Om even te reageren :):Zjanzjak schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:11:
[...]
Dat wisselen van modus was volgens mij altijd al zo op die manier, ben alleen niet zo zeker van mijn zaak bij de Megane maar daar wisselde ik amper van modus, reed altijd in Comfort, in het begin in de Eco-stand.
Maar ook bij de Alpine, waar ik wat vaker wissel van modus, is het zo dat ik eerst de knop voor wijzigen van rij-modus moet indrukken om te 'activeren' en vervolgens moet indrukken om te switchen van modussen. Ik weet eerlijk gezegd niet beter.
Dat geluid het soms niet doet had ik wel eens bij de Megane, en zo ook in de Alpine. Dan ga ik naar muziek modus (de muziek nootjes), ga naar favorieten, klik 1 van mijn favoriete zenders aan.... et voila, we hebben weer geluid. Een quirk waar ik mijn schouders verder bij ophaal.
Dat wisselen van modus werkt inderdaad zo, maar dat zie je dus niet meer als het display bevriest. En als je net een kleine 1000 km gereden hebt, dan zit dat nog niet in je systeem. Dus ik reed op Eco modus maar kreeg hem daar voor mijn gevoel niet vanaf, niet wetende dat ik 2 keer moest klikken omdat het niet visueel bevestigd werd.
Helaas werkt jouw voorgestelde manier om het geluid te fixen niet. We hebben allerlei bronnen geprobeerd, van berijdersprofiel gewisseld etc. Zelfs de auto uitzetten, afslutien en weer aanzetten werkte niet. En zelfs na het snelladen van de auto waarbij we zelf niet bij de auto waren werkte het nog niet. Pas na een uur of meer de auto niet gebruikt te hebben deed het geluid het opeens weer...