How are you supposed to protect investors when you can’t even protect your Twitter account?
— Walker⚡️ (@WalkerAmerica) 9 januari 2024
Psst, lees even door ;-)Pinsa schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:36:
Ik lag al te slapen toch maar ff gecheckt zag 56 nieuwe berichten waaronder moon etc…
En toen Etf goedgekeurd!!
Feli allemaal dit is zeer groot nieuws voor de crypto scene!![]()
![]()
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Geitenbende. Wordt iemand bij die toko nog een keer afgerekend op z'n/d'r amateurisme?
[ Voor 9% gewijzigd door resusaapje op 09-01-2024 22:45 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Dit dus
Overigens sprak Gary wel de waarheid: de tweet is nu verwijderd.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Of een filmpje of een nieuwsbericht op hun website. Maar in tijden van Fomo wordt er niet nagedacht.Th1x4nG schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:38:
Vroeg mij al af of dit nieuws werkelijk van de SEC zou komen, zouden we dit niet eerder verwachten van de partijen die de ETF gaan aanbieden?
- Er is een bericht dat de ETF is goedgekeurd: Moon.
- Daarna volgt een dump ivm sell the news.
- Daarna volgt een bericht dat de ETF niet is goedgekeurd en het SEC X account is gehacked, de koers krabbelt weer op.
- Straks staat de koers weer op hetzelfde niveau als waar die stond.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Gelukkig hebben we de screenshots nogknakworst schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:39:
De tweet is verdwenen van de SEC account.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Goeie samenvatting, behalve dat er niet in staat dat ik in een paar minuten een paar kratjes heb gewonnen in deze clown-bingo. Volgende rondje is van mij!Taro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:40:
Ok, ik probeer het te begrijpen:Dus het feit dat de ETF alsnog kan worden goedgekeurd zorgt voor een hogere koers dan een daadwerkelijke goedkeuring. Makes sense, toch?
- Daarna volgt een bericht dat de ETF niet is goedgekeurd en het SEC X account is gehacked, de koers krabbelt weer op.
Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl
Maar was de dump een sell the news, of had een kleine groep de hack door en begonnen die de dump? Waarop mensen denken dat het een sell the news was en ook verkopen..Taro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:40:
Ok, ik probeer het te begrijpen:Dus het feit dat de ETF alsnog kan worden goedgekeurd zorgt voor een hogere koers dan een daadwerkelijke goedkeuring. Makes sense, toch?
Een mindfuck is het....
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Die is wel mooi ja.Vis schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:42:
ETH ETF is wel goedgekeurd
Stap twee moet zijn: Daarna volgt de dump omdat de mensen die die tweet plaatsen hun voor de tweet aangekochte BTC verkopen.Taro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:40:
Niks sell the news, gewoon dikke vette maanipulaasie
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ada bedoel je toch?Vis schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:42:
Anyway ik ga weer tukken, zie het morgen wel alllemaal.
F*ck Gary
Zet je die ff op de SEC X account. Krijg je van mij een ADA.Vis schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:42:
Ff sjecken
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dus N=2 is iedereen. Top.poekiepoes12 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:28:
[...]
Op basis van een aantal berichten die hier worden gepost. En spreiden met 90 - 10 dan wordt er feitelijk gespreid, maar dat vind ik persoonlijk alsnog veel risico.
Ik merk het ook aan mezelf maar de 'jeugd' lijkt heel ongeduldig als het om geld verdienen gaat. Anders dan mijn vader die lekker om 18.00 inlogt op zijn pc, met twee vingers, om te kijken wat de aandelen vandaag gedaan hebben. Zou willen dat ik dat kon.
Het enige wat je hier kan doen, is vertellen hoe je het zelf doet en waarom.
Generaliseren en zeggen dat het slecht is wat anderen doen werkt niet echt.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Maar die hackerlui laten toch niet de toegang in stand lijkt me, zodat de SEC het bericht kan verwijderen? Die tweet weer verwijderen ging mij te snel voor een account restore /aluhoedjeRichh schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:39:
[...]
Dit dus
Overigens sprak Gary wel de waarheid: de tweet is nu verwijderd.
Dus dit was eigenlijk een generale repetitie?Taro schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:40:
En weten we nu dus dat je morgen iets na t nieuws moet verkopen en meteen weer lager terugkopen.
Solide plan
Ik lul ook zomaar wat
op de uurlie
[ Voor 4% gewijzigd door Eegee op 09-01-2024 22:54 ]
Ik denk het, kan toch echt niet een hack zijn, dan stonden er wel wat mooiere tekstenvirofi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:47:
Maar was het een concept tweetje die klaar stond en door de stagiair werd gepublished of werd secgov echt gehackt…
The @SECGov X account was compromised, and an unauthorized post was posted. The SEC has not approved the listing and trading of spot bitcoin exchange-traded products.
— U.S. Securities and Exchange Commission (@SECGov) 9 januari 2024
https://www.sec.gov/news/pressreleases
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Dat betekent maar 1 ding: de daytraders kunnen momenteel leuk harken
Alts krijgen iets ademruimte om het morgen nogmaals te proberen?
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
ExchangesD_Jeff schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:49:
Ah naiss een paar honderd miljoen volume binnen 1h tijd
Dat betekent maar 1 ding: de daytraders kunnen momenteel leuk harken
In de tweet stond een afbeelding met een quote van Gary Gensler, die volgens mij helemaal niet zo'n voorstander is, dus ik neem aan dat dit inderdaad om een password guess ofzo is gegaan.virofi schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:47:
Maar was het een concept tweetje die klaar stond en door de stagiair werd gepublished of werd secgov echt gehackt…
Misschien had Musk iets teveel gerookt? Is opzich ook wel lachen.
Ik zie nu een leuke variant aankomen
Ze doen het gewoon zodra de bitcoin beurs dicht is.keanu_ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:53:
Wel, maar het wordt een anticlimax
Niet vergeten terug te zetten, er zitten boeiende tijden aan te komenColdcat schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:54:
Had nog een order op 47.8k staan die ik wilde weghalen vanavond. Natuurlijk was ik te lui. Pakt mooi uit
Niks te zien hier mensen, doorlopen graag!
Apparently SEC spokesman told Bloomberg they are not approved (yet). Maybe someone put pre-canned tweet in one day early (bc I had heard they were going to announce approval Wed 4pm). Man, never a dull moment.. https://t.co/KTq4nHz7ev
— Eric Balchunas (@EricBalchunas) 9 januari 2024
On TV right on talking about this.. and yes, I think someone prepped a planned tweet and put wrong date, bc the tweet would have made PERFECT sense tomorrow at this time. The language sounds legit SEC-ish IMO vs a crypto knucklehead pulling a prank but I guess we'll see.. https://t.co/lP6Nghi6fq
— Eric Balchunas (@EricBalchunas) 9 januari 2024
Zou best wel knullig zijn als ze de verkeerde datum hebben ingevoerd
Ik zag net deze post: https://twitter.com/FatManTerra/status/1744834963424387265DutchCrownNL schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:00:
[Twitter]
[Twitter]
Zou best wel knullig zijn als ze de verkeerde datum hebben ingevoerd
Lijkt er toch op dat een hacker al even aan het testen was of het posten werkte, en vervolgens is die andere geplaatst.
Zero.
Typisch crypto dit, dat een van de grootste momenten voor BTC tot zo’n apotheose komt. Mooie meme.
Ja en las ook al (en kan je ook zelf zien) dat het SEC account bepaalde tweets heeft geliked, dat zie ik ze ook niet snel doen. Hoe dan ook, je zou verwachten dat zo'n account toch wel wat betere beveiliging heeft (zowel qua inloggen als posten).dehardstyler schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:03:
[...]
Ik zag net deze post: https://twitter.com/FatManTerra/status/1744834963424387265
Lijkt er toch op dat een hacker al even aan het testen was of het posten werkte, en vervolgens is die andere geplaatst.
--------
JUST IN: Securities lawyers say SEC will have to investigate itself for market manipulation following the "hacked" #Bitcoin ETF approval post, Fox Business reports.
— Watcher.Guru (@WatcherGuru) 9 januari 2024
[ Voor 7% gewijzigd door DutchCrownNL op 09-01-2024 23:08 ]

Heb ze alweer terug gekocht in de rode paal die volgde. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.D_Jeff schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:58:
[...]
Niet vergeten terug te zetten, er zitten boeiende tijden aan te komen
[ Voor 74% gewijzigd door Coldcat op 09-01-2024 23:09 ]
Tijd dat Elon Musk dan ff login history boven tafel haalt.
Automatische meldingen voor Marktplaats, 2dehands en vinted? MarktAlert.nl
That escalated quickly. Kan natuurlijk zo weer omslaan op korte termijn als de goedkeuring morgen alsnog komt. Maar denk dat wat we vanavond zien gebeuren met ETH het bovenstaande wel bevestigt.Antifon schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 19:46[/message]:[/b]
[...]
Wanneer de ETF kogel door de kerk is en de hype is gaan liggen zal menig PF weer meer richting ETH schuiven vermoed ik zo.
This is a reminder to secure your financial accounts as well as protect against identity theft and fraud.
— Gary Gensler (@GaryGensler) 24 oktober 2023
Remember to:
🔒Use strong passphrases or passwords
🔒Set up multifactor authentication
🔒Keep account alerts turned on#CybersecurityAwarenessMonthhttps://t.co/qitGkujLxD
Beug schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:19:
Safe haven ETH! 🥳
Upswing was ook 3x niks. Down swing evenmin. Wel geinig: even het SEC X account hacken.Nopheros schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:43:
Sell the news wordt het morgen dus niet, dat was nog niet eens 5%.
Careful what you read on the internet. The best source of information about the SEC is the SEC.
— U.S. Securities and Exchange Commission (@SECGov) 16 oktober 2023
Die pagina wordt morgen dus gehackt!Joosie200 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:26:
[...]
Beste is press release checken via https://www.sec.gov/news/pressreleases
Net als met de FOMC / FED
Het is toch wel genieten. Zoals ik altijd tegen mijn collega's zeg. Alles wat je alvast kan doen is maar gedaan. Als de SEC gewoon maandag de anouncement had gedaan was dit hele circus ook niet geweest.
Kan niet anders dan er ergens opzet in zit, of enorm amateurisme.
Uit het boekje inderdaadMoiety schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:34:
Wappie modus aan* de sec heeft hun gehackte account wel heel erg snel weer onder controle* wappie modus uit
Ik had Netflix open staan. Denk check de koers voor ik richting bed ga. Het is dat ik al tanden heb gepoetst anders had ik er een bak popcorn bij gepakt. Kan er wel om lachen en de humor van inzien. Juist de SEC en hun wij beschermen de consument kan hun eigen Twitter account nog niet eens beschermenColdcat schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 23:34:
[...]
Die pagina wordt morgen dus gehackt!
Het is toch wel genieten. Zoals ik altijd tegen mijn collega's zeg. Alles wat je alvast kan doen is maar gedaan. Als de SEC gewoon maandag de anouncement had gedaan was dit hele circus ook niet geweest.
Kan niet anders dan er ergens opzet in zit, of enorm amateurisme.
So you’re telling me the SEC doesn’t even have their Twitter account secured, but if I send $17 to my friend on Venmo I have 87,000 IRS agents watching me?
— greg (@greg16676935420) 9 januari 2024
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
En zo Elon die nog even komt melden dat er niks gehacked is.
Popcorn.
Tinfoil hat time.
— HORSE (@TheFlowHorse) 9 januari 2024
The SEC twitter account wasn’t hacked. It is a false flag type of event in order for them to justify how easily the market is manipulated, and ultimately deny the ETF. pic.twitter.com/N7xbUYzAmO
Of gewoon uitstellen tot maart om eerst een onderzoek in te stellen hoe het kan dat de SEC was gehackt (Elon moet dat kunnen checken in de logs lijkt me) en uit te sluiten dat ze zelf aan marktmanipulatie hebben gedaan. /tinfoil hat off
Waarschijnlijk gewoon te vroeg op verzonden geklikt. Morgen het echte werk
Zou wel echt hilarisch zijn als we morgen op exact hetzelfde tijdstip exact deze tweet weer krijgen op het SEC account.jvel92 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:03:
Mensen vallen ook massaal voor de pay-ops dat het account is gehackt. Als je account is gehackt heb je niet na een aantal minuten je toegang weer terug.
Wss alvast ingeladen maar een typo gemaakt. Moest zijn 10/1/2024 4 PM ipv 9/1/2024 4PM. We gaan het morgen meemaken 22u Nederlandse tijd zo'n beetje.jvel92 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:03:
Niemand gelooft het dan nog .. enige wat ik me kan bedenken is dat dit een mooie reden voor ze is om uit te stellen tot maart.NeoflexNL schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:06:
[...]
Zou wel echt hilarisch zijn als we morgen op exact hetzelfde tijdstip exact deze tweet weer krijgen op het SEC account.
Well done Gary, manipulator.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Het mooie is dat nu ik het heb laten bezinken is dat iedereen fucking dom is om nu om BTC heen te lopen. Als de instanties zo manipuleren dan geef je ze nog geen stuiver!
Dit zijn de mensen die over FIAT gaan. Ik vertrouw de blockchain duizend maal meer.
Met n whitepaper die de gebruiker uitdaagt om op iedere denkbare manier te dumpen, pumpen of anderszis manipuleren waarna je als reward een aantal garies (sats) krijgt. N soort staking maar dan dat je er echt iets voor moet doen.
Ik lul ook zomaar wat
Edit: dit is wellicht ook belangrijk voor sommige users hier:
Authy stopt desktop support later dit jaar:
https://www.security.nl/p...ticatie-app+Authy+Desktop
[ Voor 45% gewijzigd door sh4d0wman op 10-01-2024 02:59 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
USDshovelhead1340 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:50:
Bestaat er al een SEC coin?
Met n whitepaper die de gebruiker uitdaagt om op iedere denkbare manier te dumpen, pumpen of anderszis manipuleren waarna je als reward een aantal garies (sats) krijgt. N soort staking maar dan dat je er echt iets voor moet doen.
Toch geeft Twitter zelf aan dat het kloptjvel92 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 00:03:
Mensen vallen ook massaal voor de psy-ops dat het account is gehackt. Als je account is gehackt heb je niet na een aantal minuten je toegang weer terug.
https://twitter.com/Safety/status/1744924042681897343
Geen 2FA, en via het mobiele nummer binnen gekomen... Waarschijnlijk account reset gedaan of iets dergelijks.
Dan kun je binnen no-time terug binnen zijn tenzij de hacker alle info aanpast voor recovery.
bij die daling was het direct al duidelijk dat het fake was. Was dus echt geen sell the news imo. Of denk je dat al die aanvragers gewoon maar moeten wachten op een tweet van ome gary om te zien of ze goedkeur hebben? Na die pump van 15min was al lang al duidelijk dat het fake was, geen enkele news site verder sprong erop.shovelhead1340 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 22:47:
[...]
Dus dit was eigenlijk een generale repetitie?
En weten we nu dus dat je morgen iets na t nieuws moet verkopen en meteen weer lager terugkopen.
Solide plan![]()
Wat wel goed is dat we nu 2 keer een orderbook sweep gehad hebben en er waarschijnlijk weer heel veel mensen kapot gegaan zijn. Dat geeft dan wellicht iets meer rust als het vandaag wel door gaat......of niet
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
YouTube: The Big Short (2015) - Brownfield Fund's Investigation at ASF & Scio...
Overigens weet ik niet of we nu wel zo blij moeten zijn met die goedkeuring, hoe groter de swings hoe meer er te verdienen is. En de HODL pot te vullen. Straks de seal of approval van de SEC wordt het een saaie bende zo vrees ik.
[ Voor 16% gewijzigd door CornermanNL op 10-01-2024 07:07 ]
Echt, zeldzaam slecht dit.Waah schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:30:
[...]
Toch geeft Twitter zelf aan dat het klopt
Geen 2FA, en via het mobiele nummer binnen gekomen... Waarschijnlijk account reset gedaan of iets dergelijks.
Dan kun je binnen no-time terug binnen zijn tenzij de hacker alle info aanpast voor recovery.
Als dit Henk of Ingrid zou overkomen, ok.
Maar de SEC die iets simpels als MFA niet heeft aanstaan.
Voor de archieven:Waah schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:30:
[...]
Dan zal dat verhaal inderdaad kloppen. Knullig, maar ze bevinden zich in goed gezelschap. Afgelopen jaar talloze accounts, ook niet van de minsten, op die manier gehackt.Waah schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 06:30:
[...]
Het lijkt in ieder geval goed uit te pakken voor ETH en haar beta (L2 coins). Na ETF approval gaat ETH het snelste paard zijn?
Nog steeds lower lows and lower highs op de grafiek toch?jvel92 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:24:
[...]
Dan zal dat verhaal inderdaad kloppen. Knullig, maar ze bevinden zich in goed gezelschap. Afgelopen jaar talloze accounts, ook niet van de minsten, op die manier gehackt.
Het lijkt in ieder geval goed uit te pakken voor ETH en haar beta (L2 coins). Na ETF approval gaat ETH het snelste paard zijn?
precies. Die is kort opgestaan uit de dood. Na vanavond (wat de uitkomst ook is) gaat dat ding verder door et putje (en ja ik heb ze ook)Coldcat schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:27:
[...]
Nog steeds lower lows and lower highs op de grafiek toch?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Een trend ommekeer komt niet ineens. Vind het alleen opvallend om te zien vandaag.Coldcat schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 07:27:
[...]
Nog steeds lower lows and lower highs op de grafiek toch?
Dit topic is gesloten.
![]()
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/2z6Son43qfu2yjBLPKPOTqrn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/or4PGjf8W7e94ghdud4moy9x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FIWIp9XiT29xHleuH9qsXizD.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nohSTn2RNgyhdEwL1MghYvIm.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/0kFaSu0h33ucMZuEya79Jiez.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6sCZV1AU12huIDbmXa2jkxCa.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yKi9HDWwtgtxKGYB62iywXu2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kqa28YcTStxgTwZcwdGiAY19.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vyNeIDSWjQy9dJqUAnFFa5lK.jpg?f=fotoalbum_large)