Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remuzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:20
Goedemiddag, even een vraag over een vage constructie van Ziggo met gratis ESPN. Mijn abonnement verloopt binnenkort. Een medewerker van Ziggo belde me om te zeggen dat ze een aanbod hadden voor verlengen, 3 maanden 10 euro korting en vervolgens ESPN voor 6 maanden gratis ("en dan kan ik dat eventueel nog later verlengen"), was de tekst. Daar ging ik niet op in omdat ik de aanbieding niet goed genoeg vond.

Maarrr, nu zelf opnieuw contact opgenomen en "gedreigd" met opzeggen. Kreeg nu dus een andere medewerker aan de lijn. Vervolgens werd het 6 maanden de helft van de prijs + EPSN voor 12 maanden gratis, waarvan de eerste 6 maanden direct. En voor de andere 6 maanden moest ik dan bellen over een half jaar, dan konden ze dat weer activeren. "Ik heb hiervoor een aantekening gemaakt in uw profiel".

Ik vond dat een vrij rare gang van zaken, maar omdat die andere medewerker ook met zoiets dergelijks begon vroeg ik me af of dit inderdaad beleid is. Of dat callcenter-medewerkers een leuk constructietje hebben bedacht onder het mom: over een halfjaar werk ik daar toch niet meer?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:01
Remuzzz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:45:
...
Ik vond dat een vrij rare gang van zaken, maar omdat die andere medewerker ook met zoiets dergelijks begon vroeg ik me af of dit inderdaad beleid is. Of dat callcenter-medewerkers een leuk constructietje hebben bedacht onder het mom: over een halfjaar werk ik daar toch niet meer?

Wat denken jullie?
Neen, dat laatste klopt volgens mijn ervaring niet. De reden die mij daarvoor gegeven is, is dat "de medewerker van dienst"/"het systeem" dat maximaal 6 maanden gratis kan geven. Andere medewerkers "hoger in de boom" kunnen misschien wel die 12 maanden aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kujinshi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:19:
[...]

Ze konden het wel nu doen, maar dan verdween de korting ook. En geld is mij belangrijker dan extra snelheid.
Ik weet niet over welke korting we het nu hebben. De meeste kortingen blijven gewoon staan. Er kunnen wel kortingen zijn met specifieke voorwaarden en dan vervalt deze. Welke korting had je gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Jay-B Toen ik bij een nieuw jaar contract korting (9 maanden 10 euro) kreeg stond in de voorwaarden dat die kwam te vervallen bij elke wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@W1ck1e Dit is geen korting welke vervalt bij een pakketwijziging. Hetzelfde geldt voor 9 × 50% van @meesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jay-B schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:31:
@W1ck1e Dit is geen korting welke vervalt bij een pakketwijziging. Hetzelfde geldt voor 9 × 50% van @meesje.
Dan moet ik dat nog eens goed nalezen.

edit: Ik denk dat de korting vervalt:

Uit de "Actievoorwaarden Ziggo" pdf
Artikel 5 – Korting op de abonnementsprijs
• Korting op de abonnementsprijs geldt enkel voor de pakketten die zijn aangegeven in het Actie-aanbod.
• Per Abonnement wordt slechts één Korting op de abonnementsprijs toegekend.
• Na de duur van de Korting betaalt de Klant de reguliere abonnementsprijs, behoudens prijswijzigingen of inflatiecorrecties conform de Algemene Voorwaarden.
• Korting op de abonnementsprijs geldt alleen op de abonnementsprijs, maar niet op verbruik en extra opties naast de afgenomen diensten.
• De Korting vervalt indien de Klant het Abonnement opzegt of wijzigt, op de datum dat de opzegging of de wijziging in werking treedt.

[ Voor 60% gewijzigd door W1ck1e op 04-03-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:57
Kreeg vandaag een belletje van Ziggo om te zien of alles naar wens was en of ze iets voor mij kunnen betekenen.
Ze mochten mij natuurlijk een aanbieding doen van €10 euro korting voor 9 maanden, maar daar komt dan bij dat ik een contract afsluit van 24 maanden.
Ik heb er 12 maanden van kunnen maken maar nog niks bevestigd,is het slim om dit te doen,ben verlopig niet van plan om over te stappen omdat ik al jaren zonder problemen bij ziggo zit?
Het lijkt erop dat Ziggo klanten vast probeert te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:19:
Kreeg vandaag een belletje van Ziggo om te zien of alles naar wens was en of ze iets voor mij kunnen betekenen.
Ze mochten mij natuurlijk een aanbieding doen van €10 euro korting voor 9 maanden, maar daar komt dan bij dat ik een contract afsluit van 24 maanden.
Ik heb er 12 maanden van kunnen maken maar nog niks bevestigd,is het slim om dit te doen,ben verlopig niet van plan om over te stappen omdat ik al jaren zonder problemen bij ziggo zit?
Het lijkt erop dat Ziggo klanten vast probeert te houden.
Zat je aan het eind van je contract ?
9 maanden 10 euro bij een nieuw 12 maanden contract is wat mij betreft prima (en dat schrijf ik niet omdat ik dat ook heb en anderen niet meer gun).
Als ze mij nu zouden bellen zou ik twijfelen. Ik zit nu in de versnelde xxl en zou graag overstappen naar Wifi Middel want die 100 Mbit lever ik graag in voor het prijsverschil.
Mijn insteek is dat wanneer zij bellen, zij iets willen, en ik voorwaarden kan stellen.
Dus misschien is er voor jou meer mogelijk door aanpassing van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Nee ben meer dan 20 jaar klant en kreeg spontaan een telefoontje,denk dat ze bang zijn dat de vaste klante gaan lopen en ze op deze manier de klant nog zeker voor 24 maanden vast houden.

het is 24 maanden contract en de eerste 12 maanden €10 korting per maand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UmVtsznkLHpQrfA8QVYjt41XpSI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NYXLxsCpUUZC258gvtqEw5E1.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door DoubleDutch op 05-03-2025 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:33:
Nee ben meer dan 20 jaar klant en kreeg spontaan een telefoontje,denk dat ze bang zijn dat de vaste klante gaan lopen en ze op deze manier de klant nog zeker voor 24 maanden vast houden.
Oh dat zijn ze niet hoor... kon als vaste klant 6x een tientje korting krijgen als ik een jaar zou verlengen. Nee, dank je, die mogen ze steken waar de zon niet schijnt. Ik ga het via de andere weg doen. Eerst nog even een goede router (verdien ik met de korting het eerste nieuwe jaar ook wel weer terug) en dan ga ik opzeggen zodat ik met de draadloze apparatuur niet vast zit aan het modem van welke provider dan ook.

Gelijk vanochtend mijn abonnement teruggezet naar 400/40 (zonder er een jaar aan vast te zitten). Natuurlijk viel daarbij de test Mini van het abonnement, dus ik heb ook de good old Next weer neergezet.

Nummerportering staat nu op 40% en is dus aangevraagd bij Ziggo. Als ik op deze manier geen korting krijg, dan maar op de andere manier. Vriendin kijkt de komende maand nog wat opnames af die echt niet gemist kunnen worden, daarna heb ik toestemming van de baas en dan de sprong in het diepe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
Remuzzz schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 16:45:
Goedemiddag, even een vraag over een vage constructie van Ziggo met gratis ESPN. Mijn abonnement verloopt binnenkort. Een medewerker van Ziggo belde me om te zeggen dat ze een aanbod hadden voor verlengen, 3 maanden 10 euro korting en vervolgens ESPN voor 6 maanden gratis ("en dan kan ik dat eventueel nog later verlengen"), was de tekst. Daar ging ik niet op in omdat ik de aanbieding niet goed genoeg vond.

Maarrr, nu zelf opnieuw contact opgenomen en "gedreigd" met opzeggen. Kreeg nu dus een andere medewerker aan de lijn. Vervolgens werd het 6 maanden de helft van de prijs + EPSN voor 12 maanden gratis, waarvan de eerste 6 maanden direct. En voor de andere 6 maanden moest ik dan bellen over een half jaar, dan konden ze dat weer activeren. "Ik heb hiervoor een aantekening gemaakt in uw profiel".

Wat denken jullie?
Bijzonder dit. Ik heb ook meerdere keren gebeld, maar ik kreeg die korting van jou niet. Max 6 maanden 10 euro korting op een jaarcontract. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

Verder kan je hen wel vertrouwen mbt ESPN. Ik heb dat ook gehad en als je over half jaartje belt dan activeren zij ESPN direct voor je. Dat ging erg gemakkelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door hotymoty op 05-03-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:28:
Mijn insteek is dat wanneer zij bellen, zij iets willen, en ik voorwaarden kan stellen.
Dus misschien is er voor jou meer mogelijk door aanpassing van het contract.
Er is schijnbaar sowieso een wettelijke verplichting om klanten te informeren als een vast contract is afgelopen en mogelijk te informeren over andere / goedkopere opties. Als Ziggo om die reden belt dan zullen ze dat dus niet doen omdat ze iets van je willen, maar omdat het wettelijk moet.
Maar in dit specifieke geval schijnbaar niet aan de orde, dat het contract recentelijk is afgelopen of bijna afloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:33:

het is 24 maanden contract en de eerste 12 maanden €10 korting per maand.

[Afbeelding]
In jouw geval zou ik dan voor dit proberen te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5jSaAsURFa_l5EtJAgEDaJeBoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BRqoLBiOCAXEmgPS9bG0WDoU.png?f=fotoalbum_large

Overstappen naar Wifi Middel (sneller) en normale prijs lager (67 euro) dan de normale prijs (71,75 euro) van jouw aanbieding. Dus als je dan dat 10tje korting behoudt ben je nog goedkoper en sneller uit.

"Sport compleet" gratis zal wel een brug te ver zijn.

@RobertMe Met mijn insteek kom ik ook wel eens van een koude kermis thuis, maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 05-03-2025 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:47:
[...]

In jouw geval zou ik dan voor dit proberen te gaan:

[Afbeelding]

Overstappen naar Wifi Middel (sneller) en normale prijs lager (67 euro) dan de normale prijs (71,75 euro) van jouw aanbieding. Dus als je dan dat 10tje korting behoudt ben je nog goedkoper en sneller uit.

"Sport compleet" gratis zal wel een brug te ver zijn.

@RobertMe Met mijn insteek kom ik ook wel eens van een koude kermis thuis, maar niet geschoten is altijd mis.
Ah thx voor de tip. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Succes, echter geen garantie ;)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 05-03-2025 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een kleine tip: bel met het eerder gedeeld 088 nummer. Je krijgt dan ongetwijfeld een betere verlengdeal dan 9x10 euro. Op basis van het verleden zou ik dit een beetje magertjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:07:
Een kleine tip: bel met het eerder gedeeld 088 nummer. Je krijgt dan ongetwijfeld een betere verlengdeal dan 9x10 euro. Op basis van het verleden zou ik dit een beetje magertjes vinden.
Precies, ik kreeg 12 maanden voor 10 euro en daarna voor het volle pond. Dat is dus 12 maanden 38 euro korting.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verleden zegt weinig over het heden. Waar 2, 3 jaar terug €20 voor 6 maanden bij een jaarcontract en zowel €35 als een langere periode mogelijk was lijkt intussen €10 voor "50% van de contractduur" toch wel de standaard te zijn. Inclusief dus dat ze 2, 3 jaar terug niet eens een tweejarig contract hadden en ze nu eigenlijk altijd daar naar pushen. Zelfs zonder dat daar een echt hogere korting tegenover staat, alleen dat bij het dubbel zo lange contract de korting ook dubbel zo lang is (50% contractsduur). Je kunt dus alleen gokken op dat na een jaar de korting nog lager zou zijn waardoor een tweejarig contract voordeliger is dan 2x een jaar. Maar voor hetzelfde geldt is een jaar later de korting wel hoger en was 2x een jaar wel voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Het verleden zegt weinig over het heden. Waar 2, 3 jaar terug €20 voor 6 maanden bij een jaarcontract en zowel €35 als een langere periode mogelijk was lijkt intussen €10 voor "50% van de contractduur" toch wel de standaard te zijn. Inclusief dus dat ze 2, 3 jaar terug niet eens een tweejarig contract hadden en ze nu eigenlijk altijd daar naar pushen. Zelfs zonder dat daar een echt hogere korting tegenover staat, alleen dat bij het dubbel zo lange contract de korting ook dubbel zo lang is (50% contractsduur). Je kunt dus alleen gokken op dat na een jaar de korting nog lager zou zijn waardoor een tweejarig contract voordeliger is dan 2x een jaar. Maar voor hetzelfde geldt is een jaar later de korting wel hoger en was 2x een jaar wel voordeliger.
Je bent wel altijd de vrolijke noot hier he. :)
Heb je zelf al ervaring met het bellen naar het 088 nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:17:
[...]

Ik kom hier niet voor de vrolijke noot, maar voor de informatie. De berichten van @RobertMe zijn dan prima, niet foutloos. Maar volgens mij waardevol en respectvol. Geen gescheld op bedrijven en andere personen. Dat zouden er meer moeten doen.

Voor vermaak ga ik wel naar het theater.
En ja, ik heb je smiley gezien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Ik kom hier niet voor de vrolijke noot, maar voor de informatie. De berichten van @RobertMe zijn dan prima, niet foutloos. Maar volgens mij waardevol en respectvol. Geen gescheld op bedrijven en andere personen. Dat zouden er meer moeten doen.

Voor vermaak ga ik wel naar het theater.
En ja, ik heb je smiley gezien ;)
Ik wil alleen maar aangeven dat er meer uit te halen is en ook meer dan RobertMe schetst.
Volgens mij beticht ik hem toch niet van schelden of respectloos gedrag? Dat maak jij er nu opeens van. Ik merk alleen op dat hij meer een donkere bril op heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik wil alleen maar aangeven dat er meer uit te halen is en ook meer dan RobertMe schetst.
Volgens mij beticht ik hem toch niet van schelden of respectloos gedrag? Dat maak jij er nu opeens van. Ik merk alleen op dat hij meer een donkere bril op heeft.
Nee hoor, het was niet mijn bedoeling dat ik jou verweet dat jij Robert beticht van schelden. En trouwens ook niet dat jij scheldt. Bij dat gedrag denk ik eerder aan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:17:
[...]

Niet met het 088 nummer. Wel met gewoon de klantenservice bellen. En dat leverde toen beide keren €20 voor 6 maanden op. In lijn met de kortingen die in dezelfde periode anderen in dit topic meldde. Hetzelfde als dat het merendeel nu kortingen van €10 voor 6 of 12 maanden (bij een- of tweejarig contract) melden. Dus €10 korting voor 9 maanden is in lijn met anderen alleen karig in dat het 12 maanden zou kunnen zijn. Iets dat @DoubleDutch er "ook van kon maken" (zijn woorden). En dat Ziggo iets lager inzet en je nog eens "kan echt niet meer?" moet vragen is ook standaard (incl. "met manager overleggen").

Dus ja, €10 voor 12 maanden bij 24 maanden contract is weinig als je langer terug kijkt. Maar vergeleken met kortingen die anderen hier het afgelopen jaar hebben gemeld wel de standaard tegenwoordig. En ja, er zijn er die nu een hogere korting krijgen, maar dat gold 2 jaar geleden ook al. Waarom anderen die hogere korting krijgen is gissen. Maar de kans is wel groot dat glasvezel daar al beschikbaar is. Iets dat voor mij niet het geval is. Behalve die spriet van Delta die al 2 jaar aan de voorgevel uit de grond steekt, maar zelfs de 3 jaar terug aangemelde klanten nog geen werkende verbinding daar over krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:41:
En ja, er zijn er die nu een hogere korting krijgen, maar dat gold 2 jaar geleden ook al. Waarom anderen die hogere korting krijgen is gissen. Maar de kans is wel groot dat glasvezel daar al beschikbaar is. Iets dat voor mij niet het geval is.
Glasvezel is hier beschikbaar, alleen KPN niet. Nu lees ik echter dat Solcon een dochter van KPN is (en ook als zodanig aangeraden wordt op de site van KPN) en Solcon hier wel beschikbaar is met 1Gb/s op het netwerk van Delta. Ik weet alleen niet hoe het met TV zit. Echt alles van KPN of rebranded naar Solcon. Stiekem hoop ik nog steeds erop dat Glaspoort hier het netwerk van Delta overneemt, maar goed, dat zal wel weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Man, man doorgaans tevreden over Ziggo hoor. Het werkt, is snel, is betrouwbaar. Dus waarom klagen?

Nou, als je eind vorig jaar overstapt van een particuliere naar een zakelijke aansluiting. Opzeggen geen niet vanzelfsprekend, maar ach kan gebeuren. Expres nieuw abonnement afgesloten op een nieuwe (bedrijfs)naam en ander rekeningnummer. Wel zelfde adres, maar zou aan de kant van Ziggo niet uit moeten maken.
Je krijgt weer een doos met nieuwe spullen, alles is plug&play. Ook geen klagen.

Het oude spul moet je terug sturen. Mag je zelf een doos voor regelen of "even" bellen. Bellen dan maar, geen probleem wordt toegestuurd. Niets ontvangen.
Paar weken later nogmaals bellen. De incasso's lopen door, terwijl mijn abonnement al is gestopt en de nieuwe is ingegaan. De factuur voor het nieuwe abonnement ontving ik maar niet.
Incasso gestorneerd, want onterecht. Krijg je een mail dat als ik betalingsproblemen heb, ik contact op kan nemen voor een betalingsregeling. Ik had inderdaad moeite met betalen, want het abonnement was al gestopt.

Nog maar een keer bellen dan. Ja nee, foutje. U hoeft niet te betalen, u krijgt zelfs nog geld terug!
Ah fijn, stuur het overzichtje even toe graag want de online omgeving hoort al bij mij nieuwe abonnement en daar zie ik dus niets meer van het vorige abonnement. Komt goed, gaan we doen.
Oh en stuur nog even een retourdoos, want ik wil graag de spullen terugsturen. Gaan we ook doen. Fijn!

Weer niets ontvangen, geen doos en ook geen geld. Inmiddels wel een mailtje met drie bedragen die in rekening worden gebracht. Facturen kan ik online in zien....... niet dus, want die staan in de omgeving van mijn oude abonnement waar ik niet meer bij kan.
Weer bellen. Ah nee, foutje. U kunt het nog terugsturen, we sturen een doos toe. De facturen worden gecrediteerd, u krijgt nog geld terug.
Inmiddels wel een factuur horende bij het nieuwe abonnement binnen, gelijk voor drie maanden. Prima, dat loopt dus wel.

Gisteren appje van de bewoners van onze oude woning. Er is hier een retourdoos van Ziggo bezorgd met jullie naam er op. Ah ja, daar zat ik al weer een week of twee op te wachten.
Let wel, daar wonen we al drie jaar niet meer en het laatste jaar (misschien zelfs twee) hadden we daar niet eens Ziggo! 8)7

Hoe krijgen ze het voor elkaar...
Ik ben best begripvol hoor, snap dat niet alles altijd goed kan gaan. Als het maar goed opgelost wordt. Ik heb echter zo'n bloedhekel aan het bellen, de menu'tjes, de wachttonen, medewerkers die het net niet snappen, in de wacht gezet worden, valt er ook nog eens een verbinding weg zo af en toe....

Nu heb ik nog het geluk dat ik veel thuis werk en zoiets even in een verloren momentje kan doen of de telefoon naast mij neer kan leggen. Hoe doen mensen dat die alleen in hun pauze dit soort belletjes kunnen doen?

Lief dagboek, bedankt voor het lezen. Ik ben een stukje frustratie kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
@B-Real :(:)

Het zal je werk maar zijn... dat je alles recht moet zetten wat anderen verpesten met hun onkunde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
CreativeS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:59:
@B-Real :(:)

Het zal je werk maar zijn... dat je alles recht moet zetten wat anderen verpesten met hun onkunde :)
Nou, dan ben je wel verzekerd van een baan. Dat is ook wat waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:03:
Nou, dan ben je wel verzekerd van een baan. Dat is ook wat waard. ;)
Dat plezier vervliegt snel dunkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Succes, echter geen garantie ;)
Ik krijg andere bedragen te zien? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4BxM_tnl-P4UCH5f5-baNuBBc8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kLQMWQ2uU5778HwTrzPSwmLc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Nee hoor, het was niet mijn bedoeling dat ik jou verweet dat jij Robert beticht van schelden. En trouwens ook niet dat jij scheldt. Bij dat gedrag denk ik eerder aan anderen.
Ah ok, gelukkig. :)
Ik denk dat mijn eerdere opmerking erg gebaseerd is dat ik een gevoel heb dat Ziggo het in dit topic nooit goed kan doen. Neem bv de prijsverlaging, ook dan was er weer gezeur. Zelfs totaaltv heeft recentelijk aardig wat positieve berichten geplaatst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Vast bellen is in mijn plaatje niet meegenomen. Lijkt 5 euro te schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:38:
Ah ok, gelukkig. :)
Ik denk dat mijn eerdere opmerking erg gebaseerd is dat ik een gevoel heb dat Ziggo het in dit topic nooit goed kan doen. Neem bv de prijsverlaging, ook dan was er weer gezeur. Zelfs totaaltv heeft recentelijk aardig wat positieve berichten geplaatst. :)
Maar positief zijn over Ziggo garandeert ook geen trouwe klantenkorting :) En kom op, zolang het werkt is alles goed. Zodra je ook maar iets wijzigt... hell, tig producten testen ook niet... van algemene toegankelijkheid tot nieuwe apparatuur... je doet het natuurlijk voor het leuke, maar ik ga er minder energie insteken. Straks met twee klantnummers is het toch niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:38:
...
Zelfs totaaltv heeft recentelijk aardig wat positieve berichten geplaatst. :)
Ongelofelijk, als je we nu al niet meer zeker zijn van het afkraken van Ziggo door Totaal tv, wat blijft er dan nog over ? Triester dan de "nieuwtjes" zelf zijn veel van de reacties daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:09:
Ongelofelijk, als je we nu al niet meer zeker zijn van het afkraken van Ziggo door Totaal tv, wat blijft er dan nog over ? Triester dan de "nieuwtjes" zelf zijn veel van de reacties daar.
Het moet niet gekker worden... lifechanging.

Ik ga maar eens kijken naar de voortgangsbalk bij het uploaden van een bestand van 9.2GB met 40Mb/s ipv 100Mb/s. Misschien een banner maken om aan te moedigen of zo. Ze zeggen dat het 30 minuten in beslag zou moeten nemen, maar ik heb de snelheid nog niet boven de 20Mb/s gezien... :O

[ Voor 10% gewijzigd door CreativeS op 05-03-2025 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:09:
[...]

Haha, af en toe maak ik de fout om de reacties te lezen. Niveau Facebook zeg maar. Het zijn gewoon je landgenoten hè? Of misschien zelfs je buurman. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik had met het 088 nummer gebeld maar die gaf aan dat dit alleen voor de mensen was die bij de speciale actie horen. Bij retentie niet verder dan 6 x 10 euro daar blijven we niet voor als je bij KPN 6 maanden voor 35 kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
CreativeS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:13:
[...]

Het moet niet gekker worden... lifechanging.

Ik ga maar eens kijken naar de voortgangsbalk bij het uploaden van een bestand van 9.2GB met 40Mb/s ipv 100Mb/s. Misschien een banner maken om aan te moedigen of zo. Ze zeggen dat het 30 minuten in beslag zou moeten nemen, maar ik heb de snelheid nog niet boven de 20Mb/s gezien... :O
Ik heb een vuistregel gebaseerd op ongeveer 1000 seconden per kwartier:
8 Mbit per seconde is ongeveer 8 GBit per kwartier
dus 40 Mbit per seconde => 40 Gbit per kwartier, 5 GByte per kwartier, dus die 30 minuten klopt wel ongeveer. Maar met 20 Mbit wordt het eerder een uur (of later) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edebee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Ik had met het 088 nummer gebeld maar die gaf aan dat dit alleen voor de mensen was die bij de speciale actie horen. Bij retentie niet verder dan 6 x 10 euro daar blijven we niet voor als je bij KPN 6 maanden voor 35 kan zitten.
Oei, 6x10 vind ik best karig. Ik weet niet bij welk abonnement. Maar ik betaal nu iets meer dan 70 euro (wel nog 50% korting), maar 10 euro korting op een bedrag van 70+ euro…. Dan stap ik wel weer over naar Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
H92! schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:07:
De internetabonnementen zijn veranderd bij Ziggo en vervangen de huidige:
Wifi Start € 39,50 per maand - 100/25
Wifi middel € 47,50 per maand - 400/40
Wifi groot € 55,- per maand - 1000/100
"Wifi middel en groot" vind ik zo'n kinderlijke naam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:05:
[...]

Vast bellen is in mijn plaatje niet meegenomen. Lijkt 5 euro te schelen.
Maar dat zit er standaart in toch en kun je niet weg laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:20:
Oei, 6x10 vind ik best karig. Ik weet niet bij welk abonnement. Maar ik betaal nu iets meer dan 70 euro (wel nog 50% korting), maar 10 euro korting op een bedrag van 70+ euro…. Dan stap ik wel weer over naar Odido.
Bij zowel Wifi Middel als Wifi Groot met TV Max kreeg ik als bestaande klant niet meer dan een tientje per maand. Zes keer bij een jaar en tien keer bij twee jaar. Het is echt niet meer zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:26
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:20:
[...]

internet XXL 500/40 en Tv complete met een extra next mini. Nu betaal ik 76,50 p/m , als ik overstap naar KPN 1000/1000 incl tv met extra kastje en opnemen dan betaal ik de eerste 6 maanden 44,99 p/m .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:23:
Maar dat zit er standaart in toch en kun je niet weg laten?
Zit er niet vast bij hoor... is een losse module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
hotymoty schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Bijzonder dit. Ik heb ook meerdere keren gebeld, maar ik kreeg die korting van jou niet. Max 6 maanden 10 euro korting op een jaarcontract. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Bel elk jaar bijna en krijg niks voor elkaar volgens mij sta ik op een geen korting geven Lijsje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
CreativeS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:24:
[...]

Zit er niet vast bij hoor... is een losse module.
Hmmmm vreemd zie deze nergens staan om weg te laten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:23:

Maar dat zit er standaard in toch en kun je niet weg laten?
Volgens mij kan je dat uitzetten. Of anders zet je het niet aan. Ik deed alsof ik de buurman was, die heeft geen ziggo. En ik begon met Internet & TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Laat maar,al gevonden.
je kunt kiezen voor alles-in-1 of Tv en Internet en dan kom ik op € 67

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:26:
Hmmmm vreemd zie deze nergens staan om weg te laten :?
Moet je overstappen op Internet en TV. Dus enkel Wifi Whatever + TV Whatever.

Bellen kost 5 euro per maand. Bij alle pakketten.
Nummer wordt nu overgezet naar CheapConnect voor €8,95 per jaar ipv €60,- per jaar bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:23:
[...]

Bij zowel Wifi Middel als Wifi Groot met TV Max kreeg ik als bestaande klant niet meer dan een tientje per maand. Zes keer bij een jaar en tien keer bij twee jaar. Het is echt niet meer zoveel.
Goed om te weten.
Het duurt nog even (aug 25), maar een paar maanden voor die tijd check ik wel even wat Odido doet. Twee jaar geleden had ik bij een jaarcontract 8 maanden flinke korting (als nieuwe klant). Later zag ik volgens mij zelfs 10 maanden voorbij komen. Maar wellicht is dat ook versoberd. Ik heb nog een paar maanden de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W1ck1e schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 17:43:
[...]

Dan moet ik dat nog eens goed nalezen.

edit: Ik denk dat de korting vervalt:

Uit de "Actievoorwaarden Ziggo" pdf

[...]
Gelukkig weet ik hoe het echt zit. Deze korting vervalt niet. ;) De passage in de voorwaarden is generiek aangezien het voor sommige kortingen wel van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Jay-B schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Gelukkig weet ik hoe het echt zit. Deze korting vervalt niet. ;) De passage in de voorwaarden is generiek aangezien het voor sommige kortingen wel van toepassing is.
Ik heb geen reden om je niet te geloven. Daarvoor is ziggo namelijk niet consequent genoeg. Ik wacht echter wel tot ze mij bellen of tot dat ik buiten de kortingsperiode zit, of tot de prijsverhoging ;(

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 05-03-2025 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
Ik zoek waarschijnlijk niet goed maar ik kan via ziggo.nl alleen downgraden van Internet Elite naar Wifi Middel.
Ik zie de andere abonnementen niet.
Wat ik wilde checken is of het nieuwe "Wifi Groot" abo met 1Gb down en 100 up inderdaad 55 euro is.
Want nu betalen we 74 euro.
Dat zou wel een ERG grote prijsverlaging zijn dus ik denk dat ik iets niet goed begrijp ;)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Hoe werkt dit dan? Ik heb nu een jaarcontract Internet XXL+TV Complete Next Mini (overgenomen van de factuur :) ) voor 72,50 euro p/m, waarvan 9 maanden 50% korting. Ik betaal sinds halverwege aug ‘24 dus 36,25 euro. Wat als ik downgrade naar Wifi Middel+TV Complete voor 67 euro (met 50% korting 33,50 p/m).
Als ik nu bel voor een downgrade krijg ik nog voor de resterende twee maanden korting een bedrag van 33,50 euro gefactureerd? En dit wordt niet gezien als een nieuw contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Vortigen schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:21:
Ik zoek waarschijnlijk niet goed maar ik kan via ziggo.nl alleen downgraden van Internet Elite naar Wifi Middel.
Wat ik wilde checken is of het nieuwe "Wifi Groot" abo met 1Gb down en 100 up inderdaad 55 euro is.
Dat zou wel een ERG grote prijsverlaging zijn dus ik denk dat ik iets niet goed begrijp ;)
Ik heb xxl, en kan alleen maar wisselen naar Wifi Start & Wifi Groot. Niet naar het nieuwe abonnement dat het meest op xxl lijkt, echter veel goedkoper is (4,75 euro) en maar 100 Mbit langzamer is. Ziggo zal wel bepaalde wissels liever niet hebben. Maar dan vraag ik mij af of ze lang deze 2 prijsmodellen naast elkaar willen laten bestaan "lite, start, xxl, gigi" & "klein, middel, groot". Ik denk het eigenlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Staan er combinaties tussen die niet selecteerbaar zijn? Dan moet je even bellen of chatten met de klantenservice. Maar je moet niet vergeten dat die €74 zeker voor het complete pakket is (internet.TV)... die €55,- is echt alleen voor internet zonder TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:24:
[...]

Hoe werkt dit dan? Ik heb nu een jaarcontract Internet XXL+TV Complete Next Mini (overgenomen van de factuur :) ) voor 72,50 euro p/m, waarvan 9 maanden 50% korting. Ik betaal sinds halverwege aug ‘24 dus 36,25 euro. Wat als ik downgrade naar Wifi Middel+TV Complete voor 67 euro (met 50% korting 33,50 p/m).
Als ik nu bel voor een downgrade krijg ik nog voor de resterende twee maanden korting een bedrag van 33,50 euro gefactureerd? En dit wordt niet gezien als een nieuw contract?
Klopt. Tenzij je weer een nieuwe korting krijgt waar weer een contract aan vast zit. Alleen een wijziging in pakket zorgt niet voor een nieuw jaarcontract en de meeste kortingen blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:39
Welk 088 nummer? Dan ga ik dat morgen proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
@CreativeS Ah natuurlijk, daar zit 'm het prijsverschil in! Wij hebben inderdaad ook TV :) Dankjewel.
Ik zal eens gaan bellen met de klantenservice om te horen wat het prijsverschil tussen mijn huidige "Elite" en het nieuwe "Wifi Groot" is. Voor die 100Mb extra download hoef ik het iig niet te doen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jay-B schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:38:
[...]

Klopt. Tenzij je weer een nieuwe korting krijgt waar weer een contract aan vast zit. Alleen een wijziging in pakket zorgt niet voor een nieuw jaarcontract en de meeste kortingen blijven staan.
Dank! Gedurende een jaarcontract heb ik nog nooit mijn abo aangepast. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op maandag 3 maart 2025 @ 18:55:
Als je nog een oud UPC abo hebt incl legacy decoder zoals een Cisco DVR kan je geen gebruik maken van de nieuwe snelheden. Je moet dan ook overstappen naar een Next Mini.
Dan krijg je inderdaad de Next Mini.

Ik zou er denk ik niet zo blij meer van worden. Vanwege een abonnementswijziging via Mijn Ziggo is een Mini van het abonnement verdwenen, dus ik heb vandaag weer de Arris Next (Arris DCX960) neergezet en het blijkt wel weer dat je snel ergens aan went. Ik was echt in der veronderstelling dat het beeld met de Next Mini zich de afgelopen jaren wel verbeterd had. Ik schakel de Next in... Discovery Channel... die Next blijft voorlopig staan. Probleem is nu wel dat als ik opzeg en een nieuw contract afsluit op andere naam en IBAN, ik de Next ook kwijt ben.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 05-03-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
hotymoty schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:40:
Welk 088 nummer? Dan ga ik dat morgen proberen
el flaco in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Nummer staat ook open en bloot op de volgende pagina: https://www.ziggo.nl/campagne/welkomterug

Reken je niet rijk... ze konden weinig als je nog klant bent.

[ Voor 25% gewijzigd door CreativeS op 05-03-2025 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:21:
[...]

"Wifi middel en groot" vind ik zo'n kinderlijke naam....
In heelt engels is dat toch even kinderlijk? Met medium en large? Wel gek dat xxl langzamer is dan middel (medium) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jongetje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:54:

...
Wel gek dat xxl langzamer is dan middel (medium) 8)
Dat is dan ook niet zo. XXL is 500, Middel is 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:02:
Ja, dikke 'middel...' uh ja, wij hebben Wifi Middel.
Download met 400Mb/s is niets echt niets mis mee. De rest hou ik wel voor me :X

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Er had beter een vergelijk gemaakt kunnen worden met Groot. Maat XXL bestempel ik wel als groot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik had het blijkbaar verkeerd in mijn hoofd (of was dit lang geleden 100 of 200Mbps?).

Dan is het vergelijk met groot (large) en xxl wel van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jongetje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:53:
[...]

Ik had het blijkbaar verkeerd in mijn hoofd (of was dit lang geleden 100 of 200Mbps?).

Dan is het vergelijk met groot (large) en xxl wel van toepassing ;)
200 zou mogelijk kunnen. Met de reshuffle van 2 jaar terug is de 400Mbit/s Complete (of nouja, die was toen meen ik net in de zomer naar 500 gegaan en paar maanden later vervallen) komen te vervallen en Start XXL naar 400 gegaan. Daarvoor had je IIRC Basic op 50, Start op 100 en Start XXL op 200. Met de reshuffle is Basic vervallen en Lite geïntroduceerd op 100 en zijn Start & Start XXL naar respectievelijk 200 en 400 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jongetje schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:53:
[...]

...
En 100 en 200. Als ik mij niet vergis heb ik beide gehad. En nooit was het voor mij onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als ze nu 200, 400 en 1000 hadden, had ik (en waarschijnlijk velen) naar 200 gegaan voor 39,50 per maand.

Maar 100 is dan weer nét te sloom voor ons, dus dan dus de middelste van de proposities. Slim bedacht.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Net een hele lange telefoongesprek gehad met 2 verschillende personen.

Heb ze duidelijk gemaakt dat ik het niet eens ben met de gang van zaken als bestaande en nieuwe klant, ik had een mooi aanbod gekregen met een twee jarig abbo en de eerste 12 maanden €10 korting.
Ben jarenlang klant bij ze. 🤐

Dat zou voor mij een besparing van €120 zijn in die twee jaar.
Huidig abbonement: €71.75
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x3e0Mlxqtxi5Q8gdv8RKoDVGfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvGc1H0bBPqYInPpRwEa33vi.jpg?f=fotoalbum_large

Nu hebben ze dus op hun site voor nieuwe klanten een mooie aanbieding waarbij ik in die twee jaar een besparing van €449 + 12 maanden gratis ESPN/Ziggo Sport van €275,40 zou hebben.
Met dit abbo zou ik een verdubbeling van mijn internet krijgen en uiteindelijk maandelijks van 71,75 naar €67 gaan. 😳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hO3KruSUE7k9nWhdlbivbd8Yrds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9AjUujessByqLDdrNNMM3e3.jpg?f=fotoalbum_large

Had gezegd dat ik wil opstappen en onder mijn partner haar naam op het zelfde adres het nieuwe Ziggo abbonement wil afsluiten voor de korting,dit kon volgens haar niet omdat daar 7 maanden tussen moet zitten,had maar gedreigd met opstappen en werd meteen doorgeschakeld naar iemand anders,daar hetzelfde verhaal gedaan en opeens kon het wel,over twee dagen gaat het nieuwe abbo in,krijg over 2 dagen nieuwe apparaten toegestuurd en moet de oude apparaten terug sturen. ☺️

Nieuw abbo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coQRdNdcynAiMJ47Ag9ykA77aRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNfV3WZaeb6uxrUgz7ghyCMF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@DoubleDutch Goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 11:00
Internet Elite is 60 euro niet 74 euro tenzij je extra dingen hebt. Ik heb hetzelfde probleem dat ik alleen "Wifi" Middel kan kiezen. Misschien dat ik dat wel gewoon doe als ze minder aan mij willen verdien. Zodra hier glasvezel binnen ligt ben ik natuurlijk zo snel mogelijk weg bij die prutsers van de Ziggow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DoubleDutch schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 20:45:
Had gezegd dat ik wil opstappen en onder mijn partner haar naam op het zelfde adres het nieuwe Ziggo abbonement wil afsluiten voor de korting,dit kon volgens haar niet omdat daar 7 maanden tussen moet zitten
Dat is natuurlijk onzin. Jij verhuist en zegt het abo op, jouw partner heeft jouw woning gekocht, en... die zou dan 7 maanden geen abo kunnen afsluiten? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Dat is natuurlijk onzin. Jij verhuist en zegt het abo op, jouw partner heeft jouw woning gekocht, en... die zou dan 7 maanden geen abo kunnen afsluiten? _O-
Daarom,ik trapte natuurlijk niet in die onzin en ben blij dat het nu wel voor elkaar is, scheelt weer een paar centen. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
CreativeS schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 18:44:
[...]

el flaco in "Centraal Aanbiedingentopic V2.0"

Nummer staat ook open en bloot op de volgende pagina: https://www.ziggo.nl/campagne/welkomterug

Reken je niet rijk... ze konden weinig als je nog klant bent.
Daar is het nummer ook niet voor bedoeld. Je partner moet je laten bellen dat werkt perfect. Het is een nummer voor mensen die klant waren. Betere aanbieding ga je niet krijgen: jaarcontract! met espn123 en ziggo sport compleet en Disney plus. En 9 maanden korting. Ik gruwel van een twee jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertMe schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:10:
[...]

Het scenario dat jij beschrijft kan prima. Ze moet alleen niet dezelfde IBAN als voorheen gebruiken als ze nieuwe klant korting wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
josefine schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 05:29:
Daar is het nummer ook niet voor bedoeld. Je partner moet je laten bellen dat werkt perfect. Het is een nummer voor mensen die klant waren. Betere aanbieding ga je niet krijgen: jaarcontract! met espn123 en ziggo sport compleet en Disney plus. En 9 maanden korting. Ik gruwel van een twee jaar contract.
Nou boeit ESPN mij totaal niet, die paar series van Disney+ download ik toch wel en ik hoef het niet voor de 'heb', maar als het inderdaad niet linksom kan, gaan we nu rechtsom. Dat is toch wat ze feitelijk graag willen? En zeker niet langer dan een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
CreativeS schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 07:31:
[...]

Nou boeit ESPN mij totaal niet, die paar series van Disney+ download ik toch wel en ik hoef het niet voor de 'heb', maar als het inderdaad niet linksom kan, gaan we nu rechtsom. Dat is toch wat ze feitelijk graag willen? En zeker niet langer dan een jaar :)
Disneyplus hoef ik ook niet, maar gratis is het best leuk voor een jaar, ziggo sport en espn compleet gratis is prima. En idd zeker niet langer dan een jaar, een contract voor 2 jaar moet je niet willen. Een echte tweakeraar wil vrijheid! En een hollander een goede deal. Ik ben beiden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ziggo Sport Totaal zit sowieso al bij TV Max in. En ik wil het niet als voordeeltje van VF, want dan zit je daar weer aan vast...

Maar blij maken met iets wat je niet nodig hebt... ja kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:28
B-Real schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:53:
Man, man doorgaans tevreden over Ziggo hoor. Het werkt, is snel, is betrouwbaar. Dus waarom klagen?

Nou, als je eind vorig jaar overstapt van een particuliere naar een zakelijke aansluiting. Opzeggen geen niet vanzelfsprekend, maar ach kan gebeuren. Expres nieuw abonnement afgesloten op een nieuwe (bedrijfs)naam en ander rekeningnummer. Wel zelfde adres, maar zou aan de kant van Ziggo niet uit moeten maken.
Je krijgt weer een doos met nieuwe spullen, alles is plug&play. Ook geen klagen.

Het oude spul moet je terug sturen. Mag je zelf een doos voor regelen of "even" bellen. Bellen dan maar, geen probleem wordt toegestuurd. Niets ontvangen.
Paar weken later nogmaals bellen. De incasso's lopen door, terwijl mijn abonnement al is gestopt en de nieuwe is ingegaan. De factuur voor het nieuwe abonnement ontving ik maar niet.
Incasso gestorneerd, want onterecht. Krijg je een mail dat als ik betalingsproblemen heb, ik contact op kan nemen voor een betalingsregeling. Ik had inderdaad moeite met betalen, want het abonnement was al gestopt.

Nog maar een keer bellen dan. Ja nee, foutje. U hoeft niet te betalen, u krijgt zelfs nog geld terug!
Ah fijn, stuur het overzichtje even toe graag want de online omgeving hoort al bij mij nieuwe abonnement en daar zie ik dus niets meer van het vorige abonnement. Komt goed, gaan we doen.
Oh en stuur nog even een retourdoos, want ik wil graag de spullen terugsturen. Gaan we ook doen. Fijn!

Weer niets ontvangen, geen doos en ook geen geld. Inmiddels wel een mailtje met drie bedragen die in rekening worden gebracht. Facturen kan ik online in zien....... niet dus, want die staan in de omgeving van mijn oude abonnement waar ik niet meer bij kan.
Weer bellen. Ah nee, foutje. U kunt het nog terugsturen, we sturen een doos toe. De facturen worden gecrediteerd, u krijgt nog geld terug.
Inmiddels wel een factuur horende bij het nieuwe abonnement binnen, gelijk voor drie maanden. Prima, dat loopt dus wel.

Gisteren appje van de bewoners van onze oude woning. Er is hier een retourdoos van Ziggo bezorgd met jullie naam er op. Ah ja, daar zat ik al weer een week of twee op te wachten.
Let wel, daar wonen we al drie jaar niet meer en het laatste jaar (misschien zelfs twee) hadden we daar niet eens Ziggo! 8)7

Hoe krijgen ze het voor elkaar...
Ik ben best begripvol hoor, snap dat niet alles altijd goed kan gaan. Als het maar goed opgelost wordt. Ik heb echter zo'n bloedhekel aan het bellen, de menu'tjes, de wachttonen, medewerkers die het net niet snappen, in de wacht gezet worden, valt er ook nog eens een verbinding weg zo af en toe....

Nu heb ik nog het geluk dat ik veel thuis werk en zoiets even in een verloren momentje kan doen of de telefoon naast mij neer kan leggen. Hoe doen mensen dat die alleen in hun pauze dit soort belletjes kunnen doen?

Lief dagboek, bedankt voor het lezen. Ik ben een stukje frustratie kwijt :P
Herkenbare rant.
Ziggo' s administratie is al decennia een puinhoop. Maar zij hebben wel het lef om 3 jaar na je verhuizing een incassobureau te sturen omdat het oude abonnement nog op jouw naam zou staan en dan moet jij bewijzen dat dat niet klopt. Dus alle communicatie met Ziggo altijd schriftelijk of via email bevestigd krijgen is heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het zal wel een Ziggo dingetje zijn, maar waarom sturen ze een factuur voor de hele maand maart als het contract eindigt op 8 maart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

darkdesign schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:45:
Het zal wel een Ziggo dingetje zijn, maar waarom sturen ze een factuur voor de hele maand maart als het contract eindigt op 8 maart?
Omdat je daar vooruit betaald, en Ziggo niks doet met de opzeg gegevens, die je al een maand eerder hebt ingediend. Je moet er zelfs niet raar van opkijken dat ze ook nog een factuur voor de maand april gaan sturen. Er zijn al genoeg klanten geweest waarbij dit is gebeurd (zoals ik zelf), zelfs de moderators op het Ziggo forum geven dan aan dat je het bedrag mag storneren bij de bank als je dat wilt...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 06-03-2025 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 07:52

4POX

Everybody is wired

darkdesign schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:45:
Ziggo maakt pas de eindfactuur als het pakket daadwerkelijk is beëindigd.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
4POX schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 09:57:
[...]

Ziggo maakt pas de eindfactuur als het pakket daadwerkelijk is beëindigd.
En apparatuur is geretourneerd i.v.m. afkoopsom/vervangingswaarde :)

[ Voor 3% gewijzigd door SirMemeAlot op 06-03-2025 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:22
Het is niet klantvriendelijk maar er is wel een logica te vinden (denk ik). Namelijk de facturatie start als de diensten/pakket is gestart en facturatie stopt als diensten/pakket zijn gestopt. De wijzigingen, zoals activaties en opzeggingen, worden als "bestellingen" gezien en die bestellingen kunnen gewijzigd worden zolang ze niet zijn uitgevoerd. Daarom kan waarschijnlijk de facturatie niet stoppen /wijzigen voordat diensten zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-09 07:52

4POX

Everybody is wired

SirMemeAlot schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 10:10:
[...]

En apparatuur is geretourneerd i.v.m. afkoopsom/vervangingswaarde :)
Nee, hiervoor krijg je automatisch na 3/4 maanden aparte facturen waarop de restwaarde van de apparaten staan.

Als je pakket in maart stopt. Dan krijg je in april de eindfactuur.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is bij Ziggo ook maar net wie je treft: nog eens gebeld, ze biedt nu hooguit 6 maanden 10 euro voor 1 jaar en 9 maanden 10 euro voor 2 jaar. Het aanbod van afgelopen week is niet meer beschikbaar.

Ze meldde dat Wifi Start nu 125 Mbps is geworden, geloof er geen snars van en heb gewoon de verkeerde getroffen. Bel nog wel eens terug. :)

Edit: per september wordt Wifi Start dus 125 Mbps download.

[ Voor 8% gewijzigd door THE_BASE op 06-03-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is helemaal niets over bekend gemaakt. WiFi start blijft vooralsnog 100 Mbps en Internet Lite is naar 125 Mbps gegaan. Ervaring leert ook dat Ziggo ongeveer een maand van tevoren een snelheidsverhoging aankondigt en niet 6 maanden van tevoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jay-B schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:58:
Daar is helemaal niets over bekend gemaakt. WiFi start blijft vooralsnog 100 Mbps en Internet Lite is naar 125 Mbps gegaan. Ervaring leert ook dat Ziggo ongeveer een maand van tevoren een snelheidsverhoging aankondigt en niet 6 maanden van tevoren.
Ik zeg niet dat het de waarheid is, ik geef alleen aan dat een medewerker dat heeft aangegeven. Ik heb een andere afdeling gebeld en die zegt dat het per september wordt gewijzigd. Ik weet ook niet waarom ze dat zouden doen, maar dat is de info die ik kreeg. Voor mij overigens niet interessant, ik heb en wil Wifi Middel en een mooi aanbod, geen 6 maanden 10 euro korting, dan ben ik weg. :)

[ Voor 9% gewijzigd door THE_BASE op 06-03-2025 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 12:59:
[...]

Ik zeg niet dat het de waarheid is, ik geef alleen aan dat een medewerker dat heeft aangegeven. Ik heb een andere afdeling gebeld en die zegt dat het per september wordt gewijzigd. Ik weet ook niet waarom ze dat zouden doen, maar dat is de info die ik kreeg. Voor mij overigens niet interessant, ik heb en wil Wifi Middel en een mooi aanbod, geen 6 maanden 10 euro korting, dan ben ik weg. :)
Hier idem. 6x10 vind ik te weinig om mij te houden als klant. Daarnaast zou ik er ook minimaal ESPN compleet en Ziggo Sport Totaal bij willen hebben. Indien dat niet kan, is er voor mij geen reden om bij Ziggo te blijven. Wat minder NL en Europees voetbal is ook niet erg.

T.z.t. ook maar eens voor mijn moeder bellen. 400/500 internet is voor haar (veel) te veel. 100/125 moet ook voldoende zijn. Daarnaast heeft ze onbeperkt bellen via de vaste lijn. Dat kost 15,50 euro p/m (!!!!). Ze raakt steeds meer gewend aan haar iPhone. Een mobiel abo kun je vaak voor 1-2 euro p/m uitbreiden naar onbeperkt bellen. Wellicht kan de vaste lijn helemaal weg, maar ik denk dat dat nog een stap te ver is. Maar ze kan in ieder geval per maand zo’n 25 euro besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:24:
Daarnaast heeft ze onbeperkt bellen via de vaste lijn. Dat kost 15,50 euro p/m (!!!!). Ze raakt steeds meer gewend aan haar iPhone. Een mobiel abo kun je vaak voor 1-2 euro p/m uitbreiden naar onbeperkt bellen. Wellicht kan de vaste lijn helemaal weg, maar ik denk dat dat nog een stap te ver is. Maar ze kan in ieder geval per maand zo’n 25 euro besparen.
Voor €20,50 per maand (€5,- telefonie + €15,50 onbeperkt) kan je heel veel bellen bij onze vrienden van CheapConnect. Kost je maar €8,95 per jaar (!) plus 2 cent per minuut naar vast en 5 cent per minuut naar mobiel zonder starttarief. En al heb je het vaste nummer alleen maar voor nood... dan is €8,95 per jaar al een heel stuk goedkoper dan €60,- per jaar alleen al voor de module 'telefonie'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:00:
[...]

Voor €20,50 per maand (€5,- telefonie + €15,50 onbeperkt) kan je heel veel bellen bij onze vrienden van CheapConnect. Kost je maar €8,95 per jaar (!) plus 2 cent per minuut naar vast en 5 cent per minuut naar mobiel zonder starttarief. En al heb je het vaste nummer alleen maar voor nood... dan is €8,95 per jaar al een heel stuk goedkoper dan €60,- per jaar alleen al voor de module 'telefonie'.
Met de huidige kosten voor telefonie bij Ziggo haal je zelfs een nieuw DECT basisstation (met VOIP ondersteuning) er in het eerste jaar al uit. Zelf 3 of 4 jaar terug de overstap gemaakt naar CheapConnect. En toen kostte Ziggo nog "maar" €2,50 p/m meen ik. En ook toen om en nabij binnen een jaar de aanschaf van een Gigaset Go Box er uit gehaald om het bestaande "analoge" basisstation te vervangen (toestellen gewoon behouden uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je een vaste lijn willen (via de hierboven beschreven constructies) als je via een mobiel abo voor een luttel bedrag onbeperkt kunt bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:00:
Waarom zou je een vaste lijn willen (via de hierboven beschreven constructies) als je via een mobiel abo voor een luttel bedrag onbeperkt kunt bellen?
Omdat:

1) de generatie Baby Boomers+ nog steeds niet echt gewend is aan de mobiele telefoons.
2) de kwaliteit van de spraak op de vaste lijn veel stabieler is. Op het mobiel is het soms zo belabberd dat het voor ons ouderen soms moeilijk te verstaan is.
3) Sommige ouderen hebben nog prepaid mobiel.
4) Sommige ouderen hebben helemaal geen mobiel.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
En gewoon heel simpel… ‘s nachts mobiel op stil en als er echt stront aan de knikker is… bellen ze op vast (y) Jaja, meerdere keren bellen alsnog geluid, omslachtig, bla bla, werkt ook niet altijd.

Waarom moet er verder een reden zijn @meesje ? Dat kan toch voor iedereen anders zijn? Overigens zit je net te verkondigen dat je moeder waarschijnlijk nog niet zonder vast kan… net een stap te ver om helemaal de deur uit te doen? :?

Mijn vader (75) betaalt ook z’n boodschappen met z’n Apple Watch… is zo modern als de pest… maar wil ook zijn vaste telefoon niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Als je je oude vaste nummer in de lucht wil houden om gebeld te kunnen worden door mensen/instanties die alleen maar dat nummer kennen. We bellen zelf alleen maar mobiel. Want onbeperkt. Vergeleken met toen de ptt de dienst leverde was is het nog steeds goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat luttel bedrag minder dan €1 per maand? Want dat is het wat CheapConnect kost. Ok, mag je wel minder dan 5 minuten naar mobiel of 12 minuten naar vast bellen.

En verder de al gegeven redenen. Alleen staat mijn telefoon 's nachts op vliegtuigstand. Dus met 10x achter elkaar bellen gaat die ook niet over. En volgens mij is dat een iPhone feature? En die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45
Net de dag voordat het nieuwe abonnement zou ingaan bij Ziggo, verlagen ze de prijzen. Dus toch maar even gebeld, en gevraagd hoe dat op te lossen is. Geen probleem, en kreeg dan ook nog die 4-5 euro verschil.

Komende jaar zit het dus wel goed hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CreativeS schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:44:
En gewoon heel simpel… ‘s nachts mobiel op stil en als er echt stront aan de knikker is… bellen ze op vast (y) Jaja, meerdere keren bellen alsnog geluid, omslachtig, bla bla, werkt ook niet altijd.

Waarom moet er verder een reden zijn @meesje ? Dat kan toch voor iedereen anders zijn? Overigens zit je net te verkondigen dat je moeder waarschijnlijk nog niet zonder vast kan… net een stap te ver om helemaal de deur uit te doen? :?

Mijn vader (75) betaalt ook z’n boodschappen met z’n Apple Watch… is zo modern als de pest… maar wil ook zijn vaste telefoon niet kwijt.
Waarom deze negativiteit? Ik informeer gewoon naar wat voor anderen reden zijn om VOIP te gebruiken? Meer niet, ik dicteer toch helemaal niks, ik leg niemand wat op. Ik informeer alleen.

Door mijn situatie schets hoopte ik duidelijk te maken dat mijn moeder een ontwikkeling door maakt en wellicht gewoon uit kan met een mobiele telefoon, of als alternatief nog (even) het vaste nummer aanhouden voor bereikbaar of nood. Het nummer aanhouden voor 2,50 euro (of zoiets) prima, maar onbeperkt bellen via vast voor 15,50 euro vs 1 euro bij mobiel abo, daar schrok ze wel van.

En wat betreft ‘s nachts op stil, daar heb via je iPhone de focus functionaliteit voor. 1 druk op de knop staat ie op stil en kun je voor enkele contactpersonen toch bereikbaar zijn.
Roetzen schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:34:
[...]

Omdat:

1) de generatie Baby Boomers+ nog steeds niet echt gewend is aan de mobiele telefoons.
2) de kwaliteit van de spraak op de vaste lijn veel stabieler is. Op het mobiel is het soms zo belabberd dat het voor ons ouderen soms moeilijk te verstaan is.
3) Sommige ouderen hebben nog prepaid mobiel.
4) Sommige ouderen hebben helemaal geen mobiel.
Helder hoor. Maar mijn vraag was voornamelijk bedoeld voor waarom via VOIP. Via ‘bovenstaande constructies’ verwees ik daar naar.
W1ck1e schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 16:49:
[...]

Als je je oude vaste nummer in de lucht wil houden om gebeld te kunnen worden door mensen/instanties die alleen maar dat nummer kennen. We bellen zelf alleen maar mobiel. Want onbeperkt. Vergeleken met toen de ptt de dienst leverde was is het nog steeds goedkoop.
Dat dus. En lekker onbeperkt bellen via mobiel (voor 1 euro p/m meer). Bespaar je gewoon 15,50 euro.
RobertMe schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:06:
[...]

Is dat luttel bedrag minder dan €1 per maand? Want dat is het wat CheapConnect kost. Ok, mag je wel minder dan 5 minuten naar mobiel of 12 minuten naar vast bellen.

En verder de al gegeven redenen. Alleen staat mijn telefoon 's nachts op vliegtuigstand. Dus met 10x achter elkaar bellen gaat die ook niet over. En volgens mij is dat een iPhone feature? En die heb ik niet.
Klopt, 1 euro meerprijs. Ze zal dus al gemakkelijk 14,50 euro kunnen besparen. En het vast nummer dan aanhouden voor bereikbaar. Net even gekeken, dat je tegenwoordig al 5 euro p/m. Vroeger 1 euro, later 2,50 euro en nu dus 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:24

DON PAPA

Tweaker-fan

RobertMe schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:06:
En volgens mij is dat een iPhone feature? En die heb ik niet.
Nee hoor, dat zit ook op de Android telefoons
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ri1tuRk1Djdve5H-E-l0KNzegc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rd376q0lm6vdrZJIS4UewPxi.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 52 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ziggo ervaringen met betrekking tot coax, andere onderwerpen horen thuis in:
- Glasvezel: [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie