Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kexiy
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-06-2024
Hoi:)

De zomer komt eraan en het begint nu echt lekker weer te worden, ik zou graag willen weten of jullie favoriete merken hebben van 2-delige kleding voor in huis zoals ***Knip, spam**? Ik wil graag comfortabele, luchtige setjes kunnen dragen, zodat ik gemakkelijk binnen kan rondhangen.

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 19-06-2024 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kexiy schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 17:59:
Hoi:)

De zomer komt eraan en het begint nu echt lekker weer te worden, ik zou graag willen weten of jullie favoriete merken hebben van 2-delige kleding voor in huis? Ik wil graag comfortabele, luchtige setjes kunnen dragen, zodat ik gemakkelijk binnen kan rondhangen.
Intimissimi? Die hebben hele leuke setjes. Ligt wel een beetje aan je maat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kexiy
  • Laatst online: 16-06-2024
Hallo, bedankt voor je antwoord!

Ik heb de collecties op Intimissimi bekeken en ze hebben echt prachtige stukken!

Heb je een outfit die je zou aanraden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Kexiy schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:17:
Hallo, bedankt voor je antwoord!

Ik heb de collecties op Intimissimi bekeken en ze hebben echt prachtige stukken!

Heb je een outfit die je zou aanraden? :)
Dat is uiteraard erg persoonlijk en afhankelijk van je figuur, huidskleur, voorkeur van je partner, et cetera. Dat bepaalt het model, kleur, materiaal en pasvorm.

Ze hebben verschillende soorten slipdress van bijvoorbeeld zijdeachtige materialen die in combinatie met een bijpassende string heel chic maar ook sexy kunnen zijn. Als je helemaal een sexy statement wil maken is een babydoll uiteraard een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

HekkeySE schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:59:
Mijn duit in het zakje:

Spijkerbroeken: Hugo Boss is voor mijn pasvorm super. Kwaliteit is ook goed. Denham ook fijn.

Chino's: Mr. Marvis net besteld. Nog geen idee van kwaliteit. Ben ook aan het kijken naar Labfresh.

Basics: Hema, No-Shirt. Hema gewoon prima voor het geld. Wel de wat duurdere varianten. No Shirt ook prima maar komen wel vanzelf gaten in. Dus nog op zoek naar alternatief.

Truien/hoodies: Scotch & Soda, Boss, Joe Merino, Profuomo, Patagonia

Overhemden: Groot Profuomo fan. Specifiek de non-iron varianten (japanese knitted en travel). Aantal weken geleden Shirtbyhand besteld nav dit topic.

Colberts: Blue Industry, Profuomo, Dutch Dandies

Sneakers: Floris van Bommel (Noppi!)

Nette schoenen: Floris van Bommel, Greve

Jassen: Peuterey (duur! maar wel mooi), Vaude (super weersbestendig en duurzaam)
Hoe zijn die Floris van Bommel sneakers?
Ik draag best wel wat FvB schoenen, maar de prijs van de sneakers weerhouden mij een beetje om dat er aan uit te geven, terwijl ik zonder blikken of blozen hetzelfde uitgeef voor de nette schoenen ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:07

-tom-562

Oliesjeik

True schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Ik draag best wel wat FvB schoenen, maar de prijs van de sneakers weerhouden mij een beetje om dat er aan uit te geven, terwijl ik zonder blikken of blozen hetzelfde uitgeef voor de nette schoenen ..
Ik vind de sneakers matig van kwaliteit. Ik heb 3 paar sneakers van FvB (gehad), en met alle drie was wel iets.
Het eerste paar verkleurde heel snel en was de zool vrij snel stuk. Het 2e paar (De Dunker) liet de helft van de zool bij alle 2 de schoenen gewoon los (zool bestaat uit 2 kleuren en ook echt 2 aparte delen, een deel liet los). Mijn 3e paar (model weet ik zo ff niet, hoog en donkerblauw) zijn op een vele vervelende manier gestikt bij de hiel, daar heb ik speciale zachte plakkertjes op moeten plakken omdat ik er anders niet mee kon lopen.

Qua sneakers ben ik overgestapt op Air Jordan's in niet al te gekke kleuren. Kwaliteit is beter.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

-tom-562 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:30:
[...]

Ik vind de sneakers matig van kwaliteit. Ik heb 3 paar sneakers van FvB (gehad), en met alle drie was wel iets.
Het eerste paar verkleurde heel snel en was de zool vrij snel stuk. Het 2e paar (De Dunker) liet de helft van de zool bij alle 2 de schoenen gewoon los (zool bestaat uit 2 kleuren en ook echt 2 aparte delen, een deel liet los). Mijn 3e paar (model weet ik zo ff niet, hoog en donkerblauw) zijn op een vele vervelende manier gestikt bij de hiel, daar heb ik speciale zachte plakkertjes op moeten plakken omdat ik er anders niet mee kon lopen.

Qua sneakers ben ik overgestapt op Air Jordan's in niet al te gekke kleuren. Kwaliteit is beter.
Gevalletje .. schoenmaker blijf bij je leest. :*)
Ik blijf lekker bij mijn Asics waar ik prettig op loop. En vier paar voor de prijs van één paar FvB sneakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

True schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 23:35:
[...]

Gevalletje .. schoenmaker blijf bij je leest. :*)
Ik blijf lekker bij mijn Asics waar ik prettig op loop. En vier paar voor de prijs van één paar FvB sneakers.
Ik kocht ze ook alleen in de sale, en dan nog zijn ze aardig aan de prijs...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 14:08
Floris van Bommel vind ik aanstellerig duur ;) Moeilijk design en exclusief gedoe, maar wat wat denk je? Het zijn gewoon schoenen! Net als Levi's/Boss versus Cohën/Prada, een spijkerbroek... en dan 9 keer zo duur.

Ik heb altijd het 'zoontje van de baas' gevoel bij die Floris. ;)

Die merken hebben ook van die mooie argumenten in de richting van: Als je naar de prijs kijkt, is het niet voor jou! Hahaha.. Heerlijk... slim.. maar niet uit mijn portemonnee.

Schoenen trouwens: Timberlands, heerlijk, lage/hoge, sneakers, waterdicht, echt aanraders, het enige wat bij 3-4 jaar oude schoenen nu toont is wat lakslijtage op de metalen(stevig!) veterringen door de veters die ook nog gewoon origineel zijn. Zelfs de veters zelf zijn gewoon fijn. En ik heb dan niet alleen de 'lompe' modellen, de sneakers zijn ook gewoon top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:58

Yucon

*broem*

True schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:58:
[...]

Na 3 paar veel te snel versleten te hebben is het wat mij betreft kwalitatief gezien rommel. Daar staat tegenover dat ze wel echt heel prettig lopen, maar om ze na een paar maanden weg te moeten gooien vind ik voor deze prijs echt veel te snel. De zool is erg zacht waardoor deze snel slijt. Daarnaast zijn ze slecht gelijmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Onderwater
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07-2024
jnr24 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 00:07:
Floris van Bommel vind ik aanstellerig duur ;) Moeilijk design en exclusief gedoe, maar wat wat denk je? Het zijn gewoon schoenen! Net als Levi's/Boss versus Cohën/Prada, een spijkerbroek... en dan 9 keer zo duur.
Had meerdere Levi 501. Binnen een jaar of zo brak de stof op de knieën. Was bij de Aldi en kocht een paar voor 10 Euro het stuk, draag deze echt al zeker 5-6 jaar en zijn nog steeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Jan Onderwater schreef op zondag 19 mei 2024 @ 10:01:
[...]

Had meerdere Levi 501. Binnen een jaar of zo brak de stof op de knieën. Was bij de Aldi en kocht een paar voor 10 Euro het stuk, draag deze echt al zeker 5-6 jaar en zijn nog steeds prima
Ben ook geen fan van Levi, meer vanwege de stugge stof. Ik noemde ze omdat de prijs ongeveer de standaard voor een branded retail jeans is.

De huismerken bij C&A, Aldi e.d. kunnen zeker helemaal prima zijn. Alleen moet je dan wel in de gangbare maten zitten en niet het hipste modelletje, kleurtje, scheurtje of rafeltje willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yucon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Na 3 paar veel te snel versleten te hebben is het wat mij betreft kwalitatief gezien rommel. Daar staat tegenover dat ze wel echt heel prettig lopen, maar om ze na een paar maanden weg te moeten gooien vind ik voor deze prijs echt veel te snel. De zool is erg zacht waardoor deze snel slijt. Daarnaast zijn ze slecht gelijmd.
80% van de sneakers in hun assortiment zijn ook gewoon echt ontzettend lelijk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:34
Ik heb zelf tshirts en long sleeves van merk samsoe. Type Norsbo. Ooit één cadeau gekregen van m'n ma en sindsdien allerlei kleurtjes verzameld. Wat langere maat en goede kwaliteit, gaan al jaren mee. Wel zware stof dus niet echt lekker bij 30+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:37:
[...]

80% van de sneakers in hun assortiment zijn ook gewoon echt ontzettend lelijk.
Toevallig had ik vorige week wat FvB-sneakers in mijn handen. Naast dat ik de prijs belachelijk vond voor sneakers, viel mij inderdaad op dat ze gruwelijk lelijk zijn. Wat een verschil met de 'nette' schoenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:05
Overhemden: Olymp en Profuomo
Jeans: Pierre Cardin en Tramarossa
Chino's: 7D, Magee en Brax
T-shirts: Olymp en Bamigo
Truien: William Lockie. Echt geweldige kwaliteit. Die wol pilt niet en gaat heel lang mee. Al mijn William Lockie truien heb ik meer dan 10 jaar gedragen. Een ander merk is Magee. Ook mooie truien en prachtige broeken.
Verder ben ik fan van de truien van het Italiaanse merk Dalmine. Weet iemand waar ik die kan kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:03
Ik ben zoek een alternatief voor Girav, ik ben vind de extra maten fantastisch maar kwaliteit, prijs en aanbod wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 15:40

snmght

imho dan he

Dr. Martens voor schoenen! Mijn huidige paar gaat al 7 jaar mee, draag ze regelmatig.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jenix
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik hou echt van de schoenen van het merk Dr Martens, erg betrouwbaar en erg sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assassin85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-02 10:36
Harry Nak schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:27:
Ik heb zelf goede ervaringen met luxe merken. Ik draag zelf de laatste tijd veel Prada en Dior. Wat wel belangrijk is, is dat je verder kijkt dan de fashion items, die zijn meestal lelijk. Een neutrale trui bijvoorbeeld zijn bij deze boetieken van zeer hoge kwaliteit en meestal in Europa geproduceerd.
Ja klopt, kwaliteit is erg goed. Maar voor een neutrale prada trui betaal je al gauw 1000-1500 euro. De prijs/kwaliteit is zoek

Sneakers en dan met name de americas cup van prada heb ik zelf wel altijd 1 van in de kast. Gaan bij mij 3.5 jaar mee per paar (regelmatig gebruik)

[ Voor 12% gewijzigd door assassin85 op 02-06-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denise10
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-06-2024
De zomer nadert, ook al is het weer momenteel niet zo goed, ik wil graag wat nieuwe zomerkleding kopen. Jurken en luchtige, vloeiende rokken om me er goed in te voelen. Heb je advies om je in de zomer goed te voelen in je kleding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, kleding kopen die lekker zit

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Chiron

Moderator Discord
Jenix schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 17:16:
Ik hou echt van de schoenen van het merk Dr Martens, erg betrouwbaar en erg sterk!
Docs zijn over het algemeen wel steviger dan 'normale' schoenen, maar wat kwaliteit betreft deel ik je mening helaas niet, als je voor duurzaamheid en bouwkwaliteit gaat, kijk dan ook eens naar Solovairs:
https://www.youtube.com/watch?v=vkhCcvfVHR

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Denise10 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 02:46:
De zomer nadert, ook al is het weer momenteel niet zo goed, ik wil graag wat nieuwe zomerkleding kopen. Jurken en luchtige, vloeiende rokken om me er goed in te voelen. Heb je advies om je in de zomer goed te voelen in je kleding? :)
Morgan heeft mooi en soepel spul dat heel charmant draagt. Al ligt dat uiteraard ook aan je bouw, want toch een beetje op de Franse vrouw georiënteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 20:43
Denise10 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 02:46:
Hangt helemaal af voor look/stijl je wilt gaat.
De kleding van Patagonia kwaliteit kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik had onlangs poloshirts van AC&CO via Zalando besteld, die er echt strak en casual uitzagen. Echt mooie shirts die zacht aanvoelden, maar zodra ik ze aanhad merkte ik al gelijk dat ze trokken bij de oksels. Het zag er echt lachwekkend uit als je je armen omhoog deed. En dat was bij elk shirt dat ik besteld had. Had er iets van zes besteld om uit te proberen. Nooit meer AC&CO na die ervaring, maar toch, deed pijn om ze terug te sturen. Zagen er echt goed uit.

Wat zijn goede merken voor casual polo's van jersey materiaal of andere zachte stof (zoals pamuk katoen)? Met voorkeur zonder zijsplitjes aan de onderkant. Het moet enigszins van kwaliteitsmateriaal zijn met een goede snit en bovenal niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 21:06
Leuk topic. Mijn steentje:

Spijkerbroeken: Tommy jeans. Gewoon omdat deze altijd uitstekend past bij mij. Lokale goede winkel heeft helaas enkel PME en Vanguard. Past me net wat minder. Dus Tommy jeans altijd online.

Blouses: Napoli. Heb nu van een voor mij onbekend merk een blouse van een ‘technische’ stof. (Bij goede winkel ook) Dat zit ook heerlijk. En scheelt strijken.

Polo’s: draag bijna enkel polo’s. Sommige polo’s meerdere keren per week van Ralph Lauren en na 3 jaar zgan. Sommige na enkele keren wassen al wat verkleuring. Tevens Lacoste polo’s. Maar hier hetzelfde euvel.

Ik ben op zoek naar een goede polo met een wat strakkere pasvorm dan ‘zak’. Maar ook niet heel strak dat je je tepels ziet.

Het nadeel bij veel alternatieve merken is dat M net te krap zit en L veel te groot.

Heb ook Gant gehad. Maar was na 3x al lelijk. Toeval?

Truien: vooral Genti van Merino bij lokale winkel. Na jaar nog echt zgan

Schoenen: wat netter meestal Bugatti via Zalando.
Daily: ON sportschoenen voor de heerlijke demping en net wat andere modellen dan Nike of Adidas.

Ondergoed: on that ass boxers. Suggesties hiervoor welkom ook.

Kortom, welke polo heeft een voor mij fijne pasvorm en ziet er zakelijk gezien ook netjes uit? En blijft na 8x wassen ook mooi.

[ Voor 9% gewijzigd door meermarco op 25-08-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53
@meermarco Ik heb goede ervaringen met polo’s van Profuomo. Of voor een wat groter budget: Gran Sasso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
meermarco schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:56:
...Blouses: Napoli. Heb nu van een voor mij onbekend merk een blouse van een ‘technische’ stof. (Bij goede winkel ook) Dat zit ook heerlijk. En scheelt strijken...
offtopic:
Bedoel je geen overhemd in plaats van blouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Roenie schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:46:
[...]
offtopic:
Bedoel je geen overhemd in plaats van blouse?
Jazeker :-) draag ze niet vaak. Maar inderdaad. Overhemd.

Qua ‘pak’ heb ik altijd van Gils, omdat dat voor mijn pasvorm als gegoten zit.

Maar polo’s zal ik eens proberen bij de voor mij onbekende merken. Nog andere tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Eerste set van Napoli voor de Polo’s binnen. Pasvorm geweldig. Echter de dikte van de stof niet. Had een wat lichtere kleur en je zag bijna het borsthaar erdoorheen en de tepels ook. Zo erg heb ik dat niet bij andere polo’s. Helaas. Want de vorm en de stof voelde heel fijn. Nu wachten op profuomo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:23
Den_S85 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:45:

Wil je echt kwaliteit schoenen, kijk dan eens naar Meindl.
Na vele jaren met 1 paar Meindl te hebben gedaan was de bergschoen 'op' en zocht ik nieuwe (want het type dat ik had was er niet meer). Uiteindelijk meerdere geprobeerd en bij Hanwag uitgekomen. Waarschijnlijk doet dit merk niet onder voor Meindl. Zonder inlopen met 20km in de bergen en geen blaartje oid niks. Voor mij blijkbaar een ideale schoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:53
GustavSan schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

Na vele jaren met 1 paar Meindl te hebben gedaan was de bergschoen 'op' en zocht ik nieuwe (want het type dat ik had was er niet meer). Uiteindelijk meerdere geprobeerd en bij Hanwag uitgekomen. Waarschijnlijk doet dit merk niet onder voor Meindl. Zonder inlopen met 20km in de bergen en geen blaartje oid niks. Voor mij blijkbaar een ideale schoen :).
Inderdaad! Ik had een tijd geleden Meindl's gekocht maar ik kan daar helaas niet lang op lopen zonder blaren te krijgen. Ontzettend jammer want qua materiaal echt prachtige stevige schoenen. Een recente bezoekje aan de Bever was een nieuwe ervaring. Daar scannen ze je tegenwoordig je voeten met een 3D scanner en geven zo advies. Daar kwamen Lowa's en een Hanwag schoenen uit. Het is de laatste geworden en loopt vanaf de eerste dag fantastisch!

En nu ben ik opzoek naar goede sportsokken. Ik kocht ze altijd van Puma en hielden het vrij lang uit. Iets meer als een halfjaar geleden de oude weggegooid en nieuwe Puma sokken gekocht. Maar helaas komen er nu alweer gaten in. Daar is de kwaliteit dus ook op achteruit gegaan. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:18
Kwalitatief goede sokken gezocht Wauskoek (en anderen)? Kijk eens bij Darn Tough. Levenslange garantie.
Pas ze wel voordat je online koopt, 2e tip van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Tomino schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:26:
Kwalitatief goede sokken gezocht Wauskoek (en anderen)? Kijk eens bij Darn Tough. Levenslange garantie.
Pas ze wel voordat je online koopt, 2e tip van mij :+
Ze zijn behoorlijk aan de prijs. :o Hoelang gaan ze mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
GustavSan schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

In één naar beginnen mijn Meindls wel eens een hun einde te komen. Hele profiel bij een zijkant van beide hakken grotendeels weg, ene nog wat meer dan andere. Ook de voering heeft wel zijn beste tijd gehad. Ze zitten wel goed, maar had toch echt op langer goed blijven gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Is het jullie wel eens opgevallen dat sportkleding, met name de typische 'trainingspakkenstof' extreem lang meegaat?

Ik ben een echte jeans drager, hoodie, katoenen vest of toen we nog naar kantoor gingen overhemd. Het viel me pas op dat dit allemaal binnen jaren doorslijt en een trainingsjasje, maar ook trainingsbroeken eigenlijk bizar lang goed blijven. Met thuiswerken ben ik dat ook veel meer gaan dragen, het is dus niet zo dat ik de sportkleding, maar 2 sportavondjes draag en de rest jeans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
jnr24 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:46:
Is het jullie wel eens opgevallen dat sportkleding, met name de typische 'trainingspakkenstof' extreem lang meegaat?

Ik ben een echte jeans drager, hoodie, katoenen vest of toen we nog naar kantoor gingen overhemd. Het viel me pas op dat dit allemaal binnen jaren doorslijt en een trainingsjasje, maar ook trainingsbroeken eigenlijk bizar lang goed blijven. Met thuiswerken ben ik dat ook veel meer gaan dragen, het is dus niet zo dat ik de sportkleding, maar 2 sportavondjes draag en de rest jeans.
Enige wat ik mee kan delen is dat ik een trainingsbroek ooit ergens goedkoop had gekocht en later twee Champion broeken had gekocht. In het begin waren de Champion broeken velen malen beter qua stof. Maar nu 3 jaar later zijn de Champion broeken helemaal ontrafeld? en dun geworden. En de goedkope broek qua staat vrijwel gelijk gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakino
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online

Klopt! Ik raad de Nike tech lijn van Nike aan mocht je toevallig opzoek zijn naar iets in die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Afgelopen week weer een berg jeans weg kunnen gooien omdat deze gescheurd waren rond het kruis. Ik vroeg me af: zijn er Tweakers die hetzelfde probleem ervaren? Het maakt niet uit welk merk ik koop, uiteindelijk scheuren ze allemaal binnen een maand of 3. Het lijkt overigens wel steeds sneller te gebeuren. Goedkoop of een dure broek maakt amper verschil...

Wel gezegd: ik heb nogal brede bovenbenen vanuit het sporten, dus het kan nog wel eens langs elkaar schuren. Maar dat lijkt me bij veel mensen het geval, ook zonder bredere bovenbenen. Zijn er Tweakers die broeken hebben waar dit niet het geval is?

[ Voor 5% gewijzigd door Martinez- op 30-09-2024 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03
tony-stark schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:10:
Ik ben zoek een alternatief voor Girav, ik ben vind de extra maten fantastisch maar kwaliteit, prijs en aanbod wat minder
Van alles geprobeerd, maar komt toch weer terug bij Girav.

Diesel had de Umtee collectie, maar die hebben ze inmiddels niet meer. Die was nog iets sterker en ook lang en bleef erg goed na vaak wassen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 15:03
Martinez- schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:26:
Afgelopen week weer een berg jeans weg kunnen gooien omdat deze gescheurd waren rond het kruis. Ik vroeg me af: zijn er Tweakers die hetzelfde probleem ervaren? Het maakt niet uit welk merk ik koop, uiteindelijk scheuren ze allemaal binnen een maand of 3. Het lijkt overigens wel steeds sneller te gebeuren. Goedkoop of een dure broek maakt amper verschil...

Wel gezegd: ik heb nogal brede bovenbenen vanuit het sporten, dus het kan nog wel eens langs elkaar schuren. Maar dat lijkt me bij veel mensen het geval, ook zonder bredere bovenbenen. Zijn er Tweakers die broeken hebben waar dit niet het geval is?
Probeer Denham eens, zijn er sterke broeken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
@Martinez- er zit tegenwoordig wel vaker 'stretch' (elastaan) in jeans.

Ik word er ook een beetje simpel van. Je koopt ze nieuw al wel of juist niet met gaten en slijtplekken voor hippigheid en een half jaar later is de broek nog hipper :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
jnr24 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:32:
@Martinez- er zit tegenwoordig wel vaker 'stretch' (elastaan) in jeans.

Ik word er ook een beetje simpel van. Je koopt ze nieuw al wel of juist niet met gaten en slijtplekken voor hippigheid en een half jaar later is de broek nog hipper :D
Ik heb in ieder geval niet meer de illusie dat duurdere broeken beter materiaal bevatten: eerder een veel grotere marge.

De gescheurde broeken gebruik ik nu vooral bij klussen, maar ondertussen heb ik een tienvoud aan klusbroeken tov broeken die ik gewoon aan kan. Want hoe hip het ook is, op kantoor met een dergelijke broek aankomen is not done :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:13
Het gaat in dit topic vaker over polo's. Ik heb tot nu toe nooit polo's gehad, maar ik wil er een aantal nette (geschikt voor werk - dus goeie stof niet te kreukelig) aanschaffen. De polo's van Joe Merino zien er mooi uit, maar qua duurzaamheidscore doet Joe het niet zo goed. Heb dit topic nagelezen, maar zie eigenlijk geen aanraders die ook goed scoren op duurzaamheid. Zie ik een merk over het hoofd?

Die van SKOT zien er wel netjes uit. Kan iemand die aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Duur hoeft niet per se goed/duurzaam te zijn. In vrijwel alle kledingwinkels in NL behalve de denim speciaalzaken zal de stof vaak ook flinterdun zijn. 8oz oid. al dan niet met elastaan. Een jeans met denim stof van 12oz (of nog zwaarder) zal een stuk robuuster zijn.

3 maanden is wel absurd kort, zeker met scheuren :o

Gezien je wat grotere bovenbenen hebt, maakt de pasvorm ook wel uit. Relaxed/straight/tapered is dan wel wat handiger model dan een slim (of skinny, als je uberhaupt al in een skinny komt).

Fiets je ook met je jeans?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Los van binnenvoering bij sommige die wel kapot gaat als je keertje niet voorzichtig erin gaat, blijven ze inderdaad ook bij mij prima. Tegelijk weet ik niet hoeverre het bovengenoemde kruisscheursyndroom ook met fietsen te maken heeft (of nou ja, bij mij gaan ze dus bij mijn dijen kapot als eerst), en dat doe ik nauwelijks met een trainingsbroek.

(En overigens doe ik ook wel echt een stuk langer dan 3 maanden met jeans)

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 30-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Fiets je veel en wat voor zadel heb je? Merkte dat het bij mij nogal een verschil gaf toen ik mijn brooks van de fiets af haalde. Door de metalen studs van de brooks schuurde mijn benen daar telkens langs en was het een half jaar per broek en elke keer op dezelfde plek.

Daarna ging het naar een jaar en nu scheurt het weer op verschillende plekken zoals ik verwacht bij slijtage :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:40
meermarco schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:56:
Leuk topic. Mijn steentje:

Spijkerbroeken: Tommy jeans. Gewoon omdat deze altijd uitstekend past bij mij. Lokale goede winkel heeft helaas enkel PME en Vanguard. Past me net wat minder. Dus Tommy jeans altijd online.

Blouses: Napoli. Heb nu van een voor mij onbekend merk een blouse van een ‘technische’ stof. (Bij goede winkel ook) Dat zit ook heerlijk. En scheelt strijken.

Polo’s: draag bijna enkel polo’s. Sommige polo’s meerdere keren per week van Ralph Lauren en na 3 jaar zgan. Sommige na enkele keren wassen al wat verkleuring. Tevens Lacoste polo’s. Maar hier hetzelfde euvel.

Ik ben op zoek naar een goede polo met een wat strakkere pasvorm dan ‘zak’. Maar ook niet heel strak dat je je tepels ziet.

Het nadeel bij veel alternatieve merken is dat M net te krap zit en L veel te groot.

Heb ook Gant gehad. Maar was na 3x al lelijk. Toeval?

Truien: vooral Genti van Merino bij lokale winkel. Na jaar nog echt zgan

Schoenen: wat netter meestal Bugatti via Zalando.
Daily: ON sportschoenen voor de heerlijke demping en net wat andere modellen dan Nike of Adidas.

Ondergoed: on that ass boxers. Suggesties hiervoor welkom ook.

Kortom, welke polo heeft een voor mij fijne pasvorm en ziet er zakelijk gezien ook netjes uit? En blijft na 8x wassen ook mooi.
Betreft de polo's had ik het probleem ook dat M te strak zit en L te groot is omdat mijn schouders vrij breed zijn (ik doe al 15+ jaar krachttraining). Uiteindelijk bij BOSS uitgekomen wat voor mij perfect zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:46:
[...]

Duur hoeft niet per se goed/duurzaam te zijn. In vrijwel alle kledingwinkels in NL behalve de denim speciaalzaken zal de stof vaak ook flinterdun zijn. 8oz oid. al dan niet met elastaan. Een jeans met denim stof van 12oz (of nog zwaarder) zal een stuk robuuster zijn.

3 maanden is wel absurd kort, zeker met scheuren :o

Gezien je wat grotere bovenbenen hebt, maakt de pasvorm ook wel uit. Relaxed/straight/tapered is dan wel wat handiger model dan een slim (of skinny, als je uberhaupt al in een skinny komt).

Fiets je ook met je jeans?
Dank voor de tip. Zie je een dergelijk gewicht ook op het kaartje staan of is het een kwestie van voelen?

Nee, een skinny hoef ik niet aan te beginnen, draag veelal tapered. Fietsen doe ik niet met mijn jeans.

Andere optie is om minder te fitnessen, maar dat is geen realistische optie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Martinez- schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:50:
[...]

Dank voor de tip. Zie je een dergelijk gewicht ook op het kaartje staan of is het een kwestie van voelen?

Nee, een skinny hoef ik niet aan te beginnen, draag veelal tapered. Fietsen doe ik niet met mijn jeans.

Andere optie is om minder te fitnessen, maar dat is geen realistische optie. :P
Bij de betere merken (en zeker de selvedge varianten) staat het er gewoon bij. Je voelt het ook duidelijk als je een 16oz stof in handen hebt, of een 8oz elastaan :P

Ik heb een 21oz van The Unbranded Brand en dat is wellicht een beetje overkill, die begint nu na 3 jaar pas een beetje te faden :D

Maar gezien jouw broeken na 3 maanden al scheuren (!) denk ik dat je vooral een modelletje ruimer in het top block/bovenbenen gedeelte moet hebben. Scheuren gebeurt pas als het echt (te) strak zit waardoor de krachten erop teveel zijn voor de stof, en het kruisgedeelte van een jeans heeft altijd het meest te verduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
Chiron schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:59:
[...]

Bij de betere merken (en zeker de selvedge varianten) staat het er gewoon bij. Je voelt het ook duidelijk als je een 16oz stof in handen hebt, of een 8oz elastaan :P

Ik heb een 21oz van The Unbranded Brand en dat is wellicht een beetje overkill, die begint nu na 3 jaar pas een beetje te faden :D

Maar gezien jouw broeken na 3 maanden al scheuren (!) denk ik dat je vooral een modelletje ruimer in het top block/bovenbenen gedeelte moet hebben. Scheuren gebeurt pas als het echt (te) strak zit waardoor de krachten erop teveel zijn voor de stof, en het kruisgedeelte van een jeans heeft altijd het meest te verduren.
Ook al eens eerder geprobeerd (een grotere W). Maar helaas, biedt geen soelaas behalve dat ik mijn broeken vaker aan het optrekken ben (of strakker met mijn riem moet aantrekken).

Hier en daar wat gegoogled, het aanbrengen van extra stof aan in de binnenzijde zou ook moeten werken. Dat maar eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je je broeken op moet trekken is dat wel een signaal dat de fit gewoon niet goed is. En besef dat qua fit er ook veel verschil zit tussen verschillende modellen in het top block ook binnen hetzelfde merk. Sowieso heb je low/mid/high rise (hoe hoog de broek richting je navel komt ;)).

Hoe zit de stof bij je bovenbenen, helemaal strak, of zou je er nog een hand bij kunnen steken?

Elastaan/stretch denim is trouwens niet per se een slecht ding, het geeft bij slim/skinny/strak zittende broeken net even wat meer bewegingsvrijheid en de stof zou dan juist minder hard moeten slijten/scheuren.

Ik zou jezelf op gaan meten, en eens gaan kijken bij de maattabellen van denim fabrikanten. Bij UB staat er bijvoorbeeld een tabel bij waar tot in de tail je de maten kan checken https://theunbrandedbrand...pered-fit-indigo-selvedge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:50

Ik draag zelf Replay (de Anbass) en daar slijten ze uiteindelijk ook bij het kruis, maar ik doe er ongeveer 1 jaar mee bij intensief gebruik. Inherent aan de stof (stretch). Vind het zelf niet echt een probleem, ik koop de Anbass Hyperflex vanwege de pasvorm en comfort gaat soms boven duurzaamheid.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:03
Jumpman schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:29:
[...]

Van alles geprobeerd, maar komt toch weer terug bij Girav.

Diesel had de Umtee collectie, maar die hebben ze inmiddels niet meer. Die was nog iets sterker en ook lang en bleef erg goed na vaak wassen.
Kennelijk is de markt voor speciale maten nog steeds in de minderheid. Nogmaals Girav is fijn voor de verschillende maten, maar kwaliteit en opties minder. Ik zou bijna een eigen merk of shop willen opzetten voor speciale maten om de markt wat op te breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:41
Hier op zoek naar goede fitted tshirts die niet als een zak zitten maar ook niet hyperstrak, dikke stof en liefst met een klein borstlogo oid.
Voorlopig enkel bij Zeb een model van Marcel de Bruxelles gevonden dat me echt bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:56:
[...]

Ik draag zelf Replay (de Anbass) en daar slijten ze uiteindelijk ook bij het kruis, maar ik doe er ongeveer 1 jaar mee bij intensief gebruik. Inherent aan de stof (stretch). Vind het zelf niet echt een probleem, ik koop de Anbass Hyperflex vanwege de pasvorm en comfort gaat soms boven duurzaamheid.
Is ook mijn favoriet. En dan hangt het ook nog af van de wassing. Want sterk gebleekt wordt het allemaal wel minder sterk. heb je overigens nog een goedkoop adresje?

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 30-09-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarinoC
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Roenie schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:11:
[...]
Is ook mijn favoriet. En dan hangt het ook nog af van de wassing. Want sterk gebleekt wordt het allemaal wel minder sterk. heb je overigens nog een goedkoop adresje?
Vaak met flinke korting bij Zalando lounge verkrijgbaar. Ik ben ook wel Replay fan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld

Geef Nudie Jeans een kans. Levenslange garantie.
Heb de mijne 1 x binnengebracht omdat er een gaatje op de knie was ontstaan, 2 weken later kunnen ophalen. Netjes gerepareerd. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:50
Roenie schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:11:
[...]
Nee helaas. Koop ze altijd lokaal (tegen volle prijs).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
MarinoC schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:02:
[...]

Vaak met flinke korting bij Zalando lounge verkrijgbaar. Ik ben ook wel Replay fan..
Besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

DennisCle schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:44:
Het gaat in dit topic vaker over polo's. Ik heb tot nu toe nooit polo's gehad, maar ik wil er een aantal nette (geschikt voor werk - dus goeie stof niet te kreukelig) aanschaffen. De polo's van Joe Merino zien er mooi uit, maar qua duurzaamheidscore doet Joe het niet zo goed. Heb dit topic nagelezen, maar zie eigenlijk geen aanraders die ook goed scoren op duurzaamheid. Zie ik een merk over het hoofd?

Die van SKOT zien er wel netjes uit. Kan iemand die aanraden?
Ik vind die van Girav duurzaam, en evt ook wat langer te bestellen bij langere bovenlichaam.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-06 16:24
Heeft iemand hier ervaring met bamboe ondergoed(en)? Ik zie de bomen door het bos niet meer wat betreft bamboe ondergoed, ik lees ook verhalen over slechte kwaliteit van bamboe ondergoed van bamigo of dat ze erg duur zijn voor wat je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaan89
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:26
Intressante achtrgrondiformatie wbt bamboe kleding:

KvW - Bamboe Textiel Ondergoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
kyrillajax schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:16:
Heeft iemand hier ervaring met bamboe ondergoed(en)?
Voor onderbroek. Ja, ze nemen vocht makkelijk op. Maar ze geven het minder makkelijk af; ze blijven vochtig. Valt ook op dat ze veel langer moeten drogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:01
kyrillajax schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:16:
Heeft iemand hier ervaring met bamboe ondergoed(en)? Ik zie de bomen door het bos niet meer wat betreft bamboe ondergoed, ik lees ook verhalen over slechte kwaliteit van bamboe ondergoed van bamigo of dat ze erg duur zijn voor wat je krijgt
Ik draag al enkele jaren boxershorts van Bamigo, maar moet zeggen dat daar wel snel gaten in komen in het kruis. Zijn wel comfortabel, ook tijdens wandelen, maar slijten me iets te snel. Boxers van marinowol slijten minder. Merk ben ik even kwijt. Iets met Natural of zo. Gekocht bij Zwerfkei of Bever.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
Sorry voor mijn late reactie, maar bedankt voor de antwoorden! Wat voor ander stof raden jullie wel aan in plaats van Bamboe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
kyrillajax schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:02:
Sorry voor mijn late reactie, maar bedankt voor de antwoorden! Wat voor ander stof raden jullie wel aan in plaats van Bamboe?
Marinowol is een goed alternatief, je vind ze bij Undimeister.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Mijn beste koop qua schoenen was van het merk Timberland. Niet goedkoop (ca. 175 Euro) maar ze gaan al heel erg lang mee. Daarnaast zien ze er nog steeds goed uit. Paar jaar terug nieuwe zolen laten aanmeten en ik draag ze nog steeds omdat ik ze mooi vind en omdat ze super zijn ingelopen. Doet me terugdenken aan mijn legerkisten qua duurzaamheid.

P.s. moet nog wel een keer de originele veters vervangen na een jaar of 8 ;)

[ Voor 14% gewijzigd door vdr01 op 18-12-2024 15:05 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 16:41
Heeft iemand meer kennis over de "premium denim" broeken van het merk C&A? Is het daadwerkelijk beter /duurzamer? Ze zeggen erover:
Wij bouwen op innovatie: 100% van de energie voor de productie binnen onze FIT Factory in Mönchengladbach (Duitsland), stamt uit hernieuwbare energiebronnen. Dankzij innovatieve high-tech machines kunnen wij het gemiddelde waterverbruik voor de afwerking van het denim en de wassing beperken tot 10-15 l per jeans – een reductie van 80% in vergelijking met het gemiddelde binnen de sector.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 13:51
tony-stark schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:59:
[...]

Kennelijk is de markt voor speciale maten nog steeds in de minderheid. Nogmaals Girav is fijn voor de verschillende maten, maar kwaliteit en opties minder. Ik zou bijna een eigen merk of shop willen opzetten voor speciale maten om de markt wat op te breken.
Als je iets betere kwaliteit maakt als Girav dan bestel ik wel bij je. De prijs van Girav is me eigenlijk wat te hoog voor de kwaliteit die ze bieden. Een echt alternatief ben ik ook nog niet tegengekomen. Ik krijg het voor elkaar om er snel gaten in te krijgen als je al iets te snel je shirt in je broek wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 20:18
brammerd21 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:11:
Heeft iemand meer kennis over de "premium denim" broeken van het merk C&A? Is het daadwerkelijk beter /duurzamer? Ze zeggen erover:

[...]

Bron
Interessant, had ik niet verwacht van dit merk.
Ik ga eens passen.

Edit: red flag. “In Duitsland bedacht” en volgens mij wassen ze de broeken in Duitsland maar worden ze nog wel ergens anders gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomino op 18-12-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 13:24
Tomino schreef op woensdag 18 december 2024 @ 16:42:
[...]

Interessant, had ik niet verwacht van dit merk.
Ik ga eens passen.

Edit: red flag. “In Duitsland bedacht” en volgens mij wassen ze de broeken in Duitsland maar worden ze nog wel ergens anders gemaakt.
Iets verder staat dat de fabriek in Mönchenglabach staat. Hier worden de broeken genaaid. Zegt niets over waar de stof vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:32
Interessant topic, ga dit zeker volgen.

Zijn er hier mensen met langdurige ervaring met icebreaker?

Ik draag ruim tien jaar altijd icebreaker sokken en de kwaliteit was altijd super, maar een jaar of twee geleden weer wat exemplaren gekocht en de kwaliteit is echt significant slechter geworden. Binnen een paar maanden gaten in meerdere modellen terwijl de oudere makkelijk vijf+ jaar meegingen

Laatst ook een paar overhemden van Outerknown (van Kelly Slater) gekocht. Voelen erg comfortabel en solide aan en ze gaan hard op sustainabilitty (wat ik belangrijk vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
XWB schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:38:
[...]

Thanks, ik zal er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Niet online
XWB schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:38:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen enkele boxer van merinowol bij undimeister. Wel iets van Mellowood (hun eigen stof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdennis
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-06 11:19
*knip* Waardebepalingen zijn niet de bedoeling op het forum

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 04-02-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 21:02

[...]

Bron
Het meest positieve wat ze over die stof kunnen zeggen is dat het met lycra©®™° is...

Zie verder ook bovenstaande comment. Ze lijken echt alles te doen om het te laten lijken alsof het uit Duitsland komt, terwijl het vermoedelijk dus alleen het laaste stukje wassen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-06 15:40

snmght

imho dan he

vdr01 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:01:
Mijn beste koop qua schoenen was van het merk Timberland. Niet goedkoop (ca. 175 Euro) maar ze gaan al heel erg lang mee. Daarnaast zien ze er nog steeds goed uit. Paar jaar terug nieuwe zolen laten aanmeten en ik draag ze nog steeds omdat ik ze mooi vind en omdat ze super zijn ingelopen. Doet me terugdenken aan mijn legerkisten qua duurzaamheid.

P.s. moet nog wel een keer de originele veters vervangen na een jaar of 8 ;)
Ik heb een vergelijkbare ervaring met Dr. Martens. Ik ben wel voor een model met stugger leer gegaan dat in Engeland gemaakt is. Al vier jaar in gebruik en zien er nog fantastisch uit. Kunnen met gemak nog een keer vier jaar mee.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterworld
vandaag 2 broeken opgehaald van Nudie jeans bij Vielgut in Eindhoven.

Netjes gratis gerepareerd, bij een was een gaatje op de knie gekomen en bij de anders was een eerdere reparatie verder gaan scheuren.
Netjes opgelost en goeie service. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piemol
  • Laatst online: 14:18
Chiron schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:32:
En besef dat qua fit er ook veel verschil zit tussen verschillende modellen in het top block ook binnen hetzelfde merk.
Mijn ervaring door de jaren heen is dat exact dezelfde model en maat broeken qua fit kunnen verschillen. Volgens een winkelmedewerker is me eens verteld dat dit o.a. kan komen door het productieproces. Bijv. bij het op maat snijden van de stof. Ze snijden soms een hele een stapel stof op maat en dan kan het mes weglopen waardoor de onderste stof een snippertje breder of smaller kan zijn dan de bovenste.
Als ze gebruik maken van lasers, of niet stapelen voor het snijden, heb je dat niet.
En verder zijn ze heel soms gewoon (af fabriek) verkeerd gelabeld qua maat.

Dus altijd echt elke broek goed passen en nooit even een 2e van dezelfde maat meepakken.
Chiron schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:32:
Elastaan/stretch denim is trouwens niet per se een slecht ding, het geeft bij slim/skinny/strak zittende broeken net even wat meer bewegingsvrijheid en de stof zou dan juist minder hard moeten slijten/scheuren.
Sommige merken hebben elastaan bijna alleen in de broekrand geweven voor een comfortabele sluiting. 1 of 2% elastaan hebben ze dan. De pijpen blijven dan duurzaam en stug. Hier een 'oude mannen model' van het merk Wrangler die op zo'n manier, ondanks de elastaan, in m'n kast is beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Mensch
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:00
het verbaast mij dat ik geen verwijzing naar Okimono zie. Heb ze ook pas relatief recent ontdekt dus weet niet zeker hoe de levensduur is. Het voelt kwalitatief goed.
Je moet wel van de humor houden.
volgens hun website is de kleding niet in mensonterende omstandigheden gemaakt zijn.(heb het niet gechecked)

verder heb ik inderdaad ook last van het broeken probleem. stevige bovenbenen en kuiten maakt het altijd vrij moeilijk. ook fiets ik veel dus zal er niks anders opzitten. buiten dat is W38/L32 altijd lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door Jochem Mensch op 29-04-2025 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reklameon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:49
Iemand nog tips waar een goede riem te kopen?
Ik ben opzoek naar een recht toe recht aan zwarte of bruine riem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Reklameon schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 13:06:
Iemand nog tips waar een goede riem te kopen?
Ik ben opzoek naar een recht toe recht aan zwarte of bruine riem.
Aliexpress. Zonder gekheid; dit zijn de beste riemen die ik kan vinden. In de bekende winkels zijn weinig echt goede riemen te vinden.
MEDYLA Real Leather Men's Belt
https://a.aliexpress.com/_mOWqeqP

Ik heb een aantal van lier riemen die intussen 10 jaar mee gaan en echt op zijn. Van de Medyla riem heb ik er één van 4 jaar oud die nog perfect is. Geen karton of een enkel laagje leer. Nu 3 bij besteld die een deze dagen binnen moeten kopen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RichardHarold
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:55
Na jarenlang in de luxe mode te hebben gewerkt ben ik tot de volgende conclusies gekomen; ga voor spijkerbroeken zonder ‘stretch’ en koop producten gemaakt van langvezelig katoen. Zorg ervoor dat de pasvorm goed is (absoluut niet strak op de bovenbenen) bij een spijkerbroek en neem het liefst een tapered model. Levi’s maakt hele degelijke broeken zolang je het bij het standaard model (501/502) houdt zonder stretch. Als je een chino wilt ga dan voor Barbour, overige kleding van Barbour is ook onwijs duurzaam. Ga niet voor gerecycled katoen, hier is sprake van te korte vezels door het recycling proces. Koop nooit t shirts met grote logo’s, dan ben je een wandelend reclamebord en lever je in op kwaliteit. Als je een t shirt koopt adviseer ik pima katoen of voel aan de stof, dikkere stoffen zijn vaak duurzamer. Als je een dunnere stof wilt zorg dan voor op z’n minst 40% polyester. T Shirts van het merk Ayacucho zijn onwijs goed, eveneens overige kleding van dat merk. H&M Premium heeft ook onwijs goede en duurzame producten, met name de merino wollen pullovers. Mocht er nog wat te binnen schieten dan voeg ik dat toe, met die handregels toegepast heb ik kleding over het algemeen 5+ jaar in bezit.

Edit: gebruik NOOIT wasverzachter, doe je kleding bij voorkeur niet in de droger en zorg ervoor dat je een spijkerbroek aanschaft die ZONDER riem blijft zitten en vanaf het moment van kopen lekker zit, met overal ruimte. Het is belangrijk dat je je knie volledig kunt optrekken. En doe bij voorkeur een scheut azijn in het wasverzachter bakje, dan sluiten de vezels mooi na een wasbeurt en blijft de kleur lang behouden/de vezels blijven goed in elkaar grijpen. Was wol en andere dierlijke vezels nooit met normaal wasmiddel, hier zitten eiwit oplossers in. Dierlijke vezels zijn gebaseerd op eiwit. Los van dat feit is de kans groot dat de boel gaat vervilten (‘krimpen’).

Zomeroverhemden (korte mouw) gemaakt van 100% viscose of tencel zijn enorm duurzaam en blijven vaak jaren goed overigens, is mijn ervaring. Merk onafhankelijk.

Dat geldt ook voor linnen overigens, met als nadeel dat het erg kreukt. Bij de Lidl kun je vaak rond deze tijd hele goede linnen kleding kopen, die jaren meegaat.

[ Voor 29% gewijzigd door RichardHarold op 29-04-2025 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Laatst online: 12:01
Ik heb goede ervaring bij Suitable. Zeker de huismerken doen niet onder voor de grote merken in kwaliteit maar dat tegen een zachtere prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:10
RichardHarold schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:44:
Koop nooit t shirts met grote logo’s, dan ben je een wandelend reclamebord
Dit heb ik sowieso nooit begrepen. Normaalgesproken betalen merken voor reclame, maar bij sommige merken vinden mensen het blijkbaar geweldig om reclame te mogen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Bron
Heb jij toevallig deze broeken gekocht na je post? Ik ben weer op zoek naar wat spijkerbroeken sinds ik flink ben afgevallen en wil niet te veel geld uit geven mocht ik nog wat meer afvallen in de toekomst.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:59
Mawlana schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:37:
[...]

Dit heb ik sowieso nooit begrepen. Normaalgesproken betalen merken voor reclame, maar bij sommige merken vinden mensen het blijkbaar geweldig om reclame te mogen maken...
Tja, da's de "emotie" van "ik hoor bij die club". Soort van contributie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardHarold
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:55
Goed om te horen, ga ik daar ook eens kijken… In de mode werkt het hetzelfde als in de supermarkt haha, zelfde product, andere verpakking, andere prijs en dure en fancy dingen zijn veelal van slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:06
Ik heb 2 boxershorts van het merk G-star. Gekocht toen ik 15 was. Ik ben nu 33. Zullen toch wel bijna duizend keer gedragen zijn. Kleur iets vervaagd maar de stof voelt nog altijd als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Deick schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:15:
Ik heb 2 boxershorts van het merk G-star. Gekocht toen ik 15 was. Ik ben nu 33. Zullen toch wel bijna duizend keer gedragen zijn. Kleur iets vervaagd maar de stof voelt nog altijd als nieuw.
G-star was toen idd kwaliteit. Ook met t-shirts. Zware stof, bleef goed in model zonder te lubberen. Inmiddels allang niet meer en van mijn lijstje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Millie-ano schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:40:
[...]

G-star was toen idd kwaliteit. Ook met t-shirts. Zware stof, bleef goed in model zonder te lubberen. Inmiddels allang niet meer en van mijn lijstje af.
Ik kan dit onderschrijven, vroeger (10-15 jr geleden) had ik nog wel eens een jeans van G-STAR. Daarna veelal Chasin'. Toen gingen ze failliet (Chasin') en wilde ik online even niets kopen. En had toevallig een nieuwe nodig en kocht er eentje van G-STAR in de winkel. De knopen van de rits-sluiting (ha) zijn er binnen een jaar gewoon deels doorheen gesleten, je ziet gewoon vale plekken. Maar een jaar met een jeans doen is voor mij echt uitzonderlijk kort.

* True is nog opzoek naar een degelijk jeans merk zonder gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammerd21
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-06 16:41
Tsurany schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:22:
[...]

Heb jij toevallig deze broeken gekocht na je post? Ik ben weer op zoek naar wat spijkerbroeken sinds ik flink ben afgevallen en wil niet te veel geld uit geven mocht ik nog wat meer afvallen in de toekomst.
Nee, heb ik (nog) niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryanis
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 01-05 16:19
Ik ben het helemaal eens wat betreft jeans.
Zelf heb ik jeans die al bijna 10 jaar meegaan, en ik vind het heel belangrijk om kwaliteitsjeans te kopen die lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
True schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:52:
[...]

Ik kan dit onderschrijven, vroeger (10-15 jr geleden) had ik nog wel eens een jeans van G-STAR. Daarna veelal Chasin'. Toen gingen ze failliet (Chasin') en wilde ik online even niets kopen. En had toevallig een nieuwe nodig en kocht er eentje van G-STAR in de winkel. De knopen van de rits-sluiting (ha) zijn er binnen een jaar gewoon deels doorheen gesleten, je ziet gewoon vale plekken. Maar een jaar met een jeans doen is voor mij echt uitzonderlijk kort.

Jacob Cohen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 20:05
... 400 euro voor een spijkerbroek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Knielen schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:34:
[...]

... 400 euro voor een spijkerbroek?
Tsja. Ik heb daar persoonlijk geen issue mee nee. Zeker niet wanneer zo'n broek 5+ jaar meegaat.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 05-06 14:58
True schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:52:
[...]

Al een paar jaar erg tevreden met het merk Garcia, te koop bij Jeans Centre. In Twente vestigingen in Enschede, Hengelo en Almelo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:59
Dean Martin schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Tsja. Ik heb daar persoonlijk geen issue mee nee. Zeker niet wanneer zo'n broek 5+ jaar meegaat.
Mwah, ik heb Relaxed Fit Wranglers van Walmart of Target ($ 20,-) en Life-Line van Welkoop (€ 25,- in de aanbieding). Beide soorten gaan (bij mij) jaren mee. En vooral die van Welkoop worden nogal "mishandeld".
Pagina: 1 2 3 4 Laatste