Dennism schreef op woensdag 13 december 2023 @ 12:34:
Lastig is daarin 'wat is highend', 'links en rechtshandig' zie je namelijk niet veel in het high end segment, dat is nu juist een eigenschap je vaker tegenkomt in het midden en lagere segment en, in ieder geval in mijn ervaring maar beperkt in het hogere segment. Door deze beperking haal je nu eigenlijk de hele bovenkant van de markt uit je selectie.
Nu zal dat waarschijnlijk voor jou een belangrijke eigenschap zijn, maar ik zou het niet direct gebruiken om te duiden of een muis in hogere segment zou zitten. Ik zelf ben in ieder geval blij dat ik als linkshandige met rechts kan muizen (en waar ik alles met links doen, de muis gebruiken kan ik echt alleen met rechts).
categorie: Muizen
Dat gezegd te hebben, steelseries lijkt in de marketing deze muis zoals je al liet zien te positioneren in het hogere segment.
Ik denk dat we inderdaad sowieso wel kunnen stellen dat Steelseries haar best doet om in haarzelf in het hogere segment te positioneren.
Als ik jouw lijstje (dus incl. rechtshandig) iets verder filter (prijs minimaal 75€) kom ik uit op 18 muizen. Als ik dan kijk naar artikelen die maar bij één webshop beschikbaar zijn, zijn er nog maar 9 over. Dan hebben we inderdaad die duidelijk high-end
MadCatz-modellen. En daarna valt een gat naar de Qpad DX700 voor 103€ die ook maanden voor 50€ te koop is geweest. Daarna is het een Logitech G502 Hero voor een (gebaseerd op de prijshistorie) redelijke prijs van 90€, maar de zwarte versie is breed beschikbaar voor zo'n 55€. En daarna zitten we al op een muis van 82€.
Dat die MadCatz-modellen high-end zijn, geloof ik direct. Daaronder valt een gat van 100€ (

) voor het model wat daar onder valt. Dit voelt een beetje als vergelijken van een degelijke Skoda met een Ferrari maar de Audi's, Mercedes en BMWs van de wereld even niet mee te nemen.
En ja, wellicht zitten we hier in zo'n niche te zoeken (8+ knoppen?) dat de spoeling gewoon erg dun is.