Na aanleiding van meerdere aankopen in Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen toch maar eens een topic geopend. Zelf nog steeds alleen maar wat met de stock firmware gespeeld en de stock firmware weten te backup-en. Maar ondanks dat leek het me toch eens goed om een topic ervoor te openen ook al zal dat eerst wat basic zijn.
/f/image/nUg7jffG8ADAjCFuzyO1iQGa.webp?f=fotoalbum_large)
Standaard komt de TC001 met firmware die een webinterface beschikbaar stelt met wat standaard functies zoals een klok, een timer en een YouTube counter. Maar met alternative firmware kan je het zo gek maken als je wilt en is hij bijvoorbeeld in Home Assistant te integreren.
Dus heb je nog mooie alternatieve firmware,, howto's of tips, deel deze! En als je denkt, ik wil dat zelfs wel gewoon even netjes opschrijven, dan ben ik ook nog wel op zoek naar een mede-auteur
/f/image/nUg7jffG8ADAjCFuzyO1iQGa.webp?f=fotoalbum_large)
Wat is de Ulanzi TC001?
De Ulanzi TC001 is een pixelklok met 23x8 RGB pixel. Met een ingebouwde 4400mAh accu oplaadbaar via USB-C. Maar het mooiste, hij draait op een ESP32 inclusief verbinding met de USB en is dus makkelijk te hacken! Te koop via de bekende China-websites zoals Aliexpress, Ulanzi zelf en zelfs Bol.com.Standaard komt de TC001 met firmware die een webinterface beschikbaar stelt met wat standaard functies zoals een klok, een timer en een YouTube counter. Maar met alternative firmware kan je het zo gek maken als je wilt en is hij bijvoorbeeld in Home Assistant te integreren.
Alternative firmware
Dit is denk ik het meest interessant onderdeel maar ook nog het meest lege. Voor nu een opsomming in willekeurige volgorde:- Awtrix (met stock firmware)
- ESPhome (EsphoMaTrix)
- Tasmota
- AWTRIX Light
- Ulanzi Awtrix Light BluePrints (Home Assistant aanvulling)
Links
- Blakadder review
- Backup van ESP32
- YouTube Kleines Zuhause (Duits incl teardown)
Hulp gezocht!
Zoals je kunt zien is dit nog maar een opzet en ben ik zelf nog niet eens toegekomen aan andere firmware
[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 05-12-2023 09:50 ]