Met welke lengte ?B R M schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 14:46:
[...]
Zeker. Dat heb ik ook wel. De zitting is kort, maar ik rij er nu in vanaf november en heb er 0 problemen mee. Ik zit gewoon prettig.
1.98
Er zitten meer lange mannen in dit topic. Paar pagina’s geleden nog besproken. Volgens mij ervaart niemand een probleem
Er zitten meer lange mannen in dit topic. Paar pagina’s geleden nog besproken. Volgens mij ervaart niemand een probleem
[ Voor 93% gewijzigd door B R M op 22-03-2025 15:27 ]
De vermogensafgifte is ontzettend goed bij de Scenic, mijn referentiekader is:rogiermac schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:53:
Hoi allemaal, ik volg dit topic al een tijdje met enige regelmaat, omdat de Scenic een goede kanshebber is als volgende leaseauto. De interesse gaat naar de long range. Ik vind het een mooie auto met goed uitrusting en, heel fijn, fysiek knoppen.
De nadelen die ik zie: voorwielaandrijving (heb ik met een Leaf ervaren en nu achterwielaandrijving met een ID3; echt fijner met een EV), relatief traag laden t.o.v. de concurrenten en als grootste vraagteken: het daadwerkelijk verbruik. Ik hoor graag van de eigenaren wat jullie gemiddeld verbruik is (graag met bijbehorende periode anders kan het een vertekend beeld geven door de seizoenen), kunnen jullie die delen?![]()
Verder lees ik wisselend berichten over batterijvoorverwarmen en dat dit met laadstop in navigatie aangeven moet gebeuren. Is er (inmiddels na softwareupdate?) ook een functie om handmatig voorverwarmen te starten (zoals bij de Skoda Elroq).
Dank voor de hulp en een zonnig weekend gewenst!
- ID4, zet met een beetje enthousiasme icm nat weer toch graag even de kont opzij. Deze auto rij ik als hulpverleningsvoertuig (prio=hogere snelheden). Op droge baan fantastisch maar met nat weer moet je hem wel in de gaten houden ondanks de rijhulpsystemen. Ik kan het speelse wel waarderen maar eerlijk gezegd vindt ik het rijgedrag van de scenic beter voor een daily.
- Kia Niro vorig model: met nat weer geen grip maar wel heel voorspelbaar, onze vorige privéauto de E-Soul idem.
- Kia Niro huidig model vergelijkbaar met de Scenic. Heel vloeiende vermogensafgifte. Nagenoeg nooit slippende voorbanden.
De 22KW lader was trouwens een verassing voor mij, verder niet naar gekeken bij aankoop, maar op wintersport die accu in 4 uur naar 90% laden is toch wel erg fijn.
Ik ben 1,96 met relatief lang onderlichaam, ik herken je gevoel volledig. Ik was ook terughoudend positief over de stoelen, ook de hoek van de zitting die niet los van de rest in te stellen is. Maar gelukkig de eerste lange rit naar de dolomieten (Italië) heeft bevestigd dat het voor mij geen enkel probleem is. Geen pijntjes.MaStar schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:28:
Mijn twijfel, is nog de lengte van de stoel aan de onderkant, het zit stuk ik merk dat in de achterse stand van de stoel mijn bovenbeen aan de onderkant niet volledig ondersteund wordt. Daar zit een paar cm tussen , en de bovenbenen liggen dus niet volledig ontspannend.
Dat was bij mijn ID 4 en Tesla wat beter. Verder zijn de stoelen prettig.
Zelf ben ik een 1.95, dus dat is heel persoonlijk. Is dit herkenbaar voor de langere mensen onder ons?
Ja er zijn (met name Volvo) stoelen die beter zitten maar ik geef ze toch 7,5-8 als ik een cijfer moet geven.
[ Voor 17% gewijzigd door Appie Heijn op 22-03-2025 19:26 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Wat Was voor jou de doorslag om toch voor de scenic te gaan?Appie Heijn schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:23:
[...]
Ik ben 1,96 met relatief lang onderlichaam, ik herken je gevoel volledig. Ik was ook terughoudend positief over de stoelen, ook de hoek van de zitting die niet los van de rest in te stellen is. Maar gelukkig de eerste lange rit naar de dolomieten (Italië) heeft bevestigd dat het voor mij geen enkel probleem is. Geen pijntjes.
Ja er zijn (met name Volvo) stoelen die beter zitten maar ik geef ze toch 7,5-8 als ik een cijfer moet geven.
Misschien helpt dit voor lange benen in de Scenic 
Zoiets heb ik dan nog of kom ik nu te kort….0
:strip_exif()/f/image/6PPkIZWQ7FlA240fSN3dhQMF.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.amazon.nl/IXA...toelkussens/dp/B0C285X17N
Zou het zelf wel overwegen ivm de korte stoelen
Zoiets heb ik dan nog of kom ik nu te kort….0
:strip_exif()/f/image/6PPkIZWQ7FlA240fSN3dhQMF.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.amazon.nl/IXA...toelkussens/dp/B0C285X17N
Zou het zelf wel overwegen ivm de korte stoelen
[ Voor 52% gewijzigd door MaStar op 23-03-2025 07:23 ]
En op welke aspecten vind je de Scenic beter of minder dan de ID4?Appie Heijn schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 19:23:
[...]
De vermogensafgifte is ontzettend goed bij de Scenic, mijn referentiekader is:Mbt snelladen met de Scenic, het heeft mijn voorzichtige verwachtingen (op basis van internet) ruimschoots overtroffen in positieve zin. Telkens binnen 25 minuten konden we weer rijden. Soms konden we er niet tegen eten. Voorverwarming pak je een half uur voor icm tussenbestemming, heel eenvoudig in te vullen. Ik zou mij niet blindstaren op de theoretische max van een auto, de verschillen in tijd zijn minimaal door alle verschillende laadcurves.
- ID4, zet met een beetje enthousiasme icm nat weer toch graag even de kont opzij. Deze auto rij ik als hulpverleningsvoertuig (prio=hogere snelheden). Op droge baan fantastisch maar met nat weer moet je hem wel in de gaten houden ondanks de rijhulpsystemen. Ik kan het speelse wel waarderen maar eerlijk gezegd vindt ik het rijgedrag van de scenic beter voor een daily.
- Kia Niro vorig model: met nat weer geen grip maar wel heel voorspelbaar, onze vorige privéauto de E-Soul idem.
- Kia Niro huidig model vergelijkbaar met de Scenic. Heel vloeiende vermogensafgifte. Nagenoeg nooit slippende voorbanden.
De 22KW lader was trouwens een verassing voor mij, verder niet naar gekeken bij aankoop, maar op wintersport die accu in 4 uur naar 90% laden is toch wel erg fijn.
[...]
Ik ben 1,96 met relatief lang onderlichaam, ik herken je gevoel volledig. Ik was ook terughoudend positief over de stoelen, ook de hoek van de zitting die niet los van de rest in te stellen is. Maar gelukkig de eerste lange rit naar de dolomieten (Italië) heeft bevestigd dat het voor mij geen enkel probleem is. Geen pijntjes.
MaStar schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:23:
[...]
En op welke aspecten vind je de Scenic beter of minder dan de ID4?
- Ruimte interieur, moet wel zeggen dat dit meer gevoel is, dienstvoertuig ID4 is redelijk volgebouwd met werkgerelateerde uitrusting
- Navigatie + multimedia
- Uiterlijk (ID4 zie er prima uit maar de Scenic vind ik veel mooier + je ziet hem veel minder vaak)
- Prijs (auto is priveaankoop en ik heb het liefst full options, qua uiterlijk moet je de alpine denk ik vergelijken met de gtx, die laatste gaat met opties ruim over de 65k)
- Opties (solarbay + harman kardon)
- Gewicht (scheelt een paar 100 kilo) in motorrijtuigenbelasting
[ Voor 20% gewijzigd door Appie Heijn op 23-03-2025 08:11 ]
Bij de Megane e-tech electric is er iets interessants gebeurd:
De prijs is omlaag gegaan, maar de standaard 22kWh AC lader is nu optioneel geworden, met een meerprijs van 1000 euro.
Ik neem aan dat dit ook met de Scenic gaat gebeuren. Ik weet niet zo goed of dat positief of negatief is, maar als de prijs echt met 1000 euro is gedaald, en nu optioneel 22kWh gekozen kan worden is dat wel slim denk ik.
De prijs is omlaag gegaan, maar de standaard 22kWh AC lader is nu optioneel geworden, met een meerprijs van 1000 euro.
Ik neem aan dat dit ook met de Scenic gaat gebeuren. Ik weet niet zo goed of dat positief of negatief is, maar als de prijs echt met 1000 euro is gedaald, en nu optioneel 22kWh gekozen kan worden is dat wel slim denk ik.
:strip_exif()/f/image/g8HpqpqsZWYebkpQaItrqFMy.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door bonyuri op 23-03-2025 12:19 ]
What Do You Call An Alligator In A Vest?
En welk DC vermogen heb je dan als je die optie NIET neemt?bonyuri schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:19:
[Afbeelding]
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Ook 130 kW, alleen AC laden is dan 11 kW.pmiddeld schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:43:
En welk DC vermogen heb je dan als je die optie NIET neemt?
Voor de Megane is dat 130kW, ik neem aan voor de Scenic dat het 150kW blijft.pmiddeld schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:43:
[...]
En welk DC vermogen heb je dan als je die optie NIET neemt?
Als ik de verkoper moet geloven is het enkel het niet-snelladen wat omlaag ging
Voor miin princiepe ook, ik laad toch altijd thuis. Maar op vakantie is 22kw wel lekker. Al vaak genoeg gehad dat een snellader te ver weg is maar dat er wel 22kw palen in de buurt zijn zijn, en dat is dan wel een stuk lekkerder dan 11kwDropje schreef op zondag 23 maart 2025 @ 17:17:
[...]
Als ie daarmee 1000 euri goedkoper wordt zou ik het wel weten. 11kW is voor mij genoeg.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor veel mensen is dat een prima optie. Ik vind de 22kW lader een onderschat voordeel, met name voor het buitenland. Ik ben vaak in de Balkan en daar is dan wel een 22kW paal maar niks beters en dat is dan toch wel een enorm voordeel. Ik zou de Scenic er niet om laten staan, maar ben wel blij dat ik straks de optie heb.bonyuri schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:19:
[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp blijft de prijs dus hetzelfde als je 22kWh wil, maar kun je een 1000 euro "korting" krijgen als je 11kWh genoeg vindt.jeffrey-nl schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:07:
[...]
Voor veel mensen is dat een prima optie. Ik vind de 22kW lader een onderschat voordeel, met name voor het buitenland. Ik ben vaak in de Balkan en daar is dan wel een 22kW paal maar niks beters en dat is dan toch wel een enorm voordeel. Ik zou de Scenic er niet om laten staan, maar ben wel blij dat ik straks de optie heb.
Ik vind dat wel een goeie optie eerlijk gezegd.
Ergens hoop ik ook wel dat er iets is aangepast aan de laad curve, etc met deze nieuwe revisie
Ik zag trouwens dat het Google assistent praatwolkje, als een commando of antwoord wordt uitgeschreven, veranderd is. Komt dat door de technical platform update, of is dit wrrr iets wat op de achtergrond is aangepast ?
Bij mijn leasecontract helaas niet mogelijk om extra opties bij te nemen. Dat maakt de E Scenic Alpine wel wat meer basic. En raakt bij mij toch weer de twijfel 
Tesla Model Y heeft wel standaard, camera's en panorama dak bijvoorbeeld.
Iemand die de Alpine rijdt zonder extra's?
[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 24-03-2025 15:52 ]
ik zou niet meer zonder de 22 kW lader willen, echt fantastisch.jeffrey-nl schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:07:
[...]
Voor veel mensen is dat een prima optie. Ik vind de 22kW lader een onderschat voordeel, met name voor het buitenland. Ik ben vaak in de Balkan en daar is dan wel een 22kW paal maar niks beters en dat is dan toch wel een enorm voordeel. Ik zou de Scenic er niet om laten staan, maar ben wel blij dat ik straks de optie heb.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
De vraag is wat denk je te missen t.o.v. de Model Y? Het scherm achterin? Daar heeft de Scenic de slimme armsteun voor. Het panoramadak, wellicht geen populaire mening maar wij vinden het interieur veel te warm worden en ik heb steenslag gehad in mijn Tesla dus bewust nu niet genomen. Camera’s heeft de Renault ook. In mijn Tesla gebruik ik ze met parkeren niet, spiegels zijn fijner. De Tesla heeft geen sensoren en camera’s werken totaal niet. Ik ben blij dat de Scenic echte sensoren heeft, kan niet wachten. Geldt ook voor de ruitenwissers. De Model Y is mogelijk iets ruimer. De stoelen in Tesla vind ik persoonlijk echt een ramp. Te kort, te smal, plakkend nep leer. Ook hier ben ik blij dat mijn Scenic straks half leer en stof heeft. Ik moet mijn Scenic nog krijgen maar de Y viel bij mij af omdat ik mij aan teveel dingen in de Model 3 stoor.MaStar schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:19:
Bij mijn leasecontract helaas niet mogelijk om extra opties bij te nemen. Dat maakt de E Scenic Alpine wel wat meer basic. En raakt bij mij toch weer de twijfel
Voor laadsnelheid moet je naar de Curve kijken en een Long Range Tesla is toch wel flink sneller. Op 1000km maakt het 15 min ofzo uit, maar als je met babies of kleine kinderen rijdt is elke laadsnelheid acceptabel haha, dan sta je toch langer stil dan je wil en kan elke auto volladen. En met overnachten is het helemaal geen probleem meer.
Je moet kiezen wat je mooi vindt en jezelf niet zo druk maken om 1 of 2 missende opties. Er is geen enkele optie die je echt heel erg zal missen denk ik. Over Renault standaard audio hoor je wel slechte verhalen, dus misschien dat wel. De Scenic heeft trouwens ironisch genoeg een betere auto pilot dan de Tesla. Die kan in Europa helemaal niks, zelfs niet als je 7000 betaalt voor de betere optie.
Je kan eventueel ook een Tehcno nemen en die wat aankleden. Tenzij je echt die Alpine looks wil natuurlijk…wat ook wel erg stijlvol is, zeker t.o.v. een Model Y :-)
[ Voor 26% gewijzigd door jeffrey-nl op 24-03-2025 16:26 ]
Thanks! Doe het vergelijk wel met de nieuwe model Y maar ook daar lijkt de Scenic dus een mooie tegenhanger voorjeffrey-nl schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:19:
[...]
De vraag is wat denk je te missen t.o.v. de Model Y? Het scherm achterin? Daar heeft de Scenic de slimme armsteun voor. Het panoramadak, wellicht geen populaire mening maar wij vinden het interieur veel te warm worden en ik heb steenslag gehad in mijn Tesla dus bewust nu niet genomen. Camera’s heeft de Renault ook. In mijn Tesla gebruik ik ze met parkeren niet, spiegels zijn fijner. De Tesla heeft geen sensoren en camera’s werken totaal niet. Ik ben blij dat de Scenic echte sensoren heeft, kan niet wachten. Geldt ook voor de ruitenwissers. De Model Y is mogelijk iets ruimer. De stoelen in Tesla vind ik persoonlijk echt een ramp. Te kort, te smal, plakkend nep leer. Ook hier ben ik blij dat mijn Scenic straks half leer en stof heeft. Ik moet mijn Scenic nog krijgen maar de Y viel bij mij af omdat ik mij aan teveel dingen in de Model 3 stoor.
Voor laadsnelheid moet je naar de Curve kijken en een Long Range Tesla is toch wel flink sneller. Op 1000km maakt het 15 min ofzo uit, maar als je met babies of kleine kinderen rijdt is elke laadsnelheid acceptabel haha, dan sta je toch langer stil dan je wil en kan elke auto volladen. En met overnachten is het helemaal geen probleem meer.
Je moet kiezen wat je mooi vindt en jezelf niet zo druk maken om 1 of 2 missende opties. Er is geen enkele optie die je echt heel erg zal missen denk ik. Over Renault standaard audio hoor je wel slechte verhalen, dus misschien dat wel. De Scenic heeft trouwens ironisch genoeg een betere auto pilot dan de Tesla. Die kan in Europa helemaal niks, zelfs niet als je 7000 betaalt voor de betere optie.
Je kan eventueel ook een Tehcno nemen en die wat aankleden. Tenzij je echt die Alpine looks wil natuurlijk…wat ook wel erg stijlvol is, zeker t.o.v. een Model Y :-)
Is er iemand die iets weet of de scenic ook de stellantis boordlader heeft?
Deze boordlader schijnt vaak defect te gaan
[ Voor 23% gewijzigd door Fredericm op 24-03-2025 20:50 ]
Stellantis is niet het merk van de lader maar de naam van het concern waar Renault niet onder valt. Ik meen gelezen te hebben dat het om een Mahle omvormer/lader gaat.Fredericm schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:49:
Is er iemand die iets weet of de scenic ook de stellantis boordlader heeft?
Weet iemand of je bij de Iconic versie ook de Speedway velgen kan laten monteren? Want die velgen bij de Iconic zijn... zo... niet zo mooi :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Dirickteur op 24-03-2025 21:29 ]
Het gaat om de Mahle 11kW lader die in Stellantis auto’s geïnstalleerd is. Dat zijn Citroën, Peugeot enz. Ook Toyota wordt genoemd. Aangezien de Renault Scenic een 22kW lader heeft en niet bij Stellantis hoort, denk ik dat het niet van toepassing is. Wat ik kon vinden en ik weet niet of het correct is, is dat Renault onboard chargers van Jabil gebruikt. Dat is een Amerikaans bedrijf.
Renault gebruikt 100% geen Mahle lader die bij Stallantis nu voor problemen zorgt. Ik weet dat zij eigen elektromotoren en (in ieder geval in het verleden: Zoë) omvormers maakten. Van de huidige modellen heeft Jamil er in ieder geval iets mee te maken (opschrift op de motor), maar of dat een producent is weet ik niet. De nieuwe 11 kW lader zal in ieder geval weer een door Renault zelf ontwikkelde lader zijn.
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Kunnen > jaDirickteur schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:19:
Weet iemand of je bij de Iconic versie ook de Speedway velgen kan laten monteren? Want die velgen bij de Iconic zijn... zo... niet zo mooi :-)
Maar hij zal altijd op die minder mooie velgen uit de fabriek komen.
Weet iemand of zaken als vloermatten, gevarendriehoek, brandblusser, etc standaard worden meegeleverd? Of moet ik die apart bijbestellen?
Apart bijkopen of in het betaalde "afleverpakket".
Als het echt om de laatste euro gaat: hesjes, verbanddoos, driehoek bij de Act**n en de originele (!) matten online bestellen. Dat scheelt best veel ten opzichte van de prijslijst.
Wat ik bij de dealer heb meegekregen als afleverpakket is ook niet meer dan een zakje rommel.
Als het echt om de laatste euro gaat: hesjes, verbanddoos, driehoek bij de Act**n en de originele (!) matten online bestellen. Dat scheelt best veel ten opzichte van de prijslijst.
Wat ik bij de dealer heb meegekregen als afleverpakket is ook niet meer dan een zakje rommel.
Ik heb vandaag mijn voorruit laten vervangen bij Autotaalglas. Helaas waren ze niet zo zuinig met het interieur. Mist hier nou het kapje van dit lampje of ben ik nou gek? Kan iemand dit voor mij controleren?
:strip_exif()/f/image/5RIbc6c4FjYCI337KqrTxBrp.gif?f=fotoalbum_large)
Daarnaast hebben ze de slimme binnenspiegel bekrast (bij het demonteren), maar goed wie zegt dat het al niet zo was.
:strip_exif()/f/image/5RIbc6c4FjYCI337KqrTxBrp.gif?f=fotoalbum_large)
Daarnaast hebben ze de slimme binnenspiegel bekrast (bij het demonteren), maar goed wie zegt dat het al niet zo was.

:strip_exif()/f/image/qP1Y3t2VytLwuSatFuG1oROj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Safaci op 25-03-2025 21:23 ]
Ehh w.t.f…Safaci schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:21:
Ik heb vandaag mijn voorruit laten vervangen bij Autotaalglas. Helaas waren ze niet zo zuinig met het interieur. Mist hier nou het kapje van dit lampje of ben ik nou gek? Kan iemand dit voor mij controleren?
[Afbeelding]
Daarnaast hebben ze de slimme binnenspiegel bekrast.
[Afbeelding]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Direct even gecheckt: dat bobbeltje/ "lampje" hoort zo, lijkt meer een sensor.
Thanks voor het checken! Is mij eerder nooit echt opgevallen.kakaa schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:26:
Direct even gecheckt: dat bobbeltje/ "lampje" hoort zo, lijkt meer een sensor.
Ik overweeg om de Scenic E-tech te bestellen. Is het dan nodig om te wachten tot deze release ? Twee weekend en dan komt de update ….
Dat ligt er denk ik aan welke uitvoering je wilt gaan bestellen.MaStar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:25:
[...]
Ik overweeg om de Scenic E-tech te bestellen. Is het dan nodig om te wachten tot deze release ? Twee weekend en dan komt de update ….
Ik ga zelf morgen een iconic in de standaard kleur bestellen. Enige optie die ik erbij doe is een trekhaak want verder is de auto super compleet. De toegevoegde waarde van het augment pakket ontgaat mij een beetje.
Blijkbaar moet de standaard achteruitrijcamera echt slecht zijn (lees 320p) en met de advanced driving & augmented vision pack krijg je een veel betere camera.jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:07:
[...]
Dat ligt er denk ik aan welke uitvoering je wilt gaan bestellen.
Ik ga zelf morgen een iconic in de standaard kleur bestellen. Enige optie die ik erbij doe is een trekhaak want verder is de auto super compleet. De toegevoegde waarde van het augment pakket ontgaat mij een beetje.
-
Zit die in de nieuwe update ? Zie ik niet staan . Bij Alpine niet in ieder geval.powerplay schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:59:
[...]
Blijkbaar moet de standaard achteruitrijcamera echt slecht zijn (lees 320p) en met de advanced driving & augmented vision pack krijg je een veel betere camera.
Jammer dat ze niets aan de audio doen . Schijnt in de basisversie ook vrij laag in kwaliteit te zijn .
[ Voor 20% gewijzigd door MaStar op 28-03-2025 06:56 ]
Tja je moet ergens besparen en heel veel mensen vinden het wel prima zo.MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 06:55:
[...]
Jammer dat ze niets aan de audio doen . Schijnt in de basisversie ook vrij laag in kwaliteit te zijn .
Alpine zou ik willen bestellen.jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:07:
[...]
Op de site van Renault staat de trekhaak aangegeven als accessoire. Als je de configuratie site gebruikt kun je echter nergens aangeven dat je een trekhaak wilt. Iemand een idee wat de kosten hiervan zijn?jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:07:
[...]
Een vaste trekhaak bij de Renault garage is 922 euro.Dropje schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:15:
[...]
Op de site van Renault staat de trekhaak aangegeven als accessoire. Als je de configuratie site gebruikt kun je echter nergens aangeven dat je een trekhaak wilt. Iemand een idee wat de kosten hiervan zijn?
Nee, zit niet standaard in de Esprit Alpine editie, is een extra optie onder Rijden.MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 06:55:
[...]
Zit die in de nieuwe update ? Zie ik niet staan . Bij Alpine niet in ieder geval.
:strip_exif()/f/image/Z9YXtYF4vdnLu1O20xHp8TxL.png?f=user_large)
-
Gekregen van mijn dealer ( in BE )
Best even jouw dealer contacteren, die werken met 'fabrieksslots' en weten wanneer de update in productie gaat...MaStar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:25:
[...]
Zou je niet beter 2 weken wachten zodat je ook OPD krijgt? Het is misschien niet een feature die iedereen nodig heeft, maar iedere "gratis" update die je kan krijgen is meegenomen, toch?jeroen.ijmuiden schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:07:
[...]
Of denk je dat de prijs ook (negatief) gaat veranderen met de update van de pakketten?
Ook de afneembare wordt naderhand door de dealer geplaatst voor dezelfde prijs als in de "folder".jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:24:
[...]
Een vaste trekhaak bij de Renault garage is 922 euro.
December vorig jaar koste deze 910 euro ex. Btw wel met 13 polige kabel!
Dan zou ik zeker wachten! Grootste update is de elektrisch verstelbare stoelen. Dat was nu een gebrek bij de huidige Alpine. OPD zal vast nog met een update ook wel komen, net zoals bij de Megane.
De dealer waar ik vorige week was (Hedin)gaf aan dat hij niets wist van een aprilupdate in NL. Maar goed, het blijft een autoverkoper,AJO2024 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:08:
[...]
Dan zou ik zeker wachten! Grootste update is de elektrisch verstelbare stoelen. Dat was nu een gebrek bij de huidige Alpine. OPD zal vast nog met een update ook wel komen, net zoals bij de Megane.
Ik rijd de auto alleen dus stoelen staan vaak in dezelfde stand . Niet heel nodig dus . Tenzij stoelen ook beter wordenAJO2024 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:08:
[...]
Ik ook, maar ik mis verstelmogelijkheden die blijkbaar wel op de 'iconic' stoelen zit. De zitpositie is slecht af te stellen voor een auto van deze prijsklasse. OPD = One Pedal Drive.MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:16:
[...]
Ik rijd de auto alleen dus stoelen staan vaak in dezelfde stand . Niet heel nodig dus . Tenzij stoelen ook beter wordenWat is OPD?
De Megane heeft net een update gekregen, ook een Alpine uitvoering met elektrische stoelen, dus het ligt voor de hand dat de Scenic ook een update krijgt om alles gelijk te trekken. Wanneer dat gaat gebeuren is natuurlijk even afwachten.
Ah zo.AJO2024 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:22:
[...]
Ik ook, maar ik mis verstelmogelijkheden die blijkbaar wel op de 'iconic' stoelen zit. De zitpositie is slecht af te stellen voor een auto van deze prijsklasse. OPD = One Pedal Drive.
De Megane heeft net een update gekregen, ook een Alpine uitvoering met elektrische stoelen, dus het ligt voor de hand dat de Scenic ook een update krijgt om alles gelijk te trekken. Wanneer dat gaat gebeuren is natuurlijk even afwachten.
Denk je dat de stoelen elektrisch beter af te stellen zijn dan handmatig ? Dus dat het ook het comfort ten goede komt ?
Eerdere berichtgeving wekt de indruk dat de huidige motoren dit niet ondersteunen. Dit wordt ergens in dit topic benoemd. Al trek ik daar wel mijn twijfels bij want waarom kan dat dan wel bij de Megane?AJO2024 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:08:
[...]
OPD zal vast nog met een update ook wel komen, net zoals bij de Megane.
Ligt het aan mij of hebben de luxere uitvoeringen al one pedal drive? Ik heb proefgereden en hoefde het gas alleen los te laten om te remmen, alleen noodstop moest met rempedaal.Dendrowen schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:55:
[...]
Eerdere berichtgeving wekt de indruk dat de huidige motoren dit niet ondersteunen. Dit wordt ergens in dit topic benoemd. Al trek ik daar wel mijn twijfels bij want waarom kan dat dan wel bij de Megane?
Gister een full option iconic occasion aangeschaft en deze had dat niet. Wél regeneratief remmen. Refereer je daar naar? De Scenic komt alleen niet volledig tot stilstand, tenzij je de contextuele/adaptive cruise control gebruikt.jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Ligt het aan mij of hebben de luxere uitvoeringen al one pedal drive? Ik heb proefgereden en hoefde het gas alleen los te laten om te remmen, alleen noodstop moest met rempedaal.
Degene die ik heb gereden rijden ongeveer tot een 8km/h, lager dan dat gaan ze niet, wat veelal prima is maar voor echt stilstand heb je alsnog de rempedaal nodig.jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:04:
[...]
Ligt het aan mij of hebben de luxere uitvoeringen al one pedal drive? Ik heb proefgereden en hoefde het gas alleen los te laten om te remmen, alleen noodstop moest met rempedaal.
Krijgen alle meganes dat met een update? Want die heb ik even gemist hoor.AJO2024 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:08:
[...]
Klopt, er rijden er al Scenics rond met OPD, wat schijnbaar een foutje was in de fabriek. Blijkbaar kan het dus wel gewoon. Misschien ook vanaf een bepaalde datum. Ik zou verwachten dat ze dus net als de Megane dit met een update gaan doen, maar misschien zit er wel echt verschil in oude en nieuwe hardware. Binnen een paar maanden weten we vast meer.Dendrowen schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:55:
[...]
Eerdere berichtgeving wekt de indruk dat de huidige motoren dit niet ondersteunen. Dit wordt ergens in dit topic benoemd. Al trek ik daar wel mijn twijfels bij want waarom kan dat dan wel bij de Megane?
Is net een persbericht geweest van 2 weken geleden:B R M schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:14:
[...]
Krijgen alle meganes dat met een update? Want die heb ik even gemist hoor.
https://media.renault-gro...ch-electric-nieuw-aanbod/
Megane's vanaf productiedatum maart 2024 krijgen een update. Je zou zeggen dat een Scenic van eind 2024 dat dan ook moet kunnen.
Net nog even in de Renault E-scenic gezeten.
Mooie auto, ruim en stoelen kunnen relatief ver naar achter. Alleen ….. zijn die stoelen echt kort. Voor mijn lange benen (1.95 cm ). Onderbeen kan niet echt helemaal ontspannen.
Waarom doen die Fransen dat niet anders? Minder ondersteuning ook dan mij VW ID4
Heel vervelend want verder een mooie auto.
Mooie auto, ruim en stoelen kunnen relatief ver naar achter. Alleen ….. zijn die stoelen echt kort. Voor mijn lange benen (1.95 cm ). Onderbeen kan niet echt helemaal ontspannen.
Waarom doen die Fransen dat niet anders? Minder ondersteuning ook dan mij VW ID4
snap jullie problemen met die stoelen niet. Gewoon 1.62 cm en nergens last van.MaStar schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:39:
Net nog even in de Renault E-scenic gezeten.
zeeen van ruimte
Dan zit je in elke auto als een koning . Jaloers !marty210578 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:12:
[...]
snap jullie problemen met die stoelen niet. Gewoon 1.62 cm en nergens last van.
zeeen van ruimte
Woa ben liever 1m96 dan 1m62 eerlijk gezegt
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ga vanmiddag bij de dealer langs om voor het eerst te kijken maar de Renault Scenic, als no. 1 optie voor mijn nieuwe leaseauto. Grootste alternatief is de Skoda Elroq op t moment.
Ben benieuwd hoe de stoelen me gaan bevallen, gezien ik 1.93 lang ben en daar toch het een ander over lees, korte zittingen etc.
Heeft iemand hier wat inzicht op het verschil in rijcomfort en range tussen de 19 inch wielen van de Techno en 20 inch van de Alpine uitvoering? Neig nu naar een rijk uitgeruste Techno, vanwege de kleinere (en voor de vrouw mooiere) wielen.
En heeft iemand een beetje idee wat de gangbare levertijd van de Scenic is momenteel? Dealer zal het straks ook weten, maar vragen kan geen kwaad dacht ik 🙂
Ben benieuwd hoe de stoelen me gaan bevallen, gezien ik 1.93 lang ben en daar toch het een ander over lees, korte zittingen etc.
Heeft iemand hier wat inzicht op het verschil in rijcomfort en range tussen de 19 inch wielen van de Techno en 20 inch van de Alpine uitvoering? Neig nu naar een rijk uitgeruste Techno, vanwege de kleinere (en voor de vrouw mooiere) wielen.
En heeft iemand een beetje idee wat de gangbare levertijd van de Scenic is momenteel? Dealer zal het straks ook weten, maar vragen kan geen kwaad dacht ik 🙂
Leuk! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Bij mij werd aangegeven dat de levertijd drie à vier maanden zal zijn.bottR schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 11:34:
Ga vanmiddag bij de dealer langs om voor het eerst te kijken maar de Renault Scenic, als no. 1 optie voor mijn nieuwe leaseauto. Grootste alternatief is de Skoda Elroq op t moment.
Hallo,
sinds een kleine week ook een leaser van de Scenic (komende van een Volvo XC40 P8). De eerste indrukken zijn zeer zeker positief!
Wel een 3-tal zaken die ik mis momenteel tijdens de overgangsfase:
sinds een kleine week ook een leaser van de Scenic (komende van een Volvo XC40 P8). De eerste indrukken zijn zeer zeker positief!
- bij de volvo had ik de handgreep bovenaan links vervangen door een zonnebrilhouder
-> hebben jullie al elegante en praktische oplossingen gevonden voor de zeonnebril? - bij de volvo was er een (voor mij) betere hoogte van (middelste?) armsteun in de deur voor het 'relaxt cool driven/sturen'. Bij de Scenic ligt mijn elleboog aan het raam te hoog, mijn elleboog op de (enige?) armsteun ligt te laag.
-> zijn er nog die dit zo ervaren? - de volvo had overal wel wat gleufjes om laadpassen in te steken
-> waar steken jullie die?
Wat was voor jou positief tov de Volvo? Ik heb de Volvo ook getest gister.madhondt schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 16:59:
Hallo,
- bij de volvo had ik de handgreep bovenaan links vervangen door een zonnebrilhouder
-> hebben jullie al elegante en praktische oplossingen gevonden voor de zeonnebril?- bij de volvo was er een (voor mij) betere hoogte van (middelste?) armsteun in de deur voor het 'relaxt cool driven/sturen'. Bij de Scenic ligt mijn elleboog aan het raam te hoog, mijn elleboog op de (enige?) armsteun ligt te laag.
-> zijn er nog die dit zo ervaren?- de volvo had overal wel wat gleufjes om laadpassen in te steken
-> waar steken jullie die?
Raam is inderdaad wat hoog bij Scenic . Dat ervaar ik ook .
Bijzonder, twee dealers in NL gebeld maar die wisten er niets van…
Thanks!MaStar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:49:
[...]
Leuk! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Bij mij werd aangegeven dat de levertijd drie à vier maanden zal zijn.
Maar, het bleek helaas geen beste ervaring te zijn. Waar ik bang voor was kwam helaas uit, de zitpositie en stoel was absoluut geen match voor mijn lengte en postuur.
Wat ik erg jammer vond, want de auto stond me erg aan, maar helaas kon ik en mijn partner er niet prettig in zitten.
Dat is jammer . Waar zat dat in? Het zitvlak van de stoel?bottR schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:13:
[...]
Thanks!
Maar, het bleek helaas geen beste ervaring te zijn. Waar ik bang voor was kwam helaas uit, de zitpositie en stoel was absoluut geen match voor mijn lengte en postuur.
Wat ik erg jammer vond, want de auto stond me erg aan, maar helaas kon ik en mijn partner er niet prettig in zitten.
Is de Skoda nu de enige optie of nieuwe Tesla Model Y ook nog ?
Vaste Trekhaak merk brink laten monteren met orginele kabelset voor scenic e-tech.
Inclusief witte nummerplaat totaal €553
Dat scheelt aardig in prijs bij de dealer?
En welke levertijd werd aangeven ? Of ben je zover niet gekomen ivm de slechte ervaringbottR schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:13:
[...]
Thanks!
Bijzonder dat dit zo verschilt. Ik ben 1,75 en zat in de scenic iconic heel goed. Heb een week in de tesla model y gereden en daarin kreeg ik enorm last van mijn rug.bottR schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:13:
[...]
Thanks!
Is dat ook incl de configuratie voor de parkeersensoren e.d? En is de trekhaak verwijderbaar? Ik heb er via de occasion dealer €1090,- voor betaald incl. eerdergenoemde.riekssti schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:01:
Vaste Trekhaak merk brink laten monteren met orginele kabelset voor scenic e-tech.
Het was een combinatie van het korte zitvlak en de zithoek/positie. Ik had heel erg het idee dat ik "diep" en laag in de auto zat om een beetje in een zit positie te komen, waarbij dan de zitting mijn bovenbenen niet goed ondersteunde. En gezien mijn lengte ook in de benen zit, zat ik met mijn rechterknie tegen de hoek van de tray onder het infotainment scherm aan.MaStar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 20:37:
[...]
Dat is jammer . Waar zat dat in? Het zitvlak van de stoel?
Is de Skoda nu de enige optie of nieuwe Tesla Model Y ook nog ?
De Skoda zat beter en heb ik vandaag ook meegereden, wat een prima ervaring was. Echter hebben we nog een andere auto gereden die op de "reservelijst" stond en zijn daardoor onverwacht omvergeblazen qua gevoel, de Mercedes EQB.
Perfecte zitpositie voor ons, erg goede rijervaring en in de lease interessant doordat de leaseprijs verrassend laag is. Bijtelling is hoger, maar mijn eigen bijdrage is relatief laag, zeker t.o.v. de Skoda. Gelijk uitgerust is de Skoda zelfs duurder in totale kosten voorgerekend door de leasemaatschappij.
Ik vermoed dat het voor ons een combinatie is van lengte en postuur, die niet matcht met de zitpositie en stoelen van de Scenic. Ik ben zelf 1.93m lang, mijn partner 1.79 en ervaarden beide de korte zittingen als onprettig en de zitpositie als laag, mogelijk ook door de hogere bodem van de auto.jeroen.ijmuiden schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:59:
[...]
Bijzonder dat dit zo verschilt. Ik ben 1,75 en zat in de scenic iconic heel goed. Heb een week in de tesla model y gereden en daarin kreeg ik enorm last van mijn rug.
In de Austral hebben we nog even gezeten voor een idee van de zit te krijgen. Stoelen nagenoeg hetzelfde, maar in een andere hoek en positie, dat was al een stuk beter.
Ik kan maar doorgeven wat ik van mijn dealer gekregen heb, is wel in BE. Mss zit daar het verschil, maar zou me verbazen. Of ze willen die info mss niet delen?Dirickteur schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:49:
[...]
Bijzonder, twee dealers in NL gebeld maar die wisten er niets van…
De Volvo is msch iets hoger van afwerking, maar voor de prijs van een 'basis' Volvo heb ik nu de Techno 170 PK Comfort Range + pack augmented vision & advanced driving assist + pack winter comfort + pack Harman Kardon + verwijderbare trekhaak. Ik heb bewust niet voor Alpine of Iconic gekozen, omdat het interieur en de wielen en het dak niet mijn ding waren. Ook omdat ik de dunnere 19" wielen wilde voor het gunstige effect op het verbruik en het betere comfort. Ook de 170 PK Comfort Range was een bewuste keuze, ik heb de auto gekozen ifv mijn dagelijkse verbruik en daarvoor hoef ik niet elke dag >100kg extra batterij mee te sleuren. Ik pas me wel aan op reis (en ben dit al gewoon van de volvo die ook geen schitterend bereik had).MaStar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:42:
[...]
Wat was voor jou positief tov de Volvo? Ik heb de Volvo ook getest gister.
Dus al bij al heb ik een veel completere auto dan de Volvo die ik (nog) krijgen.
De volvo waarmee ik reed, had een pilot assist functie. De pilot assist kan ik (nog) niet zo veel over zeggen, maar het deel adaptive cruise control van de scenic is in mijn (korte) ervaring vele malen beter dan de volvo. De volvo begon al een kilometer ver af te remmen voor een vrachtwagen, en als er een auto zich tussen smeet, ging ie altijd zwaar in de remmen. Dat is bij de scenic toch veel beter onder controle.
Het dashboard achter het stuur bij de volvo vond ik wel rustiger dan het ding met de schuine strepen van de scenic, dat vind ik minder geslaagd.
Het verbruik van de Renault belooft ook zeker beter te zijn dan de volvo die ik had (die had gemiddeld 22,7kWh/100km op 4j), maar de huidige volvo's, zeker de single-motors zijn ook wel zuiniger.
Wat ik ook haatte aan volvo is dat er veel keuzes door volvo worden ingesteld of opgedrongen, terwijl ik het gevoel heb dat je bij de scenic toch wel wat meer configuratie mogelijkheid hebt.
En ook was het dikwijls zo bij volvo dan een OTA update dikwijls iet stuk maakte, dat voorheen wel werkte. Ze hadden veel frequentere releases dan wat ik hier lees bij de scenic, maar duidelijk een manke controle voor release.
Dat is de vergelijking zo een beetje, voor mijn specifieke situatie.
Op het centrale hoofdscherm kun je bij klikken op de tegel 'energieverbruik' het energieverbruik sinds reset zien, maar ook het energieverbruik van 'klimaat en andere functies'. Nu vroeg ik me af of dit verbruik van klimaat is inbegrepen in het eerste 'verbruik sinds reset' of daar nog bij moet worden opgeteld om het totale verbruik te hebben?
Ik heb de full option iconic (tweedehands) besteld en vroeg mij af: Heeft de bijrijdersstoel trouwens ook de massagestoel? Via het menu kon ik dat niet vinden en ben het na de proefrit vergeten te controleren.
Nope, enkel de stoel van de chauffeur.Dendrowen schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:38:
Ik heb de full option iconic (tweedehands) besteld en vroeg mij af: Heeft de bijrijdersstoel trouwens ook de massagestoel? Via het menu kon ik dat niet vinden en ben het na de proefrit vergeten te controleren.
Vandaag viel mij ineens op dat bij mijn Scenic, de navigatie melding (die uit staat) het geluid van spotify wegdrukt, heeft iemand enig idee hoe je dit kan fixen? Bijna alle geluiden staan uit, dacht eerst dat het in Waze zat maar bij Google maps doet hij het ook ik heb trouwens de HK kit in een Alpine
CarPlay is een groot voordeel van de Scenic. Twijfelpunt zijn nog de stoelen bij de basis Alpine versie .
Weet iemand of daar een lendesteun verstelbaar is? Wel inde duurdere varianten, maar is ook in de standaard Alpine ?
Weet iemand of daar een lendesteun verstelbaar is? Wel inde duurdere varianten, maar is ook in de standaard Alpine ?
Nadeel van die demo auto’s is dat je niet het basismodel kan testen . Demo auto had wel zo’n lendesteun voor de rug
Als je op de prijslijst kijkt dan zie je wat er aan opties enz op de uitvoering zitten.MaStar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:54:
Nadeel van die demo auto’s is dat je niet het basismodel kan testen . Demo auto had wel zo’n lendesteun voor de rug
Ja, is verstelbaar op de Alpine.MaStar schreef op zondag 30 maart 2025 @ 22:51:
Thanks. Ik heb 0 opties , dus benieuwd naar standaard model. Of die zo’n lendesteun heeftjeroen.ijmuiden schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:09:
[...]
Als je op de prijslijst kijkt dan zie je wat er aan opties enz op de uitvoering zitten.
Je kunt echt alles heel eenvoudig vinden op Renault.nl, er is zelfs een uitvoering vergelijker. Klik op “vergelijk versies” en je ziet alles.MaStar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:51:
[...]
Thanks. Ik heb 0 opties , dus benieuwd naar standaard model. Of die zo’n lendesteun heeft
De Esprit Alpine heeft een lendensteun. Een alternatief is dat je op autotrack interieur foto’s checkt of bij de dealer.
Ja, las alleen niet of dit verstelbaar is :jeffrey-nl schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:21:
[...]
Je kunt echt alles heel eenvoudig vinden op Renault.nl, er is zelfs een uitvoering vergelijker. Klik op “vergelijk versies” en je ziet alles.
De Esprit Alpine heeft een lendensteun. Een alternatief is dat je op autotrack interieur foto’s checkt of bij de dealer.
in hoogte verstelbare voorstoelen, bestuurdersstoel met lendensteunen.
Lijkt er niet op in basis versie
[ Voor 3% gewijzigd door MaStar op 31-03-2025 12:07 ]
Kortste weg is met de dealer bellen.....MaStar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Ja, las alleen niet of dit verstelbaar is :
Zo staat het in de actuele prijslijst d.d. 1 januari 2025:MaStar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:02:
[...]
Ja, las alleen niet of dit verstelbaar is :
esprit Alpine (extra t.o.v. techno):
comfort:
• 6-voudig handmatig verstelbare stoelen en elektrisch te bedienen lendensteunen op bestuurdersstoel.
Bij mij wil het Solarbay dak niet altijd transparant worden. Ik ben er nog niet helemaal achter wat de reden ervan kan zijn, maar als ik de auto start zou het dak de vorige stand moeten overnemen, en dat is bij mij meestal transparant, maar de laatste tijd maak ik mee dat het dak ondoorzichtig blijft, en dat het totaal niet op de knop reageert.
Maar heb ik dan een eindje gereden dan is het dak opeens wel transparant.
Ik dacht eerst dat het misschien met de kou te maken had, maar het gebeurde ook afgelopen weekend, en toen was het toch echt niet koud te noemen.
Hebben anderen dit gedrag vaker gezien?
Maar heb ik dan een eindje gereden dan is het dak opeens wel transparant.
Ik dacht eerst dat het misschien met de kou te maken had, maar het gebeurde ook afgelopen weekend, en toen was het toch echt niet koud te noemen.
Hebben anderen dit gedrag vaker gezien?
Ik vind de E Scenic erg mooi maar dit was het probleem met mijn beenlengte.
Biedt te weinig ondersteuning op mijn bovenbeen. Zit daardoor in een niet onspannende stand door korte stoelvlak:
:strip_exif()/f/image/cS3oanonv2XorA6nP4yx0Pxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Klein zitvlak:
Biedt te weinig ondersteuning op mijn bovenbeen. Zit daardoor in een niet onspannende stand door korte stoelvlak:
:strip_exif()/f/image/cS3oanonv2XorA6nP4yx0Pxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Klein zitvlak:
:strip_exif()/f/image/jwCpkQG70dPmL3d7gKDVHzas.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door MaStar op 31-03-2025 22:14 ]
Goedemorgen,
Zijn er meer mensen die last hebben van het fenomeen dat de stoel niet meteen naar de zithouding gaat en je dus meerdere malen de startknop moet drukken.
Trouwens weer een aantal dagen geen snelheid informatie over de weg op het display, sinds gisteren weer terug.
Verder heb ik nog steeds last van trillingen op het stuur ondanks het opnieuw uitbalanceren van de wielen.
Als de banden koud zijn lijkt het erger maar blijft hinderlijk.
Zijn er meer mensen die last hebben van het fenomeen dat de stoel niet meteen naar de zithouding gaat en je dus meerdere malen de startknop moet drukken.
Trouwens weer een aantal dagen geen snelheid informatie over de weg op het display, sinds gisteren weer terug.
Verder heb ik nog steeds last van trillingen op het stuur ondanks het opnieuw uitbalanceren van de wielen.
Als de banden koud zijn lijkt het erger maar blijft hinderlijk.
Dit komt bij mij geregeld voor, maar ik los dat "makkelijker" op door onder het Automenu voor de stoelinstellingen te kiezen en dan op de knop "Oproepen" te tikken. Dan wordt de stoel alsnog in de juiste stand gezet.pollekeb schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:54:
Naar mijn idee komt dit m.n. voor op het moment dat ik de auto open, maar nog even wat andere dingen doe, voordat ik de auto start.
Ik heb afgelopen zaterdag proef gereden in de Scenic met elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Ik kreeg mijn zithouding ook niet goed. Of ik moest de stoel ver naar achter zetten om mijn benen op de zitting te krijgen, hierdoor het gevoel dat ik met gestrekte armen het stuur aanraak, of in de juiste positie, maar dan exact het probleem dat mijn bovenbenen niet rusten op de stoel. Jammer, mooie auto maar dit gaat 'm niet worden.MaStar schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:44:
Ik vind de E Scenic erg mooi maar dit was het probleem met mijn beenlengte.
[Afbeelding]
Klein zitvlak:
[Afbeelding]
welke gaat het worden? Ik kijk nu ook naar de ID.4TFZ61 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:36:
[...]
Ik heb afgelopen zaterdag proef gereden in de Scenic met elektrisch verstelbare bestuurdersstoel. Ik kreeg mijn zithouding ook niet goed. Of ik moest de stoel ver naar achter zetten om mijn benen op de zitting te krijgen, hierdoor het gevoel dat ik met gestrekte armen het stuur aanraak, of in de juiste positie, maar dan exact het probleem dat mijn bovenbenen niet rusten op de stoel. Jammer, mooie auto maar dit gaat 'm niet worden.