#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Maar na een nachtje zijn de lijmresten terug 😂
Maar als het lijm van de tape is, was het geen goede tape. Schilderstape laat normaal juist niks achter.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Maar, zit de spoiler er nu op?huCks schreef op zondag 8 september 2024 @ 09:55:
Geen idee wat voor schilderstape ik heb.
Maar na een nachtje zijn de lijmresten terug 😂
En of so, heb je foto's?
Spoiler zit er op, zal morgen eens kijken om een foto te maken (wat donker nu 😛)Wekko306 schreef op zondag 8 september 2024 @ 11:09:
[...]
Maar, zit de spoiler er nu op?
En of so, heb je foto's?
Misschien niet men helderste idee om schilderstape van +-5 jaar oud die al jaar in een tuinhuis lag te gebruiken.Ethirty schreef op zondag 8 september 2024 @ 10:18:
Omdat lijm niet magisch met olijfolie verdwijnt
Maar als het lijm van de tape is, was het geen goede tape. Schilderstape laat normaal juist niks achter.
Ik heb nog is olijfolie er op gedaan, 10minuten laten weken en dan goed gewreven.
Nog 1 stukje is zichtbaar, dus morgen nog eens dat stuk proberen
Waar je de achterklep mee hebt ontvet voordat je de spoiler erop hebt geplakt kun je ook lijmresten van schilderstape mee verwijderen.huCks schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:41:
[...]
Spoiler zit er op, zal morgen eens kijken om een foto te maken (wat donker nu 😛)
[...]
Misschien niet men helderste idee om schilderstape van +-5 jaar oud die al jaar in een tuinhuis lag te gebruiken.
Ik heb nog is olijfolie er op gedaan, 10minuten laten weken en dan goed gewreven.
Nog 1 stukje is zichtbaar, dus morgen nog eens dat stuk proberen
Althans, hopelijk heb je voor de goede hechting alles eerst heel goed ontvet met een echte ontvetter zodat je de spoiler niet verliest tijdens het rijden.
Ali tape staat al niet bekend om hele goede hechting en het goed vastzitten van een spoiler is toch wel van belang bij een onderdeel wat weggebruikers die achter je rijden niet graag tegenkomen op hun wegdeel of voorruit.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Is meestal gewoon 3M tape, en dat is echt dikke prima.RaRo74 schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:59:
[...]
Waar je de achterklep mee hebt ontvet voordat je de spoiler erop hebt geplakt kun je ook lijmresten van schilderstape mee verwijderen.
Althans, hopelijk heb je voor de goede hechting alles eerst heel goed ontvet met een echte ontvetter zodat je de spoiler niet verliest tijdens het rijden.
Ali tape staat al niet bekend om hele goede hechting en het goed vastzitten van een spoiler is toch wel van belang bij een onderdeel wat weggebruikers die achter je rijden niet graag tegenkomen op hun wegdeel of voorruit.
Zonnebloemolie werkt ook hoor, en is de helft goedkoper.huCks schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 21:19:
Olijfolie did the trick.
Thanks guys! (Ga ik onthouden dat olijfolie lijmresten oplost)
Als ik een tip mag geven:
Gebruik geen dissolvent op die AliExpress spoiler.
Men doekje zag zwart, dus ik vrees dat dat de spoiler aantast
Je kan zelfs margarine gebruiken, als het maar vettig is.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Gaat om een Model Y in combinatie met een iPhone 13.
Ook bij 3M tape moet je de ondergrond uiterst zorgvuldig ontvetten.Luchtbakker schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:19:
[...]
Is meestal gewoon 3M tape, en dat is echt dikke prima.
Doe je dat niet dan is de kans groot, en zeker wanneer de zon er flink op heeft gestaan dat je de spoiler tijdens het rijden verliest met alle gevolgen van dien.
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb contact gehad met ze en het werkt alleen als de Tesla niet in slaap is. Komt er dus op neer dat je eerst de auto wakker moet maken in de app. Dat is natuurlijk niet handig . Je moet dan bv bij de kassa van de supermarkt de auto wakker maken en dan heb je kans dat de Trunk vanzelf open gaat als je met je boodschappen tas aan komt lopen. Ik heb geen idee hoe lang de auto " wakker" blijft na een rit of na wakker " schudden" via de app. Het zelfde geldt voor de presenting door functie. Op zich is het wel logisch, want volgens mij gaat de stroom van de Commander af als de auto in slaapstand gaat. Dus dan kan die niks meer.Mitchl89 schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:15:
Het valt me op dat een aantal functies van de S3XY buttons commander bij mij niet goed werken. Het gaat om de nieuwe presenting trunk functie en de auto-unlock functie bij approach. De functies werken eigenlijk alleen als ik mijn telefoon pak en deze unlock. Is dit de bedoeling? Of een tekortkoming van mij telefoon?
Gaat om een Model Y in combinatie met een iPhone 13.
Klinkt op zich logisch, maar dit soort opties zijn dan toch een soort van waardeloos om het zacht uit te drukken. Niet ten nadele van de makers van de S3XY buttons overigens.Mackeessie schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:36:
[...]
Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb contact gehad met ze en het werkt alleen als de Tesla niet in slaap is. Komt er dus op neer dat je eerst de auto wakker moet maken in de app. Dat is natuurlijk niet handig . Je moet dan bv bij de kassa van de supermarkt de auto wakker maken en dan heb je kans dat de Trunk vanzelf open gaat als je met je boodschappen tas aan komt lopen. Ik heb geen idee hoe lang de auto " wakker" blijft na een rit of na wakker " schudden" via de app. Het zelfde geldt voor de presenting door functie. Op zich is het wel logisch, want volgens mij gaat de stroom van de Commander af als de auto in slaapstand gaat. Dus dan kan die niks meer.
Klopt, ik heb de makers van de SEXY buttons ook een mail gestuurd met vragen hierover.. Ben benieuwd naar hun antwoord.Mitchl89 schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:06:
[...]
Klinkt op zich logisch, maar dit soort opties zijn dan toch een soort van waardeloos om het zacht uit te drukken. Niet ten nadele van de makers van de S3XY buttons overigens.
#team_UTC+1
Ik denk dat het beide is. Geen uwb en een commander zonder stroomEthirty schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:49:
Was het ook niet dat sommige functies alleen in de M3H werken vanwege de uwb chip die niet in de MY zit?
Ik gebruik de open trunk functie alleen als ik boodschappen ga doen en weet dat ik mijn handen vol heb. Als je de auto van achteren benaderd werkt het ook vrij laat omdat hij eerst je bluetooth verbinding moet detecteren.
Benieuwd waarom tesla denkt dat het nuttig is om ook de frunk functie in 2024.32 te releasen als die niet vanzelf omhoog gaat. De trunk snap ik maar met 2 handen vol kan ik nog steeds niets in de frunk doen en enige keer wanneer ik de frunk heb open gehad is om de ruitenwisservloeistof bij te vullen.Rohaatje schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:59:
Het werkt alleen goed als de wagen in sentry mode staat of wakker blijft wanneer je de airco aan blijft.
Ik gebruik de open trunk functie alleen als ik boodschappen ga doen en weet dat ik mijn handen vol heb. Als je de auto van achteren benaderd werkt het ook vrij laat omdat hij eerst je bluetooth verbinding moet detecteren.
Het scherm zelf zal altijd gepolariseerd zijn, daar doet een screenpotector niks aan af.FL_ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:10:
Heeft iemand hier ervaring met de Spigen matte screenprotector en polariserende zonnebrilglazen? Ik heb er gisteren een besteld voor de M3 Highland, maar begin nu ineens te twijfelen.
Ik rijd al jaren in diverse auto's met een gepolariseerde zonnebril en het scherm is ietsje donkerder dan zonder bril.
#team_UTC+1
Ah super! Zelf rijd ik ook altijd met een gepoliseerde zonnebril, maar ineens schoot me dit te binnen, zou natuurlijk knap waardeloos zijn als ik dat hele scherm anders niet meer zou kunnen gebruiken. Maar zolang de screenprotector daar geen invloed op heeft, komt dat allemaal goedEthirty schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:23:
[...]
Het scherm zelf zal altijd gepolariseerd zijn, daar doet een screenpotector niks aan af.
Ik rijd al jaren in diverse auto's met een gepolariseerde zonnebril en het scherm is ietsje donkerder dan zonder bril.
Dit is hun antwoord:Mackeessie schreef op maandag 9 september 2024 @ 18:19:
[...]
Klopt, ik heb de makers van de SEXY buttons ook een mail gestuurd met vragen hierover.. Ben benieuwd naar hun antwoord.
The Presenting Trunk/Doors and all features require the car to be awake, but if we can make it even more convenient, we will with future updates.
Kind Regards,
Ivaylo
Enhance Automotive
de kleine krijgt de zon los in zijn smoel, is hij niet blij mee
[ Voor 3% gewijzigd door SmokingSig op 11-09-2024 15:35 ]
Ik ben echter ook aan het zoeken naar de Phone Mount. Kan er niet echt iets over vinden maar heeft Enhance deze niet meer?
Dit heb ik in dit topic erover gevonden
Ik zie wel alternatieven maar of dat echt wat is weet ik niet. Iemand tips of ervaring mbt deze oplossing voor een telefoonhouder?
Die phone mount is al sinds april niet meer in-stock dus ik denk dat dat niet echt een prioriteit is voor ze op dit moment. Ikzelf heb geen ervaring met dit soort mounts omdat ze de airco blokkeren en ik heb die soms wel echt eventjes op mijn gezicht nodigWhiteAss schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:40:
Binnenkort ontvang ik de model Y. Ben voor de S3XY Knob aan het kijken. Helaas is de geupdate versie voor de M3H. Net weer een iteratie beter.
Ik ben echter ook aan het zoeken naar de Phone Mount. Kan er niet echt iets over vinden maar heeft Enhance deze niet meer?
Ik zie wel alternatieven maar of dat echt wat is weet ik niet. Iemand tips of ervaring mbt deze oplossing voor een telefoonhouder?

Die mount die je als laatste noemt heb ik al jaren. eerst in mijn Model 3 en nu in mijn Model Y. Installatie is niet ingewikkeld, en het werkt prima. iPhone laadt goed op en zit goed vast. En je kunt goed op het schermpje kijken.WhiteAss schreef op woensdag 11 september 2024 @ 16:40:
Binnenkort ontvang ik de model Y. Ben voor de S3XY Knob aan het kijken. Helaas is de geupdate versie voor de M3H. Net weer een iteratie beter.
Ik ben nog op zoek naar een goede kofferbakmat en mat voor bij de achterbank (daar waar de kinderen vaak zitten) 🙂. Ik ben al wat matten hier tegengekomen, maar ik vind het lastig een keuze te maken. Iemand nog suggesties? Ik kom ook weinig losse matten voor de achterbank tegen. Voorin vind ik die rubberen matten niet zo mooi..
Waar ik zelf nog op zoek naar ben: mini prullenbak voor in de deur. Na 10 jaar Skoda kan ik niet meer zonder.
#team_UTC+1
Let er even op dat als je iets met je scherm hebt en daarvoor naar het service center gaat dat je de screenprotector eerst verwijdert, dit is namelijk een reden om garantie op het scherm te weigerenFL_ schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:25:
[...]
Ah super! Zelf rijd ik ook altijd met een gepoliseerde zonnebril, maar ineens schoot me dit te binnen, zou natuurlijk knap waardeloos zijn als ik dat hele scherm anders niet meer zou kunnen gebruiken. Maar zolang de screenprotector daar geen invloed op heeft, komt dat allemaal goed
Eens, hier ook super tevreden gebruiker!Mackeessie schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:22:
[...]
Die mount die je als laatste noemt heb ik al jaren. eerst in mijn Model 3 en nu in mijn Model Y. Installatie is niet ingewikkeld, en het werkt prima. iPhone laadt goed op en zit goed vast. En je kunt goed op het schermpje kijken.
Zie eerder dit draadje: Impry in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
Ik had laatst een mobiele monteur over de vloer, die keek naar het scherm en was blij verrast om te zien dat ik een protector op het scherm had. Hij kwam voor iets anders though.Smobbo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:47:
[...]
Let er even op dat als je iets met je scherm hebt en daarvoor naar het service center gaat dat je de screenprotector eerst verwijdert, dit is namelijk een reden om garantie op het scherm te weigeren.
[ Voor 18% gewijzigd door beyazz06 op 12-09-2024 09:14 ]
Ja, de rangers zijn vaak sympatieke gasten (of ik heb geluk gehad), maar als je een probleem met het scherm hebt (flikkeren of delen die uitvallen ofzo) dan moet je er dus geen screen protector op hebben zitten als dit bekeken gaat wordenbeyazz06 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:13:
[...]
Ik had laatst een mobiele monteur over de vloer, die keek naar het scherm en was blij verrast om te zien dat ik een protector op het scherm had. Hij kwam voor iets anders though.
Ik vraag me dan altijd een beetje af wat Tesla hiervan vind als je met een probleem of een reparatie bij ze langs komt. Gaan ze niet bitchen van garantie void dit, zelf lopen klussen zo?Impry schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:01:
[...]
Eens, hier ook super tevreden gebruiker!
Zie eerder dit draadje: Impry in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Voor de kofferbak heb ik zojuist deze besteld:Ruggero schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:37:
Vandaag mijn nieuwe MY LR opgehaald en erg blij mee!
Ik ben nog op zoek naar een goede kofferbakmat en mat voor bij de achterbank (daar waar de kinderen vaak zitten) 🙂. Ik ben al wat matten hier tegengekomen, maar ik vind het lastig een keuze te maken. Iemand nog suggesties? Ik kom ook weinig losse matten voor de achterbank tegen. Voorin vind ik die rubberen matten niet zo mooi..
https://nl.aliexpress.com/item/1005007223422757.html
Dit vanwege de honden die achterin gaan.
Ben ook nog op zoek naar beetje knappe vloermatten voor voorin en achterin, maar de rubberen die je veel tegenkomt spreken me niet echt aan. Zoek paar matten die vies kunnen worden en ook weer makkelijk zijn schoon te maken.
wijze woorden
https://www.amazon.nl/Spi...arp_d_product_top?ie=UTF8
Er staat dat deze alleen compatible is met MY's van 2022 tot 2023. Waarom zou de 2024 dan anders zijn? Want als ik bij andere merken kijken wordt er nergens aangegeven dat ze niet voor een 2024 MY zijn.
Ja geen idee, als ze S3XY buttons zien zitten weten ze ook dat er met de stekkers geklooid is.Damian schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:44:
[...]
Ik vraag me dan altijd een beetje af wat Tesla hiervan vind als je met een probleem of een reparatie bij ze langs komt. Gaan ze niet bitchen van garantie void dit, zelf lopen klussen zo?
Weet niet of daar al praktijkvoorbeelden van zijn.
Gelukkig komen we niet zo vaak bij de garage als met een benzineauto
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/luchtmatras-model_y
Niet met deze maar wel met het luchtmatras van Lost Horizon. Past perfect, vouwt klein genoeg voor in de frunk met extras en slaapt heerlijk. Die is rond de 199$BP14 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:15:
Iemand toevallig ervaring met onderstaand?
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/luchtmatras-model_y
De Sexy commander heeft tegenwoordig een officieel goedgekeurde API toegang op de CANBUS. Dus ik denk dat Tesla dat helemaal prima vindt dat je zo'n ding in je auto priktImpry schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:04:
[...]
Ja geen idee, als ze S3XY buttons zien zitten weten ze ook dat er met de stekkers geklooid is.
#team_UTC+1
S3XY Buttons haal ik ook elke keer eruit als ie naar Tesla gaatImpry schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:04:
[...]
Ja geen idee, als ze S3XY buttons zien zitten weten ze ook dat er met de stekkers geklooid is.
't is ook nog eens een leasebak, dus ik twijfel nogal
Ben nu de rubberen matten aan het vergelijken. Kon nog niet echt veel ervaringen in dit topic vinden van mensen die dat hebben. Maar met drie kinderen lijkt het mij zeer praktisch. Mijn lijstje tot nu toe.
- Rubberen matten
- Ventilatierooster matjes
- Opberg middenconsole (lade, inzet en verborgen ruimte kastje)
- Zonnebril houder
- Telefoonhouder
- Onder de stoel bakken
- Zonnescherm (denk alleen voor in de zomer, rest van het jaar zal ik die er niet in hebben verwacht ik)
- Dorpel bescherming
- Bekerinzet voorin
Ik krijg de dark gemini, dus nieuwe doppen hoeven er gelukkig niet te komen. Denk dat de lijst wel redelijk volledig is. S3XY buttons nog niet. Eerst maar even rijden en dan kijken of de uitgave nodig is.
Ik vraag me eigenlijk af als ze in hun logs niet kunnen zien als er een Commander ingezeten heeft.Damian schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:45:
[...]
S3XY Buttons haal ik ook elke keer eruit als ie naar Tesla gaat![]()
't is ook nog eens een leasebak, dus ik twijfel nogal
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Ik heb sinds een week deze rubberen matten zowel voor- als achterin liggen en ze passen perfect. Voor €50 (ik had wat korting bij elkaar gesprokkeld) niet verkeerd. Levering duurt een maand maar dat zou niet uit moeten maken als je pas in November de Y krijgt.Damocles.NL schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:53:
In november krijg ik mijn MY geleverd, ik vind de voorpret van het zoeken naar accessoires al zeer vermakelijk. Leuk om te zien wat er allemaal te krijgen is. Nog niet veel besteld, enige wat nu in bestelling staat zijn de ventilatieroosters voor onder de stoelen.
Ben nu de rubberen matten aan het vergelijken. Kon nog niet echt veel ervaringen in dit topic vinden van mensen die dat hebben. Maar met drie kinderen lijkt het mij zeer praktisch. Mijn lijstje tot nu toe.
- Rubberen matten
- Ventilatierooster matjes
- Opberg middenconsole (lade, inzet en verborgen ruimte kastje)
- Zonnebril houder
- Telefoonhouder
- Onder de stoel bakken
- Zonnescherm (denk alleen voor in de zomer, rest van het jaar zal ik die er niet in hebben verwacht ik)
- Dorpel bescherming
- Bekerinzet voorin
Ik krijg de dark gemini, dus nieuwe doppen hoeven er gelukkig niet te komen. Denk dat de lijst wel redelijk volledig is. S3XY buttons nog niet. Eerst maar even rijden en dan kijken of de uitgave nodig is.
Ik heb zelf deze bak onder de passagiersstoel en die doet wat het moet doen. Echter als de stoel helemaal naar achter staat is het voorste deel van de bak wel zichtbaar en kan je je hielen niet onder de stoel kwijt. Ikzelf gebruik deze telefoonhouder en vind hem erg prettig. Makkelijk te verplaatsen en hij houdt mijn magsafe hoesje stevig vast.
Voor de rest raad ik ook deze jack pads aan, je weet nooit wanneer je ze nodig hebt. Waar ik mijn all-season banden had laten monteren hadden ze ze niet dus had ik ze gelukkig achterin liggen zodat de onderkant van de auto niet beschadigd raakte.
Zie mijn post. iphone 12 magsafe voor M3H waarbij ik in landscape dasboard functie van commander gebruik.Wrathcall schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:32:
Deze week de M3 highland opgehaald. Nu zoek ik een landscape phone mount voor achter het stuur zodat ik de dashboard functie van enhance commander kan gebruiken. Liefst met draadloze lader. Wie heeft er al een goed exemplaar gevonden?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79108978
Ik zou eerst eens aankijken of je dit wil na een paar weken gebruik. Ik had zelf van alles en nog wat uitgezocht toen ik net de auto had, en merk dat ik eigenlijk heel veel as-is fijn(er) in gebruik vindt.Wrathcall schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:32:
Deze week de M3 highland opgehaald. Nu zoek ik een landscape phone mount voor achter het stuur zodat ik de dashboard functie van enhance commander kan gebruiken. Liefst met draadloze lader. Wie heeft er al een goed exemplaar gevonden?
Nogmaals, ze hebben officiële api toegang gekregen ván Tesla op het boordsysteem. Die vinden dat dus helemaal prima, want Tesla doet dat vast niet zo maar.Broodro0ster schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:52:
[...]
Ik vraag me eigenlijk af als ze in hun logs niet kunnen zien als er een Commander ingezeten heeft.
#team_UTC+1
Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar. Ik heb de zwarte Y met de oh zo beruchte zachte lak. Spigen heeft kwalitatief goede producten. Al twijfel ik soms of het dezelfde kwaliteit heeft als de Temu/Aliexpress.vosje88 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:29:
Iemand ervaring met de Spigen mudflaps?
https://www.amazon.nl/Spi...arp_d_product_top?ie=UTF8
Er staat dat deze alleen compatible is met MY's van 2022 tot 2023. Waarom zou de 2024 dan anders zijn? Want als ik bij andere merken kijken wordt er nergens aangegeven dat ze niet voor een 2024 MY zijn.
Heeft iemand real life foto's van de mud flaps?
Ik zie dat jij TPE hebt. Ik lees en zie veel XPE voorbij komen wat beter schijnt te zijn wat betreft demping en pasvorm. Hoe ervaar jij het comfort?hollandje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 23:20:
[...]
Ik heb sinds een week deze rubberen matten zowel voor- als achterin liggen en ze passen perfect. Voor €50 (ik had wat korting bij elkaar gesprokkeld) niet verkeerd. Levering duurt een maand maar dat zou niet uit moeten maken als je pas in November de Y krijgt.
Ik heb zelf deze bak onder de passagiersstoel en die doet wat het moet doen. Echter als de stoel helemaal naar achter staat is het voorste deel van de bak wel zichtbaar en kan je je hielen niet onder de stoel kwijt. Ikzelf gebruik deze telefoonhouder en vind hem erg prettig. Makkelijk te verplaatsen en hij houdt mijn magsafe hoesje stevig vast.
Voor de rest raad ik ook deze jack pads aan, je weet nooit wanneer je ze nodig hebt. Waar ik mijn all-season banden had laten monteren hadden ze ze niet dus had ik ze gelukkig achterin liggen zodat de onderkant van de auto niet beschadigd raakte.
Even vraagje betreffende die pedalen. Ik zie er geen Model Y 2024 bij staan. Maakt dat iets uit? Zie het vaker bij accessoires dat er geen 2024 als modeljaar bij staat. Moet je je daar echt iets van aantrekken of maakt het niks uit?hollandje schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:07:
Gisteren het gros van alle accessoires geïnstalleerd die ik besteld had voor mijn nieuwe Y. Ik dacht ik maak een lijstje hier als andere ook interesse hebben in een van deze accesoires (met linkjes, niet gesponsord)![]()
-1) 19" wieldoppen (Blade style) | €83 | AliExpress
[Afbeelding]
Deze zijn het estetisch meer dan waard, maar daarnaast berschermt het ook de velg. Redelijk goedkoop, snel geleverd, en makkelijk te vervangen en te installeren. Mocht je veel curb rash hebben na een jaar is €80 iets makkelijker op te hoesten dan een hele nieuwe velg![]()
-2) Zilveren pedalen, knock-off van de performance pedalen | €8 | AliExpress
[Afbeelding]
Kwaliteit is mager, soort imitatie metal look die van dichtbij er niet echt tof uitziet. Je zit er gelukkig niet heel dicht op dus dan valt dit minder op. Makkelijke installatie en ook wederom erg goedkoop voor €8![]()
-3) Frunk lichtstrip (warm light) | €15 | AliExpress
[Afbeelding]
De kleur van het licht is een stuk warmer dan in de foto te zien is. Veel meer licht en veel beter verspreid dan het kleine lampje. Installatie was erg makkelijk en het resultaat is naar mijn mening erg mooi.
-4) Armrest Storage | €4 | AliExpress
[Afbeelding]
Maakt een klein opbergvakje in de armrest. Fit had wat beter gekunt maar mits je er met je neus op zit zie je dat niet echt. Zit vast met plakstrips dus ook weer makkelijk te verwijderen![]()
-5) 'Carbon fiber' spoiler | €47 | AliExpress
[Afbeelding]
Bij Tesla zelf moet je €870,- neerleggen voor een spoiler wat echt een beetje absurd is. Deze spoiler ziet er redelijk gelikt uit en is niet zo 'in your face'. Zelf voor een mat zwarte variant gekozen. Geeft net iets meer contrast achter op de auto dan alleen maar wit. Installatie vereist wat meer planning om hem netjes in het midden te krijgen maar is zeker niet moeilijk. Spoiler lijkt goed vast te zitten en paste perfect. Zeer tevreden mee![]()
-6) S3XY Knob | €210,- | Enhauto
[Afbeelding]
Ik wist gelijk dat ik deze knob wilde hebben voor de auto. En toen er ook een spring-sale was op de website heb ik deze gelijk gekocht met 4 buttons. Erg handig om tijdens het rijden niet te hoeven kloten met het infotainment systeem. Neemt naar mijn mening niets weg van het minimalistische design in de auto. De kleur is bijna hetzelfde, maar er is zeker wel een verschil. Past goed en installatie is ook een piece of cake. De commander kwam erbij geleverd (zonder doet die het n.l. niet) en daardoor nu nooit meer dat groot licht uitzetten op AP, heerlijk. In de praktijk gebruik ik het echt veel, en mijn partner in de passagiersstoel ook.
-7) s3xy buttons | ~€30 per stuk (excl. commander) | Enhauto
[Afbeelding]
Zelf ook nog 4 s3xy buttons besteld naast de knob. Tuurlijk, je kan alles via het infotainment systeem doen maar een fysiek knopje is toch net ff sneller dan door een menu scrollen. Gebruik er 1tje voor de personen achterin om hun AC//vents aan/uit te zetten, 1tje in de achterbak om de voorstoelen naar voren te zetten zodat de achterbank plat kan, 1tje voor mijn lichten en charge port unlock (sommige knopjes van de superchargers in Rijswijk doen het niet), en dan de laatste voor mijn partner in de passagiersstoel.
Gekozen voor de "2 more s3xy buttons" artikelen zodat je niet die stomme letters op je button krijgt. Zeker wel prijzig, maar voor het gemakt had ik het er voor over![]()
Heb als laatste ook wat andere kleine spullen besteld zoals die jack pad adapters en een opbergbox onder de stoel maar daar heb ik geen foto's van. Opbergbox zit wat in de weg als je de stoel helemaal naar achter schuift, dus dan is het misschien niet zo'n goed idee![]()
Hopelijk heeft iemand hier iets aan
Dit is de eerste keer dat ik een rubberen mat heb in de cabine en ja, hij is wat harder dan het tapijt. Ik heb er laatst nog met blote voeten mee gereden en vond het niet bepaald oncomfortabel. Er is wat vering, maar niet veel. Als ik XPE zo bekijk kan dat iets meer comfort geven.Damocles.NL schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:43:
[...]
Ik zie dat jij TPE hebt. Ik lees en zie veel XPE voorbij komen wat beter schijnt te zijn wat betreft demping en pasvorm. Hoe ervaar jij het comfort?
En voor de pedalen moet het volgens mij niet uitmaken. Mijn Y is van November '23 maar heeft een '24 model VIN. Ik denk dat de pedalen nog steeds hetzelfde zijn
- Taptes vloermatten voor en achter
- Ecozen kofferbakmat
- Basenor mud flaps
Als je foto's kunt plaatsen; graag!Ruggero schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 06:49:
Als het goed is krijg ik vandaag de volgende accessoires binnen;
- Ecozen kofferbakmat
- Basenor mud flaps
Deze besteld?Ruggero schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 06:49:
Als het goed is krijg ik vandaag de volgende accessoires binnen;
- Ecozen kofferbakmat
- Basenor mud flaps
https://www.amazon.nl/Kof...Vloermatten/dp/B09YTGFHGG
Moet zeggen dat ik de achterkant niet echt netjes gevormd vind. De matten die ik heb liggen sluiten om de rails en tegen het middenconsole aanRuggero schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:25:
[...]
Ja, maar dan de versie met 3 matten. Ik heb een aparte kofferbakmat (ecozen, ook bij amazon) gekocht en die voor de frunk vind ik niet echt nodig.
Zie hieronder wat foto's. Ik vind het er best goed uitzien.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Edit: ik neem het terug. Ik zie dat na de verhoging de mat doorloopt, verder dan mij onder de stoelen. Gek ontworpen eigenlijk om zo'n verhoogde rand niet op het einde te hebben

:strip_exif()/f/image/glkOMTppuciJ0MrRnqS2gZ3u.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door hollandje op 14-09-2024 18:52 ]
Nice, zo te zien zijn dit XPE matten. Op het web zoals TEMU en Alie zie je heeft veel TPE. Hoe bevallen de XPE matten en waarom heb je voor de XPE variant genomen? Ik vind de TPE althans de klasssieke variant heel erg op rubber lijken/aanvoelen. In je kofferbank prima, maar als vloermatten...?Ruggero schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:25:
[...]
Ja, maar dan de versie met 3 matten. Ik heb een aparte kofferbakmat (ecozen, ook bij amazon) gekocht en die voor de frunk vind ik niet echt nodig.
Ik heb soortgelijke matten al 5 jaar en ze zijn super handig, echter er valt helaas nog veel rommel naast:)Ruggero schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 18:25:
[...]
Daarnaast 'verkleuren' ze nogal door stof/zand etc. Dus om het weer mooi zwart te krijgen moet je ze flink boeken, stofzuigen is niet genoeg.
Ik wilde ze ook voor mijn andere auto, maar nooit gevonden.
Hoe ze precies gaan bevallen, is natuurlijk nog even de vraag. Tegelijkertijd is de eerste indruk goed. Ze zijn mooi aansluitend, vallen niet teveel op en voelen robuust aan. Ik vind XPE matten vooral mooier op de berijder-en passagiersplekken. Voor in de kofferbak vind ik een meer rubberen variant prima.trangelang schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:02:
[...]
Nice, zo te zien zijn dit XPE matten. Op het web zoals TEMU en Alie zie je heeft veel TPE. Hoe bevallen de XPE matten en waarom heb je voor de XPE variant genomen? Ik vind de TPE althans de klasssieke variant heel erg op rubber lijken/aanvoelen. In je kofferbank prima, maar als vloermatten...?
Het merk Celly maakt drie verschillende houders voor de Tesla modellen, ook met MagSafe.wian schreef op maandag 16 september 2024 @ 22:16:
Ik ben op zoek naar een telefoonhouder voor achter het stuur voor een model 3 uit 2022. Het type houder dat enhauto maakte maar dan liefst met magsafe. Kom wel het e.e.a. tegen op aliexpress, maar die hebben nauwelijks reviews. Iemand hier een tip?
Ik heb precies dezelfde mening. De TPE kan prima in de kofferbamk. Graag zelfs. Voorin wil je toch een beetje het gevoel van tapijt hebben ipv rubber. Waar heb jij dit aangeschaft, linkje? Via TEMU is lastig zoeken.Ruggero schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:07:
[...]
Hoe ze precies gaan bevallen, is natuurlijk nog even de vraag. Tegelijkertijd is de eerste indruk goed. Ze zijn mooi aansluitend, vallen niet teveel op en voelen robuust aan. Ik vind XPE matten vooral mooier op de berijder-en passagiersplekken. Voor in de kofferbak vind ik een meer rubberen variant prima.
Straks eens installeren. Ik ben benieuwd als het een goed alternatief gaat zijn. Voor €7 is het het testen waard.
Voordeel zou zijn: energiezuiniger en geluid
Nadeel zou zijn: enkel voor/achter. Geen zijcamera’s meer.
Normaal laadt de grote laagspanningsaccu de kleine laagspanningsaccu op. Dus dit zou niet al teveel problemen vormen denk ik.
Enkel heb ik niet veel info als de OBD2 stekker aan de pedalen, graag 1.2A als belasting heeft.
De OBD2 specificaties/norm meldt minimaal 4A, maar geen idee hoe Tesla hier mee om gaat.
:strip_exif()/f/image/JgLi0eyGpu5vQzR9egvBMr43.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ze bij Amazon gekocht; https://www.amazon.nl/TAP...Z2V0TmFtZT1zcF9tdGY&psc=1trangelang schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:35:
[...]
Ik heb precies dezelfde mening. De TPE kan prima in de kofferbamk. Graag zelfs. Voorin wil je toch een beetje het gevoel van tapijt hebben ipv rubber. Waar heb jij dit aangeschaft, linkje? Via TEMU is lastig zoeken.
https://nl.aliexpress.com...q4S6&gatewayAdapt=glo2nld
Het matras is net wat kleiner dan 1.90m
Het rechter matras is korter kleiner dan de linker. Zowel bij voeteind wat korter als bij hoofdeind.
De matrashoes is te klein waardoor het matras opkrult. De hoes is dus waardeloos.
Verder wekken de fotos de indruk dat hij iets dikker had moeten zijn.
Toch ga ik hem wel proberen dit weekend....
:strip_exif()/f/image/uA20tS106wZornZKXCYAKctQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EZyQuQ0SzxYtm5QJUtDy2ogv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NAf1BFQI9XtpV3XX5z2NO5Rr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5hUMpNacuPAYRhVTveff6shS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door DarkHelmet op 19-09-2024 20:30 ]
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Stuur die brol toch terug…DarkHelmet schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:25:
Via AliExpress een matras gekocht. Ik wist dat het beetje een gok was en helaas inderdaad niet helemaal goed uitpakt.
Het rechter matras is korter kleiner dan de linker. Zowel bij voeteind wat korter als bij hoofdeind.
De matrashoes is te klein waardoor het matras opkrult. De hoes is dus waardeloos.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Voor die prijs had ik wel wat beters verwacht. Ik zou hem zeker proberen terug te sturen. Hopelijk slaap je redelijk dit weekendDarkHelmet schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:25:
Via AliExpress een matras gekocht. Ik wist dat het beetje een gok was en helaas inderdaad niet helemaal goed uitpakt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb de komende 2 weken nog 5 nachtjes dat ik in de Y slaap en dat gaat tot dusver erg goed
Helaas zijn ze wel vaak uitverkocht. Voor de M3H zijn ze nu al twee a drie weken uitverkocht.jvd-nl schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:47:
De set van Tesla is inderdaad goed geprijsd. Voor A-merk banden en bluetooth tpms sensoren ben je al snel 230 euro per stuk kwijt. Ten opzichte van de prijs van Tesla heb je dan nog 950 euro voor een set velgen en balanceren/montage. Dat lukt eigenlijk al niet als je iets kwalitatiefs zoekt.
Kom er niet echt wijs uit, en om nou 2 dualshock 4 te kopen voor de muppets van 4 en 6 op de achterbank gaat me ook weer wat ver...
Dan sneeuwkettingen, welke zijn aan te raden? In de Tesla shop lijkt het metaal vol over de velg te lopen. Dat lijkt me niet handig. Welke gebruiken jullie zoal? Of ga je zonder kettingen op vakantie en gok je er op?
Paar keer per jaar ga ik richting de sneeuw en dankzij echte winterbanden heb ik al ca. 20 jaar geen kettingen meer hoeven te gebruiken.kwaazaar schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:14:
Of ga je zonder kettingen op vakantie en gok je er op?
Maar goed, wanneer er kettingplicht is en je de pas nog op en af moet zal je ze bij moeten hebben.
Lekker vlak en geen pas te bekennen? Zou ik ze niet eens meenemen en wanneer nodig rustig rijden.
Ik heb de König K-summit loopvlakketting.kwaazaar schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:14:
Ik zat nog even te kijken of ik niet net zo goed 19" winterbanden kan aanschaffen (vanaf 800 euro), maar alleen banden wisselen ipv heel wiel is toch een stuk duurder. Bij Kwikfit zo'n 150 euro en dat 2x per jaar.
Dan sneeuwkettingen, welke zijn aan te raden? In de Tesla shop lijkt het metaal vol over de velg te lopen. Dat lijkt me niet handig. Welke gebruiken jullie zoal? Of ga je zonder kettingen op vakantie en gok je er op?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Heb je ze al vaak moeten gebruiken en werkt dat systeem een beetje handig?
Nog nooit gebruikt, ik heb de model Y pas gekocht na het wintersportseizoenRaRo74 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:54:
[...]
Heb je ze al vaak moeten gebruiken en werkt dat systeem een beetje handig?
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Mooi systeem!eltron schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:31:
[...]
Nog nooit gebruikt, ik heb de model Y pas gekocht na het wintersportseizoen, maar wel een keer getest en dat liep wel soepel. Je zet hem vast op een wielbout en wordt er met ratel op geklemd. de loopvlakketting schuif je eenvoudig op het loopvlak. Alleen op de plek waar de band de weg raakt gaat dat niet meteen maar trekt hij zichzelf er op door de spanning, als je gaat rijden. Is speciaal voor auto met weinig ruimte in de wielkast.
Inmiddels heb ik nog een aantal sets liggen omdat velgen in loop der jaren groeien en de banden alsmaar breder worden. Ik vermoed niet dat er nog iets tussen zit wat past onder de mYne.
Ik ga het wel zien denk ik
Wat denken jullie: verwijderen voor het weg brengen of gewoon laten zitten?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Ze geven zelf al antwoord op de vraag:maik73 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:22:
Mijn Y moet volgende week naar een tesla service center ivm problemen ABS en AutoHold. Nu heb ik sexy knob, buttons en commander ingebouwd.
Wat denken jullie: verwijderen voor het weg brengen of gewoon laten zitten?
We always recommend removing the Commander from the car when going to Tesla service to avoid issues with the staff and/or wrong interpretations of the global Tesla policy.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Staat gewoon bij de veelgestelde vragenCanisLupus27 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:40:
Iemand enig idee wat de levertijden zijn van de Tesla Shop voor accesoires?
https://www.tesla.com/nl_nl/support/shop/order-inquiries
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/seghFaeLYxHE90pdi7Gm0RXc.jpg?f=user_large)
Ik heb ze besteld en ga ze morgen er op zetten als ze binnen zijn dan laat ik het wel even weten.trangelang schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 14:14:
[...]
Ik ben hier ook heel erg benieuwd naar. Ik heb de zwarte Y met de oh zo beruchte zachte lak. Spigen heeft kwalitatief goede producten. Al twijfel ik soms of het dezelfde kwaliteit heeft als de Temu/Aliexpress.
Heeft iemand real life foto's van de mud flaps?
Mijn vloermatten werden na 2 werkdagen geleverd.CanisLupus27 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:40:
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hey Еnhancers,
We have received emails from some of you, saying that some of the features are not working since Tesla’s latest update 2024.32.x.
With this update, Tesla implemented a feature that turns off the 12V battery as soon as you leave the car. We believe Tesla included this feature as a way to make the battery more economical, but until further statement, we can’t be sure. This means that there would be no power going through the Commander when you are outside of your vehicle, and some automations might be affected because of it such as:
Open door (from outside)
Open chargeport (from outside)
Open trunk/frunk (from outside)
Door Handles
Presenting Door
Presenting Trunk
Also, since the Commander falls asleep when you get back in your car you might need to reset the features from the Knob and the S3XY Buttons that you have previously selected.
However, there is no need to worry, because we are working on a solution and the Commander is going to work as it did before. We just want to wait until the next Tesla update because they might have done this unintentionally, since in forums many people have reported numerous bugs that have appeared to their cars after installing the 2024.32.3 update. Maybe they will fix all of that with their next release.
We are sorry for any inconvenience this may cause. We know that this is not an issue for most of you, but we still want to address it.
Best regards,
Enhance Team
Mijn interieurbakjes werden meteen dezelfde verstuurd. Mudflaps wacht ik nu al even op.CanisLupus27 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:40:
Ik heb (nogal uitgebreid) gezocht, maar niets gevonden. Uiteindelijk 2 tweedehands dual shock 4 controllers gekocht. Werken prima.Vandread schreef op maandag 23 september 2024 @ 11:36:
Zijn er nou nog betaalbare usb-c bedrade controllers voor de M3H te vinden?
Kom er niet echt wijs uit, en om nou 2 dualshock 4 te kopen voor de muppets van 4 en 6 op de achterbank gaat me ook weer wat ver...
Er zijn echter veel namaak dual shocks in omloop die op een PlayStation prima werken, maar in de tesla niet! Dus ik heb ze bij zo’n UsedProducts winkel gekocht, daar nog 1 om moeten ruilen omdat die toch namaak bleek. Dus neem je auto mee en test het even
Heb zojuist nog een bug gemeld.... De mijne springt regelmatig onverwacht op DRIFT mode!RaRo74 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:25:
Dat verklaart waarom laadkabel ontgrendelen bij de mYne niet meer lukt via de portiergreep![]()
[...]
Allemaal meldingen. Had al een afspraak bij Tesla geplanned, maar heb nu de commander maar even losgekoppeld:
:strip_exif()/f/image/nOoGrqOsBsKpChiEQA3q5yMX.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie ook RaRo74 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"maik73 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:12:
[...]
Heb zojuist nog een bug gemeld.... De mijne springt regelmatig onverwacht op DRIFT mode!
Allemaal meldingen. Had al een afspraak bij Tesla geplanned, maar heb nu de commander maar even losgekoppeld:
[Afbeelding]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
----- SORRY ----maik73 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:12:
[...]
Heb zojuist nog een bug gemeld.... De mijne springt regelmatig onverwacht op DRIFT mode!
[Afbeelding]
Te vroeg geroepen. Het is geen BUG. Commander en kabelboom er uit en gisteren kwamen de problemen weer terug..... Dus geen issue van de SEXY buttons, maar een probleem met mijn Y
Je kunt er al diverse bestellen... weet niet of ze makkelijk te plaatsen zijn?mistermol schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:28:
In Amerika en China kun je nu officieel via Tesla puddle lights krijgen met het Tesla logo. Ik denk dat ze snel volgen in Europa, gok ik zo.
[Afbeelding]
ze zouden mogelijk storing kunnen geven in raambediening ( ivm op zelfde stroomlijn?) en daarmee ook kapotte ruiten kunnen veroorzaken bij deuren sluiten zonder inzakkend raam .....maik73 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:52:
[...]
Je kunt er al diverse bestellen... weet niet of ze makkelijk te plaatsen zijn?
ALS deze ORIGINEEL zijn zal dat mogelijk meevallen ( en duurder zijn ...)
[ Voor 9% gewijzigd door Ted038 op 26-09-2024 08:26 ]
Voor wat ik las kost dit ongeveer een minuutje per deur. En zoals genoemd konden andere lichten van derden schade veroorzaken aan de auto. Ze zullen absoluut duurder zijn hierdoor.maik73 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:52:
[...]
Je kunt er al diverse bestellen... weet niet of ze makkelijk te plaatsen zijn?
Deze heb ik gekocht, bevalt goed.Wrathcall schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:23:
Binnenkort wordt er onder mijn M3HL een trekhaak geplaatst. Ik vernam van collega's dat de stekker aansluiting vertikaal onder de auto zit dus niet horizontaal naar achteren zoals bij veel andere auto's. Ik neem aan dat dit de kans op schade aan stekkers/kabels door o.a. drempels/beton rupsen flink vergroot. Er zijn 90 graden adapters in de handel maar passen die allemaal? Heeft iemand een linkje naar een goed product, mag ook ome ali zijn.
https://www.shop4ev.com/e...-anhangerkupplung-model-3
Bedankt.Smobbo schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:40:
[...]
Deze heb ik gekocht, bevalt goed.
https://www.shop4ev.com/e...-anhangerkupplung-model-3
Dat is precies welke ik elders ook al vond bijv. https://mijn-tesla.com/pr...rkom-een-schrapende-kabel voor ander geld.
Heb je misschien ook een fabrikant code want ik heb het gevoel dat wanneer het als "Tesla" artikel wordt bestempeld er groot geld gevraagd mag worden.
Mijn Tesla en Tesland e.d. zijn wat mij betreft echt criminelen. Die bieden Ali en Temu zooi aan voor belachelijk hoge prijzen.Wrathcall schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:11:
[...]
Bedankt.
Dat is precies welke ik elders ook al vond bijv. https://mijn-tesla.com/pr...rkom-een-schrapende-kabel voor ander geld.
Heb je misschien ook een fabrikant code want ik heb het gevoel dat wanneer het als "Tesla" artikel wordt bestempeld er groot geld gevraagd mag worden.
Kan je het gewoon net zo goed zelf op Ali bestellen...
Het lijkt een ding wat voor de Model 3 bedacht is (en gewoon uit een 3D-printer rolt, maar goed), dus ik heb geen 'generieke' versie gevonden.Wrathcall schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:11:
[...]
Bedankt.
Het is inderdaad een belachelijke prijs voor wat plastic, maarja om nou met zo'n lelijk gekruld verlengsnoer te gaan zitten klungelen...
Mooi. Die wil ik ook wel. Had dat ook altijd op mijn Audi's.mistermol schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:28:
In Amerika en China kun je nu officieel via Tesla puddle lights krijgen met het Tesla logo. Ik denk dat ze snel volgen in Europa, gok ik zo.
[Afbeelding]
Alleen ik las dat bij Tesla het vaak kan zorgen dat ramen in storing gaan, niet meer open gaan, etc.
Dat komt dan door die puddle lights...
Heb je ze zelf al geprobeerd? En dan originele of Ali achtige modellen?
Want origineel zal sowieso geen storingen veroorzaken natuurlijk.
Origineel Tesla in China iig al te krijgen voor piepkleine prijsjes:
https://shop.tesla.cn/product/model-3-puddle-light-2023
[ Voor 13% gewijzigd door Allewijn op 26-09-2024 17:10 ]
https://shop.tesla.com/pr...n-lights?sku=2097852-00-A
Hopen dat ik ze snel in EU kan kopen.
:strip_exif()/f/image/2aYNoPzpuTgTi0x9tb0WX3t1.jpg?f=fotoalbum_large)
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.