Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Marve79 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:26:
[...]

Nee maar het gebeurt ook buitenshuis. Misschien moet ik hem eens factory resetten
Wat hij bedoelt het kan ook aan de provider liggen. Een provider die je batterij draint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-08 11:47
SamSid schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:33:
[...]

Wat hij bedoelt het kan ook aan de provider liggen. Een provider die je batterij draint.
Ah zo hmmm. Ik zal data anders eens een keer uitzetten 's nachts en kijken of hij nog zo draint. Maarja het is ook op wifi en dan wordt mobiele data toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Marve79 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:35:
[...]

Ah zo hmmm. Ik zal data anders eens een keer uitzetten 's nachts en kijken of hij nog zo draint. Maarja het is ook op wifi en dan wordt mobiele data toch niet gebruikt.
Nou niet alleen data uitzetten, maar gewoon de provider uitzetten. En alleen wifi. Kijk hoe je dan de nacht doorkomt. Sinds ik naar VF ben gegaan merk ik zelf dat de batterij sneller achteruit ging van mijn applewatch dan bij odido. Dus ik moet nu continue op low power mode werken om dezelfde duur te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marve79
SamSid schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:42:
[...]

Nou niet alleen data uitzetten, maar gewoon de provider uitzetten. En alleen wifi. Kijk hoe je dan de nacht doorkomt. Sinds ik naar VF ben gegaan merk ik zelf dat de batterij sneller achteruit ging van mijn applewatch dan bij odido. Dus ik moet nu continue op low power mode werken om dezelfde duur te hebben.
Ik ga het eens proberen. Maar met mijn pixel 7a had ik geen issues, zelfde provider.

Mijn vriendin heeft dezelfde s24, exact zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Marve79 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 19:39:
[...]

Ik ga het eens proberen. Maar met mijn pixel 7a had ik geen issues, zelfde provider.

Mijn vriendin heeft dezelfde s24, exact zelfde probleem.
je vriendin ook dezelfde provider? welke provider zitten jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 24-09-2024 23:20 ]

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 10:48
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 16:27:
Na een paar weken een pixel 9 xl gebruikt te hebben ben ik uiteindelijk overgestapt naar de S24 Ultra! Heel blij mee!

Ik meld mij even aan in het topic :+
Die Pixel 9 XL heb je dan niet lang gehad. Wat was er mis mee? Ik kijk alweer uit naar de S25 Ultra volgend jaar.

• JoostBkL
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-04 10:10
Marve79 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:44:
Hier S24 basic. Ik word gek van de battery drain. 's nachts ga ik van 95% naar 75%. Op power saving mode is het iets beter maar verlies ik nog altijd 10%.

Overdag als ik met 100% begin en mijn telefoon niet gebruik is de telefoon tegen de avond rond 5%, dus met amper schermtijd.

Batterij info laat niks speciaals zien van apps die veel gebruiken. Geen idee hoe ik dit op moet lossen maar ik denk zelfs al om een andere telefoon te kopen. Komt dit door de Exynos cpu?

Btw ik heb hem al 3 maanden. Dus dat battery training moet allang in orde zijn.
Net voor de laatste grote patch (zonder de september patch helaas) ervaarde ik dat ook.

Wat bij mij wonderbaarlijk hielp was uit te loggen uit het samsung account en in settings -> Apps -> AiCore op disable.

Voordat ik dat deed zag ik bij gebruik van mijn s24+ de batterij met bijna elke paar minuten naar beneden gaan. Ik had alles geprobeerd. Draaide niets meer in de achtergrond en had bijna alles op always sleep staan. Had zelfs de cache van het toestel geleegd wat ook niet hielp. Radeloos toen een factory reset maar gedaan. Niets hielp. Toen bedacht ik me: het zou toch niet te maken hebben met dat nieuwe Ai van samsung of samsung services. Als experiment het eerder genoemde uitgezet en mijn batterij drain was weg.

Misschien was dit allemaal toevallig bij mij, maar ik ben van de drain af. Had hem bijna zelfs omgeruild voor de s24u.

• Marve79
Farabi schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:19:
[...]

je vriendin ook dezelfde provider? welke provider zitten jullie?
Yep, Proximus.

• Marve79
JoostBkL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:19:
[...]

Net voor de laatste grote patch (zonder de september patch helaas) ervaarde ik dat ook.

Wat bij mij wonderbaarlijk hielp was uit te loggen uit het samsung account en in settings -> Apps -> AiCore op disable.

Voordat ik dat deed zag ik bij gebruik van mijn s24+ de batterij met bijna elke paar minuten naar beneden gaan. Ik had alles geprobeerd. Draaide niets meer in de achtergrond en had bijna alles op always sleep staan. Had zelfs de cache van het toestel geleegd wat ook niet hielp. Radeloos toen een factory reset maar gedaan. Niets hielp. Toen bedacht ik me: het zou toch niet te maken hebben met dat nieuwe Ai van samsung of samsung services. Als experiment het eerder genoemde uitgezet en mijn batterij drain was weg.

Misschien was dit allemaal toevallig bij mij, maar ik ben van de drain af. Had hem bijna zelfs omgeruild voor de s24u.
Ik sta ook op het punt de Snapdragon versie maar te bestellen. Maar ik heb dit nu ook eens geprobeerd, dank voor de tip :)

Ik had vannacht max power saving aanstaan. Dus echt alle opties enabled. 5G uit alle apps in slaap etc. en ik ging alsnog van 60 naar 52% op 7 uur tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Marve79 op 25-09-2024 09:01 ]

• SamSid
[quote]Marve79 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:58:
[...]

[edit] te snel gelezen

[ Voor 30% gewijzigd door SamSid op 25-09-2024 09:09 ]

• SamSid
Marve79 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:59:
[...]

Ik sta ook op het punt de Snapdragon versie maar te bestellen. Maar ik heb dit nu ook eens geprobeerd, dank voor de tip :)

Ik had vannacht max power saving aanstaan. Dus echt alle opties enabled. 5G uit alle apps in slaap etc. en ik ging alsnog van 60 naar 52% op 7 uur tijd.
Vraag was of je telefonie had uitgeschakeld? Dus geen telefoonprovider. Want ik lees alleen 5G uit, maar had je dan nog 4G of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marve79
SamSid schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:11:
[...]

Vraag was of je telefonie had uitgeschakeld? Dus geen telefoonprovider. Want ik lees alleen 5G uit, maar had je dan nog 4G of zo?
Ja maar hij zit op wifi dus dat zou niet uit mogen maken. Maar ik heb nu Samsung uitgelogd en die AICore uitgeschakeld en ik zit al een half uur op 83% zonder te zakken. Dus so far so good :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Security update September

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ftfbe5YSp_Q1StxcRu2fQBVeYVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTRWceDdLevdbWCDpKBY3gft.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Huigie op 25-09-2024 09:46 ]

Specs

• Marve79
JoostBkL schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:19:
[...]

Nou ik heb mijn Samsung account uitgelogd en vannacht verloor ik 5%. Dat vind ik vrij normaal :)

Dus lijkt opgelost. Bedankt!!

Ik weet overigens niet of die AICore er iets mee te maken heeft. Ik denk dat het echt die Samsung rommel is dus ik ga dat debloat script eens draaien binnenkort.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Iemand die TV kijkt op de 24 met de Odido TV app? Heb op de Ultra een enorme lip-sync issue. Bekend iets?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:05
Huigie schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:26:
Iemand die TV kijkt op de 24 met de Odido TV app? Heb op de Ultra een enorme lip-sync issue. Bekend iets?
Ik heb op mijn S24U idd hetzelfde probleem. Geen idee of het iets specifieks voor de S24U is of dat meer telefoons er last van hebben. Gek genoeg heb ik het probleem op m'n tablet, Tab S7 FE, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

bribrab schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:22:
[...]

Ik heb op mijn S24U idd hetzelfde probleem. Geen idee of het iets specifieks voor de S24U is of dat meer telefoons er last van hebben. Gek genoeg heb ik het probleem op m'n tablet, Tab S7 FE, niet.
Als je daar een melding van wil maken dan graag: https://community.odido.n...6/index4.html#post1819111

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cassiekai schreef op woensdag 25 september 2024 @ 00:31:
[...]

Die Pixel 9 XL heb je dan niet lang gehad. Wat was er mis mee? Ik kijk alweer uit naar de S25 Ultra volgend jaar.
Ik was voornamelijk voor de foto's voor de pixel gegaan. Ik vond de S24 Ultra wel mooier (boxy design) en het gehele eco systeem spreekt mij meer aan. Vanwege de pre order bonus en extra 200,- inruil bij een oude telefoon die ik nog had liggen ben ik toen voor de Pixel gegaan.

Ik vond alleen de foto's tegenvallen. Althans van mensen, gezichten werden somehow smooth gemaakt en kon het niet volledig uitzetten somehow.

Pixel verkocht met beetje winst en daarna direct de ultra gekocht. Had best gewacht tot de S25 ultra maar ik vind dat design weer meh (althans, volgens de renders) maar wie weet, als ze met interessante inruil acties komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:44:
[...]

Ik was voornamelijk voor de foto's voor de pixel gegaan. Ik vond de S24 Ultra wel mooier (boxy design) en het gehele eco systeem spreekt mij meer aan. Vanwege de pre order bonus en extra 200,- inruil bij een oude telefoon die ik nog had liggen ben ik toen voor de Pixel gegaan.

Ik vond alleen de foto's tegenvallen. Althans van mensen, gezichten werden somehow smooth gemaakt en kon het niet volledig uitzetten somehow.

Pixel verkocht met beetje winst en daarna direct de ultra gekocht. Had best gewacht tot de S25 ultra maar ik vind dat design weer meh (althans, volgens de renders) maar wie weet, als ze met interessante inruil acties komen..
Ja daar zit ik ook op te wachten. Als ze weer een s25u met 1tb voor 600 kunnen aanbieden. Dan is het een nobrainer. Ook al heb ik een s24u 1tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:44:
[...]

Ik vond alleen de foto's tegenvallen.
En hoe vind je de foto's van de S24U nu dan t.o.v. de Pixel?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:20:
[...]

En hoe vind je de foto's van de S24U nu dan t.o.v. de Pixel?
Beter. Ook het stukje processing duurde lang op de Pixel. Ik vond het verder een heel fijn toestel hoor maar ik denk dat die reputatie die de pixels hebben betreft de camera een beetje overdreven zijn.

Misschien stamt het nog af van het feit dat ze toen de prijs hadden van een normale iPhone of een non ultra galaxy. Dan zijn ze inderdaad wel superieur.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:22:
[...]

Beter. Ook het stukje processing duurde lang op de Pixel. Ik vond het verder een heel fijn toestel hoor maar ik denk dat die reputatie die de pixels hebben betreft de camera een beetje overdreven zijn.

Misschien stamt het nog af van het feit dat ze toen de prijs hadden van een normale iPhone of een non ultra galaxy. Dan zijn ze inderdaad wel superieur.
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe telefoon. Ik wil die dan voortaan overal als primaire camera gaan gebruiken, dus geen geleur meer met m'n DLSR camera.

Eigenlijk zoek ik er een met de camera's van een iPhone Pro Max, de hardware van de S24U, de batterijen en laadsnelheid van de OP12 en de software van een Pixel. :+
Maar helaas, die is er nu eenmaal niet. ;(

Dus wat het wel gaat worden weer ik niet. Weet alleen zeker dat het geen iPhone wordt; dat iOS moet ik niet! Ook de Pixel Pro (dat forum volg ik ook, lees ik veel issues) gaat het niet worden.

Blijft over de S24U, de OP13 die er bijna aankomt of de S25U (maar die kost dan weer de hoofdprijs waarschijnlijk).

Eerst maar eens zien wat Black Friday brengt;
een S24U met 512 Gb onder de 1000,- is dan wel heel erg aantrekkelijk... _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 27-09-2024 12:42 . Reden: typo ]

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:41:
[...]

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe telefoon. Ik wil die dan voortaan overal als primaire camera gaan gebruiken, dus geen geleur meer met m'n DLSR camera.

Eigenlijk zoek ik er een met de camera's van een iPhone Pro Max, de hardware van de S24U, de batterijen en laadsnelheid van de OP12 en de software van een Pixel. :+
Maar helaas, die is er nu eenmaal niet. ;(

Dus wat het wel gaat worden weer ik niet. Weet alleen zeker dat het geen iPhone wordt; dat iOS moet ik niet! Ook de Pixel Pro (dat forum volg ik ook, lees ik veel issues) gaat het niet worden.

Blijft over de S24U, de OP13 die er bijna aankomt of de S25U (maar die kost dan weer de hoofdprijs waarschijnlijk).

https://www.coolblue.nl/p...1W91Hx21rmu4aApSvEALw_wcB

deze en je kan een speciale handgrip erbij kopen. Dan heb je een Camara.

Maar ik zou dan liever voor een echte camera gaan zoals een x100v. Veel compacter dan je DSLR en de kwaliteit van de foto's blijven afdrukbaar.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik denk er aan een S24 Ultra te nemen. Maar lees hier wat problemen met de NFC chip..
Nu zag ik dat er een hoesje is met extra knoppen die via de NFC chip werken. Die knoppen zitten aan de zijkant rechts boven. Het lijkt me dat daar dus de NFC chip zit.
Dus misschien dat de mensen met NFC problemen de telefoon verkeerd op de betaalautomaat leggen?
Of zijn er echt bekende problemen met de NFC chip?

Edit:
Dit lijkt te kloppen
https://www.reddit.com/r/..._no_longer_in_the_center/

[ Voor 24% gewijzigd door Kitser op 28-09-2024 13:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Kitser schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:05:
Ik denk er aan een S24 Ultra te nemen. Maar lees hier wat problemen met de NFC chip..
Nu zag ik dat er een hoesje is met extra knoppen die via de NFC chip werken. Die knoppen zitten aan de zijkant rechts boven. Het lijkt me dat daar dus de NFC chip zit.
Dus misschien dat de mensen met NFC problemen de telefoon verkeerd op de betaalautomaat leggen?
Of zijn er echt bekende problemen met de NFC chip?

Edit:
Dit lijkt te kloppen
https://www.reddit.com/r/..._no_longer_in_the_center/
Ik gebruik mijn S24 Ultra om te betalen en dat werkt feilloos en razendsnel dus waar dat verhaal van een slecht werkende NFC chip vandaan komt is mij een raadsel. Ik hou hem met de bovenkant in de buurt van de betaalautomaat en dat hoeft echt maar een tel te zijn en hij wordt geregistreerd.

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 29-09-2024 00:57 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinkjb
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 14:29
mijn zoektocht is een S24+ Global versie dus met Snapdragon erin iplv exynos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:08
vinkjb schreef op zondag 29 september 2024 @ 02:27:
mijn zoektocht is een S24+ Global versie dus met Snapdragon erin iplv exynos
En waarom geen S24 Ultra als ik vragen mag? Die heeft ook in Europe de Snapdragon. Is wel iets zwaarder, maar de afmetingen schelen maar millimeters.
En met invoerrechten en belastingen erbij voor een S24+ zal de Ultra die je hier koopt waarschijnlijk ook nog goedkoper zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
sjaool schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:56:
[...]

Ik gebruik mijn S24 Ultra om te betalen en dat werkt feilloos en razendsnel dus waar dat verhaal van een slecht werkende NFC chip vandaan komt is mij een raadsel. Ik hou hem met de bovenkant in de buurt van de betaalautomaat en dat hoeft echt maar een tel te zijn en hij wordt geregistreerd.
Tsja NFC werkt bij mij wel, maar slechter dan met mijn 6 jaar oude OnePlus 6. Die hoefde je maar in de buurt te houden en werd geregistreerd. De S24 ultra moet je er bijna tegenaan houden. Daarnaast vaak de melding dat je teveel beweegt. Dan leg ik de S24 ultra op het NFC. Een enkele keer komt dan nog de melding dat ie teveel beweegt.

Kortom NFC werkt goed, maar op mijn oude OnePlus 6 telefoon werkte het altijd perfect, en met de S24 Ultra is het nog wel es klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
@vinkjb
@Of-Aaargh
Is er voor wat betreft de Amerikaanse en Europese versie ook geen verschil in GSM banden wat de bereikbaarheid beïnvloed?

[ Voor 20% gewijzigd door D-e-n op 29-09-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Gabriel_Knight schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:11:
[...]

Tsja NFC werkt bij mij wel, maar slechter dan met mijn 6 jaar oude OnePlus 6. Die hoefde je maar in de buurt te houden en werd geregistreerd. De S24 ultra moet je er bijna tegenaan houden. Daarnaast vaak de melding dat je teveel beweegt. Dan leg ik de S24 ultra op het NFC. Een enkele keer komt dan nog de melding dat ie teveel beweegt.

Kortom NFC werkt goed, maar op mijn oude OnePlus 6 telefoon werkte het altijd perfect, en met de S24 Ultra is het nog wel es klooien.
Vreemd want die van mij werkt echt perfect.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:12
Gabriel_Knight schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:11:
[...]

Sinds ING over is naar Google Pay hoef ik mijn S24 Ultra maar in de buurt te houden van het pin apparaat en het werkt...kan me niet vinden in jou verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Joop_Klepzeiker schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:41:
[...]

In Februari kocht ik de S24U 1TB in de speciale lichtblauwe editie al voor € 1090,72 .

Dan moet dat bijna een jaar later met de helft van de opslag toch lukken zou je denken? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:52

DataGhost

iPL dev

robbvdb schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:00:
[...]

In Februari kocht ik de S24U 1TB in de speciale lichtblauwe editie al voor € 1090,72 .

Dan moet dat bijna een jaar later met de helft van de opslag toch lukken zou je denken? ;)
Zo te zien was de S23U 1TB bij het launchfeest vorig jaar zo'n 1150-1200 euro. De prijs is het hele jaar niet eens een beetje in de buurt gekomen daarvan, behalve een uitschieter naar beneden op een enkele dag, van nog steeds 1099 euro dus krap de launchprijs. Van black friday is in de prijsgrafiek van dat model helemaal niks te zien. Idem voor het 512GB-model. Ik zou dus voor de S24U ook niet veel verwachten. Dan kan je beter nog twee maanden wachten en een S25U halen voor waarschijnlijk ongeveer hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 14-09 19:28

CerandoX.nl

Vides

Ik hoop dat de OneUI 7 nu ook een ingebouwde block voor tracking heeft. Ik gebruik nu de DuckDuckGo app voor Tracking Protection en dat is in principe prima, maar ik erger mij wel een beetje dat dit niet gewoon via het OS kan. Daarnaast wordt er een lokale VPN gebruikt om de trackers te weren en zit je dus met een irritant sleuteltje in je statusbar.

Maar ja zal wel niet, niet in Google's voordeel om dit makkelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Zomaar een heel andere vraag, mogelijk meer Samsung algemeen dan specifiek voor de S24 en Ultra.

Als ik gebeld wordt door een mobiel nummer wel of niet in mijn contacten maakt dan niet uit), dan kan ik met 'snel antwoord' een standaard SMS terugsturen bijvoorbeeld als ik niet aan kan nemen.

Bij een enkele oproep, waarbij via slimme herkenning aan dat mobiele nummer een bedrijfsnaam wordt toegekend (Hiya ?) en in beeld staat (niet in mijn contactlijst) , kan ik geen snel antwoord per SMS versturen. Ik kan dan alleen kiezen tussen oproep aannemen of weigeren.

Is er iemand die weet waardoor dit komt? Het is immers ook gewoon een mobiel nummer en het zou dus de SMS kunnen ontvangen.

Ik hoor het graag als iemand het weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:42
hoe denken jullie over de s24fe?
ik zit nu op Xiaomi wat op zich prima is. heb ook de Oneplus gekeken. de Nord 4 is veel telefoon voor het geld.
Maar waarom zijn de samsungs iets duurder. is dat dan toch echt de software (ui 7 ziet er heel mooi uit) of echt alleen de ondersteuning.

jammere vind ik dat die niet snel laadt, maar voor de rest hele mooie telefoons

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:55
gupfishy schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:10:
hoe denken jullie over de s24fe?
ik zit nu op Xiaomi wat op zich prima is. heb ook de Oneplus gekeken. de Nord 4 is veel telefoon voor het geld.
Maar waarom zijn de samsungs iets duurder. is dat dan toch echt de software (ui 7 ziet er heel mooi uit) of echt alleen de ondersteuning.

jammere vind ik dat die niet snel laadt, maar voor de rest hele mooie telefoons
Chinese telefoon merken willen een stukje marktaandeel veroveren en nemen sowieso met minder marge genoegen. Andere kant is dat Samsung toch een goede reputatie heeft opgebouwd waardoor ze de grootste zijn geworden en voor die naam betaal je ook.
Het zijn in het algemeen betrouwbare alleskunners die misschien niet altijd de snelste hardware hebben maar de software ondersteuning is goed en persoonlijk vind ik OneUI erg prettig in gebruik.

Ook niet vergeten dat de S24FE net nieuw is en daardoor nog relatief duur is. Die prijs zakt wel binnen een paar maanden.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 01-10-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
DataGhost schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:13:
[...]

Zo te zien was de S23U 1TB bij het launchfeest vorig jaar zo'n 1150-1200 euro. De prijs is het hele jaar niet eens een beetje in de buurt gekomen daarvan, behalve een uitschieter naar beneden op een enkele dag, van nog steeds 1099 euro dus krap de launchprijs. Van black friday is in de prijsgrafiek van dat model helemaal niks te zien. Idem voor het 512GB-model. Ik zou dus voor de S24U ook niet veel verwachten. Dan kan je beter nog twee maanden wachten en een S25U halen voor waarschijnlijk ongeveer hetzelfde geld.
Met abonnement wordt de S24U ook steeds duurder nu. Er komen steeds een paar tientjes bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SamSid
DataGhost schreef op zondag 29 september 2024 @ 16:13:
[...]

De S24U 1tb was het goedkoopst bij Vodafone in de eerste week, zonder inruil met goedkoopste abonnement verrekend totaal 896 eur. Das echt goedkoper dan die 1150 of 1099 eur voor de S23U 1tb. Daarna zie je dat de prijs van de s24U nooit onder deze prijs is gekomen. Les nu is dat de introaanbiedingen spectauclair zijn en dat je gelijk van het begin moet toeslaan en niet wachten op betere aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Michel242186 schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:32:
[...]

Sinds ING over is naar Google Pay hoef ik mijn S24 Ultra maar in de buurt te houden van het pin apparaat en het werkt...kan me niet vinden in jou verhaal.
Sterker nog, zou het niet eens erg vinden als ik um fysiek tegen het apparaat aan moet houden. Maand terug ging het wel heel erg makkelijk bij de Albert Heijn, had bijna het gevoel voor de buurman te betalen bij de scan kassa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb trouwens sinds een paar weken dat als ik een screenshot direct met een Whatsapp-contact wil delen het vaak niet werkt. Geen foutmelding, maar ik kom dan gewoon in het gesprek zonder de screenshot.
Daarna kan ik het wel gewoon selecteren vanuit het gesprek. Hebben andere dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:25
Mau_Maus schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:25:
Ik heb trouwens sinds een paar weken dat als ik een screenshot direct met een Whatsapp-contact wil delen het vaak niet werkt. Geen foutmelding, maar ik kom dan gewoon in het gesprek zonder de screenshot.
Daarna kan ik het wel gewoon selecteren vanuit het gesprek. Hebben andere dit ook meegemaakt?
Ik heb vooral dat de laatste tijd dat de popover na de screenshot snel verdwijnt met de knop om te delen. Als ik er op let kan ik m snel aanklikken. Dat is sinds kort pas ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Mij nieuwe S24+ 9 dagen oud, valt enkele keren per dag uit en start op met de vraag SIM code,
en doet het dan weer. ook tijdens bellen, al een week in de weer met de service afdeling van Samsung maar dat schiet niet op.

Iemand dezelfde ervaringen met de S24+
Ik heb al nieuwe simkaart aangevraagd en geplaatst en die in mijn oude S9 ook uitgeprobeerd, maar met die geen enkel probleem, dus moet hoogst waarschijnlijk in het toestel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 22:06

MartNL

F55 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:47:
Mij nieuwe S24+ 9 dagen oud, valt enkele keren per dag uit en start op met de vraag SIM code,
en doet het dan weer. ook tijdens bellen, al een week in de weer met de service afdeling van Samsung maar dat schiet niet op.

Ik heb al nieuwe simkaart aangevraagd en geplaatst en die in mijn oude S9 ook uitgeprobeerd, maar met die geen enkel
probleem, dus moet hoogst waarschijnlijk in het toestel zitten.
Heeft je provider geen eSIM dat zal je nog kunnen proberen en anders terug sturen. Zeker als de nieuwe aangevraagde Sim kaart het zelfde probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 18:27

Ik heb al nieuwe simkaart aangevraagd en geplaatst en die in mijn oude S9 ook uitgeprobeerd, maar met die geen enkel probleem, dus moet hoogst waarschijnlijk in het toestel zitten.
Er zit een optie in je telefoon die je telefoon reset wanneer nodig. Die staat waarschijnlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Klinkt mij alsof er een probleem is met de telefoon. Zovaak op een dag herstarten is niet normaal.
Ik zou bij de winkel waar je hem gekocht hebt een reparatie aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35

Ik gok dat je moederbord stuk is. Ik heb dit ook wel eens gehad met een ouder type Samsung telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Bij een herstart zie ik dat er plots een paar nieuwe functies bij zijn gekomen. Je kan nu AI gebruiken bij het schrijven van teksten. Bij andere AI functies is de Nederlandse taal nog niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Klopt. Had ik inderdaad ook al gemerkt op mijn ultra. Hoop dat Samsung NL gaat toevoegen binnenkort, dan eens deze features bekijken.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
edtims schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:29:
Bij een herstart zie ik dat er plots een paar nieuwe functies bij zijn gekomen. Je kan nu AI gebruiken bij het schrijven van teksten. Bij andere AI functies is de Nederlandse taal nog niet toegevoegd.
Is bij het schrijven van teksten Nederlands dan inmiddels wel actief zoals je lijkt te schrijven?

VWB de overige AI functies snap ik natuurlijk best dat het Nederlandse taalgebied niet zo heel groot is. Ik ben echter wel van mening dat Samsung bij de verkoop en de grootse aankondiging van de S24 Ultra destijds, best veel beter aan had mogen geven dat Nederlands niet wordt ondersteund -en dat het een jaar na introductie waarschijnlijk nog steeds niet zo zal zijn- .

Het is dat ze voor het overige best een mooi product hebben gemaakt ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Bij het toetsenbord onder de AI knop staat nu: Composer, Schrijfstijl , Spelling en grammatica.
Deze werken met de Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbvdb schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:46:
[...]

Is bij het schrijven van teksten Nederlands dan inmiddels wel actief zoals je lijkt te schrijven?

VWB de overige AI functies snap ik natuurlijk best dat het Nederlandse taalgebied niet zo heel groot is. Ik ben echter wel van mening dat Samsung bij de verkoop en de grootse aankondiging van de S24 Ultra destijds, best veel beter aan had mogen geven dat Nederlands niet wordt ondersteund -en dat het een jaar na introductie waarschijnlijk nog steeds niet zo zal zijn- .

Het is dat ze voor het overige best een mooi product hebben gemaakt ......
Bij de introductie werd gezegd dat Nederlands later beschikbaar zou worden. Toen verschenen berichten dat het Q3 zou worden (de bron daarvan heb ik nooit kunnen achterhalen), maar de communicatie over het ontbreken van Nederlands bij vertalingen of zo, mag wel wat explicieter.
edtims schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:03:
Bij het toetsenbord onder de AI knop staat nu: Composer, Schrijfstijl , Spelling en grammatica.
Deze werken met de Nederlandse taal.
Dan typ eens "Katten" en laat composer zijn werk eens doen. Bij mij komt er dan inderdaad een heel verhaal uit in het Duits... Misschien omdat ik kort bij de Duitse grens woon. :+

[ Voor 53% gewijzigd door Peatsmoke op 07-10-2024 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ineke.b
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:28
Hier ook hartstikke Duits, aan de westkust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ik moest wel even de Nederlandse taal toevoegen. Ik kreeg een melding toen ik een herstart deed en kon de nieuwe functie testen, Daar heb ik de taal aangepast naar Nederlands. Standaard denken ze dat we Duitsland wonen. Nu ik even probeer te zoeken waar ik de taal heb aangepast, kan ik het niet meer vinden.
Ik denk dat je even handmatig in de Galaxy store de apps moet updaten.

[ Voor 10% gewijzigd door edtims op 07-10-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:56
Ik kan bij geen enkele AI-functie de Nederlandse taal toevoegen? Alle updates geïnstalleerd en telefoon ook een keer opnieuw opgestart, maar de talen die ik kan kiezen zijn nog steeds hetzelfde als daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ik weet niet meer waar ik het heb gedaan maar Composer, schrijfstijl en spelling en grammatica, zijn bij mij nu in het Nederlands. Chatvertaling nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Peatsmoke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:14:
[...]

Bij de introductie werd gezegd dat Nederlands later beschikbaar zou worden. Toen verschenen berichten dat het Q3 zou worden (de bron daarvan heb ik nooit kunnen achterhalen), maar de communicatie over het ontbreken van Nederlands bij vertalingen of zo, mag wel wat explicieter.

[...]

Dan typ eens "Katten" en laat composer zijn werk eens doen. Bij mij komt er dan inderdaad een heel verhaal uit in het Duits... Misschien omdat ik kort bij de Duitse grens woon. :+
Als ik katten typ, krijg ik ook een Duits verhaal maar kennelijk is het ook een Duits woord. als ik katten en een Nederlands woord toevoeg, bv: huis dan krijg ik wel een Nederlands verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
edtims schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:39:
[...]

Als ik katten typ, krijg ik ook een Duits verhaal maar kennelijk is het ook een Duits woord. als ik katten en een Nederlands woord toevoeg, bv: huis dan krijg ik wel een Nederlands verhaal.
Katten is toch Katzen op zijn Duits? Of vergis ik me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Zou je denken ja. Maar misschien heb ik een bug en gedeeltelijk al de Nederlandse taal er bij gekregen. Want zoals ik al zei . Als ik katten typ krijg ik ook een Duits verhaal maar als ik iets met Nederlandse woorden typ dan krijg ik wel een Ned. verhaal. Wat trouwens opvalt dat de tekst een antwoord is, Dus ook als ik een tekst wil sturen maakt hij er een antwoord van.

Edit: zie nu dat composer een antwoord schrijft maar Schrijfstijl maakt een goed lopend berichtje van een paar steek woorden.

[ Voor 14% gewijzigd door edtims op 07-10-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21
Hoe is de S24 camera? Voor foto en video? Ik zie op veel plekken dat de S24 camera met de Europe soc matig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Santee schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:12:
Hoe is de S24 camera? Voor foto en video? Ik zie op veel plekken dat de S24 camera met de Europe soc matig is.
Overdag zijn de foto's goed, maar s'avonds verschilt het heel erg. Hier is een voorbeeld van een s24ultra 1tb. Top of the line telefoon die een nachtshot maakt binnenshuis. Ik weet het niet, maar ik zou niet zeggen dat dat een shot van een toestel van 1300+ euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

SamSid schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Overdag zijn de foto's goed, maar s'avonds verschilt het heel erg. Hier is een voorbeeld van een s24ultra 1tb. Top of the line telefoon die een nachtshot maakt binnenshuis. Ik weet het niet, maar ik zou niet zeggen dat dat een shot van een toestel van 1300+ euries.

[...]
Dat is geen nachtshot maar gewoon compleet verkeerde belichting. De EXIF is niet te zien dus compleet onbekend met welke settings de foto gemaakt is en hoeveel AI-processing eroverheen is gegaan. Sowieso is die belichting niet iets wat uit de auto-modus kan komen tenzij AE lock op iets heel donkers is gezet (in beide gevallen user error). Vlak eronder is al een stuk betere foto gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 07-10-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:07:
[...]

Katten is toch Katzen op zijn Duits? Of vergis ik me.
Ja, daarom is het ook wel bijzonder dat je een hele lap Duitse tekst krijgt voorgeschoteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:21
SamSid schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

[...]
Ik zie geen foto’s in je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 16-09 21:08
Ik zie dat er een tab diefstal beveiliging is bijgekomen.
Iemand die deze geactiveerd heeft?
Zo ja welke precies?

Is te vinden bij instellingen, beveiliging en privacy.
Vervolgens meer beveiliging instellingen.
Hier kun je optie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Mijn S24 Ultra heeft een terugkerend probleem welke ik maar niet opgelost krijg.
Ik heb de app Good Lock Nice Catch geïnstalleerd (uit de Samsung Store) om te achterhalen waarom mijn telefoon elke 3 minuten spontaan gaat trillen. Ik heb nu net cache en instellingen gewist in hoop dat het opgelost is. Maar in het verleden heb ik alleen cache gewist en na paar dagen kwam het tril probleem terug. Heeft iemand suggesties of ook last van hetzelfde probleem? Ik hoor tijdens het trillen geen notificatiegeluid. Maar in de nacht wordt ik wakker van de telefoon.
Telefoon herstart ik regelmatig. Zonder de Good Lock Nice Catch app kan ik bij meldingsgeschiedenis in de instellingen niet achterhalen waarom de S24 Ultra dit gedrag vertoond. De telefoon is 2 maanden oud en is niet gerooted.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFnTZ-zpfSb-lEmtMNmBEEwx5rM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVBN70FxjBTLVvQJ57JpOR3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwrFzRXWs695XeOqFPktDAmP-fQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtimM602oILRQZPvDbAZmrt3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 09-10-2024 03:52 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowboyDolf
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Even een vraag van een voormalig Apple gebruiker die sinds gisteren is overgestapt op een S24 Ultra.
Waarom zijn er zoveel apps niet beschikbaar in de Google Play store?

Denk hierbij aan:
- Viaplay
- Ziggo Go
- DJI Fly (ondertussen via .APK kunnen downloaden)
- DJI Mimo (ondertussen via .APK kunnen downloaden)
- PostNL (ondertussen via .APK kunnen downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
CowboyDolf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:11:
Even een vraag van een voormalig Apple gebruiker die sinds gisteren is overgestapt op een S24 Ultra.

Denk hierbij aan:
- Viaplay
- Ziggo Go
De apps die jij benoemd (minus de dji apps) hier boven kan ik gewoon vinden in de play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
CowboyDolf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:11:

Denk hierbij aan:
- Viaplay
- Ziggo Go
Viaplay
Ziggo GO
PostNL
Kan ze gewoon vinden en downloaden in PlayStore.
Lees op internet dat DJI Fly en Mimo oude apps zijn en de ondersteuning is stopgezet in 2021. Daarom zijn niet meer in de PlayStore te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowboyDolf
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Gabriel_Knight schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:25:
[...]

Viaplay
Ziggo GO
PostNL
Kan ze gewoon vinden en downloaden in PlayStore.
Lees op internet dat DJI Fly en Mimo oude apps zijn en de ondersteuning is stopgezet in 2021. Daarom zijn niet meer in de PlayStore te downloaden.
Google Play store stond op locatie Kroatië... hahah thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat is het verschil tussen een S24 en S24FE? welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

CowboyDolf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Google Play store stond op locatie Kroatië... hahah thanks.
Dan zou ik de postnl app wel weer via de store downloaden anders wordt ie niet meer bijgewerkt ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Farabi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:25:
FE staat voor Fan Edition, een soort van telefoon voor mensen die fan zijn van de echte S24-serie maar die niet kunnen betalen zegmaar. Het is een budget-uitvoering. Zo is deze bijna net zo groot als een S24 Ultra maar dan met mindere specs dan de basis-S24.

Alleen dat had je direct kunnen lezen in zo ongeveer elke review van dat toestel, en ook een beetje in de Pricewatch vergelijker? Ik neem aan dat je die eerst bekijkt voordat je zomaar wat koopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
aliberto schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 03:33:
Mijn S24 Ultra heeft een terugkerend probleem welke ik maar niet opgelost krijg.
Ik heb de app Good Lock Nice Catch geïnstalleerd (uit de Samsung Store) om te achterhalen waarom mijn telefoon elke 3 minuten spontaan gaat trillen. Ik heb nu net cache en instellingen gewist in hoop dat het opgelost is. Maar in het verleden heb ik alleen cache gewist en na paar dagen kwam het tril probleem terug. Heeft iemand suggesties of ook last van hetzelfde probleem? Ik hoor tijdens het trillen geen notificatiegeluid. Maar in de nacht wordt ik wakker van de telefoon.
Telefoon herstart ik regelmatig. Zonder de Good Lock Nice Catch app kan ik bij meldingsgeschiedenis in de instellingen niet achterhalen waarom de S24 Ultra dit gedrag vertoond. De telefoon is 2 maanden oud en is niet gerooted.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het komt niet helemaal overeen met je verleden dat cache legen hielp, maar 3 minuten is wel de standaard instelling voor als je 'Meldingssignalen herhalen' hebt aan staan.
Op zich geeft Nice Catch dat ook aan met 'Repeat notification alerts'.

In Nederlands:
Instellingen -> Meldingen -> Geavanceerde instellingen -> Meldingssignalen herhalen

Waarschijnlijk als je zoekt op 'repeat' onder settings vind je het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Farabi schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:25:
In het kort, de S24 is beter.

S24 FE is een "budget" variant van de S24(+) series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 13:57
Vraagje: ik gebruik via GoodLock 'Edge Light Wallpaper'. Ik heb zo'n schermrandAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CNOSFXBqMujjS_icuOixTHADhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MiS2bMPW9fAXRI9d4ZXkHO8i.jpg?f=user_large gekozen, maar die verdwijnt na enige tijd weer en dan moet ik hem opnieuw kiezen en installeren. Weet iemand hoe ik definitief dat randje kan behouden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
Oktober update tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:50
Nvt

[ Voor 98% gewijzigd door Von Henkel op 10-10-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 01-04 10:17
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem. Mijn Samsung Galaxy S24U laadt niet meer op. Ik heb hier een X aantal maanden geleden ook al problemen mee gehad. Ik heb alle normale dingen al gedaan (fabrieksreset, ander kabeltje, opnieuw opgestart, poort schoongemaakt etc.). Iemand de gouden tip? Anders laat ik hem ergens repareren/ vervangen...

Edit: ik merk nu ook dat ie er bij zachtjes aan zitten/ trekken hij er heel rustig uitgaat. Dit is bij mijn andere werktelefoon (A53) niet het geval...

[ Voor 18% gewijzigd door Jordinho op 11-10-2024 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
En de nieuwe 3AXI8 -oktober-versie hier gisteren alvast geïnstalleerd >:)

Kwam nog niet automatisch binnen dus Frija & Odin :) . Niet omdat het moet maar omdat het kan.

[ Voor 19% gewijzigd door robbvdb op 11-10-2024 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Jordinho schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:56:
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem. Mijn Samsung Galaxy S24U laadt niet meer op. Ik heb hier een X aantal maanden geleden ook al problemen mee gehad. Ik heb alle normale dingen al gedaan (fabrieksreset, ander kabeltje, opnieuw opgestart, poort schoongemaakt etc.). Iemand de gouden tip? Anders laat ik hem ergens repareren/ vervangen...

Edit: ik merk nu ook dat ie er bij zachtjes aan zitten/ trekken hij er heel rustig uitgaat. Dit is bij mijn andere werktelefoon (A53) niet het geval...
Draadloos opladen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
MartNL schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:55:
[...]

Draadloos opladen al geprobeerd?
Die heb ik helaas geen. Verwacht echt dat het de oplaadpoort is omdat ik hier voorheen ook al last van had (ging ie van snelladen naar normaal laden etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jordinho schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:56:
Goedemorgen,

Hoe maak je de poort schoon? De enige methode die bij mij werkt is de telefoon uitzetten en met een tandenstoker in de usb-c poort pulken. Je ziet het niet zitten maar gek genoeg komt er enorm veel fluffy troep uit. Dat is toch wel het #1 voorkomend probleem met een slecht/niet werkende USB-C poort. Het niet goed vast blijven zitten van een USB-C kabel komt hier ook vaak door.

En anders is hij daadwerkelijk defect.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 11-10-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
stin00 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:08:
[...]

Hoe maak je de poort schoon? De enige methode die bij mij werkt is de telefoon uitzetten en met een tandenstoker in de usb-c poort pulken. Je ziet het niet zitten maar gek genoeg komt er enorm veel fluffy troep uit. Dat is toch wel het #1 voorkomend probleem met een slecht/niet werkende USB-C poort. Het niet goed vast blijven zitten van een USB-C kabel komt hier ook vaak door.

En anders is hij daadwerkelijk defect.
Dank je voor je reactie maar dit heb ik ook al geprobeerd. Komt niks meer uit haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jordinho schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:10:
[...]

Dank je voor je reactie maar dit heb ik ook al geprobeerd. Komt niks meer uit haha.
Ok dan heb je inmiddels alles al geprobeerd. Toestel ter reparatie aanbieden is de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordinho
stin00 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

Ok dan heb je inmiddels alles al geprobeerd. Toestel ter reparatie aanbieden is de oplossing :)
Edit: nu stop ik hem er in, laadt ie voor 10 sec op en dan valt ie weer uit en laadt ie niet meer op. :( 8)7

Nog een edit: nu laadt ie 2 minuten op en dan stopt ie ermee.

De hopelijk allerlaatste edit: nu heb ik hem iets anders neergelegd en nu is ie normaal aan het opladen, al meer dan 10 minuten (al durf ik er voorlopig niet aan te komen haha). Helaas mee gestopt na 20 min.

Nu weet ik het ook niet meer haha

[ Voor 38% gewijzigd door Jordinho op 11-10-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Jordinho schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:13:
[...]

Edit: nu stop ik hem er in, laadt ie voor 10 sec op en dan valt ie weer uit en laadt ie niet meer op. :( 8)7
Voor de gein een nieuwe usb kabel geprobeerd? Koop er eentje van de Action voor heel goedkoop. Of leen van een collega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

SamSid schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Voor de gein een nieuwe usb kabel geprobeerd? Koop er eentje van de Action voor heel goedkoop. Of leen van een collega
Inderdaad lijkt op een kapotte usb kabel.
Koop er dan ook gelijk bij de Action een draadloze oplader bij. En gebruik die ook regelmatig dan heb je ook niet zo snel dat de poort vies of kapot gaat.

P.s
Beter zal uiteraard zijn om kwalitatief betere spullen te kopen dan bij de Action.😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11-09 08:17
DataGhost schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:47:
[...]
FE staat voor Fan Edition, een soort van telefoon voor mensen die fan zijn van de echte S24-serie maar die niet kunnen betalen zegmaar. Het is een budget-uitvoering. Zo is deze bijna net zo groot als een S24 Ultra maar dan met mindere specs dan de basis-S24
Kunnen... of willen, nog wel een verschil.
Kan ik een S24 Ultra of een foldable van 2000 euro veroorloven? Ja dat kan ik, maar ik heb het er echt absoluut niet voor over en zou dus eerder naar een FE kijken. Ik kan het wel betalen met ik wil het er niet voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Telin schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:03:
[...]

Kunnen... of willen, nog wel een verschil.
Kan ik een S24 Ultra of een foldable van 2000 euro veroorloven? Ja dat kan ik, maar ik heb het er echt absoluut niet voor over en zou dus eerder naar een FE kijken. Ik kan het wel betalen met ik wil het er niet voor betalen.
Mee eens

Alleen tenzij iemand per se een groter scherm wil, is op dit moment de S24 (de kleine) een betere deal dan S24 FE.

Maar dat zal op ten duur veranderen, toen de S23 FE uitkwam was deze ook eerste duurder dan de kleinere S23, dat is natuurlijk niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:42
Ben benieuwd waarom mensen een Samsung verkiezen boven OnePlus of Xiaomi. Ben toe aan een nieuwe telefoon maar prijs prestatie is meestal beter bij OnePlus en Xiaomi..de schil.oneui is dan anders maar dat scheelt ook niet super. Upgraden zijn allemaal 5 jaar.of meer. Ben echt benieuwd waarom

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:08
gupfishy schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:02:
Ben benieuwd waarom mensen een Samsung verkiezen boven OnePlus of Xiaomi. Ben toe aan een nieuwe telefoon maar prijs prestatie is meestal beter bij OnePlus en Xiaomi..de schil.oneui is dan anders maar dat scheelt ook niet super. Upgraden zijn allemaal 5 jaar.of meer. Ben echt benieuwd waarom
Omdat:
-Samsung vaak betere kortingen en acties heeft, waardoor de prijs/prestatieverhouding juist beter wordt dan bij OnePlus of Xiaomi;
-Samsung ook objectief iets beter verzorgde software heeft dan Chinese merken (bv. met vertalingen naar het Nederlands);
-Samsung langer dan vijf jaar ondersteuning biedt aan hun smartphones;
-mensen gewoontedieren zijn, en hun vorige smartphone ook een Samsung was;
-iedereen in hun omgeving een Samsung heeft, en dan met Quickshare snel bestanden en foto's gedeeld kunnen worden;
-Samsung maandelijkse updates uitbrengt, en vaak sneller dan Chinese merken nieuwe versies uitrolt.
-mensen soms liever geen Chinese smartphone kopen, maar liever een uit een democratisch land (Zuid-Korea).

[ Voor 11% gewijzigd door Of-Aaargh op 12-10-2024 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heval
  • Laatst online: 09:06
Ik kom van een xiaomi 9t pro (5 jaar oud) en herken veel van de dingen die je zegt niet ondanks dat het veel oudere toestel was dan mijn s24 nu.

Samsung heeft niet "objectief" beter software. Samsung software is goed maar mijn oude xiaomi deed niet voor minder ondanks dat het 5 jaar oud was.

Quick share is nu een android standaard en vorige week nog bestanden van mijn xiaomi via die weg overgezet.

Voor de andere argumenten ga ik hier niet politiek maken. Xiaomi heeft bijvoorbeeld andere bedrijfstructuur waar medewerkers aandeelhouders zijn van bedrijf ipv buitenlandse mogenheden die medewerkers uitbuiten. Dit zijn discussies voor andere plekken.

Ik heb voor s24 gekozen vanwege mooie camera setup in een klein format toestel. Snelle en mooie scherm. En er was een aanbieding met gratis galaxy watch bij.

Wat ik mis van xiaomi is het supersnel laden.
Of-Aaargh schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:19:
[...]

Omdat:
-Samsung vaak betere kortingen en acties heeft, waardoor de prijs/prestatieverhouding juist beter wordt dan bij OnePlus of Xiaomi;
-Samsung ook objectief iets beter verzorgde software heeft dan Chinese merken (bv. met vertalingen naar het Nederlands);
-Samsung langer dan vijf jaar ondersteuning biedt aan hun smartphones;
-mensen gewoontedieren zijn, en hun vorige smartphone ook een Samsung was;
-iedereen in hun omgeving een Samsung heeft, en dan met Quickshare snel bestanden en foto's gedeeld kunnen worden;
-Samsung maandelijkse updates uitbrengt, en vaak sneller dan Chinese merken nieuwe versies uitrolt.
-mensen soms liever geen Chinese smartphone kopen, maar liever een uit een democratisch land (Zuid-Korea).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung heeft de beste smartphone en camera's en de beste accuduur, groot scherm. Ik heb altijd de Ultra model en alles van Samsung in huis, watch, buds, smartphone en tablet. Alles is gewoon perfect met 7 jaar aan updatebeleid.

[ Voor 28% gewijzigd door Van der Berg op 12-10-2024 11:22 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:26
Van der Berg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:19:
Samsung heeft de beste smartphone en camera's. Ik heb altijd de Ultra model en alles van Samsung in huis, watch, buds, smartphone en tablet. Alles is gewoon perfect met 7 jaar aan updatebeleid.
Misschien wel de beste software maar cameras zou ik toch niet zeggen

Google pixel, vivo, apple hebben Samsung al lang samsung voorbij gestoken met hun cameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
Vincent91 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Misschien wel de beste software maar cameras zou ik toch niet zeggen

Google pixel, vivo, apple hebben Samsung al lang samsung voorbij gestoken met hun cameras
Mensch met je mening over de cameras. Soms komen er plaatjes uit waarvan je niet zou zeggen dat je met een 1.300+ eur toestel te maken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Om veel redenen die al genoemd zijn, maar voor mij is de belangrijkste reden dat het geen Chinese hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamSid schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

Mensch met je mening over de cameras. Soms komen er plaatjes uit waarvan je niet zou zeggen dat je met een 1.300+ eur toestel te maken hebt.

[...]
Ik had hier op mijn S24 Ultra extra belichting torgevoegd in de camera app en was de foto mislukt helaas

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 12-10-2024 19:35 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bribrab
  • Laatst online: 11:05
Tweeenhalve reden voor mij:
- Principieel weg van Chinese telefoons (kun je van alles van vinden, maar vond ik belangrijk)
- Betere camera
- De koppeling met andere Samsung apparatuur werkt lekker (oordopjes die automatisch switchen van ene naar het andere device als je daar een video op start, makkelijk tekst copy pasten tussen tablet en telefoon, etc)

Wil niet zeggen dat het een perfecte overstap is.
Mijn laatste Chinese telefoon was een Poco F2 Pro, daarvoor altijd OnePlus.
- Al die telefoons laadden veel sneller op
- De software was op sommige punten handiger (bijv. overal dubbele apps van te maken, niet alleen van de paar predefined chatapps die Samsung mogelijk maakt)
- Camera vond ik bij mijn vorige Samsung (S21 FE) niet echt een upgrade ondanks dat reviewers die camera destijds erg goed vonden. De S24U voelt wel echt als een upgrade.
- Idem voor de snelheid. Mijn Poco F2 Pro rende rondjes om m'n S21 FE in de gebruikservaring.

Verder eens met wat eerder al gezegd werd, als je op de juiste aanbieding kunt wachten (voor zowel de Samsung als het alternatief) dan ben je nauwelijks meer geld kwijt dan met een flagship van Xiaomi / Oneplus.

Edit: puntje toegevoegd over de nadelen

[ Voor 4% gewijzigd door bribrab op 14-10-2024 21:22 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen