Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-06 01:05
bribrab schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:20:
[...]

Verder eens met wat eerder al gezegd werd, als je op de juiste aanbieding kunt wachten (voor zowel de Samsung als het alternatief) dan ben je nauwelijks meer geld kwijt dan met een flagship van Xiaomi / Oneplus.
De aanbiedingen van de s23 en de s24 waren zeker goed. Maar gezien het mindere resultaat van Samsung vraag ik me af of de s25 ook een goede openingsaanbieding zal krijgen. De introductie van de tab s10 was nogal karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:59
Peatsmoke schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Om veel redenen die al genoemd zijn, maar voor mij is de belangrijkste reden dat het geen Chinese hardware is.
Hardware zal wel meevallen toch, die gebruiken ook gewoon Quallcomm voor soc, modem etc.
Veel hardware zal wel overeenkomen met wat er in een Samsung zit, die gebruiken ook niet allemaal Koreaanse onderdelen.
Bij de software geld dat natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 21:54
Nog even terug komen op de Nederlandse taal die nu voor een gedeelte met AI werkt. Ben ik nu de enige die het al kan gebruiken? Er moeten toch wel meer zijn? Bij mij kwam er plots na een herstart nieuwe functies bij en kon ik het instellen via dat pop-up venstertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 18:30

F55

Ryan_ schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:44:
[...]

Ik gok dat je moederbord stuk is. Ik heb dit ook wel eens gehad met een ouder type Samsung telefoon.
Hij is retour met de belofte dat ik een voucher krijg om de set, telefoon en watch voor dezelfde prijs weer te bestellen, ik moet het eerst zien, dit heeft bijna 3 weken gekost en de service is o,o van Samsung schrikbarend als je op hun FB pagina kijkt, en de ervaringen die ik heb mee gemaakt de laatste weken met de communicatie van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

Akemi schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:02:
[...]

Er zit een optie in je telefoon die je telefoon reset wanneer nodig. Die staat waarschijnlijk aan.
Ik zou graag willen weten waar ik die optie kan vinden? De telefoon is retour en als alles goed komt kan ik een nieuwe bestellen dus wel handig om te weten waar deze optie is te vinden, want bij terugplaatsen van alle apps en instellingen zou die dan ook misschien weer deze instelling overnemen!?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:48
F55 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:56:
[...]

Ik zou graag willen weten waar ik die optie kan vinden? De telefoon is retour en als alles goed komt kan ik een nieuwe bestellen dus wel handig om te weten waar deze optie is te vinden, want bij terugplaatsen van alle apps en instellingen zou die dan ook misschien weer deze instelling overnemen!?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeKrDoyi8LzUU3z83VhURV_Jg2Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z3QvFLgFRXy0DdgZ2J0D1Imd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05Npr3xGCAp7no3SUsavJsnmGA4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U9QUjEiYHBB1RJDbeDX27QKJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59
SamSid schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

De aanbiedingen van de s23 en de s24 waren zeker goed. Maar gezien het mindere resultaat van Samsung vraag ik me af of de s25 ook een goede openingsaanbieding zal krijgen. De introductie van de tab s10 was nogal karig.
Ik denk eerder dat ze gezien het resultaat met hun eigen Exynos Soc komen in de S25..... want Qualcomm snapdragon socs zijn veel duurder qua inkoop..... we zien wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:43
danda schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:36:
[...]

Ik denk eerder dat ze gezien het resultaat met hun eigen Exynos Soc komen in de S25..... want Qualcomm snapdragon socs zijn veel duurder qua inkoop..... we zien wel!
Of Exynos in de S25 en S25+, en dat Samsung na de tablets ook in de S25 Ultra overstapt op de (verrassend goede) MediaTek Dimensity (9300+ of 9400). We gaan het over een paar maanden zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danda schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 00:36:
[...]

Of net als in hun Tab S10 generatie een Mediatek Dimensity 9300+ of de aangekondigde 9400 SoC

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

Top bedankt ga ik naar kijken als ik een nieuwe heb. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren! de telefoon is retour ik zou een coupon krijgen om opnieuw te bestellen. afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
Dag allen, ik was even op zoek naar een algemene android vragen topic maar die kon ik zo niet vinden dus stel de vraag hier maar even. Mijn vriendin krijgt dadelijk de S24 Ultra binnen en heeft momenteel nog 2 android telefoons voor werk en prive. Bedoeling is om de S24 dus met dual sim in te zetten ter vervanging van beide telefoons.

Nu mag ik natuurlijk ervoor gaan zorgen dat de whatsapp back-ups van beide telefoons weer terug komen op de S24 en moet dat natuurlijk wel goed gaan. Uiteraard is op het gekoppelde google-account onvoldoende ruimte om alles inclusief media te back-uppen. Mijn googleaccount heeft een betaalde versie met meer ruimte dus daar kan het wel op. Heb 1 en ander uitgezocht en wil het volgende gaan doen, maar dacht toets het hier even of ik niet iets over het hoofd zie.

1. Op beide telefoons voeg ik via whatsapp een extra google-accont toe om te back-uppen, mijn eigen account.
2. Ik laat beide telefoons een volledige back-up inclusief media maken naar mijn account.
3. Voor de zekerheid kopieer ik de back-ups lokaal/ naar NAS
4. Ik schakel de oude telefoon uit
5. Verwijder de back-up uit het oude google-account va mijn vriendin
6. Schakel de nieuwe telefoon in, voeg de sim toe en koppel via Android het google account van mijn vriendin. Er is dan geen back-up te vinden (want verwijderd op het oude account)
7. Via whatsapp voeg ik een 2e google-account toe (mijn eigen) en daar is de back-up dan te vinden of te herstellen
8. Ik herhaal deze stappen voor de 2e telefoon

Is dit een beetje de volgordelijkheid die ik moet volgen om dit te realiseren? Enige waar ik wat over twijfel is bij de initiële activatie er dus geen back-up gevonden kan worden, en of het dan mogelijk is om nadat je een 2e account koppelt de back-up die daar te vinden is hersteld kan worden.

Mocht deze vraag nu beter elders gesteld worden hoor ik dat graag, dank alvast _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Dirrukje schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:40:
Uiteraard is op het gekoppelde google-account onvoldoende ruimte om alles inclusief media te back-uppen. Mijn googleaccount heeft een betaalde versie met meer ruimte dus daar kan het wel op.
Je kunt ook Google Drive abo nemen voor een maand op haar account. Ben je eenmalig 1,99 euro kwijt en de kans op gedoe flink geminimaliseerd. En als je mazzel hebt is de eerste maand zelfs gratis (proefperiode)...meteen opzeggen als alles ingericht is.

Kwestie van normaal backup draaien. En de S24 normaal inrichten met haar account.

[ Voor 17% gewijzigd door Mother_lepard op 23-10-2024 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nederlandstalige AI komt naar alle waarschijnlijkheid op 28 oktober:
https://www.galaxyclub.nl...laxy-ai-leert-nederlands/

Nu ook op de frontpage: nieuws: Samsung brengt op 28 oktober ondersteuning Nederlandse taal voor Gala...

[ Voor 52% gewijzigd door Gismo1979 op 23-10-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

Gismo1979 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:48:
Nederlandstalige AI komt naar alle waarschijnlijkheid op 28 oktober:
https://www.galaxyclub.nl...laxy-ai-leert-nederlands/
Het zou tijd worden. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-06 11:49
pimjai schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Was op mijn "oude" S23 ultra ook sinds de laatste update, hij geeft die optie alleen nog als je 6 cijfers in je pincode opneemt. Op de S24 ultra krijg ik het wel geactiveerd middels een workaround die iemand gaf in het S23 topic:

1. Start met nieuwe pincode in te stellen
2. Vul je pincode van 4 cijfers in
3. Voeg nog 2 willekeurige cijfers toe, de optie verschijnt om te confirmen zonder OK te tappen

4.Zet de optie UIT
5.Zet de optie terug AAN
6.Verwijder de twee laatste cijfers weer
7.continue, confirm etc.
Ik heb sinds kort de s24 LE. Kan iemand bevestigen dat deze workaround niet meer werkt? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Ach, Iphone-eigenaars hebben hier nog helemaal geen AI-functies, zolang Apple niet wil voldoen aan de EU-regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Of-Aaargh schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:13:
[...]

Ach, Iphone-eigenaars hebben hier nog helemaal geen AI-functies, zolang Apple niet wil voldoen aan de EU-regels.
Om heel eerlijk te zijn weet ik nog niet wat AI voor mij kan betekenen aangezien ik het sinds de aankoop van mijn S24 Ultra niet heb kunnen proberen. Ja, alleen de AI-functies voor fotobewerking. Verder moet ik dus a.s. maandag afwachten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
sjaool schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:15:
[...]

Om heel eerlijk te zijn weet ik nog niet wat AI voor mij kan betekenen aangezien ik het sinds de aankoop van mijn S24 Ultra niet heb kunnen proberen. Ja, alleen de AI-functies voor fotobewerking. Verder moet ik dus a.s. maandag afwachten. :)
Ik kijk vooral uit naar de ondersteuning voor Nederlands in Samsung Notes, zoals automatisch omzetten van spraak naar tekst, en samenvatten/opmaken van notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Of-Aaargh schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

Ik kijk vooral uit naar de ondersteuning voor Nederlands in Samsung Notes, zoals automatisch omzetten van spraak naar tekst, en samenvatten/opmaken van notities.
Het samenvatten van een vergadering lijkt mij ook wel iets om uit te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
En het taalpakket Nederlands is beschikbaar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-06 10:51
Gabriel_Knight schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:43:
En het taalpakket Nederlands is beschikbaar :-)
en waar vind ik dat ergens? ik kijk nu bij de verschillende AI onderdelen in het instellingen menu maar kan nergens Nederlands vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
Instellingen, Algemeen beheer, Taalpakketten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:38

Muzzy

Aan het dieken

Dank, wordt weer tijd om alle AI opties te checken op mijn telefoon. Gebruik hem nu eigenlijk te weinig.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Gabriel_Knight schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:51:
Bij mij staat hier geen Nederlands tussen. Even wacht nog.

Nu net is het hier ook beschikbaar gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gismo1979 op 28-10-2024 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
Gabriel_Knight schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 11:51:
Thx.

Maar heb jij/jullie dan ook dat er best veel andere talen geïnstalleerd zijn?
Bij mij staan er dan de volgende:
  • Mexican
  • Hindi
  • Polish
  • Russian
  • Thai
  • Vietnamese
Nu wil ik al die talen niet, maar als ik ze dan verwijder, dan zie ik ze wel weer terug bij galaxy storre als dat er een update voor is.

Of wel, ik verwijder ze, maar bij een volgende update rond via de galaxy store heb ik ze er weer op staan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06:38

Muzzy

Aan het dieken

stimpyrulez schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Thx.

Maar heb jij/jullie dan ook dat er best veel andere talen geïnstalleerd zijn?
Bij mij staan er dan de volgende:
  • Mexican
  • Hindi
  • Polish
  • Russian
  • Thai
  • Vietnamese
Nu wil ik al die talen niet, maar als ik ze dan verwijder, dan zie ik ze wel weer terug bij galaxy storre als dat er een update voor is.

Of wel, ik verwijder ze, maar bij een volgende update rond via de galaxy store heb ik ze er weer op staan...?
Ik had exact dezelfde erop staan. Inmiddels verwijderd. Heb niet naar de store gekeken verder.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
What worked for me was

installing them through the Samsung Store "Update" [2. maybe optional: go to Settings, General Management, Language packs. Update the language(s) once more there]

Go to Settings, Apps, find all unwanted TTS apps and disable them

Go back to the Language packs settings and remove them again.

The store shouldn't show the TTS apps as updates again

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Gismo1979 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Bij mij staat hier geen Nederlands tussen. Even wacht nog.

Nu net is het hier ook beschikbaar gekomen.
voor diegenen die Nederlands er nog steeds niet bij hebben staan: door handmatig de datum van je telefoon op 29 oktober te zetten, verschijnen de nieuwe taalpakketten – waaronder Nederlands – wel in de lijst.
(tip kwam van galaxy club.nl)

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 16:29
Bijzonder weer: Op mijn S24U nog geen NL, op mijn S23 al wel .....

Maar eens kijken met bovenstaande workaround of het dan wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:51:
Bijzonder weer: Op mijn S24U nog geen NL, op mijn S23 al wel .....

Maar eens kijken met bovenstaande workaround of het dan wel werkt!
Bij mij staat er toch gewoon Nederlands op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6lHTG1troUuSr1k4hy028d7zSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xKPDq25W57tDmQ1k95bTxgbR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
S24: Datum omzetten naar 29 oktober werkte niet. Daarna terug gezet naar 28 oktober en naar automatisch en toen wel Nederlands zichtbaar!

S24U: Ondanks zelfde gedaan als bij de S24, nog steeds niet zichtbaar.

S23: Direct zichtbaar vanmiddag!

Vertel mij maar hoe het zit 8)7

EDIT: En uiteindelijk (zonder datum aanpassen) net ook opeens te downloaden op de S24U.

Lijkt dus gefaseerd per toestel uitgerold te worden.

[ Voor 67% gewijzigd door robbvdb op 28-10-2024 21:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Google Play System update voor oktober is ook beschikbaar. Nu ook met de Wallet tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:53
waar zou ik deze moeten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

stijnec1 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:26:
[...]

waar zou ik deze moeten zien?
Bij de tiles bovenin je scherm. Als je die bewerkt staat hij daar tussen. Je moet hem natuurlijk wel eerst even toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:11
Terug van mijn vakantie in Vietnam en voor het eerst alleen maar foto,s en video met de S24 ultra genomen.

Ik werk thuis met een IMac en wil nu de foto,s van de S24 op mn IMac krijgen, via Android file transfer lukt het blijkbaar niet meer.

Wat is nu de beste manier om dit te doen, gaat om zo,n 8Gb aan foto,s en video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07:11
Gewoon een kabeltje er tussen?

Ik ben windows gebruiker en voor dat soort dingen koppel ik hem gewoon via een kabel aan mijn pc. En dan ziet hij hem gewoon als een externe schijf. Imho kan het niet makkelijker.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ja naar een Windows PC waarschijnlijk maar naar een IMac werkt dat niet zo, of er moet wat verkeerd qua instellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:30
ramrodwillem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:15:
Ja naar een Windows PC waarschijnlijk maar naar een IMac werkt dat niet zo, of er moet wat verkeerd qua instellingen staan.
Als je de kabel in je telefoon prikt krijg je dan geen melding met usb opties? Soms staat bestands overdracht uit bijvoorbeeld.
En anders eventueel met het usb c verloopje naar usb en dan een usbstick in je telefoon.?

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Nee gebeurt niets,vroeger wilde Android File Transfer nog wel eens werken maar helaas doet niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:21
ramrodwillem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:49:
Nee gebeurt niets,vroeger wilde Android File Transfer nog wel eens werken maar helaas doet niets meer.
En via WeTransfer/Dropbox misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 22:55

MartNL

ramrodwillem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 11:15:
Als je op zoek bent naar een antwoord op de vraag “Hoe zet ik foto’s over van Samsung naar Mac?” dan is MacDroid wat je nodig hebt. Het is een Android-bestandsoverdracht-app die je in staat stelt om Android en Mac te verbinden en foto’s, video’s, muziek en mappen over te dragen. Dit betekent dat je met MacDroid gemakkelijk één of meerdere foto’s of een heel album van een Samsung-telefoon naar een Mac-computer kunt verplaatsen.

Je hebt alleen een USB-kabel nodig om je Samsung met Mac te verbinden. Geen andere accessoire is nodig. Nadat je het apparaat hebt aangesloten, krijg je toegang tot de inhoud rechtstreeks in de Finder-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:54
Google foto's 'photos.google.com' en dan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
ramrodwillem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:37:
Terug van mijn vakantie in Vietnam en voor het eerst alleen maar foto,s en video met de S24 ultra genomen.

Ik werk thuis met een IMac en wil nu de foto,s van de S24 op mn IMac krijgen, via Android file transfer lukt het blijkbaar niet meer.

De backup van Samsung foto's gaat naar Onedrive. Of heb je die niet aanstaan? Anders kun je op je Mac naar je Onedrive gaan en van daar de foto's en video's downloaden naar je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
MartNL schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 15:21:
[...]

Als je op zoek bent naar een antwoord op de vraag “Hoe zet ik foto’s over van Samsung naar Mac?” dan is MacDroid wat je nodig hebt. Het is een Android-bestandsoverdracht-app die je in staat stelt om Android en Mac te verbinden en foto’s, video’s, muziek en mappen over te dragen. Dit betekent dat je met MacDroid gemakkelijk één of meerdere foto’s of een heel album van een Samsung-telefoon naar een Mac-computer kunt verplaatsen.

Je hebt alleen een USB-kabel nodig om je Samsung met Mac te verbinden. Geen andere accessoire is nodig. Nadat je het apparaat hebt aangesloten, krijg je toegang tot de inhoud rechtstreeks in de Finder-app.
Ik heb MacDroid op mn IMac gezet, USB C kabel in beide apparaten en krijg in MacDroid nu steeds de melding Samsung Android niet verbonden. Div kabels gebruikt maar geen verandering, moet er op mn S24 iets worden aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

ramrodwillem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Ik heb MacDroid op mn IMac gezet, USB C kabel in beide apparaten en krijg in MacDroid nu steeds de melding Samsung Android niet verbonden. Div kabels gebruikt maar geen verandering, moet er op mn S24 iets worden aangezet?
Sluit je Samsung-telefoon aan op je Mac met een USB-kabel.
In de MacDroid-interface, selecteer “MTP-modus” en klik op “Volgende”.

Tik op je Samsung-telefoon op Bestandsoverdracht.

Ga naar MacDroid en kies je telefoon in de “Apparaatlijst.” Klik op Koppelen.

Nu kun je je foto’s en andere bestanden in Finder openen door op je apparaat in de zijbalk te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 19:48
ramrodwillem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:37:

Ik gebruikte eerder altijd airdroid met mn MacBook. Dat is wireless en kan via de browser op je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
MartNL schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 20:42:
[...]

Sluit je Samsung-telefoon aan op je Mac met een USB-kabel.
In de MacDroid-interface, selecteer “MTP-modus” en klik op “Volgende”.

Tik op je Samsung-telefoon op Bestandsoverdracht.

Ga naar MacDroid en kies je telefoon in de “Apparaatlijst.” Klik op Koppelen.

Nu kun je je foto’s en andere bestanden in Finder openen door op je apparaat in de zijbalk te klikken.
Ik krijg dit te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtBWB4UoItXvfbP_znBBhMCHuwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YvoxX9TLhZITFCK6HtmvzDj4.png?f=fotoalbum_large

USB kabel zit wel in beide apparaten , op mn S24 krijg ik "Toegang tot gegevens toe staan?, ik druk op toestaan en verder gebeurt er niets, op mn IMac blijf staan Android niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
ChefRopes schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 01:59:
[...]

Ik gebruikte eerder altijd airdroid met mn MacBook. Dat is wireless en kan via de browser op je Mac.
Airdroid staat niet meer in de App store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 21:54
Ik weet niet of samsung flow ook op Apple werkt, wel op een Windows computer. Met Samsung flow kan je draadloos vrij vlot bestanden over zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door edtims op 01-11-2024 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ramrodwillem schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 04:53:
[...]

Probeer LocalSend (open source en er is ook een macOS app): https://localsend.org/download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 18:18
Met dat Nederlandse taalpakket kan je bij het Samsung-toetsenbord ook Nederlandse spraakherkenning gebruiken. Nadelen: geen automatische leestekens. Voordelen: geen internet nodig, het gaat op de telefoon elf (gaat niet naar Google of Samsung) en je hebt niet die irritante Plienk-Ploenk geluiden de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

sympa schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 18:57:
Met dat Nederlandse taalpakket kan je bij het Samsung-toetsenbord ook Nederlandse spraakherkenning gebruiken. Nadelen: geen automatische leestekens. Voordelen: geen internet nodig, het gaat op de telefoon elf (gaat niet naar Google of Samsung) en je hebt niet die irritante Plienk-Ploenk geluiden de hele tijd.
Klopt alleen ik vindt het samsung toetsenbord niet te doen. Maar het werkt gewoon niet lekker. Gboard werkt 10 x beter. Qua voorspellingen of swipe.
Heb het nu zo ingesteld dat ik makkelijker kan switchen tussen de toetsenborden. Merk alleen gebruik eigenlijk altijd gboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-06 11:32
Bij mjin S24 worden apps ongevraagd afgesloten. De afgesloten app vergeet alles wat open stond. Het probleem is enkele weken geleden verergred. Is er een update geweest of een andere reden waarom mijn telefoon dit plots zo agresief deot?
Herkent iemand dit? Wat kan ik er tegen deon?

Ik heb de 'lock this app' voor 1 app aangezet in One UI maar toch reset die app.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:32
Ik heb net een week m'n S24 en het valt mij op dat de accu erg snel leeg gaat. Ik heb niks aangepast en niet veel tabs open. Is dit iets wat mensen herkennen? Zo zet ik bijv. 1 uur lang een geluid aan om te slapen en bij het wakker worden ben ik 15% accu kwijt, of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazypsycho
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-06 16:53
Iemand ervaring met een Galaxy apparaat die uitvalt op zwart scherm en letterlijk niks meer doet?
Gaat in mijn geval om een s24 Ultra. Heb zelf redelijk wat jaren Sony gehad, en dit jaar de switch gemaakt naar Samsung maar, heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
November update is beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt. Hier is de update netl binnen 482,12 MB op S24 Ultra. Nog steeds geen Android 15

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 04-11-2024 12:20 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Van der Berg schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:19:
[...]

Bedankt. Hier is de update netl binnen 482,12 MB op S24 Ultra. Nog steeds geen Android 15
Android 15 komt dit jaar niet meer als je de geruchten mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:02
Gismo1979 schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:44:
[...]

Android 15 komt dit jaar niet meer als je de geruchten mag geloven.
android 15 komt pas met de nieuwe galaxy reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dus volgende jaar begin 2025 pas. Ik kijk nu op mijn Tab S10+ en daar is deze update van November nog niet voor beschikbaar, is dat apart van de S24 serie updates?

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 04-11-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 19:11
Van der Berg schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:51:
Ok, dus volgende jaar begin 2025 pas. Ik kijk nu op mijn Tab S10+ en daar is deze update van November nog niet voor beschikbaar, is dat apart van de S24 serie updates?
Die krijgt iedere kwartaal een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Vreemd genoeg zie ik hem op geen van de bekende firmware-sites of via Frija?

Laatste daar is:

Model Country/Carrier Date PDA Version
SM-S928B Europe 2024-10-09 S928BXXS3AXI8 14

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wel fijn dat Samsung het op alle S24 toestellen tegelijk pushed (normale S24 hier)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftflkdQ74NRmZJQDYGpW9YHAaLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDXzUycqgWHSdjETtWm1aMcC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Iemand die de huidige laatste versie kan vermelden hier?

Kom hem nog steeds niet tegen op de daarvoor geëigende websites.
(Draai zelf ILO CSC i.v.m. opname mogelijkheden) maar download wel altijd de EUX, waarvan ik denk dat de meesten die hier hebben.

(Software hier is nu dan ILO/ILO/ILO/EUX/EUX als je bij informatie software kijkt, versie: XXS3AXI8 )

Alvast dank _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
robbvdb schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:47:
Iemand die de huidige laatste versie kan vermelden hier?

Kom hem nog steeds niet tegen op de daarvoor geëigende websites.
(Draai zelf ILO CSC i.v.m. opname mogelijkheden) maar download wel altijd de EUX, waarvan ik denk dat de meesten die hier hebben.

(Software hier is nu dan ILO/ILO/ILO/EUX/EUX als je bij informatie software kijkt, versie: XXS3AXI8 )

Alvast dank _/-\o_
Non branded S24:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6ttGL_QTzntZp1XCnlt5UEisJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P7kEGbwnZ1HmLZVYeXEqoXZW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Iets anders: de google play-systeemupdate op mijn S24U is van 1 oktober 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
kruila schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:00:
[...]

Iets anders: de google play-systeemupdate op mijn S24U is van 1 oktober 2024
Ik krijg de melding "Google Play Store is up to date" als ik het check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
je haalt 2 dingen door elkaar: google play systeem en google play store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
kruila schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 23:41:
je haalt 2 dingen door elkaar: google play systeem en google play store
Fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryunoru
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 05-06 15:06
Hebben anderen ook last van ontbrekende knoppen op de navbar in bepaalde fullscreen apps? Ik kan niet plaatsen of dit aan Android, Samsung of de apps zelf ligt. De home-knop blijft beschikbaar maar de back- en appswitcher-knoppen ontbreken in dat geval.

Dit probleem doet zich niet voor bij de 'onzichtbare knoppen' als je gestures gebruikt in plaats van de navbar en is dus een workaround, maar graag zou ik weer terug willen naar de navbar met consistent aanwezige knopjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessante video van Tech Odyssey 2 uur geleden:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
En wat is de conclusie? Still the best? Misschien handig om aan te geven wat jij interessant vond aan de video voordat we 'm allemaal moeten gaan bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Of-Aaargh op 12-11-2024 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-06 21:33
Youtuber / influencers die gesponsord worden zijn de type mensen die ik niet op hun woord geloof.

PSN : Geraedus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had dit volgens mij beter in levertijd & prijzen kunnen zetten. Voor iedereen die nu twijfels heeft of die moet upgraden naar de S24 Ultra :)

Wat gaat dit hard, januari 2025 alweer de S25 generatie. Ik denk steeds dat ik gisteren de S24 Ultra heb gekregen heb, 1 jaar bijna voorbij :)

[ Voor 28% gewijzigd door Van der Berg op 12-11-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
Van der Berg schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:48:
Ik had dit volgens mij beter in levertijd & prijzen kunnen zetten. Voor iedereen die nu twijfels heeft of die moet upgraden naar de S24 Ultra :)

Wat gaat dit hard, januari 2025 alweer de S25 generatie. Ik denk steeds dat ik gisteren de S24 Ultra heb gekregen heb, 1 jaar bijna voorbij :)
En waarom dacht je, dit moeten ze bij tweakers.net weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Als je het beste voordeel wilt richting de s25 ultra. Dan moet je nu je s24 ultra verkopen en dan gebruik maken van de introductieaanbieding van de s25 ultra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
De accu van mijn nieuwe S24 Enyxos valt erg tegen. Ik had een 1h45m facebook voicecall en de accu ging van ~70% naar 24%. Ik gebruik hem wel wat veel maar ik moet vaak overdag opladen. Ik heb wel 120Hz aan staan, maar verder toch wel een aantal energie besparende dingen. Omdat veel reviews zeiden dat het verschil vrij klein was tussen de SD Gen3 en Enyxos ging ik ervoor maar dit valt wel erg tegen. De Tweakers test zegt 18h browsen op wifi? Hoe dan? Ik wil dat bijna gaan testen want ik geloof er geen fluit van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Santee schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
De accu van mijn nieuwe S24 Enyxos valt erg tegen. Ik had een 1h45m facebook voicecall en de accu ging van ~70% naar 24%. Ik gebruik hem wel wat veel maar ik moet vaak overdag opladen. Ik heb wel 120Hz aan staan, maar verder toch wel een aantal energie besparende dingen. Omdat veel reviews zeiden dat het verschil vrij klein was tussen de SD Gen3 en Enyxos ging ik ervoor maar dit valt wel erg tegen. De Tweakers test zegt 18h browsen op wifi? Hoe dan? Ik wil dat bijna gaan testen want ik geloof er geen fluit van.
Hoelang heb je hem? Is het nog maar een week ofzo dan is de accu nog aan het inleren aan de hand van je gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Santee schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
Ben zelf toch wel erg tevreden, haal met gemak 1,5 dag met zwaar gebruik. Maar dat duurde wel even zoals @sjaool ook zegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:53:
[...]

Hoelang heb je hem? Is het nog maar een week ofzo dan is de accu nog aan het inleren aan de hand van je gebruik.
Niet alleen inleren. Hij verbruikt ook simpelweg meer accu omdat ie nog bezig is met dingen optimaliseren en alles.

Verder kan ik altijd iedereen aanraden Good Guardians (en Good Lock) erop te zetten van de Galaxy Store. Ik weet niet wat die App Booster doet, maar ik heb wel altijd het idee dat ie beter draait als ik hem wel gebruik en zorgen dat apps niet teveel verbruiken of zien welke apps notificaties gaven, is altijd wel waardevolle informatie.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Martinspire schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:36:
[...]

Niet alleen inleren. Hij verbruikt ook simpelweg meer accu omdat ie nog bezig is met dingen optimaliseren en alles.

Verder kan ik altijd iedereen aanraden Good Guardians (en Good Lock) erop te zetten van de Galaxy Store. Ik weet niet wat die App Booster doet, maar ik heb wel altijd het idee dat ie beter draait als ik hem wel gebruik en zorgen dat apps niet teveel verbruiken of zien welke apps notificaties gaven, is altijd wel waardevolle informatie.
Good Lock is sowieso een aanrader om te installeren. Veel handige apps die er ook standaard wel in hadden mogen zitten. Good Guardians draait hier ook altijd na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Toch blijf ik het raar vinden dat je de volume control niet in de drop down menu kan zetten, naast de helderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
SamSid schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:18:
Toch blijf ik het raar vinden dat je de volume control niet in de drop down menu kan zetten, naast de helderheid.
Volgens de geruchten is dit 1 van de nieuwe dingen in One UI 7. Daar staat een volume regelaar boven de helderheidregelaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUcXEqJb0Vpuk0FNnilv-WX_ow4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GFXnkugIy6L22rI4TfP2173P.webp?f=fotoalbum_large
bron: https://www.sammobile.com...ser-to-buttonless-future/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

SamSid schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:18:
Eigenlijk vind ik dat een non-issue aangezien ik sowieso altijd de hardware knoppen gebruik om het volume te regelen. Dan hoef ik in ieder geval niet het scherm aan te hebben. Maar ieder zo zijn ding natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 06:34
Is het mogelijk om one ui7 beta te installeren als deze uitkomt? Ik weet dat het officieel niet in Nederland wordt ondersteund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-06 21:33
satshow schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:30:
Is het mogelijk om one ui7 beta te installeren als deze uitkomt? Ik weet dat het officieel niet in Nederland wordt ondersteund.
Dan kom je waarschijnlijk de firmware van One Ui 7 beta handmatig via de computer te downloaden als deze beschikbaar komy en flashen via Odin. Echter raad ik dit niet aan.

PSN : Geraedus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Ik zou wachten met de beta. De laatste beta is niet echt stabiel:
https://m.gsmarena.com/sa...matic_beta-news-65345.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 06:34
Ik wacht wel een poos, heb weinig zin om met odin aan de slag te gaan.
Toestel draait nu ook prima in samen met KWGT widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Zijn de GPS-problemen of Google maps problemen al opgelost? Ik wil misschien een S24.

Edit: Bedankt voor de reacties :) .

[ Voor 18% gewijzigd door Marc050 op 18-11-2024 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Google Maps werkt bij mij weer normaal, volgens mij is dit ergens in september met een update al opgelost. Ik kwam er toen tijdens de vakantie in ieder geval achter dat het navigeren ineens weer werkte. Gelukkig had ik destijds TomTom GO nog als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Marc050 schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:22:
Zijn de GPS-problemen of Google maps problemen al opgelost? Ik wil misschien een S24.
Nee gps en locatie werkt niet op een s24.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 10:46
Marc050 schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:22:
Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
ramrodwillem schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 04:53:
[...]

Even een update tav foto/video van S24 ultra naar IMac, diverse programma,s geprobeerd maar niets werkt om foto,s van de S24 naar de IMac over te zetten, uiteindelijk een USB flash drive gekocht, deze geformatteerd, in de S24 gedaan , foto,s er naar toe gekopieerd en de USB FD in de IMac , alles binnen een 2 minuten op de IMac gezet, ik denk dat dit voor nu de makkelijkste manier is.

[ Voor 3% gewijzigd door ramrodwillem op 18-11-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
MartNL schreef op zondag 17 november 2024 @ 20:19:
[...]

Bedoel je geen problemen? Of heb je een s24 waar het niet op zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:07
[...]

Hier totaal geen problemen mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 21:04
[...]

Apart, mijn S24 heeft ook geen problemen en lange accuduur.
Enig minpunt is dat ie geen 512GB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Nu online
[...]

Is GPS misschien (spontaan) uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Of het was een sarcastische opmerking van MartNL, want hoe zou een flagship-telefoon zo'n groot probleem in een belangrijke basisfeature hebben, wat bijna een jaar na launch nog steeds niet is opgelost zonder dat het internet (en dit topic) er vol mee staat, ongetwijfeld ook extra na elke update? Misschien niet netjes om zo te reageren, maar het is echt triviaal op te zoeken of dit (nog) een probleem is of ooit was.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 20-11-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
DataGhost schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:38:
Of het was een sarcastische opmerking van MartNL, want hoe zou een flagship-telefoon zo'n groot probleem in een belangrijke basisfeature hebben, wat bijna een jaar na launch nog steeds niet is opgelost zonder dat het internet (en dit topic) er vol mee staat, ongetwijfeld ook extra na elke update? Misschien niet netjes om zo te reageren, maar het is echt triviaal op te zoeken of dit (nog) een probleem is of ooit was.
Ik had maandag wel dat ik ging wandelen en mn Alltrails app verloor de gps na 1 km, Garmin horloge ging vrolijk door hele wandeling lang. Met iphone nooit last van gehad. Ik zal het eens vaker testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 10:52

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Heb vrijdag de Galaxy S24 gekocht, erg mooi dingetje en ben nog wat aan het spelen met de instellingen. Wat ik eigenlijk beetje mis is een notificatie lichtje. Ik zag wel iets over Edge lighting maar dat lijkt niet helemaal te werken.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Pagina: 1 ... 30 ... 39 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen