Het grote Ulanzi TC001 "Pixel clock" topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21:39
Zover ik dus begrijp wat deze klok kan is ... hij kan niet veel eigenlijk, je moet het meer zien als een display van HA ipv dat hij zelf berekeningen uitvoert
Of je moet zelf dingen toevoegen aan de code (apps).
Maar primair is het inderdaad voor een extern beeld schermpje en een brak luidsprekertje.

Waar ik het nuttig voor gebruik of gebruikte is waarschuwingen, bijv. dat de koelkast lang open staat of welke klikt naar buiten moet (je hebt 3 indicators).
Ook als de EV onder de 40% zit en deze hangt niet aan de lader verschijnt dat elke paar minuten in beeld.
Als de bel gaat veranderd de tijd in een ding-Dong, inclusief rinkelende pieper.
Van die dingen. :)

V.w.b. de opteltimerfunctie zou je natuurlijk ook een feature request kunnen doen op de Awtrix GitHub, wie weet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:04

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@Davey400 Maar wat Awtrix "custom apps" noemt voegt niets toe aan de code. Dat is alleen maar een manier om extern een statisch scherm naar het display te sturen, soort van page. Dus ja, met Awtrix is het inderdaad 90% een HA display zonder logica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
Ik meende dat er ook ruimte was voor interne apps; dat blijkt niet (meer?) zo te zijn, zo geeft de maker van Awtrix zelf aan op Discord.
Mocht je hier geen toegang toe hebben dan hier de vraag:
But I am looking more for an internal app, that gets started and stopped by remote.
En het antwoord van de ontwikkelaar Blueforcer:
Blueforcer — 26-02-2024 20:57
There will be no more internal apps. MQTT ist pretty lightweight and very fast.
Waarmee hij verder verwijst om inderdaad gewoon maar HA te gebruiken voor de dingen die je wilt doen.
(Of natuurlijk directe HTTP requests, maar in ieder geval van buitenaf en niet lokaal draaiend.)
Excuses voor de verwarring.

Iemand anders heeft de Blueforcer versie echter wel geforked, en zelf een (interne) timer app toegevoegd:
https://github.com/fmuecke/awtrix3/tree/native_timer_app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:32
Wel bijzonder dat die timer app niet opgenomen kan worden - het alternatief (via MQTT) is dus iedere seconde iets afvuren, dat kan de bedoeling ook niet zijn

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:17

Nox

Noxiuz

Septillion schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:04:
@Hmmbob Ben het wel met je eens, dat is wel vaak. Maar naar mijn idee is dit precies de 1% waarbij het de enige optie is simpelweg omdat je wilt dat er elke seconde iets gebeurd.

En dan vind ik gewoon elke seconder triggeren zelf voor iets dat langer duurt een nettere optie dan een while met een delay van 1 sec.

Met ESPhome zou je het natuurlijk volledig op de ESP kunnen zouden ipv in HA maar dan heb je wel een heel stuk meer code te schrijven voor dezelfde functionaliteit...
Ik heb jouw YAML gepakt, in HA een automation gemaakt, in yaml ge-edit, en alles vervangen door jouw code. Bij het opslaan kreeg ik de foutmelding: Unable to determine action @ data['action'][0]['choose'][0]['sequence'][0]

Ik heb toen action: mqtt.publish vervangen door service: mqtt.publish en idem voor action: input_datetime.set_datetime. Toen kon ik hem wel opslaan.

Ik heb een helper gemaakt (input_boolean.test_a) wat een button is. Ik heb ook een timer, maar let wel, die timer loopt van van een vaste waarde naar nul. Een oplopende timer bestaat niet in HA zover ik kan zien. Wel een counter overigens.

De code is nu:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
alias: Test Awtrix timer
description: Douchetimer_tweakers
trigger:
  - platform: time_pattern
    seconds: /1
    id: time
  - platform: state
    entity_id:
      - input_boolean.test_a
    to: "on"
    id: "on"
  - platform: state
    entity_id:
      - input_boolean.test_a
    to: "off"
    id: "off"
condition: []
action:
  - choose:
      - conditions:
          - condition: trigger
            id:
              - "on"
        sequence:
          - action: input_datetime.set_datetime
            metadata: {}
            data:
              datetime: "{{ now() }}"
            target:
              entity_id: timer.douchetimer
          - alias: Send time to Count up app
            service: mqtt.publish
            data:
              topic: awtrix_466d74/custom/Count up
              payload: |-
                {
                  "text":"  0:00"
                }
          - service: mqtt.publish
            data:
              topic: awtrix_466d74/switch
              payload: "{\"name\":\"Count up\"}"
            alias: Switch to Count up app
      - conditions:
            id:
              - time
          - condition: state
            entity_id: input_boolean.test_a
            state: "on"
        sequence:
            data:
              payload: |-
                {
                  {% set s = states('input_datetime.test') |as_datetime |as_local -%}
                  {% set d = (now() - s).total_seconds()|round(0) -%}
                  {% set min = (d / 60)|round(0, method='floor') -%}
                  {% set sec = d % 60 -%}
                  {{ "\"text\":" ~ "\"" ~ "%3d" | format(min) ~ ':' ~ "%02d" | format(sec) ~ "\"" }}
                }
            alias: Send time to Count up app
      - conditions:
            id:
              - "off"
        sequence:
            data:
mode: single

Als ik de helper aan zet en de timer start gebeurt er niks. In mijn MQTT explorer zie ik ook geen berichtjes voorbij komen, terwijl als ik handmatig een bericht publiceer vanuit MQTT explorer deze gewoon aan komen en de ulanzi reageert.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Nox Dan loop je wel wat versies van HA achter als je nog niet naar action over bent...

Verder kan je ipv input_boolean.test_a verschillende entiteiten gebruiken, zolang ze maar een state hebben. En een input_button heeft dat nu net niet :D Ook heb je op de meeste plekken dus nog gewoon input_boolean.test_a staan.

Ook gebruikt het dus geen timer omdat zoals je zelf ook opmerkt, deze alleen optelt. In plaats daarvan sta ik alleen de begintijd op, hiervoor heb je een input_datetime nodig (met zowel date als time).

Ofwel, button en timer weg, maak een input_boolean (toggle) en een input_datetime (met date en time) aan en doe een echte replace all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Ik kreeg vannacht nog een brain-fart terwijl ik over het timer-probleem dacht. (maar ben er zelf nog niet ingedoken...)
Als je nu gewoon op het moment dat het douchen begint de NTP sync uit zet en de tijd insteld op 0:00:00, (en de display-mode natuurlijk op HH:MM:SS hebt staan) dan heb je automagisch een timer.
Zodra de warmwaterlevering weer gestopt is zet je de tijd weer goed en herstel je de NTP config.

Slechts een idee, weet niet of het uitvoerbaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Septillion schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:42:
@Nox Dan loop je wel wat versies van HA achter als je nog niet naar action over bent...

Verder kan je ipv input_boolean.test_a verschillende entiteiten gebruiken, zolang ze maar een state hebben. En een input_button heeft dat nu net niet :D Ook heb je op de meeste plekken dus nog gewoon input_boolean.test_a staan.

Ook gebruikt het dus geen timer omdat zoals je zelf ook opmerkt, deze alleen optelt. In plaats daarvan sta ik alleen de begintijd op, hiervoor heb je een input_datetime nodig (met zowel date als time).

Ofwel, button en timer weg, maak een input_boolean (toggle) en een [monoinput_datetime[/] (met date en time) aan en doe een echte replace all :)
Ja dat kan kloppen, maar soms moet ik hem tijdens het updateproces power cyclen omdat ie niet terug komt. Dus zolang er niet echt grote redenen zijn om hem te updaten dan laat ik dat dus zitten, het risico dat ik hem om zeep help is mij atm net ff te groot (daarentegen goede reden om toch te werken aan een fallbackscenario / disaster recovery, want anders moet ik straks draadjes aan elkaar knopen om mijn verlichting aan te doen :P het was een leuke hobby maar binnenkort komt mijn Itho wifi-module binnen om de ventilatie aan te sturen obv de afzuigkap die ik ga uitmeten en dan gaan er te veel dingen thuis leunen hierop).

Ik ga hem in ieder geval upgraden eerdaags :>

Verder:
Die boolean heb ik in HA dezelfde naam gegeven dus vandaar dat die in de code niet anders is. Voor de zekerheid, dit is de configuratie die ik nu heb, dan zit ik toch goed? Het is een entity en hij heeft een state on/off. Ik zal de naam wijzigen vanavond :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HbyFbiWQcUJYdswkHOBSE9IhBY=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/DQEpOpnZsI6oAyds8UkpxYwt.png?f=fotoalbum_small

De date/time helper maak ik dan aan via settings > devices/services > helper > new helper > date + time. In ieder geval bedankt voor de inzet :)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Nox Je hebt hem niet dezelfde naam gegeven :+ Die van mij heet "test a" en die van jouw "input_boolean.test_a" wat dus resulteert in een entity id van "input_boolean.input_boolean_test_a" :+

offtopic:
En qua systeem, dan zou ik überhaupt eens kijken om dat stabieler te krijgen. Want het is niet normaal dat hij na een update issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Septillion schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:06:
@Nox Je hebt hem niet dezelfde naam gegeven :+ Die van mij heet "test a" en die van jouw "input_boolean.test_a" wat dus resulteert in een entity id van "input_boolean.input_boolean_test_a" :+

offtopic:
En qua systeem, dan zou ik überhaupt eens kijken om dat stabieler te krijgen. Want het is niet normaal dat hij na een update issues heeft.
Ah, duidelijk. Ik heb dus nog wel het eea te leren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiestofan9
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-03 22:12
Iemand die 'm als wekker gebruikt? Of kun je geen 'input' zoals wektijd instellen via dit apparaat voor Home Assistant? Moeilijk om een slimme wekker te vinden ipv een telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiestofan9
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 25-03 22:12
-reactie verwijderd-

[ Voor 98% gewijzigd door tiestofan9 op 28-10-2024 22:22 . Reden: Foutje! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Op zich zou dat wel te doen zijn.
Als wekker instellen via HA zelf kan sowieso makkelijk.
Maar de input van de knoppen is gewoon uit te lezen in HA en dus zou je er een helper voor de alarm-tijd er mee kunnen instellen.
Ik zou het lekker pragmatisch houden: instellen via je telefoon en alleen de wekfunctie en het weer uitschakelen/sleepen via de knopjes doen.

Wellicht meteen het licht en de radio aan laten doen zodra je het alarm uit hebt gezet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@tiestofan9 Dat is zeker mogelijk, toevallig dit weekend gedaan :D

Of ja, het instellen van het alarm nog niet, wel aan/uit zetten en dat alarmtijd getoond wordt als deze aangezet wordt. Maar tijd instellen moet ook te maken zijn. Ipv de standaard klok wel een minimalistische weergave gemaakt (alleen HH:MM) om minder licht te laten geven.

Helaas is hij toch nog best wel fel op de minimale stand :( Dus hier staat hij weer even op mijn werkkamer ivm WAF. Ik wil nog een poging wagen door er donker folie op te plakken. Want op zich kan hij meer dan fel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:55
Ja, de standaard klok is erg fel aan de ogen 's nachts (ervaring doordat de werkkamer waar er 1 staat ook logeerkamer is). Maar hardop nadenkend: als je toch een custom weergave maakt, zou je dan niet ook een grijstint oid kunnen kiezen die veel doffer is? Of zoals een klassieke wekker: rode cijfers.

Ik zou de oplossing van @Davey400 aanhouden voor het instellen van de wekker inderdaad, anders wordt wel bewerkelijk allemaal. Of wellicht dat je een automation maakt die zegt "if button pressed, set alarm time at tomorrow 6:00" als je een consistente wekkertijd nodig hebt. Als je dan een keer een afwijkende tijd nodig hebt gebruik je je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@matk89 Ik had hem in puur groen.

Groen omdat dit de kleur is die je oogleden goed kunnen filteren maar je makkelijk ziet.

En omdat de klok elke pixel op moet bouwen uit een minimale red, green en blue betekend dat een mengkleur (zoals "grijs") dus altijd feller is dan een pure kleur.

Maar zelfs dat is dus helaas nog steeds feller dan wenselijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
[b]Septillion in "Het grote Ulanzi TC001 "Pixel clock" topic"
Helaas is hij toch nog best wel fel op de minimale stand :( Dus hier staat hij weer even op mijn werkkamer ivm WAF.
Ook als je met de RGB kleuren speelt?
Dus custom color 010101?
Dan blijft er toch zo goed als niets over?
En als je alleen groen wilt: 000100 als minimum.
Met mijn overige brightness settings is alles onder "001F00" zelfs niet leesbaar, dus ik denk dat je daar nog mogelijkheden hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Davey400 op 29-10-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Davey400 Ja, want elke led heeft gewoon individueel maar 8-bit regeling. Dus drie ledjes op zijn zwakst (rood, groen en blauw) is altijd feller dan alleen het groene ledje op zijn zwakst.

En bedoel je dan "niet leesbaar" als in, je ziet echt niets? Of als in, het geeft wel heel weinig licht?

Enige waar ik nog een keer moet proberen is of Awtrix dat klok nu werkelijk op stap 1 (van de 255 = 8-bit) aanstuurt of dat hij stiekem toch hoger gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Ik zie dan echt niets. Ik denk dat dat komt omdat er ook nog de generieke brightness-settings zijn, die bij mij op auto staan.
Maar ik bedoel dus te zeggen dat als je alles op manual zet je echt wel héél donker kunt gaan.
Ik heb nog niet getest hoe dat er uit ziet als ook de omgeving donker is, maar vind het lastig om me voor te stellen dat die setting nog te helder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Davey400 Ja, niets zien is ook weer niet de bedoeling :+ En ja, dan wordt er gewoon gedaan [individueel brightness] x [generiek brightness] = [waarde die gestuurd wordt]. Maar als deze waarde lager dan 0.39% (100% / 256-stappen) is zal dat dus gewoon resulteren in een waarde van 0 ofwel gewoon uit.

Dus enige dat nog kan is dat Awtrix niet werkelijk stap 1 stuurt, dat vanavond maar eens proberen :) Dus eens kijken of ik 0x000100 kan sturen met generieke brightness op 100% of dat minder fel is dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Davey400 Net even getest. In HA kan je (via de standaard kaart) de boel maar op zijn minst op 1% zetten. Maar dit is natuurlijk niet stap 1 daar dat 0,38% was. 1% geeft 255/100 = 2,55 ofwel afgerond stap 3! Zojuist eens zelf de brightness op stap 1 gezet en dat is inderdaad net wat minder fel!

En het erge is, ook de automatische brightness gaat maar terug tot stap 3... Ergens snap ik het wel, want dan heb je op de minimale stand nog 64 kleuren over. Maar voor super zacht heb voldoende aan 4 kleuren (zwart, groen, rood en blauw :+)!

Via het individuele level dan verder terug regelen heeft geen zin, alles boven de 70 is dan aan, eronder is gewoon uit.

Het scheelt alleen niet heeeel veel dus ben wel benieuwd of dit voldoende is. Maar ga het vannacht maar weer eens testen :) Folie kan altijd nog :D Bedankt om het me nog even verder te laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Septillion schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:58:
En het erge is, ook de automatische brightness gaat maar terug tot stap 3...
Je hebt sowies de properties 'min_brightness' en 'max_brightness', waarmee je die grenswaarden kunt aanpassen. Daarnaast zou je nog kunnen spelen met 'ldr_factor' en wellicht zelfs 'ldr_gamma'.

Maar goed, met ABRI uit kun je de BRI gewoon op 1 zetten.

En als je dan een {"TCOL":"001000"} naar settings stuurt, dan is ie toch zo donker als iets?
Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Davey400 Ik trap hem nu voor de nachtklok naar stap 1. Kan ook wel direct uit HA door niet de standaard brightness percentage te pakken maar "brightness value", dat is de 8-bit waarde. Dat nu gedaan.

Dan spelen met TCOL, of omdat ik toch niet de standaard klok wil, gewoon 'color' heeft geen zin. Als je dan 0x001000 stuurt is hij gewoon volledig uit. Elke waarde <=70 ofwel 0x004600 resulteert in uit, alles er boven in dezelfde brightness.

En ahhh, ik had nog niet in de hidden features sectie gekeken :+ ldr_factor en ldr_gamma zijn nog wel leuke parameters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Welke klok wil je dan wel?
Ook als je HH:MM:SS hebt dan werkt de TCOL daarvoor.
Het moest toch een wekker worden? Dan wil je de tijd toch laten zien?
Of laat je HA elke keer de tijd bijwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Davey400 Gewoon HH:MM. Nu kan ik de standaard wel helemaal gaan lopen aanpassen (calender header weg, calender body weg, geen blink, geen wd) maar dat vind ik ook wel veel gedoe gezien ik dat overdag wel wil :+

Dus inderdaad, ik stuur gewoon elke minuut de tijd zoals de flows nu bedacht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Je disabled toch gewoon het tonen van alle onzin en stuurt 's ochtends een commando om aan te zetten wat je aan wilt zetten, en 's avonds een commando om het weer uit te zetten.

Of wat ik zelf doe: Hij staat gewoon altijd op de tijd (in mijn geval incl. seconden) en als er iets gebeurt vanuit HA dan komt dat op het scherm. En daarna komt de tijd weer terug. Zelfs als het netwerk of zelfs alle stroom uitvalt blijft de klok dan ook gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Yes. Ik was alleen een tijdje ziek en nul zin om iets te ondernemen plus nog wat andere projectjes die voor moesten.

Het is een countdown-timer, waar ik an sich niet echt fan van ben want het is opdringerig (tenzij hij onder nul doorloopt :+) ik moet sowieso nog met de eerdere code aan de gang. HA is in ieder geval weer up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
Nog een terugkoppeling op de brightness als klok. Nu hij werkelijk op stand 1 staat vind ik het op zich prima. Maar MsSeptillion vindt het echt nog te veel licht. Ik ga dus toch ook maar eens wat folie bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik was vorige week bij batavialand, bij de bali van de werft, staan 2 ulanzi klokken. Voor het eerst in het wild gespot!
Kon helaas niet zien wat er op de klokken stond omdat de koekjes naar de medewerkers gericht stond.
https://www.batavialand.nl/werf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoutski
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 19:38
Voor Iphone gebruikers een leuk app om scores bij te houden https://skorby.com/awtrix-connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 21:12
Out of the box krijg ik de tijd niet correct ingesteld (auto, gmt+1...). Het weer wordt ook niet geüpdatet na invoeren locatiecode en blijft op 0C. Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Staat er de originele firmware nog op of heb je hem al naar Awtrix geflashed?

Edit: Astrid omgebouwd naar Awtrix. Deed geen pijn.
Stomme telefoonspellingscorrectieellende. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Davey400 op 05-11-2024 15:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Davey400 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:44:
Staat er de originele firmware nog op of heb je hem al naar Astrid geflashed?
wie is Astrid? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
En waarom flash je haar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
@Nox Had je deze kant-en-klare timer ook al bekeken?
https://flows.blueforcer.de/flow/wq2NANplO7KV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hier misschien je de HA entiteiten climate.home of climate.thermostat kan laten zien als een getal op het display? In HA krijg ik een getal en of "Heat" te zien als hij aan het verwarmen is. Op de TC001 heb ik alleen nog maar "heat" op het display kunnen toveren.

Ik draai op de AWTRIX firmware.

Tot nu toe heb ik hem ingesteld via HA om periodiek het huidige wattage te laten tonen(- of +). Ook laat hij nu 3x zien welk nummer er speelt als er via Sonos een nieuw nummer word gestart, en laat hij een melding zien als het in de middag tijd word om naar school te gaan zodat onze dochter vast het schoenen/jas/wc ritueel kan starten ;).
Misschien dat ik nog het totale gasverbruik ga toevoegen om periodiek te laten zien. Weer verwachting wil ook nog laten zien, alleen heb ik nog geen provider ondekt in HA die zonder API key of een stuk hardware werkt, iemand daar nog tips voor?

Wel leuk dingetje maar soms erg prutsen om het aan de gang te krijgen, maar dat kan ook geheel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Rev! schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:13:
Weet iemand hier misschien je de HA entiteiten climate.home of climate.thermostat kan laten zien als een getal op het display? In HA krijg ik een getal en of "Heat" te zien als hij aan het verwarmen is. Op de TC001 heb ik alleen nog maar "heat" op het display kunnen toveren.

Tot nu toe heb ik hem ingesteld via HA om periodiek het huidige wattage te laten tonen(- of +). Ook laat hij nu 3x zien welk nummer er speelt als er via Sonos een nieuw nummer word gestart, en laat hij een melding zien als het in de middag tijd word om naar school te gaan zodat onze dochter vast het schoenen/jas/wc ritueel kan starten ;).
Misschien dat ik nog het totale gasverbruik ga toevoegen om periodiek te laten zien. Weer verwachting wil ook nog laten zien, alleen heb ik nog geen provider ondekt in HA die zonder API key of een stuk hardware werkt, iemand daar nog tips voor?

Wel leuk dingetje maar soms erg prutsen om het aan de gang te krijgen, maar dat kan ook geheel aan mij liggen.
Ik denk dat je hier inspiratie op kan doen:

https://github.com/hmmbob.../awtrix_ulanzi_tc001.yaml

Vanaf regel 91 zeg maar.

Edit: en voor het weer gebruik ik de custom knmi component van Golles, wel met een key maar die is helemaal gratis.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 05-11-2024 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayz
  • Laatst online: 01-05 21:12
Davey400 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:44:
Staat er de originele firmware nog op of heb je hem al naar Awtrix geflashed?

Edit: Astrid omgebouwd naar Awtrix. Deed geen pijn.
Stomme telefoonspellingscorrectieellende. 8)7
Ja originele firmware en wifi is verbonden.
Groetjes aan Astrid 🤡

[ Voor 3% gewijzigd door Kayz op 05-11-2024 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:15:
[...]

Vanaf regel 91 zeg maar.

Edit: en voor het weer gebruik ik de custom knmi component van Golles, wel met een key maar die is helemaal gratis.
Top daarmee gaat de buitentemparatuur wel lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Kayz schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:22:
[...]

Ja originele firmware en wifi is verbonden.
Dan zou ik als eerste actie Awtrix er maar eens op flashen; ik neem aan dat je daar toch naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:25
Rev! schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:13:

Qua weer kan je ook kijken naar
https://community.home-as...r-sunrise-moonrise/577515

Ik gebruik deze met de inmiddels addon. Zit ook een maand addon in, dus je moet nog wat extra in HA configureren.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
clubeddie schreef op woensdag 6 november 2024 @ 09:21:
[...]

Qua weer kan je ook kijken naar
https://community.home-as...r-sunrise-moonrise/577515

Ik gebruik deze met de inmiddels addon. Zit ook een maand addon in, dus je moet nog wat extra in HA configureren.
Ik heb alle sensors correct geconfigureerd maar die doet bij mij helemaal niks, last triggered blijft op "never" staan ook al run je hem handmatig, ook niks in de trace dus geen idee waarom. Volgens mij is dat ook een aparte pagina en geen melding die automatisch verschijnt?

Ik wil hem zelf standaard als klok gebruiken waarbij er af toe meldinging voorbij komen middels een trigger, dus voor nu heb ik hem zo ingesteld en dat werkt prima:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
alias: KNMI Weather
description: ""
triggers:
  - trigger: state
    entity_id:
      - sensor.knmi_temperature
    attribute: attribution
    entity_id:
      - sensor.knmi_description
    entity_id:
      - sensor.knmi_weather_forecast
  - trigger: time_pattern
    minutes: /10
conditions: []
actions:
  - action: mqtt.publish
    data:
      qos: "0"
      topic: awtrix_8fc984/notify
      payload: |2
         { "text": "{{ states('sensor.knmi_temperature') }}°C", "icon": "63258", "color": "#FFFFFF", "duration": 14 } 
    data:
      payload: " { \"text\": \"Live: {{ states('sensor.knmi_description') }}\", \"icon\": \"63141\", \"color\": \"#FFFFFF\", \"duration\": 20 } "
    data:
      payload: " { \"text\": \"Voorspelling: {{ states('sensor.knmi_weather_forecast') }}\", \"icon\": \"41116\", \"color\": \"#FFFFFF\", \"duration\": 30 } "

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 06-11-2024 15:33 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! Zie topic warning en hoe deze post is aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Rev! Waarom is je eerste trigger op attribution?

En wil je werkelijk steeds een notification? Waarom niet als app in de loop waarbij je gewoon de tijdweergave lang zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Excuus voor yaml!
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:39:
@Rev! Waarom is je eerste trigger op attribution?
Per ongeluk aanklikt zie ik nu, kan eruit en doet ook niks
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 15:39:
En wil je werkelijk steeds een notification? Waarom niet als app in de loop waarbij je gewoon de tijdweergave lang zet?
Ja dat zou misschien nog mooier zijn, maar dan moet je wel weten hoe je dat doet :+. Ik heb bijvoorbeeld nog geen idee hoe je de interne klok aanroept, ik heb dit allemaal tussendoor even gedaan dus daar kijk ik wel een andere keer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Rev! Ipv naar awtrix_8fc984/notify stuur je het naar awtrix_8fc984/custom/[appname] waar elke 'appname' een pagina is. Als je dan het automatisch rondgaan tussen de appas aan hebt staan komt hij dan vanzelf langs.

Weet alleen niet zeker hoe je de duration van een standaard app aan kunt passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:54:
@Rev! Ipv naar awtrix_8fc984/notify stuur je het naar awtrix_8fc984/custom/[appname] waar elke 'appname' een pagina is. Als je dan het automatisch rondgaan tussen de appas aan hebt staan komt hij dan vanzelf langs.

Weet alleen niet zeker hoe je de duration van een standaard app aan kunt passen...
Ok zo werkt dat dus, helder. Dat is inderdaad makkelijk te doen, maar dan komen toch ook de standaard temp/luchtvochtigheid/batterij van het apparaat zelf voorbij? Die hoef ik niet te zien namelijk, alleen de calender/klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 16:54:
https://blueforcer.github.io/awtrix3/#/onscreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Rev! De standaard app's die je niet wilt tonen kan je per app uit zetten. Ook via het onscreen menu.

@Hmmbob Maar die zijn dus niet per app aan te passen? Of zou je naar awtrix_xxxxxx/custom/time gewoon alleen duration kunnen doen... Ik heb even de klok niet bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik had het net gevonden inderdaad, bedankt.

Net ook even een functie gemaakt die het volume niveau van onze Sonos Playbar laat zien als je die veranderd, gezien die optisch is aangesloten konden we dat alleen in de app zien. Als je toch bezig bent :Y)

Voor de geïnteresseerden, dit toevoegen in je configuration.yalm

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
sensor:

- platform: template
  sensors:
    woonkamer_volume:
      friendly_name: "Volume Woonkamer"
      value_template: >
        {{ state_attr('media_player.woonkamer', 'volume_level') }}

Vervolgens krijg je een sensor erbij die je als output kunt instellen via MTQQ.

YAML:
1
 { "text": "{{ states('sensor.woonkamer_volume') | float * 100 }}", "icon": "60064", "color": "#FFFFFF", "duration": 1 }

[ Voor 10% gewijzigd door Rev! op 06-11-2024 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Rev! Die template sensor kan je ook overslaan:
JSON:
1
 { "text": "{{ state_attr('media_player.woonkamer', 'volume_level') | float(0) * 100 }}", "icon": "60064", "color": "#FFFFFF", "duration": 1 }

Het legacy template platform zou ik ook niet meer voor nieuwe zaken gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Septillion op 06-11-2024 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:45:
@Hmmbob Maar die zijn dus niet per app aan te passen? Of zou je naar awtrix_xxxxxx/custom/time gewoon alleen duration kunnen doen... Ik heb even de klok niet bij de hand.
Je vroeg de built-in apps, dat doe je met de instelling die in linkte.

Voor custom apps kan je het gewoon in de definitie meegeven met het duration keyword, die kan voor iedere custom app verschillend zijn

https://blueforcer.github.../#/api?id=json-properties

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 06-11-2024 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Hmmbob Nee, ik vroeg voor één standaard app :D Maar lijkt er dus op dat je voor alle standaard apps maar een enkele duration kunt gebruiken. Tenzij je de cycle weer vanuit HA gaat (bij)regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:45:
@Rev! De standaard app's die je niet wilt tonen kan je per app uit zetten. Ook via het onscreen menu.
Of via MQTT

https://blueforcer.github.../#/api?id=change-settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Septillion schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:11:
@Hmmbob Nee, ik vroeg voor één standaard app :D Maar lijkt er dus op dat je voor alle standaard apps maar een enkele duration kunt gebruiken. Tenzij je de cycle weer vanuit HA gaat (bij)regelen...
Ja, ik denk dat je gelijkt hebt. Ik heb zelf de meeste standaard apps uit staan, dus geen idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Al een hele tijd geleden die beslissing genomen en ben dus niet anders meer gewend, maar ik heb maar één app op enabled staan en dat is de klok in 'HH:MM:SS'.
Alleen de indicatoren gebruik ik wel op dat default scherm, maar verder komt alles wat ik incidenteel wil tonen op basis van een event vanuit HA; denk aan zaken als de koelkast die open gaat, de auto die leeg is maar niet aan de lader staat en de volgende track die gespeeld wordt.

Wat is het voordeel om daar vanaf te stappen en naar losse apps over te stappen die in een cyclus voorbij komen? Is dat puur zodat je op reguliere basis aanvullende info krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Davey400 Korte antwoord is volgens mij gewoon ja.

Dus als je ook dingen als temperatuur, PV opbrengst, huidige nummer, weersvoorspelling etc gewoon langs wilt zien komen als je lang genoeg kijkt. Dus zaken die niet direct een aanleiding hebben om het te tonen. Maar zaken die jij noemt hebben meer een directe aanleiding om getoond te worden, daar lijkt mij een notificatie ook wel de manier voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
Hier klaagt iemand over het schijnbaar stil liggen van Awtrix:
https://github.com/Blueforcer/awtrix3/issues/628

De ontwikkelaar zojuist een hart onder de riem gestoken; wellicht leuk als jullie dat ook doen.
Dan voelt ie een beetje dat er niet alleen geklaagd wordt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12

L0g0ff

omg

Davey400 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:06:
Hier klaagt iemand over het schijnbaar stil liggen van Awtrix:
https://github.com/Blueforcer/awtrix3/issues/628

De ontwikkelaar zojuist een hart onder de riem gestoken; wellicht leuk als jullie dat ook doen.
Dan voelt ie een beetje dat er niet alleen geklaagd wordt. ;)
Vanuit discord 10 min na jouw post:

Dear Community,

I've been hearing voices claiming that AWTRIX 3 is dead just because there haven't been any updates for a while. I want to make it clear that this is absolutely not the case—AWTRIX 3 is definitely not dead! The recent changes were simply too minor to warrant a full update. And I think that the current version is running pretty well. Additionally, I have a family, job and other projects that require my attention alongside AWTRIX.

If you have serious issues or feature requests, please don't hesitate to post them in the <#1090595658437767279> or github. Your feedback is important to help make AWTRIX 3 even better.

Thank you for your understanding and support!

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
Dat is inderdaad goed om te horen :) Want werkt inderdaad best prima.

Maar zou wel leuk zijn als hij wel wat feature requests zou kunnen oppakken of laten weten wat hij voor ogen heeft qua features :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:38

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Septillion schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:17:
Maar zou wel leuk zijn als hij wel wat feature requests zou kunnen oppakken
Of dat anderen dat oppakken natuurlijk, dat is juist de lol van samen aan software werken :)

Vond de 'issue' aangemaakt door warp735 wel tenenkrommend. Als je nou iets post als 'he, het is qua updates best rustig. Kunnen we ergens mee helpen?'. Maar nee:
  • Klagen dat er wel 50 issues openstaan (terwijl maar enkele daarvan bugs zijn): alsof een vrijwilliger verplicht is alles weg te werken? Als je vindt dat er dingen opgepakt moeten worden, help dan mee. Of doneer aan een project als je zelf inhoudelijk weinig kunt bijdragen.
  • Klagen dat je van te voren had willen weten dat het project, op basis van vrijwilligers, na verloop van tijd minder snel zou gaan..
  • Klagen dat je nog steeds last hebt van de Ulanzi die vastloopt: terwijl dit als issue nooit is gemeld en ook hijzelf niet de moeite wil nemen om te melden.
  • Klagen dat een melding maken toch geen zin heeft. Maar wel de moeite nemen om je ongenoegen te posten?
  • En dan je klacht over weinig recente releases als een bug labelen. Nee, dan zorg je voor een duidelijk overzicht van dingen die echt een bug zijn :z
Wat een dropveter..

Misschien kan er wel een beetje opgeruimd worden, want er zijn meerdere bugs waarin de ontwikkelaar al een antwoord heeft gegeven (en het probleem door de user werd veroorzaakt) of iets opgelost is, maar die open blijven staan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 13:56
Hier ook een nieuwe eigenaar van leuk nieuw speeltje... Maar ik loop tegen een probleem aan. Ik heb de Ulanzi (awtrix 3) geflashed en geconfigureerd voor MQTT in HomeAssistant. Ik zie in HA een Awtrix device (awtrix_0c06f0) in MQTT. Nou probeer ik een berichtje in MQTT te pushen maar... die komt niet aan.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh5QyCgcUfAG3bZFIrXlzSSBSP0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yPHSTmW2jdkU2zdXbSv6UDvE.png?f=user_large

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@-TNT- Je hebt niet het topic in de MQTT config aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
Septillion schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:49:
@-TNT- Je hebt niet het topic in de MQTT config aangepast?
Ehm… Niet bewust in ieder geval. Hoe doe ik dat?

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@-TNT- In de UI (dus naar de web page van Awtrix), onder MQTT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TNT-
Top! Dat was het dus. Ik dacht dat het MQQT identifier hetzelfde was als het topic. Maar niet. Superbedankt!

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidogroet
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01 23:06
Ik heb nu een half jaar de Ulanzi display voorzien van AWTRIX 3 software. Sinds een paar dagen zie ik alleen de bovenste pixels. Is hij (nu al?) kapot?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnscPcI8LbnfVLsO4NCskCXUOek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XQIuaiIPZuwBzxOnO6E0KR9m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Als ie dit blijft doen na een herstart zou ik gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
guidogroet schreef op maandag 2 december 2024 @ 18:36:
Ik heb nu een half jaar de Ulanzi display voorzien van AWTRIX 3 software. Sinds een paar dagen zie ik alleen de bovenste pixels. Is hij (nu al?) kapot?[Afbeelding]
Ik had dit ook en heb ze gecontact en kreeg netjes een nieuwe opgestuurd!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-05 07:16
Ik heb zojuist mijn Ulanzi ontvangen en wil deze aansluiten op Home Assistant om hierop een douche timer en water verbruikt te laten zien.

Welke custom firmware kan ik er het besten opzetten?
Is er een voorbeeld om iets vanuit Home Assistant op het display te zetten?

Misschien leuk voor de openingspost, ik ben vast niet de eerste met deze vraag.

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Home Assistant | BBQKees

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@HansRemmerswaal In de openingspost staat wel wat alternatieve firmware. Maar denk dat Awtrix de meest populaire is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 09:17
Ik heb er met BF 2 besteld, maar het valt me op dat het scherm vol luchtbelletes zit (zoals onder een screenprotector). Support vraagt om de "protective film" te verwijderen, maar die zit er helemaal niet op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
You sure?

Maak eens een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
devastator83 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 07:34:
Ik heb er met BF 2 besteld, maar het valt me op dat het scherm vol luchtbelletes zit (zoals onder een screenprotector). Support vraagt om de "protective film" te verwijderen, maar die zit er helemaal niet op ?
Een luchtbel heb/had ik ook, maar er zit inderdaad wel een folie op, maar die folie zit er gewoon erg strak op. Vanuit een hoekje kun je het loshalen.

Bij 1 heb ik de foli verwijdert, bij de andere nog niet omdat het zo mooi er opzit, je ziet niet dat er een folie opzit (idd wel een luchtbel, maar op afstand zie je dat niet.
Zonder foli is het wel zwarter, dus het vershil tussen met en zonder folie is wel goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
canonball schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:34:
[...]

Een luchtbel heb/had ik ook, maar er zit inderdaad wel een folie op, maar die folie zit er gewoon erg strak op. Vanuit een hoekje kun je het loshalen.

Bij 1 heb ik de foli verwijdert, bij de andere nog niet omdat het zo mooi er opzit, je ziet niet dat er een folie opzit (idd wel een luchtbel, maar op afstand zie je dat niet.
Zonder foli is het wel zwarter, dus het vershil tussen met en zonder folie is wel goed te zien.
Ik dacht ook dat er geen folie op zat... toch net maar even gaan pulken aan de randen en idd kwam er uiteindelijk een folie vanaf...

Nefit EnviLine A/W Split 7.0 E-S warmtepomp | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Home Assistant | BBQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:31

tMb

Ik dacht ook dat er geen folie op zat en had eveneens bubbels. Maar na een beetje pulken komt er wel degelijk folie vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Sinds gisteren aan het klooien met mijn TC001, awtrix erop en ik heb hem via MQTT aan de praat in HA.

Nu heb ik deze code toegevoegd, de TC001 prefix is juist, en ook de sensor bestaat, en zelf het icoontje bestaat, want dat is de knipperende kerstboom die ik heb gebruikt om te testen, maar ik krijg het niet voorelkaar om de automation dus ook op de TC001 weer te geven. Wat doe ik fout?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
automation:
    - id: awtrix_temperature
      alias: "Stuur de buitentemperatuur naar Awtrix"
      description: "Send outside temperature to Awtrix"
      mode: queued
      triggers:
          entity_id: sensor.sonoff_10017599aa_temperature
      actions:
          data:
            topic: awtrix_52c208/custom/outside_temp
            payload: ' { "text": "{{ states(''sensor.knmi_temperatuur'') }}°C", "icon": "1782", "color": "#f21f1f", "duration": 7 } '

[ Voor 5% gewijzigd door DeDooieVent op 06-12-2024 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
DeDooieVent schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:41:
Sinds gisteren aan het klooien met mijn TC001, awtrix erop en ik heb hem via MQTT aan de praat in HA.

Nu heb ik deze code toegevoegd, de TC001 prefix is juist, en ook de sensor bestaat, en zelf het icoontje bestaat, want dat is de knipperende kerstboom die ik heb gebruikt om te testen, maar ik krijg het niet voorelkaar om de automation dus ook op de TC001 weer te geven. Wat doe ik fout?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
automation:
    - id: awtrix_temperature
      alias: "Stuur de buitentemperatuur naar Awtrix"
      description: "Send outside temperature to Awtrix"
      mode: queued
      triggers:
          entity_id: sensor.sonoff_10017599aa_temperature
      actions:
          data:
            topic: awtrix_52c208/custom/outside_temp
            payload: ' { "text": "{{ states(''sensor.knmi_temperatuur'') }}°C", "icon": "1782", "color": "#f21f1f", "duration": 7 } '
toon volledige bericht
Mooie code, doet bekend aan :+

Anyways, staat er iets in je logs? Heb je de automations opnieuw geladen? Is de temperatuur al eens van waarde veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Hmmbob schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:02:
[...]

Mooie code, doet bekend aan :+

Anyways, staat er iets in je logs? Heb je de automations opnieuw geladen? Is de temperatuur al eens van waarde veranderd?
Nja, ik ben echt een amateur dus ik heb het volgende gedaan, ik heb dze code in automations.yaml gezet

dan testen of ik een geldige configuratie heb en dan herladen

en hoeveel zou de temperatuur moeten veranderen voor hij een notificatie stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
DeDooieVent schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:10:
[...]

Nja, ik ben echt een amateur dus ik heb het volgende gedaan, ik heb dze code in automations.yaml gezet

dan testen of ik een geldige configuratie heb en dan herladen

en hoeveel zou de temperatuur moeten veranderen voor hij een notificatie stuurt?
Zolang de waarde maar verandert.

Je kan de automation ook handmatig uitvoeren, via instellingen -> automatiseringen -> 3 puntjes achter "stuur de buitentemperatuur naar awtrix" -> uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Hmmbob schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:13:
[...]

Zolang de waarde maar verandert.

Je kan de automation ook handmatig uitvoeren, via instellingen -> automatiseringen -> 3 puntjes achter "stuur de buitentemperatuur naar awtrix" -> uitvoeren
ah kijk, ik had transition uitstaan, dus dat verklaart het wel, ik heb nu inderdaad buitentemperatuur met kerstboom tussen de roulerende apps.

Dank

Weet je of ik de bestaande apps eruit kan halen, ik wil die batterijstatus en inwendige T en RV niet zien eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
DeDooieVent schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:24:
Weet je of ik de bestaande apps eruit kan halen, ik wil die batterijstatus en inwendige T en RV niet zien eigenlijk
Jep, zie waardes TIM en HUM in deze tabel:

https://blueforcer.github.../#/api?id=change-settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
ok, ik zit in http://192.168.50.243/api/settings en zie inderdaad dat ie op true staat, maar hoe zet ik hem op false? ik kan niet typen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
Ik heb zojuist op mijn Ulantzi TC001 de AWTRIX 3 gezet.
Ik kan er komen via 192.168.0.128. dus het device is verbonden met de WiFi
Maar eh... in het menu zie ik niet Network en MQTT

Heeft iemand een hint?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iY0DNwLGpzqln1H1teGAGzQITY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7vpnNcYodP9mY9JVFNGK2F0a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
Nog een keer geflashed en nu heb ik wel Network en MQTT...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
DeDooieVent schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:58:
[...]

ok, ik zit in http://192.168.50.243/api/settings en zie inderdaad dat ie op true staat, maar hoe zet ik hem op false? ik kan niet typen :D
Met een mqtt json bericht. Kan je via home assistant versturen.

Je had mijn config al gevonden, daar staat ook een automation in voor de night mode: die past ook instellingen aan. Kan je als inspiratiebron gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeDooieVent
Hmmbob schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:06:
[...]

Met een mqtt json bericht. Kan je via home assistant versturen.

Je had mijn config al gevonden, daar staat ook een automation in voor de night mode: die past ook instellingen aan. Kan je als inspiratiebron gebruiken :)
Ik ga morgen weer kijken, ben nu te verdrietig over mijn rijke bouquet aan onkunde

:D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Don't be. Deze leercurve zijn we allemaal doorgegaan. (y)

Laat maar weten als je er niet uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:12

L0g0ff

omg

Blueforcer postte dit op Discord:
@everyone Ulanzi Christmas Sale! 🎄
Grab a TC001 for 38,07€ or 2 for 69,53€!

(affiliate link)
🇪🇺 EU: [Ulanzi Pixel Smart Uhr](https://www.ulanzi.de/pro...art-uhr-2882?ref=28e02dxl)
🇺🇸 US: [Ulanzi Pixel Smart Clock](https://www.ulanzi.com/pr...t-clock-2882?ref=28e02dxl)
Ik zie ref's in de link maar die zijn van hem zelf.

Mocht iemand een klokje willen dan is dat een mooie prijs en een mooie sponsoring voor een mooie firmware :)

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
Hmmbob schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:15:
[...]

Vanaf regel 91 zeg maar.

Dit is hogere Home Assistant kunde... Ben even door die folder structuur heen gegaan, heel netjes opgezet met die packages. Bij mij staat alles in een grote configuration, misschien moet ik het ook maar zo gaan opsplitsen!

Op welk punt worden al die packages geladen? Ik zie niet zo snel iets in de configuration.yaml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
HansRemmerswaal schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 14:56:
[...]

Dit is hogere Home Assistant kunde... Ben even door die folder structuur heen gegaan, heel netjes opgezet met die packages. Bij mij staat alles in een grote configuration, misschien moet ik het ook maar zo gaan opsplitsen!

Op welk punt worden al die packages geladen? Ik zie niet zo snel iets in de configuration.yaml
Aber doch
https://github.com/hmmbob...57/configuration.yaml#L14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
packages: !include_dir_merge_named packages/

Ik zocht een include xxxx.yaml...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansRemmerswaal
De accu van de TC001 gaat bij mij best wel snel leeg.

Ik heb deze in de badkamer staan zodat je (lees mijn zoon) tijdens het douchen kan zien hoeveel water er wordt verbruikt. Zodra er water wordt verbruikt gaat het display aan en zodra er 5 min geen water wordt gebruikt gaat het display uit.

Elke +/- 10 min gaat de accu met 1 procent naar beneden.
Zijn er nog tips om het verbruik te verlagen? Of moet je de TC001 echt aan een oplader / powerbank hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:41
HansRemmerswaal schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:35:
De accu van de TC001 gaat bij mij best wel snel leeg.
--
Elke +/- 10 min gaat de accu met 1 procent naar beneden.
Zijn er nog tips om het verbruik te verlagen? Of moet je de TC001 echt aan een oplader / powerbank hangen?
Volgens de handleiding is de working time ongeveer 5uur, dus inderdaad aan de oplader/powerbank hangen als je het zo wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@HansRemmerswaal Nu zal het sterk afhangen van hoeveel je op het scherm toont (hoeveel pixels aan) en de brightness. Maar 1% per 10 minuten vind ik geen gekke waarde voor zoveel ledjes, dat maakt immers geen zuinig display. Dus als je hem daar vast gebruikt zou ik kijken naar vaste power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
HansRemmerswaal schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:35: Of moet je de TC001 echt aan een oplader / powerbank hangen?
Daar komt het wel op neer.
Je kunt hem best even meenemen voor wat experimenten maar in dagelijks gebruik is een permanente voeding wel een must. Ook een batterij-pack is geen optie, tenzij je natuurlijk met enorme capaciteiten en automatische lading via zonnepanelen gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 09:17
Haha, zit dus inderdaad een folie op. Die is er wel heel erg moeilijk af te pielen.
Bijna niet zichtbaar, en ook nergens vermeld. Als gevolg heb ik al 2 orders teruggestuurd gehad ...

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik heb al aardig wat gelezen over dit klokje, en ook maar overgenomen van een mede tweaker. Na de kerst even kijken hoe ver ik kom met de CFW. Want ik mis helaas de optie tot meerdere tijdzones.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Davey400
Je kunt de timezone gewoon aanpassen in Awtrix.
Dat kan ook scripted, dus als je wilt kun je via bijv HA gewoon de timezone laten wisselen met het drukken van een knop op de Ulanzi.

Edit: ik kan alleen even niet meer vinden hoe je de timezone buiten de GUI om kunt zetten. :(
Dan zou je alsnog een tijd (zonder seconden) kunnen publiceren als text natuurlijk, al is dat een beetje valsspelen...

[ Voor 37% gewijzigd door Davey400 op 19-12-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
Hallo. Ik kom er niet uit. Ik wil heel graag dat mijn Reolink deurbel een trigger is voor het publiceren van een berichtje op mijn TC001

Maar ik krijg het niet voor elkaar. Iemand met een Reolink of iets vergelijkbaars en het wel werkend heeft, of iemand die ziet wat ik fout doe?

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
- id: '1734781281324'
  alias: Front Door Bell Pressed
  description: Provides notification when the Reolink doorbell button is pressed
  triggers:
  - type: turned_on
    device_id: 415708741b335760bf2997bd63914b90
    entity_id:
        - binary_sensor.reolink_video_doorbell_wifi_bezoeker
    from: 'off'
    to: 'on'
    domain: binary_sensor
    trigger: device
  conditions: []
  actions:
  - data:
      topic: awtrix_52b394/notify
      payload: '{   "text": "De bel!",   "blinkText": 150, "icon": 2883,   "duration":
        5, "color": "#ff7424",   "rtttl": "Bell:d=4,o=4,b=100:8g,8c"  }'
    action: mqtt.publish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@DeDooieVent Of de trigger werkt kan je zien door de automation editor open te hebben en dan proberen te trigggen. Als dat werkt zal er "triggered" bij komen. Als je die gewoon via de UI bij elkaar hebt geklikt verwacht ik wel dat die goed is. Ook al geef ik zelf de voorkeur aan een state trigger.

Weet je wel zeker dat binary_sensor.reolink_video_doorbell_wifi_bezoeker de deurbel is? Naar lijkt me daar wat vaag voor.

De actie werkt hier in ieder geval prima, ook al zou je hem wat op kunnen ruimen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.