[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.040.154 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:10
UniMatrix schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:52:
[...]

ETH zie ik (famous last words:) niet zoveel meer doen t.o.v. BTC, na de overgang naar POS zijn er weinig prijsopdrijvende ontwikkelingen te verwachten volgens mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvjFI8PtxBqdfaDtuACLV8O3UDI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YTWbyO3Li2hRZviXbuKK8p98.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48
[...]

Ik voor BTC :) ADA heb ik nog voor $1 uit de vorige run, gaat nog wel daarboven komen denk ik.

ETH zie ik (famous last words:) niet zoveel meer doen t.o.v. BTC, na de overgang naar POS zijn er weinig prijsopdrijvende ontwikkelingen te verwachten volgens mij.
Ethereum gaat echt wel knallen in een volgende bull. Als een BTC spot ETF wordt goedgekeurd dan is ETH de volgende. Als je dat geen prijsopdrijvende ontwikkelingen noemt dan weet ik het ook niet meer. :)

[ Voor 14% gewijzigd door zwembroek op 02-11-2023 11:22 ]

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
zwembroek schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:15:
[...]

Ethereum gaat echt wel knallen in een volgende bull.
Btc +100k
Eth +10k
Ada -6 cent

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Gelukszoekr schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:31:
[...]

Ja, dat is mijn punt inderdaad. Welke bank dan? Ze moeten zich allemaal aan dezelfde wet houden. Dus als er 420k binnenkomt gaan ze allemaal vragen stellen.
tja dat blijft lastig. Ik heb zelf prima ervaringen met ING. Vriend van mij is bitcoin dolphin/ shark en zit ook bij ing en nooit problemen. 2 andere vrienden (bitcoin octopus) hebben extreem veel shit gehad met de rabobank. En na 2 jaar zijn ze eindelijk van het gezeik af en zitten ze ook bij ing en abn. Vooral de communicatie van de rabobank gaat je bloed van koken. Ze gaan er sowieso vanuit dat je een crimineel bent als je de emails leest. 2e probleem is dat er nou niet bepaald snuggere figuren aan de andere kant zitten. Ze snappen er vrij weinig van crypto.....en dan druk ik het nog voorzichtig uit.
Beste is gewoon meerdere banken hebben en zorgen dat je administratie klopt.
Ik heb nooit gezeik gehad omdat ik oa alle transacties (on and off ramp) via bitonic heb laten lopen naar dezelfde ing rekening. Er zitten wel mini gaten in door oa trading op bitmex en later bybit maar gros is dekkend. Verder ben ik tussen 2014 en 2016 her en der wat coins kwijt geraakt door exchanges die ineens met je coins er van door gegaan waren.....(BTC-E, Bter, cryptsy).

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:50
Richh schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:26:
[...]

Overstappen is makkelijk, maar... waarheen? Rabo is ruk, maar bij andere (Nederlandse) banken is het volgens mij niet heel veel beter.
Binnenkort gaat Colossos in early access, dat lijkt mij wel wat. Crypto friendly bank met IBAN, kaart en crypto exchange. Gereguleerd door DNB. Als alles goed gaat dan gaat Rabobank hier de deur uit, ben helemaal klaar met die gasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:19
Ik doe al jaren vanaf de ABN geld overmaken naar Exchanges en nog nooit problemen gehad met een geblokkeerde rekening. Wel een keer geblokkeerd toen ik wat metalen kocht bij The Silver Mountain 8)7

Maarja, N=1 verhaal

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

markisoke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:26:
Ik doe al jaren vanaf de ABN geld overmaken naar Exchanges en nog nooit problemen gehad met een geblokkeerde rekening. Wel een keer geblokkeerd toen ik wat metalen kocht bij The Silver Mountain 8)7

Maarja, N=1 verhaal
Uranium toevallig?

Geeft hier ook altijd gedonder met ABN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:20
Spollie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:25:
[...]

Binnenkort gaat Colossos in early access, dat lijkt mij wel wat. Crypto friendly bank met IBAN, kaart en crypto exchange. Gereguleerd door DNB. Als alles goed gaat dan gaat Rabobank hier de deur uit, ben helemaal klaar met die gasten.
Zou niet verkeerd zijn als een partij al bitvavo ook bankdiensten erbij gaat doen, al was het alleen maar een eigen bankrekeningnummer op naam waar je je euro pot kunt stallen. Uiteraard onder het depositogarantiestelsel dan ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• markisoke
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:30:
[...]

Uranium toevallig?

Geeft hier ook altijd gedonder met ABN.
Ahh, ligt het daar aan, dan toch maar kijken of ik dat in vervolg met BTC aan kan kopen, er is niemand die mijn wallet gaat blokkeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:38

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:27
[...]

Ik voor BTC :) ADA heb ik nog voor $1 uit de vorige run, gaat nog wel daarboven komen denk ik.

De tokenomics van ETH zijn compleet anders dan in de vorige bull. Zodra de bull echt aan is, wordt ETH deflationair vanwege het burn mechanisme. Om deflationair te zijn moet ETH gas boven de 21 GWEI liggen. Tijdens de vorige bull kwamen we wekenlang nauwelijks onder de 100. Voor al die nieuwe alt's, NFT's en meme's is straks weer ETH nodig.

Daarnaast zodra de Bitcoin ETF is goedgekeurd, verwacht ik dat de speculatie rondom een ETH ETF gaat beginnen en gaan het feestje nodg een keer overdoen.

[ Voor 9% gewijzigd door jvel92 op 02-11-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Altijd mooi ja, alles zal gaan moonen behalve Ethereum.

Denk elke keer weer dat ik er te weinig heb…

When ETH zeepaardje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error404!
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:43
Nou jongens nog eventjes en de nieuwe keuken zit erin, kan ik daarna weer lekker maandelijks DCA'en. Hopelijk nog tegen lage prijzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
Ik wacht gewoon op de ADA ETF

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 20:58

NeoflexNL

Forever young

Zijn er eigenlijk al geruchten over een Glimmer ETF??

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Error404! schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:26:
Nou jongens nog eventjes en de nieuwe keuken zit erin, kan ik daarna weer lekker maandelijks DCA'en. Hopelijk nog tegen lage prijzen.
Lage prijzen... Ha ha ha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
My body is fcking ready oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:10
Toch maar wat SOL naar BTC omgezet. Schuldeisers van FTX zijn maar wat blij met deze stijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25
anti elppa schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:23:
[...]

tja dat blijft lastig. Ik heb zelf prima ervaringen met ING. Vriend van mij is bitcoin dolphin/ shark en zit ook bij ing en nooit problemen. 2 andere vrienden (bitcoin octopus) hebben extreem veel shit gehad met de rabobank. En na 2 jaar zijn ze eindelijk van het gezeik af en zitten ze ook bij ing en abn. Vooral de communicatie van de rabobank gaat je bloed van koken. Ze gaan er sowieso vanuit dat je een crimineel bent als je de emails leest. 2e probleem is dat er nou niet bepaald snuggere figuren aan de andere kant zitten. Ze snappen er vrij weinig van crypto.....en dan druk ik het nog voorzichtig uit.
Beste is gewoon meerdere banken hebben en zorgen dat je administratie klopt.
Ik heb nooit gezeik gehad omdat ik oa alle transacties (on and off ramp) via bitonic heb laten lopen naar dezelfde ing rekening. Er zitten wel mini gaten in door oa trading op bitmex en later bybit maar gros is dekkend. Verder ben ik tussen 2014 en 2016 her en der wat coins kwijt geraakt door exchanges die ineens met je coins er van door gegaan waren.....(BTC-E, Bter, cryptsy).
Hier ook nog nooit issues gehad met de ING met bedragen die bestaan uit 6 cijfers tijdens de vorige bull run. Overigens denk ik dat het ook wel meespeelt welk betaalgedrag je normaal op je op rekening laat zien. Komt er iedere maand een mooi salaris binnen en zit je ook nog met je hypotheek bij de ING dan zullen ze minder snel opkijken dat je een keer een flink bedrag naar Kraken overboekt.

Doe je amper wat met je rekening (kleine bedragen, etct) dan kan het zijn dat er eerder belletjes afgaan gok ik.

Lang verhaal kort: je kan er niet echt een peil aan optrekken maar al met al heb ik het idee dat de ING wel redelijk chill in dit soort zaken zit. Klein zeik detail over de ING; waarom moet ik 4 uur wachten tot mijn ING limiet verhoogd is!! Zorg desnoods dat dit meteen kan met een extra authenticator of iets... om gek van te worden soms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masstje
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15-09 09:36
Moiety schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:43:
Toch maar wat SOL naar BTC omgezet. Schuldeisers van FTX zijn maar wat blij met deze stijging.
Lijkt me wel degelijk een link tussen die terugbetaling van FTX, kijk bv naar rndr, hebben ze 17 miljoen van uitbetaald afgelopen maandag. Dit na een run up van 100% in maandje tijd.

Sol zelfde verhaal nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_gyFs_tqxxrGlgK9eCgDkgAO6M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9tX5Ln61wjgqcwx30UKNyrjC.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 07:26

St@m

@ Your Service

Ohjee volgens mij heb ik iets gemist..
Ik lees dingen over nieuwe BIFI. Ik heb mijn 'oude BIFI op mijn ledger staan'.. (BSC Chain)

Even teruggezocht in het oude topic, en volgens @Glenn Hoddle moet ik naar deze site gaan https://optimistic.etherscan.io/address/, en dan mijn ledgeradres erachter plakken en dan zie ik hoeveel nieuwe BIFI ik heb.. ofzo..
Maar je raadt het al, 0. En nu? Iemand met kennis hierover die me kan helpen?

Oh wacht, ik moest nog de token selecteren. Nu zie ik ze staan.. Zal eens kijken of ik die dingen ook zichtbaar krijg op de ledger.

[ Voor 19% gewijzigd door St@m op 02-11-2023 14:10 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

St@m schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:08:
Ik lees dingen over nieuwe BIFI. Ik heb mijn 'oude BIFI op mijn ledger staan'.. (BSC Chain)

Even teruggezocht in het oude topic, en volgens @Glenn Hoddle moet ik naar deze site gaan https://optimistic.etherscan.io/address/, en dan mijn ledgeradres erachter plakken en dan zie ik hoeveel nieuwe BIFI ik heb.. ofzo..
ja, dat kan ik wel, stuur even een pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
St@m schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:08:

Oh wacht, ik moest nog de token selecteren. Nu zie ik ze staan.. Zal eens kijken of ik die dingen ook zichtbaar krijg op de ledger.
Wat krijg je als je hier je adres ingeeft: https://snapshot.beefy.finance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Laatst online: 27-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9_erk6MCgD0mQm4q_pow8ODDho=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NAen2RFdfB91uEaasUikbYhs.png?f=fotoalbum_large

Dames heren 😀

Crypto.com gaat lekker! De Cronos chain is on fire!
De Mad Meerkat NFT en Finance community gaat 🚀

Kom maar op met die bull

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dank @Glenn Hoddle en @markisoke Ik zie dat het automatisch goed is gegaan, ik keek met m'n neus, moest nog een token selecteren op optimistic.
Nu even kijken hoe ik ze ook weer zichtbaar krijg op de ledger.

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 02-11-2023 14:13 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

St@m schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:13:
Dank @Glenn Hoddle en @markisoke Ik zie dat het automatisch goed is gegaan, ik keek met m'n neus, moest nog een token selecteren op optimistic.
het leek me al onwaarschijnlijk dat er iets mis was gegaan, mooi zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
dhrhagenees.cro schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:12:
[Afbeelding]

Dames heren 😀

Crypto.com gaat lekker! De Cronos chain is on fire!
De Mad Meerkat NFT en Finance community gaat 🚀

Kom maar op met die bull
lol zijn die nft's nog steeds relevant, hoopte dat we van die zooi af waren eerlijk gezegd. _O-

wel fijn dat ik misschien nog van mijn zak cro af kom.

edit: 6 cent lmao _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
zie al die NFT's graag door t putje gaan. zijn maar paar NFT's met wat functionaliteit (winsteling etc), de rest is toch allemaal gebakken lucht

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

jasper7878 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:27:
zie al die NFT's graag door t putje gaan. zijn maar paar NFT's met wat functionaliteit (winsteling etc), de rest is toch allemaal gebakken lucht
Dat vind ik wel wat kort door de bocht...

NFT's zijn in een kort tijdsbestek zeer belangrijk geworden voor de mensheid. Probeer je eens een wereld voor te stellen zonder NFT's, moet je kijken wat je allemaal zou missen...

Om je een idee te geven heb ik een complete lijst gemaakt met wat we allemaal zouden missen in het dagelijks leven wanneer NFT's niet zouden bestaan:
  • Crypto Twitter profiel foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:37:
[...]

Dat vind ik wel wat kort door de bocht...

NFT's zijn in een kort tijdsbestek zeer belangrijk geworden voor de mensheid. Probeer je eens een wereld voor te stellen zonder NFT's, moet je kijken wat je allemaal zou missen...

Om je een idee te geven heb ik een complete lijst gemaakt met wat we allemaal zouden missen in het dagelijks leven wanneer NFT's niet zouden bestaan:
  • Crypto Twitter profiel foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXcHLNdIwYKY_AOU6sUgPY41uU0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/C6BAjaT1Hnon3xRHyCTwDSom.gif?f=user_large

Is Verwijderd69 weer terug met een nieuw account ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Nopheros schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:39:
[...]

[Afbeelding]

Is Verwijderd69 weer terug met een nieuw account ofzo?
Wie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
Sommigen kennen hem onder de naam Jaapio :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:46
markisoke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:45:
[...]

Vergeet Cryptosletje niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Voor wie nog een idee heeft hoe ik nu de BIFI op OP Mainnet zichtbaar krijg in de ledger..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9DCtzQe1xbRhtdDC-JVCIht6f0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qOB3g7Hu6EDCSVERmacUHEfK.png?f=fotoalbum_large

Please let me know.. gezeik weer zo'n nieuw netwerk. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
Dit moet toch wel het beste stukje Custom CSS zijn wat ik momenteel in gebruik heb.

code:
1
2
div[data-owner-id="1032405"] .poster.avatar .userheader .username .user.ellipsis { visibility: hidden; position: relative; }
div[data-owner-id="1032405"] .poster.avatar .userheader .username .user.ellipsis:before { visibility: visible; content: "Jaapio";  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markisoke schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:45:
[...]

Cryptosletje in hart en nieren.

Ik wilde de nick kaassouflé claimen, maar die is al in gebruik. Dus toen opperde ik Broodjekaassouflé, maar dat was te lang.

Toen moest ik snel improviseren en nu zit ik 18 maanden vast aan deze helemaal vet kutte nick.

Het is wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13

Vis

Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:49:
[...]

Ik wilde de nick kaassouflé claimen, maar die is al in gebruik. Dus toen opperde ik Broodjekaassouflé, maar dat was te lang.

Toen moest ik snel improviseren en nu zit ik 18 maanden vast aan deze helemaal vet kutte nick.

Het is wat het is.
Had dan voor patat gekozen.. wisten we ook meteen dat jij het was Jaap ;)

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

St@m schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:46:
Voor wie nog een idee heeft hoe ik nu de BIFI op OP Mainnet zichtbaar krijg in de ledger..

[Afbeelding]

Please let me know.. gezeik weer zo'n nieuw netwerk. Haha.
je BIFI op OP is mooBIFI; adres: 0xc55E93C62874D8100dBd2DfE307EDc1036ad5434

OP en BSC is allebei gewoon EVM, dus dat zou hetzelfde moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Glenn Hoddle op 02-11-2023 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

St@m schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:46:
Je bedoelt Ledger Live?
Niet, vermoed ik. Zal niet supported zijn.
Via MetaMask + Ledger werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Slonzo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:58:
[...]

Je bedoelt Ledger Live?
Rabby werkt veel beter dan Metamask, maar verder ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Slonzo schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:58:
[...]

Je bedoelt Ledger Live?
Ja, ledger live. Maar check.Tnx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er zelf niet snel voor kiezen om mijn hardware wallet te verbinden met allerlei exotische wallets...

Stel je voor dat je een werkelijk schaarse en kostbare asset als Bitcoin kwijt raakt door je HW bloot te stellen aan al die speelgoed wallets en lego contracten.

Maargoed, bij mij staat er ook alleen Bitcoin op, dus dat hoeft gelukkig ook helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb iets van 500 NFTs die je kan claimen, denk dat het wel drainers zijn die erachter zitten 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:26:
Ik zou er zelf niet snel voor kiezen om mijn hardware wallet te verbinden met allerlei exotische wallets...

Stel je voor dat je een werkelijk schaarse en kostbare asset als Bitcoin kwijt raakt door je HW bloot te stellen aan al die speelgoed wallets en lego contracten.

Maargoed, bij mij staat er ook alleen Bitcoin op, dus dat hoeft gelukkig ook helemaal niet.
Exact, ik koppel mijn wallet nergens aan. 1x per jaar een check op de pc is al te veel eigenlijk.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponk123
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:26:

Wat voor wallets bedoel je? Als je gewoon connect aan een metamask of coinbase wallet met een ledger ben je toch veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
Zorg ervoor dat je meerdere wallet's hebt voor diverse doeleinden zodra je je gaat bezighouden met alt's en interact met smart contracten.

Dat kan er dan zo uitzien:
  1. Bitcoin
  2. ETH + alt's voor de langere termijn
  3. Shit coin wallet
Bitcoin wallet spreekt voor zich. De tweede wallet met ETH + alt's voor de langere termijn verbind je nooit met een smart contract. Je stuurt er alleen wat naar toe vanuit je exchange account of shit coin wallet. Zodra je wilt verkopen stuur je het naar de exchange of shit coin wallet.

Shit coin wallet gebruik je voor je on-chain activiteiten. Je zou er nog een vierde wallet aan toevoegen voor je echt gure shit coin activeiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ponk123 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:01:
[...]

Wat voor wallets bedoel je? Als je gewoon connect aan een metamask of coinbase wallet met een ledger ben je toch veilig?
Dit is inderdaad het geval. Ledger raadt het ook gewoon zelf aan. Er lijkt niet helemaal begrepen te worden dat metamask in dit geval niks meer is dan een interface, aangezien het je private keys niet heeft (en die ook niet heeft gegenereerd.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
Ponk123 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:01:
[...]

Ja en nee. Als je connect met een malafide smart contract, kan je hele wallet leeg getrokken worden. Ongeacht of je nu een Ledger gebruikt of niet.

Zorg er daarom voor dat je je lange termijn tokens in een aparte wallet hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

dat is natuurlijk ook zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:49:
[...]

Het is wat het is.
Ik ga alvast 'Bitter Bull' claimen, voordat de hele fruitschaal weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Rekt..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PureLOOD schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:20:
[...]

Ik ga alvast 'Bitter Bull' claimen, voordat de hele fruitschaal weg is
Ik zat te denken aan: PureLOODS, voor over anderhalf jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3tzId3CHNVp0l16Jhg52qsYA9o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5VrFJtqdgMCJlykYe5EYZGv.jpg?f=fotoalbum_large

when ASTR $1?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zwembroek
Het Pelox effect....iedereen had het kunnen weten toen jij geld ging overmaken naar Kraken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:21

Darrell

Fiat moonboy

zwembroek schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:34:
[...]

Het Pelox effect....iedereen had het kunnen weten toen jij geld ging overmaken naar Kraken.
Ze hebben zelfs netjes gewacht tot het eindelijk aangekomen was en de buy erdoor was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW7VSUlT2ijW6CU7aoPk4oG9JjY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BI1nMh9Ms7kPYLVc5TuLnIKq.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponk123
jvel92 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:09:
[...]

Ja en nee. Als je connect met een malafide smart contract, kan je hele wallet leeg getrokken worden. Ongeacht of je nu een Ledger gebruikt of niet.

Zorg er daarom voor dat je je lange termijn tokens in een aparte wallet hebt staan.
Ok bedankt!
En heb je nog tips hoe je malafide smart contracts ontwijkt? Ik koop erc-20 tokens via coinbase wallet, swap ze van ETH naar xx, en verstuur daarna van die wallet het naar mijn ledger wallet.

Op coinbase wallet kan ik me niet herinneren dat ik dingen moet approven of signen.

Ik dacht dat als je eth /erc-20 tokens op je ledger hebt staan je altijd de ledger fysiek nodig hebt om het eraf te halen, ofwel je seed phrase van de ledger, maar dat is dus niet zo?

[ Voor 10% gewijzigd door Ponk123 op 02-11-2023 17:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
zwembroek schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:34:
[...]

Moet je voorstellen wat er gaat gebeuren als ik daadwerkelijk iets koop ;w

Zero.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
Pelox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9_6Z2FW3YonD6KW7oKtw1iQH6w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BB2I3S36hhdBi77rJcgy2rCE.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Pelox schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:57:
[...]

Wel pas doen als je de kinderen naar bed gebracht hebt anders ga je dubbel rekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:05
Darrell schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:12:
[...]

Wel pas doen als je de kinderen naar bed gebracht hebt anders ga je dubbel rekt.
Das wel een goeie, hoe laat gaan ze nu naar bed? Zijn toch al weer een jaartje ouder intussen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Don Guacamole schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:20:
[...]

Das wel een goeie, hoe laat gaan ze nu naar bed? Zijn toch al weer een jaartje ouder intussen..
Tussen 19:45 en 20:30u

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartje-bart
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:32
wat een rot tijd, geen NOS journaal, Lingo of GTST voor jou dus.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:13

Vis

Bartje-bart schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:39:
[...]

Een echte SCer kijkt op dat tijdstip Ome Powell zijn speech.. rekt in het quadraat @Pelox

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
Ponk123 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:51:
[...]

Ok bedankt!
En heb je nog tips hoe je malafide smart contracts ontwijkt? Ik koop erc-20 tokens via coinbase wallet, swap ze van ETH naar xx, en verstuur daarna van die wallet het naar mijn ledger wallet.

Op coinbase wallet kan ik me niet herinneren dat ik dingen moet approven of signen.

Ik dacht dat als je eth /erc-20 tokens op je ledger hebt staan je altijd de ledger fysiek nodig hebt om het eraf te halen, ofwel je seed phrase van de ledger, maar dat is dus niet zo?
In principe heb je altijd je hardware wallet nodig om transacties goed te keuren. Maar als je dus een malafide contract goedkeurt kan het zomaar zijn dat je wallet leeg getrokken wordt.

Tips zijn meerdere wallets voor verschillende doeleinden, kijk altijd of de website url klopt + token adres, goed opletten wat je goedkeurt en waar je mee verbind. Kijk af en toe eens op Etherscan waar je allemaal goedkeuring aan hebt gegeven (https://etherscan.io/tokenapprovalchecker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponk123
jvel92 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:07:
[...]

In principe heb je altijd je hardware wallet nodig om transacties goed te keuren. Maar als je dus een malafide contract goedkeurt kan het zomaar zijn dat je wallet leeg getrokken wordt.

Tips zijn meerdere wallets voor verschillende doeleinden, kijk altijd of de website url klopt + token adres, goed opletten wat je goedkeurt en waar je mee verbind. Kijk af en toe eens op Etherscan waar je allemaal goedkeuring aan hebt gegeven (https://etherscan.io/tokenapprovalchecker).
Ik had het eea op google gezocht hierrover. Ik zag bijv op uniswap/ pancake swap dat ze vragen of dingen te approven/signen. Klopt het dat coinbase wallet dit niet zo heeft?

Als ik in principe vanaf adres 1 alles stuur naar ledger adres is het toch omzeilt?
Mocht ik dus een fout contract hebben goedgekeurd kan alleen adres 1 worden leeggetrokken toch? Ledger adres eigenlijk alleen dingen op ontvangen of terug gestuurd naar adres 1.
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipsy King

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 15:17
Ada gaat anders wel lekker zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Nou zeker, nog maar -22% op de yearly…

Geitenbende, maar goed, omhoog is omhoog, kan in een week weer op break even staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 15:17
Don Guacamole schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:22:
[...]

Nou zeker, nog maar -22% op de yearly…

Geitenbende, maar goed, omhoog is omhoog, kan in een week weer op break even staan.
ja en 1400% op de 5 yearly. Wat zegt dat nu. In vergelijking met veel andere ALTS doet ADA het vandaag gewoon lekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Oepsje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:24:
[...]

ja en 1400% op de 5 yearly. Wat zegt dat nu. In vergelijking met veel andere ALTS doet ADA het vandaag gewoon lekker
Oh dat is zeker waar, en hoop van harte dat hij door blijft gaan.
Het is meer dat veel oudere alts (die al een bullrun hebben meegemaakt) het dit jaar, en zeker sinds de top van de vorige bull, echt super slecht doen.
Tov het btc paar zijn er echt veel rekt gegaan.

Wat je dan wellicht gaat krijgen is een dump door bagholders bij stijgingen, terwijl je met een aantal nieuwe projecten dit jaar veel mooiere rendementen had kunnen halen, bijv RLB, KAS en ATOR.

Ik heb zelf ook wat dinocoins, maar vind het rendament over dit jaar erg matig, terwijl mijn tassen nieuwe coins ATH na ATH neerzetten.

Zegt niks over de toekomst, want als retail weer aan het kopen gaat zullen die zeker de top 10 alts zoals ada en xrp weer gaan inslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Bartje-bart schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:39:
[...]

Al jaren niet.. :'(

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
ADA moon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
Blij dat ik die eth heb ingeruild heb voor ada. Doet het stukken beter 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:44
Weet iemand of er wat uit die fed meeting is gekomen van vandaag?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Pinsa schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:10:
Hier een korte samenvatting:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:22
Pinsa schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:10:
Who cares, crypto up, stonks up, dus goed blijkbaar :P

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

De FED meeting:

Jerommeke: 'Ok luitjes, we moeten ff anderhalf tot twee uren doorbrengen in dit kantoor zodat het lijkt of we het over belangrijke financiële dingen hebben gehad. Harry, had jij borrelnootjes en Hertog Jan gehaald?'

Harry: 'Ja heb ik, die borrelnootjes waren 6 dollar trouwens, niet normaal...'

Klaas: '6 dollar? Nog duurder dan kaas man!'

Jerommeke: 'De tering. We hebben er echt een geitenbende van gemaakt boys. Haha damn, 6 dollar voor borrelnootjes. Anyways, doen jullie maar ff waar je zin in hebt, ik ga mooi ff 2 uurtjes Tetris spelen op mijn Gameboy.'

Harry: 'Is goed pik, Henk haalt wel ff een lapje tekst uit ChatGPT voor de pers. Ja toch Henk?'

Henk: 'Koop Shiba Inu op Bitvavo.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Verwijderd schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:30:
De FED meeting:

Jerommeke: 'Ok luitjes, we moeten ff anderhalf tot twee uren doorbrengen in dit kantoor zodat het lijkt of we het over belangrijke financiële dingen hebben gehad. Harry, had jij borrelnootjes en Hertog Jan gehaald?'

Harry: 'Ja heb ik, die borrelnootjes waren 6 dollar trouwens, niet normaal...'

Klaas: '6 dollar? Nog duurder dan kaas man!'

Jerommeke: 'De tering. We hebben er echt een geitenbende van gemaakt boys. Haha damn, 6 dollar voor borrelnootjes. Anyways, doen jullie maar ff waar je zin in hebt, ik ga mooi ff 2 uurtjes Tetris spelen op mijn Gameboy.'

Harry: 'Is goed pik, Henk haalt wel ff een lapje tekst uit ChatGPT voor de pers. Ja toch Henk?'

Henk: 'Koop Shiba Inu op Bitvavo.'
Was Bitvavo weer up?

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Het is aan de levendigheid van de SC wel te merken dat de koersen opleven >:)

My body is ready!

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12:49
Don Guacamole schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:47:
[...]

Oh dat is zeker waar, en hoop van harte dat hij door blijft gaan.
Het is meer dat veel oudere alts (die al een bullrun hebben meegemaakt) het dit jaar, en zeker sinds de top van de vorige bull, echt super slecht doen.
Tov het btc paar zijn er echt veel rekt gegaan.

Wat je dan wellicht gaat krijgen is een dump door bagholders bij stijgingen, terwijl je met een aantal nieuwe projecten dit jaar veel mooiere rendementen had kunnen halen, bijv RLB, KAS en ATOR.

Ik heb zelf ook wat dinocoins, maar vind het rendament over dit jaar erg matig, terwijl mijn tassen nieuwe coins ATH na ATH neerzetten.

Zegt niks over de toekomst, want als retail weer aan het kopen gaat zullen die zeker de top 10 alts zoals ada en xrp weer gaan inslaan.
Go XRP, papa wil een BEV!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toilet_paper
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 23:44
Gelukszoekr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:44:
[...]

We zitten hier allemaal voor de pegels toch :p gefeliciteerd met deze winst! Een x4 is altijd lekker!

Niet om zuur te doen, maar tegenover Bitcoin is het nog geen x2, en als je een tasje sol hebt opgepikt dan is dat vast niet de enige alt die jullie hebben opgepikt, de meeste alts hebben veel verloren tov btc. Ik vraag me af of je onder aan de streep niet alsnog gewoon beter in Bitcoin had kunnen zitten ;)
Om hier nog es op terug te komen, ik heb ook een pluk DOT (Polkadot) gekocht omdat deze (hype)coin ook veel volume heeft gedraaid op aanzienlijk hogere levels.
Ook hiermee heb ik persoonlijk helemaal niets, maar je ziet vaak bij zulke assets (#15 op CMC momenteel) dat er nog een keer een mega pump volgt, al dan niet geïnitieerd door grootbezitters om nog ff voor een redelijke prijs van de boel af te komen, waar je mooi op mee kunt liften.
Kan ook helemaal niets meer worden uiteraard, maar ik verwacht zelf nog wel een keer een pumperino. Dan moet je niet mikken op nieuwe ATH levels, maar gewoon verdeeld in plukjes van zeg 20%, winst pakken op bijv 1,5x, 2x, 2,5x en 3x en 4x vanaf je entry.
Dan helemaal eruit zijn en niet balen als 'ie 10 of 20x gaat. Want je hebt dan mooie winst. Je kunt natuurlijk altijd 10% laten staan voor als íe echt moon gaat. Je winst heb je dan i.i.g. al.
DOT hoeft daarvoor slechts dit te doen in een volgende bullrun, meeliftend op de algehele cryptohype:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3U_Yr0tAvmA5bTLftunDlCGwOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsg5itRwsDi0cqcW9dpgvu3x.jpg?f=fotoalbum_large
Zie dit niet als shillen o.i.d. want ik heb niets met coins als deze, maar ik ben gewoon bereid om het risico te nemen omdat ik deze gezien de status ervan, nog wel een keer zie pumpen. En zo niet, dan niet en verkoop ik de shizzle als ie -30 of -40% gaat. Als dat beetje verlies je niet boeit, zoals bij mij het geval is, dan is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:09

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYIVa4pxqx25yrj1hgEO107YXRw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2DE60MzL1fOkzngWZ2ZFnEiR.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:09

knakworst

Get more sats!

SBF schuldig verklaard. Wen pump :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:29
Sam bankman fried schuldig bevonden
https://nos.nl/l/2496410

Daaag sam :w

[ Voor 32% gewijzigd door Khaelos op 03-11-2023 06:09 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hITPZg4WMZEeTs7NS8XAOLBppMs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yi4AsAaH70Yvvh7f84U21uWl.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Nu online
110 jaar? Is ook een vorm van holden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_au0YYAvhn-_uA_tO89MHGn9Dmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEJ5SPn72oZzThUpWjWndTIc.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xf7iW0TT8BOTeIbf-1gzogNo8Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBoHfwY6p67LOL3CSZ622ByW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Nu Elon nog ;)

Zero.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gipsy King
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccHtAc51jXUXMcLPZQD-2iW4tZc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HFN9fRiuc8rISiHSOOo2RitJ.png?f=user_large

Als ik zoveel geld had....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyToGpihSN0uY4DprQ6ZBOOg8tA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/332oD15dcE5c8S3oVwjDvSqV.webp?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door Gipsy King op 03-11-2023 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 20:58

NeoflexNL

Forever young

Die SBF, wat een verhaal zeg.. op die leeftijd al die miljarden en vervolgens worden opgeborgen.

Doen ze wel lekker rap in de US trouwens

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
NeoflexNL schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:53:
Die SBF, wat een verhaal zeg.. op die leeftijd al die miljarden en vervolgens worden opgeborgen.

Doen ze wel lekker rap in de US trouwens
Klopt, doen wij wel wat langer over, overigens zijn de straffen in Amerika wel echt bizar.
Zou je in nl toch echt maar een paar jaartjes voor hoeven te zitten.

Vraag me af hoe lang die Do Kwon nog moet gaan zitten, zal ook niet mis zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Is dat Glimmer Astar Ator island?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:13
toilet_paper schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 00:16:
[...]

Om hier nog es op terug te komen, ik heb ook een pluk DOT (Polkadot) gekocht omdat deze (hype)coin ook veel volume heeft gedraaid op aanzienlijk hogere levels.
Ook hiermee heb ik persoonlijk helemaal niets, maar je ziet vaak bij zulke assets (#15 op CMC momenteel) dat er nog een keer een mega pump volgt, al dan niet geïnitieerd door grootbezitters om nog ff voor een redelijke prijs van de boel af te komen, waar je mooi op mee kunt liften.
Kan ook helemaal niets meer worden uiteraard, maar ik verwacht zelf nog wel een keer een pumperino. Dan moet je niet mikken op nieuwe ATH levels, maar gewoon verdeeld in plukjes van zeg 20%, winst pakken op bijv 1,5x, 2x, 2,5x en 3x en 4x vanaf je entry.
Dan helemaal eruit zijn en niet balen als 'ie 10 of 20x gaat. Want je hebt dan mooie winst. Je kunt natuurlijk altijd 10% laten staan voor als íe echt moon gaat. Je winst heb je dan i.i.g. al.
DOT hoeft daarvoor slechts dit te doen in een volgende bullrun, meeliftend op de algehele cryptohype:
[Afbeelding]
Zie dit niet als shillen o.i.d. want ik heb niets met coins als deze, maar ik ben gewoon bereid om het risico te nemen omdat ik deze gezien de status ervan, nog wel een keer zie pumpen. En zo niet, dan niet en verkoop ik de shizzle als ie -30 of -40% gaat. Als dat beetje verlies je niet boeit, zoals bij mij het geval is, dan is het prima.
Ik snap je volledig. Ik denk dat de meeste mensen hier wel 5-20 altcoins hebben, zelf heb ik ook jaren lang zo gehandeld. Ik ging dan vaak nog wel zoeken naar het verhaal, de tokonomics, partners, roadmap, socials etc. Maar dat uitzoekwerk is vaak overbodig. Veel coins hebben een vergelijkbare chart. Zo'n 85-95% down ten opzichte van de atm - dus veel potentie! Zo eens in de zoveel tijd pump zo'n coin en dan lees je de enthousiaste verhalen van de mensen die deze coin hebben.

Bitcoin is voor veel mensen in deze space te saai. Die doet bijna nooit meer een 10% per dag. Liever een aantal altcoins waar ze "vertrouwen" in hebben en de kans op een moonshot aanwezig is. Een gokje zoals je zelf ook al aangeeft. Maar waar het dan vaak op neerkomt dat je flink gaat spreiden. Je koopt niet alleen SOL en DOT, maar bijvoorbeeld ook ADA, MATIC, INJ, VET, DOGE etc. Je wil immers niet op één paard wedden maar je kans vergroten om ergens die x10 te pakken. Het komt er dan op neer dat je in de praktijk niet voor grote bedragen in een coin zit. Het blijft immers een gokje, dus ga je verstandig met je geld om en zet je alleen in wat je bereid bent te verliezen. Ook blijft je inzet per coin beperkt omdat je kiest om te spreiden, je kan je geld immers maar één keer uitgeven.

Vaak blijkt achteraf dat je beter al je geld in Bitcoin had kunnen stoppen. Het lijkt een saai, maar over een lange termijn verlies bijna elke alt in waarde tegenover Bitcoin. Als je niet kiest voor spreiding kan je een veel grotere tas Bitcoin kan kopen voor hetzelfde geld. En omdat Bitcoin wat minder een gokje is kan je ook nog eens verantwoord meer inzetten.

Just my 2 sats :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Pagina: 1 ... 4 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!