Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 12:46
Zjanzjak schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:11:
[...]
Dat wisselen van modus was volgens mij altijd al zo op die manier, ben alleen niet zo zeker van mijn zaak bij de Megane maar daar wisselde ik amper van modus, reed altijd in Comfort, in het begin in de Eco-stand.
Maar ook bij de Alpine, waar ik wat vaker wissel van modus ;) , is het zo dat ik eerst de knop voor wijzigen van rij-modus moet indrukken om te 'activeren' en vervolgens moet indrukken om te switchen van modussen. Ik weet eerlijk gezegd niet beter.

Dat geluid het soms niet doet had ik wel eens bij de Megane, en zo ook in de Alpine. Dan ga ik naar muziek modus (de muziek nootjes), ga naar favorieten, klik 1 van mijn favoriete zenders aan.... et voila, we hebben weer geluid. Een quirk waar ik mijn schouders verder bij ophaal.
Om even te reageren :):

Dat wisselen van modus werkt inderdaad zo, maar dat zie je dus niet meer als het display bevriest. En als je net een kleine 1000 km gereden hebt, dan zit dat nog niet in je systeem. Dus ik reed op Eco modus maar kreeg hem daar voor mijn gevoel niet vanaf, niet wetende dat ik 2 keer moest klikken omdat het niet visueel bevestigd werd.

Helaas werkt jouw voorgestelde manier om het geluid te fixen niet. We hebben allerlei bronnen geprobeerd, van berijdersprofiel gewisseld etc. Zelfs de auto uitzetten, afslutien en weer aanzetten werkte niet. En zelfs na het snelladen van de auto waarbij we zelf niet bij de auto waren werkte het nog niet. Pas na een uur of meer de auto niet gebruikt te hebben deed het geluid het opeens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 12:45
Ik had eerder gelezen dat je niet de laadstatus en laadscnelheid kan zien op de boordcomputer.
Dat is bij mij wel het geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPftV_zqBSc72BmfrTmfTXKDQAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYrud9oQznstyRnoQoEGjPJJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:54
AJO2024 schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 08:10:
[...]
Verder heb ik recentelijk op vakantie, met hogere temperaturen, gemerkt dat de portierdeur linksachter tegen de linkervoordeur aan komt bij het opendraaien en lakschade maakt. Heb ik al meerdere mensen ook horen noemen, alleen nog niet op dit forum. Ben benieuwd of er hier ook meerdere mensen dit ervaren.
Bij mij heeft het achterportier links ook schade op een wat ik al vond vreemde plek… als ik de deur achter open kijkt het wel erg nauw te komen inderdaad. Wellicht is dat dan de oorzaak.

Overigens heb ik het idee dat de laklaag sowieso erg dun is. Afgelopen week had iemand zijn autodeur wat onvoorzichtig geopend, maar dat gaat gelijk door de lak heen lijkt het.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olueDqTjq4-08QUll8p24i-Dkuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NTYTl5qyb22z6MkiEsFZuCNI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Collega van mij heeft diverse van dat soort plekjes aan de binnenkant van de b-stijl, de instap kant zegmaar. Volgens hem heeft er nooit een gordel tussen gezeten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 08:37

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb die schade ook bij mijn Megane e-tech. Vroeg me al af hoe dat ontstaan was. De deuren lijken elkaar inderdaad te raken bij het openen van het achterportier.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW3nAJWbvjmpiohIXPnRjiPnu0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAc9wzxqKdYopRZiQ30WfchU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7ypJCwoDve8c8mkyhA1qqs7hlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6ATvMrWy8fvlflftSrX0vzW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door WouterG op 18-08-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

rdebruijn schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

Bij mij heeft het achterportier links ook schade op een wat ik al vond vreemde plek… als ik de deur achter open kijkt het wel erg nauw te komen inderdaad. Wellicht is dat dan de oorzaak.

Overigens heb ik het idee dat de laklaag sowieso erg dun is. Afgelopen week had iemand zijn autodeur wat onvoorzichtig geopend, maar dat gaat gelijk door de lak heen lijkt het.
[Afbeelding]
Opel heeft ook dunne lak stellantis wagens denk ik allemaal, bij mij werd verteld is om de autos goedkoper te maken :D maar je hebt lak garantie en als er iets klemt of aanloopt is dat voor de dealer/ verkoper

[ Voor 5% gewijzigd door tattooboy1985 op 19-08-2025 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat lijkt me voor de hand liggend, over het algemeen zijn alle dingen die niet goed zijn aan een auto een gevolg van besparingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-08 15:18
tattooboy1985 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:06:
[...]

Opel heeft ook dunne lak stellantis wagens denk ik allemaal, bij mij werd verteld is om de autos goedkoper te maken :D
Behalve dan dat Renault geen Stellantis auto is? Goed, beredenering zal wel hetzelfde zijn. Volgens mij valt het wel mee met de lakdikte. In Frankrijk probeerde iemand mijn spiegel er af te rijden. Zijn spiegel ligt nog ergens in de bergen, en bij mij wat krassen die er volgens mij voor 99% uit te poetsen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
rdebruijn schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:45:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb dit probleem overigens niet. Het zou komen omdat de auto warm wordt? Dan zou de witte kleur het verschil kunnen maken. De auto heeft wel in 40c Frankrijk gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
Dendrowen schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:06:
[...]
Ik heb dit probleem overigens niet. Het zou komen omdat de auto warm wordt? Dan zou de witte kleur het verschil kunnen maken. De auto heeft wel in 40c Frankrijk gestaan.
Metaal zet uit als het warmer wordt, dus dat is inderdaad een mogelijke oorzaak. En zwarte kleuren absorberen meer warmte waar witte kleuren meer reflecteren. Dus zwarte oppervlaktes zullen dus ook meer uitzetten. Ik zelf heb dit probleem ook niet en ik heb inderdaad ook een witte kleur. Met de 35+ graden in NL had ik dan toch al wel schade verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Voor de OPD update heb ik van mijn dealer begrepen dat dat juridisch wel eens lastig kon zijn (valt onder autonoom rijden of zo?) en dat het daarom vertraagd zou kunnen zijn. Dat is tenminste zijn vermoeden. Het kan ook zijn dat het in andere landen wel (binnenkort) mag omdat daar de regelgeving anders is. Dat laatste lijkt mij een beetje sterk omdat dat volgens mij Europees geregeld is, maar vond het wel de moeite te laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dendrowen schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:41:
Voor de OPD update heb ik van mijn dealer begrepen dat dat juridisch wel eens lastig kon zijn (valt onder autonoom rijden of zo?) en dat het daarom vertraagd zou kunnen zijn. Dat is tenminste zijn vermoeden. Het kan ook zijn dat het in andere landen wel (binnenkort) mag omdat daar de regelgeving anders is. Dat laatste lijkt mij een beetje sterk omdat dat volgens mij Europees geregeld is, maar vond het wel de moeite te laten weten.
Broodje aap van de dealer, de huidige scenic's worden al uitgeleverd met OPD en andere merken mogen binnen nederland ook OPD gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Chaoss schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:59:
[...]

Broodje aap de dealer, de huidige scenic's worden al uitgeleverd met OPD en toch andere modellen mogen binnen nederland ook OPD gebruiken
Tja, gevoel had ik wel een beetje. Maar ik ben geen jurist dus wie weet...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPV_01
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 26-08 11:30
Na 7000 km in mijn nieuwe scenic ook maar eens wat schrijven. Rij een zwarte techno, in de long range versie met comfort pack. Heb geen aandelen Renault 😁 maar ben erg positief over deze auto. Net een trip naar Oostenrijk gemaakt, dat ging erg goed. Trip gemaakt met ons gezin, met z’n vijven, volgepakt en een volle dakkoffer (Hapro traxer 650l) op Thule wing dakdragers.

Positieve punten:
- actieradius: continu 110 gereden op ACC in ecomodus, slechts 2x hoeven laden op 990 km op zowel de heen- als terugreis;
- Comfort in de auto, echt heerlijke reisauto, kinderen hebben lekker de ruimte achterin;
- Laden: hij is niet de snelste, maar in ruim 30 minuten van 10 naar ruim 80% is prima. Gecombineerd met plaspauze en eten was de auto vaak sneller klaar dan wij;
- EV routeplanning: de auto rekent redelijk conservatief. Als je wat rustiger rijdt wordt de verwachting van aankomst SoC steeds beter. Durf nu gerust met een verwacht aankomst percentage van -5% te gaan rijden naar een zelf uitgekozen snellader, waarbij ik de voorgestelde tussenstop negeer. Ik vindt dat positief, want op die manier zit er voldoende marge ingebouwd om uit te wijken naar een andere lader indien nodig;
- Mooie auto hè… het design is gewoon mooi.

Negatieve punten:
- Al vaak genoemd, maar ghost breaking komt best vaak voor bij gebruik ACC, vaak heeft het te maken met schaduw op de weg door viaducten of portalen. Hier mogen ze echt nog wel wat aan doen;
- Ook al vaak genoemd, de app. Maar als My Renault het niet doet, vaak reageert Kelec dan wel…

Conclusie: blij met deze auto, rijd heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphbaas
Dendrowen schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:41:
Apart verhaal van de dealer.
Heb mijn auto maandag 18 aug opgehaald en het heeft al werkende OPD.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

JPV_01 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:39:

Positieve punten:
- actieradius: continu 110 gereden op ACC in ecomodus, slechts 2x hoeven laden op 990 km op zowel de heen- als terugreis;
Ik vind de actieradius juist wat tegenvallen. Ik haal 500km met voornamelijk snelweg en dan rijd ik over het algemeen netjes 100-110kmh. Dat is flink minder dan de beloofde 630km. Afgelopen winter heb ik wel eens een range van maar 400km gehad.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik had hiervoor een Kona en die reed met dezelfde routes en rijstijl veel zuiniger. Die had op papier 460km range en ik zat daar altijd bij in de buurt. Als ik echt mijn best deed reed ik zelfs zuiniger dan de WLTP. Bij heel bar weer zakte het wel eens naar 360, maar dat is een veel kleiner verschil dan bij de Scenic.

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

Ik vind de actieradius juist wat tegenvallen. Ik haal 500km met voornamelijk snelweg en dan rijd ik over het algemeen netjes 100-110kmh. Dat is flink minder dan de beloofde 630km. Afgelopen winter heb ik wel eens een range van maar 400km gehad.

Misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik had hiervoor een Kona en die reed met dezelfde routes en rijstijl veel zuiniger. Die had op papier 460km range en ik zat daar altijd bij in de buurt. Als ik echt mijn best deed reed ik zelfs zuiniger dan de WLTP. Bij heel bar weer zakte het wel eens naar 360, maar dat is een veel kleiner verschil dan bij de Scenic.
Ik haal met 80% 460km, ik ga morgen een test doen met 90%. Maar dan zou ik dus 570km moeten halen op 100% accu. En dat vind ik echt geen gekke cijfers vergeleken met WLTP wat altijd niet haalbaar is (bij geen enkel merk)

• Dendrowen
FaBioTh schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Ik haal met 80% 460km, ik ga morgen een test doen met 90%. Maar dan zou ik dus 570km moeten halen op 100% accu. En dat vind ik echt geen gekke cijfers vergeleken met WLTP wat altijd niet haalbaar is (bij geen enkel merk)
Dit zijn bij mij ook een beetje de cijfers. Ik merk wel dat op de snelweg alles boven de 100km/h veel extra energie kost.

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:13
Chaoss schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:01:
[...]

WLTP is gebaseerd op een gemiddelde snelheid van 46,5Km/h, dus zo gek is het niet dat als je alleen maar snelweg gaat rijden. 😉

• Teknoman360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-08 13:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dgilkeu7vcD2MP0hzYaLthLTwZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlVOBsVDJPpLlAXTnlENIvil.jpg?f=fotoalbum_large De range is ook afhankelijk van je rijstijl en welke routes je doet. Ik rij voor woon-werk, stukjes 80 wegen met veel stoplichten. Laatste stuk is snelweg.

• apple-shack
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-08 07:38
Teknoman360 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:09:
[Afbeelding] De range is ook afhankelijk van je rijstijl en welke routes je doet. Ik rij voor woon-werk, stukjes 80 wegen met veel stoplichten. Laatste stuk is snelweg.
Welke app is dit? Dit lijkt niet de interface ik zie in mijn My Renault app (Android).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknoman360
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-08 13:14
Dat is de Kelec app, op mijn Android phone. Werkt erg goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-08 13:46
Kelec is top! Wij gebruiken de normale app niet eens meer voor onze megane, alles met kelec

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

FaBioTh schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:21:
[...]

Ik zit dus op 500km omgerekend naar 100%. Ik laad meestal.ook tot 80% en vaak is de tange dan 400-420km. Wat ik hierboven schreef, met mijn vorige auto haalde ik in de zomer wel de WLTP. Ik merk bij de Scenic (ten opzichte van mijn vorige auto) dat snelheid een veel grotere invloed heeft. Ik rij normaal gesproken bijna 100% snelweg, gister had ik voor de verandering een lang stuk 80 weg en dan zie je dat het verbruik gelijk een stuk lager ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 21-08-2025 11:29 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ben afgelopen week ook even naar de Renault-dealer in de buurt geweest om de Scenic te bekijken. In april loopt het contract van m'n huidige leaseauto (benzine). Op zich heb ik nog even maar ik wil kijken of het mogelijk is om hem nog dit jaar op kenteken te krijgen en iets later te laten afleveren (bijv. februari/maart). Volgens de verkoper zou dat in overleg wel mogelijk zijn. Levertijd zou op dit moment zo'n 3 maanden zijn.

De strijd gaat binnen mijn leasebudget denk ik tussen de Renault Scenic, de Skoda Elroq en misschien de KIA EV3. Er zijn nog wel wat opties bij andere merken maar dan moet ik flink inleveren op uitrusting en/of range.

Ik moet zeggen dat ik over de Renault al erg enthousiast ben geworden. Ik kon bij de dealer meteen een proefrit maken. Ik moet nog naar de Skoda-dealer, en evt. de KIA-dealer.

Ik heb een offerte laten maken voor:
- Esprit Alpine, long range
- Pack Light & Sound
- Pack Advanced driving assist & Augmented Vision
- Gris schiste (KQG)

Dan heb je toch zo'n beetje alles wat je kunt wensen?
Die pakketten zijn momenteel in de bonus, dus dat scheelt ook mooi in de fiscale waarde. Ik vraag me bijna af wat de Iconic op dit moment meer biedt?

Dat glazen dak is wel leuk maar was geen vereiste. Leuk dat het in het pakket zit.
Of is het Harman Kardon-systeem niet iets dat je per se wilt hebben? (ik heb nog niet kunnen vergelijken met het standaard systeem) Dan zou ik het Pack Light & Sound eventueel nog kunnen loslaten.

Wat ik wel apart vind is dat er standaard geen mattenset bij zit :?

• FaBioTh
  • Niet online
Wouter! schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:48:
Ik ben afgelopen week ook even naar de Renault-dealer in de buurt geweest om de Scenic te bekijken. In april loopt het contract van m'n huidige leaseauto (benzine). Op zich heb ik nog even maar ik wil kijken of het mogelijk is om hem nog dit jaar op kenteken te krijgen en iets later te laten afleveren (bijv. februari/maart). Volgens de verkoper zou dat in overleg wel mogelijk zijn. Levertijd zou op dit moment zo'n 3 maanden zijn.

De strijd gaat binnen mijn leasebudget denk ik tussen de Renault Scenic, de Skoda Elroq en misschien de KIA EV3. Er zijn nog wel wat opties bij andere merken maar dan moet ik flink inleveren op uitrusting en/of range.

Ik moet zeggen dat ik over de Renault al erg enthousiast ben geworden. Ik kon bij de dealer meteen een proefrit maken. Ik moet nog naar de Skoda-dealer, en evt. de KIA-dealer.

- Pack Light & Sound
- Gris schiste (KQG)

Die pakketten zijn momenteel in de bonus, dus dat scheelt ook mooi in de fiscale waarde. Ik vraag me bijna af wat de Iconic op dit moment meer biedt?

Dat glazen dak is wel leuk maar was geen vereiste. Leuk dat het in het pakket zit.
Of is het Harman Kardon-systeem niet iets dat je per se wilt hebben? (ik heb nog niet kunnen vergelijken met het standaard systeem) Dan zou ik het Pack Light & Sound eventueel nog kunnen loslaten.

Harman Kardon kan ik wel echt aanraden, en volgens mij hier meer in dit topic. En qua matten ben ik het helemaal met je eens.. rare keuze

Overigens zelf ook destijds een EV3 test gereden maar die is toch wel een stuk kleiner dan de Scenic.

• ralphbaas
Ik heb een long range versie.
WLTP is 625km.
Ik snap niet waarom de range bij 100% vol, maar 494km is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0Z9Iz2uAQmaPrWKfAhsgJpcMu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBP1nIacz5rEY2VsgeEl6BZz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ralphbaas op 21-08-2025 17:18 ]

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-08 02:21
Waarschijnlijk omdat de range zich aanpast aan jouw rijstijl? Hij maakt waarschijnlijk op basis van je lange termijn gemiddelde een rangeprojectie

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:09
ralphbaas schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:17:
WLTP is 625km.

[Afbeelding]
Je bereik zal berekent worden over de laatste 70 gereden km

• Wouter!
  • Nu online
FaBioTh schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:06:
[...]

Harman Kardon kan ik wel echt aanraden, en volgens mij hier meer in dit topic. En qua matten ben ik het helemaal met je eens.. rare keuze

Overigens zelf ook destijds een EV3 test gereden maar die is toch wel een stuk kleiner dan de Scenic.
De EV3 oogt inderdaad ook kleiner, en ik vind 'm eigenlijk ook niet zo mooi :) .

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 21:30

- Pack Light & Sound
- Gris schiste (KQG)

Ik heb precies dezelfde uitvoering besteld na een vergelijking met oa de EV3, ID4, Volvo EX40, Ford Explorer en ben om meerdere redenen uiteindelijk ook op de Scenic uitgekomen. De twee packs erbij bestellen is een no-brainer gezien de hoge kortingen die ze er nu op hebben zitten.
Ik heb nog een V2L adapter erbij gedaan, schijnt dat ze deze af fabriek moeten inbouwen en het meer dan een stekker behelst, en een kofferbak verhoging om de tildrempel te verlagen.

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22:22
[b]]
• Het geluid doet het soms niet. (Radio, Navigatie etc.). De enige manier om dat op te lossen lijkt het opnieuw starten van de auto te zijn. Puur het systeem herstarten door de aan/uit knop langer ingedrukt te houden tijdens het rijden werkte niet. Ik heb dit nog niet eerder hier gelezen. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
ik heb ook wel een dat de radio het niet doet bij mij werkt dan het beste "he google zet de radio aan"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-08 22:01
tweetyvogel schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:20:
[...]

Je bereik zal berekent worden over de laatste 70 gereden km
Gisteravond een flink stuk 150+ gereden op de snelweg. Dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dCszU3JH1Qs3kxNc6DJrQv8Ngs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XL3lykGhwRvPyb589N8Ap3kU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eriklu
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-08 11:17
ik zou me vooral zorgen maken over de accu van de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochovep
  • Laatst online: 26-08 08:24
Ik heb mijn Scenic e-tech Iconic sinds april 2025. In juni stond ik stil met een oververhitte motor. Bleek geen koelvloeistof meer in te zitten. Lekke radiator was de diagnose van de garage na 2 weken. Door steenslag.
Gemaakt, maar het niveau blijft zakken. Ondanks al 2 x tussentijds bijgevuld. Heeft iemand deze ervaring ook wellicht? Dit kan niet de bedoeling zijn. Ik heb in 30 jaar tijd nog nooit koelvloeistof in een auto hoeven bijvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:56
Bochovep schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:36:
Ik heb mijn Scenic e-tech Iconic sinds april 2025. In juni stond ik stil met een oververhitte motor. Bleek geen koelvloeistof meer in te zitten. Lekke radiator was de diagnose van de garage na 2 weken. Door steenslag.
Gemaakt, maar het niveau blijft zakken. Ondanks al 2 x tussentijds bijgevuld. Heeft iemand deze ervaring ook wellicht? Dit kan niet de bedoeling zijn. Ik heb in 30 jaar tijd nog nooit koelvloeistof in een auto hoeven bijvullen
Ik heb dit nog niet eerder gehoord (gelezen), niet in dit topic, noch het Megane E Tech topic, noch op de vele nationale en internationale facebook-groepen (ik volg er een flink aantal) en Franse fora. Ik durf wel te stellen dat jij de uitzondering op de regel bent dus. Pure pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Nu online
- Pack Light & Sound
- Gris schiste (KQG)
Er schoot me net nog iets te binnen dat ik nog wilde vragen, dus ik quote mezelf maar even om er op aan te haken.

De optionele 22kW-lader, waarom zou je dat wel of niet willen?

De grote afstanden die ik regelmatig rijd zijn van huis naar kantoor (160km enkele reis, dus 320km per dag), 2 keer per week.
Thuis in de straat heb ik een laadpaal met 11kW. Later wellicht een paal aan huis. Op het werk kan hij ook de hele dag (of in elk geval wel een paar uur) aan de laadpaal hangen als ik aan het werk ben.

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 22-08-2025 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 20:59
Wouter! schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

Er schoot me net nog iets te binnen dat ik nog wilde vragen, dus ik quote mezelf maar even om er op aan te haken.

De grote afstanden die ik regelmatig rijd zijn van huis naar kantoor (160km enkele reis, dus 320km per dag), 2 keer per week.
Thuis in de straat heb ik een laadpaal met 11kW. Later wellicht een paal aan huis. Op het werk kan hij ook de hele dag (of in elk geval wel een paar uur) aan de laadpaal hangen als ik aan het werk ben.
Die 320km red je dus makkelijk op 1 accu lading.
De 160km enkele reis kost ongeveer 26kWh. Dus met 11kW laden zit je in 2,5 uur weer vol.
Dit is mijn 3e elektrische auto, allen konden ze maximaal 11kW laden, en sneller met de gewone laadpalen heb ik nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Zjanzjak schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:51:
[...]

Ik heb dit nog niet eerder gehoord (gelezen), niet in dit topic, noch het Megane E Tech topic, noch op de vele nationale en internationale facebook-groepen (ik volg er een flink aantal) en Franse fora. Ik durf wel te stellen dat jij de uitzondering op de regel bent dus. Pure pech.
Lek koelsysteem door steenslag? Moet je toch wat meer lezen. Komt af en toe wel voorbij. Alleen dat het na fix blijft zakken heb ik ook nog nooit gelezen. Dus als je dat bedoelt.. dat lijkt me inderdaad een uitzonderlijk pech geval.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-08 21:30
Japie.G schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:39:
[...]

Lek koelsysteem door steenslag? Moet je toch wat meer lezen. Komt af en toe wel voorbij. Alleen dat het na fix blijft zakken heb ik ook nog nooit gelezen. Dus als je dat bedoelt.. dat lijkt me inderdaad een uitzonderlijk pech geval.
Een geluk is dat het een elektrische auto betreft. We hoeven dus niet zoals vroeger de hele motor te reviseren omdat er koelvloeistof in de olie terecht komt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPV_01
Toch nog even over die actieradius… wat is eigenlijk het probleem? 400km+ is voor het dagelijks gebruik meer dan genoeg. Kom er eigenlijk nooit aan, met laden op het werk een paar keer in de week lukt het allemaal prima.
Alleen tijdens lange ritten zoals naar een vakantiebestemming komt die actieradius in beeld. Maar zeg nou zelf, na 4 uur sturen moet je er toch ook gewoon even uit om de benen te strekken / sanitaire stop / lunch ? Gecombineerd met een snellaadsessie uiteraard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dendrowen
JPV_01 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:36:
Toch nog even over die actieradius… wat is eigenlijk het probleem? 400km+ is voor het dagelijks gebruik meer dan genoeg. Kom er eigenlijk nooit aan, met laden op het werk een paar keer in de week lukt het allemaal prima.
Alleen tijdens lange ritten zoals naar een vakantiebestemming komt die actieradius in beeld. Maar zeg nou zelf, na 4 uur sturen moet je er toch ook gewoon even uit om de benen te strekken / sanitaire stop / lunch ? Gecombineerd met een snellaadsessie uiteraard
Klopt, maar je rijdt niet van 100% naar 0%. Je 'gebruikt' maar 70% van de accu, en dan hou je 280km over. Als je er dan een aanhanger of dakkoffer bij hebt, blijft daar slechts 200km van over. Als je dan 130kmh rijdt, wordt dat nog maar 150km... Voor mij was de grote accu en ruimer bereik echt een vereiste om deze redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPV_01
Ik heb ook de longrange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:28
zjeeraar84 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 15:38:
[...]

Die 320km red je dus makkelijk op 1 accu lading.
De 160km enkele reis kost ongeveer 26kWh. Dus met 11kW laden zit je in 2,5 uur weer vol.
Dit is mijn 3e elektrische auto, allen konden ze maximaal 11kW laden, en sneller met de gewone laadpalen heb ik nooit nodig gehad.
Voor mij was de 22kw lader juist de dealbreaker,rij 60.000 per jaar en stond met mijn vorige Enyaq regelmatig bij een snellader.
Veel klanten hebben een 22kw lader of ergens in de buurt waardoor de auto meestal weer 100% geladen is wanneer ik weer vertrek.
Wel is het vervelend dat je de laadsnelheid in de auto niet kunt aanpassen, Enyaq kon je op 5kw zetten wat thuis met zonnepanelen kan helpen om de opgewekte elektriciteit ook optimaal te benutten.
Ook wanneer je bv een nacht moet laden en het is een 22kw lader en je Kleef kosten moet gaan betalen.
Heb dit in Oostenrijk gehad waar ik de auto pas laat aan de lader heb gezet en heel vroeg in de ochtend eraf heb gehaald.
Waarschijnlijk zal het in de Renault nooit komen omdat je veel vermogen verliezen krijgt wanneer je de laadstroom verlaagd.
Dus 22kw heeft zijn voor en nadelen, maar ik ben er blij mee.
Wel zou als ik nu mocht kiezen voor de Elroq gaan, auto is veel beter gebouwd ACC is heel veel beter en stabieler. Electrische stoel is beter verstelbaar,zitvlak ook te kantelen, Renault alleen hoogte.
Bekleding van de Ionic veel te gevoelig,je hebt geen keuze wat betreft de kleur toen. Geloof nu kun je wel kiezen uit 2.
Ik weet niet wat jullie van de remmen van de Renault vinden maar die happen soms, niet constant.
Een collega in Engeland gaf aan dat hij hetzelfde ervaart met remmen.
Zijn er al mensen met OPD op de eerste uitgeleverde auto's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:21
Bij het op zoek gaan naar een andere electronica goodie kwam ik de Konnwei OBD KW902 bluetooth dongle tegen. Ik had deze in het verleden eens gekocht voor Renault Zoe maar al jaren niets meer mee gedaan.
Ik heb nog geen internet research gedaan maar wat zou je ermee kunnen in de Renault Scenic E-tech. Is er bijvoorbeeld een app in Android Automotive waarmee de informatie van de ODB poort kunt uitlezen en dat die direct op het systeem in de Renault draait?
Of zijn er nog andere leuke toepassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-08 21:27
Dendrowen schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 21:41:
[...]

Klopt, maar je rijdt niet van 100% naar 0%. Je 'gebruikt' maar 70% van de accu, en dan hou je 280km over. Als je er dan een aanhanger of dakkoffer bij hebt, blijft daar slechts 200km van over. Als je dan 130kmh rijdt, wordt dat nog maar 150km... Voor mij was de grote accu en ruimer bereik echt een vereiste om deze redenen.
Dit is wel een erg negatief verhaal. Net terug van vakantie met aanhanger en dakkoffer. Met 87kwh ongeveer 350km bereik; van 10-90% dus 280km. Een 60kwh accu zit dan omgerekend rond de 200km. Ga je alleen met dakkoffer, dan zal dit een stukje gunstiger zijn. Oftewel, afhankelijk van wat je met de auto gaat doen, kan iedereen zijn keuze maken. Al was voor mij de long range ook een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJO2024
[...]

Net terug van vakantie en ik vond het wel fijn dat bij het bezoeken van een dorpje de auto in 2 uur al weer halfvol zit. Zeker in een gebied met weinig laders.. Maar voor alledaags gebruik hangt het van jezelf af: zit je veel op de weg en kun je geregeld ergens 22kw laden, dan heeft dit zeker zn voordelen. Naast vakantie gebruik ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJO2024
pollekeb schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 09:43:
[...]

Wel is het vervelend dat je de laadsnelheid in de auto niet kunt aanpassen, Enyaq kon je op 5kw zetten wat thuis met zonnepanelen kan helpen om de opgewekte elektriciteit ook optimaal te benutten.
Ook wanneer je bv een nacht moet laden en het is een 22kw lader en je Kleef kosten moet gaan betalen.
Daarvoor hebben ze slimme laders uitgevonden, om alleen met de teruglevering te laden.

Ook onsportief trouwens, dan zou je dus je laadsnelheid dusdanig verlagen, als je weet dat je ergens een langere tijd wilt staan. Zo houden we de laadpalen wel bezet. Ik snap je punt met de nacht, maar dan kun je er ook voor kiezen overdag of in de avond een paar uurtjes te laden. Met 22kw heb je niet lang nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
hwpaints schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:07:
[...]

ik heb ook wel een dat de radio het niet doet bij mij werkt dan het beste "he google zet de radio aan"
Was het maar zo simpel. Het is niet alleen de radio. Geen enkel geluid doet het. Navigatie niet, parkeersensoren lijken het ook niet te doen, etc. Pas na de auto meer dan 1 uur niet gebruikt te hebben werkt het weer 😞. Al 2 keer gehad nu op 6000 km.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• a3konijn
ralphbaas schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 17:17:
WLTP is 625km.

[Afbeelding]
Reset de dagteller/verbruiksmeter eens (3 sec op OK knop drukken).
Je zal zien dat je dan opeens meer range 'krijgt'. Als je dit bij 100% volle accu doet zal je dicht bij die 625 km zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPV_01
AJO2024 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 16:54:
[...]

Dit is wel een erg negatief verhaal. Net terug van vakantie met aanhanger en dakkoffer. Met 87kwh ongeveer 350km bereik; van 10-90% dus 280km. Een 60kwh accu zit dan omgerekend rond de 200km. Ga je alleen met dakkoffer, dan zal dit een stukje gunstiger zijn. Oftewel, afhankelijk van wat je met de auto gaat doen, kan iedereen zijn keuze maken. Al was voor mij de long range ook een no-brainer.
Eens, met dakkoffer haalde ik met gemak 450km
Wel je rechtervoet in bedwang houden, en dus onder ca. 110km/u blijven, dat scheelt een wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 15:51
[...]

22kW vond ik een enorme plus omdat ik regelmatig in het buitenland ben en daar heb je vaak 22kW laadpalen. De prijs van 22kW is veel goedkoper t.o.v. bijv een “snellader” die men 40kW (Kroatië) geeft maar ook de dubbel zo snelle laadtijd is top op straat (Servië, Kroatië). In Nederland gebruik ik het nooit. Altijd 11kW. Oh ja laatst in Zwitserland bij een hotel pakte ik ook 22kW en daar betaalde je per minuut ongeacht de snelheid. Dat was een leuke voor mij :-) Ooit was ik in Salzburg met m’n Tesla en daar was het ook per minuut 11-22kW. Voor mij dus vooral buitenland, gemak. Voor 1000 euro moet je wel een use case hebben, toen ik bestelde kreeg je het “standaard”. Of ik het zou kopen weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door jeffrey-nl op 23-08-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 20:30
a3konijn schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 20:35:
[...]

Was het maar zo simpel. Het is niet alleen de radio. Geen enkel geluid doet het. Navigatie niet, parkeersensoren lijken het ook niet te doen, etc. Pas na de auto meer dan 1 uur niet gebruikt te hebben werkt het weer 😞. Al 2 keer gehad nu op 6000 km.
Dan zou ik hiermee echt langs de dealer gaan. Lees hier al vanaf (bijna) het begin mee en eerste keer dat ik dit lees.

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat S
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-08 12:32
Teknoman360 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:15:
Dat is de Kelec app, op mijn Android phone. Werkt erg goed!
Renault verstopt zich achter Kelec, als die er niet was geweest zou volgens mij de officiële app sneller moeten bijwerken want ze weten waar het probleem zit,en ja autobouwers zijn geen softwareprogrammeurs..
De one pedal saga voor de oudere scenics kan volgens mij ook opgelost worden door de software van versie 2025 te uploaden hardware is niet zo verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:05
Renault app werkt nog steeds niet goed bij mij. Ik kan nog steeds niet de laadsessie volgen, dan krijg ik een error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaddyPils
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 07:51
Onlangs hebben wij onze Scenic op mogen halen, helaas was het bij de dealer niet gelukt om te koppelen met MyRenault. BIjna een week later en ik kan nog steeds niet verbinden. Terug gezet naar fabrieksinstellingen, de Scenic uit MyRenault verwijderd maar de auto kan maar niet verbinden. Elke keer een melding "Er is een fout opgetreden'' Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben? Al contact gehad met Renault maar tot op dit moment geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 20:59
PaddyPils schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 00:00:
Onlangs hebben wij onze Scenic op mogen halen, helaas was het bij de dealer niet gelukt om te koppelen met MyRenault. BIjna een week later en ik kan nog steeds niet verbinden. Terug gezet naar fabrieksinstellingen, de Scenic uit MyRenault verwijderd maar de auto kan maar niet verbinden. Elke keer een melding "Er is een fout opgetreden'' Zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben? Al contact gehad met Renault maar tot op dit moment geen oplossing.
Bij mij duurde het een dag of 5. Ik had de Scénic al toegevoegd aan mijn account op de telefoon o.b.v. kenteken. Voor mijn gevoel hielp het om de Scénic te verwijderen van mijn account, uit te loggen op de telefoon, paar uur wachten, en daarna in te loggen in de auto. Toen wilde hij koppelen en daarna kon ik inloggen via de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-08 20:54
[...]

Ik heb dit 1x omgekeerd gehad, de radio wilde niet meer uit :+ Ik wilde spotify luisteren, maarde radio bleef ook gewoon doorspelen (dus 2 dingen door elkaar...). Wat ik ook deed, de radio bleef spelen. Uiteindelijk heeft een reset van het infotainment het opgelost.

Last.fm
Films!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter!
  • Nu online
[...]

Ik heb nu een Skoda Karoq met een heel ander systeem, dus op zich helemaal niet te vergelijken. Maar toch heb ik zoiets daar ook een aantal keer mee gehad. Klinkt eigenlijk in de praktijk precies hetzelfde. Geen geluid meer, wisselen van bron werkt niet, volume reageert wel maar doet niks (geen geluid), en ook dat het pas weer werkte nadat de auto een tijd had uit gestaan (kort contact uit had geen effect). Ik kwam er op enig moment achter dat het heel soms gebeurde dat als ik m'n telefoon d.m.v. Android Auto had gekoppeld, en één of andere instructie aan Google Assistant had gegeven, de radio dan in een soort luister-stand bleef hangen (als in: aan het luisteren op meer instructies van mijn kant). Dan hoor je dus helemaal niets maar ik kon het ook niet annuleren omdat Android niet liet zien dat hij nog aan het wachten was. Het viel me ineens op door het icoontje dat voor m'n volumebalkje stond (een sprekend poppetje i.p.v. een speakertje).

Ik kan het niet zomaar reproduceren dus de exacte omstandigheden zijn me niet helemaal duidelijk maar ik heb dit het afgelopen half jaar 2 of 3 keer gehad. Wat leek te werken om er weer uit te komen, is de Google Assistent nogmaals gebruiken en direct weer annuleren (of iets laten doen). Daarna kwam hij weer uit die luister-stand en had ik weer geluid.

Het systeem van de auto is dan wel anders maar misschien doet Android hier iets 'aparts' ... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 25-08-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 15:42
Vandaag de Scenic naar de garage. Ook ik had last van storing in de parkeersensoren na het gebruik van een aanhanger/fietsenrek. Na de software update en reset zou het weer goed moeten werken. Had het fietsenrek er nog even opgelaten zodat ze het gelijk konden testen.

Wel al m'n instellingen kwijt v.w.b. bestuurderspositie (vriendin). Gelukkig hadden de monteurs mijn positie gelaten van de auto dus die kon ik wel weer snel opslaan. Maarja dan dan begint de riedel met configureren van telefoon, myRenault, de radiozenders etc.

Je moet er wat voor over hebben laten we maar zeggen.

Ander ding;
Ik had best vaak dat met snelladen niet volledig de capaciteit van de auto/paal werd benut. In Nederland reis ik veel voor m'n werk en ken al m'n klanten en weet dus ook waar ik moet/kan snelladen. Nooit heb ik de navi aan. Welnu, zonder in te stellen dat je wil gaan snellladen zal de auto niet het maximale eruit halen. Ik had hier op het forum wisselende reacties gelezen maar de werkplaatschef bevestigd dat je ongeveer 15min van te voren het moet instellen in de navi en hij dan er voor zorgt dat de accu de juiste tempratuur heeft.

Ik merkte in Frankrijk dat b.v. de laadpunten van de McDonalds niet in de Google Maps in de auto staan daarvan zei hij dat ik een filter qua laadcapaciteit moet aanpassen. Dat moet ik nog maar even uitzoeken hoe dat precies zit.

Anyways m'n Renault is weer up to date en ik kan weer rijden!

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb me suf gezocht in de instellingen, maar waar verwijder je een gebruiker binnen Google automotive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 17:56
EasyJet schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:39:
Ik had hier op het forum wisselende reacties gelezen maar de werkplaatschef bevestigd dat je ongeveer 15min van te voren het moet instellen in de navi en hij dan er voor zorgt dat de accu de juiste tempratuur heeft.
Ervaringen in dit topic zeggen eerder 30 minuten van tevoren. In mijn eigen ervaring lijkt dit ook dichter bij 30 minuten te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AJO2024
addictive_rhymz schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Ervaringen in dit topic zeggen eerder 30 minuten van tevoren. In mijn eigen ervaring lijkt dit ook dichter bij 30 minuten te liggen.
Alles draait om temperatuur van de accu. Oftewel, op een hete zomerdag is misschien voorconditioneren helemaal niet nodig en in de winter wel tot 45 minuten van tevoren. Iedereen heeft dus gelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 20:30
Voor de Tweakers die de Dashcam app al draaien en voordat ik een nieuwe USB-C memorystick bestel:

Hoe bevalt het? Werkt het een beetje oké, wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
EasyJet schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 15:39:
Vandaag de Scenic naar de garage. Ook ik had last van storing in de parkeersensoren na het gebruik van een aanhanger/fietsenrek. Na de software update en reset zou het weer goed moeten werken. Had het fietsenrek er nog even opgelaten zodat ze het gelijk konden testen.

Wel al m'n instellingen kwijt v.w.b. bestuurderspositie (vriendin). Gelukkig hadden de monteurs mijn positie gelaten van de auto dus die kon ik wel weer snel opslaan. Maarja dan dan begint de riedel met configureren van telefoon, myRenault, de radiozenders etc.

Je moet er wat voor over hebben laten we maar zeggen.

Ander ding;
Ik had best vaak dat met snelladen niet volledig de capaciteit van de auto/paal werd benut. In Nederland reis ik veel voor m'n werk en ken al m'n klanten en weet dus ook waar ik moet/kan snelladen. Nooit heb ik de navi aan. Welnu, zonder in te stellen dat je wil gaan snellladen zal de auto niet het maximale eruit halen. Ik had hier op het forum wisselende reacties gelezen maar de werkplaatschef bevestigd dat je ongeveer 15min van te voren het moet instellen in de navi en hij dan er voor zorgt dat de accu de juiste tempratuur heeft.

Ik merkte in Frankrijk dat b.v. de laadpunten van de McDonalds niet in de Google Maps in de auto staan daarvan zei hij dat ik een filter qua laadcapaciteit moet aanpassen. Dat moet ik nog maar even uitzoeken hoe dat precies zit.

Anyways m'n Renault is weer up to date en ik kan weer rijden!
Nou gisteren na de werkplaatsafspraak weer de auto meegenomen. Het zou opgelost moeten zijn. Ware het niet dat ik vanmorgen inparkeerde en hij dus geen geluidssignaal gaf bij het inparkeren....helaas pindakaas.....

The sky is the limit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
MaSw85 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:15:
Voor de Tweakers die de Dashcam app al draaien en voordat ik een nieuwe USB-C memorystick bestel:

Ik vind het redelijk basic en eigenlijk meh.. hij record niet automatisch (je moet handmatig op save klikken en dan slaat hij de laatste 30 seconden op) en het beeld is vrij ruk om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphbaas
MaSw85 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:15:

Ik heb gisteren een USBC-USBA adaptertje gepakt dat ik had liggen en deze in de auto geklikt.
De dascam cam app heb ik toen gestart en wat instellingen aangepast.
Camera's selecteren (voor achter links rechts)
De duration van opnames aangepast.

Het werkt opzich wel, maar:
Je moet handmatig op recording drukken, dan slaat het de laatse 30 sec (of wat je hebt opgenomen) op.
Dat is redelijk stom.

Je wilt opnames hebben van als er iets is gebeurd,,, aangereden of vandalisme of whatever.
Ideaal zou zijn....
Automatisch opnemen. En als het kaartje vol is, de oudste video verwijderen etc.

Ik overweeg om mijn Xiaomi Dashcam (voor en achter) te monteren in de auto.
Die ging automatisch opnemen en nam extra gegevens op (GPS positie, snelheid etc).

Ik hoop dat ze een update uitbrengen met deze functies, want voor nu is het uitermate kaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0nn3
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-08 13:09
EasyJet schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:16:
[...]

Nou gisteren na de werkplaatsafspraak weer de auto meegenomen. Het zou opgelost moeten zijn. Ware het niet dat ik vanmorgen inparkeerde en hij dus geen geluidssignaal gaf bij het inparkeren....helaas pindakaas.....
Ik heb tijdens de vakantie mijn aanhangwagen vaak gekoppeld en ontkoppeld en daarbij ook problemen gehad met de parkeersensoren. Maar die waren op een gegeven moment ook weer opgelost. Ik kan het voorlopig niet testen, maar ik had het idee dat het afkoppelen terwijl de auto aan staat ervoor zorgt dat het systeem de sensoren weer netjes aanzet. Ik kan me niet herinneren dat iemand deze tip eerder heeft gegeven op dit forum. Kan geen kwaad om het eens te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
J0nn3 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:56:
[...]

Ik heb tijdens de vakantie mijn aanhangwagen vaak gekoppeld en ontkoppeld en daarbij ook problemen gehad met de parkeersensoren. Maar die waren op een gegeven moment ook weer opgelost. Ik kan het voorlopig niet testen, maar ik had het idee dat het afkoppelen terwijl de auto aan staat ervoor zorgt dat het systeem de sensoren weer netjes aanzet. Ik kan me niet herinneren dat iemand deze tip eerder heeft gegeven op dit forum. Kan geen kwaad om het eens te proberen...
Thanks voor je suggestie. Ga ik vanavond zeker even proberen. Nieuwe afspraak met de werkplaats staat in ieder geval. Het is wel zodat ik met name m'n fietsenrek altijd eraf haal/erop doe als de auto uit staat. Misschien is het wel dé oplossing _/-\o_

The sky is the limit

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste