Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-06 17:33
Lucantiek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:12:
Ik kan voor de zoveelste keer de auto weer eens niet vebinden met de My Renault app. Nog iemand dit probleem op dit ogenblik ?
Nergens last van, al weken niet meer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 16:56
kakaa schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:46:
Hoe lang duurt de Technical Platform 1.1.0 update? Staat bij mij al drie weken op 0%.
Heeft bij mij ook weken/maanden op die status gestaan. En opeens was het geïnstalleerd. Dus rustig even afwachten :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 27-06 19:29
Lucantiek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:12:
Ik kan voor de zoveelste keer de auto weer eens niet vebinden met de My Renault app. Nog iemand dit probleem op dit ogenblik ?
Al maanden zelfde probleem, wanneer auto aan het laden is...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhRvjKRK4eWJC0QoarkLR_rOZa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72HibMsz3LHBNebhIl957lX8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:50
Wat vinden jullie van garantie verlengen na twee jaar? Vier jaar (twee jaar erbij), 120.000 km kost ongeveer €1200,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:49
Ik mag dit jaar een nieuwe leaseauto en de Scenic staat toch wel heel hoog op de lijst afkomende van een id3 plus 1st.

Ik las ergens dat er een optie is voor matrix led verlichting maar ik kan het niet echt vinden? Is Renault vision led een soort matrix? (Zoals Volkswagen bijv.)

Verwachten jullie trouwens dat Renault binnenkort nog lichtjes updates doorvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AMARONE schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:51:
Verwachten jullie trouwens dat Renault binnenkort nog lichtjes updates doorvoert?
Er zullen vast updates komen maar mijn (ik rij al een aantal jaar met de Megane E Tech) ervaring is dat het bijna nooit 'binnenkort' is. ;) Dus nee, dat verwacht ik (echt) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfRedav
  • Laatst online: 04-06 15:04
Mokum schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:41:
[...]

Nee, enkel met Google Maps volgens Renault zelf. Echter is Waze bij mij nog altijd niet beschikbaar.
Hoi, bij mij kreeg ik Waze ook niet aan de praat. Oplossing (bij mij) was eerst Waze installeren op je telefoon, toen kwam ik verder in het Waze menu in de auto. Werkt nu prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 15:34
KnarfRedav schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:15:
[...]

Hoi, bij mij kreeg ik Waze ook niet aan de praat. Oplossing (bij mij) was eerst Waze installeren op je telefoon, toen kwam ik verder in het Waze menu in de auto. Werkt nu prima!
Ik vermoed dat dit Waze via Android Auto is, en niet Waze via Android Automotive.
Als ik Waze opzoek in de Play Store krijg ik nog altijd de melding dat deze niet geschikt is voor de Scenic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 15:34

bonyuri

Investigator!

Ik las ergens dat er een optie is voor matrix led verlichting maar ik kan het niet echt vinden? Is Renault vision led een soort matrix? (Zoals Volkswagen bijv.)

Ik lees in de verschillende beschrijvingen toch wel "matrix LED", dus ik ga er van uit dat dit aanwezig is?

We weten al dat er zeer waarschijnlijk een update is voor nieuwere auto's die OPD mogelijk maakt. Hopelijk ook Digital Key, aangezien beiden al in de handleiding van de Scenic beschreven staan...

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
bonyuri schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Ik lees in de verschillende beschrijvingen toch wel "matrix LED", dus ik ga er van uit dat dit aanwezig is?

We weten al dat er zeer waarschijnlijk een update is voor nieuwere auto's die OPD mogelijk maakt. Hopelijk ook Digital Key, aangezien beiden al in de handleiding van de Scenic beschreven staan...
Ik zie het bij autobedrijven soms in de beschrijving maar geen enkele Renault brochure of prijslijst heeft het woord "matrix".

En in hun promotie filmpje op YouTube: lights and adaptive front lighting system laten ze alleen automatisch grootlicht zien, die vanzelf uit gaat bij tegenliggers. Aan of uit, niet matrix zoals bij VW MEB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik denk dat je gelijk hebt.
Nu moet ik wel zeggen dat op mijn Volkswagen de matrix LED echt bloed irritant is. Mensen knipperen echt vaak als ik automatisch grootlicht aan heb, dus ik gebruik het eigenlijk nooit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Ik mag dit jaar een nieuwe leaseauto en de Scenic staat toch wel heel hoog op de lijst afkomende van een id3 plus 1st.

Renault Scenic kan de 'Full LED' hebben ( evolution ) of de 'Adaptieve LED' ( vanaf Techno ), ze benoemen het idd geen 'Matrix' maar volgens de brochure:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNkl9OU43yfhHH8B4Bjkh8Ig91M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TGv0a90sKleTr5BwZypfBsM6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-06 22:49
bonyuri schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:07:
Ik denk dat je gelijk hebt.
Nu moet ik wel zeggen dat op mijn Volkswagen de matrix LED echt bloed irritant is. Mensen knipperen echt vaak als ik automatisch grootlicht aan heb, dus ik gebruik het eigenlijk nooit...
Mew, het grootlicht verhaal snap ik maar matrix is veel meer dan dat. Ook het normale licht past zich aan en schijnt keurig bij. Klinkt verder als een gelijkwaardige functie bij Renault.

Ik raak steeds meer overtuigd, enige twijfel zou nog zijn meer betalen voor 625 range of toch 420 en wat meer opties. (Probeer financieel het wat laag te houden maar wel een auto te nemen met voldoende luxe en bereik om wel 5 jaar met plezier te rijden)

[ Voor 25% gewijzigd door AMARONE op 26-02-2025 23:53 ]

• KnarfRedav
djrednas schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 12:56:
[...]

Ik vermoed dat dit Waze via Android Auto is, en niet Waze via Android Automotive.
Als ik Waze opzoek in de Play Store krijg ik nog altijd de melding dat deze niet geschikt is voor de Scenic.
m.i. is het bij mij via automotive, in het overzicht op het scherm in de auto is bij mij Waze geinstalleerd.
ik heb zelf een iPhone.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 18:53

HeroS

SmartHome Nerd

AMARONE schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:50:
[...]

Mew, het grootlicht verhaal snap ik maar matrix is veel meer dan dat. Ook het normale licht past zich aan en schijnt keurig bij. Klinkt verder als een gelijkwaardige functie bij Renault.

Ik raak steeds meer overtuigd, enige twijfel zou nog zijn meer betalen voor 625 range of toch 420 en wat meer opties. (Probeer financieel het wat laag te houden maar wel een auto te nemen met voldoende luxe en bereik om wel 5 jaar met plezier te rijden)
Meer bereik! ik zou die 420 echt niet fijn vinden aangezien dit in de winter een heel stuk minder is.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• kakaa
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 27-06 18:18
Meer is niet altijd beter. De grotere accu is ook bijna 100kg zwaarder en dat moet je dan ook weer meeslepen, kost rijbereik, hogere mrb+verzekering enz. Stel jezelf de vraag: welk rijbereik is genoeg voor 90% van je dagelijkse ritten? Laden moet je uiteindelijk toch.

[ Voor 28% gewijzigd door kakaa op 27-02-2025 13:58 ]

• Gemaskerde
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05 07:19
Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Renault Scenic-5 Etech.

Bij oplevering van deze auto, was deze voorzien van de one-pedal drive functie zoals je die ook hebt bij andere EV's, echter na een terugroep actie vanuit renault is deze functie niet meer aanwezig op mijn auto.

Na een klacht bij renault geven zij aan dat deze optie nooit op de auto had moeten zitten terwijl de onderstaand pagina van Renault zelf duidelijk ''aangaf'' dat dit een functie is op deze auto.

https://gb.e-guide.renaul...generative-braking-system

https://nl.e-guide.renaul...5/Regeneratief-remsysteem

Echter na meerdere klachten bij Renault hebben ze deze pagina verwijderd?

''ik heb nog wat screenshots op mijn telefoon staan van deze pagina waar de one-pedal optie word verschreven''

Het was een optie die voor mij echt op de auto moest zitten omdat ik het heerlijk vind rijden, maar na aanschaf verwijderd Renault deze functie en laat je stikken als je hier over begint?

Zijn er meer tweakers die deze functie kwijt zijn geraakt na een update van de auto?

DmK©

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Gemaskerde schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:09:

Bij oplevering van deze auto, was deze voorzien van de one-pedal drive functie zoals je die ook hebt bij andere EV's, echter na een terugroep actie vanuit renault is deze functie niet meer aanwezig op mijn auto.

Na een klacht bij renault geven zij aan dat deze optie nooit op de auto had moeten zitten terwijl de onderstaand pagina van Renault zelf duidelijk ''aangaf'' dat dit een functie is op deze auto.

''ik heb nog wat screenshots op mijn telefoon staan van deze pagina waar de one-pedal optie word verschreven''

Het was een optie die voor mij echt op de auto moest zitten omdat ik het heerlijk vind rijden, maar na aanschaf verwijderd Renault deze functie en laat je stikken als je hier over begint?

Zijn er meer tweakers die deze functie kwijt zijn geraakt na een update van de auto?
Had je daadwerkelijk de one pedal drive functie, dus inclusief de melding in je dashboard en dat de auto helemaal tot stilstant kwam en bleef staan zonder te remmen, of gewoon instelbare regeneratie die nu niet meer instelbaar is?

[ Voor 16% gewijzigd door Robo1993 op 27-02-2025 15:05 . Reden: Foutje in plaatsing ]

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-06 18:41
Gemaskerde schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:09:

Staat het niet in de papieren User Manual of heb je die niet gekregen?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-06 15:34
KnarfRedav schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:36:
[...]

m.i. is het bij mij via automotive, in het overzicht op het scherm in de auto is bij mij Waze geinstalleerd.
ik heb zelf een iPhone.
Dan kan het via CarPlay zijn. Is het in het overzicht na het selecteren van de middelste knop van het scherm, of de "vierkante blokjes" er rechts naast.

Als dat zo is zouden meer gebruikers nu Waze moeten kunnen installeren, wat top zou zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-06 22:22
TopOne01 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:47:
Wat vinden jullie van garantie verlengen na twee jaar? Vier jaar (twee jaar erbij), 120.000 km kost ongeveer €1200,-.
Ik doe het niet

Wat is de kans dat je 1200 euro reparaties hebt in een auto van 4 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakaa
Deze extra garantie wordt niet door de fabrikant gedekt, maar is een (easy money) verzekeringsproduct. Let op de aanvullende voorwaarden! Als je het defecte onderdeel als gebruiker kunt aanraken, dan is het niet gedekt door deze garantieverzekering (deurgrepen, bekleding, bedieningsknoppen enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBW01
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-04 15:34
Robo1993 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Had je daadwerkelijk de one pedal drive functie, dus inclusief de melding in je dashboard en dat de auto helemaal tot stilstant kwam en bleef staan zonder te remmen, of gewoon instelbare regeneratie die nu niet meer instelbaar is?
Sinds 24 december rij ik ook een Scenic. Tot op heden heb ik ook de one pedal drive functie en dat rijd heerlijk. Deze functie krijg je ervoor na de 4 niveaus regeneratie. De auto komt dan volledig tot stilstand.

Nu staat er in maart een 'werkplaats' bezoek ingepland, daar er wat updates doorgevoerd moeten worden. (Soort van terugroep actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemaskerde
Robo1993 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Ik had inderdaad echt de ''one-pedal'' functie in mijn auto zitten heb dit 2500km met succes kunnen gebruiken.
Renault Nederland heeft ondertussen contact met mij gehad en aangegeven dat dit nooit op de auto had mogen zitten, er zijn fouten gemaakt in de fabriek, en na het opnieuw configureren van de auto is het er afgehaald om schade aan de auto te voorkomen??

Ik blijf het een vaag verhaal vinden maar het is helaas niet anders, ik ga de one-pedal functie niet terug krijgen.

DmK©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemaskerde
WBW01 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:05:
[...]

Sinds 24 december rij ik ook een Scenic. Tot op heden heb ik ook de one pedal drive functie en dat rijd heerlijk. Deze functie krijg je ervoor na de 4 niveaus regeneratie. De auto komt dan volledig tot stilstand.

Nu staat er in maart een 'werkplaats' bezoek ingepland, daar er wat updates doorgevoerd moeten worden. (Soort van terugroep actie)
Klopt, als je deze laat uitvoeren raak je de one-pedal functie dus kwijt, erg jammer :(

DmK©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-06 17:42
Ik snap er niets meer van...Nu kan ik op mijn gsm het dashbord van mijn wagen zien en alles werkt (behalve tijdens het laden) maar toch kan ik de wagen niet verbinden met MyRenault.
Nog iemand dit voorgehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 27-06 20:04
Ik krijg nu bij 15k een melding voor onderhoud. Dacht dat dit pas vanaf 30k was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:54

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Lucantiek schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:51:
Ik snap er niets meer van...Nu kan ik op mijn gsm het dashbord van mijn wagen zien en alles werkt (behalve tijdens het laden) maar toch kan ik de wagen niet verbinden met MyRenault.
Nog iemand dit voorgehad ?
Ik heb ook al een tijd een melding dat de auto geen verbinding kan maken met my renault. Bij de settings van de Renault sim staat ook geen verbinding. Maar ik zie wel actuele data in de my renault app.... dus dan is er wel verbinding..?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Laatst online: 21:50
Fredericm schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:20:
[...]

Ik doe het niet

Wat is de kans dat je 1200 euro reparaties hebt in een auto van 4 jaar?
Ik neig er ook naar om het niet te doen. Het is lastig omdat het een electrische auto betreft. Wat zijn inderdaad de kansen op 1200 euro reparatie in die twee jaar? Als het een ICE was had ik het wel gedaan. Wij hadden gelukkig verlengde garantie op een Trafic en heeft ons zo'n 3k bespaart. Zijn er Megane rijders met (dure) reparaties nadat de garantie verlopen was?

Online data vd auto is weer dramatisch de laatste dagen. Ik gebruik de Renault app niet, maar de API data klopt ook meer niet dan wel. Tevens vandaag ook maar weer eens de toestemming voor gegevensdelen aan moet zetten. Komt door de nieuwe maand denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik heb zowel onderhoud als garantie voor 5 jaar of 150.000. Meteen bij aanschaf.
De kia hiervoor begon met beurtjes van onder de 100 euro (4 jaar geleden) daar was elke beurt inmiddels ook ruim 300. Nou heeft Kia 7 jaar garantie (en langer inmiddels). Maar de renault heeft maar 2 jaar. Ik heb de onboard charger kapot gehad met onze kia. Dat was even 1100 euro (onder garantie).
Ik betaal nu alleen voor remvoering/schijven, ruitenwissers en banden.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Nu kondigt Renault officieel OPD aan voor de Scenic, R4, R5, en Megane:
YouTube: regenerative braking and One Pedal

Het blijft een beetje vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Nu kondigt Renault officieel OPD aan voor de Scenic, R4, R5, en Megane:
https://youtu.be/o6yHC1VpW6o?si=1OB0_wZ-j3CJrGoS

Het blijft een beetje vreemd allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 18:51
Afgelopen dagen naar Oostenrijk gereden 917km met 3-7 graden en de 60KWh evolution scenic. Verbruik 245Wh per kilometer. Gemiddelde snelheid denk ik maar 100 met baustellen en stau.
Helaas in totaal 13,75 uur over gedaan door wat suboptimale laadstops en ICE rijders die bij het hotel de laadplekken bezet hadden. Dus moest ‘s morgens met een lege koude batterij direct naar de snellader wat natuurlijk niet op schoot. Dat laatste heeft me denk ik een uur extra reistijd opgeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door addictive_rhymz op 02-03-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:15
addictive_rhymz schreef op zondag 2 maart 2025 @ 22:14:
Afgelopen dagen naar Oostenrijk gereden 917km met 3-7 graden en de 60KWh evolution scenic. Verbruik 245Wh per kilometer. Gemiddelde snelheid denk ik maar 100 met baustellen en stau.
Helaas in totaal 13,75 uur over gedaan door wat suboptimale laadstops en ICE rijders die bij het hotel de laadplekken bezet hadden. Dus moest ‘s morgens met een lege koude batterij direct naar de snellader wat natuurlijk niet op schoot. Dat laatste heeft me denk ik een uur extra reistijd opgeleverd.
Balen. Okay, note to self, bij hotel aankomen met beetje reserve zodat je nog genoeg heb voor preheating mocht je niet kunnen laden...

Bijna 14 uur (of 13 zonder de eerste stop) is wel flink langer dan verwacht, Bjorn Nyland had 1000 km gereden in 10:10 met de long range, dan moet 917 km in ~10:30 ook wel kunnen. Maar hij is wel expert in EV snelladen, met meer dan 170 verschillende autos getest door 1000 km te rijden. Heb je elke keer bij DC laden voorverwarmd? Ging dat beetje vlot en haalde je 125 kW piek?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• addictive_rhymz
w00key schreef op maandag 3 maart 2025 @ 01:06:
[...]
Heb je elke keer bij DC laden voorverwarmd? Ging dat beetje vlot en haalde je 125 kW piek?
Ja het laden zelf ging voor de rest beter dan ik had verwacht bij de stops die ik goed had ingepland. Snelste was 8-84% in 33 minuten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urQdql_46jAoZPsHVVocQwS5Vz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIO6QHoa3MVMzXi9XNbQwCcd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffrey-nl
  • Laatst online: 20:44
Met gemiddeld 100 vraag ik me af of de pieken van bijvoorbeeld 130-140 rijden dit hoge verbruik veroorzaakt hebben? Als je de hele rit dan 100-110kmh rijdt kom je dan niet sneller uit omdat het verbruik veel lager is. (Aanname). Ik lees overal een verbruik wat stukken lager ligt (20-22 winter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
jeffrey-nl schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:02:
[...]

Met gemiddeld 100 vraag ik me af of de pieken van bijvoorbeeld 130-140 rijden dit hoge verbruik veroorzaakt hebben? Als je de hele rit dan 100-110kmh rijdt kom je dan niet sneller uit omdat het verbruik veel lager is. (Aanname). Ik lees overal een verbruik wat stukken lager ligt (20-22 winter).
Zou kunnen maar dat vind ik niet fijn rijden op de autobahn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik kreeg iets van 2 weken geleden een melding in mijn Renault app op de smartphone dat ik binnenkort een update voor de auto zou krijgen. Maar mensen die melding gehad?
Overigens nog geen update gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakaa
Ging het bij u ook om Technical Platform 1.1.0 update? Bij mij is deze update al weken bezig en nog steeds op 0 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:02
Chaoss schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:12:
Ik kreeg iets van 2 weken geleden een melding in mijn Renault app op de smartphone dat ik binnenkort een update voor de auto zou krijgen. Maar mensen die melding gehad?
De melding ook al een paar keer gehad........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Chaoss schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:12:
Been there, done that, en met jou en mij vele anderen ook. Zelfs als je de bewuste update al hebt gehad krijgen sommigen nog die melding. De wegen van de My Renault app zijn ondoorgrondelijk. :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robinL6
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-06 12:07
Vandaag is ook mijn nieuwe Scenic E Tech geleverd. In de Esprit Alpine uitvoering, met pano dak en HK geluidssysteem. Hebben jullie tips over welke instellingen fijn zijn om direct vanaf de start goed te zetten?
Hoe dan ook, leuk om alles rustig uit te gaan vogelen de komende tijd.
Bedankt allemaal aan de bijdragen aan dit topic, het heeft mij in ieder geval overtuigd om voor deze auto te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Laatst online: 27-06 16:56
robinL6 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:10:
Vandaag is ook mijn nieuwe Scenic E Tech geleverd. In de Esprit Alpine uitvoering, met pano dak en HK geluidssysteem. Hebben jullie tips over welke instellingen fijn zijn om direct vanaf de start goed te zetten?
Hoe dan ook, leuk om alles rustig uit te gaan vogelen de komende tijd.
Bedankt allemaal aan de bijdragen aan dit topic, het heeft mij in ieder geval overtuigd om voor deze auto te gaan!
De persoonlijke instellingen rondom veiligheid etc (die je met twee drukken op de knop links bij het portier kan uitschakelen) zou ik als eerst instellen. Ben je van de overbodige piepjes en gezeur af :)

Veel rijplezier iig, fijn dat we een bijdrage hebben kunnen leveren aan je keuze!

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-06 12:35
Ik heb er nu 44.000km op staan maar begin mij steeds meer te ergeren aan de lane assist van deze auto.
Momenteel op vakantie in Italië en de reis hier naar toe minder relaxed dan ik hoopte, auto blijft regelmatig links of rechts op de rijbaan plakken.
Merk ook dat er best veel trillingen op het stuur zit, ondanks dat deze nog net voor deze vakantie zijn gebalanceerd. Denk dat het ook door de 20 inch velgen komt en lage banden.
Was ook een gevecht om tijdens de rit de juiste laadplekken te krijgen.( Veel te vroeg waardoor de max laadsnelheid niet gehaald gaat worden)
Wel steeds de maximale laadsnelheid door het zelf instellen in de navigatie naar de lader.
Verbruik met dakkoffer en 4 personen 115km/u ongeveer 27kw per 100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-06 11:22
Trillingen in het stuur herken ik helaas ook.
Lane Assist schakelt bij mij uit als ik het stuur iets naar rechts draai; gaat de auto morgen (voor tweede keer) voor terug naar de dealer. Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 00:26
Zowel het probleem van trillingen als het probleem van uitschakelen lane assist herken ik niet.

Wel vind ik de lane assist idd soms wat naar de zijkanten sturen. En ik vertrouw hem ook zeker niet in bochten. Daar vertrouwde ik mijn vorige auto (Toyota Corolla) duidelijk meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 13:02
B R M schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:36:
Zowel het probleem van trillingen als het probleem van uitschakelen lane assist herken ik niet.

Wel vind ik de lane assist idd soms wat naar de zijkanten sturen. En ik vertrouw hem ook zeker niet in bochten. Daar vertrouwde ik mijn vorige auto (Toyota Corolla) duidelijk meer mee.
Nou dat precies zo.
ik had ook een toyota corolla en ik vond daar de adaptive cruisecontrol/lane assist vele malen beter dan de renault, keurig in het midden van de rijlaan en niet zo extreem rechts aanhouden.

jij staat niet alleen met dat gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
marty210578 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Nou dat precies zo.
ik had ook een toyota corolla en ik vond daar de adaptive cruisecontrol/lane assist vele malen beter dan de renault, keurig in het midden van de rijlaan en niet zo extreem rechts aanhouden.

Niet alleen de Toyota maar mijn vorige Skoda Enyaq was veel beter.
Ben vooral gegaan voor de 22Kw AC lader 87KW ipv 77Kw en de looks.
Rijden was in de Skoda Enyaq veel meer relaxed op lange afstanden.
Maar dit merk je pas als je een tijdje in een andere auto rijdt, jammer dat er niet meer betaalbare merken zijn met 22Kw AC mogelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeffrey-nl
Ik heb vorige week een Long Range Iconic besteld! Heb veel gehad aan alle ervaringen hier en kan uiteraard niet wachten tot hij er is. Hij wordt eind mei verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

marty210578 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:49:
[...]

Nou dat precies zo.

Dat mag je hier niet zeggen hoor! net als ghost braking, alle merken hebben dat evenveel!! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4zn
  • Laatst online: 21:29
jeffrey-nl schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 19:18:
Ik heb vorige week een Long Range Iconic besteld! Heb veel gehad aan alle ervaringen hier en kan uiteraard niet wachten tot hij er is. Hij wordt eind mei verwacht.
Netjes! Mijn Esprit Alpine is een maand geleden besteld met verwachte levertijd mid juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matieu
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-05 20:17
Wifi internet wordt verbonden met persoonlijk hotspot op IPhone.
Wifi internet wordt o.a. gebruikt voor de ingebouwde Google maps.
Nu valt om de haverklap deze verbinding weg.
Persoonlijke hotspot aan en uit zetten en dan doet ie ‘t weer even en valt weer weg.
Heel irritant, hoe krijg ik dit weer stabiel? Misschien te maken met updates die ik niet krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:44
Matieu schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:02:
Wifi internet wordt verbonden met persoonlijk hotspot op IPhone.
Wifi internet wordt o.a. gebruikt voor de ingebouwde Google maps.
Nu valt om de haverklap deze verbinding weg.
Persoonlijke hotspot aan en uit zetten en dan doet ie ‘t weer even en valt weer weg.
Heel irritant, hoe krijg ik dit weer stabiel? Misschien te maken met updates die ik niet krijg.
Comptabiliteits modus aan staan? Hierdoor waren mijn verbindingsproblemen opgelost

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 26-06 13:02
pollekeb schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:20:
[...]

Niet alleen de Toyota maar mijn vorige Skoda Enyaq was veel beter.
Ben vooral gegaan voor de 22Kw AC lader 87KW ipv 77Kw en de looks.
Rijden was in de Skoda Enyaq veel meer relaxed op lange afstanden.
Maar dit merk je pas als je een tijdje in een andere auto rijdt, jammer dat er niet meer betaalbare merken zijn met 22Kw AC mogelijkheid.
jouw benoemde voordelen ten opzichte van bijv Skoda/VW en looks waren voor mij ook de redenen om voor de scenic te gaan.

Blijf het desondanks een heerlijke auto vinden om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfRedav
Garrettvr schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 00:21:
[...]

Comptabiliteits modus aan staan? Hierdoor waren mijn verbindingsproblemen opgelost
Volgens mij heeft de auto een ingebouwde GSM tbv de standaard Android auto Apps, waaronder Google Maps. (en OTA updates?)
Bovenstaande staat m.i. los van wel of geen hotspot aan.

Ik heb Waze in de auto geinstalleerd. Als ik geen verbinding maak via de hotspot op mijn iPhone, meldt Waze dat deze offline is.
Heb ik wel verbinding met mijn hospot, is Waze online.

ik heb 2 opdrachten iin mijn tel vastgelegd (hotspot aan / hotspot uit), en merk wel dat ik regelmatig e.e.a. weer "een zetje" moet geven om deverbinding tot stand te brengen (te zien aan het meest rechtse WiFi icoon op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matieu
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-05 20:17
Dit bedoel ik ja.
Dat met compatible modus is mij bekend hoor net als een automatische opdracht voor hotspot.
Vaak valt dus de verbinding weg en kan dan geen Google spraakopdrachten doen en er is geen live weergave in de navigatie.
Dan doe ik handmatig hotspot aan en uit en soms komt dan de verbinding terug en soms helemaal niet meer.
De verbinding hoort gewoon stabiel te zijn.
U heeft ‘t over zetje geven.
Wat doet u dan voor handeling om de verbinding weer tot stand te brengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• addictive_rhymz
w00key schreef op maandag 3 maart 2025 @ 01:06:
[...]

Balen. Okay, note to self, bij hotel aankomen met beetje reserve zodat je nog genoeg heb voor preheating mocht je niet kunnen laden...

Bijna 14 uur (of 13 zonder de eerste stop) is wel flink langer dan verwacht, Bjorn Nyland had 1000 km gereden in 10:10 met de long range, dan moet 917 km in ~10:30 ook wel kunnen. Maar hij is wel expert in EV snelladen, met meer dan 170 verschillende autos getest door 1000 km te rijden. Heb je elke keer bij DC laden voorverwarmd? Ging dat beetje vlot en haalde je 125 kW piek?
De ervaring op de terugreis was gelukkig een stuk positiever. 930 kilometer in 11,5 uur gedaan zonder overnachting. We hebben in totaal 107 minuten geladen, waarvan 1 lange stop van 44 minuten tijdens het avondeten. Het gemiddelde verbruik kwam nu uit op 197Wh / km, waarbij het denk ik wel veel scheelde dat het nu onderweg tussen de 10 en 20 graden was en het eerste stuk bergafwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-06 02:36
Gemaskerde schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:56:
[...]

Klopt, als je deze laat uitvoeren raak je de one-pedal functie dus kwijt, erg jammer :(
Als je het kunt bewijzen dat het door Renault beloofd was kun je desnoods via de rechter, evt een vergoeding afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VJohn
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:07
Ik heb een Techno versie met een standaard Arkemys Auditorium audiosysteem.
Het geluid van dit systeem laat te wensen over: Weinig hoge tonen, veel lage tonen.
Ik heb dat proberen te verbeteren door de geluidsinstellingen aan te passen, met de Toonregeling instellingen.

Wat blijkt: De lage en midden tonen zijn wel aan te passen, maar de hoge tonen niet. Het systeem reageert helemaal niet wanneer ik de hoge tonen bv van 0 naar 9 verschuif. (Bij de lage en midden tonen is wel een merkbaar verschil te horen wanneer die waardes worden gewijzigd).

Zijn er meer die dit probleem ook hebben ervaren? Is er een oplossing voor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGar-c_vzMOk8F9Q1am_an2ypc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpFYZoAR7CqepMgg4Kb8pLJX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:08

Japie.G

Colour Classic

VJohn schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:39:
Ik heb een Techno versie met een standaard Arkemys Auditorium audiosysteem.
Het geluid van dit systeem laat te wensen over: Weinig hoge tonen, veel lage tonen.
Ik heb dat proberen te verbeteren door de geluidsinstellingen aan te passen, met de Toonregeling instellingen.

Wat blijkt: De lage en midden tonen zijn wel aan te passen, maar de hoge tonen niet. Het systeem reageert helemaal niet wanneer ik de hoge tonen bv van 0 naar 9 verschuif. (Bij de lage en midden tonen is wel een merkbaar verschil te horen wanneer die waardes worden gewijzigd).

Zijn er meer die dit probleem ook hebben ervaren? Is er een oplossing voor?

[Afbeelding]
Mijn domste actie bij aankoop van deze auto was om niet het HK systeem aan te schaffen. Ik vind het default geluid ook maar (minder dan) matig. Ik ben verder echt geen audiofiel...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VJohn
Japie.G schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Mijn domste actie bij aankoop van deze auto was om niet het HK systeem aan te schaffen. Ik vind het default geluid ook maar (minder dan) matig. Ik ben verder echt geen audiofiel...
Hoor jij wel een verschil wanneer je de hoge tonen slider bij de Toonregeling instellingen aanpast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

VJohn schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:54:
[...]

Hoor jij wel een verschil wanneer je de hoge tonen slider bij de Toonregeling instellingen aanpast?
Ik zal vanavond even checken voor je mocht er voordien nog geen antwoord zijn!

Antwoord: Net als jij, Geen enkele respons!

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 07-03-2025 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nal
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 15:56

Nal

Vraagje ik heb de Renault senic e tech alpine, sinds 28 dec 2024 in mijn bezit.
Mijn stekker blijft regelmatig vastzitten in de auto en krijg deze na het laden er niet uit dus hij ontgrendeld niet.
gisteren avond 45 min bezig geweest om om te proberen de stekker eruit te krijgen. :( tips en trucs geprobeerd.
Vandaag na de dealer geweest deze konden geen storing vinden en hebben met Renault stekker meerdere keren geprobeerd en de stekker ging gewoon uit. Gevraagd of er een nood ontgrendeling aanwezig was, maar die was er niet of konden ze niet makkelijk bij. Auto doorgemeten niks gevonden tja wat nu ben gewoon bang als ik weer ga laden dat ik de stekker er niet uit kan krijgen. Ze zeiden kon ook aan de lader liggen ik heb en zappi lader. Iemand die dit probleem ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Je hebt je deuren wel ontgrendeld als je de stekker verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Ik heb het 1x meegemaakt bij een snellader. Het lampje bij de aansluiting werd toen ook rood. Beetje klooien met auto vergrendelen/ ontgrendelen en het open slotje ingedrukt houden en uiteindelijk kwam die weer los. Verder geen problemen meegemaakt en gewoon op het open slotje drukken met de sleutel in de broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VJohn
Japie.G schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Antwoord: Net als jij, Geen enkele respons!
Bedankt voor je check. Dan zal dit dus een algemene software fout zijn die wellicht ook het magere geluid van het Arkemys audiosysteem veroorzaakt. Ik ga maar eens contact opnemen met Renault. Wellicht kunnen ze hier iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Japie.G schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:42:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vind ik zelfs het Harman Kardon audio maar matig. Ik mis vooral detaillering (niet scherpte!) in het midden/hoog.
Het audio systeem van onze Tesla model 3 awd is toch echt beter. Om maar niet te spreken van het BMW Alpine audio systeem dat op de BMW zat die ik op de Renaut heb ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

VJohn schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 08:42:
[...]

Bedankt voor je check. Dan zal dit dus een algemene software fout zijn die wellicht ook het magere geluid van het Arkemys audiosysteem veroorzaakt. Ik ga maar eens contact opnemen met Renault. Wellicht kunnen ze hier iets aan doen.
Er was laatst een update waarin iets stond over verbeterde audio kwaliteit. Helaas lijkt mijn auto ook uitgesloten van OTA updates. Heb waarschijnlijk te veel gezeurd hierover in het verleden bij Renault 8)7 Heb jij die betreffende update wel gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Japie.G op 08-03-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

RogerSch schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Om heel eerlijk te zijn vind ik zelfs het Harman Kardon audio maar matig. Ik mis vooral detaillering (niet scherpte!) in het midden/hoog.
Het audio systeem van onze Tesla model 3 awd is toch echt beter. Om maar niet te spreken van het BMW Alpine audio systeem dat op de BMW zat die ik op de Renaut heb ingeruild.
Is er aftermarket niet wat te krijgen al? Zullen toch meer mensen 'last' van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VJohn
Japie.G schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Er was laatst een update waarin iets stond over verbeterde audio kwaliteit. Helaas lijkt mijn auto ook uitgesloten van OTA updates. Heb waarschijnlijk te veel gezeurd hierover in het verleden bij Renault 8)7 Heb jij die betreffende update wel gehad?
Ik denk dat je de update Open R-link 3.2.0 bedoeld. Deze heb ik nog niet gehad. In de 7 maanden dat ik mijn Scenic heb, heb ik slechts 1 OTA update ontvangen: Electromotor 3.1.0

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pieter vs
  • Laatst online: 07-06 07:18
Afgelopen week op wintersport geweest met de Renault scenic E tech 87kw, 19 inch winterbanden. Terugweg ongeveer 1050km met 4 laadstops. Temperatuur -1 tot 4 graden. Laadsnelheden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfJaLPcLUwJjAzyTO83VBFnNIkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8zWSgYbqVMiwaetu8WnyJt4.jpg?f=fotoalbum_large

Ongeveer 130-140kmpu gereden waar mogelijk:
1e stop na 313km, 26,2kw/100km gemiddeld. Gemiddelde snelheid 102km/u.
Geladen van 6 tot 78% in 36 minuten.

2e stop na 194km, 24,2kw/100km gemiddeld.
Gemiddelde snelheid 109km/u.
Geladen van 24 tot 80% in 31 minuten.

3e stop na 246km, 25,8kw/100km gemiddeld.
Gemiddelde snelheid 113,5km/u
Geladen van 7 tot 78% in 36 minuten.

4e stop na 210km, 24,1kw/100km gemiddeld.
Gemiddelde snelheid 108km/u
Geladen van 20 tot 42% in 9 minuten.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Het verbruik is berekend op basis van een netto capaciteit van de accu (87kw). Ik merk dat als ik soms de capaciteit bereken op basis van de data van de kelec app, dat ik op een capaciteit van 82kw uitkom bij lage temperaturen. Dus de waardes kunnen verschillen met -5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinL6
  • Laatst online: 27-06 12:07
Heeft er iemand hier ervaring met baby/kinder stoeltjes in de auto? Ik wil graag gebruik maken van de haak achterop de stoel: ‘top tether’. Nu zie ik wel een logo, op een stiksel, maar ik kan daar onder geen haak voelen, maar zie ook nergens deze haak zitten.
Heeft iemand hier wellicht het antwoord voor mij, waar ik die haak wél kan vinden?

Edit: gevonden. Heel strak, direct onder het logo, zit een scheur in de stof (verticaal), waaronder je de haak kan vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door robinL6 op 09-03-2025 17:02 . Reden: Antwoord gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
pieter vs schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:19:
Afgelopen week op wintersport geweest met de Renault scenic E tech 87kw, 19 inch winterbanden. Terugweg ongeveer 1050km met 4 laadstops. Temperatuur -1 tot 4 graden. Laadsnelheden: [Afbeelding]

Ongeveer 130-140kmpu gereden waar mogelijk:
1e stop na 313km, 26,2kw/100km gemiddeld. Gemiddelde snelheid 102km/u.
Geladen van 6 tot 78% in 36 minuten.

2e stop na 194km, 24,2kw/100km gemiddeld.
Gemiddelde snelheid 109km/u.
Geladen van 24 tot 80% in 31 minuten.

3e stop na 246km, 25,8kw/100km gemiddeld.
Gemiddelde snelheid 113,5km/u
Geladen van 7 tot 78% in 36 minuten.

4e stop na 210km, 24,1kw/100km gemiddeld.
Gemiddelde snelheid 108km/u
Geladen van 20 tot 42% in 9 minuten.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Het verbruik is berekend op basis van een netto capaciteit van de accu (87kw). Ik merk dat als ik soms de capaciteit bereken op basis van de data van de kelec app, dat ik op een capaciteit van 82kw uitkom bij lage temperaturen. Dus de waardes kunnen verschillen met -5%.
Geen dakkoffer op de auto gehad denk ik?
Ik zat rond de 27 kw/100km met koffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik zag op YouTube een vergelijking tussen de Ford Explorer en de Renault Scenic, en de presentator noemde snelladen met 185kW op 15:12
YouTube: Dubbeltest: Renault Scenic of Ford Explorer, welke elektrische cross...

Ik neem aan dat dit een foutje is, of heeft Renault een update uitgevoerd die hogere laadsnelheden mogelijk maakt? Het lijkt me een foutje, aangezien de website van Renault nog altijd 150kW aangeeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
bonyuri schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:45:
Ik zag op YouTube een vergelijking tussen de Ford Explorer en de Renault Scenic, en de presentator noemde snelladen met 185kW op 15:12
YouTube: Dubbeltest: Renault Scenic of Ford Explorer, welke elektrische cross...

Ik neem aan dat dit een foutje is, of heeft Renault een update uitgevoerd die hogere laadsnelheden mogelijk maakt? Het lijkt me een foutje, aangezien de website van Renault nog altijd 150kW aangeeft
Volgens mij is dat een foutje. Die presentator praat wel vaker sneller dan dat zijn gedachten kunnen bijhouden volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:33
Het is trouwens verder wel een goede reportage. Alhoewel de Explorer eigenlijk VWord Explorer zou moeten heten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
Bij mij is gisteren de technical platform update blijkbaar gelukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ES34P48V4B2ukRYFa_pIPY_Tyvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/482Lw6dwvrqNzzOCcANryQOT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

borkhuis schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:11:
Het is trouwens verder wel een goede reportage. Alhoewel de Explorer eigenlijk VWord Explorer zou moeten heten :)
Absoluut. Ik zou willen dat iemand zo'n vergelijking maakte tussen de Skoda Elroq en Renault Scenic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SsorcererR
  • Laatst online: 27-06 12:21
RogerSch schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Ik heb zelf het HK systeem en ben daar zeer tevreden van.
Welke voorinstelling gebruik je? Bij mij staat dit op studio, de rest is niet vlak genoeg.
De subwoofer staat ook 2 blokjes onder het midden, dat is meer dan voldoende. Anders wordt het eerder "Beats bij Dr. Dre" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
SsorcererR schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Ik heb zelf het HK systeem en ben daar zeer tevreden van.
Welke voorinstelling gebruik je? Bij mij staat dit op studio, de rest is niet vlak genoeg.
De subwoofer staat ook 2 blokjes onder het midden, dat is meer dan voldoende. Anders wordt het eerder "Beats bij Dr. Dre" >:)
Inderdaad instelling "Studio" en bas ook -2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Mokum schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:17:
Bij mij is gisteren de technical platform update blijkbaar gelukt.

[Afbeelding]
Nadat hij een tijdje op 0/0 heeft gestaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter vs
  • Laatst online: 07-06 07:18
pollekeb schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:48:
[...]

Geen dakkoffer op de auto gehad denk ik?
Ik zat rond de 27 kw/100km met koffer
Klopt geen dakkoffer. Paste bij ons allemaal prima, maar ook geen kinderen. Waren maar met z'n tweeën in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potpourri
  • Laatst online: 27-06 16:00
Hey

Ik heb de Iconic versie met de geheugen functie voor de bestuurders stoel.
Maar deze meldt zeer vaak dat mijn zit ppositie is gewijzigd en of ik dit wil opslaan en dit terwijl ik helemaal niets heb aangepast.

Hebbem nog mensen dit voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:30
[b]Potpourri schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 10:29:[/b
Hebbem nog mensen dit voor?
Correct. Heb dezelfde melding. Een paar keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 13:03
Hopelijk komt er met het fixen dan ook een update dat ook de lendesteun/massagestaaf in de stoel terug gaat naar de opgeslagen positie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potpourri
  • Laatst online: 27-06 16:00
DutX schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:49:
Hopelijk komt er met het fixen dan ook een update dat ook de lendesteun/massagestaaf in de stoel terug gaat naar de opgeslagen positie ;)
Bedoel je dat dit niet gebeurd na de massage stand gebruikt te hebben?
Want die stand heb ik nog niet vaak gebruikt.

Ik heb wel gemerkt dat als ik wissel tussen het profiel van mijn vrouw naar dat van mij, dat ik best wacht tot de timer afgelopen is omdat de lendesteun traag is om terug in mijn positie te geraken.

Dus als ik dan toch te snel mijn auto al in drive zet, dat hij stopt met de lendesteun aan te passen en dus in een foute stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

RogerSch schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:56:
[...]

Inderdaad instelling "Studio" en bas ook -2....
Ik luister veel verschillende soorten muziek en wissel dan ook tussen studio, immersion en concert. Toon instellingen staan altijd op alles +1, bas +2 en subwoofer varieert van 0 tot +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 22:23
Ik kreeg een e-mail van de dealer over verlenging van de garantie. Is dat aan te raden? Wat zijn de kosten? In de gelinkte tabellen komt de Scenic etech niet voor. Ook is me niet duidelijk over welke periode de bedragen zijn. Is dit eenmalig of per jaar of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffrey-nl
nazdrovje schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 22:19:
Ik kreeg een e-mail van de dealer over verlenging van de garantie. Is dat aan te raden? Wat zijn de kosten? In de gelinkte tabellen komt de Scenic etech niet voor. Ook is me niet duidelijk over welke periode de bedragen zijn. Is dit eenmalig of per jaar of zo?
Ik heb het wel gedaan en de pechhulp zit er ook bij voor heel Europa. 48 maanden en 80.000 kilometer (dat is incl. 24 maanden fabrieksgarantie die elke Renault heeft) kost €829.

[ Voor 4% gewijzigd door jeffrey-nl op 12-03-2025 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
'Laten installeren vanaf maart 2024'?

One pedal
Elektrische Renaults hadden tot nu toe geen echte one-pedal-driving-functie, maar dat gaat nu veranderen. Te beginnen met de Megane introduceert Renault deze functie alsnog, maar je kunt het ook laten installeren op Meganes die vanaf maart 2024 zijn geproduceerd. ‘One pedal’ zorgt ervoor dat de auto met ‘gas los’ vlot afremt tot stilstand, zodat het meestal niet meer nodig is om het rempedaal te gebruiken. Wie het liever niet heeft, kan de functie met de recuperatie-flippers achter het stuur uitschakelen.

https://www.autoweek.nl/a...or-renault-megane-e-tech/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 14:43
Is dit achteraf met een update te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49
In de keuze van mijn nieuwe leaseauto is ook mijn oog gevallen op de Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine. Mooie bak!

Iemand ervaring ten opzichte van de Model Y en EV6?

Ik ben 1.95 lang dus comfortabele stoelen en ruimte voorin wel een vereiste. Ga nog een keer proefrijden.

Renault ziet er in ieder geval compleet uit. Ik gebruik de auto alleen zakelijk en op snelwegen. Dat is dus een belangrijke vereiste .

[ Voor 5% gewijzigd door MaStar op 12-03-2025 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
twowheeler schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:37:
Is dit achteraf met een update te installeren?
Vrees ik voor, gaat over een nieuwe revsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mokum schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Vrees ik voor, gaat over een nieuwe revsie.
De tekst spreekt over het laten installeren op een megane vanaf maart 2024, onze scenics zijn van daarna.. Ben wel benieuwd waar deze informatie vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
Japie.G schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:51:
[...]

De tekst spreekt over het laten installeren op een megane vanaf maart 2024, onze scenics zijn van daarna.. Ben wel benieuwd waar deze informatie vandaan komt.
Vermodelijk hebben de megan's van maart 2024 ook andere hardware....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
MaStar schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:41:
In de keuze van mijn nieuwe leaseauto is ook mijn oog gevallen op de Renault Scenic E-Tech Esprit Alpine. Mooie bak!

Iemand ervaring ten opzichte van de Model Y en EV6?

Ik ben 1.95 lang dus comfortabele stoelen en ruimte voorin wel een vereiste. Ga nog een keer proefrijden.

Renault ziet er in ieder geval compleet uit. Ik gebruik de auto alleen zakelijk en op snelwegen. Dat is dus een belangrijke vereiste .
Jazeker, zelf meer dan een jaar in een MY gereden. Persoonlijk vind ik de Renault Scenic E-tech meer auto, en comfortabeler. Ook het media systeem en bediening met deels fysieke knoppen vindt ik prettiger dan van Tesla.

Ik heb ook gekeken naar een EV6, de hoofdruimte achter was voor mij de reden om er van af te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb laatst in een Renault Rafale gezeten, en zat naar de optie lijst te kijken.
Daarin zaten een aantal opties die niet beschikbaar zijn op de Scenic:
- Matrix LED
- Verwarmbare voorruit
- Head-up display.

Iemand enig idee waarom deze opties niet beschikaar zijn op de Scenic? Zouden deze mogelijk met een facelift / refresh komen? Of, is dit "normaal" bij Renault, dat bepaalde opties simpelweg nooit beschikbaar komen op bepaalde modellen terwijl ze op andere modellen wel beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

gewicht laag houden denk ik ofzo.. blijven rare jongens, die fransen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:52
bonyuri schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:53:
Ik heb laatst in een Renault Rafale gezeten, en zat naar de optie lijst te kijken.
Daarin zaten een aantal opties die niet beschikbaar zijn op de Scenic:
- Matrix LED
- Verwarmbare voorruit
- Head-up display.

Iemand enig idee waarom deze opties niet beschikaar zijn op de Scenic? Zouden deze mogelijk met een facelift / refresh komen? Of, is dit "normaal" bij Renault, dat bepaalde opties simpelweg nooit beschikbaar komen op bepaalde modellen terwijl ze op andere modellen wel beschikbaar zijn?
denk ook gewicht, verwarmbare voorruit had ik voorheen ook op mijn Ford, maar nu met de warmtepomp mis ik die nooit. Nog nooit hoeven krabben en auto plus ramen mooi warm/schoon :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-06 20:38
Ik warm de auto gewoon 15 min voor ik vertrek op. veelal ingepland maar soms ook vanuit de app. Dan is een verwarmbare voorruit echt onzinnig, nog geen dag hoeven te krabben.
Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste