Webshop levert telefoon niet, kopie ID verplicht (!)?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:35
Ik heb bij een grote speler in telecomzaken een Pixel 8 Pro besteld na lang nadenken afgelopen dinsdag.

Deze zou gisteren aankomen, met veel gezonde zin zat ik te wachten op mijn werk dat die zou aankomen want ik was zelf niet thuis en kon hem ook niet meer wijzigen in Postnl app. Denk vanwege verzekerde verzending. Pakket niet geleverd.
Eind goed al goed zou je denken, vandaag thuis dus nieuwe dag nieuwe poging.

Niet dus. Nog steeds niks ontvangen. Zie track and trace:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxZqfRayHr1z9yU0SwCgBRcymso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMcwbA0Z9ZOU2VrYKAkC4ku2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HqIO9GO5MJmyqR5SXU34FEnUwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yA3DpX8GqPgpBAYEP7O0ygQK.jpg?f=fotoalbum_large
Gebeld met de webshop, en er wordt een onderzoek ingesteld waarin ik een verklaring moet ondertekenen.
Geen probleem, maar als je de track and trace ziet zie je al dat hij dus niet is geleverd nog steeds.
Onderzoek duurt 5 werkdagen.
Alleen nu komt het, ze vragen kopie ID (!).
Dat vind ik voor een probleem wat ze zelf hebben veroorzaakt toch echt te bizar voor woorden. Zomaar je kopie ID opsturen terwijl ze zelf hun zaakjes niet op orde hebben. Is dit wel rechtsgeldig?

Zie formulier waarin kopie id gevraagd wordt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gyow6Y9SzE3Yp8iGcAHeJGHmhpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bp32hhcwoZbchJHzBSKyQhv.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom, moet ik hier wel akkoord mee gaan om mijn recht te krijgen? Kopie ID gaat mijn inziens echt te ver.

[ Voor 19% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:46
Waarschijnlijk om fraude/misbruik tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
dutchgio schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:17:
Waarschijnlijk om fraude/misbruik tegen te gaan.
Dat is volkomen logisch. Alleen de eerste keer dat ik dit meemaak dat er om een kopie id gevraagd wordt. En ik vind de gedachte hoe minder mensen mijn id hebben de beste, zeker aangezien dit niet mijn fout of door mijn toedoen komt.

Wil best formulier bijvoegen, maar niet kopie ID. Heb met creditcard betaald, dus mochten ze zonder kopie id niet over de brug komen…..

[ Voor 5% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:21:
[...]

Dat is volkomen logisch. Alleen de eerste keer dat ik dit meemaak dat er om een kopie id gevraagd wordt. En ik vind de gedachte hoe minder mensen mijn id hebben de beste, zeker aangezien dit niet mijn fout of door mijn toedoen komt.

Wil best formulier bijvoegen, maar niet kopie ID. Heb met creditcard betaald, dus mochten ze zonder kopie id niet over de brug komen…..
Ik vind sowieso een aantal dingen in dat formulier wel wat ver gaan..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Dit klinkt meer voor een "ik heb m'n pakktje niet ontvangen maar PostNL zeg van wel" onderzoek ipv "Waar blijft mn pakketje?"
Denk dat jij en de webshop wat te vroeg zijn met onderzoek instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Reptielenbrein schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:26:
[...]

Ik vind sowieso een aantal dingen in dat formulier wel wat ver gaan..
Ik ook. Gaat mij meer om in tijden van datalekken een kopie id per mail sturen (!!!!!!) ja echt alle alarmbellen af.

In de mail staat het
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4qyUldAWFHJtIUxGcoLe4AZhQHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ur1t2aXQR4m1xKaqZJ0sA4gS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Dieks77 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:27:
Dit klinkt meer voor een "ik heb m'n pakktje niet ontvangen maar PostNL zeg van wel" onderzoek ipv "Waar blijft mn pakketje?"
Denk dat jij en de webshop wat te vroeg zijn met onderzoek instellen.
Ik heb na 2,5 dag bestellen gebeld waar mijn pakket blijft. De webshop adverteert met voor 23:59 uur besteld morgen in huis.
Advies van de KS medewerker was pakketonderzoek. Dus tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
@fopjurist is dit rechtsgeldig om een kopie id te eisen voor onderzoek pakket eer ik eventueel geld of vervanging krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:04
Trouwens, Kopie ID met de aangegeven onderdelen afgeschermd houd je nauwelijks ID nog over.
Dat is dan niet meer dan naam, geboorteplaats/datum en woonplaats/gemeente.
Lijkt meer op drempelverhogend dan daadwerkelijk nuttig.

Bovenaan bij gegevens contactpersoon vragen ze al meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:30:
[...]

Ik ook. Gaat mij meer om in tijden van datalekken een kopie id per mail sturen (!!!!!!) ja echt alle alarmbellen af.

Kijk de mail

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt mij toch hun probleem dat jij je pakket niet hebt ontvangen? Ik krijg een beetje het idee dat ze het jouw probleem maken. ''Zonder bovenstaande punten kunnen we je niet voorzien van een oplossing, zorg er daarom voor dat je deze beide correct instuurt.'' Hier van gaan echt mijn rug haren overeind staan. Ik zou gelijk met mijn hakken in het zand gaan. Het is toch echt HUN probleem. De track en trace laat duidelijk een fout bij PostNL zien.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 19:28
Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:32:
[...]

Ik heb na 2,5 dag bestellen gebeld waar mijn pakket blijft. De webshop adverteert met voor 23:59 uur besteld morgen in huis.
Advies van de KS medewerker was pakketonderzoek. Dus tsja.
Lol what?
Je kunt toch ook zelf even nadenken.

Je moet minstens 2 bezorgdagen wachten om na het verwachte bezorgmoment een onderzoek instellen. Dus 2,5 dag na bestelmoment is sowieso te vroeg. Ik zou dat heel even afwachten, misschien een dagje extra. Er zijn overal tekorten qua mensen.. dat pakje zou zomaar nog kunnen komen.

En hoezo heeft de webshop haar zaakjes niet op orde als PostNL hier mogelijk de mist in gaat? Dan heeft PostNL de zaakjes niet in orde.. niet de webshop. Toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Poumelie op 09-11-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Reptielenbrein schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:39:
[...]

Lijkt mij toch hun probleem dat jij je pakket niet hebt ontvangen? Ik krijg een beetje het idee dat ze het jouw probleem maken. ''Zonder bovenstaande punten kunnen we je niet voorzien van een oplossing, zorg er daarom voor dat je deze beide correct instuurt.'' Hier van gaan echt mijn rug haren overeind staan. Ik zou gelijk met mijn hakken in het zand gaan. Het is toch echt HUN probleem. De track en trace laat duidelijk een fout bij PostNL zien.
Juist. Track and trace laat al zien dat na sorteren er iets mis gaat. Ik wacht wel af ook morgen of pakket nog komt.
Tevens handtekening medebewoners van het pand gaat ook vrij ver. Woon appartementencomplex, moet ik dan iedereen af?
Wat een klantenservice….

[ Voor 3% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Poumelie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:39:
[...]

Lol what?
Je kunt toch ook zelf even nadenken.

Je moet minstens 2 bezorgdagen wachten om na het verwachte bezorgmoment een onderzoek instellen. Dus 2,5 dag na bestelmoment is sowieso te vroeg. Ik zou dat heel even afwachten, misschien een dagje extra. Er zijn overal tekorten qua mensen.. dat pakje zou zomaar nog kunnen komen.

En hoezo heeft de webshop haar zaakjes niet op orde als PostNL hier mogelijk de mist in gaat? Dan heeft PostNL de zaakjes niet in orde.. niet de webshop. Toch?
Omdat het hun verantwoordelijkheid is een pakket van €1100 af te leveren en HUN adverteren voor 23:59 uur besteld morgen in huis. Die promise is al 24 uur verlopen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Dieks77 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:38:
Trouwens, Kopie ID met de aangegeven onderdelen afgeschermd houd je nauwelijks ID nog over.

Gaat het me niet eens over, dit soort zaken emailen en toch terecht kunnen komen niet versleuteld bij de webshop vind ik totaal geen fijne gedachte. Los nog van of het rechtsgeldig is wat ze doen. Webshop moet leveren…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poumelie
Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:43:
[...]

Omdat het hun verantwoordelijkheid is een pakket van €1100 af te leveren en HUN adverteren voor 23:59 uur besteld morgen in huis. Die promise is al 24 uur verlopen inmiddels.
Maar ze willen je toch helpen? Je moet alleen even dat formuliertje invullen.

*knip* Dit voegt niets toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 09-11-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Poumelie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:04:
[...]

Maar ze willen je toch helpen? Je moet alleen even dat formuliertje invullen.
Nee, staat duidelijk in mail dat ze pas pakketonderzoek gaan doen als ze formulier plus kopie id hebben. Beide zaken, dan doen ze pas wat om hun verantwoordelijkheid te nemen van leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 09-11-2023 19:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poumelie
Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:07:
[...]

Nee, staat duidelijk in mail dat ze pas pakketonderzoek gaan doen als ze formulier plus kopie id hebben. Beide zaken, dan doen ze pas wat om hun verantwoordelijkheid te nemen van leveren.
Moeilijk moeilijk moeilijk.

Vul het formuliertje dan gewoon in zonder kopie ID maar geef ze eventuele nodige info (euh die ze waarschijnlijk toch al hebben want ze hebben iets naar je opgestuurd) en stuur eventueel dit mee

https://www.rijksoverheid...%20aan%20hen%20te%20geven.

Als ze dan daarna nog moeilijk doen zien we hier wel weer een berichtje om verder mee te denken.

[ Voor 7% gewijzigd door Poumelie op 09-11-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je alles wat ze zeggen afschermt en met doorzichtig doorheen zet waar de kopie voor (watermerk) is met datum kan er niks met je ID worden gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 09-11-2023 19:11 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
TS waarom ben je willekeurig dingen in afbeeldingen aan het wegstrepen? Wellicht weet je het niet, maar de manier van wegstrepen die je gebruikt is niet heel erg effectief. Niet alleen streep je niet alle tekst weg waardoor het alsnog eenvoudig te lezen is, ook gebruik je een semi-transparante kleur waardoor de tekst door je strepen heen schijnt.

*knip*

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 09-11-2023 20:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:33:
is dit rechtsgeldig om een kopie id te eisen
Nee. En wel hierom:

Een kopie ID bewijst niets, anders dan dat je een kopie ID opstuurt. Maar je identificeert iemand helemaal niet met een kopie ID.

Je kunt ook niet een kopie ID opsturen naar de marechaussee en zo snel op Schiphol de grenscontrole passeren. Waarom niet? Omdat de marechaussee de persoon en het oorspronkelijke ID bewijs met elkaar vergelijkt. Dat is de enige manier om iemand met een ID bewijs te identificeren.

Een kopie ID opsturen is dus (1) onzinnig en (2) leidt tot onrechtmatige verwerking van een kopie ID op grond van de AVG.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Real schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:12:
[...]

Nee. En wel hierom:

Een kopie ID bewijst niets, anders dan dat je een kopie ID opstuurt. Maar je identificeert iemand helemaal niet met een kopie ID.

Je kunt ook niet een kopie ID opsturen naar de marechaussee en zo snel op Schiphol de grenscontrole passeren. Waarom niet? Omdat de marechaussee de persoon en het oorspronkelijke ID bewijs met elkaar vergelijkt. Dat is de enige manier om iemand met een ID bewijs te identificeren.

Een kopie ID opsturen is dus (1) onzinnig en (2) leidt tot onrechtmatige verwerking van een kopie ID op grond van de AVG.
Duidelijk, mocht de webshop dan nog steeds niet leveren en dit perse eisen dan heb ik CC nog als laatste redmiddel. Vraag me dan wel af zonder paspoort kopie of ze pakketonderzoek gaan doen. Lijkt me dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
42dpi schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:10:
Als je alles wat ze zeggen afschermt en met doorzichtig doorheen zet waar de kopie voor (watermerk) is met datum kan er niks met je ID worden gedaan.
Gevraagd, accepteren ze niet. Mag geen kopie, kopie id maken met zaken doorgestreept. Echte foto. Kopie id app screenshot mag niet

[ Voor 4% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Poumelie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:09:
[...]

Moeilijk moeilijk moeilijk.

Vul het formuliertje dan gewoon in zonder kopie ID maar geef ze eventuele nodige info (euh die ze waarschijnlijk toch al hebben want ze hebben iets naar je opgestuurd) en stuur eventueel dit mee

https://www.rijksoverheid...%20aan%20hen%20te%20geven.

Als ze dan daarna nog moeilijk doen zien we hier wel weer een berichtje om verder mee te denken.
Dank, kan ik die url ook opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:34:
[...]

Duidelijk, mocht de webshop dan nog steeds niet leveren en dit perse eisen dan heb ik CC nog als laatste redmiddel. Vraag me dan wel af zonder paspoort kopie of ze pakketonderzoek gaan doen. Lijkt me dus niet ;)
Een paar weken geleden hadden ze geen interesse in een discussie over op welke grond ik ze een kopie van mijn paspoort zou moeten aanleveren, en vonden ze het ook wel prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
dcm360 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:36:
[...]

Een paar weken geleden hadden ze geen interesse in een discussie over op welke grond ik ze een kopie van mijn paspoort zou moeten aanleveren, en vonden ze het ook wel prima zonder.
Al beantwoord ;) edit

[ Voor 21% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 20:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Otto Jans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:35:
[...]

Gevraagd, accepteren ze niet. Mag geen kopie, kopie id maken met zaken doorgestreept. Echte foto. Kopie id app screenshot mag niet
Dan gaan ze daar wel de fout in. Dat ze een kopie id vragen om fraude tegen te gaan zekwr met dure producten snap ik nog eens. Echter dienen ze gewoon de geblurde versie te accepteren die de overheid aan biedt. Alleen banken etc mogen een volledige versie eisen.

Een geblurde versie mag zelfs vaak al niet zomaar gevraagd worden

https://www.rijksoverheid...%20cijferreeks%20onderaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Verwijderd schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:13:
[...]

Dan gaan ze daar wel de fout in. Dat ze een kopie id vragen om fraude tegen te gaan zekwr met dure producten snap ik nog eens. Echter dienen ze gewoon de geblurde versie te accepteren die de overheid aan biedt. Alleen banken etc mogen een volledige versie eisen.

Een geblurde versie mag zelfs vaak al niet zomaar gevraagd worden

https://www.rijksoverheid...%20cijferreeks%20onderaan.
Ben ook niet van plan aan deze eis te voldoen van kopie id. Wel eens pakketje kwijt geraakt aangezien ik heel veel online bestel, nog nooit deze vraag gekregen om überhaupt een pakketonderzoek te starten. Dat is ridicuul mijn inziens en scheef.

Het rare is dat ik deze kopie ID per mail moet versturen, dat geeft aan dat mijn kopie id niet veilig is bij een datalek. Nee, alarmbellen gaan af.
Biedt het dan versleuteld aan te versturen als het gemeengoed is, maar nee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Otto Jans op 09-11-2023 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
Ik zou ze toch echt wijzen op de status in de PostNL app waarin te zien is dat het nog niet is afgeleverd en dan aangeven dat je het alsnog wilt ontvangen.

Ze hebben nog niet geleverd en een onderzoek bij PostNL is hun probleem, niet het jouwe. Vast wel voorbeeldbrieven te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Gadgeteer schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 07:59:
Ik zou ze toch echt wijzen op de status in de PostNL app waarin te zien is dat het nog niet is afgeleverd en dan aangeven dat je het alsnog wilt ontvangen.

Ze hebben nog niet geleverd en een onderzoek bij PostNL is hun probleem, niet het jouwe. Vast wel voorbeeldbrieven te vinden.
Ja, ga dat formulier invullen geen kopie id.
@dcm360 had me nog een tip gegeven privé bij deze partij hoe dit op te stellen waarvoor dank ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Nou, met mijn bezwaar voor kopie ID om een pakketonderzoek te starten per mail kreeg ik dit antwoord.
Echt bizar voor woorden

Wij gaan voorzichtig om met je informatie en zullen ervoor zorgen dat we samen op een goede oplossing komen. In de reactie op deze mail ontvang ik graag een antwoord over of je hiermee akkoord gaat of niet.

Het blijft dus verplicht. Juridisch houdt dit echt geen stand…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:14:
Nou, met mijn bezwaar voor kopie ID om een pakketonderzoek te starten per mail kreeg ik dit antwoord.
Echt bizar voor woorden

Wij gaan voorzichtig om met je informatie en zullen ervoor zorgen dat we samen op een goede oplossing komen. In de reactie op deze mail ontvang ik graag een antwoord over of je hiermee akkoord gaat of niet.

Tijd om de ''koop'' te ontbinden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:17:
[...]

Yes. Gelukkig ook met CC betaald. :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:17:
[...]

En een melding te maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Volstrekt disproportioneel om een complete ID zonder watermerk op te sturen en in strijd met de AVG.

Ik heb ditzelfde akkefietje al eens eerder gehad, en de conclusie was dat de software die ze (niet PostNL) gebruiken (was in het kader van KYC beleid) niet om kan gaan met watermerken. Niet. Mijn. Probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:25:
[...]

Yes. Gelukkig ook met CC betaald. :)
CC zou ik nog even niet gelijk gebruiken. Ik zou ze een e-mail/dan wel een aangetekende brief sturen met de ontbinding van de koop. Ik zou ze even de tijd gunnen om het op te lossen. Als je gelijk CC gebruikt kan het wel eens tegen je gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:27:
[...]

CC zou ik nog even niet gelijk gebruiken. Ik zou ze een e-mail/dan wel een aangetekende brief sturen met de ontbinding van de koop. Ik zou ze even de tijd gunnen om het op te lossen. Als je gelijk CC gebruikt kan het wel eens tegen je gebruikt worden.
Klopt, goede tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
TMDC schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:27:
[...]

En een melding te maken bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Volstrekt disproportioneel om een complete ID zonder watermerk op te sturen en in strijd met de AVG.

Ik heb ditzelfde akkefietje al eens eerder gehad, en de conclusie was dat de software die ze (niet PostNL) gebruiken (was in het kader van KYC beleid) niet om kan gaan met watermerken. Niet. Mijn. Probleem.
Ook bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Na ontbinding van de aankoop heeft de winkel nog wel 14 dagen de tijd om over de terugbetaling te mogen doen, dus direct via de CC terugboeken is inderdaad niet netjes (maar is wel een optie zodra de termijn verstreken is uiteraard). Aangezien deze winkel wel vrij goed op e-mails lijkt te antwoorden is een e-mail net zo veel waard als een aangetekende brief, maar dan met minder moeite en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
dcm360 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:50:
Na ontbinding van de aankoop heeft de winkel nog wel 14 dagen de tijd om over de terugbetaling te mogen doen, dus direct via de CC terugboeken is inderdaad niet netjes (maar is wel een optie zodra de termijn verstreken is uiteraard). Aangezien deze winkel wel vrij goed op e-mails lijkt te antwoorden is een e-mail net zo veel waard als een aangetekende brief, maar dan met minder moeite en kosten.
Ok, hier kan ik zeker wat mee. Danku.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:23

Eix

Allicht ligt het aan mij, maar ik vind dat er wel heel snel allerhande stappen worden geïnitieerd. Samengevat:
- is er op dinsdag een bestelling geplaatst;
- is op woensdag getracht om het pakketje te bezorgen, maar dat is niet gelukt omdat de geadresseerde niet aanwezig was.
- is de tweede bezorgpoging op donderdag niet gelukt door een onbekende reden.

Ik snap dat gezien de waarde van het pakket je wat zenuwachtig kan worden van deze situatie. Maar het meest aannemelijke scenario is nog altijd dat de bezorger vandaag voor de deur staat met het pakket. In ieder geval mis ik even de concrete aanleiding om een onderzoek te starten. Laat staan de koop te ontbinden dan wel met de creditcard verzekering te schakelen. De tweede bezorgpoging is immers effectief slechts één dag vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Eix schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:46:
Allicht ligt het aan mij, maar ik vind dat er wel heel snel allerhande stappen worden geïnitieerd. Samengevat:
- is er op dinsdag een bestelling geplaatst;
- is op woensdag getracht om het pakketje te bezorgen, maar dat is niet gelukt omdat de geadresseerde niet aanwezig was.
- is de tweede bezorgpoging op donderdag niet gelukt door een onbekende reden.

Ik snap dat gezien de waarde van het pakket je wat zenuwachtig kan worden van deze situatie. Maar het meest aannemelijke scenario is nog altijd dat de bezorger vandaag voor de deur staat met het pakket. In ieder geval mis ik even de concrete aanleiding om een onderzoek te starten. Laat staan de koop te ontbinden dan wel met de creditcard verzekering te schakelen. De tweede bezorgpoging is immers effectief slechts één dag vertraagd.
*knip*, reageer dan maar gewoon even niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2023 13:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:47:
[...]

*knip*, reageer dan maar gewoon even niet.
Lekker kort antwoord ook op degene waar je op reageert. Kun je dat ook uitleggen?

Ik deel namelijk de mening van degene boven je ook. Wel heel snel schermen.
Er staat in de algemene voorwaarden waarschijnlijk dat volgende dag levering niet altijd gegarandeerd kan worden omdat ze afhankelijk zijn van post diensten. Bol, Coolblue en dergelijke hebben dit er ook gewoon in staan. Beetje geduld in het leven mag ook wel.
Heb zelf ook gehad dat een pakket een week vertraagd is omdat er iets mis ging bij de bezorgdienst.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2023 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
Arunia schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:53:
[...]

Lekker kort antwoord ook op degene waar je op reageert. Kun je dat ook uitleggen?

Er staat in de algemene voorwaarden waarschijnlijk dat volgende dag levering niet altijd gegarandeerd kan worden omdat ze afhankelijk zijn van post diensten. Bol, Coolblue en dergelijke hebben dit er ook gewoon in staan. Beetje geduld in het leven mag ook wel.
Heb zelf ook gehad dat een pakket een week vertraagd is omdat er iets mis ging bij de bezorgdienst.
Precies, dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:53:
[...]

De webshop wil ZELF een onderzoek starten, echter moet de TS allerlei papieren invullen met prive gegevens inclusief medebewoners wat nogal ver gaat. Inclusief paspoort/Id-kaart. Is de TS dan ongeduldig? denk ik niet. Ik vind dat de TS er al erg veel geduld mee heeft en al meer doet dan van hem valt te verwachten. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:14:
Echt bizar voor woorden

Je kunt het heel makkelijk oplossen door even de KopieID app (van onze eigen overheid) te downloaden, alle gegevens die ze nog niet hebben af te schermen (ze hebben je foto, BSN, geldigheidsdatum, documentnummer etc allemaal niet nodig), watermerk erop en die opsturen.
Ook dat is niet iets dat bij jou zou moeten liggen, want het starten van een onderzoek heeft niks met jou te maken; zij hebben een overeenkomst met de koerier, niet jij. Maar dat is wel de snelste oplossing.

Mochten ze die dan niet accepteren ondanks dat het gewoon een kopie van een geldig ID-bewijs is waar alle voor hun relevante info op staat (genoeg informatie om jouw naam te matchen, meer hebben ze niet nodig) dan kun je aangeven dat je hierbij de koop ontbindt, en het pakket niet aannemen wanneer de bezorger aan de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Otto Jans Waarom niet, als het voor hen eerlijker overkomt ?
qua identificatie heeft het geen nut, alleen handtekening verificatie als dat speelt.
Je moet ook voor afsluiten van een tel Ab. je kopie ID geven. dat kun je gewoon doen via de app van de overheid.

https://www.rijksoverheid...e-kopie-identiteitsbewijs

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Oon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:01:
[...]

Je kunt het heel makkelijk oplossen door even de KopieID app (van onze eigen overheid) te downloaden, alle gegevens die ze nog niet hebben af te schermen (ze hebben je foto, BSN, geldigheidsdatum, documentnummer etc allemaal niet nodig), watermerk erop en die opsturen.
Ook dat is niet iets dat bij jou zou moeten liggen, want het starten van een onderzoek heeft niks met jou te maken; zij hebben een overeenkomst met de koerier, niet jij. Maar dat is wel de snelste oplossing.

Mochten ze die dan niet accepteren ondanks dat het gewoon een kopie van een geldig ID-bewijs is waar alle voor hun relevante info op staat (genoeg informatie om jouw naam te matchen, meer hebben ze niet nodig) dan kun je aangeven dat je hierbij de koop ontbindt, en het pakket niet aannemen wanneer de bezorger aan de deur staat.
Hier ga je totaal de mist in. Ze hebben documentnummer persé nodig. Zie email:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBrmaE2bJVrwl9V2MBQm7kD0rh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VeF890sl9ARroyTRwZPuaLsv.jpg?f=fotoalbum_large
Plus telefonisch ook bevestigd dat ze dit nodig hebben
. Dus je comment is onjuist. Als je had gelezen in dit topic had je dit geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:07:
@Otto Jans Waarom niet, als het voor hen eerlijker overkomt ?
qua identificatie heeft het geen nut, alleen handtekening verificatie als dat speelt.
Je moet ook voor afsluiten van een tel Ab. je kopie ID geven. dat kun je gewoon doen via de app van de overheid.

https://www.rijksoverheid...e-kopie-identiteitsbewijs
Omdat dit juridisch kant nog wal slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Oon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:01:
[...]

Documentnummer hebben ze persé nodig. Zie email bovenstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:09:
[...]

Hier ga je totaal de mist in. Ze hebben documentnummer persé nodig. Zie email:
[Afbeelding]
Plus telefonisch ook bevestigd dat ze dit nodig hebben
. Dus je comment is onjuist. Als je had gelezen in dit topic had je dit geweten.
Dat criterium heb ik gelezen, maar ik lees daar 'wij willen graag alle informatie van je verzamelen maar hebben geen wettelijke basis om om je BSN te vragen'. Een BSN mag je namelijk alleen opslaan als je die écht nodig hebt.
De andere gegevens hebben ze ook allemaal niet nodig, maar die vermelden ze niet. Geldigheidsdatum kunnen ze bijv. niks mee want die kunnen ze niet controleren of niks.

Maar goed, als het voor jou daarbij verder ophoudt dan zou ik dus aangeven dat je de koop wil ontbinden en het pakket niet aannemen als het alsnog aan de deur komt, dat recht heb je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:10:
[...]

Omdat dit juridisch kant nog wal slaat.
Dat weet ik, maar het helpt je wel met je geschil. Dus waarom tegenwerken als het ook makkelijk kan.
Je zit er zelf mee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:12:
[...]

Documentnummer hebben ze persé nodig. Zie email bovenstaand.
BSN is wat anders dan het documentnummer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:13:
[...]

Dat weet ik, maar het helpt je wel met je geschil. Dus waarom tegenwerken als het ook makkelijk kan.
Je zit er zelf mee.
Ik lever eerst formulier vermissing in en zie ik de verdere stappen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:15:
[...]

BSN is wat anders dan het documentnummer !
Klopt, maar velen melden documentnummer niet nodig. Die is dus wel nodig.

Met die info kan je gewoon al heel veel mits het bij de verkeerde terecht komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:15:
[...]

Ik lever eerst formulier vermissing in en zie ik de verdere stappen wel.
Ze weten er toch van dat er iets mis is met het pakket? Waarom zou je dat nog moeten inleveren dan? Lijkt mij dat ze allang dat onderzoek hadden kunnen starten. Jij hebt niets nodig met de pakket bezorger hun hebben zaken daar mee gedaan en niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:17:
[...]

Ze weten er toch van dat er iets mis is met het pakket? Waarom zou je dat nog moeten inleveren dan? Lijkt mij dat ze allang dat onderzoek hadden kunnen starten. Jij hebt niets nodig met de pakket bezorger hun hebben zaken daar mee gedaan en niet jij.
Ze doen pas pakketonderzoek starten met kopie id plus vermissingsformulier. Die beiden zijn verplicht. Ja, echt ;)
Formulier invullen wil ik best doen, kijken we dan verder.
Wie weet duikt pakketje nog op, maar zie het somber in.

[ Voor 10% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:18:
[...]

Ze doen pas pakketonderzoek starten met kopie id plus vermissingsformulier. Die beiden zijn verplicht. Ja, echt ;)
Ik zou dan toch het ontbindings traject in gaan.. Echt ongelofelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:59:
[...]

De webshop wil ZELF een onderzoek starten, echter moet de TS allerlei papieren invullen met prive gegevens inclusief medebewoners wat nogal ver gaat. Inclusief paspoort/Id-kaart. Is de TS dan ongeduldig? denk ik niet. Ik vind dat de TS er al erg veel geduld mee heeft en al meer doet dan van hem valt te verwachten. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening.
TS had in eerste instantie wat geduld kunnen tonen door niet 2 dagen later al contact op te nemen en tuurlijk zijn we met zijn allen echt wel verwend en baal ik ook enorm als iets vertraging heeft en soms ook echt wel langer dan die paar dagen. Kan gebeuren.

Het is noemenswaardig dat de webshop meteen onderzoek wil laten doen, maar dat slaat in mijn ogen zo kort echt nergens op.

Ja, ik ben het eens dat ze al die informatie ook echt niet nodig hebben, maar dat was ook niet waar ik het over had. Van mij hadden ze die informatie ook niet gekregen.

Ze staan er wel op dat ze die informatie moeten krijgen. Dan moet TS sturen op ontbinden. Ze hebben geen recht op die informatie en ze zullen echt wel moeten accepteren dat niet nodige informatie doorstreept gaat zijn. De overheid geeft dit zelfs aan en ook doorgeven aan de persoonsgegevens instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Ook gebeld met Postnl voor een beter zicht vanmorgen, en pakketonderzoek is inderdaad nog niet gestart. Dus de verkopende partij doet echt niks zonder deze twee zaken lijkt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Nu online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:20:
Ook gebeld met Postnl voor een beter zicht vanmorgen, en pakketonderzoek is inderdaad nog niet gestart. Dus de verkopende partij doet echt niks zonder deze twee zaken lijkt het.
Ik zou vandaag nog de ontbinding van de koop op de mail doen. Anders duurt het allemaal nog langer lijkt mij. Maar als ik het zo lees gaan ze daar ook niets mee doen en wordt het een getouwtrek.. Want ze denken in hun recht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Reptielenbrein schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:22:
[...]

Ik zou vandaag nog de ontbinding van de koop op de mail doen. Anders duurt het allemaal nog langer lijkt mij. Maar als ik het zo lees gaan ze daar ook niets mee doen en wordt het een getouwtrek.. Want ze denken in hun recht te staan.
Lijkt me wat te vroeg. ;) Zijn pas 3 dagen verder na bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:20:
PostNL hoeft jou geen info te geven, jij bent geen partij in deze. Zij hebben een overeenkomst met de verkoper, niet met jou !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Hackus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:25:
[...]

PostNL hoeft jou geen info te geven, jij bent geen partij in deze. Zij hebben een overeenkomst met de verkoper, niet met jou !
Om na te gaan hoe en wat, maar je hebt gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Offtopic, ze willen dat je formulier uitprint en met de hand invult. Heb geen printer. Een telecomshop die niet digitaal zaken wilt. Dus nu moet ik op naar ouders om dit te laten uitprinten, had dit gewoon met adobe reader digitaal kunnen invullen. Pffff .

[ Voor 14% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:16:
[...]

Klopt, maar velen melden documentnummer niet nodig. Die is dus wel nodig.
Het belangrijke verschil is dat ze ook documentnummer absoluut niet nodig hebben. Ze willen die graag, maar die hebben ze niet nodig, daar kunnen ze niks nuttigs mee.

Je zou dus gewoon heel simpel een kopie van je ID-kaart met alleen je naam en geboortedatum kunnen opsturen, als ze meer info eisen kun je vragen wat daarvoor de juridische basis is. Voor alle persoonsgegevens die ze willen opslaan of verwerken geldt dat ze moeten kunnen verantwoorden waarom ze dat doen, dus ze kunnen niet gewoon eisen dat je meer informatie geeft omdat ze dat leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Oon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:42:
[...]

Het belangrijke verschil is dat ze ook documentnummer absoluut niet nodig hebben. Ze willen die graag, maar die hebben ze niet nodig, daar kunnen ze niks nuttigs mee.

Je zou dus gewoon heel simpel een kopie van je ID-kaart met alleen je naam en geboortedatum kunnen opsturen, als ze meer info eisen kun je vragen wat daarvoor de juridische basis is. Voor alle persoonsgegevens die ze willen opslaan of verwerken geldt dat ze moeten kunnen verantwoorden waarom ze dat doen, dus ze kunnen niet gewoon eisen dat je meer informatie geeft omdat ze dat leuk vinden.
Ga eerst vermissingsformulier laten uitprinten bij ouders aangezien ik geen printer heb, die stuur ik op.

Dan zie ik de volgende stap van ze graag tegemoet;)
Mocht pakket er dan nog niet zijn is dat ontbinding of herzending als enige oplossing die ik natuurlijk accepteer.

[ Voor 6% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Arunia schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:19:
[...]
TS had in eerste instantie wat geduld kunnen tonen door niet 2 dagen later al contact op te nemen en tuurlijk zijn we met zijn allen echt wel verwend en baal ik ook enorm als iets vertraging heeft en soms ook echt wel langer dan die paar dagen. Kan gebeuren.
Ik vind het ook bijzonder.
2 dagen na verzending, waarop TS al niet eens thuis is en weet dat die die dagen niet thuis is, wordt al het pakket als vermist gemeld terwijl nog niet bekend is of het vermist is.
TS heeft PostNL niet eens een fatsoenlijke kans gegeven om het bij hem persoonlijk af te leveren lijkt het.

Dit soort zendingen hebben idd meestal de restricties als ‘alleen afgeven aan geadresseerde’ en geblokkeerde wijziging naar service point idd, om vermissing en misbruik door derden te voorkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2023 13:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:52:
[...]

Ik vind het ook bijzonder.
2 dagen na verzending, waarop TS al niet eens thuis is en weet dat die die dagen niet thuis is, wordt al het pakket als vermist gemeld terwijl nog niet bekend is of het vermist is.
TS heeft PostNL niet eens een fatsoenlijke kans gegeven om het bij hem persoonlijk af te leveren lijkt het.

Dit soort zendingen hebben idd meestal de restricties als ‘alleen afgeven aan geadresseerde’ en geblokkeerde wijziging naar service point idd, om vermissing en misbruik door derden te voorkomen.
Hoho, ik heb gewacht tot gisteren 2 dagen na bestellen om contact op te nemen over een €1100 kostende verzending.
De eerste reactie van de dame was gelijk we gaan pakketonderzoek doen want de track and trace loopt mis zei de dame.
Toen kwam de mail met vereisten voor een pakketonderzoek te starten.
Ondertussen staat de track and trace nu sinds vanmorgen op deze status en is er al 2 dagen geen vervolgscan geweest sinds 8 november:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FV_cAcrl04-txhU_QS8GqQpQ9us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KsvUEprT2vhLcex1OrccBMBN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga af op advies klantenservice, hierin valt mij niks te verwijten ondanks dat je dit wel laat blijken ;)

Dit is trouwens laatste scan in overzicht track and trace:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U09UmXKEOcekfpOlOo8a_5L7bYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B755BMUawGSbNXMCHKEQzsVw.jpg?f=fotoalbum_large

Dat er echt wel iets mis lijkt te gaan is een voorlopige conclusie die gegrond is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:26
Oon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:42:
[...]

Bij afhaalpunten wordt met regelmaat documentnummer genoteerd, dus daar kijk ik op zich met dat in het achterhoofd niet van op. Echter is het ook niet heel nuttig, want ik heb ID, paspoort en rijbewijs. Alle drie kun je gebruiken om te identificeren bij een ophaalpunt en alle drie hebben uiteraard een ander documentnummer. Zelfs als ik het zelf opgehaald zou hebben kan ik een ander document gebruiken en dan zou het niet matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Groentjuh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:59:
[...]

Bij afhaalpunten wordt met regelmaat documentnummer genoteerd, dus daar kijk ik op zich met dat in het achterhoofd niet van op. Echter is het ook niet heel nuttig, want ik heb ID, paspoort en rijbewijs. Alle drie kun je gebruiken om te identificeren bij een ophaalpunt en alle drie hebben uiteraard een ander documentnummer. Zelfs als ik het zelf opgehaald zou hebben kan ik een ander document gebruiken en dan zou het niet matchen.
Dat wordt genoteerd, maar ze willen geen afbeelding foto hebben van ID hiervan in hun administratie wat webshop wel wilt hebben. Dat is nogal een verschil in tijden van datalekken.
Is dus geen vergelijking ;)
Dat zal bij postnl encrypted worden opgeslagen, ze verwachten van mij een mail met kopie id. Nogal een verschil.

[ Voor 24% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 14:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:02:
[...]

Dat wordt genoteerd, maar ze willen geen afbeelding foto hebben van ID hiervan in hun administratie wat webshop wel wilt hebben. Dat is nogal een verschil in tijden van datalekken.
Is dus geen vergelijking ;)
Het is in beginsel niet toegestaan een kopie ID te vragen, tenzij er een wettelijke grond voor is. Die heeft webwinkel niet. De situatie is m.i. analoog aan "Online bestelling ophalen".

Daarnaast is de "akkoord" op het formulier niets waard. Hij is niet vrijelijk gegeven, omdat ze feitelijk jouw bestelling (en dus je geld) gegijzeld houden totdat jij akkoord geeft om je persoonsgegevens te verwerken (AVG artikel 7 lid 4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
TMDC schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:12:
[...]

Het is in beginsel niet toegestaan een kopie ID te vragen, tenzij er een wettelijke grond voor is. Die heeft webwinkel niet. De situatie is m.i. analoog aan "Online bestelling ophalen".

Daarnaast is de "akkoord" op het formulier niets waard. Hij is niet vrijelijk gegeven, omdat ze feitelijk jouw bestelling (en dus je geld) gegijzeld houden totdat jij akkoord geeft om je persoonsgegevens te verwerken (AVG artikel 7 lid 4).
Bedankt voor je antwoord, dus dat formulier niet invullen zeg je? Of wat bedoel je?

AVG artikel 7 lid 4 begrijp ik in deze niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:13:
[...]

Bedankt voor je antwoord, dus dat formulier niet invullen zeg je? Of wat bedoel je?

AVG artikel 7 lid 4 begrijp ik in deze niet :P
Ik zou geen ID-kaart uploaden, aan "Paspoort, ABCD12345678" hebben ze genoeg. Net zoals wanneer je hem bij de balie van PostNL had opgehaald.

AVG artikel 7 lid 4 is voor de klacht die je aan de functionaris gegevensbescherming van de webshop gaat schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
TMDC schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:24:
[...]

Ik zou geen ID-kaart uploaden, aan "Paspoort, ABCD12345678" hebben ze genoeg. Net zoals wanneer je hem bij de balie van PostNL had opgehaald.

AVG artikel 7 lid 4 is voor de klacht die je aan de functionaris gegevensbescherming van de webshop gaat schrijven ;)
Duidelijk antwoord, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Succes overigens - zou me niets verbazen als ze hun poot stijf houden. In dat geval kan het geen kwaad om de functionaris gegevensbescherming van de webshop op te snorren en hem in CC te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:19
Vervelend man.
Heb ik ook gehad met mijn secret lab stoel.
Ging via UPS vanuit Polen.
Pakket was ook missende, wel verzonden maar nergens meer te vinden.
Paar keer gebeld met UPS, zeiden constant dat deze onderweg was etc etc.

Uiteindelijk vervolgens de manager opgezocht en via linkedin aangesproken en uitgelegd, volgende dag had ik me stoel.

Bleek de stoel ergens bij een UPS locatie te liggen echter was label niet geheel meer duidelijk en bleef deze dus maar liggen, niemand voelde zich verantwoordelijk om het na te kijken.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
TMDC schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:28:
[...]

Succes overigens - zou me niets verbazen als ze hun poot stijf houden. In dat geval kan het geen kwaad om de functionaris gegevensbescherming van de webshop op te snorren en hem in CC te zetten.
Ik ga ook dit regeltje doorstrepen, zie formulier omcirkeld. Ik geef geen toestemming ID te delen. Benieuwd hoe ze daarmee om gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qoqdwfkz4rDIlcs2TCij0XmSBQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugbcvhi77bzHBdwMlOM2rqWz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:33:
Offtopic, ze willen dat je formulier uitprint en met de hand invult. Heb geen printer. Een telecomshop die niet digitaal zaken wilt. Dus nu moet ik op naar ouders om dit te laten uitprinten, had dit gewoon met adobe reader digitaal kunnen invullen. Pffff .
Ik had het allang opgegeven hoor. Zij moeten aantonen dat jij het pakket hebt ontvangen. Momenteel is daar nog geen enkel bewijs voor, sterker nog, niemand claimt dat. PostNL is nog niet eens aan de deur geweest zeggen ze, dus heel dat formulier slaat nergens op. Dus ze zien maar hoe jij je pakket ontvangt en als ze dat niet lukt is het simpelweg ontbinden en je geld terug. Bestel je je telefoon lekker ergens anders. Ik zou er in ieder geval nog op geen enkele manier aan denken om zo'n formulier te printen (moeite, tijd) in te vullen (moeite, tijd), laat staan mijn legitimatie bij te voegen, en vervolgens ook nog op de post te doen (moeite, tijd) voor iets waar jij overduidelijk helemaal niks mee te maken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
DataGhost schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:51:
[...]

Ik had het allang opgegeven hoor. Zij moeten aantonen dat jij het pakket hebt ontvangen. Momenteel is daar nog geen enkel bewijs voor, sterker nog, niemand claimt dat. PostNL is nog niet eens aan de deur geweest zeggen ze, dus heel dat formulier slaat nergens op. Dus ze zien maar hoe jij je pakket ontvangt en als ze dat niet lukt is het simpelweg ontbinden en je geld terug. Bestel je je telefoon lekker ergens anders. Ik zou er in ieder geval nog op geen enkele manier aan denken om zo'n formulier te printen (moeite, tijd) in te vullen (moeite, tijd), laat staan mijn legitimatie bij te voegen, en vervolgens ook nog op de post te doen (moeite, tijd) voor iets waar jij overduidelijk helemaal niks mee te maken hebt.
Dat formulier ga ik onderin ook niet geheel invullen want dan zou ik akkoord geven op verstrekking ID. Ze zeiden ook dat met formulier en kopie id ze sneller een bedrag kunnen uitkeren ( ????) geldkwestie dus?
Om vervolgens te zeggen dat ze om pakketonderzoek te starten dit perse nodig hebben beide onderdelen.

Hoop tegenstrijdigheden dus.
Ik begrijp helemaal niks van de werkwijze van de webwinkel dus deze uitspraak kan ook in dat rijtje.

[ Voor 5% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003

DataGhost

iPL dev

Zeg de webshop dat je hun klantenservice buitengewoon triest vindt en dat je daarom de koop wilt ontbinden. Als ze moeilijk doen dan kan je gewoon zeggen dat je het hoe dan ook binnen de bedenktijd terug gaat sturen. Mocht het pakket onverhoopt toch nog komen kan je die gewoon weigeren aan de deur. Mooie shopreview erachteraan en door met je leven. Als je op zo'n manier omgaat met je klanten gun ik ze de verkoop in ieder geval niet. Of ze moeten echt heel diep onder de gangbare marktwaarde zitten dat het deze bullshit waard is, maar volgens de pricewatch lijkt dat ook niet het geval.

Je hebt met CC betaald zeg je dus dan ben je zelf het geld ook nog niet "kwijt", veel haast zit er dan ook niet achter toch? Ze moeten het toch binnen een redelijke termijn na ontbinding terugboeken en dat lijkt me gewoon voor je volgende afrekening te zijn.

Kanttekening is wel dat ze normaal ongeveer een maand hebben om het product bij jou te krijgen en dat het nog lang niet zo ver is, maar er komt nu al zoveel onzin omheen dat je daar best het vertrouwen in mag verliezen.

Mocht je toch met "dat formulier" bezig willen maar het niet volledig in gaan vullen zie ik geen enkele toegevoegde waarde boven gewoon terugmailen "bij deze verklaar ik dit pakket niet ontvangen te hebben, getekend [NAW die ze al hebben]". Het formulier zorgt voor letterlijk 0 extra informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 10-11-2023 15:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:47:
[...]

Ga eerst vermissingsformulier laten uitprinten bij ouders aangezien ik geen printer heb, die stuur ik op.

Dan zie ik de volgende stap van ze graag tegemoet;)
Mocht pakket er dan nog niet zijn is dat ontbinding of herzending als enige oplossing die ik natuurlijk accepteer.
Ik vind dat je wel érg makkelijk meegaat in alle rare dingen die deze webwinkel bedenkt om je af te laten zien van je rechten.. Dat formulier kun je gewoon digitaal invullen, dat is even rechtsgeldig als met de hand ingevuld (alleen waarschijnlijk leesbaarder) en daar kunnen ze verder niet over klagen.

Ze eisen allemaal dingen die niet mogen en onhandig zijn en die ze jou niet kunnen verplichten, jij hebt immers niks met PostNL te maken in dit geval. Ze hoeven dat onderzoek niet te starten, ze kunnen ook een nieuwe telefoon opsturen of je geld terugstorten, als ze eerst willen laten uitzoeken wat er gebeurd is bij de koerier die ze hebben ingehuurd moeten ze dat zelf weten maar ook dat is niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
Oon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:05:
[...]

Ik vind dat je wel érg makkelijk meegaat in alle rare dingen die deze webwinkel bedenkt om je af te laten zien van je rechten.. Dat formulier kun je gewoon digitaal invullen, dat is even rechtsgeldig als met de hand ingevuld (alleen waarschijnlijk leesbaarder) en daar kunnen ze verder niet over klagen.

Ze eisen allemaal dingen die niet mogen en onhandig zijn en die ze jou niet kunnen verplichten, jij hebt immers niks met PostNL te maken in dit geval. Ze hoeven dat onderzoek niet te starten, ze kunnen ook een nieuwe telefoon opsturen of je geld terugstorten, als ze eerst willen laten uitzoeken wat er gebeurd is bij de koerier die ze hebben ingehuurd moeten ze dat zelf weten maar ook dat is niet jouw probleem.
Volgens de webshop is het formulier digitaal niet geldig. Kijk maar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SL9mIRhok-Mw-H4aBhyAPsdeuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nH3jICdLqbf4NAyunheFTsiq.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit juridisch ook niet in orde wat ze hier dan eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:09:
[...]

Volgens de webshop is het formulier digitaal niet geldig. Kijk maar:
[Afbeelding]
Ja daar blijf je naar terug wijzen, en dat is allemaal heel leuk en aardig, maar de webshop bepaalt niet wat wel of niet (rechts)geldig is.
Een digitaal ondertekend formulier is net zo goed een rechtsgeldige overeenkomst als een met de hand ondertekend formulier, helemaal als je het digitale formulier daarna wel het formulier mag inscannen.

Ze maken het gewoon moeilijker dan nodig in de hoop dat je de moeite niet gaat doen. Ik zou lekker mee gaan in hun gedachte en dit proces niet doorlopen, maar direct je creditcardbetaling storneren, dan is het meteen opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Oon schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:13:
[...]

Ja daar blijf je naar terug wijzen, en dat is allemaal heel leuk en aardig, maar de webshop bepaalt niet wat wel of niet (rechts)geldig is.
Een digitaal ondertekend formulier is net zo goed een rechtsgeldige overeenkomst als een met de hand ondertekend formulier, helemaal als je het digitale formulier daarna wel het formulier mag inscannen.

Ze maken het gewoon moeilijker dan nodig in de hoop dat je de moeite niet gaat doen. Ik zou lekker mee gaan in hun gedachte en dit proces niet doorlopen, maar direct je creditcardbetaling storneren, dan is het meteen opgelost :)
Zo simpel gaat dat laatste niet althans niet bij mijn betaling, heb met Revolut betaald en wordt gewoon chargeback procedure van 4/12 weken mocht het zo ver komen. Kan je niet direct storneren.

Bron:
https://blog.revolut.com/how-to-request-a-chargeback/

[ Voor 4% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56
Waarom zo moeilijk doen? TS kan de koop gewoon ongedaan maken onder het mom koop op afstand. Dan kan de webwinkel zelf uitzoeken waar het pakket is. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de verzending. Mocht het pakket dan toch nog onverhoopt bij TS aankomen, kan hij dat eventueel weigeren aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
alex3305 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:20:
Waarom zo moeilijk doen? TS kan de koop gewoon ongedaan maken onder het mom koop op afstand. Dan kan de webwinkel zelf uitzoeken waar het pakket is. Zij zijn immers verantwoordelijk voor de verzending. Mocht het pakket dan toch nog onverhoopt bij TS aankomen, kan hij dat eventueel weigeren aan de deur.
Edit, ik snap hem ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Otto Jans op 10-11-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Otto Jans schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:26:
[...]

14 dagen zijn toch nog niet verstreken? :)
De 14 dagen teller is nog niet eens begonnen met lopen.
Die gaan in deze situatie pas omlaag tellen vanaf moment ontvangst door koper.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2023 15:57 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Toch besloten het formulier van vermissing niet in te sturen naar aanleiding van jullie commentaar, aangezien ik daarin ook akkoord ga met verstrekken ID en dit formulier dan nutteloos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otto Jans
YakuzA schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:56:
[...]

De 14 dagen teller is nog niet eens begonnen met lopen.
Die gaan in deze situatie pas omlaag tellen vanaf moment ontvangst door koper.
Ja, nu snap ik hem ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Groentjuh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:59:
[...]
Alle drie kun je gebruiken om te identificeren bij een ophaalpunt
Maar dit is dus het essentiële verschil: bij een ophaalpunt sta je in persoon met een ID-bewijs in handen dat de medewerker ter plekke kan vergelijken met je gezicht.

Dat kan met een kopie ID niet en dus identificeer je niemand met een kopie ID. Hooguit enigszins als je al een kopie ID in handen hebt.

De 'kopie ID' gekte in Nederland moet een keer stoppen, want het is in veel gevallen volstrekt onrechtmatig, nutteloos en tegen de AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Ik zeg nergens dat ik kopieID goed zou vinden in deze situatie. Ik zeg enkel dat het niet ondenkbaar is dat documentnummer(s) gewenst is/zijn in deze situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Groentjuh schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:56:
[...]
Ik zeg nergens dat ik kopieID goed zou vinden in deze situatie. Ik zeg enkel dat het niet ondenkbaar is dat documentnummer(s) gewenst is/zijn in deze situaties.
Want? Wat gaat het bedrijf daar dan mee doen? Een ID nummer is uniek een persoonsgegeven en voor het verwerken van persoonsgegevens moet een doel bestaan. Wat is het doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
Real schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:00:
[...]

Want? Wat gaat het bedrijf daar dan mee doen? Een ID nummer is uniek een persoonsgegeven en voor het verwerken van persoonsgegevens moet een doel bestaan. Wat is het doel?
Helemaal mee eens. We hebben een AVG waar grote bedrijven waaronder het bedrijf waar ik besteld heb zich niet aan houden.
Ben nu benieuwd wat nu verder gaat gebeuren. Ik denk helemaal niks, want pakketonderzoek zal nu niet plaats vinden omdat ik niks verstrek. Te bizar voor woorden en onrechtmatig.

Tevens nog geen enkele update verder na 2 dagen geen scan op track and trace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
In parcelsapp is dit de track and trace

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CldQnDKSuox9wToPieMrOobVHA0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liNqMK8qaW0R0vqKyfJv7kiu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Real schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:00:
[...]

Zoals ik reeds in deze post aangaf: PostNL noteert het documentnummer indien een pakket bij ophaalpunt wordt opgehaald ter behoeve van fraudebestrijding (Zie privacy policy). In mijn vorige post gaf ik ook aan dat dat niet waterdicht is.

Het pakket is in dit geval niet opgehaald bij een ophaalpunt, maar dat een 'verkeerd persoon' afhaalt bij een afhaalpunt is zeker niet ongehoord! Dit formulier is waarschijnlijk voor alle verdwenen pakketten en dus ook eventuele pakketjes die kwijt zijn geraakt bij een ophaalpunt.

Ik zie overigens niet zo het probleem met het verwerken van een documentnummer. Ik denk dat het gebruik best verdedigd kan worden in dit geval. Hi! Ik ben "IWFP82L75" Zo en wat weten jullie nu? Volgens mij heb je daar minder aan dan andere persoonsgegevens (zoals naam en geboortedatum). Zonder BRP toegang is daar volgens mij weinig mee te doen.

Ik speel zelf overigens ook wel het spelletje van "hoe weinig gegevens accepteren ze?" Zo heb ik zeker kopie IDs gestuurd waar vrijwel alle gegevens zwart waren. Alleen naam, geslacht, handtekening waren bekend bij die organisatie, die niets te zoeken had met een kopie ID. Uiteraard ook voorzien van watermerk: datum/organisatie. Met daarbij de mededeling dat indien dat niet genoeg was ik graag zou willen weten welke gegevens ze dan nog meer nodig zouden hebben, op welke wijze dat allemaal verwerkt zou gaan worden, welke wettelijke basis zijn denken te hebben om deze verzochte gegevens te verwerken. Uiteraard waren ze ook welkom op mijn adres om de rest in te zien. Ging prima, maar dat kan best wel voor vertraging en extra aandacht zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Groentjuh schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:19:
[...]

Zoals ik reeds in deze post aangaf: PostNL noteert het documentnummer indien een pakket bij ophaalpunt wordt opgehaald ter behoeve van fraudebestrijding (Zie privacy policy). In mijn vorige post gaf ik ook aan dat dat niet waterdicht is.

Het pakket is in dit geval niet opgehaald bij een ophaalpunt, maar dat een 'verkeerd persoon' afhaalt bij een afhaalpunt is zeker niet ongehoord! Dit formulier is waarschijnlijk voor alle verdwenen pakketten en dus ook eventuele pakketjes die kwijt zijn geraakt bij een ophaalpunt.

Ik zie overigens niet zo het probleem met het verwerken van een documentnummer. Ik denk dat het gebruik best verdedigd kan worden in dit geval. Hi! Ik ben "IWFP82L75" Zo en wat weten jullie nu? Volgens mij heb je daar minder aan dan andere persoonsgegevens (zoals naam en geboortedatum). Zonder BRP toegang is daar volgens mij weinig mee te doen.

Ik speel zelf overigens ook wel het spelletje van "hoe weinig gegevens accepteren ze?" Zo heb ik zeker kopie IDs gestuurd waar vrijwel alle gegevens zwart waren. Alleen naam, geslacht, handtekening waren bekend bij die organisatie, die niets te zoeken had met een kopie ID. Uiteraard ook voorzien van watermerk: datum/organisatie. Met daarbij de mededeling dat indien dat niet genoeg was ik graag zou willen weten welke gegevens ze dan nog meer nodig zouden hebben, op welke wijze dat allemaal verwerkt zou gaan worden, welke wettelijke basis zijn denken te hebben om deze verzochte gegevens te verwerken. Uiteraard waren ze ook welkom op mijn adres om de rest in te zien. Ging prima, maar dat kan best wel voor vertraging en extra aandacht zorgen.
Dit betrof een thuisbezorging en geen afhaal.
Dus dan kunnen ze helemaal niks met het documentnummer, er valt niks te verifiëren/controleren met dat nummer.
Oftewel er is geen rechtmatige doel voor het verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:15
Ben ik de enige die niet begrijpt waarom **winkel** niet wordt benoemd?

Mag toch best benoemd worden, welke webshop hier gewoon de AVG niet respecteert als dat evident is? (lijkt mij een mooie uitzondering op de regels die hier werden gesteld!

Kan ook nog eens prima werken, mogelijk leest er hier iemand van het bedrijf mee en passen ze iets aan in hun beleid of in jouw case.

[ Voor 16% gewijzigd door robbvdb op 11-11-2023 03:24 . Reden: regeltjes eens goed gelezen en tot inzicht gekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
NicoHF schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:35:
[...]

Dit betrof een thuisbezorging en geen afhaal.
Dus dan kunnen ze helemaal niks met het documentnummer, er valt niks te verifiëren/controleren met dat nummer.
Oftewel er is geen rechtmatige doel voor het verwerken.
Precies, heel andere bezorging.
Ondertussen geeft de T&T dit aan :-( :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9J5C7Vxk7PyN32XLQKTYlmcXR_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hANJTGOLWofWZWvCNWPYcI1A.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Otto Jans op 11-11-2023 06:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
robbvdb schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 03:19:
Mag toch best benoemd worden, welke webshop hier gewoon de AVG niet respecteert als dat evident is?
Nee, dat mag niet. Uit het Shopping Forum beleid:
Om te voorkomen dat topics als breekijzer worden gebruikt, of anderszins verzanden in moddergooien / ranten over bedrijven (zoals (web)winkels, pakketdiensten enz.) is het uitgangspunt dat de naam niet genoemd wordt als je een vraag stelt / discussie aan gaat over een specifiek geschil met betrekking tot consumentenrecht en dergelijke. Dat is voor het bespreken van oplossingen voor dat verschil ook zelden echt noodzakelijk. Daar waar dat wel zo is, bijvoorbeeld omdat het geschil gaat over een heel specifieke punt uit de voorwaarden of iets dergelijks dan kan daarop een uitzondering worden gemaakt. Maar ook dan kan vaak worden volstaan met het delen van het betreffende stuk voorwaarden, in plaats van het expliciet noemen van het bedrijf. Wil je de naam van toch noemen, omdat je denkt dat dat van belang is voor de discussie, zet deze dan tussen [mo][/mo] tags.
Er is geen reden om de naam te noemen, dus mag dat ook niet. Ik vind het persoonlijk ook hoogst irritant, want daarna komen er series aan reacties die neerkomen op een review van het bedrijf of 'ik ook' terwijl de inhoudelijke discussie naar de achtergrond verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dieks77 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:38:

Want de foto van het gezicht en het BSN nummer zijn wél van nut voor de webwinkel? Het gaat de shop erom dat ze met de geadresseerde te maken hebben en inderdaad een drempel hebben. Maar de foto en BSN zijn evenmin nuttige info om te hebben bij een vraag als dit.
Pagina: 1 2 3 Laatste