Bij profiel >opstarten..rowicom schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:21:
[...]
Ik heb alle instellingen in het hoofdmenu gehad....
[ Voor 48% gewijzigd door ratzz op 03-09-2026 10:38 ]
Bij profiel >opstarten..rowicom schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:21:
[...]
Ik heb alle instellingen in het hoofdmenu gehad....
[ Voor 48% gewijzigd door ratzz op 03-09-2026 10:38 ]
En dat is de allerlaatste app versie voor Google TV? Of een andere versie, volgens mij zijn er geen updates meer voor LG tv of zoiets.rowicom schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:07:
[Afbeelding] dit zijn de opties die ik in het hoofdmenu heb...
Laatste versie, zojuist gedownload. Voor LG dus. Het grappige is dat ik wel eenmalig de melding kreeg dat je de laatst bekeken zender als standaard opstart in kunt stellen. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en weer eenmalig die melding als tip. Maar nog steeds het menu als boven. Zal nlziet zelf even contacten.ratzz schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:24:
[...]
En dat is de allerlaatste app versie voor Google TV? Of een andere versie, volgens mij zijn er geen updates meer voor LG tv of zoiets.
Ja, op onze Philips met Google TV hebben wij dat ook (en die Google integratie is waardeloos, helft van de andere apps zijn er ook niet op te vinden)guido66 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:46:
Meer mensen last van het volgende?
Ik scroll in de gids helemaal naar rechts naar de regionale omroepen, voor ik wat kan zien springt de cursor weer zowat helemaal naar links, dit gaat zo keer op keer tot de gehele EPG gevuld is. Voorheen kon je scrollen naar waar je wilde en moest je even wachten tot de info geladen werd. Dat was vervelend, maar werkbaar. Nu is het 100% slechter.
Dit op een Philips 909 (Android), app en ook de TV opnieuw gestart: geen verschil.
GerkeP
je hebt een tvgids. of je kan ook zoeken op programma. Je kan ook een lijst maken met progammas die je leuk vind of zien wat er nu op de beschikbare zenders is.NeoToad schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:33:
In hoeverre lijkt NLZIET op regulier tv kijken?
Wij willen graag de overstap maken van Odido naar Simpel vanwege de huidige goede actie, maar deze biedt alleen internet aan.
Mijn moeder kijkt wel nog graag tv (comedy central of bijv. De Bondgenoten terug)
Is dit makkelijk te navigeren in NLZIET?
Heb youtube videos opgezocht maar lijken van jaren geleden, weet niet of er inmiddels ook echt een EPG/Tv gids is?
[ Voor 9% gewijzigd door Snowhite0901 op 03-09-2026 14:56 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
NLZIET lijkt erg op regulier TV kijken met een aantal verschillen. Soms zijn dit verbeteringen, soms niet.NeoToad schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:33:
Wij willen graag de overstap maken van Odido naar Simpel vanwege de huidige goede actie, maar deze biedt alleen internet aan.
Mijn moeder kijkt wel nog graag tv (comedy central of bijv. De Bondgenoten terug)
Heb youtube videos opgezocht maar lijken van jaren geleden, weet niet of er inmiddels ook echt een EPG/Tv gids is?
Ik zou het gewoon even een maandje proberen. Ben zelf een tijd geleden overgestapt van Ziggo naar Odido (zonder TV) en gebruik nu NLZiet voor TV kijken. Om eerlijk te zijn is Ziggo (via mediabox of hun Ziggo GO app) wel wat gebruiksvriendelijker om tv te kijken. Zit allemaal net wat beter/logischer in elkaar qua user interface een menuutjes e.d. Maar NLZiet voldoet voor ons prima. De kinderen kunnen er prima mee overweg en programma's terugkijken en mijn vrouw kijkt weinig lineaire tv, maar wat ze wil kan prima met NLZiet. Het is ook een tijdje technisch wat gebrekkig geweest (streams die opeens low res werden of gekke fouten), maar dat is sinds vrij lang al geen sprake meer van. Ik gebruik wel sinds begin dit jaar een Apple TV en heb het idee dat dat ook veel beter/stabieler werkt dan de Android box die ik daarvoor had.NeoToad schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:33:
Het lijkt er op dat NLZiet nu zelf de irritante grijze mouseover blur verwijderd heeftAftansert schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:00:
Ik erger me al enorm lang aan die irritante grijze / blur / overlay / achtergrond als je je muis beweegt of skipt in het programma (en ik skip heel erg veel in programma's). Je kan dat natuurlijk blokkeren met uBlock CSS regels (of soortgelijk), maar NLZiet gebruikt een of ander framework dat steeds de CSS classes hergenereert, dus die moet je om de haverklap aanpassen.
Ik heb vorige maand eindelijk eens een keer de moeite genomen om een andere regel te verzinnen die wel blijft werken (of in ieder geval veel langer), namelijk eentje op basis van de hierarchie van elementen. Werkt nu al een heel aantal weken zonder aanpassing. Had ik eerder moeten doen.
uBlock regel:code:Gaat dus om de CSS selector:
1 app.nlziet.nl###root > div > main > div > div > div:nth-child(3)code:Dit is alleen de blur en niet de rest van de overlay (irriteert mij persoonlijk niet zo). Mocht iemand die dat niet zelf kan behoefte hebben aan een selector die de hele overlay weghaalt is het voor mij geen moeite om die op verzoek te schrijven.
1 #root > div > main > div > div > div:nth-child(3)
(@pennywise666: aangezien je het er in deze thread over had)
Van bijna alles wordt de live versie opgeslagen en is dan een week beschikbaar. Er zijn wat uitzonderingen: specifieke programma's van de Belgische zenders zijn alleen live te bekijken en sommige programma's van BBC NL+ alleen dezelfde dag terug te kijken (er zullen nog wel wat uitzonderingen zijn).bureno schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:58:
Werkt het terugkijken zonder reclame op alle NL zenders, ook de commerciele? En werkt dit ook als je halverwege een programma deze start vanaf het begin bijv? Dat vind ik het grootste nadeel van Ziggo Go / HN app, dat je bij terugkijken de reclame's niet kan doorspoelen op RTL/SBS..
failure is the only option
Probeer is het volgende: druk op de microfoon knop op de afstandsbediening en zeg ondertiteling uitPhusebox schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:39:
Heb ooit 1 keer de ondertiteling aangezet voor mijn ouders en nu bij elke app restart, zender wissel of wat dan ook gaat de ondertiteling weer aan.
Nou. De afgelopen week meerdere malen contact gehad met nlziet.internet4me schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:50:
De afgelopen twee weken heb ik problemen met de NLZIET app op mijn twee Apple TV 4K devices, die beide volledig up-to-date zijn. De app crasht volledig na 15-30 minuten kijken, zonder enige foutmelding. Dit probleem doet zich voor bij zowel live tv kijken als terugkijken, ongeacht de zender.
Opmerkelijk is dat andere streamingdiensten, zoals NPO Start, probleemloos werken. Ik heb de NLZIET app al opnieuw geïnstalleerd en heb een ticket geopend bij NLZIET, maar na een week is er nog geen enkele vooruitgang geboekt.
Ik heb de best practices van NLZIET gevolgd, maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand anders hier last van?
Werkt niet. In het Nederlands doet het niks, geprobeerd in het Engels en dan probeert ie muziek te vinden die "subtitels off" heet.DON PAPA schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:08:
[...]
Probeer is het volgende: druk op de microfoon knop op de afstandsbediening en zeg ondertiteling uit
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 04-09-2026 19:30 ]
Vreemd bij mijn AppleTV kan ik gewoon de ondertiteling uitzetten door tegen Siri (knop op de afstandsbediening" te zeggen "ondertiteling uit"Phusebox schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:29:
[...]
Werkt niet. In het Nederlands doet het niks, geprobeerd in het Engels en dan probeert ie muziek te vinden die "subtitels off" heet.
Maar jij hebt ook dat ie steeds aan gaat? Zelfs als ik even terug of vooruit spoel springt ie weer terug aan.DON PAPA schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:45:
[...]
Vreemd bij mijn AppleTV kan ik gewoon de ondertiteling uitzetten door tegen Siri (knop op de afstandsbediening" te zeggen "ondertiteling uit"
Wellicht heb je de optie “automatische ondertiteling” aan staan in de instellingen van tvOS?Phusebox schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:56:
[...]
Maar jij hebt ook dat ie steeds aan gaat? Zelfs als ik even terug of vooruit spoel springt ie weer terug aan.
Dat was het inderdaad. Vaag, want heb een week NLZIET zonder ondertiteling gehad en na 1x aanzetten niet meer uit te krijgen.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:21:
[...]
Wellicht heb je de optie “automatische ondertiteling” aan staan in de instellingen van tvOS?
Instellingen > Video en audio.
Scroll naar beneden tot je bij het kopje Automatische ondertiteling bent.
Zet de gewenste optie aan of uit.
Misschien even terugkoppelen bij de support van NLZIET. Hopelijk hebben ze een knowledge base en is het een stuk sneller opgelost bij anderen.