Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 59 60 Laatste
Acties:

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:03
zjeeraar84 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:40:
[...]

Dit is Europese wetgeving, en daar heeft Renault de 'My Perso' knop voor uitgevonden :)
Is zeker weten geen bug.
Nee, dat is niet het geval. Uiteraard gebruik ik het MyPerso profiel. In het profiel wordt de setting steeds weer automatisch aangezet.
Dat had ik wat duidelijker kunnen omschrijven :+

[ Voor 6% gewijzigd door filthymushroom op 15-01-2026 08:42 ]

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:53
B R M schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 23:32:
[...]
Dat geluidje is hoogstwaarschijnlijk de ACC die de strepen van de weg niet meer kan lezen, door bijvoorbeeld regen. Irritant geluidje. Duurde bij mij ook even voor ik er achter was wat het was. Je ziet dan ook het gele ‘tussen de lijntjes’ icoon grijs worden.
Toen ik de Scenic net had, hoorde ik ook dat geluid wat behoorlijk iritant is (nog steeds). Maar ook geen idee wat het was. De dealer gevraagd wat dit kon zijn. Waarom maakt de auto spontaan het geluid van de richtingaanwijzer? De dealer had ook geen idee. De auto was toen zeker al 6 maanden op de markt. :P

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:45
filthymushroom schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:35:
Ik heb de laatste dagen trouwens ook een bugje, bijna elke keer als ik de auto start heeft hij het geluidje weer aangezet bij het te hard rijden. Erg irritant.
Dus nadat je 2 keer op het knopje links heb gedrukt blijf je dit houden?

• filthymushroom
Zjanzjak schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:06:
[...]

Dus nadat je 2 keer op het knopje links heb gedrukt blijf je dit houden?
Zeker weten. Als ik het in MyPerso vervolgens uitzet gaat dit goed en verdwijnt het piepje. Maar de afgelopen dagen heb ik het regelmatig dat hij dan weer aan staat en ik hem in MyPerso weer opnieuw moet uitzetten. Dit gebeurt niet elke dag (nu net bijvoorbeeld niet), maar ongeveer de helft van de tijd moet ik de setting weer opnieuw uitschakelen.

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13:01
filthymushroom schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:35:
[...]

Ik vermoed dat dit het inderdaad is, dit gebeurt bij mij ook regelmatig.

Ik heb de laatste dagen trouwens ook een bugje, bijna elke keer als ik de auto start heeft hij het geluidje weer aangezet bij het te hard rijden. Erg irritant.
Ik weet bijna zeker dat dit sinds de laatste, spontaan geïnstalleerde update is.
Dat is bij mij ook zo, na installeren van Open R Link 3.5.0.
Hij vergeet de instellingen die je opslaat bij My Safety Perso.
Niet elke dag, maar zeker eens per week moet ik dat opnieuw instellen. En natuurlijk kom ik er altijd net achter als ik aan het rijden ben, waardoor je constant naar dat irritante kliklik aan het luisteren bent.

[ Voor 15% gewijzigd door B R M op 15-01-2026 09:45 ]

• filthymushroom
B R M schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:43:
[...]

Niet elke dag, maar zeker eens per week moet ik dat opnieuw instellen. En natuurlijk kom ik er altijd net achter als ik aan het rijden ben, waardoor je constant naar dat irritante kliklik aan het luisteren bent.
Ja, precies dat. Gelukkig weet ik inmiddels de instellingen bijna met mijn ogen dicht te vinden en kan je ze aanpassen tijdens het rijden. Maar het is sub-optimaal zullen we maar zeggen.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
Dit geluidje zit niet achter één van instellingen van My Perso, voor zover ik weet. Want dat gebruik ik ook en heb de geluidjes daar uit staan.
FaBioTh schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 08:20:
Ja de warmtepomp maakt herrie, denk iets meer dan mn vorige tesla (die was ook niet stil overigens). Denk niet dat de dealer er wat aan kan doen in ieder geval.

@Wouter! dat icoontje is volgens mij als de draadlozer lader op één of andere manier niet meer werkt. (vaak te warm, en dat komt omdat het heel nauw komt hoe de telefoon moet liggen). Ik heb het opgegeven in ieder geval want de combinatie van laden + carplay maakte mn telefoon telkens oververhit.
Ja, ik had hem er niet eens op liggen om op te laden. Maar ik had 'm half in het vakje gelegd. Ik heb er een hoesje omheen en met draadloos Android Auto (waar ik dus eigenlijk van af wil :X, in elk geval tijdelijk) wordt hij inderdaad ook véél te warm.

Warmtepomp maakt lawaai ja. Een beetje als een wat oudere auto na een lange rit bij warm weer. Maar ik heb er totaal geen last van, eerlijk gezegd :D.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter! op 15-01-2026 11:01 ]

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:42
Tijd om eens de top 10 op te stellen van zaken waar we ons het meeste aan ergeren? >:)

Mijn nummer 1 met stip is alvast deze:
Als je niet in de juiste volgorde, of niet hard of niet lang genoeg het rempedaal indrukt, of je staat msch nog niet 100% stil, vooraleer je aangeeft met de versnellingshendel dat je wilt vooruit of achteruit rijden, dan gebeurt er niks en wordt je teruggefloten met een irritante piep. Hierbij beeld ik mij dan een klein stemmetje in dat zegt: "Ik zie dat je de versnellingshendel hebt bediend en aangeeft dat je achterruit wilt rijden, maar in het reglement staat dat je harder en langer het rempedaal moet indrukken en dat heb jij niet gedaan, dus ik verleg lekker niet... Dikke neus!"
Waarschijnlijk ergens bedoeld voor de veiligheid, maar het heeft het omgekeerd effect: vaak denk ik te hebben geschakeld van achteruit naar vooruit, maar vertrekt het ding dus opnieuw in dezelfde richting, waardoor ik al dikwijls bijna tegen iets aanzat. Bovendien ben ik opgefokt nadien... ook niet veilig... |:(

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:34
Wouter! schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:59:
Ja, ik had hem er niet eens op liggen om op te laden. Maar ik had 'm half in het vakje gelegd.
Dat is ook het 'probleem'. Het telefoon icoontje met rode uitroepteken betekend gewoon dat je telefoon niet goed op de draadloze oplader ligt. Wel handig om te weten toch, als je wilt opladen? Heeft niets met warmte te maken. Met draadloos opladen wordt je mobiel per definitie warm.

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:48
madhondt schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 12:54:
Tijd om eens de top 10 op te stellen van zaken waar we ons het meeste aan ergeren? >:)

Mijn nummer 1 met stip is alvast deze:
Als je niet in de juiste volgorde, of niet hard of niet lang genoeg het rempedaal indrukt, of je staat msch nog niet 100% stil, vooraleer je aangeeft met de versnellingshendel dat je wilt vooruit of achteruit rijden, dan gebeurt er niks en wordt je teruggefloten met een irritante piep. Hierbij beeld ik mij dan een klein stemmetje in dat zegt: "Ik zie dat je de versnellingshendel hebt bediend en aangeeft dat je achterruit wilt rijden, maar in het reglement staat dat je harder en langer het rempedaal moet indrukken en dat heb jij niet gedaan, dus ik verleg lekker niet... Dikke neus!"
Waarschijnlijk ergens bedoeld voor de veiligheid, maar het heeft het omgekeerd effect: vaak denk ik te hebben geschakeld van achteruit naar vooruit, maar vertrekt het ding dus opnieuw in dezelfde richting, waardoor ik al dikwijls bijna tegen iets aanzat. Bovendien ben ik opgefokt nadien... ook niet veilig... |:(
Ik kan hem in achteruit zetten voordat ik volledig stilsta?
AJO2024 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:22:
[...]

Dat is ook het 'probleem'. Het telefoon icoontje met rode uitroepteken betekend gewoon dat je telefoon niet goed op de draadloze oplader ligt. Wel handig om te weten toch, als je wilt opladen? Heeft niets met warmte te maken. Met draadloos opladen wordt je mobiel per definitie warm.
Klopt, ik heb mijne daar vaak liggen omdat het een handig plek is en laad via kabel. Het is gewoon een melding, er is iets was zou kunnen laden maar ik kan hem niet laden.

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:18
bleufred1 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:53:
[...]
Ik kan hem in achteruit zetten voordat ik volledig stilsta?
Same here, alleen moet je niet 'te' hard rijden (makes sense). De 'veilige' snelheid voorwaarts om hem in z'n achteruit te zetten ligt wel wat lager dan bij zijn voorganger, de VW ID.3.
Dit zijn wat mij betreft gewoon eigenschappen van de auto, er is geen goed of fout w.m.b.. Je moet je er gewoon op aanpassen :)

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:45
B R M schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:43:
[...]

Waar check je de versie van openR link? Onder syteeminformatie en dat Voertuig visualisatie?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:55
AJO2024 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:22:
[...]

Ok, duidelijk. En ja, ook handig :). Maar ik zag de melding en nergens werd duidelijk wat het precies was. Nergens een bericht in tekst, dus ik wist niet precies wat het betekende.

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Het heeft bij mij even geduurd waarom ik iedere keer op random momenten een 'ping' hoorde net zoals bij het overschrijden van de maximum snelheid. Dit terwijl ik deze melding juist via de PERSO uitgezet heb. Nu blijkt dat dit pingetje iedere keer komt wanneer de borden detectie een andere maximum snelheid detecteert.
Niet storend, maar wel even een puzzel geweest...

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Mijn kleine ergernis is, dat ik Android Auto wil gebruiken voor Spotify en hij dus iedere keer wanneer ik instap naar Google maps gaat en ik iedere keer op het Huisje linksboven moet drukken om de navigatie van de auto te gebruiken.
Maar dit is meer een Google dingetje dan een Renault dingetje.
Pagina: 1 ... 59 60 Laatste