Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:56
Slux schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:49:
Ik heb het opgegeven met NLZIET, probleem speelt inmiddels al 2 maanden.
Mailtjes naar de helpdesk leveren niks op dan we zijn er mee bezig.

Leuk dat het nu bijna sync loopt met de tijd, maar niet leuk dat het de bitrate verpest en de laatste weken ook bijna elke dag last heb van bufferen.

Had liever geen tijd sync gehad en mooier beeld dan dit.

We gaan weer terug naar ziggo
Wij gaan gewoon terug naar Videoland. Dat werkte tenminste altijd.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Bschnitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:53:
[...]

Wij gaan gewoon terug naar Videoland. Dat werkte tenminste altijd.
Videoland is toch geen vervanger van NLZiet?

• Bschnitz
La1974 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:17:
[...]

Videoland is toch geen vervanger van NLZiet?
Kan je ook gewoon live tv kijken....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-11 18:42
Bschnitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Kan je ook gewoon live tv kijken....
Ja alleen de RTL zenders

• Bschnitz
Fair, maar de rest keken we altijd via de NPO app, welke ook altijd werkt....

SBS etc. kijken wij eigenlijk nooit....

Dus is niet voor iedereen idd.

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:15
Ik zat Pim Fortuyn docu te kijken op NLZiet en hij flikkert er gewoon zeker 6x uit in 45 minuten.
Schandalig dit NLZiet! Doe er wat aan!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:45
Ik ben er nog nooit uitgegooid door NLZiet ook vanavond niet, wel lijkt het er op dat al de servers in gebruik bij NLZiet schijnbaar een eigen leven schijnen te hebben en verschillende problemen veroorzaken wat mij weer zegt dat er geen vaste stabiele invoer is van de streams of dat de servers allemaal verschillende settings hebben waardoor de kijk ervaring vele verschillen geeft. Deze systemen zijn zeer complex en als er problemen ontstaan kan dit zomaar maanden duren voordat deze weer opgelost zijn, daarnaast is geduld hebben een schone zaak. Ik gaat bij zo´n tijdelijke periode die alle online providers kan overkomen mijn abonnement niet opzeggen.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 20:22
pennywise666 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:46:
Ik zat Pim Fortuyn docu te kijken op NLZiet en hij flikkert er gewoon zeker 6x uit in 45 minuten.
Schandalig dit NLZiet! Doe er wat aan!
Je hebt het ook gemeld bij NLziet hoop ik?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32
Ik merk dat ik naar talkshows en rustige programma's met veel plezier kijk, de afgelopen week, met de huidige stream kwaliteit. Hij lijkt ook wat meer(?) bandbreedte te gebruiken dan vroeger ik schat het op 8,5Mbps nu. Ik ben er wel over uit dat het via de AppleTV 4K wel scherper is dan voorheen met de oude streaming provider. Meer detail in huid/haar etc.

Ben niet snel positief over NLziet, en hun chaotisch en slecht geteste wijzigingen aanpak. Ik dacht laat ik het toch maar even uitspreken dat ik verbetering zie ;-)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

stormfly schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:10:
Ik merk dat ik naar talkshows en rustige programma's met veel plezier kijk, de afgelopen week, met de huidige stream kwaliteit.
Mee eens, zolang het geen snelle beelden of snel bewegende camera beelden zijn, ziet het er hier via de AppleTV ook zeer goed uit op het moment. Maar ik hoop wel dat ze het probleem met snelle beelden ook nog (snel) gaan oplossen, want dat is op sommige momenten nog steeds om te huilen.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:32
DON PAPA schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Mee eens, zolang het geen snelle beelden of snel bewegende camera beelden zijn, ziet het er hier via de AppleTV ook zeer goed uit op het moment. Maar ik hoop wel dat ze het probleem met snelle beelden ook nog (snel) gaan oplossen, want dat is op sommige momenten nog steeds om te huilen.
Nou zeg dat, ik zapte net even naar Red Bull stalen ros. Maar dat blokt nog enorm, dat is inderdaad nog niet verdwenen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

stormfly schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Nou zeg dat, ik zapte net even naar Red Bull stalen ros. Maar dat blokt nog enorm, dat is inderdaad nog niet verdwenen.
De blokken waren vanavond bij Studio Voetbal ook weer regelmatig erg goed zichtbaar.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:29
NLZIET heeft de pijp aan Maarten gegeven? -O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 19:01
Yep, gebeurt helaas wel vaak de laatste tijd… En niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die ik ken.

• Drardollan
TheVivaldi schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:21:
Yep, gebeurt helaas wel vaak de laatste tijd… En niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die ik ken.
Ik heb dit in een jaar tijd nog geen enkele keer ervaren. Dus ik onderschrijf deze ervaring niet.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:17:
NLZIET heeft de pijp aan Maarten gegeven? -O-
Dat was hier net ook even het geval. Voor het eerst in jaren voor ons. Kan gebeuren, werkt inmiddels weer goed.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TheVivaldi schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:21:
Dan zou ik de verbinding eens even testen, ik deel deze ervaring niet.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En de hik is alweer weg. Kan gebeuren, niets ernstigs.
Ben er meestal dik tevreden over.

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:39
Hier ook compleet weg, nu weer terug.
Buiten dat, steeds bufferen van het beeld, waarschijnlijk server probleem, gebeurt alleen in de drukke uren.

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hier ook weer ellende. Bufferende beelden, geluid niet synchroom met beeld en korrelig beeld.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 19:56
Al maanden geen enkel probleem met NL-Ziet. Wij kijken NL-Ziet eigenlijk alleen tussen 18 en 19:30 uur.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Athome schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:24:
Al maanden geen enkel probleem met NL-Ziet. Wij kijken NL-Ziet eigenlijk alleen tussen 18 en 19:30 uur.
Dan kijk je waarschijnlijk geen sport. Zodra de beelden bewegen is de kwaliteit dramatisch.

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:25
Ik heb ook jaren 0,0 problemen gehad maar de laatste 2 maanden is het drama. Slecht beeld bij snelle bewegingen en regelmatig bufferen. De verbinding was en is prima. Ik heb nu Canal Plus maar het liefst ga ik terug naar de Nlziet van >2 maanden geleden.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ik heb de dienst nu 2 weken, maar ook best veel problemen met kleine buffering tijdens uitzendingen, na zappen bijna standaard melding dat er iets mis is gegaan (na 5 seconden beeld), daarna 'nog eens proberen' lost het wel op, en soms kan ik dingen gewoon niet terugkijken omdat die oneindig blijft laden (geloof dat ik het met een Lubach had van een paar dagen eerder).

Dit allemaal op een nvidia shield pro (laatste versie, uit 2019?) en delta 1 gbit.
Wel apart dat de dienst zo matig werkt (bij mij), maar lees hier dat het dus iets van de laatste paar maanden is...

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-11 15:25

Ankh

|true

Ik gebruik al jaren NLZiet, kijken veel voetbal en andere sporten. Maar de enige issue is soms dat terugkijken niet beschikbaar is bij een bepaald programma. Maar dat wordt altijd snel gefixed.

Support bij NLZiet is ook altijd goed en snel. Ik vraag me toch af. Gezien de hoeveelheid "issues" die hier worden gemeld, of dit überhaupt wel wordt gemeld.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• John J.
sewer schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:48:
Ik heb de dienst nu 2 weken, maar ook best veel problemen met kleine buffering tijdens uitzendingen, na zappen bijna standaard melding dat er iets mis is gegaan (na 5 seconden beeld), daarna 'nog eens proberen' lost het wel op, en soms kan ik dingen gewoon niet terugkijken omdat die oneindig blijft laden (geloof dat ik het met een Lubach had van een paar dagen eerder).

Dit allemaal op een nvidia shield pro (laatste versie, uit 2019?) en delta 1 gbit.
Wel apart dat de dienst zo matig werkt (bij mij), maar lees hier dat het dus iets van de laatste paar maanden is...
Ik heb dezelfde problemen met Nividia Shield en Delta 1Gb, vast aangesloten met een netwerkkabel.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11 16:55
John J. schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met Nividia Shield en Delta 1Gb, vast aangesloten met een netwerkkabel.
Ik heb ook Delta 1 Gb en met de Delta app op het interne Google TV platform heb ik die problemen niet. Lijkt dus echt een NLziet dingetje te zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb voor zover ik kan nagaan alleen af en toe bufferen bij live tv. Na 1-2 seconden gaat het dan weer door of het beeld blijft stilstaan en je hoort alleen nog geluid. Als ik de stream dan 1 seconde terugspoel (je kijkt dan dus niet meer live) dan heb ik deze hickups nooit en kan ik uren stabiel kijken. Dat klopt dan mss ook wel met de uitleg die iemand eerder in dit topic gaf dat live tv een andere encoding oid gebruikt dan terugkijken en foutgevoeliger is. Ik kan ermee leven, maar het is soms wel irritant. Bijv. net als er iemand op bezoek is en jij laat zien hoe zo'n goede vervanging NLZiet is voor Ziggo en net dan gaat ie bufferen -O- :F Hoop dat ze het nog eens verbeteren.

Gebruik overigens een Android TV box en heb deze bekabeld aangesloten op een 400Mbit verbinding. Alle andere streaming apps werken uitstekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 29-10-2025 14:45 ]

• sewer
  • Nu online
Dat is wel een goede tip van 'net niet live kijken', ik heb volgens mij ook die problemen niet met vertraagd kijken. De komende tijd maar eens wat vaker doen en kijken of ik een patroon zie :)

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
Ik kijk vaak programma's via begin gemist uit de gids i.p.v. echt "live", (ik wil vaak het begin van een programma zien...) dus ik herken met niet in de bufferproblemen, maar ik kan me voorstellen dat de buffer dan gewoon veel en veel groter kan zijn. Het lijkt er dus op dat de buffer gewoon te klein gekozen is bij live tv en met die tip (even terugspoelen of even pauzeren), kun je dus eigenlijk een iets grotere live tv buffer "kiezen".
(Overigens krijg je bij begin gemist wel dezelfde encoding, alleen bij uitzending gemist krijg je een andere encoding/bron, maar ook dan is er uiteraard een veel grotere buffer mogelijk).

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:08
Met begin-gemist hebben we regelmatig een ander probleem: zodra de live uitzending afgelopen is (en wij nog een behoorlijk deel moeten kijken) begint de weergave van het volgende programma. Als je dan via de gids probeert om het programma dat je aan het kijken was weer te starten dan zie je soms het huidige live programma weer en soms start je weer aan het begin van je programma maar kun je niet "vooruitspoelen" (springen naar waar je gebleven was). De enige oplossing is dan te wachten tot de VOD-versie beschikbaar komt.

"Bufferen" is bij ons meestal beperkt tot even terugschakelen naar een lagere resolutie. Dat is overigens bij de nieuwe streamingsdienst/-software wel beter dan voorheen. De eerdere versie schakelde dan naar het niveau "gefilmd met een aardappel" terug maar de nieuwe versie gebruikt een iets betere kwaliteit. Dit treedt overigens ook op bij VOD-programma's.

• John J.
Ik zie dat er een update is geweest, maar hier d we buffering al gehad, op NPO1 Nos Nederland Kiest. Wat een drama!

• sewer
  • Nu online
Ik kijk hetzelfde programma met 5 seconden vertraging, gaat hier (nog) vloeiend. Wel eerder deze avond paar stotteringen bij live big bang theory en Lubach om 20:30.

• Mr. Jinx
  • Niet online
sewer schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:48:

Hier ook hetzelfde probleem met een Nvidia Shield Pro. Het heeft wel altijd goed gewerkt, dit is iets van de laatste paar maanden. Ik heb nu met name last van regelmatig buffering.

Support ticket geopend bij NLZiet, ze geven wel tips zoals multimedia tunneling aan/uit zetten en shield opnieuw opstarten maar dat is het allemaal niet. Verder lijken ze niet echt bekend met dit probleem (althans, de support medewerker is aan het troubleshooten).

• ratzz
Mr. Jinx schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 16:58:
[...]
...
Support ticket geopend bij NLZiet, ze geven wel tips zoals multimedia tunneling aan/uit zetten en shield opnieuw opstarten maar dat is het allemaal niet. Verder lijken ze niet echt bekend met dit probleem (althans, de support medewerker is aan het troubleshooten).
Die suggesties zijn standaard reacties van ze. Je moet meteen erbij zeggen dat de standaard oplossingen die ze aanbieden niet werken en vooral dat je hoort dat je niet de enige bent met het probleem, vooral dat laatste zijn ze gevoelig voor en krijg je pas een serieuzere reactie terug.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:05:
[...]
vooral dat je hoort dat je niet de enige bent met het probleem, vooral dat laatste zijn ze gevoelig voor en krijg je pas een serieuzere reactie terug.
Ja en helemaal als je deze topic aanhaalt, want die volgen ze ook op de voet heb ik al is gemerkt aan de antwoorden die ik terug kreeg toen ik ze voorbeeld video's stuurde die ik hier ook had gepost...

• Penthe
DON PAPA schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:26:
[...]

Ja en helemaal als je deze topic aanhaalt, want die volgen ze ook op de voet heb ik al is gemerkt aan de antwoorden die ik terug kreeg toen ik ze voorbeeld video's stuurde die ik hier ook had gepost...
Je kunt een ook ietwat ontevreden review geven op Trustpilot, daar zijn ze helemaal niet zo blij mee.

Van bufferen heb ik geen last op ene keer na bij een voetbal wedstrijd van het Nederlands elftal dit naast het blokkendoos effect bij snelle beelden. Daarna heb ik eigenlijk niets geks meer meegemaakt omdat er niets is wat snelle beelden bevat. Ik gaat dat pas weer zien(hopelijk niet) bij de eerstvolgende voetbal wedstrijd.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Penthe schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

Je kunt een ook ietwat ontevreden review geven op Trustpilot, daar zijn ze helemaal niet zo blij mee.

Van bufferen heb ik geen last op ene keer na bij een voetbal wedstrijd van het Nederlands elftal dit naast het blokkendoos effect bij snelle beelden. Daarna heb ik eigenlijk niets geks meer meegemaakt omdat er niets is wat snelle beelden bevat. Ik gaat dat pas weer zien(hopelijk niet) bij de eerstvolgende voetbal wedstrijd.
Hier gelukkig ook geen last van bufferen, het werkt in die zin nog steeds prima.

Alleen de beeldkwaliteit is echt benedenmaats bij snel bewegende beelden. Dan is het een blokkenfestijn.

Wij kijken naar NLZiet via een AppleTV.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-10-2025 22:23 ]

• Mr. Jinx
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:22:
Wij kijken naar NLZiet via een AppleTV.
Is dat buffer probleem dan wellicht alleen Android TV gerelateerd?

• Binnetie
  • Laatst online: 14-11 17:57
De vraag die ik heb: is de wijziging die ze gedaan hebben om de beeldkwaliteit te verbeteren of een kostenbesparing om meer winst te maken?
Ik vind dit het geld niet waard. Alles werkt perfect, geen bufferproblemen, handige interface, alles start snel. Maar de beeldkwaliteit, wat voor mij het belangrijkste is vind ik echt tegenvallen.

Ik ga de Ziggo app eens proberen om te vergelijken.
@Mr. Jinx, ik denk het niet. Ik kijk uitsluitend via Android devices.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 01-11-2025 10:20 ]

• eymey
  • Laatst online: 14-11 13:00
Hier NLZiet op een Google TV Streamer, Feedom Internet 1 Gbps met een UCG-Fiber als router. En op de TV boven (tijdens het hometrainen/loopband-lopen) een Chromecast met GoogleTV. Beiden bedraad aan het netwerk.

Het bufferen bij live TV is herkenbaar, maar komt hier eigenlijk hooguit 1x per avond ofzo voor. Bij VOD of "begin gemist", wat we ook vaak gebruiken, eigenlijk geen last. Behalve wat @jigalvh hierboven beschrijft: Meestal gaat, bij vertraagd kijken, de "begin gemist" stream van het ene programma redelijk geruisloos over in die van het volgende programma, soms met een klein hikje. Maar het gaat soms ook wel eens fout.

Beeldkwaliteit vind ik, in ieder geval bij NPO en RTL, de laatste dagen eigenlijk wel weer prima. Maar wij kijken dan ook vooral slow TV, geen sport of andere snelle actie.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Binnetie schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:20:
De vraag die ik heb: is de wijziging die ze gedaan hebben om de beeldkwaliteit te verbeteren of een kostenbesparing om meer winst te maken?
Ik vind dit het geld niet waard. Alles werkt perfect, geen bufferproblemen, handige interface, alles start snel. Maar de beeldkwaliteit, wat voor mij het belangrijkste is vind ik echt tegenvallen.
Dat laatste waarschijnlijk. En er wordt vermoedelijk niet genoeg geklaagd om het weer terug te draaien.

De bitrate is bij live tv inderdaad weer redelijk op orde. Het beeld op de belangrijkste zenders wordt ook netjes herkend als 50 frames per seconde. En toch krijg je de indruk dat er op een of andere manier met de frames gerommeld wordt. Het beeld is gewoon niet zo vloeiend als via de tv apps van bijvoorbeeld Ziggo of KPN.

Je merkt het inderdaad vooral bij uitzendingen met veel beweging, maar als je er gevoelig voor bent zie je het eigenlijk altijd wel als er ook maar iets van beweging is. Ook komt het beeld fletser op mij over dan in de oude situatie van een aantal maanden geleden.

Voor mij persoonlijk is het op deze manier geen geschikte vervanger meer van een 'ouderwets' tv abonnement.

• ratzz
Binnetie schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:20:
...
Toen ze net geswitched waren van stream server kreeg ik een reclame email van ze met de slogan "scherp, scherper, scherpst". Op zich al een ongelukkige timing maar je zou kunnen denken dat ze inderdaad het beeld wilden verbeteren maar nu het zolang aanhoudt en er totaal geen communicatie vanuit NLziet ga je toch eerder denken dat het gewoon een ordinaire kostenbesparing is gezien het resultaat. Het beeld was goed voordat ze de switch maakten.

• eymey
TexMex schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:49:
[...]

Dat laatste waarschijnlijk. En er wordt vermoedelijk niet genoeg geklaagd om het weer terug te draaien.

De bitrate is bij live tv inderdaad weer redelijk op orde. Het beeld op de belangrijkste zenders wordt ook netjes herkend als 50 frames per seconde. En toch krijg je de indruk dat er op een of andere manier met de frames gerommeld wordt. Het beeld is gewoon niet zo vloeiend als via de tv apps van bijvoorbeeld Ziggo of KPN.

Je merkt het inderdaad vooral bij uitzendingen met veel beweging, maar als je er gevoelig voor bent zie je het eigenlijk altijd wel als er ook maar iets van beweging is. Ook komt het beeld fletser op mij over dan in de oude situatie van een aantal maanden geleden.

Voor mij persoonlijk is het op deze manier geen geschikte vervanger meer van 'ouderwets' tv abonnement.
De apps van Ziggo en KPN heb ik niet meer recent genoeg ervaren om er een oordeel over te kunnen geven. Neem ook van beiden geen diensten af, dus kan het ook niet proberen. Maar in een iets verder verleden vond ik de beeldkwaliteit niet bepaald indrukwekkend en was NLZiet altijd de duidelijke winnaar.

Maar dat kan inmiddels wellicht gedraaid zijn.

Wat in dit geval ook nog zou kunnen, als NLZiet (of de streaming provider van hun) de processing van het beeld voor hun rekening neemt en het de-interlacen en omzetten naar 50P doet, is dat zij dit 'minder mooi' doen dan wanneer je TV of streamer het moet doen.

In ieder geval wel jammer dat dit gebeurt. De streams van NLZiet waren altijd prima, vanuit de "Mediagateway" in Hilversum zelf, waar KPN en Ziggo ook de 1080i streams pakken (al gooit KPN er ook nog een her-processing over en gaat Ziggo naar verluidt ook overstappen op variabele bitrates )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Mr. Jinx
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:48:
Hier NLZiet op een Google TV Streamer, Feedom Internet 1 Gbps met een UCG-Fiber als router.
Dat is in ieder geval 1 overeenkomst, ik heb ook de UCG Fiber (super ding overigens).

Het buffer probleem is bij mij helaas iets vaker dat het irritant is. En het heeft echt jaren goed vlekkeloos gewerkt (zo lang kijk ik al via NLZiet).

Bij NPO2 is het heel reproduceerbaar.
Als ik naar NPO2 zap, dan heb ik vrijwel altijd eerst een paar seconden normaal beeld, dan bevriest het 1 a 2 seconden met het rondje in het midden, en gaat vervolgens weer door.
Bij RTL4 is het weer willekeurig. Soms 1x per avond, soms veel vaker.

Hier ook alles bedraad aangesloten en een 100/100Mbps glasvezel. Voor zover ik kan zien volledig stabiel zonder rare dipjes of packetloss.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Hier een Chromecast Ultra in gebruik (dus met ethernet aansluiting) en regelmatig (2-3x) buffering aanwezig, terwijl ik on-demand kijk naar een uitzending die al afgelopen is.
Soms valt chromecast verbinding weg, waardoor ik 2x de uitzending hoor: op monitor en smartphone. Sowieso wordt de chromecast koppeling niet heel goed vastgehouden als ik tijdens het kijken de app weer activeer om bijvoorbeeld vooruit te spoelen.

• ratzz
Friemel schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:40:
Hier een Chromecast Ultra in gebruik (dus met ethernet aansluiting) en regelmatig (2-3x) buffering aanwezig, terwijl ik on-demand kijk naar een uitzending die al afgelopen is.
Soms valt chromecast verbinding weg, waardoor ik 2x de uitzending hoor: op monitor en smartphone. Sowieso wordt de chromecast koppeling niet heel goed vastgehouden als ik tijdens het kijken de app weer activeer om bijvoorbeeld vooruit te spoelen.
Als dat vanavond was, daar lijkt wel een kleine storing geweest te zijn want ik had ongeveer dezelfde problemen. Ook bij allestoringen was een iets verhoogde melding.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 13:42
Ik heb standaard als ik ga kijken dat hij na 5sec. even gaat bufferen. Daarna kan het een uur goed gaan en dan weer gaat bufferen. Tweede issue is als er veel beweging is (confetti bijvoorbeeld), dat dan de beeldkwaliteit heel slecht wordt. De tv is met ethernet aangesloten, dus aan een wifi-signaal kan het niet liggen.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

ratzz schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:12:
[...]

Als dat vanavond was, daar lijkt wel een kleine storing geweest te zijn want ik had ongeveer dezelfde problemen. Ook bij allestoringen was een iets verhoogde melding.
Nee bijna elke dag komt het wel voor. Het is een paar maanden geleden begonnen, daarvoor had ik die problemen niet met bufferen. De app doet al heel lang niet wat ik verwacht van een afstandsbediening.

Als ik direct op tablet kijk, geen buffer problemen, maar heb ik wel heel vaak problemen met het verdwijnen van kijkgeschiedenis.

• Penthe
Die kijk geschiedenis is een ramp vooral als je afleveringen van zelfde programma achter elkaar laat doorlopen, dan begin je de volgende keer gewoon weer met de eerste, ook worden gekeken programmas niet onthouden na een tijdje en verdwijnen uit je kijkgeschiedenis.

Ik kijk met een Mi Box S 2e gen gewoon draadloos en heb geen buffer problemen, maar ik kijk ook niet de gehele dag. Ik kijk meestal erg laat in de avond en dan kan het dus zijn dat er dan minder kijkers zijn, ik zelf lig vaak pas na 02:00 in mijn bed. Maar als je het op tablet niet hebt moet je toch eens gaan kijken of het niet aan je ChromeCast zelf ligt. Uitval terwijl je en vaste eth verbinding hebt met je router is natuurlijk helemaal niet normaal te noemen.

• Friemel

Friemel

Lekker bezig

Maar als je het op tablet niet hebt moet je toch eens gaan kijken of het niet aan je ChromeCast zelf ligt. Uitval terwijl je en vaste eth verbinding hebt met je router is natuurlijk helemaal niet normaal te noemen.
De chromecast ultra heeft een direct ethernetaansluiting en heeft altijd prima gewerkt. Volgens mij is er iets veranderd aan de hoeveelheid data die wordt doorgestuurd sinds een paar maandjes. Sowieso kijk ik meestal via chromecast tussen 18:30 en 19:30, dus wellicht is het dan drukker.

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 19:01
ratzz schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:12:
[...]

Nope, storingen komen nooit voor en je moet altijd alles bij jezelf zoeken, heb ik onlangs van mensen in dit topic geleerd.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVivaldi op 05-11-2025 18:16 ]

• ratzz
TheVivaldi schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:14:
[...]
Nope, storingen komen nooit voor en je moet altijd alles bij jezelf zoeken, heb ik onlangs van mensen in dit topic geleerd.
Ik ga ervan uit dat het sarcasme is. Ik hoop alleen dat iedereen die hier klaagt ook even actief is met het melden van problemen bij NLziet zelf. En ja, dat moet je inderdaad goed aanpakken want daar suggereren ze ook dat je eerst vanalles bij jezelf moet nalopen voordat ze erkennen dat het probleem bij hun ligt.

• jigalvh
TheVivaldi schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:14:
Een deel van de storingen komt voort uit het netwerk thuis.
Voorbeeld: ik start de upload van diverse bestanden en het beeld begint te bevriezen. Uploads gepauzeerd en alles was normaal. De prioriteit van het verkeer naar de tv is blijkbaar niet hoog genoeg (inmiddels gefikst).
Voorbeeld: op het ene device zijn er geen problemen maar op een ander device is de weergave problematisch; dat zou aan de servers van NLZIET kunnen liggen, maar het kan net zo goed aan het problematische device liggen.

• Penthe
jigalvh schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:17:
[...]

Een deel van de storingen komt voort uit het netwerk thuis.
Voorbeeld: ik start de upload van diverse bestanden en het beeld begint te bevriezen. Uploads gepauzeerd en alles was normaal. De prioriteit van het verkeer naar de tv is blijkbaar niet hoog genoeg (inmiddels gefikst).
Voorbeeld: op het ene device zijn er geen problemen maar op een ander device is de weergave problematisch; dat zou aan de servers van NLZIET kunnen liggen, maar het kan net zo goed aan het problematische device liggen.
Dit probleem ken ik maar sinds ik een wifi6 glasvezel router heb kan ik gewoon probleemloos uploaden/downloaden terwijl ik kijk, met de oude glasvezel router ging het na 30 seconden al mis. Maar als je nog een oude router hebt probeer dan te up/downloaden met een bekabelde aansluiting zodat de wifi bandbreedte minder belast wordt.

• jigalvh
@Penthe Het waren alleen voorbeelden om aan te geven dat er ook situaties/problemen in het netwerk thuis kunnen voorkomen die het kijken naar NLZIET (of andere streamingsdiensten) negatief kunnen beïnvloeden.

In ons geval is een bekabelde aansluiting lastig omdat de glasvezelaansluiting in de meterkast een soort van buiten het huis zit (er is een uitstulping met daaraan de carport waarin de voordeur, hal, toilet, meterkast zich bevinden; elektra loopt vervolgens via het platte dak door de rest van het huis, water en verwarming via de kruipruimte). Gezien de gebruikte materialen is het lastig om nu nog netwerkbekabeling netjes aan te leggen.

• huiz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 13:37
Bij ons waren haperingen misschien te wijten aan een grote gietijzeren kachel die naast de tv staat. Ik heb nu een repeater in de muur geprikt zodat er tussen modem, repeater en tv een driehoek ontstaat waar de kachel geen blokkade meer kan vormen. Gaat al een heel stuk beter nu.
Maar zeker weten doe ik het niet, omdat bijvoorbeeld Netflix nooit problemen geeft en de XBox ook niet. Dus ergens vraagt NLZiet toch meer van je draadloze verbinding dan andere streams.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

huiz schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:51:
Maar zeker weten doe ik het niet, omdat bijvoorbeeld Netflix nooit problemen geeft en de XBox ook niet. Dus ergens vraagt NLZiet toch meer van je draadloze verbinding dan andere streams.
Live TV (meestal multi-cast) kun je niet vergelijken met het Video On Demand.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-11-2025 15:44 ]

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Mooie korting actief momenteel.

Jaarabonnement nu tijdelijk met extra korting! (Geld ook voor Extra)
Eerst: jaarbetaling van €107,40 maar nu voor €89,50

Bron:https://help.nlziet.nl/hc...r-premium-of-jaar-extra-2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wvNyeXhzraSXJE-7UhqwD2y3Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NmQgaA1B2AFGXcRZflold1fe.jpg?f=fotoalbum_large

**

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:08
Nette aanbieding. Mijn contract loopt binnen een maand af, maar deze aanbieding lijkt niet van toepassing op bestaande klanten met een jaarcontract.

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
sh4dow schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:33:
Nette aanbieding. Mijn contract loopt binnen een maand af, maar deze aanbieding lijkt niet van toepassing op bestaande klanten met een jaarcontract.
Zeg je huidige abbo op en maak je een nieuwe aan via ander mail adres..
Weet niet hoe die controle verloopt via je bankgegevens dan. maar is een mogelijkheid. :)

**

• Penthe
jigalvh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 11:24:
@Penthe Het waren alleen voorbeelden om aan te geven dat er ook situaties/problemen in het netwerk thuis kunnen voorkomen die het kijken naar NLZIET (of andere streamingsdiensten) negatief kunnen beïnvloeden.

In ons geval is een bekabelde aansluiting lastig omdat de glasvezelaansluiting in de meterkast een soort van buiten het huis zit (er is een uitstulping met daaraan de carport waarin de voordeur, hal, toilet, meterkast zich bevinden; elektra loopt vervolgens via het platte dak door de rest van het huis, water en verwarming via de kruipruimte). Gezien de gebruikte materialen is het lastig om nu nog netwerkbekabeling netjes aan te leggen.
Ik heb mijn router gewoon in de huiskamer staan, in de meter kast is gewoon vragen om problemen dit vooral draadloos, toch heb ik 3 van de 4 computers bedraad aangesloten 1 daarvan via een PLC(powerline adapter) wat ook een oplossing kan zijn voor slecht wifi signaal. Op de PLC staat een IMac omdat bedraad daar onmogelijk is en wifi signaal heel laag is. en toch haalt die via de PLC gewoon 600 Mbps. Daardoor wordt het WiFi signaal hier behoorlijk vrij gehouden voor bijv. de Mi Box. Router in de meter kast NEE slecht idee, en overal repeaters in je huis hangen neemt enkel maar sockets in beslag en zijn ook geen garantie. Maar als het niet kan dan kan het niet.

• Penthe
PatRamon schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:37:
[...]

Zeg je huidige abbo op en maak je een nieuwe aan via ander mail adres..
Weet niet hoe die controle verloopt via je bankgegevens dan. maar is een mogelijkheid. :)
Ben je ook gelijk al je favoriete programmas kwijt en je kijk geschiedenis, en misschien nog meer. TJA!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen met Android tv bij elke zender die ik live kijk dat het beeld na +- 10 seconden kijken 2 of 3 seconden stilstaat met een buffer icoontje. Daarna gaat het wel langere tijd goed.
Dus redelijk voorspelbaar en valt mee te leven, maar doet wel een beetje wankel aan dat ie altijd even stilstaat. Het is wel beter dan voorheen, want toen bleef het beeld regelmatig gewoon helemaal stilstaan, waar het geluid wel doorliep. Dan moest ik handmatig de zender opnieuw starten of even terugspoelen zodat je niet meer live kijkt.
Het komt vast een keer goed ;)

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Palomar schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 07:08: Het is wel beter dan voorheen, want toen bleef het beeld regelmatig gewoon helemaal stilstaan, waar het geluid wel doorliep. Dan moest ik handmatig de zender opnieuw starten of even terugspoelen zodat je niet meer live kijkt.
Dit ervaar ik wel eens bij het terugkijken van diverse kinderprogramma’s. Heel irritant.

Ook merk ik dan vaak dat er maar 1 aflevering afgespeeld wordt en niet automatisch de volgende aflevering afgespeeld wordt.

Dit overigens op een AppleTV.

• Mr. Jinx
  • Niet online
Palomar schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 07:08:
Ik heb sinds een paar dagen met Android tv bij elke zender die ik live kijk dat het beeld na +- 10 seconden kijken 2 of 3 seconden stilstaat met een buffer icoontje. Daarna gaat het wel langere tijd goed.
Dus redelijk voorspelbaar en valt mee te leven, maar doet wel een beetje wankel aan dat ie altijd even stilstaat. Het is wel beter dan voorheen, want toen bleef het beeld regelmatig gewoon helemaal stilstaan, waar het geluid wel doorliep. Dan moest ik handmatig de zender opnieuw starten of even terugspoelen zodat je niet meer live kijkt.
Hier nu ook. Dit was eerst alleen op NPO het geval maar dat bufferen doet ie nu op vrijwel alle zenders.
Terugkijken gaat verder wel goed dus het zit echt in de live streams.

Volgens support een bekend probleem waar ze hard aan werken. Dus zal vanzelf wel goed komen.

• Hieperdepiep
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:40
Heeft er iemand een LG g4 tv waar de nlziet app een soort hikjes vertoond. Het geluid stopt dan een Mili seconde. Maar is het storend

• hoakz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-11 10:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3IvI0fuV-yjjGVnQAtzSRqlz5c0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/x3WM4jgEyWAfbGuFZHIfbyek.jpg?f=user_large

Bij een live uitzending, terugkijken vanaf het begin. Deze melding om de paar minuten.
Andere uitzending die niet live is terugkijken is geen probleem.

Het voordeel van NLziet schiet z'n doel voorbij.

Ik ga kijken naar een alternatief.

Aanvulling: ik kijk op mijn PC, i9 en zéér nieuw. Volledig up-to-date. En bekabeld 500MB. via Ziggo.
Zit hem echt in het live terugkijken naar het begin.

[ Voor 15% gewijzigd door hoakz op 10-11-2025 21:54 ]

• Penthe
hoakz schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:51:
[Afbeelding]

Bij een live uitzending, terugkijken vanaf het begin. Deze melding om de paar minuten.
Andere uitzending die niet live is terugkijken is geen probleem.

Het voordeel van NLziet schiet z'n doel voorbij.

Ik ga kijken naar een alternatief.

Aanvulling: ik kijk op mijn PC, i9 en zéér nieuw. Volledig up-to-date. En bekabeld 500MB. via Ziggo.
Zit hem echt in het live terugkijken naar het begin.
En dan nog zou iets roet in het eten kunnen gooien buiten NLZiet om, ook in de laatste updates van je PC kunnen fouten zitten . Vergeet ook niet dat vooral de laatste 2 maanden Windows 11 zeer negatief in het daglicht staat, naast het slopen van externe HDD en ook systeem SSD(zelf mee mogen maken) En de laatste Oktober update heel veel falende hardware tot gevolg had is het vertrouwen in Microsoft flink gedaald. Ik ben ITer en krijg de laatste tijd steeds meer werk in het installeren van Linux als vervanger voor Windows 11. En veel willen terug op 10 met extra jaar gratis security updates tot 26 Okt 2026.

Ik raad aan om het nog even af te wachten, hier is de stream van NLZiet onder Windows 10 goed, onder 11 onstabiel en met Linux probleemloos. Heb het helaas nog niet kunnen testen op de IMac die hier staat, is namelijk mijn vrouws werk machine en meestal 24/7 bezig. Maar het grote probleem is Windows 11 met de onstabiele snelheid zowel met SSD als met de Internet snelheid, het hopt omhoog en omlaag met enorme verschillen tot zelfs soms 0 en dit zou makkelijk een probleem kunnen geven met een video/audio stream.

• hoakz
Penthe schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:39:
[...]

En dan nog zou iets roet in het eten kunnen gooien buiten NLZiet om, ook in de laatste updates van je PC kunnen fouten zitten . Vergeet ook niet dat vooral de laatste 2 maanden Windows 11 zeer negatief in het daglicht staat, naast het slopen van externe HDD en ook systeem SSD(zelf mee mogen maken) En de laatste Oktober update heel veel falende hardware tot gevolg had is het vertrouwen in Microsoft flink gedaald. Ik ben ITer en krijg de laatste tijd steeds meer werk in het installeren van Linux als vervanger voor Windows 11. En veel willen terug op 10 met extra jaar gratis security updates tot 26 Okt 2026.

Ik raad aan om het nog even af te wachten, hier is de stream van NLZiet onder Windows 10 goed, onder 11 onstabiel en met Linux probleemloos. Heb het helaas nog niet kunnen testen op de IMac die hier staat, is namelijk mijn vrouws werk machine en meestal 24/7 bezig. Maar het grote probleem is Windows 11 met de onstabiele snelheid zowel met SSD als met de Internet snelheid, het hopt omhoog en omlaag met enorme verschillen tot zelfs soms 0 en dit zou makkelijk een probleem kunnen geven met een video/audio stream.
Waarom is een gewone live uitzending + een gewone uitzending terugkijken dan geen probleem?
Enkel een live-uitzending , terug naar het begin.

Dat ligt echt niet aan mijn pc of Windows 11.

• Penthe
Ik heb daarmee onder Windows 10 en Linux geen enkel probleem, maar krijg wel zelfde ellende die jij hebt onder Windows 11. Ook onder Android geen probleem. Als ik onder Windows 11 naar een live uitzending gaat en vraag deze te starten vanaf het begin breekt het ineens af met de vermelding dat er iets mis is met de verbinding. Met 10 geen probleem ook niet met Firefox onder Linux. Misschien kunnen andere gebruikers dat ook even testen wanneer mogelijk?

• hoakz
Penthe schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:51:
Ik heb daarmee onder Windows 10 en Linux geen enkel probleem, maar krijg wel zelfde ellende die jij hebt onder Windows 11. Ook onder Android geen probleem. Als ik onder Windows 11 naar een live uitzending gaat en vraag deze te starten vanaf het begin breekt het ineens af met de vermelding dat er iets mis is met de verbinding. Met 10 geen probleem ook niet met Firefox onder Linux. Misschien kunnen andere gebruikers dat ook even testen wanneer mogelijk?
Ik heb de rest van de avond zowel live als terug kunnen kijken.
Incl. het programma dat live, met terug naar het begin niet wou. Nu wel, omdat het niet meer live-terug naar het begin is, maar gewoon terugkijken.

Je kan simpelweg niet zelf bepalen wanneer je wat gaat kijken.
Vandaar mijn frustratie naat NLziet.

vanaf januari naar KPN glas, wellicht bied dat betere danwel meer mogelijkheden

• Penthe
Op de Mi Box is live kijken er niet meer bij, nog geen 10 secs beeld en dan bufferen.

• Drardollan
PatRamon schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:14:
Mooie korting actief momenteel.

Jaarabonnement nu tijdelijk met extra korting! (Geld ook voor Extra)
Eerst: jaarbetaling van €107,40 maar nu voor €89,50

Bron:https://help.nlziet.nl/hc...r-premium-of-jaar-extra-2

[Afbeelding]
Zeker een mooie aanbieding. Ik had nog een maandcontract omdat we het eerst wilden proberen. Toevallig besloot ik begin deze maand om het om te gaan zetten in een jaarcontract (iets voordeliger en maar 1 afschrijving). Dus had gerekend op de 107,40. Maar toevallig precies deze actie, dus die mooi meegepakt. Scheelt toch weer bijna 2 tientjes en dus 2 maanden gratis.

Met alle verhogingen van de verschillende diensten was dit een leuke meevaller.

• Drardollan
hoakz schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:58:
[...]

Incl. het programma dat live, met terug naar het begin niet wou. Nu wel, omdat het niet meer live-terug naar het begin is, maar gewoon terugkijken.

Ik vind het echt opvallend dat je dit ervaart. Ik gebruik kijken vanaf het begin zo ongeveer dagelijks en heb echt nog nooit 1 keer een probleem gehad hiermee. Maar goed, ik ervaar de andere problemen (op de bekende snelle beelden na) ook niet die hier veel genoemd worden. Nu kan het zijn dat mijn setup geweldig is (en ik geef wel toe, die is best OK in mijn ogen) of dat ik geluk heb, maar daar geloof ik beiden niet zo in eigenlijk. Wat jij beschrijft had ik in het verleden regelmatig op een Raspberry Pi met een browser in combinatie met KPN webTV. Maar dat was wel te verklaren door het minimale device (Rpi) en locatie (camping, internet via telefoon hotspot).

Overigens biedt KPN een prima TV platform. Dat is het enige wat ik miste aan mijn KPN DSL die ik had (maar de 100/10 Mbit was dan weer heel naar traag). Het TV platform van Delta was zodanig slecht dat ik dit juist eruit heb gegooid voor NLZiet en daar ben ik dan weer zeer tevreden mee eigenlijk. Houd er wel rekening mee dat KPN steeds meer moet blokkeren van de commerciële zenders, ik weet niet of je daar nog RTL kan doorspoelen in opnames of bij begin gemist.

• Drardollan
Overigens heb ik net als anderen hier een melding gedaan van de bekende problemen met snelle beelden. Hoewel het acceptabel is voor mij (ik ben niet heel kritisch, dus hecht daar niet teveel waarde aan) vind ik eigenlijk dat dit beter moet lopen. Ik ervaar het zelf nog wel eens bij Studio Sport en het was voor mij het melden waard.

Heb als antwoord gekregen dat het doorgezet is naar de technische afdeling, het probleem bekend is en ze hard werken aan een oplossing. Hopelijk draagt mijn melding ook bij aan de prioriteit :)

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
Apple TV.
Gisteren per e-mail mijn beklag gedaan over de sortering van ‘Mijn series’. Reden: De series met nieuwe afleveringen staan sinds kort niet meer bovenaan.
Helemaal duidelijk, dat horen we van meer gebruikers. We hebben het intern gemeld en er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren.
Nu zie ik toevallig vandaag dat er een update is gedaan, 5.13.0. ‘Mijn series’ is weg uit het bovenste menu en daarvoor in de plaats is ‘Mijn lijst’ gekomen.
Met 4 tabbladen: Nieuw in mijn series, Mijn series, Kijk later, Kijkgeschiedenis.
De sortering van Mijn series is nog steeds ruk, maar ‘Nieuw in mijn series’ voegt dan wel weer wat toe. Work in progress zullen we maar denken…

[ Voor 11% gewijzigd door Martinique op 11-11-2025 23:32 ]

• jigalvh
'Nieuw in Mijn Series' heeft nog steeds de onhandige eigenschap dat daar de meest recente nieuwe aflevering staat. Steeds vaker komen hele seizoenen in een keer beschikbaar (of per twee afleveringen uitgezonden) en dan staat daar niet de volgende aflevering die je nog moet kijken, maar de nieuwste (dus bijv. de seizoensfinale)
Samen met het nog steeds "vergeten" welke programma's gekeken zijn is het nog steeds erg onoverzichtelijk.

• sewer
  • Nu online
Wat me ook opvalt (naast het probleem met stotteren als ik live kijk, en wat redelijk op te lossen is om 5 seconden vertraagd te kijken), is dat subtitles niet zo goed werkt. Ik heb dat altijd aanstaan (al kan ik ook wel zonder), maar bijv. Lubach terugkijken is zonder subtitle. Zal vanavond eens kijken of in videoland hetzelfde euvel speelt, weet zeker dat voorheen dat programma wel ondertiteld was wanneer je terugkeek.

En was gisteren random aan het browsen in de app, en toen werd mij predator en dredd aanbevolen om te kijken (kwam van RTL9 blijkbaar), en die Dredd was ook zonder ondertiteling. Nu kijk ik nooit RTL9, maar kan me niet voorstellen dat zij die Amerikaanse films zonder ondertiteling uitzenden...

Heb het trouwens wel vaker dat random NPO-programma's geen ondertiteling hebben, en andere weer wel.

• eymey
huiz schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:51:
Bij ons waren haperingen misschien te wijten aan een grote gietijzeren kachel die naast de tv staat. Ik heb nu een repeater in de muur geprikt zodat er tussen modem, repeater en tv een driehoek ontstaat waar de kachel geen blokkade meer kan vormen. Gaat al een heel stuk beter nu.
Toch wel echt bijzonder dat zulke storingsfactoren tegenwoordig zo'n direct merkbare impact op de live streams hebben.

Dan moeten ze tegenwoordig toch wel echt héél erg 'realtime' willen streamen, met zo weinig mogelijk buffer. Ja, dan heeft welke kleine 'micro-verstoring' in de data flow inderdaad meteen z'n effect. Dat lijkt me bij "OTT" (over internet) TV toch echt niet handig. Het is niet voor niets dat bv. KPN voor de lineaire streams naar hun STB's nog steeds gebruik maakt van een apart VLAN aan de WAN zijde, om multicast overheen te doen (ok, dat is ook gewoon kwestie van bandbreedte besparen omdat het kan).

Het kan heel goed zijn, ook bij mensen die bv. bij een speedtest zeggen dat ze 600/600 halen, dat op een paar niveaus lager in het OSI model er toch het een en ander niet lekker zit, packets gedropt worden, of wat dan ook. Waarbij TCP retransmits dat met de huidige apparatuur heel snel en bijna ongemerkt kunnen gladstrijken, waar sommige streaming technieken dat niet zo goed kunnen.

Ik krijg toch steeds meer de neiging om eens even mijn google TV streamer aan een switch te hangen die port mirroring ondersteunt, en dan met Wireshark gaan kijken wat er nou precies gebruikt wordt en of er iets zichtbaar mis gaat op l3/l4 niveau. Ook ik ervaar, ondanks wat ik een pagina of wat geleden meldde, nu toch ook wel die buffering bij live TV. Die buffering rond de eerste 10de seconde snap ik nog deels, want dat is wrs het switchen naar de best beschikbare kwaliteit. Maar dat ging vroeger ongemerkt.

"PCAP, or it didn't happen" :+
hoakz schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:58:
[...]

Waarschijnlijk zal sowieso de kwaliteit van KPN Glas (als je met settopbox kijkt) een stuk beter zijn. Maar 'betere' of 'meer' mogelijkheden? Betwijfel het. Bij geen enkele aanbieder kan je zo lang terugkijken als bij NLZiet. Maar als je eigenlijk altijd binnen het 'window' van live kijken, begin kijken of X weken terugkijken blijft, zal het mogelijk beter zijn :)

Aan de andere kant, als jouw problemen worden veroorzaakt door 1 of andere weirde incomopatibiliteit met Windows 11 (wat zo lijkt te zijn als ik ervaringen van anderen met Windows 10 en Linux zie), dan heb je kans dat bij kijken via de PC bij KPN, je dezelfde problemen krijgt. Want ook daar zullen zaken als DRM en mogelijk dezelfde streamingtechniek gebruikt worden. En ja, het klinkt onlogisch dat alleen "live uitzending vanaf het begin" terugkijken een probleem zou zijn en "echt live" of "on demand" niet, maar het zal je nog eens kunnen verbazen dat daar echt andere streamingmechanismen voor worden gebruikt en dat dat dus specifieke problemen kan geven.

Toen ik 5 jaar geleden bij Canal Digitaal zat kwam lineaire TV over IGMP multicast, kijken vanaf het begin via UDP streams geïnitieerd met RTSP (incl nodige firewall/connection tracking gezeik met gebruik eigen router) en On Demand via TCP sessies.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 12-11-2025 11:28 ]

• Penthe
Met de Mi Box was het bufferen en een enkele foutmelding voledig verholpen met het legen van de cache. Het verschil aan data stream was de oorzaak waardoor de buffer het niet meer aankon omdat te klein. Het legen van de cache wiped de oude data waardoor weer genoeg ruimte. Vrijdag voetbal en dan maar zien of dat nog een blokkendoos is.

[ Voor 3% gewijzigd door Penthe op 12-11-2025 23:26 ]

• Palomar
  • Niet online
Penthe schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:25:
Met de Mi Box was het bufferen en een enkele foutmelding voledig verholpen met het legen van de cache. Het verschil aan data stream was de oorzaak waardoor de buffer het niet meer aankon omdat te klein. Het legen van de cache wiped de oude data waardoor weer genoeg ruimte. Vrijdag voetbal en dan maar zien of dat nog een blokkendoos is.
interessant, je bedoelt dan de cache van de NLZiet app legen?

Ik heb nu steevast bij vziw elke zender dat je bij van kanaal wisselen (bij live tv) na een paar seconden even een buffer-cirkeltje in beeld krijg voor 2 seconden en daarna kun je wel een hele tijd prima kijken.

• ratzz
Palomar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:48:
[...]

interessant, je bedoelt dan de cache van de NLZiet app legen?
...
Vaak is het eerste advies van NLziet om de app helemaal opnieuw te installeren, ook na een update. Maar de cache legen zal hetzelfde doen lijkt mij.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Palomar schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:48:
Interessant, je bedoelt dan de cache van de NLZiet app legen?

Ik heb nu steevast bij vziw elke zender dat je bij van kanaal wisselen (bij live tv) na een paar seconden even een buffer-cirkeltje in beeld krijg voor 2 seconden en daarna kun je wel een hele tijd prima kijken.
Mij overkomt hetzelfde (Android TV V14), ik vind het niet echt een groot probleem. Ze draaien waarschijnlijk nog steeds aan de knoppen om het te optimaliseren (hoop ik) ;)

Testing, one, two ...

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:57:
[...]

Mij overkomt hetzelfde (Android TV V14), ik vind het niet echt een groot probleem. Ze draaien waarschijnlijk nog steeds aan de knoppen om het te optimaliseren (hoop ik) ;)
Ze draaien al 3 maanden aan de knoppen. Zullen onderhand wel versleten zijn :)

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-11 09:51
Ik kan nu plotseling de reclames op bbc_nl niet meer doorspoelen, komt dat door het verschil in premium en extra, of heeft iedereen dat nu ?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
Ik geloof dat er een verschil is tussen programma's uit de gids kijken en live uitzending. Bij live kun je wel doorspoelen na pauzeren, bij terugkijken uit de gids (max 7 dagen) kun je niet doorspoelen na 10min ofzo van het begin het programma.

• Penthe
Niet veel problemen bemerkt met voetbal maar eigenlijk vrijwel geen closeup beelden waarbij het fout gaat op 2 na waardoor het blokkendoos effect nog altijd bestaat. Verder verschrikkelijk een elftal wat erg veel geld verdiend en er niet eens voor gaat en meer stilstaat dan voetbal speelt. Saaier voetbal is vrijwel onmogelijk. en helemaall nul inzet om te winnen. Heb wedstrijd zonder andere problemen kunnen kijken geen buffer gedoe dus.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Penthe schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 00:35:
Niet veel problemen bemerkt met voetbal maar eigenlijk vrijwel geen closeup beelden waarbij het fout gaat op 2 na waardoor het blokkendoos effect nog altijd bestaat. Verder verschrikkelijk een elftal wat erg veel geld verdiend en er niet eens voor gaat en meer stilstaat dan voetbal speelt. Saaier voetbal is vrijwel onmogelijk. en helemaall nul inzet om te winnen. Heb wedstrijd zonder andere problemen kunnen kijken geen buffer gedoe dus.
Hier ook geen problemen ervaren, alleen zag je inderdaad bij een aantal close ups dat het een blokkenfestijn was.

• ariegt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02:27
draait hier als geolied machientje via de PC . alleen subs begrijp ik niks van, enorme lettertype met donkere achtergrond niet op elk kanaal maar zeer vervelend en niet te veranderen
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste