Wat is het gem. salaris v/e Webdeveloper/designer?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.740 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:27 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Heh, dat vind ik wel _erg_ veel..
En dat ga ik ook niet krijgen. Op het moment verdien ik bruto zo`n 1600,- per maand. Op zich ook al erg veel voor 17 jaar, dat ik 10,- per uur. Bij AH krijg ik 7.38
..., SORRY, maar voor ASP development, of voor any server side development is dit wel ERG aan de magere kant..., in de restaurant verdien je zelfs meer dan bij die webdevtoko doed..., sorry, maar ik denk dat je te bang bent om te vragen wat je eigenlijk weet dat je KAN krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26585

Topicstarter
Tja.. je moet het zo zien:

1. als je goed bent, dan ben je niet zomaar een werknemer, jij kan een klant oplossingen bieden, en niet iedereen kan dat.

2. Een AH-job is niet hetzelfde als een zogenaamde 'KennisWerker' zoals jij, je mag best eisen vind ik, wel rustig aan doen, goed onderbouwen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-11-2024

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op vrijdag 07 september 2001 23:24 schreef Tekenpotlood het volgende:
ow,.. maar ik heb gewerkt bij CMG .. afstuderen, en het beviel me daar erg goed, alleen hebben ze in arnhem een aannamestop.. vanwege de beurs.. je weet wel.. dip in de IT etc. blabla..

CMG beviel me best, het is alleen niet te vergelijken met een reclamebureau of zoiets dergelijks.. :)

Maar een WEB-team is ook aanwezig bij CMG trouwens..
Van wat ik heb gehoord is CMG een stoffig bedrijf. Ik hou niet van stoffige bedrijven. Maar zit zelf dan ook wat meer aan de creatieve kant. Nu vind menig HBO-er het onwijs-woei om in pak te lopen en procedures te volgen, tis daarom waarschijnlijk niets voor mij. Zou eerder beginnen bij een kleiner bedrijf waar je geen nummer bent en samen als team er echt voor gaat. Beter voor communicatieve vaardigheden en voor het menselijk aspect.

Over je 'vriendin' zal ik het niet hebben.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind inderdaad ook dat ze je wel errug weinig bieden, ook al ben je maar 17.. dat slaat nergens op man! inderdaad dan kun je beter bij een goed restaurant gaan werken daar krijg je nog meer.. en heb je simpel werk.. zonder 'kopzorgen' dat een bepaalde geneste loop niet werkt ofzo :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[..]

En dat ga ik ook niet krijgen. Op het moment verdien ik bruto zo`n 1600,- per maand. Op zich ook al erg veel voor 17 jaar, dat ik 10,- per uur. Bij AH krijg ik 7.38
damn doe zelf maar een voorstel, vergeet mijn vorige post maar. Echt, 1600,- per maand is wel erg weinig als je daar 40 uur per week zit te ASPen. Je kost ze op die manier echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 23:28 schreef Tekenpotlood het volgende:
Tja.. je moet het zo zien:

1. als je goed bent, dan ben je niet zomaar een werknemer, jij kan een klant oplossingen bieden, en niet iedereen kan dat.
HBO-er die denkt dat ie dat kan terwijl ie net start met een eerste baan zou ik niet meer dan 2600,- geven (wat is het minimum ookalweer). Krijgen weleens stagiaires over de vloer (marketing/communicate etc.) en echt.. gaan die even hun kop stoten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

[..]

Ga jij vier dagen bij P. te D. werken? But, als het daar is en het ook nog eens erg druk is de hele week door voor je dan mag wat meer zeker. Ze weten nl. al hoe je werkt en wat je waard bent. Ken natuurlijk je werktempo niet maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 23:30 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Van wat ik heb gehoord is CMG een stoffig bedrijf. Ik hou niet van stoffige bedrijven. Maar zit zelf dan ook wat meer aan de creatieve kant. Nu vind menig HBO-er het onwijs-woei om in pak te lopen en procedures te volgen, tis daarom waarschijnlijk niets voor mij. Zou eerder beginnen bij een kleiner bedrijf waar je geen nummer bent en samen als team er echt voor gaat. Beter voor communicatieve vaardigheden en voor het menselijk aspect.

Over je 'vriendin' zal ik het niet hebben.
Hehe.. allereerst is mijn vriendin, een regelrechte britney spears kloon.. je hebt gelijk ik zal het uit maken :).

Nee maar even zonder gekheid.. CMG is met 6000+/- medewerkers een van de grootste IT Consultancy bedrijven van de wereld.. en kenmerkt zich door juist een NIET-stoffige werkwijze: een losse cultuur.. open, vriendelijk, en gelijk.. ik zal je een voorbeeld geven.. op de eerste dag van mijn stage zat ik in de kantine van vestiging ARAT1 in Arnhem (Speerpunten: Windows2000, Infrastructuur, ITIL, WebDev) en toen kwam er een wat oudere man naast me zitten.. en ik sprak em aan .. bla bla.. en op een gegeven moment vroeg ik hem:

"Wat is jouw functie binnen CMG?" en hij was dus de MD *Managing director* van de vestiging.. haha. ik moest lachen.. (hij gelukkig ook :) )

Nee maar serieus als we een stoffig bedrijf zoeken dan valt Baan wel onder die noemer. CMG is een leuke werkgever (mijn mening natuurlijk, ik respecteer de jouwe)

En.. de pakken zijn formeel afgeschaft, alleen voor bezoeken aan de klant zijn ze verplicht..

Maar OzBoz.. hoe heet dat Rec.bureau waar je werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb in de horeca gewerkt, en dat... *ahum* suckt wat loon betreft. Wel meer dan AH (8,- pu.) maar erg magertjes als ik de reacties zo zie...

Maar, 1600,- is dus niet goed... tja, dan zal ik die baas van me maar een keer onderuit halen en eisen dat ik 4400,- wil >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Oja, ik heb dus op het moment alleen een VBO opleiding Grafische vormgeving (die combinaties ook met mij he? vakkenvullen, asp-en en VBO, asp-er...) omdat ik er nu pas achter kom dat school _wel_ belangrijk is ;(

Dat speelt ook mee, dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 23:34 schreef OzBoz het volgende:

[..]

HBO-er die denkt dat ie dat kan terwijl ie net start met een eerste baan zou ik niet meer dan 2600,- geven (wat is het minimum ookalweer). Krijgen weleens stagiaires over de vloer (marketing/communicate etc.) en echt.. gaan die even hun kop stoten >:)
Ho.. even rechtzetten.. ten eerste ben ik niet arrogant hoor.. zeker niet..

Alleen ik vind wel dat een werkgever je moet respecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:39 schreef Blue-eagle het volgende:
Oja, ik heb dus op het moment alleen een VBO opleiding Grafische vormgeving (die combinaties ook met mij he? vakkenvullen, asp-en en VBO, asp-er...) omdat ik er nu pas achter kom dat school _wel_ belangrijk is ;(

Dat speelt ook mee, dacht ik :)
't is nooit te laat om te leren. wees blij dat je daar achter komt op 17 jarige leeftijd, en niet TE LAAT. Je hebt nog opties genoeg hoor :), maar de keus is aan jou om door te leren. Je zou bv je vmbo/mbo nog evt. kunnen doen of evt. een loi cursus, die volgens mij op hbo niveau les geeft. Ik denk dat dit wel je loon zal bevorderen, maar dat is puur speculatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je wat ik nou zo shit vind.. dat je als je wat zegt wat een ander niet aanstaat je meteen zo'n meeega flame post terug krijgt.. rustig aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:43 schreef Tekenpotlood het volgende:
Weet je wat ik nou zo shit vind.. dat je als je wat zegt wat een ander niet aanstaat je meteen zo'n meeega flame post terug krijgt.. rustig aan...
Het is wat jij onder flame verstaat, ik noem het goed onderbouwd kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:42 schreef prototype het volgende:

[..]

't is nooit te laat om te leren. wees blij dat je daar achter komt op 17 jarige leeftijd, en niet TE LAAT. Je hebt nog opties genoeg hoor :), maar de keus is aan jou om door te leren. Je zou bv je vmbo/mbo nog evt. kunnen doen of evt. een loi cursus, die volgens mij op hbo niveau les geeft. Hierdoor zal je loon wel haast moeten stijgen, maar goed, dat is speculatie.
Hm, niet eens aan vmbo gedacht... :{ goeie tip, tnx. En zo`n loi (of een andere) cursus, heb je daar nog een paar url`s van behalve loi.nl?
Ik had er laats wel een, in het westen ergens, maar die url ben ik kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 23:36 schreef Tekenpotlood het volgende:

[..]

Hehe.. allereerst is mijn vriendin, een regelrechte britney spears kloon.. je hebt gelijk ik zal het uit maken :).
Hou ook niet van Britney, maar ok, dat stuk marketing/speelgoed is ook niet op de markt gezet voor mijn leeftijdscategorie. ;)
Nee maar even zonder gekheid.. CMG is met 6000+/- medewerkers een van de grootste IT Consultancy bedrijven van de wereld.. en kenmerkt zich door juist een NIET-stoffige werkwijze: een losse cultuur.. open, vriendelijk, en gelijk..
Je zou voor de gein eens moeten kijken bij een kleiner bedrijf.. dan weet je dat die openheid/vriendelijkheid bij CMG eigenlijk weinig voorstelt. Voorbeeldje wat je aanhaalt valt bij mij onder de noemer menselijkheid. In de houding springen voor je meerdere dat doen ze in het leger maar. Daar zitten de mensen die daar van houden.
Nee maar serieus als we een stoffig bedrijf zoeken dan valt Baan wel onder die noemer. CMG is een leuke werkgever (mijn mening natuurlijk, ik respecteer de jouwe)
Klopt, maar dat heeft weer te maken met de religieuze achtergrond en sollicitatiegesprekken waar bepaalde dingen van je werden geeist, op die manier krijg je alleen maar stoffige mensen in je bedrijf.
En.. de pakken zijn formeel afgeschaft, alleen voor bezoeken aan de klant zijn ze verplicht..
Weet niet of het draadje nog bestaat maar is ooit een erg interessante pakken-discussie geweest. Ook bij bezoeken aan de klant is het onzin, dat de big-boss een pak aan heeft prima, maar mensen hebben zo langzamerhand de buik volvan gladde consultancy met veel babbels-weinig doen. Als devver vind ik dat een pak zowiezo grote onzin is.
Maar OzBoz.. hoe heet dat Rec.bureau waar je werkt?
Das MORE Communicatie & Marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 23:39 schreef Tekenpotlood het volgende:

[..]

Ho.. even rechtzetten.. ten eerste ben ik niet arrogant hoor.. zeker niet..

Alleen ik vind wel dat een werkgever je moet respecteren..
Respect krijg je niet als je ergens begint, maar moet je net als je loon verdienen, zeg helemaal niet dat je arrogant bent. Maar mensen denken weleens te makkelijk geld te kunnen verdienen, dat moet er een beetje uit. Heb overigens ook vrienden die dat ook dachten, bij hun is het er na hun eerste baan ook uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 07 september 2001 23:43 schreef Tekenpotlood het volgende:
Ach joh maak je daarover absoluut geen zorgen. Ieder zijn mening toch?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:45 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Hm, niet eens aan vmbo gedacht... :{ goeie tip, tnx. En zo`n loi (of een andere) cursus, heb je daar nog een paar url`s van behalve loi.nl?
Ik had er laats wel een, in het westen ergens, maar die url ben ik kwijt :(
Ik heb geen urls die daar over gaan, wel kan ik je misschien een handige tip geven: Zoek mensen op got die een dergelijke cursus achter de rug hebben gehad, en vraag wat voor voordelen zij daarmee behaald hebben. Anders kan je nog altijd die mensen een belletje geven, en dezelfde vraag aan hun stellen. Maar goed, gezien je leeftijd is zoiets dergelijks nog heel goed haalbaar waardoor je niet stokoud er van afkomt zeg maar, echter zou ik dan niet te lang wachten met zo'n besluit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik vind overigens de leeftijden en looneisen die ik hier lees nog al wat. Ok, ik begrijp best dat je goed wilt verdienen maar wanneer iemand 17 is zou ik hem/haar gewoon maar in de opleiding zetten en zich laten bewijzen voordat hij/zij over 5 of 6 mille begint. Als je je vak goed verstaat krijg je uiteindelijk echt wel loon naar je werk maar om nou gelijk al hoog in te zetten terwijl je nog niets hebt laten zien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 23:37 schreef Blue-eagle het volgende:
Ik heb in de horeca gewerkt, en dat... *ahum* suckt wat loon betreft. Wel meer dan AH (8,- pu.) maar erg magertjes als ik de reacties zo zie...

Maar, 1600,- is dus niet goed... tja, dan zal ik die baas van me maar een keer onderuit halen en eisen dat ik 4400,- wil >:)
Maar je moet vakkenvullen bij de AH niet vergelijken met ASPen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 07 september 2001 23:52 schreef -Stef- het volgende:
Ik vind overigens de leeftijden en looneisen die ik hier lees nog al wat. Ok, ik begrijp best dat je goed wilt verdienen maar wanneer iemand 17 is zou ik hem/haar gewoon maar in de opleiding zetten en zich laten bewijzen voordat hij/zij over 5 of 6 mille begint. Als je je vak goed verstaat krijg je uiteindelijk echt wel loon naar je werk maar om nou gelijk al hoog in te zetten terwijl je nog niets hebt laten zien. :?
Tussen 1600,- en 5/6 mille zit ook nog wel wat hoor.. :) Kijk als het bedrijf al weet hoe je werkt en ze je daarom de mogelijkheid geven om 4 dagen bij hun te werken dan vind ik dat 2300 bv ook makkelijk moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja.. is ook zo.. niet dat ik nu ga solliciteren bij een CMG of een CAP.. dat doe ik niet.. mijn voornemen is ook om bij een klein bedrijfje te gaan werken.. ergens waar je jezelf kan onderscheiden en waar je geen nummer bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:51 schreef prototype het volgende:

[..]

Ik heb geen urls die daar over gaan, wel kan ik je misschien een handige tip geven: Zoek mensen op got die een dergelijke cursus achter de rug hebben gehad, en vraag wat voor voordelen zij daarmee behaald hebben. Anders kan je nog altijd die mensen een belletje geven, en dezelfde vraag aan hun stellen. Maar goed, gezien je leeftijd is zoiets dergelijks nog heel goed haalbaar waardoor je niet stokoud er van afkomt zeg maar, echter zou ik dan niet te lang wachten met zo'n besluit :)
Eingelijk ben ik al (te) laat, ik hoor nu gewoon op school te zitten of met een mooie studente in... ehm. Nouja, ik hoor dus eigenlijk niet te werken nu :)

Ik ga maandag wel even een lading telefoontjes plegen, op de kosten van de baas :P

Ik wil me gewoon opwerken, zowieso omdat mijn computer kennis erg beperkt is nu. Dat vind ik jammer. Dus er moet wel een goede opleiding zijn voor IIS Windows 2000 ofzo. Of ASP.net etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:55 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Eingelijk ben ik al (te) laat, ik hoor nu gewoon op school te zitten of met een mooie studente in... ehm. Nouja, ik hoor dus eigenlijk niet te werken nu :)

Ik ga maandag wel even een lading telefoontjes plegen, op de kosten van de baas :P

Ik wil me gewoon opwerken, zowieso omdat mijn computer kennis erg beperkt is nu. Dat vind ik jammer. Dus er moet wel een goede opleiding zijn voor IIS ofzo. Of ASP.net etc.
Het is nooit te laat voor een goede opleiding pas als je dood bent, of gebonden bent aan een vrouw incl. kind :).
schrijf je alvast in voor volgend jaar :), trust me, it'll be worth it...
Anders kan je net als ik, proberen te trouwen met een rich chick ;) :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hey Prototype.. jij woont ook in Apeldoorn!? ken jij nog een aantal goede Webdevelopers in de omgeving?

Ik zoek er naar de laatste tijd.. maar is lastig vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 07 september 2001 23:55 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Dus er moet wel een goede opleiding zijn voor IIS ofzo.
Opleiding voor IIS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:52 schreef -Stef- het volgende:
Helemaal mee eens, ik vind 2000+ nog steeds te veel voor mijn leeftijd. Ik bedoel: gratis opleiding in dat bedrijf, ik heb er veel plezier in, en ze houden me weg bij mindere baantjes. EN ik krijg betaald, wat wil ik nog meer? Meer geld? Waarvoor? Ik kan het toch niet gebruiken voorlopig. Dat geld verdien ik wel op freelance basis. Ik kom niet te kort. En met een groot salaris ga ik me alleen maar meer en meer verwennen met het loon, straks moet ik me bij een andere werkgever weer opnieuw bewijzen, en begin ik onderaan de ladder vanwege mijn leeftijd en nivo.

Ik ga vragen om 14 of 17 per uur, maar meer niet :) Ik zie wel.

Eerst maar eens een opleiding kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:59 schreef Tom het volgende:

[..]

Opleiding voor IIS :?
Vaudjuh: ik bedoel windows 2000 server :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 07 september 2001 23:58 schreef Tekenpotlood het volgende:
Hey Prototype.. jij woont ook in Apeldoorn!? ken jij nog een aantal goede Webdevelopers in de omgeving?

Edit: Personeel advertenties mogen niet dus lees nu niet verder.

Is Deventer je te ver, kijk anders even op www.pepper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 07 september 2001 23:59 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik vind 2000+ nog steeds te veel voor mijn leeftijd. Ik bedoel: gratis opleiding in dat bedrijf, ik heb er veel plezier in, en ze houden me weg bij mindere baantjes. EN ik krijg betaald, wat wil ik nog meer? Meer geld? Waarvoor? Ik kan het toch niet gebruiken voorlopig. Dat geld verdien ik wel op freelance basis. Ik kom niet te kort. En met een groot salaris ga ik me alleen maar meer en meer verwennen met het loon, straks moet ik me bij een andere werkgever weer opnieuw bewijzen, en begin ik onderaan de ladder vanwege mijn leeftijd en nivo.

FOUT, 2000 is nu veel voor je omdat je nog niet zelf de huur/gas/water/elektriciteits rekening hoeft te betalen! Bedenk je goed dat je niet altijd je ouders om je heen hebt en daar afhankelijk van kan zijn voor de rest van je leven, nahjah, die kans is iig niet rendabel :).
Geloof me, 2000 is _SUPER_ krap als je jezelf moet gaan onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Personeel zoeken doen we hier niet aan, zie de FAQ...
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hey Blue.. werk jij bij Pepper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:02 schreef prototype het volgende:

[..]

FOUT, 2000 is nu veel voor je omdat je nog niet zelf de huur/gas/water/elektriciteits rekening hoeft te betalen! Bedenk je goed dat je niet altijd je ouders om je heen hebt en daar afhankelijk van kan zijn voor de rest van je leven, nahjah, die kans is iig niet rendabel :).
Geloof me, 2000 is _SUPER_ krap als je jezelf moet gaan onderhouden.
Maar, ik zit op 1600 (ik begin te twijfelen, kan nog weleens minder zijn...) en dat schijnt te weinig te zijn?

Ik snap er de ballen van... ik vraag het m`n baas wel. Die weet beter dan heel GoT bijelkaar wat ik waard ben, inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Ik heb de hoop opgegeven :), 'k heb wel gesolliciteerd bij pepper.nl (waar blue eagle ook werkt), echter doen deze niet aan part-timers, ik denk dat dit tevens ook de enige serieuze webdevtoko is die je in deze regio zult vinden. Ik heb na deze wellicht indirecte afwijzing langzamerhand de hoop verloren voor jonge webdevelopers... maw: 'k werk binnenkort hoogstwaarschijnlijk gewoon in een restaurant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 00:02 schreef Tom het volgende:

[..]

Personeel zoeken doen we hier niet aan, zie de FAQ...
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq&id=3#22
Sorry .. ik bedoel WEB-bedrijven dus bedrijven die Internet/E-Commerce producten maken..

sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op vrijdag 07 september 2001 23:59 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ja. Kijk een hoog salaris is natuurlijk niet verkeerd en waarom zou je daar nee tegen zeggen. Maar wat ik hier vaak lees is dat de lat zo hoog wordt gelegd dat men een bepaald niveau verwacht voordat ze ook maar iets hebben laten zien. Nu gaat het (nog) goed met het aanbod maar wat als (uiteindelijk ook) dit inzakt. Mijn opvatting is nog steeds, presteer je goed dan is je loon daar ook naar. Vooral in het begin van je loopbaan (maar ook later) is opleiding tijdens je werk zo belangrijk. Mensen zien dat vaak niet als een vorm van "loon". Alleen de harde gulden/euro op de loonstrook schijnt nog belangrijk te zijn. Maar goed dit gaat meer in levensbeschouwing thuis horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je wat grappig is?!

www.smash.net

DAT IS GEWOON HIER IN APELDOORN! (sorry voor de caps)

En die hebben dit in hun portfolio:

Sherry Institute of Spain
Spherion Corporation (Interim Personnel)
KPNQwest
Reclamehelden
TNT Post Group
Kellogg's
Sigma Kalon
KPN Telecom
Liptonice
Hill and Knowlton BV Motorola
Vrumona - Sisi
Chipper International
Heineken Netherlands
BMW Netherlands
IgloMora Group - Ola
Province of Utrecht
Rivella
Baan
Heineken Feestje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:04 schreef prototype het volgende:

[..]

Ik heb de hoop opgegeven :), 'k heb wel gesolliciteerd bij pepper.nl (waar blue eagle ook werkt), echter doen deze niet aan part-timers, ik denk dat dit tevens ook de enige serieuze webdevtoko is die je in deze regio zult vinden. Ik heb na deze wellicht indirecte afwijzing langzamerhand de hoop verloren voor jonge webdevelopers... maw: 'k werk binnenkort hoogstwaarschijnlijk gewoon in een restaurant :)
Kom dan als full-timer, der is in ieder geval een leuke sfeer op de vloer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 00:04 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Maar, ik zit op 1600 (ik begin te twijfelen, kan nog weleens minder zijn...) en dat schijnt te weinig te zijn?

Ik snap er de ballen van... ik vraag het m`n baas wel. Die weet beter dan heel GoT bijelkaar wat ik waard ben, inmiddels :)
Ik zeg nu maar even wat:

HUUR: 700,- p/m
KabelInternet: 100p/m (immers ook een primaire levensbhoefte ;))
GAS/ELECTRICITEIT/WATER: 200,-
Voedsel: 600-800 ,-

Goh, en dan nog niet te beginnen over kleding(secundaire levensbehoeften) en andere chick attrackting truukjes... je bent er dus echt sneller door heen dan je denkt... En geloof me, dan leef je nog niet eens op ruime voet. Vraag maar 's een keer puur uit nieuwschierigheid aan je pa & ma wat hun vaste lasten p/m zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het leuk werken daar bij Pepper? Hoeveel mensen werken daar? Doen ze leuke projecten? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zaterdag 08 september 2001 00:04 schreef Tekenpotlood het volgende:

[..]

Sorry .. ik bedoel WEB-bedrijven dus bedrijven die Internet/E-Commerce producten maken..

sorry..
ah OK.. :) vond het al raar dat je het niet wist omdat je al meer dan 100 posts had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 00:06 schreef Tekenpotlood het volgende:
Weet je wat grappig is?!

www.smash.net

En die hebben dit in hun portfolio:

Sherry Institute of Spain
Spherion Corporation (Interim Personnel)
KPNQwest
Reclamehelden
TNT Post Group
Kellogg's
Sigma Kalon
KPN Telecom
Liptonice
Hill and Knowlton BV Motorola
Vrumona - Sisi
Chipper International
Heineken Netherlands
BMW Netherlands
IgloMora Group - Ola
Province of Utrecht
Rivella
Baan
Heineken Feestje
toon volledige bericht
Klopt, ik heb wel 's met gordijnstok gechat over ICQ, maar die zegt tegenwoordig niet meer zoveel terug ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op zaterdag 08 september 2001 00:06 schreef Tekenpotlood het volgende:
Weet je wat grappig is?!

www.smash.net

Gordijnstok (zit hier ook op GoT) werkt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:07 schreef Tekenpotlood het volgende:
Is het leuk werken daar bij Pepper? Hoeveel mensen werken daar? Doen ze leuke projecten? etc.
Mail me ff: webmaster@blue-eagle.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 00:06 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Kom dan als full-timer, der is in ieder geval een leuke sfeer op de vloer :)
Nee dank je, mijn VWO opleiding gaat dan toch voor als je begrijpt wat ik bedoel, en als ik jouw loon heb gehoord, dan wil ik niet eens weten wat ze mij van plan zijn om te gaan betalen... No flame intended.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:11 schreef prototype het volgende:

[..]

Nee dank je, mijn VWO opleiding gaat dan toch voor als je begrijpt wat ik bedoel, en als ik jouw loon heb gehoord, dan wil ik niet eens weten wat ze mij van plan zijn om te gaan betalen... No flame intended.
Hey, mailen kan altijd he? Het loon schijnt wel goed te zijn voor ouwe mensen (no flame indeed ;) ). Een devver bij ons heeft thuis nu zo`n 5 pc`s staat. Nieuwe systemen... dat zegt toch wel wat, of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 00:20 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Hey, mailen kan altijd he? Het loon schijnt wel goed te zijn voor ouwe mensen (no flame indeed ;) ). Een devver bij ons heeft thuis nu zo`n 5 pc`s staat. Nieuwe systemen... dat zegt toch wel wat, of niet? :)
Hehehe, ik heb al een leuke correspondentie gehad met je werkgever, daaruit was gebleken dat ik wel gekwalificeerd was voor de job, maar dat er momenteel niet plaats was voor part timers, en ik ben dus echt niet van plan om school 1-2-3 te verlaten. Ik wil dit puur doen als bijverdienste, kijk, als ik dan 1600 p/m zou verdienen met een lichtere werkweek, dan zou ik (%&@*&#@* een gat in de lucht springen :), loon moet je dus relatief bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31
uhm 16 guldens per uur.. bij mijn vakantie baas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:25 schreef leon1 het volgende:
uhm 16 guldens per uur.. bij mijn vakantie baas..
What`s yer point? Jij ook onderbetaald? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 08 september 2001 00:20 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Ouwe mensen? Prototype is niet oud.. ik ouder, maar weer niet te koop... (onbetaalbaar ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 00:28 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Ouwe mensen? Prototype is niet oud.. ik ouder, maar weer niet te koop... (onbetaalbaar ;) )
Grijns, jij hebt idd 2x pubertijd overleefd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 19:31
What`s yer point? Jij ook onderbetaald? ;)
lijkt me niet, mijn nichtje verdient 4.50 in het cafe, en die heeft niet eens een laptop van de zaak,,, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:29 schreef leon1 het volgende:

[..]

lijkt me niet, mijn nichtje verdient 4.50 in het cafe, en die heeft niet eens een laptop van de zaak,,, :P
Ja, dat had ik toen ik 14 was :) Als enige brugklasser een baantje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 08 september 2001 00:28 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Laat ik dan maar niet meer posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

overigens blue-eagle, staat in die contract overigens wat in over naast je huidige werk ook iets over freelance? Ik bedoel, dit is een prima paralelle verdienste, vind je portomonee heel erg leuk denk ik :)

nadeel: gebeurd maar een keer in de zoveel tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 08 september 2001 00:36 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Laat ik dan maar niet meer posten. :)
offtopic:
Joy eindelijk iemand die nog bejaarder is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

we hebben het hier nu over webdesign als ik me niet vergis, maar ik zou eigenlijk ook wel es willen weten wat een gemiddelde 3D Designer (denk aan max, maya, lightwave, enz.... ) verdient. En natuurlijk bij wat voor bedrijf dit mogelijk zou zijn (ben zelf namelijk nu een opleiding Netwerk Beheer aan het volgen, en die bevalt me niet helemaal ;) )

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm.. sorry.. zou ik niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 08 september 2001 00:41 schreef OzBoz het volgende:

[..]

offtopic:
Joy eindelijk iemand die nog bejaarder is ;)
Grrr. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 00:41 schreef C44 het volgende:
we hebben het hier nu over webdesign als ik me niet vergis, maar ik zou eigenlijk ook wel es willen weten wat een gemiddelde 3D Designer (denk aan max, maya, lightwave, enz.... ) verdient. En natuurlijk bij wat voor bedrijf dit mogelijk zou zijn (ben zelf namelijk nu een opleiding Netwerk Beheer aan het volgen, en die bevalt me niet helemaal ;) )
Vraag een offerte aan bij een 3d devtoko waarvan jij denkt dat jij in staat bent hetzelfde te kunnen leveren, en daaruit kan je ongeveer afleiden uit de uren-totaalprijs wat het uurloon ongeveer (lees, heeeeeel erg ruim geschat, aangezien er andere kosten zoals elektriciteit etc.. wellicht in zijn berekend) bedraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 08 september 2001 00:41 schreef C44 het volgende:
we hebben het hier nu over webdesign als ik me niet vergis, maar ik zou eigenlijk ook wel es willen weten wat een gemiddelde 3D Designer (denk aan max, maya, lightwave, enz.... ) verdient.
Lijkt het me toch handiger als je even wat mensen via e-mail probeert te benaderen. Maar een hele beperkte arbeidsmarkt natuurlijk. Hoewel je ook veel mensen hebt die bv als illustrator (voor bv reclamebureau's) veel met 3d werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 00:37 schreef prototype het volgende:
overigens blue-eagle, staat in die contract overigens wat in over naast je huidige werk ook iets over freelance? Ik bedoel, dit is een prima paralelle verdienste, vind je portomonee heel erg leuk denk ik :)

nadeel: gebeurd maar een keer in de zoveel tijd :)
Volges mij mag het nite, maar ik moest alleen nog werk voor een vriend van ma afmaken, daar was ik eerder mee bezig dan dat ik bij pepper werkte.

Maar, informeer even, volgens mij wordt er niet al te moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Mijn eerste baantje als graphics designer (freelance) werd ik 100 gulden per uur betaald. Dat is zover ik weet een standaard loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 01:00 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Mijn eerste baantje als graphics designer (freelance) werd ik 100 gulden per uur betaald. Dat is zover ik weet een standaard loon.
De mijne was 150, maar de pret was al gauw weg toen er geen opdrachten meer binnen kwamen stromen :), zoals ik al zei, het gebeurd maar 1x in de zoveel tijd...
Blue-Eagle: You got mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 01:03 schreef prototype het volgende:

[..]

De mijne was 150, maar de pret was al gauw weg toen er geen opdrachten meer binnen kwamen stromen :), zoals ik al zei, het gebeurd maar 1x in de zoveel tijd...
prototype u 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9498

Op zaterdag 08 september 2001 01:12 schreven Blue-eagle en prototype het volgende:

[..]

prototype u 2 :)
Hé, verrek! Da's toeval!
Ik kreeg vandaag óók al een mailtje!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 01:15 schreef ELANAZ het volgende:

[..]

Hé, verrek! Da's toeval!

Mooi is dat e-mail he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 01:15 schreef ELANAZ het volgende:

[..]

Hé, verrek! Da's toeval!

Jah, die pr0n mailinglists doen het maar al te goed he? :D
Blue-Eagle: You got mail... part II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Doe es niet al dat mailen.....jullie maken mij nieuwsgierig. (ook al staat er niks boeiends in waarschijnlijk ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zaterdag 08 september 2001 01:28 schreef McVirusS het volgende:
Doe es niet al dat mailen.....jullie maken mij nieuwsgierig. (ook al staat er niks boeiends in waarschijnlijk ;)).
partypooper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Alles hangt af hoeveel je waard bent, kan je je baas aantonen dat je productief bent en goed inzetbaar? Tjah waarom dan niet meer vragen, ik heb hier heel wat bedragen horen rond noemen maar als je gewoon goed bent kan je gewoon zo een beetje alles vragen wat je wil.

Opleiding zegt trouwens niet echt veel in IT het is leuk maar zeker niet zaligmakend, veel kennis en ervaring telt over algemeen zwaarder mee, overigens zonder spam te willen plegen kan ik goede mensen nog wel aan een leuke baan helpen :)

P.S ik hoop dat dit niet onder monsterboard call valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Op zaterdag 08 september 2001 01:28 schreef McVirusS het volgende:
T gaat over de route beschrijving, uitgebreid. Dus alle bezienswaardigheden langs het spoor Apeldoorn Deventer. Niet erg boeiend dus ;)
Op zaterdag 08 september 2001 01:33 schreef raptorix het volgende:
Alles hangt af hoeveel je waard bent, kan je je baas aantonen dat je productief bent en goed inzetbaar? Tjah waarom dan niet meer vragen, ik heb hier heel wat bedragen horen rond noemen maar als je gewoon goed bent kan je gewoon zo een beetje alles vragen wat je wil.

Opleiding zegt trouwens niet echt veel in IT het is leuk maar zeker niet zaligmakend, veel kennis en ervaring telt over algemeen zwaarder mee, overigens zonder spam te willen plegen kan ik goede mensen nog wel aan een leuke baan helpen :)

P.S ik hoop dat dit niet onder monsterboard call valt :)
Ik ga eens informeren bij designers in Nederland of ze mij zouden aan nemen, met mijn toch grote portfolio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29926

Op vrijdag 07 september 2001 23:01 schreef Yellow het volgende:
* Yellow|A bus naar Utrecht gemist

Doed can't we al just be friends, heb nou het gevoel dat een vorm van oude garde tegen een nieuwe garde keert en dat suckt. (is er een t achter de suck?) :)
Er komt een 's' achter suck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op zaterdag 08 september 2001 02:07 schreef JunkyJaz het volgende:

[..]

Er komt een 's' achter suck...
Klopt, en het regent ook nog in Utrecht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4053

Op zaterdag 08 september 2001 01:03 schreef prototype het volgende:

[..]

Niet als je een gat in de markt in handen heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Ik zit op school, en werk bij AH. Verder doe ik af en toe wat freelance werk. Gewoon hele simpele sites, voor kleine bedrijfjes. Altijd vast bedrag per opdracht.
Volgend jaar stage, dan ga ik denk ik naar een bedrijfje hier uit de buurt.

Maar die bedragen van 3500,- tot 4500,- als start-salaris vind ik toch niet weinig! :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 september 2001 14:41 schreef OkkE het volgende:
Ik zit op school, en werk bij AH. Verder doe ik af en toe wat freelance werk. Gewoon hele simpele sites, voor kleine bedrijfjes. Altijd vast bedrag per opdracht.
Volgend jaar stage, dan ga ik denk ik naar een bedrijfje hier uit de buurt.

Maar die bedragen van 3500,- tot 4500,- als start-salaris vind ik toch niet weinig! :)
3500 of 4500 gulden is zeker niet slecht. :) Maar in de grafische industrie zijn zulke bedragen relatief laag. Vooral als je een grote man bent. Als jouw opdrachtgever Disney, Dreamworks of een of andere groot bedrijf is, dan verdien je vast wel meer dan 4500 ;):D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30420

in de grafische sector liggen de lonen erg uit elkaar!!!!
het ligt er maar aan wie je een opdreacht geeft en welk media op dat moment erg hot is...
grafisch ontwerpers verdienen trouwens gemiddeld minder dan een buschauffeur....

ik ben geen grafisch vormgever ofzo...
(gewoon scholier (5vwo) en parttime postbode) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op zaterdag 08 september 2001 15:00 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

3500 of 4500 gulden is zeker niet slecht. :) Maar in de grafische industrie zijn zulke bedragen relatief laag. Vooral als je een grote man bent. Als jouw opdrachtgever Disney, Dreamworks of een of andere groot bedrijf is, dan verdien je vast wel meer dan 4500 ;):D
* blaat *

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1265

ik ben tevreden met mijn 500,- per maand, 40 uur per week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30420

ik ben tevreden met mijn f 235,- bruto per maand voor 6 uur en 20 minuten per week.. als 16-jarige postbode

Yeah right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

[..]

en toen werd je wakker........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDjasp
  • Laatst online: 20-04 08:43

TheDjasp

het wordt toch niks

3500 of 4500 gulden is zeker niet slecht. :) Maar in de grafische industrie zijn zulke bedragen relatief laag.
Nonsens. Mijn ervaring met bedrijven uit de grafische industrie (reclamebureau's, ontwerpstudio's en ook webdesignbedrijven) is dat ze over het algemeen uitbetalen aan de hand van de richtlijnen van de BNO en daarin staat precies beschreven in welke salaris-schaal iemand met zus en zo'n opleiding en zus en zolang ervaring zou vallen.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

offtopic:
(ow jah..over alle posts over mij,.. :
juist wanne be on a cool board with cool people :P enneh,..over dat arrogantie in mijn posts.echt niet de bedoeling, en misschien hebben jullie wel gelijk enzo..(zie ik niet altijd maar goed, giaarwerk is ook maar een mens). Ik vind et gewoon fun om met elkaar gewoon over dingen te discusieruen zonder dat kritiek meer dan alleen kritiek word.. als jullie begrijpen wat ik bedoel, en over dat topic "post hier je mooie photoshop zooi" waarom mag die niet open voor iedereen algemeen?? das gewoon leuk , ff zien wat andere maken,.. men "ontwerpen" plaats ik niet, maar wel gewoon de dingen die ik voor de lol maak...en als ik ergens een andere post..haal ik die wel weg...

sorry dat dat niet goed is over gekome.. ben gewoon een happy by met good intensions :P

Ik vind het toch wel tof, dat je met je eigen creativiteit best wel veel geld kan verdienen.... das toch wel mooi eigenlijk?

Maar ja, daar heb je hard genoeg aan gewerkt.... eigenlijk wel vreemd, als iemand goed is dat ie gewoon ZO veel geld verdient.... terwijl sommige dingen geneens bijzonder zijn :D

die site van ewsnl.com(dit is geen sitecheck) hebben ze 100.000 gulden voor betaald..vind ik wel duur eigenlijk...ok ik weet dat dat de prijzen zijn maar als je er "simpel" over na denkt....

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 08 september 2001 15:16 schreef denki_akira het volgende:
grafisch ontwerpers verdienen trouwens gemiddeld minder dan een buschauffeur....
*Proest* Zou natuurlijk kunnen zijn dat je bij grafisch ontwerper iemand bedoeld die bij de copyshop de kleurenkopier aanstuurt.. maar tis wel een hele verkeerde opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

mee eens.. grafische ontwerpers (hang gedeeltelijk van bureau af) verdienen juist wel veel geld.... kunnen zelfs meer verdienen dan een bedrijfslijder van v&d (ik ken de lonen :P ik werk er zelf ook :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 september 2001 16:01 schreef nelis het volgende:

[..]

en toen werd je wakker........
LOL, jij bent vast wel scholier, niet dat ik geen scholier ben, althans, ik ben student, maar ik kan wel zeggen dat ik een paar dagen geleden een opdracht heb gekregen ter waarde van 4000. Dus wat ik zei is geen droom, is realiteit. En zo hoort het ook, wij horen zo veel te verdienen.

Vind je 4000 gulden veel voor een site??
Nee, ik niet. Laag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 september 2001 16:32 schreef TheDjasp het volgende:

[..]

Nonsens. Mijn ervaring met bedrijven uit de grafische industrie (reclamebureau's, ontwerpstudio's en ook webdesignbedrijven) is dat ze over het algemeen uitbetalen aan de hand van de richtlijnen van de BNO en daarin staat precies beschreven in welke salaris-schaal iemand met zus en zo'n opleiding en zus en zolang ervaring zou vallen.
O ja, is dat zo??? Dan verdien ik boven dan gemiddeld. 8-)
Niet waar dus wat jij zegt, ok misschien heb je dan een slechte ervaring. Mijn ervaring is juist dat de grafische/web industrie fantastisch is. Qua werk, maar ook qua beloning.

Iemand zei hier een grafische ontwerper verdient meer dan een bus chauffeur. Nou, dat is lache zeg... Whoahahaha!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

das inderdaad neit veel..maar voor een scholier..zoals wij is dat denk ik toch wel een leuk zakcentje >:) toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4663

Op zaterdag 08 september 2001 19:13 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

LOL, jij bent vast wel scholier, niet dat ik geen scholier ben, althans, ik ben student, maar ik kan wel zeggen dat ik een paar dagen geleden een opdracht heb gekregen ter waarde van 4000. Dus wat ik zei is geen droom, is realiteit. En zo hoort het ook, wij horen zo veel te verdienen.

Nee, ik niet. Laag zelf.
En van die opdrachten krijg jij er gemiddeld 2 per maand natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

als je dat had ;) nou..dan ben je niet geheel ontevreden als je dat 2x per amand had :D zo..kom maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 september 2001 19:28 schreef SpiritX het volgende:

[..]

En van die opdrachten krijg jij er gemiddeld 2 per maand natuurlijk...
Ok, ik moet toegeven, ik heb geluk.

Om precies te zijn. Ik heb er 3 gehad in 2 maanden tijd. 1 daarvan, de eerste is al voor 80% voltooid, geld komt volgende week binnen :), de tweede, die is zojuist begonnen, donderdag een gesprek daarover gehad, de derde, die man had interesse, maar hij moet helaas eventjes wachten. Ik kan niet alles tegelijk. Ik hoop niet dat ie naar iemand anders gaat. :'(
Pas sinds Juli 2001 begon ik met geld verdienen met websites via mijn neef, dus zeker geluk, voorheen deed ik alles gratis voor vrienden. Dus het is pas het begin. :)
Ik moet als een speer mijn kvk nummer gaan aanvragen en mijn portfolio online zetten. :D Dus ik ga het binnenkort (wel) legaal doen. ;)
Jullie merken wel hoe serieus ik ben als ik over een maand mijn eigen .com domeinnaam lanceert. :P

Idd, 4000 is veel voor een student van 20. :)
Hee ik vergat te zeggen, ik werk met een vriendin samen, ik heb haar zogenaamd ingehuurd voor alle Flash werk. Dus ik zal het met haar moeten delen. Maar dat vind ik niet erg. :D
Dus nu is 4000 opeens niet veel meer...

2 per maand???? Hahaha, dat kan nooit. Was het maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4663

Op zaterdag 08 september 2001 20:03 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Ok, ik moet toegeven, ik heb geluk.

Om precies te zijn. Ik heb er 3 gehad in 2 maanden tijd. 1 daarvan, de eerste is al voor 80% voltooid, geld komt volgende week binnen :), de tweede, die is zojuist begonnen, donderdag een gesprek daarover gehad, de derde, die man had interesse, maar hij moet helaas eventjes wachten. Ik kan niet alles tegelijk. Ik hoop niet dat ie naar iemand anders gaat. :'(
Pas sinds Juli 2001 begon ik met geld verdienen met websites via mijn neef, dus zeker geluk, voorheen deed ik alles gratis voor vrienden. Dus het is pas het begin. :)
Ik moet als een speer mijn kvk nummer gaan aanvragen en mijn portfolio online zetten. :D Dus ik ga het binnenkort (wel) legaal doen. ;)
Jullie merken wel hoe serieus ik ben als ik over een maand mijn eigen .com domeinnaam lanceert. :P

Idd, 4000 is veel voor een student van 20. :)
Hee ik vergat te zeggen, ik werk met een vriendin samen, ik heb haar zogenaamd ingehuurd voor alle Flash werk. Dus ik zal het met haar moeten delen. Maar dat vind ik niet erg. :D
Dus nu is 4000 opeens niet veel meer...

2 per maand???? Hahaha, dat kan nooit. Was het maar waar.
toon volledige bericht
Als jij niet 2 van die sites per maand maakt, kom je ook niet boven die 3500 tot 4000 piek per maand uit... Of je bent leuk bezig op je zolderkamertje en vermijdt blauw postpapier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Laatst online: 04-05 12:40
Op zaterdag 08 september 2001 19:13 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Nee, ik niet. Laag zelf.
Voor het gros van de sites zou het schandalig veel zijn. M.a.w. het ligt maar helemaal aan wat je er voor krijgt. In de hele groep "bijklussers" zijn degenen die een goede site kunnen maken op 1 hand te tellen. Waarmee ik overigens zeker geen waardeoordeel over jou wil vellen, want ik ken je werk niet.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Webdeveloper
Vormgever
Fysiotherapeut (hoe spel je dat, denk even niet na vaandaag)
Secateresse (wederom spelling :))
Accountent

En alle andere beroepen waarvoor je leert zijn specialismes en daardoor verdien je er meer geld in dan met vakkenvullen bij de AH, telefoon of werken bij de shell achter de pomp oid.

Zodra je ergens voor hebt geleerd en goed erin bent dan verdien je meer.

Ik vind 4000 zwart voor een site veel teveel. 4000 voor een site normaal vind ik eigenlijk niks. Met een laten we zeggen laag uurloon van 100 gulden (overhead word daaruit betaald) kun je er maar 40 uur aan besteden.

Even voor het gemak dan wat je eraan kwijt bent

Overleg/briefing 1 uur
Functioneel ontwerp 4
Overleg 1 uur
Grafisch ontwerp 8 uur
Overleg 30 minuten
Aanpassingen 2 uur
Overleg 30 minuten
Bouw 20 uur
Overleg 30 minuten
Verdere afrondingen 1 1/2 uur
Oplevering 1 uur

Niet echt veel tijd dus.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34823

ik heb ook/ wel een eigen bedrijf in het "webdesign" maar ben min of meer steeds meer richting het database bouwen aan het schuifelen. Ik doe dit alsvolgt, ik ga naar m'n klant, spreek daar alles mee af, hoe het in elkaar moet zitten etc. (Dit weet ik overigens niet in één gesprek) dan maak ik een ontwerp, laat ik dat zien aan de klant, DAARNA heb ik een stel vrienden die databases sneller maken dan ik, dus die werken ("freelance") voor mij, en om de 10 uur werk ga ik terug naar de klant, om te vragen of het zo gemaakt is zoals hij bedoelde.

Die 10 uur klinkt heel omslachtig maar omdat ik dat bedrijfje meer heb als bijbaantje dan als fulltime werkvoorziening kan deze werkwijze prima.

Ik reken ongeveer 150 gulden per uur, en ik betaal die vrienden 50 tot 60 gulden per uur. Iedereen is zo dik tevreden, er is alleen één probleem aan deze werkwijze, mijn bedrijf wordt nog niet helemaal als echt bedrijf gezien bij andere bedrijven, en dat klinkt vrij K*T als je bij je klant zit, maar van de andere kant staat het wel vet als je tegen een klasgenoot ofzo zegt van; ik heb geen bijbaan, ik heb een eigen bedrijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb ook eigen bedrijf, maar in principe geen zin meer om opdrachtjes te doen voor klanten, ze vragen 10 offertes aan, daar zitten altijd wel een paar sukkels bij die 10 keer zo laag offreren omdat ze het of zwart doen, of heel slecht, vervolgens denkt de klant dat ik de boel in de maling neem, ik werk nu lekker fulltime voor een baas en verdien 6000, en de tijd die ik nu over hou? Mwa lekker relaxed voor mezelf knutselen, veel relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Op zaterdag 08 september 2001 22:59 schreef raptorix het volgende:
Ik heb ook eigen bedrijf, maar in principe geen zin meer om opdrachtjes te doen voor klanten, ze vragen 10 offertes aan, daar zitten altijd wel een paar sukkels bij die 10 keer zo laag offreren omdat ze het of zwart doen, of heel slecht, vervolgens denkt de klant dat ik de boel in de maling neem, ik werk nu lekker fulltime voor een baas en verdien 6000, en de tijd die ik nu over hou? Mwa lekker relaxed voor mezelf knutselen, veel relaxter.
Kan ik me helemaal bij aansluiten, kleine afwijkings qua salaris maar identiek verhaal.. wil best nog wel een leuke goedbetaalde klus doen thuis, maar met de voetjes op de bank of gewoon voor jezelf freubelen (quality time) is ook hard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 08 september 2001 20:15 schreef SpiritX het volgende:

[..]

Als jij niet 2 van die sites per maand maakt, kom je ook niet boven die 3500 tot 4000 piek per maand uit... Of je bent leuk bezig op je zolderkamertje en vermijdt blauw postpapier...
Wat bedoel je daarmee? Ik verdien 3000+ per opdracht, en wat betreft mijn tweede opdracht, mijn client is akkoord gegaan met een prijs van 4000. Dus hoe bedoel je, ik kom er niet overheen? 4000 is toch meer als 3500? :?
Ja, ik weet heus wel waarom je zo vaag reageer, want je denk dat ik allemaal bullshit aan het lullen ben, maar waarom zou ik. Ik vertel alleen de waarheid. Ja, inderdaad, ik doe het allemaal op mijn zolderkamer, maar ik doe het wel met zorg, ik probeer altijd professioneel te zijn. Ik ga niet voor niets naar de kunstacademie. Ik zeg niet niet als een promotie, maar als verdediging. Nou, ik vind dat ik mijn prijs waard ben, kan me niet schelen wat anderen denken, ik krijg toch betaald. >:)
Wat bedoel je met blauwe brief papier? Het is een onderhandse markt. Hint. :D

Misschien helpt het als ik vertel voor wat voor soort branche ik (momenteel) werk. Deze 2 genoemde opdrachten zijn beide voor klanten die chineze restaurants bezitten. Gezien het voor chineze restauranthouders relatief nieuw is om websites te hebben (geloof me, ik ben zelf chinees), word ik waarschijnlijk (in jullie ogen) relatief hoog betaald. Zijn weten niet eens hoe en wat, dus 4000 gulden betalen ze je zo hoor.... als je ze iets levert wat ze aanspreekt natuurlijk. ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.