Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 15:34

bonyuri

Investigator!

Dat is iets waar ik nog helemaal niet over na gedacht heb. Is helemaal niet nodig inderdaad :)
Head-up display zou ik ook niet zo snel meer nemen, in mijn Skoda is dat maar een matige optie.

Matrix LED zou ik dan weer wel voor betalen :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:02
drvt175 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Jazeker, zelf meer dan een jaar in een MY gereden. Persoonlijk vind ik de Renault Scenic E-tech meer auto, en comfortabeler. Ook het media systeem en bediening met deels fysieke knoppen vindt ik prettiger dan van Tesla.
Ik heb dezelfde bevindingen. Wel zou ik goed de verschillende stoelen vergelijken. Er zijn volgens mij 2 smaken normaal en sport. Ik vind de zittingen van de normale toch iets aan de korte kant. Bij de MY ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[...]

Jazeker, zelf meer dan een jaar in een MY gereden. Persoonlijk vind ik de Renault Scenic E-tech meer auto, en comfortabeler. Ook het media systeem en bediening met deels fysieke knoppen vindt ik prettiger dan van Tesla.

Ik heb ook gekeken naar een EV6, de hoofdruimte achter was voor mij de reden om er van af te zien
En hoe is de hoofdruimte voor bij de EV6?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

MaStar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:41:

Ik ben 1.95 lang dus comfortabele stoelen en ruimte voorin wel een vereiste. Ga nog een keer proefrijden.
Ik ben 1.97 en zit prima in de Scenic, voordeel van de Scenic is dat er daadwerkelijk nog iemand achter mij kan zitten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kakaa
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-06 18:18
Ik ben 2 meter en met de stoel in de achterste stand kunnen mijn kindjes van 1,85 ook prima zitten achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:28
Chaoss schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:33:
[...]

Ik ben 1.97 en zit prima in de Scenic, voordeel van de Scenic is dat er daadwerkelijk nog iemand achter mij kan zitten.
2,05 en zelfde verhaal :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Chaoss schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:33:
[...]

Motivatie om voor Scenic te gaan en niet Model Y, EV6 of bijvoorbeeld Volvo EX-40?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

MaStar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Motivatie om voor Scenic te gaan en niet Model Y, EV6 of bijvoorbeeld Volvo EX-40?
Ik ken alleen de EX40, maar die is van binnen echt stukken kleiner dan de Scenic. Testla mogen wij niet leasen en de Ev6 kwam in long range met dezelfde opties duurder uit met minder binnenruimte.

Ik zocht een auto met voldoende binnenruimte, goeie looks, fysieke bedienings knoppen, voldoende range. En het liefst een model wat nog niet te lang op de markt is waardoor er snel een opvolger komt. Budget was eigenlijk 50K ben ik iets overheen gekomen met de huidige config (ca 53K)

[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 12-03-2025 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 21:51
[...]

Zolang interieurruimte (met name achter) niet relevant is ivm zakelijk rijden zou ik twijfelen tussen de Scenic en EV6.
EV6 even mooi dan mijn Scenic Esprit Alpine
EV6 kan nog iets sneller laden met grote accu
EV6 is net wat sneller volgens mij
EV6 rijdt (iets) sportiever qua onderstel

Scenic doet het beter achterin, EV6 is kleiner en minder comfortabel.
Navigatie (Google) is stukken beter in de Scenic
Dealer organisatie van Renault is hier veel beter dan die van Kia.

Ik heb in totaal ruim 14 maanden in vervangende auto’s gereden omdat mijn accu van mijn Kia kapot was, ipv vervangen zijn er 4 deelreparaties uitgevoerd met telkens 3-4 maanden levertijd. Het was elke keer weer een verassing of en wat voor vervangende auto er klaar zou staan.

Verder:
-ModelY heb ik niets mee, zou alleen een model S wel willen rijden als dat zou moeten.
-Volvo EX-40 heb ik niet naar gekeken omdat ik ruimte achterin nodig ben.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 13:02
Appie Heijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:33:
[...]

Zolang interieurruimte (met name achter) niet relevant is ivm zakelijk rijden zou ik twijfelen tussen de Scenic en EV6.
EV6 even mooi dan mijn Scenic Esprit Alpine
EV6 kan nog iets sneller laden met grote accu
EV6 is net wat sneller volgens mij
EV6 rijdt (iets) sportiever qua onderstel

Scenic doet het beter achterin, EV6 is kleiner en minder comfortabel.
Navigatie (Google) is stukken beter in de Scenic
Dealer organisatie van Renault is hier veel beter dan die van Kia.

Ik heb in totaal ruim 14 maanden in vervangende auto’s gereden omdat mijn accu van mijn Kia kapot was, ipv vervangen zijn er 4 deelreparaties uitgevoerd met telkens 3-4 maanden levertijd. Het was elke keer weer een verassing of en wat voor vervangende auto er klaar zou staan.

Verder:
-ModelY heb ik niets mee, zou alleen een model S wel willen rijden als dat zou moeten.
-Volvo EX-40 heb ik niet naar gekeken omdat ik ruimte achterin nodig ben.
Uuh hoe kan de navigatie van de EV6 beter zijn dan die van de Scenic? beide draaien op google maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
[...]

Voordat ik de keuze had genomen voor de Scenic heb ik ook een EX-40 getest, ik vond hem echt heel klein in vergelijking met de scenic. Achterin (en ik ben niet groot, 1.76) kan ik niet fatsoenlijk achter mezelf zitten. En vond voorin ook maar matig, alles voelde krap. Daarnaast vond ik de infotainment matig door het hele kleine schermpje. Verder is de afwerking en alles wel gewoon prima overigens. Maar vond het met de opties die ik allemaal wilde best een prijzige auto ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik reed vandaag ook de Technical platform update aangeboden nadat ik een ingeving had om eens op controleer updates te drukken. Lekker uitgebreide omschrijving, blijkbaar alleen maar een update om het OTA proces te verbeteren.

Verbazend ook dat een update van 9Mb zo lang kan duren om te installeren, ben bij 35% installatie maar uitgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 21:51
marty210578 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:41:
[...]

Uuh hoe kan de navigatie van de EV6 beter zijn dan die van de Scenic? beide draaien op google maps
Mijn referentie is het eerste model EV6, die draait voorzover ik weet niet op android automotive toch?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16:12
Bij mij is ook weer de Technical platform update aangeboden. Lijkt wederom vast gelopen te zijn. Zie nu weer 0/0 0%, geen stap 2/3 gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 09:11
Chaoss schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:50:
Ik reed vandaag ook de Technical platform update aangeboden nadat ik een ingeving had om eens op controleer updates te drukken. Lekker uitgebreide omschrijving, blijkbaar alleen maar een update om het OTA proces te verbeteren.

Verbazend ook dat een update van 9Mb zo lang kan duren om te installeren, ben bij 35% installatie maar uitgestapt.
Ik kreeg hem vandaag ook nadat hij een week of wat geleden faalde en ik het systeem een hard reset had gegeven.
Ben benieuwd of het nu wel lukt.

Edit: nu wel gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:45
MaStar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:41:
In de keuze van mijn nieuwe leaseauto is ook mijn oog gevallen op de Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine. Mooie bak!

Iemand ervaring ten opzichte van de Model Y en EV6?

Ik ben 1.95 lang dus comfortabele stoelen en ruimte voorin wel een vereiste. Ga nog een keer proefrijden.

Renault ziet er in ieder geval compleet uit. Ik gebruik de auto alleen zakelijk en op snelwegen. Dat is dus een belangrijke vereiste .
Op specs (600km!) en looks (mooi!) dacht ik ook: dat is 'm! Totdat ik bij de dealer achter het stuur ging zitten, en op geen enkele wijze een comfortabele zitpositie kon vinden. Ik ben 1.87m, dus met jouw 1.95m zou ik eerst maar eens proberen of het 'past'.

Ik kijk nu meer richting Ford Explorer EV en VW ID.4 ...

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
bartve schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:37:
[...]

Op specs (600km!) en looks (mooi!) dacht ik ook: dat is 'm! Totdat ik bij de dealer achter het stuur ging zitten, en op geen enkele wijze een comfortabele zitpositie kon vinden. Ik ben 1.87m, dus met jouw 1.95m zou ik eerst maar eens proberen of het 'past'.

Ik kijk nu meer richting Ford Explorer EV en VW ID.4 ...
En dan doel je op de renault scenic e-tech?
Waarom geen Tesla Model Y of Ev6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Ik ben 1.98 en zit echt helemaal prima in de Scenic. Nieuwe auto is altijd even wennen aan de zit positie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:45
MaStar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:38:
[...]

En dan doel je op de renault scenic e-tech?
Waarom geen Tesla Model Y of Ev6
Ik heb het inderdaad over de Renault. Tesla, tja, ik vind het interieur treurig, en dan heb je nog Musk (hoewel ik bij eerdere auto aankopen ook niet eerst een bewijs van goed gedrag van de CEO wilde zien), en ik zoek wel in de richting van een SUV model, en dan valt EV6 voor mij af.

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
bartve schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:44:
[...]

Ik heb het inderdaad over de Renault. Tesla, tja, ik vind het interieur treurig, en dan heb je nog Musk (hoewel ik bij eerdere auto aankopen ook niet eerst een bewijs van goed gedrag van de CEO wilde zien), en ik zoek wel in de richting van een SUV model, en dan valt EV6 voor mij af.
Ja, en Volvo is ook erg krap. Dus blijft er niet veel over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
B R M schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:43:
Ik ben 1.98 en zit echt helemaal prima in de Scenic. Nieuwe auto is altijd even wennen aan de zit positie.
Bijzonder dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zoals je terug kan lezen melden hier meerdere lange mensen dat ze prima zitten in de Scenic, dus zo bijzonder is het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Het zal er ook aan liggen wat je gewend bent misschien? Als je uit een Audi of BMW komt kan ik wel snappen dat de stoelen in de Scenic een beetje tegenvallen. Het zijn ook niet de beste stoelen die ik ooit in een auto ben tegen gekomen als ik eerlijk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JVDW27
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-03 17:26
Ik rij de Renault Scenic E-Tech nu een aantal maanden en ondervind dat er snel pitjes op het voorraam komen bij het kleinste tikje van een steentje o.i.d. Hoe is jullie ervaring daarin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:25
glas heb ik nog niet maar lak wel , staal is ook belachelijk dun, je moet het dak eens wassen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 27-06 22:23
JVDW27 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:45:
Ik rij de Renault Scenic E-Tech nu een aantal maanden en ondervind dat er snel pitjes op het voorraam komen bij het kleinste tikje van een steentje o.i.d. Hoe is jullie ervaring daarin?
Ik heb al een bezoek aan carglass mogen brengen voor een klein sterretje. Ben ook al met de lakstift bezig geweest voor een paar plekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-06 20:18
Wij mogen een nieuwe lease-auto uitzoeken, nu is een van de voorkeur auto’s een Renault Scenic e-tech. Gister hebben wij deze auto bekeken bij een dealer, auto zag er mooi uit maar de kofferbak lijkt zo smal. Hoe is dat in de ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
[...]

Ik heb ook gekeken naar een EV6, de hoofdruimte achter was voor mij de reden om er van af te zien
Hoe heb jij de hoofdruimte voorin ervaren in vergelijking tussen de Renault Scenic E-tech en Tesla Model Y . Al kan daar in het nieuwe model ook weer verschil in zitten.

Gister de EV6 gereden en vond dat vrij krap ook voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Agostino schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:47:
Wij mogen een nieuwe lease-auto uitzoeken, nu is een van de voorkeur auto’s een Renault Scenic e-tech. Gister hebben wij deze auto bekeken bij een dealer, auto zag er mooi uit maar de kofferbak lijkt zo smal. Hoe is dat in de ervaring?
Tjah, voor de boodschappen etc is het ruim zat, weet niet hoe het met jou zit maar ik hoef niet wekelijks te verhuizen :) Ik kom van een Kona en die kofferbak was een stuk kleiner, daarvoor had ik een Octavia en die is dan weer een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:26
MaStar schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:29:
[...]

Hoe heb jij de hoofdruimte voorin ervaren in vergelijking tussen de Renault Scenic E-tech en Tesla Model Y . Al kan daar in het nieuwe model ook weer verschil in zitten.

Gister de EV6 gereden en vond dat vrij krap ook voorin.
Zowel MY als de Scenic hebben voor mij voldoende hoofdruimte.

Beste is om zelf even te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Iemand bekend met de huidige levertijd vN de Renault Scenic E-Tech EV87 220 PK long range Esprit Alpine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:25
bij mij 2 weken, gewoon uit voorraad bij importeur, moet je wel nemen wat er staat .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Laatst online: 11:04
Ik dacht ook dat hij klein was, dus ik ben gaan testen met een kinderwagen (Cybex Priam met wielen er aan) en die past over de breedte er in. In de lengte richting lukt dat niet, dan kom ik een centimeter of 2 te kort. Mijn Model 3 kan deze kinderwagen in beide richtingen hebben maar die is zo laag dat alles dan altijd vol is. Bij de Scenic heb je het voordeel (en nadeel) van de enorme diepte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffrey-nl
MaStar schreef op zondag 16 maart 2025 @ 15:08:
Iemand bekend met de huidige levertijd vN de Renault Scenic E-Tech EV87 220 PK long range Esprit Alpine?
Volgens de dealer toen ik een paar weken geleden bestelde eind mei. Dat zal inmiddels wel juni zijn. Ik heb veel voorraad gezien van die Esprit Alpines, van andere uitvoeringen amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
B R M schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:19:
[...]

Ik kreeg hem vandaag ook nadat hij een week of wat geleden faalde en ik het systeem een hard reset had gegeven.
Ben benieuwd of het nu wel lukt.

Edit: nu wel gelukt.
Hoe was hij bij jou gefaald? Ook 0/0 0% verhaal?
Wat is je werkwijze geweest nadat je hem weer gestart hebt? Auto wakker houden na starten update (tijdens een rit), of gewoon starten en de auto uitgaan en afsluiten?

@Japie.G heb jij de update ook weer gekregen? Bij mij lijkt hij weer vast te zitten op 0/0 0%...

[ Voor 17% gewijzigd door TopOne01 op 16-03-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Wat is je werkwijze geweest nadat je hem weer gestart hebt? Auto wakker houden na starten update (tijdens een rit), of gewoon starten en de auto uitgaan en afsluiten?

@Japie.G heb jij de update ook weer gekregen? Bij mij lijkt hij weer vast te zitten op 0/0 0%...
Nope, mijn auto lijkt volkomen uitgesloten van enige vorm van updates 😡

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:16:
[...]

Nope, mijn auto lijkt volkomen uitgesloten van enige vorm van updates 😡
Dan is hij misschien toch bij jou geïnstalleerd bij de dealer toen... dat was toen ook de reactie van Renault die je had gekregen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

Japie.G

Colour Classic

TopOne01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:19:
[...]

Dan is hij misschien toch bij jou geïnstalleerd bij de dealer toen... dat was toen ook de reactie van Renault die je had gekregen toch?
Klopt. Kan er helaas alleen niets van terug zien. Ik moet het maar aannemen. Echter alle updates daarna zijn ook niet meer gekomen, in ieder geval niet zichtbaar.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
Japie.G schreef op zondag 16 maart 2025 @ 18:41:
[...]

Klopt. Kan er helaas alleen niets van terug zien. Ik moet het maar aannemen. Echter alle updates daarna zijn ook niet meer gekomen, in ieder geval niet zichtbaar.
Ik zou de komende weken zo nu en dan zoeken naar updates in de auto. Je weet nooit hoe een Japie een update vangt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 16:53
Dat was ook mijn eerste indruk, maar dat valt heel erg mee! Dat lijkt gewoon zo, omdat hij erg diep is en een hoge tildrempel heeft. Er passen op de bodem gewoon 4 boodschappenkratjes en dan ook nog 2 hoog. Voor normaal gebruik dus meer dan genoeg ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 19:52
Kijk anders even de banana box challenge van Bjorn Nyland #youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Kofferbak is best groot, vooral in de diepte. Zelf hebben we de dubbele laadbodem (accessoire). Daar bovenop past nog de kinderwagen (Joolz Geo 3) met daar bovenop de bak. Afgelopen weekend hadden we er 1 kleine koffer achter en de rest van de bagage naast de autostoel van onze dochter op de achterbank en wat tassen voor de achterbank.

Heb je twijfels rondom de kofferbak? Hij is inderdaad niet heel diep in de lengte (wel in de hoogte) maar de kofferbak is zo'n 96 cm breed.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
TopOne01 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Paar weken geleden dus dan 0/0 verhaal nadat ik toen een zwart scherm kreeg tijdens de update en ik moest resetten.
Daarna stond hij op 0/0
Toen fabrueksreset gedaan omdat de dealer zogenaamd niks kon doen. Toen bleef t stil, update verdwenen.
Afgelopen weekend kwam hij dus weer terug. Ben gewoon de auto uitgegaan etc. Liep gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
Ik krijg nu allemaal prachtige e-mails van Renault om de auto te koppelen maar ik heb uiteraard geen VIN nummer nog. Ik las hier ook over status updates op basis van VIN. Wanneer heeft de dealer dat VIN nummer? Is dat enkele weken na bestellen of moet ik tot eind mei gewoon geduld hebben?

Hoe kwamen anderen aan hun VIN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 17:38
Sinds een paar dagen staat er een sterretje boven de auto in het middelconsole. Iemand enig idee wat dat betekent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b73QP0MZ64YXvxD0D--54hpPNOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0hOioypMHqkFk9tQPLn4qOd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
jeffrey-nl schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:16:
Ik krijg nu allemaal prachtige e-mails van Renault om de auto te koppelen maar ik heb uiteraard geen VIN nummer nog. Ik las hier ook over status updates op basis van VIN. Wanneer heeft de dealer dat VIN nummer? Is dat enkele weken na bestellen of moet ik tot eind mei gewoon geduld hebben?

Hoe kwamen anderen aan hun VIN?
Wat ik er van begrepen heb is dat een VIN pas bekend is vlak voor de productie van een wagen.
Als dat bekend is kan de dealer dat, in de regel, opvragen voor je.
Noot: dealers worden horendol gebeld door klanten die om de haverklap bellen voor hun VIN.

Eenmaal je VIN ingevoerd in de app kon je een tijd de status update zien maar bij sommige modellen (de Renault 5 E Tech Electric o.a.) nu schijnt dat niet meer te kunnen in Nederland. In België geloof ik weer wel.
Je dealer kan de status update waarschijnlijk wel zien.
Noot: dealers worden horendol gebeld door klanten die om de haverklap een status update willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4zn
  • Laatst online: 27-06 21:29
Zjanzjak schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:47:
[...]

Wat ik er van begrepen heb is dat een VIN pas bekend is vlak voor de productie van een wagen.
Als dat bekend is kan de dealer dat, in de regel, opvragen voor je.
Noot: dealers worden horendol gebeld door klanten die om de haverklap bellen voor hun VIN.

Eenmaal je VIN ingevoerd in de app kon je een tijd de status update zien maar bij sommige modellen (de Renault 5 E Tech Electric o.a.) nu schijnt dat niet meer te kunnen in Nederland. In België geloof ik weer wel.
Je dealer kan de status update waarschijnlijk wel zien.
Noot: dealers worden horendol gebeld door klanten die om de haverklap een status update willen hebben.
Guilty! In februari besteld en afgelopen donderdag (vond ik nog vrij geduldig) naar de dealer gebeld of de VIN al bekend is. Kreeg ‘t advies om het een maand later opnieuw te proberen. Vond de dame aan de lijn nog best vrolijk klinken voor een dealer die horendol wordt van dit soort belletjes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:15
Een vraag over de hoedenplank. Afgelopen week deed ik de achterklep open en blijkbaar bleef de hoedenplank ergens haken aan een kant, zonder dat er iets op lag.
Het gevolg is dat een van de elastieken losgeschoten is. Ik ben bij de garage geweest en daar zeggen ze dat ze alleen de hele hoedenplank kunnen bestellen niet alleen het koortje met bevestiging.
Is er iemand die dit ook al heeft gehad, en hoe is dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 17:38
MrEd79 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:21:
Sinds een paar dagen staat er een sterretje boven de auto in het middelconsole. Iemand enig idee wat dat betekent?

[Afbeelding]
Het was even zoeken, maar toch gevonden. Het is de laatste.
U kunt ook informatie over de status van het delen van gegevens bekijken door op het pictogram op de statusbalk te drukken:

4 "Alles accepteren", alle gegevens delen;
5 "Alles weigeren": deelt geen gegevens;
6 "Aanpassen", deel alleen de gegevens die u hebt geautoriseerd.
Vreemd icoon. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-06 19:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIeOXXGVbglZY9BzIkY-QQMukqQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nuTuossegt5stdSls1uSGrOe.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:40
De elektrisch verstelbare stoelen in de Alpine is wel beetje mosterd na de maaltijd. Vond het al bijzonder dat dit niet beschikbaar was vanaf release. Anderzijds mis ik het niet want mijn vrouw en ik hebben zelfde zithouding m.u.v. afstand tot de pedalen/stuur. Dat gaat met het beugeltje zelfs sneller :+

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:28
Meer dat je het zitvlak wat fijner kon afstellen, dat vind ik wel jammer.

Het is niet anders. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

HIER zat ik op te wachten. Ik was al vrij zeker dat er een MY update aan zat te komen, en aangezien ik binnenkort een nieuwe auto moet bestellen wilde ik niet "met een oud model" opgescheept zitten.
Bestelling vanaf 10 april zou voor mij echt perfect zijn!

edit: die verandering van 7,4kW naar 11kW is toch niet van toepassing op de Nederlandse markt. Scenic heeft nu toch een 22kW boordlader? Ik hoop niet dat die komt te vervallen, want dat vind ik een van de unieke punten van de Scenic ten opzichte van zijn concurrentie...

[ Voor 19% gewijzigd door bonyuri op 19-03-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
bonyuri schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:49:
[...]

HIER zat ik op te wachten. Ik was al vrij zeker dat er een MY update aan zat te komen, en aangezien ik binnenkort een nieuwe auto moet bestellen wilde ik niet "met een oud model" opgescheept zitten.
Bestelling vanaf 10 april zou voor mij echt perfect zijn!

edit: die verandering van 7,4kW naar 11kW is toch niet van toepassing op de Nederlandse markt. Scenic heeft nu toch een 22kW boordlader? Ik hoop niet dat die komt te vervallen, want dat vind ik een van de unieke punten van de Scenic ten opzichte van zijn concurrentie...
Dit is idd voor de Belgische markt, 22kw is een optie bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey-nl
In Nederland is het al een 11kW, zelfs 22 standaard maar niet in alle markten is dat. Op de Iconic was het solar bay al een optie. Behalve de one pedal drive zie ik dan het nieuws niet voor de Iconic. Het is geen facelift hoop ik, dan ga ik vragen om mijn order op te schuiven al worden ze misschien nu al gebouwd volgens de nieuwe spec en anders uit voorraad geleverd/voorgebouwd.

[ Voor 15% gewijzigd door jeffrey-nl op 19-03-2025 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

jeffrey-nl schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 11:54:
In Nederland is het al een 11kW, zelfs 22 standaard maar niet in alle markten is dat. Op de Iconic was het solar bay al een optie. Behalve de one pedal drive zie ik dan het nieuws niet voor de Iconic. Het is geen facelift hoop ik, dan ga ik vragen om mijn order op te schuiven al worden ze misschien nu al gebouwd volgens de nieuwe spec en anders uit voorraad geleverd/voorgebouwd.
Het zijn inderdaad maar minimale wijzigingen, maar voor mij geeft het toch weer vertrouwen dat er niet eind 2025 een nieuw-nieuw model komt en ik net het “oude” model geleverd heb gekregen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:59

HeroS

SmartHome Nerd

Yeah, elektrische stoelen nu standaard! Dat mis ik toch wel een beetje op mijn Alpine.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

HeroS schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Yeah, elektrische stoelen nu standaard! Dat mis ik toch wel een beetje op mijn Alpine.
Dat was voor mij de reden om niet voor een Esprit Alpine te gaan. Kan ik nu toch weer voor kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Noh niet echt spannende wijzigingen.... en 22kw 3 fase lader was er al toch? Terug naar 11 zou wel een flinke downgrade zijn :+

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 19-03-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 21:39
die 22KW was een optie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Heeft iemand een foto van de Renault Scenic E-Tech EV87 220 PK long range esprit Alpine in de kleur Noir etoilé metallic?

Ik ben benieuwd of die kleur nog van die grijze frontjes heeft aan de zijkant . Dat vind ik niet zo mooi .

Dit vind ik niet zo mooi; Is dat standaard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4AXJ7VQjBChNWWWmGdc-8oI2_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZTfLpAf4afMonsdmlUgYPZCE.webp?f=fotoalbum_large

Vind dit mooier, helemaal zwart;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJzn9NiviRHSphTHMuaNzGZ2KQc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SryHhcji49Mzg5AANFeEz8Ox.png?f=user_large

[ Voor 60% gewijzigd door MaStar op 20-03-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Niet heel spannend qua wijzingen .

[ Voor 25% gewijzigd door MaStar op 20-03-2025 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4zn
MaStar schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:23:
Heeft iemand een foto van de Renault Scenic E-Tech EV87 220 PK long range esprit Alpine in de kleur Noir etoilé metallic?

Ik ben benieuwd of die kleur nog van die grijze frontjes heeft aan de zijkant . Dat vind ik niet zo mooi .

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is inderdaad standaard op de Esprit Alpine. Op de Techno ziet het er m.i. goedkoper uit, als een stuk plastic. Maar er zijn vast mensen die zich er meer in hebben verdiept. Hierbij foto’s met hopelijk wat goede aanzichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K66JFavNDuqgHMp3EQGHE12kcic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n8QEm2UbLX9p5Xa8nclBMtW4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsY4g2HDwF_s1m_vvrBTxbW6x8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wYqd8zZIcvuxROWvct9vXcWV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NN80mDmGG48u5EGDq9G08VSuAL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OLTtbA6FREc2xsTdqBRtI8Cn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/reevf6FeEbeKfa5ZJ7rbEoLvKno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fr5GvbdHaVSjtMNqNsyFWr49.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7I0qxgVzvJEozOcd1UAD5dydVNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Jv7Q47nywcymHzMEK1gZYrX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door h4zn op 21-03-2025 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
h4zn schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 04:01:
[...]

Dat is inderdaad standaard op de Esprit Alpine.
Wat is standaard op de Alpine? Die grijze vlakken?
Van welk model zijn jouw foto’s ?

Ik ben nog zoekende naar de kleur maar wel gebonden aan die Alpine versie ivm zakelijk leasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marty210578

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let niet op het stof,gisteren over binnenwegen in Duitsland gereden.
Dit is de 220 pk 87Wh longrange Alpine

Iets grijzig dat klopt maar vind het niet storend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5ch6ZcvEpuRO-pBy0h51S5O6Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCPBTi25ol0KbC6aOCaUQhkx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

[Afbeelding]
Dit is wat je krijgt op de Evolution, Techno, of Iconic versies.
Enkel de Esprit Alpine heeft die frontjes in het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
MaStar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:07:
[...]

Ik ben nog zoekende naar de kleur maar wel gebonden aan die Alpine versie ivm zakelijk leasen.
1 oplossing, naar de dealer en met je eigen ogen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 15:34
Wat zijn jullie ervaringen met het automatisch volgen van de max snelheid op de borden?
Ik heb dit gisteren aangezet, maar ervaar zelf dat de auto toch regelmaat een verkeerde snelheid leest, of een snelheid mist, en hierdoor niet goed reageert.
Snel weer op handmatig ingesteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:51
djrednas schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:36:
Wat zijn jullie ervaringen met het automatisch volgen van de max snelheid op de borden?
Ik heb dit gisteren aangezet, maar ervaar zelf dat de auto toch regelmaat een verkeerde snelheid leest, of een snelheid mist, en hierdoor niet goed reageert.
Snel weer op handmatig ingesteld :)
Zolang de snelheid op de snelweg plots van 120 naar 50 wordt teruggeknald, en je heel snel moet reageren om geen auto in je kofferbak te hebben zitten die deze onverwachtse rem actie niet zag aankomen, is deze functie wat mij betreft nog totaal niet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4zn
MaStar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:07:
[...]

De grijze vlakken zijn standaard op de Esprit Alpine, op de Evolution en Techno zijn ze zwart zoals hieronder.

Persoonlijk vind ik de Esprit Alpine het mooist in ‘t zwart. Dit model heeft ook de exclusieve kleur Satin Gris Schiste wat de auto in mijn geval te duur maakte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heyMStQMuQCZGv0tSwQFAnByKPM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/JZz3A9pvvw56ln7OVqIVqPQD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DouxmSSz1L8syXDjdxMBltlAGpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3s0wUjZ0eTDYua2sfdy8Amey.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
TaxiGilbert schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:23:
[...]

1 oplossing, naar de dealer en met je eigen ogen zien :)
Dat heb ik gedaan, alleen hadden ze daar niet Dit type in het zwart. En zag een ander model op de weg met van die lelijke zilveren zijkanten, dus ben benieuwd hoe dat hiermee zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
marty210578 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:54:
[...]

Let niet op het stof,gisteren over binnenwegen in Duitsland gereden.
Dit is de 220 pk 87Wh longrange Alpine

Iets grijzig dat klopt maar vind het niet storend

[Afbeelding]
Bedankt voor het delen, maar dit is dus anders dan het model Die hierboven gedeeld wordt?

Nog even zoeken wat het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
bonyuri schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Dit is wat je krijgt op de Evolution, Techno, of Iconic versies.
Enkel de Esprit Alpine heeft die frontjes in het zwart.
Hierboven wordt iets anders geschreven? Ik zal even kijken wat de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
h4zn schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 04:01:
[...]

Dat is inderdaad standaard op de Esprit Alpine. Op de Techno ziet het er m.i. goedkoper uit, als een stuk plastic. Maar er zijn vast mensen die zich er meer in hebben verdiept. Hierbij foto’s met hopelijk wat goede aanzichten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van welk model zijn dit de foto’s ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
MaStar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:56:
[...]

Bedankt voor het delen, maar dit is dus anders dan het model Die hierboven gedeeld wordt?

Nog even zoeken wat het nu is.
Ik zou niet weten wat anders is aangezien ik deze uitvoering heb ;

SCENIC E-TECH 100% ELECTRIC
esprit Alpine 220 pk long range
noir étoilé GNE

Kan nog wel een foto maken van de voorkant en zijkant mocht dat jou helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
marty210578 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Ik zou niet weten wat anders is aangezien ik deze uitvoering heb ;

SCENIC E-TECH 100% ELECTRIC
esprit Alpine 220 pk long range
noir étoilé GNE

Kan nog wel een foto maken van de voorkant en zijkant mocht dat jou helpen.
Ja, fijn! Mag ook via PM! Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
MaStar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Ja, fijn! Mag ook via PM! Thanks.
In dit topic genoeg foto's van een zwarte Esprit Alpine. Die heeft inderdaad de antraciet gekleurde plastic platen aan de zijkant.

Hier mijn foto's van tijdens de presentatie op een speciale dag vanuit de dealer in Drachten. Inclusief een reactie met ingezoomde details over precies hetzelfde als waar jij naar vraagt.

Nog meer foto's hier.

Edit: Zelf vind ik dat zilver van de Techno bij sommige kleuren meer storend dan deze dingen. Ik heb dan de Gris Schiste Satin kleur gepakt en daar komen die dingen wel mooi uit en zijn ze sowieso minder opvallend.

[ Voor 11% gewijzigd door MaSw85 op 21-03-2025 12:10 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
MaSw85 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:08:
[...]

In dit topic genoeg foto's van een zwarte Esprit Alpine. Die heeft inderdaad de antraciet gekleurde plastic platen aan de zijkant.

Hier mijn foto's van tijdens de presentatie op een speciale dag vanuit de dealer in Drachten. Inclusief een reactie met ingezoomde details over precies hetzelfde als waar jij naar vraagt.

Nog meer foto's hier.

Edit: Zelf vind ik dat zilver van de Techno bij sommige kleuren meer storend dan deze dingen. Ik heb dan de Gris Schiste Satin kleur gepakt en daar komen die dingen wel mooi uit en zijn ze sowieso minder opvallend.
Dank!

[ Voor 19% gewijzigd door MaStar op 21-03-2025 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
[...]

Antraciet, maar niet zilver zoals bovenstaand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
@MaStar Esprit Alpine heeft zwarte sierlijsten. Dus dat is geen Esprit Alpine, of is dat met de revisie aangepast?

Zie hieronder mijn Esprit Alpine:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bzw38LHMod4nmCwleXapC4s9Jfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mq8ag6lq7F4OLZ67PRa7gNQ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Safaci op 21-03-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:07
[...]

Nog meer foto's hier.

Hoe bevalt deze kleur je, was je alleen met emmer en een sopje? Ik zit er zeer over te twijfelen, vooral omdat 'ie niet met hogedruk of wasstraat gewassen mag worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petsce
  • Laatst online: 27-06 23:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ll94AeIzxYTL84LpINUExXIUJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cvO9s9wtDPiKdmR52QzzwOJn.jpg?f=fotoalbum_large

In het wit de alpine en zonder zwart dak. Mooi lijnenspel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogiermac
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-06 19:44
Hoi allemaal, ik volg dit topic al een tijdje met enige regelmaat, omdat de Scenic een goede kanshebber is als volgende leaseauto. De interesse gaat naar de long range. Ik vind het een mooie auto met goed uitrusting en, heel fijn, fysiek knoppen.

De nadelen die ik zie: voorwielaandrijving (heb ik met een Leaf ervaren en nu achterwielaandrijving met een ID3; echt fijner met een EV), relatief traag laden t.o.v. de concurrenten en als grootste vraagteken: het daadwerkelijk verbruik. Ik hoor graag van de eigenaren wat jullie gemiddeld verbruik is (graag met bijbehorende periode anders kan het een vertekend beeld geven door de seizoenen), kunnen jullie die delen? :)

Verder lees ik wisselend berichten over batterijvoorverwarmen en dat dit met laadstop in navigatie aangeven moet gebeuren. Is er (inmiddels na softwareupdate?) ook een functie om handmatig voorverwarmen te starten (zoals bij de Skoda Elroq).

Dank voor de hulp en een zonnig weekend gewenst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
PrinsPils schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:14:
[...]

Hoe bevalt deze kleur je, was je alleen met emmer en een sopje? Ik zit er zeer over te twijfelen, vooral omdat 'ie niet met hogedruk of wasstraat gewassen mag worden..
Ik jas 'm gewoon door de wasstraat sinds juni en zie nog geen verschil. Ik krijg alleen maar complimenten over de lak/kleur!

[ Voor 6% gewijzigd door MaSw85 op 21-03-2025 17:09 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door MaSw85 op 21-03-2025 17:09 ]

Komoot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

rogiermac schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:53:
De nadelen die ik zie: voorwielaandrijving (heb ik met een Leaf ervaren en nu achterwielaandrijving met een ID3; echt fijner met een EV), relatief traag laden t.o.v. de concurrenten en als grootste vraagteken: het daadwerkelijk verbruik. Ik hoor graag van de eigenaren wat jullie gemiddeld verbruik is (graag met bijbehorende periode anders kan het een vertekend beeld geven door de seizoenen), kunnen jullie die delen? :)

Verder lees ik wisselend berichten over batterijvoorverwarmen en dat dit met laadstop in navigatie aangeven moet gebeuren. Is er (inmiddels na softwareupdate?) ook een functie om handmatig voorverwarmen te starten (zoals bij de Skoda Elroq).

Dank voor de hulp en een zonnig weekend gewenst!
Ik heb weinig toe te voegen anders dan: Dit zijn precies de redenen waarom ik nog twijfel tussen Renault Scenic en Skoda Elroq. Ik heb het gevoel dat VAG het elektrische gedeelte toch iets beter op orde heeft, en dat de Elroq simpelweg wat zuiniger is.
Ik hoop dat de Scenic MY25 update die er aan zit te komen hier wat aan verbeterd, maar dat is wishful thinking :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeffrey-nl
bonyuri schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:14:
[...]

Ik heb weinig toe te voegen anders dan: Dit zijn precies de redenen waarom ik nog twijfel tussen Renault Scenic en Skoda Elroq. Ik heb het gevoel dat VAG het elektrische gedeelte toch iets beter op orde heeft, en dat de Elroq simpelweg wat zuiniger is.
Ik hoop dat de Scenic MY25 update die er aan zit te komen hier wat aan verbeterd, maar dat is wishful thinking :)
De Elroq is niet zo geweldig als je hem doet voorkomen. Ik heb hem geconfigureerd zoals de Scenic. Dan is hij fors duurder (de warmtepomp is ook niet standaard) en 300kg zwaarder. Het verbruik bij EVs hangt sterk af van je rechtervoet / de snelheid waarmee je rijdt. En dan heb ik het nog niet gehad over de software. Ik vertrouw het Android automotive systeem meer dan de VAG software ellende. Ten slotte is de Elroq ook gewoon minder ruim qua beenruimte en bagage.

[ Voor 10% gewijzigd door jeffrey-nl op 21-03-2025 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaSw85
  • Nu online
jeffrey-nl schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 17:24:
[...]

De Elroq is niet zo geweldig als je hem doet voorkomen. Ik heb hem geconfigureerd zoals de Scenic. Dan is hij fors duurder (de warmtepomp is ook niet standaard) en 300kg zwaarder. Het verbruik bij EVs hangt sterk af van je rechtervoet / de snelheid waarmee je rijdt. En dan heb ik het nog niet gehad over de software. Ik vertrouw het Android automotive systeem meer dan de VAG software ellende. Ten slotte is de Elroq ook gewoon minder ruim qua beenruimte en bagage.
Verbruik hangt absoluut af van je rechtervoet. Ik kon onlangs met een graad of 4-5 boven nul van Groningen naar Maastricht rijden met 110-115 km per uur en nog 12% batterij overhouden (van de 100%, long range uitvoering). Gisteravond terug, Nieuwegein - Groningen met 100% vertrokken en 42% over met constant 120-130 km/u en een 2 km 50-70 bij wegwerkzaamheden.

De heenreis gisteren naar Nieuwegein overigens nog geladen bij Fastned aan de A28 in Harderwijk. Had die als tussenstop ingesteld in de navigatie en haalde daar in 17 min +35% (van 26 naar 61%) met gemiddeld 110.47 kW snelheid. Was wel de enige die aan het opladen was overigens bij dit station met vier laadplekken.

Dit zijn dan twee langere ritten en zou Nieuwegein heen en weer makkelijk op 1 accu moeten kunnen redden als ik gewoon 100-110 rijdt (282 km was het vv). Dus het is ook maar net hoe vaak je wat voor afstanden rijdt. Normaal naar kantoor is het 50 km heen en terug en ik kan thuis laden, dus mijn snellaadwensen zijn niet heel hoog.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:12
MaStar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Van welk model zijn dit de foto’s ?
Dat zie je toch aan de velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
voog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:05:
[...]

Dat zie je toch aan de velgen?
Nee? Ik was benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
Dit zijn de exclusieve velgen geleverd bij de Esprit Alpine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
voog schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:08:
[...]

Dit zijn de exclusieve velgen geleverd bij de Esprit Alpine
Klopt, maar dit is ook een Esprit uit 2025.
In het zwart .

Maar zoals ik het nu begrijp is dat niet de standaard configuratie. Gelukkig want vind die zilveren sierpanelen niet mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZC10SlcvtsTlpNE26AOqtp6Hwq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlQR8OToz0d43BWmlIp1Phgf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Hier zie ik ook die zilveren sierlijsten, ondanks zwarte kleur :

YouTube: BRAND NEW 2025 RENAULT SCENIC E-TECH Iconic in Black metallic paint ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voog
Dit is de Iconic, staat er zelfs bij…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
https://www.largus.fr/act...000-modeles-30039486.html

Update voor open r link voor zeer veel Renaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4zn
MaStar schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:14:
[...]

Klopt, maar dit is ook een Esprit uit 2025.
In het zwart .

Maar zoals ik het nu begrijp is dat niet de standaard configuratie. Gelukkig want vind die zilveren sierpanelen niet mooi.

[Afbeelding]
Kijk even op renault.nl naar de Scenic en welke modellen er allemaal zijn en vooral naar de verschillen ertussen, dan kun je het veel beter plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Nu online
Vanochtend een proefrit gemaakt in de E Scenic Alpine. Een hele fijne auto en veel ruimte. Veel fysieke knoppen, maar dat kan ook een voordeel zijn. Mooie navigatie en rijdt volwassen.

Mijn twijfel, is nog de lengte van de stoel aan de onderkant, het zit stuk ik merk dat in de achterse stand van de stoel mijn bovenbeen aan de onderkant niet volledig ondersteund wordt. Daar zit een paar cm tussen , en de bovenbenen liggen dus niet volledig ontspannend.

Dat was bij mijn ID 4 en Tesla wat beter. Verder zijn de stoelen prettig.

Zelf ben ik een 1.95, dus dat is heel persoonlijk. Is dit herkenbaar voor de langere mensen onder ons?

[ Voor 13% gewijzigd door MaStar op 22-03-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
MaStar schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:28:.

Zelf ben ik een 1.95, dus dat is heel persoonlijk. Is dit herkenbaar voor de langere mensen onder ons?
Ik ben 1.86 en ik vind dat ook al (lange benen misschien), maar het is goed te doen. Merk dat VAG stoelen mij ook wat beter passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
MaStar schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:28:
Vanochtend een proefrit gemaakt in de E Scenic Alpine. Een hele fijne auto en veel ruimte. Veel fysieke knoppen, maar dat kan ook een voordeel zijn. Mooie navigatie en rijdt volwassen.

Mijn twijfel, is nog de lengte van de stoel aan de onderkant, het zit stuk ik merk dat in de achterse stand van de stoel mijn bovenbeen aan de onderkant niet volledig ondersteund wordt. Daar zit een paar cm tussen , en de bovenbenen liggen dus niet volledig ontspannend.

Dat was bij mijn ID 4 en Tesla wat beter. Verder zijn de stoelen prettig.

Zeker. Dat heb ik ook wel. De zitting is kort, maar ik rij er nu in vanaf november en heb er 0 problemen mee. Ik zit gewoon prettig.
Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste