Storing is ook afgemeld op de storingspagina.
[ Voor 49% gewijzigd door JPS op 04-05-2026 21:36 ]
Tsja, pre-roll reclame wordt ook haast een soort 'fact of life'. Je komt het bij andere streamingdiensten ook steeds meer tegen.JPS schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:38:
[...]
Ja als het een authenticatieprobleem is kan het losstaan van het platform en andere functionaliteit, maar zo (vrijwel) zorgeloos als ik NLZiet jaren heb gebruikt is het gewoon niet meer. Ik krijg bijv ook steeds meer 'voorloopreclame' te zien als ik een programma terugkijk en nu dit weer waardoor de ergernissen zich opbouwen. En inderdaad ook geen storingsinfo, dat helpt ook niet.
Ook een kwestie van tijd tot aanbieders zoals bv. Canal+ het ook gaan doorgeven. Daar heeft NLZiet vrees ik weinig invloed op.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Inderdaad zijn het contentaanbieders die dat soort eisen hebben, maar NLZiet die dit ook technisch mogelijk maakt. Ik heb een NLZiet abo genomen omdat het een zegen was om gelijk een programma zonder reclamerommel te kunnen starten. Daar betaal ik immers voor, zeker voor het publieke aanbod.eymey schreef op maandag 4 mei 2026 @ 22:31:
[...]
Tsja, pre-roll reclame wordt ook haast een soort 'fact of life'. Je komt het bij andere streamingdiensten ook steeds meer tegen.
Ook een kwestie van tijd tot aanbieders zoals bv. Canal+ het ook gaan doorgeven. Daar heeft NLZiet vrees ik weinig invloed op.
Maar eens, ik vrees dat dit de nieuwe werkelijkheid is.
Trouwens, als ik uitgesteld kijk (en dat is bijna altijd), dan gebeurt het met hele grote regelmaat dat het programma ineens stopt en ik weer opnieuw moet starten en doorspoelen naar waar ik gebleven was. Ook irritant. Ik snap dat ik hier zit te ranten, maar die lineaire TV doet er alles aan om me weg te jagen ipv te binden.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Uitgesteld kijken is ook bij mij meestal probleemloos.
Een heel enkele keer gebeurt het 'laatste seconde herhalen en na een sec. of 10 inhalen' nog, maar dat ben ik denk ik ook al meer dan een week niet meer tegen gekomen.
Dit is op een bedraad aangesloten Google TV Streamer
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is ook geen pre-roll zoals bijv bij radio streams, maar dat er nog een paar minuten voorafgaand aan het programma zijn toegevoegd ipv dat het programma gelijk begint. Het lijkt inderaad niet altijd te zijn, dus of het opzettelijk is weet ik niet. Irritant is het weleymey schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 22:16:
@JPS Ik moet eigenlijk wel zeggen dat ik zelf nog geen voorbeelden ken van pre-roll reclames bij NLZiet. Wij kijken veel van de NPO terug en zelf kijk ik vaak ook RTL programma's terug ( Kopen zonder kijken, 112vandaag ) of ik kijk RTL Tonight vanaf het begin en ik heb ze nog nooit gehad.
Uitgesteld kijken is ook bij mij meestal probleemloos.
Een heel enkele keer gebeurt het 'laatste seconde herhalen en na een sec. of 10 inhalen' nog, maar dat ben ik denk ik ook al meer dan een week niet meer tegen gekomen.
Maar mijn punt was dat het eerdere platform stabieler was omdat het toen simpeler werkte. Dat zie ik steeds meer veranderen door commerciele druk.
Ik kijk wisselend met de LG WebOS app en de Google TV app; de laatste lijkt minder issues te hebben.Dit is op een bedraad aangesloten Google TV Streamer
Dat heb ik al vanaf het begin dat ik bij NLZiet zit, mijn theorie was altijd dat het moeilijk is om de client naar een nieuwe video over te hengelen (de beschikbaar gekomen VOD) op ongeveer het juiste tijdstip. 'Klein' issue, maar wel al heel lang aan de hand. Nog steeds stabilier en minder bugs op Apple TV dan NPO StartJPS schreef op maandag 4 mei 2026 @ 23:10:
[...]
Trouwens, als ik uitgesteld kijk (en dat is bijna altijd), dan gebeurt het met hele grote regelmaat dat het programma ineens stopt en ik weer opnieuw moet starten en doorspoelen naar waar ik gebleven was. Ook irritant. Ik snap dat ik hier zit te ranten, maar die lineaire TV doet er alles aan om me weg te jagen ipv te binden.
[ Voor 5% gewijzigd door xvilo op 13-05-2026 01:16 ]
Waar zie je dit terug in de instellingen?jaaoie17 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:08:
Bij de instellingen bij NLZiet zie ik nu dit staan. Dolby digital 5.1, maar wordt dat al doorgegeven dan?
Gewoon bij instellingen. Deed het wel via de tv.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:13:
[...]
Waar zie je dit terug in de instellingen?
Ik zal eens kijken bij de AppleTV app van NLZiet want in de mobiele browser of iOS app kan ik deze instelling niet vinden.jaaoie17 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:24:
[...]
Gewoon bij instellingen. Deed het wel via de tv.
[ Voor 43% gewijzigd door Frup op 20-05-2026 21:21 ]
All your base are belong to us!
Het valt op dat even ervoor het beeld en geluid niet synchroon lopen. Het geluid loopt iets voor (sorry, kan liplezen). Het lijkt erop dat met het herhalen beeld en geluid weer gesynchroniseerd worden.
Mijn voorzichtige conclusie is dat het in de stream die aangeboden is moet zitten. Zal vanavond nog even een ticket inschieten. Of het bij het ontvangen materiaal fout gaat of bij de verwerking door NLZIET is iets dat de developers mogen uitzoeken.
GerkeP
Dit heb ik vanochtend ook ervaren. Ik dacht eerst dat het aan mezelf lagtlpeter schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:32:
O man, ik zie (en hoor) het nu ook. Het geluid lijkt goed te gaan maar het beeld loopt ineens achter en dan ineens begint het stukje opnieuw.
Overigens een vraag mbt de bediening van de Google TV app. Als mijn vriendin een bepaalde aflevering van een serie kijkt en ik wil later gewoon weer naar het hoofdscherm dan moet ik vaak een keer of 10 op de backtoets drukken om daar te komen. Doe ik het te snel dan sluit uiteindelijk de app af.
De eerste keer dan kom je terug bij de rij met afleveringen, dan terug naar de serie, dan terug naar de zoekresultaten, dan terug bij 'mijn series' dan terug bij het menu aan de linkkant van het scherm, dan selecteren van programmagids (weet de naam zo even niet uit mijn hoofd).
Kan dat niet sneller?
Ik heb dat een paar maanden terug aan NLZiet gevraagd of er een soort Home knop is maar die is er niet en komt er ook niet. Vreselijk irritant dat zoveel keer op back drukken inderdaad. Maar misschien moet jij het ook melden bij NLziet, hoe meer aanvragen voor dit feature des te meer prio het krijgt.PindaRots schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:45:
[...]
Overigens een vraag mbt de bediening van de Google TV app. Als mijn vriendin een bepaalde aflevering van een serie kijkt en ik wil later gewoon weer naar het hoofdscherm dan moet ik vaak een keer of 10 op de backtoets drukken om daar te komen. Doe ik het te snel dan sluit uiteindelijk de app af.
De eerste keer dan kom je terug bij de rij met afleveringen, dan terug naar de serie, dan terug naar de zoekresultaten, dan terug bij 'mijn series' dan terug bij het menu aan de linkkant van het scherm, dan selecteren van programmagids (weet de naam zo even niet uit mijn hoofd).
Kan dat niet sneller?
Probeer eens de terug knop langer ingedrukt te houden? Als het goed is kom je dan op Home terecht.waltervl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:54:
[...]
Ik heb dat een paar maanden terug aan NLZiet gevraagd of er een soort Home knop is maar die is er niet en komt er ook niet. Vreselijk irritant dat zoveel keer op back drukken inderdaad. Maar misschien moet jij het ook melden bij NLziet, hoe meer aanvragen voor dit feature des te meer prio het krijgt.
Dat heb ik ook meteen even geprobeerd omdat ik daar tegen aanloop maar als ik de terug knop langer indruk sluit hij de hele app als ik de knop loslaat.Kippers schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:27:
[...]
Probeer eens de terug knop langer ingedrukt te houden? Als het goed is kom je dan op Home terecht.
[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 21-05-2026 13:42 . Reden: typo's ]
En dan anno 2026 nog steeds Stereo geluid.............
Helpcentrum
[ Voor 11% gewijzigd door CBX1047 op 21-05-2026 12:23 ]
Ach ja, en dan maar aangeven dat je de boel uit moet zetten etc in plaats gewoon een keer van de trouwe melders aannnemen dat er iets aan de hand isCBX1047 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:22:
Na een email naar NLziet, vraagt NLziet nu hier de problemen te melden:
Helpcentrum
GerkeP
NB. Inderdaad werkt het het beste om dat formulier bij het Helpcentrum even in te vullen. Je kunt meteen dingen over het device enzo achterlaten. In het tekstveld zet ik nogmaals het e-mailadres van het account en het device. Met zoveel mogelijk feiten en stap-voor-stap beschrijving plus wat je allemaal al onderzocht hebt en eventueel ervaringen van anderen hier op Tweakers komt er meestal een reactie met een vraag voor meer inhoudelijke gegevens of dat ze het gaan onderzoeken.
X/e-mail/... zijn misschien handig als er een storing is of voor kleine dingen dat een aflevering mist. Grotere problemen gaan het best via dat formulier bij het Helpcentrum
Dit heb ik getest op de tv in de slaapkamer. En werkt inderdaad. Super bedankt!Kippers schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:27:
[...]
Probeer eens de terug knop langer ingedrukt te houden? Als het goed is kom je dan op Home terecht.
Met welk device of systeem is dat dan want met de Google Streamer werkt dat dus niet.PindaRots schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:23:
[...]
Dit heb ik getest op de tv in de slaapkamer. En werkt inderdaad. Super bedankt!
Werkt wel op mijn Google TV (philips)ratzz schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:38:
[...]
Met welk device of systeem is dat dan want met de Google Streamer werkt dat dus niet.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
TV van TLC met Google TV. Overige apparaten moet ik nog testen.ratzz schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:38:
[...]
Met welk device of systeem is dat dan want met de Google Streamer werkt dat dus niet.
Google xhromecast met tv werktratzz schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:38:
[...]
Met welk device of systeem is dat dan want met de Google Streamer werkt dat dus niet.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Voor mijn gevoel heb ik alle instellingen al geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Gezien de velen en langdurige bugs in de NLZiet app, ga ik er maar vanuit dat die app de boosdoener is. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand een oplossing?
Voor zo ver ik kan vinden heb ik echt alle instellingen al geprobeerd.
All your base are belong to us!
Bij NLZiet, zou de instelling ondertiteling uit persistent moeten zijn, en dan zet je in je App AppleTV ondertitels op Automatisch, dan verschijnen ze enkel bij gesproken talen die niet Nederlandstalig zijn.Kamoji_ schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 01:33:
Ik heb afgelopen week mijn Apple TV 4K ge-update want hij liep kennelijk nog twee tvOS versies achter. Had ik dit maar niet gedaan want nu moet ik steeds de ondertiteling in/uitschakelen wanneer ik tussen NLZiet en AppleTV switch.
Voor mijn gevoel heb ik alle instellingen al geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Gezien de velen en langdurige bugs in de NLZiet app, ga ik er maar vanuit dat die app de boosdoener is. Kan iemand dit bevestigen of heeft iemand een oplossing?
Voor zo ver ik kan vinden heb ik echt alle instellingen al geprobeerd.
[ Voor 12% gewijzigd door RoRoNL op 22-05-2026 09:29 ]
Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels ook de systeemtaal naar Nederlands gezet en nogmaals alle instellingen geprobeerd maar het resultaat blijft hetzelfde.RoRoNL schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:28:
[...]
Bij NLZiet, zou de instelling ondertiteling uit persistent moeten zijn, en dan zet je in je App AppleTV ondertitels op Automatisch, dan verschijnen ze enkel bij gesproken talen die niet Nederlandstalig zijn.
Vervolgens de NPO Start app getest en die begrijpt wel gewoon dat ondertiteling uit moet blijven.
Het zal dus zoals gewoonlijk wel weer aan NLZIET liggen. Mocht iemand een oplossing hebben is die zeer welkom. Anders zeg ik mijn abo eindelijk maar eens op aan het eind vd maand.
De afgelopen jaren ontzettend veel frustratie ervaren dankzij NLZIET, terwijl het IMO toch allemaal niet zo moeilijk zou moeten zijn om een stabiel platform te leveren. Andere bedrijven lukt het tenslotte ook.
Programma's die halverwege ineens stoppen en je opnieuw moet kijken zonder door te mogen spoelen... Beeld en geluid dat na 22:00 uur ineens niet meer synchroon te krijgen is en nu dit gezeik weer. Het heeft mij vele uren van mijn leven gekost. En dan te bedenken dat ik er nog voor betaal ook.
Onlangs heeft Ziggo Sport mij al de ogen doen openen en nu komt daar NLZIET bij. Het mag op Tweakers niet hardop gezegd worden maar we zijn IMO op het punt aangekomen dat illegale iptv een betere kijkervaring biedt dan de legale opties.
Ik heb een oplossing: hang een 'oude' laptop met een i3-6100 of nieuwere cpu met hdmi aan je tv. Dan met een netwerkkabel aan je modem, en edge of chrome er op. Geen problemen meer.
Je kan dan eventueel nog een BPR3S Plus air-mouse remote bestellen bij Ali, en dan werkt alles super makkelijk.
Zeg nog eens dat de support slecht is, in een uurtje opgelost. Geen idee wat het probleem was maar het werkt nu bij mij ook!!ratzz schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:48:
Na alle positieve reacties dat het lukt om met de terug knop naar het begin van het scherm te gaan ben ik aan mijzelf gaan twijfelen maar of ik nu lang of kort klik op de terug knop, het programma wordt dan in zijn geheel afgesloten. Ik zal eens een ticket aanmaken bij NLziet
Update: iets te voorbarig, het probleem is er weer en ik heb er een filmpje van kunnen maken voor de support.
[ Voor 9% gewijzigd door ratzz op 22-05-2026 16:38 ]
Het ging 188 jaar goed, maar de laatste week telkens melding:

Iemand die hier ook last van heeft? Heb het wachtwoord al gewijzigd. Alle apparaten uitgelogd voor de zekerheid. Maar het probleem blijft.
All your base are belong to us!
Sorry, you have been blocked
You are unable to access nlziet.nl
All your base are belong to us!
Inmiddels ook duidelijk te zien in een piek op Downdetector
[ Voor 32% gewijzigd door jan-marten op 25-05-2026 22:09 ]
All your base are belong to us!
All your base are belong to us!
All your base are belong to us!
Als je bedoelt voor live tv (en terugkijken) onafhankelijk van Internet provider, dan is een overzicht te vinden in het topic [NL][Ervaringen / Discussie] Live (IP)TV streamenMarioMark1541 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:38:
Zijn er naast nlziet en canal plus nog alternatieven?
Samenvatting: Niet echt. NPO start/plus en Videoland bieden deels wat aan. En je hebt via Ziggo nog een DVB-C abonnement https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv voor ruim €24 (en dan mag je zelf opnemen/pauzeren regelen). Maar die laatste is niet echt TV streamen, hoewel je wel via de Ziggo GO app de zenders uit je pakket zou moeten kunnen kijken.
Edit: bij nader inzien: in de stream van RTL5 via NLZiet.
[ Voor 56% gewijzigd door TheVivaldi op 26-05-2026 20:36 ]
Sporza VRT heeft de uitzendrechten van wielrennen voor Belgie gekocht.
Op Ziggo wordt de aanvoer van het signaal geblokkeerd.
Kun je met NL Ziet wel dit wielrennen zien, of is dat ook geblokkeerd ?
Uitzending vandaag vanaf 15:30 VRT 1 Giro d'Italia (en ook rest van de week)
LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K F
Net even geprobeerd maar het beeld toont een melding van de VRT dat het niet kan worden aangeboden.PeteSplit schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:03:
Vraag over de uitzendingen van de VRT (Belgie) op NL Ziet.
Sporza VRT heeft de uitzendrechten van wielrennen voor Belgie gekocht.
Op Ziggo wordt de aanvoer van het signaal geblokkeerd.
Kun je met NL Ziet wel dit wielrennen zien, of is dat ook geblokkeerd ?
Uitzending vandaag vanaf 15:30 VRT 1 Giro d'Italia (en ook rest van de week)
Het is net of ik naar "Pixels", de movie, aan het kijken ben.
De NLziet app draait op een Google TV Xiaomi mediabox. Er is altijd voldoende bandbreedte beschikbaar zowel op WiFi binnenhuis als op de WAN connectie.
Met alle andere video apps op dezelffde Google TV, op hetzelfde moment geen probleem om er 2K beeldmateriaal door te trekken.
Wil NLZiet onder een bepaalde bandbreedte blijven per gebruiken ?
Ook midden in de nacht dezelfde pixel blokken.
Nog mensen die zich herkennen in dit verhaal ?
Met een DVB-T2 antenne kun je gratis NPO 1/2/3 uit de lucht ontvangen. Het enige dat je nodig hebt is een geschikte televisie en een antenne. Vrijwel alle grote merken (Samsung, LG, Sony, Philips, etc.) rusten hun TV's sinds 2019-2020 standaard uit met een DVB-T2 tuner.
Ik heb de DVB-T2 ontvangst (met een Zenwire HDAT80 DVB-T2 antenne) tijdens de laatste oefenwedstrijd van het Nederlands elftal vergeleken met andere aanbieders. Het verschil met NLZiet bedraagt ruim 32 seconden:
- -2 seconden: Ziggo / KPN decoders (sneller)
- +6 seconden: Ziggo GO app (trager)
- +11 seconden: NPO Start
- +32 seconden: NLZiet
- +35 tot 60 seconden: illegale IPTV aanbieders
Heb je ook de beeldkwaliteit vergeleken?crunchytail schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 14:36:
Tipje voor het WK voetbal als je met minder vertraging wilt kijken t.o.v. NLZiet:
Met een DVB-T2 antenne kun je gratis NPO 1/2/3 uit de lucht ontvangen. Het enige dat je nodig hebt is een geschikte televisie en een antenne. Vrijwel alle grote merken (Samsung, LG, Sony, Philips, etc.) rusten hun TV's sinds 2019-2020 standaard uit met een DVB-T2 tuner.
Ik heb de DVB-T2 ontvangst (met een Zenwire HDAT80 DVB-T2 antenne) tijdens de laatste oefenwedstrijd van het Nederlands elftal vergeleken met andere aanbieders. Het verschil met NLZiet bedraagt ruim 32 seconden:[Afbeelding]
- -2 seconden: Ziggo / KPN decoders (sneller)
- +6 seconden: Ziggo GO app (trager)
- +11 seconden: NPO Start
- +32 seconden: NLZiet
- +35 tot 60 seconden: illegale IPTV aanbieders
Komt binnen op Full HD - 1080p HEVC/H.265. Op mijn 65 inch TV niets op aan te merken.
Om te voorkomen dat dit topic niet meer over NLZiet gaat is het wellicht handig om verder te gaan in [DVB-T] Het grote Digitenne topic deel 12. Maar wilde graag mijn positieve ervaring delen!
[ Voor 31% gewijzigd door crunchytail op 05-06-2026 14:50 ]
Ik heb exact dit. Android TV maar ook op Google TV. Op mijn iPhone heb ik het niet.Frij5fd schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:20:
Het journaal is sinds een paar dagen voorzien van een lichte versnelling, op onze Nvidia shield 2019. Onprettig, maar ik zie geen optie in de app om dat te wijzigen
Melden bij NLZiet support werkt in dit soort zaken vaak wel.Wesleymaur schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:36:
[...]
Ik heb exact dit. Android TV maar ook op Google TV. Op mijn iPhone heb ik het niet.
Verholpen door onder je profiel > Multimedia tunneling 'AAN' te zettenFrij5fd schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:20:
Het journaal is sinds een paar dagen voorzien van een lichte versnelling, op onze Nvidia shield 2019. Onprettig, maar ik zie geen optie in de app om dat te wijzigen
Ik heb het op Net5 bij het blok ( starten van begin tijdens de uitzending).jvanoppen schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:36:
[...]
Verholpen door onder je profiel > Multimedia tunneling 'AAN' te zetten
Multimediatunneling Aan doet niets bij mij.
Idem hier op een Shield. Het lijkt erop dat iedere uitzending, die nog live bezig is of kort daarvoor is afgelopen, hier last van heeft. Zeg maar, de uitzendingen die bij terugkijken nog het NPO1/2/3 logo in beeld hebben.Frij5fd schreef op zondag 7 juni 2026 @ 18:20:
Het journaal is sinds een paar dagen voorzien van een lichte versnelling, op onze Nvidia shield 2019. Onprettig, maar ik zie geen optie in de app om dat te wijzigen
Als ik dan “Start vanaf begin” gebruik, lijkt het alsof je een podcast op 1,2x snelheid afspeelt. Handig om sneller bij te komen.
Wat ik lastig vind aan NLZIET, is dat ik het concept op zichzelf echt sterk vind. Het is redelijk geprijsd, de grote commerciële zenders doen mee en de beeldkwaliteit is goed genoeg. In theorie is het precies de dienst dat ik graag wil gebruiken om internet en tv, zeg maar staatkundig te scheiden.
Tegelijkertijd heb ik zelden een product gebruikt waar ik mij zo vaak aan stoor. Er zijn ontzettend veel bugs en af en toe duikt er weer een groter probleem op. Vervolgens duurt het vaak weken voordat zoiets is opgelost. Als betalende klant heb ik geen zin om alle problemen te souffleren aan de helpdesk, om als verlengstuk van de helpdesk te fungeren en fouten te rapporteren die je vrij snel tegenkomt als je het product zelf gebruikt.
Ik ben jong, maar oud genoeg om de overgang van het (best stabiele) analoge signaal naar DVB-C, DVB-C over IP en uiteindelijk IPTV bewust te hebben meegemaakt. Ik zou ook niet terug willen maar de toegenomen complexiteit geeft wel een andere leveringszekerheid. De tijd van trage settopboxen zouden we inmiddels wel achter ons moeten hebben. Toch voelt het nu alsof we in een nieuwe fase zitten waarin de app zelf altijd wel ergens een probleem heeft lopen. Het ene issue is natuurlijk groter dan het andere, maar bij elkaar opgeteld vind ik het geen prettige dienst.
Voor mij voelt NLZIET niet als een volwassen product. Na afloop van mijn abonnement gaat het er hier dan ook uit.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
I’m not like the OTTERS
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Klopt, dat is ook mijn ervaring.Therion309 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:11:
Even een paar seconden pauzeren lost de versnelling ook op.
Media tunneling stond uit, nu ingeschakeld. Shield ook opnieuw opgestart maar het maakt geen verschil. Netjes geprobeerd maar ik had er bij voorbaat ook geen hoge verwachting bij, dus dat kan meespelen.
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Ik heb hier dus ook last van op een Google TV Streamer. Best maf. Ik zal eens kijken of deze tip bij mij ook helpt.Therion309 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:11:
Even een paar seconden pauzeren lost de versnelling ook op.
"When you grow up your heart dies"
Hier ervaar ik die problemen niet op de Google streamer.sjaool schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Ik heb hier dus ook last van op een Google TV Streamer. Best maf. Ik zal eens kijken of deze tip bij mij ook helpt.
Ik heb er al een paar dagen last van. Het is niet veel alleen praat iedereen een fractie gehaaster.ratzz schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:12:
[...]
Hier ervaar ik die problemen niet op de Google streamer.
"When you grow up your heart dies"
I’m not like the OTTERS
Breng graag weer de DVB-T2 tip onder de aandacht.wiigamer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:46:
WK voetbal... en het is weer ruk. De beeldkwaliteit. NPO 1 niet best en Sporza al helemaal drama.
Zojuist even een nieuwe vergelijking gemaakt tijdens de openingswedstrijd. De beeldkwaliteit via de antenne (1080p HEVC/H.265) is hier vele malen beter dan NLZiet. Ook de lage vertraging is erg prettig: geen buren die eerder juichen.
- -2 seconden: Ziggo / KPN decoders (sneller)
- DVB-T2 Antenne
- +6 seconden: Ziggo GO - app (trager)
- +9 seconden: Solcon - app
- +10 seconden: Ziggo GO - website
- +11 seconden: NPO Start - app
- +30 seconden: NPO Start - Samsung Tizen
- +30 seconden NOS - website
- +31 seconden Canal Plus - app
- +32 seconden NOS - app
- +32 seconden: NLZiet - app
- +40 seconden NLZiet - website
- +40 seconden: NPO Start - website
- +35 tot 60 seconden: illegale IPTV aanbieders
[ Voor 19% gewijzigd door crunchytail op 13-06-2026 13:34 ]
Ik heb gisteren een prima opening + Mexico - Zuid Afrika gekeken. Prima beeldkwaliteit op NPO1.wiigamer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:46:
WK voetbal... en het is weer ruk. De beeldkwaliteit. NPO 1 niet best en Sporza al helemaal drama.
All your base are belong to us!
Dat zou betekenen dat het aanvoersignaal niet in orde was.
Ik heb niets live bekeken, maar vandaag het e.e.a. vergeleken. NLZiet legt het vwb terugkijken toch echt wel af tegen wat de C+ app je laat zien met dezelfde stream via de Android TV apps. C+ levert het betere plaatje op dit moment.ronaldtb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:43:
Ik heb niet veel van de wedstrijd Mexico - Zuid Afrika gekeken, maar ik schrok van het verschil tussen de wedstrijdbeelden en de studiobeelden. Vooral de veldbeelden van bovenaf waren echt onscherp, terwijl het beeld van de analisten in de studio er wel normaal uitzag. Ik zag bij Sporza hetzelfde gebeuren.
Dat zou betekenen dat het aanvoersignaal niet in orde was.
Testing, one, two ...
Sportwedstrijd is typisch iets wat een hoge bitrate vereist (veel beweging - spelers, camera pans). NLziet krijgt maar 1 stream binnen. Het is hun encoding die wellicht niet berekend was op het voetbal.ronaldtb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:43:
Ik heb niet veel van de wedstrijd Mexico - Zuid Afrika gekeken, maar ik schrok van het verschil tussen de wedstrijdbeelden en de studiobeelden. Vooral de veldbeelden van bovenaf waren echt onscherp, terwijl het beeld van de analisten in de studio er wel normaal uitzag. Ik zag bij Sporza hetzelfde gebeuren.
Dat zou betekenen dat het aanvoersignaal niet in orde was.
Ik ben tijdens de wedstrijd even geswitched naar NPO2 en ondertussen hield ik de online monitor van m’n Fritzbox in de gaten en zag geen verschil in de bandbreedte die de AppleTV verbruikte.Bigs schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:26:
[...]
Sportwedstrijd is typisch iets wat een hoge bitrate vereist (veel beweging - spelers, camera pans). NLziet krijgt maar 1 stream binnen. Het is hun encoding die wellicht niet berekend was op het voetbal.
Waar zie je dit? Ik zie dit namelijk nergens staan in de AppleTV app.laminaatplaat schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand een idee wat “live+ (beta)” is bij de WK streams/uitzendingen? Heb er niks over kunnen vinden. Ziet er uit als voetbal.
Ik heb dit ook. In de Apple TV. Ik heb twee keer een stream met een keer bèta. Geen idee wat hier anders aan isDj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:25:
[...]
Waar zie je dit? Ik zie dit namelijk nergens staan in de AppleTV app.
Ik heb ‘m inmiddels ook gevonden, door eerst te navigeren naar WK2026.La1974 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:28:
[...]
Ik heb dit ook. In de Apple TV. Ik heb twee keer een stream met een keer bèta. Geen idee wat hier anders aan is
Enig idee wat we beta aan is? Kan je straks zelf je winnaar kiezen of zoDj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:32:
[...]
Ik heb ‘m inmiddels ook gevonden, door eerst te navigeren naar WK2026.
Geen idee en Google biedt ook geen uitkomst, dus ik heb even een bericht naar NLZiet support gestuurd.La1974 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:39:
[...]
Enig idee wat we beta aan is? Kan je straks zelf je winnaar kiezen of zo
Inmiddels reactie:
“Live+ (beta) is een alternatieve live stream die dichter op het daadwerkelijke live-moment zit dan de reguliere stream.
Omdat deze stream dichter op live zit, kan deze in sommige situaties iets gevoeliger zijn voor haperingen of instabiliteit. Ervaar je problemen met Live+ (beta), dan raden we aan om de reguliere stream te gebruiken.”
[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-06-2026 12:28 ]
Nog steeds worden bekeken afleveringen soms weer gereset, zelfs nadat er iets aan gedaan zou zijn om dit te voorkomen.
Het kan nog altijd erger, ik heb helemaal geen kijk geschiedenis meer opeens en alles blijft op "verder kijken" staan als ik de aftiteling niet helemaal tot het einde bekijk.Friemel schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:42:
Heel vreemd weer, dat er zogenaamd nieuwe afleveringen zijn van Keuringsdienst van Waarde, terwijl het toch echt herhalingen zijn. Bij het zien van de titels, dacht ik al "Hè, de heb ik toch al gezien?" En ja hoor, dat is ook zo.
Nog steeds worden bekeken afleveringen soms weer gereset, zelfs nadat er iets aan gedaan zou zijn om dit te voorkomen.
