Gelukszoekr schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:18:
[...]
Ik snap je volledig. Ik denk dat de meeste mensen hier wel 5-20 altcoins hebben, zelf heb ik ook jaren lang zo gehandeld. Ik ging dan vaak nog wel zoeken naar het verhaal, de tokonomics, partners, roadmap, socials etc. Maar dat uitzoekwerk is vaak overbodig. Veel coins hebben een vergelijkbare chart. Zo'n 85-95% down ten opzichte van de atm - dus veel potentie! Zo eens in de zoveel tijd pump zo'n coin en dan lees je de enthousiaste verhalen van de mensen die deze coin hebben.
Bitcoin is voor veel mensen in deze space te saai. Die doet bijna nooit meer een 10% per dag. Liever een aantal altcoins waar ze "vertrouwen" in hebben en de kans op een moonshot aanwezig is. Een gokje zoals je zelf ook al aangeeft. Maar waar het dan vaak op neerkomt dat je flink gaat spreiden. Je koopt niet alleen SOL en DOT, maar bijvoorbeeld ook ADA, MATIC, INJ, VET, DOGE etc. Je wil immers niet op één paard wedden maar je kans vergroten om ergens die x10 te pakken. Het komt er dan op neer dat je in de praktijk niet voor grote bedragen in een coin zit. Het blijft immers een gokje, dus ga je verstandig met je geld om en zet je alleen in wat je bereid bent te verliezen. Ook blijft je inzet per coin beperkt omdat je kiest om te spreiden, je kan je geld immers maar één keer uitgeven.
Vaak blijkt achteraf dat je beter al je geld in Bitcoin had kunnen stoppen. Het lijkt een saai, maar over een lange termijn verlies bijna elke alt in waarde tegenover Bitcoin. Als je niet kiest voor spreiding kan je een veel grotere tas Bitcoin kan kopen voor hetzelfde geld. En omdat Bitcoin wat minder een gokje is kan je ook nog eens verantwoord meer inzetten.
Just my 2 sats

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison