Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47
ramrodwillem schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:03:
Sinds de laatste up date kan ik niet meer kiezen om mijn foto,s die per dag zijn gemaakt apart te zien, alles wordt nu onder 1 maand verzamelt, is dit nog aan te passen , vindt het niet handig.

Bij WA zit nu een icoontje van Meta AI, is dit nog weg te krijgen, zit er niet op te wachten.
Als ik de gallary open, dan op Camera klik kan ik door op de 3 puntjes rechtsboven te klikken en dan sort te selecteren de volgende opties zien. Ik neem aan dat het schuifje onderin bij jou uit staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/boyOblEYBNR9DC7x3IqzVACQbFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zMavVKJAGMXoK5NRntShwHOp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@ramrodwillem @Gismo1979 In WhatsApp is Meta AI helaas niet uit te schakelen. Wat je nog kan proberen is een oudere whatsapp APK file vinden waarin Meta AI nog niet geactiveerd was. Vervolgens auto-updates voor whatsapp uitzetten en hopen dat je oudere versie nog lang blijft werken..

Dus je kan dit proberen: https://www.reddit.com/r/...s_app_latest_version_tip/ . Pas wel op met verwijderen Whatsapp ivm chat historie en back-ups etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Gismo1979 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:23:
[...]

Bij mij worden ze nog per dag verzameld (al gebruik ik de album indeling).

Meta AI is helaas niet te verwijderen. Als je erachter komt dat het wel kan: laat het me s.v.p. weten. Ik wil er ook vanaf..
Meta AI aims to be a helpful assistant to aid with your questions. You can’t disable Meta AI, but engaging with it on WhatsApp is completely optional.

Personal chats with friends and family are protected with end-to-end encryption so that no one else can read, listen to or share them, not even WhatsApp.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-09 11:20

W84

Zet iig Advanced Chat Privacy aan in WhatsApp. Dit moet helaas wel per contact maar dan is Meta AI wel uitgesloten van die chats. Verder kun je Blokada installeren en alles wat met Meta, FB, AI, Bixby blokkeren. Je moet voor de gein eens kijken hoeveel data van je weglekt naar allerlei servers. Met Blokada heb je dat zelf in de hand. Ik heb zelf geen FB meer (gelukkig) en er zijn nog altijd verzoeken naar FB servers zoals de tracking pixels en Meta. Die worden allemaal tegengehouden. Data lekt dan iig niet weg. :)

[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 02-09-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring met Galaxy AI: Ik heb gisteren voor de eerst echt gebruik gemaakt van AI Samsung. Sinds anderhalf jaar weer. Ik gebruik AI nooit. Vorige jaar heb ik 1 keer voor de grap met mijn neef via telefoongesprek via de tolk van Galaxy AI gesproken en toen was Nederlands nog niet beschikbaar. Gelukkig nog allemaal gratis er gingen toen geruchten bij uitkomen van de S24 Ultra dat dit weleens ooit in een soort abonnement zou worden.

Ik ben momenteel met vakantie en ik kan maar niet met mijn zwager en zijn familie praten. Alles wordt door mijn vrouw vertaald voor mij.

Nu heb ik gisteren Samsung AI erbij gepakt en ik kan nu met mijn zwager praten. Vanuit het Nederlands naar het Frans, en hij begreep mij meteen wat ik bedoelde wat een uitkomst. Hij spraak in het Frans en ik wist meteen wat hij bedoelde :)
Toch leuk dit. Hij heeft een iPhone 13 en volgens mij bestaat dit niet voor de iPhone? Hij heeft ook een Galaxy S20 Ultra van mijn vrouw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYtDpKTBckAlkb_JDDZCetCWKKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJuuoIFnKO8RInKsvzN13QSP.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk wordt dit nooit omgezet in een abonnement.

[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 03-09-2025 14:07 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:54:
Mijn ervaring met Galaxy AI: Ik heb gisteren voor de eerst echt gebruik gemaakt van AI Samsung. Sinds anderhalf jaar weer. Ik gebruik AI nooit. Vorige jaar heb ik 1 keer voor de grap met mijn neef via telefoongesprek via de tolk van Galaxy AI gesproken en toen was Nederlands nog niet beschikbaar. Gelukkig nog allemaal gratis er gingen toen geruchten bij uitkomen van de S24 Ultra dat dit weleens ooit in een soort abonnement zou komen.

Ik ben momenteel met vakantie en ik kan maar niet met mijn zwager en zijn familie praten. Alles wordt door mijn vrouw vertaald voor mij.

Nu heb ik gisteren Samsung AI erbij gepakt en ik kan met mijn zwager praten. Vanuit het Nederlands naar Frans en hij begreep mij meteen wat een uitkomst.

[Afbeelding]

Hopelijk wordt dit nooit omgezet in een abonnement.
Waarschijnlijk wel hoor, maak je geen illusies, al die miljarden moeten worden terugverdiend. Vanaf het moment dat iedereen het een tijd gratis heeft kunnen gebruiken, er aan gewend is en niet meer zonder kan, wordt de strop langzaam strakker getrokken. Van de kleine lettertjes op de website van Samsung:
"Galaxy AI-functies zijn tot eind 2025 gratis beschikbaar op ondersteunde Samsung Galaxy-modellen".
Nou lijkt me 2026 een beetje vroeg, maar ik schat in dat we zo rond 2027 behalve met onze data ook moeten gaan betalen met abonnementsgeld.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of-Aaargh schreef op woensdag 3 september 2025 @ 14:07:
[...]

Waarschijnlijk wel hoor, maak je geen illusies, al die miljarden moeten worden terugverdiend. Vanaf het moment dat iedereen het een tijd gratis heeft kunnen gebruiken, er aan gewend is en niet meer zonder kan, wordt de strop langzaam strakker getrokken. Van de kleine lettertjes op de website van Samsung:
"Galaxy AI-functies zijn tot eind 2025 gratis beschikbaar op ondersteunde Samsung Galaxy-modellen".
Nou lijkt me 2026 een beetje vroeg, maar ik schat in dat we zo rond 2027 behalve met onze data ook moeten gaan betalen met abonnementsgeld.
Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement. Het wordt zo te zien wel steeds uitgesteld. Oorspronkelijk was het de bedoeling om bij het uitkomen van S25 generatie betaald abonnement in te voeren voor de S24.

Hopelijk komt het toch niets van terecht of hopelijk stellen ze het steeds uit. Want ik zal denk ik geen abonnement nemen of als ik op vakantie ben voor 1 maand. Hopelijk zit je er niet meteen 1 jaar aanvast als het wordt ingevoerd.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:52
"Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement." Is dit niet een beetje overdreven? Waarom moet het gratis zijn/blijven als je zelf zegt "wat een uitkomst"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eastend schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:28:
"Wat verschrikkelijk om te lezen dat ze toch nog plannen hebben om dit betaald te maken met een abonnement." Is dit niet een beetje overdreven? Waarom moet het gratis zijn/blijven als je zelf zegt "wat een uitkomst"?
Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:00:
[...]

Ik snap niet waarom alles maar in een vorm van een abonnement moet. Ze geven eerst ons iets en dan vervolgens wordt dit omgezet in een abonnement
Maar, ik kan me herinneren dat bij de introductie van de S24 al onduidelijkheid was welke "AI functies" gratis waren en voor hoe lang? nieuws: Samsung: Galaxy AI-functies van S24-serie zijn 'ten minste' tot eind ... bijvoorbeeld

Even los van "waarom moet alles een abbo worden"; als je gewoon AI dingen wil via de PC moet je ook investeren in hetzij lokaal dikke(re) hardware en LLM's. Of je koopt een duur/duurder/extreem abonnement bij 1 van die hype-bedrijven tot dik over de 200 Euro per maand zelfs.

Het kan zijn dat ik het business-model niet begrijp dus laat me graag voorlichten hoe "AI" wel geld opbrengt terwijl het semi-lokaal en geoptimaliseerd voor SoC's op je telefoon moet kunnen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 01:31
Het ligt natuurlijk een beetje genuanceerder:

Samsung bracht het als een feature van de S24 om die te verkopen. Deels zou AI dan ook gewoon lokaal op de telefoon draaien. AI zou ook nog veel verder ontwikkeld worden, want het stelde geen bal voor toen de S24 ermee uitkwam.

Is het dan fair, om later te laten betalen, voor die zaken onder AI die lokaal op de telefoon zouden moeten kunnen draaien? Is het fair om de telefoon daarmee destijds zo expliciet te promoten?

laurxp laat in zijn reactie van destijds goed zien hoe het is: https://tweakers.net/nieu...ction=19527470#r_19527470

"Als het op de cloud draait, waarom marketen ze het dan als een feature van de telefoon?

Of het draait op de telefoon, in welk geval ze het prima mogen promoten als een nieuwe feature van de S24 - maar het absurd zou zijn om er in de toekomst extra geld voor te vragen, of het draait in de cloud, in welk geval ze er prima geld voor mogen vragen - maar het absurd zou zijn om het te brengen als een feature van de S24.

Ze proberen hier van twee walletjes te snoepen, en voor zulke "rent-seeking" mogen ze wat mij betreft best afgestraft worden door de pers."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:52
Van der Berg schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:00:
[...]
Waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Nu online
Ik had toch ergens duidelijk gelezen dat ze net juist zouden afstappen van een abonnementsvorm voor AI.

Als ik deze link vindt zal ik deze post updaten.

Edit: Hier is de link: https://www.sammobile.com...ever/?utm_source=telegram

[ Voor 31% gewijzigd door Geraedus op 06-09-2025 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geraedus schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 11:59:
Ik had toch ergens duidelijk gelezen dat ze net juist zouden afstappen van een abonnementsvorm voor AI.

Als ik deze link vindt zal ik deze post updaten.

Edit: Hier is de link: https://www.sammobile.com...ever/?utm_source=telegram
Dit is goed nieuws inderdaad om te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 06:51
Morgen tweakers!
Om werk en privé zaken gescheiden te houden gebruik ik graag de secure folder. Ik heb echter het probleem dat wat ik ook probeer, ik krijg geen notificaties van apps uit de secure folder. Om het te testen heb ik even discord in secure folder gezet omdat ik daar veel notificaties krijg.

Als ik discord buiten de secure folder om draai krijg ik alle notificaties die ik verwacht, zet ik het in de secure folder, dan krijg ik helemaal niets. Zelfde probleem dus voor bijvoorbeeld microsoft teams.

De secure folder app heeft in de app info de rechten om notificaties te sturen. Binnen de settings van secure folder heb ik dan ook de apps weer rechten gegeven om notificaties te sturen.

Iemand enig idee wat ik hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@pimjai Hier hetzelfde! Maar dan met zakelijk WA -account in de secure-folder. Ik draai wel Nova Launcher en dacht lang dat het daarmee te maken had.

Ik krijg overigens wel als ik naar beneden swipe te zien (zonder inhoud) dat er op dat WA-account wat is binnengekomen. Badges zie ik dan weer nooit op mijn startscherm (Nova) van zaken uit de secure-folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
@robbvdb vreemd, ik krijg dus ook helemaal niets tussen mijn notificaties vanuit de secure folder, ook geen notificaties zonder inhoud. Dat terwijl de secure folder wel gewoon notificatie rechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26

Chocoball

瞧好吧!

@pimjai Ik heb er geen ervaring mee maar had je deze Samsung instructie al gevonden en gevolgd?

https://www.samsung.com/us/support/troubleshoot/TSG10007275/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

MartNL

Nieuwe Google beveiligings Update van Augustus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u2ABSqHWtoZCtfJZoeupCaCGtpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/20WABaDduRhjsY5LO7gqqZaV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

MartNL

Ik zal ook nog even posten voor de mensen die het niet weten. Je kunt ook je Playstore updaten.

Dit is in de settings van de Playstore.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcbySD3ZSqVQVKmAcGEet6CA97o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAv21UwpRVpI84FhzazxFs38.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MartNL op 10-09-2025 07:53 ]

• pimjai
Chocoball schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 20:50:
@pimjai Ik heb er geen ervaring mee maar had je deze Samsung instructie al gevonden en gevolgd?

https://www.samsung.com/us/support/troubleshoot/TSG10007275/
Thanks die had ik nog niet gezien. Stap 1 kan ik niet uitvoeren, ik heb volgens de Samsung store de nieuwste versie van secure folder, maar de optie "Allow background activity while locked" is bij mij niet te vinden. Overige stappen brengen helaas niets nieuws. Toch een vreemd probleem dit, ga erg aan mezelf twijfelen 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MartNL schreef op woensdag 10 september 2025 @ 07:49:
Nieuwe Google beveiligings Update van Augustus.
[Afbeelding]
Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

ArcticWolf schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
[...]

Blijf mij verbazen dat dit niet standaard wordt gecheckt om de X tijd en je daar geen melding over krijgt, je moet maar gokken of die update er is en of die geïnstalleerd wordt (als dat al gebeurt)
Wat ik meer irritant vind is dat de controle onder Security & Privacy bij Updates een groen vinkje aangeeft terwijl er een Google Play System update aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Martinspire

Awesomeness

ArcticWolf schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:31:
[...]

Hier doet ie ze anders gewoon downloaden, maar niet meteen zodra er een nieuwe versie is en niet zolang ik overdag met mijn toestel bezig ben. Sure, je kunt handmatig checken en dan ben je sneller, maar dit soort dingen hoeven niet altijd direct binnen te worden gehengeld.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:40

vpm

Think, tinker, tank

Een tijdje terug postte ik dat mijn S24U launcher (Nova) regelmatig niet meer reageert bij wake-up. Het leek even verband te houden met de app die ik nog open had staan. Nu ik van Nova af ben, merk ik het probleem echter nog steeds. Het schijnt dus een probleem van de telefoon zelf te zijn. Het gebeurt voornamelijk als ik nog een app open had staan, mijn scherm ontgrendel, de app wegduw (home gesture). Daarna reageert het scherm nergens meer op. Dan schakel ik het scherm kort uit/aan, en dan werkt het weer. Het gebeurt slechts sporadisch, maar het is wel behoorlijk irritant.

Heeft iemand anders hier last van (en een oplossing)? Zoekmachines geven tegenwoordig alleen bs.
Geen zin om factory reset te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
vpm schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:37:
Een tijdje terug postte ik dat mijn S24U launcher (Nova) regelmatig niet meer reageert bij wake-up. Het leek even verband te houden met de app die ik nog open had staan. Nu ik van Nova af ben, merk ik het probleem echter nog steeds. Het schijnt dus een probleem van de telefoon zelf te zijn. Het gebeurt voornamelijk als ik nog een app open had staan, mijn scherm ontgrendel, de app wegduw (home gesture). Daarna reageert het scherm nergens meer op. Dan schakel ik het scherm kort uit/aan, en dan werkt het weer. Het gebeurt slechts sporadisch, maar het is wel behoorlijk irritant.

Heeft iemand anders hier last van (en een oplossing)? Zoekmachines geven tegenwoordig alleen bs.
Ook soms last van op willekeurige momenten (S24U). M'n vriendin ook (S24+). Geen idee wat de oorzaak is, heb system cache al geleegd. Hopelijk is het met de volgende Android upgrade gefixt..

Heb je een waardige Nova vervanger trouwens? Nu dat EOL is moet ik voor het eerst sinds 10 jaar over op een nieuwe launcher waarschijnlijk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:43

KL643

beeldaandemuur

Nova ook eraf gegooid hier en nu terug op standaard Samsung launcher. Wel even wennen maar heb nog niet echt een waardig alternatief gevonden (ook met oog op privacy).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 15:56

Rio

Ik heb al een boek

KL643 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:07:
Nova ook eraf gegooid hier en nu terug op standaard Samsung launcher. Wel even wennen maar heb nog niet echt een waardig alternatief gevonden (ook met oog op privacy).
Ik was ook een fervent liefhebber van andere launchers, Nova met name. Op een gegeven moment mee gestopt jaar of drie geleden, geen seconde gemist. De standaard launcher heeft -voor mij- alles wat ik nodig heb.

• Geraedus
  • Nu online
vpm schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 12:37:

Al eens de Telefoon in recovery modes gezet en daar clear cache uitgevoerd?.

PS: Jammer dat je een veel voorkomende oplossing uitsluit, dan heeft contact opnemen met Samsung ook geen zin meer als je de meeste zaken al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 20:40

vpm

Think, tinker, tank

stin00 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 13:10:
[...]
Heb je een waardige Nova vervanger trouwens? Nu dat EOL is moet ik voor het eerst sinds 10 jaar over op een nieuwe launcher waarschijnlijk :-(
Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb nu een aantal dagen Microsoft Launcher draaien. Die heb ik vroeger ook een tijdje gehad. Je kunt die wel enigszins gelijk instellen als Nova. Ik heb nu een dock van 3 rijen (uitklapbaar) en gestures zoals ik ze bij Nova ook had ingesteld. One-handed is deze wel prettig te gebruiken.

Een andere optie is Kvaesitso (via APK). Ik vind het "search first" wel leuk. Het doet bijv. automatische berekeningen/conversies, geeft directe links naar contacten binnen Whatsapp (e.d.). Nadelen zijn dat het een single-page launcher is, en alle widgets in een drawer zet. Ook de dock staat maar X aantal toe. De app drawer is one-handed nogal onhandig.

Ik heb MS launcher nu als een best-of-both-worlds (Nova x Kvaesitso) ingesteld, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het went allemaal sneller dan gedacht.
Geraedus schreef op woensdag 17 september 2025 @ 06:06:
Al eens de Telefoon in recovery modes gezet en daar clear cache uitgevoerd?.

PS: Jammer dat je een veel voorkomende oplossing uitsluit, dan heeft contact opnemen met Samsung ook geen zin meer als je de meeste zaken al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen.
Welke cache moet ik legen? Ik heb wel al meermaals de cache partitie weggegooid.

Ik vind factory reset niet echt een oplossing. Dit wordt veelal door support geopperd, maar het is natuurlijk een paardenmiddel. Mensen zetten hun hele hebben en houden op een telefoon en een reset is niet heel eenvoudig. Zeker icm authentication, als je telefoon daar de enige sleutel toe is.

[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 17-09-2025 15:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

In Korea is vanaf vandaag de stable version van One UI 8 voor de S24 serie beschikbaar gekomen en heeft als firmware versienummer S92xNKSU4CYI7. Dat is 3 dagen eerder dan de verwachte planning van 25 september maar vooralsnog alleen in Korea uitgerold.

https://www.sammobile.com...stable-update-galaxy-s24/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
Chocoball schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:20:
In Korea is vanaf vandaag de stable version van One UI 8 voor de S24 serie beschikbaar gekomen en heeft als firmware versienummer S92xNKSU4CYI7. Dat is 3 dagen eerder dan de verwachte planning van 25 september maar vooralsnog alleen in Korea uitgerold.

https://www.sammobile.com...stable-update-galaxy-s24/
Heb hem inmiddels op de S25U -die ik naast de 24U heb- al geïnstalleerd. Net iets vlotter allemaal en direct na installatie super laag in batterijgebruik. Dus wel positief op zich maar niets wat je mist to.v. het oude.

Verder weinig schokkends qua veranderingen in gebruik van de telefoon of uiterlijkheden.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
momenteel one ui 8 aan het installeren op de s24 FE :*)

EDIT : https://www.sammobile.com...now-grab-one-ui-8-update/

[ Voor 45% gewijzigd door Vincent91 op 25-09-2025 13:40 ]

• Dhrzao
  • Laatst online: 26-09 21:06
Nog niets op de S24 Ultra hier. Meestal zijn updates aan het einde van de middag pas live toch?
Dhrzao schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:36:
Nog niets op de S24 Ultra hier. Meestal zijn updates aan het einde van de middag pas live toch?
Hier ook nog niets, ik heb net even gecheckt op mijn S24 Ultra. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Van der Berg schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:37:
[...]

Hier ook nog niets, ik heb net even gecheckt op mijn S24 Ultra. Ik ben benieuwd en kijk er naar uit.
ik zie helaas niet veel veranderingen

enkel adaptive clock en now brief zijn er nu standaard bij

ook zal er iets aan de batterij optimalisatie gedaan zijn maar dit moet ik de volgende dagen nog ontdekken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:48
Op mijn S24U is hij beschikbaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vz43blUCeV_KW0ZERrOECtK15xE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtMQbRGRdgOuxBP4u612gr92.jpg?f=fotoalbum_large

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:13

knakworst

Get more sats!

Van der Berg schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:37:
[...]

Net ook nog niet, maar nu wel. 3388 MB. ONE UI 8, Android 16, patch 1 september.

Edit: En geïnstalleerd. Zoek de verschillen :+

Suggestie in de instellingen terwijl ik toche echt OneUI 8 heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNjySJCn1MpsbuVqKGpj8pObpz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiTN6gJcncIC3IaeQvoNKjCG.jpg?f=fotoalbum_large

swypen over toetsenbord werkte niet, maar na downloaden NL taal, weer wel gelukkig.

[ Voor 49% gewijzigd door knakworst op 25-09-2025 16:52 ]

• Dhrzao
  • Laatst online: 26-09 21:06
Hier is hij inmiddels binnen!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op S24FE ook beschikbaar en geinstalleerd.

• ArcticWolf
  • Niet online
Krijg de update nu ook binnen op m'n S24

Installeren duurde wel even :o

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2025 18:19 ]

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 17:31
Qua tijd duurt het 10 min om de update te installeren. Houd hier dus rekening mee 😁

• ArcticWolf
  • Niet online
Vincent91 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:18:
[...]

ik zie helaas niet veel veranderingen

enkel adaptive clock en now brief zijn er nu standaard bij

ook zal er iets aan de batterij optimalisatie gedaan zijn maar dit moet ik de volgende dagen nog ontdekken
Open en sluiten van apps ziet er leuker uit, enige wat mij is opgevallen in ieder geval haha

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 25-09-2025 18:25 ]

• Geraedus
  • Nu online
One ui 8.5 wordt pas interessant, daar zijn al inmiddels videos over gepost op YouTube.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier geïnstalleerd. Geen enkel probleem ondervonden. Ik heb wel de systeem cache gewist om "schoon" met One UI 8 en Android 16 te beginnen.

De FOMO guys op de socials klagen alweer dat alles hetzelfde is gebleven. :+

[ Voor 28% gewijzigd door sjaool op 25-09-2025 19:47 ]

"When you grow up your heart dies"

• Geraedus
  • Nu online
sjaool schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:44:
Hier geïnstalleerd. Geen enkel probleem ondervonden. Ik heb wel de systeem cache gewist om "schoon" met One UI 8 en Android 16 te beginnen.

De FOMO guys op de socials klagen alweer dat alles hetzelfde is gebleven. :+
Er is ook weinig veranderd 🤡

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Geraedus schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:03:
[...]

Onder motorkap genoeg natuurlijk. Maar ja, dat zie je niet. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier zojuist de update binnen van ONE-UI 8 Android 16 op mijn S24 Ultra (Nog 5 Android OS updates te gaan tot Android 21) Hopelijk hou ik het vol en vanaf Android 22 nieuwe smartphone :)
Op mijn Tab S10+ nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xg9vcp__3NKbe_86nptl4Hzl2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfgS2qJb3LKF5wflcgGvTuPM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Van der Berg op 26-09-2025 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

[...]

De weeranimatie is anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Dit vat ook wel samen waardoor ik door de bank genomen langer met mijn mobieltje doe dan pakweg 10 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Als het goed is 2 oktober komt die update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07:06
Zijn er ook S24/25 (Ultra) gebruikers hier die de oude Classic Dex hebben gebruikt?
Oorspronkelijk heb ik de S24 Ultra ook gekocht juist vanwege Samsung Classic Dex, nu helaas met NEW DEX vind ik persoonlijk de gebruikerservaring een flinke stap terug.
Automatisch starten van DEX is bij NEW DEX niet aanwezig, of ik heb het nog niet gevonden.
Oude look leek meer op Windows qwua gebruiksgemak. Dit is helaas nu ver te zoeken.
Hoop dat Samsung nu wat meer doet voor gebruiksgemak met de nieuwe DEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

knakworst schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 13:41:
[...]

Dit vat ook wel samen waardoor ik door de bank genomen langer met mijn mobieltje doe dan pakweg 10 jaar geleden.
En dit vat dan weer samen dat ze steeds duurder worden omdat we er minder vaak 1 kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Rio schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 20:25:
[...]

En dit vat dan weer samen dat ze steeds duurder worden omdat we er minder vaak 1 kopen
Galaxy S in 2010: 599
Dat is gaandeweg gestegen naar 849 euro. 42%.

Inflatie in Nederland laatste 15 jaar, 45%.

Ten opzichte van inflatie dus niet in prijs gestegen. En betere specs, en veel langere software ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

OK cool, dan ga ik met een gerust hart een S26U kopen binnenkort

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:30
Vandaag alles bijgewerkt naar Android 16.
Nadat hij opgestart was had Good lock 6 updates en Samsung zelf had 17 updates. Telefoon nog eens opgestart en Nova Launcher getest.
Alles werkt nog in de launcher dus we hebben er weer 1 jaartje bij. I'm happy.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen