“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
"Xiaomi komt RedmiBook-laptops met Intel Core 220H-chips voor Chinese markt"
'komt MET' of 'introduceert' / 'kondigt ... aan' / 'stelt ... voor' ?
president-elect → verkozen presidentDe president-elect zegt dat hij veel van de zorgen van de overheid deelt.
De officiële namen zijn Amazon Alexa, Google Assistant en Siri.DukeBox schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:43:
nieuws: SwitchBot kondigt slimme deurbel, slot en vernieuwde robotstofzuiger aan
[...]
Consistent houden is hier leesbaarder (anders zou het ook Amazons Alexa en Googles Assistent moeten zijn).
begane grond > grond (begane grond is voor liften, niet vliegtuigen).Het bedrijf claimt wel dat de Starlink-wifiverbinding te vergelijken zal zijn met een reguliere wifiverbinding op de begane grond
verdergezet → voortgezet (Vlaams taalgebruik, @JayStout; zie ook lemma verderzetten in de Dikke Van Dale)De gesprekken zouden zijn verdergezet na het recente bezoek van de Italiaanse eerste minister Giorgia Meloni aan de aankomende Amerikaanse president Donald Trump.
verschillenden → verschillendeSmarthomefabrikant Aqara heeft tijdens de CES verschillenden nieuwe producten aangekondigd.
het RTSP-protocol → RTSP (zie ook Wikipedia: Real Time Streaming Protocol, @WoutF; maar … dat gezegd hebbende, je kunt ervoor kiezen om dit op dezelfde manier te behandelen als bijv. BSN-nummer en APK-keuring, maar dan heb ik het in ieder geval aangestipt en kan de [eind]redactie zich er goed een mening over vormen)Deze heeft een full-hd-resolutie, een beeldhoek van 176 graden en kan via het RTSP-protocol naar externe platformen streamen, zoals Home Assistant.
Alles is meegenomen, behalve deze. Ik zit niet genoeg in de smarthomewereld om te weten of iedereen weet dat dit een protocol isrichy3908 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:43:
het RTSP-protocol → RTSP (zie ook Wikipedia: Real Time Streaming Protocol, @WoutF; maar … dat gezegd hebbende, je kunt ervoor kiezen om dit op dezelfde manier te behandelen als bijv. BSN-nummer en APK-keuring, maar dan heb ik het in ieder geval aangestipt en kan de [eind]redactie zich er goed een mening over vormen)
In de tabel staat
256 Bytes is nogal weinig, ik vermoed dat het GB moet zijn, gezien de entry eronder:Externe HDD, SSD en USB-stick >= 256 B
USB-stick < 256GB
Inleiding: "Normaliter horen klanten daar eerst toestemming voor te geven, maar die kon dat vooraf niet doen."
horen klanten -> hoort een klant
Of:
maar die kon -> maar die konden
Tweede alinea, eerste zin: "...als de klant hier vooraf toestemming voor hebben gegeven."
hebben gegeven -> heeft gegeven
Of:
de klant -> klanten
[ Voor 14% gewijzigd door Sleip op 07-01-2025 17:28 ]
accu-beheerfuncties → accubeheerfuncties (onnodig koppelteken, @Hayte)Bij 'sommige' apparaten komt de update met 'nieuwe accu-beheerfuncties' die de 'stabiliteit' van de accu verbeteren.
Eerste alinea:
Dat 'zijn' hoort daar niet thuis. Da's dan wel niet een spelfout maar voor dat ene woordje ga ik geen nieuw topic openenBeide varianten zijn krijgen een QD-oledscherm van 27".
Da's snel! Mag je meteen weer bezig:
nieuws: ASUS kondigt Ryuo IV-aio-waterkoeler met gebogen 6,7"-scherm aan
Eerste alinea:
Of ze tonen de koeler, of ze kondigen 'm aan. Maar aantonen?Het bedrijf toont onder meer een Ryuo IV-koeler aan, een gebogen amoledscherm van 6,7" krijgt.
Dan ontbreekt na de komma nog een 'welke'.
Hè bah, slordig van me! Het is duidelijk tijd voor koffie (of beter nog: een vroege nachtrust
Deze zijn in ieder geval verbeterd, thanks!
[ Voor 3% gewijzigd door AverageNL op 07-01-2025 21:28 ]
gameuitgever → game-uitgever (ontbrekend koppelteken, want er is sprake van klinkerbotsing, @LFranxWind; verderop weer wel correct geschreven)Oud-werknemers van gameuitgever Annapurna Interactive nemen als nieuw bedrijf de distributie van meerdere Private Divisions-spellen over, schrijft Bloomberg op basis van interne bronnen.
Het voormalig Annapurna-team → Het voormalige Annapurna-teamHet voormalig Annapurna-team heeft in de afgelopen weken een deal gesloten met het bedrijf dat game-uitgever Private Division in november heeft overgenomen van Take Two Interactive, schrijft Bloomberg.
het voormalig Annapurna-team → het voormalige Annapurna-teamDoordat het voormalig Annapurna-team de taken van Private Division overneemt, is het mogelijk dat er binnenkort werknemers worden ontslagen, schrijft Bloomberg op basis van ingewijden.
geimplementeerd → geïmplementeerdIn deze uitgave is onder meer hardwareversnelling voor hvec-video's onder Windows toegevoegd, wordt de ecologische zoekfunctie Exosia in meer talen ondersteund, waaronder in het Nederlands, en is de html-specificatie voor transient user activation beter geimplementeerd, waardoor het minder vaak popup's die je wel wilt blokkeert.
popup's → pop-ups (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=pop-up en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-1, regel 12.B, artikel d, @Drobanir)In deze uitgave is onder meer hardwareversnelling voor hvec-video's onder Windows toegevoegd, wordt de ecologische zoekfunctie Exosia in meer talen ondersteund, waaronder in het Nederlands, en is de html-specificatie voor transient user activation beter geimplementeerd, waardoor het minder vaak popup's die je wel wilt blokkeert.
Wat vliegt de tijdDe Panasonic Z95B is de opvolger van de Z95A uit 2025 (review). Waar de topklasse oleds van Panasonic de afgelopen jaren steeds hetzelfde design hadden,
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Waarom staat de titel tussen quotes? Dit ziet er vreemd uit in het overzicht van Laaste Nieuws op de homepagina, maar ik betwijfel ook heel erg dat het een quote is. Lijkt meer een technisch foutje.
'RTSP-protocol' keuren wij goed, dus inderdaad vergelijkbaar met 'BSN-nummer'. Het zal voor lang niet iedereen duidelijk zijn dat dit een protocol is.richy3908 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:43:
nieuws: Aqara kondigt nieuwe smarthomehardware aan, waaronder radarsensor op ...
het RTSP-protocol → RTSP (zie ook Wikipedia: Real Time Streaming Protocol, @WoutF; maar … dat gezegd hebbende, je kunt ervoor kiezen om dit op dezelfde manier te behandelen als bijv. BSN-nummer en APK-keuring, maar dan heb ik het in ieder geval aangestipt en kan de [eind]redactie zich er goed een mening over vormen)
hvec-video's → HEVC-video'sIn deze uitgave is onder meer hardwareversnelling voor hvec-video's onder Windows toegevoegd, wordt de ecologische zoekfunctie Ecosia in meer talen ondersteund, waaronder in het Nederlands, en is de html-specificatie voor transient user activation beter geïmplementeerd, waardoor het minder vaak pop-ups die je wel wilt blokkeert.
html-specificatie → HTML-specificatie
HVEC-video's → HEVC-video's (afkorting van High Efficiency Video Coding)In deze uitgave is onder meer hardwareversnelling voor HVEC-video's onder Windows toegevoegd, wordt de ecologische zoekfunctie Ecosia in meer talen ondersteund, waaronder in het Nederlands, en is de HTML-specificatie voor transient user activation beter geïmplementeerd, waardoor het minder vaak pop-ups die je wel wilt blokkeert.
Oeps! Nu wel.Bux666 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:29:
@MoniqueVdB Bijna!
[...]
HVEC-video's → HEVC-video's (afkorting van High Efficiency Video Coding)

In de overzichtstabel, RTX 4070:
Release datum 12-04-2024 moet zijn 12-04-2023
Op grofweg 2/3 van het artikel staat een stukje over het ontspiegeld scherm met twee foto's. Het onderschrift daar vermeldt:
"Spifels"?De LG OLED C5 (links) spifels duidelijk meer dan de G5
Dat zal "spiegelt" moeten zijn
dat → ofDe Europese Commissie had daarbij niet duidelijk gemaakt dat er beschermingsmaatregelen waren genomen om privacyproblemen weg te nemen, terwijl de Commissie dit volgens de Duitser wel verplicht zou zijn.
... we niet om...Als het gaat om high-endrouters waar je wat aan kunt tweaken, kunnen we om ASUS heen.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Daaruit moet blijven dat de console een chipset van Nvidia meekrijgt en 12GB aan Lpddr5x-geheugen.
Blijven > blijken
Genki zegt dat het inmiddels acht accessoires ontwikkeld heeft, die tegelijkertijd met het console op de markt moeten verschijnen, wat volgens Genki in april is.
Het console > DE console
[ Voor 23% gewijzigd door opblaashaas op 09-01-2025 15:00 ]
--> miljoen en miljard verwarring
`zegt` denk ikzet Jean-Baptiste Kempf
Openingsalinea:
Opensource videospeler VLC is inmiddels zes miljoen keer gedownload. Ook groeit het aantal actieve gebruikers van de videospeler, zegt Jean-Baptiste Kempf, algemeen directeur van VLC-maker VideoLAN.
Juist
In de eerste deals staat alleen "Prijsdaling" in de grijze balk, moet denk ik het percentage in staan?
Hail to the king baby!
natgateway → NAT gateway"Is een internetverbinding vereist, zet het apparaat dan achter een natgateway en blokkeer al het inkomende verkeer", zegt het DIVD.
nieuws: Kabinet NL spreekt met Nvidia en AMD over bouw van Nederlandse 'AI-fa...
Kabinet NL staat knullig. Nederlands Kabinet staat veel beter, al gok ik dat dan de titel te lang wordt. Nog beter, laat 'NL' geheel weg.
"Kabinet spreekt met nVidia en AMD over bouw Nederlandse AI-faciliteit"
Dat lijkt mij toch meer dan duidelijk? In België wordt de term nauwelijks gebruikt, daar zijn 'Parket' en 'Federale regering' vaker gebruikt in het nieuws.
'Knullig' is wel heel subjectief. We gebruiken 'Kabinet NL' vaker en ik vind dat het prima kan.KoploperMau schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 05:08:
Ik weet niet zeker of het een spelfout betreft, maar dit topic leek me toch het beste:
nieuws: Kabinet NL spreekt met Nvidia en AMD over bouw van Nederlandse 'AI-fa...
Kabinet NL staat knullig. Nederlands Kabinet staat veel beter, al gok ik dat dan de titel te lang wordt. Nog beter, laat 'NL' geheel weg.
"Kabinet spreekt met nVidia en AMD over bouw Nederlandse AI-faciliteit"
Dat lijkt mij toch meer dan duidelijk? In België wordt de term nauwelijks gebruikt, daar zijn 'Parket' en 'Federale regering' vaker gebruikt in het nieuws.
In deze kop past 'Nederlandse' wel, dus ik heb het aangepast. Voor koppen waar we niet genoeg ruimte hebben, is 'Kabinet NL' de verkorte versie die we gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door MoniqueVdB op 10-01-2025 08:01 ]
Het parket en de federale regering zijn 2 volledig verschillende entiteiten, het ene maakt deel uit van de rechterlijke macht, het andere is onderdeel van de uitvoerende macht. Een kabinet slaat meestal op een ministerieel kabinet wat de medewerkers van de minister bevat en waar het 'echte' werk gebeurt. Wikipedia: Kabinet (België)KoploperMau schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 05:08:
Als de "van" door "en" vervangen wordt, is het veel duidelijker:
Gigabyte voorziet Master-laptop met RTX 5090 en maximaal 128GB DDR5
epub-audioboeken → epubaudioboeken (als je epub als letterwoord ziet én met kleine letters schrijft, moet je het behandelen als regulier zelfstandig naamwoord en is het koppelteken dus overbodig, @Drobanir; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=17-3, regel 17.C, artikel b2)In versie 7.0 is er de mogelijkheid om notities toe te voegen aan bijvoorbeeld auteurs en series, en is ondersteuning voor epub-audioboeken toegevoegd.
de Chromium-ecosysteem → het Chromium-ecosysteem (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=ecosysteem, @TijsZonderH)In dat verband kunnen bedrijven en ontwikkelaars 'samenwerken om projecten in de Chromium-ecosysteem te ondersteunen'.
op Chromium-gebaseerde software → op Chromium gebaseerde software (of anders Chromium-gebaseerde software)In een persbericht schrijft de Linux Foundation dat het project bedoeld is om Chromium en op Chromium-gebaseerde software beter te kunnen ondersteunen op Linux-systemen.
Het opschrift bij de foto's:
ASROCK → ASRock (zoals in de rest van het artikel)ASROCK kabelloos
is maakt → is gemaaktDe voorkant is maakt van mesh voor de airflow en de rechterzijkant is gemaakt van metaal.
Squeezebox audio players → Squeezebox-audioplayers (zoals verderop in het artikel, @Drobanir)Lyrion Music Server is een communityvoortzetting van Logitech Media Server, en is een streamingaudioserver voor met name de Squeezebox audio players, die Logitech sinds 2012 niet meer verkoopt.
achterop een iPhone → achter op een iPhone (zie ook https://taaladvies.net/vlakbij-of-vlak-bij-de-school/, @AverageNL)De externe ssd heeft daarnaast een MagSafe-magneet, waarmee hij bijvoorbeeld achterop een iPhone bevestigd kan worden.
Bij Gigabyte troffen we een Radeon RX 9700 Gaming OC en een luxere RX 9700 XT Aorus Elite aan. De RX 9700 heeft twee achtpins stroomconnectors, de RX 9700 XT is zelfs met drie stuks uitgerust.
scrollt → scrolt (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=scrollen en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-2, uitzonderingsregel 12.E, @TijsZonderH)Iemand die dinsdagochtend even door de feed scrollt, pakt daarmee dan het nieuws van maandagavond ook mee.
Maar waarom je van kabelloos dan Kabelloos hebt gemaakt, is mij een raadsel … Het is toch geen eigennaam zoals ASRock?IdrizV schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:15:
Aanpassingen doorgevoerd, bedankt!
nieuws: ASRock kondigt als laatste grote fabrikant 'kabelloze' moederborden aan
Kabelloos → kabelloos (en ik vind het eigenlijk nog wel een beetje vreemd klinken, ASRock kabellloos, maar mijn taalnazi-OCD is dan in ieder geval alweer een beetje tot rust gebracht, want Kabelloos, nee, dat kan echt niet, daar gaat mijn OCD van steigeren)ASRock Kabelloos
anti-klit-borstel → antiklitborstel (onnodige koppeltekens, @IdrizV)De anti-klit-borstel moet voorkomen dat haren van dieren of mensen vast komen te zitten.
aankan → bij kan (?)Op die manier is het mogelijk om plaatsen of voorwerpen schoon te maken waar de robotstofzuiger niet aankan, zoals trappen of meubels.
quantumdot-filter → quantumdotfilter (onnodig koppelteken, @deepvreezo)De monitor heeft een quantumdot-filter en ondersteunt daarmee een DCI-P3-kleurbereik van 95 procent.
Titel artikel, moet "geïntegreerd" zijn.
sodimm-slots → sodimmslots (als je sodimm beschouwt als letterwoord én het met kleine letters schrijft, volgt daaruit dat je het moet behandelen als een regulier zelfstandig naamwoord, dus is het koppelteken onnodig, @Kevinkrikhaar; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=17-3, regel 17.C, artikel b2)Er zijn twee sodimm-slots aanwezig die ondersteuning bieden voor in totaal 96GB aan DDR5-5600-ECC-ram.
ingebouwde voeding → een ingebouwde voedingWel heeft het nieuwe systeem in tegenstelling tot de Elitemini ingebouwde voeding en zijn er extra poorten toegevoegd, waaronder een OCuLink-aansluiting, een derde M.2-2280-slot voor PCIe 4.0 en twee USB4-poorten in plaats van een.
een → één (want het gaat hier over het telwoord)Wel heeft het nieuwe systeem in tegenstelling tot de Elitemini ingebouwde voeding en zijn er extra poorten toegevoegd, waaronder een OCuLink-aansluiting, een derde M.2-2280-slot voor PCIe 4.0 en twee USB4-poorten in plaats van een.
wier hoofdkwartier → waarvan het hoofdkwartier (woorden als wiens en wier zijn voorbehouden aan personen, @Kevinkrikhaar; zie ook https://taaladvies.net/de-vrouw-wiens-of-wier-auto/)Bedrijven wier hoofdkwartier in een van deze landen staat, kunnen ook een vergunning krijgen om Amerikaanse chips naar andere delen van de wereld te mogen versturen.
epub-syntax → epubsyntax (onnodig koppelteken, @Drobanir)Het kan verder een inhoudsopgave met verscheidene niveaus genereren en de epub-syntax direct bewerken in de code view.
Daarbij zit wel een groot verschil in hoe de standaard geïmplementeerd wordt, waarbij er grofweg die opties zijn
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
(...)
maar gebruikers kunnen en systeembeheerders kunnen dat wel na afloop verwijderen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
→ Mullenweg schreef in december dat Automattic een tijdelijke vakantie nam en dat het bedrijf in die tussentijd tijdelijk geen nieuwe accountregistraties of plug-inaanmeldingen accepteerde.Mullenweg schreef in december dat Automattic een tijdelijke vakantie nam in dat het bedrijf in die tussentijd tijdelijk geen nieuwe accountregistraties of plug-inaanmeldingen accepteerde.
→ Valk, maar ook Karim Marucchi, bepleiten dat WordPress als software op een andere manier moet worden beheerd dan via Automattic.Valk, maar ook Karim Marucchi, pleiten ervoor dat WordPress als software op een andere manier moet worden beheerd van via Automattic.
→ Ze stellen onder andere dat WordPress niet via een enkel bedrijf moet worden beheerd, bijvoorbeeld omdat repository-updates van de serers van Automattic afhankelijk zijnZe stellen onder andere dat WordPress niet via een enkel bedrijf moet worden beheerd, bijvoorbeeld door het feit dat repository-updates van de serers van Automattic afhankelijk zijn
→ Mullenweg stelt dat de vijf ontwikkelaars dan maar zelf een alternatief voor WordPress moeten opzetten, in de vorm van WP Engine dat al een eigen fork heeft.Mullenweg verwijst ernaar dat de vijf ontwikkelaars dan maar zelf een alternatief voor WordPress moeten opzetten, in de vorm van WP Engine dat al een eigen fork heeft.
pleiten ervoor dat WordPress als software op een andere manier moet worden beheerd van via Automattic.
repository-updates van de serers van Automattic afhankelijk zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door PeacekeeperNL op 12-01-2025 11:42 ]
Mijn reviews al gezien?
Wat voor een titel is dit dan weeer?
Introduceert uit?
Brengt uit, of introduceert hahah
Mijn reviews al gezien?
Die zin loopt zo niet. Ik denk dat 'vielen' moet worden aangepast naar 'waren' oid?Op processorgebied vielen onder andere de nieuwe Arrow Lakes van Intel interessant
Virussen? Scan ze hier!
→ Hoewel het ontwerpteam volgens een medewerker wel heeft nagedacht over de mogelijkheid om het scherm razendsnel te laten intrekken als je het sluit, zoals de smartphones met uitschuifbare cameraatjes van een jaar of vijf geleden, heeft het team daar uiteindelijk van afgezien.Hoewel het ontwerpteam volgens een medewerker wel heeft nagedacht over de mogelijkheid om het scherm razendsnel te laten intrekken als je het sluit, zoals de smartphones met uitschuifbare cameraatjes van een jaar of vijf geleden, is het team daar uiteindelijk van afgezien.
hub-constructie → hubconstructie (onnodig koppelteken, @WoutF)Gelukkig zagen we die hub-constructie relatief weinig op CES.
Switchbot → SwitchBot (zie ook https://www.switch-bot.com/)Switchbot past het toe op een aantal producten, maar met goede reden.
Switchbot → SwitchBotZo spotten we op de stand van Switchbot demo-units van de Relay Switch 1 en Switch 1 PM met onderop de qr-code voor koppeling met een Matter-systeem.
Matter-logo; een → Matter-logo: een (een puntkomma is hier incorrect, omdat wat erop volgt geen opzichzelfstaande zin is; een dubbele punt daarentegen, is hier uitstekend van toepassing)We konden welgeteld één witgoedproduct vinden met een Matter-logo; een koelkast bij Bosch die later dit jaar moet uitkomen.
uitwijkende naar → uitwijken naarOm bijvoorbeeld plattegronden van het huis te beheren, moeten gebruikers uitwijkende naar de fabrikanten-apps en dat zal hoogstwaarschijnlijk zo blijven.
fabrikanten-apps → fabrikantenapps (onnodig koppelteken)Om bijvoorbeeld plattegronden van het huis te beheren, moeten gebruikers uitwijkende naar de fabrikanten-apps en dat zal hoogstwaarschijnlijk zo blijven.
teveel variatie → te veel variatie (zie ook https://taaladvies.net/te...teveel-te-goed-of-tegoed/)Er zit teveel variatie in functionaliteit om het allemaal in de standaard te krijgen.
ip-gebaseerde → IP-gebaseerde (zie de Tweakers-schrijfwijzer m.b.t. afkortingen van twee letters, bovendien is het in het GB opgenomen met hoofdletters en dus geen uitzondering op de regel)Omdat Matter een ip-gebaseerde standaard is, moet zo’n Thread-mesh op een manier aan een thuisnetwerk gekoppeld worden, zodat gecommuniceerd kan worden met apparaten die verbonden zijn via wifi of ethernet.
nodig, de → nodig; de (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is)Gezien de overeenkomsten dus logisch, want in principe is er maar een enkele radio nodig, de rest van de verschillen zitten in de firmware.
softwareupdate → software-update (een koppelteken is hier noodzakelijk omdat er sprake is van klinkerbotsing)Daarnaast heeft de CSA nu ook een FastTrack Recertification Program, bedoeld voor een hercertificering nadat een product een softwareupdate heeft gehad.
multiprotocol-apparaten → multiprotocolapparaten (onnodig koppelteken)Op CES was overduideijk dat de standaard momentum heeft, maar de multiprotocol-apparaten laten tegelijkertijd zien dat veel fabrikanten nog niet helemaal van Zigbee weg durven te gaan.
in dat → in de zin datMullenweg schreef in december dat Automattic een tijdelijke vakantie nam in dat het bedrijf in die tussentijd tijdelijk geen nieuwe accountregistraties of plug-inaanmeldingen accepteerde.
'In dat' lijkt me een anglicisme.
dat → die (want het woord heeft betrekking op die app eerder in de zin, @TijsZonderH)Volgens het bedrijf wordt die app naast de bestaande Outlook Classic geïnstalleerd, maar gebruikers kunnen en systeembeheerders kunnen dat wel na afloop verwijderen.
Auteur: @TijsZonderH
moet dat niet zijnVoor sommige studenten kan het even duren voor die tools echt offline zijn.
Voor sommige studenten kan het even duren voor die tools terug online zijn.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Joost Valk → Joost de Valk (zie ook https://joost.blog/, @TijsZonderH)Een van die accounts is van de Nederlandse Joost Valk, die de populaire WordPress-plug-in Yoast maakte.
maakte → maakt (want hij maakt toch nog steeds deze plug-in?)Een van die accounts is van de Nederlandse Joost Valk, die de populaire WordPress-plug-in Yoast maakte.
In een sarcastische ondertoon → Met een sarcastische ondertoon (zie ook lemma ondertoon in de Dikke Van Dale)In een sarcastische ondertoon geeft hij aan met die actie 'een nieuw project van de ontwikkelaars een zetje te geven en het van de grond te krijgen'.
in die tussentijd → in de tussentijd (zie ook lemma tussentijd in de Dikke Van Dale)Mullenweg schreef in december dat Automattic een tijdelijke vakantie nam in dat het bedrijf in die tussentijd tijdelijk geen nieuwe accountregistraties of plug-inaanmeldingen accepteerde.
Joost Valk → Joost de ValkOnder andere Joost Valk reageerde daar in een eigen blogpost op.
Valk → De ValkValk, maar ook Karim Marucchi, pleiten ervoor dat WordPress als software op een andere manier moet worden beheerd van via Automattic.
van via Automattic → dan via Automattic (?)Valk, maar ook Karim Marucchi, pleiten ervoor dat WordPress als software op een andere manier moet worden beheerd van via Automattic.
repository-updates → repositoryupdates (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing)Ze stellen onder andere dat WordPress niet via een enkel bedrijf moet worden beheerd, bijvoorbeeld door het feit dat repository-updates van de serers van Automattic afhankelijk zijn.
serers → serversZe stellen onder andere dat WordPress niet via een enkel bedrijf moet worden beheerd, bijvoorbeeld door het feit dat repository-updates van de serers van Automattic afhankelijk zijn.
pull-requests → pullrequests (onnodig koppelteken)Daardoor kunnen de ontwikkelaars niet meer bijdragen aan WordPress via de website, al is het nog wel mogelijk pull-requests te doen via de GitHub-repo waar WordPress onder een GPL-licentie verkrijgbaar is.
parodie-accounts → parodieaccounts (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, bovendien inconsistent, want eerder in het artikel al zonder koppelteken geschreven, @TijsZonderH)Dat kan bijvoorbeeld ook nog steeds via de gebruikersnaam of de weergegeven naam, op dezelfde manier als veel parodie-accounts, zoals dat over Elon Musk, dat tot nu toe deden.
tot een bepaalde persoon toebehoorde → aan een bepaalde persoon toebehoorde (zie ook lemma toebehoren in de Dikke Van Dale)Die waren aanvankelijk bedoeld om aan te geven dat een account authentiek was en tot een bepaalde persoon toebehoorde, maar inmiddels geven de vinkjes aan dat een gebruiker betaalt voor een X Premium- of Premium+-abonnement.
Nee. Zie de FAQ van de TU/e zelf:Damic schreef op zondag 12 januari 2025 @ 15:08:
Artikel: nieuws: Technische Universiteit Eindhoven schort onderwijs op na cyberaanval
Auteur: @TijsZonderH
[...]
moet dat niet zijn
[...]
Zie https://www.tue.nl/en/new...wn-no-education-on-mondayMy e-mail and/or Teams are still working, how is that possible?
Systems can go offline with some delay.
Het staat er dus goed in het artikel.
Virussen? Scan ze hier!
laagstroomgebruik → laag stroomgebruikNaast Matter over wifi is er dus Matter over Thread, een meshprotocol dat vooral bedoeld is voor apparaten met een laagstroomgebruik.
Ik kom maar niet met succes tot 't eind van deze zin:
"subpixels in de juiste kleur", wellicht?Ook Samsung maakt gebruik van een printproces in een deel van de productie van het QD-oledpaneel: bij het maken van de laag met rode en groene quantumdots die het paneel zijn naam geven, en de betreffende subpixels de juiste kleur.
Ik heb de komma weggehaald; dat maakt de zin wat duidelijker.Gwaihir schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:16:
review: QD-oledmonitors op CES 2025 - Grote ontwikkeling in kleinere schermen
Ik kom maar niet met succes tot 't eind van deze zin:
[...]
"subpixels in de juiste kleur", wellicht?
D'oh! InderdaadMoniqueVdB schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:19:
[...]
Ik heb de komma weggehaald; dat maakt de zin wat duidelijker.
De link
Gaat niet naar het genoemde artikel maar linkt naar die eronder:Hyper introduceert Windows-trackpad met haptische feedback voor 129 dollar
Edit: scuzi verkeerde topic, dit is natuurlijk geen tik foutje.....J5Create toont Thunderbolt 5-dock met externe gpu en geïntegreerd M.2-slot
[ Voor 8% gewijzigd door toekie op 13-01-2025 11:39 ]
"Cherry heeft tijdens de CES een nieuwe toetsenbord aangekondigd onder zijn gamingmerk Xtrfy."
*nieuw
zou de universiteit geen contact hebben met hackers en zou er geen losgeld worden gevraagd → dat de universiteit geen contact zou hebben met hackers en er geen losgeld zou worden gevraagdEen woordvoerder zegt tegen BN De Stem zou de universiteit geen contact hebben met hackers en zou er geen losgeld worden gevraagd.
verdergezet → voortgezet (Vlaams taalgebruik, @JayStout; zie ook lemma verderzetten in de Dikke Van Dale)De huidige diensten, zoals de klantendienst, worden ook overgeheveld en verdergezet.
Omdat ik deze al eerder had aangegeven bij jou en bij @IdrizV, zou het fijn zijn om dit op te (laten) nemen in de Tweakers-schrijfwijzer, zodat ik mezelf niet telkens hoef te herhalen …
doorheen de jaren → in de loop van de jaren (Vlaams taalgebruik; zie ook https://taaladvies.net/do...heen-of-tijdens-het-jaar/)De productcategorie bestond doorheen de jaren uit onder andere dronecamerasystemen met infraroodfunctie, LiDAR-camerasensoren en later ook ID-modules met gezichtsherkenning voor biometrische authenticatie.
Aangezien ik deze al meerdere keren gemeld heb, zou deze zeker een kandidaat zijn om op te nemen in de Tweakers-schrijfwijzer, want hier ben ik mezelf inderdaad aan het herhalen.
RealSense-camera’s en sensoren → RealSense-camera’s en -sensoren (zie ook het gelinkte artikel)In 2021 had Intel aangegeven dat het ging stoppen met de ontwikkeling van RealSense-camera’s en sensoren.
Zesde alinea:
Het is "de limiet", dus ook "die limiet", en niet "dat limiet".Voor overheden die een onderzoeksovereenkomst met de VS hebben, is dat limiet overigens verdubbeld naar het equivalent van 100.000 van de huidige AI-gpu's.
meest geavanceerdste → geavanceerdsteDe wet in Taiwan stelt dat chipbedrijf TSMC zijn meest geavanceerdste procedés enkel in het land zelf mag maken.
komaf gemaakt → gestopt (Vlaams taalgebruik, @JayStout; zie ook lemma komaf in de Dikke Van Dale)Er wordt volgens het platform komaf gemaakt met de huidige bedrijfsstructuur waarbij één persoon de eigenaar van de organisatie is, en overgestapt naar een Europese non-profitorganisatiestructuur waarbij dat niet meer het geval is.
functies te ontbreken → functies te ontberen (of anders er bleken functies te ontbreken)Deze apps bleken niet goed te functioneren, de nodige stabiliteit te missen en functies te ontbreken.
terecht konden → terechtkonden (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=terechtkunnen, @JayStout)Enkele maanden later, in oktober vorig jaar, stelde Sonos een ombudsman aan waar werknemers van het bedrijf terecht konden voor vragen en zorgen over kwaliteit en klantervaringen.
vallen → valt (want meerderheid is onderwerp en enkelvoud, @AverageNL)Volgens de VS vallen 'de overgrote meerderheid van chipbestellingen' onder deze categorie, 'vooral die van universiteiten, medische instellingen en onderzoeksorganisaties voor duidelijk onschuldige doeleinden'.
regering Biden → regering-Biden (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=6-3, regel 6.I, artikel 3)De chipsector reageert kritisch op het nieuwe beleid, waarover al langer wordt gesproken en dat op maandag officieel is gemaakt door de regering Biden.