Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde van android auto is bovenop android automotive?
Met Android auto heb je meer apps die ondersteund worden. Ik combineer meestal de beide. Android Auto op hoofdscherm met bijvoorbeeld Flitsmeister en dan navigeren op je kleine scherm via de ingebouwde Google Maps.Dendrowen schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:45:
Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde van android auto is bovenop android automotive?
hier het zelfde, in het kleine scherm google maps en in het rechter grote scherm via apple carplay de flitsmeister of spotify
Benieuwd of we hier morgen nog wat over gaan lezen.Tommi4444 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:54:
Bedankt voor de feedback.
Wat betreft de lader is het zo dat de 7,4kw lader standaard is in België. En in Nederland de 22kw versie.
Onderstaande lijkt dan ook betrekking te hebben op België (want ook in het Nederlands). Iemand meer info hierover?
[Afbeelding]
Maar zou het dan nuttig zijn om het doorgeven van de bestelling nog wat uit te stellen?
-
Praat es met iemand die Volvo EX30 rijdt of straffer een P3...Fransen hebben het naar mijn mening goed op controle de laatste tijd.Zjanzjak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:09:
[...]
Mwoah.
Zie o.a. onderstaande post;
[...]
En daarnaast lees ik veel, heel veel, aangaande andere merken elektrische auto's, hier op Tweakers is er zat te vinden, maar ook elders online, facebook-groepen en zelfs wat buitenlandse fora.
Ik lees het dus wel vaker, en is het dus geen dingetje van typisch Franse ontwikkelaars, bij andere merken kunnen ze er ook wat van, tot ver buiten de Europese grenzen zelfs.
Je bevestigt mijn punt.TaxiGilbert schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:59:
Praat es met iemand die Volvo EX30 rijdt of straffer een P3...Fransen hebben het naar mijn mening goed op controle de laatste tijd.
Precies. Als je zo eens kijkt wat er wordt geschreven/genoemd bij andere merken dan kan het daar ook flink mis gaan/zijn. Dus zeker niet alleen een Frans dingetje.Zjanzjak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 22:09:
[...]
Mwoah.
Zie o.a. onderstaande post;
[...]
En daarnaast lees ik veel, heel veel, aangaande andere merken elektrische auto's, hier op Tweakers is er zat te vinden, maar ook elders online, facebook-groepen en zelfs wat buitenlandse fora.
Ik lees het dus wel vaker, en is het dus geen dingetje van typisch Franse ontwikkelaars, bij andere merken kunnen ze er ook wat van, tot ver buiten de Europese grenzen zelfs.
Verder hoor je mij ook zeker niet klagen hoor. Ik ben nog steeds meer dan tevreden met mijn auto.TaxiGilbert schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:59:
[...]
Praat es met iemand die Volvo EX30 rijdt of straffer een P3...Fransen hebben het naar mijn mening goed op controle de laatste tijd.
Maar ik zal eens navraag doen bij een paar collega's die in andere merken rijden.
https://www.autoweek.nl/a...nu-ook-one-pedal-driving/powerplay schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:21:
[...]
Benieuwd of we hier morgen nog wat over gaan lezen.
Zie alleen nog niks over eventuele prijsaankondigingen.
-
Heh, wat lees ik nou in dat bericht.powerplay schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:47:
[...]
https://www.autoweek.nl/a...nu-ook-one-pedal-driving/
Zie alleen nog niks over eventuele prijsaankondigingen.
Dit is niet wat Renault mij vertelde.Overigens wordt het ook mogelijk om bij de dealer one pedal driving toe te voegen als functie bij reeds verkochte exemplaren van de Renault Scenic met flippers achter het stuur.
kwam zojuist dit bericht tegen op een van de Facebook groepen welke ik volg.
Zou toch mooi zijn als ze de One Pedal Drive , later na kunnen toevoegen
https://media.renault.com...asant-than-ever/?lang=eng
Zou toch mooi zijn als ze de One Pedal Drive , later na kunnen toevoegen
https://media.renault.com...asant-than-ever/?lang=eng
/f/image/io4xOZqi72FuNd0PFuH2nPGm.png?f=fotoalbum_large)
Argh. Had ik net gesetteld voor een Esprit Alpine, ga ik toch weer twijfelen als de stoelen in de Iconic echt beter zijn…Tot slot is er nog klein nieuws voor de Renault Scenic als je kiest voor de Iconic-uitvoering. Renault heeft de stoelen en achterbank daarbij wat verbeterd, er moet nu meer zijdelingse steun zijn.
edit:
Ik zit nu naar de afbeeldingen te kijken, en volgens mij zijn het gewoon de stoelen van de Esprit Alpine, die nu ook verkrijgbaar zijn op de Iconic met een andere trim...
Huidige Iconic stoelen:
:strip_exif()/f/image/Zqj0hY2TFaGzFx4eWqDDLgiy.png?f=user_large)
Huidige Esprit Alpine stoelen:
:strip_exif()/f/image/wWHCBrblImulo8E2gIR7jVfL.png?f=user_large)
Nieuwe Iconic stoelen:
:strip_exif()/f/image/RxuDUQ18o0u84vntrBsbFI6x.png?f=user_large)
[ Voor 52% gewijzigd door bonyuri op 10-04-2025 11:51 ]
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Enig idee wanneer dit voor nieuwe bestelling van toepassing zal zijn?
Op hetzelfde moment in NL en BE?
Op hetzelfde moment in NL en BE?
Zie ook wat uitgebreider:
https://media.renault.com...reable/?lang=fra&utm=true
https://media.renault.com...reable/?lang=fra&utm=true
[ Voor 3% gewijzigd door Tommi4444 op 10-04-2025 12:38 ]
Als het goed komen alle bestellingen vanaf dit moment in aanmerking voor deze refresh.
Eerste leveringen zouden juni moeten zijn met het vernieuwde model.
Eerste leveringen zouden juni moeten zijn met het vernieuwde model.
Idem voor bi-directioneel laden, dat zou ook erg fijn zijn!marty210578 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:20:
Zou toch mooi zijn als ze de One Pedal Drive , later na kunnen toevoegen![]()
https://media.renault.com...asant-than-ever/?lang=eng[Afbeelding]
Edit: Maar dat is sowieso erg lastig voor elkaar te krijgen in de praktijk.
[ Voor 5% gewijzigd door MaSw85 op 10-04-2025 13:05 ]
Nou, het nieuws over de inhoud van de update komt precies op tijd. Moet namelijk in de komende weken bestellen. Net contact gehad met de dealer; wil je de nieuwe versie, dan wachten met bestellen tot juni. Productie in mei en juni is gereserveerd voor het huidige model.
Grootste nadeel van de update is dat de standaard laadsnelheid terug gaat van 22 naar 11kW. Aan de andere kant kun je kiezen uit nieuwe stoelbekleding, wordt het stuur en de middenconsole iets aangepast en krijg je dus standaard OPD (alhoewel dat voor de huidige modellen dus ook mogelijk lijkt te worden). Er wordt wel gesproken over een mogelijk upgrade om toch 22kW te kunnen laden, maar dat kon de dealer niet 100% zeker zeggen.
Nog meer stof om over na te denken en maar eens met de werkgever overleggen of mijn huidige contract wellicht iets verlengd kan worden als ik de geupdatet versie zou willen.
Grootste nadeel van de update is dat de standaard laadsnelheid terug gaat van 22 naar 11kW. Aan de andere kant kun je kiezen uit nieuwe stoelbekleding, wordt het stuur en de middenconsole iets aangepast en krijg je dus standaard OPD (alhoewel dat voor de huidige modellen dus ook mogelijk lijkt te worden). Er wordt wel gesproken over een mogelijk upgrade om toch 22kW te kunnen laden, maar dat kon de dealer niet 100% zeker zeggen.
Nog meer stof om over na te denken en maar eens met de werkgever overleggen of mijn huidige contract wellicht iets verlengd kan worden als ik de geupdatet versie zou willen.
Dat is interessant, mijne zal dan zeker de oude versie worden. Maar ik wil liever 22kW dan een aangepast stuur, dus zo erg vind ik dat dan niet.
Wat ik heb gehoord is dat 22kWh idd een optie wordt, maar dat de basis prijs met 1000 euro omlaag gaat.cpvessen schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:47:
Nou, het nieuws over de inhoud van de update komt precies op tijd. Moet namelijk in de komende weken bestellen. Net contact gehad met de dealer; wil je de nieuwe versie, dan wachten met bestellen tot juni. Productie in mei en juni is gereserveerd voor het huidige model.
Dus als je 11kWh wil, dan krijg je 1000 euro "korting" op de basis prijs, en als je 22kWh wil, dan moet je die optie aanvinken, betaal je 1000 euro meer, maar dat zou dan nog altijd gelijk moeten zijn aan de huidige prijs.
Ik geloof niet dat je moet wachten met bestellen tot juni, maar je krijgt het nieuwe model idd niet geleverd voor juni. Wel goed idee om bij de bestelling duidelijk te krijgen welk model je krijgt, maar dat zal aan de hand van de opties wel goedkomen.
Deze twee afbeeldingen laten denk ik goed de (minimale) verschillen tussen het nieuwe stuur zien
Oud:
https://www.autobedrijf-n...cenic-2024-interieur.webp
Nieuw:
https://media.renault.com...2de8ad0a1b2865-l.jpg.webp
Verschillen die ik zie:
- Logo is beter weggewerkt in het stuur zelf
- Zwart middenstuk onderin het stuur
- Pook voor ruiterwisser achter stuur ziet er anders uit
- Schakelpook achter stuur ziet er kleiner(?) uit
Dit viel me ook op:
Dus bij Esprit Alpine zijn beide voorstoelen voortaan elektrisch verstelbaar!In Esprit Alpine finish, the front seats now come standard with electric adjustments in 6 directions (longitudinal, height, and tilt), in addition to the already present electric lumbar adjustment and heating function. The driver's seat is also equipped with a massage function.
[ Voor 22% gewijzigd door bonyuri op 10-04-2025 14:12 ]
Info van mijn dealer:
Klopt als u nu de nieuwe Renault Scenic E-tech besteld heb je zoizo al de one pedal driving en de 11kw onboardlader.
Enkel de stockwagens die al in fysieke stock nu staan die hebben dit nog niet maar de laatste wagens die wij besteld hebben hebben allemaal deze optie.
Klopt als u nu de nieuwe Renault Scenic E-tech besteld heb je zoizo al de one pedal driving en de 11kw onboardlader.
Enkel de stockwagens die al in fysieke stock nu staan die hebben dit nog niet maar de laatste wagens die wij besteld hebben hebben allemaal deze optie.
Op de Renault NL website staat nog steeds 22kw, dus lijkt me gek als je 11kw krijgt terwijl je bij wijze van spreken in februari besteld hebt. Ze kunnen dat toch niet tussen bestellen en leveren aanpassen?Tommi4444 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:51:
Info van mijn dealer:
Hier ging het wel over de BE markt, waar de 7,4kw lader standaard is. Dus wel een verbetering.h4zn schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:33:
[...]
Op de Renault NL website staat nog steeds 22kw, dus lijkt me gek als je 11kw krijgt terwijl je bij wijze van spreken in februari besteld hebt. Ze kunnen dat toch niet tussen bestellen en leveren aanpassen?
Zijn er mensen hier met een recente BE bestelling die de 11kw lader standaard geleverd kregen?
Bedoelen ze daar de "flippers" mee waarmee je de regeneratie nivo in kunt stellen?marty210578 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:20:
Zou toch mooi zijn als ze de One Pedal Drive , later na kunnen toevoegen![]()
https://media.renault.com...asant-than-ever/?lang=eng[Afbeelding]
OPD is via een update te verkrijgen voor auto’s die al flippers hebben. Achter kunnen de flippers geloof ik niet alsnog worden toegevoegd.borkhuis schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:42:
[...]
Bedoelen ze daar de "flippers" mee waarmee je de regeneratie nivo in kunt stellen?
Op renault.fr is de 2025 versie al te configureren, net als bij de Megane komt de Evolution te vervallen en wordt de Techno het nieuwe basis model.
Ah, dat verklaart deze afbeelding van de Franse Renault site:Maikel205 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:47:
Op renault.fr is de 2025 versie al te configureren, net als bij de Megane komt de Evolution te vervallen en wordt de Techno het nieuwe basis model.
:strip_exif()/f/image/r6rFevfC7UqPzwdAdfxJjBc4.png?f=user_large)
Dus niet voor de Evolution...h4zn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:29:
[...]
OPD is via een update te verkrijgen voor auto’s die al flippers hebben. Achter kunnen de flippers geloof ik niet alsnog worden toegevoegd.
Nope. Moet zeggen dat ik met de evolution altijd in de B stand rij en daarmee ook grotendeels met 1 pedaal kan rijden en alleen het laatste stukje stoppen niet. Volledige OPD had ik ook niet meer verwacht eigenlijk dus persoonlijk zit ik er niet mee.
Als je het zeker wil weten: Vraag de dealer. Mogelijk staat het productieslot van je auto al vast en krijg je nog de 'oude' config.h4zn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:56:
Mijn Esprit Alpine is (In NL) besteld in februari met levering mid-juni. Weet iemand hoe het dan zit met de aangekondigde toevoegingen op dit model, zoals elektrisch verstelbare stoelen en aangepaste stuur? Val ik nog onder de “oude” varianten daarvan?
Volgens de dealer is de nieuwe versie in Nederland nog niet te bestellen en krijg je dan dus de huidige spec.
Na alle berichten hier ben ik er van overtuigd dat dealers geen enkel idee hebben.
Iemand de update al binnen voor OPD? Wat is jullie ervaring met updates en hoe lang dit duurt?
Iemand de update al binnen voor OPD? Wat is jullie ervaring met updates en hoe lang dit duurt?
Volgens mijn dealer krijg je als je vanaf vandaag besteld “automatisch” de nieuwe spec, ook al staan de prijzen nog niet online.jeffrey-nl schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:13:
Volgens de dealer is de nieuwe versie in Nederland nog niet te bestellen en krijg je dan dus de huidige spec.
Dat zou in het geval van de Esprit Alpine dus betekenen; elektrische stoelen, en standaard 11kWh laden.
Mijn dealer zegt hetzelfde.bonyuri schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:43:
[...]
Volgens mijn dealer krijg je als je vanaf vandaag besteld “automatisch” de nieuwe spec, ook al staan de prijzen nog niet online.
Dat zou in het geval van de Esprit Alpine dus betekenen; elektrische stoelen, en standaard 11kWh laden.
Wat vreemd is aangezien renault.nl nog standaard 22kW aangeeft voor de Esprit Alpine.bonyuri schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 19:43:
[...]
Volgens mijn dealer krijg je als je vanaf vandaag besteld “automatisch” de nieuwe spec, ook al staan de prijzen nog niet online.
Welkome aanvulling denk ik, hopelijk duurt die update niet nog 2 jaar...h4zn schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 07:29:
[...]
OPD is via een update te verkrijgen voor auto’s die al flippers hebben. Achter kunnen de flippers geloof ik niet alsnog worden toegevoegd.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Op renault.fr is al goed het nieuwe stuur te zien, maar ook de nieuwe camera in de A-stijl voor bestuurdersdetectie.
Ik hoop dat deze camera ook een fysieke shutter heeft, of nog beter, dat het een optie wordt om deze niet te hebben (maar het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren)
Ik hoop dat deze camera ook een fysieke shutter heeft, of nog beter, dat het een optie wordt om deze niet te hebben (maar het lijkt me sterk dat dat gaat gebeuren)
/f/image/b0bmTrhAtqsiHJ2Gh4dSYZBM.png?f=fotoalbum_large)
net terug na weekje Spanje, mijn eerste ervaring met de Scenic 87kw alpine (na 3j Mustang) voor de lange reis.
het is supergoed bevallen niet echt zuinig ongeveer 22.5kw/100km met 120/125km/h maar dat was de mustang ook niet.
wat erg prettig is is dat het google navigatie systeem feilloos werkt, je kunt een betaalmiddel invoeren[ionity] en hij navigeert netjes langs alle ionity opladers. het percentage bij aankomst is ook precies aankomst met 10% is dan ook minimaal 10%, dit waren dingen die bij de Mustang wel anders waren en zeer onbetrouwbaar.
na 2900km nog geen 200€ gekost ,een koopje dus.is prive wagen dus de kosten spelen wel mee.
de 2 mountainbikes kunnen staand achterin zonder voorwiel en zadel naar beneden, voorvork staand in de bak. achter op de auto daar zijn ze wat kostbaar voor dus bij lange ritten achterin geeft veilig gevoel en schilt wat rijwind.
minpunten paar kleintjes, lane assist werd beetje irritant, af en toe piepjes die nergens naar te herleiden zijn.
stoelen zouden iets langer en zachter mogen zijn.
verder prima wagen, over 6 weken weer terug naar Spanje
het is supergoed bevallen niet echt zuinig ongeveer 22.5kw/100km met 120/125km/h maar dat was de mustang ook niet.
wat erg prettig is is dat het google navigatie systeem feilloos werkt, je kunt een betaalmiddel invoeren[ionity] en hij navigeert netjes langs alle ionity opladers. het percentage bij aankomst is ook precies aankomst met 10% is dan ook minimaal 10%, dit waren dingen die bij de Mustang wel anders waren en zeer onbetrouwbaar.
na 2900km nog geen 200€ gekost ,een koopje dus.is prive wagen dus de kosten spelen wel mee.
de 2 mountainbikes kunnen staand achterin zonder voorwiel en zadel naar beneden, voorvork staand in de bak. achter op de auto daar zijn ze wat kostbaar voor dus bij lange ritten achterin geeft veilig gevoel en schilt wat rijwind.
minpunten paar kleintjes, lane assist werd beetje irritant, af en toe piepjes die nergens naar te herleiden zijn.
stoelen zouden iets langer en zachter mogen zijn.
verder prima wagen, over 6 weken weer terug naar Spanje
Ga daar maar niet vanuit, een driver monitoring systeem is sinds midden 2024 verplicht in de EU: https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_22_4312bonyuri schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:28:
Op renault.fr is al goed het nieuwe stuur te zien, maar ook de nieuwe camera in de A-stijl voor bestuurdersdetectie.
[Afbeelding]
Dat is dezelfde regel die de lane keeping assist bij het starten van de auto altijd aanzet en de snelheidswaarschuwing.General safety rules
As of today, the new measures introducing safety features to assist the driver include:
• For all road vehicles (i.e. cars, vans, trucks and buses): intelligent speed assistance, reversing detection with camera or sensors, attention warning in case of driver drowsiness or distraction, event data recorders as well as an emergency stop signal;
/post
Ik heb gemerkt dat als de lane-assist even de lijnen kwijt is hij dat aangeeft met een signaal, ten teken van 'Let op: Je mag dan wel de ACC aan hebben maar je auto stuurt nu niet meer binnen de lijntjes', is dat het niet?hwpaints schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:59:
Alright. Als hij er dan toch verplicht zit, goed dat ze er extra features aan koppelen, en niet alleen vermoeidheid detectieSand0rf schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:45:
[...]
Ga daar maar niet vanuit, een driver monitoring systeem is sinds midden 2024 verplicht in de EU: https://ec.europa.eu/comm...rner/detail/en/ip_22_4312
Mijn auto staat op dit moment bij de dealer voor een bandenwissel de terugroepactie.
Iets met het vervangen van een koelvin? aan de tractiebatterij?
Anyway, ze moesten iets ontluchten en dat proces was vastgelopen, gaan ze nu opnieuw starten maar verwachte tijd van gereedheid werd in ieder geval niet gehaald.
We hebben nog maar even geduld
Anyway, ze moesten iets ontluchten en dat proces was vastgelopen, gaan ze nu opnieuw starten maar verwachte tijd van gereedheid werd in ieder geval niet gehaald.
Groetjes van G
Het 'oude' stuur is wat mij betreft mooier, deze oogt wat goedkoper op een of andere manier. en die bestuurders detectie is ook best wel lelijk, geen idee waar de huidige zit maar die is me nog nooit opgevallen.bonyuri schreef op zondag 13 april 2025 @ 16:28:
[Afbeelding]
[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 14-04-2025 13:09 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Misschien zijn het de renders vs. "the real deal", maar ik ben wel met je eens dat het op de afbeeldingen niet direct een upgrade is...Chaoss schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:08:
[...]
Het 'oude' stuur is wat mij betreft mooier, deze oogt wat goedkoper op een of andere manier. en die bestuurders detectie is ook best wel lelijk, geen idee waar de huidige zit maar die is me nog nooit opgevallen.
Volgens mij heeft het huidige model niet zo'n uitgebreide bestuurdersdetectie, toch?
Oude stuur ziet er idd beter uit!bonyuri schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:00:
[...]
Misschien zijn het de renders vs. "the real deal", maar ik ben wel met je eens dat het op de afbeeldingen niet direct een upgrade is...
Volgens mij heeft het huidige model niet zo'n uitgebreide bestuurdersdetectie, toch?
In het linker gedeelte is een knop komen te vervallen?
Aangezien Technical platform 1.1.0 bij mij weer vastzat in de 0/0 0% stap is mijn Scenic (05/24) vandaag naar de dealer geweest. Update is succesvol uitgevoerd (hoefde zelfs niet naar fabrieksinstellingen
). Ook is gelijk OpenR link 3.3 usb uitgevoerd.
Verder heb ik last van een lostzittend iets in de motorruimte wat je hoort tikken als je accelereert en afremd. Geen idee wat het nou is (vrouw heeft de auto opgehaald) maar er moesten onderdelen voor besteld worden en hij moet 9 mei terug. Was niks ernstig, kan gewoon volgende week richting Denemarken ermee.
Verder heb ik last van een lostzittend iets in de motorruimte wat je hoort tikken als je accelereert en afremd. Geen idee wat het nou is (vrouw heeft de auto opgehaald) maar er moesten onderdelen voor besteld worden en hij moet 9 mei terug. Was niks ernstig, kan gewoon volgende week richting Denemarken ermee.
:strip_exif()/f/image/8Wa3qtEqNoQe1PbXLBQHnfLz.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig idee hoe ze de vastzittende update opgelost hebben en kun je dat eventueel zelf ook?TopOne01 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:56:
Aangezien Technical platform 1.1.0 bij mij weer vastzat in de 0/0 0% stap is mijn Scenic (05/24) vandaag naar de dealer geweest. Update is succesvol uitgevoerd (hoefde zelfs niet naar fabrieksinstellingen). Ook is gelijk OpenR link 3.3 usb uitgevoerd.
[Afbeelding]
Geen idee hoe, maar weet wel dat het zelf niet kan. Ik gok dat ze de computer er aan hangen en handmatig de update uitvoeren.FaBioTh schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:28:
[...]
Enig idee hoe ze de vastzittende update opgelost hebben en kun je dat eventueel zelf ook?
Ik kwam op deze website (https://www.gps-rlink.com/openr-link/) de volgende screenshot tegen
/f/image/dHLelCWCs6MytuKwivn5GvhO.png?f=fotoalbum_large)
Is deze driver view nog steeds beschikbaar, of is dat een oude layout?
/f/image/dHLelCWCs6MytuKwivn5GvhO.png?f=fotoalbum_large)
Is oud, de kaart volledig scherm is niet mogelijk in de Scenic. Links blijft altijd de snelheid staan.bonyuri schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:00:
Ik kwam op deze website (https://www.gps-rlink.com/openr-link/) de volgende screenshot tegen
[Afbeelding]
Kreeg bericht dat mijn auto klaar staat.Garrettvr schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:35:
Mijn auto staat op dit moment bij de dealer voor een bandenwissel de terugroepactie.
Morgen maar eens ophalen, ben benieuwd of ze ook nog een update o.i.d. gepusht hebben.
Groetjes van G
Ik krijg het niet voor elkaar om de buitenspiegels in de 'achteruitstand' te krijgen. Ik heb een Iconic uitvoering met de geheugenstand, dus ze zouden naar beneden moeten draaien als ik de auto in zijn achteruit zet. Dat gebeurt echter alleen wanneer de auto in zijn achteruit staat en ik de spiegels afstel. Wel alleen de spiegel die ik afstel. Het moment dat ik stop met afstellen (de spiegel de-selecteer) dan gaat de spiegel weer terug naar de rijstand.
Iemand anders hier ervaring mee? Is er een instelling die ik niet aan heb staan?
Iemand anders hier ervaring mee? Is er een instelling die ik niet aan heb staan?
Dat had ik laatst ook, ik kwam erachter dat er bij het portier meerdere knoppen zitten. Eén van deze knoppen moet je indrukken om de spiegels in de achterstand te zetten.
Ik heb niet meer knoppen. Alleen de ramen, de pijltjes, en de 3 spiegelknoppen (links, rechts, en inklappen). Als ik de knop voor links of rechts dus indruk, dan gaan ze wel naar beneden, maar alleen diegene die ik indruk. Zodra ik de ander indruk, gaat de eerste weer terug naar de rijstand. Dit lijkt me niet de bedoelde functionaliteit, toch?Timrek schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:32:
Dat had ik laatst ook, ik kwam erachter dat er bij het portier meerdere knoppen zitten. Eén van deze knoppen moet je indrukken om de spiegels in de achterstand te zetten.
Vreemde instelling. Waarom niet de spiegels in de achteruit stand zetten wanneer de auto in de .... achteruit stand wordt gezet?
Bedankt voor de antwoorden. Scheelt mij een hoop tijd
Bedankt voor de antwoorden. Scheelt mij een hoop tijd
Dat gebeurt toch ook? Je moet gewoon het knopje voor een spiegel aan laten staan. Ik heb die altijd op rechts staan. Zodra de Scenic in de achteruit gaat kantelt m’n rechter spiegel dan op de achteruit stand (kantelt naar beneden in mijn geval om de stoep goed te kunnen zien)
Als je links selecteert is het precies andersom. De achteruit stand werkt maar op één spiegel tegelijk.
Als je links selecteert is het precies andersom. De achteruit stand werkt maar op één spiegel tegelijk.
Ik mocht een nieuwe auto uit kiezen van mijn werkgever en helaas was het budget vrij beperkt (geen eigen bijdrage). Mijn eerste keuze had eigenlijk de Ford Mustang Mach-E geweest (zeer positieve proefrit gehad), maar op het moment van bestellen viel deze helaas (ineens) buiten het budget.
Daarna gekeken naar de Kia EV6 en de Peugeot e-308 SW, maar vond de EV6 qua uiterlijk toch niet helemaal je-van-het (zeker de facelift niet) en de ander was iets te laag (met twee kleine kinderen is iets hoger toch wel wenselijk). Waardoor we uiteindelijk bij de Renault Scenic zijn uitgekomen.
Vorige week dan ook de knoop doorgehakt en de Renault Scenic EV87 220 pk long range techno besteld met zowel de Pack Comfort Premium als de Pack Advanced Driving Assist & Augmented Vision.
En gekozen voor de kleur zwart (mijn eerste zwarte auto
). Persoonlijk vond ik de geheel zwarte Alpine uitvoering wel mooier ogen dan de Techno met zijn chrome onderdelen.
Levertijd lijkt nu op 25-06-2025 te staan, dus ben erg benieuwd.
Daarna gekeken naar de Kia EV6 en de Peugeot e-308 SW, maar vond de EV6 qua uiterlijk toch niet helemaal je-van-het (zeker de facelift niet) en de ander was iets te laag (met twee kleine kinderen is iets hoger toch wel wenselijk). Waardoor we uiteindelijk bij de Renault Scenic zijn uitgekomen.
Vorige week dan ook de knoop doorgehakt en de Renault Scenic EV87 220 pk long range techno besteld met zowel de Pack Comfort Premium als de Pack Advanced Driving Assist & Augmented Vision.
En gekozen voor de kleur zwart (mijn eerste zwarte auto
Levertijd lijkt nu op 25-06-2025 te staan, dus ben erg benieuwd.
https://www.bright.nl/nie...to-van-het-jaar-2024.html
Jammer dat er nog geen handmatige bediening komt voor het voorverwarmen van de accu.
Op dit moment niet meer zo belangrijk maar straks richting de Winter weer wel.
Op de nieuwe Skoda Enyaq kun je precies zien wat op dat moment de snelheid is voor de maximale laadsnelheid.
Iemand meer last van dat de sensoren voor het achteruitrijden niet meer werken nadat er een aanhanger achter de auto heeft gehangen.
Voor kun je aan of uitzetten maar die voor achteruit niet
Jammer dat er nog geen handmatige bediening komt voor het voorverwarmen van de accu.
Op de nieuwe Skoda Enyaq kun je precies zien wat op dat moment de snelheid is voor de maximale laadsnelheid.
Iemand meer last van dat de sensoren voor het achteruitrijden niet meer werken nadat er een aanhanger achter de auto heeft gehangen.
Voor kun je aan of uitzetten maar die voor achteruit niet
:strip_exif()/f/image/L2HFq6zXB9YP672n1HwgWD0U.jpg?f=fotoalbum_large)
Als dit beschikbaar komt dan is voor mij de Skoda Elroq/Enyaq op geen enkel punt meer beter dan de Scenic.pollekeb schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:18:
Dat is echt de enige reden dat ik nog twijfel voor een Skoda als mijn eerste elektrische auto...
Geen ervaring mee, maar bij de 360 camera zit een knopje voor wel/geen aanhanger.pollekeb schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:18:
https://www.bright.nl/nie...to-van-het-jaar-2024.html
Voor kun je aan of uitzetten maar die voor achteruit niet en[Afbeelding]
Hoezo is handmatig voorverwarmen zo belangrijk? Als je de navigatie gebruikt en zijn werk laat doen komt de auto altijd netjes voorverwarmd aan. Ben met snelladen eigenlijk altijd begonnen met de hoogst haalbare snelheid.bonyuri schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:30:
[...]
Als dit beschikbaar komt dan is voor mij de Skoda Elroq/Enyaq op geen enkel punt meer beter dan de Scenic.
Dat is echt de enige reden dat ik nog twijfel voor een Skoda als mijn eerste elektrische auto...
Niet het handmatig voorverwarmen, maar een melding die aangeeft met welke snelheid je op dit moment kunt laden, en hoe lang het nog duurt voordat je op de optimale temperatuur zit.
Dit is what Skoda doet:
Dit is what Skoda doet:

Ok, als nog zie ik de toegevoegde waarde niet. Althans niet als een reden om wel of niet voor een auto te kiezen. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik plan de laadstop adhv accu percentage. Vul je laadstop desnoods handmatig in en zorg dat je dit minimaal 30 min van te voren doet om voorverwarmd aan te komen. Doe je dit onder de 30 minuten dan zal je minder snel laden.
De klacht hier is dat soms om onverklaarbare reden de Scenic extreem traag laad, sta je daar bij een 300 kW paal met 30 kW en je moet nog een aantal etappes... Dat terwijl er wel een doel was ingesteld, met een laadstop, direct bij vertrek en 30+ minuten tot de stop.TopOne01 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:38:
Ok, als nog zie ik de toegevoegde waarde niet. Althans niet als een reden om wel of niet voor een auto te kiezen. Misschien zie ik het verkeerd, maar ik plan de laadstop adhv accu percentage. Vul je laadstop desnoods handmatig in en zorg dat je dit minimaal 30 min van te voren doet om voorverwarmd aan te komen. Doe je dit onder de 30 minuten dan zal je minder snel laden.
Bij VW MEB kan je precies zien hoe snel je max kan laden en er direct wat aan doen - aanzetten en 33 min later kan je snel bijtanken met 122 kW.
Functioneel is het niet heel boeiend als die knop er niet zat om zelf aan te zetten, als je maar als bestuurder kan bevestigen dat Google Maps het goed heeft doorgegeven en auto aan het voorverwarmen is. Dat mist nu en boeit meestal niet, tot het een keer mis gaat.
Ok! Is mij niet echt opgevallen hier in het forum. Denk eerder minder dan 20/30? minuten om voor te verwarmen, laadpunt niet ingevoerd of een paal die niet lekker is of gedeeld wordt met een ander i.p.v. het Google systeem dat het voorverwarmen niet opstart.
Aankomende maandag ga ik richting Denemarken, zal het even in de gaten houden.
Aankomende maandag ga ik richting Denemarken, zal het even in de gaten houden.
Ik denk ook vooral dat de onduidelijkheid over wat de auto aan het doen is het grootste probleem is. Als je dus kan zien in het infotainment wat de huidige status is zou dat wel helpen.
Dit wordt mijn eerste elektrische auto, dus ik heb nu al range anxiety 😅
Dit wordt mijn eerste elektrische auto, dus ik heb nu al range anxiety 😅
Ja ik denk er misschien te makkelijk over, maar ik zou me er echt niet druk om maken. Het werkt prima. Zou het ook zeker niet meenemen in de beslissing of je wel of niet de Scenic aanschaft. Er zijn wel meerdere dingen die gebeuren op de achtergrond wat niet te controleren valt.
Mocht het een "oplossing" zijn, ergens in dit forum heeft iemand een trucje geplaatst hoe je het kan checken. Iets met regeneratie niveau en de verbruiksmonitor.
Mocht het een "oplossing" zijn, ergens in dit forum heeft iemand een trucje geplaatst hoe je het kan checken. Iets met regeneratie niveau en de verbruiksmonitor.
Ik heb een 10-15 snellaadsessies gehad en geen één presteerde beneden verwachting, zelfs op wintersport haalden we 148kW bij 25%.
Maar eens: het zou mooi zijn dat er een indicator voorhanden zou zijn om voorverwarming te kunnen checken, nog mooier zou een visuele weergave zijn zoals VAG heeft. Maar meer dan een nice to have is het voor mij niet, uiteindelijk ben ik binnen 30 minuten weer rijdend met meer dan 80% dat is wat voor mij telt.
Maar eens: het zou mooi zijn dat er een indicator voorhanden zou zijn om voorverwarming te kunnen checken, nog mooier zou een visuele weergave zijn zoals VAG heeft. Maar meer dan een nice to have is het voor mij niet, uiteindelijk ben ik binnen 30 minuten weer rijdend met meer dan 80% dat is wat voor mij telt.
[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 15-04-2025 19:43 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Tsja ik snap het wel hoor. Ik gebruik liever andere navigatie dan google maps dus zou een handmatige knop ook wel prettig vinden. Gebruik de gmaps nu dus alleen op vakantie omdat het moet.
Even snel 1 voorbeeld uit mijn hoofd.Appie Heijn schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 19:42:
Ik heb een 10-15 snellaadsessies gehad en geen één presteerde beneden verwachting, zelfs op wintersport haalden we 148kW bij 25%.
marty210578 in "Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic"
Met een simpele indicator (want BMS weet het dondersgoed) is dit ergernis gefixd.
Overigens kan je dat ook prima monitoren met Carscanner of vergelijkbare app met een OBD dongle. Je kan dan temperatuur en stroomverbruik in de gaten houden, zo niet specifieke IDs die nog meer laten zien. Maar dat is wel iets voor de übergeeks, gelukkig kunnen we dat hier wel, maar de gemiddelde bestuurder niet.
Klopt gebruik eigenlijk altijd TomTom via Android auto super goede file informatie en op mijn telefoon staat deze dan ingezoomd voor mij terwijl ik op het grote scherm een totaal overzicht heb.addictive_rhymz schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 20:03:
Tsja ik snap het wel hoor. Ik gebruik liever andere navigatie dan google maps dus zou een handmatige knop ook wel prettig vinden. Gebruik de gmaps nu dus alleen op vakantie omdat het moet.
Google maps werkt wel fijn als je ergens heen wilt en alleen de naam weet, maar de file informatie op google werkt niet zo fijn.
Betaal rond de 13 euro per jaar voor een account bij TomTom Go.
Tijdens de wintersportrit moest ik steeds ook de auto navigatie op de achtergrond mee laten lopen om de accu op temperatuur te krijgen.
En de planning voor de stops vond ik ook heel raar, meestal veel te vroeg.
Zelf maar laadstation's gezocht op de route waar ik dan met ongeveer 15% aankwam.
Ook wil je dan dat er iets van koffie of broodjes te krijgen is.
Navigatie geeft dat wel aan maar is wel ff puzzelen om juiste plek te vinden.
Maar is vooral dat je wil zien wat de status is van de accu, bij mijn vorige auto de Enyaq las ik de OBD uit met een app en in combinatie met ABRP ging dat super.
Neepollekeb schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:18:.
Voor kun je aan of uitzetten maar die voor achteruit niet [Afbeelding]
Ik rij regelmatig met een aanhanger en dit is nog nooit een probleem geweest.
Maar ad hoc voorverwarmen kan wel met Kelec app, niet?
Mja, ik blijf er bij, dan is er iets mis met de laadpaal, de auto, of de berijder handelt niet juist.w00key schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:55:
De klacht hier is dat soms om onverklaarbare reden de Scenic extreem traag laad, sta je daar bij een 300 kW paal met 30 kW en je moet nog een aantal etappes... Dat terwijl er wel een doel was ingesteld, met een laadstop, direct bij vertrek en 30+ minuten tot de stop.
Bij Tesla maakte ik het heel af en toe wel eens mee met de Megane E Tech, bleef ik onder de 40, dan stopte ik het laden en verplaatste ik de auto (heeft altijd geholpen). Als het -10 is en ik kom na 2 minuten aan bij de snellader dan moet ik ook geen hoge laadsnelheden verwachten. Zo ook als ik met 99% aankom.
Of na 16 seconden rijden.
Ik overdrijf maar toch, je moet ze de kost eens geven in de diverse topics van ev's op Tweakers.
Of leuker, en vermakelijker, op feestboek. Moord en brand want ze halen de 10 miljoen miljard kW niet!
Maar goed, handel je wel juist, bij diverse snellaadpunten (ga op zeker ook laden bij verschillende aanbieders) en het blijft laag dan is het simpel, ga langs je dealer.
Het kan goed dat er dan iets mis is met de laadpaal, of dat je niet lang genoeg voorverwarmd hebt, of dat je simpelweg een te hoge SoC hebt, maar het feit dat je nergens meer informatie kan terugvinden over wat de auto denkt te gaan kunnen laden, en het altijd maar gokken blijft vind ik dus een nadeel. Het zou een vrij simpele toevoeging zijn om in het infotainment een melding te hebben met "Ik denk dat ik nu met 150kW kan laden". En als je dan bij de laadpaal komt en die geeft je 40kW, dan weet je dat het de laadpaal is, en niet de auto.
VAG doet dat op dit moment gewoon beter, that's all
Grappig, ik vind dit dan weer onbelangrijk.bonyuri schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:31:
maar het feit dat je nergens meer informatie kan terugvinden over wat de auto denkt te gaan kunnen laden, en het altijd maar gokken blijft vind ik dus een nadeel.
Maar goed, ieder zijn meug.
Ach ja, er is altijd/vaak wel een auto die het beter doet.bonyuri schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:31:
Het blijft simpel, is iets een showstopper, kies wat anders.
Zijn er al mensen die meer info hebben over de update die zou zijn doorgevoerd (met o.a. betere stoelen voor de Alpine uitvoering en OPD) voor de Scenic? Ik heb gisteren met een Renault dealer contact gehad, maar die wist blijkbaar van niets...
Tegen mij werd verteld dat ze hem nog niet kunnen bestellen, wat overeenkomt met Renault.nl . Daar zie ik ook nog niet de aanpassingen. Op Renault.fr zie je die aanpassingen wel. Nu zijn er geen 2
Productielocaties dus als je nieuw besteld lijkt het me dat je het nieuwe model krijgt, tenzij ze dan nog voorraad / productie naar Nederland sturen van het oude bestelde model?
Productielocaties dus als je nieuw besteld lijkt het me dat je het nieuwe model krijgt, tenzij ze dan nog voorraad / productie naar Nederland sturen van het oude bestelde model?
Ik heb volgende week een afspraak bij de dealer. Deze had al meer informatie, maar nog geen prijzen, en verwachtte deze na Pasen.Cyberslak schreef op donderdag 17 april 2025 @ 07:50:
Zijn er al mensen die meer info hebben over de update die zou zijn doorgevoerd (met o.a. betere stoelen voor de Alpine uitvoering en OPD) voor de Scenic? Ik heb gisteren met een Renault dealer contact gehad, maar die wist blijkbaar van niets...
De "betere" stoelen in de Alpine uitvoering zijn simpelweg de huidige stoelen, maar dan nu elektrisch verstelbaar en met massage functie. De Iconic uitvoering krijgt wel degelijk betere stoelen, want dat worden de Alpine stoelen (met de stevigere wang), maar dan in een andere kleurstelling.
Blijf bizar vinden dat er dealers zijn die van niks weten. Informatie is ook in de Nederlandse kanalen gewoon aangekondigd.
https://media.renault-gro...r-en-aangenamer-dan-ooit/
Hoe kan een dealer dan van niks weten. Ik word soms wel een beetje triest van (sommige) renault dealers.
Hier word ik dan weer blij van:
https://media.renault-gro...r-en-aangenamer-dan-ooit/
Hoe kan een dealer dan van niks weten. Ik word soms wel een beetje triest van (sommige) renault dealers.
Hier word ik dan weer blij van:
De mijn gaat maandag (weer) voor hetzelfde euvel naar de dealer. Laat ik hopen dat ik ook met een dergelijke foto weer naar huis gaTopOne01 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:56:
Aangezien Technical platform 1.1.0 bij mij weer vastzat in de 0/0 0% stap is mijn Scenic (05/24) vandaag naar de dealer geweest. Update is succesvol uitgevoerd (hoefde zelfs niet naar fabrieksinstellingen). Ook is gelijk OpenR link 3.3 usb uitgevoerd.
[Afbeelding]
[ Voor 76% gewijzigd door Japie.G op 17-04-2025 10:13 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Ja, ik heb precies hetzelfde. En die service update was bij de dealer. Ik vind dat proces echt heel vaag.borkhuis schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:41:
Ik zie allemaal updates voorbij komen bij verschillende mensen, maar dit is mijn update lijst:[Afbeelding]
Als ik check voor updates dan kunnen er geen gevonden worden.
Zijn er meer mensen waar helemaal geen updates verschijnen?
Jep hiero ook. Echter wel een keer een update gezien die daarna faalde en nergens meer terug te zien is. Daarvoor dus maandag weer naar de dealer.
Dit dusSv3n schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:57:
Hier ook, had ook die vasthangende update (Stap 0/0, 0%). Dealer gebeld, die vertelde me een factory reset te doen. Na de factory reset zie ik helemaal geen update meer.

Voor mij hetzelfde. Alleen het punt is, wat bij anderen met een OTA update komt, kan al wel onderdeel zijn geweest van jouw serviceupdate bij de dealer. Helaas kun je niet zien welke update dat is, dus dat blijft gissen.borkhuis schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:41:
Ik zie allemaal updates voorbij komen bij verschillende mensen, maar dit is mijn update lijst:[Afbeelding]
Als ik check voor updates dan kunnen er geen gevonden worden.
Zijn er meer mensen waar helemaal geen updates verschijnen?
Ik ervaar ook geen problemen met mijn Scenic, dus ik zou ook niet weten waarom ik een update wil, tenzij het nieuwe functies betreft
Hier nagenoeg hetzelfde. De laatste update die er staat is van november, die voor aflevering geinstalleerd is.
Ik hoop hier updates te zien die nieuwe features bevatten, zodat ik een goede reden heb om te gaan klagen bij de leasemaatschappij
Ik hoop hier updates te zien die nieuwe features bevatten, zodat ik een goede reden heb om te gaan klagen bij de leasemaatschappij
Kans is groot dat de nieuwere auto's de meeste updates al af fabriek hebben gehad (is dan eigenlijk geen update). Ik kan bijvoorbeeld nog steeds geen laadsnelheid bij DC laden zien, tenzij dit nu met die laatste twee updates erbij gekomen is maar dat ga ik maandag merken. Verder zijn er volgens mij geen noemenswaardige nieuwe features die met een update komen, behalve het OPD verhaal. Dat zal overigens nog wel even duren Renault kennende.
Het duurde bij mij een half jaar toen dezelfde update weer terugkwam. Bleef wederom weer hangen op 0/0, 0%. Daarom van de week naar de dealer gebracht met succes.Sv3n schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:57:
Hier ook, had ook die vasthangende update (Stap 0/0, 0%). Dealer gebeld, die vertelde me een factory reset te doen. Na de factory reset zie ik helemaal geen update meer.
De Belgische site is ondertussen ook aangepast met de vernieuwde versie (OPD, V2G, stoelen,...).
Ook de Nederlandse site is aangepast. 
Prijs technisch gaan we er in ieder geval op vooruit op de basis versies.
Kleine samenvatting van de meest opvallende wijzigingen:
Techno 220pk long range is 700 euro goedkoper geworden
esprit Alpine 220pk long range is 1000 euro goedkoper geworden.
De gratis kleur van de esprit Alpine aangepast van zwart naar wit en zijn ook de prijzen bij sommige kleuren verlaagd.
Ook kan je niet meer kiezen voor een panoramisch dak of premium sound. Dat is samengevoegd naar een pakket van 2000,- en het pack advanced driving assist & augmented vision is 500,- in prijs omhoog gegaan.
Daarnaast heb je geen keuzemogelijkheid meer m.b.t. velgen. Wat wel weer jammer is want de velgen bij de iconic vind ik persoonlijk niet om aan te gluren.
Prijs technisch gaan we er in ieder geval op vooruit op de basis versies.
Kleine samenvatting van de meest opvallende wijzigingen:
Techno 220pk long range is 700 euro goedkoper geworden
esprit Alpine 220pk long range is 1000 euro goedkoper geworden.
De gratis kleur van de esprit Alpine aangepast van zwart naar wit en zijn ook de prijzen bij sommige kleuren verlaagd.
Ook kan je niet meer kiezen voor een panoramisch dak of premium sound. Dat is samengevoegd naar een pakket van 2000,- en het pack advanced driving assist & augmented vision is 500,- in prijs omhoog gegaan.
Daarnaast heb je geen keuzemogelijkheid meer m.b.t. velgen. Wat wel weer jammer is want de velgen bij de iconic vind ik persoonlijk niet om aan te gluren.
Ik kan dat al zien vanaf dat ik hem heb afgelopen oktober. Dus bij jou loopt de software zeker achter dan.TopOne01 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:38:
Ik kan bijvoorbeeld nog steeds geen laadsnelheid bij DC laden zien
BE prijzen zijn hetzelfde gebleven.
Ik zie wel volgende nieuwe optie: Vooruitrusting vehicule to grid (V2G) + vehicule to load (V2L). Prijs is 200EUR.
Iemand enig idee wat dit juist is? Gaat dit over de adapter?
Ik zie wel volgende nieuwe optie: Vooruitrusting vehicule to grid (V2G) + vehicule to load (V2L). Prijs is 200EUR.
Iemand enig idee wat dit juist is? Gaat dit over de adapter?
Ja, ik heb een van de eerste Scenics (mei 24). Doordat de technical platform update niet gelukt was, volgde de rest niet. De electrical engine 2.1.0 of 3.1.0 die daarna kwam gaf die feature. Ik ben benieuwd of het bij mij nu werkt door de OpenR link 3.3 usb update die de dealer ook gelijk geïnstalleerd heeft, of dat ik inderdaad weer moet wachten tot de volgende update over the air komt.addictive_rhymz schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:11:
[...]
Ik kan dat al zien vanaf dat ik hem heb afgelopen oktober. Dus bij jou loopt de software zeker achter dan.
De Iconic met witte bekleding is duurder geworden. Aangezien het alleen de Alpine stoelen en een nieuw stuur is ben ik persoonlijk dus niet ontevreden dat ik de “oude” krijg voor iets minder geld ;-)