Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 19:41

g86

sjaool schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:20:
[...]

Nope... een DOA (Dead On Arrival) betreft een defect product. Andere dingen vallen onder de bedenkingstermijn van online aankopen en de omruiltermijn die Samsung geeft.
Zwart op wit via Samsung BE op Messenger:

"De voorwaarden zijn als volgt:
- Je mag binnen 30 dagen het product uitpakken en testen.
- Het product hoeft niet in de originele verpakking te worden geretourneerd. Het product moet echter wel transportwaardig worden verpakt.
- Indien het product beschadigd is en de bestelling valt nog binnen de 30 dagen retourtijd, dan mag de bestelling worden geretourneerd.
- Stel jouw telefoon komt kapot aan, dan kunnen wij deze voor de zelfde prijs omruilen."

[ Voor 7% gewijzigd door g86 op 23-02-2024 12:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Leuk hypothetisch allemaal. De update is al een halve dag live, ga nou maar je telefoon uitpakken en kijken of je überhaupt gebruik moet maken van die 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

DataGhost schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:39:
Leuk hypothetisch allemaal. De update is al een halve dag live, ga nou maar je telefoon uitpakken en kijken of je überhaupt gebruik moet maken van die 30 dagen.
Niet zo commanderen ... ik zit op mijn werk en mijn S24U ligt thuis. Fijne werkdag. ;-)
(en het zal pas voor zondag zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door g86 op 23-02-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
Heb na de update nog wel steeds het vage probleem dat m'n mobiel trilt bij notificaties als het scherm aan staat, terwijl hij op stil staat. De optie "Trilstand melding" heb ik ook al op Stil gezet maar zonder resultaat. Iemand anders die dit ook ervaart? (S24U)

Verder wel erg blij ermee, kleine upgrade t.o.v. de S23U maar vooral het platte scherm vind ik erg fijn, en de camera app voelt een stuk vloeiender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 12:51
Garret1410 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:18:
De vivid slider is gelukkig als optie gemaakt. Heb hem nu op de helft maar dat is misschien al teveel voor mijn smaak. Je went snel aan iets valt me op.
Toen ik voor het eerst de schermen van de S23 Ultra en S24 Ultra naast elkaar legde (met dezelfde wallpaper en inrichting) vond ik het verschil enorm. Maar inderdaad, na een weekje gebruiken valt het echt niet meer op.
Ik vind de helderheidsslider (zo heet 'ie in het Nederlands) helemaal naar rechts nu ineens ook teveel van het goede, terwijl ik zeker weet dat de S23 Ultra nog wel een stukje intenser was. Dus bij mij ook halverwege nu.

Overigens denk ik niet dat de S24 Ultra ooit dat super intense zal hebben dat de S23 Ultra had. Dat heeft denk ik te maken met het feit dat het een heel ander scherm is, gericht op het tegengaan van reflecties (wat erg goed werkt vind ik) en een natuurlijkere kleurweergave. Ik vind dit in ieder geval een totaal andere kijkervaring dan ik tot nu toe gewend was. Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

g86 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Zwart op wit via Samsung BE op Messenger:

"De voorwaarden zijn als volgt:
- Je mag binnen 30 dagen het product uitpakken en testen.
- Het product hoeft niet in de originele verpakking te worden geretourneerd. Het product moet echter wel transportwaardig worden verpakt.
- Indien het product beschadigd is en de bestelling valt nog binnen de 30 dagen retourtijd, dan mag de bestelling worden geretourneerd.
- Stel jouw telefoon komt kapot aan, dan kunnen wij deze voor de zelfde prijs omruilen."
Dat klopt. Maar de meeste dingen die zij noemen vallen onder de Wet Kopen op Afstand. Een DOA wordt sowieso altijd gerepareerd of omgeruild. Binnen die 30 dagen zullen ze hem denk ik omruilen en buiten de 30 dagen wordt het repareren vrees ik. Het mooi is wel dat Samsung je 30 dagen de tijd geeft om te ruilen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Theratron schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Toen ik voor het eerst de schermen van de S23 Ultra en S24 Ultra naast elkaar legde (met dezelfde wallpaper en inrichting) vond ik het verschil enorm. Maar inderdaad, na een weekje gebruiken valt het echt niet meer op.
Ik vind de helderheidsslider (zo heet 'ie in het Nederlands) helemaal naar rechts nu ineens ook teveel van het goede, terwijl ik zeker weet dat de S23 Ultra nog wel een stukje intenser was. Dus bij mij ook halverwege nu.

Overigens denk ik niet dat de S24 Ultra ooit dat super intense zal hebben dat de S23 Ultra had. Dat heeft denk ik te maken met het feit dat het een heel ander scherm is, gericht op het tegengaan van reflecties (wat erg goed werkt vind ik) en een natuurlijkere kleurweergave. Ik vind dit in ieder geval een totaal andere kijkervaring dan ik tot nu toe gewend was. Hebben meer mensen dat?
Persoonlijk vind ik het geklaag over de verzadigde kleuren sterk overdreven. Ik vind het verschil tussen levendig en natuurlijk op zich nog steeds redelijk subtiel. Maar vooral bij rood zie je al snel dat een kleur oververzadigd is. Dat is ook de enige kleur waaraan ik het goed kan zie als ik een wijziging in de display-instellingen doe. Verder vind ik dat de instelling voor mij geen toegevoegde waarde heeft. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20
Gerjannn schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:34:
Heb na de update nog wel steeds het vage probleem dat m'n mobiel trilt bij notificaties als het scherm aan staat, terwijl hij op stil staat. De optie "Trilstand melding" heb ik ook al op Stil gezet maar zonder resultaat. Iemand anders die dit ook ervaart? (S24U)

Verder wel erg blij ermee, kleine upgrade t.o.v. de S23U maar vooral het platte scherm vind ik erg fijn, en de camera app voelt een stuk vloeiender.
Je kan via de app Good lock van Samsung de app Nice catch installeren. Daarin kan je aanzetten dat ie alle keren dat ie trilt gaat loggen. Ik gebruik dit veel en zet die apps dan meteen op stil in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:43
Theratron schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Ik had ergens eens gelezen dat de slider in het midden de S23 ultra zou moeten evenaren en slider naar rechts de 22 ultra.
Als ik op naturel zet is het gelijkwaardig aan mijn iphone 15. De warmte slider staan dan ook 1 tikje naar rechts. Ik vind persoonlijk iets koeler leuker.
Vividness helemaal naar rechts is wel een leuk tot je foto's gaat bekijken, dan zie je wel snel dat het nep is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-09 22:25
Vraag me af of het meer vivid maken van de kleuren ten koste gaat van de batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theratron
sjaool schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Persoonlijk vind ik het geklaag over de verzadigde kleuren sterk overdreven. Ik vind het verschil tussen levendig en natuurlijk op zich nog steeds redelijk subtiel. Maar vooral bij rood zie je al snel dat een kleur oververzadigd is. Dat is ook de enige kleur waaraan ik het goed kan zie als ik een wijziging in de display-instellingen doe. Verder vind ik dat de instelling voor mij geen toegevoegde waarde heeft. :)
Ja, het hele gedoe op de socials hierover vond ik ook overdreven, aangezien je er heel snel aan went. Maar er was absoluut wel een verschil. Wat alleen echt opvalt als je ze naast elkaar houdt : P
Pufster schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:01:
[...]

Ik had ergens eens gelezen dat de slider in het midden de S23 ultra zou moeten evenaren en slider naar rechts de 22 ultra.
Als ik op naturel zet is het gelijkwaardig aan mijn iphone 15. De warmte slider staan dan ook 1 tikje naar rechts. Ik vind persoonlijk iets koeler leuker.
Ja klopt, dat stond in de post van IceUniverse toen hij lekte dat die helderheidsslider eraan ging komen (wat dus weer een correcte leak van hem was). Maar of dat klopt betwijfel ik hoor. Volgens mij was er ook niet zo'n verschil tussen de S22 en S23.
SamSid schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:04:
Vraag me af of het meer vivid maken van de kleuren ten koste gaat van de batterij.
Ik ook! Heb het idee dat het scherm nu toch iets..... feller gaat om die intensiteit te genereren ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
Ik heb ook die indruk. Heb veel zitten spelen met de slider in verschillende scenario's en zag batterij sneller zakken dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
Pufster schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:09:
Ik heb ook die indruk. Heb veel zitten spelen met de slider in verschillende scenario's en zag batterij sneller zakken dan anders.
Ja verdraaid.... Ik ben nu ook redelijk snel van 40% naar 33% gegaan.... Zou het echt zo'n groot verschil zijn? Of komt het omdat hij toch nog bezig is op de achtergrond met die update ofzo?

Is het wel waard om de komende dagen in de gaten te houden denk ik.
En dan heb ik de slider nota bene nog maar halverwege gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Hoe dan ook, ik had mijn vorige telefoons altijd op natuurlijk staan en al hoewel de kleuren in de natuurlijke mode op de 24 kleur echter zijn, vond ik het nu flets ogen. Maar helemaal vol gesatureerd vind ik ook niks dus kortom erg blij met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Je ogen geraken er ook aan gewend. Als je 5 min slider op rechts zet en dan opeens naar naturel valt het enorm op. Zelfde met de slider van warm en koel.

Maar na een uur zie je dat niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• edtims
Theratron schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:13:
[...]

Ja verdraaid.... Ik ben nu ook redelijk snel van 40% naar 33% gegaan.... Zou het echt zo'n groot verschil zijn? Of komt het omdat hij toch nog bezig is op de achtergrond met die update ofzo?

Is het wel waard om de komende dagen in de gaten te houden denk ik.
En dan heb ik de slider nota bene nog maar halverwege gezet...
Mannen toch. je bent nu natuurlijk even wat meer bezig met je telefoon en je hebt net een update gedaan.
Zoals gewoonlijk, geef het even een een paar dagen de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
edtims schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:16:
[...]

Mannen toch. je bent nu natuurlijk even wat meer bezig met je telefoon en je hebt net een update gedaan.
Zoals gewoonlijk, geef het even een een paar dagen de tijd.
Niet meer dan anders hoor ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
g86 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:17:
[...]

Dat is niet waar. In België kan je bij Samsung omruilen om eender welke reden.
* defect
* niet tevreden
* ander kleur
* ...

Een DOA is gewoon omruilen binnen de 30 dagen. Dat heeft niets met garantie te maken of met herstelling.
Als het is zoals jij het interpreteert, dan kun je dus tot de introductie van de S25 Ultra, elke maand een andere kleur kiezen en dan uiteindelijk voor de S25 Ultra kiezen. Je kunt me veel vertellen, maar dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Peatsmoke schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:30:
[...]

Als het is zoals jij het interpreteert, dan kun je dus tot de introductie van de S25 Ultra, elke maand een andere kleur kiezen en dan uiteindelijk voor de S25 Ultra kiezen. Je kunt me veel vertellen, maar dat gaat niet werken.
We gaan blijven strijden?
1) ik heb die info telefonisch van de klantendienst
2) ik heb die info ook zwart op wit van de klantendienst via Messenger
3) het staat ook op de website
Prettig weekend.

Ik heb meer dan een maand geleden een D-Buckle watchbandje besteld. Origineel van Samsung en besteld via de Samsung webstore tbv 79,99 euro. Het eerste en het tweede exemplaar hadden beiden dezelfde fabricagefout. Het 2de deel van de magneetsluiting was niet geplaatst, dus het watchbandje is waardeloos en niet bruikbaar. Maandag ontvang ik mijn derde exemplaar en hopelijk van een andere batch of het wordt alweer een retour.
Ze kunnen dat bandje ook perfect herstellen door het 2de deel te plaatsen. Maar het is elke keer een omruiling.
Mijn eerste bestelling is van meer dan een maand geleden en ondertussen blijf ik het maar ruilen in de hoop een bruikbaar watchbandje te ontvangen.
Dus jouw redenering is sowieso al ontkracht.
(en ja, dat watchbandje kost slechts 79,99 euro en een S24U 512gb kost 1569euro adviesprijs. Maar dat maakt op zich niets uit.)

[ Voor 43% gewijzigd door g86 op 23-02-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen strijd, maar een discussie, waarvoor een forum bedoeld is.
De klantenservice heeft wel meer informatie verstrekt en het is gewoon onwaarschijnlijk dat je tot in de treuren elke 30 dgn kunt omruilen of dat daar een termijn af maximum aan verbonden is.
Je was bovendien ook nogal stellig in de bewering dat jij als enige de S24U op maandag geleverd kreeg, terwijl de rest vd wereld pas op donderdag aan de beurt was.
Dan is het toch niet vreemd om je interpretatie ter discussie te stellen?
Ik heb meer dan een maand geleden een D-Buckle watchbandje besteld. Origineel van Samsung en besteld via de Samsung webstore tbv 79,99 euro. Het eerste en het tweede exemplaar hadden beiden dezelfde fabricagefout. Het 2de deel van de magneetsluiting was niet geplaatst, dus het watchbandje is waardeloos en niet bruikbaar. Maandag ontvang ik mijn derde exemplaar en hopelijk van een andere batch of het wordt alweer een retour.
Ze kunnen dat bandje ook perfect herstellen door het 2de deel te plaatsen. Maar het is elke keer een omruiling.
Mijn eerste bestelling is van meer dan een maand geleden en ondertussen blijf ik het maar ruilen in de hoop een bruikbaar watchbandje te ontvangen.
Dus jouw redenering is sowieso al ontkracht.
(en ja, dat watchbandje kost slechts 79,99 euro en een S24U 512gb kost 1569euro adviesprijs. Maar dat maakt op zich niets uit.)
Een garantieclaim is iets anders dan een wettelijke bedenktermijn

[ Voor 73% gewijzigd door Peatsmoke op 23-02-2024 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Haal je alweer "eender welke reden" en "DOA" door elkaar. Een kleur die je niet aanstaat is geen DOA dus je voorbeeld van je horlogebandje is ongerelateerd. Ze gaan die echt niet elke maand blijven omwisselen als er verder niks mis mee is. En alweer heel hypothetisch allemaal, hebben we niks aan volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 23-02-2024 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g86

g86

We gaan de discussie stoppen. Dus doe maar terug on-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:46
dutchgio schreef op maandag 19 februari 2024 @ 08:43:
[...]

In de instellingen de apps zelf kiezen en bij batterij op onbeperkt zetten.
Allemaal gedaan maar ik denk dat het aan de bluetooth sensors ligt want als ik naar Youtube luister dan heb ik het zelfde probleem.

Wat heb ik nog meer gedaan
Factory reset
Oorschelpen van binnen met een zachte anti statische doek schoongemaakt

Helaas, bluetooth stopt op willekeurige momenten.

Iemand nog tips? :? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Grappig feitje: onder batterijverbruik is de vertaling vanuit het Engels nog steeds niet aangepast. Volledig opladen duurt nog steeds ca. 2 dagen 8)7 |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Gismo1979 op 23-02-2024 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Metaltoby schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:47:
[...]

Allemaal gedaan maar ik denk dat het aan de bluetooth sensors ligt want als ik naar Youtube luister dan heb ik het zelfde probleem.

Wat heb ik nog meer gedaan
Factory reset
Oorschelpen van binnen met een zachte anti statische doek schoongemaakt

Helaas, bluetooth stopt op willekeurige momenten.

Iemand nog tips? :? :?
Hetzelfde heb ik gehad toen ik overstapte van de S10+ naar de S22Ultra.
Om onduidelijke reden was in de instellingen in Spotify "Spotify Connect op de achtergrond" niet meer ingeschakeld. Nadat ik dat ingeschakeld had, wat het probleem opgelost.
Ik hoop dat het voor jou ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 21:13
Wat doen jullie na een update?

Ik doe normaal de cache leegmaken via recovery, laad de accu vol tot 100%, normaal tot 80%.

Zijn er nog meer dingen om te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Bij tussentijdse updates doe ik in eerste instantie niets. Mocht ik merken dat iets niet lekker loopt leeg ik de cache via recovery en dit lost het meestal op. Bij een versie update van Android doe ik de cache wel legen via recovery, maar dat is ook alles.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ik gebruik de telefoon gewoon. Er is normaliter geen enkele reden om zo'n heel ritueel aan te houden bij elke update. Als het echt om een major Android-versie gaat misschien, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het leeggooien van de cachepartitie niet gewoon standaard onderdeel van het (major) upgradeproces is, uitgedacht door de mensen die de telefoon en software hebben ontworpen in plaats van random Pietje123 op Quora. Ze hebben sinds de originele Galaxy S bijna 14 jaar de tijd gehad om dit proces te stroomlijnen en ze hebben niks aan een slechte gebruikerservaring. Dat zal ook een van de redenen zijn dat het achter een speciale recovery-mode staat waar je als normale gebruiker het bestaan niet eens van hoort te weten. Als je niet weet wat iets doet zou je er gewoon af moeten blijven. Zo ontzettend veel problemen worden gewoon door een simpele reboot opgelost of zijn app-specifiek, dat het leeggooien van de cachepartitie an sich waarschijnlijk niks oplost maar het rebooten het probleem reeds verhelpt.

Problemen met specifieke apps kan je over het algemeen prima via de GUI aanpakken door het clearen van cache/data voor die app.

Zolang je geen problemen ervaart zou ik ze ook niet mogelijk op gaan zoeken. Nog naast dat het legen van de cachepartitie juist voor tijdelijk hoger batterijverbruik kan zorgen omdat de caches opnieuw aangemaakt moeten worden. Dit was een "kleine" update met een paar bugfixjes dus zulke grote middelen zijn nergens voor nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 23-02-2024 16:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
satshow schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:00:

Ik doe normaal de cache leegmaken via recovery, laad de accu vol tot 100%, normaal tot 80%.

Ik bekijk even kort wat er nieuw is in de update en ga na 2 minuten verder met de normale gang van zaken 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
satshow schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:00:

Downloaden, pincodes invoeren en doorgaan.
Wat er in deze update verbeterd of veranderd zou worden is toch al te uit-en-te-na besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert1970
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-04 21:10
Is er ook iemand die geruild heeft van 512 gb naar 1 T?
Zo ja, Hoeveel moest je extra betalen voor meer opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Vraag: Als ik de schermmodus op levendig heb ingesteld en ik wijzig de witbalans met de slider, dan moet ik toch de resultaten daarvan gelijk zien op het plaatje bovenin? (update van vanmorgen is geïnstalleerd).

Bij mij zie ik totaal geen wijzigingen in dat plaatje.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
ChefRopes schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:12:
[...]

Waarschijnlijk al eens gevraagd, maar je hebt geen lens protectors op je camera's toch?
Nope, helemaal niks voor de lenzen.
Vreemde is dus ook dat het alleen in landscape is.

Hopelijk komt Samsung met een oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

kruila schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:33:
Vraag: Als ik de schermmodus op levendig heb ingesteld en ik wijzig de witbalans met de slider, dan moet ik toch de resultaten daarvan gelijk zien op het plaatje bovenin? (update van vanmorgen is geïnstalleerd).

Dat heb ik ook. De wijzigingen zijn er wel maar erg subtiel vind ik. Ik had grotere wijzigingen verwacht als ik aan de RGB sliders sleep maar die wijzigingen zijn ook heel subtiel. Je kunt de kleurbalans eigenlijk helemaal niet verprutsen zoals ik wel verwacht had. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Zeker wel. Ook in de plaatjes is het te zien maar je moet weten waar je naar kijkt. Het duidelijkst is het op lichte/witachtige vlakken, maar de tekst helemaal nog boven het plaatje verandert tussen geel en blauw als je de uitersten van de witbalans-slider aantikt. Als je de intensiteit van de levendig-modus voluit zet is het het duidelijkst in de plaatjes vind ik, maar ook op de laagste modus vind ik het verschil in de kleur van de lucht aan de rechterkant van het windmolentje overduidelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 23-02-2024 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

Na de update heb je onder Display > Screen mode > Vivid/Levendig > 'geavanceerde instellingen' een Vividness slider.

Speel daar eens mee :-)

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila

Iedereen die mij een tip gaf op bovenstaande vraag, bedankt!

Het zal aan mijn ogen (74+ jaar oud) liggen, maar ik zie heel weinig wijzigingen na met de diverse sliders aan de gang te zijn geweest.

Ik ben niet de enige, op YouTube moet men enorm veel moeite doen om enige wijzigingen te laten zien.

Ben maar gewoon weer naar "Natuurlijk" geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13
Waarom staat er bij mijn batterij status dat volledig opladen 1d en nog wat uren duurt?
Ik dacht dat dit een bug was en met de software update wel zou zijn opgelost, maar het staat er nog steeds. Ik vind dit storender dan die vivid mode.

[ Voor 9% gewijzigd door Het Fantoom op 23-02-2024 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Het Fantoom schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:31:
Waarom staat er bij mijn batterij status dat volledig opladen 1d en nog wat uren duurt?
Ik dacht dat dit een bug was en met de software update wel zou zijn opgelost, maar het staat er nog steeds. Ik vind dit storender dan die vivid mode.
Bij mij laad hij ook al zo langzaam op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het Fantoom schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 18:31:
Het is een ongelukkige vertaling meer niet. Het is gewoon een schatting van de accuduur sinds de laatste keer opladen. Het is niet zo erg vind ik want hoe vaak kijk je hier nu naar? Zeker als je weet wat het betekent.

Als je hem op Engels zet dan klopt het wel: "A full charge wil last about 1 d 19 h". In het Nederlands zou het dan "Een volledige lading duurt ongeveer 1 d 19 uur" moeten zijn.

Misschien dan allemaal even klagen op het Members Forum van Samsung en dan is het in de volgende update gefikst. Hoop ik voor jou. ;)

P.S. ik heb een post gemaakt in de Members App. Nu maar hopen dat het doorgegeven gaat worden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 23-02-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:25:
[...]
P.S. ik heb een post gemaakt in de Members App. Nu maar hopen dat het doorgegeven gaat worden. ;)
Ik heb hier ook maar een feedback aan gewaagd. Ik stoor me er niet aan (vind het eerder grappig), maar het is wel een schoonheidsfoutje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gismo1979 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Ik heb hier ook maar een feedback aan gewaagd. Ik stoor me er niet aan (vind het eerder grappig), maar het is wel een schoonheidsfoutje.
Ik heb een foutrapport ingestuurd via de Members App en dat zelfs in twee categoriën; batterij etc. en overig.

Ik stoor mij er ook niet aan maar kan begrijpen dat een ander het wel doet. Voor niet al te tech-savvy mensen is het natuurlijk wel een heel verwarrende vertaling want die denken dus dat het opladen van hun telefoon 2 dagen gaat duren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:28
Ik heb een update voor mijn S24 Ultra binnengekregen! Even handmatig zoeken en dan installeren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
kruila schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 17:51:
[...]

Het zal aan mijn ogen (74+ jaar oud) liggen, maar ik zie heel weinig wijzigingen na met de diverse sliders aan de gang te zijn geweest.

Ik ben niet de enige, op YouTube moet men enorm veel moeite doen om enige wijzigingen te laten zien.

Same here. Merk wel dat vergeleken met mijn S22U dat brightness soms in auto modus niet vergenoeg omhoog komt. Daardoor lijkt het allemaal wat minder soms.
Andere momenten is het zo goed als hetzelfde en dan is het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:28
[...]

Check ook even of je niet 'extra dim' aan hebt staan. Ik zat na de update even te spelen met mijn S21 en S24 ultra naast elkaar, en de S21 had meer brightness dan de S24 Ultra en ook de kleuren waren nog steeds wat natuurlijker op de S24 Ultra bij gelijke settings tot ik op de S24 'Extra dim' uitzette.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
[...]

Heb ook met de slider gespeeld, zie ook geen verschil. Niet dat ik m'n scherm nog meer vivid wil hebben, maar je hoort gewoon verschil te zien. Waarom is er anders een slider?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
An1mA schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:34:
[...]

Heb ook met de slider gespeeld, zie ook geen verschil. Niet dat ik m'n scherm nog meer vivid wil hebben, maar je hoort gewoon verschil te zien. Waarom is er anders een slider?
Speel je wel met de juiste slider? Je moet niet 'Wit Balans' hebben, maar 'Display > Scherm modus > levendig > geavanceerde instellingen en dan de 'Helderheid' slider (en natuurlijk de laatste update).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Dennism schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:36:
[...]

Speel je wel met de juiste slider? Je moet niet 'Wit Balans' hebben, maar 'Display > Scherm modus > levendig > geavanceerde instellingen en dan de 'Helderheid' slider (en natuurlijk de laatste update).
Yep, maar is gewoon minimalistisch tot geen verschil. Voor mij maakt het niet uit, maar voor de mensen die wel het scherm meer vivid wouden hebben, misschien een teleurstellende update.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
An1mA schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Yep, maar is gewoon minimalistisch tot geen verschil. Voor mij maakt het niet uit, maar voor de mensen die wel het scherm meer vivid wouden hebben, misschien een teleurstellende update.
Ik wilde wat meer kleurverzadiging en ben zeer tevreden met de update, de slider halverwege is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Dennism schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 00:34:
[...]

Check ook even of je niet 'extra dim' aan hebt staan. Ik zat na de update even te spelen met mijn S21 en S24 ultra naast elkaar, en de S21 had meer brightness dan de S24 Ultra en ook de kleuren waren nog steeds wat natuurlijker op de S24 Ultra bij gelijke settings tot ik op de S24 'Extra dim' uitzette.
Heb gekeken, stond niet aan; bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
[...]

maakt geen verschil bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
An1mA schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:08:
[...]

Snap dat echt niet voorheen zat er er geen verschil tussen natuurlijk en levendig en nu wel. De verschillen zijn overduidelijk. Je ziet het voornamelijk ook gewoon op je homescreen en misschien wat minder op de voorbeeld plaatjes. In iedergeval wild ik het wat meer vivid en ben tevreden met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMvB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02 21:53
Ik zie ook duidelijk verschil na de update. De slider helemaal naar rechts is zelfs te overdreven verzadigd. Mijn instelling nu is 'levendig' en dan witbalans helemaal links en helderheid in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FietsFanaat33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:42
Ik heb nu levendig en witbalans in het midden gezet. Ziet er voor nu prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

Bij mij maakt het toch wel redelijk wat verschil, maar er zitten wel wat 'vereisten' aan zo lijkt het.

Tussen mijn vergelijkingen met mijn oude S21 lijkt het dat op de S24 Ultra:

1. Extra dim niet aan mag staan.
2. Comfortabel scherm voor uw ogen niet aan mag staan.
3. Aanpasbare kleurtint niet aan mag staan.

De S24 Ultra komt dan nog steeds niet aan dezelfde 'pop' van de kleuren als de S21 (maar die heeft dan ook wel heel onnatuurlijke kleuren in 'levendig') bij gelijke brightness, maar het is een stuk meer 'pop' dan voor de update. Waar mijn telefoon in het preview plaatje op het scherm met de slider echt amper verschil tot geen verschil liet zien, is dat nu ook een stuk beter zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:59
ChefRopes schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Je kan via de app Good lock van Samsung de app Nice catch installeren. Daarin kan je aanzetten dat ie alle keren dat ie trilt gaat loggen. Ik gebruik dit veel en zet die apps dan meteen op stil in de instellingen.
Thanks, die kende ik nog niet :)

Heb hem nu een dagje geïnstalleerd, maar als een notificatie vibreert zie ik hem daar niet verschijnen. Lijkt toch een bugje te zijn. Even afwachten op een volgende update, anders misschien toch een factory reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Gerjannn schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:19:
[...]

Thanks, die kende ik nog niet :)

Heb hem nu een dagje geïnstalleerd, maar als een notificatie vibreert zie ik hem daar niet verschijnen. Lijkt toch een bugje te zijn. Even afwachten op een volgende update, anders misschien toch een factory reset proberen.
Hmm ok, ik heb d'r niet zovaak last van. Maar wellicht iets van het systeem dan. Wel apart!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:17
stimpyrulez schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:41:
Ik heb de update ook geïnstalleerd.

Helaas is mijn focus issue met de camera niet opgelost (geen focus als ik van 3 naar 5x ga in landscape modes).

Had gehoopt dat dit gefixed zou zijn.

Nu maar via members een issue aangemaakt.

Hier linkje naar mijn issue
Nou, kom er net achter dat het issue van 'niet focussen' aan mijn hoesje ligt.

Betreft een ESR flick case met magsafe en denk dat de nagsafe roet in het eten gooit...

Nu maar opzoek naar een andere case...

Hebben anderen met een magsafe case hier ook last van?

Resultaat als ik de case eraf hasl

[ Voor 12% gewijzigd door stimpyrulez op 24-02-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
stimpyrulez schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Betreft een ESR flick case met magsafe en denk dat de nagsafe roet in het eten gooit...

[YouTube: focus issue with ESR flick stand case with halolock/magsafe]
Nee niet gemerkt. Maar hoor ook hele verschillende verhalen over magsafe cases. Ene case heeft nergens problemen mee, ook niet met s-pen zoals de mijne, en de ander weer heel veel. Bij mij is dan weer t nadeel dat de magsafe net niet goed gepositioneerd staat, misschien dat ie daarom ook wel beter met de s-pen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
[...]

Heb je onder instellingen - display de functie 'aanpasbare kleurentint' aan of uit staan. Dit schijnt wel invloed te hebben op de vivid stand. Advies is om die uit te zetten.
Bij mij werkt de slider wel, maar ik heb toch de voorkeur voor de stand natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evabraonline
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik ben van een Samsung Galaxy S9 naar de Samsung Galaxy S24+ gegaan. Mooie upgrade. Alleen mis ik echt 1 feature van de S9 die zo te zien niet op de S24+ zit : een ledje wat knippert als er berichten zijn binnengekomen.
Vond/vindt ik enorm handig als je een meldingsgeluid gemist hebt en hij ligt in je buurt.
Iemand enig idee hoe er een indicatie te realiseren is bij de S24+ dat je toch kunt zien dat er een bericht is als het toestel stand-by is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
evabraonline schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:14:
Ik ben van een Samsung Galaxy S9 naar de Samsung Galaxy S24+ gegaan. Mooie upgrade. Alleen mis ik echt 1 feature van de S9 die zo te zien niet op de S24+ zit : een ledje wat knippert als er berichten zijn binnengekomen.
Vond/vindt ik enorm handig als je een meldingsgeluid gemist hebt en hij ligt in je buurt.
Iemand enig idee hoe er een indicatie te realiseren is bij de S24+ dat je toch kunt zien dat er een bericht is als het toestel stand-by is?
Gebruik het zelf niet, maar heb doofheid in de familie. Daardoor weet ik dat je onder toegankelijkheid moet kijken, dus: instellingen -> toegankelijkheid -> geavanceerde instellingen -> flitsmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat kan met aodNotify, hier is de Samsung-specifieke versie ervan: https://play.google.com/s....jamworks.alwaysondisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evabraonline
coenox schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:21:
[...]

Gebruik het zelf niet, maar heb doofheid in de familie. Daardoor weet ik dat je onder toegankelijkheid moet kijken, dus: instellingen -> toegankelijkheid -> geavanceerde instellingen -> flitsmelding
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evabraonline
DataGhost schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Dat kan met aodNotify, hier is de Samsung-specifieke versie ervan: https://play.google.com/s....jamworks.alwaysondisplay
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
[...]

Ik heb een Alcantara case waar een cirkel in zit aan de binnenkant, lijkt voor MagSafe te zijn (ik heb alleen geen MagSafe opladers hier om dat te verifiëren). Ik heb er in ieder geval geen last van, alles blijft in focus bij switchen van 3x naar 5x zoom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kruila
bij de instellingen - meldingen - pop-upstijl melding - edge lighting-stijl kun je instellen dat bij een melding de rand van je display in de meest opvallende kleuren verlicht wordt als er een melding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het mooie aan die ledjes was juist dat ze bleven knipperen, de rand licht wel op verschillende opvallende manieren op, maar als je dat ook net mist, zie je niet dat je een berichtje hebt. Het was een simpele, maar doeltreffende functie die met het verdwijnen van dat ledje ook verdwenen is.
DataGhost schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Heb je er ervaring mee? Blijft het actief tot je het bericht gelezen hebt?
Laat maar, zelf al even getest, maar dat die notificatie dooft ook na verloop van ingestelde tijd.

[ Voor 44% gewijzigd door Peatsmoke op 24-02-2024 18:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:38
Je kunt in de AOD-instellingen ook instellen dat het AOD standaard uit staat, maar aangaat zodra er een nieuwe melding binnenkomt. Zo blijft zichtbaar dat er ongelezen meldingen zijn tot je de telefoon ontgrendelt. Dezelfde functionaliteit als het ledje van vroeger. Vroeger gebruikte ik daar inderdaad ook aodnotify voor, maar die functionaliteit zit tegenwoordig ingebakken in de OneUI-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's ook weer niet zo subtiel, maar wel een goede optie zonder extra app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Op zich wel logisch. De 5x zoom camera zit dichtbij de magneten van de MagSafe case en de optische stabilisatie werkt met een magnetisch veld. Mooi dat je erachter bent gekomen en dat het geen defect is van je telefoon.

Ik heb zelf een Supcase cover met MagSafe en nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:47
Peatsmoke schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:44:
Het mooie aan die ledjes was juist dat ze bleven knipperen, de rand licht wel op verschillende opvallende manieren op, maar als je dat ook net mist, zie je niet dat je een berichtje hebt. Het was een simpele, maar doeltreffende functie die met het verdwijnen van dat ledje ook verdwenen is.

[...]

Heb je er ervaring mee? Blijft het actief tot je het bericht gelezen hebt?
Laat maar, zelf al even getest, maar dat die notificatie dooft ook na verloop van ingestelde tijd.
Bij mij dooft het "ledje" na 1 uur, maximaal kan 24 uur, als ik het goed begrijp wil jij het nog veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En wel de instellingen eye comfort en adaptieve color uitzetten, anders zie je niet de juiste slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Von Henkel schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:51:
[...]

Bij mij dooft het "ledje" na 1 uur, maximaal kan 24 uur, als ik het goed begrijp wil jij het nog veel langer.
Nou, veel langer zal het niet worden, maar onder omstandigheden, is het handig. Inmiddels ben ik er wel aan gewend en zeker nu er sport- en smartwatches zijn, mis ik zelden een bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Peatsmoke schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:04:
[...]

Nou, veel langer zal het niet worden, maar onder omstandigheden, is het handig. Inmiddels ben ik er wel aan gewend en zeker nu er sport- en smartwatches zijn, mis ik zelden een bericht.
Bij always on display heb ik ingesteld bij "wanneer weergeven" "voor nieuwe meldingen" dus meldingen blijven staan totdat je je telefoon activeert, misschien niet de oplossing je zoekt, maar het valt wel op als er een melding is die jij (mogelijk) nog niet gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:39
Bij het unlocken van het vergrendelscherm ervaar ik soms micro stutters. Enkel daar heb ik het. Heb dit nooit gehad bij men S23. Lijkt maar iets klein, maar het stoort me wel dat alles smooth is, behalve dat 😅 Nog iemand last van?

PS: Gebruik de base S24, 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:54
verwijdert...

[ Voor 89% gewijzigd door Nougat op 28-02-2024 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edtims
ZeppeMan schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:05:
Bij het unlocken van het vergrendelscherm ervaar ik soms micro stutters. Enkel daar heb ik het. Heb dit nooit gehad bij men S23. Lijkt maar iets klein, maar het stoort me wel dat alles smooth is, behalve dat 😅 Nog iemand last van?

PS: Gebruik de base S24, 256gb
Ja dat herken ik al hoe wel het me al een poosje niet meer is opgevallen. Ik vermoed dat het met het gaan van 1 frame naar de max van 120 gaan te maken heeft. Maar goed ook dat zou niet zichtbaar mogen zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 11:48
Via pre-order had ik s24 plus aangeschaft en gebruik hem een tojdje. Alles werk vlot behalve 1 ding. Namelijk het mobiele bereik. Omdat ik ook ben overgestapt naar hollandsnieuwe (vodafone netwerk) is de bereik om te huilen. Vaak heb ik indoor gewoon geen bereik. Via de carrier probeer ik wat oplossingen te vinden en twijfel of bij s24 serie ook last had van slechte bereik in het algemeen.
Nu zie in de andere forums ook last hebben slechtere bereik. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Qua bereik is mijn s24U gelijk aan mijn oude S21+. Soms zelfs beter.

PS; Ik zit overigens bij KPN.

[ Voor 19% gewijzigd door Gismo1979 op 25-02-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Laatst online: 21:13
Ik heb geen last van een slecht bereik, hetzelfde als van mijn oude Samsung Galaxy s22 ultra.
Heb hier KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
mokkie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:18:
Via pre-order had ik s24 plus aangeschaft en gebruik hem een tojdje. Alles werk vlot behalve 1 ding. Namelijk het mobiele bereik. Omdat ik ook ben overgestapt naar hollandsnieuwe (vodafone netwerk) is de bereik om te huilen. Vaak heb ik indoor gewoon geen bereik. Via de carrier probeer ik wat oplossingen te vinden en twijfel of bij s24 serie ook last had van slechte bereik in het algemeen.
Nu zie in de andere forums ook last hebben slechtere bereik. Hebben jullie daar ook last van?
Met Hollandsnieuwe (Vodafone) had ik thuis ook 0 bereik, ik kon niet eens normaal bellen. Moest per se wifi bellen aanzetten. Nu met Simyo (KPN) heb wel fatsoenlijk bereik thuis. De dichtsbijzijnde Vodafone mast bleek relatief ver weg te zijn volgens https://antennekaart.nl/ .

(Ik moet wel zeggen dat Vodafone en een Exynos 5300 modem ook niet de allerbeste combi is voor solide bereik)

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 25-02-2024 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
Ik had vroeger de Google weerwidget geïnstalleerd via Chrome. Als je dan het weer voor een bepaalde locatie opzocht, kreeg je een pop-up om op je homescreen de widget te installeren. Dit lukt sinds ik de S24 heb niet meer.. vervelend want ik vind het de meest gebruiksvriendelijke app. Iemand een tip om die alsnog te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 11:48
stin00 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:40:
[...]

Met Hollandsnieuwe (Vodafone) had ik thuis ook 0 bereik, ik kon niet eens normaal bellen. Moest per se wifi bellen aanzetten. Nu met Simyo (KPN) heb wel fatsoenlijk bereik thuis. De dichtsbijzijnde Vodafone mast bleek relatief ver weg te zijn volgens https://antennekaart.nl/ .

(Ik moet wel zeggen dat Vodafone en een Exynos 5300 modem ook niet de allerbeste combi is voor solide bereik)
Juist ja voorheen had ik ook simyo en thuis kpn zonder enkele problemen.

Nu met ziggo en hollandsnieuwe is het elke dag weer drama.

Nu merk ik dat zonder hoesje om s24 iets meer bereik wint. Het verschil tussen wel en niet kunnen internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Cloclo100 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:02:
Ik had vroeger de Google weerwidget geïnstalleerd via Chrome. Als je dan het weer voor een bepaalde locatie opzocht, kreeg je een pop-up om op je homescreen de widget te installeren. Dit lukt sinds ik de S24 heb niet meer.. vervelend want ik vind het de meest gebruiksvriendelijke app. Iemand een tip om die alsnog te installeren?
Dat komt door Google volgens mij, ze zijn gestopt met die widget lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last van, bereik op de S24U is net zo goed als op de S22U, binnen in huis op het VF netwerk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:09
dutchgio schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:06:
[...]

Dat komt door Google volgens mij, ze zijn gestopt met die widget lijkt het.
Heb het gevonden.

1. Je voegt de Google Widget "snel overzicht van de assistent toe"
2. Je tikt op het weericon , je komt dan eigenlijk al in de juiste app uit
3. Tik op je profiel rechtsboven
4. De "toevoegen aan startscherm" optie is meteen zichtbaar

Fin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
Peatsmoke schreef op maandag 26 februari 2024 @ 06:32:
[...]

Geen last van, bereik op de S24U is net zo goed als op de S22U, binnen in huis op het VF netwerk.
Sterker nog de S24U koppelt B32 erbij met 5G als je die in de buurt hebt.
De S22U doet geen B32 met 5G modus en B7 erbij.
https://antennekaart.nl/k...82596&lng=5.51651&zoom=11

Hier kun je zien welke site(s) bij jouw in de buurt staan.

Door te bellen naar:
*#0011#
Kun je het service menu openen. Kies de juiste simkaart en hier kun je zien met welke banden de telefoon is verbonden.

De eerste band in het menu is de hoofdband.

Je kunt bijvoorbeeld
B20 + B3 hebben, 5 streepjes en maar 10 Mbps halen.
of
B3 + B1 + B20 + B32 hebben, 0-2 streepjes en alsnog boven de 100 Mbps uitkomen.

https://antennekaart.nl/page/frequencies
Als je op B20 als hoofdband zit (Laagste frequentie) en het bereik valt echt weg.
Dat is het mogelijk een provider issue.
Dubbel check met een (Samsung) telefoon van een familie lid/vriend of die ook problemen heeft met dezelfde simkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g86

g86

S24 Ultra - UPDATE BATTLE!
Samsung FINALLY released the February update for the Galaxy S24 Ultra. Is it fixed though?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ben al jaren tevreden klant bij Hollandsnieuwe maar ook bij mij is het sinds een paar maanden drama, lijkt wel of er iets veranderd is aan het netwerk. Vroeger vrijwel overal 5 streepjes, nu binnenshuis net 1á2. Bij mijn S22U ervaarde ik dit ook al een tijdje, dus het is waarschijnlijk niet gebonden aan de S24.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoerd611 op 26-02-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvinb
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb hier nog niets online over kunnen vinden.... Reeds sinds de S3 heb ik altijd een Galaxy S telefoon gehad. Nu net een S24 aangeschaft, maar heb enorm last dat het scherm een magneet is voor stof uit de broekzak. Nog nooit last van gehad bij andere toestellen. Ik dacht eerst dat het door de siliconen casing kwam, want zonder casing is de hoeveelheid stof veel minder. Maar nu met een andere casing (van plastic) heb ik er weer erg veel last van. Lijkt wel of er sprake is dat het scherm statisch wordt door het gebruik van een casing. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Voor wie erop zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Hebben jullie dat ook als je 5x zoom gebruikt in video bij minder licht er zo een gele filter lijkt te zijn? Ziet er zo slecht uit. Wat gegoogle toont dat dit bij alle toestellen is. Vooral merkbaar dat de huidskleur gewoon geel wordt waardoor de video onbruikbaar is.

Foto's doet de s24 ultra echt goed, maar video vind ik maar goed onder ideale omstandigheden. Wijk je daar iets van af, dan gaat de kwaliteit zo snel naar beneden.

[ Voor 3% gewijzigd door Pufster op 26-02-2024 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
Vond net nog iets dat misschien een optie voor je is:
instellingen - geavanceerde instellingen - flitsmelding - melding cameraflits en melding schermflits activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Super!

Dit is wel echt een handige functie. Heb 'm ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9umIlhlpWsb5Jdg78IazNiQV6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FlqOZNGmsgPCZ1Pon4MBJVI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
FietsFanaat33 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:42:
[...]

Super!

Dit is wel echt een handige functie. Heb 'm ingesteld.

[Afbeelding]
Waar vindt ik deze opties ? 8)7

New Build in Progress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Viper72 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:21:
[...]

Waar vindt ik deze opties ? 8)7
Dit lijkt mij het recents menu. Aan te passen via de 'home up' app te vinden in 'Good Lock':
Home Up -> Task Changer

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FietsFanaat33
Je moet idd in de app good lock zoeken naar home up. Sowieso in de app good lock staan een hoop interessante apps! Om je Galaxy te tunen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:28:
[...]

Dit lijkt mij het recents menu. Aan te passen via de 'home up' app te vinden in 'Good Lock':
Home Up -> Task Changer
FietsFanaat33 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:36:
Je moet idd in de app good lock zoeken naar home up. Sowieso in de app good lock staan een hoop interessante apps! Om je Galaxy te tunen
Ik kende de Good Lock App nog niet, dank !

[ Voor 3% gewijzigd door Viper72 op 27-02-2024 20:04 ]

New Build in Progress

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-08 09:12
Google Play System update beschikbaarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHJJWrWXTLWiqMdILQ7na60gTPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VG8hCmZ1NK3FWI3aoHLrtRLB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLQmaKWson8v4XK8b31DtlF78aI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RInGQuQvL3zcdjQKp3t0rGlL.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Discussie over snapdragon VS exynos: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos
- Accessoires: [Samsung Galaxy S24-serie] Accessoires
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S24-serie] Levertijd & Prijzen