Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 38 ... 52 Laatste
Acties:

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 13-09 09:50
TuLPMaN schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:26:
Ik hoop nog steeds dat "oudere" modellen middels een softwareupdate ook beschikking krijgen over OPD en Virtual Key.
Dit is het antwoord wat ik krijg van de Renault dealer:

"Tot op heden hebben wij nog geen info ontvangen of de Scenic uitgerust zou worden met OPD. De Renault R4 zou de eerste zijn die deze functie beschikbaar heeft.

De virtual key komt in 2025, maar ook daar heb ik geen duidelijkheid of deze al dan niet beschikbaar zouden zijn op reeds geleverde versies. Ik veronderstel dat dit niet iets hardware matig is (in tegenstelling tot de OPD) dus vermoed van wel.

Er waren (of zijn nog steeds) veiligheidsissues met de virtuale keys op android toestellen (heb ook weet van andere merken die hier voorlopig van zijn teruggekomen). Van zodra dit komt zal het vast in een online update zitten van de wagen zelf."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
TuLPMaN schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:26:
Ik hoop nog steeds dat "oudere" modellen middels een softwareupdate ook beschikking krijgen over OPD en Virtual Key.
Volgens Renault zelf is nieuwe hardware nodig, dus als je niet de nieuwste iteratie Scenic rijdt, dan heb je pech. Je mag natuurlijk altijd zelf even navraag doen bij Renault (dus niet bij de dealer, die weten niks).
Safaci schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:37:
Ik heb Renault gevraagd voor een update omtrent digital key en one pedal drive.

[...]

Hetzelfde voor one pedal drive. De benodigde soft- en hardware hiervoor is achteraf niet in te bouwen volgens Renault.

[ Voor 6% gewijzigd door Safaci op 13-02-2025 16:07 ]

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
Weet iemand of het ook mogelijk is om het display bij het stuur in te stellen zodat dit een wat "rustigere" uitstraling heeft. Nu zijn het 2 of 3 schuine vlakken die over het algemeen (te) veel kleur bevatten. Ik vind dit persoonlijk afleiden en niet prettig. Kun je er ook voor kiezen om de display in een "donkere modus" of nachtstand te zetten en misschien maar 1 thema (bv kaart) in beeld. Ik zag dat dit in de Megane wel kan....

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:10

HeroS

SmartHome Nerd

Empie69 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:21:
Weet iemand of het ook mogelijk is om het display bij het stuur in te stellen zodat dit een wat "rustigere" uitstraling heeft. Nu zijn het 2 of 3 schuine vlakken die over het algemeen (te) veel kleur bevatten. Ik vind dit persoonlijk afleiden en niet prettig. Kun je er ook voor kiezen om de display in een "donkere modus" of nachtstand te zetten en misschien maar 1 thema (bv kaart) in beeld. Ik zag dat dit in de Megane wel kan....
Je kunt hem op "alleen" de snelheid als je dat wilt.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11
Gisteren is de Scenic voor het eerst terug bij de dealer geweest ivm de nogal luidruchtige koelfin. Auto aan = brullen.

Ik heb mijn werk Niro er naast gezet. Wat een contrast. De Scenic brult alsof je bij >30graden flink aan het trappen bent geweest met een brandstofauto. Of wanneer ik in de zomer de Niro aan de snellader had. Bij de Niro hoor je de warmtepomp zachtjes “ratelen” en hoor je een luchtstroom

Volgens de dealer zat er te weinig koelmiddel in, apart want het is niet de warmtepomp die lawaai maakt. Probleem is dus niet verholpen.

Ondertussen wordt dit best vervelend. Het voorverwarmen ‘s-ochtends kan niet omdat de buren wakker worden. We horen het zelf ook in huis. In het winkelcentrum kijken mensen ook al om, wat voor lawaai er aan komt zetten.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:40
Appie Heijn schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:29:
Gisteren is de Scenic voor het eerst terug bij de dealer geweest ivm de nogal luidruchtige koelfin. Auto aan = brullen.

Ik heb mijn werk Niro er naast gezet. Wat een contrast. De Scenic brult alsof je bij >30graden flink aan het trappen bent geweest met een brandstofauto. Of wanneer ik in de zomer de Niro aan de snellader had. Bij de Niro hoor je de warmtepomp zachtjes “ratelen” en hoor je een luchtstroom

Volgens de dealer zat er te weinig koelmiddel in, apart want het is niet de warmtepomp die lawaai maakt. Probleem is dus niet verholpen.

Ondertussen wordt dit best vervelend. Het voorverwarmen ‘s-ochtends kan niet omdat de buren wakker worden. We horen het zelf ook in huis. In het winkelcentrum kijken mensen ook al om, wat voor lawaai er aan komt zetten.
Ik heb het zelfde. Ik vindt het bijna vervelend om voor te verwarmen, zoveel "herrie" dat hij maakt. Mijn vorige auto deed dit zeker niet, je hoorde wel wat, maar zeker niet op dit niveau (en die had ook een warmtepomp). Zal ook eens langs de dealer gaan...

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:19
En ik heb ook de indruk dat ie gewoon blijft blazen ongeacht de temperatuur die je instelt.
Ik stel bvb 19°C in, maar als je dan instapt, is ie nog steeds vollebak aan het blazen en voelt het veel warmer aan.

Ook na het rijden, als je relatief snel uitstapt, hoor je de auto hard blazen. Mss om de batterij warm te houden? ik weet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik ben vandaag nog eens langs gegaan. Had te maken met een vorm van conditioneren van de accu. Niet op de temperatuur die ideaal is voor snelladen maar wel voor een gezonde operationele temperatuur (levensduur verlengend).

Nu onderweg naar wintersport, wat een auto… snelladen gaat ook als een malle.
18.00 16%
18.41 87%
Gereden + resterend was 375km, erg netjes
Tot eerste stop max 120 gereden. Nu na de eerste stop 160 tot 174kmu gaat het wel wat ruiger met de kWhtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:46
Is bij meer mensen Vivaldi browser ook verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:07
B R M schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:35:
Is bij meer mensen Vivaldi browser ook verdwenen?
Staat er bij mij nog bij.
Wat ik niet meer heb is de aankomsttijd van de navigatie in beeld achter het stuur. Iemand daar ook last van? De gele meldknop is nu wel permanent aanwezig op het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:34
Een EV/automaat beginnersvraag:

Mijn Scenic begint er nu toch wel erg vuil uit te zien en ik wil hem binnenkort door de wasstraat halen. Alleen heb ik geen idee hoe dat precies zal gaan, aangezien dit mijn eerste automaat is.

Hoe stel je de auto in dat hij door de wasstraat gesleept kan worden? Ik kan hem op "N" zetten, is dat voldoende of moet ik nog meer instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21
borkhuis schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:04:

Mijn Scenic begint er nu toch wel erg vuil uit te zien en ik wil hem binnenkort door de wasstraat halen. Alleen heb ik geen idee hoe dat precies zal gaan, aangezien dit mijn eerste automaat is.

Hoe stel je de auto in dat hij door de wasstraat gesleept kan worden? Ik kan hem op "N" zetten, is dat voldoende of moet ik nog meer instellen?
N is voldoende inderdaad. En zelf zet ik altijd even de ventilatie op stand 0 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Auto in N en automatische rem, indien aanwezig, uitzetten. Verder niet in de verleiding komen om halverwege de gordel los te maken omdat de auto dan in P schiet met een geblokkeerde wasstraat tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ivm de kleinere actieradius in de winter... Zonet een schema kunnen zien van de aandrijving van deze wagen en daar staat te kennen dat er een PTC gebruikt wordt voor het verwarmen van de accu en het dus niet via de warmtepomp gaat. Zo'n resistief element zal wel wat meer gebruiken dan de warmtepomp kan ik je inbeelden. Voordeel is wel dat je een onafhankelijk, simpel en oerdegelijk systeem hebt dat na 100 jaar nog altijd zal werken. Maar ook los daarvan, warmtepompen hebben nogal eens onderhoud nodig, en dat doe je vaak pas als je merkt dat de verwarming het niet meer doet (en de accu dus niet meer opwarmt).

Goeie keuze, slechte keuze... Ik laat het jullie zelf uitmaken.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:13
addictive_rhymz schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:24:
[...]

Ik mis toch wel de wasstraat modus die wij op de Tesla model 3. Een kind kan de was doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
[...]

Ik mis toch wel de wasstraat modus die wij op de Tesla model 3 hebben. Een kind kan de was doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
[...]

Ik mis toch wel de wasstraat modus die wij op de Tesla model 3 hebben. Een kind kan de was doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38
na een tijdje gaat ook automatisch de handrem er op toch?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
mieJas schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:52:
Ivm de kleinere actieradius in de winter... Zonet een schema kunnen zien van de aandrijving van deze wagen en daar staat te kennen dat er een PTC gebruikt wordt voor het verwarmen van de accu en het dus niet via de warmtepomp gaat. Zo'n resistief element zal wel wat meer gebruiken dan de warmtepomp kan ik je inbeelden. Voordeel is wel dat je een onafhankelijk, simpel en oerdegelijk systeem hebt dat na 100 jaar nog altijd zal werken. Maar ook los daarvan, warmtepompen hebben nogal eens onderhoud nodig, en dat doe je vaak pas als je merkt dat de verwarming het niet meer doet (en de accu dus niet meer opwarmt).

Dit rijmt niet met de lezing van mijn dealer. Een PTC heeft geen luchttoevoer nodig. Volgens de dealer draait de radiateur ventilator rond het vriespunt op hoog toerental om de accu op werk temperatuur te krijgen. Wat ik mij wel kan voorstellen is dat een PTC meehelpt wanneer de accu naar >25gr moet voor optimaal snelladen.

Over dat laatste ik heb nu 2 dagen meerdere keren >145kW gezien om en nabij de 20% lading. Boven de 80% haalde hij nog 60kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:38
Ivm de kleinere actieradius in de winter... Zonet een schema kunnen zien van de aandrijving van deze wagen en daar staat te kennen dat er een PTC gebruikt wordt voor het verwarmen van de accu en het dus niet via de warmtepomp gaat. ...
Is dit schema openbaar?

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• B R M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YCRJzOzhwZkANo7Bp8DV6wmzRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3Y52ffxWsA1J9oMhnb9SVmP.jpg?f=fotoalbum_large
Even (voor even) de winter verwijderd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Appie Heijn
Moet zeggen dat de scenic goed in z’n element is hier in de dolomieten (net als wij zelf) , door de lage snelheden (max 90) en gematigde temperaturen zit ik inmiddels op een actieradius van 450-500km.

De afwijking tussen geladen volgens de auto en geladen volgens de paal(aanbieder) valt mij positief op, slechts 4%
Auto 56,75kWh
Paal 59,1kWh
Openbare 11kW lader

[ Voor 28% gewijzigd door Appie Heijn op 16-02-2025 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
Appie Heijn schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:06:
De afwijking tussen geladen volgens de auto en geladen volgens de paal(aanbieder) valt mij positief op, slechts 4%
Auto 56,75kWh
Paal 59,1kWh
Openbare 11kW lader
Ik heb het bijgehouden sinds ik mijn Scenic heb, en de afwijking over 7500 km is bij mij ongeveer 5%, ook bij openbare laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 08:09

Wat mij opvalt is dat als je de auto gaat voorverwarmen terwijl deze aan de laadpaal hangt, deze compleet stil de cabine verwarmt. Zodra je voorverwarmt zonder aan de laadpaal te hangen, hoor je de warmtepomp vol gas blazen.

Zou het niet zo zijn dat de PTC gebruikt wordt als de auto aan de laadpaal hangt, en de warmtepomp in elk ander geval? :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
Gesprekje gehad met de ontwerper van de Kelec app...
Hij heeft de app ontworpen omdat de Renault app zo slecht is. De app werkt bv totaal niet, zelfs als de servers normaal gedrag vertonen. En de helpdesk van Renault trekt ook op niks, daarom is hij zelf aan de slag gegaan.
Plug & Charge komt niet in de Kelec, omdat dit niet enkel software is. Dit zit 'hardwired' in de auto. Dus wslk zal P & C dus ook enkel in de nieuwste voertuigen zitten zoals OPD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inter18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:19

Buiten al het genoemde,

zat de automatische ruitenwissers uit. Ze kunnen zich vastgrijpen in de borstels, loopt niet goed af voor de wissers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
TaxiGilbert schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:36:
Gesprekje gehad met de ontwerper van de Kelec app...
Hij heeft de app ontworpen omdat de Renault app zo slecht is. De app werkt bv totaal niet, zelfs als de servers normaal gedrag vertonen. En de helpdesk van Renault trekt ook op niks, daarom is hij zelf aan de slag gegaan.
Plug & Charge komt niet in de Kelec, omdat dit niet enkel software is. Dit zit 'hardwired' in de auto. Dus wslk zal P & C dus ook enkel in de nieuwste voertuigen zitten zoals OPD.
Als ik bij Fastned ga laden dan is het bij mij inpluggen en meer niet. Ik neem aan dat dat ook onder Plug & Charge valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
djrednas schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:54:
[...]

Wat mij opvalt is dat als je de auto gaat voorverwarmen terwijl deze aan de laadpaal hangt, deze compleet stil de cabine verwarmt. Zodra je voorverwarmt zonder aan de laadpaal te hangen, hoor je de warmtepomp vol gas blazen.

Zou het niet zo zijn dat de PTC gebruikt wordt als de auto aan de laadpaal hangt, en de warmtepomp in elk ander geval? :?
Bij mij maakt het qua geluid echt geen verschil als deze aan de laadpaal hangt of gewoon los staat. Exact hetzelfde geblaas.

Edit: heb t nog eens getest en je hebt toch gelijk. Aan de laadpaal hoor ik alleen een geluid vergelijkbaar met afzuigkap oid.

[ Voor 9% gewijzigd door B R M op 17-02-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
djrednas schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:54:
[...]

Ik ervaar dit ook precies zo. En als ik dan de stekker eruit trek dan begint het blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

Japie.G

Colour Classic

Jep, aan de laadpaal is het blazon only, zonder laadpaal is het blazen +warmtepompcompressor standje max.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-08 08:53
YouTube: Renault Scenic e-Tech (87kWh) - 130 km/h (81mph) range test

dat verbruik herken ik zelf niet echt. In NL rijd ik meestal +10 km/h en mijn gemiddelde verbruik in de winter is 20,9kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Dan rij je bijna niet op de snelweg imo.
Als ik 110 rij op de cruise control op een lege snelweg, dan rij ik al ruim boven jouw waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
B R M schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:42:
Dan rij je bijna niet op de snelweg imo.
Als ik 110 rij op de cruise control op een lege snelweg, dan rij ik al ruim boven jouw waarden.
Dat is toch vreemd ik doe dagelijks apeldoorn amsterdam. Wel regelmatig een file maar zeker niet altijd.

PS iemand zich weleens verdiept in de plug en charge mogelijkheid van Ionity? Zou renault dit ook gaan ondersteunen?

[ Voor 14% gewijzigd door remco1b op 17-02-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
same here, 20+kwh aan 110km/u, maar zoals reeds vermeld in het topic, wind en verkeer hebben een grote invloed op dat verbruik. Als ik wat in drukker verkeer kom of ik kan bij iemand aanhaken (sorry, ik kijk er wel voor uit :D ) dan zakt het al gauw naar 17-18. Maar "alleen" op de autobaan rijden = serieus verbruiken

Allemaal moeilijk te vergelijken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40

bonyuri

Investigator!

@B R M @Annan @remco1b Hebben jullie 19" of 20" velgen?
Ik heb het idee dat er een enorm verschil in verbruik is tussen 19" en 20" velgen

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
ik zit met 19" velgen maar op all-season banden (vanuit de lease)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
bonyuri schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:54:
@B R M @Annan @remco1b Hebben jullie 19" of 20" velgen?
Ik heb het idee dat er een enorm verschil in verbruik is tussen 19" en 20" velgen
ik heb 20 inch esprit uitvoering. Nu met Goodyear winterbanden. In de zomer Michelin. Maar toen zat ik op 16,3

[ Voor 11% gewijzigd door remco1b op 18-02-2025 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Ik heb ook 20" met Michelin Alpin winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Hebben jullie al wegenbelasting moeten betalen trouwens? Ik heb nog niks voorbij zien komen

Zien jullie nog de aankomsttijd vd navigatie in het instrumentendisplay?

Mijn auto gaat donderdag naar de dealer voor weer een reset / synchronisatie voor het uitblijven van de updates

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
TopOne01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:53:

Nee, dat is bij mij ook verdwenen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• h4zn
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 11-09 11:18
Ongeveer twee maanden geleden reed ik m'n straat in en werd ik in één klap verliefd op een auto wat achteraf de Renault Scénic bleek te zijn. In september 2023 heb ik m'n Peugeot 408 als zakelijke leaseauto in gebruik genomen en kreeg net voor kerst 2024 het aanbod om m'n auto in te ruilen voor een Tesla MY in het kader van vergroening. Ben niet zo gek van Tesla's, maar ben wel rond gaan kijken naar elektrische auto's en kwam opnieuw de Scénic tegen. De afgelopen weken is het snel gegaan, ik ging in eerste instantie uit van een budget waarmee ik voor een Techno comfort range kon gaan, maar uiteindelijk bleek de long range een optie te zijn. Uiteindelijk toch ook een offerte opgevraagd voor een Esprit Alpine en dat leek net te lukken (op een tientje na) te lukken, maar zonder aanvullende opties. Solarbay en HK waren prachtig geweest, ben zelf niet zo fan van al die assistentie systemen die meer doen dan ACC.

Afgelopen week is de bestelling eruit gegaan, inmiddels 31-5 als afleverdatum binnengekregen. De afgelopen weken/ maanden veel video's bekeken en ben inmiddels op de helft van dit uitermate informatieve topic.
Ik geniet nog volop van mijn 408, maar het kriebelt toch ook wel wanneer ik aan de Scénic denk. Ben benieuwd of ik OPD en digital key heb met dit "nieuwe" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
h4zn schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:51:
Ongeveer twee maanden geleden reed ik m'n straat in en werd ik in één klap verliefd op een auto wat achteraf de Renault Scénic bleek te zijn. In september 2023 heb ik m'n Peugeot 408 als zakelijke leaseauto in gebruik genomen en kreeg net voor kerst 2024 het aanbod om m'n auto in te ruilen voor een Tesla MY in het kader van vergroening. Ben niet zo gek van Tesla's, maar ben wel rond gaan kijken naar elektrische auto's en kwam opnieuw de Scénic tegen. De afgelopen weken is het snel gegaan, ik ging in eerste instantie uit van een budget waarmee ik voor een Techno comfort range kon gaan, maar uiteindelijk bleek de long range een optie te zijn. Uiteindelijk toch ook een offerte opgevraagd voor een Esprit Alpine en dat leek net te lukken (op een tientje na) te lukken, maar zonder aanvullende opties. Solarbay en HK waren prachtig geweest, ben zelf niet zo fan van al die assistentie systemen die meer doen dan ACC.

Afgelopen week is de bestelling eruit gegaan, inmiddels 31-5 als afleverdatum binnengekregen. De afgelopen weken/ maanden veel video's bekeken en ben inmiddels op de helft van dit uitermate informatieve topic.
Ik geniet nog volop van mijn 408, maar het kriebelt toch ook wel wanneer ik aan de Scénic denk. Ben benieuwd of ik OPD en digital key heb met dit "nieuwe" model.
Leuk, veel plezier met de voorpret!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VJohn
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:21
Nadat mijn gratis Orange internet abonnement (3Gb voor een half jaar) afgelopen is, ondervind ik al 4 dagen problemen met de verkeersbordherkenning service . Dit kan toeval zijn omdat deze service geen gebruik van dit abonnement maakt.
Heeft iemand dit ook wel eens ervaren? Hoe kan dit worden opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
VJohn schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:07:
Nadat mijn gratis Orange internet abonnement (3Gb voor een half jaar) afgelopen is, ondervind ik al 4 dagen problemen met de verkeersbordherkenning service . Dit kan toeval zijn omdat deze service geen gebruik van dit abonnement maakt.
Heeft iemand dit ook wel eens ervaren? Hoe kan dit worden opgelost?
Ook weleens last van gehad. Even helemaal opnieuw opstarten hielp bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
Kreeg net een bericht in de Renault app: De Technical Platform 1.1.0 updaten okt via FOTA de komende dagen voor mijn auto beschikbaar.

Mooi op tijd, m'n auto is een van de eerste in NL (kenteken nog met Z-###-AA)

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopOne01
MaSw85 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:
Kreeg net een bericht in de Renault app: De Technical Platform 1.1.0 updaten okt via FOTA de komende dagen voor mijn auto beschikbaar.

Potverdorie, ik ook! Ben benieuwd, als die binnenkomt kan de afspraak donderdag gecanceld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
TopOne01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Potverdorie, ik ook! Ben benieuwd, als die binnenkomt kan de afspraak donderdag gecanceld worden.
Kreeg ook de melding maar heb platform 1.1.0 al :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
MaSw85 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:

Heb jij de update al wel eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
remco1b schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:10:
[...]

Hier ook de melding in de app, maar heb die update al lang :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 14-08 10:58
[...]

hier hetzelfde ja.. recent geupdate naar 1.1.0
zeer opmerkelijke berichtgeving van renault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:36
TopOne01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:17:
[...]

Heb jij de update al wel eerder gehad?
Verrek ja, die staat bij mij al geïnstalleerd. Was er opeens nadat ie toen heel lang op status 0/0 stond.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:12
[...]

Idem allang binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994
  • Laatst online: 19:55
Op dit moment ben ik druk bezig met het uitzoeken van een nieuwe lease auto. Het gaat tussen de Scenic e-techTechno en de Elroq Business editie. Tot mijn verbazing zit er geen hoogte verstelbare passagiersstoel in de techno uitvoering. Deze komt pas bij de alpine esprit uitvoering. Nu viel mij op bij diverse demo modellen die her en der te koop staan dat zodra het pack comfort premium erop zit de stoel wel in hoogte verstelbaar is. De dealer begrijpt er niks van en verteld; het staat niet in de optie omschrijving dus het zit er niet op. Maar als ik vervolgens vraag waarom hij er wel op zit weten ze het niet en suggereren ze dat ik een panorama dak moet kiezen om voldoende hoogte te krijgen.

Wie heeft er een techno uitvoering met pack comfort die onlangs geleverd is en/of dit gesprek ook met een dealer heeft gevoerd?

Gezien ik zelf 2.00m groot ben is dit een dealbreaker voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Heb je zelf al test gereden in een Techno uitvoering en heb je daar gemerkt dat de stoel niet verstelbaar is?
Als ik de prijslijst moet geloven is vanaf het basis model (Evolution) de bestuurdersstoel gewoon in hoogte verstelbaar.
https://cdn.group.renault....asset.pdf/aab790b0ac.pdf

Je hebt wel gelijk dat de Esprit Alpine 6-voudig handmatig verstelbare stoelen introduceert.

Pack comfort premium zou deze 6-voudige verstelling elektrisch bedienbaar moeten maken (dit pakket is niet beschikbaar voor de Esprit Alpine)

Ik zit zelf ook te kijken naar een Renault Scenic of Skoda Elroq. Ik vind bij de Elroq dat je "geforceerd" wordt om een duurder optie pakket te kiezen voor vrij specifieke functies.
Voor mij zijn dat:
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie
Elektrische verstelbare lendensteun op de bestuurdersstoel
Buitenspiegels met geheugenfunctie

en die zitten alleen in het Business Upgrade Advanced pakket...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:35
Hier dezelfde afweging tussen Renault eScenic en Skoda Elroq met Upgrade Advanced pakket..
De Elroq zou voor mij net iets duurder uitvallen dan de de Techno versie met Comfort Premium. Uiteindelijk ontloopt het elkaar niet zo veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javo1994
@bonyuri Ik heb al proefgereden en ga vrijdag voor de 2e keer proefrijden. Het gaat in mijn geval om de passagiersstoel die bij de techno niet in hoogte verstelbaar is. De bestuurdersstoel is in basis al hoogte verstelbaar en deze zit ook prima met de hoogte. De alpine esprit wordt helaas te duur in de lease gezien hier direct de grotere accu aan gekoppeld is.

De elroq zou ik minimaal nemen met het cleverpakket maar het liefst met het advanced pakket gezien de elektrische achterklep en matrix.

@Empie69 Hier precies hetzelfde verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:37
TopOne01 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:53:
Ik rijd momenteel nog niet met Scenic (wel vanaf 2de helft van maart) maar met Volvo Full Electric. Veel van de zaken die hier passeren zijn eerder op Volvo gepasseerd. De aankomsttijd die uit het bestuurdersdisplay is verdwenen, is ook bij Volvo ineens gebeurd, na een (Volvo) update. Het is ook niet duidelijk of dat nog terug komt. Gezien het ook op Scenic gebeurt, heeft het msch toch een Google oorzaak.

[ Voor 15% gewijzigd door madhondt op 19-02-2025 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Laatst online: 12-09 10:40
madhondt schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:44:
[...]

Ik rijd momenteel nog niet met Scenic (wel vanaf 2de helft van maart) maar met Volvo Full Electric. Veel van de zaken die hier passeren zijn eerder op Volvo gepasseerd. De aankomsttijd die uit het bestuurdersdisplay is verdwenen, is ook bij Volvo ineens gebeurd, na een (Volvo) update. Het is ook niet duidelijk of dat nog terug komt. Gezien het ook op Scenic gebeurt, heeft het msch toch een Google oorzaak.
Ik rij ook de Scenic op dit moment.
Ik reed hiervoor de Volvo P8. Ik weet dat de laatste OTA van Volvo dit issue heeft opgelost. (was een zoom issue en geen Google issue)

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

javo1994 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:45:
@bonyuri Ik heb al proefgereden en ga vrijdag voor de 2e keer proefrijden. Het gaat in mijn geval om de passagiersstoel die bij de techno niet in hoogte verstelbaar is. De bestuurdersstoel is in basis al hoogte verstelbaar en deze zit ook prima met de hoogte. De alpine esprit wordt helaas te duur in de lease gezien hier direct de grotere accu aan gekoppeld is.
Nu ga ik weer een rabbit-hole in, terwijl ik in m'n hoofd de keuze al had gemaakt.

Esprit Alpine:
"6-voudig handmatig verstelbare stoelen en elektrisch te bedienen lendensteunen op bestuurdersstoel"

Pack Comfort Premium op Techno:
"6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie en lendensteunen"

Dus betekent dit dat op een Techno, met Pack Comfort Premium, de passagiersstoel op geen enkele manier aan te passen is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopOne01
Morkie69 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:35:
[...]

Ik rij ook de Scenic op dit moment.
Ik reed hiervoor de Volvo P8. Ik weet dat de laatste OTA van Volvo dit issue heeft opgelost. (was een zoom issue en geen Google issue)
Ok! Zoomen doet hij inderdaad ook heel vreemd op het grote scherm bij een melding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
bonyuri schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Nu ga ik weer een rabbit-hole in, terwijl ik in m'n hoofd de keuze al had gemaakt.

Esprit Alpine:
"6-voudig handmatig verstelbare stoelen en elektrisch te bedienen lendensteunen op bestuurdersstoel"

Pack Comfort Premium op Techno:
"6-voudig elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met massagefunctie en lendensteunen"

Dus betekent dit dat op een Techno, met Pack Comfort Premium, de passagiersstoel op geen enkele manier aan te passen is?!
Passagiersstoel is handmatig verstelbaar in zowel hoogte met dat pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994
Mokum schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:32:
[...]

Passagiersstoel is handmatig verstelbaar in zowel hoogte met dat pack.
En waar kun je dat terugvinden? In geen enkele optie omschrijving lees je dat. De praktijk is overigens anders, want bij een pack comfort premium komt het er wel op, maar tekstueel staat het in geen enkel document.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
javo1994 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:50:
[...]

En waar kun je dat terugvinden? In geen enkele optie omschrijving lees je dat. De praktijk is overigens anders, want bij een pack comfort premium komt het er wel op, maar tekstueel staat het in geen enkel document.
Ik heb zelf een Techno met comfort pack dus ik vind het terug in mijn eigen auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Safaci schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:17:
[...]

Nee, dat is bij mij ook verdwenen..
Bij mij is dit er nog...
Wel een 'design dingetje' dat als je een trajectcontrole rijdt, die 'over' de info staat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-2Lgf3pdpsozsXVVtfXt0Zzv38=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/w32McV3xvY5G6N8vOMrJ4hol.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYph2FNsRbup2I2pfi9g7yKXLLY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h5pWXPTef9XlJAjZaETijdS9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Mokum schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Ik heb zelf een Techno met comfort pack dus ik vind het terug in mijn eigen auto :)
Ook hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994
Mokum schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:51:
[...]

Kijk! Daar was ik benieuwd naar! Wist je het van te voren of wist de dealer dit wel? In eerdere prijslijsten kan ik het ook niet terugvinden namelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
javo1994 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:07:
[...]

Kijk! Daar was ik benieuwd naar! Wist je het van te voren of wist de dealer dit wel? In eerdere prijslijsten kan ik het ook niet terugvinden namelijk
Ik wist dat enkel bestuurders elektrisch was en passagier manueel. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed.

In mijn optiek logisch dat zonder dat pack beide stoelen gewoon handmatig verstelbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/26LL6JaMwIYLM8SInakAwE43eko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/af3ocZVEo4UuL83f8Ni9BFrq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javo1994
Mokum schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Ik wist dat enkel bestuurders elektrisch was en passagier manueel. Ik heb er verder geen aandacht aan besteed.

In mijn optiek logisch dat zonder dat pack beide stoelen gewoon handmatig verstelbaar zijn.

[Afbeelding]
En dat is dus het bijzondere van een standaard techno. De passagiersstoel is niet in hoogte verstelbaar in de techno. Pas als het pack comfort premium geselecteerd wordt is hij in hoogte verstelbaar. Alleen staat het nergens in geen enkele omschrijving. De verkopers in de showroom van twee vestigingen stonden er zelfs van te kijken en hadden geen passend antwoord. Een van de twee vestigingen is nu bij Renault Nederland aan het uitzoeken hoe het zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• javo1994
Mokum schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:36:
[...]

[Afbeelding]
Het gaat overigens bij mij om de Nederlandse importeur. Bij de Belgische is het netjes in de prijslijst vermeld zie ik tot mijn verbazing. Bijzonder zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 10:19
TaxiGilbert schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Bij mij is dit er nog...
Wel een 'design dingetje' dat als je een trajectcontrole rijdt, die 'over' de info staat...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij was het ook weg, maar vanochtend zag ik weer resterende reistijd, km en aankomsttijd.

En de knop voor melden incident is er ook nog, maar lijkt er anders uit te zien. Dus er is weer een update geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• javo1994
Inmiddels reactie van Renault Nederland.

Wij hebben voor de zekerheid navraag gedaan voor u bij de productmanager van de Renault Scenic. Vandaar dat het antwoord even wat langer op zich liet wachten.

Met het pack comfort premium is de passagiersstoel handmatig in hoogte verstelbaar. Alleen de bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar. Dit staat inderdaad niet correct vermeld in de prijslijst, dit wordt opgepakt en aangepast n.a.v. deze melding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B R M
Ritje heen en weer werk kost me normaal 40% batterij. Vandaag maar 30%, zelfde rijstijl.

Temperatuur doet dus echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorre851
  • Laatst online: 01-07 08:39
Ik heb m'n Scenic nu een week. Heel aangename wagen, maar het continu melden van snelheidscamera's is best irritant.

Op Maps staat het al uit, maar om de haverklap krijg ik toch nog een geluidsmelding en verschijnt het icoon op het dashboard. Muziek gaat altijd even stiller en podcasts gaan volledig op pauze.

Weet iemand waar je dat uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Ik zie alleen een snelheidscameramelding op Google maps als deze door een Waze gebruiker is gemeld. Althans dat staat erbij.

Weet je zeker dat die meldingen uit maps komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
Dat is ook het enige wat ik gebruik en eenmaal uitgeschakeld daar is alles ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Laatst online: 22:42
Goedemiddag! Is er toevallig een sneltoets om de achteruitrij camera te bekijken?
Mijn zwager heeft een dergelijke knop in zijn nieuwe Kia EV3 en dat is wel verrekte handig.

Het terugschakelen naar R is natuurlijk een oplossing maar minder praktisch...

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Garrettvr schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:30:
Goedemiddag! Is er toevallig een sneltoets om de achteruitrij camera te bekijken?
Mijn zwager heeft een dergelijke knop in zijn nieuwe Kia EV3 en dat is wel verrekte handig.

Het terugschakelen naar R is natuurlijk een oplossing maar minder praktisch...
Er is een programmeerbare knop op het stuur. Ik heb daar de voor camera plus zij camera onder zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Ik weet dat Volkswagen regelmatig met updates is gekomen betreft de laadsnelheid van hun ID3. Wat denken jullie zou Renault nog met een dergelijke update komen?
Het is nu een duidelijke curve, op basis van laadniveau wordt het laadvermogen beperkt.
Ik vraag me af of er iets van een temperatuur begrenzing achter zit.
Mocht dat niet het geval zijn, Dan is verbetering van de curve dmv een update prima mogelijk denk ik.
Graag lees ik jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpr1980
  • Laatst online: 22-02 17:39
Misschien staat het al ergens in deze 150+ pagina's, maar ik heb gisteren mijn nieuwe Renault Scenic E-tech opgehaald bij de dealer. Ik had netjes de app al geinstalleerd en een account aangemaakt.
Nu krijg ik de app achter niet gekoppeld aan de auto! Ik krijg een constante foutmelding dat koppelen niet gelukt is. ECHTER, mijn partner (met mijn account op haar telefoon) is gewoon gekoppeld!
Kan een account maar aan 1 telefoon gekoppeld zijn of slechts één app per auto?
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik moet zeggen dat ik tot nog toe ook best wel nadelen ervaar van het snelle laden, wij kunnen er als gezin niet tegen eten 😂 i.t.t de kia hiervoor, die zat na 50-55 minuten pas op 80%.

Vandaag van 24% naar 83% binnen 35 minuten.

Ook was de 22kW lader “lastig” tijdens het skiën. De meeste auto’s stonden er tot een uur of 14.00-15.00 rustig te laden, de scenic ramt hem in nog geen 3 uur vol, dus blokkeertarief. Jammer dat ik hem niet op 11kW kan begrenzen. Bij de Niro kan je in de auto en in de app de max laadsnelheid instellen.

Net bij het hotel aangekomen 69,24kWh in 3:14, aan een 22kW lader, erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

mpr1980 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:39:
Misschien staat het al ergens in deze 150+ pagina's, maar ik heb gisteren mijn nieuwe Renault Scenic E-tech opgehaald bij de dealer. Ik had netjes de app al geinstalleerd en een account aangemaakt.
Nu krijg ik de app achter niet gekoppeld aan de auto! Ik krijg een constante foutmelding dat koppelen niet gelukt is. ECHTER, mijn partner (met mijn account op haar telefoon) is gewoon gekoppeld!
Kan een account maar aan 1 telefoon gekoppeld zijn of slechts één app per auto?
Iemand ervaring mee?
Meestal helpt het niet om de app op je telefoon even helemaal weer uit te loggen en dan opnieuw proberen. Even verwijderen en opnieuw installeren kan ook, maar de beste tip is om heel snel naar de Kelec app over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thacacia
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:08
Goedemorgen, vraagje.
Ben nu bij 2 Tesla laad stations geweest maar ik kan daar niet laden, de stekker ziet eer anders uit.
Bij diverse laad apps geeft deze wel aan om tijdens de rit bij een Tesla station te laden, kijk ik niet goed of heb ik een adapter nodig ofzo?
De app van Tesla heb ik wel al gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Thacacia schreef op zondag 23 februari 2025 @ 08:38:
Goedemorgen, vraagje.
Ben nu bij 2 Tesla laad stations geweest maar ik kan daar niet laden, de stekker ziet eer anders uit.
Bij diverse laad apps geeft deze wel aan om tijdens de rit bij een Tesla station te laden, kijk ik niet goed of heb ik een adapter nodig ofzo?
Die vraag is hier pas geleden ook gesteld. Gebruik even de zoekfunctie aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Laatst online: 18:11
Goedemorgen, vraagje.
Bij de oudste Tesla v2 Superchargers zijn er per laadpaal twee stekkers: één daarvan is Tesla-specifiek (voor oudere Tesla’s) en de andere is een gewone grotere CCS-stekker die op bijna alle EV’s past.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:31
remco1b schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:29:
Wat denken jullie zou Renault nog met een dergelijke update komen?
Afgaande op de ervaring de afgelopen jaren met de Megane E Tech, nee.
mpr1980 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:39:
Misschien staat het al ergens in deze 150+ pagina's,
Je had iig wel gevonden dat het tot 72 uur kan duren eer dit werkt. ;)
Dat de 1 (je partner) dan wel verbinding heeft en de ander (jij) niet, is louter toeval en willekeur van de app.

En ook ingesteld dat je een non-Tesla hebt? En via die app ook daarop een locatie gezocht?

Moet er 1 van onderstaand kaartje zijn;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorre851
  • Laatst online: 01-07 08:39
B R M schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:32:
Ik zie alleen een snelheidscameramelding op Google maps als deze door een Waze gebruiker is gemeld. Althans dat staat erbij.

Weet je zeker dat die meldingen uit maps komen ?
Nee het komt uit het dashboard, had ik moeten verduidelijken.

Heb het inmiddels gevonden, het heet "waarschuwing voor risicovolle gebieden" in het menu rijhulp, in plaats van expliciet flitsverklikker of melding snelheidscamera ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thacacia
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:08
Zjanzjak schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Afgaande op de ervaring de afgelopen jaren met de Megane E Tech, nee.

[...]

Je had iig wel gevonden dat het tot 72 uur kan duren eer dit werkt. ;)
Dat de 1 (je partner) dan wel verbinding heeft en de ander (jij) niet, is louter toeval en willekeur van de app.

[...]

En ook ingesteld dat je een non-Tesla hebt? En via die app ook daarop een locatie gezocht?

Moet er 1 van onderstaand kaartje zijn;

https://www.tesla.com/nl_..._to_all_evs_superchargers
Gelukt ben even langs gereden bij de Mac Tesla Hoogmade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrettvr
  • Laatst online: 22:42
Kees_frl schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:51:
[...]

Er is een programmeerbare knop op het stuur. Ik heb daar de voor camera plus zij camera onder zitten
De achtercamera is niet te selecteren helaas. Ik heb geen 360 :(

Groetjes van G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:12
lorre851 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 17:08:
[...]

Nee het komt uit het dashboard, had ik moeten verduidelijken.

Heb het inmiddels gevonden, het heet "waarschuwing voor risicovolle gebieden" in het menu rijhulp, in plaats van expliciet flitsverklikker of melding snelheidscamera ofzo.
Zal wel blond zijn maar waar exact heb je het gevonden en hoe aangepast :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Voorverwarmen van de batterij zou enkel gebeuren als je Google Maps gebruikt voor navigatie.
Ik snap dat deze feature niet werkt als je via Apple CarPlay / Android Auto navigeert, maar wat als je Waze direct installeert in Android Automotive, werkt het voorverwarmen dan wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
bonyuri schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:36:
Voorverwarmen van de batterij zou enkel gebeuren als je Google Maps gebruikt voor navigatie.
Ik snap dat deze feature niet werkt als je via Apple CarPlay / Android Auto navigeert, maar wat als je Waze direct installeert in Android Automotive, werkt het voorverwarmen dan wel?
Nee, enkel met Google Maps volgens Renault zelf. Echter is Waze bij mij nog altijd niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
Ik vraag me wel iets af. OPD is beschikbaar op de nieuwe versie van de Scenic, maar kan niet worden toegevoegd via software update aan de oudere modellen omdat het de hardware daarvoor niet zou hebben.

Maar als ik met ACC in de file rij, dan brengt de auto zichzelf ook tot stilstand als de auto ervoor ook stilstaat (wel voet bij de rem, blijft spannend).

Dan zou OPD toch ook mogelijk moeten zijn op modellen met ACC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
MrEd79 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:06:
Ik vraag me wel iets af. OPD is beschikbaar op de nieuwe versie van de Scenic, maar kan niet worden toegevoegd via software update aan de oudere modellen omdat het de hardware daarvoor niet zou hebben.

Maar als ik met ACC in de file rij, dan brengt de auto zichzelf ook tot stilstand als de auto ervoor ook stilstaat (wel voet bij de rem, blijft spannend).

Het klinkt logisch. Maar zonder inzicht in de technische opzet van Renault en eigen deskundigheid van dit soort zaken kun je er natuurlijk niks over zeggen.
Ik maak het in de IT ook vaak genoeg mee dat iets heel logisch klinkt, maar dan toch om een of andere reden niet of heel moeilijk te implementeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum

Bij ACC worden de gewone remmen gebruikt, bij OPD het regeneratief remmen op de elektromotoren. Vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
[
addictive_rhymz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:16:
[...]

Het klinkt logisch. Maar zonder inzicht in de technische opzet van Renault en eigen deskundigheid van dit soort zaken kun je er natuurlijk niks over zeggen.
Ik maak het in de IT ook vaak genoeg mee dat iets heel logisch klinkt, maar dan toch om een of andere reden niet of heel moeilijk te implementeren is.
quote]Mokum schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:18:
[...]

Bij ACC worden de gewone remmen gebruikt, bij OPD het regeneratief remmen op de elektromotoren. Vermoed ik.
[/quote]

Er zal wel iets zijn waardoor het niet kan, maar ik zou het niet gek vinden als de auto voor de laatste 5% toch de rem gebruikt. Dan heb je toch een vorm van OPD.

Zomaar een gedachte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert

Als ik de Franse fora goed begrijp zou het een andere gaspedaal zijn met een nieuwe bijhorende ECU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Ik kan voor de zoveelste keer de auto weer eens niet vebinden met de My Renault app. Nog iemand dit probleem op dit ogenblik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
Lucantiek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:12:
Ik kan voor de zoveelste keer de auto weer eens niet vebinden met de My Renault app. Nog iemand dit probleem op dit ogenblik ?
Bij mij werkt de app gewoon. De data is wel van een paar dagen geleden, toen ik de auto voor het laatst gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Lucantiek schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:12:
waarschijnlijk voor de 100ste keer privacy voorwaarden weer accepteren, dat moet bij mij bijna iedere drie weken wel eens en paar dagen geleden ook alweer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakaa
  • Laatst online: 24-08 16:49
Hoe lang duurt de Technical Platform 1.1.0 update? Staat bij mij al drie weken op 0%.
Pagina: 1 ... 38 ... 52 Laatste