Ervaringen met Hisense Hi-Therma 8kw warmtepomp

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • alex89
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 19-05 18:22
Ik volg dit topic omdat ik zelf een Hisense Hi-Therma heb en de H-NET communicatiebus heb onderzocht.

Voor mijn eigen installatie heb ik reverse engineering gedaan van het protocol en ik kan de warmtepomp lokaal uitlezen en aansturen via MQTT/Home Assistant, zonder afhankelijk te zijn van ConnectLife/cloud.

Mijn testunit is een AHZ-080HCDS1. Andere Hi-Therma modellen zouden mogelijk vergelijkbaar werken, maar dat zou nog getest moeten worden.

Als iemand hier ook met Home Assistant-integratie of lokale besturing bezig is, deel ik graag technische details of ervaringen.

  • aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 12:24
alex89 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:43:
Ik volg dit topic omdat ik zelf een Hisense Hi-Therma heb en de H-NET communicatiebus heb onderzocht.

Voor mijn eigen installatie heb ik reverse engineering gedaan van het protocol en ik kan de warmtepomp lokaal uitlezen en aansturen via MQTT/Home Assistant, zonder afhankelijk te zijn van ConnectLife/cloud.

Mijn testunit is een AHZ-080HCDS1. Andere Hi-Therma modellen zouden mogelijk vergelijkbaar werken, maar dat zou nog getest moeten worden.

Als iemand hier ook met Home Assistant-integratie of lokale besturing bezig is, deel ik graag technische details of ervaringen.
Wat goed! Betreft jouw model een mono of split? En ik ben zeker geïnteresseerd. Hoe lees jij de data uit? Want onze split units hebben geen standaard wifi connectiviteit.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste