[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 253 Laatste
Acties:
  • 1.040.245 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:12

Chaes

#HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:20
zwembroek schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:03:
[...]

Precies. Nog een keer de printer aanzetten. Zou wel wat zijn. Maak je een keer een dikke klapper is je fiat niks meer waard.
Nah, nadat de zeepbel klapt wordt je geld méér waard.
Maar ja, moet je wel vóór die tijd een klapper maken :)

Maktub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
Als je wat verder uitzoomt lijkt het allemaal wel mee te vallen

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:12

Chaes

#HODL

Gelukszoekr schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:37:
[...]

Als je wat verder uitzoomt lijkt het allemaal wel mee te vallen
Klopt, maar lijkt een project te zijn waar je het beste mijlenver van weg kan blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
zwembroek schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:03:
[...]

Precies. Nog een keer de printer aanzetten. Zou wel wat zijn. Maak je een keer een dikke klapper is je fiat niks meer waard.
Bitcoin fixes this :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
FET staat op een mooi punt voor een mogelijke uitbraak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16znh9GZsKR6TYaSgi8-T0_0HI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGRI6sPvY6v4gvHhnvN0tZdL.png?f=fotoalbum_large

Edit: Voor de transparantie, ik ben al aan boord en ga dus een gokje wagen ivm verdere stijging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2aFzqClHHYuxGoOaNwZMvjFVTo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xnLMRAOPckGi652NmCVxggEe.png?f=user_large

Kan natuurlijk ook resistance worden met een mooie dump tot gevolg, <insert disclaimer>.

Edit: Bitcoin helpt gelukkig ook even mee, maar hopelijk zit er nog meer in het vat *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEUbeyuNnwoiYxpbQ3wDyKFn00M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/275BjxhnG8MaK9KKq4poPP6O.png?f=user_large

Edit: Deels winst genomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwYY0vhivWVegPfg02rm_R4nFpQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zom9Ss7TuAKMA5sJomBxRLRV.png?f=user_large

[ Voor 57% gewijzigd door Taro op 18-11-2023 19:49 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
RNDR gaat ook lekker, zit daar sinds vanmorgen ook met een long positie in! :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:07
Taro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:59:
FET staat op een mooi punt voor een mogelijke uitbraak:
[Afbeelding]

Edit: Voor de transparantie, ik ben al aan boord en ga dus een gokje wagen ivm verdere stijging:
[Afbeelding]

Kan natuurlijk ook resistance worden met een mooie dump tot gevolg, <insert disclaimer>.

Edit: Bitcoin helpt gelukkig ook even mee, maar hopelijk zit er nog meer in het vat *O*
[Afbeelding]

Maar geen holder vermoed ik :9B
Dus in deze niet van toepassing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alpina schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:39:
[...]

[Embed]

Maar geen holder vermoed ik :9B
Dus in deze niet van toepassing.
Ben geen FET holder idd. Vorige run wel gehad, vandaar dat ik soms wel even kijk.

OLAS al eerder langs zien komen, heb al een mooi aantal in de pf, ook omdat AI toch wel lekker performed.

Heb inmiddels wel weer veel teveel ByBit tabs openstaan, waar ik juist blij was van al die Binance tabs afscheid te kunnen nemen. De laptop begint weer te sputteren ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Taro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:49:
[...]

Ben geen FET holder idd. Vorige run wel gehad, vandaar dat ik soms wel even kijk.

OLAS al eerder langs zien komen, heb al een mooi aantal in de pf, ook omdat AI toch wel lekker performed.

Heb inmiddels wel weer veel teveel ByBit tabs openstaan, waar ik juist blij was van al die Binance tabs afscheid te kunnen nemen. De laptop begint weer te sputteren ;)
Zit te twijfelen om wat TAO te staken omdat dat uiteindelijk heel het principe van Bittensor is.

Voor nu staat het in Nova wallet. Mexc blijft toch te schimmig om daar iets te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alpina schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:07:
[...]

Zit te twijfelen om wat TAO te staken omdat dat uiteindelijk heel het principe van Bittensor is.
Dat zou hier op dit moment +-200 USD/jaar opleveren tegen de huidige koers, maar vermoed dat je er meer hebt en eerder bent ingestapt en dan is dat zeker interessant.
Voor nu staat het in Nova wallet. Mexc blijft toch te schimmig om daar iets te laten staan.
MEXC verrast mij positief vandaag, maar wel blijven opletten idd. Die Nova wallet gebruik je op een mobiele telefoon of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik zit te denken een leuk canvas te kopen. Over smaak valt niet te twisten. Maar welke heeft jullie voorkeur?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PjJ7hDp/1.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CHgRRRL/2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Taro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:14:
[...]

Dat zou hier op dit moment +-200 USD/jaar opleveren tegen de huidige koers, maar vermoed dat je er meer hebt en eerder bent ingestapt en dan is dat zeker interessant.

[...]

MEXC verrast mij positief vandaag, maar wel blijven opletten idd. Die Nova wallet gebruik je op een mobiele telefoon of andere manier?
$1,142.06

Mobiel. Ga toch wat spreiden naar wallet.bittensor.com de officiële wallet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 14:48

BeyondThunder

Lost Lightning

@Gelukszoekr Die tweede, Dagobert.
Het lijkt erop dat die kop van de leeuw niet goed zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gelukszoekr schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:15:
Ik zit te denken een leuk canvas te kopen. Over smaak valt niet te twisten. Maar welke heeft jullie voorkeur?

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 2e.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina

[Afbeelding]
[Afbeelding]
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:12

Darrell

Fiat moonboy

Eindelijk een Bybit accountje gefixt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:12

Darrell

Fiat moonboy

[Afbeelding]
[Afbeelding]
De 2e uiteraard, die van die schrale atser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
zwembroek schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:31:
[...]

Geen spijt hebben en niet meer omkijken. Kijk naar de kansen die je wel nog hebt. Vandaag mooie dag om te kopen. Niet te lang wachten want voordat je het weet krijg je weer spijt.
Volgens mij was jij een van de weinigen die nog aan lagere prijzen/een recessie dacht. Daar ben je dus vanaf gestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Er zijn weer wat BTC naar de eeuwige hodl velden gegaan. Zou je toch redelijk ziek van worden, 5000 BTC ;w

https://www.irishtimes.co...n=morning_briefing_digest

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Chaes schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:56:
Klopt, maar lijkt een project te zijn waar je het beste mijlenver van weg kan blijven.
Yearn is het kindje van Andre Cronje, de man die in 1 adem met DeFi en yield farming genoemd wordt.
Wat hierboven genoemd wordt is geen topsituatie, maar dat maakt Yearn niet opeens een scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Numbers schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:42:
Er zijn weer wat BTC naar de eeuwige hodl velden gegaan. Zou je toch redelijk ziek van worden, 5000 BTC ;w

;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Numbers schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:42:

Da's gewoon bullish nieuws, meer schaarsheid zorgt voor hogere prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
Taro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:14:
[...]

[...]

Koop NEXA op mexc daar ga je heel blij mee worden is gebouwd door bitcoin unlimited team 👍
THOL is ook een leuke werkt samen met azero

[ Voor 7% gewijzigd door r6aw op 18-11-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:36

Mooi dagje weer voor AI.
Toch blij dat ik m’n TAO bag had uitgebreid.

Weet alleen niet wat de rek is op korte termijn, staat intussen al op plek 50.
Maar sowieso voor de longterm zie ik m wel naar 4 digits gaan.
Nfa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
r6aw schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:52:
[...]

Koop NEXA op mexc daar ga je heel blij mee worden is gebouwd door bitcoin unlimited team 👍
THOL is ook een leuke werkt samen met azero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemdeZijger
  • Laatst online: 21:02
Zeg dat wel. CGPT gaat ook als een speer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Tukker_T schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:46:
[...]

Volgens mij was jij een van de weinigen die nog aan lagere prijzen/een recessie dacht. Daar ben je dus vanaf gestapt?
Klopt idd. Een correctie verwacht ik nog steeds wel. Maar de halving zit er aan te komen, mogelijke ETF goedkeuring en rente verlagingen q2 2024. Ik heb altijd gezegd ik wacht november af en dan zie ik wel hoe de vlag ervoor staat. Ik had die correctie al lang verwacht als Benjamin Cowen volger. Maar hij zat er gewoon naast en ik ook. Ik heb nu voor Ethereum gekozen. Een daling vanaf de huidige prijs vind ik prima. Ik kan de markt toch niet timen en heb daardoor betere instap momenten gemist. Als we echt nog heel veel lager gaan dan spreek ik daarvoor extra spaargeld aan. All in betekend bij mij met het geld wat ik gereserveerd heb voor crypto. In uitzonderlijke gevallen ben ik bereid meer in te leggen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
En als ik die corgiai shitcoin goed kan slijten dan komen er misschien toch nog wat van die ai projectjes bij die jullie hier elke dag shillen. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Gast_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:49
_Gast_ schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:51:
Ik heb SOL onder de $13 gekocht en boven de $14 weer verkocht. Goeie keuze :P
Haha soms is het leuk om je reacties terug te lezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponk123
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-11-2024
Waar hebben jullie tao of kas gekocht?
Ik heb nu de wrapped variant van beide, maar omdat ik begreep dat dat niet veilig is wil ik het gaan omzetten.

Is het mogelijk om allebei op je ledger te plaatsen?

[ Voor 15% gewijzigd door Ponk123 op 18-11-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
Ponk123 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:15:
Waar hebben jullie tao of kas gekocht?
Ik heb nu de wrapped variant van beide, maar omdat ik begreep dat dat niet veilig is wil ik het gaan omzetten.
Op de site van coingecko of coin market cap kan je onder de tab “market” zien waar ze te koop zijn.
Er zijn in iedere geval verschillende exchanges die ze aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponk123
Don Guacamole schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:18:
[...]

Op de site van coingecko of coin market cap kan je onder de tab “market” zien waar ze te koop zijn.
Er zijn in iedere geval verschillende exchanges die ze aanbieden.
Klopt, ik heb nu een acc bij bitvavo/coinbase, moet je dan weer de KYC doorlopen van een nieuwe exchange? Vond dat nogal gedoe en dacht misschien is er een andere weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Ponk123 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:22:
[...]

Klopt, ik heb nu een acc bij bitvavo/coinbase, moet je dan weer de KYC doorlopen van een nieuwe exchange? Vond dat nogal gedoe en dacht misschien is er een andere weg.
Ik heb geen kyc bij mexc moeten doorlopen in ieder geval. Was wel 2 jaar geleden misschien is dat nu anders.

Die spam mails heb ik even voor lief genomen :')

[ Voor 6% gewijzigd door Alpina op 18-11-2023 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Alpina schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:23:
[...]

Ik heb geen kyc bij mexc moeten doorlopen in ieder geval. Was wel 2 jaar geleden misschien is dat nu anders.

Die spam mails heb ik even voor lief genomen :')
Ze hebben idd geen kyc, zijn er wel meer die dat niet hebben.
Maar goed, ze hebben ook geen registratie in NL dus de kans is er ook dat ze op termijn niet meer mogen handelen, zie bijv binance en gate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponk123
Zou ik ook rocketX exchange kunnen gebruiken voor de swap en het daarna naar Ledger versturen? ik weet alleen niet of ledger tao/kas ondersteunt en kan dat niet goed vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
Don Guacamole schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:58:
[...]

Ze hebben idd geen kyc, zijn er wel meer die dat niet hebben.
Maar goed, ze hebben ook geen registratie in NL dus de kans is er ook dat ze op termijn niet meer mogen handelen, zie bijv binance en gate.
Klopt, ik haal het snel naar een andere wallet tegenwoordig. Alhoewel ik er in de glory days ook 10k had staan. Yolo :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:49

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb mij vergist, had voor een deel al sell orders staan en die niet meegenomen in het aantal. Het is >500/jaar, dus wel de moeite waard, heb TAO nu in staking gezet.
Mobiel. Ga toch wat spreiden naar wallet.bittensor.com de officiële wallet.
Heb nu PolkadotJS wallet en gestaked staan. Heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Taro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:48:
[...]

Heb mij vergist, had voor een deel al sell orders staan en die niet meegenomen in het aantal. Het is >500/jaar, dus wel de moeite waard, heb TAO nu in staking gezet.

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HfSq62Q-rZZGLAg87eiZS-Eamg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OISCrYayse3YmgS6BvOWX9BH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48

resusaapje

h less

Domino schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:30:
[...]

Waarom cosmos ook niet naar de hw wallet? Staken is in een vloek en een zucht gedaan in ledger live. Staking rewards zijn best okay:

[Afbeelding]
Hoihoi :+

Ik neusde weer eens in de cosmos en kwam daar oa Neutron tegen $NTRN. Ik denk m'n $RMRK om te zetten in NTRN en een jaartje af te wachten. Goed idee? 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:41
WillemdeZijger schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:51:
[...]

Zeg dat wel. CGPT gaat ook als een speer.
Het enige wat als een speer gaat zijn de luiers hier :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
elektriekert schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:15:
[...]

Proficiat kerel! Geniet er maar van, die tijd komt niet meer terug.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ydVGDwekb2A6Tbln2P_7NWgb1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8H4iZf54IEmInoCQWt3vQgdK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 19-11-2023 02:13 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Alpina schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:30:
[...]

Proficiat kerel! Geniet er maar van, die tijd komt niet meer terug.
Dankjewel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemdeZijger
  • Laatst online: 21:02
Alpina schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:30:
[...]

Geniet er maar van, die tijd komt niet meer terug.
Bearish on babies. Die kun je eindeloos bij blijven printen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
elektriekert schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:15:
[...]

Gefeliciteerd! De komende 18 jaar dus minder te besteden? Sterkte.

Over +-4 jaar kan ik de maandelijkse DCA opschroeven en over +-6 jaar nog verder, dan heb ik mijn plicht als vader gedaan en vliegen ze waarschijnlijk het huis uit. Maar hoop ergens dat ze nog wel wat langer blijven hangen én daarna uiteraard vaak terugkomen, je gaat je er toch aan hechten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Als de prijzen van de alts in je shitcoin pf er zo uitzien, dan weet je dat Bitcoin het moeilijk heeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDktgaAfCMr4YVL-njrrzRp64WU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5OulhWeEDgpCOGaKyzw8kIj7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Kol Nedra dan ben ik toch benieuwd wat Rusland en Noord Korea hebben. De een richt zich op ransomware en de ander op crypto exchanges/wallets. Daar komen ook aardig wat centjes mee binnen...

Wie maakt even de tweakers top25? O-) Brrrrrt...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
Mooi, ALPH gaat als een speer!
Had ook niet anders gedacht namelijk want heb ze van de week met de sluiting van Gate verkocht.
Fml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r6aw
Don Guacamole schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:12:
Mooi, ALPH gaat als een speer!
Had ook niet anders gedacht namelijk want heb ze van de week met de sluiting van Gate verkocht.
Fml
We hebben het geld gister binnen gehaald voor de Mexc listing. ALPH gaat de nieuwe kaspa worden. Denk maar eens terug over 1 jaar aan deze post 💎

Je had ze gewoon naar wallet moeten sturen. Komt zo veel goed nieuws aan met ALPH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhAzQx4U7fv1iEA6n0W_jqbNnlc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9d4Yun6zswMQjgvjgqgejCjG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door r6aw op 19-11-2023 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
resusaapje schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 23:02:
[...]

Hoihoi :+

Ik neusde weer eens in de cosmos en kwam daar oa Neutron tegen $NTRN. Ik denk m'n $RMRK om te zetten in NTRN en een jaartje af te wachten. Goed idee? 8)
Nog nooit van gehoord. Ik zit saai $ATOM te staken, erg goedkoop gekocht vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9cVGe3-T_w5ik3zSpxb8j4Mo3E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mczcl2m7OE0AVfG0k3wmy6qE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:59
Wordt de verwachte 30k btc, de 20k van een maand geleden die nooit kwam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:41
Gisteravond ook op de AI hype trein gesprongen en na wat inlezen uitgekomen op AIOZ met een market cap van net onder de 50 miljoen. Inmiddels al weer 53% in de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Taro schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:21:
[...]

Gefeliciteerd! De komende 18 jaar dus minder te besteden? Sterkte.

Over +-4 jaar kan ik de maandelijkse DCA opschroeven en over +-6 jaar nog verder, dan heb ik mijn plicht als vader gedaan en vliegen ze waarschijnlijk het huis uit. Maar hoop ergens dat ze nog wel wat langer blijven hangen én daarna uiteraard vaak terugkomen, je gaat je er toch aan hechten he ;)
Haha, minimaal 18 jaar.

Ik denk dat ik voor deze kleine naast een spaarrekening ook een beleggingsrekening wil openen en voor 99% in de crypto zitten met haar centjes :Y .

Even serieus, hoe kijken jullie hier tegen aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

elektriekert schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:25:
[...]

Haha, minimaal 18 jaar.

Ik denk dat ik voor deze kleine naast een spaarrekening ook een beleggingsrekening wil openen en voor 99% in de crypto zitten met haar centjes :Y .

Voor de kinderen elk een Ledger met BTC en ETH. Zodra ze 18 zijn hebben ze opeens wat uit te leggen aan de belastingdienst 8)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
r6aw schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:16:
[...]

We hebben het geld gister binnen gehaald voor de Mexc listing. ALPH gaat de nieuwe kaspa worden. Denk maar eens terug over 1 jaar aan deze post 💎

Je had ze gewoon naar wallet moeten sturen. Komt zo veel goed nieuws aan met ALPH

[Afbeelding]
Ik vind je posts wel een hoog shill gehalte hebben :Y

Maar ik zie dat je een hipster moonboi bent :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
[...]

Haha, minimaal 18 jaar.

Goeie vraag, zit hier zelf ook mee, begin volgend jaar moet ik er ook aan geloven.
Ik wil eigenlijk een set and forget met maandelijkse dca. Crypto is (nog) niet echt set and forget dus ik denk dat ik toch nog start met een junior rekening bij een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Domino schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:18:
[...]

Nog nooit van gehoord. Ik zit saai $ATOM te staken, erg goedkoop gekocht vorig jaar.

[Afbeelding]
Hè jammer, ik dacht dat jij balls deep in de ATOM wereld zat. Maar ik zal je wel weer verwarren met een andere shiller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
r6aw schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:16:
[...]

[Afbeelding]
Eens, maar je kan ook niet alles hebben. Ben steeds meer focus aan het aanleggen en hier en daar staat er nog wat rommel op gure exchanges. Zo ook dus op gate, waar deze al weg stond te stoffen.
Het is alleen opmerkelijk dat hij een paar dagen na het opruimen een +100% doet, en dat is niet de eerste keer..
Gelukkig gaat de rest van de shitcoins ook meerdere malen over de kop.
Ik ben daarom ook echt benieuwd naar het moment dat BTC een nieuwe ATH neerzet, en het moddervette altseason wat dan wellicht gaat volgen, dat wordt sowieso los met hoeren, coke, cabrio’s een nieuwe dakkapel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
[...]

Haha, minimaal 18 jaar.

Hier gewoon 2 deposito spaarrekeningen met 3% rente. Als wij later ons huis vrij hebben is dat mooi zat en kunnen we ze op die manier helpen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
elektriekert schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:42:
[...]

Ik vind je posts wel een hoog shill gehalte hebben :Y

Maar ik zie dat je een hipster moonboi bent :+
Haha ik wil niet dat jullie over 1 jaar roepen, wow check NEXA THOL of ALEPHIUM 💎 ze zijn nu lage marketcap doe er je voordeel mee

Verdiep je maar eens in 😊
No hate feelings

[ Voor 3% gewijzigd door r6aw op 19-11-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:59
De AI trein met FET en OCEAN gaan weer hard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
r6aw schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:08:
[...]

Haha ik wil niet dat jullie over 1 jaar roepen, wow check NEXA THOL of ALEPHIUM 💎 ze zijn nu lage marketcap doe er je voordeel mee

No hate feelings
Wat zou het uitmaken als we dat over een jaar wel zouden roepen, we zijn elkaar toch helemaal niets verschuldigd hier op het forum?

Behalve die keer dat er een weddenschap idee tussen forumleden is afgesproken. _O- .

Jouw reactie komt in ieder geval voor mij overeen alsof je al tot aan je oksels in deze "shitcoins" zit (waar overigens helemaal niks mis mee is, zelf HODL in mijn retarded coin XRP ook al 6 jaar)

Momenteel heb ik helemaal geen tijd meer om me in diverse coins te verdiepen, en zelfs dan gaat het bij de meeste coins vooral om de marketing/shills erachter die de waarde laat stijgen.
Wat de uiteindelijke bijdrage in de crypto space gaat zijn is nog afwachten.

Inmiddels zit ik sinds een jaar weer 100% in de plus en dan zijn we nog eens niet in een echte Bull.
Overleven doe ik dit wel O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
@elektriekert, gefeliciteerd man!

Heel veel geluk en goeie nachtrust gewenst ;)

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Haha, minimaal 18 jaar.

De kids hebben er het meeste aan als ons huishouden maandelijks zoveel mogelijk overhoudt, want dat betekent dat wij de ruimte hebben om bijv. een rijbewijs, studie en huur tijdens de studie voor ze te bekostigen, zodat ze zonder studieschulden aan hun werkende leven kunnen beginnen. Geld apart voor ze opzij zetten verdampt door inflatie, daar kan de spaarrente niet tegenop. Dus steek ik nu alles in ETF's, crypto, verbeteringen aan het huis die besparingen opleveren, etc. zodat onze maandlasten dalen, wat weer bijdraagt aan het eerste punt. Zie het als compounding interest met je huishoudboekje.

Daarnaast sparen ze zelf flink en neem ik in hun opvoeding mee dat ze best bijv. een tientje per maand in iets kunnen investeren (hun zakgeld dekt dat ruimschoots) en dus kopen ze soms bijv. wat crypto.. Je leert op school niet met geld om te gaan, dus ze dat meegeven is waardevol voor de rest van hun leven. (En ja, lekker kind zijn en onbezorgd je jeugd besteden ook, want die reactie volgt hier sowieso weer op, kom d'r maar in! ;) )

Daarnaast beats time in the market timing the market, dus lekker vroeg beginnen met investeren ipv alleen maar sparen en waarde zien verdampen. Zijn nu aan het kijken of mijn vrouw ook een DeGiro rekening kan openen waar zij hun DCA's in doen (regel ik voor ze), zodat we onze aandelen en funds niet gaan mixen.

Beide kids hebben een paar jaar geleden van opa wat Bitcoin ontvangen, destijds 350 USD waard, even de 72 USD aangetikt en nu weer in de >200 range, dat staat in een apart account op de Ledger. Daar hebben we niet zulke hoge verwachtingen van, maar is toch leuk.

Kortom: Ik regel niets specifiek voor de kids, maar steek dat geld op dit moment in zaken die voor het hele gezin het beste zijn, en daarmee ook het beste voor hen.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 19-11-2023 11:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
r6aw schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:08:
[...]

No hate feelings
Prachtig, iedere zin voldoet aan de voorwaarden voor een 100% shill bericht:
  • Urgentie / Wees er op tijd bij
  • Luchtig/lacherig, want je begrijpt toch ook wel dat dit 100% een goede keuze is of niet?
  • "Doe er je voordeel mee"
  • DYOR
Wat alleen nog ontbreekt is: Ik ga er weer vandoor, want ik heb belangrijke dingen te doen dan jullie ook rijk te maken, doei!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
[...]

Haha, minimaal 18 jaar.

Heb geprobeerd om een beleggingsrekening te openen op hun naam, maar dat kan niet, omdat ze nog geen 18 zijn |:( joh, dat is het hele punt.

Toen bij de belastingdienst gekeken en tot ze 18 zijn, ben je als ouders verantwoordelijk, ook financieel. Hun vermogen wordt bij dat van de ouders opgeteld.

Nou, toen was het makkelijk. Alles in crypto, BTC/ ETH 50/50 en ze staan er beter voor dan wij zelf >:) Ik ben voor ons zelf eerder ingestapt, dus moest eerst nog rode cijfers wegpoetsen en zij konden redelijk laag instappen in de bear en staan daardoor al 40% in de plus :)

Trust me when I say this is only the beginning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
Taro schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:48:
[...]

Prachtig, iedere zin voldoet aan de voorwaarden voor een 100% shill bericht:
  • Urgentie / Wees er op tijd bij
  • Luchtig/lacherig, want je begrijpt toch ook wel dat dit 100% een goede keuze is of niet?
  • "Doe er je voordeel mee"
  • DYOR
Wat alleen nog ontbreekt is: Ik ga er weer vandoor, want ik heb belangrijke dingen te doen dan jullie ook rijk te maken, doei!
We will see! 💎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:17

NeoflexNL

Forever young

Hier zeer ouderwets drie bescheiden spaarrekeningen bij de ING. Meer voor het idee, bijvoorbeeld als opa en oma wat willen schenken. Op die manier kunnen we het toch gescheiden houden.

Voor de rest sta ik hetzelfde erin als Taro. Je kunt beter gewoon je best blijven doen met de huishoudpot. Uiteindelijk wordt mijn/ons vermogen toch door gegeven. Ik doe m'n best dat vermogen elke dag te laten groeien. Uiteindelijk ook voor de kinderen.

Ik heb wel eens gedacht iets met losse ledgers te doen, maar dan is het toch meer symbolisch. En een hoop gedoe ook weer.

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 21:34
Af en toe kunnen downvoten is toch wel een wens van mij. :9

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
NeoflexNL schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:04:
Ik heb wel eens gedacht iets met losse ledgers te doen, maar dan is het toch meer symbolisch. En een hoop gedoe ook weer.
Je kunt ze ook eigen accounts geven op je bestaande Ledger en het geld dat je daarmee bespaart in extra crypto steken en op hun accounts zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 16:08
jvel92 schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:14:
Gisteravond ook op de AI hype trein gesprongen en na wat inlezen uitgekomen op AIOZ met een market cap van net onder de 50 miljoen. Inmiddels al weer 53% in de plus.
Had dan even gisteravond gepost inplaats van na de gains haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

keepitfrosty schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:16:
Valt wel mee als je op de all-time chart kijkt :P
Kan nog wel een aantal keer over de kop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyc5ZHWiZGk7sVd8QPhs1jMAteE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p6anC7oBwwm5I69fiwOtvGvh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Slonzo op 19-11-2023 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:12
BTC100K2021 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:16:
De mega rekt komt eraan, ik heb zojuist ook een klein zakje alts gekocht.

Ik heb een heel solide track record voor het kiezen van de verkeerde munten op de verkeerde momenten.

Maar dit keer is het tactisch, ik wil nog een klein beetje BTC erbij tegen een lagere prijs.

[Afbeelding]
Vrij vlot na dit bericht hadden we de dip van 37 naar 35.5K. Tijd om het zakje iets uit te breiden, ik verwacht vervolgens over niet al te lange tijd dat we rond 33.5K dippen.

Geen dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Taro schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:41:
[...]

De kids hebben er het meeste aan als ons huishouden maandelijks zoveel mogelijk overhoudt, want dat betekent dat wij de ruimte hebben om bijv. een rijbewijs, studie en huur tijdens de studie voor ze te bekostigen, zodat ze zonder studieschulden aan hun werkende leven kunnen beginnen. Geld apart voor ze opzij zetten verdampt door inflatie, daar kan de spaarrente niet tegenop. Dus steek ik nu alles in ETF's, crypto, verbeteringen aan het huis die besparingen opleveren, etc. zodat onze maandlasten dalen, wat weer bijdraagt aan het eerste punt. Zie het als compounding interest met je huishoudboekje.

Daarnaast sparen ze zelf flink en neem ik in hun opvoeding mee dat ze best bijv. een tientje per maand in iets kunnen investeren (hun zakgeld dekt dat ruimschoots) en dus kopen ze soms bijv. wat crypto.. Je leert op school niet met geld om te gaan, dus ze dat meegeven is waardevol voor de rest van hun leven. (En ja, lekker kind zijn en onbezorgd je jeugd besteden ook, want die reactie volgt hier sowieso weer op, kom d'r maar in! ;) )

Daarnaast beats time in the market timing the market, dus lekker vroeg beginnen met investeren ipv alleen maar sparen en waarde zien verdampen. Zijn nu aan het kijken of mijn vrouw ook een DeGiro rekening kan openen waar zij hun DCA's in doen (regel ik voor ze), zodat we onze aandelen en funds niet gaan mixen.

Beide kids hebben een paar jaar geleden van opa wat Bitcoin ontvangen, destijds 350 USD waard, even de 72 USD aangetikt en nu weer in de >200 range, dat staat in een apart account op de Ledger. Daar hebben we niet zulke hoge verwachtingen van, maar is toch leuk.

Kortom: Ik regel niets specifiek voor de kids, maar steek dat geld op dit moment in zaken die voor het hele gezin het beste zijn, en daarmee ook het beste voor hen.
Helemaal eens met dit. Zodra de kids hier geld gaan verdienen wil ik het precies zo aanpakken en ze mee geven hoe geld + investeren werkt en ook zeker laten investeren in crypto.

Daarnaast de vrouw laatst haar eigen bitvavo account laten openen en ze nu zelf elke week voor een X bedrag aan bitcoin koopt. Happy wife, happy life :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:41
keepitfrosty schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:16:
[...]

Ja, dat is altijd achteraf het had ook anders kunnen uitpakken. Het heeft een lage marketcap en werd nog niet veelvuldig over gepost op X (Twitter) zoals met een aantal andere AI coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
jvel92 schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:08:
[...]

Ja, dat is altijd achteraf het had ook anders kunnen uitpakken. Het heeft een lage marketcap en werd nog niet veelvuldig over gepost op X (Twitter) zoals met een aantal andere AI coins.
Ja weet ik maar ik weet dat jij niet zomaar random shit post en ik hou ik wel van een gokje wanneer jij met iets komt. De Degen in me :)

Edit: klein ritje alsnog gepakt van 0.053 naar 0.063. Thanks! Nu wachten op een nieuwe entre point

[ Voor 10% gewijzigd door keepitfrosty op 19-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
[...]

Bedankt voor je uitgebreid verhaal, hier kan ik zeker wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

sh4d0wman schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:40:
@Kol Nedra dan ben ik toch benieuwd wat Rusland en Noord Korea hebben. De een richt zich op ransomware en de ander op crypto exchanges/wallets. Daar komen ook aardig wat centjes mee binnen...

Wie maakt even de tweakers top25? O-) Brrrrrt...
In dat overzicht mist Bulgarije op nummer 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Glenn Hoddle dit zeker? https://www.nasdaq.com/ar...e-bulgarias-golden-ticket

ha, straks durft geen land zijn in beslag genomen coins meer te verkopen. Bullischhh.
En dan ... op een dag beweegt er iets van Satoshi....De dip der dippen.. :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

sh4d0wman schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:04:
@Glenn Hoddle dit zeker? https://www.nasdaq.com/ar...e-bulgarias-golden-ticket

ha, straks durft geen land zijn in beslag genomen coins meer te verkopen. Bullischhh.
En dan ... op een dag beweegt er iets van Satoshi....De dip der dippen.. :D
Ja, die. Overigens is volstrekt niet duidelijk waar die dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:53
Glenn Hoddle schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:10:
[...]

Ja, die. Overigens is volstrekt niet duidelijk waar die dingen zijn.
Inderdaad, staat in het artikel. Kans is dus vrij groot dat ze weak hands hadden en de boel hebben verkocht voor die 0,5 miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
Taro schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:48:
[...]

[...]

Ben een redelijke noob met dit soort dingen, maar op deze manier heb ik toch geen PolkadotJS wallet nodig of mis ik iets?

[YouTube: Stake/UnStake your Tao via bittensor.com]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Nopheros schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:12:
[...]

Inderdaad, staat in het artikel. Kans is dus vrij groot dat ze weak hands hadden en de boel hebben verkocht voor die 0,5 miljoen.
Daar is naar gevraagd via een soort WOB-verzoek later en dat hebben ze naar eigen zeggen ook niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Alpina schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:13:
[...]

Ben een redelijke noob met dit soort dingen, maar op deze manier heb ik toch geen PolkadotJS wallet nodig of mis ik iets?

[Video: Stake/UnStake your Tao via bittensor.com]
Je kunt het ook via een account op Bittensor.com doen idd, maar ik heb liever een eigen wallet & key via PolkadotJS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TAO wordt even wat omlaaggeduwd door mensen die van hun bags af willen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aU96ifn_7OPF0_mZCctIhmVdBIk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SjsM9SjI4MrGZckn0DCHJq21.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43ZmqoUsLhVdQSiKOWuPJrvptG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1oiXpto9rvNwT2ZRNU3WirFx.png?f=user_large

Geef ze eens ongelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Zo heb ik het ook aangepakt. Zodra er een kind komt heb je de keuze een spaarekening te openen. Opa' en oma's geven geld om te sparen voor de kleine. Ik heb het niet gedaan. De koopkracht van wat je nu opzij zet verdampt behoorlijk in 18 jaar.

In plaats daarvan geïnvesteerd om voor het gezin de maandlasten omlaag te krijgen. Als er wat nodig is, dan kan het makkelijk betaald worden. Ik ben er van overtuigd dat er op deze manier voor de kleine tegen de tijd dat hij volwassen is meer koopkracht is als dat je elke maand een paar tientjes op een "spaarrekening" zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Guacamole
Gelukszoekr schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:41:
[...]

Zo heb ik het ook aangepakt. Zodra er een kind komt heb je de keuze een spaarekening te openen. Opa' en oma's geven geld om te sparen voor de kleine. Ik heb het niet gedaan. De koopkracht van wat je nu opzij zet verdampt behoorlijk in 18 jaar.

In plaats daarvan geïnvesteerd om voor het gezin de maandlasten omlaag te krijgen. Als er wat nodig is, dan kan het makkelijk betaald worden. Ik ben er van overtuigd dat er op deze manier voor de kleine tegen de tijd dat hij volwassen is meer koopkracht is als dat je elke maand een paar tientjes op een "spaarrekening" zet.
Ja dat kan je doen, maar ga je er dan niet ook weer naar leven? Met andere woorden, stel je verkoopt dat huis weer, om wat voor reden dan ook, gaat die overwaarde weer in een nieuw huis en staat er voor de kinderen nog steeds niks apart.
Natuurlijk heeft inflatie 18 jaar enorm impact op zeg 1000 piek die je nu apart zet, maar het staat wel op hun naam..

En btc aanschaffen en dat weg zetten klinkt niet gek- maar moet je er wel echt op vertrouwen dat er over 18 jaar niks anders is. Die garantie heb je nooit, maar geld blijft zeker.
Goud blijft goud, dan lijkt dat op de echte longterm misschien wel de beste hedge.
Digitaal goud, ben ik ondanks de overtuiging voor de komende jaren niet zeker als we het hebben over de komende decennia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Don Guacamole schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:03:
[...]
Ja dat kan je doen, maar ga je er dan niet ook weer naar leven? Met andere woorden, stel je verkoopt dat huis weer, om wat voor reden dan ook, gaat die overwaarde weer in een nieuw huis en staat er voor de kinderen nog steeds niks apart.
Steeds groter gaan wonen verhoogt de maandlasten en draagt dus inderdaad niet bij aan deze aanpak, hij staat er juist lijnrecht tegenover.

Hangt er ook vanaf wat verder je doelen zijn. Wij staan al tig jaar ingeschreven voor een grotere kavel, die komen niet beschikbaar en dus hebben wij ons inmiddels maar neergelegd bij het blijven wonen in het huidige huis dat eigenlijk ook ruim voldoende en prima is. De maandlasten zijn goed te overzien, als mijn vrouw stopt met werken (dat heeft ze al eerder 8 jaar lang gedaan rondom de geboorte van de kids) kunnen we hier gemakkelijk blijven wonen (=echte luxe!). En we houden iedere maand een mooi bedrag over, kunnen 4x per jaar luxe op vakantie, de kids hebben alles wat ze willen en nodig hebben en zijn tevreden. Ik ga liever op mijn 55e met pensioen dan tot mijn 73e door te blijven werken om mijn "nog grotere" huis dat ik eigenlijk helemaal niet nodig heb af te kunnen betalen. En als je maandlasten niet te hoog zijn en je inkomen prima is, dan hoest je dat rijbewijs ook met niet al teveel moeite op ipv daar 18 jaar voor te sparen incl. inflatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:23
elektriekert schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:25:
[...]

Behalve die keer dat er een weddenschap idee tussen forumleden is afgesproken. _O- .
Gelukkig niet gewonnen, had ik n gare duc moeten kopen :X :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:23
Skrunsies schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:40:
@elektriekert, gefeliciteerd man!

Heel veel geluk en goeie nachtrust gewenst ;)
Hoe gaat t met de dame :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
[...]

Natuurlijk heeft inflatie 18 jaar enorm impact op zeg 1000 piek die je nu apart zet, maar het staat wel op hun naam..

En btc aanschaffen en dat weg zetten klinkt niet gek- maar moet je er wel echt op vertrouwen dat er over 18 jaar niks anders is. Die garantie heb je nooit, maar geld blijft zeker.
Goud blijft goud, dan lijkt dat op de echte longterm misschien wel de beste hedge.
Digitaal goud, ben ik ondanks de overtuiging voor de komende jaren niet zeker als we het hebben over de komende decennia.
De meeste mensen gaan leven naar wat er binnenkomt. Dat heb ik ook lang gedaan. Tot ik een jaar of 10 geleden veel meer bewust naar geld ben gaan kijken. Dat heeft er in mijn geval voor gezorgd dat ik het juist leuk vind om geen geld aan onzin uit te geven. Het geeft mij een kick en voldoening om vermogen op te bouwen.

Het begint met tientjes besparen, dan loopt het snel op naar de honderden euro's per maand. Je gaat op zoek het te laten groeien want, met geld maak je geld. Dan krijg je een sneeuwbal effect.

Bitcoin is niet heilig. Ik heb ook hele periodes het in goud, dollars of stables bewaard. Altijd op zoek naar de meest logische plek, in mijn ogen, om het te laten groeien. Dat gaat ook wel eens mis, maar over het algemeen gaat me dit goed af.

Ik ben er wel van overtuigd als je er bewust mee omgaat het meer oplevert dan wanneer je het 18 jaar tegen 3% rente vastzet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
[...]
Opa van mijn collega kocht 4 kilobaren goud in de jaren 60 voor zijn kinderen/kleinkinderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5rg-b7y81dDcUMhCtKMvjQWkC3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/916PjoDNNV1x6bGMtecSPJfO.jpg?f=fotoalbum_large

Prima rendament. Maar eigenlijk een investering voor een volgende generatie.

BTC zie ik dat iets sneller doen.

Al is beide leuk om te hebben (in eigen beheer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Thanks @jvel92 ! Nice call!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Taro schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:31:
TAO wordt even wat omlaaggeduwd door mensen die van hun bags af willen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Geef ze eens ongelijk :)
Niet gek als je ze niet zo heel lang geleden voor 5 dollar kon oppikken. Oke 30 dollar in mei 2023. 5 euro was voorverkoop volgens mij. Daar zal Alpina ze wel voor hebben. :P

[ Voor 7% gewijzigd door zwembroek op 19-11-2023 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
$PAAL warmt op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1PlsG2Y8GmKnT9yWB1AtiAfiRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bl6dTE2xVBdpUIgWQpbeLy7E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zat toevallig ook te kijken >0.2 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alpina
zwembroek schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:03:
[...]

Niet gek als je ze niet zo heel lang geleden voor 5 dollar kon oppikken. Oke 30 dollar in mei 2023. 5 euro was voorverkoop volgens mij. Daar zal Alpina ze wel voor hebben. :P
Klopt, 5-10 dollar was alleen OTC. Mexc listing zat ik aan de knoppen was toen 100-130 dollar.

Dip afgewacht en van 30-50 gekocht. En nog wat extra bij 150 voor de staking.

Autonolas ook interessant trouwens voor de ai.

[ Voor 4% gewijzigd door Alpina op 19-11-2023 17:29 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 253 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
  • Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!