Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-06 15:09
Ik heb nu ook een kenteken gekregen in mijn app. Gaat om een m3 rwd die ik op 13 maart ga ophalen. Eigenlijk moest ik hem op 4 maart ophalen maar dan kan ik niet. Lijkt er dus op dat een week voordat je hem kunt ophalen je een kenteken ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:55
Na m'n bestelling van een MY RDW op 17/02 en toewijzing van VIN op 22/02 niets meer gehoord terwijl de datum van levering (die in de app staat) steeds dichterbij komt. Even gebeld en ze verwachten dat ik deze week een SMS krijg voor een afspraak ergens midden maart (weekje later dan de app nu aangeeft). Wachten is moeilijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:31
Wachten is inderdaad een kunst. Ik ben al begin deze maand bezig met het uiterst trage proces van de LM en werkgever. Maar vandaag toch eindelijk progressie geboekt!

- MY RWD Solid Black
01/02 Bestelling LM
26/02 LM besteld bij Tesla
Verwachtte levering: 2 - 3 weken

Direct gebeld met Tesla of de afhaallocatie nog bevestigd moest worden of veranderd. Deze stond (standaard?) nog op Tilburg, maar omdat ik nog geen VIN heb kon ik met RN laten wijzigen naar Utrecht. Scheelt toch weer een paar uur reizen!

[ Voor 32% gewijzigd door Jochemp op 26-02-2024 15:00 ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-05 09:39
ik mag me ook melden; MY LR blauw besteld als opvolging van mijn Kona uit '19.

echter nog geen bericht gehad van Tesla/Leaseplan.

14-02-2024 - Besteld door LM

nog even afwachten, hoop m voor 13 maar te hebben, maar dat zal er niet inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 19:51
Ik mag me ook 'officieel' melden.
Afgelopen vrijdag is het contract voor de lease getekend en vanochtend kreeg ik in de Tesla app een RN nummer te zien.
Levering zal eind april zijn ivm aflopen huidige auto.

Betreft een Model 3 LR, blauw, trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:24
sk1nny666 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:37:
Nou vanmorgen ook eindelijk mijn VIN in de app.
02-02 besteld
MY Rwd all black
En nu een SMS gehad.
Kan 13 maart de MY ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brthfs
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 26-04-2024
Opnieuw van 25 maart - 31 maart naar 30 april - 14 juli. Al de 2de maal dat dit verspringt…
Lever restrictie 27 maart. Hoop hem toch sneller dan 30 april te hebben.
M3 LR Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 19:42
brthfs schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:07:
Opnieuw van 25 maart - 31 maart naar 30 april - 14 juli. Al de 2de maal dat dit verspringt…
Lever restrictie 27 maart. Hoop hem toch sneller dan 30 april te hebben.
M3 LR Blauw
Hier hetzelfde, ik had een lever restrictie van 1 april, maar deze heb ik veranderd naar 14 maart. Toen stond er bij mij 17 maart - 30 maart, maar sinds een paar dagen staat er 30 april -14 juli.

Vandaag gebeld met Tesla, die zeiden dat dit automatisch gaat omdat er op dit moment geen auto in mijn specificatie beschikbaar is en hij verwachtte dat dit weer terug ging veranderen naar eind maart.

Mijn bestelling:
Model 3, Blauw, RWD

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:17
MY RWD met een restrictie tot 7 maart, in de app staat verwachte leverdatum 28 februari - 11 maart.

Net een SMS ontvangen voor het maken van een afspraak, de opties zijn 19, 20 of 21 maart.

Heeft het zin om te bellen of ik de auto eerder op kan halen?
7 maart moet ik mijn huidige auto inleveren.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brthfs
Thenotorious schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Hier hetzelfde, ik had een lever restrictie van 1 april, maar deze heb ik veranderd naar 14 maart. Toen stond er bij mij 17 maart - 30 maart, maar sinds een paar dagen staat er 30 april -14 juli.

Vandaag gebeld met Tesla, die zeiden dat dit automatisch gaat omdat er op dit moment geen auto in mijn specificatie beschikbaar is en hij verwachtte dat dit weer terug ging veranderen naar eind maart.

Mijn bestelling:
Model 3, Blauw, RWD
Ja mijne stond 2 weken geleden als eens op die range. Denk dat er dan wel ineens waren die matchten en nu opnieuw niet meer…
Hopelijk komt het toch sneller in orde. Afwachten tot half maart en dan eens horen bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 12:50
Kenteken ook ontvangen, volgende week woensdag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:04
akaQ schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:51:
Kenteken ook ontvangen, volgende week woensdag ophalen.
Zijn ze al met de Z begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
Rogar schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:03:
[...]

Nee, verwachting is 1 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ML1985
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 29-03-2024
Hier altijd aan slecht nieuws:
-eerst vermoedelijke levering 15/02
-dan leveringsafspraak gekregen 28/02
-dat is dan verplaatst naar 05/03
-vandaag sms dat de auto nog niet in het leveringscentrum is, afspraak nu op 11/03

Had even gebeld wat er aan de hand was. Auto staat al effe in Zeebrugge, maar geraakt blijkbaar niet in leveringscentrum. Ze weten zelf niet goed waarom (we zijn afhankelijk van externen daarvoor). Tijdens telefoongesprek werd dan ook duidelijk dat mijn auto op 11/03 naar ander levercentrum gaat (van Brugge naar Drogenbos). Maar dat waren ze ‘vergeten’ aanpassen in de app. Ging bijna op de verkeerde plek staan.

Op de vraag of 11/03 nu in orde komt, kreeg ik als antwoord : staat toch als vrij zekere leveringsdatum in het systeem. Zucht… ondertussen weer mogen gaan vragen aan mijn werkgever of ik mijn huidige auto toch nog week langer kon houden, want die moest eigenlijk nu vrijdag ingeleverd worden.

Config : model 3, LR, solid black, zwart interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akaQ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 12:50
Rogar schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:03:
[...]

X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:27

johanm3

Het kan altijd slechter

Gadgets fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Hmm ik denk dat ik nog een oud kenteken krijg dan. Als ‘t goed is, mag ik ‘m de 7e ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
ML1985 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:21:
Hier altijd aan slecht nieuws:
-eerst vermoedelijke levering 15/02
-dan leveringsafspraak gekregen 28/02
-dat is dan verplaatst naar 05/03
-vandaag sms dat de auto nog niet in het leveringscentrum is, afspraak nu op 11/03

Had even gebeld wat er aan de hand was. Auto staat al effe in Zeebrugge, maar geraakt blijkbaar niet in leveringscentrum. Ze weten zelf niet goed waarom (we zijn afhankelijk van externen daarvoor). Tijdens telefoongesprek werd dan ook duidelijk dat mijn auto op 11/03 naar ander levercentrum gaat (van Brugge naar Drogenbos). Maar dat waren ze ‘vergeten’ aanpassen in de app. Ging bijna op de verkeerde plek staan.

Op de vraag of 11/03 nu in orde komt, kreeg ik als antwoord : staat toch als vrij zekere leveringsdatum in het systeem. Zucht… ondertussen weer mogen gaan vragen aan mijn werkgever of ik mijn huidige auto toch nog week langer kon houden, want die moest eigenlijk nu vrijdag ingeleverd worden.

Config : model 3, LR, solid black, zwart interieur
Oei dat beloofd, heb dezelfde config ook via Aartselaar maar doorverwezen naar Drogenbos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPruissen
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
sk1nny666 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:37:
Nou vanmorgen ook eindelijk mijn VIN in de app.
02-02 besteld
MY Rwd all black
Volgens mij staan de onze dan op dezelfde trailer. Exact dezelfde wagen besteld op dezelfde datum en ook ik kreeg vandaag een VIN nummer toegekend., maar daar blijft het bij. Dus nog wachten op een kenteken en datum.

[ Voor 4% gewijzigd door JPruissen op 26-02-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvs13
  • Laatst online: 07-06-2024
MY rwd zwart met zwart besteld op 12-02. Ik ben erg ongeduldig aan het wachten maar nog geen VIN. Ik dat dat iemand die op 02-02 dezelfde bestelling heeft gedaan vandaag pas een VIN heeft gekregen dus nog even geduld.

Nu zag ik een review dat de MY RWD geen premium audio meer heeft! Maar ergens ook weer dat dat niet voor Shanghai en Berlijn geldt.

Heeft iemand hier info over? Ik kan op de website van Tesla niks vinden. Zou toch jammer zijn als de fabriek 2 weken dicht is geweest en ze daarna terug naar 7 speakers zijn gegaan voor de MY RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20:27
rubenvs13 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
MY rwd zwart met zwart besteld op 12-02. Ik ben erg ongeduldig aan het wachten maar nog geen VIN. Ik dat dat iemand die op 02-02 dezelfde bestelling heeft gedaan vandaag pas een VIN heeft gekregen dus nog even geduld.

Nu zag ik een review dat de MY RWD geen premium audio meer heeft! Maar ergens ook weer dat dat niet voor Shanghai en Berlijn geldt.

Heeft iemand hier info over? Ik kan op de website van Tesla niks vinden. Zou toch jammer zijn als de fabriek 2 weken dicht is geweest en ze daarna terug naar 7 speakers zijn gegaan voor de MY RWD.
Geen stress. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ia1uQ5_mc8GBjZSiAU6ZLNr1Odk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMmrffNiRCERi4x7AW6vZCrX.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvs13
Haha top! Gaat het nog steeds volgens plan allemaal 😜

Waar haal je die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvs13
rubenvs13 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:

Trouwens net aangepaste verwachte levering - was tussen 26 feb en 12 maart maar nu tussen 2 en 9 maart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caroden
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-08-2024
rubenvs13 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:27:

Alleen in de US is de autio flink aangepast. Toen ik dat las (een paar weken geleden) zat ik wel even in mijn rats. Want ik ben gek op muziek in de auto. In onze huidige auto heb ik bewust een Audio Pack genomen en geniet iedere dag van het goede geluid. Maar gelukkig behouden de MY's die in Berlijn geproduceerd worden vooralsnog Premium audio :)
Onze MY is al onderweg naar NL dus ik maak me geen zorgen dat ik bij aflevering ineens 'slechts' 7 speakers zonder subwoofer aantref O+

[ Voor 11% gewijzigd door caroden op 27-02-2024 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
rubenvs13 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:27:

Binnen de configuratie van de Model Y onder interieurkenmerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
Jochemp schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:45:
Wachten is inderdaad een kunst. Ik ben al begin deze maand bezig met het uiterst trage proces van de LM en werkgever. Maar vandaag toch eindelijk progressie geboekt!

- MY RWD Solid Black
01/02 Bestelling LM
26/02 LM besteld bij Tesla
Verwachtte levering: 2 - 3 weken

Direct gebeld met Tesla of de afhaallocatie nog bevestigd moest worden of veranderd. Deze stond (standaard?) nog op Tilburg, maar omdat ik nog geen VIN heb kon ik met RN laten wijzigen naar Utrecht. Scheelt toch weer een paar uur reizen!
Na de bestelling van gisteren kreeg ik vandaag al een VIN met een geschatte leverdatum van 3 - 10 maart, precies in mijn vakantie :w

Als ik de VIN moet geloven krijg ik een CATL batterij, maar als dat daadwerkelijk alleen maar trager laadt dan een BYD neem ik dat wel voor lief. Belangrijker: volgende maand lekker rijden! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RAJ_B
  • Laatst online: 28-09-2024
Jochemp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Na de bestelling van gisteren kreeg ik vandaag al een VIN met een geschatte leverdatum van 3 - 10 maart, precies in mijn vakantie :w

Als ik de VIN moet geloven krijg ik een CATL batterij, maar als dat daadwerkelijk alleen maar trager laadt dan een BYD neem ik dat wel voor lief. Belangrijker: volgende maand lekker rijden! *O*
Zou er wel alvast rekening mee houden dat de geschatte leverdatum nog wat naar achter wordt geschoven op het moment dat je een afhaalmoment kunt plannen.
Dit was bij mij in iedergeval wel zo, 19feb-4maart is uiteindelijk ophalen op 15 maart geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
RAJ_B schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:01:
[...]

Zou er wel alvast rekening mee houden dat de geschatte leverdatum nog wat naar achter wordt geschoven op het moment dat je een afhaalmoment kunt plannen.
Dit was bij mij in iedergeval wel zo, 19feb-4maart is uiteindelijk ophalen op 15 maart geworden
De vriendelijke meneer aan de telefoon zei inderdaad net ook dat het een optimistische datum en waarschijnlijk nog gaat uitlopen vanwege de drukte. Zou in mijn geval inderdaad goed uitkomen.

Op de vraag of ze nog een ander VIN-nummer kunnen koppelen (met BYD Blade) zeiden ze dat ze daar niet aan meewerken, maar als ik er een kon vinden bij de voorraadmodellen, kunnen ze die eventueel matchen. Nu kan ik geen VIN zien op de site, dus die vlieger gaat helaas niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rogar
Jochemp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:12:
[...]

De vriendelijke meneer aan de telefoon zei inderdaad net ook dat het een optimistische datum en waarschijnlijk nog gaat uitlopen vanwege de drukte. Zou in mijn geval inderdaad goed uitkomen.

Op de vraag of ze nog een ander VIN-nummer kunnen koppelen (met BYD Blade) zeiden ze dat ze daar niet aan meewerken, maar als ik er een kon vinden bij de voorraadmodellen, kunnen ze die eventueel matchen. Nu kan ik geen VIN zien op de site, dus die vlieger gaat helaas niet op.
Naar voorraadmodellen gaan, dan doorklikken op "Details bekijken", bij leverplaats "Doorgaan" klikken en dan kan je rechts bovenin PDF downloaden doen. Daar staat bovenaan een tekenreeks waar je uit kan halen welke batterij erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvs13
Jochemp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Waar op Reddit zou je op welke batterij ik heb? VIN decoder heb ik gevonden maar deze laat alleen lfp batterij zien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
rubenvs13 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:34:
[...]

Waar op Reddit zou je op welke batterij ik heb? VIN decoder heb ik gevonden maar deze laat alleen lfp batterij zien…
Heb al gezien dat de VIN niet 100% betrouwbaar is aangezien zowel Blade als CATL een LFP batterij is.
Het meest betrouwbare is de RDW site bij kenteken. Type Y7CR is Blade en Y6CL Y6LR is CATL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrobo1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:12
Jochemp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 18:39:
[...]

Heb al gezien dat de VIN niet 100% betrouwbaar is aangezien zowel Blade als CATL een LFP batterij is.
Het meest betrouwbare is de RDW site bij kenteken. Type Y7CR is Blade en Y6CL is CATL (uit m'n hoofd).
Denk dat je wel gelijk hebt inderdaad.
Ik heb namelijk XP7YGCE staan, wat zou suggereren dat ik NMC/NCA krijg uit Berlijn? Ik dacht dat alleen lfp werd geleverd daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
djrobo1989 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:43:
[...]

Denk dat je wel gelijk hebt inderdaad.
Ik heb namelijk XP7YGCE staan, wat zou suggereren dat ik NMC/NCA krijg uit Berlijn? Ik dacht dat alleen lfp werd geleverd daar.
De E suggereert een Blade LFP en de F in mijn geval een CATL. Toch weten we het pas zeker als het kenteken geregistreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvs13
Alle info op internet laat zien dat het afgelopen half jaar Berlijn met BYD batterijen levert. Lijkt me nu dan toch raar dat er nu weer een batch aankomt met CATL batterijen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 23:10
rubenvs13 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:45:
Alle info op internet laat zien dat het afgelopen half jaar Berlijn met BYD batterijen levert. Lijkt me nu dan toch raar dat er nu weer een batch aankomt met CATL batterijen…
Dit is toch wel het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrobo1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-06 16:12
Jochemp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:38:
[...]

De E suggereert een Blade LFP en de F in mijn geval een CATL. Toch weten we het pas zeker als het kenteken geregistreerd is.
12 maart mag ik hem ophalen in Utrecht, dus zal het volgende week wel weten wat op kenteken staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:45
Als je op Reddit kijkt in dat topic waar die VIN nummer gecheckt worden, dan is het tot nu toe in 100% van de gevallen zo dat wanneer je een E in je VIN (7e letter) hebt je een Blade batterij hebt, en met een F een CATL. Ik heb (helaas) ook een MY uit een CATL batch en twijfel daar niet meer over. Ik was net als @rubenvs13 toen ik mijn MY bestelde in de veronderstelling dat alles uit Berlijn met Blade accu's geleverd wordt, maar dat is al enige tijd niet meer het geval. Je kan ook niet tegen Tesla zeggen dat je per se een Blade wil, dat doen ze niet, tenzij er een voorraadmodel is, dan kan je wel switchen. Maar je kan niet wachten op een volgende batch. Al zou dat wel mogen, garanties heb je niet, het blijft altijd een gok. Enige wat je kan doen is echt wachten met bestellen tot er een voorraad model komt met een Blade accu en dan specifiek die bestellen.

Wat betreft het pro/con lijstje waar @Ensinker om vroeg, dit zijn de pluspunten van beide pakketten waar ik op ben uitgekomen.

CATL:
- 8 kilo lichter dan de BYD
- 1 a 2 (heb ook iemand 3 horen zeggen) kwh groter accupakket tov BYD (dus ietsjes meer range)
- 15 KW extra piekvermogen
- Degradatie lijkt ietjes minder dan de BYD (maar dat is niet heel betrouwbaar, want BYD rijdt nog niet zo lang)
- Meer tijd om te plassen en lunchen tijdens het superchargen ;)

Blade/BYD:
- Strakke laadcurve van 170+ tot 48/50% (tot 50% = 9 min BYD vs 12 min CATL en tot 80% = 20 min BYD en 29 min CATL)
- Betere regeneratie met een koude accu

Beide zijn goede accupakketten. CATL rijdt Tesla al jaren mee en die lijken het heel goed te doen. BYD moeten we nog zien, maar ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Laadtijden zijn gebaseerd op enkele filmpjes van YT (o.a. die van TeslaBjorn). Ik heb niet goed kunnen achterhalen wat de laadtijden doen onder wisselende omstandigheden. Maar overall lijkt de BYD wel gewoon structureel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 21:48
Voor de mensen die recent een LR Y uit Berlijn hebben besteld, er is schijnbaar een tekort aan vrachtwagens om ze naar Nederland te halen (werd mij telefonisch verteld).

Ik heb de volgende configuratie besteld op 13-2:
  • Model Y LR
  • Blauw
  • Zwart interieur
  • 20"
Levering staat nu voor de 22e in Utrecht gepland, gisteren smsje gehad dat het in te plannen is.
Volgens Tesla komt de auto 20e aan in NL en gebruiken ze de 21e om hem 'rijklaar' te maken (kenteken enzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenvs13
Inderdaad ook wat ik gelezen @Criminelis

Het maakt me niet uit welke batterij ik heb. Allebei voor en tegens en ik neig nu zelfs iets naar de CATL.

Ik heb 12-02 besteld en kon nu ook een afspraak inplannen in Utrecht vanaf de 21e. Dan kan ik helaas niet dus het wordt 25 maart!

Had ook even gebeld en het kan zijn dat deze datum nog naar voren komt wanneer er wel transport beschikbaar is. Ik kon wisselen naar eentje in Tilburg maar dat maakte qua levering niet veel uit en was ook een VIN nummer met een F op de 7e plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopinChopin
  • Laatst online: 08-06 22:43
MY RWD wit
02/12, besteld, leveringsrestrictie tot 06 maart
27/02 VIN ontvangen
27/02 SMS ontvangen om afspraak te maken
21/03 afhalen in Utrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemp
Ik werd zojuist gebeld door Tesla over mijn levering volgende maand, en de e-mail die ik had gestuurd betreffende de batterij. Hij wist mij de 'officieuze' informatie te geven, dat het accupakket dat vanuit Berlijn komt in principe alleen maar de BYD is. Echter kan het zo zijn dat de dragende 12v batterij (?) wel een CATL kan zijn, maar dat is alleen om het systeem te ondersteunen.

In Berlijn wordt volgens hem wel de 4680 batterijen geproduceerd, maar die gaan naar de Amerikaanse markt. Qua accupakket zou dus alleen de BYD eruit moeten en niet de CATL. Interessante informatie, maar kan het alleen maar bevestigen zodra het kenteken er is óf ik het terug kan zien in de auto zelf. Blijf benieuwd!

Edit: net gekeken in de app en zag dat het kenteken ook al bekend is! *O* ik doe nog op de valreep mee met de X-reeks en zie op RDW dat het wel de Y6LR variant betreft dus lijkt me toch een CATL. Ik vind het allemaal prima, ik leg mij erbij neer :Y)

MY RWD Solid Black
26/02 Besteld
27/02 VIN bekend
28/02 kenteken bekend
Levering in app 3/03-10/03
Telefonisch verwacht half maart in te plannen

[ Voor 22% gewijzigd door Jochemp op 28-02-2024 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blinky
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:24
Criminelis schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:52:
Als je op Reddit kijkt in dat topic waar die VIN nummer gecheckt worden, dan is het tot nu toe in 100% van de gevallen zo dat wanneer je een E in je VIN (7e letter) hebt je een Blade batterij hebt, en met een F een CATL. Ik heb (helaas) ook een MY uit een CATL batch en twijfel daar niet meer over. Ik was net als @rubenvs13 toen ik mijn MY bestelde in de veronderstelling dat alles uit Berlijn met Blade accu's geleverd wordt, maar dat is al enige tijd niet meer het geval. Je kan ook niet tegen Tesla zeggen dat je per se een Blade wil, dat doen ze niet, tenzij er een voorraadmodel is, dan kan je wel switchen. Maar je kan niet wachten op een volgende batch. Al zou dat wel mogen, garanties heb je niet, het blijft altijd een gok. Enige wat je kan doen is echt wachten met bestellen tot er een voorraad model komt met een Blade accu en dan specifiek die bestellen.

Wat betreft het pro/con lijstje waar @Ensinker om vroeg, dit zijn de pluspunten van beide pakketten waar ik op ben uitgekomen.

CATL:
- 8 kilo lichter dan de BYD
- 1 a 2 (heb ook iemand 3 horen zeggen) kwh groter accupakket tov BYD (dus ietsjes meer range)
- 15 KW extra piekvermogen
- Degradatie lijkt ietjes minder dan de BYD (maar dat is niet heel betrouwbaar, want BYD rijdt nog niet zo lang)
- Meer tijd om te plassen en lunchen tijdens het superchargen ;)

Blade/BYD:
- Strakke laadcurve van 170+ tot 48/50% (tot 50% = 9 min BYD vs 12 min CATL en tot 80% = 20 min BYD en 29 min CATL)
- Betere regeneratie met een koude accu

Beide zijn goede accupakketten. CATL rijdt Tesla al jaren mee en die lijken het heel goed te doen. BYD moeten we nog zien, maar ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Laadtijden zijn gebaseerd op enkele filmpjes van YT (o.a. die van TeslaBjorn). Ik heb niet goed kunnen achterhalen wat de laadtijden doen onder wisselende omstandigheden. Maar overall lijkt de BYD wel gewoon structureel sneller.
Dank, mooi lijstje!

Sinds een paar weken een MY RWD met CATL accupack. En sinds begin dit jaar lijkt de tendens uit Berlijn weer 50/50 te zijn. Het zijn beide prima accu's en ik ben d'r blij mee, mijn eerste reactie was ook sh*t geen BYD. Maar als ik bovenstaande zo lees moet ik gewoonweg 9 tot 12 minuten langere plaspauze inlassen :+ En als het echt koud is zet ik voor vrouwlief de verwarming altijd een kwartiertje vooraf aan, dan warmt ie het accupack ook mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Laatst online: 20:55
Blinky schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:31:
[...]
En als het echt koud is zet ik voor vrouwlief de verwarming altijd een kwartiertje vooraf aan, dan warmt ie het accupack ook mee op.
Ik dacht eigenlijk dat CATL zelfs beter overweg kon met koude temperaturen dan een LFP batterij wat betreft opladen, mbt regen weet ik niet :) maar inderdaad iets voor vertrek opwarmen is sowieso fijn bij koud weer, ongeacht het type batterij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Geffe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRZ7iUW5rAPwH8UjeRFJkkgraA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OJ2Mfps6pKH1JzyaI83V6CyV.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag in ontvangst kunnen nemen eindelijk!

Medewerkers in utrecht waren zeer behulpzaam en vriendelijk, kon rustig de controle van de auto doen. Op een paar kleine schoonmaak issues verder niks tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Geffe schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:17:
[Afbeelding]

Medewerkers in utrecht waren zeer behulpzaam en vriendelijk, kon rustig de controle van de auto doen. Op een paar kleine schoonmaak issues verder niks tegen gekomen.
Mooi. Mooie velgen ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 18:28
[Afbeelding]

Heel mooi! Als ik em zo zien staan zet ik toch maar vast die velgen op de verlanglijst!

Wat waren de schoonmaak issues trouwens? Buiten of binnenin de auto?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rubenvs13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBtOt4aKfeGQb4aMUF10FN0KKzI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SAErKrvHkK5jeIutxEfXQBTB.png?f=fotoalbum_large

Ik kwam deze nog tegen en dit laat inderdaad zien dat de CATL batterij minder snel degradeert :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik heb nog geen kenteken binnen, maar ik zie wel dat het laatst uitgegeven kenteken bij de RDW met een Z begint.. waar kan je je druk om maken denk ik dan, maar zag het toevallig al langskomen in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Rhndy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 23:47:
Ik heb nog geen kenteken binnen, maar ik zie wel dat het laatst uitgegeven kenteken bij de RDW met een Z begint.. waar kan je je druk om maken denk ik dan, maar zag het toevallig al langskomen in dit topic.
Geen ‘oud’ kenteken meer bij uw nieuwe Tesla. Wat hadden de buren anders wel niet gedacht? 🙃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mytheory
Giga schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 04:33:
[...]

Geen ‘oud’ kenteken meer bij uw nieuwe Tesla. Wat hadden de buren anders wel niet gedacht? 🙃
Haha ja.
Ik heb gelukkig een kenteken gekregen welke begint met een X. Veel mooier dan Z 😁

• LENNRT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-06 14:51
kenteken kan allang toegewezen zijn. Ik kreeg een X kenteken, terwijl de RDW al verder was.
Volgens mij vragen ze een X aantal duizend kentekens aan om die later the alloceren. Mijn auto stond later op kenteken dan de M3 van een vriend van mij, kenteken was eerder in de reeks.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
LENNRT schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:40:
kenteken kan allang toegewezen zijn. Ik kreeg een X kenteken, terwijl de RDW al verder was.
Volgens mij vragen ze een X aantal duizend kentekens aan om die later the alloceren. Mijn auto stond later op kenteken dan de M3 van een vriend van mij, kenteken was eerder in de reeks.
Ik heb zojuist een kenteken ontvangen en die begint met een Z haha

• Rogar
Hier ook een kenteken binnen sinds vandaag. Begint ook met een Z.

• Moobie
  • Laatst online: 22-03 22:44
Rogar schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:27:
Hier ook een kenteken binnen sinds vandaag. Begint ook met een Z.
Hier ook het kenteken binnen. Ook in de Z-reeks. De auto haal ik precies over een week op (fingers crossed).

Al snap ik niet zo zeer de emotie bij het kenteken. Daar heb ik me eerlijk gezegd nog nooit druk over gemaakt en ga ik nu ook niet aan beginnen :P

• Rogar
Moobie schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Hier ook het kenteken binnen. Ook in de Z-reeks. De auto haal ik precies over een week op (fingers crossed).

Al snap ik niet zo zeer de emotie bij het kenteken. Daar heb ik me eerlijk gezegd nog nooit druk over gemaakt en ga ik nu ook niet aan beginnen :P
Het is wel grappig om de nieuwe te hebben, maar meer ook niet inderdaad. Als de auto maar lekker rijdt.
Ik mag hem ook volgende week om 10u ophalen *O*

• Thenotorious
  • Laatst online: 11-06 19:42
Thenotorious schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Mijn bestelling:
Model 3, Blauw, RWD
Ik mag 'm inplannen, alleen is het nu eigenlijk te vroeg. :P

Even kijken of ik het met een weekje kan uitstellen.

Im notorious

• Jochemp
SMS ontvang voor het inplannen van een afspraak! Keuze uit 18, 19 en 20 maart, dus ik haal hem mooi maandagochtend op als het aan mij ligt 🥳

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024
Woohoo, vandaag heeft de leasemaatsschappij m'n bestelling gedaan. M3 in Ultra red, volgens de app verwachte levertijd 3-6 weken.

Mijn huidige contract loopt op 28 maart af, dus met een beetje mazzel komt dat perfect uit. Gaat een flinke upgrade worden vanuit de 2018 Niro. ZIN IN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 21:06
Ook ik kan mij hier melden :)

07-02: MY RWD besteld bij onze wagenparkbeheerder. Helaas heb ik een leverrestrictie tot 5 maart.
14-02: e-mail van Tesla om account in te stellen
22-02: VIN zichtbaar in de Tesla app met verwachte levering 27-02 - 06-03.
27-02: SMS van Tesla om levering afspraak te maken. Helaas was de eerste optie 25 maart. Tesla hierover gebeld en ze gaven aan te weinig vrachtwagens te hebben om alle auto's snel te transporteren. Ze verwachten de auto zelf daarom pas op 21 maart in Tilburg.

Op de site van Tesla wordt nog steeds een verwachte levering vermeld van 2-3 weken dus dat valt dan wat tegen. Het helpt daarbij ook niet mee dat ik slecht tegen wachten kan :)

De stap is groot want mijn huidige auto is een Niro 2020 HEV.

• superdajel
  • Laatst online: 08-03 22:33
Na een bestelling via leasemaatschappij eins september vorig jaar met gewenste datum levering eind januari heb ik maandag mijn M3 LR Stealth Gray met 19” af kunnen halen.

Direct bij mijn eerste rit viel het echter al op dat de auto en het stuur trilde. Zeker boven 100 km/h was dit bijzonder aanwezig en zelfs misselijkmakend.

Ik kon woensdag mijn auto bij het SC brengen waar er na een hele korte testrit door de monteur werd vermeld dat er niks aan de hand was en dat trillingen komen door onevenheden in de weg.

Uiteraard nam ik hier geen genoegen mee en kon ik vandaag de banden laten controleren bij een bandenspecialist. Tijdens een korte proefrit concludeerde ze direct dat er iets niet in orde was.
Bij nader onderzoek bleken 2 velgen krom te zijn, de velgen waren ook aan de binnenkant beschadigd door het transport. Daarnaast vertoonden alle banden “hoogteslag” en waren dus niet volledig rond. Tevens waren de banden totaal niet uitgebalanceerd.

De LM pakt dit nu verder op met Tesla maar al met al een teleurstellende eerste ervaring en weer afwachten.

Verder staat ook de motorkap scheef met een zichtbaar hoogteverschil. Dit wordt hopelijk binnenkort aan huis verholpen

Herkennen meer mensen de klachten van de trillingen vanuit de banden en velgen?

Wees in ieder geval beducht op soortgelijke problemen als je binnenkort je M3 af gaat halen.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Gisteren een MY RWD Midnight Cherry Red met witte bekleding uit voorraad besteld. Ik had juist op de koop toe genomen vanuit Bussum naar Tilburg te moeten rijden zodat ik volgende week de auto al zou kunnen rijden. Aanvankelijk stond deze ook op levering tussen 3 en 10 maart. Maar nu kreeg ik een sms dat de auto pas 29 maart kan worden opgehaald. :X Mag ik nog een maandje genieten van 4% bijtelling in m'n e-Niro ;)

[ Voor 8% gewijzigd door connos op 29-02-2024 17:19 ]

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:03
connos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:06:
Gisteren een MY RWD Midnight Cherry Red met witte bekleding uit voorraad besteld. Ik had juist op de koop toe genomen vanuit Bussum naar Tilburg te moeten rijden zodat ik volgende week de auto als zou kunnen rijden. Aanvankelijk stond deze ook op levering tussen 3 en 10 maart. Maar nu kreeg ik een sms dat de auto pas 29 maart kan worden opgehaald. :X
Betaal je nu dan ook meer of minder dan wanneer je hem normaal zou configureren ?

• Boempatat
superdajel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:33:
Na een bestelling via leasemaatschappij eins september vorig jaar met gewenste datum levering eind januari heb ik maandag mijn M3 LR Stealth Gray met 19” af kunnen halen.

Direct bij mijn eerste rit viel het echter al op dat de auto en het stuur trilde. Zeker boven 100 km/h was dit bijzonder aanwezig en zelfs misselijkmakend.

Ik kon woensdag mijn auto bij het SC brengen waar er na een hele korte testrit door de monteur werd vermeld dat er niks aan de hand was en dat trillingen komen door onevenheden in de weg.

Uiteraard nam ik hier geen genoegen mee en kon ik vandaag de banden laten controleren bij een bandenspecialist. Tijdens een korte proefrit concludeerde ze direct dat er iets niet in orde was.
Bij nader onderzoek bleken 2 velgen krom te zijn, de velgen waren ook aan de binnenkant beschadigd door het transport. Daarnaast vertoonden alle banden “hoogteslag” en waren dus niet volledig rond. Tevens waren de banden totaal niet uitgebalanceerd.

De LM pakt dit nu verder op met Tesla maar al met al een teleurstellende eerste ervaring en weer afwachten.

Verder staat ook de motorkap scheef met een zichtbaar hoogteverschil. Dit wordt hopelijk binnenkort aan huis verholpen

Herkennen meer mensen de klachten van de trillingen vanuit de banden en velgen?

Wees in ieder geval beducht op soortgelijke problemen als je binnenkort je M3 af gaat halen.
Oei wat een ellende! Enorm jammer dat dit je eerste ervaring is met je nieuwe Tesla.
Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen voor je! Welke locatie had je besteld?

• connos
  • Nu online
Immutable schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:18:
[...]
Betaal je nu dan ook meer of minder dan wanneer je hem normaal zou configureren ?
Precies hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekje1998
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 22:08
MY RWD wit, zwart interieur, met trekhaak

20/02: besteld bij LM (Alphabet)
23/02: besteling bij tesla geplaatst door LM
27/02: VIN ontvangen, na ongeveer een half uur weer verdwenen
27/02: 18:10 SMS ontvangen om afspraak te maken
28/02: Tesla gebeld omdat de link in de SMS niet werkte
30/03: afhalen in Tilburg, eerder was helaas niet mogelijk

• Bluestra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
[Afbeelding]

Heel erg benieuwd wat de schoonmaak issues waren. Zodat ik er zelf ook op kan letten de 11e van maart. Ziet er mooi uit hoor! Veel rijplezier.

• connos
  • Nu online
koekje1998 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:55:
MY RWD wit, zwart interieur, met trekhaak

20/02: besteld bij LM (Alphabet)
23/02: besteling bij tesla geplaatst door LM
27/02: VIN ontvangen, na ongeveer een half uur weer verdwenen
27/02: 18:10 SMS ontvangen om afspraak te maken
28/02: Tesla gebeld omdat de link in de SMS niet werkte
30/03: afhalen in Tilburg, eerder was helaas niet mogelijk
Zouden ze in Tilburg de tent een paar weken dicht hebben gegooid?

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:03
connos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Misschien kwartaal cijfer truukje van Tesla... dat rapport komt dan 17 april uit... Met cijfers van Januari, Februari en Maart. Maar kan het fout hebben, misschien weet iemand anders daar meer van. Tesla doet wel vaker van dat soort dingetjes.

• Jochemp
Momenteel de eindstand voor mij

MY RWD Solid Black
01/02: Besteld bij LM
26/02: Besteld bij Tesla
27/02: VIN bekend
28/02: Levering in app 3/03-10/03
28/02: Kenteken bekend
18/03: Afhalen in Utrecht

Nog 2,5 week wachten!

• superdajel
  • Laatst online: 08-03 22:33
Boempatat schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:43:
[...]

Oei wat een ellende! Enorm jammer dat dit je eerste ervaring is met je nieuwe Tesla.
Hopelijk kunnen ze dit snel oplossen voor je! Welke locatie had je besteld?
Ik heb de auto opgehaald in Tilburg en daar ook het SC bezocht.
Ik kan mij ook niet voorstellen dat de genoemde gebreken zich alleen bij mijn M3 voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 19:32
Afspraak om model Y op te halen morgen om 13u. Maar krijg zojuist via SMS het bericht dat de levering 2 weken uitgesteld wordt..! Een dag van tevoren!

Aan de telefoon alleen het bericht dat ze er niets aan kunnen doen. Bijzonder slecht dit, en bijzonder vervelend omdat de inleverafspraak van de huidige auto ook weer verzet moet worden (met bijkomende kosten..). Fijne auto’s, maar dit soort zaken zijn echt belabberd!

• hantheman
mfj84 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:56:
Woohoo, vandaag heeft de leasemaatsschappij m'n bestelling gedaan. M3 in Ultra red, volgens de app verwachte levertijd 3-6 weken.

Mijn huidige contract loopt op 28 maart af, dus met een beetje mazzel komt dat perfect uit. Gaat een flinke upgrade worden vanuit de 2018 Niro. ZIN IN!
Nice ik ga ook over van een e-Niro naar een Model 3

• Davidas
connos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:17:
[...]

Ik denk dat ze ook rekening houden met je besteldatum. Heb eind Januari besteld en mijn M3 long range komt ergens volgende week aan in Tilburg. Die auto’s zullen ze ook in Maart nog willen inplannen.

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 22:33

zerocool82

Ignorance causes chaos

Zie aardig wat mensen in dit topic die hun (e-)-niro inruilen voor een Model 3 of Y :) Ik begreep dat de levertijd 2 tot 3 weken zou zijn (mijn contract loopt 29 maart af en heb nog niet besteld), maar dat is mogelijk iets te positief gedacht ;) Wordt voor mij waarschijnlijk de Model Y; ondanks dat deze nog niet is vernieuwd maar ik verwacht spijt te krijgen van het kiezen voor een sedan...

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:17
Boyangles schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 17:41:
Afspraak om model Y op te halen morgen om 13u. Maar krijg zojuist via SMS het bericht dat de levering 2 weken uitgesteld wordt..! Een dag van tevoren!

……
Kenteken was wel al bekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmartieMan
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-06 20:37
Het is nu echt bijna zover, vandaag ook het kenteken in de app verschenen.

M3 RWD Deep Blue
23-01 Besteld door de leasemaatschappij
25-01 Bestelling zichtbaar in app met VIN. Verwachte leverdatum 24 feb - 9 mrt
12-02 SMS voor afspraak afhaaldatum, ingepland op 11-03. VIN verdwenen
19-02 VIN terug
20-02 SMS voor bevestiging afhaaldatum
29-02 Kenteken bekend
11-03 Afhalen in Tilburg

• mfj84
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-09-2024

Ai, inmiddels is de levertijd versprongen naar tussen 18 mei en 1 augustus… morgen maar even bellen :(

• Davidas
mfj84 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:11:
[...]

Ai, inmiddels is de levertijd versprongen naar tussen 18 mei en 1 augustus… morgen maar even bellen :(
Ik denk dat je sowieso wel rekening moet houden met begin Juni. Eind Mei komt volgens mij het eerstvolgende schip aan in Zeebrugge met Model 3’s die nog niet allemaal gereserveerd zijn.

• Boempatat
Davidas schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:29:
[...]

Ik denk dat je sowieso wel rekening moet houden met begin Juni. Eind Mei komt volgens mij het eerstvolgende schip aan in Zeebrugge met Model 3’s die nog niet allemaal gereserveerd zijn.
Bij mij staat de levertermijn nog tussen 15-27 Maart - M3 LR all black

• brthfs
Mijn datum is nu volledig weg…

• Davidas
Boempatat schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:13:
[...]

Bij mij staat de levertermijn nog tussen 20-27 Maart - M3 LR all black
Maar je hebt, net als ik, denk ik eerder besteld dan vandaag. Mijne staat namelijk op 7 - 21 Maart (LR Ultra Red).

• WhatsappHack
  • Niet online
Hier ook, incl. de afspraakdetails, maar denk storing. Als je inlogt op je Tesla account laadt het hele dashboard niet. (Althans hier blijft ie oneindig spinnen). Mijn leverdatum en dergelijken zijn al vastgelegd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• ML1985
  • Laatst online: 29-03-2024
WhatsappHack schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:31:
[...]

Hier ook, incl. de afspraakdetails, maar denk storing. Als je inlogt op je Tesla account laadt het hele dashboard niet. (Althans hier blijft ie oneindig spinnen). Mijn leverdatum en dergelijken zijn al vastgelegd.
Bij mij ook alles weg, afspraak was al geboekt, niet meer te zien nu. Ook de link naar de details van mijn bestelling is weg. Ik ben al aan mijn vierde gepland levermoment toe (11/03), ik word hier toch wel beetje zenuwachtig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Davidas schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:27:
[...]

Maar je hebt, net als ik, denk ik eerder besteld dan vandaag. Mijne staat namelijk op 7 - 21 Maart (LR Ultra Red).
Klopt idd, 21/02 besteld en heb RN en VIN iets daarna ontvangen, wilt dit zeggen dat onze wagens nog op de boot staan of nog uitgeleverd moet worden naar het delivery center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
ML1985 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 23:52:
[...]

Bij mij ook alles weg, afspraak was al geboekt, niet meer te zien nu. Ook de link naar de details van mijn bestelling is weg. Ik ben al aan mijn vierde gepland levermoment toe (11/03), ik word hier toch wel beetje zenuwachtig van!
Nu weer netjes terug :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Boempatat schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 00:05:
[...]

Klopt idd, 21/02 besteld en heb RN en VIN iets daarna ontvangen, wilt dit zeggen dat onze wagens nog op de boot staan of nog uitgeleverd moet worden naar het delivery center?
Het eerste, zodra het andere staat te gebeuren ontvang je een SMS om een afspraak in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giga
Davidas schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 06:15:
[...]

Het eerste, zodra het andere staat te gebeuren ontvang je een SMS om een afspraak in te plannen.
Ook als het schip nog moet aanmeren sturen ze soms al SMS-jes voor het plannen van afspraken. Hier ook gezien met de laatste levering M3H’s. Schip moest nog aankomen op de 20ste, maar daarvoor hadden sommigen hier al een afhaalafspraak gepland staan in maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsvisser
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-06 20:14
Ook vanwege grotere kinderen een MY besteld 🥳 RWD, pearl white, zwart interieur, met trekhaak achteraf via LM.

09-02: besteld bij LM (Athlon Private Lease)
21-02: besteling bij tesla geplaatst door LM
22-02: RN in de app, leverdatum ‘2 - 3 weken’ in de app
26-02: nog geen VIN, contact gehad met Tesla Groningen of zij meer konden zien maar helaas niet
27-02: leverdatum verdwenen
01-03: nog steeds geen leverdatum, geen VIN

Misschien ben ik een beetje te ongeduldig maar die ontbrekende datum en VIN werken niet echt mee 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 19:32
Zeker, kenteken bekend en SMS van levering ontvangen. Vandaag maar even aan de telefoon hangen, want wie garandeert nu dat de nieuwe datum wel daadwerkelijk doorgaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
  • Nu online
zerocool82 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:21:
[...]

Zie aardig wat mensen in dit topic die hun (e-)-niro inruilen voor een Model 3 of Y :) Ik begreep dat de levertijd 2 tot 3 weken zou zijn (mijn contract loopt 29 maart af en heb nog niet besteld), maar dat is mogelijk iets te positief gedacht ;) Wordt voor mij waarschijnlijk de Model Y; ondanks dat deze nog niet is vernieuwd maar ik verwacht spijt te krijgen van het kiezen voor een sedan...
Zat met hetzelfde dilemma, maar wachten tot 2025 (?) voor een evt. update vond ik de moeite niet waard. De MY heeft sowieso al een paar opties die de oude M3 niet had zoals dubbel glas. Gewoon bestellen, gaan genieten en niet meer over nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Vandaag ook mijn kenteken in de app zien verschijnen.
Nog 1 week geduld, ik hoop inderdaad dat mijn levering gewoon op het afgesproken moment doorgaat. Los van alles wat ik moet regelen om naar Groningen te rijden moet ik ook een verzekering afsluiten. Dat regel ik het liefst een paar dagen van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylus
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
Hier ook besteld via de LM.

Via de app geeft Tesla planning levering 2 / 9 maart aan. Via de uitnodiging om een afspraak te maken kon het niet eerder dan 30 maart (Tilburg) i.v.m. te weinig transport vanuit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekje1998
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-06 22:08
Stylus schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 10:07:
Hier ook besteld via de LM.

Via de app geeft Tesla planning levering 2 / 9 maart aan. Via de uitnodiging om een afspraak te maken kon het niet eerder dan 30 maart (Tilburg) i.v.m. te weinig transport vanuit Berlijn.
Ik had precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:17
jsvisser schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:34:
Ook vanwege grotere kinderen een MY besteld 🥳 RWD, pearl white, zwart interieur, met trekhaak achteraf via LM.

09-02: besteld bij LM (Athlon Private Lease)
21-02: besteling bij tesla geplaatst door LM
22-02: RN in de app, leverdatum ‘2 - 3 weken’ in de app
26-02: nog geen VIN, contact gehad met Tesla Groningen of zij meer konden zien maar helaas niet
27-02: leverdatum verdwenen
01-03: nog steeds geen leverdatum, geen VIN

Misschien ben ik een beetje te ongeduldig maar die ontbrekende datum en VIN werken niet echt mee 😅
Hier precies hetzelfde (ook PL bij Athlon) met ongeveer dezelfde tijdlijn. Ik heb verder nog niks gehoord... Geen info in de Tesla app, of sms-je. Na ja, ik wacht volgende week nog ff af en dan vragen of er al mee bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:13
johanm3 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:35:
Over dat op maandag 18 maart om 11 uur ophalen..
M'n auto is inmiddels verkocht.

Twijfel of ik met de trein ga ( 2 uur reistijd ) Helaas ligt tesla niet in de buurt van Tilburg Centraal station. Dus dan zou ik nog de bus ( half uur ) moeten pakken of een uber/taxi.
Samen met m'n vrouw een leuk dagje treinreizen in de spits er van maak ;)

Of optie 2 we gaan met de Mini electric van m'n vrouw. In de spits 1,5 uur rijden. Zal ook nog wel wat file tijd bijkomen. Aangezien de mini niet voor dit soort afstanden is gemaakt, ook nog 1 x snelladen per rit. Plus we kunnen niet gezellig samen weer naar huis rijden en de Tesla :)

Of optie 3 is: Zelfde als optie 1, maar dan een dag eerder op zondag. Geen maandagochtend spits. Zelfde reistijd plus kosten van een overnachting in de buurt van Tesla. Op maandag ochtend 20 minuutjes lopen en wegrijden met onze hagelnieuwe m3.

Of optie 4: Zelfde als optie 2, maar dan een dag eerder op zondag. Geen maandagochtend spits. 1,5 uur rijden. 1 x snelladen op heenreis en 1x snelladen op terugreis.

Liefst ga ik met de trein, maar kosten van taxi ( ga nooit met taxi ) vond ik best hoog. En de bus best een gedoe allemaal. Treinrit zelf vind ik wel even leuk. Doe ik ook nooit.., zal wel druk zijn denk ik op maandag ochtend.

En ik lees wel eens hier dat Tesla dag van te voren levering kan wijzigen... wil niet met een hotel in m'n maag zitten.

Wat een wereld problemen he ;)

Hoe hebben jullie het gedaan met ophalen als er geen auto in te ruilen was? Wellicht overdenk en overdrijf ik het hele gebeuren.
Ben met eigen auto gegaan, daarna met Tesla chauffeur en Tesla S eigen auto naar een parkeerplaats gebracht. S'avond met broer in nw Tesla auto weer opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
Erik-1980 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:26:
[...]

Wow, supersnel zeg. Wij hebben op 18-02 een blauwe rwd besteld en die wordt 18-03 afgeleverd. Veel plezier met de auto.
Kan nog sneller, Proefrit 5-2, besteld 9-2, opgehaald 14-2 een rode M3 RWD in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
Jochemp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:38:
[...]

Hier: https://www.findmyelectric.com/tesla-vin-decoder/ kan je VIN decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 19:51
Smobbo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:28:
Ik mag me ook 'officieel' melden.
Afgelopen vrijdag is het contract voor de lease getekend en vanochtend kreeg ik in de Tesla app een RN nummer te zien.
Levering zal eind april zijn ivm aflopen huidige auto.

Betreft een Model 3 LR, blauw, trekhaak.
Het lijkt erop dat er idd geen model 3’s in april/begin mei naar Nederland komen.
Mijn levering stond op 7-11 weken (effectief eind april), aangezien hij niet voor eind april geleverd mag worden.
Dat is vandaag veranderd naar 18 mei - 1 augustus.
Ik gok dus dat er pas in de loop van mei weer een bootje onze kant op komt. Balen dat het waarschijnlijk minstens een maand langer gaat duren, maarja doe je niets aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brthfs
Smobbo schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Het lijkt erop dat er idd geen model 3’s in april/begin mei naar Nederland komen.
Mijn levering stond op 7-11 weken (effectief eind april), aangezien hij niet voor eind april geleverd mag worden.
Dat is vandaag veranderd naar 18 mei - 1 augustus.
Ik gok dus dat er pas in de loop van mei weer een bootje onze kant op komt. Balen dat het waarschijnlijk minstens een maand langer gaat duren, maarja doe je niets aan…
Ik dacht dat er op 3/3 en 18/3 boot naar Southampton gingen die ook nog in Zeebrugge zou stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandabeer35
  • Laatst online: 17:14
Bij mij ook de kogel door de kerk

MY RWD Deep Blue
22-02 Besteld door de leasemaatschappij
25-02 Bestelling zichtbaar in app - door aflopen huidig contract pool auto pas half november
29-02 vrijgave om eerder om te wisselen
01-03 in app levertijd 2-3 weken
01-03 LM bevestigd (vooralsnog) 28 maart 🥳
Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.