Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:55

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Mijn kledingkast is hoog toe aan wat vernieuwing. Ik geef niks om mode en heb een hekel aan shoppen. Ik wil graag gewoon goede kwaliteit kopen zodat ik er weer behoorlijk wat jaren niet over na hoef te denken. Liever 1x 200€ uitgeven aan een goede broek dan de komende jaren 4x 50€ voor een vergelijkbare levensduur. Vooral dus vanwege gemak / frustratie tijdens shoppen maar in de huidige tijd is het duurzaamheids oogpunt denk ik ook niet zomaar te vermijden;

Dus ik ben aan het Googlen geslagen naar goede kledingmerken, maar ik werd er al gauw helemaal tureluurs van en heb ook totaal geen benul waar ik naar moet kijken of iets nou echt goede kwaliteit is of vooral goede marketing/hype/design/duur.

Ik heb een enigszins afwijkende maat, als man ben ik vrij klein met korte benen maar wel fors gebouwd (ok, ook gewoon te dik). Dus mijn jeansmaat zou bijv uitkomen op 33/29. Maar ik heb er geen moeite mee om iets evt op maat te laten maken. Ook het vinden van merken die net iets minder conventionele maatvoering hebben is erg lastig. Ik heb enkel "Girav" gevonden wat zich vooral richt op de lange man.

Kwalitatief goede kledingmerken per categorie:

Sokken en ondergoed
• Under Armour (long boxers)

Jeans / broeken
• Nudie Jeans
• Naked & Famous (Jeans)
• Div. Japanse jeansmerken o.a. Momotaro, Iron Heart, The Flat Head (handwerk & echte indigo inkt)

T-Shirt / Polo / Trui
• Lacoste
• Fred Perry

Schoenen
• Timberland

Jassen
• Parajumpers
• Tenson

Op verzoek van de mods; Dit topic is dus niet bedoeld om zomaar een boel merken op te sommen. Het is een zoektocht naar goede kwaliteit kleding die niet perse aan de laatste trends/mode meedoet, bij voorkeur natuurlijk wel met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Gemiddeld genomen zijn Tweakers volgens mij ook mensen die liever wat meer geld uitgeven en dan wel degelijke kwaliteit hebben en niet perse heel erg voor trends/mode gaan maar meer voor praktisch. Vandaar mijn hoop dat hier wat advies uit voort vloeit waarmee ik wat gerichter kan zoeken.
Ik heb een paar merken ingevuld waar ik al veel goede verhalen van heb gehoord en/of zelf goede ervaring mee heb maar de topicstart is dus continu aan verandering onderhevig om te voorkomen dat het alsnog gigantische lijsten worden waar je niet veel mee kan.

Beeromaniac

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:55
Het zou helpen als je per categorie zou toelichten wat ‘goed’ is. Waarom heb je de merken opgenomen die je hebt opgenomen en waarom anderen niet? Ik vind de keuzes die je nu maakt moeilijk te volgen en denk dat je toch ook redelijk van goede marketing bent uitgegaan.
Bij jassen kun je bijvoorbeeld Tenson ook toevoegen.

In het kader van duurzaamheid kun je ook kijken naar productielocatie en arbeidsomstandigheden van de producenten, heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Homer-Simpson schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 11:53:
Het zou helpen als je per categorie zou toelichten wat ‘goed’ is. Waarom heb je de merken opgenomen die je hebt opgenomen en waarom anderen niet? Ik vind de keuzes die je nu maakt moeilijk te vormen en denk dat je toch ook redelijk van goede marketing bent uitgegaan.
Bij jassen kun je bijvoorbeeld Tenson ook toevoegen.

In het kader van duurzaamheid kun je ook kijken naar productielocatie en arbeidsomstandigheden van de producenten, heb je dat gedaan?
Ik ben dus een complete leek, dus goed is in deze puur wat ik op internet lees wat lang mee gaat en/of uit eigen ervaring. Wat nu in de openingpost staat waar ik zelf goede ervaring mee heb zijn Under Armour boxers, Lacoste polo's, Timberland schoenen en Parajumpers jas.

Voor de beeldvorming; ik ben 34 en het merendeel van mijn kledingkast bestaat nog steeds uit kleding die ik met kerst/verjaardag cadeau krijg van mijn moeder/zus. Als ik echt iets nodig heb open ik Zalando, selecteer op de aanbiedingen en klik iets aan wat er acceptabel uit ziet. Ik ben het beu dat ik op die manier toch ook regelmatig "rommel" binnenhaal en wil nu gewoon 1x e.e.a. goed aanpakken en voor de komende jaren een degelijke kledingkast hebben, iets wat er gewoon simpel uit ziet maar kwaliteit waar ik op kan vertrouwen.

Qua duurzaamheid heb ik voor nu nog niet gekeken naar productielocaties, mede omdat dat volgens mij een heel ingewikkeld verhaal wordt. De toeleveringsketen van de kledingindustrie is moeilijk te achterhalen.
Maar mocht iemand hier meer informatie over hebben is dat zeker interessante informatie om toe te voegen.

Tenson toegevoegd aan de startpost, kende dat merk nog niet, ziet er uit als een degelijk outdoor merk d:)b

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:15
Goed topic. Ik ga het ook volgen. Valt me inderdaad op dat er de laatste jaren vooral heel veel kleding is gericht op de hele consumptiemaatschappij: ziet er na 1 seizoen niet meer uit. Ook ik heb liever gewoon spul wat langer mooi blijft en je langer van kunt genieten, desnoods duurder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EEstar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-05 13:08
Ik zou vooral niet kijken bij dure merken zoals Lacoste. De H&M en C&A bieden in veel gevallen dezelfde kwaliteit aan.

Verder kan je bij de Zeeman kijken voor hoge kwaliteit basics. Zeeman heeft zelfs veel producten die fair trade en ecologisch verantwoord worden gemaakt.

Om je kleding lang mee te laten gaan is goed wassen ook belangrijk. Dat betekent niet te vaak wassen, niet op een te hoge temperatuur, ophangen en niet in de droger, kleuren goed scheiden en altijd je kleding binnenstebuiten wassen.

Blijf weg bij de grootste webshops zoals SHEIN, Asos, Primark etc. de kwaliteit van producten en werkomstandigheden van medewerkers vallen hier vaak tegen.

Een tip die ik zelf gebruik is om bedrijfskleding te kopen bij partijen zoals dressme.nl. Dit is vaak veel goedkoper en je krijgt er vaak hoge kwaliteit voor terug. Zo heb ik T-shirts die jaren meegaan onder zwaar gebruik. Twee merken die ik persoonlijk goed vind zijn Stanley & Stella en Tricorp.

duur != goede kwaliteit
duur != groen/verantwoord

Patagonia kleding komt uit zelfde fabriek als Nike: (https://www.ftm.nl/artike...t-grote-moeite-met-deugen)

[ Voor 5% gewijzigd door EEstar op 05-01-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
@Thompson waar ik een beetje bang voor ben is dat zonder het stellen van duidelijke criteria m.b.t. goed en wat het definiëren van prijs/kwaliteit betekent in deze context dat je nooit de resultaten gaat behalen die je hoopt te bereiken.

Neem de outdoorjassen van het huismerk decathlon. Wellicht zijn die qua prijs/kwaliteit wel net zo goed of beter dan Tenson, maar gaan ze wel korter mee. Is dat dan slecht in de context van dit topic? En waar ligt dan de bovengrens?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:10

Yucon

*broem*

Wat schoenen betreft is Van Lier erg slijtvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Homer-Simpson schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:34:
@Thompson waar ik een beetje bang voor ben is dat zonder het stellen van duidelijke criteria m.b.t. goed en wat het definiëren van prijs/kwaliteit betekent in deze context dat je nooit de resultaten gaat behalen die je hoopt te bereiken.

Neem de outdoorjassen van het huismerk decathlon. Wellicht zijn die qua prijs/kwaliteit wel net zo goed of beter dan Tenson, maar gaan ze wel korter mee. Is dat dan slecht in de context van dit topic? En waar ligt dan de bovengrens?
Het is natuurlijk ook erg moeilijk om daar echt keiharde criteria aan te hangen en e.e.a. is altijd afhankelijk van de ervaring van de gebruiker. Maar laat ik het dan zo stellen, kledingstukken die langer mee gaan dan gemiddeld en/of zonder problemen meerdere seizoenen meegaan. Voor onderbroeken kan dat bijv zijn 100 wasbeurten, voor een paar sneakers 3 jaar en voor een winterjas 10+ jaar.

@EEstar Goede tips. Die wastips ga ik spoedig nog toevoegen aan de startpost alsmede tips voor "zware kwaliteit" bedrijfskleding. Dat is inderdaad een goeie optie voor basic shirts e.d.

/edit: Kijk dat bedoel ik al dat de keten achterhalen soms lastig is, ik dacht dus inderdaad dat Patagonia wel zo'n duurzaam merk is, ben ik gewoon in de marketingtruc getrapt en blijkt het uit dezelfde sweatshops te komen. Daar komt al serieuze onderzoeksjournalistiek aan te pas om te boven water te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Thompson op 05-01-2024 12:48 ]

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Yucon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:36:
Wat schoenen betreft is Van Lier erg slijtvast.
Loop nu op van lier schoenen en het is inderdaad beter dan mijn vorige paar. Maar met iets meer dan een jaar, ca 200 dagen dragen met ca 8000 stappen, begint het eind wel in zicht te komen. Dus in euro's per gelopen stap zijn het geen uitzonderlijke schoenen.

Ik heb zelf goede ervaring met selected homme. Daarvan heb ik vesten/truien die al 10 winters meegaan. Alhoewel mijn laatste trui van dat merk wel na 2 seizoenen een gaatje heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:10

Yucon

*broem*

MBvB schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Loop nu op van lier schoenen en het is inderdaad beter dan mijn vorige paar. Maar met iets meer dan een jaar, ca 200 dagen dragen met ca 8000 stappen, begint het eind wel in zicht te komen. Dus in euro's per gelopen stap zijn het geen uitzonderlijke schoenen.

Ik heb zelf goede ervaring met selected homme. Daarvan heb ik vesten/truien die al 10 winters meegaan. Alhoewel mijn laatste trui van dat merk wel na 2 seizoenen een gaatje heeft
Dat is wel heel snel, ik heb laatst een paar weggegooid dat ik 5-6 jaar ongeveer 50% van de tijd aangehad heb. Wordt het niet gewoon tijd voor nieuwe zolen?

Om het in perspectief te zetten: van Floris van Bommel heb ik al drie keer een paar na max driekwart jaar weg kunnen gooien terwijl het gebruik ongeveer hetzelfde was. Die koop ik ook niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 05-01-2024 12:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat betreft T-shirts / Polo / Truien / Overhemden / Ondergoed kan ik je www.girav.nl aanraden.. ook als je wat langer bovenlichaam hebt, is het prettig om net een iets langer dan normaal tshirt aan te kunnen schaffen en dat deze bij je broek in blijft zitten.

Broeken heb ik nog geen ervaring mee ivm te dikke bovenbenen :X

[ Voor 18% gewijzigd door Falcon op 05-01-2024 12:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Colini
  • Laatst online: 09-06 22:58
Even puur naar mezelf kijkend (en in mijn kast), heb ik een grote diversiteit qua merken, afhankelijk waarvoor ik ze "gebruik". Hierbij wel meteen de kanttekening dat ik niet echt aan modekleuren o.id. doe.. Schoenen laat ik even achterwege, gezien het feit dat het heel persoonlijk is hoe schoenen zitten.

Even uit mijn hoofd:

Mijn "nette" kleding bestaat voornamelijk uit:

- Hugo Boss (broeken, longsleeves, polo's, maar niet van hun Orange lijn of met die grote logo's erop. Die zijn kwalitatief een stuk minder. Ook hun standaard polo's (die in alle kleuren leverbaar zijn) zijn ook niet van goede kwaliteit).
Ik koop dit meestal bij de Outlets, en dan vooral nog wanneer er extra korting is.
- Under Armour (golf polo's voornamelijk). Heb er een paar al jaren, blijven goed qua kleuren en pasvorm. Outlets, Jumbo golfwinkel en rechtstreeks bij hun online.
- Gaastra (paar truien van, ong. 10 jaar in bezit en nog steeds niet versleten
- Pall mall. (broeken, polo's, truien) blijven ook jaren goed. Voornamelijk bij de lokale winkel hier in het dorp.

"dagelijks" gebruik (thuis, weekend, boodschappen doen, etc.)
Te veel diverse merken, dan kijk ik bij aanschaf vooral naar de kleur (beetje divers houden) en hoe het zit. Over het algemeen heb ik een beetje als richtlijn:
T-shirts. 10 tot 30 euro
broeken, 30 tot 40 euro. (als ze 2 jaar meegaan, vind ik het goed.
Truien, rond de 40 euro.

Verder, al heb ik ze zelf niet, schijnen de blousen van Marvelis erg goed te zijn.

En in het geval dat men het niet weet, spijkerbroeken binnenste buiten wassen... scheelt veel in slijtage 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08
Voor schoenen zou je ook eens het YouTube kanaal van Roseanvil kunnen bekijken. Al beoordeelt die lang niet alles wat hier te koop is uiteraard.

Verder denk ik dat je voor echt goede kwaliteit je niet meer zo snel terecht kan bij de gangbare merken, teveel marketing en aandeelhouders/moederbedrjiven die tevreden gehouden moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 13:00
Alles komt uit dezelfde paar fabrieken uit Azie. Zelfs Hugo Boss, Pall Mall en andere 'premium' merken (https://www.tiktok.com/@j...video/7217634604386094342).

Wil je echt 'goede' kleding ook qua milieu-impact dan kun je dat beter lokaal aanschaffen. Check bijvoorbeeld https://againandagainfashion.com/

Nog beter is 2ehands kleding aanschaffen via Vinted bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door MightyFool op 05-01-2024 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 10:54

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Colini schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:02:

- Pall mall. (broeken, polo's, truien) blijven ook jaren goed. Voornamelijk bij de lokale winkel hier in het dorp.
Voor mij geen PME broeken meer. Mijn ervaring is dat, vergeleken met mijn g-star broeken, PME broeken echt bar slecht zijn en snel slijten.

Voor broeken ga ik vaak voor G-star dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-06 14:36
6killer schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:06:
Voor schoenen zou je ook eens het YouTube kanaal van Roseanvil kunnen bekijken. Al beoordeelt die lang niet alles wat hier te koop is uiteraard.

Verder denk ik dat je voor echt goede kwaliteit je niet meer zo snel terecht kan bij de gangbare merken, teveel marketing en aandeelhouders/moederbedrjiven die tevreden gehouden moeten worden.
Haha, RoseAnvil is echt geniaal ja!

Voor TS, je kan ook eens rondkijken naar mogelijk pasvorm in merken. Zelf draag ik vaker voor werk bijvoorbeeld overhemden en was ik altijd aan het kloten met pasvorm en ik weet niet wat. Totdat ik eens een goede verkoopster bij Olymp had die de tijd nam om alles goed te passen en aangaf dat ze altijd dezelfde maat en pasvorm aanhouden bij bepaalde stijlen. Nu weet ik wat mijn maat is bij Olymp voor het soort overhemden wat ik wil hebben. Niks meer zoeken, gewoon kijken welke kleur ik mooi vind, filteren op maat en bestellen maar.

Van Lier heeft meen ik ook altijd dezelfde schoenleest, dus als een paar je past dan zouden alle paren in die maat je moeten passen, ongeacht model.

Er zijn nog een aantal merken die dat doen. Maar ik weet ook dat Levi's bijvoorbeeld bijna altijd een andere pasvorm per model en kleur heeft. Altijd een drama om daar broeken uit te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:04
Met schoenen kun je alle kanten op. Ik heb bijvoorbeeld van Nike Air Force 1's en die gaan 2 jaar mee als ik ze goed onderhoud en afwissel. Ik heb Floris van Bommel gehad die vrij snel kapot gingen en op waren maar ook schoenen die lang mee gingen (ik draag dit merk nu niet meer). Ik draag soms ook Santoni's of Magnanni's en die gaan jaren mee als je ze netjes onderhoud. Bij veelvuldig dragen zul je wellicht ook een zooltje of hak moeten vervangen, maar dat is onderhoud.

Kijk ook eens naar italiaanse merken zoals Genti / Gentiluomo of merken zoals Woolrich, Paul & Shark (best hip tegenwoordig) of People of Shibuya (voor jassen). Dat zijn in mijn ervaring goede merken die met goed onderhoud (niet elke week wassen en afwisselend dragen) vrij lang mee gaan. Sommige van mijn Genti truien gaan al 3-4 jaar mee en zijn als nieuw.

Peutery heeft ook goede truien (van wol, moet je van houden) en shirts die lang mee gaan. Maar wol heeft ook onderhoud nodig vanwege het pluizen.

Qua onderbroeken heb ik Muchachomalo's en die gaan ook zeer lang mee zolang je ze niet in de droger doet.

Let er ook op dat je geen kleding koopt met stretch. Ik draag zelf Replay stretch broeken maar die moet ik ieder jaar vervangen vanwege de stretch, maar dat is het in mijn ogen waard omdat de broeken perfect zitten.

Koop vooral geen kleding met stretch

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-06 14:20
Broeken + Jas: Cast Iron. Erg tevreden over, blijft lang mooi.
Overhemden: Willekeurige goede aanbieding en het dan zelf innemen/tailleren m.b.v. naaimachine.
Schoenen: Blackstone. Nu aan het uittesten, tot nu toe tevreden over. Al slaan de schoenen met wit, snel geelachtig uit, maar volgens mij hebben alle witte sneakers dat wel.

[ Voor 53% gewijzigd door Jaer288 op 05-01-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:38

Roozzz

Plus ultra

MBvB schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:53:
[...]

Doe je "iets" aan onderhoud van deze schoenen? Ik vind het bizar snel. Het matcht in ieder geval niet met mijn ervaring.

Maar goed, ik zou ook altijd meerdere paren in de roulatie opnemen. Dan krijgen ze tussendoor de tijd om goed te drogen. Dat helpt een hele hoop.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:03
Ik zie hier een paar keer Under Armour voorbij komen. Vind ik zelf ook vaak toffe dingen hebben, maar ben er ooit achter gekomen dat zij ook kleding en andere attributen maken voor (sport)jagers en deze ook actief sponsoren. Door dat laatste is het merk bij mij afgevallen en zal ik het uit principiële overwegingen nooit kopen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-06 20:36
Truien en overhemden koop ik van PME. Ik koop er elk jaar wel een paar verspreid over de verschillende seizoenen. De prijs/kwaliteit is wat mij betreft prima en ik draag ze jaren op het werk. Vervolgens verhuizen ze naar mijn huispakjessectie, waar ze het ook nog jaren doen. Qua schoenen draag ik ook graag Pannama Jack's. Dit jaar mijn 2e paar gekocht, nadat de andere paar het toch begeven had na 7 jaar. En ik loop er veel op, maar ben er niet zuinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:51:
Ik zie hier een paar keer Under Armour voorbij komen. Vind ik zelf ook vaak toffe dingen hebben, maar ben er ooit achter gekomen dat zij ook kleding en andere attributen maken voor (sport)jagers en deze ook actief sponsoren. Door dat laatste is het merk bij mij afgevallen en zal ik het uit principiële overwegingen nooit kopen.
Ja. Helaas, Amerikaans Merk. In Amerika is jagen echt een dingetje. https://www.bookyourhunt.com/en/hunting-in-united-states

Side note; Je verbaasd je soms wel over de uitgestrekte wildernis waar mensen in wonen/leven. Die verstedelijking is lang niet zo vanzelf sprekend. Vind het in die zin heel lastig om een verantwoorde keuze te maken zonder alles te willen uitpluizen.

Hier
jassen/broeken; PME
Schoenen; Timberlands
Overhemden; Olymp
Maar bijvoorbeeld ondershirtjes, zweer ik bij; https://www.action.com/nl...arker-extra-lang-t-shirt/ - vooral de lengte en het daardoor beter blijven zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door Millie-ano op 05-01-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:56

timovd

Voorsprong door techniek

Bensjero schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:12:
[...]

Voor mij geen PME broeken meer. Mijn ervaring is dat, vergeleken met mijn g-star broeken, PME broeken echt bar slecht zijn en snel slijten.

Voor broeken ga ik vaak voor G-star dus.
PME komt voor mij over als sponsoractiviteiten voor rookwaren. Daar wil ik niet graag mee lopen.
Geen idee in hoeverre ze met elkaar verbonden zijn overigens.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:04

ST10©DE

Dus.............

Voor ondergoed: Schiesser
Voor sokken: Falke, Burlington

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:03
Millie-ano schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:57:
[...]

Ja. Helaas, Amerikaans Merk. In Amerika is jagen echt een dingetje. https://www.bookyourhunt.com/en/hunting-in-united-states

Side note; Je verbaasd je soms wel over de uitgestrekte wildernis waar mensen in wonen/leven. Die verstedelijking is lang niet zo vanzelf sprekend. Vind het in die zin heel lastig om een verantwoorde keuze te maken zonder alles te willen uitpluizen.
Hoewel ik het zelf niet zou doen ben ik niet tegen jagen. Want zeker in de VS doen mensen dat ook als deel van hun voedselvoorziening. En dat een bedrijf dus spullen maakt die daarvoor benodigd zijn is wat mij betreft prima.

Maar Under Armour heeft sponsorcontracten met jaag-influencers om ze zo maar even te noemen. Het bedrijf promoot daarmee jagen voor de lol of trofeeën. En dat gaat mij te ver.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tweedehands kleding is inderdaad eigenlijk het beste.

Verder kan je spullen kopen uit Europese productie, eventueel ook nog met Europese grondstoffen (Katoen is dan lastig, dat wordt alleen op enige schaal in Griekenland aangeplant). Dan kom je vanzelf ook op merken uit die zich richten op "kwalitatief" goede kleding.

Er zit eigenlijk niets anders op dan echt goed per fabrikant en eigenlijk ook product bekijken wat het precies is vrees ik.

[ Voor 16% gewijzigd door begintmeta op 05-01-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
timovd schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 16:00:
[...]

PME komt voor mij over als sponsoractiviteiten voor rookwaren. Daar wil ik niet graag mee lopen.
https://jeansinn.nl/pall-mall-kleding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrTse-9P_oWo75aMjx7PGX8xpj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pZQT277a79eaBODDtbd13Os5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Slecht geschreven stukje text door de stagair dat je op meerdere websites tegenkomt.
Het NRC schrijft dit:
Het waren in de jaren tachtig de textielfabrikanten die aansluiting bij een sterk merk zochten, niet de sigarettenmerken die kleding wilden verkopen. Het was het begin van de merkenmaatschappij en consumenten identificeerden zich graag met een bepaald merk. De Italiaanse Valentino Fashion Group koos voor Marlboro. De Duitse Seidensticker Gruppe zocht contact met Camel. Het Nederlandse Pinguïn Sports vond Pall Mall een aantrekkelijk merk. Ze betaalden een bepaald bedrag voor het voeren van de naam en deden verder hun eigen ding.
Blijkbaar is mijn gevoel onjuist met de werkelijkheid, maar toch loop ik er niet graag mee.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:04

arie_papa

Running on Ubuntu

Interessant topic. Ga ik in ieder geval volgen.

Persoonlijk let ik qua kleding ook nog niet heel erg op kwaliteit, maar betreft schoenen ben ik iets meer kieskeurig. Wat dat betreft kun je beter een goede schoenenwinkel binnenstappen tijdens de aanbiedingen dan te shoppen bij de ketens. Maar tegenwoordig vooral gecharmeerd van Pikolinos.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Ik lees ook graag mee.

Ik word wel wat minder blij van al die mensen die hun lievelingsmerk moeten komen verdedigen. Je hoeft niet alles onweersproken te laten maar dat jouw broek van merk X wèl lang mee ging, tja.

Waar ik zelf vooral naar kijk is een kast vol goedkope basics, want dagelijks gedragen shirts, sokken en ondergoed hoeft geen leven lang mee. Zeker als niemand het ziet. Spullen als Girav daargelaten natuurlijk: het moet wel passen. Maar daar bovenop de “gewone” kleren.

Ik maak zelf sterk onderscheid in stijlen: thuis/casual, werk casual en werk chique. Ik mix ook weinig tussen die drie genres. Hebben jullie dat ook?

Qua budget ben ik nu stug 50,- per maand opzij aan het leggen voor kleding. Dan gaat het niet per snel, maar goede kleding gaat lang mee.

Overigens ben ik ook wat vaker aan het kijken naar lokale kleding. Hier in de regio zitten veel getalenteerde jonge kleermakers. Maar dan red je het niet met 50,- 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 07:31
Sinds een tijdje haal ik veel kleding bij Sezane / Octobre Editions. Een merk dat niet mee gaat met fast fashion. Het is veelal in Europa gemaakt en met goede materialen.

Via mijn vriendin kreeg ik laatst deze link: https://www.whensarasmile...oiste-merken-brand-guide/

Toevoeging; ik vind kwalitatieve kleding wel gelijk staan aan kleding die zoveel mogelijk duurzaam is geproduceerd persoonlijk. Maar ik ben ook niet heilig. Ik heb een jas van the north face en schoenen van Ralph Lauren.

Nu kun je duurzaam ook weer verschillend interpreteren want ik las laatst dat een kledingstuk in Europa gemiddelde 8 keer wordt gedragen. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

[ Voor 39% gewijzigd door Barista op 05-01-2024 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Laatst online: 09:54
Ik ben zelf erg te spreken over de broeken van Kings of Indigo (https://www.kingsofindigo.com/). Met wat bredere bovenbenen passen ze uitstekend, focus op duurzame productie, en de broeken gaan ook lang mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:48
Klompen kunnen het hele leven mee. Dat is pas kwaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39
Grappig dat je Timberland schoenen noemt. Dacht zelf ook dat dat kwaliteit was en heb twee paar aangeschaft, wat een teleurstelling bleek dat. Beide paren binnen zes maanden versleten, zolen lieten zelfs los.

Wil je echt kwaliteit schoenen, kijk dan eens naar Meindl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:21
Gedeelde frustraties hier :) Afgelopen twee weken ook weer eens een noodzakelijk rondje kledingwinkels gemaakt.

Voornaamste probleem is dat bijna alles van (voornameljk) polyester is gemaakt. Ofwel: goedkoop, maar lekker zweten en snel stuk. 100% katoen of wol is een ware zoektocht geworden.

Ik heb nog een lange wollen herenjas uit de V&D tijd: na 15 winters pas een beetje aan het slijten. Nergens iets vergelijkbaars meer aan te komen, iig niet qua materiaal.

Qua schoenen eigenlijk altijd tevreden geweest met Ecco.

Spijkerbroeken ga ik naar een Levi's store - niet alleen hebben die een pasvorm die mij past, maar ook bijna alles op voorraad. En mensen die mee kunnen kijken of het een beetje staat. Is ook 100+ voor een broek, maar die gaan ook heel lang mee.

Outdoor zaken/kleding is meestal ook een stuk slijtvaster. Nadeel is dat het niet altijd de stijl in huis heeft die je zoekt.

Verder stap ik tegenwoordig ook vaak de "chiquere" zaken binnen. Vorig jaar een paar schoenen gehaald van 300,- euro. Ze zaten gelijk zalig (sowieso een unicum), maar zijn helaas niet echt all-round schoenen (gladde zolen, tijdrovend om aan te krijgen). Een wax-jas gevonden gister die lang mee moet gaan, zou ook zoiets kosten (maar helaas net niet n mijn maat).

Sokken/ondergoed maak ik me nog het minst druk over, die pak je in 5 minuten mee van de Hema of elke willekeurige kleidingzaak waar je langs komt - gewoon zoveel mogelijk katoen (of bamboe of andere natuurvezel). Beetje elasticiteit is wel fijn overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-06 09:30
Ik heb zelf goede ervaringen met luxe merken. Ik draag zelf de laatste tijd veel Prada en Dior. Wat wel belangrijk is, is dat je verder kijkt dan de fashion items, die zijn meestal lelijk. Een neutrale trui bijvoorbeeld zijn bij deze boetieken van zeer hoge kwaliteit en meestal in Europa geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-06 18:50

H-W

Ooit State of Art overwogen? Een NL merk, goede kwaliteit, ik koop dit al zeker 20 jaar. Trendy hebben ze zeker maar ze verkopen ook zeker spullen die je jaren kan dragen zonder dat iemand je raar aankijkt.

Broeken is echt persoonlijk. Veel proberen tot je het juiste model hebt. En zeker de duurdere broeken (vanaf 80 euro) gaan vaak langer mee.

Tip voor T-shirts, ik koop ze geregeld bij Boerenbond, gewoon wit, goede kwaliteit, blijven goed in model en kosten per 2 volgens mij 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik hou wél van shoppen en van kleding, maar óók van kwaliteit. Ik zie al eea in je lijstje staan. Hierbij nog wat aanvullingen.

Schoenen: Red Wing, Whites Boots, Truman Boot Company, Bluntstone. Veel van deze schoenen zijn zo gemaakt dat je de zool goed kan laten vervangen.

Jeans: selvedge denim is vaak betere kwaliteit. Qua gewicht kan ik tussen pakweg 11 en 18oz aanraden. Wat merken: Nudie, Tellason, Indigofera, Benzak (Nederlands!), Naked and Famous, Unbranded brand, Iron Heart, Rogue Territory, 3Sixteen, Momotaro, Blaumann Jeans, Diesel. Maar ook Uniqlo heeft heel prima selvedge denim voor weinig. Wel met elastaan en in mijn ervaring blijft dat altijd wat minder lang een goede pasvorm houden. Een deel van deze merken wordt verkocht bij De Rode Winkel in Utrecht. De Japanse merken hebben overigens wel vaak wat vreemde pasvormen en zijn soms heel mooi gemaakt maar van juist wat kwetsbare stof of kun je alleen met de hand wassen. Houd daar rekening mee.

In het wat meer standaard segment zijn Lee, Levis en Wrangler ook wel prima. Maar ik merk wel echt kwaliteitsverschil.

Soso clothing is ook een leuke, daar kun je zelf je kledingstuk samenstellen. Ik heb er 1 overhemd van en die zit echt heel goed in elkaar. Mag ook wel voor dat geld :+ Je kan ook goed op Vinted kijken als je eenmaal een favoriet model jeans hebt.

Sweaters en shirts: bovengenoemde merken maar ook Lyle & Scott, Fred Perry, Fjallraven, Farah, Carhartt, Dickies, Profuomo, Barbour, Reiss.

WE fashion is een beetje hit or miss. Zowel qua overhemden als qua wat meer formele pantalons. Scotch & Soda een beetje hetzelfde verhaal.

Generieke sportkleding: Odlo, Asics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:46
Ik denk dat de helft van de ervaren kwaliteit/slijtage afhankelijk is van hoe je het wast/onderhoudt. Sinds ik 5 jaar geleden schoenspanners heb gekocht geen nieuwe schoenen meer nodig gehad. Kleding niet in de droger en indien mogelijk binnenstebuiten wassen gaf voor mij ook een merkbaar verschil.

Voor schoenen ga ik naar Floris van Bommel. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Voor ondershirts Bamigo. Voordeel voor mij is dat ik dichtbij het outletcentrum van Roermond woon, ik denk te merken dat daar goed spul wordt verkocht.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
[b]Thompson in "Kwalitatieve kleding"
Ik heb een enigszins afwijkende maat, als man ben ik vrij klein met korte benen maar wel fors gebouwd (ok, ook gewoon te dik). Dus mijn jeansmaat zou bijv uitkomen op 33/29. Maar ik heb er geen moeite mee om iets evt op maat te laten maken. Ook het vinden van merken die net iets minder conventionele maatvoering hebben is erg lastig.
Is Carthartt niet iets voor je? Dan bedoel ik niet de hippe afsplitsing voor jongeren maar de afdeling die werkkleding maakt. Goede degelijke kleding die bedoelt is om mee te werken, maar er wel prima uit ziet om mee voor de dag te komen. Daarbij is de maatvoering iets meer op Amerikanen gericht, dus ook voor de grotere omvang prima geschikt.

Natuurlijk, het is geen nette kleding voor op het kantoor, maar de fleeces en jassen zijn er meer dan degelijk. Heb verder geen ervaring met de broeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
Die Japanse spijkerbroeken, is dat niet een tikje overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Laatst online: 10-06 19:23
Ik doe graag een duit in het zakje voor Jack & Jones. Vooral in de outlets kun je regelmatig hele goede kortingen vinden en het spul zit prima. Ik heb vorig jaar meen ik 3 polo's voor 55 euro gekocht en 2 jeans voor 100. Dit was bij de Batavia Outlet in Lelystad. Het is neutraal spul en gaat lang mee in mijn ervaring.

Voor schoenen zou je ook eens bij Geox kunnen kijken. Sneakers zitten lekker, zien er goed uit en kosten in de outlet 70/80 euro voor een paar.

Ben zelf ook wel een liefhebber van Hugo Boss maar sommige van hun spullen gaan bij mij wel erg snel kapot. 2 truien waren binnen een half jaar naar de maan (gaatjes) en ik ga heel zuinig met mijn kleding om. Armani heeft ook leuke dingen in de outlet tegen zeer betaalbare prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

FreakNL

Well do ya punk?

5pë©ïàál_Tèkén' schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:07:
Ik denk dat de helft van de ervaren kwaliteit/slijtage afhankelijk is van hoe je het wast/onderhoudt. Sinds ik 5 jaar geleden schoenspanners heb gekocht geen nieuwe schoenen meer nodig gehad. Kleding niet in de droger en indien mogelijk binnenstebuiten wassen gaf voor mij ook een merkbaar verschil.

Voor schoenen ga ik naar Floris van Bommel. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Voor ondershirts Bamigo. Voordeel voor mij is dat ik dichtbij het outletcentrum van Roermond woon, ik denk te merken dat daar goed spul wordt verkocht.
Wie stopt er dan ook kleding in de droger 8)7

En inderdaad op lage temperatuur wassen. En ook niet teveel wassen. Die hoodie hoeft echt niet elke week in de was.

Ik merk zelf dat mijn Tommy polo’s uit 2000ish (serieus) beter blijven dan de huidige generatie. Ik heb echt nog een polo uit 2008 die nog steeds mooi is. En ik heb er pas een paar uit 2014-2015 naar de kringloop gedaan… Zelfde merk dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:47
Ik koop veel kleding op Vinted. Goede ervaring human nature, super dry en daily estatics. Broeken haal ik bij de Takko maar door de stretch zitten ze wel lekker, maar zijn ze niet heel degelijk. Onderbroeken haal ik bij de zeeman en sokken heb ik altijd op magische wijze in voorraad (verjaardagen etc)

Ik wil nog schoenen kopen op Vinted, maar dat vind ik nog lastig. Deze heb nu bij de decathlon gehaald, maar die zijn niet heel degelijk. Ik heb wel paar van Bommel, maar die zijn net en niet comfortabel.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 23:11

Punkrocker

Mostly harmless

Mijn ervaring is dat bamboe ondergoed slijtvaster is dan katoenen. Bovendien is bamboe antiseptisch. Win win.

En als ze het fabricageproces op orde hebben is het ook nog eens milieuvriendelijker dan katoen.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 19:21
Wat betreft jeans maar ook truien en t-shirts: Denham.
Wat betreft overhemden en merino truien: labfresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Lastig is wel dat ook merken voor dezelfde producten vaak andere lijnen hebben.
De ene is de andere niet.

Qua jeans is Levi 's echt hard achteruit gegaan. Nudie Jeans gaan wel lang mee.
Hilfiger polo's vind ik tegenwoordig moeilijk terwijl dat eerst standaard goed was. Zitten nog prima tussen maar ook echt slechte.
Gant ben ik wel erg over te spreken qua polo's, shirts en truien.

En State of Art wil ik ook zeker noemen. Misschien net wat saaier maar wel goed.
Qua outdoor/ fiets is Vaude ook een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:59
Wassen op 30 graden zonder wasverzachter. Wat ik nooit gebruik want het is behalve voor het geurtje alleen maar nadelig. En ik krijg met bepaalde T-shirt vieze vette plekken bij oksels

En wasmachine wordt er alleen maar vetter op. En moelijker schoon te maken.

Jeans stoom ik met zo kledingstomer ipv wassen. Kost ook veel minder water en stroom dus reken uit. Heel soms was ik ze alleen op 30 graden en centrifugeren heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 11:32
Spreek jij uit persoonlijke ervaring of is dit marketing praat van Nudie Jeans PR afdeling?

Mijn vriendin heeft 2 Nudie Jeans voor mij gekocht bij een webwinkel. Beide broeken hebben het iets langer dan een jaar uitgehouden. De spijkerstof van beide broeken is gescheurd bij stiksels.

Nudie Jeand belooft lifetime gratis reparaties voor als je broek stuk gaat. Voor een gratis reparatie moet je naar de winkel in Amsterdam. Dat vond ik te veel gedoe.

Van alle broeken in mijn leven waren dit toch wel de slechtste. Draagcomfort was goed maar kwalitatief niet zo goed.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Zag m hier al voorbij komen maar vind Paul and Shark ook echt kwaliteit. Niet meer zo suf als vroeger. Heb alleen wat sweaters en polo’s trouwens rest vind ik dan weer net te duur.

Barbour ook top. CP company misschien nog maar dan niet de overdreven modellen met bril. MaStrum ook oke

T shirts voornamelijk Boss, al veel merken rondgezwerft maar deze passen mij gewoon het beste.

Hilfiger en Fred Perry past mij ook altijd goed, kwaliteit oke.

Broeken is hier altijd wel een ding geweest. Eerst jaren Diesel en Gstar. Daarna tijd Replay en tussendoor altijd Jack en Jones ivm een winkel hier vlakbij. Handig met passen ruilen. Tegenwoordig bijna altijd Jack en Jones omdat ik de jeans niet meer de jeans van vroeger vind qua materiaal en kwaliteit. Dan maar wat sneller wisselen of iemand nog tips?

Schoenen vaak sneakers. Adidas, Nike op dit moment Gstar. Van lier hoor ik ook altijd wel goeie verhalen over zelf nooit gehad. VanBommel misschien?

Edit: winterjassen nu al een aantal jaar met de 3M binnenkant. Op dit moment Gstar vorige was Chasin. fjallraven is wel de overtreffende trap die zijn daar voor gemaakt.

Zomerjassen Superdry bevalt prima

[ Voor 10% gewijzigd door Alpina op 06-01-2024 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
State of art, voor de overhemden (universeel, saai, degelijk, prima kwaliteit) en Pierre Cardin voor de broeken hier en af en toe een cast iron jeans, die gaan ook verrassend lang mee bij dagelijks gebruik al zit daar de laatste jaren ook wel een beetje de klad in.

Schoenen koop ik tegenwoordig bij van lier of van bommel. ja die zijn duurder maar gaan wel veel langer mee. had een paar jaar terug nog nette schoen van de manfield maar die waren vaak na 3 a 4 maanden al aan vervanging toe omdat de stiksels/zolen loslieten ondanks niet heel intensief gebruik.

al valt en staat het natuurlijk wel (zoals hier boven al genoemd) hoe je met je spullen omgaat, wassen op lage temperatuur, niet in de droger en inderdaad: niet te vaak wassen. een overhemd kan je ook gewoon even een middagje buiten op de lijn hangen om uit te waaien zodat ie weer fris wordt

geheimtip: kleding kan je ook in de vriezer doen om ze weer fris te krijgen

https://www.rtlnieuws.nl/...ieze-spijkerbroek-vriezer

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 07-01-2024 15:01 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 21:20

TheBorg

Resistance is futile.

MightyFool schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:07:
Alles komt uit dezelfde paar fabrieken uit Azie. Zelfs Hugo Boss, Pall Mall en andere 'premium' merken (https://www.tiktok.com/@j...video/7217634604386094342).
Ik heb hier de kast half vol hangen met Boss kleding en er hangt niets tussen dat gemaakt is in China. Veel Turkije en Tunesië. Alleen van de lelijke "hippe" dingen met de grote logo's komt er e.e.a. uit China.

Dure kleding wil niet zeggen dat het beter is. Wel heb je mooiere stoffen. Mooier geweven. Betere pasvorm. Zachtere stuctuur. Beter strijkbaar. Etc. Maar dat zegt niets over hoe lang het mee gaat.

Ondanks dat ik behoorlijk dure kleding heb en probeer kinderarbeid te voorkomen door niets uit China en Bangladesh te kopen, koop ik sokken bij de Action. Gaan bij mij jaren mee. Aan de stiksels met de maat te zien lijken heel veel goedkope sokken uit dezelfde fabriek te komen. Ik ga echt geen 19,95 voor een paar sokken uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik lees veel over de outlet stores maar hou er rekening mee dat veel merken speciale lijnen uitbrengen van minder dure materialen, goedkopere afwerking alles maar om het kleding goedkoper te maken, dat verkopen ze vervolgens in de outlet.
Of bv afgekeurde kleding met een gaatje of een verkeerde stiksel, verkeerde kleur, verkeerde rits enz wordt er verkocht omdat het niet in de normale merk winkels mag liggen omdat ze het hebben afgekeurd.
De consument denkt vervolgens een koopje te kunnen scoren van hun merk maar in werkelijkheid krijgen ze minder kwaliteit.

Daar zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen op je kan ook goede kwaliteit merkkleding tegenkomen die wel echt afgeprijsd is omdat ze eruit gaan.
Daarom is het wel noodzaak om goed de kleding te checken, check de stof, de naden, de rits, de afwerking enz enz
https://www.ad.nl/economi...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 21:20

TheBorg

Resistance is futile.

NicoHF schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:35:
Ik lees veel over de outlet stores maar hou er rekening mee dat veel merken speciale lijnen uitbrengen van minder dure materialen, goedkopere afwerking alles maar om het kleding goedkoper te maken, dat verkopen ze vervolgens in de outlet.
Of bv afgekeurde kleding met een gaatje of een verkeerde stiksel, verkeerde kleur, verkeerde rits enz wordt er verkocht omdat het niet in de normale merk winkels mag liggen omdat ze het hebben afgekeurd.
De consument denkt vervolgens een koopje te kunnen scoren van hun merk maar in werkelijkheid krijgen ze minder kwaliteit.
Mijn ervaring met de outlet bij Roosendaal is dat het of niet goedkoper is, of het zijn stukken die niemand in een normale winkel koopt en dan bij de outlet belanden. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zijn er ook merken die kwaliteit leveren met hierbij een groot omkijken naar mens en milieu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
Deruxian schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:16:
Zijn er ook merken die kwaliteit leveren met hierbij een groot omkijken naar mens en milieu?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:33
Nog niet gezien hier, maar als niet-jeans-drager ben ik erg blij met mijn MrMarvis-broeken. Niet goedkoop, maar in Portugal gemaakt en een B-corp ihkv duurzaamheid. De Easies zitten alsof je een joggingbroek aan hebt.

Ze gaan intussen ook al een paar jaar mee, ondanks een zeldzaam momentje in de droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het is ook een beetje de vraag wat TS als duurzaam beschouwt. Ik denk dat TS bedoelt dat de betreffende fabrikant oog heeft voor milieu en arbeidsomstandigheden.

Maar je zou ook als duurzaam kunnen beschouwen het paar schoenen of een spijkerbroek die merkbaar langer meegaat dan een ander paar schoenen.

Helaas is het ene duurzaam niet altijd het andere duurzaam.
---
Qua eerste categorie (veel oog voor milieu en arbeidsomstandigheden) zou ik Mud Jeans willen noemen. Een Nederlands merk die veel spijkerstof hergebruikt en verder gebruikmaakt van biologisch katoen. Ik heb nog maar één spijkerbroek van dit merk, maar deze bevalt me erg goed en lijkt vooralsnog best lang mee te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:35
Mijn (uitgebreide) kledingkast bestond de afgelopen jaren met name uit: Hugo Boss, Polo Ralph Lauren, Gantt, Tommy Hilfiger e.d. Dit is qua kwaliteit redelijk vergelijkbaar, wat er voor mij bovenuit steekt:

Profuomo voor overhemden en alles van wol. Alle truinen, pullovers en coltruien zijn 100% merino wol en mogen gewassen worden op 30 graden wol was programma itt. tot andere merken. De overhemden zijn zeer duurzaam verkleuren niet en de stoffen zijn mooi. Daarnaast is de prijs voor een item gemiddeld 20 á 30% lager dan de bovengenoemde merken.

Denham Spijkerbroeken van Denham gaan bij mij lang mee, veel langer dan CK Jeans of G-Star. Belangrijk is wel om jeans niet te veel te wassen dan worden de vezels bros. Liever de ene keer alleen stomen en daarna pas wassen gaan ze twee keer zo lang mee.

Sandro/Reiss Dit zijn wat meer boutique merken en dus duurder. Maar de kwaliteit van met name de overshirts, leren jacks, suede jassen e.d. zijn bovengemiddeld goed.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:00
[...]

Zijn niet verbonden, destijds de naam alleen gebruikt om bekendheid te verwerven.

PME is overigens een Nederlands merk, eigendom van Just Brands, net als Vanguard en Cast Iron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Apollyon schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:11:
[...]

Spreek jij uit persoonlijke ervaring of is dit marketing praat van Nudie Jeans PR afdeling?

Mijn vriendin heeft 2 Nudie Jeans voor mij gekocht bij een webwinkel. Beide broeken hebben het iets langer dan een jaar uitgehouden. De spijkerstof van beide broeken is gescheurd bij stiksels.

Nudie Jeand belooft lifetime gratis reparaties voor als je broek stuk gaat. Voor een gratis reparatie moet je naar de winkel in Amsterdam. Dat vond ik te veel gedoe.

Van alle broeken in mijn leven waren dit toch wel de slechtste. Draagcomfort was goed maar kwalitatief niet zo goed.
Hier wel persoonlijke ervaring met Nudie (N=3), en die is helemaal prima. Draag ze al jaren (2 ervan sinds dec 2017 volgens mijn bestelgeschiedenis). (edit; wel even voor de duidelijkheid, ik heb geen zicht op hoe vaak ze gedragen zijn, het zijn zeker niet mijn enige broeken)
Maar Nudie maakt jeans van heel veel verschillende stoffen, en duurzaamheid is vooral afhankelijk van het specifieke stof, en eventuele nabehandeling.
En het voordeel is dus dat de keuze reuze is, en je dus bewust voor een zware stof kunt kiezen die lang mee gaat. Of een dunne, met zeer hoog draagcomfort, maar die wellicht wat minder lang meegaat.

[ Voor 5% gewijzigd door defusion op 08-01-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Volgens mij is Bever als winkel nog niet genoemd? Dat is natuurlijk wel outdoor gericht, maar zij voeren ook wel de wat duurzamere (en duurdere..) merken. Ik heb ook wat spullen direct in Scandinavië gekocht zoals een een broek van Nord (ik zie dat je dat merk in NL ook kan krijgen) en een jas van Nanok. Zij werken ook mee aan een initatief (dat volgens mij in NL niet gevoerd word) waarbij je kleding die je niet meer wil, terug kan brengen/sturen voor een tegoed richting een nieuwe aanschaf. Het vorige spul gaat dan naar goede doelen of word opnieuw verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewiss1993
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-06 00:11
Aantal merken waar ik zelf goede ervaring mee heb

- Broeken: Cars en Garcia, wrangler schijnen ook prima te zijn.

- truien en vesten van C&A, is in kwaliteit dikke prima en voor een mooie prijs. We fashion heeft ook altijd prima spul maar iets duurder.

- Basic shirts van de Bristol zijn top, gaan lang mee en kost weinig.

- Boxers: Under Armor, Puma

- Jas van cars bevalt me goed. Die heb ik nu twee jaar en ziet er nog goed uit.

- Schoenen: DC gaan lang mee, mustang, Puma prijs technische top spul maar zal iets minder lang mee gaan.

Voor ons werk als buitenmonteur gebruiken wij:
- mascot jassen, werkbroeken, Emma en Atlas schoenen. Emma sokken.

Kleren die ik privé draag wil ik vaak dat ze twee jaar mee kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door dewiss1993 op 08-01-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Ik draag op m'n werk Meindl klasse A wandelschoenen. Ze bieden veel steun, gemaakt met GoreTex (voor op de fiets niet onbelangrijk), en de zolen kunnen vervangen worden. Ik sta enkele uren per dag en dan maakt een goede schoen voor mij echt veel verschil. Echt stijlvol zijn ze niet, maar ik heb een effen zwart paar welke nog best sportief ogen. En het scheelt kastruimte, want uiteraard gebruik ik ze ook als wandelschoenen.
Over m'n Teva sandalen ook niks dan lof trouwens.

Over kleding ben ik niet zo te spreken, ook broeken van dure merken slijt ik binnen een jaar vaak kapot. Laatst na 3 maanden een PME broek teruggebracht naar de winkel met een scheur. Na 6 maanden had m'n Levi 502 het begeven door o.a. slijtage op de knieën, scheur bij het kruis en rafels op de broekzakken. Ik ben ook niet voorzichtig met broeken in die zin dat ik er veel mee fiets en thuis ook met de kinderen ravot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57
Foto van het internet gejat. Zou het volgende probleem opgelost zijn als ik bijv. de selvage van nudie zou kopen? Ik roteer meestal zo'n 3 broeken, en na een jaar zien ze er dan zo uit (dus 4 maanden continuu gebruik zou dat dan zijn?):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SXYShdM6LFw57XTVYTFh5_Rmk8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JD6mlm186hIZAZbxCs2mpKxk.png?f=fotoalbum_large

M'n dijen schuren ook zeker tegen elkaar aan, dus misschien dat de 'bron' aanpakken ook voor wat andere voordelen een oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 19:59

-d-

Kijk eens bij Asket.

Niet goedkoop, maar alle kleding is van hoge kwaliteit en er staat bij elk artikel precies bij waar het is gemaakt - bij welke fabriek, wat het salaris is van de medewerkers, en zelfs hoe lang hun shifts zijn. Vrijwel alles komt uit Portugal/Italie. Ook geven ze aan wat de productiekosten zijn, en zijn ze dus transparant over de bruto-winst op hun artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
NESFreak schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:57:
Foto van het internet gejat. Zou het volgende probleem opgelost zijn als ik bijv. de selvage van nudie zou kopen? Ik roteer meestal zo'n 3 broeken, en na een jaar zien ze er dan zo uit (dus 4 maanden continuu gebruik zou dat dan zijn?):

[Afbeelding]

M'n dijen schuren ook zeker tegen elkaar aan, dus misschien dat de 'bron' aanpakken ook voor wat andere voordelen een oplossing is.
Tja, zeer specifieke plek. Hoe dikker, hoe langer het mee zou moeten gaan, maar verwacht geen wonderen. Het blijft katoen.

Je hebt ook motorjeans (en vermoed ook werkbroeken) van Cordura Denim met verstevigingen van kevlar. Ook iets om over na te denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 14:57
Punkrocker schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:56:
Mijn ervaring is dat bamboe ondergoed slijtvaster is dan katoenen. Bovendien is bamboe antiseptisch. Win win.

En als ze het fabricageproces op orde hebben is het ook nog eens milieuvriendelijker dan katoen.
Heb je misschien ook een aanrader qua merkt waar ze dat fabricageproces op orde hebben? Moet zeggen dat ik wel schrok van de Keuringsdienst van Waarde over dat onderwerp, ondanks dat ik over de kwaliteit van het materiaal vaak erg te spreken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-06 22:49
Tja, mijn kleding - fatsoenlijk, niet formeel - komt van LL Bean en Walmart/Target in de VS. Een voorbeeld van goede 100% katoenen shirts van volkdoende dikte: https://global.llbean.com...efv1=Short-Sleeve&start=1 Neem een wat "losse" maat. LL Bean levert naar Nederland hoewel levering in de USA voordeliger is.

Jeans zul je met jouw postuur het beste kunnen zoeken inde "relaxed fit" categorie. Bij Walmart bijvoorbeeldhttps://www.walmart.com/ip/Wrangler-Men-s-and-Big-Men-s-Relaxed-Fit-Jeans/15841662?athbdg=L1600&from=/search, ik verslijt gemiddeld 1 paar per jaar. Vroeger had ik Ralph Lauren jeans maar die werden minder van kwaliteit, versleten sneller en werden me te duur (€150,-) voor wat je kreeg. De Wranglers die je hier kunt kopen hebben naar mijn gevoel echt een andere snit.

Waarom USA? De vorm van de bevolking past meer bij mijn postuur. De maatvoering en vooral (gebrek aan) taillering is daarmee een stuk beter. Maak een reisje, vul je koffer en wees zuinig op typenummers en maten. De laatste paar jaar heb ik vaak broeken en shirts mee laten brengen (online bestellen en naar lokaal adres laten opsturen).

Voor mij is de in Nederland beschikbare kleding gewoon meuk, absoluut geen waar voor je geld, begint al te slijten terwijl er alleen maar naar kijkt. OK, vaak wassen helpt natuurlijk ook niet.

Ook voor formelere kleding kun je daar beter terecht. Kostuum dragen naar kantoor/werk is heel normaal en dus is er veel meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gitarist schreef op maandag 8 januari 2024 @ 08:46:
Het is ook een beetje de vraag wat TS als duurzaam beschouwt. Ik denk dat TS bedoelt dat de betreffende fabrikant oog heeft voor milieu en arbeidsomstandigheden.

Maar je zou ook als duurzaam kunnen beschouwen het paar schoenen of een spijkerbroek die merkbaar langer meegaat dan een ander paar schoenen.

Helaas is het ene duurzaam niet altijd het andere duurzaam.
---
Qua eerste categorie (veel oog voor milieu en arbeidsomstandigheden) zou ik Mud Jeans willen noemen. Een Nederlands merk die veel spijkerstof hergebruikt en verder gebruikmaakt van biologisch katoen. Ik heb nog maar één spijkerbroek van dit merk, maar deze bevalt me erg goed en lijkt vooralsnog best lang mee te gaan.
Nog een Nederlands jeans-merk dat oog heeft voor milieu is Kuyichi.
Ik wil graag gewoon goede kwaliteit kopen zodat ik er weer behoorlijk wat jaren niet over na hoef te denken. Liever 1x 200€ uitgeven aan een goede broek dan de komende jaren 4x 50€ voor een vergelijkbare levensduur.
In dit topic zijn al veel merken genoemd, van heel goedkoop en kennelijk lang meegaand tot heel duur met milieuverantwoord materiaalgebruik. Prijs zegt zeker niet alles als het om lang-mee-doen-duurzaamheid gaat. Bij Uniqlo kan je een selvedge jeans aanschaffen voor 49,90 en zij claimen het watergebruik tijdens de productie van de broek met 99% te hebben verlaagd.

Nederlands truienmerk Joe Merino zegt het als volgt:
Tegelijkertijd weet ik dat duurzaamheid binnen de mode-industrie een complex verhaal is. Zeker als je missie is om kleding voor mannen te maken van mooie goede merinowol voor een redelijke prijs. Ik wil het eerlijke verhaal vertellen. De mode-industrie is – mede door de opkomst van fast fashion – een van de meest vervuilende industrieën. Maar dat betekent ook dat er grote vooruitgang is te boeken. Je hoort vaak genoeg mooie duurzaamheidsverhalen waarbij je het gevoel krijgt dat het meer een mooi verkooppraatje is. Wij maken het niet mooier dan het is: de perfecte volledig duurzaam verantwoorde trui zullen we nooit kunnen maken. Maar dat ontslaat ons niet van de verplichting om er alles aan te doen om onze producten zo duurzaam mogelijk aan de man te brengen. Van de keuze van materiaal, het welzijn van de schapen, het gebruik van zo min mogelijk chemicaliën, de arbeidsomstandigheden in de spinnerijen en ateliers, verantwoorde keuzes voor transport- en verpakkingsmethoden tot en met onze gratis reparatieservice en recycleprogramma. Maar duurzaamheid begint ook bij de consument zelf, met een bewuste keuze voor duurzame kleding die je vervolgens goed onderhoudt zodat je er zo lang mogelijk mee doet.
*edit, wat ik wil zeggen:
  • Koop zoveel mogelijk van lokale spelers
  • Let op materiaalgebruik en materiaalmixen (hoe kan je uberhaupt een stof met katoen/polyester/elastaan mix recyclen?)
  • Dubbel-check milieuclaims van fabrikanten
  • Onderhoud je kleding zorgvuldig
  • Draag kleding die past bij de activiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door desmond op 08-01-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchVik
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-09-2024
Paul and Shark is kwaliteit :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kijk ook even op Reddit: https://www.reddit.com/r/BuyItForLife/
Een subreddit speciaal gericht op eigenlijk alles in het dagelijkse leven wat lang mee moet gaan, idealiter een leven lang.

En vertrouw niet te veel op merken met een goede historie qua kwaliteit. Heel veel merken maken nu veel slechtere kleding dan 10 of 20 jaar geleden. Ga echt af op de kwaliteit van de producten die ze nu maken.

Kijk goed naar materiaal. Een echte leren jas die goed gestikt is gaat heel lang mee als je hem goed onderhoud. Dan kan een jas prima 10 jaar mee gaan. Een trui van goed materiaal kan ook heel lang mee gaan ongeacht van welk merk je hem koopt.

Let ook op de reparatiemogelijkheden. Wil je een schoen lang mee laten gaan dan moet je een model hebben die je makkelijk kan laten verzolen, dan gaat een schoen makkelijk 10 jaar mee. Heb je een schoen waarbij dat niet kan dan is de levensduur echt veel beperkter.

En natuurlijk goed voor je kleding zorgen. Een trui of jeans wassen na elke draagbeurt is funest voor je kleding. Zelfde met de droger, dat helpt ook niet. Idealiter enkel wassen als het echt vies is en dan aan de lucht laten drogen. Gebruik daar goede hangers voor en leg kwetsbaar spul horizontaal te drogen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 08-01-2024 12:38 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 08:54
Broeken: PME kan ik je erg afraden. Meeste broeken gaan hooguit een jaar mee en slijten dan door (kruis en bovenbenen). Wel heb ik goede ervaring met broeken van Gstar. Heb inmiddels meerdere broeken welke al een paar jaar oud zijn en nog perfect zijn. Vanguard is ook redelijk maar hiervan gaan de broekzakken na +- 1 jaar kapot(doorslijten). Shirtjes heb ik goede ervaring met Abercrombie echter is de stijl de laatste jaren niet wat ik mooi vind dus doe nog even met de oudere shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
TheBorg schreef op zondag 7 januari 2024 @ 15:42:
[...]

Mijn ervaring met de outlet bij Roosendaal is dat het of niet goedkoper is, of het zijn stukken die niemand in een normale winkel koopt en dan bij de outlet belanden. :')
Dat uiteraard ook, rommel wat niemand wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 21:03
Leuk topic. Wel moet ik de kanttekening maken dat de ervaring ook postuur-afhankelijk is (ook de slijtage).

Qua broeken draag ik altijd PME, maar de slijtage verhalen in dit topic kan ik beamen. Voorheen droeg ik het model 'Curtis'. Dit was een beetje stretch-stof. Ben intussen over naar de Commander 3 en die lijkt wat slijtvaster te zijn. G-Star ga ik zeker eens bekijken. Polo's, overhemden en truien koop ik bij PME of NZA. Beide goede kwaliteit.

Boxershorts kocht ik altijd bij The Sting, maar omdat die ook vrij snel slijten ben ik overgestapt naar On That Ass. Kost een tientje per maand maar ik vind ze erg goed zitten en kwalitatief goed aanvoelen.

Basic t-shirts heb ik nu voor het eerst bij Girav gekocht. Fijn dat ze wat langer zijn, al moet ik zeggen dat ik de XXL ietwat strak vond zitten. Heb hem nog niet gedragen en zit voor de eerste keer in de was maar dat schijnt losser te worden. Ook daar verkopen ze truien etc.

Schoenen verschilt heel erg. Ik wil altijd wel een vrij stevige zool. Voor sneakers beland ik vaak bij Nike (en dan de Air Force 1). Qua lederen schoenen ben ik erg tevreden over Panama Jack en heb nu onlangs Timberlands aangeschaft waar ik erg tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Topicstarter
Wauw wat een boel reacties, ik ga proberen spoedig het nodige in de topicstart te verwerken en ook terug te komen op een aantal posts! Leuk om te zien dat ik niet de enige ben en er al veel ervaringen worden gedeeld.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb jarenlang dure kleding gekocht en ben teleurgesteld in praktisch alles. Daarom draag ik nu polo's van de C&A, zowel met lange als korte mouwen. Kosten ~15 euro per stuk en blijven tot nu toe mooier dan de dure merken. Ook gewoon biologisch katoen etc etc, ik snap niet waarom een polo 80 euro moet kosten. Uniqlo is ook goed en goedkoop. :) Kleding gaat makkelijk jaren mee, zelfs met 1x per week wassen.

Ook heb ik een hekel aan shoppen, dus ik koop ze online 1x per seizoen, een hele stapel in alle kleuren.

Verder draag ik fleecevesten van Patagonia en Sherpa, jassen van Arc'Teryx en RAB. Sportkleding van de Decathlon of van Gore Wear. Broeken van Levi's, maar die haal ik tegenwoordig van Vinted.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:35
NESFreak schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:57:

[Afbeelding]

Ik had dus precies dit probleem. Bron aanpakken, in mijn geval afvallen zorgde voor de oplossing nu ik 15kg lichter ben en 8 broeken rouleer Ipv vier al bijna een jaar dit probleem niet meer gezien.

Sowieso met jeans, minder agressief wassen, meer rouleren en een fit kopen die bij je past.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar als je 8 broeken rouleert dan zouden ze ook wel heel slecht zijn als je in een jaar het ziet. Dat zou betekenen dat in 1.5 maand een broek einde verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 23:11

Punkrocker

Mostly harmless

Pyramiden schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Heb je misschien ook een aanrader qua merkt waar ze dat fabricageproces op orde hebben? Moet zeggen dat ik wel schrok van de Keuringsdienst van Waarde over dat onderwerp, ondanks dat ik over de kwaliteit van het materiaal vaak erg te spreken ben.
Nee, geen idee welk merk welk proces gebruikt. Best vervelend, ik zou het graag weten. Toch maar eens DDG opstarten en zoeken.
Laatste set die ik heb gekocht was van Ten Cate. Alweer een jaar geleden en nog lang niet versleten. Voordat dat zover is wil ik het eigenlijk wel weten....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

PME, Vanguard en Cast Iron is allemaal hetzelfde "hoofdmerk" dacht ik van "Just Brands". De kwaliteit is hetzelfde, redelijk tot prima maar hoogwaardig zou ik het niet noemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 08-01-2024 20:53 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Gadgeteer zie timovd in "Kwalitatieve kleding"
@Bor zie timovd in "Kwalitatieve kleding"
En Gadgeteer in "Kwalitatieve kleding"

Duidelijk is inmiddels wel dat het niet verbonden is. Staat mijns inziens de duurzaamheid niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

dewiss1993 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 09:27:
Aantal merken waar ik zelf goede ervaring mee heb

- Broeken: Cars en Garcia, wrangler schijnen ook prima te zijn.
Ik heb een aantal Cars broeken gehad en eigenlijk alleen maar slechts ervaringen; snel stuk en versleten.
Sowieso kan je vrijwel alles met strech afschrijven imho. Jammer genoeg maakt bijna geen merk echt goede jeans meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 08-01-2024 20:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cedras
raze88 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:43:
Broeken: PME kan ik je erg afraden. Meeste broeken gaan hooguit een jaar mee en slijten dan door (kruis en bovenbenen). Wel heb ik goede ervaring met broeken van Gstar. Heb inmiddels meerdere broeken welke al een paar jaar oud zijn en nog perfect zijn. Vanguard is ook redelijk maar hiervan gaan de broekzakken na +- 1 jaar kapot(doorslijten). Shirtjes heb ik goede ervaring met Abercrombie echter is de stijl de laatste jaren niet wat ik mooi vind dus doe nog even met de oudere shirts.
Vanguard = PME

edit: hierboven ook al gemeld zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door cedras op 09-01-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Bor schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:52:
[...]

Ik heb een aantal Cars broeken gehad en eigenlijk alleen maar slechts ervaringen; snel stuk en versleten.
Sowieso kan je vrijwel alles met strech afschrijven imho. Jammer genoeg maakt bijna geen merk echt goede jeans meer.
Uniqlo heeft soms batches met 100% katoen selvedge, dus geen stretch. Die zijn wel aan de dunne kant van stof (8oz of iets in die richting). Dan heb je voor 5 tientjes een selvedge broek.

De betere jeans merken zijn er nog steeds, met 12-18oz denim stof, maar dan moet je flink de portemonnee trekken en het zoeken bij eerder genoemde denim merken in dit draadje.

Zelf ben ik wel erg content over The Unbranded Brand, een sublabel van Naked & Famous. Die maakt gewoon no-nonsense (selvedge) spijkerbroeken in diverse zwaartes en pasvormen, met geen enkele branding/merknaam erop. Heb nu onder andere een 21oz :+ gewoon uit nieuwsgierigheid, en die is letterlijk bombproof.

Maar over het algemeen ben ik het wel met je eens, op wat niche denim boetieken na is alles wat in 'normale' kledingwinkels ligt troep, hele dunne stof, en bijna allemaal met elastaan/stretch. Of skinny. Weinig winkels die ook een fatsoenlijke sortering tapered/straight hebben.

Verder zijn we in Nederland natuurlijk een fietsland, en als er iets funest is voor spijkerbroeken, is dat wel fietsen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 19:11
Wat een goed topic, ben hier altijd al benieuwd naar geweest. Maar kon niet zoveel vinden.

Ik koop vaak jeans van jack & jones. Die zijn kwalitatief middelmatig, maar ongeveer altijd in de aanbieding. En aangezien ik nog nooit een jeans ben tegengekomen die wel lang meegaat, dan maar een goedkope jeans die er nog enigszins hip uitziet.

Qua bovenkleding heb ik echt geen idee en lees ik dan ook graag mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Separator
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-06 10:37
Fijn topic die ik zeker ga volgen.

Maar opvallend grote verschillen qua ervaringen. Mijn eigen ervaring is ook wel dat de kwaliteit erg per kledingstuk kan verschillen, ook binnen het zelfde merk.

Mijn PME parka jas van 400 Euro begon na een seizoen al loslatende stiksels te vertonen bij de zakken en mouw. Mijn PME jeans (zonder elastaan) en cast iron polo's houden zich dan wel weer goed.

De goedkope/huismerken, zoals pier one, tom Taylor van Zalando of h&m, We en Zara spul, is mijn ervaring dat het veel sneller uitlubbert en kwalitatief veel minder is. Lees met verbazing de reacties van mensen die geen verschil ervaren. De boxers van on that ass heb ik het abo van beëindigd omdat de print bij mij in no time vaal wordt.

Bever en de outdoor merken zijn al genoemd. Kan ik beamen. Het merk Mammut (jas en vest) bevalt goed, maar is behoorlijk prijzig. Ook draag ik (prive buiten) Hanwag wandelschoenen. Zo veel meer steun, warmte en comfort. Kostten 220 Euro, maar na 4 jaar net voor 30 euro de eerste reparatie laten uitvoeren.

Qua normale schoenen over het algemeen tevreden met de merken die ik bij de Manfield koop. Dat is hun eigen merk, maar ook van Lier en no stress. In het verleden ook tevreden met Ecco, maar die zijn vaak niet erg modieus. Verder moet voor mij de binnenzool eruit kunnen (heb eigen zooltjes) en dat kan bij heel veel andere merken niet.

Wat de tip van weinig wassen betreft: dunnere truien die ik een kantoordag lang op een tshirt draag moeten qua oksels echt na één keer in de was. Dat zal persoonlijk zijn, maar weinig wassen is voor mij geen optie.

[ Voor 11% gewijzigd door Separator op 10-01-2024 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

Voor m'n broeken tijden Vanguard gehad, maar die binnenzakken gaan vrij gauw kapot. Toen kwam ik erachter dat ik al jaren een Gardeur broek heb die nog steeds niet versleten was. Daar nu op grotendeels op overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hzor
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 10-06 18:35
Sinds een aantal jaar laat ik mijn kleding op maat maken. Vanwege mijn lichaamsverhouding kon ik altijd heel moeilijk goed passende broeken vinden of ik moest het achteraf veel aanpassen zodat het goed zou zitten. Tegenwoordig heb ik bijna geen enkele bekende merken in de kledingkast hangen, los van sportkleding.
De meeste laat ik maken bij Ettamadis in de Den Haag. In principe kan hij alles op maat maken. Het wordt in Nederland gemaakt in hun eigen atelier. Wat ze niet in de atelier maken, wordt in Italië gemaakt. Ik ben zeer tevreden, je wordt persoonlijk geholpen en ik geef mijn geld liever uit bij zo'n zaak dan aan (dure) bekende merken. Het kost helaas wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Absolute rothekel hebben aan shoppen voor kleding kan ik goed herkennen.

Wat mij betreft:

pasvorm >> degelijkheid >> uiterlijk >> merk

Wil niet zeggen dat ik uiterlijk niet relevant vind of niet merkvast ben, alleen dat je niets hebt aan een mooi stuk kleiding van een goed merk dat niet past of na twee keer dragen uit elkaar valt.

Ik heb ook een wat uitdagende pasvorm - juist lange benen, op een of andere manier rare voeten (die bovendien ook steunzolen nodig hebben tegenwoordig) en ondanks een significant buikje toch door brede/diepe borstkas altijd veel teveel buik over in kleding dat mijn schouders past.

Enfin, wat doe ik?

- overhemden en pakken laat ik op maat maken - en dat online. Voorheen bij iTailor (in Thailand), waar ik qua opties, kwaliteit en dienstverlening ronduit tevreden over ben. Het is de eerste paar keer even prutsen om maten goed te krijgen, maar tenzij je lichaamsvorm fors verandert is dat een eenmalige gedoe. Prijzen zijn echter meer dan 100% gestegen over 5 jaar, waardoor ik verder ben gaan kijken van EUR 29 ex verzend van ongeveer EUR 12 en af entoe een sale met EUR 19 naar nu EUR 49 ex verzend met af en toe sale EUR 39 per overhemd - nog steeds een fractie van wat op maat maken hier kost. Er zijn meerdere opties in India die op papier interessant lijken. Heb al eens drie overhemden bij drie verschillende besteld. Twee van de drie zijn best aardig, dus volgende keer dat ik iets nodig heb ga ik die twee tegenover elkaar zetten, wie weet heb ik binnenkort een ander advies.
- schoenen heb ik geen alternatief gevonden voor per keer passen. Als ik een exact match vind koop ik wel een paar keer dezelfde, maar zelfs bij zelfde merk en schijjnbaar vergelijkbaar model (Lowa...) is dat wel eens tegengevallen. Momenteel draag ik het meest een stel Columbia lichte wandel/vrijetijdschoenen van de Decathlon. Ze gaan niet erg lang mee (iets meer dan een jaar, ondertussen ben ik aan vierde paar bezig), maar passen uitstekend en kosten niet veel. Dat uitstekend passen is voor mijj uitzonderlijk, dus tot nader orde blijf ik ze kopen. Ik heb ook een paar serieuzere wandelschoenen van Salomon. Ik wandel niet zo vaak serieus maar draag ze toch minstens twee keer per week om af te wisselen, Toch heb ik die dingen al bijna 10 jaar. Duidelijk betere kwaliteit - maar niet bepaald wat je dagelijks op kantoor gaat dragen. 'Nette' schoenen zijn een uitdaging, vooral door de requirement voor steunzolen. Heb niets gevonden waar die dingen in passen die ook goed voelen op mijn rare voeten en ja, heb ook dure Van Lier en Van Bommel geprobeerd. Voordat m'n voeten niet alleen raar maar ook kapot waren heb ik wel goede ervaringen met Van Lier - en trouwens met iTailor's schoenen. Die laatste doe ik aan als ik korte tijd iets fancys nodig heb en de pijn in mijn voeten de volgende dag (want geen steunzolen) voor lief neem.
- broeken... bah. Geen positief advies, ondanks genoeg geprobeerd te hebben. Voor minder formeel draag ik nu maar Decathlon meuk (uit wandelassortiment of - verrassend genoeg - uit jachtassortiment) want goedkoop en past tenminste redelijk. Gaat niet enorm lang mee, maar daar heb ik sowieso altijd last van, doorschuren van liezen vooral. Formeel gebruik ik ook hier iTailor, maar dat spul is niet gebouwd op dagelijks gebruik, zeker niet mijn dagelijks gebruik. Plus niet practisch: geen ruimte voor sleutels en flinke portemonnaie.
- jassen. Bij vrieskou heb ik een dikke Columbia jas (mogelijk bedoeld als skijas). Doet het jaren prima, ook in het hoge noorden in de winter. Let op dat het ruim valt, normaliter ben ik 2XL, maar deze jas is L en past prima. Voor winter boven nul heb ik een lange jas van iTailor. Daar krijg ik veel complimenten over. Enig aandachtspunt zijn dat de knopen het zwaar te verduren hebben - een of twee keer per jaar moet ik eentje terugnaaien (of dat laten doen). Voor voorjaar/najaar en specifieker dingen in de natuur of werk in de buurttuin heb ik een Greenbelt wax jacket (vgl Barbour) die doet wat het moet doen - en voor als het vooral nat, niet koud is, een simpele Decathlon regenjas.
- sokken: Falke is mijn go-to merk voor comfort en functie (en trouwns warmte bij huidig weer), maar als ik in warmere tijden alleen thuis of op kantoor zit heb ik legio random 'grappige' sokken.

Enfin, TLDR: pasvorm & comfort boven prijs en merk, maar verder ook geen overbodig geld uitgeven waar het niet nodig is. Als ik al naar een fysieke winkel ga wil ik naar een winkel en geen tien en dat is vaak de Decathlon, want hier tien minuten vandaan lopen en uitgebreid assortiment. Rest doe ik online. Bevalt prima.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 18:05
Ik heb voor mezelf een redelijke basis aangelegd met betrouwbare kleding maar ben ik ook wel benieuwd naar wat hier voorbij komt.

• Sokken: Australian en converse (action/tkmax)
• Onderbroeken: Australian (action voornamelijk, goedkoop en gaan relatief lang mee)
• Broeken: Nudies en Levi’s
• Shirts: Uniqlo
• Schoenen: Converse One stars, vans en Timberlands

Merk wel dat sinds wij koud wassen ( Max 30 graden) en niet boven de 1200 toeren centrifugeren de meeste kleding langer meegaat. Ook gebruiken wij geen droger voor de kleding maar gewoon wasrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:44
Ik zie in dit topic veel name dropping. Veel merken die veel reclame maken. Het werkt blijkbaar. Maar als je kwalitatief goede kleding zoekt, is mijn advies: kijk eens naar de merken waar uniformen en bedrijfskleding van gemaakt worden. Die zijn gemaakt om lang mee te gaan en comfortabel te zijn. Ik ben er al een tijdje weg, maar het uniform van het Rode Kruis was erg comfortabel en de jas goed warm, veel zakken. Die uniformen zijn van Helly Hansen.

Mijn eigen uniform van de GHOR is van Moderna.nl. Geen idee of die kleding maken voor particulieren, maar vragen kan altijd. De kazernekleding van de brandweer (de trui althans die ik nu aan heb) is van Tricorp. Heerlijk warme trui. De rest van de kleding kan ik nakijken.

De jas van mijn bluspak was ook ideaal als warme jas/regenjas en beschermt goed tegen hitte ook... :+ Die heb ik overigens ingeleverd bij de overstap naar de GHOR.

Tot slot: privé draag ik altijd sokken van Falke (type 02 om precies te zijn) en mijn onderkleding is van Bamigo, maar ik heb wel wat klachten over hun onderbroeken. Dus ik ga nog wel verder kijken naar onderkleding van bamboe of merinowol. Spijkerbroeken zijn van Levi's. Vroeger vaak C&A, maar Levi's gaan bij mij niet kapot in het kruis. Doe er járen mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Cass Casey op 11-01-2024 10:21 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:41

aap

Case_C schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:53:
Voor m'n broeken tijden Vanguard gehad, maar die binnenzakken gaan vrij gauw kapot. Toen kwam ik erachter dat ik al jaren een Gardeur broek heb die nog steeds niet versleten was. Daar nu op grotendeels op overgestapt.
Wat betreft de zakken van Vanguard heb ik dezelfde ervaring. Heeft er misschien ook mee te maken dat we tegenwoordig vaak een telefoon in de broekzak dragen (ik wel tenminste).

Ik heb recent ook enkele Gardeur broeken gekocht. Ze zitten fijn. Ik had er eentje van linnen waarvan een van linnen binnen zes maanden bij het kruis openscheurde (gebeurde natuurlijk net in het vliegtuig aan het begin van een vakantie).
Toen ik dit in de winkel meldde, kreeg ik zonder gedoe mijn aankoopbedrag vergoed. Ik proefde uit de reactie van de verkoper dat ze van dat model al wisten dat er problemen mee waren.
Ik heb nog een paar ander Gardeur broeken die niet van linnen zijn en die gaan al een tijdje mee, dus ik heb er nog vertrouwen in, maar ik koop geen linnen modellen meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 10:17
Als je duurzaamheid een belangrijk aspect vindt, neem dan eens een kijkje op https://goodonyou.eco/#. Ze geven heel wat merken een rating op verschillende onderdelen en onderbouwen die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MrXzombie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:26:
Ik heb voor mezelf een redelijke basis aangelegd met betrouwbare kleding maar ben ik ook wel benieuwd naar wat hier voorbij komt.

• Sokken: Australian en converse (action/tkmax)
• Onderbroeken: Australian (action voornamelijk, goedkoop en gaan relatief lang mee)
• Broeken: Nudies en Levi’s
• Shirts: Uniqlo
• Schoenen: Converse One stars, vans en Timberlands

Merk wel dat sinds wij koud wassen ( Max 30 graden) en niet boven de 1200 toeren centrifugeren de meeste kleding langer meegaat. Ook gebruiken wij geen droger voor de kleding maar gewoon wasrekken.
Ik zweer ook bij Australian sokken en onderbroeken. Ze hebben Australian vaak ook bij de Coop (via Proud Fashion), dat is net weer even anders dan de Australian lijn die je bij Action kunt kopen. Enige nadeel is wel dat het rouleert per 2 weken ofzo, dus je moet maar net mazzel hebben met wat ze die week hebben. De hoodies, joggingbroeken, mutsen, en handschoenen vind ik ook fijn.

Persoonlijk merk ik geen significant verschil in kwaliteit tussen dure en goedkopere merken. Vroeger veel Boss etc gekocht, tegenwoordig vaker H&M of Zara, en Levi's (511 of 502) voor spijkerbroeken. Het echt goedkope spul zoals Primark en C&A vermijd ik wel, en WE heb ik ook niets mee (al geef ik het soms wel weer een kans, maar zonder veel succes).

Op lage temperatuur wassen helpt (idd) ook, soms zelfs helemaal koud. Ook fijnwasmiddel gebruiken in plaats van normaal kleurenwasmiddel kan helpen om je kleding beter te behouden, en als het daarmee niet schoon genoeg wordt kun je nog Biotex gebruiken (wel oppassen met wol, Biotex tast wol aan).

Ook kleding laten repareren bij een kleermaker kan helpen om het langer mee te laten gaan. Ik heb ooit een super mooie Diesel broek 2e hands gekocht voor 15 euro, die heb ik toen helemaal afgedragen tot er gaten in zaten, en toen tot 2x toe de kont en knieen laten repareren (voor ongetwijfeld meer dan de aanschafwaarde) tot de broek echt helemaal op was en er geen repareren meer aan was. Natuurlijk kun je een spijkerbroek met een gat nooit meer helemaal repareren zonder dat je het ziet, maar ik vond de reparaties uitermate schappelijk. Ook vaak zakken van broeken laten repareren, en een keer een nieuwe rits in een jas laten zetten. Hartstikke duurzaam allemaal zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:28
En gewoon een stapel witte en zwarte shirts, welke zouden dan kwalitatief goed zijn?😇

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 07:31
Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:46:
En gewoon een stapel witte en zwarte shirts, welke zouden dan kwalitatief goed zijn?😇
Organic basics vind ik persoonlijk wel goede kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:46:
Voor ergens onder of zichtbaar dragen?

Voor onder een overhemd heb ik ze van de Action. Klinkt beetje goedkoop maar gaan hier lang mee. Ik ga specifiek voor de extra lange, die blijven goed in m'n broek zitten. En ze zijn netjes getailleerd dus een goede pasvorm.

Ook wel eens bio-katoen geprobeerd van diverse andere merken, maar om de een of andere manier slobberen die uit in de breedte (manier van weven?) en ik vind ze teveel schuren. Ook lijken die wat harder dan 'normale' t-shirts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Als docent ook altijd bezig om zowel degelijke als mooie kleding te vinden. Pasvorm is gelukkig standaard, dus ik bestel alles online en het meeste zit dan wel goed. Ik heb een hekel aan dure kleding.

Ondergoed ben ik erg van het HEMA-spul.

Heb dit jaar schoenen van Under Armour. Toevallig spontaan een berg mee beklommen in Italië, één keer wassen en uitkloppen en daarna waren ze als nieuw. Dit type: https://www.zalando.nl/un...d-gray-un241a0c8-c11.html (heb 50 euro betaald ooit).
Officieel totaal ongeschikt voor zware tochten, maar dus ontzettend goed mee gepresteerd, zonder slijtage.
Van plan om binnenkort van Under Armour wat mooiere en luxere schoenen te kopen.

Qua truien en shirts kom ik vaak uit op Gabbiano (positief over stijl, kwaliteit, kleurvastheid, pasvorm).

Spijkerbroeken/jeans vind ik alleen mooi als ze zwart zijn. Sinds kort draag ik verder geen jeans meer, maar slim-fit chino's. Voelt als een trainingsbroek, staat als een jeans. Die van de WE bevallen het best en draag ik nu bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:42

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Omdat het vooral lijkt te gaan om hoe lang het meegaat, wil ik mijn ervaring delen zonder in te gaan op het stukje 'verantwoord kopen'.

Als het gaat om lang meegaan, blijf je weg van Zeeman-t-shirts. Zelfs met wassen op 30°c zijn ze na drie wasbeurten en lijndrogen 30cm breder en 30cm korter geworden. Die van Action ("jack parker") zijn daarentegen wel lang goed te houden, zeker voor de prijs. Blijven in vorm en door verstandig te wassen (temp+kleur) blijven ze ook lang mooi. Huidige shirts doe ik nu 2 jaar mee en nog geen behoefte aan nieuwe.

C&A wordt vaker genoemd. Broeken zijn daar voor mij de default-goto die makkelijk 2 à 3 jaar meegaan. Tenminste, tegenwoordig niet meer, wan ik verslijt de knieën. Blaming the kids :P Broeken van Mexx of J&J gaan ook beduidend korter mee, ook al zijn ze duurder.

Truien haal ik ook vaak bij C&A maar daar kan ik ook makkelijk van J&J of 's Oliver van nemen. Die zijn over het algemeen prima en gaan jaren mee als ik ze regelmatig draag. Uiteraard haal ik de merken in de uitverkoop bij de webwinkels of een outlet à la Roermond/Roosendaal/Lelystad om een betere prijs/kwaliteit verhouding te hebben ;)

Schoenen voor het zomerseizoen neem ik tegenwoordig van Sketchers, vanwege het comfort en omdat ze een voor mijn zwemvliezen voeten een mooie brede pasvorm hebben. Die gaan dan ook 2 seizoenen mee als ik rustig aan doe maar dan zijn de zolen ook wel ècht spekglad. Die van Lidl kosten de helft en gaan half zo lang mee, dus prijs/tijd verhouding is gelijk.... maar minder comfort.
Voor de winter kijk ik altijd naar S3 veiligheidsschoenen: die zijn bedoeld om een hele dag op te staan in de bouw en zijn stevig/waterdicht/veel grip. Steeds meer modellen smoelen ook prima.

Mocht je in het zuiden wonen of vaak zijn: loop ook eens bij Cranenbroek binnen. Voor mij is vooral bij broeken de pasvorm niet geweldig en mijn vrouw hekelt het "Cratex" logo... maar de kwaliteit is flink hoger dan de prijs doet vermoeden. Mijn 'klusvest' heeft na 6 jaar zwaar lijden (veel gebouwd thuis en op een ander) eindelijk het punt bereikt dat het op is en er een nieuwe moet komen. De lederen broekriemen gaan ook al 3 jaar mee en beginnen de eerste slijtage te vertonen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1 2 3 4 Laatste