Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste
Acties:

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-03 16:25

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-03 16:49

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 15:32

YannickSpinner

Redacteur
Thanks, linkje gefixt!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-03 13:26

AverageNL

Redacteur
Deze is ook verbeterd, bedankt! :)

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:19

StrongArmLance

Endless flow

.geek: Google-boete van 19.059.780.000.000.000.000.000.000.000.000.000 euro h...

In de tekst staat 91 quintillioen, dat moet dan 19 zijn?
Of quintiljard? Ben het spoor bijster.

[ Voor 5% gewijzigd door StrongArmLance op 20-02-2026 11:46 ]

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:23
.geek: Google-boete van 19.059.780.000.000.000.000.000.000.000.000.000 euro h...

Het staat natuurlijk spectaculair, maar aangezien de titel een vaste breedte heeft, vallen enkele nullen weg achter het blokje ernaast:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aLQwgZuvt2Nse8VKkA5InvNdvBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qrwRlREOCRBAy92NEuRKHl2I.png?f=fotoalbum_large

Dus dat is niet erg handig. Misschien een idee om het dan in wetenschappelijke notatie op te schrijven, dus 19.059.780 x 1027? Lijkt me dat je dan ook wel goed inzichtelijk hebt gemaakt dat het een absurd groot getal is.
Dat ligt op een kleine een kleine 110 biljoen euro.
een kleine een kleine → een kleine

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:26

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
richy3908 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:28:

Het staat natuurlijk spectaculair, maar aangezien de titel een vaste breedte heeft, vallen enkele nullen weg achter het blokje ernaast:
[Afbeelding]

Dus dat is niet erg handig. Misschien een idee om het dan in wetenschappelijke notatie op te schrijven, dus 19.059.780 x 1027? Lijkt me dat je dan ook wel goed inzichtelijk hebt gemaakt dat het een absurd groot getal is.

[...]

een kleine een kleine → een kleine
Dat was bij het vorige artikel ook al een bekend issue, maar aangezien het zo'n ontzettende edge-case is is het niet echt handig daar iets aan te veranderen. Juist de hoeveel nullen dragen ook wel bij aan de absurditeit ervan en dat het dan wegvalt is ook wel deel van de charme. Ik denk niet dat het heel erg is als mensen niet het exacte aantal nullen kunnen tellen in de kop ;)

Ik wil graag mijn sponsor SouthVPN bedanken voor het mogelijk maken van deze handtekening

• richy3908
TijsZonderH schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:05:
[...]

Dat was bij het vorige artikel ook al een bekend issue, maar aangezien het zo'n ontzettende edge-case is is het niet echt handig daar iets aan te veranderen. Juist de hoeveel nullen dragen ook wel bij aan de absurditeit ervan en dat het dan wegvalt is ook wel deel van de charme. Ik denk niet dat het heel erg is als mensen niet het exacte aantal nullen kunnen tellen in de kop ;)
Nee, inderdaad, als ze de moeite alleen al nemen (behalve de autisten onder ons, of OCD'ers) ;)

Bedacht ik me later dat je het juist ook kan gebruiken als 'feature' i.p.v. bug.

• Nico Klus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19

Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:15

Hayte

Nieuwsredacteur

• richy3908
video: De Odido-hack, Nintendo-reparaties en Duitse verboden - Tweakers Podca...
1:37 post
post → .post (zoals in andere artikelen die een podcast aankondigen)

• richy3908
.geek: De Odido-hack, Nintendo-reparaties en Duitse verboden - Tweakers Podca...
1:37 post
post → .post (zoals in andere artikelen die een podcast aankondigen)

• richy3908
nieuws: AP vraagt Odido-slachtoffers te stoppen met klagen na stortvloed aan ...
De AP zegt dat het de situatie in de gaten houdt en dat nog meer meldingen niet nodig zijn.
het → zij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=autoriteit, @TijsZonderH)
Hoewel de toezichthouder het niet zo zegt, is de kans groot dat het de meldingen niet aankan.
het → hij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=toezichthouder)

• richy3908
nieuws: Bixby kan Galaxy's voortaan besturen via gewone-mensentaal
Bixby kan Galaxy's voortaan besturen via gewone-mensentaal
gewone-mensentaal → gewonemensentaal (onnodig koppelteken, @TijsZonderH; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=gewonemensentaal)
Die moet beter kunnen omgaan met natuurlijke spraakopdrachten, zegt het bedrijf.
natuurlijke spraakopdrachten → natuurlijkespraakopdrachten (want het gaat om opdrachten in natuurlijke spraak, niet om natuurlijke opdrachten)
Gebruikers kunnen die apparaten nu al bedienen met Bixby, bijvoorbeeld om instellingen aan te passen, maar dat werkt alleen als ze de specifieke commando's wetenof de namen van menu's en instellingen.
wetenof → weten of

• richy3908
nieuws: Russische hackers namen chataccounts van Nederlandse ambtenaren over
Het is dan ook niet duidelijk bij welke overheidsorganen ze plaats vonden en wat hier de gevolgen van waren.
plaats vonden → plaatsvonden (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=plaatsvinden, @Hayte)
Maar het automatisch toeschrijven aan Rusland kan het land juist in de hand werken.
het land juist in de hand werken → juist in zijn voordeel uitvallen (zie ook lemma uitvallen in de Dikke Van Dale en vergelijk met lemma werken)

• richy3908
nieuws: Algoritmes en huisbezoekingen maken fiscus en politie grootste privac...
Algoritmes en huisbezoekingen maken fiscus en politie grootste privacyschenders
huisbezoekingen → huisbezoeken (ten eerste bestaat het woord huisbezoeking niet, @Hayte, echter, het woord bezoeking bestaat daarentegen wel, maar dat betekent totaal iets anders, ten tweede ging het om het thuis opzoeken van demonstranten, dus de politie ging op huisbezoek, maar ging niet de woning doorzoeken i.h.k.v. een huiszoeking, @TijsZonderH, alhoewel je het later in het artikel wel over huisbezoek hebt. Zie ook de opmerkingen onder het artikel over dit woordgebruik)
De twee instanties krijgen een Big Brother Award voor het uitvoeren van huisbezoekingen bij demonstranten en het voortdurend gebruiken van algoritmes.
huisbezoekingen → huisbezoeken
Dat gebeurde op vrijdagavond tijdens de uitreiking van de Big Brother Awards, de prijs die digitale burgerrechtenorganisatie Bits of Freedom ieder jaar uitreikt.
digitale burgerrechtenorganisatie → digitaleburgerrechtenorganisatie (want het gaat niet om een digitale organisatie voor burgerrechten in het algemeen, maar om een organisatie voor digitale burgerrechten, @TijsZonderH)
De politie kreeg de prijs omdat het activisten monitorde die bijvoorbeeld van plan waren te demonstreren.
het → zij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=politie)

• richy3908
nieuws: Hackers stelen geld en data bij 100 zakelijke PayPal-klanten na lek b...
PayPal had zes maanden lang een 'fout' bij zijn zakelijke-leningendienst, waardoor persoonsgegevens in te zien waren.
zakelijke-leningendienst → zakelijkeleningendienst (onnodig koppelteken, @Hayte, alhoewel in dit geval in mijn optiek ook wel van een zakelijke leningendienst gesproken kan worden met maar weinig betekenisverschil, nl. een zakelijke dienst voor leningen)

• richy3908
nieuws: Oplichtwebsite over Odido-datalek is niet meer bereikbaar
Inmiddels verschijnt de foutmelding DNS_probe_finished_nxdomain, zo merkten tweakers in de reacties onder het oorspronkelijk artikel over de scamwebsite op.
het oorspronkelijk artikel → het oorspronkelijke artikel

• richy3908
video: Een nieuwe snellader-test en slimme shutters op kantoor - Tweakers-vlo...
Een nieuwe snellader-test en slimme shutters op kantoor - Tweakers-vlog #18
snellader-test → snelladertest (onnodig koppelteken, @WoutF en @LukevanDrie)
Ik ga babbelen met Jelle die aan een gloednieuwe testopstelling werkt voor een nieuwe productgroep, we maken het kantoor wat slimmer en je krijgt een update over ons YouTube dashboard.
YouTube dashboard → YouTube-dashboard (want het is een samenstelling)
03:07 - Slimme Zonwering
Zonwering → zonwering (het is geen eigennaam maar een regulier zelfstandig naamwoord, dus er is geen enkele reden voor die hoofdletter)

• DanielChopin
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-03 18:48
nieuws: Stop Killing games wordt non-profitorganisatie

In de titel: Stop Killing games
In de eerste zin: Stop Killing Games

G van games met hoofdletter in titel.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het heeft al een eigen topic, zag ik - WhatsApp lijkt functie te krijgen om berichten te timeren - maar ik vind 't nog wel categorie typefoutjes:

nieuws: WhatsApp lijkt functie te krijgen om berichten te timeren
timeren ?

Plannen, of inplannen, lijkt me...

(In kop, meermaals in het artikel, en onder de afbeelding.)

• richy3908
nieuws: Nederlandse toezichthouder: advocaten gebruiken AI soms op verkeerde ...
Niet alleen advocaten gebruiken AI in de rechtszaal, dat deed ook eisers die geen advocaat wilden en zich lieten bijstaan door AI.
deed ook eisers → deden ook eisers

• richy3908
nieuws: WhatsApp lijkt functie te krijgen om berichten te timeren
Dat gebeurt vaak door lang te drukken op het verzend-icoon, waarna de gebruiker een datum en tijd kunnen instellen.
verzend-icoon → verzendicoon (onnodig koppelteken)

• Bux666
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-03 09:02
download: Wine 11.3
Deze bevat op het moment van schrijven 29.863 titels, wat er 10 meer zijn dan drie weken geleden.
10 meer → 0 meer (29.863 (11.3) - 29.863 (11.2, 2 weken geleden) = 0)
Maar als je nu (22-02-2026) naar die database kijkt, dan zie je het getal 29.870 staan. Dan zijn het er 17 meer.

• gsiebert
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-02 15:33
download: AsteroidOS 2.0
In de eerste zin van het artikel.

Versie 2.0 van AsteroidOSis uitgekomen.

De spatie tussen "AsteroidOS" en "is" ontbreekt.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-03 20:15
Artikel: nieuws: Stop Killing games wordt non-profitorganisatie
Auteur: @arnoudwokke

In het hele artikel is Games met hoofdletter, maar niet in de titel.

Ook op de insta btw

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 22-02-2026 18:28 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Tot hier aangepast. Bedankt!

• Bux666
nieuws: Xbox-icoon Phil Spencer en zijn vermeende opvolger Sarah Bond stoppen...
In een blogpost schrijft Spencer dat laat Spencer weten dat hij zijn vertrek in de herfst van 2025 met Microsoft-ceo Satya Nadella heeft meegedeeld.
schrijft Spencer dat laat Spencer weten dat → schrijft Spencer dat -of- laat Spencer weten dat

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03 16:11
nieuws: Na groot datalek geeft Odido klanten twee jaar gratis digitale besche...

De link naar het F-Secure-pakket verwijst naar een Engelstalige pagina. Geen ramp, want menigeen Tweaker kan wel Engels, maar er is ook een Nederlandstalige pagina van: https://www.f-secure.com/nl/total Op een Nederlandstalige site als Tweakers staat dat toch wat netter.

Ik weet dat het niet officieel een spel- of tikfout is, maar ik vond het ook weer zo wat om voor zo'n klein, lullig iets een topic te openen.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:56
nieuws: Na groot datalek geeft Odido klanten twee jaar gratis digitale besche...
Alle klanten van Odido en Ben maken aanspraak op het gratis beveiligingspakket.
Dat moet zijn alle klanten kunnen er aanspraak op maken. Wat er nu staat is dat alle klanten ingaan op het aanbod en dat is niet zo (in de reacties staan al genoeg mensen die er geen behoefte aan hebben :+)

Gamertag: FinrazielNL

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

nieuws: Online kijkers, YouTube en streaming tellen voortaan mee bij meten ki...

In de inleiding een verdwaalde spatie voor een punt

Mijn reviews al gezien?

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Dank allemaal! We zijn weer bij.
@TheVivaldi Helemaal prima hoor ;)
@PeacekeeperNL Ik heb de spatie naar huis begeleid

• Kjoe_Ljan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 09:52
nieuws: Fairphone Gen 6 krijgt binnenkort upgrade naar Android 16
Vermoedelijk krijgt ook de Fairphone Gen 5 binnenkort deze update.
De Fairphone 5 heet gewoon "Fairphone 5", en niet zoals versie 6 "Fairphone (Gen. 6)".

Ik heb een mening over deze naamgeving, maar het punt is dat deze "Gen" weg mag uit het door mij geciteerde stukje :+

[Aylin]

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-02 12:26

Goed koper is duurder dan slecht koper

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• Bux666
review: Nederlandse securitykampioen viel voor de gamification van Microsofts...
Vaisha Bernad, Eye Security. Bron: Ronald van der Zon
Bernad → Bernard

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:08
Dit.
En aanvulling voor de eerste alinea:
In de praktijk betekent dit dat de online-onlygame
Daar moet een spatie tussen online-only en game.
@YannickSpinner

*sowieso

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Aangepast!
@DonJunior online-onlygame is wel juist geschreven

• DonJunior
YannickSpinner schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:12:
Aangepast!
Weet je dat zeker?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AttHYPg3R4ZdKjdqbd_Eojh5Jbs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TxO1iJoXHnKPdkfQyxbbTEak.png?f=user_large

*sowieso

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Naast dat google-zoekresultaten gebruiken om spelling te beoordelen sowieso een slecht idee is staat dat zoekscherm op Engels ingesteld. En ik kan me voorstellen dat "online-only" en "game" beiden als leenwoorden gezien worden en die dus Nederlands vervoegd worden. Dan moeten ze aan elkaar.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-03 17:17
Activision ontkent geruchten over standalonegame Call of Duty Zombies - Tweakers

@YannickSpinner
De zombiemodus van Call of Duty is een populair onderdeel van de franchise en veel fans hopen vermoedelijk op een losstaande game die zich volledig op deze modus richt die zich op deze gamemodus richt.
hier staat wat dubbel

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• DonJunior
bwerg schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:20:
[...]

Naast dat google-zoekresultaten gebruiken om spelling te beoordelen sowieso een slecht idee is staat dat zoekscherm op Engels ingesteld. En ik kan me voorstellen dat "online-only" en "game" beiden als leenwoorden gezien worden en die dus Nederlands vervoegd worden. Dan moeten ze aan elkaar.
Prima argument.
Overigens gebruik ik niet de google-zoekresultaten om spelling te beoordelen..
In eerste instantie las ik het artikel en struikelde over dat stukje, daardoor ging ik twijfelen, 'klopt dat wel'?
Vervolgens wil ik het opzoeken en word ik gecorrigeerd door Google. Dan is het toch geen vreemde gedachte om het aan te kaarten?

*sowieso

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Thanks allen!
Het wordt inderdaad als Nederlands vervoegd. @MoniqueVdB of @Marger kan je daar morgen wellicht nog wat meer informatie over geven ;)

• DdeM
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-03 12:49
Amazon haalt geflopte co-opplatformer King of Meat offline…
Met het offline gaan van King of Meat verdwijnt een van de enige Amazon Studios-games van derden.
Zou moeten zijn "Met het offline gaan van King of Meat verdwijnt een van de weinige Amazon Studios-games van derden."

Als het de enige zou zijn zou er maar één spel zijn.

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-03 16:44
nieuws: Amazon haalt geflopte co-opplatformer King of Meat offline en geeft geld terug
kondigde -> kondigden, want het onderwerp is "Amazon en Glowmade".

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

RayNbow

Kirika <3

YannickSpinner schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:12:
Aangepast!
Hmm, ik zou zeggen dat online-only net als online een bijvoeglijk naamwoord is. De verwachte schrijfwijze zou dan online-only game zijn?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
Fouten zijn gefixt, dank allen!
@RayNbow Onze eindredactie kan het morgen vast beter uitleggen ;)

• Bedinbet
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 24-02 16:14
nieuws: Blizzard maakt mobiele game met top-downperspectief van heroshooter O...

Eerste zin v/d inleiding:

Blizzard kondigt Overwatch Rush vor smartphones aan.

• YannickSpinner

YannickSpinner

Redacteur
check!

• Deruijter
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-03 10:50

• Chopter
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 28-02 08:22
Artikel: nieuws: Actiegame Mavel's Wolverine komt in september uit voor de PlayStation 5

Mavel's Wolverine i.p.v. Marvel's Wolverine.

• Votlook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-02 13:09
Er staat 'Mavel' in plaats van 'Marvel' in de titel m.b.t. Wolverine. Te snel gereageerd, er waren me er een paar voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Votlook op 24-02-2026 19:27 ]

• richy3908
review: Nederlandse securitykampioen viel voor de gamification van Microsofts...
Die doelwitten zijn officieel out-of-scope voor het melden van kwetsbaarheden binnen bugbounties.
bugbounties → bugbounty's (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=bounty en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=13-2, @JaspB; later schrijf je wel binary's, dus dit is ook nog inconsistent)
Hij kon ook Copilot-beheer uitvoeren, een eigen Windows-versie bouwen, uitbetaling van zijn eigen bugbounties goedkeuren en meer.
bugbounties → bugbounty's
Na het verlopen van die periode kwam naar buiten dat Microsoft het beleid voor bugbounties aanpaste.
bugbounties → bugbounty's
Belangrijk bij hacken is inschatten wat en hoe eigenlijk de bedoeling is van software en dan uitvogelen hoe dat valt om te buigen of te omzeilen.
wat en hoe eigenlijk de bedoeling is van software → wat eigenlijk de bedoeling is van software (want hoe de bedoeling is van software is een kromme zin)

• richy3908
nieuws: Hackgroep Shinyhunters chanteert Odido en dreigt data klanten online ...
De groep wil geld hebben, anders zet het die data online op het darkweb.
het → zij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=groep&pos=NOU, @arnoudwokke)

• richy3908
nieuws: Anthropic zegt dat Chinese AI-bedrijven modellen proberen te trainen ...
Dat gebeurt via API-toegang tot Claude via tienduizenden accounts, waarna de bedrijven proberen om detectie te ontlopen.
API-toegang → api-toegang (want api mag wel als ingeburgerd beschouwd worden op een site als Tweakers, @arnoudwokke)

• richy3908
nieuws: Panasonic stopt met tv's maken en verkoopt merknaam aan Chinees bedrijf
De Japanse fabrikant neemt nog wel de ontwikkeling van functionaliteit en service-afhandeling in Europa op zich van de tv's.
service-afhandeling → serviceafhandeling (onnodig koppelteken, @arnoudwokke, want geen klinkerbotsing; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=servicea*)
Het is onbekend wat de samenwerking op langere termijn gaat betekenen voor bijvoorbeeld software-ondersteuning van Panasonic-tv's of het uitbrengen van nieuwe modellen.
software-ondersteuning → softwareondersteuning (idem dito; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=softwareo*)

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-03 13:26

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook verbeterd. Bedankt voor het melden allemaal! :)

• richy3908
download: Mozilla Firefox 148.0
Nieuw in deze uitgave is onder meer de mogelijkheid om alle AI-functies apart aan of uit te zetten, is de ondersteuning voor screen reader verbeterd en kunnen Windows 10 gebruikers die de optie om de browsergeschiedenis automatisch te verwijderen bij het afsluiten van de browser weer gebruik maken van Firefox Backup.
voor screen reader → voor de screenreader (of anders voor screenreading)
Nieuw in deze uitgave is onder meer de mogelijkheid om alle AI-functies apart aan of uit te zetten, is de ondersteuning voor screen reader verbeterd en kunnen Windows 10 gebruikers die de optie om de browsergeschiedenis automatisch te verwijderen bij het afsluiten van de browser weer gebruik maken van Firefox Backup.
Windows 10 gebruikers → Windows 10-gebruikers (want een samenstelling van een eigennaam en een zelfstandig naamwoord, dus ik verwijs maar weer eens voor de zoveelste keer naar de regels hieromtrent, @Drobanir)
browser weer → browser, weer (zie ook https://taaladvies.net/ko...e-bijvoeglijke-bijzinnen/, in het bijzonder de zin Na een bijvoeglijke bijzin, of die nu uitbreidend is of beperkend, komt vrijwel altijd een komma, vooral als de bijzin eindigt met een persoonsvorm en de hoofdzin met een persoonsvorm verdergaat (zie de zinnen (1a), (1b), (2a) en (2b)))
gebruik maken → gebruikmaken (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=gebruikmaken)

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast, bedankt!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
YannickSpinner schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 14:00:
Thanks allen!
Het wordt inderdaad als Nederlands vervoegd. @MoniqueVdB of @Marger kan je daar morgen wellicht nog wat meer informatie over geven ;)
@DonJunior @bwerg: Je kunt het vergelijken met 'sim-onlyabonnement' in het Groene Boekje: https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=sim-onlyabonnement

• DonJunior
Kijk, hier heb ik wat aan. Dank! Kan ik nog wat van leren ook.

*sowieso

• Bux666
download: OpenZFS 2.4.1
De ontwikkelaars hebben geleden versie 2.4.1 uitgebracht en hierin zijn de volgende veranderingen en verbeteringen aangebracht:
hebben geleden ... uitgebracht → hebben vandaag ... uitgebracht

• multiplexer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-03 16:44
nieuws: Odido ontdekt dat aanvallers toegang hadden tot nog meer gegevens

Bijschrift bij de onderste afbeelding "Odido-datalek fpa" ... Misschien heb ik te weinig contextuele kennis, maar "fpa" lijkt iets van "frontpage artikel" ofzo... maar niet relevant voor ons als lezers.

• Jan VP
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-03 21:13
In plaats van de overtreffende trap van het woord "goedkoop" (in de titel en url), lijkt me "minst duur" beter gepast.
(Of heb ik de ironie gemist?)

nieuws: Samsung kondigt Galaxy S26-telefoons aan en goedkoopste kost nu bijna...

[ Voor 3% gewijzigd door Jan VP op 25-02-2026 19:51 ]

• richy3908
nieuws: Warner Bros.: 'Nieuw overnamebod Paramount mogelijk beter dan bod Net...
De maker van onder meer Harry Potter en de Batman-films gaat daarover nu in gesprek met Paramount.
Harry Potter en de Batman-films → de Harry Potter- en Batman-films (want Warner Bros. Discovery is niet de maker van Harry Potter, dat is J.K. Rowling, @Imre Himmelbauer)

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

nieuws: Gerucht: Apple betaalt dubbele prijs voor geheugenchips van Samsung
Apple heeft volgens geruchten geheugenleveringen voor zijn iPhone 17-toestellen zeker gesteld, maar betaalt daar een letterlijk hoge prijs voor. Het bedrijf zou bij Samsungs chipproductiedivisie nu het dubbele betalen voor Lpddr5X-chips. Dit meldt Wccftech op basis van Zuid-Koreaanse berichten.
Hangt de prijs ergens bovenin de Eiffeltoren?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-03 13:31

JaspB

Nieuwsredacteur
Dank allen weer, om Tweakers tekstueel te blijven verbeteren! 👍

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-03 13:31

JaspB

Nieuwsredacteur
En @Jan VP ik moet toch éven checken met @arnoudwokke of/hoe ironisch hij hier is.
nieuws: Samsung kondigt Galaxy S26-telefoons aan en goedkoopste kost nu bijna...

• richy3908
nieuws: Gerucht: Apple betaalt dubbele prijs voor geheugenchips van Samsung
Het zou daarvoor de onderhandelingen beginnen door een premium van 100 procent te vragen, om dan uiteindelijke uit te komen op het eigenlijke doel van 60 procent.
Het → Zij (je zou kunnen zeggen dat het verwijst naar conglomeraat, maar verwijzen naar divisie lijkt me logischer, @JaspB)
Het zou daarvoor de onderhandelingen beginnen door een premium van 100 procent te vragen, om dan uiteindelijke uit te komen op het eigenlijke doel van 60 procent.
uiteindelijke → uiteindelijk

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast, bedankt!

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 11:33

DwarV

Rekent aan het leven

In dit artikel:
nieuws: KPN verplicht onbeperkte belminuten bij onbeperkte databundel

De auteur gebruikt hier het woord lijstprijs. Ik vroeg me af wat een lijstprijs was, en kon dat woord niet vinden in online woordenboeken. Het lijkt me dat dit een Anglicisme is: letterlijk vertaald vanuit het Engelse list price. In de US worden list prices gebruikt omdat de BTW/VAT niet wordt meegenomen in de prijs, dus om onderscheid te maken tussen de prijs van de fabrikant (list price) en de daadwerkelijke prijs.

In NL is dat niet aan de orde. Het woord 'prijs' is dus afdoende.

[ Voor 7% gewijzigd door DwarV op 26-02-2026 08:59 ]

• richy3908
review: Nederlandse GPT‑NL is klaar voor gebruik: 'Voldoet als enige taalmode...
Dat proces werd geautomatiseerd, al levert dat volgens Lensink niet de meest kwalitatieve data op.
meest kwalitatieve → kwalitatiefste (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?q=kwalitatief en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Kevinkrikhaar)
Ook zijn de Nederlandse teksten vaker geupsampled dan de teksten in andere Germaanse talen.
geupsampled → geüpsampled (ook al is het een citaat, het blijft incorrect Nederlands)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Bedankt, deze zijn aangepast.

• PCG2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-03 20:42
nieuws: New York klaagt Valve aan: 'Lootboxes zijn het toonbeeld van gokken'

Ik zou in de titel al specificeren dat het om lootboxes in Counter-Strike gaat. Nu gaat het in de reacties ook over Steam en (andere) games die op dat platform verkocht worden.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:15

Hayte

Nieuwsredacteur
PCG2020 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:47:

Ik zou in de titel al specificeren dat het om lootboxes in Counter-Strike gaat. Nu gaat het in de reacties ook over Steam en (andere) games die op dat platform verkocht worden.
Ik zie in de reacties voornamelijk discussies over 'en xyz dan?', dat lijken me normale gesprekken onder zo'n nieuwsbericht. Ik zie op basis van de reacties dan ook geen reden om de titel aan te passen :) Bovendien gaat de rechtszaak ook om Dota en TF, niet exclusief CS.

• richy3908
download: SciTE 5.6.0
Versies 5.5.9 en direct daarom 5.6.0 van SciTE zijn uitgekomen.
daarom → daarop
Daarnaast is er een standalone-executable die handig op een USB-stick meegenomen kan worden.
standalone-executable → standalone executable (ik zou standalone hier simpelweg beschouwen als bijvoeglijk gebruikt)

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-03 10:23
https://tweakers.net/nieu...-brieven-aan-burgers.html
De Nederlandse overheid wil het taalmodel GPT-NL gebruiken brieven aan burgers en ondernemers toegankelijker te maken.
Mist een woordje? Om brieven....

• richy3908
review: Van selfiechecks naar ID-scans: online leeftijdsverificatie wordt onv...
Sommige partijen bouwen zelf zulke systemen in, terwijl anderen vertrouwen op tools van derden.
anderen → andere (want het gaat niet over personen, @Kevinkrikhaar; zie ook https://taaladvies.net/be...zing-naar-rechtspersonen/)
Vorig jaar bleek uit een onderzoek dat de Australische overheid liet uitvoeren, dat er op dit gebied geen one-size-fits-all oplossing bestaat.
one-size-fits-all oplossing → one-size-fits-all-oplossing

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
richy3908 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:55:
one-size-fits-all oplossing → one-size-fits-all-oplossing
Dit vind ik hier prima als bijvoeglijk te beschouwen en de huidige keuze is meteen beter leesbaar, dus deze laat ik staan. De rest is aangepast, dank!

• richy3908
De markt voor Counter-Strike-items is volgens James gewaardeerd op miljarden dollars, 'ongeëvenaard in de gameindustrie'.
gameindustrie → game-industrie (want er is sprake van klinkerbotsing, @Hayte)
Maar Valves lootboxes zijn extra verderfelijk omdat ze populair zijn onder kinderen en tieners, die verleid zijn om lootbox te openen met het vooruitzicht dat ze dure virtuele items kunnen winnen die status uitdragen binnen de spelwereld.
lootbox → lootboxes (of anders een lootbox)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dank je, ook weer gerepareerd.

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-03 09:10
https://tweakers.net/nieu...-niet-te-registreren.html

Belgie is federaal, dus Fluvius kan enkel iets doen in Vlaanderen.
Wallonie, Brussel en het Duits gedeelte vallen daar niet onder.
Technisch zijn het allemaal Belgen, maar specifiek legt Fluvius boetes op aan Vlamingen :)

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat wordt in het artikel ook gespecificeerd, dus ik zie er geen probleem in dat er 'Belgen' in de kop staat. Dat zijn Vlamingen ook, zoals je zelf al benoemt.

• richy3908
nieuws: Google haalt Nano Banana Pro weg bij gratis gebruikers en komt met Na...
Als gebruikers Nano Bana 2 krijgen, dan verdwijnt de optie voor Pro.
Nano Bana 2 → Nano Banana 2
Nano Banana 2 is de opvolger van de Nano Banana uit augustus vorig jaar en is voor het snel genereren van afbeeldingen.
de Nano Banana → Nano Banana (zoals in de rest van het artikel, @arnoudwokke)
Ook moet hij beter zijn in het genereren en behouden van leesbare tekst, iets dat bij plaatjesgenerators in het verleden vaak fout ging.
hij → het

• richy3908
nieuws: 'Trump kan ervoor zorgen dat Nederlandse staat geen btw-inkomsten bin...
De Amerikaanse regering gebruikt geregeld data van techbedrijven uit de VS voor politieke doeleinden, onder meer toen het Microsoft-diensten afsloot voor de hoofdaanklager van het Internationaal Strafhof in Den Haag.
het → zij (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=regering, @arnoudwokke)

• richy3908
nieuws: LibreOffice gaat toch weer werken aan online versie
LibreOffice is een opensource-kantoorsoftwarepakket met onder meer een tekstverwerker, spreadsheetprogramma en presentatie-app.
opensource-kantoorsoftwarepakket → opensourcekantoorsoftwarepakket (onnodig koppelteken, @arnoudwokke)
LibreOffice is een opensource-kantoorsoftwarepakket met onder meer een tekstverwerker, spreadsheetprogramma en presentatie-app.
presentatie-app → presentatieapp (idem dito, want geen klinkerbotsing)

• richy3908
nieuws: We Were Here Tomorrow is scifi-vervolg op langlopende co-op-puzzelgames
We Were Here Tomorrow is scifi-vervolg op langlopende co-op-puzzelgames
scifi-vervolg → scifivervolg (onnodig koppelteken, @YannickSpinner)
We Were Here Tomorrow is scifi-vervolg op langlopende co-op-puzzelgames
co-op-puzzelgames → co-oppuzzelgames (idem dito)
De co-op-puzzelgame komt ergens dit jaar uit voor de pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.
co-op-puzzelgame → co-oppuzzelgame (idem dito)

• richy3908
download: VMware Workstation Pro 25H2u1
In deze uitgave zijn er diverse beveiligingsproblemen verholpen en werkt de functie weer om te kijken of er nieuwe versie beschikbaar is.
of er nieuwe versie → of er een nieuwe versie

De link onderaan bij download werkt niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1eDBFAluq1O-k1uLv5_jOcyfb0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fmhOq2NNxKOViCaWzz6wB0ia.png?f=user_large

Deze link werkt wel: https://www.vmware.com/pr...or/workstation-and-fusion

Zodra je klikt op DOWNLOAD NOW, kom je uiteindelijk op dezelfde link uit als er nu bij download staat, maar dan wel werkend.

[ Voor 43% gewijzigd door richy3908 op 26-02-2026 22:50 ]

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:51

P_Tingen

omdat het KAN

Artikel: download: Total Commander 11.57 bèta 1
Auteur: @Drobanir

Downloadlink wijst nog naar 11.56 ipv https://www.ghisler.com/1157_beta.htm

... en gaat over tot de orde van de dag

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dank je, bijgewerkt!

• richy3908
De link voor het downloaden van VMware Workstation Pro werkt nog steeds niet, maar nu vanwege een 404.
Dat komt doordat je de tekst van de link hebt overgenomen i.p.v. de url, en de tekst is afgebroken door de foruminterface: https://www.vmware.com/pr...or/workstation-and-fusion

De daadwerkelijke link is: https://www.vmware.com/products/desktop-hypervisor/workstation-and-fusion

[ Voor 12% gewijzigd door richy3908 op 27-02-2026 12:30 ]

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Zou nu opgelost moeten zijn!

• richy3908
Is onderstaande misschien over het hoofd gezien?

nieuws: Google haalt Nano Banana Pro weg bij gratis gebruikers en komt met Na...
Nano Banana 2 is de opvolger van de Nano Banana uit augustus vorig jaar en is voor het snel genereren van afbeeldingen.
de Nano Banana → Nano Banana (zoals in de rest van het artikel)

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Staat nu wel goed. Bedankt!

• Bux666
nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercrimi...
Dat is niet onaardig, maar op een gemiddelde van 5542 artikelen per jaar (in 2026) zijn zulke cijfers niet zó belangrijk dat we alles op alles zetten om daarover te schrijven.
in 2026 → in 2025 (meest logische)
We proberen alleen te brengen wat praktische impact heeft, zoals wanneer een oplichterswebsite offline gaat, of wanneer er ontwikkelingen zijn in welke data zijn buitgemaakt zoals dit over de NOS.
zoals dit over de NOS → zoals dit artikel over de NOS (meest voor de hand liggende)

• Bux666
nieuws: LibreOffice gaat toch weer werken aan online versie
LibreOffice is een opensourcekantoorsoftwarepakket met onder meer een tekstverwerker, spreadsheetprogramma en presentatieapp.
opensourcekantoorsoftwarepakket → opensource kantoorsoftware pakket (al is het maar voor de leesbaarheid)
programma -en- app → waarom meerdere termen voor 1 woord? En voor zover ik weet heeft LO geen presentatieapp maar wel een presentatieapplicatie. Wat dus een presentatieprogramma is.
Pagina: 1 ... 95 96 Laatste