Gelukkig werkt de actie code Bjorn nog wel. Ik had vanmiddag geen mogelijkheid tot bestellen maar nu alsnog gelukt 👍dhelios schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:03:
Ik had een FOMO moment want was bang dat ze het combineren zouden stopzetten, net op tijd besteld een uurtje geleden incl. PATRON
Wel jammer dat de free shipping alleen geldig is voor bestellingen boven €199.- Heb alleen de commander nodig. Verzendkosten zijn €19,-
Idd, erg fijn dat de ISA nu gewoon standaard uit staatVissa66 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:57:
[Afbeelding]
Beste update ever. Doei ISA!![]()
Ook weer andere leuke features voor de Ambient Lighting van de Highland.
Ook de Stalks staan er nu in als Coming Soon!
Ik ben benieuwd of tesla hier nu iets aan gaat doen of ook dit gewoon gedoogd. Eerder bij de introductie van drift mode dacht ik ook al dat tesla misschien zou ingrijpen, maar volgens mij vinden ze het allemaal wel prima.
De led strip als dode hoek melding als je van baan wil wisselen is wel prettig en die regenboog chaos bij in en uitstappen vinden de kinderen geweldig (ik iets minder
Ik lees verschillende verhalen over het installeren van de Commander. Ik was van plan om deze gewoon rechtsvoor aan de passagierskant te installeren maar lees dat sommige modellen de OBD poort aan de linkerkant vd center console hebben zitten, bestuurderskant. Iemand een 2024 Model Y met ervaring?
Linkerkant center console vanuit de bestuurderskant gezien.kaka schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:28:
Ik lees verschillende verhalen over het installeren van de Commander. Ik was van plan om deze gewoon rechtsvoor aan de passagierskant te installeren maar lees dat sommige modellen de OBD poort aan de linkerkant vd center console hebben zitten, bestuurderskant. Iemand een 2024 Model Y met ervaring?
:strip_exif()/f/image/glR5GfydDYd89s9nzxbq3hED.jpg?f=fotoalbum_large)
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik weet even niet meer wie het hier schreef, maar er schijnen twee locaties mogelijk te zijn op nieuwere MY's. Op de ene locatie blijft altijd spanning staan, dus blijft de commander altijd actief. Wat nodig is voor bijv automatisch openen kofferklep als telefoon nabij achterzijde is. En andere zijde gaat de spanning na een x tijd vanaf....RaRo74 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:37:
[...]
Linkerkant center console vanuit de bestuurderskant gezien.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat las ik ook ergens en die plek zou dat rechtsvoor zijn aan de passagierskant.Allewijn schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:42:
[...]
Ik weet even niet meer wie het hier schreef, maar er schijnen twee locaties mogelijk te zijn op nieuwere MY's. Op de ene locatie blijft altijd spanning staan, dus blijft de commander altijd actief. Wat nodig is voor bijv automatisch openen kofferklep als telefoon nabij achterzijde is. En andere zijde gaat de spanning na een x tijd vanaf....
Misschien dat iemand kan bevestigen dat daar wel de voeding aanblijft wanneer het voertuig in diepe slaap is.
Dan moet ik namelijk mijn Commander nog een keer naar die kant verplaatsen
Bij mijn Model 3 2024 blijft er geen spanning op staan en de commander zit rechtsvoor bij de passagierRaRo74 schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:45:
[...]
Dat las ik ook ergens en die plek zou dat rechtsvoor zijn aan de passagierskant.
Misschien dat iemand kan bevestigen dat daar wel de voeding aanblijft wanneer het voertuig in diepe slaap is.
Dan moet ik namelijk mijn Commander nog een keer naar die kant verplaatsen
Thx en dan hoef ik nog niet te verplaatsen. Hopelijk bedenken ze een oplossing.Rogar schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:48:
[...]
Bij mijn Model 3 2024 blijft er geen spanning op staan en de commander zit rechtsvoor bij de passagier
Ik heb die code ook gebruikt, en heb inmiddels al een track&trace code van dhl als ik de orderstatus bekijk.adjego schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:00:
[...]
Patron werkt niet meer, glitch gefixt 😇
Ben benieuwd of ik mijn bestelling wel gewoon ga ontvangen.
Zal dus vast wel goedkomen gok ik zo
Oh ik dacht juist andersom voor de model Y. Ik heb die keuze ook gemaakt tijdens bestellen. Kan ik dat zelf nog wijzigen?Rogar schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:48:
[...]
Bij mijn Model 3 2024 blijft er geen spanning op staan en de commander zit rechtsvoor bij de passagier
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Ja ik ook, dus mooie deal! 👌🏻JeroenV_ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 10:35:
[...]
Ik heb die code ook gebruikt, en heb inmiddels al een track&trace code van dhl als ik de orderstatus bekijk.
Zal dus vast wel goedkomen gok ik zo
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Rechtsvoor passagier heeft meer (toekomstige) features vanwege een extra aansluiting. De makkelijkste is de achter montage - of bij de nieuwere Y's aan de bestuurderskant van de middentunnel.
Vond die overigens zonder de juiste tools nog best lastig open krijgen. Er zitten een aantal clips vast in een flexibel stuk kunststof en ik was bang die af te breken.
Edit: zojuist ontdekt dat voor het uitzetten van ISA/snelheidswaarschuwing een front install (passagier) verplicht is. Dat wordt ombouwen, hopelijk heeft iedereen de juiste kabels besteld
Vond die overigens zonder de juiste tools nog best lastig open krijgen. Er zitten een aantal clips vast in een flexibel stuk kunststof en ik was bang die af te breken.
Edit: zojuist ontdekt dat voor het uitzetten van ISA/snelheidswaarschuwing een front install (passagier) verplicht is. Dat wordt ombouwen, hopelijk heeft iedereen de juiste kabels besteld
[ Voor 21% gewijzigd door Ethirty op 16-11-2024 15:37 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Vanmiddag helaas zonder de extra Patron kortingscode, toch nog voor 190 euro een Gen 2 commander en 2 buttons kunnen bestellen. Met de rear-aansluiting voor een MY '23, gelukkig geen last van ISA zoals @Ethirty aangeeft.
Zou ik voor de toekomst nog de bestelling wijzigen, of maar even aanzien? #fomo :-)
Zou ik voor de toekomst nog de bestelling wijzigen, of maar even aanzien? #fomo :-)
Ze hebben altijd gezegd dat de front install de meeste opties biedt.njiwedu0b schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:12:
Vanmiddag helaas zonder de extra Patron kortingscode, toch nog voor 190 euro een Gen 2 commander en 2 buttons kunnen bestellen. Met de rear-aansluiting voor een MY '23, gelukkig geen last van ISA zoals @Ethirty aangeeft.
ISA lijkt de eerste echte feature die locatie gebonden is (ik tel statistieken in de app voor het gemak even niet mee)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik neem aan dat ik beide kabels meegeleverd krijg?Ethirty schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:05:
Rechtsvoor passagier heeft meer (toekomstige) features vanwege een extra aansluiting. De makkelijkste is de achter montage - of bij de nieuwere Y's aan de bestuurderskant van de middentunnel.
Dit staat er namelijk bij Whats included in de Knob + Commander bundel: "Rear and front connection cables for commander"
Klopt, maar alleen bij de bundel. Koop je een Commander los dan moet je kiezen welke kabel je erbij wil.kaka schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:09:
[...]
Ik neem aan dat ik beide kabels meegeleverd krijg?
Dit staat er namelijk bij Whats included in de Knob + Commander bundel: "Rear and front connection cables for commander"
[Afbeelding]
#team_UTC+1
Ah helder. Goed opletten dus bij enkel Commander bestellen..Ethirty schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:31:
[...]
Klopt, maar alleen bij de bundel. Koop je een Commander los dan moet je kiezen welke kabel je erbij wil.
Kortingscode bjorn werkte trouwens nog wel..
Daar blijft geen spanning op staan helaas. Althans niet bij een 2024 Model 3.Allewijn schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 16:16:
De front passenger install lijkt dus de meest wijze locatie? Daar blijft altijd spanning op staan, meer toekomstige features door extra aansluiting en daar werkt Isa dus voor, voor degenen die dat hebben?
Lijkt me dan wijs dat iedereen voor die kabel/installatie locatie kiest.
[Afbeelding]
Hier ook een m3 24. Ik twijfel.. Vind je de Commander het waard? Ben je voor de knob of knoppen gegaan? Waarvoor gebruik je het, t meest ?Rogar schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:48:
[...]
Oeh mooie BF korting nu.
En met de extra code van bjorn extra aantrekkelijk.
Nieuwe model 3 mag pas in maart geleverd worden (als huidige auto afloopt)
Denk nu toch maar vast bestellen.
En met de extra code van bjorn extra aantrekkelijk.
Nieuwe model 3 mag pas in maart geleverd worden (als huidige auto afloopt)
Denk nu toch maar vast bestellen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De commander en 1 knopje zijn echt een geweldige toevoeging aan de auto.GeNiTaLiX schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:04:
[...]
Hier ook een m3 24. Ik twijfel.. Vind je de Commander het waard? Ben je voor de knob of knoppen gegaan? Waarvoor gebruik je het, t meest ?
Dan heb je continuous Autopilot, de beste functie, De laadpoort ontgrendelen door de linkerachterdeur even open te houden en tot slot met 1 knop achter op het stuur gelijk AP aan ipv 2x op het scrollwieltje (bij de m3h) wat niet prettig werkt.
Die knob en al die andere knopjes hebben naar mijn mening weinig toegevoegde waarde, al die functies gaan snel(ler) via het scherm.
Thanks voor je snelle reactie. Prijsverschil tussen 4 knoppen (4) / knob / of commander + 2 is redelijk verwaarloosbaar. Nog steeds dan voor de 4 knoppen + commander gaan?Smobbo schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:24:
[...]
De commander en 1 knopje zijn echt een geweldige toevoeging aan de auto.
Dan heb je continuous Autopilot, de beste functie, De laadpoort ontgrendelen door de linkerachterdeur even open te houden en tot slot met 1 knop achter op het stuur gelijk AP aan ipv 2x op het scrollwieltje (bij de m3h) wat niet prettig werkt.
Die knob en al die andere knopjes hebben naar mijn mening weinig toegevoegde waarde, al die functies gaan snel(ler) via het scherm.
p.s. ging de installatie soepel bij jou?
De extra knoppen kan je altijd nog weer verkopen zou ik denken.GeNiTaLiX schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:36:
[...]
Thanks voor je snelle reactie. Prijsverschil tussen 4 knoppen (4) / knob / of commander + 2 is redelijk verwaarloosbaar. Nog steeds dan voor de 4 knoppen + commander gaan?
p.s. ging de installatie soepel bij jou?
De installatie, rechtsvoor bij de passagiersdeur, ging prima. Eerste paneeltje loshalen is wat ongemakkelijk, maar de uitleg is duidelijk en met 10 minuten ben je klaar
Ja het is het helemaal waard! Ik heb de commander en dankzij @Smobbo 1 button.GeNiTaLiX schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:04:
[...]
Hier ook een m3 24. Ik twijfel.. Vind je de Commander het waard? Ben je voor de knob of knoppen gegaan? Waarvoor gebruik je het, t meest ?
De ISA uitschakeling is de beste toevoeging, maar daarvoor gebruikte ik continues AP. En ik heb de button ingesteld bij 1x klikken dat de laadpoort en kofferbak opent. Bij 2x klikken binnenverlichting aan en ingedrukt houden voor batterij voorverwarmen.
En doe een theedoek tussen de prytool en het dashboardpaneel zodat het niet beschadigd.
[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 17-11-2024 10:15 ]
Continuous AP van de Commander was al geweldig, maar de vernieuwde kickdown is waar ik momenteel het meest blij mee ben. 
Oh en de nieuwe stoelprofielen
Eindelijk de bijrijdersstoel met een druk op de knop van voor naar achter en weer terug (babyzitjes vreten ruimte). Gelijk ook maar de nieuwe 'Park indien gordel los' aangezet.
ISA feature hoop ik binnen te kunnen testen als ik even tijd kan vinden de Commander om te bouwen.
Samen met Tesla's vernieuwde spiegelkantel functie een mooie set met verbeteringen.
Oh en de nieuwe stoelprofielen
ISA feature hoop ik binnen te kunnen testen als ik even tijd kan vinden de Commander om te bouwen.
Samen met Tesla's vernieuwde spiegelkantel functie een mooie set met verbeteringen.
#team_UTC+1
Gek genoeg lijk ik dit in mijn Model Y van mei dit jaar niet te kunnen gebruiken. Ik zie overal in de release notes vermeld dat het om auto's van September 2024 en nieuwer gaat, maar de mijne heeft dit toch echt ook. De optie om het uit te zetten is na de update van m'n app en Commander echter helaas niet zichtbaar...Vissa66 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:57:
[Afbeelding]
Beste update ever. Doei ISA!![]()
Ook weer andere leuke features voor de Ambient Lighting van de Highland.
Ook de Stalks staan er nu in als Coming Soon!
Tesla Model Y RWD (2024)
Wat doet de vernieuwde kickdown?Ethirty schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:28:
Continuous AP van de Commander was al geweldig, maar de vernieuwde kickdown is waar ik momenteel het meest blij mee ben.
Je kan instellen bij welke percentage van het intrappen van het gaspedaal de auto switcht van chill mode naar standaard/sport. Dan kan je kiezen of je hem terug in chill mode wilt door de rem te gebruiken, of als de auto in park gaat.
Ikzelf gebruik ook de cancel AP als ik boven de 140kmh rijd als ik in Duitsland ben.
[ Voor 25% gewijzigd door hollandje op 18-11-2024 15:52 ]
Als het goed is kun je het op de modellen pre 07-2024 het via de instellingen permanent uitschakelen. De modellen vanaf 07-2024 kunnen dat niet meer.--MeAngry-- schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:35:
[...]
Gek genoeg lijk ik dit in mijn Model Y van mei dit jaar niet te kunnen gebruiken. Ik zie overal in de release notes vermeld dat het om auto's van September 2024 en nieuwer gaat, maar de mijne heeft dit toch echt ook. De optie om het uit te zetten is na de update van m'n app en Commander echter helaas niet zichtbaar...
Kun je bij jouw Y nergens in de instellingen deze waarschuwing uitzetten?
Heb je btw GEN 2 van de commander?
M3P 24'
Heb je een Model Y van voor september 2024 dan verschijnt in de app helaas niet de mogelijkheid om dit uit te zetten.Vissa66 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:53:
[...]
Als het goed is kun je het op de modellen pre 07-2024 het via de instellingen permanent uitschakelen. De modellen vanaf 07-2024 kunnen dat niet meer.
Vandaag de Commander + Knob ontvangen en zojuist ook geïnstalleerd. Het was inderdaad een vrije simpele installatie, heb gekozen voor de OBD poort rechtsvoor (passagierskant).
Mijn Model Y is van aug-2024 en de optie is bij mij ook niet zichtbaar helaas..wist niet dat het beperkt was tot modellen > sept 2024--MeAngry-- schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:35:
[...]
Gek genoeg lijk ik dit in mijn Model Y van mei dit jaar niet te kunnen gebruiken. Ik zie overal in de release notes vermeld dat het om auto's van September 2024 en nieuwer gaat, maar de mijne heeft dit toch echt ook. De optie om het uit te zetten is na de update van m'n app en Commander echter helaas niet zichtbaar...
Ik heb ook interesse. Ik heb de MY 2004. Voor mij super irritant en het kan ook gevaarlijk zijn om de ISA tijdens het rijden uit te zetten. Wat raden jullie me aan om het juiste product aan te schaffen. Auto Pilot en van baan wisselen zou ook ideaal zijn.kaka schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:08:
Vandaag de Commander + Knob ontvangen en zojuist ook geïnstalleerd. Het was inderdaad een vrije simpele installatie, heb gekozen voor de OBD poort rechtsvoor (passagierskant).
[...]
Mijn Model Y is van aug-2024 en de optie is bij mij ook niet zichtbaar helaas..wist niet dat het beperkt was tot modellen > sept 2024
Raden jullie enkel de Knob met commander aan of toch the buttons.
Leuk die knop, maar ik heb nog geen enkele functie gezien die voor mij de aanschaf rechtvaardigt. Na 5,5 jaar Tesla 1x in chill mode gereden en daarna nooit meer. Het piepje bij snelheidsoverschrijding uitdrukken vergeet ik steeds minder vaak. Continuous autopilot? Mhwa.
ik wacht nog even af…
ik wacht nog even af…
Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-
Is persoonlijk, maar ik zie niks in de Knob en ook niet in de buttons. Hun app werkt meer dan voldoende voor mij, van daaruit kun je ook alles bedienen en sneltoetsen aanmaken, dus enkel de Commander hier.trangelang schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:06:
[...]
Ik heb ook interesse. Ik heb de MY 2004. Voor mij super irritant en het kan ook gevaarlijk zijn om de ISA tijdens het rijden uit te zetten. Wat raden jullie me aan om het juiste product aan te schaffen. Auto Pilot en van baan wisselen zou ook ideaal zijn.
Raden jullie enkel de Knob met commander aan of toch the buttons.
M3P 24'
De vernieuwde kan de kickdown ook terugzetten als je je gas loslaat ipv alleen na remmen of compleet stoppen. Nu voelt het gewoon als een normale kickdown. Snelheid wanneer je het nodig hebt en souplesse/zuinig rijden de rest van de tijd.
#team_UTC+1
Wil ook de commander gaan bestellen, heb ook model Y van augustus 2024, hoop dat het uitzetten van de ISA ook snel beschikbaar komt voor pre Sep-2024 model Ys. Vraagje hoelang heb jij op je bestelling moeten wachten?kaka schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:08:
[...]
Mijn Model Y is van aug-2024 en de optie is bij mij ook niet zichtbaar helaas..wist niet dat het beperkt was tot modellen > sept 2024
Vrijdagavond besteld, as woensdag zou ik het pakket binnen moeten krijgenknarf_st schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:21:
[...]
Wil ook de commander gaan bestellen, heb ook model Y van augustus 2024, hoop dat het uitzetten van de ISA ook snel beschikbaar komt voor pre Sep-2024 model Ys. Vraagje hoelang heb jij op je bestelling moeten wachten?
Heb jij inmiddels ervaring met de originele mattenset van Tesla?Jmtpes schreef op zondag 10 november 2024 @ 10:31:
[...]
Ik zit zelf ook met dezelfde vraag. Had jij nog een keus kunnen maken tussen Tesla zelf en Ali/Amazon?
Nee nog niet.Bulldog schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:50:
[...]
Heb jij inmiddels ervaring met de originele mattenset van Tesla?
Ik heb nog niets besteld
Nee, de optie is nergens aanwezig bij mij. Ik heb een Gen 2 commander aan de passagierszijde.Vissa66 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:53:
[...]
Als het goed is kun je het op de modellen pre 07-2024 het via de instellingen permanent uitschakelen. De modellen vanaf 07-2024 kunnen dat niet meer.
Heb Enhauto maar een mailtje gestuurd, hopelijk hebben ze er zelf een softwarematige limiet op zitten omdat ze denken dat het pas sinds die datum niet uit kan, maar ik heb ze hier in juni al over gemaild, dus toch gek.
Edit:
Enhauto heeft al iets laten weten:
Het komt er dus ook aan voor eerder geproduceerde auto's.We also need to submit a fix for cars that were manufactured before August with this functionality. You can expect to see the function available in a couple of weeks.
[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 19-11-2024 09:19 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Wat doet die ''kickdown'' precies? En wat veranderd dit aan de standaard acceleratie?Ethirty schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:28:
...
maar de vernieuwde kickdown is waar ik momenteel het meest blij mee ben.
...
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Heb het nog niet getest maar zoals ik het lees kan je nu instellen dat ie automatisch van Chill -> Standaard/Sport switched zodra je je pedaal ver genoeg intrapt. Laten we zeggen je staat stil en je trapt je pedaal volledig (of > 90%) dan gaat ie automatisch over naar Sport mode.spartacusNLD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:32:
[...]
Wat doet die ''kickdown'' precies? En wat veranderd dit aan de standaard acceleratie?
Je kan vervolgens instellen wanneer die weer terug moet switchen (bijv. bij pedal positie of remmen)
Zijn er dan uberhaupt mensen die op chill mode rijden?kaka schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:43:
[...]
Heb het nog niet getest maar zoals ik het lees kan je nu instellen dat ie automatisch van Chill -> Standaard/Sport switched zodra je je pedaal ver genoeg intrapt. Laten we zeggen je staat stil en je trapt je pedaal volledig (of > 90%) dan gaat ie automatisch over naar Sport mode.
Je kan vervolgens instellen wanneer die weer terug moet switchen (bijv. bij pedal positie of remmen)
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Woops, ik welspartacusNLD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:44:
[...]
Zijn er dan uberhaupt mensen die op chill mode rijden?
Vind de acceleratie meer dan prima op Chill mode en wat relaxter met optrekken. Ook voor mijn medepassagiers/kids voornamelijk
Ik ben een saaie rijder. Ik rijd altijd op chill modus. Stuur licht. Auto op snelheidslimiet en ap aan. Afstand altijd op 7 autolengtes. Vind het fijn om zo relaxt (en zuinig) mogelijk te rijden. Zelfs met deze koude temperaturen heb ik een prima verbruik. Ook vrijwel geen gekke ingrepen van de auto.kaka schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:46:
[...]
Woops, ik wel![]()
Vind de acceleratie meer dan prima op Chill mode en wat relaxter met optrekken. Ook voor mijn medepassagiers/kids voornamelijk
Die kickdown is wel fijn. Dat had ik ook in mij Leaf. In een gevaarlijke situatie of als je snel wil wegkomen even rap kunnen accelereren is wel handig.
[ Voor 12% gewijzigd door GeNiTaLiX op 19-11-2024 10:24 ]
Dat is toch gewoon als je dat pedaal amper indruktspartacusNLD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:44:
[...]
Ik rijd ook altijd in chill modus en met de kickdown even snel naar de standaard modus. Vind het prettiger rijden, en de auto doet ook minder aan verwarmen van het batterij pack. Het heeft ook voor het verbruik een kleine invloed. Je bent met chill nog steeds vlot genoeg naar mijn ideespartacusNLD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:44:
[...]
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Vanochtend getest. In de highland wordt de led strip ook rood als je van chill naar standard hebt gekickdownedkaka schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:43:
[...]
Heb het nog niet getest maar zoals ik het lees kan je nu instellen dat ie automatisch van Chill -> Standaard/Sport switched zodra je je pedaal ver genoeg intrapt. Laten we zeggen je staat stil en je trapt je pedaal volledig (of > 90%) dan gaat ie automatisch over naar Sport mode.
Jep, vind dat ontspannener rijden dan standaard en hij is ondanks dat nog snel zat.spartacusNLD schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:44:
[...]
Ik ga wel, als de commander binnen is, die kickdown instellen zodat ik niet meer zelf hoef te wisselen.
Ik heb net deze matten besteld.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006854894551.html
Lijken (denk ik) hard op die van Tesla zelf.
Ik heb ze 53 euro betaald en de geschatte leverdatum is 13/12 - 24/12.
Als ik er niet tevreden van ben, kan ik ze binnen de 15 dagen gratis retour sturen.
Ik ben benieuwd!
https://nl.aliexpress.com/item/1005006854894551.html
Lijken (denk ik) hard op die van Tesla zelf.
Ik heb ze 53 euro betaald en de geschatte leverdatum is 13/12 - 24/12.
Als ik er niet tevreden van ben, kan ik ze binnen de 15 dagen gratis retour sturen.
Ik ben benieuwd!
Ik heb in mijn MY de 3D matten van Taptes geplaatst. Eerder ook gereviewed door Björn Nyland. Op Amazon te vinden per model type en in verschillende samenstellingen.
Beetje een krappe fit, maar erg prettige matten. Niet die standaard rubber dingen die je normaal ziet. Zit een beetje een profieltje in waardoor ze met natte schoenen niet gelijk heel glad worden. Dat is bij normale rubbermatten vaak wel zo.
Beetje een krappe fit, maar erg prettige matten. Niet die standaard rubber dingen die je normaal ziet. Zit een beetje een profieltje in waardoor ze met natte schoenen niet gelijk heel glad worden. Dat is bij normale rubbermatten vaak wel zo.
#team_UTC+1
Ik heb deze ook, erg fijne matten. Super simpel met schoonmaken ookEthirty schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:55:
Ik heb in mijn MY de 3D matten van Taptes geplaatst. Eerder ook gereviewed door Björn Nyland. Op Amazon te vinden per model type en in verschillende samenstellingen.
Zou die van veel betere kwaliteit zijn dan die Ali dingen? Ik neem aan van wel. Heb je het heel toevallig kunnen vergelijken?Ethirty schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:55:
Heb ze op m’n wensenlijstje staan. Ze ziet er namelijk veel mooier uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Rees op 19-11-2024 15:14 ]
Aanvulling: vrijdag besteld, zaterdag melding dat het klaar staat voor afhalen transporteur, maandag opgehaald door DHL, vandaag afgeleverd. Alleen raar dat DHL Whatsapp berichten stuurt ipv mail.knarf_st schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:21:
[...]
Wil ook de commander gaan bestellen, heb ook model Y van augustus 2024, hoop dat het uitzetten van de ISA ook snel beschikbaar komt voor pre Sep-2024 model Ys. Vraagje hoelang heb jij op je bestelling moeten wachten?
Verzending, doosjes in een plastic zak, maar blijkbaar zijn de doosjes stevig genoeg. Nou de auto nog, die lijkt maar niet op te schieten.
Zie het nooit voorbij komen, maar wordt er een noodhamer meegeleverd?
Werkt dit ook met de ruiten in een M3H? Of is dit niet (meer) nodig?
Edit. Lees dat dit dus niet werkt ivm gelamineerd glas.
Wat is de procedure in een noodgeval?
[ Voor 26% gewijzigd door Bulldog op 19-11-2024 19:34 ]
Amazon verkoopt ook voornamelijk Ali dingen. Komt gewoon uit China net als alles.Rees schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:13:
[...]
Zou die van veel betere kwaliteit zijn dan die Ali dingen? Ik neem aan van wel. Heb je het heel toevallig kunnen vergelijken?
Heb ze op m’n wensenlijstje staan. Ze ziet er namelijk veel mooier uit.
Er is ook een eigen website, iets goedkoper, maar dan kies ik persoonlijk voor het gemak van een vaste partner waar ik al een account heb en regelmatig bestel.
#team_UTC+1
Netjes, dat is snel gegaan. Afgelopen zaterdagmiddag besteld, maar nog geen tracking mogen ontvangen. Proberen geduldig af te wachten.gjcvro schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:25:
[...]
Aanvulling: vrijdag besteld, zaterdag melding dat het klaar staat voor afhalen transporteur, maandag opgehaald door DHL, vandaag afgeleverd. Alleen raar dat DHL Whatsapp berichten stuurt ipv mail.
Verzending, doosjes in een plastic zak, maar blijkbaar zijn de doosjes stevig genoeg. Nou de auto nog, die lijkt maar niet op te schieten.
Ik heb alsnog een hamertje in mn deurvak zitten met het idee om het eerste glas te verzwakken om daarna het hamertje eventueel als breekijzer te gebruiken vóórdat ik met mn voeten het raam eruit probeer te trappen.Bulldog schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:29:
Maar laten we wel heel eerlijk zijn, dat is dan al in het geval dat alle vier de ramen niet open kunnen, geen van de ramen door een eventueel ongeluk niet gebroken is én het niet mogelijk is om de deuren te openen.
Klopt het dat dit de mattenset is welke hier veel wordt besproken?
Voor de M3H. https://a.co/d/agebOTV
Bij Tesla zijn de orginele uitverkocht.
Ja, ik ben ook aan het azen op deze voor Black Friday, helaas staat ie (enkel vloermatten) sinds deze week uitverkocht -_-Bulldog schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:17:
Klopt het dat dit de mattenset is welke hier veel wordt besproken?
Volgens mij is er wel een apparaatje te koop dat ook door gelaagd glas heen gaat (maar heb het zelf ook niet).Bulldog schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:29:
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Het is deze denk ik voor een volledige set.FL_ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:59:
[...]
Ja, ik ben ook aan het azen op deze voor Black Friday, helaas staat ie (enkel vloermatten) sinds deze week uitverkocht -_-
Maar begrijp zelf nog niet precies wat het verschil is tussn de RHD en LHD set.
https://www.taptes.com/co...nd?variant=47462773326111
RHD is Right Hand Drive, LHD is Left Hand Drive ;-)
Even een Bluetooth game-controller tip (volgens mij is deze nog niet langsgekomen)
Ik heb gisteren bij de Action het enorme bedrag van €18,99 uitgegeven aan een Battletron PS4 compatible gamecontroller. Deze blijkt perfect op mijn M3H te werken.
Ik heb gisteren bij de Action het enorme bedrag van €18,99 uitgegeven aan een Battletron PS4 compatible gamecontroller. Deze blijkt perfect op mijn M3H te werken.
Deze dan denk ik.The_Haunted schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:33:
Even een Bluetooth game-controller tip (volgens mij is deze nog niet langsgekomen)
https://www.action.com/nl...ttletron-game-controller/
Yes, dat is hem...ook verkrijgbaar in wit. Kleurt beter bij de lak
Vooral de vorm van de mat aan de bestuurderskant als je stuur aan de verkeerde kant zitBulldog schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:21:
[...]
Het is deze denk ik voor een volledige set.
Maar begrijp zelf nog niet precies wat het verschil is tussn de RHD en LHD set.
https://www.taptes.com/co...nd?variant=47462773326111
#team_UTC+1
Ik heb vorige maand een drietal Gaminja MG25Z controllers (totaal 22 euro of zo) bij Ali gekocht, maar die krijg ik niet aan de praat met mijn ingebouwde achterscherm (ook van Ali). Ze connecten wel met Bluetooth, maar verder niks.The_Haunted schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:33:
YES!kaka schreef op maandag 18 november 2024 @ 17:08:
[...]
Ik kijk vanavond toevallig in de S3XY app en ik kan nu ook in mijn MY van voor sep24 het geluid van de ISA uitzetten.
Wat is er mis met de standaard matten? Waarom vervangt iedereen ze?
Er is niks mis mee. Sommige mensen houden van de taxi in de Alpen lookgebruikershaes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:37:
Overigens heb ik wel zo'n afzichtelijke mat in de kofferbak omdat er regelmatig een vieze buggy in gaat.
Een collega heeft zijn model Y awd sinds mei 2024 maar daar zag ik geen ISA tijdens rijden op het snelheidsbordje. Is toch geen setting die aan moet? Ik rijd de M3H sinds mei 2024 en die piept wel als ik harder dan de snelheidsbord km rijd.Spoetnik schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:58:
[...]
YES!
Ik kijk vanavond toevallig in de S3XY app en ik kan nu ook in mijn MY van voor sep24 het geluid van de ISA uitzetten.
Mwoah, heb je naar buiten gekeken? In Californië had ik ze ook niet nodig nee… bij mij alleen in de bestuurskant. Gasten hebben gewoon de originele matGekkeRipper schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:42:
[...]
…en alleen te verantwoorden als je boswachter bent ofzo.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Volgens mij geldt het voor nieuwe auto's vanaf 7 juli.Hongy schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:08:
[...]
Een collega heeft zijn model Y awd sinds mei 2024 maar daar zag ik geen ISA tijdens rijden op het snelheidsbordje. Is toch geen setting die aan moet? Ik rijd de M3H sinds mei 2024 en die piept wel als ik harder dan de snelheidsbord km rijd.
Smaken verschillen gelukkig, de default matten vind ik dan weer spuuglelijk en zien er zo afgetrapt uit na een periode. Daarnaast zijn bepaalde aftermarket matten ook nog eens makkelijker met schoonmaken.gebruikershaes schreef op woensdag 20 november 2024 @ 19:37:
Yuppp, bij mij ook nu na een update van de appSpoetnik schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:58:
[...]
YES!
[ Voor 5% gewijzigd door kaka op 21-11-2024 10:17 ]
Ik heb een vraag over de Commander. Kan je met behulp van alleen de Commander (via de app) de ISA standaard uitzetten? of gaat dit op een andere manier.
Die hebben ze uitgezet tijdens begin van blackfriday-korting lijkt het. Het was nog mogelijk bij een paar en erna is de stekker eruit gegaan. Code BJORN werkt geloof ik nog wel.
Was het nu maar zo'n feest dat je de resultaten van chill-mode ook zou merken in de acceleratie tussen stilstand en aansluiten in de file, maar da's helaas (bij mij?) niet zo.kaka schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:46:
[...]
Woops, ik wel![]()
Maar da's weer een ander forum, sorry...
De m3h van mij is van mei 2024 en die had wel ISA sinds juli. Maar ik heb de commander dus nu wordt die gemute standaard.kaka schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:38:
[...]
Volgens mij geldt het voor nieuwe auto's vanaf 7 juli.
Nice,
En hoe doe je de EAP dat je bij het in en uitvoegen niet opnieuw hoeft aan te zetten?
Denk dat je dit bedoelt:trangelang schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:58:
[...]
Nice,
En hoe doe je de EAP dat je bij het in en uitvoegen niet opnieuw hoeft aan te zetten?
Yep dat is em. Kom bij de bestelling van de Commander achter dat je verzendkosten van 19 euro moet betalen. Doe je nog twee sexy buttons erbij dan is het verzenden gratis. Kortom voor 40 euro meer heb je twee buttons erbij. No brainer zou ik zeggen.
trangelang schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
[...]
Yep dat is em. Kom bij de bestelling van de Commander achter dat je verzendkosten van 19 euro moet betalen. Doe je nog twee sexy buttons erbij dan is het verzenden gratis. Kortom voor 40 euro meer heb je twee buttons erbij. No brainer zou ik zeggen.
Behalve als je die knoppen niet nodig hebt. ik heb zelf geen usecase voor de buttons. Of je neemt ze en zet ze op marktplaats.trangelang schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
[...]
Installatie duurde maar zo’n 5 min en dan nog 5 min updaten.
Automatische autopilot na het gebruik van pinker en manuele pre-heating is wel handig!
Ook ben ik grote fan van de meerdere geheugenposities voor de passagiersstoel.
Enkel moet ik nog uitzoeken als er een manier is om dit redelijk toegankelijk op mijn iPhone te hebben. Bijv ergens een snelkoppeling op mijn notificatiescherm of dergelijke.
Met buttons/knob is dit vanzelfsprekend, maar dat vond ik te duur voor de toegevoegde waarde.
Automatische autopilot na het gebruik van pinker en manuele pre-heating is wel handig!
Ook ben ik grote fan van de meerdere geheugenposities voor de passagiersstoel.
Enkel moet ik nog uitzoeken als er een manier is om dit redelijk toegankelijk op mijn iPhone te hebben. Bijv ergens een snelkoppeling op mijn notificatiescherm of dergelijke.
Met buttons/knob is dit vanzelfsprekend, maar dat vond ik te duur voor de toegevoegde waarde.
Welk model heb je? Waar heb je de commander geplaatst? Aangezien ik veel berichten lees van nieuwe modellen dat de locatie nu steeds anders is dan voorheen (middenconsole achter bijv.).
[ Voor 54% gewijzigd door dhelios op 21-11-2024 15:34 ]
Nee, dat heb ik laatst nog uitgelegd. Kies gewoon voor de passagierskant tenzij dat om andere reden écht niet mogelijk is.dhelios schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:33:
Welk model heb je? Waar heb je de commander geplaatst? Aangezien ik veel berichten lees van nieuwe modellen dat de locatie nu steeds anders is dan voorheen (middenconsole achter bijv.).
Achter (en soms middentunnel bestuurderskant) mist een stekker en daarmee minder mogelijkheden. Ik wist dat ook niet en nu mag ik hem ombouwen - maar ik wacht wel even op beter weer
Jammer dat ze bij Enhauto niet wat duidelijker zijn met documenteren en hun videos er ook niet op aanpassen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ethirty op 21-11-2024 16:44 ]
#team_UTC+1
Indien de vraag toch richting mij bedoeld is: M3 Highland (LR AWD). Locatie is rechtsvoor.dhelios schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:33:
Ik heb de Commander en twee sexy buttons besteld. Dank voor jullie hulp met de info. Ik zie deze Commander een beetje als de ODBeleven voor de VAG auto's. Alleen je moet dit apparaatje helemaal inbouwen.
Hier ook maar de Sexy knob en commander besteld.
Met de korting scheelt het toch een mooi bedrag.
Nog wel tot maart wachten met inbouwen....dan komt de auto pas.
Met de korting scheelt het toch een mooi bedrag.
Nog wel tot maart wachten met inbouwen....dan komt de auto pas.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik wil toch overstappen op een telefoonhouder ipv de standaard legruimte te gaan gebruiken.
Welke telefoonhouder gebruiken jullie en waar hebben jullie deze gepositioneerd? Idealiter "hang" ik de telefoon links onderaan het scherm
Welke telefoonhouder gebruiken jullie en waar hebben jullie deze gepositioneerd? Idealiter "hang" ik de telefoon links onderaan het scherm
Werken de buttons van de Gen1 commander eigenlijk met Gen2? Binnenkort ga ik van een 2023 M3 naar de refresh. De nieuwe kabel is met verzending al €40 dus dan beter upgraden..
Ik heb mijn commander net binnen en wilde een passagierskant install doen in mijn november 2024 model Y, maar mijn de afwerking rechts is compleet anders. Ik heb geen plastic strip meer om te verwijderen en alles lijkt pot dicht te zitten.Ethirty schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:43:
[...]
Nee, dat heb ik laatst nog uitgelegd. Kies gewoon voor de passagierskant tenzij dat om andere reden écht niet mogelijk is.
Achter (en soms middentunnel bestuurderskant) mist een stekker en daarmee minder mogelijkheden. Ik wist dat ook niet en nu mag ik hem ombouwen - maar ik wacht wel even op beter weer
Jammer dat ze bij Enhauto niet wat duidelijker zijn met documenteren en hun videos er ook niet op aanpassen.
is er iemand die actief Android Auto gebruikt met een extra scherm?
hoe bevalt dit?
hoe bevalt dit?
Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.
:strip_exif()/f/image/9s9IUrJuuxCvFfdqwnLUFBha.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nRykc6GwmE2uyxHEicAJwefP.jpg?f=fotoalbum_large)