.. even ON-topic..

4600 bruto is een mooi startsalaris voor veel beginnende WebDEVELOPERS.. denken jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 22:58 schreef prototype het volgende:

[..]

CENSUREER DIE ICOON NOU 'S MAN!!!, 'k probeer hier even normaal een hamburger te eten, zonder die burger te proberen te tongen :+
>:)

joh we hebben al 3 dagen niet zitten kleffen, ik ben nogal verkouden enzo... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zij is inderdaad mooi.. wie is dat Tom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:03 schreef Tekenpotlood het volgende:
Femme >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 23:03 schreef Tekenpotlood het volgende:
Pacific_Ocean hier op GoT, en Charlotte (en m'n vriendin O+) IRL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Alleen misschien is het handig dat we toch een beetje ontopic blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
COOL.. hou je daar maar goed aan vast! is zij model ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:02 schreef Tekenpotlood het volgende:
Ok.. even ON-topic..

4600 bruto is een mooi startsalaris voor veel beginnende WebDEVELOPERS.. denken jullie niet?
Veel zelfs...
Op vrijdag 07 september 2001 23:06 schreef Tekenpotlood het volgende:
Je zou het wel zeggen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ok.. even ON-topic..

Opzich wel, ik zou het een beginnende niet geven als ik werkgever was.. komt na de proeftijd of halfjaarcontract wel. Laat iemand eerst maar werken voor 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:01 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A bus naar Utrecht gemist

Coolduck - 1 overbodig
Prototype - 1 flame
ik flame niet, 'k vind 'm alleen wat overmoedig met z'n posts. Daar wijs ik 'm ook even op :P, nou... OKAY, misschien dan een heeeeeeeeeeeeel klein beetje... kennet zeg maar :+.

en als we toch met punten gaan gooien, bij deze:

Yellow: -1 Meeting :P :+
ofzoiets :)

Doed can't we al just be friends, heb nou het gevoel dat een vorm van oude garde tegen een nieuwe garde keert en dat suckt. (is er een t achter de suck?) :)

Ik vind niet alles wat bijvoorbeeld coolduck of gitaarwerk hier posten mooi qua design, spelvauden? Tja ik maak ook vauden. Ik vind ook niet alles wat bijvoorbeeld Tom doet goed, ben nog steeds ongelukkig dat ik sitechecks niet opkan met mijn NS.
Mjah, daar ben ik het totaal dus mee eens, hoe sucky NS ook mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
4600.. is het standaard bedrag voor de grotere bedrijven zoals: CMG, CAP, IS, etc.

dus het is inderdaad niet klagen voor een 21 jarige! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15644

Op vrijdag 07 september 2001 23:03 schreef Tom het volgende:

[..]

>:)

joh we hebben al 3 dagen niet zitten kleffen, ik ben nogal verkouden enzo... :'(
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 23:06 schreef Tekenpotlood het volgende:
Neej.. ik ben lantaarnpaal *D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:07 schreef prototype het volgende:

[..]

Mjah, daar ben ik het totaal dus mee eens, hoe sucky NS ook mag zijn :)
Ach, het is al 1 groot offensief tegen NS, het is toch gewoon een klote ding? :)
Ik bedoel: als m`n muis het niet doet noem ik het ook een klote ding, dus een browser ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey OzBoz.. waar werk je als ik vragen mag?

Ik zoek naar coole webDevelopment/design bedrijven..

T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ehm... tussen de 3500 en 4500 vind ik al een erg mooi begin eigenlijk. En dat gaat vast wel omhoog als je goed bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Trouwens, ik werk nu tot Januari/Februari volgend jaar (17 jaar oud, of jong -> whatever) bij een webdesigner in mijn woonplaats, ik ASP er op los met 40 uur per week. Wat is dan een redelijk uur-loon voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:09 schreef Pacific_Ocean het volgende:

[..]

En Tom is een paaldanser dan :P :+, newayz, * prototype gaat maar 's ff de stad in ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 05-06 18:04

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 07 september 2001 23:09 schreef Pacific_Ocean het volgende:

[..]

Hoezo? Is dat dan zo vanzelfsprekend dat je model bent?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kon em niet laten liggen.. WHAT A BABE!!!!! Met alle respect natuurlijk...!

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.co.uk/charlotte9941/Milaan1/Charlotte-Voor.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

- 1 meeting
snik .. nou dan ga ik nu maar naar Utreg om te ... doen dingen ... eerst natuurlijk het haar goed

vind 4600 als start salaris een beetje raar, maarja ik klaag niet als mensen dat krijgen, zolang je maar niet suckt (suckd)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:12 schreef -Stef- het volgende:

[..]

^ kijk...

Edit: Yellow zit ertussen :(

Die foto bedoel ik dus :)

Maar ff weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 07 september 2001 23:13 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

^ kijk...
Ja? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 23:12 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Neej.. het word me alleen iets te vaak gevraagd :) Dus dan ga je er grapjes over maken .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 23:10 schreef Tekenpotlood het volgende:
Hey OzBoz.. waar werk je als ik vragen mag?

Ik zoek naar coole webDevelopment/design bedrijven..

T.
Ik werk op een reclamebureau, weer een ander vak eigenlijk. Maar als je het hebt over coole bedrijven, dan zijn CMG, Cap etc. wel de laatste die je moet noemen IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 23:12 schreef Tekenpotlood het volgende:

[afbeelding]
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

[afbeelding]
Goh.. live gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh .. ja sorry Blue.

Maar je werkt NU al fulltime?? met 17??!?

Heb je geen school waar je naar toe moet gaan? Als je de capaciteit hebt om te ASP'en??? dan kun je ook wel een technische opleiding volgen.. is voor de lange duur wel een pluspunt!

T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ozboz.. check ff post hierboven van mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 23:16 schreef Tekenpotlood het volgende:
Oh .. ja sorry Blue.

Heb je geen school waar je naar toe moet gaan? Als je de capaciteit hebt om te ASP'en??? dan kun je ook wel een technische opleiding volgen.. is voor de lange duur wel een pluspunt!

T
Ik ben ook op mijn 17e fulltime gaan werken. (en ga vast sparen voor m'n kartonnen doos ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 23:16 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Goh.. live gezien ;)
Heheh ja ;)

IRL lijk ik toch niet echt daarop... heh :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ehm.. school - iemand?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 07 september 2001 23:14 schreef Pacific_Ocean het volgende:

[..]

Neej.. het word me alleen iets te vaak gevraagd :) Dus dan ga je er grapjes over maken .. ;)
Ja, je blijft een hoop ophef verzaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 23:17 schreef Tekenpotlood het volgende:
Ozboz.. check ff post hierboven van mij....
Volgens mij had ik daar al op geantwoord :) niet teveel op PO letten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:16 schreef Tekenpotlood het volgende:
Oh .. ja sorry Blue.

T
Ja, volged jaar ga ik een opleiding doen, 4 dagen werken, 1 dag school... :)

Er zijn gewoon geen geschikte opleidingen, maar dat is al in andere threads langs gekomen.

Ik werkte er deze vakantie als vakantie werker (!) omdat ze mij in m`n stage al wel goed vonden, vorig jaar. Nu zit ik dus zonder school, en m`n ouders willen me niet 4 maanden thuis hebben zitten, dus ga ik maar werken. Albert Heijn had nog wel werk voor me, maar dat webdev bedrijf dus ook. Toen was de keus makkelijk.

Maar welk loon moet ik nu gaan vragen aangezien ik nu op een half-jaar contract ga werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
<offtopic>

Nou mijn vriendin ziet er ook wel mooi uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.tekenpotlood.nl/images/friends/40-01.jpg

</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ow,.. maar ik heb gewerkt bij CMG .. afstuderen, en het beviel me daar erg goed, alleen hebben ze in arnhem een aannamestop.. vanwege de beurs.. je weet wel.. dip in de IT etc. blabla..

CMG beviel me best, het is alleen niet te vergelijken met een reclamebureau of zoiets dergelijks.. :)

Maar een WEB-team is ook aanwezig bij CMG trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:21 schreef Tekenpotlood het volgende:
<offtopic>

Nou mijn vriendin ziet er ook wel mooi uit!

[afbeelding]

</offtopic>
can you say plastic? :r

ps) fuck weer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fulltime? gezien je leeftijd? ... doet dat er toe? dat vraag ik me even af.. maar ik denk een 4000 als je jezelf goed bewezen hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 23:21 schreef Blue-eagle het volgende:
Maar welk loon moet ik nu gaan vragen aangezien ik nu op een half-jaar contract ga werken?
Als je er maar 4 maanden gaat werken zou ik niet moeilijk doen over je loon. Ze waarderen het vast dat je er komt werken. En jij hebt weer wat ervaring opgedaan na die 4 maanden, ook leuk voor op je CV en dergelijke. Dat bedrijf zal, als het een beetje OK is, wel met een redelijk voorstel komen lijkt mij :)

Je hebt weinig te eisen, ze weten vast wel dat je met weinig ervaring niet zomaar overal aan het werk kunt gaan. Gewoon hopen dat ze zelf met een mooi voorstel aankomen, en niet zelf iets voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey.. mijn vriendin lijkt gewoon veel op een barbie.. kan zij niets aan doen.. daar wordt ze al zo veel mee gepest!! :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

<never mind>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:25 schreef Tekenpotlood het volgende:
fulltime? gezien je leeftijd? ... doet dat er toe? dat vraag ik me even af.. maar ik denk een 4000 als je jezelf goed bewezen hebt..
Heh, dat vind ik wel _erg_ veel..
En dat ga ik ook niet krijgen. Op het moment verdien ik bruto zo`n 1600,- per maand. Op zich ook al erg veel voor 17 jaar, dat ik 10,- per uur. Bij AH krijg ik 7.38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe.. hij werkt nu op BEA Weblogic.. en draait als een borst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 07 september 2001 23:12 schreef prototype het volgende:

[..]

En Tom is een paaldanser dan :P :+
>:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik zou zelf nooit bij zo'n (heel) groot bedrijf willen werken trouwens.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.