aran schreef op maandag 22 september 2025 @ 19:09:
[...]
Mijn gedachten, waarbij je moet weten dat mijn installatie enkel 1 lus vloerverwarming heeft en nog geen boilers...
Ik denk dat de 59 betekent dat de wp nu 59 graden meet. Ik neem aan dat de wp nu niet draait, gezien het buiten nog redelijk warm is. Er zal een warmtewisselaar zijn voor het warm water. Mogelijk meet de wp die 59 graden omdat er warmte terugslaat vanuit de boiler.
Heb je al warmtevraag vanuit de vloer aangezet? Wat gebeurt er dan?
Beste,
Bedankt voor de extra informatie.
De warmtepomp was op dat moment aan het draaien/ in werking. De temperatuur ging dus omhoog naar 59 en soms tot 60 graden. Deze morgen weer hetzelfde verhaal. Als de warmtepomp dan stopt met draaien, worden/ zijn ineens de af te lezen paramaters:
Zoals bij foto 1 onder Algemeen:
Inlaattemp 47 graden
Uitlaattemp 46 graden
TempBuiten 9 graden
Zoals bij foto 2 onder Cyclus 1:
In bedrijf uit
Eco uit
Huidige water temp 46 graden
Watertempins 35 graden
Zoals bij foto 3 onder warmwaterketel:
idem zoals op de foto.
Anti legionella staat niet aan.
De boostmodus springt ook steeds automatisch aan. De warmtepomp draait volgens mij dus altijd maximaal?
Ook maximumtemp instelling van warm water staat ingesteld op max 55 graden.
Vloerverwarming staat niet aan omdat het binnen nog 23 graden is (opwarming via de ramen en de zon + goed geïsoleerd) dus hier is geen vraag.
Onze installatie is een HiTherma integra, full electric met warm watervat van 230 liter. Voor de rest niets extra voor verwarming of water (geen gas, geen andere boilers,...)