• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10 14:32
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Die cyclone versie is nu maar 40 euro, wat is het nadeel van die ?

Laat maar kan niet besteld worden. :+

[ Voor 14% gewijzigd door tspawn op 06-06-2024 09:57 ]

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-11 16:39
tspawn schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:55:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld

Die cyclone versie is nu maar 40 euro, wat is het nadeel van die ?
In mijn geval niet leverbaar naar mijn adres in NL ;)

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-11 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:35:
[...]

Ik heb mijn laadkabels er in maar die gebruik ik eigenlijk zelden tot nooit :+
Was het niet aangeraden om 2 handen te gebruiken naast het logo? Meen zoiets gelezen te hebben in de manual.
Klopt ik las het net ook, ik duw per ongeluk nog weleens op het logo maar het moet er dus naast links en rechts.

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:28
Inderdaad volgens de manual moet dat om deuken te voorkomen. Maar als je dan toch met 1 hand drukt, dan lijkt me de beste plek precies boven de beugel.

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-11 16:53
Gommert69 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:19:
Gebruiken jullie de frunk dan zo vaak dat zo'n softclose nodig/handig is? Ik gebruik hem alleen bij vakanties. Ik druk hem dicht met 1 hand op het logo en dat gaat prima.
Ik gebruik hem regelmatig omdat ik de voetballen van het team er in bewaar (in de kofferbak stinkt het). Sluit hem altijd met twee handen rondom het logo of 1 hand op het logo. Gaat prima :Y

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

turkeyhakan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:54:
Tesla heeft "stilletjes?" loadbalancing support uitgebracht voor de Gen3 Wall Connector.

"Past zich automatisch aan het huidige energiegebruik van uw woning aan en maximaliseert de oplaadsnelheid. Dynamische energiemeter wordt afzonderlijk verkocht." https://shop.tesla.com/nl_nl/product/wall-connector

Na lang zoeken naar welk product ze verwijzen, ben ik op Neurio Technology Dynamic Power Meter for Smart EV Charging: snel, efficiënt, veilig | voor Tesla Wall Connector | 3-fase uitgekomen!

Weet iemand of je met dit onderdeel ook zakelijk kunt declareren of is dit alleen voor load balancing?

Nog verder zoeken kom ik op: https://www.friism.com/di...tor-with-load-management/
Ik lees nu je post, hier ben ik heel blij mee.
Ik had namelijk nu na een paar maanden een beetje spijt van mijn keuze gekregen van de TWC. Die load balancing is een groter gemis dan ik dacht.

Mijn boekhouder zegt dat je alle kosten die je hebt gemaakt aan de laadpaal zakelijk mag wegschrijven, dus een load balancer lijkt mij daar een onderdeel van. Zonder laadpaal heb je dit ook niet nodig ;)

Maar die CT-klemmen... Niet heel handig. Mijn laadpaal hangt 30 meter van mijn meterkast. Even een kabeltje trekken heb ik niet zo zin in en de CT-klemmen zijn ook niet zo praktisch.
Maargoed, nu kan iemand die communicatie reverse engineren om simpelweg de slimme meter uit te lezen.

Edit:

Ome Ali heeft wel een oplossing. Er bestaan gewoon draadloze rs485 transmitters.
https://nl.aliexpress.com/item/1005004716685821.html

Ik heb ook al gelezen dat de TWC de laadsnelheid naar de minimum snelheid verlaagd als hij geen communicatie krijgt. Dus draadloos lijkt mij veilig genoeg.
Sowieso veiliger dan nu, moet ik rekening houden dat koken, wasmachine en opladen tegelijk iets te veel is. Ik krijg vaak genoeg een waarschuwing van mijn Tibber pulse dat de hoofdzekering overbelast is.

Is dit eigenlijk niet een eigen topic waard? Volgens mij zitten velen hierop te wachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Psycho_Mantis op 06-06-2024 14:37 ]

• sanger1981
Welke oplossing heeft iedereen hier voor fietsen? Ik heb geen trekhaak en als ik die nu alsnog op mijn leaseauto wil laten monteren komt dat voor eigen rekening.

De standaard dakdragers hoor ik verhalen over van gebarsten panoramadaken. Zo een zuignap systeem heb ik geen ervaring mee en vind dat eigenlijk wat "eng" om daar een racefiets van duizenden euro's aan toe te vertrouwen....

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:30
sanger1981 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:16:
Welke oplossing heeft iedereen hier voor fietsen? Ik heb geen trekhaak en als ik die nu alsnog op mijn leaseauto wil laten monteren komt dat voor eigen rekening.

De standaard dakdragers hoor ik verhalen over van gebarsten panoramadaken. Zo een zuignap systeem heb ik geen ervaring mee en vind dat eigenlijk wat "eng" om daar een racefiets van duizenden euro's aan toe te vertrouwen....
Tja.... trekhaakdrager dus hé, maar ik zet daar 2 ebikes van 28kg per stuk op.
Met een racefiets van 7kg zou ik wel durven werken met iets met GOEDE zuignappen, zeker als je ze tijdens de rit regelmatig controleert.

https://mijn-tesla.com/pr...0in%20de%20rugzak%20nemen.

Dit is ook niet gratis, maar lijkt me voor een racefiets wel doenbaar. Natuurlijk moet je bij het monteren wel goed opletten dat je niet even met de vork een tik op het glas geeft, want dan heb je ook een barst.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-11 10:22
De organiser voor onder het scherm is binnen en vind het een nette oplossing om dingen op te bergen die ik niet in de console wil bewaren. Voornamelijk de dingen die je bij in en uitstappen wil opbergen en meenemen of tijdens het rijden wil pakken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feop39nv_r1ExC_eAeGFZkQesug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWAems3VXu4GHIuLVp7Kwel2.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfcQGkEWdKe8cXjUUbViTShN7ME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuScOEKHhnZR4Lp7nFHBkmlC.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-lAuGQfEN6LP1lOat30bCJmc1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UjEbPehPIYZNXCSJmLsDfMi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8XgVm9ekglL_80qftioBBmZl2IM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAGHXOTyecFlqlRazLYUnjaP.jpg?f=fotoalbum_large

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-11 12:24

World Citizen

FreeReef.nl

@Hongy bij model S is dat (originele) vak echt compleet nutteloos. Zelfs in chill mode valt alles eruit als je optrekt. Heb je daar geen last van?

FreeReef.nl

• Hongy
World Citizen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:46:
@Hongy bij model S is dat (originele) vak echt compleet nutteloos. Zelfs in chill mode valt alles eruit als je optrekt. Heb je daar geen last van?
Heb ik nog niet meegemaakt dat vakje openschiet en alles eruit valt

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Psycho_Mantis schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 13:57:
[...]

Ik lees nu je post, hier ben ik heel blij mee.
Ik had namelijk nu na een paar maanden een beetje spijt van mijn keuze gekregen van de TWC. Die load balancing is een groter gemis dan ik dacht.

Mijn boekhouder zegt dat je alle kosten die je hebt gemaakt aan de laadpaal zakelijk mag wegschrijven, dus een load balancer lijkt mij daar een onderdeel van. Zonder laadpaal heb je dit ook niet nodig ;)

Maar die CT-klemmen... Niet heel handig. Mijn laadpaal hangt 30 meter van mijn meterkast. Even een kabeltje trekken heb ik niet zo zin in en de CT-klemmen zijn ook niet zo praktisch.
Maargoed, nu kan iemand die communicatie reverse engineren om simpelweg de slimme meter uit te lezen.

Edit:

Ome Ali heeft wel een oplossing. Er bestaan gewoon draadloze rs485 transmitters.
https://nl.aliexpress.com/item/1005004716685821.html

Ik heb ook al gelezen dat de TWC de laadsnelheid naar de minimum snelheid verlaagd als hij geen communicatie krijgt. Dus draadloos lijkt mij veilig genoeg.
Sowieso veiliger dan nu, moet ik rekening houden dat koken, wasmachine en opladen tegelijk iets te veel is. Ik krijg vaak genoeg een waarschuwing van mijn Tibber pulse dat de hoofdzekering overbelast is.

Is dit eigenlijk niet een eigen topic waard? Volgens mij zitten velen hierop te wachten.
Geen idee of het een eigen topic waard is, denk dat het bij het thuisladen terecht kan? Fijn dat je er wat aan (gaat) hebben!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hongy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:01:
[...]

Heb ik nog niet meegemaakt dat vakje openschiet en alles eruit valt
Owwww het kan open en dicht. Dat is wel beter ja. Bij mij staat hij gewoon altijd open en kan dus niet dicht. Slecht ontwerp moet ik zeggen.

FreeReef.nl

• Hongy
World Citizen schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:13:
[...]

owwww het kan open en dicht dat is wel beter ja bij mij staat hij gewoon altijd open en kan dus niet dicht. slecht ontwerp moet ik zeggen.
Ik wilde iets wat geen ruimte in beslag zou nemen tov the charge pads. Het heeft ook een antislipmat en ik ben geen pedal to the metal rijder. Meer de schildpad dan de haas.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:23
sanger1981 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 16:16:

Ik heb wel een trekhaak maar die gebruik ik met name voor de e-bikes. De racefiets leg ik gewoon achterin (de model Y). Maar ik besef wel dat dit geen oplossing is als je ook 3 mensen op de achterbank wilt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-11 14:50

Impry

Rallymedia.nl

IUser schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:06:
[...]

Is er ook een filmpje hoe je dit moet installeren?
Zie deze post: Impry in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 12:28
Hongy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:42:
De organiser voor onder het scherm is binnen en vind het een nette oplossing om dingen op te bergen die ik niet in de console wil bewaren. Voornamelijk de dingen die je bij in en uitstappen wil opbergen en meenemen of tijdens het rijden wil pakken.
Wellicht praktisch voor sommige mensen maar wat een lelijk-lomp ding zeg :o

• sanger1981
eltron schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:59:
[...]

Ik heb wel een trekhaak maar die gebruik ik met name voor de e-bikes. De racefiets leg ik gewoon achterin (de model Y). Maar ik besef wel dat dit geen oplossing is als je ook 3 mensen op de achterbank wilt.
Of meerdere fietsen mee wilt nemen inderdaad. Als ik alleen ga dan doe ik dat inderdaad gewoon achterin.

• sanger1981
Hongy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:42:
De organiser voor onder het scherm is binnen en vind het een nette oplossing om dingen op te bergen die ik niet in de console wil bewaren. Voornamelijk de dingen die je bij in en uitstappen wil opbergen en meenemen of tijdens het rijden wil pakken.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
hij is bij mij ook gister binnen gekomen en vanmorgen geplaatst. Prima ding zo op het eerste gezicht :Y

Lomp en lelijk als je hem ziet, maar je ziet dus alleen het lipje om hem mee te openen, de rest is verstopt achter het scherm.

Weet jij overigens waar die twee magnetische stickers voor zijn die er bij zaten?

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-11 16:59
Ik zit al even te kijken naar een goede bekerhouder, maar zie door al het aanbod de boom in het bos niet meer. Die van Spigen lijkt goed, maar ik heb een hekel aan nep-carbon in mijn interieur, dus die valt af. Iemand die er 1 kan aanraden? (Amazon, Bol, Ali, alles is welkom :) )

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-11 11:51
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:41:
Ik zit al even te kijken naar een goede bekerhouder, maar zie door al het aanbod de boom in het bos niet meer. Die van Spigen lijkt goed, maar ik heb een hekel aan nep-carbon in mijn interieur, dus die valt af. Iemand die er 1 kan aanraden? (Amazon, Bol, Ali, alles is welkom :) )
Ik ben ook nog steeds op zoek, het liefst naar eentje waar meerdere formaten in passen.

• sanger1981
Voor de bekerhoduer haak ik ook even aan. Heb een tiojdje zo een verkleiningsring gehad, maar die blijft steeds hangen (en zo ben ik hem ook kwijt geraakt). Heb nu een rubber inlay maar dat sluit net niet mooi en is net anders van kleur.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:46

GVR

f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:41:
Bedoel je een inleg voor de houders in de middenconsole? Ik heb deze. Mijn dopper past er precies in, klemt als je hem erin zet, en de houder wordt er niet mee uitgetrokken als je de dopper eruit pakt.

[ Voor 8% gewijzigd door GVR op 07-06-2024 09:23 ]

• Hongy
sanger1981 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:22:
[...]

hij is bij mij ook gister binnen gekomen en vanmorgen geplaatst. Prima ding zo op het eerste gezicht :Y

Lomp en lelijk als je hem ziet, maar je ziet dus alleen het lipje om hem mee te openen, de rest is verstopt achter het scherm.

Weet jij overigens waar die twee magnetische stickers voor zijn die er bij zaten?
Ik denk dat je er nog een tray op zou kunnen zetten voor doos tissues of iets dergelijks. Die stickers onder de tray plakken en je tray/doos tissues blijft op zijn plek. Ben zelf niet van plan die plek te gebruiken. Doet toch af aan het dashboard om daar van buiten spullen te zien liggen.

Misschien voor zoiets;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI1DqxeZ425-9IrYLgxfV8K915E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h8jX3MITvSrONEpzybB9cpbP.png?f=user_large

code:
1
https://nl.aliexpress.com...67182662.1005006837896928

• Hongy
Armo schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:31:
[...]

Wellicht praktisch voor sommige mensen maar wat een lelijk-lomp ding zeg :o
Ik vind dit nog de mooiste optie die er is tov van de organisers die je niet kan inklappen.

Deze vind ik pas lelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFkpYLhk4Z6YF4D_sKMf5h-xUCk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZR7NukSSOJqRQDlTSzv742ib.png?f=user_large

• f4stf0rw4rd
GVR schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:22:
[...]

Bedoel je een inleg voor de houders in de middenconsole? Ik heb deze. Mijn dopper past er precies in, klemt als je hem erin zet, en de houder wordt er niet mee uitgetrokken als je de dopper eruit pakt.
Ik neem aan dat je deze bedoelt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h4utrPNcd_sdU4sLJg2gGT_DYc4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MaXyWzHuGP8y6Zuft3DyCwQi.png?f=user_large

Die is nu € 1,33 8,96 Dat wil ik wel eens proberen.

edit: als ik inlog bij Ali kom ik op 9 euro

[ Voor 3% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 07-06-2024 10:25 ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Tommie12
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:22:
[...]

[Afbeelding]

Spaar je de moeite, je kan daar geen blikje van normaal formaat of een flesje van 50cl in kwijt.
Binnendiameter is te klein.

• Hongy
f4stf0rw4rd schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:22:
[...]

[Afbeelding]

Als ik inlog zie ik 6.97. Is me al eerder opgevallen. Probeer met een nieuw account of van nieuw IP adres. Of kijk een andere dag/week. Prijzen gaan op en neer naar gelang aantal clicks.

• f4stf0rw4rd
Hongy schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Als ik inlog zie ik 6.97. Is me al eerder opgevallen. Probeer met een nieuw account of van nieuw IP adres. Of kijk een andere dag/week. Prijzen gaan op en neer naar gelang aantal clicks.
ff snel met ander email adres ingelogd en nu wel 1,33. Voor dat geld wil ik het wel proberen :9 .

• Tiz
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 01-11 13:03

Tiz

dit is voor v&a

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 10-06-2024 06:35 ]

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

turkeyhakan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:12:
[...]

Geen idee of het een eigen topic waard is, denk dat het bij het thuisladen terecht kan? Fijn dat je er wat aan (gaat) hebben!
Nou, eigenlijk heb ik naar aanleiding hiervan besloten om die Tesla Wall Connector gewoon te verkopen en heb ik een Easee lader gekocht bij Tibber voor 380 euro.
Deze doet voor dat geld ook load-balancen, maar dan draadloos. Bij de Tesla oplossing heb je voor 320 euro nog een hoop extra werk en hoop rommel in je meterkast.

Beetje offtopic omdat laders een eigen topic hebben inderdaad. Maar als iemand zich ooit afvraagt hoe ik de load balancing op de Tesla wall connector heb opgelost, dan is hier het antwoord :9

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 07:30
Best content met m'n wieldoppen van Ali. Beschermt nu ook de velg die eronder zit. En mocht je een stoepje schrapen, zijn ze niet zo duur om te vervangen.
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4fTIeC0-C0016mlGtQzC88k3l8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oP4gOsM8PyATjmucZ1IIW8Tu.jpg?f=fotoalbum_large
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZBgJNv47Q1bDGJL9pM5TpnZnQqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1mBXOJTIGfE4UjvFeqFALWA.jpg?f=fotoalbum_large

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 15:50
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:36:
Best content met m'n wieldoppen van Ali. Beschermt nu ook de velg die eronder zit. En mocht je een stoepje schrapen, zijn ze niet zo duur om te vervangen.
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Welke velgen zijn dit?

wijze woorden

• connos
De link naar die ik heb besteld zijn werkt niet meer, maar deze zien er exact hetzelfde uit. Ik heb de matte black. Je krijgt los zelfklevende afdekkapjes met het Tesla logo (mag niemand weten ;)) en een protection strip die de originele velg eronder beschermd. van die laatste zag ik het nut niet zo van in overigens.
De kwaliteit viel me 100% mee.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:09
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:26:
[...]

De link naar die ik heb besteld zijn werkt niet meer, maar deze zien er exact hetzelfde uit. Ik heb de matte black. Je krijgt los zelfklevende afdekkapjes met het Tesla logo (amg niemand weten ;)) en een protection strip die de originele velg eronder beschermd. van die laatste zag ik het nut niet zo van in overigens.
De kwaliteit viel me 100% mee.
Die doppen gaan krassen achterlaten (helemaal als je een stoepje raakt), daarom zit die strip erbij. En om het gat tussen de dop en de velg te maskeren. Bij mij stonden ze op sommige punten best ver open op de Model 3 en ik heb ze er dan ook weer vanaf gehaald en vervangen met centerhubs.

Uiteraard meteen erna een stoep meegepakt op de verse velg |:( |:( |:(

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:23
Rogar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Die doppen gaan krassen achterlaten (helemaal als je een stoepje raakt), daarom zit die strip erbij. En om het gat tussen de dop en de velg te maskeren. Bij mij stonden ze op sommige punten best ver open op de Model 3 en ik heb ze er dan ook weer vanaf gehaald en vervangen met centerhubs.

Zo relevant zijn die krassen op de velg ook weer niet als je de velg toch niet ziet vanwege de wieldoppen :)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• Rogar
eltron schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Zo relevant zijn die krassen op de velg ook weer niet als je de velg toch niet ziet vanwege de wieldoppen :)
Klopt, maar hij vraagt waarom die strip erbij zit (ik geef alleen uitleg) ;).

Sommige mensen boeit een kras op de velg niet en anderen vinden het verschrikkelijk. Ik baal er wel van, maar je houdt het helaas niet tegen.

• connos
Rogar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Dank voor je uitleg. Wat vreemd dat jij van die openingen had? Bij mij bedekken de wieldoppen de velg zonder opening:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xsfdk6B2GnlChLyJymQ3biqRUPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDomHqzHYE7eM5TGMOFu5vLV.jpg?f=fotoalbum_large

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
Ik heb deze gekocht bij ali
Afbeeldingslocatie: https://www.famspijkers.nl/forum-pics/tweakers/tesla/tesla-velgen-r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.famspijkers.nl/forum-pics/tweakers/tesla/tesla-velgen-l.jpg

De cyclone style
https://nl.aliexpress.com/item/1005005361471895.html

• Rogar
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Dank voor je uitleg. Wat vreemd dat jij van die openingen had? Bij mij bedekken de wieldoppen de velg zonder opening:
[Afbeelding]
Waarschijnlijk verschilt dat dan per wieldop. Maar dit is wel mooier. Ik zag heel de velg zitten.

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:48
Ik zit ook voor een Tesla Y te kijken, ik vindt de stoelzitting aan de korte kant voor mn redelijk lange benen, is daar een betaalbare oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door ramrodwillem op 11-06-2024 12:14 ]

• SpikeHome
ramrodwillem schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:12:
Ik zit ook voor een Tesla Y te kijken, ik vindt de stoelzitting aan de korte kant voor mn redelijk lange benen, is daar een betaalbare oplossing voor?
Zoiets
https://www.fruugo.nl/uni...art/p-243985209-525477057

ook bij ome ali
https://nl.aliexpress.com/item/1005005783330471.html

[ Voor 30% gewijzigd door SpikeHome op 11-06-2024 12:24 ]

• connos
Rogar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:12:
[...]

Waarschijnlijk verschilt dat dan per wieldop. Maar dit is wel mooier. Ik zag heel de velg zitten.
Had je de ventiel opening van de wieldop wel bij het ventiel zitten? Had ik in mijn eerste lompe poging over het hoofd gezien en toen had ik ook zo'n opening :X

• Tommie12

• Rogar
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:18:
[...]

Had je de ventiel opening van de wieldop wel bij het ventiel zitten? Had ik in mijn eerste lompe poging over het hoofd gezien en toen had ik ook zo'n opening :X
Hahaha, had zomaar gekund, maar die zaten wel goed. Ik kreeg ze er ook niet allevier even makkelijk op geklikt.

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-11 15:17
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:36:
Voor:
[Afbeelding]
Na:
[Afbeelding]
Ik heb deze er nu ook een maandje onder zitten. Ziet er echt heel erg strak uit.
Twee puntjes alleen: de doppen laten inderdaad schade achter op de randjes waar hij overheen ligt. Hij maakt een soort kleine deukjes. Daarnaast krijg ik ze er echt niet meer vanaf..... ben bang dat ze breken.

• ramrodwillem
Die eerste, electrische moet je dus aansluiten op de bedrading van de Tesla, geen fan van.Die 2e ziet er dan nog wel aardig uit, wellicht in de praktijk minder goed, en voor het geld hoef je het niet te laten, wellicht een optie om te bestellen, thx.

• connos
Tim0252 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:32:
[...]
Ik heb deze er nu ook een maandje onder zitten. Ziet er echt heel erg strak uit.
Twee puntjes alleen: de doppen laten inderdaad schade achter op de randjes waar hij overheen ligt. Hij maakt een soort kleine deukjes. Daarnaast krijg ik ze er echt niet meer vanaf..... ben bang dat ze breken.
Hoe kun je zien dat ze schade achterlaten als je ze er niet meer af kunt krijgen? :)
En zoals iemand anders hier al opmerkte, die deukjes zie je toch niet omdat de wieldop eroverheen zit.
Ik kreeg ze er trouwens wel vanaf door rustig (mét handschoenen!) te rukken, maar er brak wel 1 zo'n clipje af.
Benieuwd hoe die dingen een stoeprand overleven...

• hollandje
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Hoe kun je zien dat ze schade achterlaten als je ze er niet meer af kunt krijgen? :)
En zoals iemand anders hier al opmerkte, die deukjes zie je toch niet omdat de wieldop eroverheen zit.
Ik kreeg ze er trouwens wel vanaf door rustig (mét handschoenen!) te rukken, maar er brak wel 1 zo'n clipje af.
Het eraf halen is best makkelijk. Zowel Gemini als deze 3rd party. Het enige wat je hoeft te doen is je handen in de originele velg steken bovenin (als het het toelaat) en het clipje indrukken dat het vasthoud. Dan komen ze er bij mij zonder geruk en schade af. Snap niet dat geen enkele tutorial dit laat zien :X

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:41:
[...]

Betaalbaar : check
Mooi: "still searching"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eF3mzLqcM3oL4YC1WrLRKE7rntU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fg3NZUMcwXHAdBH1DFcNX5NK.jpg?f=fotoalbum_large

Opnieuw laten bekleden en gelijk stoel verlenger/foam op maat er in.
Let niet op de aan smaak onderhevige bruine leer-kleur (niet mijn auto. Wel fraai voorbeeld qua vorm!)

• ramrodwillem
Mooi maar erg prijzig lijkt me???

Ik heb die handmatige zittingverlengers maar eens besteld, voor dat geld kan je je geen buil vallen is nog wel links en rechts wat aan te passen mocht dat nodig zijn.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Ethirty

Who...me?

Ik zag laatst een filmpje over zo'n hidden hud achter je stuur in het ventilatie rooster. Net groot genoeg voor snelheid en indicatie richtingaanwijzer.

Afbeeldingslocatie: https://arcoche.com/cdn/shop/products/1_1152b9b0-cd83-4439-9fac-2eb3dcd8d6c8.jpg?v=1687830247&width=600

Nou zit ik een beetje op Ali te kijken, maar er zijn een hoop dezelfde van wazige verkopers met slechte ratings voor een (te?) lage prijs? Maar bijv Hanshow uit de startpost is niet eens heel veel duurder maar ook niet op voorraad.

Iemand suggesties waar je dat enigszins betrouwbaar vandaan haalt?

[ Voor 11% gewijzigd door Ethirty op 12-06-2024 08:59 ]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 15:58
Kleinigheidje uit China:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqVeTYofYxhoq4RBJKJ2Kgfid9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27oqetlSknE0zSBCeXrhTiY0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eX58osckrC2IrfawLhnzRYEw4XA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEaCEMXsprLv1m9txdfebNue.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0p_-7F2B-yveVFaaDIOctGXJnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dj3ltDdUbfNcGCtdDgXJU8fL.jpg?f=fotoalbum_large

Vind het wel aardig, vooral dat de schroeven bedekt zijn, maar wel heel erg in de categorie speelgoed.

[ Voor 30% gewijzigd door Radiodurans op 11-06-2024 21:00 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• mjvdzwet
  • Niet online
Bij mijn laatste 2 auto's, dus ook bij mijn M3H, is dit het eerste wat ik bestel ;)

• marcdepark
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 15:54
Tommie12 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:42:
[...]

Spaar je de moeite, je kan daar geen blikje van normaal formaat of een flesje van 50cl in kwijt.
Binnendiameter is te klein.
Ben zelf ook aan het zoeken naar een bekerhouder. Heb je toevallig een tip van een bekerhouder welke wel de juiste afmetingen heeft?

• RickvdT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:08
marcdepark schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:48:
[...]

Ben zelf ook aan het zoeken naar een bekerhouder. Heb je toevallig een tip van een bekerhouder welke wel de juiste afmetingen heeft?
Ik heb zelf ook zo'n plastic insert. is inderdaad niet ideaal. Nu deze besteld om te kijken of dit wat is https://nl.aliexpress.com/item/1005006139651355.html
hollandje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Het eraf halen is best makkelijk. Zowel Gemini als deze 3rd party. Het enige wat je hoeft te doen is je handen in de originele velg steken bovenin (als het het toelaat) en het clipje indrukken dat het vasthoud. Dan komen ze er bij mij zonder geruk en schade af. Snap niet dat geen enkele tutorial dit laat zien :X
De Gemini doppen kreeg ik er zo af op deze manier. Toen ik mijn banden wou roteren was dit met de ali doppen amper te doen. Staan indrukken en trekken tot blaren aan toe. Uiteindelijk 1 kapotgetrokken, nieuwe besteld van exact dezelfde verkoper en deze gaan er nu fluitend af. Kleur is ook iets anders dus waarschijnlijk een gen2 waar ze de clipjes iets hebben afgevlakt.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:49
RickvdT schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:00:
[...]Ik heb zelf ook zo'n plastic insert. is inderdaad niet ideaal. Nu deze besteld om te kijken of dit wat is https://nl.aliexpress.com/item/1005006139651355.html
Ik ben ook naar zoiets op zoek. Laat even weten hoe dat werkt! Zou dit ook passen in de M3 Highland?

• Fishbeast
  • Laatst online: 03-11 16:14
ik ben opzoek naar een tablet (eigenlijk nintendo switch) die tussen de twee voorstoelen kan, zodat de kids op de achterbank komende vakantie samen gebruik kunnen maken van de switch. Ik heb wel van alles gevonden voor direct achter de stoel, maar niets voor in het midden, evt bevestigd aan het ventilatierooster.
Iemand ideeen?

• turkeyhakan
Ik heb ook een vraag: wij willen deze zomer met de auto op vakantie. Wij hebben een Mestic MCC-35 koelbox. Deze werkt op 12V. Echter heeft de Model 3 geen 12V in de kofferbak.

Zou ik een adapter kunnen kopen en de USB-C aansluiting van de achter passagiers kunnen gebruiken? Weet iemand dit toevallig?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-11 14:59
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:56:
ik ben opzoek naar een tablet (eigenlijk nintendo switch) die tussen de twee voorstoelen kan, zodat de kids op de achterbank komende vakantie samen gebruik kunnen maken van de switch. Ik heb wel van alles gevonden voor direct achter de stoel, maar niets voor in het midden, evt bevestigd aan het ventilatierooster.
Iemand ideeen?
Dat heb ik idd nog niet eerder gezien, maar zijn je kinderen zo 'kotsbestendig'? Bij ons in de nieuwe model 3 highland mogen ze echt niet rijdend gamen of series kijken op dat kleine achterschermpje, dat zit zo dat je naar beneden moet kijken en geen besef meer van snelheid en rijden hebt :r :+

• Fishbeast
Smobbo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:01:
[...]

Dat heb ik idd nog niet eerder gezien, maar zijn je kinderen zo 'kotsbestendig'? Bij ons in de nieuwe model 3 highland mogen ze echt niet rijdend gamen of series kijken op dat kleine achterschermpje, dat zit zo dat je naar beneden moet kijken en geen besef meer van snelheid en rijden hebt :r :+
haha ja goed punt, maar het bleek verrassend goed te gaan in de vorige auto, dus wil ze het niet ontzeggen :9

• mjvdzwet
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:58:
Ik heb ook een vraag: wij willen deze zomer met de auto op vakantie. Wij hebben een Mestic MCC-35 koelbox. Deze werkt op 12V. Echter heeft de Model 3 geen 12V in de kofferbak.

Zou ik een adapter kunnen kopen en de USB-C aansluiting van de achter passagiers kunnen gebruiken? Weet iemand dit toevallig?
Hoeveel watt trekt de koelbox?

Ik heb zelf een adapter gemaakt. Het probleem is dat de Tesla de 12v in de QI standaard niet ondersteunt.

Ik heb dus eerst een USB-C naar 20V adapter en dan een step-down converter naar 12V

• Tim0252
connos schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Je kunt het plastic nog wel iets buigen :) , dan kan je het mooi zien.
Ik zag inderdaad dat je met je vingers dat klipje in moet duwen, maar daar kom ik nooit bij (haha).

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:22
Fishbeast schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:02:
[...]

haha ja goed punt, maar het bleek verrassend goed te gaan in de vorige auto, dus wil ze het niet ontzeggen :9
Ik vraag mij wel eens af hoe ik vroeger de reis naar Zuid-Frankrijk en Spanje overleefde met geen enkele vorm van entertainment :9 . Wat een tijd om jong te zijn, beetje jaloers.

• Fishbeast
Nou he, wat zijn onze kids toch verwend :+

• Tim0252
[/quote]

De Gemini doppen kreeg ik er zo af op deze manier. Toen ik mijn banden wou roteren was dit met de ali doppen amper te doen. Staan indrukken en trekken tot blaren aan toe. Uiteindelijk 1 kapotgetrokken, nieuwe besteld van exact dezelfde verkoper en deze gaan er nu fluitend af. Kleur is ook iets anders dus waarschijnlijk een gen2 waar ze de clipjes iets hebben afgevlakt.
[/quote]

Dit is inderdaad bij die van mij echt niet te doen. Gaat bij de bandenwissel toch echt breken worden ben ik bang.

• Gommert69
  • Laatst online: 22:28
Maurice- schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Ik vraag mij wel eens af hoe ik vroeger de reis naar Zuid-Frankrijk en Spanje overleefde met geen enkele vorm van entertainment :9 . Wat een tijd om jong te zijn, beetje jaloers.
:) Inderdaad. Je kreeg een stripboek of een spelletje als verrassing en eens in de zoveel tijd een snoepje. Kentekens raden, ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet en meer van die dingen :X

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:40
Gommert69 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:32:
[...]

:) Inderdaad. Je kreeg een stripboek of een spelletje als verrassing en eens in de zoveel tijd een snoepje. Kentekens raden, ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet en meer van die dingen :X
Zo doe ik het nog steeds. Nooit een ipad meegenomen en nu in de M3H geen abonnement, dus ook geen filmpjes. Ga maar lekker naar buiten kijken en dat gaat goed.

• turkeyhakan
mjvdzwet schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Hoeveel watt trekt de koelbox?

Ik heb zelf een adapter gemaakt. Het probleem is dat de Tesla de 12v in de QI standaard niet ondersteunt.

Ik heb dus eerst een USB-C naar 20V adapter en dan een step-down converter naar 12V
Hoe kan ik dat achterhalen? Betreft deze koelbox: https://www.mestic.nl/koe...ox-compressor-mcc-35-acdc

Edit: er staat 60W in de handleiding https://www.mestic.nl/bes...al_-_2023.pdf?1718116836=

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 12-06-2024 15:02 ]

• Smobbo
silencedead schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:39:
[...]

Zo doe ik het nog steeds. Nooit een ipad meegenomen en nu in de M3H geen abonnement, dus ook geen filmpjes. Ga maar lekker naar buiten kijken en dat gaat goed.
Hier ook tijdens het rijden, maar tijdens het laden mogen ze wel gamen of een filmpje kijken. Hierdoor duren de laadstops langer dan nodig :+

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou gewoon de 12v aansluiting gebruiken en een verlengkabel kopen als de kabel te kort is. Die USB-C aansluiting zit praktisch naast die 12v uitgang.

https://www.bol.com/nl/nl...-8-meter/9200000123262281

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 12-06-2024 15:25 ]

• hollandje
Tim0252 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:09:
[/quote]

[/quote]

Dit is inderdaad bij die van mij echt niet te doen. Gaat bij de bandenwissel toch echt breken worden ben ik bang.
Oh shit, klinkt idd wat heftiger dan wat ik had ervaren. Ik heb ze er recentelijk op zitten dus waarschijnlijk een nieuwer model. Bij mij gingen ze er ook weer makkelijk af toen ik het testte.

• turkeyhakan
Sethro schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Ik zou gewoon de 12v aansluiting gebruiken en een verlengkabel kopen als de kabel te kort is. Die USB-C aansluiting zit praktisch naast die 12v uitgang.

https://www.bol.com/nl/nl...-8-meter/9200000123262281
Denk dat ik dat maar moet doen, maar wilde mijn telefoon graag opladen met de 12V stekker. Maar dat kan natuurlijk ook met USB-C...

Helemaal niet aan gedacht trouwens... |:( thanks!! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 12-06-2024 16:11 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Denk dat ik dat maar moet doen, maar wilde mijn telefoon graag opladen met de 12V stekker. Maar dat kan natuurlijk ook met USB-C...

Helemaal niet aan gedacht trouwens... |:( thanks!! _/-\o_
Beetje afhankelijk van je uitvoering heb je voorin toch ook een draadloze lader en/of usb aansluitingen?

En als je verknocht bent aan je 12v lader zijn er ook gewoon 12v splitters op de markt.

• mjvdzwet
  • Niet online
Dit zou net kunnen, maar het is wel solderen en knutselen, het is geen kant en klare oplossing.

• Warduss
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-10 22:25
Tim0252 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:07:
[...]

Je kunt het plastic nog wel iets buigen :) , dan kan je het mooi zien.
Ik zag inderdaad dat je met je vingers dat klipje in moet duwen, maar daar kom ik nooit bij (haha).
Als je dezelfde uitvoering hebt als Connos eerder toonde kan je met een schroevendraaier of plastic bandenlichter bij de clips komen door de opening in de doppen. Had hetzelfde probleem met die uitvoering dat ik met m'n handen niet bij de clips kon komen maar als je naar de kleinere opening kijkt kan je de clips zien zitten. Als je een zijde van de clip induwt met de schroevendraaier/bandenlichter door die opening dan kan je met je andere hand (handschoen aan te raden) de dop lostrekken. Als je zo alle clips langsgaat krijg je hem er af zonder de hele boel te hoeven slopen.

Werkte voor mij nadat ik iets te enthousiast was en de doppen achter verkeerd om erop had gezet. 8)7 Alle clips ook heel weten te houden op deze manier!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:05
Ik ben bij de wieldoppen die rubberen strip vergeten te plakken. Zie ook niet zo goed de toegevoegde waarde. Zou dat een probleem zijn?

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 14:53
Ze zijn binnen!
Stalks voor mijn M3H :-p

Hopelijk kan ik ze vrijdag of zaterdag monteren.
Hier zal ik dan ook wat foto's van delen.

Er mist helaas een klein clipje van de behuizing.
Hopelijk kan ik de stalks wel alvast monteren; ik verwacht niet dat dit clipje heel vlot nagestuurd wordt :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtQty9gWXPIqEdRIY8sBNZdOSaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKVHmceH7BmPihWWPEvcLRnK.jpg?f=fotoalbum_large

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

• Smobbo
Davidrrr schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:32:
Ik ben bij de wieldoppen die rubberen strip vergeten te plakken. Zie ook niet zo goed de toegevoegde waarde. Zou dat een probleem zijn?
Lees de laatste pagina even terug ;) .
Meningen zijn enigszins verdeeld, maar het zou de rand van de velg kunnen beschadigen die onder de nieuwe dop zit.

• Smobbo
Stetho schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:09:
Ze zijn binnen!
Stalks voor mijn M3H :-p

Hopelijk kan ik ze vrijdag of zaterdag monteren.
Hier zal ik dan ook wat foto's van delen.

Er mist helaas een klein clipje van de behuizing.
Hopelijk kan ik de stalks wel alvast monteren; ik verwacht niet dat dit clipje heel vlot nagestuurd wordt :-(

[Afbeelding]
Dit lijken de originele stalks te zijn? Hoe krijg je die op de m3h aan de praat?

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-11 23:17
Smobbo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:15:
[...]

Dit lijken de originele stalks te zijn? Hoe krijg je die op de m3h aan de praat?
Er zijn al setjes te vinden van een aantal fabrikanten. De meest bekende, S3XY, komt ergens in Oktober ook met stalks. Lijken gewoon originele Tesla stalks te zijn die weer passend en werkend worden gemaakt.

M3P 24'

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:05
Smobbo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:14:
[...]

Lees de laatste pagina even terug ;) .
Meningen zijn enigszins verdeeld, maar het zou de rand van de velg kunnen beschadigen die onder de nieuwe dop zit.
Ja maar ze zitten er nu al op. Ik ga het wel zien als ze eraf moeten dan >:)
Ik denk dat de beschadiging optreedt als je ze erop tikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Davidrrr op 13-06-2024 07:28 ]

• Tommie12
Gisteren relatief laat met 7% thuis gekomen, en even wat cijfertjes genoteerd.

De hele nacht geladen aan ca 3.7kW.

Deze morgen gaf de auto aan op 50% te zitten, en er zou 33 kWh in de batterij gegaan zijn.

Dus: 43% batterij is 33kWh, wat de hele batterij rond de 76.7kWh zou brengen.
Volgens mijn 'huislader' zou er 36,3% geladen zijn, wat een laadverlies zou betekenen van 9.1%.

Uiteraard alles te nemen met een tolerantie en korrel zout, maar met 33.000km op de teller na een dik jaar in gebruik vind ik die cijfers niet slecht.

• connos
Tommie12 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:21:

Deze morgen gaf de auto aan op 50% te zitten, en er zou 33 kWh in de batterij gegaan zijn.

Volgens mijn 'huislader' zou er 36,3% geladen zijn, wat een laadverlies zou betekenen van 9.1%.

Uiteraard alles te nemen met een tolerantie en korrel zout, maar met 33.000km op de teller na een dik jaar in gebruik vind ik die cijfers niet slecht.
Da's niet verkeerd. Volgens Tessie laadt mijn Model Y zelfs met 96% efficiency als ik niet tot 100% laad. Dit is met 1-fase 16A, dus 3,5KW. Omdat ik een LFP accu heb, wordt aangeraden 1x per week tot 100% te laden en dan is de efficiency 92%. Het verschil zit vermoedelijk in het balanceren van de accu-cellen. Je kan Tessie eens een maandje op proef nemen om de degradatie en laadverliezen inzichtelijk te maken. De prijs van Tessie is recent verdubbeld en ik ben blij dat ik nog op tijd een life-time abo heb kunnen nemen, wat ik zeker niet zou doen met de huidige prijzen.

• SpikeHome
Tommie12 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:21:

Ik heb laatst 2 dagen aan de lader gestaan omdat ik niet meer dan 5A kon laden daar.
volgens mijn teslamate een efficiëntie van 85%
Thuis laad ik vaak met 13A dan is de efficiëntie tussen 91 en 96%

• Tommie12
SpikeHome schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Ik heb laatst 2 dagen aan de lader gestaan omdat ik niet meer dan 5A kon laden daar.
volgens mijn teslamate een efficiëntie van 85%
Thuis laad ik vaak met 13A dan is de efficiëntie tussen 91 en 96%
Ik heb met een 3F lader geladen, maar (tenzij nodig) laad ik altijd met 5A per fase, dus in totaal 3.7kW.
Of er nu een verschil in efficientie is tussen 3.7kW op 1F of 3.7kW over 3F durf ik toch niet concluderen.
En tenzij ik draden los ga maken in de zekeringskast kan ik dat ook zelf niet gaan testen.

(reden is het piektarief in België, en op die manier kan ik overdag ook meer zonnestroom in mijn auto krijgen)

• dimocash
  • Laatst online: 04-11 08:36
connos schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:30:
[...]

Da's niet verkeerd. Volgens Tessie laadt mijn Model Y zelfs met 96% efficiency als ik niet tot 100% laad. Dit is met 1-fase 16A, dus 3,5KW.
Waar zie jij dit terug in Tessie?
De ritten zie ik wel incl efficiency, maar niet het laden.

• connos
dimocash schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:03:
[...]
Waar zie jij dit terug in Tessie?
De ritten zie ik wel incl efficiency, maar niet het laden.
Onder het tabje 'Charges' (Laadbeurten in NL?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHM6y1T4ZQD6x9FNJvSHUsMMIEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERvk23CnB64KvCWJtyBSclqP.jpg?f=fotoalbum_large

• dimocash
  • Laatst online: 04-11 08:36
connos schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Onder het tabje 'Charges' (Laadbeurten in NL?)
[Afbeelding]
Bedankt!
Bij mij heet het "Kosten"
En daar zie ik dus idd het efficiency (rendement in het NL) staan.

• Stetho
Smobbo schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 07:15:
[...]
Ik denk dat dit geen originele stalks zijn, maar eigen eerder gemaakte voor de model S of X.
Hier hebben ze waarschijnlijk houders bij gemaakt voor om het stuur vd M3H.

Ze komen van https://tesstudio.us en kosten met de 20% nieuweUser korting € 344,76.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Ben voor m'n 3 weken oude model 3 opzoek naar beschermers voor aan de achterzijde van de rugleuning.

Iets met kinderen en schoenen er tegenaan :'(

Bij mijn vorige auto (geen Tesla) zag de achterzijde er na bijna 5 jaar niet meer uit.
Iemand een goede tip hiervoor?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

• McLoe
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-07 13:16
Stetho schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:14:
[...]

Ik denk dat dit geen originele stalks zijn, maar eigen eerder gemaakte voor de model S of X.
Hier hebben ze waarschijnlijk houders bij gemaakt voor om het stuur vd M3H.

Ze komen van https://tesstudio.us en kosten met de 20% nieuweUser korting € 344,76.
Ziet er goed uit! En momenteel zelfs voor maar €280: 20%newUser bovenop 18% vaderdagskorting :)
Maar ga je die zelf monteren?? Lijkt me best tricky oa met de airbag. Benieuwd naar de ervaringen daarmee!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:36
henkNL schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 16:04:
Ben voor m'n 3 weken oude model 3 opzoek naar beschermers voor aan de achterzijde van de rugleuning.

Iets met kinderen en schoenen er tegenaan :'(

Bij mijn vorige auto (geen Tesla) zag de achterzijde er na bijna 5 jaar niet meer uit.
Iemand een goede tip hiervoor?
Er zijn heel veel typen en merken voor een hoes op de achterkant. Ikzelf had een set van topabyte via Amazon, maar deze wordt niet meer verkocht kennelijk. Al die hoezen zijn op de dezelfde manier te plaatsen en makkelijk in gebruik. De Topabyte heeft ook nog een tesla logo en valt vrijwel niet op. Ik denk wel dat al die merken hetzelfde zijn trouwens.

Edit:
Wel wat duurder maar hetzelfde:
https://mijn-tesla.com/pr...-model-3-en-y-stoelhoezen

[ Voor 6% gewijzigd door TimFelten op 13-06-2024 19:13 ]

• Stetho
McLoe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 18:46:
[...]
Maar ga je die zelf monteren?? Lijkt me best tricky oa met de airbag. Benieuwd naar de ervaringen daarmee!
ja, dat is niet zo spannend. (heb t bij een VW wel eerder gedaan)
En Tesla heeft alle manuals online staan op service.tesla.com.

Nodig:
- momentsleutel met 10mm inbus dop.

Volgens Tesla:
- auto stilzetten
- deuren en ramen open
- power off
- onder frunk paneel weghalen en zekering los
- 2 minuten wachten
- airbag losklikken en los stekkeren
- stuur los schroeven

Met dit icm de Engrish manual van Tessstudio lukt het vast wel.

• Allewijn
  • Niet online
Kleine teaser:
Vandaag kreeg mijn MY bij ANGELWAX een cosmetische behandeling (ik help zelf ook mee).
Helemaal rondom gepolijst en geprepareerd.
Morgen komt er een Angelwax Nebula keramische coating op. Één van de beste coatings die bestaat.
Loopt het vuil en water er zometeen af als een Tefal-pannetje oOo

De MY is circa 3 maandjes oud nu. De lak stond er bizar goed bij. Eigenlijk geen enkele swirl. Viel iedereen op hoe goed deze de fabriek had verlaten.
Nu was ik hem ook iedere week met de hand en drogen gebeurd door osmose water waar ik thuis een briljant systeem met 100L buffervat voor heb gemaakt.
Daardoor heb ik de MY nog nooit met een droogdoek aan hoeven raken (dus nul extra micro krasjes). Dat scheelt ook.
Wel had hij bij achterdeuren al een paar steenslagen. Daar staan de heupen van de Y berucht om.
Deze volledig gevuld, geschuurd en gepolijst. Zijn weer compleet verdwenen. Daarna ppf op die zijkanten gezet.
Morgen volgen de laatste stappen en dan de coating.
Het parelmoer wit zal gaan knallen!
Ook de plastic zwarte delen zijn in een eigen afzonderlijke daar voor geschikte coating gezet worden.
Ik hou jullie op de hoogte van het eindresultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymAoc1QEHrmzZY3g-8eNRmo-9tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmqlwPGzKEIy5IvTNX3noS2v.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort heb ik ook nog een tweede set PPF én spatlappen beschikbaar/aantrekkelijk te koop omdat ik dubbel besteld had.
De PPF was super makkelijk aan te brengen en van hoge kwaliteit. Ook compleet met squeezee, twee vloeistoffen etc. De spatlappen zijn ook echt een aanrader en must om je MY in de komende jaren netjes te houden.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

@Allewijn :)

Met de hoop dat meerdere tweakers het willen weten vraag ik als zeewaternerd graag naar je osmose opstelling.

Ik geniet hier ook van een 3 stappen osmose apparaat met extra silicaat hars filter en boosterpomp. Ik doe ongeveer 35 liter per uur aanmaken.

Ook mijn Tesla word daar naar alle tevredenheid mee nagespoeld. Heerlijk is dat gezien dat grote glaze dak wat dus nooit vol kalkaanslag zit.

FreeReef.nl

• Maurice-
World Citizen schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:46:
@Allewijn :)

Met de hoop dat meerdere tweakers het willen weten vraag ik als zeewaternerd graag naar je osmose opstelling.

Ik geniet hier ook van een 3 stappen osmose apparaat met extra silicaat hars filter en boosterpomp. Ik doe ongeveer 35 liter per uur aanmaken.

Ook mijn Tesla word daar naar alle tevredenheid mee nagespoeld. Heerlijk is dat gezien dat grote glaze dak wat dus nooit vol kalkaanslag zit.
Haha als je denkt alles al gelezen te hebben.. een osmose installatie voor thuis?? :D Bij elke fatsoenlijke wasbox spoel je toch 2 minuten osmosewater voor 50 cent?

• Allewijn
  • Niet online
@Maurice- waarom zou ik naar een wasbox willen rijden als ik (als hobby) enorm geniet van mijn fijne oprit waar ik de auto tot in detail kan reinigen.

@World Citizen leuk om te horen dat ik niet de enige ben.
Ik wilde een osmose systeem omdat enkel een ontkalking systeem niet voldoende was.
Zo'n systeem zorgt er nog steeds voor dat je vlekjes blijft zien bij touchless drogen. Dat zijn dan mineralen die er niet uitgefilterd zijn en opdrogen.
Dat moet er dus ook allemaal uit gefilterd worden.
En het liefst tot 0PPM!
En ja, dat is béter dan de wasbox.

Dus hier een 5-traps Wiltec systeem in garage aangesloten.
En daar een 100 liter tank met ingebouwde vlotter op aangesloten. Die wordt langzaam gevuld en stopt vanzelf.
Ik kan vervolgens mijn Kränzle hogedrukspuit op het vat aansluiten. Die is zelf aanzuigend.
Zo kan ik heel de auto met osmose water wassen.
Gebruik het niet alleen voor het afspoelen. Gebruik het nu ook om te foamen. Want schuim wordt veel dikker. Gebruik het ook voor alle ramen woning. Zonnepanelen etc. Werkt briljant. Ik meet 0 tot max 2PPM in het systeem.
En alles zit ingebouwd in keukenkastje in garage.

Diverse tests gedaan/vergeleken met een professionele ontkalker in het huis van buurman. Die detailer is, maar osmose werkt zo veel beter/droogt als enige echt vlek/spoorvrij.
Heel blij mee en helemaal niet duur.

• Maurice-
Allewijn schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 06:44:
@Maurice- waarom zou ik naar een wasbox willen rijden als ik (als hobby) enorm geniet van mijn fijne oprit waar ik de auto tot in detail kan reinigen.
Het is geen eigendom hoor, water laat zich redelijk goed verplaatsen voor het gebruik op een locatie naar keuze. (Overigens geniet ik er ook van wekelijks met de hand en 2 emmers te wassen maar heb de zooi liever ergens anders dan m'n eigen oprit en het ontlast het milieu ook door het niet thuis te doen, dit ter zijde.)

Maar wellicht te vroeg geoordeeld als je afsluit met "niet duur". Nu ben ik benieuwd O-)
Pagina: 1 ... 10 ... 41 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.