• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:11

Friemel

Lekker bezig

jigalvh schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:32:
@stappel_ @Friemel al recent een support melding gemaakt bij NLZIET? Als er genoeg meldingen over komen dringt het misschien door dat klanten dit toch wel heul irritant vinden.
Meerdere keren, maar het probleem komt steeds weer terug.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:22
Friemel schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:08:
[...]

Meerdere keren, maar het probleem komt steeds weer terug.
Ik heb ook al meerdere meldingen gemaakt en nu wacht ik ook weer een week op een reactie en heb nogmaals naar dit forum verwezen.

• markd
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 18:47
Sinds ongeveer een half jaar zie ik op een aantal specifieke kanalen van NLziet regelmatig 'spookbeelden' langs komen. Met spookbeelden bedoel ik afzonderlijke frames waarbij de onderkant van het beeld uit een ander programma afkomstig lijkt te zijn. Ze verschijnen bij normaal kijken als hinderlijke flitsen in beeld. Ik heb inmiddels kunnen achterhalen dat deze storingen voor alle NLziet-gebruikers te zien zijn. Het gebeurt in ieder geval op de kanalen VRT Canvas, NPO 2 Extra en op alle BBC kanalen. Dit zijn kanalen die ik zelf regelmatig kijk, misschien hebben andere kanalen er ook last van. Ik heb hierover lang en uitvoerig contact gehad met NLziet maar zij kunnen (of willen) dit blijkbaar niet oplossen. Recente voorbeelden zijn te vinden in ZZ Top: That Little Ol' Band from Texas op NPO 2 Extra, gisteren 30 juni live te zien vanaf 20:30 en nog terug te kijken. Zie ook de bijgevoegde schermafbeeldingen. Graag reacties van NLziet-gebruikers. Herken je dit probleem? Zie je de spookbeelden ook op andere kanalen? Heb je hierover ook contact gehad met NLziet en wat was hun reactie?

voorbeeld ZZ Top: That Little Ol' Band from Texas - NPO 2 Extra - 30 juni 2026 - 20:30, spookbeelden rond tijdcodes 20:34:04, 20:52:51 en 21:13:10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00xH15Xy-a11NmfNv7fH0JO38yo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J9hDlQO5uDzMrXwfrUZvBYNB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDWP5GsuVyfHEPgQrZq_1cWx1x0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YSTKa4rMBRjKu7CCWmgmtefa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWW9-1iP7pbiHPv5dSPlgBxuCvY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y22HEHDmDXuEoCwIGXXDR2qj.png?f=fotoalbum_large

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:22
markd schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:12:
Sinds ongeveer een half jaar zie ik op een aantal specifieke kanalen van NLziet regelmatig 'spookbeelden' langs komen. Met spookbeelden bedoel ik afzonderlijke frames waarbij de onderkant van het beeld uit een ander programma afkomstig lijkt te zijn. Ze verschijnen bij normaal kijken als hinderlijke flitsen in beeld. Ik heb inmiddels kunnen achterhalen dat deze storingen voor alle NLziet-gebruikers te zien zijn. Het gebeurt in ieder geval op de kanalen VRT Canvas, NPO 2 Extra en op alle BBC kanalen. Dit zijn kanalen die ik zelf regelmatig kijk, misschien hebben andere kanalen er ook last van. Ik heb hierover lang en uitvoerig contact gehad met NLziet maar zij kunnen (of willen) dit blijkbaar niet oplossen. Recente voorbeelden zijn te vinden in ZZ Top: That Little Ol' Band from Texas op NPO 2 Extra, gisteren 30 juni live te zien vanaf 20:30 en nog terug te kijken. Zie ook de bijgevoegde schermafbeeldingen. Graag reacties van NLziet-gebruikers. Herken je dit probleem? Zie je de spookbeelden ook op andere kanalen? Heb je hierover ook contact gehad met NLziet en wat was hun reactie?

voorbeeld ZZ Top: That Little Ol' Band from Texas - NPO 2 Extra - 30 juni 2026 - 20:30, spookbeelden rond tijdcodes 20:34:04, 20:52:51 en 21:15:10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik herken dit gelukkig helemaal niet. Zelf kijk ik veel BBC+ maar niet de andere BBC kanalen, misschien is dit dan een uitzondering?

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-07 23:20
markd schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:12:
Graag reacties van NLziet-gebruikers. Herken je dit probleem? Zie je de spookbeelden ook op andere kanalen?
Nog niet eerder gezien, maar zal er eens op gaan letten. Ik zie inderdaad dezelfde flitsen op de tijdcodes die je noemt (behalve de laatste, dat is 21:13:10 bij mij). Wel erg kortdurend.

Wat ik niet in je bericht zie terugkomen is dat de 'spookbeelden' afkomstig zijn van het naastliggende kanaal op precies dezelfde tijd. Bijvoorbeeld om 21:13:10 zie je duidelijk de Tweede Kamer, en inderdaad zie je dat beeld op precies die tijd op NPO Politiek en Nieuws. Misschien heeft het iets te maken met de distributie van die kanalen (gecombineerd o.i.d.). Dat zou mogelijk verklaren waarom je de artefacten niet op andere kanalen ziet.

• markd
Aftansert schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:29:
[...]

Nog niet eerder gezien, maar zal er eens op gaan letten. Ik zie inderdaad dezelfde flitsen op de tijdcodes die je noemt (behalve de laatste, dat is 21:13:10 bij mij). Wel erg kortdurend.

Wat ik niet in je bericht zie terugkomen is dat de 'spookbeelden' afkomstig zijn van het naastliggende kanaal op precies dezelfde tijd. Bijvoorbeeld om 21:13:10 zie je duidelijk de Tweede Kamer, en inderdaad zie je dat beeld op precies die tijd op NPO Politiek en Nieuws. Misschien heeft het iets te maken met de distributie van die kanalen (gecombineerd o.i.d.). Dat zou mogelijk verklaren waarom je de artefacten niet op andere kanalen ziet.
De laatstgenoemde tijdcode was een tikfout en moet inderdaad 21:13:10 zijn, is gecorrigeerd.

De flitsen zijn inderdaad kort, meestal 1 frame, soms 2 vlak na elkaar.

Jouw constatering dat spookbeelden afkomstig lijken te zijn van het 'naastliggende kanaal' op precies dezelfde tijd was mij eerder ook opgevallen. Bij BBC One zie ik dan 's ochtends bijvoorbeeld beelden van de kinderprogramma's van BBC Four. Maar bij andere spookbeelden (zoals bijvoorbeeld bij het eerste voorbeeld) is er geen duidelijke bron te herkennen.

• markd
ratzz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:20:
[...]

Ik herken dit gelukkig helemaal niet. Zelf kijk ik veel BBC+ maar niet de andere BBC kanalen, misschien is dit dan een uitzondering?
Zou kunnen want met 'alle BBC kanalen' bedoelde ik eigenlijk BBC One, Two, Three en Four. BBC NL en BBC News kijk ik nauwelijks.

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:16
Ik heb nlziet abonnement opgezegd. Ze hebben waardeloze ondersteuning. Als ik een probleem hebt, dan leg ik die voor. Dan krijg ik van hun tips. Als die niet werken , dan moest ik een videofilm maken en aantonen wat het probleem is. Ze gaan het zelf niet testen. Ik hen ooit ook verbeter punten voorgesteld, zoals navigatie en sorteren van zenders. Er wordt daar niks mee gedaan.

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:12
Als tevreden Canal plus gebruiker toch vanwege het WK Nlziet weer geprobeerd (overgehaald door live+ beta). Eerste dag was het beeld tijdens de wedstrijden niet best maar ik moet eerlijk toegeven dat ik daarna wel weer erg tevreden ben. Geen problemen meer gehad.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:20
Ik had om te testen ook proef abo canal+ genomen. Maar ik vond canal+ niet beter dan nlziet.

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bruinsmm schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:35:
Ik heb nlziet abonnement opgezegd. Ze hebben waardeloze ondersteuning. Als ik een probleem hebt, dan leg ik die voor. Dan krijg ik van hun tips. Als die niet werken , dan moest ik een videofilm maken en aantonen wat het probleem is. Ze gaan het zelf niet testen. Ik hen ooit ook verbeter punten voorgesteld, zoals navigatie en sorteren van zenders. Er wordt daar niks mee gedaan.
Ik blijf het een prima concept vinden, maar ik had de uitvoering liever in handen gezien van een andere partij. Het aantal bugs dat de kop op blijft steken vind ik lachwekkend. Het wekt bijna de indruk dat je in een soort pre-release testgroep zit. Vervolgens concentreert men zich op vernieuwingen waar weinigen echt op zaten te wachten, terwijl jarenlange simpel op te lossen ergernissen genegeerd worden. Bijvoorbeeld inderdaad die belachelijke navigatie, in ieder geval met Android TV. Maar ook nog genoeg andere zaken waar het topic vol mee staat.

Ze zouden het bouwen van de app beter uit kunnen besteden aan een partij die dat wel goed kan. Er zijn voorbeelden genoeg van prima werkende smart tv apps in binnen- en buitenland, maar met NLZIET blijft het helaas behelpen.

En dan nog even over de beeldkwaliteit, hartstikke leuk allemaal dat geëxperimenteer, maar beter dan een jaar geleden (voordat de grote aanpassingen kwamen), is het nog steeds niet. Het is mogelijk íets stabieler tijdens grote evenementen, maar mooier is het zeker niet. Vóór de wijzigingen had NLZIET altijd prima beeld. Ik heb hier ook de beschikking over de smart tv apps van Ziggo en KPN, maar die vegen qua beeldkwaliteit en stabiliteit (maar zeker ook qua werking) nog steeds de vloer aan met NLZIET.

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16:12
raven22 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:10:
Ik had om te testen ook proef abo canal+ genomen. Maar ik vond canal+ niet beter dan nlziet.
Qua beeld of gebruik? Ik heb namelijk nooit storingen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Hier hebben familieleden opeens issues met "maximaal aantal streams bereikt". Terwijl we het extra-abbo hebben en er niet meer dan 3 streams draaien....

dat zou betekenen dat we per persoon een abbo moeten nemen. Maar dan zijn er familieleden die het te prijzig vinden voor wat NLZiet bied en liever voor iets anders gaan.

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:20
rkraats schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:29:
[...]

Qua beeld of gebruik? Ik heb namelijk nooit storingen.
Qua beeld

Quatt Duo V1 - 3kw BUH - VVW en LTV - WPB: Atlantic Explorer V5 - PV: uit 2026 1030WP met Zendure S800 plus - PV: uit 2012 2400WP met Goodwe XS2200

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02

DON PAPA

Tweaker-fan

Waah schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:18:
Hier hebben familieleden opeens issues met "maximaal aantal streams bereikt". Terwijl we het extra-abbo hebben en er niet meer dan 3 streams draaien....
Wij draaien ook geregeld met 3. streams te gelijk vanaf verschillende ip adressen en totaal geen problemen tot nu toe

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
DON PAPA schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:53:
[...]

Wij draaien ook geregeld met 3. streams te gelijk vanaf verschillende ip adressen en totaal geen problemen tot nu toe
Heel bijzonder. Dit speelt nu sinds 2 of 3 dagen. Jammer genoeg kun je niet zien hoeveel streams er al zijn en waar deze weg komen.

Ik denk dat ik maar even een ticket inschiet naar NLziet als dit blijft. Want of er gaat iets mis aan hun kant met het tellen van streams, of mijn familieleden hebben stiekem toch het wachtwoord met anderen gedeeld. Dat laatste denk ik eigenlijk niet.

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 11:11:
[...]

Heel bijzonder. Dit speelt nu sinds 2 of 3 dagen. Jammer genoeg kun je niet zien hoeveel streams er al zijn en waar deze weg komen.

Ik denk dat ik maar even een ticket inschiet naar NLziet als dit blijft. Want of er gaat iets mis aan hun kant met het tellen van streams, of mijn familieleden hebben stiekem toch het wachtwoord met anderen gedeeld. Dat laatste denk ik eigenlijk niet.
Oplossing: Maak voor het NLZiet account een nieuw wachtwoord aan, geef dit aan je gezinsleden met de toelichting: "Hier, even vervangen svp en niet delen buiten het gezin."
Daarna is het probleem of verdwenen of je hebt uitgesloten dat het boven een maximum aantal gelijktijdige streams komt.

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoNL op 03-07-2026 15:21 ]

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:26
RoRoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Oplossing: Maak voor het NLZiet account een nieuw wachtwoord aan, geef dit aan je gezinsleden met de toelichting: "Hier, even vervangen svp en niet delen buiten het gezin."
Daarna is het probleem of verdwenen of je hebt uitgesloten dat het boven een maximum aantal gelijktijdige streams komt.
En de belangrijkste: "Gebruik het account niet op meerdere apparaten tegelijk".

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dat zou betekenen dat we per persoon een abbo moeten nemen. Maar dan zijn er familieleden die het te prijzig vinden voor wat NLZiet bied en liever voor iets anders gaan.
Ik kreeg laatst ook de melding dat er maximaal 2 streams tegelijkertijd konden worden gebruikt, en het waren er op dat moment ook 2, buitenshuis 2 van mijn kinderen, tijdens een NL wedstrijd. Ik schakelde daarom zelf maar over naar C+

NLZIET Premium: Kijk op 2 apparaten tegelijk.

Perfect voor huishoudens waar meerdere mensen tegelijk willen kijken.

Testing, one, two ...

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:15

Op https://mijn.nlziet.nl/ kun je zien welke apparaten gekoppeld zijn en onderaan de pagina is er ook de mogelijkheid om je op alle apparaten uit te loggen. Dan zou je (eventueel gecombineerd met het wijzigen van het wachtwoord) wel een beetje de controler terug moeten kunnen krijgen.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste