Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 19:55
WackoH schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:01:
Maar ik wil, als het even kan, niet nog meer data-melkkoe van een te groot en machtig Amerikaans bedrijf zijn.
Want? Het gemak wat je er dus van hebt weegt dus niet op tegen het feit dat ze van jou data 10 miljoen miljard rijker worden? Meine Güte.

Mijn vraag platgeslagen:
  • Kan ik bij een Scenic met Evolution met "pack navigation & comfort" de laadstatus van de rij-accu via een app zien?
Ja, blijkbaar wel;
Henkvdbroek schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:41:
Ik heb inmiddels ook een Scenic mogen bestellen. "Helaas" mogen wij alleen de EV60 in Evolution uitvoering. Wel krijgen we standaard het navigation pakket. Volgens de foto in de configuratie tool zit daar het grote scherm bij, maar de tekst heeft het over het kleine scherm. De dealer verwijst alleen naar de tekst, maar dat lijkt me 800 euro wat veel voor alleen een draadloze oplader en geïntegreerde google? Iemand hier ervaringen mee?
Henkvdbroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:04:
Ik heb mijn scenic net opgehaald maar kan in de app alleen de actuele status lading zien. Ik kan verder geen programma’s instellen, op afstand toeteren, etc. Kan dit liggen aan server problemen?
Henkvdbroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:23:
Dank je wel. Ik nam aan dat het zou werken aangezien ik wel de locatie kan zien en het accu percentage. Even afwachten dus.
Henkvdbroek schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:02:

Bijna 72 uur na ophalen en nog steeds geen verbinding;

[Afbeelding]

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
We hebben deze gebruiker na deze laatste post niet meer gezien in dit topic maar ik ga er vanuit dat de boel nu wel werkt (de app wil de eerste dagen nog wel eens lastig te verbinden zijn met de wagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 16:42
Zjanzjak schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:59:
[...]
Want? Het gemak wat je er dus van hebt weegt dus niet op tegen het feit dat ze van jou data 10 miljoen miljard rijker worden? Meine Güte.
Wat is dit nu weer voor een rare reactie... Is afzeiken in dit topic normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:26
Ik vind het een rare gok om eerlijk te zijn. Je navigatie kan bijvoorbeeld ook in het scherm voor je gezet worden waarbij je het grote scherm vrij houdt voor bijvoorbeeld Spotify. Ik zou niet zonder willen persoonlijk. En als de auto niet goed voorverwarmt omdat je niet de ingebouwde navigatie gebruikt, heb je echt een probleem met snel laden. De auto moet weten waar je heen gaat, niet je telefoon.

Ondertussen kun je je afvragen welke apps je verder dan gebruikt. En wat die met je data doen. ABRP, alle websites, Spotify, Apple Maps? Laadpas apps? Of gebruik je een papieren kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door jeffrey-nl op 21-05-2025 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 13:41
Ik geloof direct dat dat Google gebeuren helemaal top werkt. Maar ik wil, als het even kan, niet nog meer data-melkkoe van een te groot en machtig Amerikaans bedrijf zijn.

Mijn vraag platgeslagen:
  • Kan ik bij een Scenic met Evolution met "pack navigation & comfort" de laadstatus van de rij-accu via een app zien?
Dit pack heeft namelijk enerzijds OpenR link, maar anderzijds geen "Pack remote Services: 5 jaar kostenloze connectiviteit via de gratis My Renault app" die in de prijslijst bij de techno uitvoering staat.

Reden:
- Soms gaat een laadsessie (zowel AC als DC) fout. Het is superirritant wanneer blijkt dat de auto niet is geladen, terwijl je daar wel op rekent (gebeurde afgelopen maandag nog).
- Met de huidige hoge kleeftarieven (bv. 3 Euro per uur (!) bij Allego) wil ik de auto weghalen als die vol is. Of bij visitie vertrekken als de auto vol is. Bij (dubbele) laadpunten hangt de laadsnelheid regelmatig af van of er 1 of 2 auto's staan te laten. Op tijd werkt dan niet.

PS: De dealer weet het ook niet (denkt van wel omdat het in de Megane wel zo is...) want ze hebben deze uitvoering sinds de update van de prijslijst in april ook nog niet gezien. Navragen bij de importeur schijnt wel twee weken te kunnen duren. :F
Ik rij een evolution. Dit waren voorheen twee losse staande pakketten die nu samengevoegd lijkt te zijn. Ik kan inderdaad gewoon via de app verbinden met de auto dus het lijkt me sterk als dat nu niet meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-06 00:06
Vraag is iemand al eens een keer bij 0% accu of daaronder geweest? Hoe reageert de scenic dan?
Ik lees dit in het AD

Zo ver kun je nog rijden wanneer de accu van een elektrische auto compleet leeg is - en dit gebeurt er
Wat gebeurt er eigenlijk wanneer je doorrijdt als de accu van een elektrische auto 0 procent aangeeft? Een test met zes elektrische auto’s levert verrassende resultaten op.

‘Range anxiety’ oftewel ‘actieradiusangst’ is nog steeds een van de grootste zorgen van potentiële kopers van elektrische auto’s. In principe zou het voor moderne elektrische auto’s geen probleem meer moeten zijn om op tijd een laadstation te bereiken. Enerzijds omdat de laadinfrastructuur tegenwoordig over het algemeen goed ontwikkeld is, anderzijds omdat de actieradius van elektrische auto’s toeneemt en de software doorgaans tijdig waarschuwt en automatisch de weg wijst naar het dichtstbijzijnde laadstation.

Maar wat als je om een ​​of andere reden geen laadpunt kunt vinden? Technologietijdschrift c’t onderzocht in samenwerking met experts van de Adac wat er gebeurt als elektrische auto’s volledig leegrijden. Aan de vergelijking namen zes elektrische modellen deel. Wanneer wordt er een waarschuwing gegeven? Wanneer worden de prestaties ingeperkt? En: kun je doorrijden als het display 0 procent aangeeft?

De proefopstelling: zes elektrische auto’s vergeleken
Met een batterijniveau van 20 procent reden de testers met een snelheid van 100 km/u. Op dit batterijniveau lieten de testauto’s nog de volgende resterende actieradiussen zien:

Tesla Model Y: 95 km
BYD-Seal: 85 km
VW ID.3: 84 km
Nio EL6: 75 km
Kia EV6: 70 km
Volvo EX40: 60 km

Bij 20 procent: nog voldoende reserves beschikbaar
Een accuniveau van 20 procent leidde bij geen van de voertuigen tot merkbare beperkingen: noch de airconditioning, noch de acceleratie werden beperkt. In geen van de testauto’s verschenen ernstige waarschuwingsberichten. Bij twee modellen lichtte bij dit batterijniveau alleen het batterijsymbool oranje op.

Vanaf 10 procent wordt het anders
Vervolgens verschenen er duidelijke waarschuwingsberichten in de testauto’s zodra het batterijniveau 10 procent bereikte, waarbij het batterijsymbool in de meeste gevallen rood kleurde. Bij een aantal voertuigen werd het vermogen ook verminderd. Toch was er volgens de testers bij een snelheid van 100 km/u bij geen enkele auto sprake van een merkbare vermogensafname. Het goede nieuws: zelfs met minder dan 10 procent acculading is 100 km/u geen probleem en op provinciale wegen ben je daarmee dus geen gevaar voor het overige verkeer.

Wat gebeurt er bij 5 procent en minder?
Vanaf 5 procent is bij de eerste testauto’s een vermogensafname merkbaar. Maar wat als het batterijniveau 0 procent is? In de Kia verschijnt bijvoorbeeld een schildpadsymbool op het display, samen met de melding ‘Motorvermogen beperkt’. Desondanks kunnen alle voertuigen nog ongeveer 10 kilometer met een snelheid van 100 km/u doorrijden.

Sommige auto’s tonen tijdens hun zwanenzang een schildpadje, andere tonen een P, als waarschuwing dat de auto geparkeerd moet worden, al dan niet in combinatie met het tonen van het getal 30, wat vanaf dan de maximumsnelheid is. Vervolgens beperkten de auto’s geleidelijk het vermogen, waardoor de snelheid steeds verder afneemt en de bestuurder gedwongen is een veilige parkeerplek te zoeken.

Wielen blokkeren als accu leeg is
En dan beginnen de problemen, want zodra een elektrische auto is uitgevallen, kan deze alleen maar worden afgesleept - of ter plekke worden opgeladen door een mobiele laadinstallatie. Even van de weg afduwen, of naar een laadstation in de buurt is onmogelijk, laat staan dat de auto kan worden versleept. De wielen blokkeren compleet en dus is het zaak direct de veiligst mogelijke parkeerplek te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
Dat stemt al weer meer gerust.

Zoals ik de Duitse prijslijst lees, zijn het daar nog wel aparte pakketten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/affAFUn8gcbCXZl_HBOqQHBN7WI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jQzcrugbuFk7k9FazbGqUmAC.png?f=user_large
Nog ene bevestiging dat het navigatie pakket daar de Google integratie geeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dc4mpK9QkmOZc2xPaOy2TTYR690=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/78UiBqOhYTCeZIFPTCZypqEH.png?f=user_large
Terwijl 'Connected services' blijkbaar ook op Evolution standaard is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xXEV0kWDocZTkuVM_FrZCZ8Y-lg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/L7Nrh7kEJrQPAjT5NxeMCG2x.png?f=user_large
Ook in het overzicht van de uitrusting van de Evolution staan hier de connected services
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kS5UbKs0blAq4cs_d1Ra-Gm2kmE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p2XVXwKZOrFnD4GitkOCiRgp.png?f=user_large

En tenslotte is er nog een hele pagina aan de Connected Services gewijd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBV3SlllKKSrhTUGIaDfFYMny3U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/baP71C5J5tfUAgwfPtHMklo6.png?f=user_large
Dan zou iedere Scenic dus die connected services hebben.

In de Nederlandse prijslijs staat wel expliciet dat Pack navigation nodig is om de accu te preconditioneren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdYTDASiRD5L37nf-W2G3T9PPl8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/o9Cv70vN0kZuKo9lq2dOG4ip.png?f=user_large
Dit staat dan weer niet in de Duitse prijslijst genoemd

Afgezien van dat laatste punt is Duitse prijslijst zo veel duidelijker (en 19 ipv 11 pagina's) dan de Nederlandse! Maar ja, geen garantie dat alles wat daar staat ook voor Nederlandse modellen geldt, toch?

Ik ben nog even bij de dealer langsgegaan.
Als ik de stoel in de Scenic met 20" display helemaal naar achteren zet en het stuur ook, kan m'n knie net onder het plateau door. Maar kom nauwelijks bij het scherm en de knoppen.
Hij had geen auto met 9" display, maar een Renault 5 komt vermoedelijk meest in de buurt. Daar was genoeg vrije ruimte onder het display.
Het gaat me niet om het geld, maar om zitcomfort; ik zou een meerprijs voor een kleiner scherm over hebben.

Volgens de dealer bestaat er overigens helemaal gaan 'Pack Connected Servies' die in de Nederlandse prijslijst staat. Verder ging hij er van uit dat connected services wel op de Evolution zouden zitten, maar kon dat niet garanderen.
V2L leek me ook een handige optie. Die is gewoon aan te vinken, maar volgens hem is het maar afwachten of het echt wordt vrijgegeven want misschien mag het niet van de belastingdienst (laden op het werk en dan thuis voor huis stroom gebruiken = loon in natura).

Wel een raar gevoel om iets te bestellen van >40 KEuro en af te moeten wachten of iets het nu wel en niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
jeffrey-nl schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:48:
Ik vind het een rare gok om eerlijk te zijn. Je navigatie kan bijvoorbeeld ook in het scherm voor je gezet worden waarbij je het grote scherm vrij houdt voor bijvoorbeeld Spotify. Ik zou niet zonder willen persoonlijk.
Ik wil niet gokken, daarom vraag ik het hier en bij de dealer.
Ik heb u een eGolf met een 'digital cockpit' (geen klassieke tellers maar een scherm) en een 9.2" display voor infotainment. Dat betekent dat ik de navigatie in detail voor me kan zien, en een overzicht rechts. Ook heeft 'ie Apple carplay en Android auto voor apps. Ik zou niet weten wat ik met een 20" scherm voor bv. Spotify moet. Ik ben tenslotte aan het autorijden, niet aan het browsen.
En als de auto niet goed voorverwarmt omdat je niet de ingebouwde navigatie gebruikt, heb je echt een probleem met snel laden. De auto moet weten waar je heen gaat, niet je telefoon.
Dat komt goed met Pack navigation.
Ondertussen kun je je afvragen welke apps je verder dan gebruikt. En wat die met je data doen. ABRP, alle websites, Spotify, Apple Maps? Laadpas apps? Of gebruik je een papieren kaart.
Het leven is niet zwart-wit.
Het feit dat ik niet meer data wil delen dan mij nodig lijkt (waarom word ik hier zo op aangevallen; doe ik bij jullie toch ook niet) betekent niet dat ik niets deel. Ik heb ook Gmail (al 20 jaar) en zoek met Google. Natuurlijk snap ik dat die gratis service ergens van betaald moet worden, maar Google verdient ruim voldoende, dus kan wel wat minder.
Als het even kan gebruik ik DuckDuckGo en zet een antitracking tool aan. Daarnaast betaal ik met een pinpas en niet met m'n telefoon, en geef apps niet meer toestemming dan strikt genomen noodzakelijk is.

Dit zijn mijn keuzes als individu. Het raakt jullie niet en ik heb niet om jullie mening gevraagd, dus waar bemoei je je mee. Natuurlijk mogen jullie je eigen mening hebben maar ik zit er niet op te wachten om hier de les te worden gelezen.

;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeffrey-nl
Ik was je kwijt na “pack navigation”. Ik snap echt niks van je Big Tech niet sponsoren opmerking als je dit pakket koopt met Google Maps. Wat schiet je daar mee op dan? Je gaat dan navigeren met Google, krijgt de play store en Google assistant of mis ik iets. Je geeft letterlijk 800 euro aan Renault en Google. Voor een perfect en heerlijk werkend systeem overigens ;-)

Over snel laden gesproken. Ik heb vandaag voor het eerst bij Ionity gestaan. Kwam aan met 25% batterij en in 13 minuten zat ik op 50%. 141kW is het hoogste wat ik zag en de curve was mooi en bleef lang hoog. Ik heb gewoon Ionity als tussenstop gezet en een eindbestemming en de rit naar Ionity was ongeveer 45 minuten. Het verbruik van de auto was wel hoger dan normaal, vermoedelijk door het verwarmen van de batterij want het was koud buiten met 8-9 graden.

Mooi ook dat je bij Mobilize voor 5 euro per maand een laadpas abo hebt en dan voor 39 cent per kWh bij Ionity kan laden. Dat zijn straatpaal prijzen en helemaal top voor mijn aankomende vakantie van 1500km retour.

[ Voor 73% gewijzigd door jeffrey-nl op 21-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:04
[b]WackoH in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"WackoH schreef

[...]

Het leven is niet zwart-wit.
Het feit dat ik niet meer data wil delen dan mij nodig lijkt (waarom word ik hier zo op aangevallen; doe ik bij jullie toch ook niet) betekent niet dat ik niets deel. Ik heb ook Gmail (al 20 jaar) en zoek met Google. Natuurlijk snap ik dat die gratis service ergens van betaald moet worden, maar Google verdient ruim voldoende, dus kan wel wat minder.
Als het even kan gebruik ik DuckDuckGo en zet een antitracking tool aan. Daarnaast betaal ik met een pinpas en niet met m'n telefoon, en geef apps niet meer toestemming dan strikt genomen noodzakelijk is.

Dit zijn mijn keuzes als individu. Het raakt jullie niet en ik heb niet om jullie mening gevraagd, dus waar bemoei je je mee. Natuurlijk mogen jullie je eigen mening hebben maar ik zit er niet op te wachten om hier de les te worden gelezen.

;w
Ik denk dat er geen byte minder data verzonden wordt naar Renault en Google alleen omdat je het kleinere scherm hebt gekozen. Verder begrijp ik je standpunt volledig en ik heb me ook afgevraagd of ik wel voor Renault met Google services zo geïntegreerd moest kiezen, maar heb het uiteindelijk toch gedaan. Bij andere merken is het niet veel beter ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-06 23:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XmjsKLVr6lI-DMxqAhKo8euOyAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjFktWqtCog6gxQyb3IiRssM.jpg?f=fotoalbum_large
Enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken na die update is dat de navigatierichting nu ook getoond wordt in dit scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
WackoH schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:06:
Wat is dit nu weer voor een rare reactie... Is afzeiken in dit topic normaal?
Dat jij dit zo interpreteert zegt meer over jou dan over mij. :)
Maar goed, je vraag is inmiddels wel beantwoord als ik de reacties hierboven zo lees, plus mijn antwoord.
Kom je vast een eind mee, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

Japie.G

Colour Classic

Mijn update probleem is nog altijd niet opgelost, ondanks meerdere werkplaatsbezoeken, herprogrammeringen en weet ik wat. Zero updates gehad.. En daarbij is nu het infotainment scherm uitgevallen en niet meer tot leven te krijgen middels de bekende reset methodes. Weet iemand zo welke zekering ik moet trekken voor een echt harde reset? Kan ik dat nog proberen.

Begin er wel een beetje zat van te worden -O-

Verder echt een top auto, maar de manier waarop (luxe)problemen gehandled worden staat me inmiddels wel tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door Japie.G op 22-05-2025 08:45 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:04
Ik geloof direct dat dat Google gebeuren helemaal top werkt. Maar ik wil, als het even kan, niet nog meer data-melkkoe van een te groot en machtig Amerikaans bedrijf zijn.
Ik heb m'n account niet gekoppeld. Het werkt alsnog feilloos!

The sky is the limit

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:24
De one pedal update komt eraan volgens de Renault nieuwsbrief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wy9lCMCXTTqVcxftGksAvCZ9OCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qm6kbsYUOwxRCH45NIYLzmc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

B R M schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:52:
[Afbeelding]
Enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken na die update is dat de navigatierichting nu ook getoond wordt in dit scherm.
Mijn navi info ziet er heel anders uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yqk6fqCLQ13PaM1tJEsKaV-Uio0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c3N1FAuHsSG1Ma6pmisRRci.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-06 13:20
Appie_1988 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:50:
De one pedal update komt eraan volgens de Renault nieuwsbrief:
[Afbeelding]
Fijn! Ik heb 3 juni een afspraak bij de dealer voor het eerste periodieke onderhoud en had al gevraagd of ze de OPD update ook direct willen doen. Ben benieuwd of het dan kan.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmeijer
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Vandaag de auto voor onderhoud gehad. Update was nog niks over bekend bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1988
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:24
Mijn auto heeft vorige week voor het eerst onderhoud gehad. Heeft toen de openR link 3.3 usb update gehad. Geen idee overigens wat er met die update verandert is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dendrowen
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07:49
Hebben anderen ook het probleem (en misschien zelfs een oplossing) dat de muziek via spotify/yt niet verder speelt als de auto aan gaat? Ik moet altijd de muziek zelf weer starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petsce
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-06 22:10
Wat zitpositie betreft:

Ik had met mn rechterknie hetzelfde probleem om tegen het plateautje aan te leunen/stoten. Ik vond dit na verloop van tijd niet fijn. Uiteindelijk kwam ik erachter dat, naast het naar achteren plaatsen van de stoel, om ook de hoogte van de stoel aan te passen een effect heeft. Door de hoogte te veranderen schijnt de stoel ook ietsjes meer naar achteren, indien omlaag, of juist naar voren indien omhoog te gaan. Ik heb na bijna een jaar, niet te geloven, uiteindelijk de juiste positie gevonden om, en niet mijn rechterknie te stoten, die ik graag naar rechts laat hangen en tegelijkertijd komt mijn linkerarm zo op de juiste hoogte om die te laten rusten op de armsteun van de portier. Gelukkig is de juiste zithouding daardoor echt opgelost. Ik zou zeggen probeer het uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinL6
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:43
Dendrowen schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:19:
Hebben anderen ook het probleem (en misschien zelfs een oplossing) dat de muziek via spotify/yt niet verder speelt als de auto aan gaat? Ik moet altijd de muziek zelf weer starten.
Ja! Heel vervelend. Radio & CarPlay hervatten gewoon, maar Spotify niet. Mocht iemand het antwoord hebben, hoor ik het ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_PKY
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06 13:54
robinL6 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Ja! Heel vervelend. Radio & CarPlay hervatten gewoon, maar Spotify niet. Mocht iemand het antwoord hebben, hoor ik het ook graag :)
Gebruik je data via je Orange account of gebruik je hotspot van je telefoon? Bij dat laatste ervaar ik het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Will_PKY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Gebruik je data via je Orange account of gebruik je hotspot van je telefoon? Bij dat laatste ervaar ik het zelfde probleem.
Ik heb het probleem via de auto zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_PKY
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-06 13:54
Dendrowen schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Ik heb het probleem via de auto zelf
Ja maar de verbinding van je auto met Spotify gaat toch op 1 van deze 2 manieren?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Will_PKY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:46:
[...]

Ja maar de verbinding van je auto met Spotify gaat toch op 1 van deze 2 manieren?!?!
Ja, via het netwerk van de auto zelf. Dus dat zal die Orange wel zijn want ik verbind hem niet met de hotspot van mijn telefoon. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-06 00:06
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat de maximale snelheid en rotondes niet getoond worden? Sinds ongeveer 1 week. Dealer gebeld, zou volgens hem met google update te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

robinL6 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik Google Music, maar daarbij hetzelfde, als ik instap moet ik zelf op 'play' drukken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:34
Weet iemand of de 12" schermen van de Megane E-tech en de Scenic E-tech exact dezelfde vorm en afmetingen hebben?

Ik heb een Brotect Screen Protector HD-Clear gekocht voor m'n Scenic, maar die stond wel gelabeld als Megane. Het lijkt toch niet 100% passend te zijn en heel erg zichtbaar :-(

Ik had voor deze Brotect gekozen omdat ik er ook zo een had in m'n Volvo en dat hielp heel goed tegen vingerafdrukken.

Zijn er hier ervaringen met andere screenprotectors voor het Scenic 12" scherm die goed helpen tegen vingerafdrukken en goed passen en weinig zichtbaar zijn? De hardheid/krasbestendigheid vind ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Fredericm schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:55:
Vraag is iemand al eens een keer bij 0% accu of daaronder geweest? Hoe reageert de scenic dan?
Ik had in December een keer 0%, moest nog een km of 10 naar mijn werk maar kan mij niks bijzonders herinneren. Rij standaard Eco, zag geen schilpad in scherm, wel werd het % rood in plaats van geel.

Kon m helaas niet volladen daarna, moest na bijna 4 uur weer weg. Wilde eigenlijk graag weten hoeveel erin zou gaan.

Edit - hij bleef op nul staan, geen negatieve getallen gezien :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fasthook op 23-05-2025 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinL6
Will_PKY schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:40:
[...]

Ik gebruik standaard de hotspot van mijn telefoon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fasthook
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:59
Net de volgende informatie van de dealer ingezien:

Scenic E-Tech electric
Alle uitvoeringen van de Scenic met de paddles achter het stuur kunnen one-pedal-drive krijgen. Dat
zijn de Techno, Esprit Alpine en Iconic uitvoeringen (de Evolution heeft geen paddles). Dezelfde
planning als Megane:

Alle productie → Blauwe OTS met campagne start in juni
Productie vanaf 18-11-2024 → Over-the-air, campagne start in juni

Let op, de planning voor OTS campagne is nog niet definitief. Een normale OTS mededeling zal worden
gepubliceerd als de planning bekend is. De exacte planning voor over-the-air update volgt ook

'Blauwe OTS' is kennelijk iets wat bij de dealer moet gebeuren, tijdens onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoGek
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 12:45
Ik heb net te horen gekregen van het lease bedrijf dat mijn bestelling van de iconic my24 niet meer uitgevoerd kan worden..

Helaas...

Nu kom ik wel over 19"of 20" velgen, 9 of 12 speakers etc.. heen. geen 22kw is wel een teleurstelling en de armsteunen zijn ook niet meer in de lichte versie beschikbaar.
Hij is wel goedkoper geworden.. dat dan weer wel :-)
Het is mij nog niet duidelijk wat er met de stoelen gaat gebeuren. Het lijken toch echt andere stoelen in de MY25 iconic.

Heeft iemand een idee of er verschil is tussen de oude en de nieuw stoel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

bonyuri

Investigator!

Als ik de afbeeldingen bekijk, dan krijg je in de Iconic volgens mij gewoon dezelfde stoelen als er op dit moment in the Esprit Alpine zitten, maar dan met een andere bekleding.
Nu dus ook met elektrische verstelling aan zowel de bestuurder als de passagier. Win-win denk ik zo :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoGek
bonyuri schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:59:
Als ik de afbeeldingen bekijk, dan krijg je in de Iconic volgens mij gewoon dezelfde stoelen als er op dit moment in the Esprit Alpine zitten, maar dan met een andere bekleding.
Nu dus ook met elektrische verstelling aan zowel de bestuurder als de passagier. Win-win denk ik zo :)
Is de stoel van de Esprit Alpine een win ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Nu online

bonyuri

Investigator!

Ik vind van wel. Betere zijdelingse ondersteuning (naar mijn idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Mijn Renault Scenic Iconic is ook besteld! Deze week besteld, geplande aflevering week 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommi4444
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
6 maanden levertermijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaddyPils
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12:45
Mag hopen dat het week 36 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Er staat echt week 46. Ik zal een update plaatsen als ik wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnabben
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06:06
Ik had een Techno met alle opties in bestelling, kon ook niet geleverd worden. Alternatief was een Techno zonder elektrische stoel, of een Alpine, maar die vind ik niet mooi. Heb nu een Iconic MY24 (voorraad model) besteld, wordt over 2 weken afgeleverd. Komt wel goed uit, want de huidige auto zit al over zijn kilometers...

Ietsje duurder per maand, maar vergeleken met de prijzen die ze nu rekenen nog steeds goedkoop. De private lease prijzen zijn sinds maart een stuk hoger geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinL6
Morgen ga ik voor het eerst met de scenic een ver stuk rijden (noord Italië met overnachting in zuid Duitsland). Nu merk ik dat ik toch wel wat range anxiety voel, ondanks dat ik goed voorbereid ben.
Hebben jullie wellicht nog laatste tips/suggesties? Een prettige stop met grote speeltuin zou ook geen overbodige luxe zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
robinL6 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:05:
Morgen ga ik voor het eerst met de scenic een ver stuk rijden (noord Italië met overnachting in zuid Duitsland). Nu merk ik dat ik toch wel wat range anxiety voel, ondanks dat ik goed voorbereid ben.
Hebben jullie wellicht nog laatste tips/suggesties? Een prettige stop met grote speeltuin zou ook geen overbodige luxe zijn :)
Dat kan je beter hier vragen --> Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

En als je even zoekt in dat topic kom je al hele waardevolle tips tegen.

Range anxiety richting Italië is zo 2020. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
robinL6 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:05:
Tot nu toe nog niet een dergelijke rit gemaakt met mijn EV maar met de benzineauto op vakantie bereid ik ook de stops goed voor ivm jong kind.
Ik schat dan in hoever ik ongeveer wil rijden en ga dan met Google Maps (satelliet view) de omgeving afspeuren. Speeltuinen herken je meestal wel goed. Ik vind het ook niet erg als het niet direct naast de snelweg is maar een paar minuten omrijden voor een goede stop moet kunnen. Zo ben ik al eens in het 'Parc de Merl' beland in Luxemburg, wat echt een superleuk gratis publiek park is en je ook kan laden (22kw lader op het parkeerterrein van het park, Aral pulse 300kw lader 800 meter lopen).
Ik wil best helpen maar Zuid Duitsland en Noord Italie zijn nogal groot, en de route is nogal anders als je in het oosten of westen moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door zjeeraar84 op 28-05-2025 10:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46

Japie.G

Colour Classic

Heb verschillende manieren geprobeerd afgelopen jaren met megane 60kwh en scenic 60kwh. Het blijft erg persoonlijk. Ik rij ook met kleine kinderen en voor mij werkt deze strategie het fijnst.

- Stints tijden van tussen de 150 en 180 kilometer.
- Laadplekken van te voren uitzoeken en googlen voor foto's reviews. Ikzelf vind tesla en ionity richting die kant het fijnst.
- Als ik bij een lader sta plug ik in, en voer vervolgens de volgende (lader)bestemming in in Google Maps. Hij gaat dan mekkeren dat je te weinig batterij hebt en dus laadstops toevoegen. Prima, accepteren. Als de route er in staat haal ik de tussenstops die google zelf bedacht heeft er weer uit. Dan staat mijn aankomstpercentage bijvoorbeeld op -40 procent.
- Terwijl de lader aan het laden is zie ik het aankomst percentage oplopen. Ik wacht tot het aankomstpercentage op +10 / +15 procent staat en dan ga ik weer op pad.

Op deze manier kom je altijd 'relatief' laag in SoC aan bij de lader en maak je dus lang gebruik van de snelle laadcurve. Echter vaak is de laadtijd benodigd om naar +10/+15pct te komen korter dan de tijd die we op de stop nodig hebben om kinderen naar toilet te brengen, wat te eten drinken en een korte benen strek. Toch bevalt me die zo prima.

Maar wat ik al zei, zeer persoonlijk.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13:06
Japie.G schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:32:
Heb verschillende manieren geprobeerd afgelopen jaren met megane 60kwh en scenic 60kwh. Het blijft erg persoonlijk. Ik rij ook met kleine kinderen en voor mij werkt deze strategie het fijnst.

- Stints tijden van tussen de 150 en 180 kilometer.
- Laadplekken van te voren uitzoeken en googlen voor foto's reviews. Ikzelf vind tesla en ionity richting die kant het fijnst.
- Als ik bij een lader sta plug ik in, en voer vervolgens de volgende (lader)bestemming in in Google Maps. Hij gaat dan mekkeren dat je te weinig batterij hebt en dus laadstops toevoegen. Prima, accepteren. Als de route er in staat haal ik de tussenstops die google zelf bedacht heeft er weer uit. Dan staat mijn aankomstpercentage bijvoorbeeld op -40 procent.
- Terwijl de lader aan het laden is zie ik het aankomst percentage oplopen. Ik wacht tot het aankomstpercentage op +10 / +15 procent staat en dan ga ik weer op pad.

Op deze manier kom je altijd 'relatief' laag in SoC aan bij de lader en maak je dus lang gebruik van de snelle laadcurve. Echter vaak is de laadtijd benodigd om naar +10/+15pct te komen korter dan de tijd die we op de stop nodig hebben om kinderen naar toilet te brengen, wat te eten drinken en een korte benen strek. Toch bevalt me die zo prima.

Maar wat ik al zei, zeer persoonlijk.
Ik redeneer net hetzelfde, alleen heb ik de 87kwh, dus mijn 'stints' zijn ietsje langer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 16:02
Afhankelijk van de bestemming stel ik de voorkeur laadmerk(en) in in google maps in de auto. Omdat ik de auto prive rijdt ben ik wat bewuster op de laadkosten.

Bijvoorbeeld: net een trip naar Noord Denemarken gemaakt. In Duitsland voorkeur op ionity gezet, €0,39 kWh (Mobilize). De enige tussenstop die ik handmatig er al in had gezet was Tesla Kolding, fijne shopping mall met 40 laadpunten a €0,29 (Member)

Ingebouwde navi werkt fantastisch, afhankelijk van het land waar ik ben zet ik even de juiste voorkeur laadmerk aan. Dan krijg je altijd wel een passende route, wij hebben aardig flot doorgereden minimaal 130-140 dus moesten ipv 2x laden, 3x laden

Wij ging in 2020 al met een Kia 64kWh naar midden italië zonder enige stress, toen was er nog geen tesla laden voor andere merken.

[ Voor 15% gewijzigd door Appie Heijn op 29-05-2025 15:29 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-06 22:27
Bij de Esprit Alpine heb je nu de keuze voor 'standaard vloerbekleding' (een optie van 150 euro in BE). Krijg je dan gewoon donkergrijze vloerbekleding of die blauwe vloerbekleding? Wil daar wel zeker van zijn want die blauwe vloerbekleding vind ik wat over the top bij de Alpine versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
bartvde1 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:33:
Bij de Esprit Alpine heb je nu de keuze voor 'standaard vloerbekleding' (een optie van 150 euro in BE). Krijg je dan gewoon donkergrijze vloerbekleding of die blauwe vloerbekleding? Wil daar wel zeker van zijn want die blauwe vloerbekleding vind ik wat over the top bij de Alpine versie.
Zoals ik het begrijp, is de Esprit Alpine nu in grijze vloerbekleding en wil je blauwe dan is dit de optie. In FR trouwens een optie van 0 euro. Wat ik nu wel jammer vindt is dat je dus het blauw in de deurpanelen hebt en grijze vloerbekleding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvde1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-06 22:27
TaxiGilbert schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Zoals ik het begrijp, is de Esprit Alpine nu in grijze vloerbekleding en wil je blauwe dan is dit de optie. In FR trouwens een optie van 0 euro. Wat ik nu wel jammer vindt is dat je dus het blauw in de deurpanelen hebt en grijze vloerbekleding...
Ok thx voor de verduidelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Nu online

bonyuri

Investigator!

Ik dacht dat Esprit Alpine altijd die blauwe kleur heeft op de vloer, maar dat er idd grijze matten op liggen (die je theoretisch dus kan verwijderen)
Kan iemand hier met die een Esprit Alpine heeft dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
bonyuri schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:27:
Ik dacht dat Esprit Alpine altijd die blauwe kleur heeft op de vloer, maar dat er idd grijze matten op liggen (die je theoretisch dus kan verwijderen)
Kan iemand hier met die een Esprit Alpine heeft dat bevestigen?
Dat is geheel correct, blauwe vloerbedekking maar er liggen grijze matten op met een scenic labeltje bij mij. Deze zijn daarnaast van een dubieuze kwaliteit, onze scenic heeft in nog geen 5 maanden alweer ruim 14k km ervaring en je ziet duidelijk slijtplekken aan de chauffeur mat. :X

Mijn volgende set worden de alpine matten met de verwachting dat deze van betere kwaliteit zijn net als de premium zwartgrijze matten in de folder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x6j6_05J8W5GmpJsuYt1Gx2tPU8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wpKinXCVGLiX4N4wKgkjefIi.jpg?f=user_large
Deze heb ik dus NIET, dit zijn de premium matten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmTe4BGjd0-xMp03TNzR0oXTucI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OW6oOHdF4laiDiEu7MeauAwn.jpg?f=user_large
Dit zou er wat mij betreft standaard in horen bij aflevering

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez9FHv7A4PzL8WHX3-JteTvT3g8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yH1apGzPY0iaznRhwJez1oh8.jpg?f=user_large
Dit zijn de matten die door renault zelf geleverd kunnen worden.
bron: https://www.renault.nl/el...ult.com%2Fc%2FBACI5%2FANE

Voor 40 euro ,meer heb je hoogstwaarschijnlijk een veel betere kwaliteit dan die ik er nu in heb. En heb je de keuze tussen zwart + scenic of zwart + Esprit Alpine. Ik heb de originele "rubberen" matten ook, deze zijn erg goed bevallen met o.a. de natte maanden en op wintersport.

[ Voor 21% gewijzigd door Appie Heijn op 30-05-2025 13:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaxiGilbert
'Groot onderhoud' gehad, ofwel 1 jaar oud/30k km. Factuur ontvangen met pollenfilter, ruitenvloeistof en check up. 74 euro! Vroeger min 300 euro met de fossiele bolides 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
TaxiGilbert schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:46:
'Groot onderhoud' gehad, ofwel 1 jaar oud/30k km. Factuur ontvangen met pollenfilter, ruitenvloeistof en check up. 74 euro! Vroeger min 300 euro met de fossiele bolides 🙂
Kijk, dat is netjes. Dat is niet bij de dealer? Gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 17-06 23:15
Vloermatten bij Renault zijn altijd bagger. Ik heb in het verleden een megane 2, 3 en 4 gehad. En allemaal binnen 10k KM was de bestuurdersmat al doorgesleten.

Ik heb de huidige mat ook al verstevigd met duct tape aan de onderzijde t.h.v. de slijtage (rechtervoet).

Volgende maand moet de mijne voor de 30k beurt. Maar eens weer nieuwe matten proberen te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
TaxiGilbert schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:46:
Zo begon het ooit ook met mijn vorige auto (Kia), max 100 euri voor een beurt. Echter verzon Kia ineens dat om de 30k de koelvloeistof van de accu vervangen moest worden + flush. Ineens was een beurt >€300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Dendrowen schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:51:
[...]

Kijk, dat is netjes. Dat is niet bij de dealer? Gok ik?
Jawel, een officiële Renault dealer (BE)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:02
De laatste tijd heb ik een vaag probleem met de Bluetooth-verbinding met mijn iPhone. De telefoon verbindt, maar wordt blijkbaar niet meer als telefoon gezien. Als ik word gebeld, dan gaat dan ook niet meer via de auto.

Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueV96NRYloYZcA0MTSRD9Oue_i8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5NxWXCB80eGNu84sJbd36Dg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9PWSZGMhhbeQRBq1mvEJCealw0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqAVTDZGhwFi6730NzEaOQJL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGOVcWF3EGPf1mVV2_u1gVJRSSs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrMtU98QWfVdP9MDnSWrcbcm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-06 12:03
Safaci schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:36:
De laatste tijd heb ik een vaag probleem met de Bluetooth-verbinding met mijn iPhone. De telefoon verbindt, maar wordt blijkbaar niet meer als telefoon gezien. Als ik word gebeld, dan gaat dan ook niet meer via de auto.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
heb ik ook, niet zo zeer e bluetooth maar meer dat carplay weigert te functioneren.
Draadloos en via usb lighting, weigert hij vaak dienst.

Mijn vermoeden is dat dit gekomen is na de open rlink 3.2.0 update.

ook al eens alle reset, en bluetooth opnieuw ingesteld , helaas zonder echt succes
vooralsnog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
Je kan het type apparaat wijzigen op je telefoon. Bij een iPhone moet dat als volgt: instellingen-> Bluetooth ->klik op het i icoontje bij je auto, Apparaattype. Maak hier van 'autostereo'. Bij Android weet ik het niet maar zal ongeveer hetzelfde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:25

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dit had ik laatst ook, maar dan staat de bluetooth gewoon uit van de auto. Geen idee waarom, want die zet ik zelf nooit uit, maar was toch het geval. Je kan dan wel naar de pagina om dit weer aan te zetten, echter het schuifje omzetten dat hij daadwerkelijk weer aan staat..... moet je voor sitlstaan 8)7
De telefoon pagina toont dan overigens wel dat hij "verbonden" zou moeten zijn. Is dus niet zo, want bluetooth uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:02
djrednas schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:51:
[...]

Dit had ik laatst ook, maar dan staat de bluetooth gewoon uit van de auto. Geen idee waarom, want die zet ik zelf nooit uit, maar was toch het geval. Je kan dan wel naar de pagina om dit weer aan te zetten, echter het schuifje omzetten dat hij daadwerkelijk weer aan staat..... moet je voor sitlstaan 8)7
De telefoon pagina toont dan overigens wel dat hij "verbonden" zou moeten zijn. Is dus niet zo, want bluetooth uit.
In dit geval stond de Bluetooth van de auto wel gewoon aan, maar wat jij beschrijft maak ik ook nog steeds wel eens mee. Dan knalt de Bluetooth eruit of zo en moet ik ergens stoppen om deze weer aan te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Safaci schreef op maandag 2 juni 2025 @ 10:27:

In dit geval stond de Bluetooth van de auto wel gewoon aan, maar wat jij beschrijft maak ik ook nog steeds wel eens mee. Dan knalt de Bluetooth eruit of zo en moet ik ergens stoppen om deze weer aan te zetten. 8)7
Kan beamen dat er plots ineens, zonder aanwijsbare redenen, dingen ineens op 'uit' staan. Ik had het in de Megane E Tech, en laatst in de Alpine A290 ook, waren mijn rechten ineens naar 'Alles weigeren' ipv 'Alles accepteren' gegaan, waardoor de app dus geen verbinding meer kon maken. Het is wel sporadisch, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:31
Ik merk sinds de OpenRlink update naar 3.2.0 dat het geluid soms "raar" doet.
Vooral bij het instappen, dat gaat de radio/dab 1 sec harder en dan weer gewoon.
Maar ook tussendoor dat hij van geluidsniveau veranderd.

Daarnaast @Renault, is het ook mogelijk om de favorieten lijst als "default" te zetten (om de kiezen) etc. ipv de lange lijst. Scheelt weer selecties maken op je scherm.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 12:37
Fasthook schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:05:
Net de volgende informatie van de dealer ingezien:

Scenic E-Tech electric
Alle uitvoeringen van de Scenic met de paddles achter het stuur kunnen one-pedal-drive krijgen. Dat
zijn de Techno, Esprit Alpine en Iconic uitvoeringen (de Evolution heeft geen paddles). Dezelfde
planning als Megane:

Alle productie → Blauwe OTS met campagne start in juni
Productie vanaf 18-11-2024 → Over-the-air, campagne start in juni

Let op, de planning voor OTS campagne is nog niet definitief. Een normale OTS mededeling zal worden
gepubliceerd als de planning bekend is. De exacte planning voor over-the-air update volgt ook

'Blauwe OTS' is kennelijk iets wat bij de dealer moet gebeuren, tijdens onderhoud.
Ok dit verklaart.

Ik ben sinds vorige week maandag ook een trotse eigenaar van een Scenic E-Tech Iconic. In april ergens gelezen dat 1-pedal drive mogelijk zou zijn op modellen met flippers achter het stuur, daarover contact gehad met de dealer. Die beweerde echter dat de software nog niet uit zou zijn.

Het enige jammere aan deze auto vond ik het missen van een 1-pedal mode. Iets wat ik in mn nissan leaf 2019 wel heb. Komende tijd maar eens bellen met de dealer om te kijken of de update al uitgevoerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier zojuist het bericht gehad dat de MY24 niet meer geleverd wordt aan mij (ook al staat de bestelling er al sinds november bij de leasemaatschappij. Vandaag kreeg ik de keuze om voor een MY25 te gaan. Wat ik overigens amper kon vinden is of de solar bay nu standaard was of niet, de website van Renault blijft daar erg vaag over, ze roepen het wel ergens bij de Iconic maar bij de Alpine zegt men er niks over, niet op de pagina, niet bij opties en ook niet op de PDF die je kunt downloaden met standaard specificaties. In het leaseportaal zat het bij de light & sounds optie in (wat de harman kardon optie is). Dus hopelijk heb ik nu wel gewoon een Solar bay. Weet iemand trouwens of er visuele wijzigingen zijn aan de alpine stoelen ten opzichte van de MY25? De dealer gaf aan dat er mogelijk andere stiksels zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Nu online

bonyuri

Investigator!

FaBioTh schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:19:
Hier zojuist het bericht gehad dat de MY24 niet meer geleverd wordt aan mij (ook al staat de bestelling er al sinds november bij de leasemaatschappij. Vandaag kreeg ik de keuze om voor een MY25 te gaan. Wat ik overigens amper kon vinden is of de solar bay nu standaard was of niet, de website van Renault blijft daar erg vaag over, ze roepen het wel ergens bij de Iconic maar bij de Alpine zegt men er niks over, niet op de pagina, niet bij opties en ook niet op de PDF die je kunt downloaden met standaard specificaties. In het leaseportaal zat het bij de light & sounds optie in (wat de harman kardon optie is). Dus hopelijk heb ik nu wel gewoon een Solar bay. Weet iemand trouwens of er visuele wijzigingen zijn aan de alpine stoelen ten opzichte van de MY25? De dealer gaf aan dat er mogelijk andere stiksels zijn
De bestelling staat al sinds november, en je hebt nog steeds geen auto? Ik ga binnenkort ook een bestelling plaatsen, maar maak me nu wel wat druk over levering voor het einde van het jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
bonyuri schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:24:
[...]

De bestelling staat al sinds november, en je hebt nog steeds geen auto? Ik ga binnenkort ook een bestelling plaatsen, maar maak me nu wel wat druk over levering voor het einde van het jaar..
Bij de leasemaatschappij, ik weet niet wanneer daadwerkelijk de dealer de trigger doet. Wat ik wel begreep is dat de MY25 alsnog op de juiste datum geleverd gaat worden (ben benieuwd of dat echt zo is..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
FaBioTh schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:19:
Staat gewoon in de prijslijst? Is een onderdeel van het pakket met de Harman Kardon speakers. Zie: https://cdn.group.renault....asset.pdf/fc4f84f895.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
Stefmeister8 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:53:
[...]

Staat gewoon in de prijslijst? Is een onderdeel van het pakket met de Harman Kardon speakers. Zie: https://cdn.group.renault....asset.pdf/fc4f84f895.pdf
Je hebt helemaal gelijk, ik had hem daar echter niet verwacht denk ik. Maar top! dan gaat het goedkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-06 21:27
TaxiGilbert schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:04:
[...]

Jawel, een officiële Renault dealer (BE)
Volgend jaar maar onderhoud in België uit laten voeren :P Ik was hier in NL bij 30.000 km A+B €238,- incl. BTW kwijt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:28
20 mei een nieuwe aanvraag gedaan bij Athlon vanwege de MY25 update. Een zwarte Alpine long range met alle pakketten. Gister een belletje van de dealer dat ie 18 juni klaarstaat voor me! Yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphbaas
  • Laatst online: 10:30
In wk18 aanvraag gedaan bij Ayvens voor een Iconic.
Toen was de levertijd 18 weken, maar inmiddels is dat 22 weken geworden,

Bij de status bestelinfo staat: leverdatum onbekend.
Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
zjeeraar84 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:22:
Mijn Renault Scenic Iconic is ook besteld! Deze week besteld, geplande aflevering week 46.
Inmiddels heeft de dealer gemeld dat de verwachtte datum week 35 gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brentahoud
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 10:06
Vandaag bij de dealer geweest in verband met twee punten: de airco verspreidt regelmatig een azijnachtige geur, en ik wilde navraag doen over de beschikbaarheid van One Pedal Drive. Wellicht interessant om hier te delen, aangezien dit onderwerp al eerder in dit topic is besproken:

De dealer gaf aan dat de One Pedal Drive voor Renault Scenic-modellen die vanaf november 2024 zijn geproduceerd, via een over-the-air (OTA) update beschikbaar wordt gesteld. Voor modellen die vóór november 2024 zijn geproduceerd, komt er een terugroepactie, ook wel aangeduid als de 'Blauwe OTS', die bij de dealer zal worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 09:31
brentahoud schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:24:
Vandaag bij de dealer geweest in verband met twee punten: de airco verspreidt regelmatig een azijnachtige geur, en ik wilde navraag doen over de beschikbaarheid van One Pedal Drive. Wellicht interessant om hier te delen, aangezien dit onderwerp al eerder in dit topic is besproken:

De dealer gaf aan dat de One Pedal Drive voor Renault Scenic-modellen die vanaf november 2024 zijn geproduceerd, via een over-the-air (OTA) update beschikbaar wordt gesteld. Voor modellen die vóór november 2024 zijn geproduceerd, komt er een terugroepactie, ook wel aangeduid als de 'Blauwe OTS', die bij de dealer zal worden uitgevoerd.
Ik was gisteren bij mijn dealer, maar die wist nog van niets. Dus het is schijnbaar niet bekend bij alle dealers. Hij gaf aan dat er volgende week een Renault meeting was, hij zou daar eens navraag doen

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddaan9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:44
Leuk om dit te volgen en interessant wat de leveringen gaan worden, wat een verschillen zeg! Zou dat echt per leasmaatschappij verschillen of ligt dat punt echt bij Renault/ type?

Ik heb mijn Scenic Techno 27 mei jl besteld via de leasemaatschappij en pas vandaag heb ik de verwachte leverdatum opgekregen: 19 september! Uiteraard hoop ik wat eerder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarsie
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-06 14:52
Op 7 mei is mijn auto Scenic 220PK Long Range voor de terugroepactie bij de garage geweest, auto opgehaald en ik kwam er al snel achter dat er iets was met de actieradius, gebeld en gemaild met de garage, langs kunnen komen en na dat het niet verholpen was nieuwe afspraak gemaakt.
Allemaal nieuwe up-dates en voor de zoveelste keer gereset maar nu blijkt dus dat de tractie batterij voor 50% stuks. Renault Nederland ingeschakeld en nu moet de tractie batterij geheel vervangen worden of hij gaat naar een accu herstel bedrijf, welk traject het gaat worden is nog niet bekend,
Ik kan nu maar max 240km rijden, wat ik vreemd vind is dat dit na de terugroep actie is gekomen.
7 maanden is de auto nog maar met 27000km op de teller.
Zijn er meer mensen met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-06 22:39
Aarsie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:11:
Op 7 mei is mijn auto Scenic 220PK Long Range voor de terugroepactie bij de garage geweest, auto opgehaald en ik kwam er al snel achter dat er iets was met de actieradius, gebeld en gemaild met de garage, langs kunnen komen en na dat het niet verholpen was nieuwe afspraak gemaakt.
Allemaal nieuwe up-dates en voor de zoveelste keer gereset maar nu blijkt dus dat de tractie batterij voor 50% stuks. Renault Nederland ingeschakeld en nu moet de tractie batterij geheel vervangen worden of hij gaat naar een accu herstel bedrijf, welk traject het gaat worden is nog niet bekend,
Ik kan nu maar max 240km rijden, wat ik vreemd vind is dat dit na de terugroep actie is gekomen.
Ik heb zoiets met mijn vorige Enyaq gehad, ook een aantal cellen stuk maar geen 50% . Mazzel dat je nog kan rijden begrijp dat dit niet altijd mogelijk is.
Als het een prive auto is zou ik een compleet nieuwe accu eisen.😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:53
Aarsie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 15:11:
Even iets gemist. Over welke terugroep actie hebben we het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarsie
Terugroep actie koeling tractie batterij

[ Voor 92% gewijzigd door Aarsie op 06-06-2025 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarsie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5ZXq9I7dxzdFYC3hY_Hn6kPo6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hEhcOhMnTfnae97OdLsKFRsI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4zn
  • Registratie: Februari 2025
  • Nu online
ddaan9 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 14:23:
Leuk om dit te volgen en interessant wat de leveringen gaan worden, wat een verschillen zeg! Zou dat echt per leasmaatschappij verschillen of ligt dat punt echt bij Renault/ type?

Ik heb mijn Scenic Techno 27 mei jl besteld via de leasemaatschappij en pas vandaag heb ik de verwachte leverdatum opgekregen: 19 september! Uiteraard hoop ik wat eerder ;-)
Besteld in februari, van eind mei naar mid juni verplaatst, recentelijk naar begin juli. Wie weet wordt het hier ook september ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Aarsie schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:27:
Terugroep actie koeling tractie batterij
Is dat voor alle Scenics? Ik heb geen bericht gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 13:41
Ik heb de 60kWh en net nog op de renault site gecheckt maar voor mij ook geen terugroep. Misschien is dit alleen voor 87kWh varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendrowen
Ook niet. De terugroepactie was in de week dat ik de mijne (tweedehands) kreeg. Nog even gedubbelchecked maar gold niet voor mijn 87kwh iconic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thacacia
  • Laatst online: 17-06 19:53
addictive_rhymz schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:09:
Ik heb de 60kWh en net nog op de renault site gecheckt maar voor mij ook geen terugroep. Misschien is dit alleen voor 87kWh varianten?
heb zelf ook de 60kWh en heb echt nog nergens problemen mee gehad, ken 2 personen die beide de alpine 87kWh hebben en zijn al meerdere malen bij de dealer geweest met storingen, maar niks gehoord van accu omruil programma's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
Thacacia schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:16:
[...]

heb zelf ook de 60kWh en heb echt nog nergens problemen mee gehad, ken 2 personen die beide de alpine 87kWh hebben en zijn al meerdere malen bij de dealer geweest met storingen, maar niks gehoord van accu omruil programma's.
En ik heb dan weer nul problemen met mijn Alpine. Was een van de eerste op kenteken in NL. Afgelopen dinsdag eerste onderhoudsbeurt gehad, ook geen bijzonderheden. Helaas nog niet de OPD, dat wordt dus wel een 'terugroepactie'.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A2b
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05:21

A2b

pollekeb schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:18:
https://www.bright.nl/nie...to-van-het-jaar-2024.html
Jammer dat er nog geen handmatige bediening komt voor het voorverwarmen van de accu.
Op dit moment niet meer zo belangrijk maar straks richting de Winter weer wel.
Op de nieuwe Skoda Enyaq kun je precies zien wat op dat moment de snelheid is voor de maximale laadsnelheid.
Iemand meer last van dat de sensoren voor het achteruitrijden niet meer werken nadat er een aanhanger achter de auto heeft gehangen.
Voor kun je aan of uitzetten maar die voor achteruit niet [Afbeelding]
Mijn parkeersensoren achter werken ook niet, terwijl bijv kruisend verkeer detectie wel werkt. Heb jij al een oplossing gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
A2b schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 11:25:
[...]

Mijn parkeersensoren achter werken ook niet, terwijl bijv kruisend verkeer detectie wel werkt. Heb jij al een oplossing gevonden?
Is naar de garage geweest voor beurt en hebben software opnieuw geplaatst en nu werken ze weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 17-06 21:27
MaSw85 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 09:50:
[...]

En ik heb dan weer nul problemen met mijn Alpine. Was een van de eerste op kenteken in NL. Afgelopen dinsdag eerste onderhoudsbeurt gehad, ook geen bijzonderheden. Helaas nog niet de OPD, dat wordt dus wel een 'terugroepactie'.
Hier ook een van de eerste Alpine's. Ik heb een tik gehad in de aandrijving bij 28.000 km. Bekend probleem (meer bij de Megane dan de Scenic volgens mij) en zijn de assen voor gedemonteerd en gesmeerd. Verder een vastzittende update.
Geen gekke dingen met de accu gehad.
Het enige wat ik nog mis is de Electrical Engine update. Hoop dat ik die een keer binnen krijg zodat ik bij snelladen de snelheid zie en de auto het laden hervat na een tijd gepauzeerd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
TopOne01 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 12:35:
[...]

Hier ook een van de eerste Alpine's. Ik heb een tik gehad in de aandrijving bij 28.000 km. Bekend probleem (meer bij de Megane dan de Scenic volgens mij) en zijn de assen voor gedemonteerd en gesmeerd. Verder een vastzittende update.
Geen gekke dingen met de accu gehad.
Het enige wat ik nog mis is de Electrical Engine update. Hoop dat ik die een keer binnen krijg zodat ik bij snelladen de snelheid zie en de auto het laden hervat na een tijd gepauzeerd te zijn.
Die update is hier al een tijdje binnen. Bijna een jaar in bezit (17 juni) en momenteel bijna 23k gereden, hopelijk blijft die tik bij mij weg.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Welke updates zijn er nu eigenlijk allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
MaSw85 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:52:
[...]

Die update is hier al een tijdje binnen. Bijna een jaar in bezit (17 juni) en momenteel bijna 23k gereden, hopelijk blijft die tik bij mij weg.
Ik heb vanaf het begin regelmatig een krassend geluid in de voor remmen gehad. Telkens dit aangeven bij de garage en nu bij de 60.000 km beurt geven ze aan dat er toch een probleem was.
Het probleem was blijkbaar bekend in Frankrijk en krijg volgende week kompleet nieuwe remschijven en blokken. Toch wel raar dat dit pas na een jaar cq 60.000 km erkend wordt.
OPD zal ik waarschijnlijk ook voor na de garage moeten daar dit een van de eerste auto's was die er uitgeleverd is.
Ben benieuwd daar ik met mijn Enyaq altijd in de D stand reed , maar auto reageerde veel fijner op gaspedaal dan de Renault. Enyaq kwam ook niet helemaal tot stilstand maar je kon veel beter spelen met het gaspedaal zonder te remmen dan de Renault.
Ben benieuwd naar de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoGek
bonyuri schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:14:
Ik vind van wel. Betere zijdelingse ondersteuning (naar mijn idee)
Ik heb er eindelijk even kunnen zitten in de my25 iconic.
Die stoel is dus echt smaller, en dat voel je ook.
De stoel in de my24 was op het randje, maar de nieuwe stoel is wat mij betreft er overheen.
Voor mij geen Scenic meer, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
nazdrovje schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:05:
Welke updates zijn er nu eigenlijk allemaal?
Technical platform en electric engine vanuit Renult, OpenR Link vanuit Google voor de digitale dingen en dan nog de standaard Android Automotive dingen (o.a. apps) vanuit Google etc.

De versies moet ik je even schuldig blijven.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnixlameijer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 19:19
Mijn auto ergens rond 20 februari besteld, nu wordt hij deze week afgeleverd. Met wat ik had vernomen ligt dit in lijn met de gemiddelde levertijd van 3 a 4 maanden. Heb een Techno LR met Harmon Kardon speakers en glazen dak en trekhaak. Zie wel dat de pakketten en prijzen nu iets anders waren dan toen ik hem configureerde. Las ook iets over dat de speakerset anders was geworden? En dat er nu geen 22kw laden meer was? Ik heb besteld met dit als voorwaarde, dus ben benieuwd of ik dan de oude of nieuwe variant krijg..

[ Voor 8% gewijzigd door marnixlameijer op 08-06-2025 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
marnixlameijer schreef op zondag 8 juni 2025 @ 17:25:
Mijn auto ergens rond 20 februari besteld, nu wordt hij deze week afgeleverd. Met wat ik had vernomen ligt dit in lijn met de gemiddelde levertijd van 3 a 4 maanden. Heb een Techno LR met Harmon Kardon speakers en glazen dak en trekhaak. Zie wel dat de pakketten en prijzen nu iets anders waren dan toen ik hem configureerde. Las ook iets over dat de speakerset anders was geworden? En dat er nu geen 22kw laden meer was? Ik heb besteld met dit als voorwaarde, dus ben benieuwd of ik dan de oude of nieuwe variant krijg..
22kW kan vanaf de zomer weer als je bij betaalt. Op dit moment is 22kW niet mogelijk. De oude wordt niet meer gebouwd, er zijn al meerdere hier die dat te horen hebben gekregen. Tenzij je hem uit voorraad krijgt, zul je dus de nieuwe update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Laatst online: 06:21
Gisteren een proefrit gedaan met de Scenic en dat beviel zeer goed. Veel beter dan de Opel Grandland en Ford Capri. En een mooie verbetering op de meeste punten ten opzichte van mijn huidige Enyaq.

Nu bestellen. Zag dat in de configurator van Renault twee optiepakketten ('pack advanced driving assist & augmented vision' en 'pack light & sound') voor € 750,- per stuk staan, terwijl ik in de prijslijst andere prijzen zie staan. Ook op de bestelsite van mijn werkgever staan de prijzen uit de brochure. Dus ik wil eerst duidelijkheid over de prijzen, voordat ik alles aankruis.

Het wordt een Esprit Alpine Longe Range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddaan9
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:44
Arosa schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:49:
Gisteren een proefrit gedaan met de Scenic en dat beviel zeer goed. Veel beter dan de Opel Grandland en Ford Capri. En een mooie verbetering op de meeste punten ten opzichte van mijn huidige Enyaq.

Nu bestellen. Zag dat in de configurator van Renault twee optiepakketten ('pack advanced driving assist & augmented vision' en 'pack light & sound') voor € 750,- per stuk staan, terwijl ik in de prijslijst andere prijzen zie staan. Ook op de bestelsite van mijn werkgever staan de prijzen uit de brochure. Dus ik wil eerst duidelijkheid over de prijzen, voordat ik alles aankruis.

Het wordt een Esprit Alpine Longe Range.
De pakketten zijn beide €1500,- per stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefmeister8
  • Niet online
ddaan9 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 22:15:
[...]

De pakketten zijn beide €1500,- per stuk.
Pack Light & Sound is 2000 euro.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste