Interessant, ben benieuwd hoe het over een iets langer timeframe uit gaat pakken.PingPongMeister schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:46:
Volgens mij is dit mijn eerste post hier, maar ik wilde dit toch even delen. Ik heb eens naar die btcgpt.info site zitten staren. Waar zit je eigenlijk naar te kijken? Na een tijdje werd het me wel duidelijker. Als je naar de hourly forecast kijkt bijv. zie je dat de voorspelling elk uur wordt bijgesteld. En de voorspelling enkele uren vooruit kan hierdoor enorm verspringen. Als je de geschiedenis bekijkt (what has been), dan ziet het er best aardig uit.
Dus iets in EXCEL iets geknutseld om de waarde van deze AI te testen.
Simpel scenario:
* we beginnen met 1000 $
* voorspelt btcgpt het komende uur een stijging, investeren we alles
* een daling? Blijven we in cash
* zijn we in positie en voorspelt ie een daling -> sell all
* we zijn dus steeds volledig in of uit positie.
* we investeren geen nieuwe cash.
* winst investeren we wel volledig
* we vergelijken ook met een HODL strategie
Nou, zowel de hourly als daily strategie is niet zo spectaculair. Ik gebruik de data zo ver als ik terug kan kijken in beide gevallen (resp. ca. 100 hr en 100 dagen terug). Maar misschien heeft iemand een beter idee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelf gebruik ik geen bots, ondanks dat er best goeie zijn. Uiteindelijk verdiend de maker er van ook goud geld aan.
Ben sowieso geen trader, heb me verdiept in een aantal nieuwe projecten en speel daar wat mee, het rendement is gigantisch, maar op het totaal valt het tegen, aangezien de rest vrij defensief is (BTC, ETH).
Als de bull echt aan gaat, (lees parabolische groei van BTC), zit je hier prima mee. Een x5-x10 is zeker haalbaar in mijn opinie.
Komt er geen bull, dan gaan alle alts rekter dan een kitten op de pitbull opvang, en hebben we hier best wat tijd verspilt.
Gelukkig hebben we dan de memes nog.