De link voor het downloaden van VMware Workstation Pro werkt nog steeds niet, maar nu vanwege een 404.MoniqueVdB schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:20:
Tot hier aangepast. Bedankt!
Dat komt doordat je de tekst van de link hebt overgenomen i.p.v. de url, en de tekst is afgebroken door de foruminterface: https://www.vmware.com/pr...or/workstation-and-fusion
De daadwerkelijke link is: https://www.vmware.com/products/desktop-hypervisor/workstation-and-fusion
[ Voor 12% gewijzigd door richy3908 op 27-02-2026 12:30 ]
Is onderstaande misschien over het hoofd gezien?MoniqueVdB schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 07:20:
nieuws: Google haalt Nano Banana Pro weg bij gratis gebruikers en komt met Na...
de Nano Banana → Nano Banana (zoals in de rest van het artikel)Nano Banana 2 is de opvolger van de Nano Banana uit augustus vorig jaar en is voor het snel genereren van afbeeldingen.
in 2026 → in 2025 (meest logische)Dat is niet onaardig, maar op een gemiddelde van 5542 artikelen per jaar (in 2026) zijn zulke cijfers niet zó belangrijk dat we alles op alles zetten om daarover te schrijven.
zoals dit over de NOS → zoals dit artikel over de NOS (meest voor de hand liggende)We proberen alleen te brengen wat praktische impact heeft, zoals wanneer een oplichterswebsite offline gaat, of wanneer er ontwikkelingen zijn in welke data zijn buitgemaakt zoals dit over de NOS.
opensourcekantoorsoftwarepakket → opensource kantoorsoftware pakket (al is het maar voor de leesbaarheid)LibreOffice is een opensourcekantoorsoftwarepakket met onder meer een tekstverwerker, spreadsheetprogramma en presentatieapp.
programma -en- app → waarom meerdere termen voor 1 woord? En voor zover ik weet heeft LO geen presentatieapp maar wel een presentatieapplicatie. Wat dus een presentatieprogramma is.
Ook is er Menscan dat dit kan doen.Ook is er Menscan dat kan doen.
de prijs 32GB-kits → de prijs van 32GB-kitsDaarmee lijken de prijzen van beide sets over het hoogste punt, maar gezien de kleine daling van pakweg 6 procent is de prijs 32GB-kits nog niet veel gezakt.
Deze zin loopt niet lekker.Ook is er Menscan dat kan doen.
“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot
Opensourcekantoorsoftwarepakket is correct en app is een afkorting van applicatie, dus dat is ook correct. De rest is aangepast, dank weer!opensourcekantoorsoftwarepakket → opensource kantoorsoftware pakket (al is het maar voor de leesbaarheid)
programma -en- app → waarom meerdere termen voor 1 woord? En voor zover ik weet heeft LO geen presentatieapp maar wel een presentatieapplicatie. Wat dus een presentatieprogramma is.
welk volgende boek → welk volgend boek (want boek in deze context is onzijdig, @Drobanir)Ook zijn er enkele optionele AI-functies toegevoegd, die bijvoorbeeld een suggestie kunnen doen welk volgende boek je moet lezen of vragen over de inhoud van een boek kunnen beantwoorden.
schrijven → schreven (geen idee waarom, in een zee van ovt'tjes, er voor één werkwoord wordt overgegaan op ott, m.b.t. artikelen die jaren geleden geschreven zijn)De artikelen die we daarover schrijven waren stuk voor stuk in populariteit vergelijkbaar met Odido.
zijn → is (de Tweakers-redactie heeft ervoor gekozen om data in de betekenis van gegevens te beschouwen als enkelvoud)Weten welke data er zijn gestolen, wat de risico's daarvan zijn, waar de schuld ligt, het zijn allemaal vragen waar je als klant bij gebaat bent (of kunt zijn).
onion-website → onionwebsite (onnodig koppelteken)Die ging over de vraag of we moesten linken naar de onion-website van Shinyhunters.
quotten → quootten (zie ook https://woordenlijst.org/...dex.html?q=quoten&pos=VRB, @TijsZonderH)We quotten immers al uit de brief in onze tekst.
blinkte >> blonk50 megapixel voor iedereen
De Xiaomi 17 moet je in staat stellen om betere selfies te maken en dat is maar goed ook: daarin blinkte zijn voorganger niet uit.
de overname definitief zijn → de overname definitief zou zijn (of anders de overname definitief is)In het artikel werd in bepaalde delen gesuggereerd dat de overname definitief zijn, maar dat is niet zo.
community edition → communityeditie (of desnoods community edition)Het is beschikbaar in een opensource community edition en een gesloten versie voor bedrijven.
Windowsserver → Windows-server (want een samenstelling van een eigennaam en zelfstandig naamwoord, @Drobanir)Het kan in de cloud of op een eigen Linux- of Windowsserver worden gehost en er zijn ook downloads beschikbaar voor Windows, Linux, macOS, Android en iOS.
uit de mail verwijderd → uit de mail is verwijderd -of- uit de mail verwijderd isInmiddels zegt de politie dat die vermelding uit de mail verwijderd omdat dit onjuist was.
Auteur: @Imre Himmelbauer
De U7 Mesh heeft door de implementatie van Wi-Fi 7,
Yahoo Mail inlog → Yahoo Mail-inlog (want een samenstelling van een eigennaam en zelfstandig naamwoord, @JaspB)Yahoo Mail inlog (beeld: Yahoo!)
Yahoo! → Yahoo (zoals in de rest van het artikel)Yahoo Mail inlog (beeld: Yahoo!)
App-aanbieder → Appaanbieder (onnodig koppelteken, @JaspB)App-aanbieder SkinVision reageert op het nieuws over de missers met de stelling dat het Belgische onderzoek achterhaald is.
Dermatologie, huidkanker, huidkankerdetectie → iets anders (geen taalfout, maar het ziet er meer uit als een opsomming van trefwoorden o.i.d. dan een bijschrift, en nu ik toch al je aandacht heb …)Dermatologie, huidkanker, huidkankerdetectie (beeld: UZGent)
release notes → releasenotes (want een samenstelling, @Drobanir)MultiPar 1.3.36 is enkele dagen geleden uitgekomen en de release notes voor die uitgave kunnen hieronder worden gevonden.
dat → wat (volgens mij is een betrekkelijk voornaamwoord dat verwijst naar een zinsnede altijd wat, niet dat, @JaspB)Vervolgens ontving de bankklant betalingen op die gedeblokkeerde rekeningen, dat buiten het zicht van de curator gebeurde.
vai → viaHet bedrijf biedt alleen geen driejarige contracten meer aan vai externe partijen.
teruggestort aan → teruggestort naar (zoals verderop in het artikel, @TijsZonderH; storten naar lijkt me een logischere combinatie dan storten aan)Ethisch hacker Sijmen Ruwhof, die vorige week een persoonlijke crowdfundingsactie begon om het losgeld van de Odido-hack op te halen, heeft alle donaties teruggestort aan de donateurs.
een bekende ethische hacker → een bekende ethisch hacker (zoals in de titel en de broodtekst)Sijmen Ruwhof, een bekende ethische hacker, begon vlak voor het weekend een crowdfundingsactie via een eigen bankrekening.
Bedoeld:Pete Hegseth. Bron: navy petty officer 1st class Alexander Kubitza, ministerie van Defensie VS
Pete Hegseth, minister van Defensie VS. Bron: navy petty officer 1st class Alexander Kubitza
In:
review: AI als wapen: waarom Trumps Defensie OpenAI verkiest boven Anthropic
januari 2026 moet dat zijn lijkt me?begin november 2025 nog rond de 200 euro kostte, maar in januari 2025 voor ruim 500 euro werd verkocht
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening
mozaicDeze nieuwe Mosaic-hdd's
betalen daar → betalen daarvoor -of- betalen daar [...] voorAppmakers die kiezen voor het betaalsysteem van Google betalen daar in de EER, het VK en de VS een commissie van 5 procent.
wijtVerder wijdt Capcom het succes aan de 'fotorealistische details' van de game
Auteur: @AverageNL
De Chromebook is om die jaren al erg populair onder (basis)scholieren:
Zin “De richtlijnen zijn niet verplicht om te volgen,” —> Er is geen verplichting de richtlijnen te volgen (of iets dergelijks)…
Daarmee wil ????? ontwikkelaars aanmoedigen om 'fantastische software-ervaringen' te maken voor Android-toestellen in alle soorten en maten.
Denk dat er op de plek van de vraagtekens het woordje 'Google' of 'zij' mist.
Mijn reviews al gezien?
In de titel: vervangen door
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
De titel lijkt vertaald, maar daar staat nog het woord "and" tussen a37 en a57
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Samsung speelt met de Galaxy S-serie al jaren een beetje op safe.Samsung speelt de Galaxy S-serie al jaren een beetje op safe.
De opt-outfase is overigens maar tijdelijk. Microsoft heeft eerder aal aangegeven dat het Classic Outlook nog maar tot april 2029 ondersteunt.
verlengen we de opt-outtijdlijn en geven we twalf twaalf maanden langer de tijd waarin we belangrijke features en verbeteringen doorvoeren."
Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening
vna = vanDe fabrikant blaast hoog vna de toren over
nieuws: Ugreen-docks hebben Thunderbolt 5 en 10 of 17 aansluitpoorten
Voorstel: Ugreen-docks hebben Thunderbolt 5 met 10 of 17 aansluitpoorten
over heeft → overheeft (zie ook lemma overhebben in de Dikke Van Dale, @arnoudwokke)Beide bedrijven maken geen details bekend over de overname, waardoor onbekend is wat Accenture voor het bedrijf over heeft.
Ik dacht dat eerder in het artikel het ook eigenlijk er uitliggen i.p.v. eruit liggen zou moeten zijn, alleen staat die betekenis niet in de DVD, maar gevoelsmatig denk ik dat het inderdaad eigenlijk er uitliggen zou moeten zijn.
Update: alhoewel … het is ook uit staan en aan staan wanneer je het over elektrische apparaten hebt, dus bij nader inzien zou eruit liggen best weleens kunnen kloppen.
[ Voor 8% gewijzigd door richy3908 op 07-03-2026 20:05 ]
Figmabestanden → Figma-bestanden (want een samenstelling van een eigennaam en een zelfstandig naamwoord, waar de redactie altijd een koppelteken hanteert, @Drobanir)Het is ook in staat om Sketch- en Figmabestanden te openen en Sketch-plug-ins te gebruiken.
hier de → hier zijn deVersie 13.0 is uitgekomen en hier de volgende veranderingen en verbeteringen in aangebracht
hoe lang → hoelang (zie ook https://taaladvies.net/hoelang-of-hoe-lang/, @Imre Himmelbauer)Essent biedt wel vaste contracten aan, maar kan niet zeggen hoe lang het bedrijf dat nog blijft doen.
regering Trump → regering-Trump (zie ook regel 6.I, artikel 3, @JaspB; later in het artikel wel correct geschreven en daarna weer incorrect)De regering Trump in het algemeen, maar ook ministeries als Justitie, Homeland Security en Defensie voeren acties uit die wettelijke toetsing door de rechterlijke macht niet blijken te doorstaan.
hoe ver → hoever (zie ook https://taaladvies.net/hoever-of-hoe-ver/)Het is de vraag of en hoe ver het ministerie daarin meegaat, nu het kennelijk de gewenste AI-deal heeft met een grote aanbieder.
Het → Hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=dienst)Het deed dat niet rechtstreeks en niet op eigen grondgebied.
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=aanbieder)Het gaat om de belofte van 2023 dat de AI-aanbieder nooit een AI-systeem zou trainen als het niet vooraf kon garanderen dat de veiligheidsmaatregelen van het bedrijf adequaat zijn.
regering Trump → regering-TrumpDe huidige AI-situatie rond de regering Trump en Anthropic, maar ook OpenAI, xAI, Google en andere techleveranciers, is op belangrijke punten anders.
worden → wordt (zoals in de rest van het artikel, @AverageNL)Dat zorgt ervoor dat de data met een grotere dichtheid geschreven worden, wat fors hogere opslagcapaciteiten mogelijk maakt.
Een rare zin, maar sowieso Daarnaast -> daarnaastHonor, maar Daarnaast
gebruiket -> gebruiktsilicium-koolstofsamenstelling gebruiket die een
[ Voor 5% gewijzigd door heintjeput op 08-03-2026 12:26 ]
Auteur: @Drobanir
Ondanks dat het een script is, heeft het tegenwoording wel een grafische gebruikersinterface
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Auteur: @Kevinkrikhaar
Niet "schijnbaar" maar "blijkbaar" of "klaarblijkelijk" of "naar het schijnt" of "het schijnt diegene gelukt te zijn" of "waarschijnlijk".
Schijnbaar betekent dat 't niet zo is, maar da is nie.
Tkl met Stream Deck
De Galleon 100 SD, waarbij de SD natuurlijk voor Stream Deck staaten de 100 voor het aantal toetsen,
[ Voor 42% gewijzigd door viperthepala op 10-03-2026 08:34 ]
tag: science fiction
Er zijn twee sciencefiction tags. Blijkbaar is de officiële spelling in het Nederlands aan elkaar (lelijk
scintillating
Auteur: @LukevanDrie
bluften?Ook blufden
verplichte nieuwe Outlook → verplicht nieuw Outlook (aangezien je in de rest van het artikel het over het Outlook hebt, geldt dat een bijvoeglijk naamwoord ervoor zonder lidwoord of met onbepaald lidwoord niet wordt verbogen, @TijsZonderH)Zakelijke M365-gebruikers zijn jaar langer verlost van verplichte nieuwe Outlook
nieuwe Outlook → nieuw Outlook (want alhoewel het een citaat is, is het een citaat dat vertaald is uit het Engels)"Microsoft stelt de startdatum voor de opt-outfase voor nieuwe Outlook voor Windows in Enterprise-omgevingen uit van april 2026 naar maart 2027", schrijft het bedrijf.
persoonlijke gebruikers → particuliere gebruikers (zie ook lemma persoonlijk in de Dikke Van Dale en vergelijk met lemma particulier, betekenis 2Het gaat daarbij alleen om zakelijke omgevingen; persoonlijke gebruikers van Microsoft 365 kunnen de oude client blijven gebruiken.
versleutelde maildienst → versleuteldemaildienst (het gaat over versleutelde mail, niet over een versleutelde dienst, @TijsZonderH)404 Media schrijft over die afgifte, die een zeldzaam kijkje geeft in de informatie die de versleutelde maildienst aan opsporingsdiensten afstaat.
Hoezo twijfel? Het is niet zo ingewikkeld: een grote auto, de grote auto, maar een groot huis, het grote huis. Ook op taaladvies.net makkelijk terug te vinden in een artikel als je zoekt op bijvoorbeeld 'verbuigen'.Imre Himmelbauer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:19:
Ik twijfel over nieuw of nieuwe, die laat ik aan de eindredacteurs. De rest is aangepast, dank!
Naar verloop van tijd → Na verloop van tijd (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/na-naar, @YannickSpinner)Naar verloop van tijd vergaat de cellulosebasis of de daarop aangebrachte chemicaliën die het beeld ooit hebben vastgelegd.
Nu je het zegt, begint het weer te dagen: ja, inderdaad, in de kop wordt telegramstijl gebruikt, waar andere regels gelden. Mea culpa!Imre Himmelbauer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:02:
Ik heb het in de tekst aangepast. In het artikel doen we het wel vaker zo, zie bijvoorbeeld ook: Nederlandse GPT‑NL is klaar voor gebruik: 'Voldoet als enige taalmodel aan AVG'. Dus ik laat de beoordeling van de kop over aan de eindredacteurs.
meer volwassen → volwassener (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=volwassen en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Hayte)"Terwijl Bluesky meer volwassen wordt, heeft het bedrijf behoefte aan een ervaren manager die gefocust is op schaal en uitvoering", zegt Graber.
Driver-update: GeForce Game Ready Driver 595.79 WHQL
Nvidia Geforce logo Nvidia heeft nieuwe stabiele GeForce-drivers uitgebracht. De drivers dragen versienummer 595.71 en zijn voorzien van een Windows Hardware Quality Labs-certificaat.
Versienummer 595.71 -> moet zijn 595.79
root-toegang → roottoegang (onnodig koppelteken, bovendien inconsistent, omdat in de broodtekst wel roottoegang is geschreven, @arnoudwokke)Microsoft Authenticator detecteert nu al of gebruikers root-toegang hebben, meldt Microsoft.
in maximaal vier maanden → over maximaal vier maanden (of anders binnen maximaal vier maanden; ik kan er geen voorbeelden van vinden, maar volgens mij is in vier maanden een iets te letterlijke vertaling van in four months)Dat gebeurt in maximaal vier maanden.
privé-accounts → privéaccounts (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing)Ook gebeurt er niets met privé-accounts en passkeys.
Microsoft Authenticator root → Microsoft Authenticator-rootMicrosoft Authenticator root
Inleiding, eerste zin:
Moltook > MoltbookMeta neemt Moltook over.
Klein issuetje bij aanpassen. Ik had doorgegeven om Microsoft Authenticator root aan te passen naar Microsoft Authenticator-root, maar ik had het over het bijschrift bij de screenshot. Het is nu aangepast in de tekst, waardoor de tekst een kromme zin bevat.MoniqueVdB schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:17:
nieuws: Microsoft Authenticator maakt inloggen bij werk of school onmogelijk ...
Microsoft Authenticator-root → Microsoft Authenticator rootHet is onbekend hoeveel gebruikers met Microsoft Authenticator-root hebben en die apparaten gebruiken voor codes om in te loggen bij werk of school.
En dus in het bijschrift:
Microsoft Authenticator root → Microsoft Authenticator-rootMicrosoft Authenticator root
gevibecode → gevibecodede (ervan uitgaande dat de stam vibecoden is, dan gaan deze regels op voor de vervoeging, analoog aan upgraden, @TijsZonderH)Het platform bestaat slechts een paar maanden en bestaat uit niet veel meer dan twee werknemers en een gevibecode codebase en het heeft nog geen verdienmodel.
hoeven → hoeft (de Tweakers-redactie heeft ervoor gekozen om data in de betekenis van gegevens te beschouwen als enkelvoud, @TijsZonderH)Homomorfe encryptie is een proces waarbij versleutelde data niet eerst ontsleuteld hoeven te worden voordat er berekeningen op kunnen worden uitgevoerd.
compute-cores → computecores (onnodig koppelteken)Heracles maakt gebruik van 64 compute-cores die het eenvoudiger maken berekeningen parallel uit te voeren.
Auteur: @Imre Himmelbauer
Is het:
de figuur, dan ook die figuur
het figuur, dan ook dat figuur
Nu worden beide vormen gemengd gebruikt.
Edit: is volgens mij al gefixed dan wel omzeild
[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 11-03-2026 20:18 ]
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
@Imre Himmelbauer
MAC-adressen → macadressenDe router stuurde onder meer MAC-adressen en SSID's door naar Lifemote, een Turks bedrijf dat naar eigen zeggen AI inzet om netwerkprestaties te verbeteren.
SSID's → ssid'sDe router stuurde onder meer MAC-adressen en SSID's door naar Lifemote, een Turks bedrijf dat naar eigen zeggen AI inzet om netwerkprestaties te verbeteren.
MAC-adressen → macadressenHet ging om onder andere namen en MAC-adressen van apparaten op het interne netwerk en gegevens over het dataverbruik.
MAC-adressen → macadressenTegenover De Telegraaf laat de Autoriteit Persoonsgegevens weten dat MAC-adressen gelden als persoonsgegevens.