Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07 22:48
Miki schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:33:
[...]

Ik ben wel blij met deze update, woonwijk IJburg heeft eindelijk ook fatsoenlijk bereik met Vodafone :)
Ja inderdaad! Die site stond er al een tijdje. Ik had hem in de zomer al op de foto. Fijn dat hij eindelijk aan staat. En ook meteen met 3500MHz dus lekker snel.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
mitch123 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 11:50:
Na 10+ jaar bij T-mobile/Odido heb ik afgelopen zomer de overstap gemaakt naar Vodafone.

Nu na enkele maanden ben ik tot de conclusie gekomen dat het bereik erg teleurstellend is (Regio Zuid-Holland). Voornamelijk zodra je een pand binnen gaat heb ik geen tot minimaal bereik (0-1 streep), waarbij ik met Odido altijd goed bereik had (lees 3-5 strepen). Kijk ik naar het bereik van mijn vader (KPN netwerk) dan heeft hij ook veel beter bereik. Waarbij ik vaak moet terugvallen op E of geen signaal..

Ook op de snelweg is het bereik niet altijd even stabiel, veel wisseling tussen E/4g/5g.

In eerste instantie dacht ik dat mijn nieuwe toestel de oorzaak was, maar ook mijn oude telefoon geeft helaas dezelfde ervaring.

Gelukkig is de looptijd 1 jaar, dan kunnen we deze zomer weer de overstap maken..
Hier ook met een abo van mijn vrouw. Zojuist overgestapt naar Vodafone en alleen maar ellende. Ook Zuid-Holland en in gebouwen gewoon nul bereik.

Ik had het afgelopen maandag ook bij een autodealer binnen. Vodafone nauwelijks data en Odido topsnelheid. Het is nog slechter geworden de laatste tijd óf de andere aanbieders zijn gewoon zoveel beter geworden, het is maar hoe je het bekijkt. Ik zit er helaas weer net aan vast. Ik een jaar en mijn vrouw twee jaar. We gaan wel even klagen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:42
Redondo1982 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:41:
[...]

Hier ook met een abo van mijn vrouw. Zojuist overgestapt naar Vodafone en alleen maar ellende. Ook Zuid-Holland en in gebouwen gewoon nul bereik.

Ik had het afgelopen maandag ook bij een autodealer binnen. Vodafone nauwelijks data en Odido topsnelheid. Het is nog slechter geworden de laatste tijd óf de andere aanbieders zijn gewoon zoveel beter geworden, het is maar hoe je het bekijkt. Ik zit er helaas weer net aan vast. Ik een jaar en mijn vrouw twee jaar. We gaan wel even klagen.
Mijn ervaring is dat ze bij bereik klachten eerst naar de dekkingskaart verwijzen en daarna dat deze dekkingskaart indicatief is en ze binnendekking niet kunnen "garanderen".

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Megapaul schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:15:
[...]

Mijn ervaring is dat ze bij bereik klachten eerst naar de dekkingskaart verwijzen en daarna dat deze dekkingskaart indicatief is en ze binnendekking niet kunnen "garanderen".
Klopt, al keer eerder meegemaakt. Echter toen hadden ze gelijk, want een mast werd vervangen. Daarna geen issues meer gehad binnenshuis.

Maar nu is het echt zwaar ondermaats. Ik heb meerdere providers hier en kan ze naast elkaar leggen. Het verschil is héél groot, dus als ik echt wil kan ik Vodafone het vuur aan de schenen leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:35
[...]

…óf de andere aanbieders zijn gewoon zoveel beter geworden,…
In ieder geval Odido is heel voortvarend met uitrol van de n28 en n78 banden en ze verhogen op veel masten de uplink snelheid.

Vodafone is gewoon derderangs (letterlijk van de drie providers met eigen infra) met dekking en snelheid.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31

JB

Cédric roelt!

[...]

Heb je die dealer ook gevraagd of ze daar allemaal Odido hebben en wellicht binnen een extra device hebben hangen voor Odido? Zie dit bij veel panden, ziekenhuizen etc. dan is het net pech als je een andere provider hebt.

Desalniettemin blijft Vodafone achter inderdaad :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:49:
[...]

Heb je die dealer ook gevraagd of ze daar allemaal Odido hebben en wellicht binnen een extra device hebben hangen voor Odido? Zie dit bij veel panden, ziekenhuizen etc. dan is het net pech als je een andere provider hebt.

Desalniettemin blijft Vodafone achter inderdaad :/
Nee, goede suggestie. Niet over nagedacht. Echter mijn vrouw is sinds een paar dagen over naar Vodafone vanaf Odido en door haar klagen ben ik er nu serieuzer mee bezig. Die moppert al vanaf dag één dat het echt een enorme downgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

DvE

ORA-00000

Heeft iemand ervaring met het kopen van een los toestel in de vodafone winkel. En dan voor de actieprijzen die ze ook online voeren?
Ik kan op dit moment helaas nog niet via Vodafone next een toestel aanschaffen (mag pas na 2 maanden), maar dat zou in de winkel wel kunnen.
Er kon me niet duidelijk gemaakt worden waarom de winkel dit dan wel zou kunnen (zeker voor de actie prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:28
DvE schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:46:
Heeft iemand ervaring met het kopen van een los toestel in de vodafone winkel. En dan voor de actieprijzen die ze ook online voeren?
Ik kan op dit moment helaas nog niet via Vodafone next een toestel aanschaffen (mag pas na 2 maanden), maar dat zou in de winkel wel kunnen.
Er kon me niet duidelijk gemaakt worden waarom de winkel dit dan wel zou kunnen (zeker voor de actie prijs)
Toestelprijzen in de winkel zijn zonder actieprijzen en hoger dan in combinatie met abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 19:16
Momenteel last van een storing op één van mijn 06-nummers. Ik wil switchen van telefoon, e-sim dus installeren op de andere telefoon, maar wanneer ik in de app bij Producten mijn nummer kies dan krijg ik de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z5ts9Ftlfjq-ExTgNUtIxcRqRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhHW1FgvNciyt9tKyq4ahecS.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik via de browser hetzelfde wil doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FgqaSmKlsJHQ6RmUfEVr4mj4rXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPIOTlhpRYLcfI0WC6YmGjvX.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ik via een ander menu in de app informatie wil inzien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gX40lN-49mNlt5utPTi3a-xo3is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dghaa1AdCrJb5yEx9aOLThC6.jpg?f=fotoalbum_large

Aangemeld via de chat, tijdje zitten chatten en alles doorgegeven. Uiteindelijk hebben we gebeld en wordt bevestigd dat inderdaad iets niet goed gaat. Ik krijg dan nog een QR code toegestuurd om via die manier de e-sim te installeren en dan krijg ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYHlU2phZEk1BzCO-3Om8AnBxZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HMA59fYtdfbexClFlArLaCZz.jpg?f=fotoalbum_large

Nogmaals een nieuwe QR code, zelfde verhaal. Omdat bevestigd is dat er dus iets fout gaat aan de Vodafone kant ga ik er van uit dat dit wel opgelost wordt, maar ben benieuwd op welk termijn. Wanneer ik de foutmelding in de zoekmachine gooi krijg ik een enkel resultaat, ben in ieder geval niet de enige bij die dit gebeurd is.

Iemand hier die dit toevallig eens meegemaakt heeft en of de oplossing weet? Misschien iets wat ik zelf nog kan doen? Kunnen ze in een Vodafone winkel meer dan er nu is gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:28
Streskip schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:16:
Momenteel last van een storing op één van mijn 06-nummers. Ik wil switchen van telefoon, e-sim dus installeren op de andere telefoon, maar wanneer ik in de app bij Producten mijn nummer kies dan krijg ik de volgende melding:
[Afbeelding]

Wanneer ik via de browser hetzelfde wil doen:
[Afbeelding]

Wanneer ik via een ander menu in de app informatie wil inzien:
[Afbeelding]

Aangemeld via de chat, tijdje zitten chatten en alles doorgegeven. Uiteindelijk hebben we gebeld en wordt bevestigd dat inderdaad iets niet goed gaat. Ik krijg dan nog een QR code toegestuurd om via die manier de e-sim te installeren en dan krijg ik het volgende:
[Afbeelding]

Nogmaals een nieuwe QR code, zelfde verhaal. Omdat bevestigd is dat er dus iets fout gaat aan de Vodafone kant ga ik er van uit dat dit wel opgelost wordt, maar ben benieuwd op welk termijn. Wanneer ik de foutmelding in de zoekmachine gooi krijg ik een enkel resultaat, ben in ieder geval niet de enige bij die dit gebeurd is.

Iemand hier die dit toevallig eens meegemaakt heeft en of de oplossing weet? Misschien iets wat ik zelf nog kan doen? Kunnen ze in een Vodafone winkel meer dan er nu is gedaan?
toon volledige bericht
Ik vermoed dat er een e-sim activatiestoring is als je dit hebt. Je zou morgen even opnieuw kunnen bellen met de klantenservice en vragen je e-sim compleet te resetten en een nieuwe QR code voucher te sturen. Mocht dat ook niet helpen, ga even langs de VodafoneZiggo winkel. Dan kunnen ze je vast helpen, desnoods tijdelijk met een fysieke sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 19:16
NLM1K schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:34:
[...]

Ik vermoed dat er een e-sim activatiestoring is als je dit hebt. Je zou morgen even opnieuw kunnen bellen met de klantenservice en vragen je e-sim compleet te resetten en een nieuwe QR code voucher te sturen. Mocht dat ook niet helpen, ga even langs de VodafoneZiggo winkel. Dan kunnen ze je vast helpen, desnoods tijdelijk met een fysieke sim.
De dame van de klantenservice zei nog dat het niet lukte om mijn e-sim te activeren. Misschien hadden ze daar net even op door moeten pakken, ik zal erom vragen :) Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 13:28
Gisteren een simonly afgesloten bij vodafone maar als ik hier lees dat de verbinding/snelheid bij velen drama is dan vraag ik mij af of ik niet moet annuleren 🙄

Toevallig geen mensen hier uit flevoland met vodafone? Zo ja, hoe is de verbinding/snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:37
joey82 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:47:
Gisteren een simonly afgesloten bij vodafone maar als ik hier lees dat de verbinding/snelheid bij velen drama is dan vraag ik mij af of ik niet moet annuleren 🙄

Toevallig geen mensen hier uit flevoland met vodafone? Zo ja, hoe is de verbinding/snelheid?
Je kan beste kijken op antennekaart.nl de sites met alleen 1+3+20 / 3+20 / 1+20 zijn oude sites de andere zijn vernieuwd.

https://antennekaart.nl/kaart/4g?providers=vodafone

Je bent in het algemeen beter af met kPN of Odido

[ Voor 4% gewijzigd door ikbenjoeri op 03-02-2025 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 16:50

The Wizard

Moderator Mobile
joey82 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:47:

Ligt eraan waar in Flevoland, in de meeste plekken is de dekking op orde, KPN is het beste, daarna VF en dan Odido. Kan over een jaar weer anders zijn natuurlijk.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
The Wizard schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:01:
[...]

Ligt eraan waar in Flevoland, in de meeste plekken is de dekking op orde, KPN is het beste, daarna VF en dan Odido. Kan over een jaar weer anders zijn natuurlijk.
Lelystad 🙂

Ik kijk het wel een jaar aan, thuis kan er altijd nog worden gebeld over wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

joey82 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:28:
[...]

Lelystad 🙂

Ik kijk het wel een jaar aan, thuis kan er altijd nog worden gebeld over wifi
Lelystad is bijna helemaal geswapt.
De lage site in de Gondel is enige die nog gedaan moet worden maar die gaat verhuizen naar de mast iets noordelijker gelegen mast op hoek Houtribdreef en Westerdreef. En op termijn gaat de mast bij Porteum ook weg en wordt vervangen door een site op een flat aan de Zevenwouden. Voor beide locaties zijn de straalverbindingen al op antennekaart.nl ingetekend.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:59:
[...]

Lelystad is bijna helemaal geswapt.
De lage site in de Gondel is enige die nog gedaan moet worden maar die gaat verhuizen naar de mast iets noordelijker gelegen mast op hoek Houtribdreef en Westerdreef. En op termijn gaat de mast bij Porteum ook weg en wordt vervangen door een site op een flat aan de Zevenwouden. Voor beide locaties zijn de straalverbindingen al op antennekaart.nl ingetekend.
Ik had vorig jaar hollands nieuwe wat volgens mij ook gebruik maakt van vodafone maar dat was drama,

In huis, winkels, kantoor en andere gebouwen was het bereik gewoon 0 🙄

Ik heb vanavond besloten om te annuleren 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-06 16:24
Ik heb zojuist ook een slechte ervaring meegemaakt met Vodafone. Ben daar al 20+ jaar klant en nog nooit niet over gestapt. Heb dit zakelijk icm met Ziggo. Met Ziggo was ik ook al klaar dat ze gemaakte afspraken niet nakomen. Maar mijn situatie zakelijk en prive had KNP geen goede oplossing. Ik heb mijn contacten dus voor 1 jaar verlengd.

Op de zaak heb ik een LTE 4G+ router hangen met een WiFi-extender in een mesh netwerk van TPlink. Omdat ik met sommige leveranciers zit die doorrijden bij levering, omdat er niet altijd iemand op de zaak is, heb ik een smart deurbel opgehangen. De WiFi-verbinding was goed op kantoor, en de deurbel werkte goed. Alleen als ik hem buiten hang werkt het niet. Dit komt door de rolluiken als ze naar beneden zijn. Dus ik heb 2 extra WiFi-extenders gekocht en geïnstalleerd. Maar het werkt nog niet goed, terwijl het WiFi-signaal wel goed is. Ik heb een RSSI van -59.

Dus ik was wat speedtesten gaan doen, maar de snelheden zijn wel echt om te janken. Ik heb speedtesten gedaan op de laptop en dan zit ik gemiddeld op 22mbps down en 5 mbps up. Als ik mijn telefoon op 5G test als ik in de tuin sta dan zit ik gemiddeld rond de 60mbps down en 10 mbps up. Als ik op de zaak ben is dit 50mbps down en 5 mbps up via mijn telefoon op 5G netwerk. En als ik verbind op het WiFi netwerk dan zit ik op dezelfde plaats op 27mbps down en 4mbps up.

Als ik dit dan vergelijk met de theoretische snelheid van zou 5G 1gbps down en 112.5mbps up moeten zijn. 4G+ zou 350mbps down en 100 up moeten zijn. Bereik 5G is 3/4 streepjes. De LTE router heeft signaalsterkte van 75%. Maar eigenlijk zit ik op een snelheid van 3G met 21mbps down en 6mbps up. Op de dekkingskaart gekeken, en het is gewoon goed. Dat geven de streepjes ook aan.

Vervolgens met een mevrouw van Vodafone Business gebeld. Maar toen kreeg ik te horen, router geven we geen ondesteuning in. En als ik dan zeg, maar via de telefoon heb ik dit probleem ook. Dan vragen ze kan je surfen en mails kijken, als dat zo is dan werkt het. Maar ik heb haar gezegd dat ik de theoretische snelheid niet hoef te halen, maar 50x een slechtere download snelheid te hebben dan zit er iets bij jullie mis. Moest ik maar een onderzoek inschakelen (wat niet lukt via de chat), en ik moest gegevens doorgeven. Speedtesten zijn niet goed genoeg (heb er stuk of 40 gedaan). Ik moest noteren wanneer ik geen internet had en die data doorsturen. Gevraagd waar dat heen kon, maar dan moest weer telefonisch.

Dus weer echt teleurstellend gesprek en dat heb ik ook aangekaart. Al helemaal omdat het zakelijk abonnement is. En dan lees ik hier meer ervaringen, dat Vodafone met zijn snelheden wel erg onder de maat is. Blij dat ik contact maar voor een jaar heb afgesloten, want dan ga ik als trouwe klant toch maar eens de overstap maken naar KPN.

Als iemand nog een oplossing heeft, dan hoor ik dat graag dat ik dit nog kan proberen. Maar heb het eigenlijk al opgegeven, want volgens mij is het gewoon de hardware van Vodafone. De buurman heeft met KPN wel 256mbps down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
cenoatsra schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:40:
Ik heb zojuist ook een slechte ervaring meegemaakt met Vodafone. Ben daar al 20+ jaar klant en nog nooit niet over gestapt. Heb dit zakelijk icm met Ziggo. Met Ziggo was ik ook al klaar dat ze gemaakte afspraken niet nakomen. Maar mijn situatie zakelijk en prive had KNP geen goede oplossing. Ik heb mijn contacten dus voor 1 jaar verlengd.

Op de zaak heb ik een LTE 4G+ router hangen met een WiFi-extender in een mesh netwerk van TPlink. Omdat ik met sommige leveranciers zit die doorrijden bij levering, omdat er niet altijd iemand op de zaak is, heb ik een smart deurbel opgehangen. De WiFi-verbinding was goed op kantoor, en de deurbel werkte goed. Alleen als ik hem buiten hang werkt het niet. Dit komt door de rolluiken als ze naar beneden zijn. Dus ik heb 2 extra WiFi-extenders gekocht en geïnstalleerd. Maar het werkt nog niet goed, terwijl het WiFi-signaal wel goed is. Ik heb een RSSI van -59.

Dus ik was wat speedtesten gaan doen, maar de snelheden zijn wel echt om te janken. Ik heb speedtesten gedaan op de laptop en dan zit ik gemiddeld op 22mbps down en 5 mbps up. Als ik mijn telefoon op 5G test als ik in de tuin sta dan zit ik gemiddeld rond de 60mbps down en 10 mbps up. Als ik op de zaak ben is dit 50mbps down en 5 mbps up via mijn telefoon op 5G netwerk. En als ik verbind op het WiFi netwerk dan zit ik op dezelfde plaats op 27mbps down en 4mbps up.

Als ik dit dan vergelijk met de theoretische snelheid van zou 5G 1gbps down en 112.5mbps up moeten zijn. 4G+ zou 350mbps down en 100 up moeten zijn. Bereik 5G is 3/4 streepjes. De LTE router heeft signaalsterkte van 75%. Maar eigenlijk zit ik op een snelheid van 3G met 21mbps down en 6mbps up. Op de dekkingskaart gekeken, en het is gewoon goed. Dat geven de streepjes ook aan.

Vervolgens met een mevrouw van Vodafone Business gebeld. Maar toen kreeg ik te horen, router geven we geen ondesteuning in. En als ik dan zeg, maar via de telefoon heb ik dit probleem ook. Dan vragen ze kan je surfen en mails kijken, als dat zo is dan werkt het. Maar ik heb haar gezegd dat ik de theoretische snelheid niet hoef te halen, maar 50x een slechtere download snelheid te hebben dan zit er iets bij jullie mis. Moest ik maar een onderzoek inschakelen (wat niet lukt via de chat), en ik moest gegevens doorgeven. Speedtesten zijn niet goed genoeg (heb er stuk of 40 gedaan). Ik moest noteren wanneer ik geen internet had en die data doorsturen. Gevraagd waar dat heen kon, maar dan moest weer telefonisch.

Dus weer echt teleurstellend gesprek en dat heb ik ook aangekaart. Al helemaal omdat het zakelijk abonnement is. En dan lees ik hier meer ervaringen, dat Vodafone met zijn snelheden wel erg onder de maat is. Blij dat ik contact maar voor een jaar heb afgesloten, want dan ga ik als trouwe klant toch maar eens de overstap maken naar KPN.

Als iemand nog een oplossing heeft, dan hoor ik dat graag dat ik dit nog kan proberen. Maar heb het eigenlijk al opgegeven, want volgens mij is het gewoon de hardware van Vodafone. De buurman heeft met KPN wel 256mbps down.
toon volledige bericht
Meest relevante vraag is toch, hoe ver je van de dichtstbijzijnde mast zit. Dat is hier te zien:

https://antennekaart.nl/kaarten

Links op de kaart onder “Layout” ook “Sectorlayout” aanklikken, dan zie je ook of de antennes uw kant op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
ernstoud schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:50:
[...]

Meest relevante vraag is toch, hoe ver je van de dichtstbijzijnde mast zit. Dat is hier te zien:

https://antennekaart.nl/kaarten

Links op de kaart onder “Layout” ook “Sectorlayout” aanklikken, dan zie je ook of de antennes uw kant op staan.
Ja dat had ik ook al bekeken en de blogs gelezen om iets meer informatie te krijgen. Maar dat wordt het wel te technisch.
  • Mij valt bijvoorbeeld op dat als ik op 5G kaart kijk dat ik 4 masten zie van Vodafone, en ik zit er precies tussenin. Bereik op telefoon is ook goed, want mis 1 streepje. Maar die masten zenden uit op 1835Mhz met 32.4dBW en 763Mhz met 28.4dBW.
  • Maar wordt 5G niet uitgezonden op de 3500Mhz band?
  • En als ik kijk op de 4G kaart dan zie ik dezelfde 4 zendmasten, waar ik ook weer precies tussenin zit. 806Mhz met 28.4dBW en 1835Mhz met 32.4dBW en 2120Mhz met 29.9dBW/32.4dBW.
  • niet alle 4 de masten zijn uitgericht op de locate. 2 sowieso, en dat is hetzelfde geval bij de KPN masten.
Maar als ik Vodafone erover bel (en het is zakelijk gebruik) dan krijg ik een meisje aan de lijn die beetje geirriteerd zegt: Als het werk dan werkt het toch. Nee mevrouw het werkt niet want de smart-deurbel hapert en die heb ik nodig voor als leveranciers aan de deur staan. Dus die verkooppraatjes dat de zakelijke klant voordelen heeft is er niet. Dat is overigens een andere discussie, want netto is het duurder en zij zijn van het consumentrecht af.

Wat zijn jullie ervaringen met het 4G en 5G netwerk van Vodafone? Want ik heb er zelf niet zo bij stilgestaan, alleen nu merk ik problemen met de deurbel. En dat zal waarschijnlijk komen door de lage upload. Met gewoon gebruik telefoon heb ik er nooit last van ondervonden, maar dat is dan alleen download. En nu wordt ik wat wijzer na het doen van verschillende speedtesten, en daar verschoot ik van het verschil van theoretische snelheid en snelheid in de praktijk. Terwijl een KPN telefoon 5x zo'n hoge snelheid heeft en die zendlocaties zijn nagenoeg of precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
cenoatsra schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Ja dat had ik ook al bekeken en de blogs gelezen om iets meer informatie te krijgen. Maar dat wordt het wel te technisch.
  • Mij valt bijvoorbeeld op dat als ik op 5G kaart kijk dat ik 4 masten zie van Vodafone, en ik zit er precies tussenin. Bereik op telefoon is ook goed, want mis 1 streepje. Maar die masten zenden uit op 1835Mhz met 32.4dBW en 763Mhz met 28.4dBW.
  • Maar wordt 5G niet uitgezonden op de 3500Mhz band?
  • En als ik kijk op de 4G kaart dan zie ik dezelfde 4 zendmasten, waar ik ook weer precies tussenin zit. 806Mhz met 28.4dBW en 1835Mhz met 32.4dBW en 2120Mhz met 29.9dBW/32.4dBW.
  • niet alle 4 de masten zijn uitgericht op de locate. 2 sowieso, en dat is hetzelfde geval bij de KPN masten.
Maar als ik Vodafone erover bel (en het is zakelijk gebruik) dan krijg ik een meisje aan de lijn die beetje geirriteerd zegt: Als het werk dan werkt het toch. Nee mevrouw het werkt niet want de smart-deurbel hapert en die heb ik nodig voor als leveranciers aan de deur staan. Dus die verkooppraatjes dat de zakelijke klant voordelen heeft is er niet. Dat is overigens een andere discussie, want netto is het duurder en zij zijn van het consumentrecht af.

Wat zijn jullie ervaringen met het 4G en 5G netwerk van Vodafone? Want ik heb er zelf niet zo bij stilgestaan, alleen nu merk ik problemen met de deurbel. En dat zal waarschijnlijk komen door de lage upload. Met gewoon gebruik telefoon heb ik er nooit last van ondervonden, maar dat is dan alleen download. En nu wordt ik wat wijzer na het doen van verschillende speedtesten, en daar verschoot ik van het verschil van theoretische snelheid en snelheid in de praktijk. Terwijl een KPN telefoon 5x zo'n hoge snelheid heeft en die zendlocaties zijn nagenoeg of precies hetzelfde.
toon volledige bericht
De banden waar Vodafone met 5G te bereiken is zie je hier: https://antennekaart.nl/page/frequencies, in NL is dat de n28 en n78 band. Alleen gebruikt Vodafone de b28 band voor 4G en heeft Vodafone vrijwel geen masten met n78.

Voor 5G is Vodafone van de drie grote aanbieders absoluut de slechtste keuze.

Maar dat neemt niet weg dat ook op 4G goede snelheden te bereiken zijn. Zeker voor gecomprimeerd video van een deurbel.

Hoever zit u dan van de genoemde masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
cenoatsra schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:58:
Wat zijn jullie ervaringen met het 4G en 5G netwerk van Vodafone?
Wij zijn zo ontevreden dat wij beide abonnementen volgend jaar weer overzetten naar KPN. Dan hebben we wel een mast om de hoek en hoeven we niet steeds via wifi te bellen. Dan nog het bijna verplicht roamen bij Vodafone in landen om ons heen... Vodafone DE, Vodafone IT, Vodafone UK... als je dan op een ander netwerk zit dan deze wordt je eigenlijk vrij vlot weer teruggezet naar Vodafone in betreffende land. Begrijpelijk, maar meestal zeer onwenselijk. Heb nog nooit zoveel uitval van CarPlay gehad op onze rit naar Italië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29
ernstoud schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:25:
[...]

De banden waar Vodafone met 5G te bereiken is zie je hier: https://antennekaart.nl/page/frequencies, in NL is dat de n28 en n78 band. Alleen gebruikt Vodafone de b28 band voor 4G en heeft Vodafone vrijwel geen masten met n78.

Maar dat neemt niet weg dat ook op 4G goede snelheden te bereiken zijn. Zeker voor gecomprimeerd video van een deurbel.

Die tekst is een beetje verouderd.
Vodafone gebruikt Band 28 nu ook voor 5G.

De kaart zelf geeft dat weer:
https://antennekaart.nl/kaart/5g

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
CreativeS schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Wij zijn zo ontevreden dat wij beide abonnementen volgend jaar weer overzetten naar KPN. Dan hebben we wel een mast om de hoek en hoeven we niet steeds via wifi te bellen. Dan nog het bijna verplicht roamen bij Vodafone in landen om ons heen... Vodafone DE, Vodafone IT, Vodafone UK... als je dan op een ander netwerk zit dan deze wordt je eigenlijk vrij vlot weer teruggezet naar Vodafone in betreffende land. Begrijpelijk, maar meestal zeer onwenselijk. Heb nog nooit zoveel uitval van CarPlay gehad op onze rit naar Italië.
Ik zit 2 km. van een mast waarvan ik Odido 5G Klik en Klaar ontvang; download ruim 200 Mbps, upload ruim 15 Mbps.

Hemelsbreed 200 meter van mijn huis staat op het dak van een drie verdiepingen gebouw met bijna vrij zicht een gloednieuwe Vodafone mast: ik haal op 4G nauwelijks 100 Mbps. daarnaartoe met dezelfde apparatuur. Op 5G rond de 140 Mbps.

In de nacht soms rond de 35 Mbps. Mijn VDSL lijn is nog sneller!

Trek je conclusies. Geen idee waar Vodafone mee bezig is maar snelheid is het niet. Mijn twee zakelijke Vodafone abonnement worden medio dit jaar opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
neeecht schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:36:
[...]

Die tekst is een beetje verouderd.
Vodafone gebruikt Band 28 nu ook voor 5G.

De kaart zelf geeft dat weer:
https://antennekaart.nl/kaart/5g
Ach ja, uiteraard. Dank voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-07 20:01
cenoatsra schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:40:

toon volledige bericht
Dus alles werkt wel goed met de rolluiken open maar niet wanneer deze dicht zijn?

Staat je LTE router wellicht ook achter dat rolluik waardoor de snelheid nog meer inkakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ernstoud
Vodafone groeit nauwelijks

In het afgelopen kwartaal wist Vodafone, de mobiele tak van het bedrijf, ook niet te verrassen. De provider zag zijn abonneebestand in die periode met achthonderd klanten toenemen. Ten opzichte van het laatste kwartaal van 2023 is het klantenbestand van Vodafone zelfs iets gekrompen.”

Bron: https://www.nu.nl/tech/63...pen-veel-klanten-weg.html

Nou, dat verbaast me niet. Als je niet meegaat met de ontwikkelingen dan stemmen klanten met de voeten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jk-5
We hebben weer een Vodafone update: https://antennekaart.nl/k...06-4a3d-9c32-d42eb6ff0170

Niet veel spannends. Gewoon weer wat ombouw en wat nieuwbouw. Ze zijn de 5G data vergeten. Hopen dat dat nog komt in de komende dagen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ernstoud schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:00:

In het afgelopen kwartaal wist Vodafone, de mobiele tak van het bedrijf, ook niet te verrassen. De provider zag zijn abonneebestand in die periode met achthonderd klanten toenemen. Ten opzichte van het laatste kwartaal van 2023 is het klantenbestand van Vodafone zelfs iets gekrompen.”

Nou, dat verbaast me niet. Als je niet meegaat met de ontwikkelingen dan stemmen klanten met de voeten.
Ja, het is bar en boos bij Vodafone. Ik zit zelf veel binnen, maar mijn twee andere collega's met Vodafone klagen erg veel de laatste tijd. Zeker omdat ze ook bij Odido vandaan komen, waar overal bereik mee was.

Eentje hebben we gelukkig op tijd kunnen annuleren binnen zichttermijn. Ik kom er nu echt niet meer terug. Ziggo ben ik overigens wel tevreden mee, zowel zakelijk en privé. Alleen dat gaat over een paar jaar ook weg hier, want dan kiezen we voor glasvezel of de dienst die meer meegaat met de tijd. VodafoneZiggo is gewoon een dino-partij en daar is maar één route (welke al is ingezet): uitsterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 06:55
Ik kreeg net voor de 3e keer een mailtje van Vodafone met de text: Ondanks onze e-mails van gisteren en eergisteren met betrekking tot de wijze waarop u gebruik maakt van uw Red Unlimited abonnement, in combinatie met de Fair Use Policy, blijkt helaas dat u uw verbruik niet heeft aangepast.

Dit betekent helaas dat wij:

Data gaan blokkeren.

Dit is na 827GB verbruik bij een abonnement wat op 1 februari is ingegaan. Wel mooie benaming RED Unlimited. Dreig mailtjes kreeg ik zo rond de +-500GB dus ga er vanuit dat dat de FUP is….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07 21:12
toon700 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:38:
Ik kreeg net voor de 3e keer een mailtje van Vodafone met de text: Ondanks onze e-mails van gisteren en eergisteren met betrekking tot de wijze waarop u gebruik maakt van uw Red Unlimited abonnement, in combinatie met de Fair Use Policy, blijkt helaas dat u uw verbruik niet heeft aangepast.

Data gaan blokkeren.

Dit is na 827GB verbruik bij een abonnement wat op 1 februari is ingegaan. Wel mooie benaming RED Unlimited. Dreig mailtjes kreeg ik zo rond de +-500GB dus ga er vanuit dat dat de FUP is….
Hoe kan je in godsnaam 827GB verbruiken in 18 dagen?

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:30

Data gaan blokkeren.

Ik neem aan dat dit over roaming verbruik gaat? Het zou schandalig zijn als ze in NL al zo moeilijk doet. Zit met Odido vaak tussen de 4 en 6TB!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
Roy Tollenaar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:46:
[...]

Ik neem aan dat dit over roaming verbruik gaat? Het zou schandalig zijn als ze in NL al zo moeilijk doet. Zit met Odido vaak tussen de 4 en 6TB!!!
Alleen gebruikt in Nederland….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
dunkiegaming schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:46:
[...]

Hoe kan je in godsnaam 827GB verbruiken in 18 dagen?
Nieuwe iPhone met grote opslag en wifi niet aanzetten om het nieuwe Vodafone abonnement te proberen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toon700 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:53:
[...]

Nieuwe iPhone met grote opslag en wifi niet aanzetten om het nieuwe Vodafone abonnement te proberen…
iCloud sync via 4G/5G dus, begrijp ik dat goed? Of is er nog ander gebruik?

Na 2 dagen een klant afsluiten vind ik vrij extreem trouwens, wat nou als je die mail niet eens nog hebt gelezen? Wat ga je nu doen, porteren naar andere provider en de incasso stopzetten?

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, houd ons op de hoogte graag!

Een provider als Vodafone die vergeleken met KPN en Odido maar heel beperkt capaciteit heeft geüpgrade moet natuurlijk om het netwerk te beschermen dit soort maatregelen treffen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Sorcerer8472 op 19-02-2025 18:04 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
Sorcerer8472 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:02:
[...]

iCloud sync via 4G/5G dus, begrijp ik dat goed? Of is er nog ander gebruik?

Na 2 dagen een klant afsluiten vind ik vrij extreem trouwens, wat nou als je die mail niet eens nog hebt gelezen? Wat ga je nu doen, porteren naar andere provider en de incasso stopzetten?

Ben wel benieuwd hoe het verder gaat, houd ons op de hoogte graag!

Een provider als Vodafone die vergeleken met KPN en Odido maar heel beperkt capaciteit heeft geüpgrade moet natuurlijk om het netwerk te beschermen dit soort maatregelen treffen :+
Ja met wat CarPlay, nummer portering gaat niet zomaar gezien het abonnent wel word voortgezet en de iPhone met korting ook van Vodafone komt. Ook apart dat de “dreig” mails verstuurd werden van creditrisk@vodafoneziggo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
toon700 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:49:
[...]

Alleen gebruikt in Nederland….
Raar, dat ze niet enkel de prioriteit aan passen maar direct gaan blokkeren. Ik ben ook wel benieuwd of ze dit dan echt gaan doen of enkel gaan dreigen. 800GB is wel echt snel want 31x dagbundel en 31x 2GB aanvuller is al 682GB wat je zonder zelf aan te vullen al kunt gebruiken. Ik zou toch kijken of je de iPhone retour kan sturen en een abonnement bij een normale provider kunt afsluiten. Je neemt immers onbeperkt internet om altijd te kunnen internetten en niet opeens zonder internet te komen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
Roy Tollenaar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Raar, dat ze niet enkel de prioriteit aan passen maar direct gaan blokkeren. Ik ben ook wel benieuwd of ze dit dan echt gaan doen of enkel gaan dreigen. 800GB is wel echt snel want 31x dagbundel en 31x 2GB aanvuller is al 682GB wat je zonder zelf aan te vullen al kunt gebruiken. Ik zou toch kijken of je de iPhone retour kan sturen en een abonnement bij een normale provider kunt afsluiten. Je neemt immers onbeperkt internet om altijd te kunnen internetten en niet opeens zonder internet te komen zitten.
Heb net nog gebeld maar de betreffende afdeling (creditrisk) kon mij niet te woord staan maar de mevrouw van de klantenservice heeft me toch 5GB gegeven om morgen de dag door te komen en er word morgen contact met me opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
_O-

Dat kun je generiek wel stellen bij Vodafone ja. Het niet landelijk uitbouwen naar 5G zal wel een soort strategie zijn, maar onbegrijpelijk is het wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 20:51
Roy Tollenaar schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:35:
[...]

Je sluit een abonnement af waar algemene voorwaarden aan zitten en waar je mee akkoord gaat. Dit staat keurig in de voorwaarden. Hij heeft een waarschuwing ontvangen en als je dan door blijft gaan volgt er actie. Als iedereen met een unlimited abonnement dit gaat doen, dan worden die abonnementen onbetaalbaar. En het netwerk van Vodafone heeft al een stuk minder capaciteit dan de rest. Geen wonder dat ze ingrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Dit is toch beschamend voor Vodafone… mijn 4 zakelijk/prive providers hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYuCAfBM8kcjE41IkPngBKnEKrA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sZgtIa4eP0ABAkB1F5gMQZYz.jpg?f=user_large

TMobile is 4GvT, Odido is het nieuwe 5G Klik&Klaar product. Die laatste loopt in test, blijft het zo stabiel dan gaat 4GvT opgezegd worden.

Bovenste is een VDSL lijn met het Sneller Internet Buitengebied 4G modem van KPN.

En de Vodafone nieuwe mast hier 250 meter hemelsbreed vandaan doet het slechter dan VDSL over 50 jaar oud koper naar een telefooncentrale 3 km. verderop in het dorp die volgens mij nog met elektronenbuizen werkt :*) .

Tmobile in dit plaatje en Vodafone is zelfde type Huawei router. Odido is een 5G router.

De Odido mast staat ruim 2 km. verderop. Ruim 240 Mbps download, stabiel over de dag, Vodafone op 250 meter afstand net 1/5 daarvan. Wat een bar slechte performance. Dit is die achterlijke energiebesparing vermoed ik, antenne arrays worden disabled als het rustig is. Maar niet dynamisch, schakelt dus niet op.

Wat een blamage voor wat ooit een vooruitstrevende provider was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jk-5
ernstoud schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 23:25:
Dit is toch beschamend voor Vodafone… mijn 4 zakelijk/prive providers hier:

[Afbeelding]

TMobile is 4GvT, Odido is het nieuwe 5G Klik&Klaar product. Die laatste loopt in test, blijft het zo stabiel dan gaat 4GvT opgezegd worden.

Bovenste is een VDSL lijn met het Sneller Internet Buitengebied 4G modem van KPN.

En de Vodafone nieuwe mast hier 250 meter hemelsbreed vandaan doet het slechter dan VDSL over 50 jaar oud koper naar een telefooncentrale 3 km. verderop in het dorp die volgens mij nog met elektronenbuizen werkt :*) .

Tmobile in dit plaatje en Vodafone is zelfde type Huawei router. Odido is een 5G router.

De Odido mast staat ruim 2 km. verderop. Ruim 240 Mbps download, stabiel over de dag, Vodafone op 250 meter afstand net 1/5 daarvan. Wat een bar slechte performance. Dit is die achterlijke energiebesparing vermoed ik, antenne arrays worden disabled als het rustig is. Maar niet dynamisch, schakelt dus niet op.

Wat een blamage voor wat ooit een vooruitstrevende provider was.
toon volledige bericht
Houd er rekening mee dat rond 23u in de avond de meeste mobiele netwerken in een nachtstand gaan waarbij spectrum wordt uitgeschakeld, wat capaciteit kost, bij Odido blijft 3500MHz altijd aan maar gaan er wat VDD banden uit. Bij Vodafone gaat ook spectrum uit. Misschien is het het dus waard om ter vergelijking overdag nog een keer hetzelfde te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:52

netblade

Sunrise

ernstoud schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:53:
[...]

_O-

Dat kun je generiek wel stellen bij Vodafone ja. Het niet landelijk uitbouwen naar 5G zal wel een soort strategie zijn, maar onbegrijpelijk is het wel.
Haha ik kan hier de humor wel van inzien.
Het is sinds het 4g tijdperk sowieso een vage bende bij Vodafone mbt uitrol. Ze doen enkel het hoognodige en hopen dat de gebruikers op het netwerk weinig geven om capaciteit en/of snelheid.
Nederland is een competitieve markt maar Vodafone lijkt wel ergens het besluit te hebben genomen dat het wel prima is zo. Ik vraag me af hoe lang ze dit nog zo vol gaan houden.
Anderzijds hebben ze wel vaak sites in kleine dorpjes waar andere providers dat niet waard vinden om een site in het dorp zelf te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 21-02-2025 08:28 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
jk-5 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:55:
[...]

Houd er rekening mee dat rond 23u in de avond de meeste mobiele netwerken in een nachtstand gaan waarbij spectrum wordt uitgeschakeld, wat capaciteit kost, bij Odido blijft 3500MHz altijd aan maar gaan er wat VDD banden uit. Bij Vodafone gaat ook spectrum uit. Misschien is het het dus waard om ter vergelijking overdag nog een keer hetzelfde te proberen
Die vergelijking loopt elk uur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7a0gvmO3fKA84S8L1EEhGO-wbH0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vURcl1C50k8LO8W3rLEmee11.jpg?f=user_large

Vodafone in download nog steeds bagger. En dat is vrijwel altijd zo.

In de nacht gaat Odido naar 180 Mbps. down. Zeer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Die vergelijking loopt elk uur:

[Afbeelding]

Vodafone in download nog steeds bagger. En dat is vrijwel altijd zo.

In de nacht gaat Odido naar 180 Mbps. down. Zeer acceptabel.
Welke site is het? Als het een oude is zonder b7 bijv. dan kakt ie idd behoorlijk in. Maakt ook wel uit achter wat voor link de site zit, in bepaalde gebieden zitten veel sites van VF en OD nog achter daisychained 300 Mbit linkjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
The Wizard schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:07:
[...]

Welke site is het? Als het een oude is zonder b7 bijv. dan kakt ie idd behoorlijk in. Maakt ook wel uit achter wat voor link de site zit, in bepaalde gebieden zitten veel sites van VF en OD nog achter daisychained 300 Mbit linkjes...
Een jaar geleden opgeleverd. Nieuwe architectuur. Op een nieuwe gebouw waar glas langs loopt. Geen microwave uplink zo te zien. Over de uplink is niets te vinden maar zal toch wel een veelvoud zijn van de door mij gemeten snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:14:
[...]

Een jaar geleden opgeleverd. Nieuwe architectuur. Op een nieuwe gebouw waar glas langs loopt. Geen microwave uplink zo te zien. Over de uplink is niets te vinden maar zal toch wel een veelvoud zijn van de door mij gemeten snelheden.
Nieuw opgeleverd zegt niet zoveel over welke banden er gebruikt worden, dat is bij VF niet te peilen vooraf, itt OD en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
The Wizard schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:17:
[...]

Nieuw opgeleverd zegt niet zoveel over welke banden er gebruikt worden, dat is bij VF niet te peilen vooraf, itt OD en KPN.
Met de banden zit het wel goed:

5G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFfEyQdneJtk9nfJjy4H81aXi7w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I40NN8eeg5E3ctFP1ZoxinKo.jpg?f=user_large

4G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XPXPG26JGcS-J_wL2YaihpmkB7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FXo8nnZ9ml1WBKVVUuVAbUV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenoatsra
ernstoud schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Dat is een beetje moeilijk meten. Maar als ik de route kijk op google maps, dan zit ik boven de 1 km en onder de 2. Met drie masten. Dus daar moet het niet aan liggen. Bedrijfsruimte niet in een stad, maar groot dorp, maar zeker niet landelijk.

Maar KPN kpn getest en is het 5 dubbele en de masten staan of bij elkaar, of heel vergelijkbaar.

Dus voor mij is het gewoon een Vodafone probleem. En waarschijnlijk drukken ze zelf de snelheid.
zwaargeschapen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Dus alles werkt wel goed met de rolluiken open maar niet wanneer deze dicht zijn?

Staat je LTE router wellicht ook achter dat rolluik waardoor de snelheid nog meer inkakt?
Dat is wisselend. LTE Router hangt binnen achter de rolluiken tegen de binnenmuur aan. Maar er zitten 2 grote LTE antennes aan, en moet zeggen dat met openen of sluiten het ontvangstbereik eigenlijk gelijk is. Zo rond de 75%. Dit kan ik nazien als ik inlog op de router.

Nog getest of de stand van de antennes nog iets uitmaakte, maar ontvangst bleef hetzelfde.

De wifi is wel vaak slechter als het rolluik naar beneden is, maar dat is dan wel naar achteren in het pand. Ik heb 2 extenders erbij gekocht, dus zit nu op een 3 tal extenders. Maar naar de deurbel toe is het gewoon goed. Voor de test heb ik 1 extender recht achter het rolluik gezet tpv de deurbel. Heb bereik ook getest met met mijn telefoon als ik deze verbind met het WiFi netwerk en dan de RSSI waardes gaan scannen. En dat is goed. Daarom heb ik die 2 extenders erbij genomen, om dit uit te sluiten.

En natuurlijk weer speedtesten gedaan.
ernstoud schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:00:

Daarom had ik ook maar 1 jaar verlengd met Vodafone/Ziggo. Eigenlijk wilde ik overstappen naar KPN, en dat zou dan de eerste overstap zijn in 20+jaar. Maar ik kwam er met KPN niet in uit met die LTE-router. Bij Vodafone kan ik de data-pot van alle gebruikers delen. Bij KPN zat er een max aan. En vond het onzin om dan helft van de maand via LTE-router te doen, en dan hotspot te maken van mijn telefoon. Ik verbruik net zoveel. En heb niet voor niks die hardware aangeschaft, dan ga ik niet als data LTE router op is, hotspot maken met mijn telefoon.

Dus als de LTE router niet meer nodig is stap ik over naar KPN. Ben met Vodafone en Ziggo wel klaar, te vaak bedonderd daar, vooral Ziggo. En Vodafone valt ook wel door de mand met de snelheden, en support om het op te lossen is er ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
cenoatsra schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:44:
[...]

Dat is een beetje moeilijk meten. Maar als ik de route kijk op google maps, dan zit ik boven de 1 km en onder de 2. Met drie masten. Dus daar moet het niet aan liggen. Bedrijfsruimte niet in een stad, maar groot dorp, maar zeker niet landelijk.

Maar KPN kpn getest en is het 5 dubbele en de masten staan of bij elkaar, of heel vergelijkbaar.

Dus voor mij is het gewoon een Vodafone probleem. En waarschijnlijk drukken ze zelf de snelheid.

[...]

Dat is wisselend. LTE Router hangt binnen achter de rolluiken tegen de binnenmuur aan. Maar er zitten 2 grote LTE antennes aan, en moet zeggen dat met openen of sluiten het ontvangstbereik eigenlijk gelijk is. Zo rond de 75%. Dit kan ik nazien als ik inlog op de router.

Nog getest of de stand van de antennes nog iets uitmaakte, maar ontvangst bleef hetzelfde.

De wifi is wel vaak slechter als het rolluik naar beneden is, maar dat is dan wel naar achteren in het pand. Ik heb 2 extenders erbij gekocht, dus zit nu op een 3 tal extenders. Maar naar de deurbel toe is het gewoon goed. Voor de test heb ik 1 extender recht achter het rolluik gezet tpv de deurbel. Heb bereik ook getest met met mijn telefoon als ik deze verbind met het WiFi netwerk en dan de RSSI waardes gaan scannen. En dat is goed. Daarom heb ik die 2 extenders erbij genomen, om dit uit te sluiten.

En natuurlijk weer speedtesten gedaan.

[...]

Daarom had ik ook maar 1 jaar verlengd met Vodafone/Ziggo. Eigenlijk wilde ik overstappen naar KPN, en dat zou dan de eerste overstap zijn in 20+jaar. Maar ik kwam er met KPN niet in uit met die LTE-router. Bij Vodafone kan ik de data-pot van alle gebruikers delen. Bij KPN zat er een max aan. En vond het onzin om dan helft van de maand via LTE-router te doen, en dan hotspot te maken van mijn telefoon. Ik verbruik net zoveel. En heb niet voor niks die hardware aangeschaft, dan ga ik niet als data LTE router op is, hotspot maken met mijn telefoon.

Dus als de LTE router niet meer nodig is stap ik over naar KPN. Ben met Vodafone en Ziggo wel klaar, te vaak bedonderd daar, vooral Ziggo. En Vodafone valt ook wel door de mand met de snelheden, en support om het op te lossen is er ook niet.
toon volledige bericht
Kan het zo zijn dat je router naar band 20 springt (800MHz) met het rolluit dicht terwijl dit bijvoorbeeld band 1 (2100MHz) was met het rolluik open?

Dan lijkt het alsof het signaal gelijk blijft maar in werkelijkheid schiet je naar een band met mogelijk minder beschikbare bandbreedte maar die beter door bepaalde materialen dringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
ernstoud schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:28:
[...]

Met de banden zit het wel goed:

5G:

[Afbeelding]

4G:

[Afbeelding]
14,3 meter is niet erg hoog, als je dan ook tussen 2 sectoren in zit dan kan het idd wel beroerd zijn. Zonder b7 zul je vaak rond de 200/250 moeten blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
The Wizard schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:12:
[...]

14,3 meter is niet erg hoog, als je dan ook tussen 2 sectoren in zit dan kan het idd wel beroerd zijn. Zonder b7 zul je vaak rond de 200/250 moeten blijven hangen.
Inderdaad zitten de sectoren ongunstig voor mij. Maar bijna vrij zicht en iets van 250 meter… dan moet meer mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar

Data gaan blokkeren.

Hoe is dit eigenlijk afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 11:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Inderdaad, plek drie is nog te hoog. De verschillen zijn minimaal in deze testen dus Vodafone zal wel weer flink gerommeld hebben, want in reallife zijn de verschillen echt immens (in de Randstad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toon700
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Hoe is dit eigenlijk afgelopen?
Even aan de telefoon gehangen met creditrisk, en moest weer een mail sturen met de belofte dat mijn verbruik zou afnemen. Maar op de vraag wat Vodafone dan als redelijk verbruik ziet werd me meteen verwezen naar Artikel 3 lid 2 van de voorwaarden. Dan vind ik odido toch een stuk transparanter met een harde limiet van 10TB…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
toon700 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:34:
[...]

Even aan de telefoon gehangen met creditrisk, en moest weer een mail sturen met de belofte dat mijn verbruik zou afnemen. Maar op de vraag wat Vodafone dan als redelijk verbruik ziet werd me meteen verwezen naar Artikel 3 lid 2 van de voorwaarden. Dan vind ik odido toch een stuk transparanter met een harde limiet van 10TB…
Update: Na de nieuwe maand zijn begonnen heb ik +- 60GB gedownload en kreeg deze mail: Ondanks onze e-mails vmet betrekking tot de wijze waarop u gebruik maakt van uw Red Unlimited abonnement, in combinatie met de Fair Use Policy, blijkt helaas dat u uw verbruik niet heeft aangepast.

Dit betekent helaas dat wiij uw data hebben geblokkeerd.

3 afdelingen gehad, van creditrisk tot opzeggen en niemand kan me helpen maar de data is nu (weer) geblokkeerd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
toon700 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:17:
[...]

Update: Na de nieuwe maand zijn begonnen heb ik +- 60GB gedownload en kreeg deze mail: Ondanks onze e-mails vmet betrekking tot de wijze waarop u gebruik maakt van uw Red Unlimited abonnement, in combinatie met de Fair Use Policy, blijkt helaas dat u uw verbruik niet heeft aangepast.

Dit betekent helaas dat wiij uw data hebben geblokkeerd.

3 afdelingen gehad, van creditrisk tot opzeggen en niemand kan me helpen maar de data is nu (weer) geblokkeerd…
Tja, 15 Gb. per dag is veel, maar bij Red Unlimited is 10 Gb. per dag standaard. Of was die 60 Gb. in één keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
ernstoud schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:35:
[...]

Tja, 15 Gb. per dag is veel, maar bij Red Unlimited is 10 Gb. per dag standaard. Of was die 60 Gb. in één keer?
+- 60GB vanaf 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
Dat zei je al, maar was dat in één keer? Want als de “bundel” van 10 Gb. per dag normaal gebruikt wordt is dat 40 Gb. Dan zou je maar 5 Gb. per dag, ruwweg twee keer aanvullen, meer gebruikt hebben. Dan is afsluiten wel erg discutabel.

Maar als je op 1 dag 60 Gb. gebruikt, dus 25 keer aanvult dan is dat wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
ernstoud schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:52:
[...]

Dat zei je al, maar was dat in één keer? Want als de “bundel” van 10 Gb. per dag normaal gebruikt wordt is dat 40 Gb. Dan zou je maar 5 Gb. per dag, ruwweg twee keer aanvullen, meer gebruikt hebben. Dan is afsluiten wel erg discutabel.

Maar als je op 1 dag 60 Gb. gebruikt, dus 25 keer aanvult dan is dat wel een ander verhaal.
Het is 20gb per dag met aanvullers van 2. Maar nogmaals Odido doet niet moeilijk (tot 10TB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:46

DonJunior

NO Moderator

toon700 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:58:
[...]

Het is 20gb per dag met aanvullers van 2. Maar nogmaals Odido doet niet moeilijk (tot 10TB)
Dan wellicht kijken of je niet contract bij VF kan beeindigen en kan overstappen naar Odido. Probleem opgelost.
Wel vreemd hoor je abbo 'unlimited' noemen, maar owee als er dan iemand echt gebruik van maakt dan is het gedonder. Dat terwijl er ook genoeg mensen zijn (zoals ik) die een 40GB abbo hebben en slechts 4 gebruiken ofzo per maand. Dus winst maken ze genoeg lijkt me. Alsof ze van een zo'n power-user (laat ik je even zo noemen) zoveel last hebben. Raar

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
DonJunior schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:02:
[...]

Dan wellicht kijken of je niet contract bij VF kan beeindigen en kan overstappen naar Odido. Probleem opgelost.
Wel vreemd hoor je abbo 'unlimited' noemen, maar owee als er dan iemand echt gebruik van maakt dan is het gedonder. Dat terwijl er ook genoeg mensen zijn (zoals ik) die een 40GB abbo hebben en slechts 4 gebruiken ofzo per maand. Dus winst maken ze genoeg lijkt me. Alsof ze van een zo'n power-user (laat ik je even zo noemen) zoveel last hebben. Raar
Ik heb net een nieuw contract, en de afdeling opzeggen mag ik het wel afkopen voor de maandprijs van 30 euro x 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
toon700 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:58:
[...]

Wat heeft Odido hier mee te maken? Je schetst een probleem dat je ervaart met Vodafone in de Vodafone thread.

Ik vind 5 keer aanvullen per dag niet enorm veel, maar goed Vodafone ziet dat anders gezien je verleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toon700
ernstoud schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:06:
[...]

Wat heeft Odido hier mee te maken? Je schetst een probleem dat je ervaart met Vodafone in de Vodafone thread.

Ik vind 5 keer aanvullen per dag niet enorm veel, maar goed Vodafone ziet dat anders gezien je verleden.
Klopt, andere providers zou ik hier niet moeten benoemen maar het schetst wel een beeld over de provider Vodafone….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
DonJunior schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:02:
[...]

Dat “unlimited” is natuurlijk idioterie. Ik heb twee zakelijke VF abonnementen als fallback als mijn andere ISP’s een probleem hebben maar de 5G van VF is bijzonder beroerd en de idioterie dus van “unlimited” is ook wel een reden om de abonnementen niet te verlengen.

Overigens heb ik dat aanvullen geautomatiseerd dus weinig last van. Kwestie van elke paar minuten uitlezen of er een SMS over 80% verbruik binnen gekomen is en dan automatisch de aanvuller SMS versturen. In praktijk kom ik nooit op de 10 Gb. per dag dus dat script draait eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
ernstoud schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:18:
[...]

Dat “unlimited” is natuurlijk idioterie. Ik heb twee zakelijke VF abonnementen als fallback als mijn andere ISP’s een probleem hebben maar de 5G van VF is bijzonder beroerd en de idioterie dus van “unlimited” is ook wel een reden om de abonnementen niet te verlengen.

Overigens heb ik dat aanvullen geautomatiseerd dus weinig last van. Kwestie van elke paar minuten uitlezen of er een SMS over 80% verbruik binnen gekomen is en dan automatisch de aanvuller SMS versturen. In praktijk kom ik nooit op de 10 Gb. per dag dus dat script draait eigenlijk nooit.
Heb ik normaal ook geen last van, ik zit maar op de simpele vrachtwagen.. en heb ook ziggo thuis. Maar dat ze zo moeilijk doen snap ik niet… verbruik is wel wat meer dan thuis voor mij want daar ben ik bijna nooit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-07 18:29
toon700 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:05:
[...]

Ik heb net een nieuw contract, en de afdeling opzeggen mag ik het wel afkopen voor de maandprijs van 30 euro x 21.
Ook wel gek wel moeilijk doen om verbruik wil je het voor ze oplossen doen ze moeilijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!
toon700 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:05:
[...]

Haha, dat is toch bizar. Ze blokkeren je abonnement maar opzeggen mag niet 8)7
En geen alternatief zoals dat je verbinding met lage snelheid beschikbaar blijft zoals wat je in de VS bij aanbieders ziet.

En fors verschil. Odido vindt 10 TB okee dus, maar Vodafone vindt 1 TB al te veel. Ik zou ze in gebreke stellen en de keuze geven om ofwel de dienst te leveren ofwel de overeenkomst te ontbinden (als je er een telefoon bij hebt gekregen evt. die wel cash betalen). Zaak beginnen bij geschillencommissie telecom kun je ook nog doen. Ivm de zeer ruime limieten bij Odido en de vaagheid in de AVW bij Vodafone had je meer van ze mogen verwachten.

En dan maar naar Odido terug? (waarom ben je er überhaupt weggegaan?)

[ Voor 6% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-03-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullpower
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-07 14:18
En als ik even mag inbreken:

KPN lijkt zelfs helemaal geen limiet gesteld te hebben met een Fair Use Policy voor de Unlimited abonnementen. Is hier in de praktijk meer ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door bullpower op 05-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
@toon700 Misschien belangrijk om te weten, een provider mag een nummerportatie niet weigeren, ook niet als er een contract is, een ook niet als er een conflict over dat contact is. Al zullen ze er vast moeilijk over doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
bullpower schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:36:
En als ik even mag inbreken:

KPN lijkt zelfs helemaal geen limiet gesteld te hebben met een Fair Use Policy voor de Unlimited abonnementen. Is hier in de praktijk meer ervaring mee?
Maximale wat ik in 2023 met kpn heb gebruikt is 2 maanden 5tb+ toen naar Odido gegaan en KPN gebruik ik nu rond de 300GB dus geen idee of ze tegenwoordig een fair use hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
Sorcerer8472 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Haha, dat is toch bizar. Ze blokkeren je abonnement maar opzeggen mag niet 8)7
En geen alternatief zoals dat je verbinding met lage snelheid beschikbaar blijft zoals wat je in de VS bij aanbieders ziet.

En fors verschil. Odido vindt 10 TB okee dus, maar Vodafone vindt 1 TB al te veel. Ik zou ze in gebreke stellen en de keuze geven om ofwel de dienst te leveren ofwel de overeenkomst te ontbinden (als je er een telefoon bij hebt gekregen evt. die wel cash betalen). Zaak beginnen bij geschillencommissie telecom kun je ook nog doen. Ivm de zeer ruime limieten bij Odido en de vaagheid in de AVW bij Vodafone had je meer van ze mogen verwachten.

En dan maar naar Odido terug? (waarom ben je er überhaupt weggegaan?)
Net nog een vage mail ontvangen van Vodafone dat het data geblokkeerd blijft tot 1 mei. Maar deze maand 1 dag wat meer heb verbruikt. (Niet meer dan +-70GB deze maand) maar deze limiet word niet elke maand gereset word zoals bij odido. Ingebrekestelling valt niet mee gezien ik het 1 mei weer krijg voor waarschijnlijk een paar dagen. Een klacht bij de ACM kost ook 50 euro. Terug naar odido is natuurlijk de grootste wens en daar had ik ook nooit weg moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:00
toon700 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:28:
[...]

Net nog een vage mail ontvangen van Vodafone dat het data geblokkeerd blijft tot 1 mei. Maar deze maand 1 dag wat meer heb verbruikt. (Niet meer dan +-70GB deze maand) maar deze limiet word niet elke maand gereset word zoals bij odido. Ingebrekestelling valt niet mee gezien ik het 1 mei weer krijg voor waarschijnlijk een paar dagen. Een klacht bij de ACM kost ook 50 euro. Terug naar odido is natuurlijk de grootste wens en daar had ik ook nooit weg moeten gaan.
Rechtsbijstand als je dat hebt inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toon700
hcQd schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 17:53:
@toon700 Misschien belangrijk om te weten, een provider mag een nummerportatie niet weigeren, ook niet als er een contract is, een ook niet als er een conflict over dat contact is. Al zullen ze er vast moeilijk over doen.
Na een mail gestuurd te hebben met een ingebrekestelling, willen ze helaas ook mijn nummer niet vrijgeven voor nummerportering. dat kan volgens Vodafone alleen als het abbonoment word afgekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
toon700 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:47:
[...]

Na een mail gestuurd te hebben met een ingebrekestelling, willen ze helaas ook mijn nummer niet vrijgeven voor nummerportering. dat kan volgens Vodafone alleen als het abbonoment word afgekocht.
https://www.acm.nl/nl/tel...omaanbieders/nummerbehoud
Het recht op nummerbehoud geldt zowel voor particulieren als voor zakelijke afnemers. Zij mogen om nummerbehoud vragen zonder of voordat de overeenkomst met u is beëindigd, tot één maand na de beëindiging van de overeenkomst. Voor een abonnee die ook nummerhouder is geldt de beperking tot één maand na de beëindiging van de overeenkomst niet.
Je abonnement blijft natuurrijk wel doorlopen, daar zetten ze maar een ander nummer op, of zo. Of je koopt het af, eventueel onder protest zodat je daar later nog op terug kunt komen.

[ Voor 9% gewijzigd door hcQd op 11-03-2025 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat bizar dat Vodafone dit zo aanpakt. Zo kom je heel snel op een no-go lijst voor Tweakers.

Geschillencommissie Telecom is ook een mogelijke optie nog trouwens. De website van de ACM vermelden in je communicatie helpt hopelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:33:
Wat bizar dat Vodafone dit zo aanpakt. Zo kom je heel snel op een no-go lijst voor Tweakers.

Geschillencommissie Telecom is ook een mogelijke optie nog trouwens. De website van de ACM vermelden in je communicatie helpt hopelijk ook.
Reclame voor Vodafone is dit idd niet, maar er moeten toch wel meer mensen zijn die af en toe een keer de 70GB+ per dag aantikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ernstoud
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Reclame voor Vodafone is dit idd niet, maar er moeten toch wel meer mensen zijn die af en toe een keer de 70GB+ per dag aantikken?
Dat denk ik ook. Maar in dat geval was er dus een historie. Van een eerder gebruik van 0,8 TB in 18 dagen. En daarover gemaakte afspraken die wij niet kennen.

Maar goed, altijd een probleem met een FUP. Die zijn nooit zwart/wit. En het zou veel duidelijkheid verschaffen als dat wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30

JoepW

iRacer & Home Assistant

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dat een Vodafone abonnement met een iPhone 12 de melding geeft "Dit nummer is niet in gebruik" als een bestaand nummer wordt gebeld. Het lijkt geheel random te zijn. Het betreft echt bestaande en goed functionerende nummers die gebeld worden.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toon700
Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_ Na veel contact met Vodafone heeft deze mijn contract uiteindelijk ontbonden en is nummerbehoud inmiddels goedgekeurd! Een pittige mail sturen met het benoemen van de ACM en de Geschillencommissie Telecom heeft waarschijnlijk invloed gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
toon700 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:15:
Iedereen bedankt voor het meedenken! _/-\o_ Na veel contact met Vodafone heeft deze mijn contract uiteindelijk ontbonden en is nummerbehoud inmiddels goedgekeurd! Een pittige mail sturen met het benoemen van de ACM en de Geschillencommissie Telecom heeft waarschijnlijk invloed gehad.
Mooi, nu weer lekker naar Odido die zulke fratsen (nog)niet uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 15:00
JoepW schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:14:
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van dat een Vodafone abonnement met een iPhone 12 de melding geeft "Dit nummer is niet in gebruik" als een bestaand nummer wordt gebeld. Het lijkt geheel random te zijn. Het betreft echt bestaande en goed functionerende nummers die gebeld worden.
Toevallig een zakelijk abonnement? Mijn vrouw heeft er sinds gisteren ook last van en inmiddels al een dag bezig om dit opgelost te krijgen.. Heeft waarschijnlijk te maken met een dienst Vast op Mobiel die ze in het verleden hadden en waar ze mee gestopt zijn.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:30

JoepW

iRacer & Home Assistant

M@cer schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:23:
[...]

Toevallig een zakelijk abonnement? Mijn vrouw heeft er sinds gisteren ook last van en inmiddels al een dag bezig om dit opgelost te krijgen.. Heeft waarschijnlijk te maken met een dienst Vast op Mobiel die ze in het verleden hadden en waar ze mee gestopt zijn.
Helemaal terecht dat je hierop wijst.
We zijn na een lang telefoongesprek met Support weer in staat te bellen met het abo. Het lag inderdaad aan Vodafone die een instelling niet goed hadden staan. Het ging om een vast 'fake' nummer waarmee we zakelijk ook bereikbaar zijn dat direct doorschakelt naar mobiel. Gebeld worden ging dus prima, maar uitgaand bellen was onmogelijk.
Support heeft iets in de instellingen veranderd en nu werkt alles weer.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 15:00
JoepW schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:39:
[...]

Helemaal terecht dat je hierop wijst.
We zijn na een lang telefoongesprek met Support weer in staat te bellen met het abo. Het lag inderdaad aan Vodafone die een instelling niet goed hadden staan. Het ging om een vast 'fake' nummer waarmee we zakelijk ook bereikbaar zijn dat direct doorschakelt naar mobiel. Gebeld worden ging dus prima, maar uitgaand bellen was onmogelijk.
Support heeft iets in de instellingen veranderd en nu werkt alles weer.
Gelukkig, hier is het probleem wat hardnekkiger.. Nu al bijna een dag bezig en het is ze tot op heden nog niet gelukt om het weer werkend te krijgen.. Erg lastig met een zakelijk abonnement.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Bij ons is er blijkbaar toch iets aan de dekking gewijzigd en het bereik is nu goed. Onlangs het contract met Vodafone en Ziggo verlengd, lees ik nu dit:

nieuws: 'Liberty Global onderhandelt over overname VodafoneZiggo'

Ben benieuwd wat we daarvan mogen verwachten en of je evt dan nog onder het contract uit kunt. Als men Vodafone zou loskoppelen van Ziggo en samenvoegen met het Belgische Telenet zouden de combinatie voordelen zoals bijvoorbeeld de dubbele data wel eens kunnen komen te vervallen.

[ Voor 17% gewijzigd door petertje30 op 16-03-2025 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 11:46
Als je Ziggo Sport Totaal als gratis zenderpakket hebt, daar moet je vanaf 1 mei 4,95 voor betalen.

nieuws: Ziggo Sport Totaal wordt betaald pakket voor klanten met gecombineerd...

[ Voor 60% gewijzigd door Sir_Killalot op 18-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14
Sir_Killalot schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:34:
Als je Ziggo Sport Totaal als je gratis zenderpakket hebt, daar moet je vanaf 1 mei 4,95 voor betalen.
Klinkt als een hele slechte 1 april grap en anders kan Ziggo alvast de toko gaan sluiten. Ze verliezen al heel veel klanten en dan zal dit één de laatste zetjes gaan worden richting de afgrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:52

netblade

Sunrise

Miki schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:04:
[...]

Klinkt als een hele slechte 1 april grap en anders kan Ziggo alvast de toko gaan sluiten. Ze verliezen al heel veel klanten en dan zal dit één de laatste zetjes gaan worden richting de afgrond.
https://www.totaaltv.nl/n...prijs-ziggo-sport-totaal/
https://www.ziggo.nl/vodafone/kies-je-pakket blijkbaar niet.
Voorheen was dit blijkbaar een gratis extra als je combineerde, dat valt vanaf die datum dus weg.

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 17-03-2025 19:51 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14
My Vodafone lijkt er geheel uit te liggen bij mij. Zelfs in de VodafoneZiggo app is mijn Vodafone account volledig losgekoppeld van het bijbehorende Ziggo account en opnieuw toevoegen lijkt ook niet te werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 19-03-2025 08:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik wilde voor mijn reis m’n Vodafone abonnement pauzeren zodat ik hem na de reis weer kon activeren. Dit was allemaal moeilijk moeilijk en ik moest langs in de winkel. Ik naar de winkel, krijg ik daar een telefoon in de handen gedrukt om naar de helpdesk te bellen. Dus ik zeg nou bel lekker zelf ik moest hierheen komen.

De mevrouw van de winkel belt met de klantenservice. Ze vraagt per wanneer, ik geef die data door. Krijg ik te horen dat er kosten aan verbonden zitten. Dus ik geef aan dat ik dan het abonnement wel opzeg omdat ik mijn abonnement al vrij is.

Een paar dagen later krijg ik tot mijn verbazing een mailtje dat mijn abonnement gepauzeerd gaat worden op een hele andere datum dan eerder naar geïnformeerd.

Ik vind het allemaal wel welletjes en heb meer aan m’n hoofd. Een paar dagen later sta ik in de Vodafone shop om m’n abonnement op te zeggen en m’n nummer op een prepaid kaartje te laten zetten.

Het abonnement heeft gewerkt totdat ik het opzegde, ondanks dat is op m’n laatste factuur 20 euro in rekening gebracht voor het pauzeren van m’n abonnement…

Tot met een officiële klacht heb ik het geschopt bij de klantenservice maar ze blijven volhouden dat de computer zegt dat ik het heb aangevraagd. Dat de kosten gelden voor de aanvraag en niet het daadwerkelijk pauzeren..

Na 10 jaar Vodafone, nooit meer Vodafone voor mij. Als bonus zit ik nu bij KPN en heb ik overal in huis goed bereik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:19:
Na 10 jaar Vodafone, nooit meer Vodafone voor mij. Als bonus zit ik nu bij KPN en heb ik overal in huis goed bereik.
Weet je wat ik zelf zo erg vind? Ik kijk er stiekem niet eens van op dat dit bij VF gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

CreativeS schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 10:21:
[...]

Weet je wat ik zelf zo erg vind? Ik kijk er stiekem niet eens van op dat dit bij VF gebeurd.
Echt de definitie van van t kastje naar de muur gestuurd worden en computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi10
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07 11:30
Ik ben begin februari overgestapt naar Vodafone met een contract voor twee jaar, maar al snel merkte ik dat de verbinding in en rondom mijn huis instabiel was: gesprekken vielen zomaar uit en internetsnelheid kon ineens erg zakken. Een week na het ingaan van mijn abonnement heb ik hier een melding van gemaakt bij de klantenservice (op basis van hun 30 dagen netwerkgarantie). Begin maart kreeg ik terugkoppeling van de Network Crew dat de dekking van VF in mijn postcodegebied inderdaad onvoldoende is en dat ik VF kosteloos mag verlaten. Inmiddels ben ik overgestapt naar Simyo en ik heb de abonnementskosten van VF (op basis van hun voorwaarden) al terug gekregen. Een positieve ervaring voor mij in ieder geval met de klantenservice van VF, maar ik ben toch blij weer terug te zijn op het KPN-netwerk. Op veel plekken waar ik regelmatig kom, merkte ik toch wel dat de dekking en de snelheid van VF aanzienlijk minder was dan van KPN.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jk-5
Vodafone heeft gisteren weer een update geplaatst op Antennekaart. Helaas voor de derde update op rij geen 5G data erbij. Dat is nu vooral heel erg jammer want we hebben ontdekt dat Vodafone is begonnen om breder 3500MHz uit te rollen met een nieuw type antenne. Voorheen voegden ze n78 alleen toe tijdens het moderniseren van locaties, maar ze voegen het nu ook toe op sites die al gemoderniseerd zijn.

In deze update is 1400MHz ook uitgeschakeld op een aantal locaties die op een enkele baseband draaien. Dit komt waarschijnlijk door de beperkte hoeveelheid rekenkracht. Ericsson heeft nieuwe basebands uitgebracht (6655 en 6672) die Vodafone mogelijk gaat inzetten omdat probleem op te lossen. Ze gebruiken nu een enkele Baseband 6651 op een site die 3500MHz heeft. Odido gebruikt naast die baseband ook nog een 6631.

Zie hier: https://antennekaart.nl/k...397680&providers=vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaargeschapen
Kwam onderstaande zojuist tegen, dit (en vooral de laatste zin) zal niemand hier iets verbazen:
Behoudend
De mobiele tak van VodafoneZiggo is Vodafone. Bij Vodafone is op dit moment groei te zien. Maar op langere termijn zijn er donkere wolken aan de horizon te zien. Zo loopt Vodafone op het gebied van 5G via het 3,5GHz frequentiespectrum achter op KPN en vooral Odido. De geleverde diensten voldoen op dit moment aan de klantbehoefte, maar om niet al te grote achterstand met de twee andere mobiele netwerken op te lopen moet er flink geïnvesteerd worden. Hetzelfde speelt al langer bij het vaste netwerk van Ziggo. Na jaren van voorsprong met een technisch beter netwerk, holt Ziggo nu achter de concurrenten aan die glasvezel wel omarmden. De aandeelhouders van VodafoneZiggo hadden vooral de zinnen gezet op een hogere jaarlijkse dividendafdracht door onder meer zo min mogelijk te investeren.
Bron: https://www.totaaltv.nl/n...iber-of-open-dutch-fiber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
zwaargeschapen schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:38:
Kwam onderstaande zojuist tegen, dit (en vooral de laatste zin) zal niemand hier iets verbazen:

[...]

Bron: https://www.roddeltv.nl/n...iber-of-open-dutch-fiber/
Jarco haalt het overgrote deel van alle sentimenten juist van de fora en breit er dan een proza-stukje van. Dat doet hij al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstoud
CreativeS schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:06:
[...]

Jarco haalt het overgrote deel van alle sentimenten juist van de fora en breit er dan een proza-stukje van. Dat doet hij al jaren zo.
Maar de feiten in het stuk kloppen. Kijk maar op antenne kaart.nl … er is niet eens sprake meer van achterlopen op 5G, je kunt stellen dat ze stil staan. In grote delen van NL, zoals bij mij, totaal geen n28/n78 antennes. Zoals al eerder hier getoond: ernstoud in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

In steden als Apeldoorn, Deventer, Zutphen geen enkele 5G band.

Vodafone liep technisch voorop. Na de fusie met Ziggo staan ze stil, bevroren in het 4G tijdperk. En ja, dat heeft met investeren te maken. En als dat niet gebeurt onder druk van aandeelhouders dan krijg je stilstand.

Ik vind dat het artikel volledig klopt. Waar zie jij dan “sentimenten”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:28:
Maar de feiten in het stuk kloppen. Kijk maar op antenne kaart.nl … er is niet eens sprake meer van achterlopen op 5G, je kunt stellen dat ze stil staan. In grote delen van NL, zoals bij mij, totaal geen n28/n78 antennes. Zoals al eerder hier getoond: ernstoud in "[Vodafone] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

In steden als Apeldoorn, Deventer, Zutphen geen enkele 5G band.

Vodafone liep technisch voorop. Na de fusie met Ziggo staan ze stil, bevroren in het 4G tijdperk. En ja, dat heeft met investeren te maken. En als dat niet gebeurt onder druk van aandeelhouders dan krijg je stilstand.

Ik vind dat het artikel volledig klopt. Waar zie jij dan “sentimenten”?
Je begrijpt de reactie niet. Ik heb het niet over het artikel... ik heb het over Jarco en zijn gang van zaken. Hij haalt alles overal vandaan, de meningen van gebruikers, dat is toch voldoende? Ik ervaar precies hetzelfde, ik zeg steeds dat ze allemaal net voldoende leveren... even die gekleurde bril afdoen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste