Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 35 ... 52 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55

bonyuri

Investigator!

frankdewildt schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Wat ik zo zie in de prijslijst is dat je bij de Techno wel de optie kunt kiezen voor elektrische stoelen die zo verstelbaar zijn. Zou voor mij ook een reden zijn om te kiezen voor de Techno t.o.v. de Alpine, hoewel ik die qua uiterlijk wel een stukje mooier vind.
Ok, dus elektrisch verstelbaar is ook beter instelbaar
TaxiGilbert schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:32:
[...]

In de Techno heb je idd de mogelijkheid tot electrisch verstelbare stoelen, maar je kan de voorkant van het zitvlak niet verlengen of in hoogte regelen. Je kan enkel de volledige stoel ik hoogte verzetten waarbij de achterkant van het zitvlak wat meer hoogte 'neemt'. Dit is idd een minpunt van de Scenic ( ook van de Megane trouwens ), de korte zitvlakken ( allemaal Franse designers met korte beentjes 8)
Het verlengen van het zitvlak vind ik nog niet zo'n groot probleem, maar volgens de prijslijst zouden het "6 voudig" verstelbare stoelen moeten zijn. Als daar het naar achter kantelen van de stoelen niet bijzit is dat in mijn ogen nog steeds niet bruikbaar :)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-09 13:22
Het verlengen van het zitvlak vind ik nog niet zo'n groot probleem, maar volgens de prijslijst zouden het "6 voudig" verstelbare stoelen moeten zijn. Als daar het naar achter kantelen van de stoelen niet bijzit is dat in mijn ogen nog steeds niet bruikbaar :)
[/quote]
6 voudig: naar voor, naar achter, omlaag, omhoog, rugleuning recht, rugleuning plat. Dat zijn 6 bewegingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:34
Jahoor, deukje en lak beschadiging op de motorkap. Zo klote dit altijd, is niet tijdens het rijden gebeurd dan moet ik het wel gemerkt hebben.

Vijf maanden en dan dit alweer.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:36
Kees_frl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:53:
Jahoor, deukje en lak beschadiging op de motorkap. Zo klote dit altijd, is niet tijdens het rijden gebeurd dan moet ik het wel gemerkt hebben.

ik heb verschillende deuken in de motorkap. Ik had hem toen net 2 weken. Toen in de herfst, wsl van vallende eikels. Nog nooit eerder gehad (rij toch al 25j). Metaal lijkt me niet echt van topkwaliteit op de motorkap...Wordt gelukkig 28jan gefixed onder verzekering, maar dan nog

update betreffende de ruitenwisservloeistof. Bijgvuld, maar achteraf bleken !beide' leidingen doorgebeten zijn door een knaagdier in de buurt van de isolatie. Kon de markeringen zien. Ook de eerste keer :'( Zelf even een fix in elkaar gestoken om de leidingen terug aan elkaar te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-08 11:17
Annan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:18:
[...]

update betreffende de ruitenwisservloeistof. Bijgvuld, maar achteraf bleken !beide' leidingen doorgebeten zijn door een knaagdier in de buurt van de isolatie. Kon de markeringen zien. Ook de eerste keer :'( Zelf even een fix in elkaar gestoken om de leidingen terug aan elkaar te maken
Gisteren identiek hetzelfde meegemaakt. Beide leidingen doorgebeten aan de isolatie. Is blijkbaar een lekker ding voor de marter......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:39
Annan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:18:
ik heb verschillende deuken in de motorkap. Ik had hem toen net 2 weken. Toen in de herfst, wsl van vallende eikels. Nog nooit eerder gehad (rij toch al 25j). Metaal lijkt me niet echt van topkwaliteit op de motorkap...Wordt gelukkig 28jan gefixed onder verzekering, maar dan nog
Kees_frl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:53:

Ik lees echt net onderstaande in het Megane topic, toevallig;
gah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:16:
Zag laatst dat de motorkap en het dak van mijn lease Megane Etech vol met kleine deuken zaten. De auto staat onder eikenbomen geparkeerd en er valt wel eens een eikel op. Bij het inleveren van mijn vorige lease auto werd extra gecheckt op schade door vallende eikels. Daar was niets aan de hand en ook met vorige auto's nooit iets mis (al deze auto's stonden op dezelfde plaats geparkeerd).
Heeft iemand dit vaker gezien? Is het een trend dat fabrikanten (in ieder geval Renault) extra dun of slechte kwaliteit (slap) staal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Zjanzjak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:41:
[...]

[...]

Ik lees echt net onderstaande in het Megane topic, toevallig;

[...]
Het is bij mij echt wel een buts - geen mini deukje - ook geen mega deuk ofzo denk twee euro munt :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kees_frl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:44:
Het is bij mij echt wel een buts - geen mini deukje - ook geen mega deuk ofzo denk twee euro munt :)
Linksom of rechtsom, het blijft erg zuur. Hopelijk kan het snel gefixt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
Zjanzjak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:48:
[...]

Linksom of rechtsom, het blijft erg zuur. Hopelijk kan het snel gefixt worden.
Yup, daar misschien nog wel meest chaggie om. Dat ik chaggie kan zijn om een auto met 44 jaar. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
bonyuri schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:35:
Ik heb ondertussen gereden in een Scenic Esprit Alpine.
Erg prettige auto, beter dan ik eigenlijk verwacht had :)

Enige nadeel dat ik kon vinden was dat de bestuurdersstoel niet elektrisch verstelbaar is (optie kan niet gekozen worden voor Esprit Alpine). Ook vond ik dat de stoel mij niet voldoende ondersteuning voor mijn bovenbenen gaf, en zo ver ik kon zien is de stoel ook niet op die manier te verstellen is.
Weet iemand of de elektrisch verstelbare stoelen die je in een Techno kan kiezen wel op die manier verstelbaar zijn? Dat zou voor mij wel de doorslag geven om te kiezen tussen een Techno en Esprit Alpine...
Ik heb wel electrisch verstelbare stoel. Dat van de ondersteuning moest ik ook erg aan wennen. Na jaren Skoda en VW waar dat goed geregeld is was dat nu in de Scenic wel even wennen. Ik heb dit opgelost door wat verder naar achteren gaan zitten en het stuur naar me toe te halen. Daardoor ligt/rust m'n rechterbeen wat meer. Leve de elektrische verstelbare stoelen mét geheugen want m'n vriendin die een stuk korter is zit totaal anders en anders was ik wel redelijk gek geworden van het vele wijzigen.

Dus als het kan zou ik zéker gaan voor elektrisch verstelbare stoelen. Nu 5000km verder zit ik perfect en heb ik weinig last na lange ritten. Althans niet meer/minder dan in m'n voorgaande auto's.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-07 11:23
Weet iemand welke zekering ( zekeringnummer) er gebruikt kan worden voor een dashcam met parkeermodus ( constante stroom ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:16
gertbosch schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:23:
Weet iemand welke zekering ( zekeringnummer) er gebruikt kan worden voor een dashcam met parkeermodus ( constante stroom ) ?
Een optie waar ik naar gekeken heb (maar nog niet gebruikt) is het gebruiken van de OBD2 connector. Hier zijn ook voor diverse cameras standaard kabels voor te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertbosch
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-07 11:23
borkhuis schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 14:26:
[...]

Een optie waar ik naar gekeken heb (maar nog niet gebruikt) is het gebruiken van de OBD2 connector. Hier zijn ook voor diverse cameras standaard kabels voor te krijgen.
De OBD is bij mij al bezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_OcPd8PcoVSrtwGvvplM-r26UE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9Kwa5Z4ANqsNIIcd2KMJPpB.jpg?f=fotoalbum_large
Dan geef je meer dan 20 minuten van tevoren aan dat je naar dit laadstation wil om te laden en laad deze maar met 60kw😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
pollekeb schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:50:
Dan geef je meer dan 20 minuten van tevoren aan dat je naar dit laadstation wil om te laden en laad deze maar met 60kw😡
Hmm, dat is niet echt goed. Niet van laadpunt verwisseld?
Bij zulke waarden verplaats ik gelijk mijn wagen, mits er wat vrij is natuurlijk.
Heb het bij een Tesla SUC al paar keer meegemaakt, reden mij onbekend (nee er stonden geen andere wagens naast mij/bij mij in de buurt), dus verplaatst, et voila, toen ging het wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FatDwane
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:12
Aanstaande maandag stond de levering van mijn nieuwe Scenic gepland. Ik kreeg vanmiddag een belletje van de dealer dat ze de levering uit willen stellen vanwege een terugroepactie. Blijkbaar moet de koeling van de tractiebatterij aangepast worden.
Iemand anders een zelfde verhaal te horen gekregen van onderhoudspartners? Wellicht staat die van jullie ook op de planning hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:16
FatDwane schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:49:
Aanstaande maandag stond de levering van mijn nieuwe Scenic gepland. Ik kreeg vanmiddag een belletje van de dealer dat ze de levering uit willen stellen vanwege een terugroepactie. Blijkbaar moet de koeling van de tractiebatterij aangepast worden.
Iemand anders een zelfde verhaal te horen gekregen van onderhoudspartners? Wellicht staat die van jullie ook op de planning hiervoor.
Ik heb hier niets over gehoord, en als ik bij Renault kijk dan is daar ook geen terugroepactie bekend. (Mijn Scenic is in september geleverd).

Als je het VIN nummer al hebt zou je hier kunnen kijken: https://www.renault.nl/terugroepactie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatDwane
borkhuis schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Ik heb hier niets over gehoord, en als ik bij Renault kijk dan is daar ook geen terugroepactie bekend. (Mijn Scenic is in september geleverd).

Als je het VIN nummer al hebt zou je hier kunnen kijken: https://www.renault.nl/terugroepactie.html
Helaas is die bij mij nog niet bekend. Ik heb alleen een kenteken, maar vanaf de RDW-site is er ook niks bekend over deze actie. Aanstaande maandag heb ik weer contact met de dealer en zal ik een en ander navragen. Mocht het een Scenic-brede actie zijn laat ik het hier wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 13:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1MVTis2J-p0YmLj1p0eWxiKTdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Kcti8D744bcdKd5l2nKAWhC.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand deze melding al eens gehad? Kreeg dit vanochtend bij een AC laadpaal bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-08 08:53
Vreemd je geeft aan dat je bij een DC laadpaal staat en de auto geeft aan dat AC laden onmogelijk is,
Weet jij zeker dat je bij een DC paal stond? Meeste bedrijven die ik ken hebben gewoon AC palen.
Misschien is er een probleem met je omvormer. Ik weet dat een collega van mij met zijn ioniq 5 drie maanden enkel heeft kunnen snelladen omdat zijn omvormer defect was en het specifieke onderdeel neit snel leverbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Sorry dat typte ik in de haast fout. AC natuurlijk.
Heb hem vannacht thuis nog geladen en kreeg dit dus vanochtend. Hoop dat hij vanavond thuis gewoon weer oplaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewkoe
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-07 13:44
borkhuis schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:54:
[...]

ik zou hem vandaag geleverd krijgen, maar er staat sinds afgelopen dindag een "verbod tot uitleveren" op. Sinds vandaag is er bekend dat het om een terugroep actie inzake de tractie batterij koeling gaat.
men kon mij nog geen enkele indicatie geven inzake de doorlooptijd maar zei wel dat ik van een maand niet raar moet op gaan kijken

gelukkig kreeg onze wagenparkbeheerder goedkeur van de leamaatschappij om mijn huidige talisman nog even door te laten rijden. Hier dus nog niet direct grote problemen, maar kan mij goed voortellen dat dit elders wel zo kan zijn

[ Voor 29% gewijzigd door matthewkoe op 17-01-2025 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvt175
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:31
dat komt bekend voor, dit was ook in augustus 2024 met mijn auto aan de hand.
Was het een voorraad model of een net geproduceerde auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-09 19:02
ik heb mijn Scenic woensdag uitgeleverd gekregen, net op tijd dan zou een tegenvaller zijn om nog te moeten wachten, is er wel 1 uit voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
Iemand bekend met het volgende verschijnsel? Vrouwlief komt net thuis, ritje van 30 minuten, rest van de dag stil gestaan. Auto is uit, portiergrepen zijn "in" en auto is op slot. Gaat ineens de warmtepomp van de auto aan. Ook niet bijgeladen vandaag.

Iets wat bij de kia alleen gebeurde wanneer het ontzettend warm was en ik recent aan de snellader had gestaan.

Verder geen timer geprogrammeerd oid.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:37
Appie Heijn schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:10:
Iemand bekend met het volgende verschijnsel? Vrouwlief komt net thuis, ritje van 30 minuten, rest van de dag stil gestaan. Auto is uit, portiergrepen zijn "in" en auto is op slot. Gaat ineens de warmtepomp van de auto aan. Ook niet bijgeladen vandaag.

Iets wat bij de kia alleen gebeurde wanneer het ontzettend warm was en ik recent aan de snellader had gestaan.

Verder geen timer geprogrammeerd oid.
Ja, bij mij hetzelfde afgelopen maandag. Ook nadat mijn vrouw erin gereden had maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewkoe
drvt175 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:54:
dat komt bekend voor, dit was ook in augustus 2024 met mijn auto aan de hand.
Was het een voorraad model of een net geproduceerde auto?
Bij mij betreft het nieuwe productie (geleverd bij de dealer eind december 2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatDwane
hwpaints schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:53:
ik heb mijn Scenic woensdag uitgeleverd gekregen, net op tijd dan zou een tegenvaller zijn om nog te moeten wachten, is er wel 1 uit voorraad
Tja, als hij toch terug geroepen moet worden, dan maar liever aan het begin denk ik dan. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B R M
B R M schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 07:21:
[Afbeelding]
Iemand deze melding al eens gehad? Kreeg dit vanochtend bij een AC laadpaal bij een bedrijf.
Thuis laadt hij gewoon weer via AC. Gelukkig niks kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:37
Op mijn Android telefoon (Samsung S22) heb ik in Google maps de Renault geregisteerd als gekoppeld voertuig. Als ik nu een route maak in google maps dan krijg ik de optie "Naar navigatie sturen". Dat heeft gewerkt maar sinds deze constateer ik dat ik wel de route "naar navigatie stuur" kan doen maar in de auto verschijnt niet de route. Ik krijg geen foutmelding of iets.
En ja de auto is thuis verbonden met de huis wifi en onderweg met de hotspot van de telefoon (streaming audio werkt gewoon)

Wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:40
Normaal laad ik altijd tot 80%. Soms beetje meer als ik meteen ga rijden.

Toen ik in oktober laadde tot 100% was het echt 100% en ik kon zeker 20 km rijden totdat de auto naar 99% ging.

Nu weer op 100% ingesteld, de auto stopte bij 98%, laden herstart, nu stopt het laden bij 99%. Heeft iemand anders die ervaring ook? Het is nu natuurlijk wel onder 0 graden

[ Voor 3% gewijzigd door Fredericm op 18-01-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik merk dat de Scenic wel een beetje rekbaar met het ingestelde percentage omgaat. Ik heb de auto ook vaak op max 80% staan, maar dan stap ik in en heeft hij geladen tot 82%. Niet erg maar wel een beetje typisch :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:48:
Ik merk dat de Scenic wel een beetje rekbaar met het ingestelde percentage omgaat. Ik heb de auto ook vaak op max 80% staan, maar dan stap ik in en heeft hij geladen tot 82%. Niet erg maar wel een beetje typisch :P
De Franse slag! Heb ik ook precies zo. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Goedemorgen,

Zijn er al mensen die dakdragers en sneeuwkettingen hebben gekocht voor de Renault Scenic etech,en zoja welke?
Kettingen voor de 235/45/R20 band
Daar de beugel op mijn koffer maar een breedte van 7.5 cm aankan ben ik wat beperkt in dragers
Kan eigenlijk nergens vinden waar precies ze op de auto geplaatst moeten worden, denk zelf dat waar de gaten aan de binnenkant zitten?

[ Voor 20% gewijzigd door pollekeb op 18-01-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
RogerSch schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 04:08:
Op mijn Android telefoon (Samsung S22) heb ik in Google maps de Renault geregisteerd als gekoppeld voertuig. Als ik nu een route maak in google maps dan krijg ik de optie "Naar navigatie sturen". Dat heeft gewerkt maar sinds deze constateer ik dat ik wel de route "naar navigatie stuur" kan doen maar in de auto verschijnt niet de route. Ik krijg geen foutmelding of iets.
En ja de auto is thuis verbonden met de huis wifi en onderweg met de hotspot van de telefoon (streaming audio werkt gewoon)

Wat te doen?
Ik heb precies dezelfde telefoon, alleen maak ik in de auto amper gebruik van de hotspot van mijn telefoon noch laat ik de boel verbinden met de wifi van thuis. Als ik dus een route verstuur naar de auto, en de auto op een later tijdstip start, dan laat ik de auto met mijn hotspot verbinden, als de auto eenmaal de internetverbinding heeft dan werkt het gewoon.

Als je Google Maps op je telefoon opent dan zie je rechtsboven ook hetzelfde icoontje (wat je aan je mail-adres hebt gekoppeld) als in de auto bij Google Maps?

Rare is dat het bij jou eerst wel gewerkt heeft dus dan zou ik, om te beginnen, de wifi in de auto even uit en dan weer aan zetten, werkt dat niet dan een soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:25
pollekeb schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:56:
Goedemorgen,

Zijn er al mensen die dakdragers en sneeuwkettingen hebben gekocht voor de Renault Scenic etech,en zoja welke?
Daar de beugel op mijn koffer maar een breedte van 7.5 cm aankan ben ik wat beperkt in dragers
Kan eigenlijk nergens vinden waar precies ze op de auto geplaatst moeten worden, denk dat waar de gaten aan de binnenkant zitten?
Ik hab dakdragers van Farad. gebruikte ik ook al bij beide vorige auto's bevallen mij wel. Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 10:19
Goedemorgen,

Kan eigenlijk nergens vinden waar precies ze op de auto geplaatst moeten worden, denk dat waar de gaten aan de binnenkant zitten?
Ik heb voor sneeuwkettingen de KÖNIG XG Cross 248 sneeuwkettingen gekocht. Geschikt voor zwaardere auto’s en door laag profiel ook geschikt als er weinig ruimte is in de wielkast. Hier ook op uitgezocht.

Hoe goed ze zijn weet ik echter niet, ik heb ze niet nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pollekeb
bleufred1 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Ik hab dakdragers van Farad. gebruikte ik ook al bij beide vorige auto's bevallen mij wel. Linkje
Deze zijn helaas 8 cm breed en mijn beugels kunnen maar 7.4cm hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
https://www.androidauthor...-automotive-apps-3516416/

Android Automotive will be getting lots of new apps, starting next month

[ Voor 36% gewijzigd door B R M op 18-01-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
Zjanzjak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:19:
[...]

Ik heb precies dezelfde telefoon, alleen maak ik in de auto amper gebruik van de hotspot van mijn telefoon noch laat ik de boel verbinden met de wifi van thuis. Als ik dus een route verstuur naar de auto, en de auto op een later tijdstip start, dan laat ik de auto met mijn hotspot verbinden, als de auto eenmaal de internetverbinding heeft dan werkt het gewoon.

Als je Google Maps op je telefoon opent dan zie je rechtsboven ook hetzelfde icoontje (wat je aan je mail-adres hebt gekoppeld) als in de auto bij Google Maps?

Rare is dat het bij jou eerst wel gewerkt heeft dus dan zou ik, om te beginnen, de wifi in de auto even uit en dan weer aan zetten, werkt dat niet dan een soft reset.
Gevonden..

Op een of andere manier zijn er twee Renault auto codes als voertuig. Als ik de andere selecteer dan werkt het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
maho99 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Ja, bij mij hetzelfde afgelopen maandag. Ook nadat mijn vrouw erin gereden had maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft ;-)
De warmtepomp (of iets anders?) staat op dit moment weer te draaien na een rit, de auto is afgesloten. Best regelmatig nu, zal dit met de lage buitentemperatuur te maken kunnen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco1b
Heb ik ook weet ook niet waarom. Misschien minimale temp accu.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34ToL7cbuwFm2UeyaFbd7CujoUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xET6L6lKc0K6dsqg5PyiG2ks.jpg?f=fotoalbum_large
Omdat er mensen met deze kou blijkbaar problemen ervaren met snelladen. Net nog even getest op de terugweg naar huis. Zie laatste laadbeurd

[ Voor 17% gewijzigd door remco1b op 18-01-2025 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
remco1b schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:11:
Heb ik ook weet ook niet waarom. Misschien minimale temp accu.?
Zou kunnen maar dan zou je verwachten dat de accu continu op temperatuur wordt gehouden. Inmiddels is het weer opgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
RogerSch schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:56:
Gevonden..

Op een of andere manier zijn er twee Renault auto codes als voertuig. Als ik de andere selecteer dan werkt het wel....
Fijn dat je het gevonden hebt maar ik begrijp even de 2 codes niet, hoe bedoel je precies?
Waar zijn er 2 codes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhQkvNk_WKc-lvoL7MPBj4ks1-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsbaYB60d9mUfSc2mAI9DuVh.jpg?f=fotoalbum_large
Vanmiddag voor het eerst, na drie maanden ac laden, eens aan de snellader gehangen om te kijken hoe dat ging. Niet echt denderend. Voor het laden een kwartiertje gereden. Hopelijk lag het aan de paal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
Standaard vraag en opmerking :
Voorverwarmd? Door laadstation in te stellen in de Navi van de auto!
Bij 50% laad je sowieso stuk minder snel zie standaard laadcurve op Fastned BV die komt goed overeen met wat ik werkelijk haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Goedemorgen,

Kan eigenlijk nergens vinden waar precies ze op de auto geplaatst moeten worden, denk zelf dat waar de gaten aan de binnenkant zitten?
Dakdragers voor deze auto heb ik nog niet (nodig gehad). Sneeuwkettingen:
König Easy-fit CU9 104
Ik heb de originele maat voor wintervelg+band
205 55 19

Verder draait mij koelfin altijd op maximaal. Wanneer de auto voorverwarmd, auto aan is maar stil staat (stationair). Kan eigenlijk niet normaal/de bedoeling zijn toch?

Verder vandaag voor het eerst aan de DC snellader, ionity als tussenbestemming ingesteld. Bij 25% lading begonnen, meteen 148kW die zakte rond de 30-40% terug naar 125kW. Meer dan tevreden met deze buitentemperaturen.

De zakelijke E-Niro doet met koude accu 25kW voor een kwartier, wanneer je geluk hebt tikt ie eens 50-60kW aan. Na een spoedrit van 30 minuten lang >170kmu begon hij overigens wel meteen full pull met 75-80kW terwijl de niro geen voorverwarming heeft. Dus snel rijden doet ook wel degelijk iets met de accutemperatuur.

[ Voor 34% gewijzigd door Appie Heijn op 18-01-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ga het komende zomer ook eerst zonder dakkoffer proberen want dat is toch aardig wat extra luchtweerstand en ik vind ze ook nog eens erg onhandig.

Komende zomer ook voor de eerste keer met een vouwwagen achter de Scenic ben benieuwd hoe dat bevalt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

remco1b schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:06:
Standaard vraag en opmerking :
Voorverwarmd? Door laadstation in te stellen in de Navi van de auto!
Bij 50% laad je sowieso stuk minder snel zie standaard laadcurve op Fastned BV die komt goed overeen met wat ik werkelijk haal.
Nee, niet voorverwarmd. En bij 50% geloof ik direct dat je hem niet max kan laden, maar 20 kw is wel weinig.
Maar heb er alle vertrouwen in dat het op langere ritten beter gaat met voorverwarmen. Dit was ff een test. ;)

Een tevreden scenic rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
Zjanzjak schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:46:
[...]

Fijn dat je het gevonden hebt maar ik begrijp even de 2 codes niet, hoe bedoel je precies?
Waar zijn er 2 codes?
Als ik bij de gekoppelde auto's kijken staan twee Renaults

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
FatDwane schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:49:
Die van mij was een voorraad in nov' 24 en werd ook een week later uitgeleverd met hetzelfde 'terugroepactie' verhaal. De verkoper kon alleen niet zeggen waarom en welke terugroep actie |:(

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleufred1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:25
pollekeb schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:45:
[...]

Je heb ze ook als minder aerodynamisch Linkje
die zijn geloof ik 6cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenics
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:56
Goedemorgen,

Ik heb deze van Hapro al jaren. Passen ook prima op de Scenic. Breedte is 7,4 cm volgens de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewkoe
ik heb gekozen voor de standaard dakdragers van renault en de 630l dakkoffer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7E8jDk3etKrZWlZetc7uP_SFYSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngcGtkRwnDqTZQG4PwBOA3Yw.jpg?f=fotoalbum_large

helaas nog even wachten tot renault FR aangeeft war er nog aan moet gebeuren voordat hij uitgeleverd mag worden .
Appie Heijn schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 18:41:
[...]

Dakdragers voor deze auto heb ik nog niet (nodig gehad). Sneeuwkettingen:
König Easy-fit CU9 104
Ik heb de originele maat voor wintervelg+band
205 55 19

Verder draait mij koelfin altijd op maximaal. Wanneer de auto voorverwarmd, auto aan is maar stil staat (stationair). Kan eigenlijk niet normaal/de bedoeling zijn toch?

Verder vandaag voor het eerst aan de DC snellader, ionity als tussenbestemming ingesteld. Bij 25% lading begonnen, meteen 148kW die zakte rond de 30-40% terug naar 125kW. Meer dan tevreden met deze buitentemperaturen.

De zakelijke E-Niro doet met koude accu 25kW voor een kwartier, wanneer je geluk hebt tikt ie eens 50-60kW aan. Na een spoedrit van 30 minuten lang >170kmu begon hij overigens wel meteen full pull met 75-80kW terwijl de niro geen voorverwarming heeft. Dus snel rijden doet ook wel degelijk iets met de accutemperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfRedav
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:07
pollekeb schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:45:
[...]

misschien is dit de oplossing? https://www.faradbox.nl/Farad-T-adapter-set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serge58
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-07 10:49
Menu Auto > Instellingen > Update &assistent > Voertuig update > Update geschiedenis (zie foto)
Weet iemand waar we meer info kunnen vinden wat er veranderd is met de laatste update van de Electric Engine naar versie 3.1.0 ?

Update: er is een summiere info 1 stap dieper in het menu, zie 2e foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7gQooSvmFZybEHka6XSP4fehik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0OSkCN73WT0aytI0Ngd2Uw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg9pAmIUhLxP9Hd-SFT46NJ2RtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OMT0UYBTpqJ1rqXgPT51SwV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door Serge58 op 20-01-2025 13:45 . Reden: correctie van het menu oad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:49
maho99 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Ik ervaarde gisteren hetzelfde. Rit van nog geen 10 minuten, bij thuiskomst de deuren op slot, slaat de warmtepomp aan.... heeft uiteindelijk 7 minuten staan draaien, daarna weer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
djrednas schreef op maandag 20 januari 2025 @ 13:14:
[...]

Ik ervaarde gisteren hetzelfde. Rit van nog geen 10 minuten, bij thuiskomst de deuren op slot, slaat de warmtepomp aan.... heeft uiteindelijk 7 minuten staan draaien, daarna weer stil.
Dat gebeurt hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ik blijf dat apart vinden, ik ga morgen langs de dealer, niet voor dit specifiek maar meer omdat de auto continu met koelfin op max staat te loeien. Stilstaand met contact “aan”, rijdend, voor climatiseren. De kia deed dit alleen met >30gr buitentemp icm snelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollekeb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbuBMdgblP1yobfvxk1iNeYILa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d2jQ7NpOnrD7N0YBaMQRNpqK.jpg?f=fotoalbum_large
Zijn deze geworden ni echt gestroomlijnde maar voor die 1 keer per jaar prima.
Dealer kon mij nog niet vertellen welke kettingen ik het beste kon gebruiken ivm ruimte aan de voorkant.
Volgens mij moeten 9mm kettingen wel kunnen.
Afgelopen weekend maakte de warmtepomp wel heel veel geluid, normaal als ik voorverwarm gaat hij niet zo tekeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
pollekeb schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:47:
[...]
Afgelopen weekend maakte de warmtepomp wel heel veel geluid, normaal als ik voorverwarm gaat hij niet zo tekeer.
Ik mag over 2 weken weer terug komen, men denkt dat het niet normaal is. Mijn scenic begint meteen volgas te loeien(koelfin) zodra de warmtepomp is ingeschakeld. De warmtepomp zelf hoor ie wel correct moduleren qua vermogen (en daarmee geluid). Heeft iedereen dit of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Appie Heijn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:13:
[...]

Ik mag over 2 weken weer terug komen, men denkt dat het niet normaal is. Mijn scenic begint meteen volgas te loeien(koelfin) zodra de warmtepomp is ingeschakeld. De warmtepomp zelf hoor ie wel correct moduleren qua vermogen (en daarmee geluid). Heeft iedereen dit of?
Yup, WP is prima te horen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:04

Japie.G

Colour Classic

Appie Heijn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:13:
[...]

aan de stekker of niet?

Als er uit de stekker te weinig vermogen beschikbaar is gaat de compressor inderdaad flink meewerken. Als er voldoende vermogen uit je laadpaal komt gaat de wp compressor veel minder fanatiek meedoen. Fans gaat altijd naar de max.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Kees_frl Het geluid van de warmtepomp ben ik bekend mee, dat is ook niet wat “stoort”, bij mij is het de koelfin van de radiateur die alleen maar standje volgas kent. De Kia’s die ik rijdt/reed doen alleen de koelfin op max wanneer je langdurig snellaad bij warmte buitentemperaturen. Ook een ID4 van een collega doet dit niet. Die hoor je zachtjes lucht blazen t.b.v. luchtaanvoer van de warmtepomp onder de motorkap.

@Japie.G Maakt geen verschil bij mij, wanneer de warmtepomp “aan” is dan gaat de fan van de radiateur volgas. Tussen instellen op 13-14 graden interieur temp of 26gr interieurtemp maakt ook geen verschil, de warmtepomp en de interieur ventilator hoor je keurig op en af toeren afhankelijk van hoe hard er gewerkt moet worden. Alleen die externe fan doet dit niet, die hoort te moduleren, bij mij niet, auto “aan” is ventilator onder de motorkap volgas. Het geluid wat de auto maakt wanneer je stapvoets rijdt kan bij mij wel uit, mensen kijken om omdat er een loeiende auto aan komt :P

Mijn lucht intake onderin de grill was afgelopen weekend ook 1 plaat aangevroren mist, wat ook wel te verklaren valt met een dergelijke continue luchtstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEd79
Vandaag ook weer iets raars meegemaakt met de ACC. Ondanks dat de radar aan stond, hield de scenic niet in bij het naderen van een voorganger. Sterker nog, als ik de ACC even deactiveerde en weer activeerde, accelereerde de auto weer en werd de afstand snel (te) klein als ik niet op de rem trapte.

Het ACC systeem even helemaal uitschakelen en weer aan loste het probleem weer op.

Maar hiermee verlies je wel het vertrouwen in het systeem. Ja, ik hou altijd mij voet bij de pedalen. Maar toch, het voelt niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21
Hoi allen,

Ik heb zoals eerder gepost hier een paar weken terug een proefrit gedaan in de Scenic EV en had daar een verslagje van gemaakt. Ik heb ondertussen ook proefgereden in de Polestar 2, Volvo EC40 en BYD Sealion 7 en binnenkort de Xpeng G6 nog als deze eindelijk beschikbaar komt.

Maar voorlopig is de Scenic wel afgevallen door een aantal zaken. Mooie auto van buiten (zeker die mat grijze) maar uiteindelijk toch niet helemaal voor mij/ons waar we ons echt heel fijn in vinden.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:14
Juancho schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 15:09:
Hoi allen,

Ik heb zoals eerder gepost hier een paar weken terug een proefrit gedaan in de Scenic EV en had daar een verslagje van gemaakt. Ik heb ondertussen ook proefgereden in de Polestar 2, Volvo EC40 en BYD Sealion 7 en binnenkort de Xpeng G6 nog als deze eindelijk beschikbaar komt.

Maar voorlopig is de Scenic wel afgevallen door een aantal zaken. Mooie auto van buiten (zeker die mat grijze) maar uiteindelijk toch niet helemaal voor mij/ons waar we ons echt heel fijn in vinden.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Als iedereen een scenic ging rijden dan vond ik hem niet leuk meer ;)
Ben trouwens wel benieuwd welke je voorkeur dan wel heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door addictive_rhymz op 21-01-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
addictive_rhymz schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 16:06:
[...]

Zoveel mensen, zoveel wensen. Als iedereen een scenic ging rijden dan vond ik hem niet leuk meer ;)
Ben trouwens wel benieuwd welke je voorkeur dan wel heeft.
Voorlopig de Polestar 2. Gevolgd door een nieuwe Volvo, maar dan de EC40. De BYD Sealion 7 afgelopen weekend ook gereden en een prachtige wagen maar de WLTP valt er tegen. En ik ga nog zsm in de Xpeng G6 proefrijden. De Zeekr 7x is helaas net te duur.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
@Juancho leuke keuzes! In november een aantal ook op de short list gehad, is ook maar net waar je zwaartepunten liggen. Voor ons was het:
1. Ruimte/praktisch (gezin met lange mensen)
2. Range (beslist niet minder dan de Niro)
3. Uiterlijk
En uiteindelijk ook de prijs overall

Scenic is het geworden, met name de ruimte en het volledige pakket. Polestar was runner up, Qua uiterlijk en afwerking stond de polestar op 1, maar praktisch wel echt een stuk minder dan de scenic. De materialen onder borsthoogte ogen/zijn in de renault een stuk goedkoper. Rijden verschilt ook behoorlijk, maar beide bevielen ons goed.

Succes en veel plezier in het maken van keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Appie Heijn schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:12:
@Juancho leuke keuzes! In november een aantal ook op de short list gehad, is ook maar net waar je zwaartepunten liggen. Voor ons was het:
1. Ruimte/praktisch (gezin met lange mensen)
2. Range (beslist niet minder dan de Niro)
3. Uiterlijk
En uiteindelijk ook de prijs overall

Scenic is het geworden, met name de ruimte en het volledige pakket. Polestar was runner up, Qua uiterlijk en afwerking stond de polestar op 1, maar praktisch wel echt een stuk minder dan de scenic. De materialen onder borsthoogte ogen/zijn in de renault een stuk goedkoper. Rijden verschilt ook behoorlijk, maar beide bevielen ons goed.

Succes en veel plezier in het maken van keuzes
Dank je! Altijd leuk om weer eens auto's te testen. Ik snap dat als ruimte belangrijk is de Scenic voor de Polestar komt. Voor ons is dst minder van belang en verkozen we het fijne rustige Scandinavische gevoel voor de in onze ogen drukke Scenic. In de Polestar kregen we veel het gevoel terug van onze huidige EX40 en dat bevalt gewoon heel goed. Natuurlijk heeft de Polestar ook wat mindere punten maar die zijn minder dan de Scenic. Aangezien de Polestar 2 haalbaar is, verkiezen we deze boven de Scenic. Er zijn nog andere opties maar die moeten de strijd aan gaan met de Polestar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWBroersma
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 30-03 12:24
Wat zijn de ervaringen qua range op weg van en naar wintersport? Is 250-300km op autobahn tussen laadbeurten beetje te halen met de long range versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrEd79
JWBroersma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:13:
Wat zijn de ervaringen qua range op weg van en naar wintersport? Is 250-300km op autobahn tussen laadbeurten beetje te halen met de long range versie?
Ik ben na kerst naar de Vogezen gereden. De Ardennen en de Vogezen zijn geen Alpen. Maar in het koude weer (rond 0 graden) haalden we ca. 400km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:14
JWBroersma schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 20:13:
Hangt ervan af hoe je de autobahn benut ;) 250 km haal ik ook wel met de kleine batterij met dit weer a 110 - 120km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 14:57
bonyuri schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:35:
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe elektrische auto.
Huidige shortlist:
- Skoda Elroq
- Renault Scenic e-Tech

Beide auto's hebben voor- en nadelen, een aangezien ik op dit moment een Skoda Octavia rijdt, is het wat makkelijker om bepaalde functies en opties te vergelijken.
Met Renault heb ik dat wat minder ervaring, en dus had ik de volgende vragen:

- Ik kan nergens terugvinden of de elektrisch bedienbare stoelen ook een geheugen functie hebben.
Bij Skoda is dat gekoppeld aan de sleutel, en ik vind dat persoonlijk erg fijn werken.
Ik twijfel ook nog tussen deze 2. Had je inmiddels antwoord gekregen op de vraag of de electrisch bedienbare bestuurdersstoel ook een geheugen functie heeft? De dealer kan daar geen eenduidig antwoord op geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RogerSch
Empie69 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Ik twijfel ook nog tussen deze 2. Had je inmiddels antwoord gekregen op de vraag of de electrisch bedienbare bestuurdersstoel ook een geheugen functie heeft? De dealer kan daar geen eenduidig antwoord op geven.
Ja per profiel kun je de stoel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
[...]

Alleen de Iconic (en de techno?) is leverbaar met elektrisch verstelbare stoelen (de alpine in ieder geval niet). Zit een memory stand in het menu dus niet traditioneel met knoppen.

Niet gekoppeld aan de sleutel maar wel aan het profiel wat geselecteerd is. Wellicht dat het ooit nog komt wanneer een telefoon als sleutel gebruikt kan worden, daar is de auto op voorbereid wordt gezegd maar is nog niet geactiveerd.

Een goed in de uitrusting zittende Scenic staat wel op een trede hoger dan de Elroq naar mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 22-01-2025 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Appie Heijn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:44:
[...]

Een goed in de uitrusting zittende Scenic staat wel op een trede hoger dan de Elroq naar mijn mening.
De Elroq kan ook goed en zeer volledig uitgerust worden. Wat zijn je overwegingen dat de Scenic een trede hoger staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Appie Heijn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:44:
Wellicht dat het ooit nog komt wanneer een telefoon als sleutel gebruikt kan worden, daar is de auto op voorbereid wordt gezegd maar is nog niet geactiveerd.
Ooit.
Beloofden ze bij lancering van de Megane ook en dat is zowat alweer een kleine 3 jaar geleden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie Heijn
Empie69 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:13:
[...]

De Elroq kan ook goed en zeer volledig uitgerust worden. Wat zijn je overwegingen dat de Scenic een trede hoger staat?
Elroq:
Minder actieradius
Minder ruim (koffer bijna 20% kleiner)
Zwaarder (300-400kg)
11kW boordlader ipv 22kW

Scenic heeft een veel fijnere bediening (google car)
Solarbay

Met name de ruimte van de scenic was voor ons het meest belangrijk. De overige punten zijn klein maar alles bij elkaar viel dit wel in het nadeel uit van de Elroq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:47
Na de nieuwe Enyaq 2025 en de Scenic dezelfde dag gezien te hebben heb ik ook voorkeur voor Renault's interieur. Die Enyaq komt mij veel te donker over en redelijk plastic-y. Ik vind de Scenic met stof beklede dashboard delen en stiksel in kleur veel leuker. Dat "luxe = alles zwart" trend is niks voor mij.

Elroq kan inderdaad geen glazen dak krijgen. Maar hij kan voor een fikse meerprijs wel een HUD hebben. Nadeel is wel dat het alleen werkt met ingebouwde navigatie, vroeg het nog in de showroom, werkt die HUD met Apple Carplay / Android Auto en antwoord was nee.

[ Voor 4% gewijzigd door w00key op 23-01-2025 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
w00key schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 00:46:

Elroq kan inderdaad geen glazen dak krijgen. Maar hij kan voor een fikse meerprijs wel een HUD hebben. Nadeel is wel dat het alleen werkt met ingebouwde navigatie, vroeg het nog in de showroom, werkt die HUD met Apple Carplay / Android Auto en antwoord was nee.
De HUD van de Elroq werkt wel met Android Auto, zelf getest tijdens een proefrit. Geen probleem. Apple Carplay zal dan ook werken, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:47
Empie69 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:25:
[...]

De HUD van de Elroq werkt wel met Android Auto, zelf getest tijdens een proefrit. Geen probleem. Apple Carplay zal dan ook werken, neem ik aan.
Nou dan weet Skoda hun eigen auto niet echt te verkopen... Ik had ook zoiets van, he? Maar het zal wel...

2e vraag was, als je Google Maps gebruik, kan je dan ook een snellader kiezen als doel en dat die gaat voorverwarmen. Antwoord was nee. Maar misschien toch wel dan? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
w00key schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:08:
[...]

Nou dan weet Skoda hun eigen auto niet echt te verkopen... Ik had ook zoiets van, he? Maar het zal wel...

2e vraag was, als je Google Maps gebruik, kan je dan ook een snellader kiezen als doel en dat die gaat voorverwarmen. Antwoord was nee. Maar misschien toch wel dan? 😂
Dit kan sowieso alleen via het interne navigatie systeem vanwege connectie met auto data. AA of CarPlay heeft die toegang niet dus dat gaat in geen enkel merk werken helaas.

Dat is wel een groot pluspunt van de Scenic. Die gebruikt Android Automotive en heeft Maps dus als ingebakken navigatie systeem. En dan werkt het dus wel met auto data en dus idd voorverwarmen batterij als je naar een snellader navigeert.

Ik vind persoonlijk AAOS zo fijn dat het bijna al een must have is in mijn keuze. Niet alleen vanwege de auto data maar ook gewoon omdat Maps het fijnste en beste navigatie systeem is wat ik heb ervaren. Helaas bieden nog niet veel auto merken AAOS en lopen dus te knooien met eigen navigatiesystemen.
Mede hierom staat de Polestar 2 waarschijnlijk nu op nummer 1 van mn shortlist.

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 23-01-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter vs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 07:18
Goedemorgen mede scenic-gebruikers,

Na een aantal maanden meegelezen te hebben, toch besloten om ook een reactie te plaatsen m.b.t. de laatste ervaringen.

Ik heb zakelijk de Renault Scenic E-tech Techno 220pk long range. Ik heb nu circa 10.000km gereden.

Positieve punten:
Meer dan vlot genoeg, luxe, ruim en voor 99% van de ritten genoeg bereik. Multimedia systeem werk goed, enkele keren problemen, maar een reset doet altijd wonderen. De rijassistent werkt echt perfect, niet aggresief, heel soms ghost braking, maar voor mij tot nu toe op 1 hand te tellen. Ik merk dat de rijassistent beter werkt met een auto voor je.

(Kleine) verbeterpunten:
De renault-app. Werkt wel oke, maar eigenlijk niet meer van deze tijd. Is relatief traag en log. Mist soms ook connectie met de auto. Tot slot wordt bij de laadsessies weinig informatie opgeslagen.

Een frunk voor de vieze laadkabel bij regen (luxe probleem).

Het snellaadvermogen. Deze valt bij mij toch erg tegen. De auto 2x aan de snellader gehad (van Fastned, 1x 150kw, 1x 300kw). Beide keren de snellader 15 minuten van tevoren ingevoerd in het navigatiesysteem van de scenic. Blijft hangen op 75/80kw. Geeft mij weinig vertrouwen voor de vakantie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmBUmk39Mwrg3s5M6ne1BWdlpiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPaS1BE0U61Rk48eWtIvv5MS.jpg?f=fotoalbum_large

De opmerking over de fan was bij mij ook het geval na de update van de elektromotor 3.1.0; Laatste keren (4x) lijkt de auto het weer niet meer te doen. Kan hier helaas geen regelmaat in vinden. Wellicht is het om het accupakket op warmte te houden.

Afgelopen weekend een rit gemaakt van ongeveer 240 km heen en weer 240km terug.

Heenrit:
22,6kw/100km over 240km, -2 tot -1 graden, windkracht 0. 115-120kmpu gemiddeld op de teller. 2 volwassenen + bagage + winterbanden :Wintercontact TS 870 P

Terugrit:
21,5kw/100km over 240km, -1 tot 0 graden, windkracht 1 (tegen). 105 tot 110kmpu gemiddeld op de teller.

Tot slot nog een vraag: Hebben meerdere mensen dat de accu capaciteit verliest (tot wel 5%) na het rijden? Wij hadden de auto s avonds met 26% weggezet in -1 graden. 'S ochtends had de accu nog maar 21%.

Groetjes,

Een tevreden scenic rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
@pieter vs 15min van te voren een snellader invoeren is echt te kort hoor. Maak daar maar minimaal een half uur van. Ik weet bijna zeker dat je laadsnelheid dan fors omhoog gaat. De wagen heeft gewon die tijd nodig.

Je moet jezelf eigenlijk aanleren om op een rit waarbij je van te voren al weet dat je moet snelladen deze gelijk invoert. Dan heb je er geen omkijken maar naar en je accu heeft dan genoeg tijd om op juiste temperatuur te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:57
@pieter vs De accu kun je vergelijken met vloerverwarming in een huis. Het is een flinke massa die opgewarmd moet worden tot optimale temperatuur. Zoals @Juancho al zegt is een half uur eigenlijk altijd wel het minimum.

Omdat rijden de accu al deels opwarmt is het met bijvoorbeeld vakantieritten ook altijd sneller en meest efficient om aan het eind van de rit te snelladen (bijna op bestemming bijvoorbeeld), in plaats van de auto leeg rijden tot bestemming en de volgende ochtend een snellader pakken. Op bestemming 's nachts AC kunnen laden is altijd fijner natuurlijk, wanneer mogelijk.

Het percentage verschil over een nacht heeft ook te maken met temperatuur. Accu's hebben altijd minder capaciteit in koude temperaturen, daarnaast "reserveert" de auto waarschijnlijk een kleine hoeveelheid van de capaciteit die nodig is om je accu weer op operationele temperatuur te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
Bij snelladen haal ik regelmatig net niet de piek, blijft meestal steken rond 140kW en zakt daarna wel af conform de laadcurve. Als je snellaadt met 75kW dan heb je niet lang genoeg voorverwarmd. De Scenic kan het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter vs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 07:18
@Juancho en @FrenzyFreak bedankt voor de snelle reactie. Goede tip ga ik doen. Gebruiken jullie dan nooit ook nog carplay? Want als ik op carplay de navigatie op instel, gaat de navigatie van de auto weer uit en visa versa.

Of gebruiken jullie carplay, maar de navigatie alleen van de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
pieter vs schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:02:
@Juancho en @FrenzyFreak bedankt voor de snelle reactie. Goede tip ga ik doen. Gebruiken jullie dan nooit ook nog carplay? Want als ik op carplay de navigatie op instel, gaat de navigatie van de auto weer uit en visa versa.

Of gebruiken jullie carplay, maar de navigatie alleen van de auto zelf?
Ik stel de vraag anders: waarom zou je AA/Carplay gebruiken als je AAOS tot je beschikking hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15-09 18:42
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Ik stel de vraag anders: waarom zou je AA/Carplay gebruiken als je AAOS tot je beschikking hebt.
Sommige mensen werken liever met een andere navigatie app dan de geintegreerde Google Maps.

Renault maakt zelf reclame dat Waze ook zou moeten werken op AAOS, echter niet beschikbaar in de PlayStore. Werk zelf liever ook met Maps maar principieel gezien vind ik dat als ze ermee adverteren, dit ook moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mokum schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Sommige mensen werken liever met een andere navigatie app dan de geintegreerde Google Maps.

Renault maakt zelf reclame dat Waze ook zou moeten werken op AAOS, echter niet beschikbaar in de PlayStore. Werk zelf liever ook met Maps maar principieel gezien vind ik dat als ze ermee adverteren, dit ook moet werken.
Ieder zijn keuze, maar volgens mij is er geen ander navigatiesysteem die zo goed is dan Maps. Misschien die van Tesla maar verder... Waze is overigens wel beschikbaar voor AAOS (iig in de Volvo/Polestar) maar dat is eigenlijk 3x niks.

Bovendien mis je als je bijv. Apple Kaarten gebruikt de data van je auto. Dus dat lijkt me dan sowieso al een reden om zeker op een langere rit met laadstop integraties lekker Maps te gebruiken. Werkt echt uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrEd79
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:38:
[...]

Ieder zijn keuze, maar volgens mij is er geen ander navigatiesysteem die zo goed is dan Maps. Misschien die van Tesla maar verder... Waze is overigens wel beschikbaar voor AAOS (iig in de Volvo/Polestar) maar dat is eigenlijk 3x niks.

Bovendien mis je als je bijv. Apple Kaarten gebruikt de data van je auto. Dus dat lijkt me dan sowieso al een reden om zeker op een langere rit met laadstop integraties lekker Maps te gebruiken. Werkt echt uitstekend.
AAOS navigatie gebruik ik alleen omdat het de beste integratie heeft met de data van de auto. Of het de beste is? Dat is persoonlijk. Ik had liever die van apple willen gebruiken. En ik heb TomTom ook nog die ik tot deze auto ook nog veel gebruikte.

Carplay gebruik ik vooral voor podcasts en muziek. Maar ook het bellen (als ik dat al doe) doe ik via Carplay. Vooral omdat ik niet alle telefoon en berichten data met Google wil delen.

En omdat de navigatie ook op het dashboard staat, kan ik carplay prima daarnaast gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
MrEd79 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:54:
[...]

AAOS navigatie gebruik ik alleen omdat het de beste integratie heeft met de data van de auto. Of het de beste is? Dat is persoonlijk. Ik had liever die van apple willen gebruiken. En ik heb TomTom ook nog die ik tot deze auto ook nog veel gebruikte.

Carplay gebruik ik vooral voor podcasts en muziek. Maar ook het bellen (als ik dat al doe) doe ik via Carplay. Vooral omdat ik niet alle telefoon en berichten data met Google wil delen.

En omdat de navigatie ook op het dashboard staat, kan ik carplay prima daarnaast gebruiken.
Voor mij persoonlijk kan niets tippen aan de AAOS met de Google Maps. Werkt gewoon atijd en supersnel. Op het autosalon in Brussel vooral gekeken naar hoe de andere merken dit doen en er zijn nog altijd heel wat teleurstellingen vindt ik...
Android Auto gebruik ik nooit, altijd op AAOS en via hotspot dan luisteren naar Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TaxiGilbert schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Voor mij persoonlijk kan niets tippen aan de AAOS met de Google Maps. Werkt gewoon atijd en supersnel. Op het autosalon in Brussel vooral gekeken naar hoe de andere merken dit doen en er zijn nog altijd heel wat teleurstellingen vindt ik...
Android Auto gebruik ik nooit, altijd op AAOS en via hotspot dan luisteren naar Spotify.
Waarom dat laatste als ik mag vragen? De Spotify app zit namelijk ook ingebakken in AAOS en ik neem aan dat je bij Renault ook gewoon een x aantal jaar data bij je auto krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Juancho schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:00:
[...]

Waarom dat laatste als ik mag vragen? De Spotify app zit namelijk ook ingebakken in AAOS en ik neem aan dat je bij Renault ook gewoon een x aantal jaar data bij je auto krijgt?
Spotify zit niet in het pakket van '5 jaar gratis data'. Je krijgt wel die eerste 3 GB van Orange en als die op is moet je betalen...altijd kleine lettertjes lezen :)

https://www.renault.nl/renault-connect/open-rlink-apps.html

*gegevenspakket vereist

*je kunt ook een apart abonnement nemen bij onze partner Orange , waarbij de eerste 3 GB gratis zijn (geldig gedurende 6 maanden) (pay-as-you-go).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:57
@pieter vs Carplay of AA gebruiken is geen enkel probleem, echter voor ritten met laadstops zoals vakanties kun je het beter niet gebruiken.

Telefoons (Android en Apple) kunnen via automatiseringen gewoon hotspot opstarten wanneer de bluetooth met je auto verbindt.

@Juancho Tesla navigatie is slechter. Deze navigeert alleen (automatisch) via Superchargers, andere laadstops moeten handmatig toegevoegd worden.

Via het scherm in de auto vind je alleen laadstops op 80 - 150km (dus toevoegen tijdens het rijden). Daarnaast is de laadstop collectie de afgelopen jaren nooit compleet / up-to-date geweest tijdens mijn vakanties. Zo rijd je in Frankrijk langs een Aire en zie je een enorm Ionity station waar je Tesla niks van weet.

Dus effectief plan je dan alsnog de route via je telefoon, voer je de naam van de stopplek in de navigatie in als eindpunt en vervang je dat zo'n 100km voor bestemming door de snellader op die locatie, waarna pre-heating begint. Of je geeft je over aan de Superchargers en rijd wat vaker tolweg af, tolweg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55

bonyuri

Investigator!

Appie Heijn schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 00:09:
[...]

Elroq:
Minder actieradius
Minder ruim (koffer bijna 20% kleiner)
Zwaarder (300-400kg)
11kW boordlader ipv 22kW

Scenic heeft een veel fijnere bediening (google car)
Solarbay

Met name de ruimte van de scenic was voor ons het meest belangrijk. De overige punten zijn klein maar alles bij elkaar viel dit wel in het nadeel uit van de Elroq
Dit is ook mijn idee.
De Elroq kan inderdaad vrij luxe worden uitgevoerd, maar is dan toch echt 3k duurder dan de Renault Scenic. Daarnaast de ruimte binnenin, en 22kWh boordlader zijn zaken waar geen optiepakket tegen op kan bij Skoda...
Ik heb wel het idee dat VAG EVs wat beter met hun batterij omgaan, en ook wat beter snel kunnen laden. Dit is wel afgeleid van gegevens van Enyaq en ID.7, dus wellicht niet van toepassing op de nieuwe Elroq...
[...]
Voor de volledigheid: de dealer heeft aangegeven dat de elektrische bestuurdersstoel inderdaad een geheugen / profiel functie heeft, maar dat zowel de elektrische als de manuele stoel niet gekanteld kan worden.

[ Voor 22% gewijzigd door bonyuri op 23-01-2025 12:59 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
FrenzyFreak schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:43:
@pieter vs Carplay of AA gebruiken is geen enkel probleem, echter voor ritten met laadstops zoals vakanties kun je het beter niet gebruiken.

Telefoons (Android en Apple) kunnen via automatiseringen gewoon hotspot opstarten wanneer de bluetooth met je auto verbindt.

@Juancho Tesla navigatie is slechter. Deze navigeert alleen (automatisch) via Superchargers, andere laadstops moeten handmatig toegevoegd worden.

Via het scherm in de auto vind je alleen laadstops op 80 - 150km (dus toevoegen tijdens het rijden). Daarnaast is de laadstop collectie de afgelopen jaren nooit compleet / up-to-date geweest tijdens mijn vakanties. Zo rijd je in Frankrijk langs een Aire en zie je een enorm Ionity station waar je Tesla niks van weet.

Dus effectief plan je dan alsnog de route via je telefoon, voer je de naam van de stopplek in de navigatie in als eindpunt en vervang je dat zo'n 100km voor bestemming door de snellader op die locatie, waarna pre-heating begint. Of je geeft je over aan de Superchargers en rijd wat vaker tolweg af, tolweg op.
Klopt, een 'Tesla-vriend' was eigenlijk wel onder de indruk van het gebruiksgemak van AAOS. Tesla doet het op dat vlak idd slechter, ze hebben wel 'fancy gadgets' enzo, maar zou liever het gebruiksgemak van AAOS hebben betreffende laadstops ed inplannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
TaxiGilbert schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 12:15:
[...]

Spotify zit niet in het pakket van '5 jaar gratis data'. Je krijgt wel die eerste 3 GB van Orange en als die op is moet je betalen...altijd kleine lettertjes lezen :)

https://www.renault.nl/renault-connect/open-rlink-apps.html

*gegevenspakket vereist

*je kunt ook een apart abonnement nemen bij onze partner Orange , waarbij de eerste 3 GB gratis zijn (geldig gedurende 6 maanden) (pay-as-you-go).
Serieus? Lol... Ik rijd mijn Volvo nu bijna 5 jaar en heb nog geen euro hoeven te betalen terwijl ik vrijwel elke rit Spotify, de AAOS versie, gebruik. En natuurlijk Maps.

AA is nu volstrekt overbodig. Als je bij Renault niet eens fatsoenlijke data krijgt voor een data drive auto dan vind ik dat best slecht.

Pagina: 1 ... 35 ... 52 Laatste