a3konijn schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:45:- En ik dacht dat ik niet meer kon wisselen van profile (eco / comfort / sport / perso), maar daarvoor moet je initieel dus 2 keer drukken.
- Het geluid doet het soms niet. (Radio, Navigatie etc.). De enige manier om dat op te lossen lijkt het opnieuw starten van de auto te zijn. Puur het systeem herstarten door de aan/uit knop langer ingedrukt te houden tijdens het rijden werkte niet. Ik heb dit nog niet eerder hier gelezen. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
- De app is eigenlijk amper bruikbaar zoals hier wel meer al geschreven is. Meestal doet hij het, maar regelmatig ook niet.
Ik rijd weliswaar geen Scenic maar had een Megane E Tech en nu rijd ik een Alpine A290, de naam mag dan anders zijn maar tis gewoon op basis van Renault. Bepaalde zaken zijn ook gewoon precies hetzelfde, zowel in de Megane, de Alpine en de Scenic.
Heb er, zoals je bovenstaand ziet in de quote, 3 punten uitgehaald;
Dat wisselen van modus was volgens mij altijd al zo op die manier, ben alleen niet zo zeker van mijn zaak bij de Megane maar daar wisselde ik amper van modus, reed altijd in Comfort, in het begin in de Eco-stand.
Maar ook bij de Alpine, waar ik wat vaker wissel van modus

, is het zo dat ik eerst de knop voor wijzigen van rij-modus moet indrukken om te 'activeren' en vervolgens moet indrukken om te switchen van modussen. Ik weet eerlijk gezegd niet beter.
Dat geluid het soms niet doet had ik wel eens bij de Megane, en zo ook in de Alpine. Dan ga ik naar muziek modus (de muziek nootjes), ga naar favorieten, klik 1 van mijn favoriete zenders aan.... et voila, we hebben weer geluid. Een quirk waar ik mijn schouders verder bij ophaal.
Bij mij is het andersom met de app, werkt altijd wel op een enkele uitzondering na, echt zelden dat er wat aan de hand is. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik de app niet zo vaak gebruik, het is om de laadstatus te checken, of de laadgeschiedenis even na te gaan. Maar als ik de app 'nodig' heb werkt het in 99,99% van de gevallen.