Ja, heel opmerkelijk. Ik was pas wakker dus begreep het dus blijkbaar niet maar pas bij terugluisteren viel het kwartje.Dido schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:05:
[...]
Ik werk bij een overheidsorganisatie, en ik kan je vertellen dat er heel veel over privacy wordt nagedacht, maar ook dat dat niet betekent dat altijd de rechtsgeldige conclusies worden getrokken
[...]
Dat is zeker frappant.
Ze willen dus een ID van jou, omdat ze dat wellicht, mogelijk in een specifiek geval nodig denken te hebben.
Ten eerste kunnen ze dat dan ook vragen als het onderzoek is afgerond.
Ten tweede blijft het onzin dat ze dat nodig hebben, als zij aangifte willen doen hoeven ze dat niet namens jou te doen. Jij bent geen partij in de relatie tussen de webshop en PostNL.
Als zij jou vertellen dat de telefoon verduisterd is bij PostNL, dan kun jij zelf wel aangifte doen (je mag aangifte doen van elk strafbaar feit waarvan jij op de hoogte bent) maar daar heeft de webshop niets over te zeggen.
Mijn vader heeft dat ooit gedaan - maar dat ging om postzegels die hij besteld had bij PostNlL zelf en die volgens PostNL waren afgeleverd, en volgens hem niet. Maar daar was de verkoper dus toevallig ook de vervoerder.
Wat raden jullie aan als ik komende dagen zoals ik verwacht niks hoor van de shop?
In gebrekestelling versturen?