waarmee, streamers → waarmee streamersHiFi Control is een Windows-applicatie waarmee, streamers, luidsprekers en netwerkversterkers vanaf de desktop kunnen worden bestuurd.
Zou "Nieuwe Britse premier schrapt plan voor digitaal ID-bewijs" niet een betere titel zijn?
Ik las het in eerste instantie als dat de Britse overheid een plan dat de nieuwe premier had gemaakt heeft geschrapt (ondanks dat ik wist dat het anders zat).
scintillating
In de video heeft Steve het over 32 reboots, niet 32 aparte systemen. Dit maakt nogal uit.Gamers Nexus probeerde 32 keer een monitor op een nieuw systeem aan te sluiten
Exacte timestamp waar 'ie het noemt (consecutive boots):
[ Voor 17% gewijzigd door Hero of Time op 20-07-2026 20:58 . Reden: Video met timestamp toegevoegd ]
Commandline FTW
shadow library's --> shadow libraries
Aangepast, dank!Danfoss schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 13:01:
nieuws: Anthropic betaalt in VS 1,5 miljard dollar vanwege schenden van auteursrecht
shadow library's --> shadow libraries
De AI-muziekgenerator Suno heeft in november 2025 de gegevens van 55 miljoen gebruikers uituitgelekt.
Het is nalatigheid van tot een 40 jaar oude norm en het komt in feite voor in elke sciencefictionfilm die er ooit is gemaakt
nalatigheid van tot
De eerste zin van het artikel zegt versie 152 terwijl het om versie 153 gaat.
SpaceXAI toch tegenwoordig?xAI
de hover text voor zeroday mist een w.
Een nog niet eerder ontdekte kwetsbaarheid in softare.
hypergefocust → gehyperfocust (ik kan het niet zo 1-2-3 hard maken, want dit woord staat niet in het GB, noch in de DVD, maar het lijkt me dat dit woord analoog aan hyperventileren wordt gevormd, @AverageNL; volgens mij betreft dit een niet-scheidbaar samengesteld werkwoord, net als hyperventileren of stofzuigen dat zijn)"Alles wijst erop dat de modellen hypergefocust waren op het vinden van een oplossing voor ExploitGym en daarbij tot het uiterste gingen om een vrij beperkt testdoel te bereiken", schrijft het bedrijf.
www.youtube.com/DerOllie
desktop-app → desktopapp (onnodig koppelteken, @TijsZonderH)Rabert wilde de desktop-app grondig aanpassen, maar hij zegt weinig steun te hebben gekregen vanuit de organisatie.
PDF-bestanden → pdf-bestanden (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=pdf-bestand, @Kevinkrikhaar)Verder is het voortaan mogelijk om rechtstreeks in WhatsApp PDF-bestanden te bekijken en (lichtelijk) te bewerken.
299 USD = 263 euro | zie bijv. www.xe.com
De dollarprijzen zijn altijd exclusief btw, omdat dat per staat verschilt. Nederlandse prijzen zijn altijd inclusief btw. Daarom voegen wij nog 21 procent toe bij de geconverteerde dollarprijs.freycinet schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:51:
nieuws: Light werkt aan minimalistische Flip-klaptelefoon voor 299 dollar
299 USD = 263 euro | zie bijv. www.xe.com
Rest is aangepast, dank weer!
de de Android Switch-app → de Android Switch-appVoorheen moesten gebruikers eerst de de Android Switch-app installeren.
(wifi-)wachtwoorden → (wifi)wachtwoorden (onnodig koppelteken, @Kevinkrikhaar)Daar komen onder meer apps, bestanden, homescreens, Google-accounts, esims, (wifi-)wachtwoorden en passkeys bij.
Auteur: @Imre Himmelbauer
Eerste paragraaf, laatste zin is half bold en half niet bold.
middensegmentsmartphones, Nothing → middensegmentsmartphones; Nothing (een komma is hier incorrect, omdat wat erop volgt een opzichzelfstaande zin is, @TijsZonderH)Nothing-oprichter Carl Pei stelde onlangs nog dat de aanhoudende hoge geheugenprijzen hun tol gaan eisen voor voornamelijk budget- en middensegmentsmartphones, Nothing is juist in die segmenten actief.
Het is inmiddels aangepast. Het was oorspronkelijk zoals ik het beschreef.Imre Himmelbauer schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 10:44:
@Sir_Lion Nee, dat is een link waar je op kunt klikken.
het meest sexy onderwerp → het sexyste onderwerp (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=sexy en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @TijsZonderH)Tweestapsverificatie is doorgaans niet het meest sexy onderwerp, maar dat kan veranderen met een handige nieuwe tool.
bekend staat → bekendstaat (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=bekendstaan)Een creatieveling die bekend staat als madeinoz67 heeft een online tool gemaakt waarmee het heel simpel is om een ontwerp te maken voor Yubikeys.
generatieve AI-tools → generatieve-AI-tools (want het gaat om generatieve AI, niet om generatieve tools, @Imre Himmelbauer)Daarin staat nu dat gebruikers geen projecten mogen delen 'die voornamelijk bestaan uit code geschreven door generatieve AI-tools'.
Inmiddels heeft Sony die prijs met nog eens met 100 euro verhoogd.
De laatste jaren verdwenen die steeds meer op naar de achtergrond, maar ze lijken een comeback te maken.
Auteur: @TijsZonderH
er staat ergens Aals, ik vermoed dat dit Als moet zijn
in Vreemd gedrag sectie
vertonenn > vertonen
Wat, kun je dit verduidelijkenDe agent liet schreef notities voor toekomstige nieuwe agents en het wist bepaalde monitoringsystemen uit te schakelen.
[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 26-07-2026 10:01 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
sandbox-hack → sandboxhack (onnodig koppelteken, @TijsZonderH)Reuters: OpenAI ontdekte sandbox-hack van ChatGPT pas na een week
Geen taalfout, wel een kromme zin als je het mij vraagt, zeker vergeleken met de titel: in de titel is er sprake van het ontdekken van de hack, terwijl er in deze zin sprake is van het ontdekken van de agent.OpenAI ontdekte de agent die uit een 'sandbox' zou zijn gebroken en Hugging Face hackte pas na een week, nadat de FBI daarover was ingelicht.
het → hij (of zij; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=agent en dan in de betekenis softwareprogramma)De agent toonde op 9 juli al signalen dat het probeerde te ontsnappen uit de sandbox.
AI → OpenAIReuters beschrijft dat AI een agent gebruikte die gebaseerd was op het recent uitgebrachte GPT 5.6-Sol en een ander, nog niet uitgebracht model.
het → hij (of zij)De agent schreef notities voor toekomstige nieuwe agents en het wist bepaalde monitoringsystemen uit te schakelen.
sandboxof → sandbox ofDe omgeving was bijvoorbeeld geen echte sandboxof was in ieder geval slecht geconfigureerd.
Wat, kun je dit verduidelijkenDe agent liet schreef notities voor toekomstige nieuwe agents en het wist bepaalde monitoringsystemen uit te schakelen.
@Damic
[ Voor 50% gewijzigd door WeirdScience op 26-07-2026 11:56 ]
| I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
James Bond-games → James Bond-gameDe James Bond-games werd namelijk al snel na de pc-release gekraakt, wat Denuvo grotendeels overbodig maakt.
video-apps → videoapps (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @TijsZonderH)Het bedrijf, dat al jaren last heeft van concurrentie van video-apps als TikTok, gaat dat eerst voorzichtig testen.
Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.
e-reader-add-ons → e-readeradd-ons (onnodig koppelteken, @TijsZonderH)Het apparaat moet concurreren met e-inkschermen van onder andere Xteink, dat e-reader-add-ons maakt voor iPhones.
De dubbele punt lijkt te impliceren dat er wat meer moet komen... Dat staat er alleen niet.01:14 - Het begin:
deïndexering → de-indexering (want er is sprake van klinkerbotsing, waarvoor een koppelteken wordt gebruikt, @EvelineM; vergelijk met bijv. de-installeren)Of de chats verdwenen zijn door deïndexering of door een aanpassing van Anthropic, is onduidelijk.
"De storing overal geholpen" zou neem ik aan verholpen moeten zijn
EnExorcist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:41:
nieuws: XBOX lost storing op waardoor games niet opstartten, 'kwam door externe dienst'
"De storing overal geholpen" zou neem ik aan verholpen moeten zijn
Darbij
Final Fantasy XIV is grootste Switch 2-game ooit met…
ooit is hier niet het juiste woord, tot nu toe of dusver, kloppen beter
Je weet niet of er ooit nog een groter spel uitkomt...
Ooit is ook toepasbaar voor het verleden alsook voor de toekomst.Mielemuis schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 14:14:
https://tweakers.net/nieu...it-met-117-komma-2gb.html
Final Fantasy XIV is grootste Switch 2-game ooit met…
ooit is hier niet het juiste woord, tot nu toe of dusver, kloppen beter
Je weet niet of er ooit nog een groter spel uitkomt...
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=dienst, @TijsZonderH)De dienst publiceert nu informatie over hoeveel content het verwijdert en het is informatie gaan delen met het Nederlandse Openbaar Ministerie.
het → hij (of je laat het woord geheel weg)De dienst publiceert nu informatie over hoeveel content het verwijdert en het is informatie gaan delen met het Nederlandse Openbaar Ministerie.
zwart op wit → zwart-op-wit (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=zwart-op-wit, @TijsZonderH)Toch legt de organisatie de regels nu nog eens zwart op wit vast.
de uiterlijke verkoopdatum → de uiterste verkoopdatum (uiterlijk bestaat als bijvoeglijk naamwoord, zoals hier, en als bijwoord, waarbij het bijwoord de betekenis heeft zoals hier gebruikt, maar ik vraag me af of je het dan wel bijvoeglijk kan gebruiken, terwijl uiterst een bijvoeglijk naamwoord is met de betekenis laatst zoals hier beoogd, dus lijkt me dit woord de betere keus, @TijsZonderH)Klanten die dachten een levenslange garantie te hebben, krijgen die voortaan nog maar tot vijf jaar na de uiterlijke verkoopdatum.
al voor al → voor alDat geldt dus ook al voor al aangeschafte apparatuur.
zegt dat → zegtShelly zegt dat verkennende gesprekken met Schneider te voeren over een eventueel overnamebod.
"Jouw realistische AI-plaatje op LinkedIn moet vanaf zondag een label" KRIJGEN.
Zonder dat werkwoord is die zin gewoon krom/fout Nederlands.
Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.
btw → overigens.Het is de tweede keer in korte tijd dat Arch wordt aangevallen, btw.
meeïnstalleert → mee-installeert (bij klinkerbotsing wordt een koppelteken gebruikt, niet een trema, @TijsZonderH; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=mee-i*)Het bedrijf kwam onlangs in het nieuws omdat het in de Verenigde Staten een app meeïnstalleert met zijn monitoren die onder andere reclamepop-ups toont.
een gebruikers → een gebruikerNet als andere aanbevelingen binnen de Installer werd deze niet geïnstalleerd tenzij een gebruikers ervoor koos om door te gaan.
2x Bleek. Zowel in de tekst als in de hyperlink tekst.
I want to live forever, so far.. so good.
kiezen. houden → ? (er lijkt hier het begin van de tweede zin te ontbreken, bijv. het woord vervolgens, @AverageNL)Gebruikers kunnen die functie inschakelen op hun telefoon door een betaalpas uit hun digitale portemonnee te kiezen. houden ze hun telefoon bij de kaartlezer in het ov om meteen in te checken.
in- en uit te checken → in en uit te checken (want voluit geschreven is het in te checken en uit te checken, dus dat weglatingsstreepje heeft geen functie)Het is al langer mogelijk om in- en uit te checken met een smartphone via Apple Wallet en Google Pay.
in realtime → in real time (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=in%20real%20time en vergelijk met https://woordenlijst.org/zoeken/?q=realtime, @AverageNL)Zo werd het model in kwestie niet in realtime in de gaten gehouden.
Deze is expres! "Arch btw" is een bekende meme binnen de Linux-community
De rest is bijgewerkt, bedankt voor het melden allen!
linkfoutje
[ Voor 6% gewijzigd door AverageNL op 01-08-2026 12:51 ]
Leuk -> LeukeLeuk compromis tussen fold en flip
zat er voorheen niet in AI-modellen → zat voorheen niet in AI-modellen / zat er voorheen niet in in AI-modellenDie J-ruimte zat er voorheen niet in AI-modellen: deze is relatief nieuw en misschien ontstaan toen AI-modellen leerden redeneren in meer stappen.
verder gaat → verdergaat (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=verdergaan, @arnoudwokke en @MoniqueVdB)AI-modellen begonnen jaren geleden als eenvoudige tekstvoorspellers, maar hoe dit verder gaat, kan ook geen AI-model voorspellen.
Dank weer!
Het woordje 'uit' mist in de titel.
draadloze netwerktechnologie → draadloosnetwerktechnologie (alhoewel je kunt beredeneren dat technologie voor draadloze netwerken ook draadloze technologie genoemd kan worden, vermoed ik dat het de bedoeling van de auteur is om het te hebben over technologie voor draadloze netwerken en niet over draadloze technologie voor niet nader omschreven netwerken en dus dient het aan elkaar geschreven te worden)Mogelijk zijn dit de eerste AM4-moederborden met ondersteuning voor die draadloze netwerktechnologie.
Update: aangezien netwerk een onzijdig woord is, dient de samenstelling als draadloosnetwerktechnologie geschreven te worden en niet als draadlozenetwerktechnologie)
[ Voor 13% gewijzigd door richy3908 op 02-08-2026 13:53 . Reden: draadloosnetwerktechnologie i.p.v. draadlozenetwerktechnologie ]
creëeren → creëren (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=cre%C3%ABren, @JaspB)Onderzoeker Henk van Ess kreeg eerder de geruststelling van Google dat aanmaken van schadelijke beelden niet kon, maar hij wist zulk beeldmateriaal zonder belemmeringen te creëeren.
Dank voor je scherpe blik!
Beeld & Geluid
[ Voor 3% gewijzigd door J-D op 03-08-2026 07:45 ]
Auteur: @OlafWeijers
Wel kun je dit alsnog mogelijk maken door zelf een cloudservice, zoals Googe Home
vrede in rust
Auteur: @EvelineM
Dit was op zaterdag, niet op zondag. Staat zo ook in de aankondiging zelf ^^
Misschien een wat kleinere tang gebruiken: NCSC trekt advies in over vermoedelijk door llm verzonnen bug. Nu dacht ik in eerste instantie dat de titel niet compleet was, en nog zou volgen waarin die bug precies zat.
[ Voor 16% gewijzigd door hcQd op 03-08-2026 12:47 ]
Hier ook nog twee foutjes:
dee -> de
de adopteren -> te adopteren
De ontwikkelaars achter Arch Linux hebben dee mogelijkheid om packages in de Arch Linux User Repository de 'adopteren' en bij te werken tijdelijk uitgeschakeld vanwege een grootschalige malwareaanval. Het is de tweede aanval in korte tijd. De ontwikkelaars geven op dit moment nog weinig informatie over de aanval.
[ Voor 21% gewijzigd door Master FX op 03-08-2026 15:00 ]
Stay safe
hardware-attestation → hardwareattestation (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @EvelineM)Het probleem is dat hardware-attestation een vereiste is voor de app, zo stelt een beheerder van het project op de GitHub-pagina, schrijft Linuxiac.
Hardware-attestation → HardwareattestationHardware-attestation is een proces dat de integriteit en authenticiteit van een apparaat verifieert.
hardware-attestation → hardwareattestationEen voorbeeld: een privacyvriendelijk alternatief als GrapheneOS ondersteunt wél hardware-attestation, maar komt niet door Google Play Integrity heen.
Gloednieuw → Gloednieuwe (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=module, @WoutF)Gloednieuw geheugenmodule
Podcasthardware upgrade → Podcasthardware-upgrade (want een reguliere samenstelling en die schrijf je aan elkaar, alleen is er hier een koppelteken nodig vanwege klinkerbotsing)Podcasthardware upgrade
het → hij (of anders die; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=fabrikant, @AverageNL)Het is niet bekend of het al aanbiedingen heeft ontvangen.
Het koppelteken is hier officieel inderdaad onnodig, maar we hebben deze bewust toegevoegd voor de leesbaarheid. Ik laat 'm in dit geval dus staanrichy3908 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:37:
nieuws: EU-app voor leeftijdscontrole sluit bepaalde besturingssystemen mogel...
[...]
hardware-attestation → hardwareattestation (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing
De rest is wel gefikst, bedankt voor het melden en de tag!
Nou, vooruit dan maar, dan zie ik het voor deze ene keer door de vingers!AverageNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:04:
[...]
Het koppelteken is hier officieel inderdaad onnodig, maar we hebben deze bewust toegevoegd voor de leesbaarheid. Ik laat 'm in dit geval dus staan![]()
De rest is wel gefikst, bedankt voor het melden en de tag!
video: Upgrade voor de podcast en gloednieuwe geheugenmodule - Tweakers-vlog #26
podcastsetup → podcastset-up (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=set-up, @finndg05 & @WoutF)In deze nieuwe vlog vertelt Jelle over een gloednieuwe geheugenmodule, laat Wout de upgrades zien van onze podcastsetup, bekijken we de TCL X11L en beantwoorden we natuurlijk weer kijkersvragen.
In de inleiding:
In het artikel:...van Microsoftdie The Verge...
...digitale licentiedie wordt...
[ Voor 22% gewijzigd door RVervuurt op 04-08-2026 07:36 ]
...een okéë game-pc...
ik heb ook 3x geknipperd totdat ik dacht; oh well, dit zou best eens kunnen kloppen.
@RVervuurt had zijn bericht nog aangepast zie ik in de tijd dat jij de eerste correctie deed. Want er zit inderdaad nog een foutje in dat hij meldde en dat ik zojuist ook wilde melden namelijk:Marger schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 07:42:
Bedankt, aangepast!
nieuws: 'Microsoft brengt ook XBOX 360-games naar pc'Gamers kunnen straks hun XBOX-schijfjes omzetten naar een digitale licentie die wordt gekoppeld aan het account van de gebruiker.
In de tekst mist in tussen oortjes en September