Het grote Renault Scenic e-Tech 2024 topic

Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djrednas
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:49
borkhuis schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:48:
Voor wat betreft de verbinding tussen de auto en de app: zijn er mensen die de auto dicht bij huis parkeren en dan gebruik maken van de thuis WiFi (als hotspot)?
Ik wilde vandaag de verwarming aanzetten, maar er was geen verbinding. Maar toen ik op mijn telefoon de hotspot aanzette en de auto verbinding had ging dat plotseling wel.
Ja, ik heb hem thuis aan de wifi hangen. Wat mij echter opvalt is dat als de auto niet aan de laadkabel hangt, of de accu vol is, de auto in diepe slaap lijkt te gaan. Ik zie dan in mijn portaal dat hij van de wifi afgaat.
Nu ik de laadpaal op max 1.4Kw heb gezet (tenzij de zonnepanelen meer opwekken), en de auto dus vrijwel permanent aan het laden is, blijft hij altijd verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 13-06 12:03
315tiger schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:46:
Net terug uit Oostenrijk. Ik heb steeds de snellader (Tesla en Ionity) als bestemming ingevoerd. Gemiddeld percentage bij aankomst was rond de 23 % bij een temperatuur van 3 graden. Snelheid lag bij starten laden consequent rond de 145 kW; blijkbaar werkt het voorverwarmen van de accu op die manier dus wel...
Ik was onderweg en probeerde een tussenstop (fastned) toe te voegen echter google maps gaf geen enkele snellader aan van fastned, ik kreeg enkel en alleen snelladers buiten de snelweg.

Mis ik iets? de filters in googlemaps leken mij goed te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:56

HeroS

SmartHome Nerd

marty210578 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:57:
[...]

Ik was onderweg en probeerde een tussenstop (fastned) toe te voegen echter google maps gaf geen enkele snellader aan van fastned, ik kreeg enkel en alleen snelladers buiten de snelweg.

Zelfde probleem hier. Tenminste hij vind er bij mij wel enkele.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
Wie maakt er gebruik van de Mobilize om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine vergoeding wat voor ons ongeveer zo'n 40 euro per jaar oplevert.
Jedlix betaald dat uit naar de bankrekening opgegeven in de Jedlix app.
Nu ontbreekt in de Mobilize app de mogelijkheid voor het invullen van een bankrekening nummer.

De vraag die ik nu heb: krijg je op een of andere manier een vergoeding bij het gebruik van de mobilize app (dus de mobilize app laten bepalen wanneer de auto thuis kan worden geladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:02
Net de update van de My Renault app geïnstalleerd en deze werkt nu niet meer.. Maar misschien lag de App er al uit voor de upgrade. Gelukkig hebben we de Kelec app nog 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:17
maho99 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:25:
Net de update van de My Renault app geïnstalleerd en deze werkt nu niet meer.. Maar misschien lag de App er al uit voor de upgrade. Gelukkig hebben we de Kelec app nog 🙂
Wat is 'de update' van de app? :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31

Japie.G

Colour Classic

Kees_frl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Wat is 'de update' van de app? :)
Nieuwe feature is dat ie nu helemaal niet meer werkt. :9 Allemachtig wat kunnen ze auto's bouwen hè, die heren en dames van Renault!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Japie.G schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:53:
[...]

Nieuwe feature is dat ie nu helemaal niet meer werkt. :9 Allemachtig wat kunnen ze auto's bouwen hè, die heren en dames van Renault!
Haha dat zal best - maar zie in de appstore laatste update ergens 2024 oktober ofzo O-)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Kees_frl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:57:
[...]

Haha dat zal best - maar zie in de appstore laatste update ergens 2024 oktober ofzo O-)
T gaat om iPhones. Volgens mij is de Android versie (in ieder geval qua nummering) al ietsje verder. Update was van vanmiddag, Wellicht hebben ze de update teruggetrokken nu..

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/miHXO6vseGItfWinToHIuGpMavc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqJ6nHSuBpOQ4eNNsnj5kTzK.jpg?f=fotoalbum_large
Nee, 6 uur geleden. Lijkt er dus nog te staan. Wees gewaarschuwd iphone gebruikers, update niet!

[ Voor 50% gewijzigd door Japie.G op 06-01-2025 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjeerd.kuiper
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 05-06 21:08
RogerSch schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:19:
Wie maakt er gebruik van de Mobilize om slim te laden?
Deze app is gemaakt en gebaseerd op de Jedlix app. De Jedlix gebruiken wij al jaren om thuis slim te laden met de Tesla. Voor elke kWh slim geladen krijg je direct van Jedlix een kleine vergoeding wat voor ons ongeveer zo'n 40 euro per jaar oplevert.
Jedlix betaald dat uit naar de bankrekening opgegeven in de Jedlix app.
Nu ontbreekt in de Mobilize app de mogelijkheid voor het invullen van een bankrekening nummer.

De vraag die ik nu heb: krijg je op een of andere manier een vergoeding bij het gebruik van de mobilize app (dus de mobilize app laten bepalen wanneer de auto thuis kan worden geladen).
Ik gebruik Smart Charge app van Mobilize. Daar zit optie in om uit te betalen: instellingen > uitbetaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:59
djrednas schreef op maandag 6 januari 2025 @ 07:57:
[...]

Ja, ik heb hem thuis aan de wifi hangen. Wat mij echter opvalt is dat als de auto niet aan de laadkabel hangt, of de accu vol is, de auto in diepe slaap lijkt te gaan. Ik zie dan in mijn portaal dat hij van de wifi afgaat.
Nu ik de laadpaal op max 1.4Kw heb gezet (tenzij de zonnepanelen meer opwekken), en de auto dus vrijwel permanent aan het laden is, blijft hij altijd verbonden.
1,4kW is leuk voor je eigen verbruik, echter schijnt “langzaam” laden wel stukken minder efficiënt te zijn tov bvb 11kW. Ben benieuwd of het netto iets oplevert.
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Appie Heijn schreef op maandag 6 januari 2025 @ 22:25:
[...]

1,4kW is leuk voor je eigen verbruik, echter schijnt “langzaam” laden wel stukken minder efficiënt te zijn tov bvb 11kW. Ben benieuwd of het netto iets oplevert.
https://www.anwb.nl/auto/...uisladen-elektrische-auto
Ik kan met zekerheid zeggen dat dat een stuk minder efficient is! Maar goed, de zaak betaalt mij per Kw terug, dus ik mag niet klagen. O-)
Ik ga dit een jaar lang testen, en volgend jaar waarschijnlijk over op een thuisaccu met dynamisch contract. Dan weet ik ook zeker of het extra laden met zonnestroom goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 22:17
marty210578 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:57:
[...]

Dit heb ik dus ook. Ik wil gewoon de keuze maken voor Fastned ivm de tijd etc, maar vind ze dan niet op mn route. Terwijl, wanneer ik hem handmatig invoer, hij er wel gewoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
B R M schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Dit heb ik dus ook. Ik wil gewoon de keuze maken voor Fastned ivm de tijd etc, maar vind ze dan niet op mn route. Terwijl, wanneer ik hem handmatig invoer, hij er wel gewoon is.
Dan is mijn voorlopige conclusie : ligt het niet aan mij maar aan google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
Op dit moment krijg ik op mijn Iphone "My Renault"app een error melding:
er is een fout opgetreden
eerder leek het al wazig te werken en kon er geen data getoon worden.

ps. gisteren een update ontvangen van de iphone app.

Kelec lijkt ook weinig te doen, echter daar inloggen werkt wel

Iemand anders ook op dit moment problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
marty210578 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:08:

Yep, zie berichten hierover van gisteren. Kelec werkt bij mij nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:17
Goedemiddag allen! Omdat ik per 1 oktober mijn Volvo XC40 P8 moet inleveren ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto en de Renault Scenic staat ook op mijn shortlist. Ik heb net voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt bij de dealer hier in Zwolle. Ik krijg dan uitleg over de auto en mag 2 proefritten maken: in de Esprit Alpine variant en de Iconic variant. Ben erg benieuwd hoe een andere wagen dan Volvo mij gaat bevallen.

Ik zal komende dagen dit topic nog wat doorlezen, maar hebben jullie vooraf nog tips/trics waar je bijv. op moet letten tijdens de proefrit of vragen die je moet stellen? Vanuit de Volvo ben ik bekend met Android Automotive en ik ben daar erg fan van. Hoewel de ontwikkeling wel sneller mag vind ik bijv. ingebakken Maps en Spotify super fijn. Dat Renault dat ook heeft (ander schilletje dan Volvo natuurlijk) is al een pluspunt.

Wat mij opviel, ik kon bij het configureren op de site geen trekhaak selecteren. Ik neem aan dat dit wel kan? Ik zag dat iig wel in filmpjes voorbij komen. Verder vind ik het super jammer dat je niet de mooie mat grijze kleur kan kiezen bij de Iconic versie en andersom niet de massage stoelen in de Alpine versie. Verder is de range van deze auto wel een stuk beter dan mijn Volvo (1e model) maar vind ik het wel jammer dat snelladen max 150kWh is. Dat is gelijk aan mijn Volvo van 5 jaar oud. Erg jammer dat de 800v techniek er niet inzit, dan ben je echt klaar voor de toekomst ook. En ik zie ook dat er alleen maar stoffen stoelen zijn en geen (nep) leer. Hoe bevallen die stoelen? Normaal ben ik niet zo'n fan van stoffen stoelen.

Qua prijs verschillen ze niet zoveel als ik dezelfde opties selecteer (kleurtje, panoramadak, pack augmented vision). Welke is overal de betere keuze en waarom? En wat zijn vooral nu nog belangrijke bugs/pijnpunten van/in de wagen? Ik ben erg benieuwd en alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 07-01-2025 15:41 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:53
Weet iemand een manier om Android Auto niet op te starten als je de auto aanzet?

Heb nu iedere keer dat ie naar dat scherm springt en Spotify gaat afspelen en de accu van de telefoon leeg trekt, terwijl ik gewoon het ingebouwde systeem wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:45
Juancho schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:34:
Goedemiddag allen! Omdat ik per 1 oktober mijn Volvo XC40 P8 moet inleveren ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto en de Renault Scenic staat ook op mijn shortlist!
Trekhaak is in ieder geval een dealeraccessoire en wordt niet af fabriek gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-05 18:41
trekhaak kan je gewoon configureren op de site, vast of afneembaar , 850 of 1080 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hwpaints schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:33:
trekhaak kan je gewoon configureren op de site, vast of afneembaar , 850 of 1080 ofzo
Vreemd ik kon dat vandaag nergens vinden... Nou wordt die er bij lease ivm bijtelling toch pas achteraf opgezet maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
je heb gelijk kan het nu ook niet vinden ,

ze hebben se prijzen veranderd en dit er uit gehaald.

wel teleurgesteld auto is in totaal 2400euro goedkoper geworden als je de bpm meetelt,
heb hem nog niet eens , zo is het makkelijk korting geven op een 2024 model .ben nog steeds wat goedkoper uit maar heb nu wel 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Juancho schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:36:
[...]

Vreemd ik kon dat vandaag nergens vinden... Nou wordt die er bij lease ivm bijtelling toch pas achteraf opgezet maar toch.
bij accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die optie is er niet als ik de configuratie doorloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Juancho schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Die optie is er niet als ik de configuratie doorloop.
Renault is soms beetje vreemd. Auto model klikken en dan accessoires kiezen, staat het gewoon bij. Mogelijk niet in de configuratie, maar dat maakt ook niets uit. Het is er en het kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kees_frl schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:29:
[...]

Renault is soms beetje vreemd. Auto model klikken en dan accessoires kiezen, staat het gewoon bij. Mogelijk niet in de configuratie, maar dat maakt ook niets uit. Het is er en het kan gewoon.
Ah daar staat het. Idd beetje vreemde plek. Maar ik ging er wel vanuit dat er een trekhaak op kon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 15:34:
Goedemiddag allen! Omdat ik per 1 oktober mijn Volvo XC40 P8 moet inleveren ben ik me aan het oriënteren voor een nieuwe leaseauto en de Renault Scenic staat ook op mijn shortlist. Ik heb net voor a.s. vrijdag een afspraak gemaakt bij de dealer hier in Zwolle. Ik krijg dan uitleg over de auto en mag 2 proefritten maken: in de Esprit Alpine variant en de Iconic variant. Ben erg benieuwd hoe een andere wagen dan Volvo mij gaat bevallen.

Ik zal komende dagen dit topic nog wat doorlezen, maar hebben jullie vooraf nog tips/trics waar je bijv. op moet letten tijdens de proefrit of vragen die je moet stellen? Vanuit de Volvo ben ik bekend met Android Automotive en ik ben daar erg fan van. Hoewel de ontwikkeling wel sneller mag vind ik bijv. ingebakken Maps en Spotify super fijn. Dat Renault dat ook heeft (ander schilletje dan Volvo natuurlijk) is al een pluspunt.

Wat mij opviel, ik kon bij het configureren op de site geen trekhaak selecteren. Ik neem aan dat dit wel kan? Ik zag dat iig wel in filmpjes voorbij komen. Verder vind ik het super jammer dat je niet de mooie mat grijze kleur kan kiezen bij de Iconic versie en andersom niet de massage stoelen in de Alpine versie. Verder is de range van deze auto wel een stuk beter dan mijn Volvo (1e model) maar vind ik het wel jammer dat snelladen max 150kWh is. Dat is gelijk aan mijn Volvo van 5 jaar oud. Erg jammer dat de 800v techniek er niet inzit, dan ben je echt klaar voor de toekomst ook. En ik zie ook dat er alleen maar stoffen stoelen zijn en geen (nep) leer. Hoe bevallen die stoelen? Normaal ben ik niet zo'n fan van stoffen stoelen.

Qua prijs verschillen ze niet zoveel als ik dezelfde opties selecteer (kleurtje, panoramadak, pack augmented vision). Welke is overal de betere keuze en waarom? En wat zijn vooral nu nog belangrijke bugs/pijnpunten van/in de wagen? Ik ben erg benieuwd en alvast bedankt!
Ik heb zelf de Alpine besteld, deze heeft half nep leer en half stof (zitgedeelte is stof). Vond het prima stoelen en zien er net even wat leuker uit dan de standaard stoelen. Augmented zou ik wel doen, vanwege de betere achteruitrijcamera, de standaard camera is erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FaBioTh schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:02:
[...]

Ik heb zelf de Alpine besteld, deze heeft half nep leer en half stof (zitgedeelte is stof). Vond het prima stoelen en zien er net even wat leuker uit dan de standaard stoelen. Augmented zou ik wel doen, vanwege de betere achteruitrijcamera, de standaard camera is erg slecht.
Ik zou dan gaan voor 1 van deze 2:

Esprit Alpine:

- Kleur mat grijs (€2100)
- Panoramisch dak (€1500)
- Harman Kardon (€850)
- Pack driving assist & augmented vision (€1000)
- Trekhaak

of

Iconic

- Kleur blauw (€1300)
- Pack augmented vision (€800)
- Trekhaak

Ik moet nog even in de specs PDF kijken wat de verschillen verder zijn dan de mat grijze kleur op de Alpine en de wat luxere stoelen met massage van de Iconic. Want dat is me nog niet helemaal duidelijk, qua prijs zijn ze daarin vrijwel gelijk namelijk. €53240 vs €53290 (excl. trekhaak)

Klopt het trouwens dat de OPD van de Scenic niet 100% tot stoppen komt? Dat zou wel erg jammer zijn, die functie vinden wij namelijk heerlijk in de Volvo. Echt alles met 1 pedaal kunnen doen. En ik begreep dat Maps in de Renault geen satalietview heeft? Zou ik erg apart vinden, dat is toch niet merk afhankelijk zou je zeggen omdat het Google build in is... :?

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 07-01-2025 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Esprit Alpine:

- Harman Kardon (€850)
- Trekhaak

of

Iconic

- Kleur blauw (€1300)
- Trekhaak

Ik moet nog even in de specs PDF kijken wat de verschillen verder zijn dan de mat grijze kleur op de Alpine en de wat luxere stoelen met massage van de Iconic. Want dat is me nog niet helemaal duidelijk, qua prijs zijn ze daarin vrijwel gelijk namelijk. €53240 vs €53290 (excl. trekhaak)

Klopt het trouwens dat de OPD van de Scenic niet 100% tot stoppen komt? Dat zou wel erg jammer zijn, die functie vinden wij namelijk heerlijk in de Volvo. Echt alles met 1 pedaal kunnen doen. En ik begreep dat Maps in de Renault geen satalietview heeft? Zou ik erg apart vinden, dat is toch niet merk afhankelijk zou je zeggen omdat het Google build in is... :?
Helaas geen OPD, echt op 8km/h na of zo. Schijnt mogelijk wel te komen met nieuwe hardware, maar dat zijn rumors geloof ik. Verder kon ik ook geen satteliet view vinden, wel jammer inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 15:40
[...]

Als je ook veel gebruik maakt van PA en deze met regelmaat aan/uit zet gedurende de rit, hou er ook rekening mee, dat de Volvo dit met 1 klik snel aan/uit gezet kan worden. Bij Renault is het uit met 1 klik, maar aanzetten moet dan met 3 kliks.
Ik vindt dat de PA iets onrustiger is bij Renault dan bij de Volvo. Maar werkt zeker goed hoor.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Morkie69 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:52:
[...]

Als je ook veel gebruik maakt van PA en deze met regelmaat aan/uit zet gedurende de rit, hou er ook rekening mee, dat de Volvo dit met 1 klik snel aan/uit gezet kan worden. Bij Renault is het uit met 1 klik, maar aanzetten moet dan met 3 kliks.
Ik vindt dat de PA iets onrustiger is bij Renault dan bij de Volvo. Maar werkt zeker goed hoor.
Bij Volvo kan dit idd via het stuur, zowel ACC als PA. Gaat vrij intuïtief eigenlijk. Kan dat bij de Scenic niet via het stuur dan? ACC gebruik ik overigens echt heel, heel vaak. Vrijwel elke rit. PA eigenlijk nooit in de Volvo, ik vind dat op de NL wegen nog erg onrustig behalve als de snelweg voor je vrijwel leeg is. Maar ik zou daar nu bijv. niet extra voor betalen als dat zou moeten. ACC moet wel echt heel goed werken, en ga ik dan ook zeker goed testen vrijdag.

Wat vinden jullie trouwens van het Harman Kardon systeem in de wagen? In de Volvo is het voorin OK, maar vanwege het dirac systeem dat ze hebben gebouwd is het achterin dramatisch. Je hoort vrijwel niks en alleen iets als je surround mode volledig aan zet. Maar dat vervormt de muziek voorin weer enorm. Bovendien is er geen equalizer om het te perfectioneren.

Wat ik wel top aan de Volvo vind is dat ze geen speakers meer in de deuren hebben. Dat scheelt een hoop gerammel en gekraak. Aangezien een top audio systeem voor mij wel belangrijk is, ik heb daar ook een extra budget voor over, ben ik wel benieuwd wat jullie van HK in de Renault vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-06 15:50
djrednas schreef op maandag 6 januari 2025 @ 07:57:
[...]
Ik kwam er achter dat als je de auto wakker maakt, bijvoorbeeld door via de normale afstandsbediening de lampen aan te zetten, de WiFi ook weer actief wordt. Daarna kon ik via de hotspot de verwarming aanzetten. Ik weet niet of hij dan ook een "normale" 4G verbinding opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-06 11:11
marty210578 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:08:

Hier werkt de app ook niet meer sinds gisteren; fout bij inloggen. Kelec werkt wel; verwarming op afstand aanzetten lukte vanmorgen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potpourri
  • Laatst online: 13-06 15:57
Zijn er hier mensen die reeds ervaring hebben om op reis te gaan met de scenic in combinatie met een vouwwagen?

Wij denken aan deze zomer te gaan camperen in Portugal en twijfelen over een vouwwagen om de luxe van het camperen wat te vergroten. Maar ik ben benieuwd of dat in de lange tocht naar de zon eeen pijnlijke of zeer pijnlijke impact gaat hebben op het bereik in vergelijking met lange afstanden zonder vouwwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B R M
asritmeester82 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:14:
[...]

Hier werkt de app ook niet meer sinds gisteren; fout bij inloggen. Kelec werkt wel; verwarming op afstand aanzetten lukte vanmorgen daarmee.
Same. Maar ik krijg wel pushberichten van MyRenault zodra ik mijn auto aankoppel of loskoppel. Dat is dan wel bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B R M
Potpourri schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:15:
Zijn er hier mensen die reeds ervaring hebben om op reis te gaan met de scenic in combinatie met een vouwwagen?

Wij denken aan deze zomer te gaan camperen in Portugal en twijfelen over een vouwwagen om de luxe van het camperen wat te vergroten. Maar ik ben benieuwd of dat in de lange tocht naar de zon eeen pijnlijke of zeer pijnlijke impact gaat hebben op het bereik in vergelijking met lange afstanden zonder vouwwagen.
Ik heb al wel wat stukjes gereden met een wat zwaardere aanhanger, staat wel in dit topic. Misschien dat je dat als vergelijk kan pakken. Het heeft zeker impact op je verbruik, maar denk dat het in de zomer allemaal wel relatief meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 07:52
[...]

Esprit Alpine:

- Harman Kardon (€850)
- Trekhaak

of

Iconic

- Kleur blauw (€1300)
- Trekhaak

Het OPD gerucht van @FaBioTh komt volgens mij van een beschrijving van een echt OPD regeneratieniveau in de handleiding.

Het zou me echter niet verbazen als Renault de functie bewust heeft weggelaten zodat de remschijven schoon blijven.

Andere merken lijken eenzelfde route te bewandelen, zonder OPD (bv Peugeot e-3008).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebruijn
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 19:59
Heeft iemand wel eens Netflix aan de praat gekregen (tijdens een stop)? Zowel via de srandaard geïnstalleerde browser Vivaldi als via Chrome krijg ik een melding dat “protected content” aangezet moet worden, maar dat staat dus al aan.
Lijkt er eerder op dat Netflix (door Renault?) niet wordt ondersteund, aangezien er voor andere streamingdiensten wel speciale apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
FrenzyFreak schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Het OPD gerucht van @FaBioTh komt volgens mij van een beschrijving van een echt OPD regeneratieniveau in de handleiding.

Het zou me echter niet verbazen als Renault de functie bewust heeft weggelaten zodat de remschijven schoon blijven.

Andere merken lijken eenzelfde route te bewandelen, zonder OPD (bv Peugeot e-3008).
Ik heb geen ervaring met andere OPD systemen, maar ik moet zeggen dat dit systeem mij goed bevalt. Als ik richting een verkeerslicht ga kan ik het energie-pedaal loslaten en remt de auto af, maar rolt wel langzaam door. Als ik bij de streep ben of bij mijn voorganger dan trap ik zelf op de rem en controleer of het rem-symbool opgelicht is. Dan laat ik het rempedaal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwpaints
mijn mustang daar gebruik ik de rem ook niet, het systeem gebruikt zelf af en toe de rem om roest te voorkomen/verwijderen.
als de accu vol is doet hij het ook met de rem om geen stroom terug te leveren.
ik zal ook moeten wennen aan de Scenic als dat niet meer is, heb al wel zoveel auto's gereden dat alles went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 06:07
Ik kan mijn ruiten niet meer schoon maken. Lijkt wel of de leidingen zijn vast gevrozen. Iemand ook al gehad? Zowel vooraam als achteraan geen vloeistof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 15:40
Inloggen bij laatste versie IOS app werkt weer

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrednas
Annan schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:08:
Ik kan mijn ruiten niet meer schoon maken. Lijkt wel of de leidingen zijn vast gevrozen. Iemand ook al gehad? Zowel vooraam als achteraan geen vloeistof
Ik doe even de aanname dat je er wel speciale winter vloeistof in hebt zitten.
Zo nee, dan kan dat goed de verklaring zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty210578
Morkie69 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:10:
Inloggen bij laatste versie IOS app werkt weer
Correct ja. vanochtend geprobeerd en warempel ik kan aanmelden/inloggen.
Toch bijzonder dat een extern persoon ( Kelec) de app wel functioneel en bruikbaar krijgt en een groot bedrijf als Renault hun eigen app niet gebruikersvriendelijk/overzichtelijk en werkend krijgt.

Die moeten zich eens goed achter de oortjes krabben, het is geen rocket science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

marty210578 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:48:
[...]

Correct ja. vanochtend geprobeerd en warempel ik kan aanmelden/inloggen.
Toch bijzonder dat een extern persoon ( Kelec) de app wel functioneel en bruikbaar krijgt en een groot bedrijf als Renault hun eigen app niet gebruikersvriendelijk/overzichtelijk en werkend krijgt.

Die moeten zich eens goed achter de oortjes krabben, het is geen rocket science
Het is echt bizar hoe slecht die app is. Tot aan taalfouten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
djrednas schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Ik doe even de aanname dat je er wel speciale winter vloeistof in hebt zitten.
Zo nee, dan kan dat goed de verklaring zijn :)
er zit gewoon de vloeistof vanuit de garage in. Nog niet moeten aanvullen. Zit er niet standaard winter vloeistof in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Annan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:08:
[...]

er zit gewoon de vloeistof vanuit de garage in. Nog niet moeten aanvullen. Zit er niet standaard winter vloeistof in? :?
Wellicht hele domme vraag, maar Is ie niet gewoon leeg?

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 09-01-2025 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmeijer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:47
Bij mij was de ruitenwisser vloeistof deze week leeg zonder dat ik hier een melding voor kreeg. Volgens de handleiding zou er wel een waarschuwings lampje moeten gaan branden, maar dat gebeurde dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
Straks dan maar eens controleren. Ik zou idd een waarschuwing verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Geen waarschuwingslampjes hier hoor, gewoon leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:51
Japie.G schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:57:
[...]

Het is echt bizar hoe slecht die app is. Tot aan taalfouten toe.
Die Renault app is waardeloos! Bij laden krijg ik nog altijd dezelfde melding. Voor mij een reden om na te denken over volgende electrische wagen. Het is van belang dat je bij EV vanop afstand kunt zien of je laadt en wanneer je volgeladen bent, zeker met die 'idle fees' aan de openbare laadpalen. Het strafste van al is dat een 3e party dit wel kan, het is idd geen rocket science, gewoon een simpel APItje hoor...
Ondertussen met Renault Belux al vanalles geprobeerd, tot auto in fabrieksinstellingen zetten ( en alles weer moeten configureren ), app deleten, VIN opnieuw erin zetten,...maar helaas niks helpt. Heb het een beetje gehad...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhRvjKRK4eWJC0QoarkLR_rOZa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72HibMsz3LHBNebhIl957lX8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYVHr29w_rKvzF7FDBLkXM1OK_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wmp2OX9btKwuHbjETnsadvq1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaBioTh
  • Niet online
TaxiGilbert schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:31:
[...]

Die Renault app is waardeloos! Bij laden krijg ik nog altijd dezelfde melding. Voor mij een reden om na te denken over volgende electrische wagen. Het is van belang dat je bij EV vanop afstand kunt zien of je laadt en wanneer je volgeladen bent, zeker met die 'idle fees' aan de openbare laadpalen. Het strafste van al is dat een 3e party dit wel kan, het is idd geen rocket science, gewoon een simpel APItje hoor...
Ondertussen met Renault Belux al vanalles geprobeerd, tot auto in fabrieksinstellingen zetten ( en alles weer moeten configureren ), app deleten, VIN opnieuw erin zetten,...maar helaas niks helpt. Heb het een beetje gehad...
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel echt balen man. Ik vind het zo gek dat deze issues niet consistent zijn voor iedereen, benieuwd waar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaxiGilbert
FaBioTh schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:38:
[...]

Dat is wel echt balen man. Ik vind het zo gek dat deze issues niet consistent zijn voor iedereen, benieuwd waar het verschil in zit.
De vorige versie van de app werkte perfect alleszins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-06 19:27

bonyuri

Investigator!

Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe elektrische auto.
Huidige shortlist:
- Skoda Elroq
- Renault Scenic e-Tech

Beide auto's hebben voor- en nadelen, een aangezien ik op dit moment een Skoda Octavia rijdt, is het wat makkelijker om bepaalde functies en opties te vergelijken.
Met Renault heb ik dat wat minder ervaring, en dus had ik de volgende vragen:

- Volgens de prijslijst heeft de Renault enkel 2 klimaat zones:
elektronisch geregelde airconditioning met 2 klimaatzones
Betekent dat dat er achterin dus niet afhankelijk de temperatuur geregeld kan worden?

- Ik kan nergens terugvinden of de elektrisch bedienbare stoelen ook een geheugen functie hebben.
Bij Skoda is dat gekoppeld aan de sleutel, en ik vind dat persoonlijk erg fijn werken.

- Ik kan nergens een optie vinden voor een verwarmde achterbank en een verwarmde voorruit. Mis ik iets, of zijn dat opties die Renault niet aanbiedt?

- Kan iemand uitleggen hoe "contextuele adaptive cruise control" anders is dan "normale" adaptive cruise control?

[ Voor 3% gewijzigd door bonyuri op 09-01-2025 10:36 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

bonyuri schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:35:
Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe elektrische auto.
Huidige shortlist:
- Skoda Elroq
- Renault Scenic e-Tech

Beide auto's hebben voor- en nadelen, een aangezien ik op dit moment een Skoda Octavia rijdt, is het wat makkelijker om bepaalde functies en opties te vergelijken.
Met Renault heb ik dat wat minder ervaring, en dus had ik de volgende vragen:

- Volgens de prijslijst heeft de Renault enkel 2 klimaat zones:

[...]

Betekent dat dat er achterin dus niet afhankelijk de temperatuur geregeld kan worden?

- Ik kan nergens terugvinden of de elektrisch bedienbare stoelen ook een geheugen functie hebben.
Bij Skoda is dat gekoppeld aan de sleutel, en ik vind dat persoonlijk erg fijn werken.

- Ik kan nergens een optie vinden voor een verwarmde achterbank en een verwarmde voorruit. Mis ik iets, of zijn dat opties die Renault niet aanbiedt?

- Kan iemand uitleggen wat
[...]
is?
- achterin geen los instelbare temperatuur, voorin kun je linke en rechts wel anders instellen
- stoel(niet stoelen!) hebben geheugenfunctie per profiel. Profiel is vervolgens niet aan sleutel gekoppeld. Gemiste kans.
- geen verwarmde achterbank, verwarmde voorruit ook niet, maar is geen issue want je kan de auto remote klimatiseren. Ontdooit de voorruit prima mee.
- contextuele acc kijkt vooruit naar rotondes of scherpe bochten en anticipeert daar op door tijdig af te remmen. Zelf vind ik dit geen fijne functie overigens..

[ Voor 5% gewijzigd door Japie.G op 09-01-2025 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Japie.G schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:37:
[...]

- achterin geen los instelbare temperatuur, voorin kun je linke en rechts wel anders instellen
- stoel(niet stoelen!) hebben geheugenfunctie per profiel. Profiel is vervolgens niet aan sleutel gekoppeld. Gemiste kans.
- geen verwarmde achterbank, verwarmde voorruit ook niet, maar is geen issue want je kan de auto remote klimatiseren. Ontdooit de voorruit prima mee.
- contextuele acc kijkt vooruit naar rotondes of scherpe bochten en anticipeert daar op door tijdig af te remmen. Zelf vind ik dit geen fijne functie overigens..
- Geen groot probleem, wilde het gewoon zeker weten
- Bij Skoda is het ook enkel de bestuurdersstoel, dus dat is geen problem.
- Kun je enkel remote klimatiseren als de auto aan de Wifi hangt, of ook via 4G?
- Zelfde als bij Skoda dus, ben er ook geen fan van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annan
Ik heb die klimaatzones altijd een raar idee gevonden. Op een ruimte van hooguit 4m², ga je trachten vier keer andere instelling te hanteren... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:38
Voordeel van Renault is de Android Automotive in plaats de eigen VW operating systeem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annan
bonyuri schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:45:
[...]

- Kun je enkel remote klimatiseren als de auto aan de Wifi hangt, of ook via 4G?
je kan die altijd activeren. Als de app meewerkt.. Of de Kelec app gebruiken, die doet het 99% van de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucantiek
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:18
TaxiGilbert schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 09:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook hetzelfde probleem. De renault app werkt niet tijdens het opladen. Ik snap niet dat dit niet opgelost kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TaxiGilbert
Net Renault Belux aan de lijn gehad. Er worden geen individuele dossiers meer aangenomen, want het blijft een algemeen probleem. Vooral met Android blijkbaar. Advies: afwachten meneer...

Mss kunnen ze gewoon de Kelec opkopen en stoppen met zelf 'het wiel proberen uitvinden' zoals ze ook Google nu gebruiken ipv hun RLink die nog uit de middeleeuwen kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
[...]

- Geen groot probleem, wilde het gewoon zeker weten
- Bij Skoda is het ook enkel de bestuurdersstoel, dus dat is geen problem.
- Zelfde als bij Skoda dus, ben er ook geen fan van.
Klimatiseren kan ook via 4g. Ben benieuwd of de geheugenfunctie van de stoel bij de elroq wel aan de sleutel is gekoppeld. Hierin is vag per model volgens mij ook niet consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

addictive_rhymz schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:06:
[...]

Klimatiseren kan ook via 4g. Ben benieuwd of de geheugenfunctie van de stoel bij de elroq wel aan de sleutel is gekoppeld. Hierin is vag per model volgens mij ook niet consistent.
Goeie. Ik ging er van uit omdat mijn huidige Octavia het wel heeft, maar misschien moet ik daar niet van uit gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadJo80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 11:59
[...]

Werkt alleen als je de Remote Services afneemt van Renault. Zou ik wel doen, overigens, anders kan je ook de laadstatus van je auto niet remote bekijken. Ook niet met de Kelec app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
MadJo80 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:52:
[...]

Werkt alleen als je de Remote Services afneemt van Renault. Zou ik wel doen, overigens, anders kan je ook de laadstatus van je auto niet remote bekijken. Ook niet met de Kelec app.
Maar is bij de meeste uitvoeringen 5 jaar inbegrepen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Begrijp ik goed dat er geen pakket is dat je elektrische stoelen krijgt, met profielen die dan gekoppeld zijn aan een sleutel? Dat wist ik niet en zou wel een flink minpunt zijn. Mijn partner en ik rijden heel veel wisselend in de auto en nu is het bij onze Volvo gekoppeld aan de individuele sleutel. Ideaal, nooit meer gedoe om alles eerst goed te zetten. Of kan je het iig wel instellen, opslaan maar dan bij elke rit het handmatig in het juiste profiel moet zetten?

En hoe zit het dan met andere zaken in de auto die je toch hopelijk wel aan een profiel kan koppelen dat wordt gestart als je met die sleutel in de auto stapt? Denk aan het juiste Google profiel, ingelogd met het juiste Spotify/maps etc account.

Ik mag hopen dat dat allemaal wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco1b
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-06 13:46
Even een vraagje mbt rammeltjes. Mijn Scenic heeft inmiddels bijna 30.000 km gereden en ik heb al behoorlijk wat rammeltjes. Met name rechts en links achter me, locatie nog niet echt kunnen ontdekken.
Zijn er meer mensen met deze ervaring.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het rijden en de kwaliteit van de auto niet heel geweldig vind.
Hiervoor heb ik een half jaar in een ID3 gereden met ruim 100.000 km op de teller en die rammelde minder en lijnde beter.

Denk niet dat ik snel weer een renault zou leasen.
Als ik nu voor de keuze zou staan Elroq vs Scenic zou de keuze dan ook snel gemaakt zijn.
Maar het kan zijn dat mijn scenic een uitzondering is op regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:13
Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:06:
Begrijp ik goed dat er geen pakket is dat je elektrische stoelen krijgt, met profielen die dan gekoppeld zijn aan een sleutel? Dat wist ik niet en zou wel een flink minpunt zijn. Mijn partner en ik rijden heel veel wisselend in de auto en nu is het bij onze Volvo gekoppeld aan de individuele sleutel. Ideaal, nooit meer gedoe om alles eerst goed te zetten. Of kan je het iig wel instellen, opslaan maar dan bij elke rit het handmatig in het juiste profiel moet zetten?

En hoe zit het dan met andere zaken in de auto die je toch hopelijk wel aan een profiel kan koppelen dat wordt gestart als je met die sleutel in de auto stapt? Denk aan het juiste Google profiel, ingelogd met het juiste Spotify/maps etc account.

Ik mag hopen dat dat allemaal wel mogelijk is?
Een sleutel is niet gekoppeld aan een profiel. Wel kan je zelf profielen aanmaken en de zithouding is daar ook aan gekoppeld. Kwestie van profiel wisselen dus.

Google account is ook individueel en de apps dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mokum schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:49:
[...]

Een sleutel is niet gekoppeld aan een profiel. Wel kan je zelf profielen aanmaken en de zithouding is daar ook aan gekoppeld. Kwestie van profiel wisselen dus.

Google account is ook individueel en de apps dus ook.
Thanks dat is dan iig iets. Je moet dus alleen ff je eigen profiel selecteren. Das 1 handeling, ff wennen maar moet te doen zijn 😁.

Ik ga vrijdag dus proefrijden, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Juancho schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:33:
[...]

Thanks dat is dan iig iets. Je moet dus alleen ff je eigen profiel selecteren. Das 1 handeling, ff wennen maar moet te doen zijn 😁.

Ik ga vrijdag dus proefrijden, ik ben benieuwd!
Klopt.

Hier nu 15kkm en geen rammels gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
remco1b schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:11:
Even een vraagje mbt rammeltjes. Mijn Scenic heeft inmiddels bijna 30.000 km gereden en ik heb al behoorlijk wat rammeltjes. Met name rechts en links achter me, locatie nog niet echt kunnen ontdekken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het rijden en de kwaliteit van de auto niet heel geweldig vind.
Hiervoor heb ik een half jaar in een ID3 gereden met ruim 100.000 km op de teller en die rammelde minder en lijnde beter.

Als ik nu voor de keuze zou staan Elroq vs Scenic zou de keuze dan ook snel gemaakt zijn.
Ik heb één rammel rechtsvoor. Ben ook de enige die hem hoort trouwens, binnenkort maar eens even de hele auto helemaal leeghalen en dan vriendin laten rijden. :) Kijken of ik de locatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

remco1b schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:11:

:X

Goed om op te letten als ik ga testrijden in een Scenic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• optimist1965
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Kees_frl schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 21:35:
[...]

Ik heb één rammel rechtsvoor. Ben ook de enige die hem hoort trouwens, binnenkort maar eens even de hele auto helemaal leeghalen en dan vriendin laten rijden. :) Kijken of ik de locatie kan vinden.
Een soortgelijk rammeltje heb ik ook. Het bleek het lampje te zijn achter de zonneklep van de bijrijder. Probeer eens (wanneer het rammeltje klinkt), het lampje vast te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ga om 1400 uur proefrijden en de modellen Alpine en Iconic bekijken/bespreken. Ik vind de mat grijze kleur het gaafst, zeker met de zwarte accenten aan de buitenkant. Het is alleen beschikbaar voor de Alpine. En daar twijfel ik weer over am dat blauw van binnen en of ik dat niet te kitchie vind. Maar dat gaan we zien. En ik vind de wat lichtere kleuren van oa de stoelen van de Iconic weer mooier.

En wat wel een nogo kan zijn als ik alleen de Alpine wil.. Die heeft blijkbaar geen elektrisch verstelbare stoelen. Hoe dan???

Jammer dat je niet zelf kan kiezen voor beide modellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 10-01-2025 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borkhuis
optimist1965 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:13:
[...]

Een soortgelijk rammeltje heb ik ook. Het bleek het lampje te zijn achter de zonneklep van de bijrijder. Probeer eens (wanneer het rammeltje klinkt), het lampje vast te pakken?
Ik had een ander probleem met dat lampje: bij aflevering was dat lampje altijd aan. Er was een probleem met de schakelaar in de klep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 04:59
Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe lease auto en de Renault Scenic spreekt mij erg aan. Ik moet ful electric rijden. Ik ben er nog niet uit of ik voor de Techno/ Esprit Alpine of Iconic ga. Ik wil de long range versie waarmee evolution afvalt.

Ik heb alleen de volgende 2 vragen:
- Klopt het dat zonder de optie: pack advanced driving assist & augmented vision; er geen blind spot warning en lane depature warning in de auto zit? Dus dat pakket is daarvoor nodig? Er is geen andere ad on? Of is de 'standaard' hiervoor al wel voldoene?
- Ik wil graag een verwarmde stoel en stuur, stel ik kies voor de Techno versie is dit dan echt alleen mogelijk dmv het pakket pack comfort premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asritmeester82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-06 11:11
Beste download je de prijslijst. Staat per type welke opties aanwezig zijn en wat de optie precies behelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodOld
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:54:
Ik ga om 1400 uur proefrijden en de modellen Alpine en Iconic bekijken/bespreken. Ik vind de mat grijze kleur het gaafst, zeker met de zwarte accenten aan de buitenkant. Het is alleen beschikbaar voor de Alpine. En daar twijfel ik weer over am dat blauw van binnen en of ik dat niet te kitchie vind. Maar dat gaan we zien. En ik vind de wat lichtere kleuren van oa de stoelen van de Iconic weer mooier.

En wat wel een nogo kan zijn als ik alleen de Alpine wil.. Die heeft blijkbaar geen elektrisch verstelbare stoelen. Hoe dan???

Ik heb een proefrit gemaakt in de Alpine mat grijs. De verkoper vertelde me dat deze versie niet in de wasstraat kon en niet met een drukspuit afgespoten mag worden. Dat was voor mij een dealbreaker. (Uiteindelijk wit gekozen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben net terug van een uurtje rijden in de Scienic. Ik kreeg een Alpine versie in mat grijs. De kleur die ik ook het mooiste vind. Ter info, ik rijd nu dus in een Volvo XC40 P8 dual motor waar ik na 5 jaar nog steeds enorm blij mee ben. Beste en fijnste auto ooit die ik ook heel graag opnieuw wil. Dus dat zet bewust maar ook onbewust wel een bepaalde maatstaf neer. Misschien niet fair om andere merken daar tegen af te zetten, zeker niet omdat mijn Volvo rond de €65.000 koste, maarja, het rijden blijft gelijk dus je gaat dan toch vergelijken.

Van buiten vond ik de wagen prachtig, de voorkant wellicht mooier dan de Volvo die wat saaier is. Zijkant ook mooi, dat mat grijs met zwarte accenten...prachtig! Maar die kleur gaat hem sowieso niet worden helaas. Reden is dat ik niet zou gaan voor de Alpine uitvoering omdat ik andere zaken in de auto belangrijker vind. Zo vond ik het heel vervelend dat ik handmatig de stoel moest afstemmen. Geef je minder mogelijkheden en mijn partner en ik rijden de auto samen als 'hoofdauto´ aangezien ik tegenwoordig ook vaker thuiswerk dan 5 jaar geleden. Een elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie is dan echt een must omdat mijn partner en ik gewoon verschillen in lengte. Dan zou je bij ELKE rit van beide de boel weer moeten verzetten. Niet te doen.

Het blauw vond ik opzich zeker niet storend en eigenlijk wel gaaf. Zeker zo over het dashboard dus waar dat vooraf misschien een nogo zou kunnen zijn...vond ik dat eigenlijk wel tof. Stoelen zaten ok, maar ik vind het jammer dat er alleen maar stof beschikbaar is. Ja de randen zijn van nepleer maar verder gewoon stof.

Dat het grootste issue waar ik echt enorm aan moest wennen en ik vraag me af of ik dat ooit zal gaan doen: de wirwar aan hendels en knoppen op/aan het stuur. Waarom in hemelsnaam een speciale extra hendel voor P/D/N/R aan het stuur ipv een simpel knopje of schakelaartje elders? En dan ook een specifieke hendel voor media. Ik vond dat heel onprettig en onhandig. Natuurlijk zal je er vast beter aan kunnen wennen, maar het irriteert gewoon. Ik merkte gelijk hoe fijn een fysieke draaiknop is voor je volume. Dat tikken op het scherm is zo onhandig en kost je zoveel meer tijd dan ff een slinger geven aan een draaiknop.

Schermen vond ik wel mooi, meer opties en views dan in de Volvo waar ik het echt wel mis. Alleen....ook daar is het nogal druk in het scherm. Zeker in combinatie met het drukke stuur en het maakt het allemaal best afleidend/onoverzichterlijk. Wel heel fijn dat AAOS het besturingssysteem is. Volvo heeft dat ook en wat mij betreft het beste op de markt (buiten misschien Tesla om). AAOS is voor mij echt een dikke pre. Helaas had deze wagen volgens mij geen HK audio systeem, ik kon het logo iig nergens vinden. En het geluid vond ik verder wat leeg en dof dus ik denk dat het standaard audiosysteem erop zat. Geluid vind ik super belangrijk dus ik zal altijd het pakket nemen voor een premium audio systeem. Achterin trouwens meer dan genoeg ruimte. De kofferbak lijkt optisch kleiner dan de volvo maar dat komt denk ik omdat het wat dieper ligt. En zelfs daaronder nog flink wat ruimte. Een absoluut minpunt vind ik wel het zeer beperkte zicht naar achteren. De achterruit is bijzonder klein en ik weet niet hoe maar de spiegel vond ik ook niet prettig. Gecombineerd met een blinde hoek als je over je rechterschouder kijkt en ik vind het misschien zelfs gevaarlijk.

Dan het rijden zelf, even wennen omdat de Renault niet stil staat met OPD maar daar wen je opzich wel aan en zou ik geen punt vinden. Ik dacht alleen dat je het wel kon afdwingen door de rem vol in te trappen, maar ook toen bleef de creepmode aan. Misschien een setting? Of kan het gewoon niet? Wat ik erg prettig aan de Renault itt de Volvo vind is dat er 4 rijmodi zijn. Eco zou ik niet snel gebruiken, dan komt de wagen amper vooruit. Comfort en sport heb ik beide goed getest zowel op binnendoor wegen als de snelheid. Erg fijn om daar tussen te kunnen kiezen! Sport is denk ik leuk voor de wat kortere ritten, wat speelser. Comfort als je wat langer op de weg rijdt en ook ACC gebruikt. Over ACC gesproken, ik was verrast hoe deze inspeelde op situaties. De Volvo is daarin heel abrupt en als je niet zelf tijdig stroom bij geeft vlieg je naar voren omdat het systeem ingrijpt. De Renault deed dat veel subtieler en kwam echt ten goede van de rijbeleving.

Ik wist dat de Renault de elektro motor op de vooras had en dat heb ik ook eens goed getest en dat viel me toch tegen. Een paar keer vanuit een rotonde even flink het stroompedaal ingedrukt en ik had gelijk tractie. Het is dat ik er al wat rekening mee hield maar ik kan me voorstellen dat als je dat niet doet het best gevaarlijk kan zijn want ik voelde de wielen gewoon glijden. Ik ben dan ook totaal geen fan van 1 motor en die op de vooras dus dat is wel een dingetje als ik besluit de Renault op mijn top 3 shortlist te houden.

Overal, aantal goede zaken maar ook een aantal mindere zaken. Nu rustig alles op een rijtje zetten en dan bekijken of de wagen op de lijst blijft voor een 2de proefrit en (veel) meer info en uitleg van de verkoper. Want nu ging het een beetje snel. Er kon nog geen bakje koffie vanaf dus ik ben zelf onderweg maar even gestopt op een parkeerplek om het systeem door te gaan. Volgens mij kan de wagen ook zelf inparkeren, ik kon iig via een widget dat opstarten. Maar wat ik ook deed... ik kreeg het niet voor elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 10-01-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maho99
Meerdere die deze melding kregen in de App? Gisteren de App update 6.0.5 geïnstalleerd (iOS), misschien heeft het daarmee te maken. Zal vanavond het delen van gegevens weer proberen in te schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WImisfepCz2jHc3N4WltSNxdtdg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/up1E2CwkAXrivvlLvFxjJ3c7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 11:00
GoodOld schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Ik heb een proefrit gemaakt in de Alpine mat grijs. De verkoper vertelde me dat deze versie niet in de wasstraat kon en niet met een drukspuit afgespoten mag worden. Dat was voor mij een dealbreaker. (Uiteindelijk wit gekozen).
Mijn matgrijze Esprit Alpine is al vaak door de wasstraat geweest en daar zie ik (nog) niets van na dik 11k km. Dealers zijn verkopers pur sang, die helaas ook vaak wel wat onzin verkondigen. Ze praten elkaar soms zelfs tegen :+
Juancho schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:54:

De blauwe bekleding in het interieur merk je niet heel veel van en stoort absoluut niet. Vind het juist wel die sportieve look geven (het blauwe zit ook in de hardere delen bovenin de deur bijv.).

Edit: Spuit 11 :) Ik heb het probleem van de stoelen niet want mijn vrouw en ik zijn even lang en ook de binnenbeenlengte is vrijwel gelijk.

Daarnaast is het enige waar ik me in het begin aan stoorde inderdaad de veelheid aan hendels. Maar je went er ook wel weer aan. Je bent met een Volvo zeker verwend. Als ik zo je wensen lees, zou een Mustang Mach-E wellicht iets voor je zijn? Doe je wel een klein stapje terug in infotainment denk ik, maar motor op de achteras en veel meer power dan de Scenic. Qua kofferbak dieper in de lengte, qua liters vergelijkbaar. En (soort van) leren bekleding. Vond zelf de stoelen erg plat, de Esprit Alpine heeft fijne opstaande randen bij je heupen/bovenbenen. Als de Mach-E er in mei al was in Eruption Green, was dat hem geworden (Premium ER uitvoering).

Heb nu dus voor matgrijs gekozen (en krijg er veel complimenten over trouwens). Vind zelf grijs, wit en zwart wat aan de saaie kant. En de velgen van de Techno en Iconic konden me ook niet echt bekoren... Dus werd het matgrijs :) Maar goed, smaken en twisten :+

[ Voor 25% gewijzigd door MaSw85 op 10-01-2025 17:12 ]

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 11:00
maho99 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:53:
Meerdere die deze melding kregen in de App? Gisteren de App update 6.0.5 geïnstalleerd (iOS), misschien heeft het daarmee te maken. Zal vanavond het delen van gegevens weer proberen in te schakelen.

[Afbeelding]
Deze melding komt helaas te pas en te onpas voorbij en wordt random getriggerd. Dan moet je in de auto dus bij je profiel opnieuw alles weer even toestaan en dan ben je weer good to go.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maho99
MaSw85 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:06:
[...]

Deze melding komt helaas te pas en te onpas voorbij en wordt random getriggerd. Dan moet je in de auto dus bij je profiel opnieuw alles weer even toestaan en dan ben je weer good to go.
Ok, dankje. Voor mij voor het eerst sinds dat ik de auto heb (okt ‘24).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
Juancho schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:35:
Geef je minder mogelijkheden en mijn partner en ik rijden de auto samen als 'hoofdauto´ aangezien ik tegenwoordig ook vaker thuiswerk dan 5 jaar geleden. Een elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie is dan echt een must omdat mijn partner en ik gewoon verschillen in lengte. Dan zou je bij ELKE rit van beide de boel weer moeten verzetten. Niet te doen.
Iedereen zijn eigen maatstaven etc natuurlijk en moet bekennen dat ik er ook wat zorgen over had. Maar ik ben 2,04 lang en zoals je misschien kunt gokken is mijn vriendin dat lang niet.

In de praktijk is het echt niet zoveel werk hoor die stoel even instellen, denk dat het je alles meevalt. Sterker nog, hendeltje stoel naar achteren en leuning en ik denk serieus dat ik dat in vijf seconden voor elkaar heb.

Maar nogmaals, wat voor de één prima te doen is kan voor de ander teveel zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kees_frl op 10-01-2025 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marty210578
kunnen we niet een speciaal topic maken voor alle mensen met hun vragen over alle opties van de scenic ??
en daar dan weer op terugkomen na hun proefrit dat de Kona dit en de skoda zus en de volvo daar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 10:25
marty210578 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:31:
kunnen we niet een speciaal topic maken voor alle mensen met hun vragen over alle opties van de scenic ??
Wat je gelijk hebt, gelukkig is zo'n topic er al! Hier te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AJO2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 15-06 15:26
Ik ben net terug van een uurtje rijden in de Scienic. Ik kreeg een Alpine versie in mat grijs. De kleur die ik ook het mooiste vind. Ter info, ik rijd nu dus in een Volvo XC40 P8 dual motor waar ik na 5 jaar nog steeds enorm blij mee ben. Beste en fijnste auto ooit die ik ook heel graag opnieuw wil. Dus dat zet bewust maar ook onbewust wel een bepaalde maatstaf neer. Misschien niet fair om andere merken daar tegen af te zetten, zeker niet omdat mijn Volvo rond de €65.000 koste, maarja, het rijden blijft gelijk dus je gaat dan toch vergelijken.

Van buiten vond ik de wagen prachtig, de voorkant wellicht mooier dan de Volvo die wat saaier is. Zijkant ook mooi, dat mat grijs met zwarte accenten...prachtig! Maar die kleur gaat hem sowieso niet worden helaas. Reden is dat ik niet zou gaan voor de Alpine uitvoering omdat ik andere zaken in de auto belangrijker vind. Zo vond ik het heel vervelend dat ik handmatig de stoel moest afstemmen. Geef je minder mogelijkheden en mijn partner en ik rijden de auto samen als 'hoofdauto´ aangezien ik tegenwoordig ook vaker thuiswerk dan 5 jaar geleden. Een elektrisch verstelbare stoel met geheugenfunctie is dan echt een must omdat mijn partner en ik gewoon verschillen in lengte. Dan zou je bij ELKE rit van beide de boel weer moeten verzetten. Niet te doen.

Het blauw vond ik opzich zeker niet storend en eigenlijk wel gaaf. Zeker zo over het dashboard dus waar dat vooraf misschien een nogo zou kunnen zijn...vond ik dat eigenlijk wel tof. Stoelen zaten ok, maar ik vind het jammer dat er alleen maar stof beschikbaar is. Ja de randen zijn van nepleer maar verder gewoon stof.

Dat het grootste issue waar ik echt enorm aan moest wennen en ik vraag me af of ik dat ooit zal gaan doen: de wirwar aan hendels en knoppen op/aan het stuur. Waarom in hemelsnaam een speciale extra hendel voor P/D/N/R aan het stuur ipv een simpel knopje of schakelaartje elders? En dan ook een specifieke hendel voor media. Ik vond dat heel onprettig en onhandig. Natuurlijk zal je er vast beter aan kunnen wennen, maar het irriteert gewoon. Ik merkte gelijk hoe fijn een fysieke draaiknop is voor je volume. Dat tikken op het scherm is zo onhandig en kost je zoveel meer tijd dan ff een slinger geven aan een draaiknop.

Schermen vond ik wel mooi, meer opties en views dan in de Volvo waar ik het echt wel mis. Alleen....ook daar is het nogal druk in het scherm. Zeker in combinatie met het drukke stuur en het maakt het allemaal best afleidend/onoverzichterlijk. Wel heel fijn dat AAOS het besturingssysteem is. Volvo heeft dat ook en wat mij betreft het beste op de markt (buiten misschien Tesla om). AAOS is voor mij echt een dikke pre. Helaas had deze wagen volgens mij geen HK audio systeem, ik kon het logo iig nergens vinden. En het geluid vond ik verder wat leeg en dof dus ik denk dat het standaard audiosysteem erop zat. Geluid vind ik super belangrijk dus ik zal altijd het pakket nemen voor een premium audio systeem. Achterin trouwens meer dan genoeg ruimte. De kofferbak lijkt optisch kleiner dan de volvo maar dat komt denk ik omdat het wat dieper ligt. En zelfs daaronder nog flink wat ruimte. Een absoluut minpunt vind ik wel het zeer beperkte zicht naar achteren. De achterruit is bijzonder klein en ik weet niet hoe maar de spiegel vond ik ook niet prettig. Gecombineerd met een blinde hoek als je over je rechterschouder kijkt en ik vind het misschien zelfs gevaarlijk.

Dan het rijden zelf, even wennen omdat de Renault niet stil staat met OPD maar daar wen je opzich wel aan en zou ik geen punt vinden. Ik dacht alleen dat je het wel kon afdwingen door de rem vol in te trappen, maar ook toen bleef de creepmode aan. Misschien een setting? Of kan het gewoon niet? Wat ik erg prettig aan de Renault itt de Volvo vind is dat er 4 rijmodi zijn. Eco zou ik niet snel gebruiken, dan komt de wagen amper vooruit. Comfort en sport heb ik beide goed getest zowel op binnendoor wegen als de snelheid. Erg fijn om daar tussen te kunnen kiezen! Sport is denk ik leuk voor de wat kortere ritten, wat speelser. Comfort als je wat langer op de weg rijdt en ook ACC gebruikt. Over ACC gesproken, ik was verrast hoe deze inspeelde op situaties. De Volvo is daarin heel abrupt en als je niet zelf tijdig stroom bij geeft vlieg je naar voren omdat het systeem ingrijpt. De Renault deed dat veel subtieler en kwam echt ten goede van de rijbeleving.

Ik wist dat de Renault de elektro motor op de vooras had en dat heb ik ook eens goed getest en dat viel me toch tegen. Een paar keer vanuit een rotonde even flink het stroompedaal ingedrukt en ik had gelijk tractie. Het is dat ik er al wat rekening mee hield maar ik kan me voorstellen dat als je dat niet doet het best gevaarlijk kan zijn want ik voelde de wielen gewoon glijden. Ik ben dan ook totaal geen fan van 1 motor en die op de vooras dus dat is wel een dingetje als ik besluit de Renault op mijn top 3 shortlist te houden.

Overal, aantal goede zaken maar ook een aantal mindere zaken. Nu rustig alles op een rijtje zetten en dan bekijken of de wagen op de lijst blijft voor een 2de proefrit en (veel) meer info en uitleg van de verkoper. Want nu ging het een beetje snel. Er kon nog geen bakje koffie vanaf dus ik ben zelf onderweg maar even gestopt op een parkeerplek om het systeem door te gaan. Volgens mij kan de wagen ook zelf inparkeren, ik kon iig via een widget dat opstarten. Maar wat ik ook deed... ik kreeg het niet voor elkaar.
Het aantal hendels aan het stuur zal inderdaad even wennen zijn. Wel grappig dat iedereen direct valt over een andere schakelpositie. Mijn ervaring is dat het juist handig is, omdat je je handen gewoon aan het stuur kunt houden. Je hoeft niet te zoeken naar een schakelaar op de middenconsole of een andere plek. Ook de hendel voor de audio is juist handig. Ook daar zitten volumeknopjes op de zijkant en hoef je het scherm niet te gebruiken. Dat is voor je passagier. Allemaal anders, maar zeker niet onlogisch. Je kunt je handen aan het stuur houden en je ogen op de weg. Als je het eenmaal gewend bent, wil je niet anders.

Het beperkte zicht naar achteren wordt goed opgelost met de camera/display in de binnenspiegel. Ik ben hier inmiddels aan gewend en wil niet meer anders. Ook dat was aan het begin even wennen, maar geeft je veel meer vrij zicht naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
AJO2024 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:14:
Als je het eenmaal gewend bent, wil je niet anders.
Mwoah. ;)

Rij nu al 2 jaar met de Megane E Tech zo, en inderdaad, na een maandje ben je er al wel aan gewend.
Maar van mij mag de 'schakel-hendel' wel weg daar hoor. Wel een HELE grote fan hoe ik de audio kan bedienen met de onderste hendel met knopjes en draaischijf achter het stuur.

Vraagje, ik heb van de week een leenauto meegekregen toen mijn wagen zijn jaarlijkse inspectiebeurt had, was een nagelnieuwe Renault 5 E Tech Electric (ik stond er op dat ik een ev als leenauto mee wilde hebben) maar kreeg 1 ding niet zo onder de knie. Lane assist. De voormalige Megane rijders hier weten vast nog wel dat het het meest links knopje bij de deur was om dit 'snel' handmatig uit en aan te zetten en aangezien ik denk dat de 5 waarschijnlijk dezelfde set-up heeft als de Scenic zou ik graag willen weten of je dat vrij snel en makkelijk aan en uit kan zetten wanneer je de ACC aan hebt.

Zodra het even kan gaat bij mij de ACC aan en vind ik het fijn om dat aan te laten maar de lane assist soms uit te zetten. Als voorbeeld, ik rijd vaak een 80km die op een gegeven moment over gaat in een 60km, de belijning wordt dan anders en ik weet niet beter dat ik op het stukje vlak ervoor de ACC naar 60 laat gaan en de lane assist uit te zet door dat knopje bij de deur. Wat is dus de handeling daarvoor bij de Scenic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
Zjanzjak schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:16:
[...]. Wat is dus de handeling daarvoor bij de Scenic?
Ik weet niet beter dan dat ik daarvoor het instellingen menu in moet. En dan bij rijhulpsystemen naar perso en het daar uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionis1000
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-06 12:52
De scenic heeft daarvoor een menu welke je doorloopt van links naar rechts:
– Active Driver Assist;
– Adaptive Cruise Control;
– speed limiter;
– Off

Dus van Active Driver Assist hoef je maar 1 maal te drukken, maar om het dan terug te activeren moet je 3 maal drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazdrovje
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:25
Dan het rijden zelf, even wennen omdat de Renault niet stil staat met OPD maar daar wen je opzich wel aan en zou ik geen punt vinden. Ik dacht alleen dat je het wel kon afdwingen door de rem vol in te trappen, maar ook toen bleef de creepmode aan. Misschien een setting? Of kan het gewoon niet?
Automatische rem kan met 1 knopje aan en uit. Staat bij mij altijd aan
Wat ik erg prettig aan de Renault itt de Volvo vind is dat er 4 rijmodi zijn. Eco zou ik niet snel gebruiken, dan komt de wagen amper vooruit.
Ik rijd standaard in ECO mode. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar dat ‘amper vooruit’ herken ik niet. Ik trek bij de stoplichten (als ik dat wil - slecht voor de bandjes) er elke benzineauto volledig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nazdrovje
orionis1000 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:06:
De scenic heeft daarvoor een menu welke je doorloopt van links naar rechts:
– Active Driver Assist;
– Adaptive Cruise Control;
– speed limiter;
– Off

Dus van Active Driver Assist hoef je maar 1 maal te drukken, maar om het dan terug te activeren moet je 3 maal drukken.
Voor de duidelijkheid: dat is dus een menu dat je doorloopt met 1 knop op het stuur (niet op het scherm). Je kunt lane assist ook uitzetten via je persoonlijke instellingen en die dan met de knop linksonder op het dashboard activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
nazdrovje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:05:
Voor de duidelijkheid: dat is dus een menu dat je doorloopt met 1 knop op het stuur (niet op het scherm). Je kunt lane assist ook uitzetten via je persoonlijke instellingen en die dan met de knop linksonder op het dashboard activeren.
Ja dat knopje op het stuur is mij bekend, zat dus ook op de 5.

Maar wat ik echt specifiek wil weten, omdat je stelt 'Je kunt lane assist ook uitzetten via je persoonlijke instellingen en die dan met de knop linksonder op het dashboard activeren' , er gebeurt dan voor de rest niets?
Dus ALLEEN de lane assist gaat uit, of aan, met die knop linksonder (na persoonlijke instelling)?
En dit tijdens gebruik van ACC. Wat ik nu dus in de Megane heb, kan de lane assist aan en uit zetten en de ACC blijft gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazdrovje
Zjanzjak schreef op zondag 12 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Ja dat knopje op het stuur is mij bekend, zat dus ook op de 5.

Maar wat ik echt specifiek wil weten, omdat je stelt 'Je kunt lane assist ook uitzetten via je persoonlijke instellingen en die dan met de knop linksonder op het dashboard activeren' , er gebeurt dan voor de rest niets?
Dus ALLEEN de lane assist gaat uit, of aan, met die knop linksonder (na persoonlijke instelling)?
En dit tijdens gebruik van ACC. Wat ik nu dus in de Megane heb, kan de lane assist aan en uit zetten en de ACC blijft gewoon aan.
Je kunt bij die persoonlijke instellingen van alles en nog wat aan hulpjes aan en uit zetten. Ik heb daar alle opties aan staan behalve lane assist. Op die manier kan ik dus lane assist uitzetten met een druk op die knop.

Maar goed, je kunt net zo makkelijk de ACC zonder lane assist dmv het knopje op het stuur selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
nazdrovje schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:31:
Je kunt bij die persoonlijke instellingen van alles en nog wat aan hulpjes aan en uit zetten. Ik heb daar alle opties aan staan behalve lane assist. Op die manier kan ik dus lane assist uitzetten met een druk op die knop.

Maar goed, je kunt net zo makkelijk de ACC zonder lane assist dmv het knopje op het stuur selecteren.
Hmm, moet me er nog eens in verdiepen als ik weer de 5 of Alpine A290 proefrijd maar zoals ik het begrijp kan ik het zo instellen dat het (bijna) net als in de Megane werkt, 1 knopje, wel eerst zelf ingesteld, wat ik dan oneindig kan intikken, acc lane assist aan, acc lane assist uit, acc lane assist aan, acc lane assist uit, acc lane assist aan, acc lane assist uit, enzovoorts, en dat zonder dat de acc onderbroken wordt.
Wat ik heel erg graag zou willen.

En dat naast de functie van dat ene knopje waar je alle verplichte maar irritante veiligheidszaken in 1 klap uit kan schakelen, wat ik dus als eerste deed toen ik ging rijden met de 5. :P Dat staat er dan los van toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnarfRedav
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-06 15:04
GoodOld schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Hoi, deze info klopt niet meer. de lak is verbeterd en mag gewoon door de wasstraat. (info juli 2024),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Ik heb ondertussen gereden in een Scenic Esprit Alpine.
Erg prettige auto, beter dan ik eigenlijk verwacht had :)

Enige nadeel dat ik kon vinden was dat de bestuurdersstoel niet elektrisch verstelbaar is (optie kan niet gekozen worden voor Esprit Alpine). Ook vond ik dat de stoel mij niet voldoende ondersteuning voor mijn bovenbenen gaf, en zo ver ik kon zien is de stoel ook niet op die manier te verstellen is.
Weet iemand of de elektrisch verstelbare stoelen die je in een Techno kan kiezen wel op die manier verstelbaar zijn? Dat zou voor mij wel de doorslag geven om te kiezen tussen een Techno en Esprit Alpine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 21:23
bonyuri schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:35:
Ik heb ondertussen gereden in een Scenic Esprit Alpine.
Erg prettige auto, beter dan ik eigenlijk verwacht had :)

Enige nadeel dat ik kon vinden was dat de bestuurdersstoel niet elektrisch verstelbaar is (optie kan niet gekozen worden voor Esprit Alpine). Ook vond ik dat de stoel mij niet voldoende ondersteuning voor mijn bovenbenen gaf, en zo ver ik kon zien is de stoel ook niet op die manier te verstellen is.
Weet iemand of de elektrisch verstelbare stoelen die je in een Techno kan kiezen wel op die manier verstelbaar zijn? Dat zou voor mij wel de doorslag geven om te kiezen tussen een Techno en Esprit Alpine...
Wat ik zo zie in de prijslijst is dat je bij de Techno wel de optie kunt kiezen voor elektrische stoelen die zo verstelbaar zijn. Zou voor mij ook een reden zijn om te kiezen voor de Techno t.o.v. de Alpine, hoewel ik die qua uiterlijk wel een stukje mooier vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrEd79
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 21:51
"A bit late to the party". Ik lease via werkgever sinds eind oktober de Esprit Alpine Long Range in Noir Etoilé metallic met de advanced driving assist en het panoramisch dak. Geen HK, spijt... Maar goed, meestal luister in podcasts in de auto, dus het is geen ramp.

Ik heb het hele forum doorgelezen en een hoop goede tips opgepikt. Dank daarvoor!

Het is mijn eerste volledig elektrische auto. Het bereik is mij wel tegen gevallen. Ik heb tot nu alleen in koudere omstandigheden gereden. Na de kerst richting de Vogezen gereden. Een rit van een kleine 800km en op de heenreis in winderige en koude omstandigheden wel 3x moeten laden.Terugweg lukt het in 2. Ik ga ervan uit dat het in het voorjaar en zomer beter gaat worden. De 20" maken blijkbaar veel uit en als ik dat geweten had, dan had ik de 19" gekozen.

Verder allemaal dezelfde issues meegemaakt. Het spontaan remmen in ACC vind ik toch wel de kwalijkste. Blijft toch link op de snelweg. En de instabiliteit van de app/servers van Renault is ook een bron van ergernis.

Een probleem wat ik hier nog niet heb gelezen en wat ik in de Vogezen heb meegemaakt is een condens issue. De nacht voor de terugreis uit de Vogezen was het -10C. Gelukkig hadden we een lader bij het vakantiehuisje en kon ik nog even laden en voorverwarmen. Maar toen we wegreden voelde ik een drup op mijn hoofd. Bleek het hele panoramische dak vol druppen te hangen. Nog nooit meegemaakt. Dus eerst maar even drooggemaakt voordat we verder reden. Misschien langer voorverwarmen? Maar dat is volgens mij niet instelbaar.

Verder zeer tevreden met de auto. Het rijdt heerlijk. Af en toe nog wel wat ruzie met het ingebouwde navigatiesysteem voor het vinden van laadpalen. Soms worden ze wel getoond en soms niet. Het beheren van tussenstops kan wat mij betreft ook wel wat handiger qua UX. Maar is misschien ook een kwestie van wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaxiGilbert
frankdewildt schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Wat ik zo zie in de prijslijst is dat je bij de Techno wel de optie kunt kiezen voor elektrische stoelen die zo verstelbaar zijn. Zou voor mij ook een reden zijn om te kiezen voor de Techno t.o.v. de Alpine, hoewel ik die qua uiterlijk wel een stukje mooier vind.
In de Techno heb je idd de mogelijkheid tot electrisch verstelbare stoelen, maar je kan de voorkant van het zitvlak niet verlengen of in hoogte regelen. Je kan enkel de volledige stoel ik hoogte verzetten waarbij de achterkant van het zitvlak wat meer hoogte 'neemt'. Dit is idd een minpunt van de Scenic ( ook van de Megane trouwens ), de korte zitvlakken ( allemaal Franse designers met korte beentjes 8)
Pagina: 1 ... 34 ... 47 Laatste