Meld hier spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 82 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 14:07
richy3908 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:09:
Dus … Driemaal is wellicht scheepsrecht?

[...]

Heb je onderstaande misschien over het hoofd gezien? Ik heb nl. nog steeds geen flauw idee wat een via is …

nieuws: ASRock brengt biosupdates uit tegen stabiliteitsproblemen Intel-cpu’s

[...]

Geen taalfout, maar als ik toch al je aandacht heb: deze afkorting wordt helemaal nergens in het artikel voluit geschreven of uitgelegd. Ik heb geen flauw idee waar deze afkorting voor staat en ik vermoed vele tweakers met mij (maar misschien vergis ik me schromelijk). Het zal wel zoiets zijn als een component die een bepaald optimaal voltage moet regelen, maar dit is een wilde gok van mijn kant. Misschien is het een idee om de afkorting te voorzien van een pop-up als je de muiscursor erboven houdt, zodat de lezer de afkorting voluit geschreven ziet in die pop-up?
Deze is al na je 2e melding verduidelijkt. 'Via' is geen afkorting, maar Latijn voor 'weg' en wordt in de elektronica gebruikt voor 'verbinding'.

De rest is ook verbeterd. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:43
Delpozo schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:45:
[...]

Deze is al na je 2e melding verduidelijkt. 'Via' is geen afkorting, maar Latijn voor 'weg' en wordt in de elektronica gebruikt voor 'verbinding'.

De rest is ook verbeterd. Dank!
Excuses, ik heb er helemaal overheen gekeken dat het allang verduidelijkt was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Dit is de DEF CON-badge op basis van de Raspberry Pi RP2350-microcontr...
Het bordje in de badge bevat verder USB-C-aansluiting om de 1500mAh Li-ion-accu op te laden en een zespinsaansluiting aan de voorkant die op de beurs in de praktijk wordt gebruikt om kleine add-ons op de badge te zetten.
verder USB-C-aansluiting → verder een USB-C-aansluiting
De badge bevat verder een micro-SD-kaart met een capaciteit van 1GB met het DEF CON-logo erop
micro-SD-kaart → microSD-kaart (zie ook Wikipedia: microSD, @TijsZonderH)
Dat gebeurde nadat bleek dat hij een easter egg in de badge had verstopt waarin hij stelde dat hij nooit betaald had gekregen voor het maken van de firmware en waarin een Bitcoin-adres stond waarop hij om donaties vroeg.
betaald had gekregen → betaald was (zie ook de suggestie van @markisoke voor een soortgelijke zinsconstructie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 17:29

StrongArmLance

Endless flow

nieuws: Noyb vraagt EU-toezichthouders X te onderzoeken om trainen AI met geb...

In het Nederlands is het dan gerechtvaardigd belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09 10:41

sabineschults

Redacteur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
richy3908 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:31:
.geek: Dit is de DEF CON-badge op basis van de Raspberry Pi RP2350-microcontr...

[...]

verder USB-C-aansluiting → verder een USB-C-aansluiting

[...]

micro-SD-kaart → microSD-kaart (zie ook Wikipedia: microSD, @TijsZonderH)

[...]

betaald had gekregen → betaald was (zie ook de suggestie van @markisoke voor een soortgelijke zinsconstructie)
Aangepast, bedankt voor het melden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvanunen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-08 08:03
nieuws: Xiaomi Smart Band 9 verschijnt in Nederlandse webshop en kost 39 euro

... hartslagsensor, gyroscoop, hartslagsensor, ...

Wat moet zo'n smartband nou met een dubbele hartslagsensor? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabineschults

sabineschults

Redacteur
fvanunen schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:40:
nieuws: Xiaomi Smart Band 9 verschijnt in Nederlandse webshop en kost 39 euro

... hartslagsensor, gyroscoop, hartslagsensor, ...

Wat moet zo'n smartband nou met een dubbele hartslagsensor? 8)
Ook aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 22:14
Het bordje in de badge bevat verder USB-C-aansluiting om de 1500mAh Li-ion-accu op te laden en een
Hier mist geloof ik een woord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 17:29

StrongArmLance

Endless flow

Dat snap ik, maar het gaat om de grondslag voor verwerking uit de AVG toch? Dan is het gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Deze zijn verbeterd. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Onderzoek waarschuwt voor cyberkwetsbaarheid zonnestroominstallaties
Verder wordt gebruikers aangeraden om ook bij de aankoop van zonnepanelen rekening houden met cyberveiligheid.
rekening houden → rekening te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Een 'te' toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Gerucht: Nvidia brengt RTX 4070 met langzamer GDDR6-geheugen op 20 au...
Volgens boardpartners zijn de prestaties in de praktijk vergelijkbaar, schrijft VideoCardz.
boardpartners → ?

Wat zijn boardpartners, @AverageNL? Of bedoel je misschien Board Channels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 18:21

AverageNL

Redacteur
Boardpartners zijn fabrikanten die videokaarten maken op basis van de gpu's van bijvoorbeeld AMD en Nvidia. Denk bijvoorbeeld aan ASRock, ASUS, Gigabyte, MSI, Powercolor, Sapphire, etc. :)

Ik zal even bekijken hoe ik dat kan uitleggen zonder dat dat de zinsbouw te veel in de weg zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
AverageNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

Boardpartners zijn fabrikanten die videokaarten maken op basis van de gpu's van bijvoorbeeld AMD en Nvidia. Denk bijvoorbeeld aan ASRock, ASUS, Gigabyte, MSI, Powercolor, Sapphire, etc. :)

Ik zal even bekijken hoe ik dat kan uitleggen zonder dat dat de zinsbouw te veel in de weg zit
Weer wat geleerd vandaag, dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robin1301
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:50
https://tweakers.net/revi...uwe-webcam-conclusie.html
en erger je je bont en blauw
Je slaat iemand bont en blauw, je ergert je ergens groen en geel aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Is verbeterd, bedankt voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google voorziet Gemini van Live-voicechat en een contextuele Android-...
Google stelt dat Gemini Live gebruikt kan worden om 'vrijlopende gesprekken' te voeren met zijn AI-chatbot.
'vrijlopende gesprekken' → vloeiend verlopende gesprekken (ik vermoed dat dit een iets te letterlijke vertaling van free-flowing is, @AverageNL; zie ook lemma vrijlopen in de Dikke Van Dale)
Gebruikers kunnen vragen aan de AI-dienst stellen, waarna ze gesproken antwoord krijgen.
gesproken antwoord → een gesproken antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google introduceert Pixel Watch 3-serie met twee groottes
Google introduceert ook de 'Loss of Pulse'-detectie noemt.
de 'Loss of Pulse'-detectie noemt → wat het de 'Loss of Pulse'-detectie noemt (?)
De uitrol van deze gebeurt in fases, waarbij Nederland in de eerste fase zit, maar België niet.
van deze gebeurt → van deze functionaliteit gebeurt (?)
Wel kan de Watch 3-serie meer alledaagse taken op de coprocessor draaien, wat moet zorgen voor lager stroomgebruik
stroomgebruik → stroomgebruik.
Hoewel de oplaadkabel en -aansluiting hetzelfde zijn als bij de vorige generatie, laadt het 41mm-model 20 procent sneller op dan zijn voorganger bij gebruik van een 30W-adapter
30W-adapter → 30W-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google introduceert Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL en Pixel 9 P...
De hoofdcamera achterop het instapmodel van de nieuwe Pixel-serie lijkt hetzelfde als vorig jaar, met een resolutie van 50 megapixel en een diafragma van f/1.68.
achterop het instapmodel → achter op het instapmodel (zie ook https://taaladvies.net/vlakbij-of-vlak-bij-de-school/, @WoutF)
Aan de softwarekant zegt Google het complete beeldverwerkingsalgoritme, de zogeheten HDR+-pipeline, vanaf de grond af opnieuw opgebouwd te hebben voor mooiere foto’s.
vanaf de grond af → van de grond af (bovendien twijfel ik of je de uitdrukking to build from the ground up wel kunt vertalen naar van de grond af opbouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Minister: deel ambtenaren moet op Binnenhof blijven werken wegens sta...
Het betreffen volgens Keijzer alleen medewerkers die werk te doen hebben op de 'staatsgeheime ict-voorzieningen die nog niet beschikbaar zijn op de Turfmarkt', of ambtenaren wiens werk nog deels gebonden is aan het Binnenhof.
ambtenaren wiens werk → ambtenaren wier werk (of anders ambtenaren van wie het werk om het minder formeel uit te drukken; zie ook https://taaladvies.net/de-vrouw-wiens-of-wier-auto/, @AverageNL)
Er zullen ook alleen vaste werkplekken zijn voor medewerkers wiens werk 'volledig en onlosmakelijk' verbonden zijn met de locatie aan het Binnenhof.
wiens werk → wier werk (of anders van wie het werk)
Er zullen ook alleen vaste werkplekken zijn voor medewerkers wiens werk 'volledig en onlosmakelijk' verbonden zijn met de locatie aan het Binnenhof.
verbonden zijn → verbonden is (want werk is onderwerp en enkelvoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Yubico begint met leveren verbeterde Yubikey Bio met ruimte voor meer...
Firmware 5.7 voegt ook verbeterde pinbeveiliging op, waardoor simpele pincodes als '1234' niet meer kunnen worden ingesteld.
voegt ook verbeterde pinbeveiliging op → voert ook verbeterde pinbeveiliging door (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvinvm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 12:41

Melvinvm

FD: All in power CEO

nieuws: Google introduceert Pixel 9, Pixel 9 Pro, Pixel 9 Pro XL en Pixel 9 P...

In de vergelijkingstabel bij de pixel 9 pro fold staat galazy (met een z) ipv galaxy.

Doet energienerd dingen zoals energiehandelsplatformen bouwen en zijn vrouw gek maken met domotica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
Luie telefoon zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
nieuws: Yubico begint met leveren verbeterde Yubikey Bio met ruimte voor meer...
Deze krijgt de nieuwe firmwareversie 5.7 en biedt onder andere meer ruimte voor passkeys en totp-credentials.
Net als de voorgaande YubiKey Bio, biedt deze nieuwe variant
geen totp-ondersteuning voor traditionelere tweefactorauthenticatie.
Meer ruimte voor geen totp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Ik had dit zinsdeel moeten schrappen tijdens het redigeren, maar ben dat duidelijk vergeten. Het is hersteld. Ik zal ook een update in het artikel toevoegen. Thanks voor het melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Bloomberg: Amerikaanse Justitie overweegt Google op te breken
Het opbreken van Google zou overigens niet de eerste of meest voordehandliggende stap zijn.
voordehandliggende → voor de hand liggende (zie ook https://woordenlijst.org/...oor%20de%20hand%20liggend, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 19:16
review: AMD Ryzen 9 9900X en 9950X - Zo kan de snelste cpu toch teleurstellen
Vorige week publiceerden we al een review van de Ryzen 7 9700X en Ryzen 5 9600X met respectievelijk zes en acht cores.
Aan één van beide kanten van respectievelijk moeten de twee elementen omgewisseld worden om het te laten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In datzelfde artikel van de Ryzen staat vanaf donderdag 15 april te koop, April?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
memphis schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:18:
In datzelfde artikel van de Ryzen staat vanaf donderdag 15 april te koop, April?
Het was iets met een A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

Herman

FP ProMod
.geek: Saoediër sluit 444 consoles aan op 1 tv en krijgt Guinness-wereldrecord
Saoediër sluit 444 consoles aan op 1 tv en krijgt Guinness-wereldrecord
En hij won er ook nog eens een Guinness World Record mee.
Je verbreekt een record, of je vestigt een record. Je kunt er m.i. niet eentje krijgen of winnen?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Herman schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:07:
.geek: Saoediër sluit 444 consoles aan op 1 tv en krijgt Guinness-wereldrecord

[...]

[...]

Je verbreekt een record, of je vestigt een record. Je kunt er m.i. niet eentje krijgen of winnen?
Eensch, dus verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jo0p
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 21:19
Sonos heeft op woensdag zo'n honderd mensen ontslagen, zegt een anonieme bron tegen Sonos.

https://tweakers.net/nieu...t-amsterdams-kantoor.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Hayte

Nieuwsredacteur
Jo0p schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:08:
Sonos heeft op woensdag zo'n honderd mensen ontslagen, zegt een anonieme bron tegen Sonos.

https://tweakers.net/nieu...t-amsterdams-kantoor.html
Die was niet zo scherp inderdaad, dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
download: Go 1.23
Go-code kan worden gecompileerd voor Android, Linux, macOS, FreeBSD en Windows, op i386-, amd64- en ARM-processorarchitecturen.
ARM-processorarchitecturen → Arm-processorarchitecturen (zie ook andere artikelen op Tweakers waarin Arm wordt geschreven, @Drobanir; ik weet even niet meer waarom, maar dit is in tal van artikelen te zien)
De compelete releasenotes voor versie 1.23 zijn op deze pagina te vinden; dit is de aankondiging voor deze uitgave
compelete → complete

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:26
https://tweakers.net/revi...bruik-en-efficientie.html

In de grafieken onder “Totale verbruikte hoeveelheid energie”.
Vermogen in Wh (lager is beter)
Energie in Wh (lager is beter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
se77en schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:13:
https://tweakers.net/revi...bruik-en-efficientie.html

In de grafieken onder “Totale verbruikte hoeveelheid energie”.

[...]

Energie in Wh (lager is beter)
Dit kan ik niet aanpassen, maar ik geef het door. Thanks!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

3raser

⚜️ Premium member

@Hayte
nieuws: X laat Grok-AI-chatbot beelden genereren, ook van bekende mensen
De beeldengenerator lijkt niet veel beperkingen te hebben om te voorkomen dat bekende mensen nagemaakt worden.
Woordje 'te' vergeten?

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
'Te' te weinig inderdaad, is toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
review: Gebruiksvriendelijk en aanpasbaar - Linux-DE Cosmic gaat de strijd aa...
System76 besloot zijn eigen besturingssysteem te maken toen Ubuntu met de 17.04-release overstapte van Unity naar Gnome, vertelde Pop_OS-hoofdontwikkelaar Jeremy Soller eerder in een interview met Tweakers.
besturingssysteem → distributie
Bovendien werd het geheel geschreven in de programmeertaal Rust, wat een betere, leesbaardere en veiligere code moet opleveren.
een betere, leesbaardere en veiligere code → betere, leesbaardere en veiligere code
Wanneer je een nieuw OS opstart, is het uiterlijk natuurlijk het eerste wat in het oog springt.
nieuw OS → nieuwe distro
Vensters in het OS hebben daarnaast standaard een relatief 'plat' en minimalistisch uiterlijk.
het OS → de distro
Die is vooral bedoeld om met het toetsenbord door het OS te navigeren.
het OS → de distro
Dat geldt bijvoorbeeld voor het uiterlijk van het OS.
het OS → de distro
Denk daarbij aan interface-accenten die 'rond' zijn, enkel afgeronde hoeken hebben of volledig vierkant zijn.
interface-accenten → interfaceaccenten (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @AverageNL)
System76 zegt zelf dat er nog veel werk aan Cosmic Files resteert, maar wij misten persoonlijk geen essentiële functionaliteit en kwamen in onze ervaring ook geen duidelijke bugs tegen.
Geen taalfout, maar als ik toch je aandacht heb: het woord persoonlijk wordt vaak gebruikt i.c.m. ik, maar in dit geval dus wij, alleen voegt dit woord heel vaak helemaal niets toe. Het is overbodige fluff en in ieder geval bij mij wekt het voornamelijk irritatie op. Ik heb er persoonlijk dus helemaal niets mee (see what I did there?) en zou je willen vragen om in overweging te nemen dit woord gewoon weg te laten.
Verder krijgt het OS een nieuwe Cosmic App Store, waar gebruikers applicaties kunnen vinden.
het OS → de distro
Dingen als instellingen voor de audio, bluetooth en internet staan niet in de Cosmic Settings, maar kunnen gewoon ingesteld worden via applets aan de top bar.
de audio → audio
Die beginnen bij de Desktop-settings, waar gebruikers onder meer het uiterlijk van hun OS, het dock en het paneel kunnen aanpassen.
hun OS → hun distro
Daar kwamen we verschillende kleine problemen tegen, hoewel die in geen geval het OS onbruikbaar maakten of ons daadwerkelijk werk hebben gekost.
het OS → de distro
We kwamen in onze ervaring, in ieder geval tijdens onze previewperiode, overigens geen bugs tegen die het gebruik van het OS onmogelijk maakten.
het OS → de distro
Cosmic biedt hoe dan ook een mooie basis voor de toekomst van Pop_OS en mogelijk daarvoorbij.
daarvoorbij → daar voorbij

• richy3908
nieuws: Texas: General Motors verzamelt en verkoopt illegaal data over rijgedrag
Volgens de advocaat van de staat verzamelt het bedrijf illegaal data over het rijgedrag van automobilisten en worden die aan verzekeringsmaatschappijen verkocht.
worden → wordt (de Tweakers-redactie heeft ervoor gekozen om data in de betekenis van gegevens te beschouwen als enkelvoud)

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

• yvo_duh
  • Laatst online: 06-06 11:46
nieuws: Cisco ontslaat 7 procent van het wereldwijde personeel

Titel leest raar gezien de 1e regel van het artikel begint met "Cisco ontslaat 5 procent van zijn personeel wereldwijd."
weet niet of dit de intentie was of een tikfout..

Edit: het is inmiddels aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door yvo_duh op 15-08-2024 13:32 ]

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Dat was inderdaad een tikfout, dank voor het aanwijzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oja
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-03 14:54

oja

nieuws: 'Apple-smarthomehub met scherm en robotische arm verschijnt in 2026 o...
Het betreft een tabletop-apparaat met een 'iPad-achtig'-scherm bevatten.
Je kan dit verbeteren op meerdere manieren, maar misschien gewoon 'bevatten' weglaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Ik laat de nieuwe versie voor nu staan, maar voor de volgende keer: een Linux-distributie/distro is een besturingssysteem :) zie bijvoorbeeld Wikipedia:
A Linux distribution[a] (often abbreviated as distro) is an operating system made from a software collection that includes the Linux kernel and often a package management system.

(...)

A typical Linux distribution comprises a Linux kernel, an init system (such as systemd, OpenRC, or runit), GNU tools and libraries, documentation, and many other types of software (such as IP network configuration utilities and the getty TTY setup program, among others).
Wmb zijn de termen OS/besturingssysteem en Linux-distributie/-distro dan ook inwisselbaar te gebruiken

EDIT: Wat in een paar van de genoemde gevallen wel correcter is, is de term 'desktopomgeving' (of interface, iets in die richting). De desktopomgeving is puur de grafische interface van het besturingssysteem. In dit geval is dat Cosmic. Ik zal dat hier en daar aanpassen!

EDIT 2: Ik ben even door het hele artikel gelopen. Heb hier en daar dus de term 'desktopomgeving', 'interface', etc. ingevoegd. Op een paar plekken heb ik ook 'besturingssysteem' / 'OS' teruggezet, waar dat m.i. iets beter past. Bijvoorbeeld bij de passage over dat de interface 'het eerste is dat in het oog springt' als je een nieuw OS opstart. Die vergelijking gaat ook op met bijvoorbeeld Windows en macOS, niet alleen met andere Linux-distributies :)
oja schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:23:
nieuws: 'Apple-smarthomehub met scherm en robotische arm verschijnt in 2026 o...

[...]

Je kan dit verbeteren op meerdere manieren, maar misschien gewoon 'bevatten' weglaten?
Is gefikst! Was een redigeerfoutje van me. Bedankt voor het melden :)

[ Voor 15% gewijzigd door AverageNL op 15-08-2024 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

nieuws: Nvidia RTX 2000E ADA-workstationkaart heeft 16GB geheugen en singlesl...
De videokaart is in veel opzichteN gelijk aan de RTX 2000

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Apple geeft de ontwikkeling van het apparaat nu prioriteit en hoopt het product in 2026 of 2027 te debuteren, vertellen de ingewijden aan Gurman.
Ik ben debuteren in deze vorm ("<onderwerp> debuteert <lijdend voorwerp>") nog niet eerder tegengekomen in het Nederlands. Ik ken alleen de vorm "<onderwerp> debuteert".
De ontwikkeling van het slimme scherm wordt geleid door Kevin Lynch, die voorheen Apples smartwatch- en gezondheidsteams overzag [...]
Overzien als letterlijke vertaling van "to oversee" werkt hier niet. Overzien is in het Nederlands alleen letterlijk, zoals "een situatie overzien". Als het om projecten of afdelingen gaat, gebruik je in het Nederlands "leiding geven aan", "leiden", "verantwoordelijk zijn voor" of vergelijkbare constructies. (Ik denk dat een van de dit de meest gemaakte fouten op Tweaker is, heb het al heel vaak gemeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Aangepast. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:25
https://tweakers.net/best-buy-guide/voedingen/
Overzichtspagina:
Inmiddels verschijnen zelfs alweer de eerste voedingen met ATX 3.1, waarin de veelbesproken videokaartconnector is aangepast met kortere sensepinnen, die voorkomen dat de kabel gebruikt kan woorden als hij niet volledig is ingeplugd.
woorden => worden
Voor het bepalen van het juiste vermogen van een voeding, kijk je als eerste naar het stroomverbruik van de twee meest verbruikende onderdelen van je configuratie
Overbodige komma tussen voeding en kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Aangepast, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlandse game Outbound behaalt Kickstarter-doel binnen twee uur
Door het Kickstarter-project te steunen is het mogelijk om al in 2025 toegang te krijgen tot de alpha- en bètaversies van het spel.
alpha- → alfa- (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=alfa, @EvelineM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ook verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewGuest
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 21:36
https://tweakers.net/best...g,-Voedingen%20zijn%20een

In deze lap tekst staat middenin een tabel waarin de optelling van de wattages van cpu, gpu en totale systeem van het 4k systeem niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: EU onderzoekt inzet kunstmatige intelligentie binnen justitiesector
Om kunstmatige intelligentie de aankomende periode in te kaderen, ligt de focus op de implementatie van de Verordening Kunstmatige Intelligentie en het Raad van Europa verdrag over AI, mensenrechten, democratie en de rechtsstaat.
het Raad van Europa verdrag → het Raad van Europa-verdrag (want samenstelling van een eigennaam en zelfstandig naamwoord, @EvelineM)
Nederland onderstreepte dat hoog-risicosystemen in kaart gebracht dienen te worden bij de implementatie van deze wetgeving.
hoog-risicosystemen → hoogrisicosystemen (onnodig koppelteken; zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=hoogrisico*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Ook weer gefikst, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google Pixel-telefoons bevatten kwetsbaarheid door verborgen Android-app
Als Showcase.apk is ingeschakeld, wordt het besturingssysteem toegankelijk voor hackers en is het rijp voor man-in-the-middle-aanvallen, code-injectie en spyware", schrijft iVerify op donderdag.
man-in-the-middle-aanvallen → man-in-the-middleaanvallen (want een combinatie van een samenkoppeling en een zelfstandig naamwoord zonder dat er sprake is van klinkerbotsing, dus het laatste koppelteken is overbodig, @AverageNL)
Dit is een apk ontwikkeld door Smith Micro voor Verizons in-store-demo-apparaten en wordt niet langer gebruikt.
in-store-demo-apparaten → instore demoapparaten (onnodige koppeltekens; zie ook lemma instore in de Dikke Van Dale en https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=7-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908

Er zit nog een verkeerd gebruik van overzien in dit artikel, zoals al eerder gemeld door @trab_78):
Matt Costella, die de ontwikkeling van Apples HomePod-speakers leidt, zou de hardwarekant van het project overzien.
zou de hardwarekant van het project overzien → zou verantwoordelijk zijn voor de hardwarekant van het project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'Eurocommissaris voor Mededinging Margrethe Vestager gaat niet door i...
Verder opende ze meerdere onderzoeken naar misbruik van de concurrentiepositie door Google, Apple, Meta en meer recent naar de investering van Microsoft in OpenAI.
meer recent → recenter (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/index.html?q=recent en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @TijsZonderH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Deze zijn ook verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

nieuws: FritzBox 7690 en 5690 Pro met Zigbee komen deze maand uit voor 329 en...

De FritzBox 7690 ondersteunt dsl-aansluitigen tot 300Mbit/s en Wi-Fi 7 op twee radiobanden. Op 5GHz is dat met een maximumsnelheid van 5,7Gbit/s en op 2,4GHz 1,4Gbit/s.

aansluitigen = aansluitingen

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Aangepast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 13:18
review: Netcongestie: files op het stroomnet

Twee tikfoutjes in een alinea:
Het net is dus gedimensioneerd op een belasting van slechts 1,6kW per huishouden. De laagspanningskabel, de wijktrafo en het onderstation zijn prima in staat om af ten toe een hoge elektriciteitsvraag van individuele huishoudens te verwerken, maar het probleem is de gelijktijdige belasting waarop het net niet berekend is. Oudere netten kunnen het niet aan als iedereen in de straat tegelijk 5kW per aanslutiing gaat terugleveren of tegelijk rond 18.00 uur 11kW gaat afnemen om EV's op te laden. Met name tussen 17.00 en 20.00 uur leidt dat steeds vaker tot een enorme piek op het elektriciteitsnet.
af en toe / aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
In dit artikel bespreken wat netcongestie is, wat de oorzaken en gevolgen zijn, welke uitdagingen en oplossingen zich aandienen en of (en hoe) dit probleem voor de korte en lange termijn kan worden verholpen.
bespreken wat → bespreken we wat
We hebben voor 2030 'slechts' 4 tot 6GW nodig is onze verwachting, dus een groot deel van de aangemelde projecten die op de wachtlijst staan, zal nog afvallen.
nodig is → nodig, is
De prijzen van zonnepanelen zijn de afgelopen jaren spectaculair gedaald en de subsidies zijn nog steeds royaal, waardoor de terugverdientijd flink is afgenomen en je als huiseigenaar eigenlijk 'gek' bent als je er niet investeert.
je er niet investeert → je er niet in investeert
De terugleverheffingen en het einde van de salderingsregeling in Nederland veranderen de zaak wat, maar doordat zonnepanelen zo goedkoop zijn, blijven ze een interessante investering. Al dan niet in combinatie met de eveneens steeds goedkoper wordende accusystemen.
investering. Al → investering, al
Ze hadden dan waarschijnlijk de problemen niet helemaal kunnen verkomen, maar ze wel kunnen verzachten.
verkomen → voorkomen
Hans Schneider, consultant energy transition bij Liander, noemt op LinkedIn op persoonlijke titel nog een andere reden: het systeem waarop netbeheerders worden afrekend volgens het principe van maatstafconcurrentie.
afrekend → afgerekend
Deze flexibele contractvormen zijn aantrekkelijk voor bedrijven die hun energieverbruik goed kunnen plannen.
energieverbruik → energiegebruik (zie ook de Wet van behoud van energie en deze forumpost van Delpozo, @Yero)
In Nederland wordt dat slimmere gebruik van het net nu al in de praktijk toegepast. Zoals congestiemanagement van netbeheerder Enexis in Noord-Brabant en Limburg.
toegepast. Zoals → toegepast, zoals
Het deel van Sporenburg dat meedoet aan de Flexcity-pilot
Flexcity-pilot → FlexCity-pilot (zoals in de zin eronder)
Hiermee spreken de aangeslotene en netbeheerder af dat de aangeslotenen 85 procent van de tijd, buiten de ‘spits’, gebruik mogen maken van de aansluiting.
aangeslotene → aangeslotenen (zoals verderop in de zin ook is gebruikt)
De technologie wordt momenteel nog beperkt ingezet, onder andere bij een select aantal openbare laadpalen; in Utrecht wordt het al enkele jaren gefacliteerd door WeDriveSolar.
gefacliteerd → gefaciliteerd
Alleen al in 2023 heeft China 217GW aan zonneparken en 76GW aan windparken geïnstalleerd, wat meer is dan de VS is zijn hele geschiedenis.
is → in
Veel van deze hernieuwbare energieprojecten bevinden zich in afgelegen gebieden, zoals Xinjiang en Binnen-Mongolië, terwijl de grote vraag naar elektriciteit zich concentreert in stedelijke gebieden aan de oostkust.
hernieuwbare energieprojecten → hernieuwbare-energieprojecten (want het gaat om projecten voor hernieuwbare energie, niet hernieuwbare projecten voor niet nader genoemde energie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
@faraga @richy3908 Bedankt! Ik heb alles verwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Google Maps voor Wear OS krijgt ondersteuning voor offline kaarten
Offline kaarten in Google Maps voor WearOS
WearOS → Wear OS (zoals in de rest van het artikel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Je hebt alleen een R vergeten weg te halen:

Deze flexibele contractvormen zijn aantrekkelijk voor bedrijven die hun energiegerbruik goed kunnen plannen.
energiegerbruik → energiegebruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-D
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

J-D

.geek: Terug in de tijd #35 - Google naar beurs, Samsungs eerste Galaxy en USB-C
Vijftien jaar geleden: Samsungs eerste Galaxy-smartphone en Batman: Arkham Asylum innoveert knokken

[…]

Het toestel heette technisch gezien de Samsung i7500 Galaxy en was voorzien van een 3,2"-amoledscherm, een singlecore-Qualcomm-processor met een 528MHz-kloksnelheid en maar liefst 128GB ram. In tegenstelling tot de eerste iPhone, en sterker nog, alle iPhones die Apple tot dusver uitbracht, had de Samsung i7500 Galaxy uitbreidbaar geheugen dankzij de microSD-poort.
Dat is zelfs voor vandaag de dag erg veel :o. Dat moet natuurlijk 128MB RAM zijn.
Tien jaar geleden: USB-C en de eerste stappen van AI

[…]

De USB-C-standaard was vooral een drastische verandering van de manier waarop USB-stekkers aangesloten konden worden, namelijk 'omkeerbaar', zoals eerder al mogelijk was met Apples Thunderbolt-stekkers. Gebruikers zouden niet langer de kenmerkende dans van het meerdere keren gefrustreerd draaien van de USB-A-connector hoeven uitvoeren.
Wordt daar niet de Lightning-stekker bedoeld? Thunderbolt 1 & 2 waren volgens mij niet omkeerbaar. Vanaf Thunderbolt 3 werd pas de USB-C connector gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door J-D op 18-08-2024 07:16 . Reden: Toevoegen alinea over connector. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozpect
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 14:52
In de terug in de tijd 35 staat dat de Samsung i7500 Galaxy 128GB ram heeft.
Vooruitstrevend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
.geek: Terug in de tijd #35 - Google naar beurs, Samsungs eerste Galaxy en USB-C
In dezelfde periode maakte de techgigant zich bijvoorbeeld ook op voor de release van de Samsung i350 Intrepid met een BlackBerry-achtige vormfactor.
vormfactor → formfactor (een iets te letterlijke vertaling van het Engelstalige form factor, @YannickSpinner; aangezien deze uitdrukking op een site als Tweakers wel als gebruikelijk mag worden beschouwd, kan het geschreven worden als 'formfactor' i.p.v. 'form factor'. Zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=12-1, regel 12.A)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OpenAI sluit Iraanse ChatGPT-accounts die verkiezingen VS zouden beïn...
Deze groep zou vier websites hebben opgezet met opruiende nepnieuwsberichten over zaken als LHBTQ-rechten, het conflict tussen Israël en Hamas en de Amerikaanse presidentsverkiezingen.
LHBTQ-rechten → lhbtq-rechten (zie ook https://woordenlijst.org/zoeken/?leidraad=17-3, @Kevinkrikhaar, bovendien als je het al met hoofdletters zou schrijven, treedt de regel van de Tweakers-redactie in werking die een maximum van vier opeenvolgende hoofdletters aanhoudt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38
nieuws: FlightAware meldt datalek waarbij onder meer wachtwoorden mogelijk zi...

Ik weet niet wie "burgerservicenummer" erbij verzonnen heeft, maar de bron heeft het daar helemaal niet over, noch vraagt FlightAware daarom.

De gegevens komen trouwens van ieders profielpagina; die bevat al de velden die genoemd worden (op creditcardnrs na trouwens, die zullen wel uit het betalingssysteem komen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnCUhS7JA_Qnk-uEOSQv-RJ-ThM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GjW39n0ndrGUuJVtjTMdQ2Xx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Hmmbob op 18-08-2024 14:56 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-09 14:27

Kevinkrikhaar

Redacteur
Hmmbob schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:45:
nieuws: FlightAware meldt datalek waarbij onder meer wachtwoorden mogelijk zi...

Ik weet niet wie "burgerservicenummer" erbij verzonnen heeft, maar de bron heeft het daar helemaal niet over, noch vraagt FlightAware daarom.
Het burgerservicenummer wordt genoemd door Strauss Borrelli, maar voor de zekerheid heb ik het weggehaald. De rest is ook aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:38
Kevinkrikhaar schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:36:
[...]

Het burgerservicenummer wordt genoemd door Strauss Borrelli, maar voor de zekerheid heb ik het weggehaald. De rest is ook aangepast :)
Ik kan je de mail sturen als je wil? Heb hem zelf ook gehad. Staat geen vermelding in van BSN/SSN dat die gelekt zou zijn (en ik zie ook niet in wat FlightAware met de BSN/SSN van wie dan ook zou moeten)

Mocht je hem willen hebben, DM maar even een geschikt email adres

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 18-08-2024 16:40 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

nieuws: EA deelt systeemeisen pc-versie Dragon Age: The Veilguard
Om het spel te spelen, is er minstens een Core i5-8400 of Ryzen 3 3300X nodig met 16GB ramgeheugen.
ramgeheugen -> werkgeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Gefikst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trab_78
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
nieuws: Nieuwe Raspberry Pi 5 met 2GB werkgeheugen kost ongeveer 50 euro
De europrijzen liggen rond hetzelfde prijspunt.
Is een wel erg letterlijke vertaling van het Engelse "price point". In het Nederlands is het gebruikelijker om het simpeler te houden: De europrijzen liggen rond dezelfde prijs / hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
nieuws: Windows 11-bèta bevat patch waardoor TPM 2.0-workaround niet meer werkt

In het artikel staat meerdere keren de naam Bob Poney terwijl hij op X Bob Pony heet. Ook staat er al Bob Pony in the onderschrift van de screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: X trekt zich terug uit Brazilië, naar eigen zeggen om 'censuureisen' ...
De rechter Alexandre de Moraes eiste eerder dit jaar dat het socialemediaplatform bepaalde accounts die volgens hem desinformatie en haat verspreiden, moet verbannen.
De rechter Alexandre de Moraes eiste → De rechter, Alexandre de Moraes, eiste (of anders Rechter Alexandre de Moraes eiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elorad
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 23:46
review: NIO's Power Swap Stations: 'Even door je angst heen bij de eerste acc...
Schrikte dat jullie niet af?
Als het werkwoord schrikken op deze manier wordt vervoegd, betekent het afkoelen door er koud water overheen te gooien. Zoals bij een ei bijvoorbeeld. Hier moet het toch echt zijn:
schrok dat jullie niet af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Elorad schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:32:
review: NIO's Power Swap Stations: 'Even door je angst heen bij de eerste acc...

[...]

Als het werkwoord schrikken op deze manier wordt vervoegd, betekent het afkoelen door er koud water overheen te gooien. Zoals bij een ei bijvoorbeeld. Hier moet het toch echt zijn:

[...]
Sorry om een party pooper te zijn, maar dit is incorrect. Het gaat hier over het werkwoord afschrikken, niet over het werkwoord schrikken.

Zie ook http://taaladvies.net/schrok-af-of-schrikte-af.

Als je een betaald abonnement op de Dikke Van Dale hebt, kun je ook lemma afschrikken (alleen overgankelijk) vergelijken met het verschil tussen de onovergankelijke variant van schrikken en de overgankelijke variant van schrikken. Het gaat hier om de tweede betekenis van afschrikken:

door het to­nen van ge­vaar, moei­lijk­he­den of on­aan­ge­na­me ge­vol­gen te­rug­hou­den (van …)
  • de uit­slag van die exa­mens schrikt te­gen­woor­dig af (om zich er­aan te on­der­wer­pen)
  • iem. van iets af­schrik­ken
  • po­ten­tië­le be­la­gers, over­val­lers, sol­li­ci­tan­ten af­schrik­ken
  • niet al­ge­meen een af­schrik­kend voor­beeld
  • af­schrik­wek­kend
  • uitdrukking zich door niets la­ten af­schrik­ken
  • zich niet door vrees voor ge­va­ren, moei­te, kos­ten enz. la­ten te­gen­hou­den

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:27:
nieuws: X trekt zich terug uit Brazilië, naar eigen zeggen om 'censuureisen' ...

[...]

De rechter Alexandre de Moraes eiste → De rechter, Alexandre de Moraes, eiste (of anders Rechter Alexandre de Moraes eiste)
Deze is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EthiC
  • Laatst online: 17-09 13:22
cisco microsoft app nieuws artikel:

"Die optie onder wordt meer gebruikt"

Die optie wordt ondermeer gebruikt.. (of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
EthiC schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 09:43:
cisco microsoft app nieuws artikel:

"Die optie onder wordt meer gebruikt"

Die optie wordt ondermeer gebruikt.. (of iets dergelijks)
Of zou het om de optie eronder gaan? :P Grapje. Het moet inderdaad andersom, maar dan wel “onder” en “meer” los van elkaar (het is geen vaste samenstelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06

Eagle Creek

Breathing security

@YannickSpinner

nieuws: ABN AMRO onderzoekt storing van online bankieren
De ABN AMRO onderzoekt de oorzaak van een storing. Klanten kunnen hierdoor mogelijk niet inloggen en hun betaalrekening bekijken.
Zoals het er nu staat lees ik dat klanten niet kunnen inloggen en hun rekening kunnen bekijken OMDAT er onderzoek gedaan wordt. M.a.w: het onderzoek is het reden dat klanten niet kunnen inloggen, de storing is niet de reden.

Is dat juist?

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 20-08-2024 16:09 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Topicstarter
Is aangepast. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

FBI: Iran voerde cyberoperaties uit om verkiezingen VS te belemmeren
nieuws: FBI: Iran voerde cyberoperaties uit om verkiezingen VS te belemmeren
@Andrei Stiru

De bron spreekt van "Influence Efforts" en dat is iets anders dan belemmeren.

"belemmeren" -> "beïnvloeden"

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourmaline
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-08 16:34
nieuws: Redmagic brengt gaminglaptop Titan 16 Pro met RTX 4060-gpu uit

Redmagic gaming pc:

er staat in de link op het plaatje 99 euro deposit, niet 89 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Tientje opgegooid. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Bij een koopaccu kun je geen gebruikmaken van de Power Swap Stations.
geen gebruikmaken → geen gebruik maken (zie ook https://taaladvies.net/gebruikmaken-of-gebruik-maken/ en https://onzetaal.nl/taalloket/niet-geen-gebruik-maken-van, @Hayte)
Wij bouwen de auto dus van de grond af aan met het idee de accu te kunnen wisselen, terwijl Renault de auto moest aanpassen om er een wisselaccu in te kunnen herbergen.
bouwen de auto dus van de grond af aan → bouwen de auto dus van de grond af op
We hebben nu heel het land tot aan Arnhem gecoverd met wisselstations, richting Groningen wordt binnenkort de laatste geplaatst.
gecoverd met → voorzien van (zie ook lemma coveren in de Dikke Van Dale)
Het ontwerpen van een auto duurt jaren en ze moeten die plannen aanpassen om met onze swapstations overweg te kunnen.
ze moeten die plannen aanpassen → die ontwerpen moeten aangepast worden (want: 1. wie is 'ze'?, 2. het woord plan betekent wat anders dan het woord ontwerp)
De meeste auto's hebben de accu onderin de auto gemonteerd, net als wij.
onderin de auto → onder in de auto (zie ook https://taaladvies.net/vlakbij-of-vlak-bij-de-school/)

Tot zover. Later waarschijnlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:47:
[...]
geen gebruikmaken → geen gebruik maken (zie ook https://taaladvies.net/gebruikmaken-of-gebruik-maken/ en https://onzetaal.nl/taalloket/niet-geen-gebruik-maken-van, @Hayte)
[...]
bouwen de auto dus van de grond af aan → bouwen de auto dus van de grond af op
[...]
gecoverd met → voorzien van (zie ook lemma coveren in de Dikke Van Dale)
[...]
ze moeten die plannen aanpassen → die ontwerpen moeten aangepast worden (want: 1. wie is 'ze'?, 2. het woord plan betekent wat anders dan het woord ontwerp)
[...]
onderin de auto → onder in de auto (zie ook https://taaladvies.net/vlakbij-of-vlak-bij-de-school/)

Tot zover.
Tot zover alles verbeterd.
Later waarschijnlijk meer.
Spannend! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:57:
[...]

Tot zover alles verbeterd.