• Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12 18:22

Friemel

Lekker bezig

Ik vind dat mijn series en kijk-later altijd bovenaan moeten staan, nu staan ze ergens middenin, waardoor ik steeds moet scrollen. Best wel hinderlijk. Nu worden allerlei programma's opgedrongen, waar ik geen enkele interesse in heb.

Dus zeker de mogelijkheid bieden dat ik als gebruiker zelf kan bepalen wat belangrijk is op de thuispagina.

• jigalvh
  • Laatst online: 16:51
@Friemel Gelukkig heb je op een smart tv in het menu links en op een mobiel onderaan via de knop met je naam (en dan Mijn lijst) een mooi scherm met al je eigen programma's.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-12 11:29
jigalvh schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:13:
@Friemel Gelukkig heb je op een smart tv in het menu links en op een mobiel onderaan via de knop met je naam (en dan Mijn lijst) een mooi scherm met al je eigen programma's.
Nee, dit is allemaal niet gebruikersvriendelijk. Op deze manier staat het er allemaal niet in 1 oogopslag zoals voorheen op de homepage. Waarom gaan ze dit opeens veranderen door het SLECHTER te maken! Ik irriteer me mateloos aan die NLziet figuren.
En zo zijn er nog wel een hoop dingetjes die allang verbeterd of toegevoegd hadden moeten worden in de afgelopen jaren.
Ze doen gewoon maar wat daar.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

jigalvh schreef op woensdag 19 november 2025 @ 21:13:
Vreemd, ik zie dat niet op mijn mobiel of tablet.

• jigalvh
@Friemel Dit is een screenshot (namen uitgeveegd) van de iOS app:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwUA18XtHyyluYYSG1ri3LSQTgw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wcH2JwgNVVNQA0i3SniNE2UO.png?f=fotoalbum_large

Het scherm bij "Mijn lijst" toont alle dingen zoals Nieuw in mijn series, Mijn series, Kijk later, Kijkgeschiedenis.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Nope, ik heb de laatste Android update (5.12.5 - 740220) en zie:
  • Kijkgeschiedenis
  • Inbox
  • Instellingen
  • Over NLZIET
  • Help
Geen: Mijn lijst.

[ Voor 4% gewijzigd door Friemel op 21-11-2025 18:32 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-12 23:21
Heb sinds vandaag dit. Steeds stottert het beeld iets. Dan loopt het niet sync. Even later loopt het sync. Dan later begint het weer.

Het lijkt erop dat het alleen bij de NPO is.

[ Voor 15% gewijzigd door jaaoie17 op 23-11-2025 18:16 ]

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
jaaoie17 schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:54:
Heb sinds vandaag dit. Steeds stottert het beeld iets. Dan loopt het niet sync. Even later loopt het sync. Dan later begint het weer.

Ik heb precies hetzelfde, vooralsnog alleen bij NPO dat het me opvalt. Heel vervelend...

• burniej
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Faeshaas schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:34:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, vooralsnog alleen bij NPO dat het me opvalt. Heel vervelend...
Helaas hier exact hetzelfde issue, in ieder geval op NPO. Iemand al inzicht of hieraan gewerkt wordt bij NLZiet?

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-12 23:21
burniej schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:46:
[...]

Helaas hier exact hetzelfde issue, in ieder geval op NPO. Iemand al inzicht of hieraan gewerkt wordt bij NLZiet?
Ze komen met de standaard linkjes. Dus het lijkt erop van niet.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Standaard reactie van NLZiet: kop in het zand! Heel irritant probleem en ook alleen met content van vandaag. Bij terugkijken geen last van, dus kan evt ook nog upstream ergens zitten

• jigalvh
burniej schreef op zondag 23 november 2025 @ 18:46:
Iemand al inzicht of hieraan gewerkt wordt bij NLZiet?
Als maar één iemand contact zoekt met NLZIET en vervolgens alle anderen bij die ene informeren over dit probleem dan krijgt NLZIET nooit inzicht in de omvang van het probleem. Je kunt ook niet verwachten dat ze hier en op allerlei andere fora actief meelezen om gegevens te verzamelen.

Dus meldt zelf ook je probleem. Test goed hoe en wanneer het optreedt (meerdere devices / meerdere internetverbindingen). Beschrijf hoe het te reproduceren is (of anders zo nauwkeurig mogelijk wat er soms gebeurt) en vermeld al welke (voor de hand liggende) dingen je geprobeerd hebt.

Sommige factoren blijken bij te dragen aan het accepteren van je melding:
- details van de beschrijving
- eerder degelijke bugreports aangeleverd hebben
- tijdstip (doordeweeks lijk je serieuzere reacties te krijgen dan in het weekend/'s avonds)

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12 13:54
Hier vandaag geen beeldprobleem, maar een irritante hik in het geluid en dat op twee verschillende devices.NlZiet is mooi platform maar lang niet altijd probleemloos.

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Die stotteringen op NPO zijn wel heel irritant zeg.

• ppdebeet
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-12 20:52
jaaoie17 schreef op zondag 23 november 2025 @ 16:54:

Heb dit ook sinds vandaag, alleen op NPO 1, eerst hapert het geluid hoor je een klein stukje twee keer hetzelfde geluid daarna wordt het beeld gecorrigeerd. Is irritant, hopelijk snel opgelost nu ook op npo3 wordt steeds erger ook

[ Voor 3% gewijzigd door ppdebeet op 23-11-2025 21:27 ]

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dan is het wel een breder probleem, ik heb het hier ook via de browser (Edge). Merk het nu bij live kijken van NPO3, bij het schaatsen.

Wel bijzonder dat het vaak h ele woorden zijn die herhaald worden.

• burniej
  • Niet online
jigalvh schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:08:
[...]

Als maar één iemand contact zoekt met NLZIET en vervolgens alle anderen bij die ene informeren over dit probleem dan krijgt NLZIET nooit inzicht in de omvang van het probleem. Je kunt ook niet verwachten dat ze hier en op allerlei andere fora actief meelezen om gegevens te verzamelen.

Dus meldt zelf ook je probleem. Test goed hoe en wanneer het optreedt (meerdere devices / meerdere internetverbindingen). Beschrijf hoe het te reproduceren is (of anders zo nauwkeurig mogelijk wat er soms gebeurt) en vermeld al welke (voor de hand liggende) dingen je geprobeerd hebt.

Sommige factoren blijken bij te dragen aan het accepteren van je melding:
- details van de beschrijving
- eerder degelijke bugreports aangeleverd hebben
- tijdstip (doordeweeks lijk je serieuzere reacties te krijgen dan in het weekend/'s avonds)
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik geef je helemaal gelijk en goed om te weten wat ik kan meenemen in de melding om acceptatie hiervan te verhogen!
Ik was voornamelijk benieuwd of iemand toevallig al reactie van NLZiet had gekregen of dat er wellicht een medewerker van NLZiet meeleest op dit forum.

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-12 08:11
Vanochtend ook verschikkelijk geluid
- robot stemmen
- haperingen
- woorden herhaald
- lipsync niet correct

maar even melding gemaakt bij nlziet gezien het wsl al sinds gisteravond is zoals ik hier lees.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

De voetbalsamenvattingen duurden door al dat gestotter ook langer dan ik gewend ben 😄

• burniej
  • Niet online
Friemel schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:16:
De voetbalsamenvattingen duurden door al dat gestotter ook langer dan ik gewend ben 😄
Wacht maar tot je schaatsen aanzet :+

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
Ik heb even geteld na de laatste update voor google tv zijn er 6 items met aanbevelingen:

De grote banners zonder titel bovenaan
Nu populair
Top 10 series
Voor jou
Aanbevolen NPO
Aanbevolen

En als klapper nog eens "Niks kunnen vinden?" met andere suggestie helemaal onderaan.

En dat terwijl het "nu op tv" item hapert en niet synchroon met de tijd loopt en overspringt. En dan ook nog eens de kleinste afbeeldingen heeft waardoor het verzuipt tussen de andere items. Volgens mij is iemand de weg kwijt met de vormgeving.

• burniej
  • Niet online
ratzz schreef op woensdag 26 november 2025 @ 16:13:
Ik heb even geteld na de laatste update voor google tv zijn er 6 items met aanbevelingen:

De grote banners zonder titel bovenaan
Nu populair
Top 10 series
Voor jou
Aanbevolen NPO
Aanbevolen

En als klapper nog eens "Niks kunnen vinden?" met andere suggestie helemaal onderaan.

En dat terwijl het "nu op tv" item hapert en niet synchroon met de tijd loopt en overspringt. En dan ook nog eens de kleinste afbeeldingen heeft waardoor het verzuipt tussen de andere items. Volgens mij is iemand de weg kwijt met de vormgeving.
De interface is inderdaad een zootje tegenwoordig. Er lijken ook dingen in de 'verder kijken' lijst terug te komen die heel oud zijn en je niet als 'mijn lijst' hebt opgeslagen. Maar dat vind ik van andere streamers ook, zoals de interface van Netflix.

Het stotteren en dergelijke bij NLZiet is hier nu wel weer voorbij gelukkig.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Bij Keuringsdienst van Waarde staat het nieuwste seizoen (2026) helemaal onderaan, terwijl het oude seizoen (2025) bovenaan staat. Ik zag de nieuwe afleveringen maar niet staan. Heel krom.

Sowieso is de weergave op seizoen slecht gebouwd, want zodra je '<<' drukt, sta je weer in het standaard seizoen ipv waar je was gebleven. Hopeloze UX.

• jigalvh
Friemel schreef op donderdag 27 november 2025 @ 18:37:
Bij Keuringsdienst van Waarde staat het nieuwste seizoen (2026) helemaal onderaan, terwijl het oude seizoen (2025) bovenaan staat. Ik zag de nieuwe afleveringen maar niet staan. Heel krom.
Meld het even aan NLZIET. Ze krijgen de informatie over afleveringen en seizoenen automatisch binnen en het gaat niet altijd goed. Masterchef Desserts was ook niet aan "Mijn series" toe te voegen en inmiddels is dat gercorrigeerd.
Sowieso is de weergave op seizoen slecht gebouwd, want zodra je '<<' drukt, sta je weer in het standaard seizoen ipv waar je was gebleven. Hopeloze UX.
Ook melden. Duidelijk uiteleggen en dan wordt er vast een ticket van gemaakt.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Snap ik. Het zou natuurlijk ook helpen als ze de app beter (laten) testen op functionaliteit. 😛

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Is NL-ziet down op dit moment? ik krijg de melding: je bent offline, controleer je internet. (Lg webos 25)

(Ik heb internet en alle andere apps werken correct)

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 28-11-2025 22:12 ]

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:07
Farabi schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 21:10:
Is NL-ziet down op dit moment? ik krijg de melding: je bent offline, controller je internet. (Lg webos 25)

(Ik heb internet en alle andere apps werken correct)
NLZiet doet het hier gewoon (AppleTV).

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb deze dienst een dagje (premium). Kan ik de npo-gemist app verwijderen? Dezelfde dingen kan ik hier ook allemaal bekijken denk ik? Of is het nog geen volledige vervanger?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 29-11-2025 23:11 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Je bedoelt npo start? Ik gebruik het nog wel eens om live npo 1-3 te kijken, die hapert namelijk niet en de ondertitels doen het ook gewoon goed.

Maar als NLZiet deze problemen niet zou hebben, dan zou ik zeggen dat NLZiet dezelfde functionaliteit biedt.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46
Nog iets specifieker, het betaalde NPO start plus zit bij NLZIET in. Zie https://help.nlziet.nl/hc...kt-terugkijken-bij-NLZIET

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:38
Nou, hij start niet meer op tv en telefoon en bij allestoringen begint ie ook behoorlijk te pieken. Statuspagina zegt dat alles nog ok is...

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:03
Hier ook ligt er weer voor de zoveelste keer uit.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:23
Hier ook “weer” geen NLZIET, begint nu wel vervelend te worden zo vaak dat ze eruit liggen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:12

DON PAPA

Tweaker-fan

Werkt hier nog prima op de AppleTV (regio Alkmaar)

[ Voor 19% gewijzigd door DON PAPA op 04-12-2025 20:30 ]

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:44
‘t Wordt tijd voor compensatie

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:39
Op Allestoringen een piek. Op hun status pagina niets aan de hand. Ik wordt een beetje moe van dat soort bedrijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EIrX4-y2_KnhYXrLhOwBfyptso=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D9wKMUE7G8yzzVIG15u7nsIF.png?f=fotoalbum_large

...don't know what should be here...

• jigalvh
Statuspagina is inmiddels aangepast en meldt:
NLZIET is niet bereikbaar

Centrale onderdelen van NLZIET werken niet zoals verwacht

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:24

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ook hier alweer geen NLZIET heb na afgelopen 3 storingen om compensatie gevraagd maar service desk houdt zich van de domme. Overweeg om de boel maar op te zeggen.
Iemand die weet wat een alternatief is? Beetje klaar met deze club dit is de 4de outage in nog geen 2 maanden

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:45
cyclone schreef op donderdag 4 december 2025 @ 20:33:
Ook hier alweer geen NLZIET heb na afgelopen 3 storingen om compensatie gevraagd maar service desk houdt zich van de domme. Overweeg om de boel maar op te zeggen.
Iemand die weet wat een alternatief is? Beetje klaar met deze club dit is de 4de outage in nog geen 2 maanden
Er zijn vrijwel nooit storingen, heb ik inmiddels van dit topic geleerd - men verwijst altijd naar het nakijken van de eigen omgeving, oftewel PEBKAC. Dat je er 4 hebt gehad kan dus niet. [/sarcamse]

• cyclone

cyclone

De vorige keer dook men achter "Het lag aan AWS" en op 22 nov lag het weer aan CloudFlare.
Het ligt met name altijd aan een ander ipv aan hun eigen infra.

Op dit moment ligt hun eigen infra er compleet uit en is zelfs de website niet bereikbaar. Maar zoals de eerdere screenshot al mooi liet zien klopt hun status pagina (als hij bereikbaar is althans) ook voor geen meter.
Op Alle Storingen een spike van dik 4k klachten .. en de status pagina die doodleuk op groen staat.

Beetje uit hun jasje gegroeid zo lijkt het, sonde want zoals ik al begon was het tijden lang zonder enige uitval.

[edit]
Nou dit keer ligt het iig niet aan CloudFlare ;-) die doet het gewoon zoals je kunt zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BX5vsd95_1F9EveLczgXiVfmmbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BbVTZBrxgmUXgakYyI7l945j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door cyclone op 04-12-2025 20:44 ]

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Bij mij werkt het (weer?)

• cyclone

cyclone

Je hebt Android ? Na tig refreshes kreeg ik net deze melding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqP_wmnP83zlBkK8XmxYPNlhzbA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EDN8ExrqQNCjh0gnnOMXKUEk.png?f=fotoalbum_large

• jigalvh
@cyclone Kijk dan ook even op de status pagina. Die gaf eerder al een centrale storing aan en momenteel de melding dat Android apps gedeeltelijk werken (en andere nog niet).

Overigens waren er op die andere datums storingen bij AWS en Cloudflare. Er waren enorm veel sites en diensten die daar last van hadden.
Als je als site/dienst flexibel moet zijn qua aantal bezoekers dan moet je of permanent schalen op het maximaal aantal te verwachten bezoekers of een reus als Amazon/Google gebruiken om extra "servers" bij te plaatsen. Helaas is Cloudflare weer een single point of failure in een poging om juist zaken wereldwijd lokaal te kunnen ondervangen.

• Roel Broersma
Ik heb een "Chromecast met Google TV", teruggezet naar fabrieksinstellingen, toen NLZIET app er op gezet. De chromecast zit met HDMI-CEC op een Samsung UE55D8000 55" HD TV (uit 2012).

Ik zit op KPN Glas 1Gbit. De Chromecast heb ik bekabeld aan een 1Gbit USB-C interface.
(Ter info: KPN Glas heeft gewoon een MTU van 1500)

Instellingen in NLZIET:
Kwaliteit: Maximaal (1080p/50Hz)
Multimedia Tunneling: AAN

Chromecast instellingen:
Onder Chromecast -> Weergave en Geluid -> Resolutie van Automatisch naar: 1080p/50HZ
Onder Chromecast -> Weergave en Geluid -> Dynamisch bereik van content matchen: UIT

Zodra ik naar het 18:00uur of 20:00uur NOS journaal kijk dan hapert het meerdere keren per minuut. Het lijkt over wanneer de uitzending er definitief op staat en is geindexeerd (dat je in de onderbalk kunt zien welk stukje wat is). Tot die tijd (dus ook net na live kijken) hapert het enorm.

Andere instellingen die ik heb geprobeerd:
Chromecast -> Systeem -> Ontwikkelaarsinstellingen (dit moet je eerst activeren anders zie je het niet) -> HW Overlays uitzetten : UIT
Chromecast -> Weergave en Geluid -> Gelijk houden met framesnelheid van content -> NOOIT

Heeft iemand deze problemen?

Ik stond net op het punt een Wireshark trace te maken en toen werkte het helemaal niet meer, de storing van vanavond. Ik wou eerst even IPv6 uitzetten zodat ik met IPv4 only een trace kan maken en goed naar de packets kijken.

• jigalvh
Het schijnt weer opgelost te zijn. De status-pagina meldt dat het hersteld is, de piek bij Allestoringen is enorm gedaald en op iOS kon ik ook weer inloggen.
Overigens heeft onze tv het afgelopen uur gewoon de stream weergegeven die we al aan het kijken waren.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier stond RTL4 gewoon aan en alles werkte prima via AppleTV. Toen ik even de gids wilde openen, bleef het laden maar duren. Ik heb de app afgesloten en opnieuw gestart, maar daarna wilde de hele app eerst helemaal niet meer laden. Met wat geduld kwam hij uiteindelijk toch op gang, en kort daarna werkte alles weer normaal.

• MichielFRL
Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:41:
Hier stond RTL4 gewoon aan en alles werkte prima via AppleTV. Toen ik even de gids wilde openen, bleef het laden maar duren. Ik heb de app afgesloten en opnieuw gestart, maar daarna wilde de hele app eerst helemaal niet meer laden. Met wat geduld kwam hij uiteindelijk toch op gang, en kort daarna werkte alles weer normaal.
Dit herken ik. Later deed de gids het wel weer.

• cyclone

cyclone

Het is structureel instabiel aan het worden.
En of dit nu aan AWS / Cloudflare of wat dan ook ligt zal mij jeuken ik betaal NLZIET toch? Daar heb ik een overeenkomst mee,
Niet met die andere diensten. Als NLZIET het structureel rond prime time af laat weten zoek ik graag naar een alternatief!

• jigalvh
cyclone schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:19:
Als NLZIET het structureel rond prime time af laat weten zoek ik graag naar een alternatief!
Om je op weg te helpen:
1) Als je internet provider tv biedt dan kun je daar gebruik van maken. Meestal moet je extra betalen om te kunnen opnemen
2) Je kunt de losse apps van NPO Start (of NPO Plus abonnement), RTL XL en KIJK gebruiken (en mist dan BBC NL, Belgische zenders, regionale zenders en nog een paar)
3) Canal Digitaal (CANAL+) meer zenders, als je wilt opnemen een stukje duurder en opnemen van RTL zenders is helemaal niet mogelijk
4) Ziggo abonnement zonder internet; als je wilt opnemen zul je iets met een harddiskrecorder moeten doen

• cyclone

cyclone

@jigalvh dank voor meedenken deze waren al bekend bij mij.
Onlangs het Ziggo Go account van mijn moeder geprobeerd (die kijkt toch alleen via de kabel) maar helaas werkt dat niet met de AppleTV app via een andere internet provider. De IOS app op de Iphone werkt wel op andere netwerken dus streamen naar mijn AppleTV is een optie (maar onhandig gezien meer handelingen).

Canal Digitaal is overigens wel concurrerend gezien NLZIET onlangs haar prijzen ook weer omhoog heeft gegooid en ze dus allebei even duur zijn.

Ik wacht nog heel even de reactie van de support desk af heb ze een laatste kans gegeven om gewoon een maand compensatie te geven voor alle outages die we nu gehad hebben. Verwacht overigens niet dat ze daarmee akkoord gaan gezien ik tot op heden precies 1 dag compensatie gehad hebt (slaat echt nergens op maar goed).
Ze snappen blijkbaar niet dat een outage om 20.00 een grotere impact heeft dan om 10.00 sochtends en scheren dus alles over 1 kam.

Gelukkig is er een alternatief en is de beste stem altijd die je doet met je portemonee bij bedrijven. Kortom dan stappen we gewoon eens over naar Canal Digitaal.

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:35
cyclone schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:00:
@jigalvh dank voor meedenken deze waren al bekend bij mij.
Onlangs het Ziggo Go account van mijn moeder geprobeerd (die kijkt toch alleen via de kabel) maar helaas werkt dat niet met de AppleTV app via een andere internet provider. De IOS app op de Iphone werkt wel op andere netwerken dus streamen naar mijn AppleTV is een optie (maar onhandig gezien meer handelingen).

Canal Digitaal is overigens wel concurrerend gezien NLZIET onlangs haar prijzen ook weer omhoog heeft gegooid en ze dus allebei even duur zijn.

Ik wacht nog heel even de reactie van de support desk af heb ze een laatste kans gegeven om gewoon een maand compensatie te geven voor alle outages die we nu gehad hebben. Verwacht overigens niet dat ze daarmee akkoord gaan gezien ik tot op heden precies 1 dag compensatie gehad hebt (slaat echt nergens op maar goed).
Ze snappen blijkbaar niet dat een outage om 20.00 een grotere impact heeft dan om 10.00 sochtends en scheren dus alles over 1 kam.

Gelukkig is er een alternatief en is de beste stem altijd die je doet met je portemonee bij bedrijven. Kortom dan stappen we gewoon eens over naar Canal Digitaal.
Ik zit nu 2 maanden bij Canal+
Bevalt prima hoor.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik kreeg het volgende antwoord van NLZiet op weer nieuw ingestuurde voorbeelden waarin de beeldkwaliteit zeer slecht was bij snelle beelden.

---
Hi, zou je het kanaal Inplus als test kunnen kijken? We hebben daar iets aangepast om het bij jou beter te laten werken. We zijn heel benieuwd naar je bevindingen!
---

Ik heb dit kanaal een paar uur getest, en dit kanaal zag er strak (ook bij snelle beelden) bij mij uit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit kanaal er bij jullie uitziet?

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-12 10:23
rkraats schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:04:
[...]

Ik zit nu 2 maanden bij Canal+
Bevalt prima hoor.
Heb je de APP op de smart tv of chromecast geinstalleerd ?
Ofkijk je op een laptop of tablet ?

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:35
ronk1961 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:21:
[...]

Heb je de APP op de smart tv of chromecast geinstalleerd ?
Ofkijk je op een laptop of tablet ?
Ik kijk via de Google 4k tv streamer.

• ronk1961
Bedankt.
Ik heb een smart tv van philips dat zal wel een tizen zijn en eventueel een Xioami 4k dongle android tv.
Morgen maar eens kijken of ik de app kan installeren.

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ligt er nu alweer uit?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Jinx op 05-12-2025 20:32 ]

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-12 11:33
DON PAPA schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:21:
Ik kreeg het volgende antwoord van NLZiet op weer nieuw ingestuurde voorbeelden waarin de beeldkwaliteit zeer slecht was bij snelle beelden.

---
Hi, zou je het kanaal Inplus als test kunnen kijken? We hebben daar iets aangepast om het bij jou beter te laten werken. We zijn heel benieuwd naar je bevindingen!
---

Ik heb dit kanaal een paar uur getest, en dit kanaal zag er strak (ook bij snelle beelden) bij mij uit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit kanaal er bij jullie uitziet?
Dat gaat de goede kant op!! Hier een screenshot van een snel bewegend beeld, met veel gelijksoortige kleurvlakken er iin. Dat zou bij een te hoge compressie factor zeker grote pixels opleveren.
Maar het ziet er goed ui :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1IkPbzwAyhfv9xC4W3n0Vl_rl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTWfzAdk62ki6eTAlnnTlLNI.jpg?f=fotoalbum_large

• ratzz
just4testing schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:39:
[...]

Dat gaat de goede kant op!! Hier een screenshot van een snel bewegend beeld, met veel gelijksoortige kleurvlakken er iin. Dat zou bij een te hoge compressie factor zeker grote pixels opleveren.
Maar het ziet er goed ui :)
Of dit nu een valide ijkpunt is. Onlangs via Kijk een actiefilm gezien (een Terminator) met veel beeldvullende explosies, de hele film was ragscherp terwijl je bij de explosies net artefacten zou verwachten. Maar gisteren bij sint & de leeuw waren er meer dan genoeg artefacten te zien bij een verandering van shot naar een close-up.

• ronk1961
rkraats schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:47:
[...]

Ik kijk via de Google 4k tv streamer.
Op mijn Xioami dongle werkt de app van Nlziet een canal+ prima.
De tv heeft wel de app NLziet in de app store.
Maar niet die van canal+

Ik hou dit topic in de gaten hoe het met Nlziet blijft gaan,
Beide apps zouden voor mijj voldoen.
Nl een paar keer per jaar een maand een abonnement met Internet via Starlink.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:58:
[...]

Of dit nu een valide ijkpunt is. Onlangs via Kijk een actiefilm gezien (een Terminator) met veel beeldvullende explosies, de hele film was ragscherp terwijl je bij de explosies net artefacten zou verwachten. Maar gisteren bij sint & de leeuw waren er meer dan genoeg artefacten te zien bij een verandering van shot naar een close-up.
Dat klopt, maar op die zender is deze verbetering ook nog niet gedaan, deze is alleen als test op de zender "Inplus" te zien op dit moment, daar kun je testen of je nog steeds artefacten te zien krijgt

• ratzz
DON PAPA schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:15:
[...]

Dat klopt, maar op die zender is deze verbetering ook nog niet gedaan, deze is alleen als test op de zender "Inplus" te zien op dit moment, daar kun je testen of je nog steeds artefacten te zien krijgt
Vreemd verhaal, zoals gezegd er zijn genoeg uitzendingen en zenders waar geen artefacten te zien zijn.

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 06-12 11:33
ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:41:
[...]

Vreemd verhaal, zoals gezegd er zijn genoeg uitzendingen en zenders waar geen artefacten te zien zijn.
Het is niet zo een vreemd verhaal.
Vraag aan Chat-gpt of copilot of perplexity om uit te leggen hoe variabele bitrate bij video werkt, en dan is het plotseling heel logisch.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:41:
[...]
Wat is er vreemd aan het verhaal? NLZiet is gewoon op één zender aan het testen om de beeldkwaliteit weer goed te krijgen, in dit geval dus de zender "Inplus". En als ze dat voor elkaar hebben, dan zullen ze deze instellingen ook op de andere zenders gaan toepassen neem ik aan.

En zoals ik al aangaf, ik heb een aantal uur naar deze zender zitten kijken (waaronder ook veel snelle sport beelden) en dat zag er allemaal prima uit (wat ik ook al heb doorgegeven aan NLZiet). Dus hopelijk gaan ze deze verbetering ook snel op de andere zenders doorvoeren.

• ratzz
DON PAPA schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:46:
[...]

Wat is er vreemd aan het verhaal? NLZiet is gewoon op één zender aan het testen om de beeldkwaliteit weer goed te krijgen, in dit geval dus de zender "Inplus". En als ze dat voor elkaar hebben, dan zullen ze deze instellingen ook op de andere zenders gaan toepassen neem ik aan.

En zoals ik al aangaf, ik heb een aantal uur naar deze zender zitten kijken (waaronder ook veel snelle sport beelden) en dat zag er allemaal prima uit (wat ik ook al heb doorgegeven aan NLZiet). Dus hopelijk gaan ze deze verbetering ook snel op de andere zenders doorvoeren.
Omdat er denk ik meer variabele zijn alleen al doordat er verschillende streamproviders zijn waar NLziet afhankelijk van is. Daarnaast heb je ook nog verschil met live tv en vod. Overigens heb ik net even Inplus gekeken maar als dat de toekomst is voor alle zenders loop ik gillend weg, zo onnatuurlijk, dan heb ik liever nog sporadisch de artefacten.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:58:
[...]
Overigens heb ik net even Inplus gekeken maar als dat de toekomst is voor alle zenders loop ik gillend weg, zo onnatuurlijk, dan heb ik liever nog sporadisch de artefacten.
En met welk apparaat kijk jij als ik vragen mag? Want bij mij op de AppleTV ziet het beeld er gewoon goed uit op Inplus. En kun je iets meer uitleggen wat er onnatuurlijk is aan de beelden op Inplus?

[ Voor 47% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2025 17:11 ]

• ratzz
DON PAPA schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:22:
[...]

En met welk apparaat kijk jij als ik vragen mag? Want bij mij op de AppleTV ziet het beeld er gewoon goed uit op Inplus. En kun je iets meer uitleggen wat er onnatuurlijk is aan de beelden op Inplus?

Bij mij ziet het er zo uit, vind je dat ook onnatuurlijk?
1. YouTube: Test1
2. YouTube: Test2
3. YouTube: Test3
Ik kijk via Google TV HD.
Om om nu via gemaakte video's te gaan vergelijken lijkt me niet zo handig aangezien daar dan weer een laag tussen zit.
Ik mis details en het beeld lijkt soms wat te snel/gemaakt alsof er een laagje overheen zit. Het beeld is totaal niet te vergelijken met o.a. live NPO 1 dat er kristal helder uitziet op sommige momenten met artefacten na dan.
Daarnaast heeft iedereen ook nog eens zijn denk ik een persoonlijke smaak of voorkeur hoe een beeld eruit moet/kan/mag uit zien. Oftewel de een is kritischer dan de ander :)

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:53:
[...]
Om om nu via gemaakte video's te gaan vergelijken lijkt me niet zo handig aangezien daar dan weer een laag tussen zit.
Daar heb je een terecht punt
ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:53:
[...]
Ik mis details en het beeld lijkt soms wat te snel/gemaakt alsof er een laagje overheen zit. Het beeld is totaal niet te vergelijken met o.a. live NPO 1 dat er kristal helder uitziet op sommige momenten met artefacten na dan.
Ik vind juist het beeld op de NPO de laatste tijd heel vlak en onscherp, zelfs bij tafel gesprekken waar niemand zich snel beweegt. En je zegt "sommige momenten met artefacten" maar ik zat net even naar het schaatsen te kijken maar dat heb ik snel weer uitgezet door alle artefacten. ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Dat probleem van woorden/lettergrepen die dubbel worden gezegd op NPO1 is nu weer terug 'in tijd voor Max', bij de livestream, maar ook met een paar seconden op pauze zetten en dan laten lopen.

En het ligt niet aan een specifieke persoon die stottert (want zo klinkt het een beetje) :P

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:42
Groot fan van NLZiet hier, alleen als ik bij ouders of familie naar Ziggo TV of Odido TV kijk (Apps) zie ik toch echt hogere bitrate/betere beeldkwaliteit bij hun. Hopelijk gaat NLZiet de kwaliteit nog opschroeven.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-12 19:40

BushWhacker

developer

Ik vind vooral het geluid vreselijk.
Het lijkt of ze 5.1 downmixen naar 2.0 en daardoor de stemmen en achtergrondmuziek plat slaan.

Voorbeeld is Lubach, Even tot Hier en Dit was het Nieuws. (veel meer kijk ik niet op NLZiet)
Als er een achtergrondmuziek is, kun je de stemmen bijna niet verstaan.

Zowel bij een Chromecast met GoogleTV en de app op mijn LG G2 TV.
Die zijn aangesloten op een 5.1 Receiver via optical SP/DIFF.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

• Roel Broersma
Hier een update over mijn network sniff actie met NLZIET en netwerk bevindingen:

1. Als NLZiet IPv6 kan gebruiken dan doet hij dit.
2. Ik gebruik zelf een GRE tunnel (ExtraIP) waarover mijn IPv6 verkeer gaat. Op de Mikrotik stond "Fastpath" aan op de GRE tunnel interface. Op het moment dat je dit aanzet heb je tal van packet re-orders en haperingen (elke 10 sec.). Als je dit uitzet dan scheelt dat enorm.

3. De belangrijkste: Ik heb op mijn glasverbinding een MTU van 1500 (zoals iedereen).
Daar loopt een IPv4 GRE tunnel overheen. (dan heb je dus een IPv4 header en een GRE header) en hou je 1476 over.
In de GRE tunnel loopt dan het IPv6 verkeer, (dat kost een IPv6 header van 40 bytes) en een TCP header van 20 bytes. Hou je: 1416 over.

Ik had mijn mss-clamping netjes op 1416 gezet maar zag nog veel dingen die niet goed gingen.

Wat blijkt, NLZIET gebruikt ook TCP opties zoals Timestamps (12 bytes). Dat betekend dat de TCP header niet 20 bytes is maar 32. (Dan is het dus 1476 - 40 - 32 = 1404). Maar voor mogelijke andere TCP opties heb ik de MSS-clamping maar op 1400 gezet.

Het gaat nu allemaal super vloeiend,.. snel zappen.. niet meer de hele tijd haperingen.

Dit is dus belangrijk voor mensen die VPN's, GRE tunnels of andere verbindingen gebruiken.

Daarnaast heb ik de Chromecast op 1080p 50Hz gezet, In NLZiet profiel de Media Tunnelling AAN gezet en in de ontwikkelaars instellingen van de Chromecast de HW overlays expliciet UITgezet.

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
Roel Broersma schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:48:
Hier een update over mijn network sniff actie met NLZIET en netwerk bevindingen:

1. Als NLZiet IPv6 kan gebruiken dan doet hij dit.
2. Ik gebruik zelf een GRE tunnel (ExtraIP) waarover mijn IPv6 verkeer gaat. Op de Mikrotik stond "Fastpath" aan op de GRE tunnel interface. Op het moment dat je dit aanzet heb je tal van packet re-orders en haperingen (elke 10 sec.). Als je dit uitzet dan scheelt dat enorm.

3. De belangrijkste: Ik heb op mijn glasverbinding een MTU van 1500 (zoals iedereen).
Daar loopt een IPv4 GRE tunnel overheen. (dan heb je dus een IPv4 header en een GRE header) en hou je 1476 over.
In de GRE tunnel loopt dan het IPv6 verkeer, (dat kost een IPv6 header van 40 bytes) en een TCP header van 20 bytes. Hou je: 1416 over.

Ik had mijn mss-clamping netjes op 1416 gezet maar zag nog veel dingen die niet goed gingen.

Wat blijkt, NLZIET gebruikt ook TCP opties zoals Timestamps (12 bytes). Dat betekend dat de TCP header niet 20 bytes is maar 32. (Dan is het dus 1476 - 40 - 32 = 1404). Maar voor mogelijke andere TCP opties heb ik de MSS-clamping maar op 1400 gezet.

Het gaat nu allemaal super vloeiend,.. snel zappen.. niet meer de hele tijd haperingen.

Dit is dus belangrijk voor mensen die VPN's, GRE tunnels of andere verbindingen gebruiken.

Daarnaast heb ik de Chromecast op 1080p 50Hz gezet, In NLZiet profiel de Media Tunnelling AAN gezet en in de ontwikkelaars instellingen van de Chromecast de HW overlays expliciet UITgezet.
Dank voor de update, ik heb met mijn Shield 2015 en Shield 2019 de laatste 3 maanden problemen vooral op populaire zenders/programma's op primetime, het lijkt er op alsof de clouddiensten het laten afweten.

Mij settings:
1080P/50, Media tunneling aan, Developer options Background proces = Max 1.
Odido Glas 1gbps, alles bekabeld en geen streaming problemen met andere Apps + Kodi
Ik gebruik geen VPN of GRE tunnels.
Zover ik kan terugvinden kan Odido nog steeds geen IPv6.

Denk je dat IPv4 only networking beter is omdat de pakketgrootte hoger met minder overhead is, of dat IPv6 beter is omdat daar de Cloudresources nog minder Druk zijn?

MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• Roel Broersma
superduper1969 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:49:
[...]

Dank voor de update, ik heb met mijn Shield 2015 en Shield 2019 de laatste 3 maanden problemen vooral op populaire zenders/programma's op primetime, het lijkt er op alsof de clouddiensten het laten afweten.

Mij settings:
1080P/50, Media tunneling aan, Developer options Background proces = Max 1.
Odido Glas 1gbps, alles bekabeld en geen streaming problemen met andere Apps + Kodi
Ik gebruik geen VPN of GRE tunnels.
Zover ik kan terugvinden kan Odido nog steeds geen IPv6.

Denk je dat IPv4 only networking beter is omdat de pakketgrootte hoger met minder overhead is, of dat IPv6 beter is omdat daar de Cloudresources nog minder Druk zijn?
In principe op alleen IPv4 moet kunnen, je hebt dan inderdaad 20 byte meer ruimte (omdat een IPv6 header groter is dan een IPv4 header), maar de Cloud servers waar je tegenaanpraat geven ook grotere TCP segmenten.

Het beste merkte ik het als ik gewoon op Nederland 1 het 18:00 uur journaal, 1vandaag of 20:00uur journaal ging kijken. Verschillende programma's/zenders/historie komen denk ik van veschillende servers en verschillende servers geven verschillende TCP segment lengte, ik heb ze ook wel is rond de 1320 zien afgeven..

Wat heb je voor router/switches? Doe je iets met firewalling op de router? In principe moet het dus vloeiend/snel kunnen werken. Ik merk het grootste verschil met het starten van een livestream of programma, vroeger duurde dat echt meerdere seconden (6sec. - 20sec. of zelfs langer) nu is het in een enkele (1-3 sec.?) aan. Zo ook zappen, dan is misschien 1,5 sec.

Als er iets niet goed zit, dan merk je het dus het snelste daaraan denk ik.

Zet firewall desnoods (even) uit, ook DDOS detection en dat soort dingen en probeer is een mss clamping (als je die kunt zetten) op 1300 ofzo.

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
@Roel Broersma
Ik heb NLZiet al sinds 8 feb 2023, in begin ging alles perfect, ook met dezelfde routers en Shield.
Routers zijn 4 x HUAWEI WiFi AX3 Quad core in Mesh met een 1gb bedraadde back-bone.
Lifestream krijg ik zo goed als direct, eerst lo-res en na een paar seconden 1080p.
Zappen is ook direct, zelfs direct naar 1080p
Grootste probleem is 's avonds in de populaire programma's (meest RTL) waarbij we meestal het 18:00 nieuws om 18:10 starten en dus live programma's terugkijken. En bij heel veel schakelen tussen programmagids en programma's (kijkgedrag van mijn vriendin) gaat het ook vaak mis. Vaak is app afsluiten genoeg.
Maar soms hangt NLZiet zo dat een auto reboot plaatsvind of dat ik met veel moeite zelf een reboot kan doen.

Firewall kan alleen aan/uit maar die laat ik voorlopig op aan.
IPv6 op router stond aan maar Odido is IPv4 dus dat ga ik maar uitzetten om interne conversies te voorkomen.

Net nog ontdekt dat mijn router een IPTV modus heeft dus ik ga beide smaken testen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xai3bP2KsDOnLh-vB_07TqDAGPw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EOi32uaWroAwmQNLCpX1lFHq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj5nE-bqPeASdtFP6s9yEr6eLvU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/av0qcF2BRo2Gstxim2rPgzpC.jpg?f=user_large

MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• MichielFRL
Beeldkwaliteit op RTL4 is op dit moment (Masked Singer) weer hopeloos, allemaal artifacts.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste