Wij gebruiken Carplay of AA voor met name spotify en flitsmeister. Dan vind ik het makkelijker om ook meteen google maps te gebruiken via carplay. Maar het is dus ook mogelijk om spotify en flitsmeister te gebruiken zonder dat je google maps gebruikt van carplay en dan via de AAOS je route in vullen? Warmt de accu dan nog steeds voor? @FrenzyFreak @Juancho
ja. Sterker nog, als je google maps via CarPlay/AA gebruikt verwarmt je accu überhaupt niet voor.pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:42:
Wij gebruiken Carplay of AA voor met name spotify en flitsmeister. Dan vind ik het makkelijker om ook meteen google maps te gebruiken via carplay. Maar het is dus ook mogelijk om spotify en flitsmeister te gebruiken zonder dat je google maps gebruikt van carplay en dan via de AAOS je route in vullen? Warmt de accu dan nog steeds voor? @FrenzyFreak @Juancho
[ Voor 9% gewijzigd door Japie.G op 23-01-2025 13:48 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
@Japie.G Ja dat wist ik. Wij voerden dan de bestemming 15/20 minuten voor aankomst bij de snellader in op de AAOS. Alleen staat op de achtergrond nog wel flitsmeister en spotify aan via carplay. Mijn vraag was eigenlijk of dat dan geen problemen oplevert voor het opwarmen van de accu? En of we dus op een andere manier flitsmeister en spotify moeten gaan inregelen op de vakantie.
Ik gebruik AAOS met Google maps voor navigatie. En AA voor flitsmeister en Spotify. Dit werkt perfect samen. Ook de spraakcommandos herkent hij dan direct.
Enkel voor de Play Store moet je een abo hebben na de gratis 3 GB. Is Volvo geen 4 jaar gratis data?Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:39:
[...]
Serieus? Lol... Ik rijd mijn Volvo nu bijna 5 jaar en heb nog geen euro hoeven te betalen terwijl ik vrijwel elke rit Spotify, de AAOS versie, gebruik. En natuurlijk Maps.
AA is nu volstrekt overbodig. Als je bij Renault niet eens fatsoenlijke data krijgt voor een data drive auto dan vind ik dat best slecht.
=> Google Assistent, Google Maps en Google Play Store, inclusief 4 jaar abonnement.
@basmeijer en snelladen/voorverwarmen gaat dan ook goed? >140kw?
Dat gaat sowieso niet goed als je het pas 15-20min van te voren invoert in Maps van AAOS. Dat is te kort om de accu goed voor te verwarmen.pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:12:
@basmeijer en snelladen/voorverwarmen gaat dan ook goed? >140kw?
Een tip en dat moet je jezelf eigenlijk gewoon altijd aanleren: maak je een langere trip en weet je van te voren al, ik moet ergens een keer gaan snelladen... zet die snellader dan gelijk in Maps tussen je bestemming in. Dan houdt de auto daar rekening mee en haal je, bij de Volvo iig, altijd en direct de volle laadsnelheid. Zolang je de snellader maar in Maps zet van AAOS start het voorverwarmen altijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 23-01-2025 14:22 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Bij mij zitten alleen apple maps en de ingebouwde navi elkaar dwars. Als ik tomtom amigo instel op carplay en daarna de ingebouwde google dan werken ze alle twee.pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:02:
@Juancho en @FrenzyFreak bedankt voor de snelle reactie. Goede tip ga ik doen. Gebruiken jullie dan nooit ook nog carplay? Want als ik op carplay de navigatie op instel, gaat de navigatie van de auto weer uit en visa versa.
Of gebruiken jullie carplay, maar de navigatie alleen van de auto zelf?
AAOS Google maps en AA Google maps navigeren werkt inderdaad niet samen. De een overruled de andere.
Sinds gistermiddag lijkt het Google Maps 'meld' icoontje permanent aanwezig. Althans, hij staat er nu al langer dan hij aanwezig is geweest in de totale tijd dat ik de Scenic heb. Op de achtergrond iets veranderd?
Dit is door een Google update doorgekomen op de achtergrond. Deze "optie om te melden" had ik al 6 mnd in mijn vorige auto (Volvo P8)B R M schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:51:
Sinds gistermiddag lijkt het Google Maps 'meld' icoontje permanent aanwezig. Althans, hij staat er nu al langer dan hij aanwezig is geweest in de totale tijd dat ik de Scenic heb. Op de achtergrond iets veranderd?
Mis alleen nog de optie om sateliet view aan te zetten ;-)
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Carplay gebruik ik alleen voor Flitsmeister en bellen. Navi altijd ingebouwd, zo gaat het ook nooit mis met voorverwarmen.pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:02:
@Juancho en @FrenzyFreak
Ik gebruik ook alleen bekabeld omdat wireless carplay icm draadloos laden een loeihete telefoon oplevert.
Dit kan ook te maken hebben met verbruikers, bij koude omstandigheden en contact AAN heb je toch ook wel een redelijke stationair verbruik. Wellicht dat dit het niet niet halen van de maximale laadsnelheid verklaart?B R M schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:50:
Bij snelladen haal ik regelmatig net niet de piek, blijft meestal steken rond 140kW en zakt daarna wel af conform de laadcurve. Als je snellaadt met 75kW dan heb je niet lang genoeg voorverwarmd. De Scenic kan het prima.
Je TV heeft waarschijnlijk ook de nodige apps, daar zit een lidmaatschap van Netflix, HBO, Apple TV ook niet bij in. Tesla was één van de eerste die dit had, maar ook daar is de streaming bundel betaald. Ik zou zeggen geniet ervan zolang het kan.Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:39:
[...]
Serieus? Lol... Ik rijd mijn Volvo nu bijna 5 jaar en heb nog geen euro hoeven te betalen terwijl ik vrijwel elke rit Spotify, de AAOS versie, gebruik. En natuurlijk Maps.
AA is nu volstrekt overbodig. Als je bij Renault niet eens fatsoenlijke data krijgt voor een data drive auto dan vind ik dat best slecht.
Bij mij werkt dit vanaf eind december (vanaf levering).Morkie69 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:54:
[...]
Dit is door een Google update doorgekomen op de achtergrond. Deze "optie om te melden" had ik al 6 mnd in mijn vorige auto (Volvo P8)
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Of ik begrijp jullie niet of jullie mij nietAppie Heijn schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:39:
Je TV heeft waarschijnlijk ook de nodige apps, daar zit een lidmaatschap van Netflix, HBO, Apple TV ook niet bij in. Tesla was één van de eerste die dit had, maar ook daar is de streaming bundel betaald. Ik zou zeggen geniet ervan zolang het kan.
Dat je daarnaast zelf een Spotify/Netflix etc abonnement moet hebben om in te kunnen loggen....dat snap ik ook nog wel.
Ik heb voor mijn smartphone ook een databundel moeten afsluiten?Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:56:
[...]
Of ik begrijp jullie niet of jullie mij niet. Het gaat er mij om dat het een rijdende smartphone is tegenwoordig waarvoor je dus data nodig hebt. Dat hoort er standaard bij vind ik. Data om maps te kunnen gebruiken, data om andere apps te kunnen gebruiken etc.
Dat je daarnaast zelf een Spotify/Netflix etc abonnement moet hebben om in te kunnen loggen....dat snap ik ook nog wel.
Ik snap het punt denk ik nog steeds niet.
Andere verwachtingen denk ik. Als je een data abonnement op je telefoon hebt werkt het ook niet vanzelf zomaar op je tablet. Dus vind het ook niet meer dan logisch dat je voor je auto ook een apart abonnement of een hotspot nodig hebt.
Renault werkt met 2 databundels:Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:56:
[...]
Of ik begrijp jullie niet of jullie mij niet. Het gaat er mij om dat het een rijdende smartphone is tegenwoordig waarvoor je dus data nodig hebt. Dat hoort er standaard bij vind ik. Data om maps te kunnen gebruiken, data om andere apps te kunnen gebruiken etc.
- Een onbeperkte bundel die gebruikt wordt voor alle "noodzakelijke" zaken die redelijkerwijs standaard bij de auto moeten zitten. Bijvoorbeeld connected services (MyRenault app, updates van de auto, enz.) en Google Maps.
- Een betaalde (optionele) databundel, waarvan de eerste 3 GB gratis via Orange. Deze bundel wordt voor alle extra entertainment gebruikt, zoals Spotify, Youtube, enz.
Wanneer je je telefoon als WiFi hotspot voor de auto gebruikt dan worden beide bundels niet aangesproken en loopt alles via de dataverbinding van je telefoon. Wanneer je gratis 3 GB van Orange dus op is en je gebruikt geen WiFi hotspot van je telefoon, zullen Maps en de FOTA-updates wel blijven werken.
Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s
Nog eens resumeren 
* 5 jaar gratis data en updates voor My Renault Connected Services, Google Maps en Google Assistent
* Apps via Google Play, 3GB gratis bij levering. Daarna betalend via Orange ( pas as you go ) of je eigen data bundel ( en dan via hotspot )
* 5 jaar gratis data en updates voor My Renault Connected Services, Google Maps en Google Assistent
* Apps via Google Play, 3GB gratis bij levering. Daarna betalend via Orange ( pas as you go ) of je eigen data bundel ( en dan via hotspot )
Dan heb ik idd andere verwachtingen vanuit Volvo en Polestar waar je gewoon een data bundel voor 3 of 4 jaar krijgt en daarmee dus ook de data hebt voor apps als Spotify etc.
Razendsnel internet in de auto
De Polestar 2 is voorzien van veilig en snel internet. Browse op het web, gebruik de in-car apps, stream muziek en podcasts, ontvang realtime verkeersinformatie, en download de laatste software-updates. Het datagebruik is de eerste drie jaar inbegrepen bij de aanschafprijs van de auto.
Ja dit is een duidelijke uitleg. Easypark werkt perfect met Orange dus nu maar een abo genomen na de 6mnd vrij gebruik. Paar keer geprobeerd via hotspot maar met mn iPhone werkte dat niet. Voordeel van easypark is dat bij het wegrijden de parkeermeter meteen gestopt wordt. Vergeet het voortdurend dus die 6€ wordt zo wel wat of geheel terugverdiend.
je kunt in "opdrachten " een automatische hotspot aan en uitzetten.Petsce schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:33:
Ja dit is een duidelijke uitleg. Easypark werkt perfect met Orange dus nu maar een abo genomen na de 6mnd vrij gebruik. Paar keer geprobeerd via hotspot maar met mn iPhone werkte dat niet. Voordeel van easypark is dat bij het wegrijden de parkeermeter meteen gestopt wordt. Vergeet het voortdurend dus die 6€ wordt zo wel wat of geheel terugverdiend.
en als je dan eenmaal de wifi van de auto hebt connect met jouw hotspot , gaat dat alle andere keren ook gebeuren
heb zelfs opdracht die bij connectie van bluetooth auto de hotspot aan zet,
en een opdracht dat als de bluetooth connectie verbreekt, de hotspot uitgezet word
assumption is the mother of all fuckups.Juancho schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 14:31:
Dan heb ik idd andere verwachtingen vanuit Volvo en Polestar waar je gewoon een data bundel voor 3 of 4 jaar krijgt en daarmee dus ook de data hebt voor apps als Spotify etc.
[...]
dit is een renault scneic forum. laten we dan over scenic zaken praten en niet bij die en die is het zo en zo.
dan gaat die en die rijden of ben ik nu te kort door de bocht op deze druilerige vrijdag middag?
Gisteren storing tijdens het rijden. Stop auto waarschuwing ( motor oververhit ) Snelheid slak 40 km/h . Motor niet meer inschakelen waarschuwing. Staat nu bij de dealer.
Iemand ook deze ervaring gehad ?
Iemand ook deze ervaring gehad ?
Ik gebruik Android Auto, maar ook de intern navigatie. Ik heb voor mijn telefoon trouwens een houder op het ventilatierooster tussen de beide displays. Daar draai ik Flitsmeister op.pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:02:
Het nadeel van de interne navigatie ten opzichte van de AA-versie is dat je geen Whatsapp/Teams berichten kunt zien of versturen. Hiervoor schakel ik dan over naar de AA-tab, en daarna weer terug naar de interne navigatie.
Vanmorgen een van de weinige keren dat ik een andere Scenic heb gespot. Op de N302 richting Harderwijk. Was volgens mij een grijze Alpine, toevallig iemand van hier?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hoe kan je de snellaadfunctie aanzetten?pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:52:
@Japie.G Ja dat wist ik. Wij voerden dan de bestemming 15/20 minuten voor aankomst bij de snellader in op de AAOS. Alleen staat op de achtergrond nog wel flitsmeister en spotify aan via carplay. Mijn vraag was eigenlijk of dat dan geen problemen oplevert voor het opwarmen van de accu? En of we dus op een andere manier flitsmeister en spotify moeten gaan inregelen op de vakantie.
Dat is wel erg vaak gepost inmiddels. Neem aan dat je de voorverwarming van de accu bedoelt?
Eindbestemming invoeren en een snellader als tussenpunt invoeren in de ingebouwde maps navigatie, optimaal is dat je dit minimaal 30 minuten voor het bereiken van de beoogde snellader doet.
Je kunt prima een snellader als eindbestemming invoeren. Ook dan verwarmt de batterij voor, als de afstand tot de lader maar ruim genoeg is.Appie Heijn schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:05:
[...]
Dat is wel erg vaak gepost inmiddels. Neem aan dat je de voorverwarming van de accu bedoelt?
Eindbestemming invoeren en een snellader als tussenpunt invoeren in de ingebouwde maps navigatie, optimaal is dat je dit minimaal 30 minuten voor het bereiken van de beoogde snellader doet.
De optie was er in de scenic ook al een paar keer. Maar verdween dan ook weer.Morkie69 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:54:
[...]
Dit is door een Google update doorgekomen op de achtergrond. Deze "optie om te melden" had ik al 6 mnd in mijn vorige auto (Volvo P8)
Op die manier wist ik hetAppie Heijn schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:05:
[...]
Nee helaas...Thacacia schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 09:17:
[...]
Op die manier wist ik het... maar is er geen activatie via een menu ergens?
duidelijk, dan maar regelmatig GOOGLE MAPS + snellaad locatie gebruiken zodat het snelladen beter gaat
:strip_exif()/f/image/yLLmiYnIFEumNCUBu5DhLEAs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iAa0oXPNgqHqhLxvphpg4Xe6.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag weer een mooi stukje gereden met lege aanhanger heen, en aanhanger vol met brandhout weer terug. Gewicht weet ik zo niet, maar misschien is het een indicatie voor de vakantiegangers met aanhanger/vouwwagen/caravan
Verbruik valt me niet tegen. Dit is ongeveer hetzelfde verbruik als ik gemiddeld al rij over 8000km (25.6kWh/100km)
Hier idem, ik heb echter alleen issues met Siri die op een of andere manier mijn stem niet oppakt in de auto. Elders prima, in de vorige auto's zonder AAOS ook. Maar in de Scenic niet, heb ik iets gemist in de instellingen ofzo?basmeijer schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:59:
Ik gebruik AAOS met Google maps voor navigatie. En AA voor flitsmeister en Spotify. Dit werkt perfect samen. Ook de spraakcommandos herkent hij dan direct.
Dat met siri heb ik dus ook. Maar dit heeft in het begin wel even gewerkt maar inmiddels al een poosje niet meer. Ik dacht dat het aan mij lag maar misschien is er in een update wel iets veranderd ofzo.MaSw85 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:37:
[...]
Hier idem, ik heb echter alleen issues met Siri die op een of andere manier mijn stem niet oppakt in de auto. Elders prima, in de vorige auto's zonder AAOS ook. Maar in de Scenic niet, heb ik iets gemist in de instellingen ofzo?
Bij mij ook een probleem. Ook al is de groene microfoon zichtbaar en roep ik “hé Siri”, weinig reactie. Soms werkt het een beetje, maar dan wordt de verkeerde opdracht uitgevoerd.addictive_rhymz schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:40:
[...]
Dat met siri heb ik dus ook. Maar dit heeft in het begin wel even gewerkt maar inmiddels al een poosje niet meer. Ik dacht dat het aan mij lag maar misschien is er in een update wel iets veranderd ofzo.
:strip_exif()/f/image/S8LVsf07G72WA7bYfZE6FfFv.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgens mij moet je om te communiceren met Android auto of carplay de microfoon op j stuur lang(er) ingedrukt houden.MrEd79 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:00:
[...]
Bij mij ook een probleem. Ook al is de groene microfoon zichtbaar en roep ik “hé Siri”, weinig reactie. Soms werkt het een beetje, maar dan wordt de verkeerde opdracht uitgevoerd.
[Afbeelding]
Klopt, en dat werkt ook. Ik zie de Siri orb verschijnen. En ik zie die groene microfoon. Dus je zou zeggen dat het werkt. Maar helaas, Siri doet niet wat ik zeg.Gipia schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:06:
[...]
Volgens mij moet je om te communiceren met Android auto of carplay de microfoon op j stuur lang(er) ingedrukt houden.
Exact ditMrEd79 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 21:30:
[...]
Klopt, en dat werkt ook. Ik zie de Siri orb verschijnen. En ik zie die groene microfoon. Dus je zou zeggen dat het werkt. Maar helaas, Siri doet niet wat ik zeg.
Holy… is dat je winter verbruik?B R M schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 14:27:
Verbruik valt me niet tegen. Dit is ongeveer hetzelfde verbruik als ik gemiddeld al rij over 8000km (25.6kWh/100km)
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Precies, dat heb ik dus ook. En had het idee dat het in het begin bij mij ook wel gewerkt heeft inderdaad.
Als t groene bolletje er is werkt siri probleemloos na even ingedrukt houden van de stuurknop. Als het groene bolletje er niet is werkt t niet. Heb eigenlijk geen idee waarom het groene bolletje er soms wel en soms niet is. Een tik op de carplay knop in de apparaatbeheer app maakt altijd dat het groene bolletje terugkomt.
Ik heb de auto alleen nog maar in de winter gehad, dus ja.
[ Voor 5% gewijzigd door B R M op 26-01-2025 20:32 ]
Zojuist even contact gehad met Renault NL dat mijn auto aangeeft niet ingelogd te zijn op mijn renault maar ik wel updates krijg...Wederom een storing bij Renault Ik snap het niet meer maar vind het wel vervelend worden.
Heb vandaag net hetzelfde meegemaakt. Midden vorige week bericht van levering gekregen, nummerplaat en verzekering meteen in orde gebracht.FatDwane schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:49:
Aanstaande maandag stond de levering van mijn nieuwe Scenic gepland. Ik kreeg vanmiddag een belletje van de dealer dat ze de levering uit willen stellen vanwege een terugroepactie. Blijkbaar moet de koeling van de tractiebatterij aangepast worden.
Iemand anders een zelfde verhaal te horen gekregen van onderhoudspartners? Wellicht staat die van jullie ook op de planning hiervoor.
Vandaag belt de dealer dat levering voorlopig verboden is door een terugroepactie, echter geen details wat er mis mee is, wat er moet gebeuren en hoe lang het nog kan duren... Heb de VIN, maar op de Renault - website verschijnt er geen terugroepactie voor. Bizar.
Vraagje, weet iemand hoe de warmtepomp werkt in de Scenic? Van VW / MEB heb ik dit gevonden, https://content.datarunners.net/content/SSP/811213.pdf, is er ook zoiets voor de Scenic / Megane?
Ik heb ook niks meer gehoord over de status van de auto. Ze zijn ermee bezig zeiden ze. De onderdelen moesten op de eerder geplande dag van uitgifte nog besteld worden, dus ik ben benieuwd hoe lang dit gaat duren. Ondertussen zijn we een week verder. Gelukkig gaat het om een Leaseauto en heb ik nog een vorig Leasecontract die ik uit kan zitten, maar ik kan me voorstellen dat dit voor mensen die hem prive gaan rijden dit meer issues geeft.lorre851 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:30:
[...]
Heb vandaag net hetzelfde meegemaakt. Midden vorige week bericht van levering gekregen, nummerplaat en verzekering meteen in orde gebracht.
Vandaag belt de dealer dat levering voorlopig verboden is door een terugroepactie, echter geen details wat er mis mee is, wat er moet gebeuren en hoe lang het nog kan duren... Heb de VIN, maar op de Renault - website verschijnt er geen terugroepactie voor. Bizar.
Over een paar weken ga ik met de auto op wintersport vakantie.
Ik moet nog sneeuwkettingen aanschaffen, maar wil er niet te veel voor betalen.
In de bijna 20 jaar wintersport heb ik ze nog niet 1x nodig gehad.
Zijn er hier mensen die al sneeuwkettingen voor de auto hebben gekocht?
En zo ja, welke zijn dat dan?
Ik heb deze gehaald. Zijn wel wat duurder, maar geschikt voor zwaardere auto en met beperkte ruimte in de wielkast. De Scenic is behoorlijk zwaar, dus het advies is om hier wel rekening mee te houden.ArievdVoort schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:55:
Ik heb ze niet nodig gehad en daarna weer retour gestuurd naar Amazon.
Bedankt voor je advies. Jij bent voor de goedkoopste optie gegaan door ze weer retour te sturen. Dat idee ga ik ook even in mijn achterhoofd houden.MrEd79 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:02:
[...]
Ik heb deze gehaald. Zijn wel wat duurder, maar geschikt voor zwaardere auto en met beperkte ruimte in de wielkast. De Scenic is behoorlijk zwaar, dus het advies is om hier wel rekening mee te houden.
Ik heb ze niet nodig gehad en daarna weer retour gestuurd naar Amazon.
Veiligheid boven alles. Dus ik wilde wel goeie hebben. Nu de mazzel dat ik ze niet nodig heb gehad. Als ik volgend jaar weer de bergen in ga, dan haal ik dezelfde denk ik.ArievdVoort schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:21:
[...]
Bedankt voor je advies. Jij bent voor de goedkoopste optie gegaan door ze weer retour te sturen. Dat idee ga ik ook even in mijn achterhoofd houden.
Tenzij Renault met een specifiek advies komt. Maar dat was nu nog erg mager. De dealer had echt geen idee
In de shop zie ik deze:MrEd79 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:28:
[...]
Veiligheid boven alles. Dus ik wilde wel goeie hebben. Nu de mazzel dat ik ze niet nodig heb gehad. Als ik volgend jaar weer de bergen in ga, dan haal ik dezelfde denk ik.
Tenzij Renault met een specifiek advies komt. Maar dat was nu nog erg mager. De dealer had echt geen idee
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qd5qZs6U9apnOvjR9a25NzRt.jpg?f=user_large)
En nog een setje, maar die is mij veel te duur.
Die van mij waren ook voor de 20" banden.ArievdVoort schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:36:
[...]
In de shop zie ik deze: [Afbeelding]
En nog een setje, maar die is mij veel te duur.
Ik heb deze gehaald voor mijn Scenic, die op dit moment op 19" wintervelgen staat.ArievdVoort schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 07:55:

König CU 9 104
Super eenvoudig aan te brengen, 135 euro ongebruikt op marktplaats. Deze zijn overigens ook te huur.
Yup, bij mij ook al een dikke week. blijkbaar nu wel permanent aanwezig.B R M schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:51:
Geen problemen qua hitte. Ik heb een iPhone 13 Pro Max en laad hem in de auto draadloos bij. Met zo'n magsafe houder. het hoesje is origineel van Apple en heeft ook magneten.Appie Heijn schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:39:
[...]
Carplay gebruik ik alleen voor Flitsmeister en bellen. Navi altijd ingebouwd, zo gaat het ook nooit mis met voorverwarmen.
Ik gebruik ook alleen bekabeld omdat wireless carplay icm draadloos laden een loeihete telefoon oplevert.
[...]
Dit kan ook te maken hebben met verbruikers, bij koude omstandigheden en contact AAN heb je toch ook wel een redelijke stationair verbruik. Wellicht dat dit het niet niet halen van de maximale laadsnelheid verklaart?
[...]
Je TV heeft waarschijnlijk ook de nodige apps, daar zit een lidmaatschap van Netflix, HBO, Apple TV ook niet bij in. Tesla was één van de eerste die dit had, maar ook daar is de streaming bundel betaald. Ik zou zeggen geniet ervan zolang het kan.
[...]
Bij mij werkt dit vanaf eind december (vanaf levering).
Ik heb se ingebouwde draadloze lader gebruikt, maar dat was geen succes, iphone 15 pro met origineel magsafe hoesje, draadloos opladen werkt sowieso al temperatuur verhogend, maar icm wireless carplay gaat het dubbelop. Welke houder gebruik je?
Kun je in de ingebakken Google Maps (AAOS) inloggen met je eigen Google account en zo gemakkelijk naar je favoriete of opgeslagen bestemmingen navigeren?
[ Voor 16% gewijzigd door Empie69 op 28-01-2025 17:17 ]
Ja en dat geeft je ook de mogelijkheid om op je telefoon een route aan te maken in GM en deze naar je auto te sturen ;-)Empie69 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:16:
Kun je in de ingebakken Google Maps (AAOS) inloggen met je eigen Google account en zo gemakkelijk naar je favoriete of opgeslagen bestemmingen navigeren?
Renault Scenic Alpine E-tech 2024
Top, heel handig!Morkie69 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:26:
[...]
Ja en dat geeft je ook de mogelijkheid om op je telefoon een route aan te maken in GM en deze naar je auto te sturen ;-)
Toch maar voor de Scenic gaan in plaats van de Elroq? haha
Ik heb mijn scenic net opgehaald maar kan in de app alleen de actuele status lading zien. Ik kan verder geen programma’s instellen, op afstand toeteren, etc. Kan dit liggen aan server problemen?
Zoals algemeen bekend dat het soms wel even kan duren eer de app helemaal goed werkt.Henkvdbroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:04:
Ik heb mijn scenic net opgehaald maar kan in de app alleen de actuele status lading zien. Ik kan verder geen programma’s instellen, op afstand toeteren, etc. Kan dit liggen aan server problemen?
72 uur is geen uitzondering.
Dank je wel. Ik nam aan dat het zou werken aangezien ik wel de locatie kan zien en het accu percentage. Even afwachten dus.
Welke uitvoering? En bevalt het zo ver? Welke andere EVs had je op je shortlist?Henkvdbroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:04:
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Moest vandaag in Amsterdam zijn bij een klant, geen vrije parkeer plaats te bekennen, toch handig dat je dan bij een laadpaal kan gaan staan. 
:strip_exif()/f/image/zQ33Mu8Wd9ogZvrw33Sl2FYV.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds erg blij met de auto! Ruimte binnen is super en rijd echt prima, auto ziet er wat mij betreft beter uit dan de rest in dezelfde prijsklasse. Inmiddels al 8750 km afgelegd sinds 8 november.
:strip_exif()/f/image/zQ33Mu8Wd9ogZvrw33Sl2FYV.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog steeds erg blij met de auto! Ruimte binnen is super en rijd echt prima, auto ziet er wat mij betreft beter uit dan de rest in dezelfde prijsklasse. Inmiddels al 8750 km afgelegd sinds 8 november.
De evolution met kleine range. Alleen pack navigation maar verder geen andere keuzes die we zelf mogen maken. Pas net opgehaald maar ben erg tevreden.bonyuri schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:35:
[...]
Welke uitvoering? En bevalt het zo ver? Welke andere EVs had je op je shortlist?
Ik heb ook gekeken naar een ex30 en een megane. Peugeot was ook mogelijk maar viel af vanwege het kleine stuur. Kona en Niro vielen af vanwege het minder snel kunnen laden.
Mijn renault scenic is vorig week stuk gevallen . Ook een melding over het koelen van de motor. Oorzaak nog niet bekent.lorre851 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:30:
[...]
Heb vandaag net hetzelfde meegemaakt. Midden vorige week bericht van levering gekregen, nummerplaat en verzekering meteen in orde gebracht.
Ik rijd nu een aantal maanden een Scenic E-tech Iconic, en naar volle tevredenheid. Thuis heb ik Ratio Solar laadpunt met dynamic loadbalancing. Vaak gaat opladen goed, maar als de dynamic loadbalancing het opladen onderbreekt, wordt dit niet automatisch opnieuw opgestart. Ik heb elders op internet gelezen dat dit verholpen was met een update voor de auto, maar ben niet zeker of dit een Scenic betrof. Iemand ervaring hiermee ?
Heb hier hetzelfde probleem. Het lukt niet het laden opnieuw te starten als deze gestopt wordt. Dan moet de auto eerst losgekoppeld worden en op nieuw aangesloten worden. Erg jammer. Hopelijk binnenkort hier een update voor.
Nieuwe versie van de My Renault App beschikbaar voor iOS. Begrijp alleen niet goed wat wordt bedoeld met ‘invaluable advice’ over accugebruik. Zie in ieder geval geen nieuwe dingen bij de accu instellingen in de App. Misschien ben ik geen eligible user, zou wel jammer zijn want blijkbaar is dit advies van onschatbare waarde 😉
:strip_exif()/f/image/I1BFleEcVHg7c30LpQ2eYke2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit staat er bij mij:maho99 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:47:
Nieuwe versie van de My Renault App beschikbaar voor iOS. Begrijp alleen niet goed wat wordt bedoeld met ‘invaluable advice’ over accugebruik. Zie in ieder geval geen nieuwe dingen bij de accu instellingen in de App. Misschien ben ik geen eligible user, zou wel jammer zijn want blijkbaar is dit advies van onschatbare waarde 😉
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/udkdcMh9vwXJfVgn9LzaKm5V.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat het ‘invaluable advice’? Geen idee, maar dat stond er ook al volgens mij. Verder zie ik ook niets nieuws.
Idem hier met een wallbox Pulsar pulse.basmeijer schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:49:
Heb hier hetzelfde probleem. Het lukt niet het laden opnieuw te starten als deze gestopt wordt. Dan moet de auto eerst losgekoppeld worden en op nieuw aangesloten worden. Erg jammer. Hopelijk binnenkort hier een update voor.
Ligt niet aan de laadpaal. Met een kia e-niro gaat het wel goed.
Inderdaad, doe ik ook af en toeChaoss schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:21:
Moest vandaag in Amsterdam zijn bij een klant, geen vrije parkeer plaats te bekennen, toch handig dat je dan bij een laadpaal kan gaan staan.
Hoe doe je dat dan als ik vragen mag? Bij mij (ook Alfen), net als bij de rest, doet hij het opstarten wel goed. Laden tijdelijk pauzeren en weer opstarten pakt de auto niet goed op. Auto open en dicht doen werkt dan wel om het laden te hervatten.Annan schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:03:
hier geen problemen mee in combo met alfen.
[ Voor 4% gewijzigd door TopOne01 op 30-01-2025 17:21 ]
Rechts naast het entertainmentscherm staat een "aan-uit"-knop. Kan je daarmee dit scherm volledig uitzetten?
If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer
Zou niet weten waarom, maar ja je kan het hele scherm uitzetten.morgoth924 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:01:
Rechts naast het entertainmentscherm staat een "aan-uit"-knop. Kan je daarmee dit scherm volledig uitzetten?
Ik gebruik de knop alleen om te resetten bij problemen
Dit even getest vanmiddag en inderdaad: na lang indrukken van de microfoon knop kon ik Siri een spraakopdracht geven.Gipia schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:06:
[...]
Volgens mij moet je om te communiceren met Android auto of carplay de microfoon op j stuur lang(er) ingedrukt houden.
[ Voor 3% gewijzigd door MaSw85 op 30-01-2025 20:08 ]
Kennelijk toch niet zo slecht. Ik rij ook vooral snelweg.
Gekopieerd van Reddit
+ADAC report on the power consumption of electric cars in winter
There's a new report of ADAC (german automobile club) about the power consumption of electric vehicles with a range greater than 500km. They drove each car 582km from Munich to Berlin with the same travel speed.
The Renault Scenic E-Tech 220 was part of this test, resulting in these numbers:
Total range (loaded) on the display: 314km
Total range (WLTP): 594km
Consumption (kWh/100km): 29,8
Consumption WLTP (kWh/100km): 17,7
Additional range after 20 min loading time: 122km
These numbers resulted in a quite bad score compared to the other cars. Which i totally agree - I think the power consumption in winter is extremely bad. I had a Polestar 2 (4 wheel drive) before the Scenic and they have the same consumption - keep in mind that the Polestar is purely designed to be a sporty and powerful car with 4WD.
The purpose of the test was to show that power consumption in winter should be listed separately in the WLTP data.
Here is the original report:
[https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/e-auto-autobahn-reichweite-winter/](https://www.adac.de/rund-...tobahn-reichweite-winter/)
Google Translated to EN:
[https://www-adac-de.translate.goog/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/elektroauto/e-auto-autobahn-reichweite-winter/?\_x\_tr\_sl=de&\_x\_tr\_tl=en&\_x\_tr\_hl=de&\_x\_tr\_pto=wapp](https://www-adac-de.trans...x_tr_hl=de&_x_tr_pto=wapp)
[ Voor 71% gewijzigd door B R M op 30-01-2025 22:23 ]
Dacht dat dit er inderdaad al stond voor de update, zo niet dan valt de onschatbare waarde van deze toevoeging wel wat tegen 🙂MrEd79 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:28:
[...]
Dit staat er bij mij:
[Afbeelding]
Is dat het ‘invaluable advice’? Geen idee, maar dat stond er ook al volgens mij. Verder zie ik ook niets nieuws.
Mss heb ik het dan verkeerd begrepen: Ik laad wel eens "regelmatig" op met de instelling "groene stroom". Als er dan onvoldoende zon is, wordt de sessie gepauzeerd. De auto start terug met laden zonder problemen als er terug voldoende zon is.TopOne01 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 17:21:
[...]
Hoe doe je dat dan als ik vragen mag? Bij mij (ook Alfen), net als bij de rest, doet hij het opstarten wel goed. Laden tijdelijk pauzeren en weer opstarten pakt de auto niet goed op. Auto open en dicht doen werkt dan wel om het laden te hervatten.
Echt pauzeren (via de app?) heb ik nog niet geprobeerd. Is het deze dat voor problemen zorgt? Eens proberen dan
Ik vraag mezelf daarin wel af of de warmte pomp de accu niet snel en goed genoeg kan conditioneren of dat de verwarming gewoon uitermate inefficiënt is. Hoewel ik in de winter gelukkig niet dergelijk hoge verbruiken vast stel zie ik wel een flink verschil met de zomer. Winter circa 21 KWh/100km en in de zomer 16,2 KWh/100 km.
Gelukkig hoef ik het laden niet zelf te betalen maar toch een verschil van circa 30%
PS ik rij veel ritten van circa 100km waardoor het langzaam op temp brengen van de accu minder effect heeft dan bij veel korte ritten.
Gelukkig hoef ik het laden niet zelf te betalen maar toch een verschil van circa 30%
PS ik rij veel ritten van circa 100km waardoor het langzaam op temp brengen van de accu minder effect heeft dan bij veel korte ritten.
[ Voor 14% gewijzigd door remco1b op 31-01-2025 12:30 ]
Hebben jullie het rapport gelezen? Ze doen iets vaags op de rollenband met een gesimuleerd trip. Ik vraag me af of dat helemaal goed ging.KweNi schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:07:
[...]
@B R M zo zie je maar, Scenic heeft standaard een warmtepomp, maar heeft toch belabberde resultaten in de winter.
Ook laden is beetje iffy. Ze doen 10-80 gemiddelde snelheid en dan haalt de Renault niet hele goede score. Maar ze kappen het wel af na 20 minuten, err dan is de charge curve van de Scenic is prima. Eerste stuk gaat vrij rap. Ze rekenen ook geen 5 minutrn overhead / plaspauze, dat maakt het verschil tussen Kia en Renault ook veel kleiner.
Mijn conclusie is "mwoh". Ja als je een vrij zware rechtervoet heb is een meer aerodynamisch auto beter.
Beetje gelul in de marge imo. De test omstandigheden zijn op deze manier voor elke auto hetzelfde. Feit is gewoon dat hij heel erg dorstig is in winters weer op de snelweg. Veel dorstiger dan de fabrieksopgave.w00key schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:26:
[...]
Hebben jullie het rapport gelezen? Ze doen iets vaags op de rollenband met een gesimuleerd trip. Ik vraag me af of dat helemaal goed ging.
Ook laden is beetje iffy. Ze doen 10-80 gemiddelde snelheid en dan haalt de Renault niet hele goede score. Maar ze kappen het wel af na 20 minuten, err dan is de charge curve van de Scenic is prima. Eerste stuk gaat vrij rap. Ze rekenen ook geen 5 minutrn overhead / plaspauze, dat maakt het verschil tussen Kia en Renault ook veel kleiner.
Mijn conclusie is "mwoh". Ja als je een vrij zware rechtervoet heb is een meer aerodynamisch auto beter.
En dat mijn gemiddelde gebruik niet eens heel erg verschilt met de resultaten uit de test na 10.000km sinds november
[ Voor 6% gewijzigd door B R M op 31-01-2025 16:34 ]
Er zit nogal wat verschil tussen 130 en 100 kW voor laden, en ~25 kWh/100 km die anderen meten en 29 van ADAC in hun simulatie. Desondanks is dat nog maar heel klein beetje slechter in range (314km) dan de Enyaq Coupé (316km) die een sedan-achtige kofferbak heeft.B R M schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:32:
[...]
Beetje gelul in de marge imo. De test omstandigheden zijn op deze manier voor elke auto hetzelfde. Feit is gewoon dat hij heel erg dorstig is in winters weer op de snelweg. Veel dorstiger dan de fabrieksopgave.
En dat mijn gemiddelde gebruik niet eens heel erg verschilt met de resultaten uit de test na 10.000km sinds november
Alle elektrische autos zijn dorstig op de Autobahn en in de winter. Wen er maar aan. Op de Enyaq topic zeuren mensen ook.
Als je wel met ADAC style 130 kph wilt rijden haal je zelfs met de Ioniq 6 "maar" 344 km op een lading. Een bekende tester Bjorn Nyland haalde 197Wh/km op 120 kph (gps, dus 130 op de teller, wel bij 8°C), ADAC 238, en voor vele andere autos merk ik dat ze grof veel meer verbruiken, ergens gaat iets niet goed in de ADAC simulatie.
Vorige week op wintersport geweest naar Oostenrijk. Op vrijdag vertrokken, gehele dag mist en temp tussen de 0 en 3 graden. Thule XL dakkoffer erop en de auto volgeladen. Snelheid op 110/115 een gemiddeld verbruik van 25,6 kw/100 over de gehele afstand.
Terugreis was het goed weer rond 15 graden snelheid 130 en een verbruik van 25,4 kw/100.
Elke keer ruim 3 uur (heb de iconic met grote accu) kunnen rijden en dan waren we toch toe aan een stop. Vanwege de kleine kinderen duurt een stop bij ons toch al minimaal 30 minuten dus bij vertrek altijd weer rond de 90% accu.
Gemiddelde laadsnelheid was tussen de 90/98kw per laadbeurt.
Voor mijn gevoel toch niet zo heel slecht. Als je verwacht net zo snel een reis te kunnen doen als een ICE dan zou ik voor de vakantie een auto gaan huren.
De Scenic bevalt mij prima en de reizen is heerlijk ontspannen m.u.v. de toch wel tegenvallende laadstations in Duitsland. Focus vooral op Autohof waar de Tesla chargers in overvloed staan.
Terugreis was het goed weer rond 15 graden snelheid 130 en een verbruik van 25,4 kw/100.
Elke keer ruim 3 uur (heb de iconic met grote accu) kunnen rijden en dan waren we toch toe aan een stop. Vanwege de kleine kinderen duurt een stop bij ons toch al minimaal 30 minuten dus bij vertrek altijd weer rond de 90% accu.
Gemiddelde laadsnelheid was tussen de 90/98kw per laadbeurt.
Voor mijn gevoel toch niet zo heel slecht. Als je verwacht net zo snel een reis te kunnen doen als een ICE dan zou ik voor de vakantie een auto gaan huren.
De Scenic bevalt mij prima en de reizen is heerlijk ontspannen m.u.v. de toch wel tegenvallende laadstations in Duitsland. Focus vooral op Autohof waar de Tesla chargers in overvloed staan.
Dank je wel voor je data. Dat zijn mooie verbruikscijfers, zelfs met een dakkoffer valt het echt mee. Dus waar ADAC 29.8 zonder dakkoffer bij een "Durchschnittstempo von 111 km/h" vandaan haalt is me een raadsel.egijsen1989 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:54:
Vorige week op wintersport geweest naar Oostenrijk. Op vrijdag vertrokken, gehele dag mist en temp tussen de 0 en 3 graden. Thule XL dakkoffer erop en de auto volgeladen. Snelheid op 110/115 een gemiddeld verbruik van 25,6 kw/100 over de gehele afstand.
Wees gerust, niets aan de hand.pollekeb schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:22:
Enkele dagen duren voordat u uw auto normaal kunt gebruiken!!!!!
Stond je alleen? Andere lader geprobeerd?pollekeb schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:11:
Ondanks 25 minuten rit met auto navigatie naar deze lader toe. Weet niet maar zie de rit naar Italië met de wintersport ni echt zitten
Het overkomt mij ook wel eens, soortgelijke condities als de jouwe, en als die waardes er na een kleine minuut nog zo staan ontkoppel ik direct en verander ik van laadpunt. Bij een Tesla SUC ben ik zelfs 2 keer van plek verwisseld omdat ik 100% zeker wist dat het hoger kon, en inderdaad, toen kwamen de mooie waardes wel.
Gemiddelde snelheid was 111, maar max snelheid 130.w00key schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:31:
[...]
Dank je wel voor je data. Dat zijn mooie verbruikscijfers, zelfs met een dakkoffer valt het echt mee. Dus waar ADAC 29.8 zonder dakkoffer bij een "Durchschnittstempo von 111 km/h" vandaan haalt is me een raadsel.
Temperatuur 0, windrichting weet ik niet, maar zou tegenwind kunnen zijn.
Die 130 heeft @egijsen1989 ook gehaald en menig andere Autobahn testers.KweNi schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 23:09:
[...]
Gemiddelde snelheid was 111, maar max snelheid 130.
Temperatuur 0, windrichting weet ik niet, maar zou tegenwind kunnen zijn.
En ja dat 1 richting rijden is een noob mistake, je neemt altijd dezelfde route heen en terug. Maar ze hebben dat maar 1 keer gedaan, via OBD oid gelogd en daarna gesimuleerd op de rollenbank. Hoe precies staat niet in dat artikel. Het valt me alleen op dat het een absurd hoog getal is voor ~111 gemiddeld.
Accu lekkage op wintersport bij in en uitladen
Ik ben nu met de Renault scenic op wintersport. Het in Frankrijk erheen rijden ging zeer goed, verbruik viel mee met 105 per uur. Laden met ionity abonnement.
Ik heb een long range.
Wat mij erg tegenvalt is dat bij het uitladen en later weer inladen de accu flink wat vermogen kwijtraakt door de deur en klep open en dicht. Dat gebeurt vrij veel als de auto vol zit.
Kost mij ongeveer wel 12 tot 15%. Dus zorg dat je voldoende lading hebt voordat je de auto stalt. Ik heb een week er niet mee gereden
Ik ben nu met de Renault scenic op wintersport. Het in Frankrijk erheen rijden ging zeer goed, verbruik viel mee met 105 per uur. Laden met ionity abonnement.
Ik heb een long range.
Wat mij erg tegenvalt is dat bij het uitladen en later weer inladen de accu flink wat vermogen kwijtraakt door de deur en klep open en dicht. Dat gebeurt vrij veel als de auto vol zit.
Kost mij ongeveer wel 12 tot 15%. Dus zorg dat je voldoende lading hebt voordat je de auto stalt. Ik heb een week er niet mee gereden
Dit lijkt mij heel sterk. Zal de auto niet preventief voorverwarmen of andere zaken aanzetten zodra je een deur of de kofferklep ontgrendeld?Fredericm schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 07:30:
Accu lekkage op wintersport bij in en uitladen
Ik heb een long range.
Dat dit enkel door de motoren van de kofferklep komt lijkt mij nogal heftig
Groetjes van G
Dat ben ik met je eens. Tijdens de week wintersport regelmatig de auto open dicht gehad en in 4 dagen tijd 2% verloren.Garrettvr schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 08:11:
[...]
Dit lijkt mij heel sterk. Zal de auto niet preventief voorverwarmen of andere zaken aanzetten zodra je een deur of de kofferklep ontgrendeld?
Dat dit enkel door de motoren van de kofferklep komt lijkt mij nogal heftig
Ik heb hetzelfde probleem hier met mijn Scenic E-tech Techno Long Range in combinatie met een Zaptec lader en Zaptec Sense loadbalancer. Hoor graag of dit met een software update verholpen kan worden.sjoerdveeman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:21:
Ik rijd nu een aantal maanden een Scenic E-tech Iconic, en naar volle tevredenheid. Thuis heb ik Ratio Solar laadpunt met dynamic loadbalancing. Vaak gaat opladen goed, maar als de dynamic loadbalancing het opladen onderbreekt, wordt dit niet automatisch opnieuw opgestart. Ik heb elders op internet gelezen dat dit verholpen was met een update voor de auto, maar ben niet zeker of dit een Scenic betrof. Iemand ervaring hiermee ?
Bijna 72 uur na ophalen en nog steeds geen verbinding;Zjanzjak schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:03:
[...]
Zoals algemeen bekend dat het soms wel even kan duren eer de app helemaal goed werkt.
72 uur is geen uitzondering.
/f/image/Nusa4ylgoR9hEffUuw8WGDEx.png?f=fotoalbum_large)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Twee weken op Schiphol, zonder de auto aan te raken, kostte me 5%egijsen1989 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:19:
[...]
Dat ben ik met je eens. Tijdens de week wintersport regelmatig de auto open dicht gehad en in 4 dagen tijd 2% verloren.
Hoe is het verder met de updates? Nog nieuwe binnengekregen? Kan jij ondertussen met snelladen al de snelheid aflezen?Japie.G schreef op donderdag 7 november 2024 @ 20:37:
Belangrijk bij dit soort meldingen om minstens 3 kwartier de auto uit te laten met de sleutel uit de buurt.
[...]
Mijn auto was na 2 dagen terug met de volgende conclusie:
[Afbeelding]
So be it.
Bij mij is er nog steeds niks binnengekomen en lees al dat er ondertussen weer een nieuwe update beschikbaar is bij sommige auto's.
Er komt hier helemaal niks nakkes nada binnen :-) Vandaag nog gekeken toevallig. Heb zo veel zitten zeiken dat ze updates voor mijn auto maar uitgezet hebben denk ikTopOne01 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:54:
[...]
Hoe is het verder met de updates? Nog nieuwe binnengekregen? Kan jij ondertussen met snelladen al de snelheid aflezen?
Bij mij is er nog steeds niks binnengekomen en lees al dat er ondertussen weer een nieuwe update beschikbaar is bij sommige auto's.

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 01-02-2025 20:57 ]