@Waterbeesje had het over een riem. Ik gebruik de happystrappy. Voor mensen, zoals ikzelf, die niet graag een dikke riem dragen. Misschien leuk om dat ook eens te proberen. Ik draag het bij een zwarte spijkerbroek en dat werkt prima. De kwaliteit is niet superhoog, maar ik heb geen beter merk weten te vinden en het is ook zeker niet een duur product, dus na een paar jaar vervangen kan makkelijk.
Deze is specifiek voor NL: https://www.reddit.com/r/BIFLNL/Tsurany schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:36:
Kijk ook even op Reddit: https://www.reddit.com/r/BuyItForLife/
Een subreddit speciaal gericht op eigenlijk alles in het dagelijkse leven wat lang mee moet gaan, idealiter een leven lang.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Bedrijfskleding! En dan zo zwaar mogelijk. Tricorp T-Shirt 190 gram of 200 gram bijvoorbeeld. Is er ook nog eens in elke kleur die je je kan wensen.Ample Energy schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:46:
En gewoon een stapel witte en zwarte shirts, welke zouden dan kwalitatief goed zijn?😇
Goede kwaliteit hoeft niet persee duur te zijn. Ik bestel online op een Amerikaanse webshop kwalitatief zeer goede kleding, het wordt in californie geproduceerd en de de prijs is 'normaal'. Zelfs met de importkosten kom ik uit op niet meer dan 25 EUR per T-shirt. Merkkleding geef ik niks om, zolang de kwaliteit en de pasvorm maar perfect is.
Winter en/of water/wind dichte jassen van Didriksons, echt heel mooie en fijne jassen.
Je kan ze wel in diverse warmte gradaties kopen dus let daar bij op wat je wil.
Zit je ook bij de brandweer toevallig?EEstar schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:44:
[...]
Bedrijfskleding! En dan zo zwaar mogelijk. Tricorp T-Shirt 190 gram of 200 gram bijvoorbeeld. Is er ook nog eens in elke kleur die je je kan wensen.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Anoniem: 361276
Dat zijn zeker fijne jassen inderdaad, zag ook Parajumpers in de TS tekst staan daar geen ervaring mee maar de mensen die met die jassen rondlopen daar wil ik me niet mee associëren.piotr123 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:16:
Winter en/of water/wind dichte jassen van Didriksons, echt heel mooie en fijne jassen.
Ik denk dat je niet zomaar wat merken kan verzamelen je moet echt aangeven wat je zoekt, bijvoorbeeld Hugo Boss wollen pantalon echt super goed, nette riemen hetzelfde maar bijvoorbeeld hun t-shirts of horloges zijn echt rommel. Draag je graag cashmere dan heeft Cos en Tommy soms echt goede kwaliteit maar andere producten zijn dan weer heel gemiddeld. Er zijn wel merken waar de kwaliteit altijd wel goed is zoals Ted Baker, Olymp, Prada maar daar betaal je dan ook voor.
Voor mij gaat het vooral om de duurzaamheid van het product, niet om het productieproces maar dat zou je ook nog kunnen meenemen in je overweging.
Vraag me eigenlijk ook wel af wat mensen hier allemaal doen in hun spijkerbroek of shirts.
Ik heb net de kast uitgeruimd, en dat was echt een allegaartje van merken, allemaal nog prima. In de afgelopen 10 jaar misschien één kledingstuk moeten weggooien omdat er daadwerkelijk gaten in kwamen, en dat was een dure G-star broek... Scheelt ook dat e eigenlijk alleen maar shirts en overhemden van katoen hangen.
Spul van de H&M, Sting, Open32 gaat hier allemaal prima mee. Misschien doe ik minder gekke dingen dan de meeste hier met m'n kleding? (Sowieso geen droger, dat scheelt al een hele hoop).
Schoenen van 200+ euro? Ik heb nog bergschoenen van de Perry (wildebeast ofzo) van 15 jaar geleden, en die gaan nog steeds mee op vakanties voor lange hikes.
Blijkbaar is dat uitzonderlijk, of heb ik gewoon extreem veel geluk.
Ik heb net de kast uitgeruimd, en dat was echt een allegaartje van merken, allemaal nog prima. In de afgelopen 10 jaar misschien één kledingstuk moeten weggooien omdat er daadwerkelijk gaten in kwamen, en dat was een dure G-star broek... Scheelt ook dat e eigenlijk alleen maar shirts en overhemden van katoen hangen.
Spul van de H&M, Sting, Open32 gaat hier allemaal prima mee. Misschien doe ik minder gekke dingen dan de meeste hier met m'n kleding? (Sowieso geen droger, dat scheelt al een hele hoop).
Schoenen van 200+ euro? Ik heb nog bergschoenen van de Perry (wildebeast ofzo) van 15 jaar geleden, en die gaan nog steeds mee op vakanties voor lange hikes.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
@Jeroenneman
1) Heel veel wandelen: na 9 maanden zijn mijn Meindls op.
2) Daardoor heel veel zweten en deo gebruiken, die korsten in de oksels gaan er echt niet meer uit
3) Super stretch broeken scheuren bij mij altijd uit bij m'n kruis, daar ben ik vanaf gestapt.
4) Thuis op sokken lopen i.v.m. vloerverwarming, niet geweldig voor je sokken
Ik heb weinig verschil gemerkt met t-shirts van verschillende merken. Dikte v.d. stof maakt nog wel wat uit, niet heel veel.
Prints op je shirt is sowieso een probleem, die vervagen of bladderen af.
Ik ga die Tricorp eens proberen, lekker simpel
1) Heel veel wandelen: na 9 maanden zijn mijn Meindls op.
2) Daardoor heel veel zweten en deo gebruiken, die korsten in de oksels gaan er echt niet meer uit
3) Super stretch broeken scheuren bij mij altijd uit bij m'n kruis, daar ben ik vanaf gestapt.
4) Thuis op sokken lopen i.v.m. vloerverwarming, niet geweldig voor je sokken
Ik heb weinig verschil gemerkt met t-shirts van verschillende merken. Dikte v.d. stof maakt nog wel wat uit, niet heel veel.
Prints op je shirt is sowieso een probleem, die vervagen of bladderen af.
Ik ga die Tricorp eens proberen, lekker simpel
[ Voor 7% gewijzigd door DaWizza op 11-01-2024 14:01 ]
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW
Ik koop spijkerbroeken met stretch (Replay Hyperflex) en die kan ik ieder jaar vervangen. Voor mij persoonlijk is het dat dik waard, comfort gaat wat dat betreft dan even voor. Mijn standaard shirts in het zwart en wit draag ik overal onder, die kan ik duur kopen of goedkoop, maar ik zweet veel en die vervang ik ook jaarlijks omdat er gaten in komen bij de oksels. Beschermt daarentegen wel mijn truien en vesten en overhemdenJeroenneman schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:55:
Vraag me eigenlijk ook wel af wat mensen hier allemaal doen in hun spijkerbroek of shirts.
Zucht...
Ik koop al jaren gewoon van die driepacks bij de H&M voor witte shirts. Zijn toch alleen voor onder overhemden.SgtElPotato schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:09:
[...]
Ik koop spijkerbroeken met stretch (Replay Hyperflex) en die kan ik ieder jaar vervangen. Voor mij persoonlijk is het dat dik waard, comfort gaat wat dat betreft dan even voor. Mijn standaard shirts in het zwart en wit draag ik overal onder, die kan ik duur kopen of goedkoop, maar ik zweet veel en die vervang ik ook jaarlijks omdat er gaten in komen bij de oksels. Beschermt daarentegen wel mijn truien en vesten en overhemden
Maar daadwerkelijk een gat in je oksel van het shirt? Dat moet wel hyperaggresieve deo zijn dan.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja of misschien is het mijn zure zweet, of misschien mijn vlijmscherpe okselhaar, wie weet. Heb daarmee ook van alles geprobeerd van katoen tot bamboeshirts maar maakt allemaal geen verschil, dus dat neem ik ook op de koop toe net zoals mijn spijkerbroeken.Jeroenneman schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:37:
[...]
Ik koop al jaren gewoon van die driepacks bij de H&M voor witte shirts. Zijn toch alleen voor onder overhemden.
Maar daadwerkelijk een gat in je oksel van het shirt? Dat moet wel hyperaggresieve deo zijn dan.
Zucht...
Voor shirts zweer ik inmiddels bij Super.Natural. Half wol, half polyester. Zit super en nooit meer last van zweet. Ik heb ook wat pure wollen shirts gehad van Joe Merino, maar die waren echt na 1x dragen al stuk. Nooit meer.
Ik doe al jaren met de sokken en shirts van Labfresh.timwijn schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 14:36:
Wat betreft jeans maar ook truien en t-shirts: Denham.
Wat betreft overhemden en merino truien: labfresh.
Inmiddels ook overhemden en broeken van ze.
Welke webshop?Magnaat schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:52:
Goede kwaliteit hoeft niet persee duur te zijn. Ik bestel online op een Amerikaanse webshop kwalitatief zeer goede kleding, het wordt in californie geproduceerd en de de prijs is 'normaal'. Zelfs met de importkosten kom ik uit op niet meer dan 25 EUR per T-shirt. Merkkleding geef ik niks om, zolang de kwaliteit en de pasvorm maar perfect is.
Ik heb een aantal basics van Living Crafts:
https://www.livingcrafts.de/en/
Onder andere twee T-shirts die kleurvast blijven en niet uitlubberen.
Het is een open deur maar sommige kledingstukken slijten nu eenmaal, in volgorde: sokken, onderbroeken, spijkerbroeken, sportkleding, overhemden, shirts
Soms gaat iets stuk en kun je het maken, soms niet.
Ondergoed moet je veel wassen dus dat slijt maar bijvoorbeeld een wollen trui of een jasje draag je altijd iets onder en dat wordt dus niet of nauwelijks vies. Vlekken die je er eventueel op maakt kun je met een doekje (proberen te) verwijderen en het kledingsstuk als geheel kun je buiten of in de douche (stoom) luchten. Zulke kledingsstukken kunnen bijna eindeloos mee.
Als de ellebogen slijten zet je er elleboogstukken op en als het uit de mode raakt doe je er 15,20 jaar niets mee tot het weer terug in de mode is :-)
Maar dat kan alleen met kledingstukken die je bijna niet wast!
Koop bv een gebreide wollen trui uit Ierland en vraag meteen of ze er een beetje wol bij opsturen (dat doen ze) dan kun je het maken als er een gaatje in komt. Sjiek en tijdloos, bv:
https://www.aran.com/?gad_source=1
Er zijn meer merken, en je kunt ze ook hier in een winkel kopen en alsnog de fabrikant mailen voor een beetje wol.
Breigoed vind je ook op Etsy.com
https://www.livingcrafts.de/en/
Onder andere twee T-shirts die kleurvast blijven en niet uitlubberen.
Het is een open deur maar sommige kledingstukken slijten nu eenmaal, in volgorde: sokken, onderbroeken, spijkerbroeken, sportkleding, overhemden, shirts
Soms gaat iets stuk en kun je het maken, soms niet.
Ondergoed moet je veel wassen dus dat slijt maar bijvoorbeeld een wollen trui of een jasje draag je altijd iets onder en dat wordt dus niet of nauwelijks vies. Vlekken die je er eventueel op maakt kun je met een doekje (proberen te) verwijderen en het kledingsstuk als geheel kun je buiten of in de douche (stoom) luchten. Zulke kledingsstukken kunnen bijna eindeloos mee.
Als de ellebogen slijten zet je er elleboogstukken op en als het uit de mode raakt doe je er 15,20 jaar niets mee tot het weer terug in de mode is :-)
Maar dat kan alleen met kledingstukken die je bijna niet wast!
Koop bv een gebreide wollen trui uit Ierland en vraag meteen of ze er een beetje wol bij opsturen (dat doen ze) dan kun je het maken als er een gaatje in komt. Sjiek en tijdloos, bv:
https://www.aran.com/?gad_source=1
Er zijn meer merken, en je kunt ze ook hier in een winkel kopen en alsnog de fabrikant mailen voor een beetje wol.
Breigoed vind je ook op Etsy.com
Wat links over duurzaamheid:
Dit is een verzamelsite waarop je kunt zoeken bij allerleid 'verantwoorde' winkels. De aanhalingstekens zijn omdat kleding langs verschillende assen verantwoord kan zijn, dus katoen geteeld zonder bestrijdingsmiddelen en/of gemaakt zonder uitbuiting etc :
https://www.projectcece.nl/
Deze site verzamelt ratings van verschillende merken op het gebied van verantwoord ondernemen, voorheen bekend als Rank-a-brand (en al eerder genoemd in dit draadje):
https://directory.goodonyou.eco/
Informatieve site met informatie over duurzaam (als in: gaat lang mee) kleding-gebruik:
https://www.close-the-loop.be/nl
NGO die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de textielindustie:
https://www.schonekleren.nl/
Dit is een verzamelsite waarop je kunt zoeken bij allerleid 'verantwoorde' winkels. De aanhalingstekens zijn omdat kleding langs verschillende assen verantwoord kan zijn, dus katoen geteeld zonder bestrijdingsmiddelen en/of gemaakt zonder uitbuiting etc :
https://www.projectcece.nl/
Deze site verzamelt ratings van verschillende merken op het gebied van verantwoord ondernemen, voorheen bekend als Rank-a-brand (en al eerder genoemd in dit draadje):
https://directory.goodonyou.eco/
Informatieve site met informatie over duurzaam (als in: gaat lang mee) kleding-gebruik:
https://www.close-the-loop.be/nl
NGO die zich inzet voor betere arbeidsomstandigheden in de textielindustie:
https://www.schonekleren.nl/
Leuk topic! Ik ga deze zeker volgen 
Mijn stijl is business casual voor buiten en thuis draag ik voornamelijk een hoodie met trainingsbroek
Wat betreft de kledingstukken die ik voornamelijk draag:
Overhemden: Profuomo voor zakelijk, Ralph Lauren en No Label voor casual button-downs
Truien: Ralph Lauren voor half-zips en Nike voor hoodies en thuistruien
T-shirts: WE voor diepe witte v-necks, Hollister en Superdry voor simpele gekleurde t-shirts
Polo's: Polo Ralph Lauren
Spijkerbroeken: Jack & Jones en Levi's
Chino's: Tommy Hilfiger
Pantalons (niet van een pak-combi maar los): Hugo Boss
Ondergoed: Under Armour boxers met lange pijpjes en Schiesser sokken
En voor de trainingsbroeken ga ik altijd voor Adidas maar dan wel met pijpjes aan de onderkant gezien ik minder lang ben en anders gaat de broek over mijn voeten heen terwijl de taille wel goed is. (zoiets dus).
Ik heb ook echt veel van Ralph Lauren maar ik heb aardig wat truien die nu zeker 5 jaar oud zijn en nog steeds mooi
Mijn stijl is business casual voor buiten en thuis draag ik voornamelijk een hoodie met trainingsbroek
Wat betreft de kledingstukken die ik voornamelijk draag:
Overhemden: Profuomo voor zakelijk, Ralph Lauren en No Label voor casual button-downs
Truien: Ralph Lauren voor half-zips en Nike voor hoodies en thuistruien
T-shirts: WE voor diepe witte v-necks, Hollister en Superdry voor simpele gekleurde t-shirts
Polo's: Polo Ralph Lauren
Spijkerbroeken: Jack & Jones en Levi's
Chino's: Tommy Hilfiger
Pantalons (niet van een pak-combi maar los): Hugo Boss
Ondergoed: Under Armour boxers met lange pijpjes en Schiesser sokken
En voor de trainingsbroeken ga ik altijd voor Adidas maar dan wel met pijpjes aan de onderkant gezien ik minder lang ben en anders gaat de broek over mijn voeten heen terwijl de taille wel goed is. (zoiets dus).
Ik heb ook echt veel van Ralph Lauren maar ik heb aardig wat truien die nu zeker 5 jaar oud zijn en nog steeds mooi
Nee haha, bij Royal Smit kreeg ik deze als bedrijfskleding. Gaan nu al 5 jaar mee. Heb ook zelf nog andere kleuren gekocht zonder opdruk.Cass Casey schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:21:
[...]
Zit je ook bij de brandweer toevallig?
Meest kwalitatieve schoenen die ik gehad heb:
https://moma.it/en/collections/icons-men
Truien en Shirts:
https://colorfulstandard.com/
https://moma.it/en/collections/icons-men
Truien en Shirts:
https://colorfulstandard.com/
ik raad het merk bamigo aan voor onderbroeken, sokken, hemden, shirts, en overhemden. Goede kwaliteit, luchtend, sterk, duurzaam, en voelt erg fijn
heeft o.a. bamboostof wat erg goed is om in te transpireren, voor iemand die veel zweet vind ik dit erg fijn. Voor een broek, koop ik vaak een spijkerbroek bij de welkoop, ingelijks voor wandelschoenen. Bij de decathlon heb ik een zeiljas gekocht van 25 euro, die heb ik al 2 jaar en vergaat niet (door pfas haha), heb ik het hele jaar aan, behalve als het te heet is.
Redenen waarom ik bij bamigo koop, bamboe vind ik fijn voor mijn huid en hygiene en geur, en het gaat niet snel stuk in vergelijking tot scotts and soda, h en m, of andere normale merken. Misschien kan je hier wat mee
Redenen waarom ik bij bamigo koop, bamboe vind ik fijn voor mijn huid en hygiene en geur, en het gaat niet snel stuk in vergelijking tot scotts and soda, h en m, of andere normale merken. Misschien kan je hier wat mee
Van Lier is al een paar jaar niet meer wat het geweest is. Ze zijn een factory outlet formule geworden die vooral goedkoop produceert en tegen 30-70% korting verkoopt via eigen kanalen. Kleine popup winkels en schreeuwerige instagram advertenties.Yucon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:56:
[...]
Dat is wel heel snel, ik heb laatst een paar weggegooid dat ik 5-6 jaar ongeveer 50% van de tijd aangehad heb. Wordt het niet gewoon tijd voor nieuwe zolen?
Om het in perspectief te zetten: van Floris van Bommel heb ik al drie keer een paar na max driekwart jaar weg kunnen gooien terwijl het gebruik ongeveer hetzelfde was. Die koop ik ook niet meer.
Ontopic: Patagonia mag niet in je rijtje missen. Door de oprichter gedoneerd aan de maatschappij en gericht op duurzaamheid. Valt vast vanalles op aan te merken, maar voor zo’n enorm merk een heel nette reputatie.
Ik draag ook al jaren lang broeken van C&A en tevreden over. (flex jog denim)Waterbeesje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:25:
C&A wordt vaker genoemd. Broeken zijn daar voor mij de default-goto die makkelijk 2 à 3 jaar meegaan.
"probleem" is echter dat ik nogal veel ben afgevallen, en daarnaast niet erg lang ben.
Ik had altijd broekmaat 38/30. maar draag nu 32/30 maar die zijn nu ook al veel te groot,
Dus zou eigenlijk 30/30 (misschien 29/30, maar C&A heeft sowieso geen tussenmaten) nodig hebben, maar de breedte maten 28 en 30 hebben ze enkel in lengte 32.
Ik moet dus ofwel ergens anders gaan zoeken, of ze inkorten.
Iemand anders nog tips waar ik kan kijken voor betaalbare jog-denim jeans (max 60 euro).
Met stretch dus, voorkeur slim fit, rits sluiting ipv knopen, en beschikbaar in maten 30/30 of 29/30.???
Mijn ervaring is juist andersom, broeken met stretch gaan al jaaaren mee, zonder stretch slijten allemaal tussen het kruis.SgtElPotato schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:22:
Let er ook op dat je geen kleding koopt met stretch. Ik draag zelf Replay stretch broeken maar die moet ik ieder jaar vervangen vanwege de stretch, maar dat is het in mijn ogen waard omdat de broeken perfect zitten.
Koop vooral geen kleding met stretch
Zelf goede ervaring met Scotch and Soda, bepaalde truien al meer dan 5 jaar en broeken lijken niet te slijten.
Ik heb een Tramarossa met lichte stretch, die gaat al jaren mee, maar dat is ook wel een andere prijscategorie waarvan je het mag verwachten. Mijn Hyperflex van Replay gaan ieder jaar kapot bij het kruis en op het plekje waar mijn telefoon en portomonnee zit.. M'n Noterman, straight jeans zonder stretch, is nu na 3-4 jaar beginnen te slijten en rijp voor Vinted.mitsumark schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:49:
[...]
Mijn ervaring is juist andersom, broeken met stretch gaan al jaaaren mee, zonder stretch slijten allemaal tussen het kruis.
Zucht...
Ik zie het probleem niet, prima jassen.Anoniem: 361276 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:45:
[...]
Dat zijn zeker fijne jassen inderdaad, zag ook Parajumpers in de TS tekst staan daar geen ervaring mee maar de mensen die met die jassen rondlopen daar wil ik me niet mee associëren.
2022 XC40 MY23 P6 Plus
En een ander wil dan weer niet geassocieerd worden met de mensen die daar in lopen
Kleding is net als auto's: je kunt er eentje kopen vanwege het praktische nut, de 'value for money', de esthetiek of voor het imago. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Qua overhemden is Olymp wel een goede. Ook lekker strijkarm. Ik vind de pasvorm wel iets minder en prefereer Cavallaro. Hackett heeft ook mooi spul.
Qua schoenen draag ik het liefst Van Bommel en vind Van Lier een stuk minder degelijk. Wel iedere dag wisselen, schoenspanners gebruiken, et cetera. Enfin, meer daarover in mijn posting in een andere draad: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61449614
Het is ook vaak een kwestie van proberen en na een aantal jaren merk je dat sommige merken kwalitatief minder worden. Dat had ik bijvoorbeeld met Levi's. En nadat ik dat merk had afgeserveerd tientallen jaren geleden heb ik daar nooit meer iets van gekocht.
Anoniem: 361276
Wij kunnen door een deur, denk dat 10 jaar geleden van Lier met prijs/kwaliteit wel goed zat heb toen een keer nette gespschoenen gekocht en die waren voor het geld best ok, 3 jaar terug nog eens in de winkel geweest en toen was het echt drama, leer was niet egaal gekleurd (blauwe waas/veel beschadigingen in het leer) hakken die niet netjes waren afgewerkt zou ze nu niet meer aanraden. Toen op aanraden Dune gekocht wel dubbel de prijs maar erg netjes gemaakt, het hogere segment is echt heel mooi maar vaak leren zolen en die zijn in het begin gevaarlijk glad vooral bij kantoren met tapijtRoenie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:04:
[...]
En een ander wil dan weer niet geassocieerd worden met de mensen die daar in lopen![]()
Qua schoenen draag ik het liefst Van Bommel en vind Van Lier een stuk minder degelijk. Wel iedere dag wisselen, schoenspanners gebruiken, et cetera. Enfin, meer daarover in mijn posting in een andere draad: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61449614
Het is ook vaak een kwestie van proberen en na een aantal jaren merk je dat sommige merken kwalitatief minder worden. Dat had ik bijvoorbeeld met Levi's. En nadat ik dat merk had afgeserveerd tientallen jaren geleden heb ik daar nooit meer iets van gekocht.
Idem hier.Roenie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:04:
Qua overhemden is Olymp wel een goede. Ook lekker strijkarm. Ik vind de pasvorm wel iets minder en prefereer Cavallaro.
Hoewel ik al een paar jaar nauwelijks meer shirts draag (thuiswerken, yeay) zijn de goede shirts in mijn kast oude Olymps en iets minder oude Cavallaro's. Ik heb bij Cavallaro wel het idee dat ze je allemaal als gegoten zitten, of dat ze geen van allen lekker passen - afhankelijk van je lijf dus.
Ik ook, een paar paar Florisjes, wel te verstaan. Gaan heel lang mee (ok, ook die draag ik niet heel regelmatig meer momenteel)Qua schoenen draag ik het liefst Van Bommel
Wat betreft broeken ben ik helemaal om naar MrMarvis. Shorts draag ik niet, maar ik heb meerdere flanels, cooler days en longs van ze. Daar gaan waarschijnlijk ook nog linnens bij komen.
Als je ze goed behandelt blijven ze prima, en ik ben erg blij met de erg consistente maatvoering en pasvorm. (Ok, en de beschikbaarheid van minder-standaard kleuren, maar dat is een kwestie van smaak
Truien en sokken:
The Knitwit Stable
100% Nederlandse wol en productie. Alleen het wassen van de wol en spinnen van garen gebeurd in Italie omdat die industrie uit Nederland is verdwenen. Maatwerk en reparaties zijn ook mogelijk.
The Knitwit Stable
100% Nederlandse wol en productie. Alleen het wassen van de wol en spinnen van garen gebeurd in Italie omdat die industrie uit Nederland is verdwenen. Maatwerk en reparaties zijn ook mogelijk.
Ik koop veel tweedehandse patagonia. Goed zoeken wat echt is en onderhandelen. geef gemiddeld 30 euro uit per trui nu.
Mijn oudste zoon trekt vaak zijn favoriete pata truien uit de kast dus ik deel mijn kleding soort van in de koude winter maanden.
Mooie is als er iets stuk is aan de kleding kan ik het gratis laten repareren door patagonia.
Het is outdoors spul dus vaak warmer en steviger dan gewone zaken uit de H&M dat ik jaren gedragen hebt, betaal het zelfde voor betere kwaliteit aldan niet tweedehands.
Voor broeken ga ik nog even zoeken naar een goed merk dat lang meegaat (ik skateboard)
Mijn oudste zoon trekt vaak zijn favoriete pata truien uit de kast dus ik deel mijn kleding soort van in de koude winter maanden.
Mooie is als er iets stuk is aan de kleding kan ik het gratis laten repareren door patagonia.
Het is outdoors spul dus vaak warmer en steviger dan gewone zaken uit de H&M dat ik jaren gedragen hebt, betaal het zelfde voor betere kwaliteit aldan niet tweedehands.
Voor broeken ga ik nog even zoeken naar een goed merk dat lang meegaat (ik skateboard)
[ Voor 67% gewijzigd door Wowhead op 15-01-2024 08:41 ]
Ik zelf ben zeer te spreken over het ondergoed (boxershorts en hemden) en sokken van het merk Snocks.
Behalve dat het kwalitatief spul is tegen een schappelijke prijs, hebben ze bijv. ook 6 maanden garantie op hun producten. Zou je onverhoopt een gat/gaatje in een product krijgen, dan vervangen ze dit kosteloos (even los van het feit of je, voor die paar euro, hier de moeite in wil steken).
Verder worden de producten plastic-vrij verpakt. Meer informatie over hun werkwijze is te vinden op hun site.
Verder draag ik standaard Nike (Gore-Tex) schoenen, Jack & Jones / Only & Sons broeken en G-Star bovenkleding. Allemaal okay qua kwaliteit maar niets noemenswaardig. Mogelijk dat ik daar dus eens alternatieven voor ga zoeken.
Qua jassen ben ik zeer te spreken over de kwaliteit van 'The North Face'. Ik zelf heb een tri-climate winterjas gehaald. Was wel aan de prijzige kant maar gevoelsmatig is de kwaliteit zeer op orde.
Behalve dat het kwalitatief spul is tegen een schappelijke prijs, hebben ze bijv. ook 6 maanden garantie op hun producten. Zou je onverhoopt een gat/gaatje in een product krijgen, dan vervangen ze dit kosteloos (even los van het feit of je, voor die paar euro, hier de moeite in wil steken).
Verder worden de producten plastic-vrij verpakt. Meer informatie over hun werkwijze is te vinden op hun site.
Verder draag ik standaard Nike (Gore-Tex) schoenen, Jack & Jones / Only & Sons broeken en G-Star bovenkleding. Allemaal okay qua kwaliteit maar niets noemenswaardig. Mogelijk dat ik daar dus eens alternatieven voor ga zoeken.
Qua jassen ben ik zeer te spreken over de kwaliteit van 'The North Face'. Ik zelf heb een tri-climate winterjas gehaald. Was wel aan de prijzige kant maar gevoelsmatig is de kwaliteit zeer op orde.
ik draag tegenwoordig alles van merino wol. Super comfortabel en gaat lang mee, mits je er zuinig mee omgaat (volg de was instructies!). Ik koop veel bij https://joemerino.com/
Let erop dat je geen "goedkope" wol producten haalt. Deze zijn kriebelig, dun, of kwetsbaar. Bij wol is het heel vaak "you get what you pay for".
Prijzig, maar niet duurder dan "merkkleding". Je hebt veel minder kleding nodig, je kan nl. makkelijk dezelfde stukken meerdere dagen dragen.
Hiervoor gebruikte ik veel "merkleding" maar ik vond de kwaliteit vaak niet beter dan goede "budget" producten.
Let erop dat je geen "goedkope" wol producten haalt. Deze zijn kriebelig, dun, of kwetsbaar. Bij wol is het heel vaak "you get what you pay for".
Prijzig, maar niet duurder dan "merkkleding". Je hebt veel minder kleding nodig, je kan nl. makkelijk dezelfde stukken meerdere dagen dragen.
Hiervoor gebruikte ik veel "merkleding" maar ik vond de kwaliteit vaak niet beter dan goede "budget" producten.
[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 15-01-2024 12:43 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hey
Op straffe van hier in herhaling te vallen; ik heb niet heel het topic doorgelezen, alleen de OP, en daar herken ik me wel wat in: ik geef ook niet om mode en merken, en ik hou ook écht niet van shoppen, maar kleren koop ik liever toch niet online... dus ik shop zo ongeveer eens per 2 jaar voor mezelf, en dan koop ik meteen heelwat in: nooit de duurste kleren, maar ook nooit te goedkoop want dan boet je vaak in aan kwaliteit. ook wel handig: ik blijf al ongeveer 10 jaar exàct op gewicht, ik doe er niks voor: ik vreet maar wat... maar ik kom al 10 jaar geen gram bij
my 2 cents:
- koop je jeans? koop dan geen dure merkbroeken met van die "hippe beschadigingen" aan, raad maar 's exact wààr je hippe dure merkbroek het eerste zal scheuren? juist ja: daar waar ze "gescratched" is... ik moet het niet meer.
Vervelijking: heb me ooit 's 2 paar Levis gekocht van elk 180 euro: ja, ze zaten lekker, maar nu niet persé veel lekkerder dan een standaard jeansbroek van de JBC (Belgisch, of bestaat het ook in NL?)... maar ja hoor, eerste paar was al na een half jaar doorgescheurd aan de knie, nog een half jaar later kon ik ze niet meer aandoen omdat heel m'n knie bloot was. (1 keer laten dichtstikken: na een maand was het weer open)
...en ja, ik weet dat dit een bepaald modefenomeen is: broeken als gatenkaas... soms vraag ik me af "waarom nog moeite doen en niet gewoon in je onderbroek rondlopen dan"... ik hoef het niet, ik ben 41 en probeer al lang niet meer hip te zijn
bovendien zal je me 's winters ook niet met opgerolde broekspijpen en blote enkels zien, kleed je toch 's naar het weer, wtf?!
Dus na deze malle ervaring met dure merkbroeken terug naar m'n aloude gewoonte en meteen 7 of 8 paar "merkloze of van onbekende merken" jeansbroeken zonder "hipsterbeschadigingen" kopen aan normale prijzen (zo'n 25 à 30 euro/stuk), ik kijk zelfs niet naar het merk, deze die ik nu aan heb is er eentje van 'Smith' , soms zijn ze ook van 'Duncan'... waar het mij om gaat is: zitten ze goed, zien ze er goed uit, gaan ze niet snel kapot... deze broeken (meestal uit JBC of gelijkaardige outlet) voldaan aan alle 3 deze punten.
m'n laatste "batch" gaat ondertussen al -iets langer zelfs dan- 2 jaar mee en er is nog niks aan, geen beschadiging, geen slijt, niks, nul... en dat voor 30 euro.
en ik draag ze dagelijks, ik wissel natuurlijk af.
...meestal worden het 3 of 4 identieke blue-jeans (jawel, zelfde merk, zelfde model, beetje m'n innerlijke S. Jobs bovenlaten
), om dan de overige te varieren: een zwarte, een kaki groene, een grijze...
Voor schoenen betaal ik dan graag wat meer... daar zijn m'n voeten me nog steeds dankbaar voor. Ik zal ook nooit van die spotgoedkope schoenen uit bvb. de Action halen, ook niet om mee thuis te zijn of casual, niet omdat ik erop neer kijk, maar omdat het vroeg of laat nadelig is voor je voetgezondheid.
Ik blijf voor sportschoenen rond de 120 à 150 euro, en voor stapschoenen (ik wandel veel met de hond) vind je tijdens de solden knap veel goeie stappers tussen de 200 à 300 euro. als je die van de collectie van het jaar ervoor koopt krijg je vaak ook knappe korting.
...en de merken uit de OP: ik stel voor om er niet op te focussen... ik heb nooit op merknaam gefocust en doe het nog steeds niet. Goeie kwaliteit kan je vaak ook voelen (toch bij jeansbroeken bvb.)
Op straffe van hier in herhaling te vallen; ik heb niet heel het topic doorgelezen, alleen de OP, en daar herken ik me wel wat in: ik geef ook niet om mode en merken, en ik hou ook écht niet van shoppen, maar kleren koop ik liever toch niet online... dus ik shop zo ongeveer eens per 2 jaar voor mezelf, en dan koop ik meteen heelwat in: nooit de duurste kleren, maar ook nooit te goedkoop want dan boet je vaak in aan kwaliteit. ook wel handig: ik blijf al ongeveer 10 jaar exàct op gewicht, ik doe er niks voor: ik vreet maar wat... maar ik kom al 10 jaar geen gram bij
my 2 cents:
- koop je jeans? koop dan geen dure merkbroeken met van die "hippe beschadigingen" aan, raad maar 's exact wààr je hippe dure merkbroek het eerste zal scheuren? juist ja: daar waar ze "gescratched" is... ik moet het niet meer.
Vervelijking: heb me ooit 's 2 paar Levis gekocht van elk 180 euro: ja, ze zaten lekker, maar nu niet persé veel lekkerder dan een standaard jeansbroek van de JBC (Belgisch, of bestaat het ook in NL?)... maar ja hoor, eerste paar was al na een half jaar doorgescheurd aan de knie, nog een half jaar later kon ik ze niet meer aandoen omdat heel m'n knie bloot was. (1 keer laten dichtstikken: na een maand was het weer open)
...en ja, ik weet dat dit een bepaald modefenomeen is: broeken als gatenkaas... soms vraag ik me af "waarom nog moeite doen en niet gewoon in je onderbroek rondlopen dan"... ik hoef het niet, ik ben 41 en probeer al lang niet meer hip te zijn
Dus na deze malle ervaring met dure merkbroeken terug naar m'n aloude gewoonte en meteen 7 of 8 paar "merkloze of van onbekende merken" jeansbroeken zonder "hipsterbeschadigingen" kopen aan normale prijzen (zo'n 25 à 30 euro/stuk), ik kijk zelfs niet naar het merk, deze die ik nu aan heb is er eentje van 'Smith' , soms zijn ze ook van 'Duncan'... waar het mij om gaat is: zitten ze goed, zien ze er goed uit, gaan ze niet snel kapot... deze broeken (meestal uit JBC of gelijkaardige outlet) voldaan aan alle 3 deze punten.
m'n laatste "batch" gaat ondertussen al -iets langer zelfs dan- 2 jaar mee en er is nog niks aan, geen beschadiging, geen slijt, niks, nul... en dat voor 30 euro.
...meestal worden het 3 of 4 identieke blue-jeans (jawel, zelfde merk, zelfde model, beetje m'n innerlijke S. Jobs bovenlaten
Voor schoenen betaal ik dan graag wat meer... daar zijn m'n voeten me nog steeds dankbaar voor. Ik zal ook nooit van die spotgoedkope schoenen uit bvb. de Action halen, ook niet om mee thuis te zijn of casual, niet omdat ik erop neer kijk, maar omdat het vroeg of laat nadelig is voor je voetgezondheid.
Ik blijf voor sportschoenen rond de 120 à 150 euro, en voor stapschoenen (ik wandel veel met de hond) vind je tijdens de solden knap veel goeie stappers tussen de 200 à 300 euro. als je die van de collectie van het jaar ervoor koopt krijg je vaak ook knappe korting.
...en de merken uit de OP: ik stel voor om er niet op te focussen... ik heb nooit op merknaam gefocust en doe het nog steeds niet. Goeie kwaliteit kan je vaak ook voelen (toch bij jeansbroeken bvb.)
[ Voor 28% gewijzigd door PinusRigida op 15-01-2024 14:29 ]
Voor degelijk spul kun je hier eens kijken: https://www.military1st.nl
Niet flauw bedoeld en ik heb ook geen belang bij deze shop. Ik ben er wel klant en heb er diverse kleding gekocht.
Niet flauw bedoeld en ik heb ook geen belang bij deze shop. Ik ben er wel klant en heb er diverse kleding gekocht.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Voor sneakers heb ik op aanraden van een kameraad eens een paar New Balance gekocht. Ze hebben modellen met schreeuwerige kleurtjes (nope!) maar ook een aantal die wat minder opvallen.
Wat me positief verrast heeft is het 'goed zitten' enerzijds maar ook de kwaliteit van de zool.
Ik loop bij de meeste schoenen vrij snel de hiel van de zool schuin en dat is bij de NB's nog steeds niet het geval.
Ik heb een paar Timberland 6" camel boots waarvan de zool dus zo snel schuin afgesleten is maar er zitten precies ook gaatjes in waardoor ze bij het lopen 'scheetjes' laten. Edoch, ze zitten lekker waardoor ik deze keer eens een ander paar (trekker) van Timberland geprobeerd heb.
Wat (jeans-)broeken betreft: ik had al een tijdje het idee dat de nieuwere modellen zo snel slijten aan het kruis in tegenstelling tot de jeans die ik vroeger droeg. Maar na wat opzoekwerk blijkt dit te wijten aan het feit dat het nu meer skinny modellen zijn die, door hun pasvorm, gebruik maken van veel dunnere stof. De wat bredere jeans hebben hier minder last van.
Wat me positief verrast heeft is het 'goed zitten' enerzijds maar ook de kwaliteit van de zool.
Ik loop bij de meeste schoenen vrij snel de hiel van de zool schuin en dat is bij de NB's nog steeds niet het geval.
Ik heb een paar Timberland 6" camel boots waarvan de zool dus zo snel schuin afgesleten is maar er zitten precies ook gaatjes in waardoor ze bij het lopen 'scheetjes' laten. Edoch, ze zitten lekker waardoor ik deze keer eens een ander paar (trekker) van Timberland geprobeerd heb.
Wat (jeans-)broeken betreft: ik had al een tijdje het idee dat de nieuwere modellen zo snel slijten aan het kruis in tegenstelling tot de jeans die ik vroeger droeg. Maar na wat opzoekwerk blijkt dit te wijten aan het feit dat het nu meer skinny modellen zijn die, door hun pasvorm, gebruik maken van veel dunnere stof. De wat bredere jeans hebben hier minder last van.
Ik kijk altijd naar broeken met minimaal 98% katoen. Die van Scotch and Soda uit de Turkse fabriek hebben goede kwaliteit stof die lang meegaat. Overhemden en truien heb ik ook van dat merk.
Ik loop ik al 4 jaar op Panama Jack leren boots. In die tijd heb ik een keer de veters vervangen, uiteraard wel regelmatig ingevet. Het enige nadeel is dat er een losse leren binnenlaag in zit die (naar verwachting) sneller kapot gaat dan de buitenkant.
Ik loop ik al 4 jaar op Panama Jack leren boots. In die tijd heb ik een keer de veters vervangen, uiteraard wel regelmatig ingevet. Het enige nadeel is dat er een losse leren binnenlaag in zit die (naar verwachting) sneller kapot gaat dan de buitenkant.
Allereerst @Thompson bedankt voor het aanmaken van de topic!
Tijd geleden gedacht om precies het zelfde onderwerp een topic van te maken. Maar dat hoef ik niet meer te doen 
Dat moment was eigenlijk afgelopen zomer. Toen mijn favoriete korte broek die ik ooit bij Esprit +10 jaar geleden gekocht had kapot ging (en stiekem inmiddels ook wel aan de strakke kant zat). Die was gemaakt van een vrij stevige stof en had diepe zakken zodat je portemonnee en telefoon er niet zomaar eruit kon vallen. En was op zoek naar een vervanger.
Ik ben toen in de stad naar de meest verschillende kledingwinkels gegaan en daar de korte broeken gaan bekijken. Puur naar de stof en de diepte van de zakken gekeken en niet naar het type winkel, prijs en merk etc.
Enige broek die als winnaar uit de bus kwam waar ik echt dat van "Dit is hem!" was de Fjällräven Barents Pro Shorts. Helaas geen goedkope broek. Toch gekocht en ik durf er zeker van te zijn dat ik deze over 15 jaar nog heb.
Ik heb binnenkort nieuwe schoenen en sokken nodig dus ik houd de topic goed in de gaten.
Dat moment was eigenlijk afgelopen zomer. Toen mijn favoriete korte broek die ik ooit bij Esprit +10 jaar geleden gekocht had kapot ging (en stiekem inmiddels ook wel aan de strakke kant zat). Die was gemaakt van een vrij stevige stof en had diepe zakken zodat je portemonnee en telefoon er niet zomaar eruit kon vallen. En was op zoek naar een vervanger.
Ik ben toen in de stad naar de meest verschillende kledingwinkels gegaan en daar de korte broeken gaan bekijken. Puur naar de stof en de diepte van de zakken gekeken en niet naar het type winkel, prijs en merk etc.
Enige broek die als winnaar uit de bus kwam waar ik echt dat van "Dit is hem!" was de Fjällräven Barents Pro Shorts. Helaas geen goedkope broek. Toch gekocht en ik durf er zeker van te zijn dat ik deze over 15 jaar nog heb.
Ik heb binnenkort nieuwe schoenen en sokken nodig dus ik houd de topic goed in de gaten.
Interessant topic. Ik heb zelf enorme moeite met het aankopen van kleding: het zit niet goed of niet lekker, de kwaliteit is slecht of niet duurzaam en gaat dan maar een seizoen mee.
Met winkels als WE Fashion ben ik klaar, die kwaliteit is tegenwoordig om te janken. Dat geld ook voor H&M, Zara en andere goedkope merken. Ik betaal liever wat meer zodat het me echt goed zit en ik niet elk jaar nieuwe kleren hoef te passen en het hele circus weer opnieuw moet beleven.
Als ik iets heb gevonden dan koop ik gelijk verschillende kleuren. Wat dat betreft is m’n kledingkast vrij eentonig, maar lekker overzichtelijk. Ik heb al jaren dezelfde boxers (wel nieuwe, haha), sokken, polo’s en zelfs al jaren Clarks schoenen en chelsea boots van een bepaald merk en SKIM van Scotch & Soda die heerlijk zitten, maar van ik merk dat ook daarvan de kwaliteit achteruit is gegaan sinds een overname een tijdje geleden.
Truien heb ik van een bepaald merk waarvan ik weet dat ik de hoofdprijs bepaal en zij dikke marge pakken. Je betaald 80 euro voor een trui die een seizoen later nog voor 20 euro verkocht worden. Maar ze zitten goed en gaan al twee seizoenen mee. Echt merinowol en dus fijn.
Het komt voornamelijk door m’n OCD/ASS dat ik zo selectief/kieskeurig/perfectionistisch ben. Wat dat betreft zou ik willen dat merken eens niet schaven aan maten en modellen, maar gewoon elk seizoen nieuwe kleuren of motieven uitbrengen.
Met winkels als WE Fashion ben ik klaar, die kwaliteit is tegenwoordig om te janken. Dat geld ook voor H&M, Zara en andere goedkope merken. Ik betaal liever wat meer zodat het me echt goed zit en ik niet elk jaar nieuwe kleren hoef te passen en het hele circus weer opnieuw moet beleven.
Als ik iets heb gevonden dan koop ik gelijk verschillende kleuren. Wat dat betreft is m’n kledingkast vrij eentonig, maar lekker overzichtelijk. Ik heb al jaren dezelfde boxers (wel nieuwe, haha), sokken, polo’s en zelfs al jaren Clarks schoenen en chelsea boots van een bepaald merk en SKIM van Scotch & Soda die heerlijk zitten, maar van ik merk dat ook daarvan de kwaliteit achteruit is gegaan sinds een overname een tijdje geleden.
Truien heb ik van een bepaald merk waarvan ik weet dat ik de hoofdprijs bepaal en zij dikke marge pakken. Je betaald 80 euro voor een trui die een seizoen later nog voor 20 euro verkocht worden. Maar ze zitten goed en gaan al twee seizoenen mee. Echt merinowol en dus fijn.
Het komt voornamelijk door m’n OCD/ASS dat ik zo selectief/kieskeurig/perfectionistisch ben. Wat dat betreft zou ik willen dat merken eens niet schaven aan maten en modellen, maar gewoon elk seizoen nieuwe kleuren of motieven uitbrengen.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
€80 voor een goede trui van merino wol is juist spotgoedkoop.THE_BASE schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:02:
Gaat best veel tijd in zitten, alleen al het maken, los nog van het pre-garen proces.
Dan is de vraag of het wel echt merinowol is natuurlijk, haha. Het is een flutbedrijf met truien die ergens goedkoop worden geproduceerd volgens mij. Maar ze zitten nu eenmaal lekker en goed en zijn heerlijk warm.Piemol schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:44:
[...]
€80 voor een goede trui van merino wol is juist spotgoedkoop.
Gaat best veel tijd in zitten, alleen al het maken, los nog van het pre-garen proces.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
@THE_BASE (maar ook anderen); Het helpt natuurlijk heel erg als je probeert merken/webshops te noemen wanneer je het over artikelen waar je juist wel/niet tevreden over bent, of bijvoorbeeld twijfelt of je echt merino wol koopt.
Wat geweldig om te zien hoeveel leuke reacties er binnen komen! Fijn ook dat ik dus lang niet de enige ben die er zo in staat en dat dit best wel leeft op Tweakers. Ik ga deze week echt proberen om de topicstart met de nodige nuttige informatie aan te vullen en terug te komen op wat interessante informatie die ik voorbij heb zien komen.
Wat geweldig om te zien hoeveel leuke reacties er binnen komen! Fijn ook dat ik dus lang niet de enige ben die er zo in staat en dat dit best wel leeft op Tweakers. Ik ga deze week echt proberen om de topicstart met de nodige nuttige informatie aan te vullen en terug te komen op wat interessante informatie die ik voorbij heb zien komen.
Beeromaniac
Evt. voor je topicstart: als je een goed startpunt wilt voor duurzaamheid in de kledingindustrie: Fibershed NederlandThompson schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:12:
Dat is dus niet per see hetzelfde als kwaliteit, maar vertelt over de keten heen over de keuzes en inzichten die gemaakt en verkregen (kunnen) worden voor duurzame kleding.
Het lijkt mij ook een handige vereiste om te vermelden welke type/product naam het gaat. Ook van het zelfde merk maar een ander product kan de kwaliteit veel verschillen.Thompson schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 08:12:
@THE_BASE (maar ook anderen); Het helpt natuurlijk heel erg als je probeert merken/webshops te noemen wanneer je het over artikelen waar je juist wel/niet tevreden over bent, of bijvoorbeeld twijfelt of je echt merino wol koopt.
Zo heb ik Puma sneakers gehad die vanaf het begin gelijk als gegoten zaten en vrij lang erop heb kunnen lopen, terwijl een andere type daarna binnen een korte tijd helemaal versleten was en niet zo eens heel lekker zat.
Nu ben ik wanneer het op kleding aankomt erg kieskeurig en georienteerd richting merken en de stijl van Loro/Cucinelli etc. Dus redelijk 'smart-casual' Italiaans. Ik koop graag kwalitatieve stukken.
Qua truien zou ik kijken naar Stone Island (indien je de patch niet wilt, is die makkelijk te verwijderen, inclusief knoopjes). Kwalitatief erg goed.
Ik heb momenteel een collectie van een trui of 25, waarvan een 8-tal Stone Island (je moet m.i. wel kijken naar de knitwear truien). Prijs/kwaliteit komt Stone Island eerlijk gezegd boven Loro Piana uit.
Loro is veel duurder, maar kwalitatief niet merkbaar beter.
V.w.b. sneakers draag ik eigenlijk louter Hogan. Nette schoenen Santoni of Loro.
Broeken verschilt. Mr Marvis is zeker niet verkeerd als het op prijs/kwaliteit aankomt.
Ik ben wel redelijk extreem wanneer het op kleding aankomt.
Na iedere keer dragen poets ik de gedragen schoenen en gaan ze in de (houten) schoenspanners.
Truien doe ik na het dragen met de hand stomen en nooit in de wasmachine, maar naar de stomerij.
Hemden uiteraard altijd strak gestreken, maar wel in de wasmachine. Chino's doe ik ook zelf wassen, pantalons uiteraard niet.
Ja, ik koop vrij prijzige stukken, maar op deze manier doe je er wel enorm lang mee.
Zo draag ik ook nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde schoenen. Met wat onderhoud doe je er dan zeer lang mee.
Qua truien zou ik kijken naar Stone Island (indien je de patch niet wilt, is die makkelijk te verwijderen, inclusief knoopjes). Kwalitatief erg goed.
Ik heb momenteel een collectie van een trui of 25, waarvan een 8-tal Stone Island (je moet m.i. wel kijken naar de knitwear truien). Prijs/kwaliteit komt Stone Island eerlijk gezegd boven Loro Piana uit.
Loro is veel duurder, maar kwalitatief niet merkbaar beter.
V.w.b. sneakers draag ik eigenlijk louter Hogan. Nette schoenen Santoni of Loro.
Broeken verschilt. Mr Marvis is zeker niet verkeerd als het op prijs/kwaliteit aankomt.
Ik ben wel redelijk extreem wanneer het op kleding aankomt.
Na iedere keer dragen poets ik de gedragen schoenen en gaan ze in de (houten) schoenspanners.
Truien doe ik na het dragen met de hand stomen en nooit in de wasmachine, maar naar de stomerij.
Hemden uiteraard altijd strak gestreken, maar wel in de wasmachine. Chino's doe ik ook zelf wassen, pantalons uiteraard niet.
Ja, ik koop vrij prijzige stukken, maar op deze manier doe je er wel enorm lang mee.
Zo draag ik ook nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde schoenen. Met wat onderhoud doe je er dan zeer lang mee.
[ Voor 120% gewijzigd door Dean Martin op 16-01-2024 12:50 ]
The best is yet to come
Post normaal gesproke niet zo veel over kleding maar ik kom er zelf niet meer uit
Afgelopen 2 jaar ben ik serieus veel afgevallen, van 94kg naar nu wisselend tussen 76-78kg, hierbij van broekmaar W36(zat wat ruim) naar W31/W32 gegaan, afhankelijk van merk/model.
Echter is broeken kopen nu lastig omdat de meeste broeken niet goed passen bij de kuiten.
Op dit moment zijn de enige broeken die bij de kuiten echt goed zitten de "Jack & Jones TIM" maar om daar mijn hele kast mee vol te hangen....
(dat is deze https://www.jackjones.com...ht-fit-regular-rise-jeans )
Heb ook wat Labfresh broeken gekocht, maatje groter zodat ze bij de kuiten goed zitten en bij mijn middel iets de groot zijn.
Geprobeerd maar te strak bij de kuiten:
W32 - https://www.bol.com/nl/nl...32/9300000151940594/?s2a=
Geen idee wat "Jet fit" is.
W32 - https://www.amazon.nl/dp/B07YZPWVGK
Is "skinny" dus had het kunnen weten
Deze zit dan weer best ok, had ook bij de kuiten nog iets losser gemogen voor het mooie:
W32 - https://www.amazon.nl/dp/B08BPGMYR4
Iemand nog een idee waar ik naar kan kijken? Laten vermaken kan ook maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Afgelopen 2 jaar ben ik serieus veel afgevallen, van 94kg naar nu wisselend tussen 76-78kg, hierbij van broekmaar W36(zat wat ruim) naar W31/W32 gegaan, afhankelijk van merk/model.
Echter is broeken kopen nu lastig omdat de meeste broeken niet goed passen bij de kuiten.
Op dit moment zijn de enige broeken die bij de kuiten echt goed zitten de "Jack & Jones TIM" maar om daar mijn hele kast mee vol te hangen....
Heb ook wat Labfresh broeken gekocht, maatje groter zodat ze bij de kuiten goed zitten en bij mijn middel iets de groot zijn.
Deze zit dan weer best ok, had ook bij de kuiten nog iets losser gemogen voor het mooie:
Iemand nog een idee waar ik naar kan kijken? Laten vermaken kan ook maar dat heeft niet mijn voorkeur.
[ Voor 4% gewijzigd door makooy op 09-02-2024 17:12 ]
Mr Marvis? Zit behoorlijk wat stretch in.makooy schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 17:10:
Post normaal gesproke niet zo veel over kleding maar ik kom er zelf niet meer uit![]()
The best is yet to come
@makooy Ik heb hetzelfde "probleem" met de huidige jeans..
Het is allemaal slim fit en strak, niet fijn. Heb ook W31/32.
Zelf heb ik o.a. de PME commander jeans (3.0 helaas, de eerste waren echt fijn maar die kan je niet meer krijgen), die hebben ook niet veel stretch en regular fit.
Heb vorige week in de winkel ook een voor mij nieuw merk gekocht: Circle of trust ( had er nog nooit van gehoord ) maar zit imo ook lekker: https://www.circleoftrust...lar-fit-blauw-shadow-blue
Zie nu dat ze daar voor de helft gaan, heb vorige week nog volle mep betaald
Ach, dan nog maar een Grijze erbij
Wat ik begreep is dat regular fit weer wat meer terug komt nu, skinny is weer out of fashion aan het raken gelukkig.
Zelf heb ik o.a. de PME commander jeans (3.0 helaas, de eerste waren echt fijn maar die kan je niet meer krijgen), die hebben ook niet veel stretch en regular fit.
Heb vorige week in de winkel ook een voor mij nieuw merk gekocht: Circle of trust ( had er nog nooit van gehoord ) maar zit imo ook lekker: https://www.circleoftrust...lar-fit-blauw-shadow-blue
Zie nu dat ze daar voor de helft gaan, heb vorige week nog volle mep betaald

Wat ik begreep is dat regular fit weer wat meer terug komt nu, skinny is weer out of fashion aan het raken gelukkig.
Wat bij mij geholpen heeft is naar een outlet center zoals Bataviastad of Roermond en daar bij de merken die je kent of in ieder geval wilt proberen te gaan passen. Vaak liggen daar allerlei verschillende type (Slim/Skinny/Regular/etc) in allerlei maten.Humma Kavula schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:29:
@makooy Ik heb hetzelfde "probleem" met de huidige jeans..
Zie nu dat ze daar voor de helft gaan, heb vorige week nog volle mep betaald![]()
Zo kwam ik dus bij de Jack & Jones TIM uit.
Zit dat dan niet vrij strak tegen het lichaam?Dean Martin schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:08:
[...]
Mr Marvis? Zit behoorlijk wat stretch in.
Nee.makooy schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:35:
[...]
Zit dat dan niet vrij strak tegen het lichaam?
The best is yet to come
Mijn duit in het zakje, zonder alles gelezen te hebben. Voor mij is een belangrijk aspect van 'goede kleding' dat de hele keten ook 'goed' is. En dat de prijs die je betaalt ook 'goed' is.
Als ik een broek koop die kwalitatief goed is, maar 50 euro kost, dan is die prijs niet goed. Een deel van de prijs wordt dan op andere mensen afgeschoven. Grote kans dat een aanzienlijk deel van de werkelijke prijs wordt afgeschoven op zowel mensen die nu leven en onderbetaald worden als mensen in de toekomst die met een vervuilde leefomgeving worden opgescheept en kosten moeten maken om dat weer leefbaar te maken.
Door op die manier naar kleding te kijken verklein je je scope aanzienlijk. Dat kan een nadeel zijn, maar ellek nadeel hep se voordeel, het blijft zo wel lekker overzichtelijk.
Bijkomend voordeel (en daarmee meer antwoord op je vraag): de meeste kledingbedrijven met een dergelijke duurzame insteek zijn niet de typische fast fashion bedrijven. Fast fashion bedrijven willen graag dat je na 1 seizoen je kleding vervangt. Duurzame kledinbedrijven moedigen je over het algemeen aan om zo lang mogelijk met je kleding te doen. Dat zie je vaak terug in de kwaliteit.
Keurmerken die relatief veel voorkomen waar je op kan letten: GOTS, BCI
Voor meer info over relevante keurmerken: https://keurmerkenwijzer.nl/overzicht/kleding
Voor broeken ben ik tevreden over Kuyichi en Mr Marvis. Mr Marvis heeft het GOTS keurmerk gevoerd, maar nu niet meer, volgens mij omdat een (paar) kleinere toeleveranciers de kosten voor het keurmerk niet meer konden dragen. Dat zou de komende jaren toch moeten verbeteren, anders vloeit er kennelijk te weinig geld terug naar die leveranciers, zo is mijn beredenering. Kwaliteit van Mr Marvis ben ik tevreden over. Op ethisch vlak vind ik het jammer dat hun productie in EU is, omdat daarmee kwaliteitswerkgelegenheid uit gebieden wordt weg gehaald waar men het harder nodig heeft. Kuyichi is echt wel een Nederlandse frontrunner op gebied van eerlijke kwaliteitsbroeken. Inmiddels ben ik persoonlijk nog een stap verder en wil ik geen mix stoffen meer in mijn kleding. Gewoon 100% katoen ipv een paar procent elasthaan erin. 100% katoen is beter te recyclen. Dan kom je al gauw uit op maatkleding bij een leverancier die met gecertificeerde stoffen werkt.
Dit is er een:https://www.godfrieds.com/nl/faq#faq-54 ziet er goed uit, heb er zelf nog geen ervaring mee. Eerst moet een van mijn huidige broeken op raken.
Aangezien er voor schoenen nog geen keurmerken wijd toegepast worden kijk ik voor schoenen naar Europese merken met fabrieken in Europa en een lange historie. Die elementen hebben vaak een positieve corelatie met goede kwaliteit. Als ik binnen die scope niks kan vinden wijk ik uit naar Amerikaanse merken, maar ik slaag er steeds beter in Europees te kopen.
Voorbeelden van schoenmerken waar ik tevreden over ben:
Lumberjack (navigator bootschoenen)
Lowa (wintersneakers met Goretex membraan, ik wil immers zorgeloos door de plassen kunnen stampen:) )
Gabor (winterboots met Goretex membraan, ik wil immers zorgeloos door de plassen kunnen stampen
)
Karhu (zomersneakers)
De sneakers zijn meestal na 2 a 3 jaar toch wel echt op. De leren schoenen (boots, bootschoenen) doe ik makkelijk 5 jaar of meer mee.
Als ik een broek koop die kwalitatief goed is, maar 50 euro kost, dan is die prijs niet goed. Een deel van de prijs wordt dan op andere mensen afgeschoven. Grote kans dat een aanzienlijk deel van de werkelijke prijs wordt afgeschoven op zowel mensen die nu leven en onderbetaald worden als mensen in de toekomst die met een vervuilde leefomgeving worden opgescheept en kosten moeten maken om dat weer leefbaar te maken.
Door op die manier naar kleding te kijken verklein je je scope aanzienlijk. Dat kan een nadeel zijn, maar ellek nadeel hep se voordeel, het blijft zo wel lekker overzichtelijk.
Bijkomend voordeel (en daarmee meer antwoord op je vraag): de meeste kledingbedrijven met een dergelijke duurzame insteek zijn niet de typische fast fashion bedrijven. Fast fashion bedrijven willen graag dat je na 1 seizoen je kleding vervangt. Duurzame kledinbedrijven moedigen je over het algemeen aan om zo lang mogelijk met je kleding te doen. Dat zie je vaak terug in de kwaliteit.
Keurmerken die relatief veel voorkomen waar je op kan letten: GOTS, BCI
Voor meer info over relevante keurmerken: https://keurmerkenwijzer.nl/overzicht/kleding
Voor broeken ben ik tevreden over Kuyichi en Mr Marvis. Mr Marvis heeft het GOTS keurmerk gevoerd, maar nu niet meer, volgens mij omdat een (paar) kleinere toeleveranciers de kosten voor het keurmerk niet meer konden dragen. Dat zou de komende jaren toch moeten verbeteren, anders vloeit er kennelijk te weinig geld terug naar die leveranciers, zo is mijn beredenering. Kwaliteit van Mr Marvis ben ik tevreden over. Op ethisch vlak vind ik het jammer dat hun productie in EU is, omdat daarmee kwaliteitswerkgelegenheid uit gebieden wordt weg gehaald waar men het harder nodig heeft. Kuyichi is echt wel een Nederlandse frontrunner op gebied van eerlijke kwaliteitsbroeken. Inmiddels ben ik persoonlijk nog een stap verder en wil ik geen mix stoffen meer in mijn kleding. Gewoon 100% katoen ipv een paar procent elasthaan erin. 100% katoen is beter te recyclen. Dan kom je al gauw uit op maatkleding bij een leverancier die met gecertificeerde stoffen werkt.
Dit is er een:https://www.godfrieds.com/nl/faq#faq-54 ziet er goed uit, heb er zelf nog geen ervaring mee. Eerst moet een van mijn huidige broeken op raken.
Aangezien er voor schoenen nog geen keurmerken wijd toegepast worden kijk ik voor schoenen naar Europese merken met fabrieken in Europa en een lange historie. Die elementen hebben vaak een positieve corelatie met goede kwaliteit. Als ik binnen die scope niks kan vinden wijk ik uit naar Amerikaanse merken, maar ik slaag er steeds beter in Europees te kopen.
Voorbeelden van schoenmerken waar ik tevreden over ben:
Lumberjack (navigator bootschoenen)
Lowa (wintersneakers met Goretex membraan, ik wil immers zorgeloos door de plassen kunnen stampen:) )
Gabor (winterboots met Goretex membraan, ik wil immers zorgeloos door de plassen kunnen stampen
Karhu (zomersneakers)
De sneakers zijn meestal na 2 a 3 jaar toch wel echt op. De leren schoenen (boots, bootschoenen) doe ik makkelijk 5 jaar of meer mee.
Wel eens aan gedacht om af en toe een kringloopwinkel binnen te stappen?
Die hebben vaak bijna niet gedragen (merk)kleding voor een spotprijs.
Eergisteren nog een (zo te zien ongedragen) COM4 jeans op de kop getikt voor het luttele bedrag van € 2,50. (alles was 50 procent afgeprijst ).
Vorig jaar een kwaliteits leren jas gekocht voor € 7,50.
Die hebben vaak bijna niet gedragen (merk)kleding voor een spotprijs.
Eergisteren nog een (zo te zien ongedragen) COM4 jeans op de kop getikt voor het luttele bedrag van € 2,50. (alles was 50 procent afgeprijst ).
Vorig jaar een kwaliteits leren jas gekocht voor € 7,50.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Interessant topic, ga ik zeker volgen!
Mijn ervaringen zie ik hierboven deels al voorbij komen: State of art heeft inderdaad goede kwaliteit, en kun je jaren dragen. Het is naar mijn mening wel behoorlijk aan de prijs.
Van Lier schoenen zijn hun geld waard. Bedenk dat je ze prima een of twee keer kunt laten verzolen. Dit kost tegenwoordig een €30-50 euro, maar ze zijn dan eigenljk weer als nieuw. Mits je ze ooit een keertje poetst.
Een andere aanpak die je kunt overwegen, omdat je een hekel hebt aan shoppen - is om het in één winkel meteen goed te doen. De winkels met personeel dat je kan aankleden in een stijl die bij je past, en met een grote collectie om uit te putten, bestaan nog wel degelijk. Afhankelijk van waar je woont, in de omgeving Brabant hoor ik dat je hier moet zijn: https://www.vantilburg.nl/
Laat je daar eens een paar setjes aanmeten en zeg erbij dat je kwalitatief spul wilt.
Dat is in ieder geval mijn plan de volgende keer, ik zal proberen te posten hoe het bevalt.
Mijn ervaringen zie ik hierboven deels al voorbij komen: State of art heeft inderdaad goede kwaliteit, en kun je jaren dragen. Het is naar mijn mening wel behoorlijk aan de prijs.
Van Lier schoenen zijn hun geld waard. Bedenk dat je ze prima een of twee keer kunt laten verzolen. Dit kost tegenwoordig een €30-50 euro, maar ze zijn dan eigenljk weer als nieuw. Mits je ze ooit een keertje poetst.
Een andere aanpak die je kunt overwegen, omdat je een hekel hebt aan shoppen - is om het in één winkel meteen goed te doen. De winkels met personeel dat je kan aankleden in een stijl die bij je past, en met een grote collectie om uit te putten, bestaan nog wel degelijk. Afhankelijk van waar je woont, in de omgeving Brabant hoor ik dat je hier moet zijn: https://www.vantilburg.nl/
Laat je daar eens een paar setjes aanmeten en zeg erbij dat je kwalitatief spul wilt.
Dat is in ieder geval mijn plan de volgende keer, ik zal proberen te posten hoe het bevalt.
Gore-tex is PFAS:rbaidjoe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:11:
Lowa (wintersneakers met Goretex membraan, ik wil immers zorgeloos door de plassen[...])
Gabor (winterboots met Goretex membraan, ik wil immers zorgeloos door de plassen [...])
Overigens zijn ze druk om dit te verbeteren. Tot die tijd kan je Vaude bekijken.PTFE is a fluoropolymer made using an emulsion polymerization process that utilizes the fluorosurfactant PFOA, a persistent environmental contaminant.
Gore pledged in 2017 to eliminate PFCs that are of environmental concerns, such as PFOA by 2023, although the core technology will continue to be based on PTFE, which is a PFAS compound.
[ Voor 5% gewijzigd door desmond op 10-02-2024 11:16 ]
thanks, hiermee ben ik ook weer een stapje verderdesmond schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:15:
[...]
Gore-tex is PFAS:
[...]
Overigens zijn ze druk om dit te verbeteren. Tot die tijd kan je Vaude bekijken.
Dit is ook hoe ik erin sta, maar ik worstel nog wel met de juiste keuzes. Op twee manieren, enerzijds natuurlijk om je niet te laten misleiden door marketingpraat en anderzijds om de juiste kwaliteit/pasvorm te vinden.rbaidjoe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:11:
Mijn duit in het zakje, zonder alles gelezen te hebben. Voor mij is een belangrijk aspect van 'goede kleding' dat de hele keten ook 'goed' is. En dat de prijs die je betaalt ook 'goed' is.
Mijn bevindingen per categorie tot nu toe:
Spijkerbroeken: de afgelopen ±5 jaar Kings of Indigo broeken gekocht. Daar was ik heel tevreden over, en mijn vriendin ook, maar de laatste twee broeken slijten toch wel erg snel. Misschien komt dat ook doordat ik nu een kind heb en de broeken vaker moet wassen en er meer stress op de stof staat. Irritanter is dat ik altijd dezelfde maat bestel en de laatste twee broeken opeens een stuk smaller zijn. Eentje is eigenlijk te smal zelfs bij de voet, waardoor het altijd wringen is. Ik wil dus eens een ander merk gaan proberen en overweeg nu Kuyichi of Mud Jeans. Idealiter ga ik die ergens passen binnenkort.
Chino's: Ik draag al jaren eigenlijk altijd Dockers, maar die zijn niet duurzaam. Hier zoek ik nog een duurzaam merk. Mr. Marvis heb ik op het oog, maar ik vind hun kleuren beige niet mooi. De gekleurde broeken wel.
Basics: Ik haal de laatste jaren mijn onderbroeken en witte t-shirts bij Organic Basics. Over de onderbroeken ben ik erg tevreden, maar ik ben wel geïnteresseerd in bamboe onderbroeken. Schijnt comfortabel en hygiënisch te zijn. Tegelijkertijd heb ik jaren geleden al gelezen over de vervuilende verwerking van bamboe naar viscose. Dat zijn zorgen die ik heb. Tegelijkertijd zijn de meeste artikelen daarover 3-4jaar oud dus misschien is dat proces wel verbeterd. Bamigo heeft bijvoorbeeld op hun website wel een keurmerk voor verantwoorde omgang met chemische processen. Of dat waar is blijft lastig. Ze gebruiken dus wel viscose, waar blijkbaar slechts 1% van de markt echt duurzaam is.
Qua t-shirts ben ik eigenlijk op zoek naar witte t-shirts met een iets dikkere stof, zodat ze minder kreukelig en flubberig zijn. Tegelijkertijd wil ik ook weer niet al te veel betalen voor witte t-shirts die ik alleen onder truien/overhemden draag. Meer dan €20-25 per stuk liever niet. Tips?
Truien/t-shirts: Qua truien en casual t-shirts ben ik erg tevreden met Twothirds. Gemaakt in Europa, in beperkte oplagen van tevoren en anders to order. Meestal wel 2-3 weken wachten op de bestelling, marqué kwaliteit vind ik het top en de prints en dergelijke zijn rustig en subtiel genoeg om aan mijn smaak te voldoen. Ik heb ook goede truien van Kings of Indigo en minder duurzaam van Selected Homme. Hier kijk ik nog verder naar duurzame 'cleane' truien. Ook heb ik truien van Patagonia waar ik tevreden over ben.
Overhemden: Ik ben gewoon heel tevreden met de overhemden van Suitsupply. Met name de travel series die niet heel erg kreukt. Ik heb ook van Tommy Hilfiger wat shirts met leukere prints, maar ik vind hun stof eigenlijk te dun waardoor ze snel slijten. Heb hier weinig ervaring met duurzame merken. Heb eigenlijk sinds corona steeds minder overhemden gedragen, dus het vervangen van het huidige bestand gaat wat langzaam. Ook hier zoek ik nog naar goeie merken.
Casual overhemden: Ik heb hier flannels van Patagonia en Indagatio, maar van de tweede kan ik niet vinden of ze duurzaam zijn. Ze zeggen van wel en het wordt gemaakt in Portugal dus dat is wel goed.
Sneakers: Hier heb ik Veja geprobeerd, maar de schoenen zijn te smal waardoor ik blaren krijg op mijn kleine tenen en te plastic waardoor ik teveel zweet (sowieso last van). Ik had Timberland omdat die jaren geleden voorlopers waren op het gebied van gerecycled materiaal in hun schoenen, maar ik lees dat ze niet goede ratings krijgen als bedrijf. Dus ook hier ben ik op zoek naar nieuwe (luchtigere, duurzame) sneakers voor de zomer. Ik lees hier al wat tips dus die ga ik checken.
Nette schoenen: Hier hou ik mij minder bezig met duurzaam. Ik wil gewoon leren, hoge kwaliteit nette schoenen die wel gemaakt zijn in op een ethische manier. Ik ben zelf uitgekomen op Velasca. Erg tevreden met de kwaliteit, al koop ik volgende keer wel schoenen met een rubberen zool, want die zonder zijn spekglad. Ik heb ze nu 3 jaar en nog steeds heel mooi.
-
[ Voor 100% gewijzigd door useruser op 21-02-2024 09:41 ]
Mijn duit in het zakje:
Spijkerbroeken: Hugo Boss is voor mijn pasvorm super. Kwaliteit is ook goed. Denham ook fijn.
Chino's: Mr. Marvis net besteld. Nog geen idee van kwaliteit. Ben ook aan het kijken naar Labfresh.
Basics: Hema, No-Shirt. Hema gewoon prima voor het geld. Wel de wat duurdere varianten. No Shirt ook prima maar komen wel vanzelf gaten in. Dus nog op zoek naar alternatief.
Truien/hoodies: Scotch & Soda, Boss, Joe Merino, Profuomo, Patagonia
Overhemden: Groot Profuomo fan. Specifiek de non-iron varianten (japanese knitted en travel). Aantal weken geleden Shirtbyhand besteld nav dit topic.
Colberts: Blue Industry, Profuomo, Dutch Dandies
Sneakers: Floris van Bommel (Noppi!)
Nette schoenen: Floris van Bommel, Greve
Jassen: Peuterey (duur! maar wel mooi), Vaude (super weersbestendig en duurzaam)
Spijkerbroeken: Hugo Boss is voor mijn pasvorm super. Kwaliteit is ook goed. Denham ook fijn.
Chino's: Mr. Marvis net besteld. Nog geen idee van kwaliteit. Ben ook aan het kijken naar Labfresh.
Basics: Hema, No-Shirt. Hema gewoon prima voor het geld. Wel de wat duurdere varianten. No Shirt ook prima maar komen wel vanzelf gaten in. Dus nog op zoek naar alternatief.
Truien/hoodies: Scotch & Soda, Boss, Joe Merino, Profuomo, Patagonia
Overhemden: Groot Profuomo fan. Specifiek de non-iron varianten (japanese knitted en travel). Aantal weken geleden Shirtbyhand besteld nav dit topic.
Colberts: Blue Industry, Profuomo, Dutch Dandies
Sneakers: Floris van Bommel (Noppi!)
Nette schoenen: Floris van Bommel, Greve
Jassen: Peuterey (duur! maar wel mooi), Vaude (super weersbestendig en duurzaam)
[ Voor 4% gewijzigd door HekkeySE op 21-02-2024 13:19 ]
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Voor nette schoenen kan je ook eens kijken naar Van Lier. Kwalitatief goed en een beetje betaalbaarder.
Meester in de kunsten van...
Kijk ook eens naar MUD Jeans. Zeer tevreden over.rbaidjoe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:11:
Kuyichi is echt wel een Nederlandse frontrunner op gebied van eerlijke kwaliteitsbroeken.
En als je het idee van een capsule wardrobe met tijdloze, hoge kwaliteit en duurzame kledingstukken interessant vindt, kijk dan ook eens naar ASKET.
Even los ervan dat je bij €100 niet weet of er niet gewoon meer naar marketing gaat, maar waarom zou €50 niet realistisch zijn voor een eerlijke broek? Hoeveel zit er echt qua materiaal in, en hoe lang kost het iemand in Bangladesh om er een broek van te maken?rbaidjoe schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:11:
Oog voor het milieu betekent ook dat kleding zo weinig mogelijk microplastics moet bevatten, want dat is momenteel toch een groot probleem:
Een kleerkast vol plastic: hoe fast fashion het milieu kapotmaakt
Waar gaat het om?
Waar gaat het om?
De opkomst van microplastics in kleding:Van alle kledingvezels die worden geproduceerd, bestaat 69 procent uit plastic. Polyester, acryl en co. zijn goedkoop, maar ook een nachtmerrie voor het milieu. Hoe kon onze tweede huid plastic voor eenmalig gebruik worden? “De nieuwe generatie is volledig verpolyesteriseerd.”
Polyester, polyamide, acryl, nylon en veel andere kunstvezels zijn gemaakt van petroleum. Door aardolie op hoge temperatuur te ‘kraken’ krijg je korrels plastic. Machines trekken zulke korrels op 285 graden Celsius tot een polyester draad. Een gamma aan chemicaliën maakt die zachter, glanzender, waterafstotend, kreukvrij of nog veel meer. Na al die energie-intensieve stappen is het eindproduct niet zo eenvoudig te onderscheiden van natuurlijke vezel. Behalve in prijs dan.
“Wil ik een jurkje van zijde maken, dan kost de stof 26 tot 30 euro per meter”, zegt ontwerpster Henriette Ernst, docent aan de Antwerpse modeacademie. “Bij polyester is dat 3 tot 4 euro en het resultaat lijkt op dezelfde vloeiende manier te vallen.” Katoen kost nog het dubbele. “Bovendien hoef je polyester niet te strijken”, zegt een winkeluitbaatster in de binnenstad. “Dat willen mensen niet meer. Daarom krijg ik deze winter geen broeken in natuurlijke vezels meer binnen, sorry.”
Bij elke wasbeurt komen veel microplastics in het water terecht:In 1975 was 30 procent van alle textielvezels gemaakt uit fossiele brandstof. Vandaag is dat 69 procent. Over zeven jaar zal het driekwart zijn. De mode-industrie is de op twee na grootste afnemer van plastic. Gedumpte plastic kleren zijn een onderschat milieuprobleem. Steeds meer arme landen willen hun grenzen sluiten voor de stortvloed van onbruikbare tweedehands fast fashion. Elke seconde wordt ergens op de wereld een container vol kleren gestort of verbrand; de modevuilnisbelten in arme landen zijn vanuit de ruimte te zien. Polyester doet er minstens 200 jaar over om te ‘vergaan’ tot microplastics. In 2015 werd bij de productie van polyester evenveel CO₂ uitgestoten als in heel Mexico, zoveel als 180 steenkoolcentrales. De productie van het supergoedkope stofje eist volgens het Water Footprint Network zeven keer meer water dan (het al erg dorstige) katoen. Zo wordt de ecologische voetafdruk van een T-shirt van polyester geschat op 5,5 kilogram aan CO₂-uitstoot, bij een T-shirt van katoen is dat 2,1 kilogram.
Bij elke wasbeurt geven polyester kleren bovendien 4.000 stukjes microplastics af. We gooien elk jaar zo het gewicht van 50 Eiffeltorens aan microplastics in de oceaan. Nieuw onderzoek toont aan dat zelfs bij elke draagbeurt meer microplastics in de lucht belanden dan tot nu toe gedacht.
“De mode-industrie stevent af op onhoudbare volumes van microplastics en giftig afval”, waarschuwt de ngo Changing Markets Foundation. Hoe kon onze tweede huid plastic voor eenmalig gebruik worden?
Dat is het interessante van de website die ik inder in dit topic heb gepost; die zijn volledig transparant over kosten, maar ook over hun marge. Even een willekeurige broek van 130 EUR, zie deze link; daar zijn de productiekosten 45 EUR van - daarvan is 18 EUR materiaal (katoen) en 23 EUR arbeid (in Portugal). Ze geven zelfs aan wat het salaris is van de medewerkers daar.Sissors schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:42:
[...]
Even los ervan dat je bij €100 niet weet of er niet gewoon meer naar marketing gaat, maar waarom zou €50 niet realistisch zijn voor een eerlijke broek? Hoeveel zit er echt qua materiaal in, en hoe lang kost het iemand in Bangladesh om er een broek van te maken?
En natuurlijk kan het goedkoper, niet iedereen zal bereid zijn dat aan kleding uit te geven - maar ik vind hun transparantie over kosten wel echt heel duidelijk.
Ik onderschrijf dit probleem. Kwalitatief goede kleding is voor mij in het beste geval ook niet milieubelastend. Ik doe zelf heel hard mijn best om minder plastic in kleding te gebruiken en zoek vaak naar kleding met natuurlijke materialen zoals katoen, linnen, wol, of leer. Soms is dat wel een uitdaging. Betaalbare wollen jassen voor in de winter zijn er niet veel. Waterdichte kleding is sowieso moeilijk te vinden, maar goed. Ook met chino's bijvoorbeeld, nagenoeg alle chino's die je in de winkel ziet liggen bevatten elastaan. Dit geldt ook weer voor schoenen, er zijn bijna geen schoenen te vinden op de markt zonder een rubber zool, of plastic veters.XWB schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:00:
Oog voor het milieu betekent ook dat kleding zo weinig mogelijk microplastics moet bevatten, want dat is momenteel toch een groot probleem:
Waar gaat het om?
[...]
De opkomst van microplastics in kleding:
[...]
Bij elke wasbeurt komen veel microplastics in het water terecht:
[...]
Buiten recyclen van kleren is langer gebruiken of hergebruiken natuurlijk ook een optie. Ik heb nog kleren van de V&D van vroeger, en ik draag ze ook nog steeds graag. Laatst heb ik ook voor het eerst geprobeerd om kleren op Vinted te kopen om ze 'een nieuw leven' te geven (en soms is de kleding van een paar jaar terug ook oprecht leuker dan de meuk wat nu soms in de winkel hangt!). Als er gaten een shirt komen kan ik het nog steeds als slaap shirt gebruiken, en als het echt te gortig wordt, heb ik een doek voor de ketting van mijn motor te poetsen.
Meester in de kunsten van...
@Sissors En dat is nog exclusief transport, logistiek, opslag, winst, risico, overhead. Arbeidskosten kunnen flink lager als productie naar lage lonen landen wordt verplaatst, maar risico op slechte arbeids- en milieuomstandigheden nemen toe. Die kosten worden dan niet in de productprijs vewerkt, maar wordt als het ware op rekening voor de toekomstige lokale generaties gezet. Wij zullen die kosten dus nooit zien. Tevens stijgen andere kosten (transport, logistiek, overhead, risico). Die rekensom wordt pas positief bij flinke volumes.-d- schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:26:
[...]
Dat is het interessante van de website die ik inder in dit topic heb gepost; die zijn volledig transparant over kosten, maar ook over hun marge. Even een willekeurige broek van 130 EUR, zie deze link; daar zijn de productiekosten 45 EUR van - daarvan is 18 EUR materiaal (katoen) en 23 EUR arbeid (in Portugal). Ze geven zelfs aan wat het salaris is van de medewerkers daar.
En natuurlijk kan het goedkoper, niet iedereen zal bereid zijn dat aan kleding uit te geven - maar ik vind hun transparantie over kosten wel echt heel duidelijk.
Niet iedereen zal bereid zijn om 50+ aan een broek uit te geven. Helaas is de markt niet transparant genoeg om daar waar de keuze wordt gemaakt (in de (al dan niet digitale) schappen, in winkels) duidelijk te maken dat die extra kosten wel bestaan maar door een ander betaald (zullen) worden. Helaas is daarnaast de wetgeving niet limitatief genoeg om dergelijke uitwassen (die helaas de standaard zijn) te voorkomen of verbieden. Het is toch eigenlijk wel bedenkelijk dat de ellende die we hier niet willen (uitbuiting zoals kinderarbeid, slavernij, ernstige milieuvervuiling, niet zijnde een tonnetje CO2 meer of minder) niet gaan voorkomen of verbieden, maar middels een ondoorzichtig web van toeleveringsketens verplaatsen naar het verre buitenland.
@DennisCle T shirts van SKOT hebben een prettige pasvorm vind ik, alleen na verloop van tijd wordt de weving diagonaal. Dat zie je niet wanneer je het shirt draagt, maar als je het shirt gaat strijken en vouwen krijg je de zijnaden na verloop van tijd niet goed parallel.
Qua overhemden ben ik tevreden van Shirt By Hand. Echter leverden ze nooit GOTS of BCI gecertificeerde stoffen. Dus ben ik verder gaan zoeken, nu twee shirts bij De Oost laten maken met GOTS stoffen van Canclini. Echter ben ik over de maten minder tevreden terwijl de prijs fors hoger is. De snit die Shirt By Hand toepast past beter bij mijn lichaam en/of smaak. De Oost zegt bespoke shirts te leveren, terwijl Shirt By Hand volgens mij Made To Measure is, maar toch vallen die shirts bij mij beter.
Voor sneakers zou je hier eens kunnen kijken (sowieso leuke shop) https://www.manufactum.nl/sneakers-heren-c202075/
@rbaidjoe thanks voor de tip. Ik heb organic basics, maar die worden snel slap. SKOT kwam ik toevallig tegen gisteren, ziet er goed uit. Ik keek ook naar Labfresh, maar hun prijs van €55 per t-shirt vind ik te hoog. Volgende bestelling zal wel SKOT worden, ben benieuwd.
Goed, ik zet het maar even hier omdat ik denk dat het hier het beste aansluit zonder een heel nieuw topic te moeten openen.
Ook mijn garderobe is aan vervanging toe, de truien voornamelijk dus daar focus ik me op.
Waar ik tegenaan loop, en wat de laatste jaren eigenlijk niet echt een issue was is mijn lengte/ bouw. Ik ben namelijk 2.02m 108 kilo vrij breed gebouwd maar ook door sporten en slank.
Tot nu toe hebben alle truien die ik geprobeerd heb van merken die ik ken als "goed zittend" drama. Mouwen te kort of net lang genoeg maar dan valt de trui als een aardappel zak.
Merken die ik probeer maar zeker niet aan vast zit: G-star, Pme legend, Superdry, Cast iron. Ook heb ik bij Zalando wat minder bekende merken geprobeerd, zonder succes.
Het gaat met om een casual nette trui en sweater/ hoody. Wordt niet naar werk gedragen ofzo dus heel netjes hoeft het niet. Merk interesseert me niet, als het maar goed zit en niet van plastic gemaakt is vind ik het al snel goed.
Wie heeft ervaring en kan me een richting in helpen? Wellicht een winkeltip in Amersfoort (of ergens anders) ik woon er nog niet zo lang dus ken de stad nog niet zo goed..
Ook mijn garderobe is aan vervanging toe, de truien voornamelijk dus daar focus ik me op.
Waar ik tegenaan loop, en wat de laatste jaren eigenlijk niet echt een issue was is mijn lengte/ bouw. Ik ben namelijk 2.02m 108 kilo vrij breed gebouwd maar ook door sporten en slank.
Tot nu toe hebben alle truien die ik geprobeerd heb van merken die ik ken als "goed zittend" drama. Mouwen te kort of net lang genoeg maar dan valt de trui als een aardappel zak.
Merken die ik probeer maar zeker niet aan vast zit: G-star, Pme legend, Superdry, Cast iron. Ook heb ik bij Zalando wat minder bekende merken geprobeerd, zonder succes.
Het gaat met om een casual nette trui en sweater/ hoody. Wordt niet naar werk gedragen ofzo dus heel netjes hoeft het niet. Merk interesseert me niet, als het maar goed zit en niet van plastic gemaakt is vind ik het al snel goed.
Wie heeft ervaring en kan me een richting in helpen? Wellicht een winkeltip in Amersfoort (of ergens anders) ik woon er nog niet zo lang dus ken de stad nog niet zo goed..
Ben aan het kijken naar Patagonia kleding, ivm de garantie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/LKJnKqQvP94S8XKHHhJMT4ms.png?f=user_large)
https://uk.oneill.com/pro...lichen-green-colour-block
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de technische Engelse naam is van halve handschoenen wat al aan de mouw vast zit? Zie afbeelden hierboven.
Het enige wat ik kan benden zijn "half gloves sleeves" en "thumb sleeves" hoewel ik op de 2e betere resultaten krijg lijkt mij dit nog niet helemaal juist.
:fill(white):strip_exif()/f/image/LKJnKqQvP94S8XKHHhJMT4ms.png?f=user_large)
Zou iemand mij kunnen vertellen wat de technische Engelse naam is van halve handschoenen wat al aan de mouw vast zit? Zie afbeelden hierboven.
Het enige wat ik kan benden zijn "half gloves sleeves" en "thumb sleeves" hoewel ik op de 2e betere resultaten krijg lijkt mij dit nog niet helemaal juist.
"Wrist gaiter"walterworld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:23:
Ben aan het kijken naar Patagonia kleding, ivm de garantie.
[Afbeelding]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Dank, maar dit lijkt hem ook niet helemaal te zijn. Als ik online op afbeeldingen zoek krijg ik die je op of onder je mouw doet, niet die aan de mouw vastzit. Wat je bij sportkleding nog wel eens ziet.
Is het geen sneeuwvanger?walterworld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:46:
[...]
Dank, maar dit lijkt hem ook niet helemaal te zijn. Als ik online op afbeeldingen zoek krijg ik die je op of onder je mouw doet, niet die aan de mouw vastzit. Wat je bij sportkleding nog wel eens ziet.
Dank voor het meedenken, nu kom ik onderstaande tegen maar heb nog niet de Engelse benaming gevonden.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1684950
De benaming is toch al gegeven: Wrist Gaiterwalterworld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 17:09:
[...]
Dank voor het meedenken, nu kom ik onderstaande tegen maar heb nog niet de Engelse benaming gevonden.
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1684950
Dat is hem wel helemaal. Zoek maar op "jacket with wrist gaiter". Ik weet echt precies wat je bedoelt, heb dezelfde zoektocht ~15 jaar terug ook gehad.walterworld schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:46:
[...]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Je hebt gelijk, blijkbaar doet Patagonia hier niet aan.Bob Popcorn schreef op maandag 11 maart 2024 @ 19:33:
[...]
Dat is hem wel helemaal. Zoek maar op "jacket with wrist gaiter". Ik weet echt precies wat je bedoelt, heb dezelfde zoektocht ~15 jaar terug ook gehad.
Dank voor het antwoord.
Heb zelf een hekel aan shoppen, dus als ik het doe, doe ik het vaak meteen maar goed en ben ik weer voor een jaartje of twee / drie vanaf.
Recent weer 7 t shirts en 7 polo's van PME legend gescoord. De pasvorm zit bij mij altijd goed. Bij andere merken heb ik vaak dat het net te krap of net te wijd zit. Heb relatief brede schouders en een klein buikje, maar bij PME valt dit dus kennelijk goed.
Heb een tijdje t shirts bij The Sting gekocht, maar daar krijg ik na een paar keer dragen van die kleine gaatjes rondom riemhoogte. Je merkt ook echt dat de stof van de shirts van The Sting vrij dun is. Als je het over wegwerpkleding hebt, dan scoren ze daar vrij hoog op! Want ook als ik geen riem draag, komen daar van die kleine gaatjes...
Verder draag ik voor werk bijna altijd wel een overhemd (met spijkerbroek). De Profuoma slim fits zitten mij altijd wel goed. Dus vaak als ik een aanbieding zie, koop ik weer een aantal nieuwe overhemden. Denk dat ik er nu een stuk of 8-9 met regelmaat draag en dat ik er nog een paar heb hangen die ik wat minder vaak draag. Onder mijn overhemden draag ik een wit shirt van de Zeeman. Kost geen drol, maar zit prima!
Qua broeken draag ik ook vaak PME Legend jeans. Wel moet ik altijd even kijken welke pasvorm ik pak, want dat maakt wel een groot verschil. Met de broeken doe ik vaak ook weer een jaartje of 3.
Rode draad is dat ik dus wel veel PME Legend kleding in de kast heb hangen. Bij mij zit het goed en ik doe er relatief lang mee (t.o.v. de wegwerpshirtjes). Het kost wat, maar ben over de prijs kwaliteitsverhouding wel erg tevreden.
Recent weer 7 t shirts en 7 polo's van PME legend gescoord. De pasvorm zit bij mij altijd goed. Bij andere merken heb ik vaak dat het net te krap of net te wijd zit. Heb relatief brede schouders en een klein buikje, maar bij PME valt dit dus kennelijk goed.
Heb een tijdje t shirts bij The Sting gekocht, maar daar krijg ik na een paar keer dragen van die kleine gaatjes rondom riemhoogte. Je merkt ook echt dat de stof van de shirts van The Sting vrij dun is. Als je het over wegwerpkleding hebt, dan scoren ze daar vrij hoog op! Want ook als ik geen riem draag, komen daar van die kleine gaatjes...
Verder draag ik voor werk bijna altijd wel een overhemd (met spijkerbroek). De Profuoma slim fits zitten mij altijd wel goed. Dus vaak als ik een aanbieding zie, koop ik weer een aantal nieuwe overhemden. Denk dat ik er nu een stuk of 8-9 met regelmaat draag en dat ik er nog een paar heb hangen die ik wat minder vaak draag. Onder mijn overhemden draag ik een wit shirt van de Zeeman. Kost geen drol, maar zit prima!
Qua broeken draag ik ook vaak PME Legend jeans. Wel moet ik altijd even kijken welke pasvorm ik pak, want dat maakt wel een groot verschil. Met de broeken doe ik vaak ook weer een jaartje of 3.
Rode draad is dat ik dus wel veel PME Legend kleding in de kast heb hangen. Bij mij zit het goed en ik doe er relatief lang mee (t.o.v. de wegwerpshirtjes). Het kost wat, maar ben over de prijs kwaliteitsverhouding wel erg tevreden.
Voor schoeisel: ofwel Sendra laarzen, wel rubber zooltjes onder laten zetten. Zo stevig, niet kapot te krijgen. Ofwel, Italiaanse lokaal geproduceerde schoenen (in puglia). Kwalitatief te vergelijken met hogan of tod's , maar dan veel goedkoper.
Ik heb zelf altijd de beste ervaringen met wat duurdere merken. Vroeger droeg ik veel H&M en C&A spul, maar die kwaliteit was vaak om van te huilen. Broeken (chino slim fits) haal ik overigens nog steeds bij de C&A. Broeken zijn altijd lastig qua maat (verschilt per merk) en ik bestel het graag online. Bij C&A weet ik wat ik krijg en de broeken gaan gelukkig wel lang mee.
Overhemden komen bij Olymp of Profuomo vandaag. Iets met jersey/knitted en in slim fit als het even kan.
Polo’s beetje hetzelfde. Olymp en Profuomo, maar ook wat Cavallaro Napoli.
Truien komen overal vandaan. Wollen pullovers van Profuomo, hoodies van Tommy Hilfiger, maar ook een vest van Boss.
Schoenen geef ik niet zo om, dus haal elk half jaar een nieuw setje sketchers met memory foam die heerlijk lopen.
Heb dus wel mn favoriete merken. Kan wel andere dingen proberen, maar dit bevalt, en ik weet mn maten, dus makkelijk online te bestellen. Ik wacht vaak wel aanbiedingen af als het even kan.
Overhemden komen bij Olymp of Profuomo vandaag. Iets met jersey/knitted en in slim fit als het even kan.
Polo’s beetje hetzelfde. Olymp en Profuomo, maar ook wat Cavallaro Napoli.
Truien komen overal vandaan. Wollen pullovers van Profuomo, hoodies van Tommy Hilfiger, maar ook een vest van Boss.
Schoenen geef ik niet zo om, dus haal elk half jaar een nieuw setje sketchers met memory foam die heerlijk lopen.
Heb dus wel mn favoriete merken. Kan wel andere dingen proberen, maar dit bevalt, en ik weet mn maten, dus makkelijk online te bestellen. Ik wacht vaak wel aanbiedingen af als het even kan.
Hier ook veel van Profuomo, goede ervaringen mee. Boss dan weer zeer slechte ervaringen mee, vooral in broeken, die gaan binnen de kortste keren kapot.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Uniqlo heeft hele fijne t-shirts die niet kapot te wassen en drogen zijn.
Diesel broeken, en dan met name de JoggJeans series, is het enige dat ik draag qua jeans. Met wekelijks wassen gaan die minimaal 3 jaar mee.
Ralph Lauren en Lacoste polo's, truis, broeken blijven ook verbazingwekkend goed. Heb polo's van 10 jaar oud die ik nog steeds draag.
Alleen moet je jezelf wel afleren om de droger op de 'heel erg droog' stand te zetten. Ik kies meestal die andere, dan zijn je kleren nog een beetje klam en kun je ze 'strijken' door gewoon met je handen er overheen te wrijven. Daarna op een kleerhanger en klaar.
Diesel broeken, en dan met name de JoggJeans series, is het enige dat ik draag qua jeans. Met wekelijks wassen gaan die minimaal 3 jaar mee.
Ralph Lauren en Lacoste polo's, truis, broeken blijven ook verbazingwekkend goed. Heb polo's van 10 jaar oud die ik nog steeds draag.
Alleen moet je jezelf wel afleren om de droger op de 'heel erg droog' stand te zetten. Ik kies meestal die andere, dan zijn je kleren nog een beetje klam en kun je ze 'strijken' door gewoon met je handen er overheen te wrijven. Daarna op een kleerhanger en klaar.
Even een vraagje hier. Ik ben zo ene die de zomer haat vanwege de extreme hitte. Ik heb het altijd snel te warm, en ik draag in de zomer dan ook enkel witte kleding. Echter heb ik tot nu toe altijd 12 stuks fruit of the loom witte tshirts gekocht, maar hebben jullie andere ideeen qua witte tshirts die:
- beter zijn in kwaliteit (de fruit of de loom tshirts zijn echt slechte kwaliteit: naden laten snel los als het stof te dun is, en ze krimpen als een malle)
- beter zijn in zweetafvoer zonder dat het gaat stinken.
- beter zijn in kwaliteit (de fruit of de loom tshirts zijn echt slechte kwaliteit: naden laten snel los als het stof te dun is, en ze krimpen als een malle)
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Gek genoeg ben ik heel erg gecharmeerd van de T-shirts van de Action. het merk heet Jack Parker en ik gebruik ze voor onder mijn truien/overhemden. Goede maten, en tot nu toe goede kwaliteit. Ik gebruik ze nu een jaar of 3 en heb nog geen van de problemen die ik in het verleden bij andere merken heb gehad zoals gaatjes en gele plekken onder de oksels.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Je stelt in wezen twee tegengestelde eisen. Dunne en comfortabele undershirts gaan in de regel minder lang mee; de stof is tenslotte teer. Zo heb ik fantastische undershirts gehad van Mey (zonder naden, dun, mooie afwerking, comfortabel) die wel eerder aan vervanging toe waren. Ook heb ik Alan Red undershirts die ik al 15 jaar 'in roulatie' heb, ongekend!Deathchant schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:50:
Even een vraagje hier. Ik ben zo ene die de zomer haat vanwege de extreme hitte. Ik heb het altijd snel te warm, en ik draag in de zomer dan ook enkel witte kleding. Echter heb ik tot nu toe altijd 12 stuks fruit of the loom witte tshirts gekocht, maar hebben jullie andere ideeen qua witte tshirts die:
Best een merk wat ik ook wel eens wil proberen trouwens, want lees er goede verhalen over, maar ze bieden zoveel verschillende soorten chino's aan; geen idee wat de fijnste broeken (liefst wat zachter materiaal bv) zijn en ook niet echt een winkel van ze in de buurt. En kan er wel een hoop bestellen, maar hekel aan dingen terugsturenDean Martin schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 19:08:
[...]
Mr Marvis? Zit behoorlijk wat stretch in.
Wat zachter: de Easies. Zitten zo enorm comfortabel! Ik hou ook niet van retourneren, maar bestel 1x 2-3 maten om te passen en stuur de andere 2 terug. Één keer ongemakkelijk, maar vanaf dat moment kun je gewoon de juiste maat bestellen.
Thanks! Zien die er ook nog gekleed uit, of komt het meer in de buurt van een joggingbroek? Ik draag veel smart casual, dus casual knitted overhemden of polo’s, en moet er wel een beetje bijpassen.millerman_sf schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:10:
Wat zachter: de Easies. Zitten zo enorm comfortabel! Ik hou ook niet van retourneren, maar bestel 1x 2-3 maten om te passen en stuur de andere 2 terug. Één keer ongemakkelijk, maar vanaf dat moment kun je gewoon de juiste maat bestellen.
Eersteklas overhemden: ledub
Ik draag nauwelijks overhemden, maar de paar die ik heb zijn van hen. Ik ben woonachtig in Budel, waar dit merk vandaan komt. Op 100 meter afstand van me zit de winkel outlet waar je voor belachelijk lage prijzen hun overhemden kunt kopen. Vele bekenden van me die op bezoek komen gaan daar zaterdagochtend eventjes binnen om weer wat moois te kopen.
Voor mij opvallend: de ongehoorde kwaliteit van hun stoffen. Zowel de soepele, stijve, matte, blinkende, zomer winter etc etc stoffen zijn om van te genieten. Ik zou er bijna overhemden voor gaan dragen, maar het is mijn ding niet haha.
Wel fijn is dat ze geschikt zijn voor mannen met verschillende maten , bv qua lengte van armen. Ik heb nogal lange armen, en bij hen zit ik altijd wel goed.
Ik weet eigenlijk niet of ze veel aandacht geven aan de outlet in Budel, zou zomaar kunnen zijn. Dat dit vnl bedoeld is voor de locals….
Ik geloof dat hun spullen lange tijd in Noord-Afrika (Tunesië en dergelijke) in elkaar werden gezet (stoffen komen uit Europa) maar durf dat niet Meer met zekerheid te zeggen.
Edit: wordt gemaakt in noord Macedonië. Is ook online te kopen, sommige online outlets hebben redelijke prijzen (reken normaliter op 100 euro per hand, en dan de helft daarvan. In Budel koop ik mijn hemden nog een klap goedkoper)
Ik draag nauwelijks overhemden, maar de paar die ik heb zijn van hen. Ik ben woonachtig in Budel, waar dit merk vandaan komt. Op 100 meter afstand van me zit de winkel outlet waar je voor belachelijk lage prijzen hun overhemden kunt kopen. Vele bekenden van me die op bezoek komen gaan daar zaterdagochtend eventjes binnen om weer wat moois te kopen.
Voor mij opvallend: de ongehoorde kwaliteit van hun stoffen. Zowel de soepele, stijve, matte, blinkende, zomer winter etc etc stoffen zijn om van te genieten. Ik zou er bijna overhemden voor gaan dragen, maar het is mijn ding niet haha.
Wel fijn is dat ze geschikt zijn voor mannen met verschillende maten , bv qua lengte van armen. Ik heb nogal lange armen, en bij hen zit ik altijd wel goed.
Ik weet eigenlijk niet of ze veel aandacht geven aan de outlet in Budel, zou zomaar kunnen zijn. Dat dit vnl bedoeld is voor de locals….
Ik geloof dat hun spullen lange tijd in Noord-Afrika (Tunesië en dergelijke) in elkaar werden gezet (stoffen komen uit Europa) maar durf dat niet Meer met zekerheid te zeggen.
Edit: wordt gemaakt in noord Macedonië. Is ook online te kopen, sommige online outlets hebben redelijke prijzen (reken normaliter op 100 euro per hand, en dan de helft daarvan. In Budel koop ik mijn hemden nog een klap goedkoper)
[ Voor 24% gewijzigd door wowly op 19-03-2024 19:58 ]
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Dat kun je op de website wel zien toch? Zien er uit als chinos. Ik draag ze ook met overhemden, maar ook met een hoodie.Alwayshappyz schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:30:
[...]
Thanks! Zien die er ook nog gekleed uit, of komt het meer in de buurt van een joggingbroek? Ik draag veel smart casual, dus casual knitted overhemden of polo’s, en moet er wel een beetje bijpassen.
Ik draag al jaren shirts van de zeeman als ondershirt of als sportshirt. Zit lekker gaat lang mee en ze hebben een extra lang soort wat bij mij erg fijn is met sporten omdat ik anders een croptop aan lijk te hebben als ik oefeningen boven mijn hoofd doeDeathchant schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:50:
https://www.zeeman.com/nl/onze-basics/heren.html
Noshirts vind ik hele fijne shirts.Deathchant schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:50:
Een broek van ze gehaald (The Longs), en ben heel tevreden, wat zitten die lekker!millerman_sf schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:05:
[...]
Dat kun je op de website wel zien toch? Zien er uit als chinos. Ik draag ze ook met overhemden, maar ook met een hoodie.
Ik ben zelf groot fan van de t-shirts van de Hema als ondershirt.Deathchant schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:50:
Ze hebben speciale ondershirts, maar ik draag zelf altijd de gewone slim-fit modellen. Deze zijn er ook in een variant met bamboe erin wat misschien voldoet aan je wens voor zweetafvoer?
En deze shirts zijn er ook in het zwart, met v-hals, en extra lang. (alle varianten mogelijk)
Vraag: kwalitatieve polo’s voor lange en slanke mannen?
Tips:
Broeken: mr marvis
Overhemden: Profuomo
Korte broek: Fjallraven
Schoenen: Timberland
Sandalen: Teva
Tips:
Broeken: mr marvis
Overhemden: Profuomo
Korte broek: Fjallraven
Schoenen: Timberland
Sandalen: Teva
Girav. Ik ben er erg tevreden over en mijn halve kledingkast hangt er vol mee. Vooral omdat ze veel maten hebben die je bij normale merken niet ziet. Eenmaal je maat en alles past van de shop.Nightfire schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:49:
Vraag: kwalitatieve polo’s voor lange en slanke mannen?
Als je voor een ondershirt gaat dan alsjeblieft eentje met een extra diepe v-hals. Het ziet er zo ontzettend slordig uit als je een trui over overhemd draagt en je ondershirt is zichtbaar.Dirtbiter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:40:
[...]
Ik ben zelf groot fan van de t-shirts van de Hema als ondershirt.
Ze hebben speciale ondershirts, maar ik draag zelf altijd de gewone slim-fit modellen. Deze zijn er ook in een variant met bamboe erin wat misschien voldoet aan je wens voor zweetafvoer?
En deze shirts zijn er ook in het zwart, met v-hals, en extra lang. (alle varianten mogelijk)
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Eens - het heet niet voor niets een ondershirtTsurany schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:58:
[...]
Als je voor een ondershirt gaat dan alsjeblieft eentje met een extra diepe v-hals. Het ziet er zo ontzettend slordig uit als je een trui over overhemd draagt en je ondershirt is zichtbaar.