Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Mijn eerste gedachte: Kun je dat eten? (ik heb honger)Tijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:35:
Wat zijn jullie gedachten over RedPill en Fideum?
Tweede gedachte: Waarom houd je je bezig met dit soort projecten?
Verder geen idee.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ehm.. making money? What else? Iets met een grafiekje met innovators, early adopters en uiteindelijk laggards en zo...MicroWhale schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:37:
[...]
Mijn eerste gedachte: Kun je dat eten? (ik heb honger)
Verder geen idee.
Edit: had je dat in 2008 ook gezegd over BTC?
[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 14-01-2024 12:38 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Als oud-gediende kan je natuurlijk ook 'Jaapio's flowchart' van stal halenMicroWhale schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:37:
[...]
Mijn eerste gedachte: Kun je dat eten? (ik heb honger)
Verder geen idee.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
In 2008 was ik nog niet droog achter mijn orenTijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:38:
[...]
Ehm.. making money? What else? Iets met een grafiekje met innovators, early adopters en uiteindelijk laggards en zo...
Edit: had je dat in 2008 ook gezegd over BTC?
De rest zijn 'startups', scams of memes, dus op elk moment het risico om 99-100% van je geld kwijt te raken. Daar je geld mee willen verdienen mag, maar vanuit een investeringsperspectief zou ik dan liever voor de iets langere adem gaan. Maar ja, dat is mijn beeld na een paar harde leermomenten.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
We zijn als een klein bedrijfje met vele (vaste) klanten: Daar is nog niet over nagedacht.MrMrq schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:39:
[...]
Kijk, dat is hem gegund.
@YES kan ook van die TAs maken, dus dat deel is alvast gecoverd.
Heb je voor mij een functie profiel of RACI matrix, zodat we kunnen beoordelen welke taken ik over kan nemen?
Maar, je kan vast beginnen met oefenen door je managementsamenvatting weer eens te publiceren
Fortune favors the boldMicroWhale schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:48:
[...]
In 2008 was ik nog niet droog achter mijn orenmaar waarschijnlijk wel. Ik ben ook in 2017 eerst in aanraking gekomen met vage cryptomuntjes (toen er nog minder dan 1000 waren), om er in 2018, na de crash, achter te komen dat er eigenlijk maar twee 'redelijk beperkte risico' muntjes zijn: BTC en ETH.
De rest zijn 'startups', scams of memes, dus op elk moment het risico om 99-100% van je geld kwijt te raken. Daar je geld mee willen verdienen mag, maar vanuit een investeringsperspectief zou ik dan liever voor de iets langere adem gaan. Maar ja, dat is mijn beeld na een paar harde leermomenten.
Never mind dus, carry on
persoonlijk zou ik redpill overslaan en voor een andere smallcap gaan:Tijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Fortune favors the bold... in 2020 had ik met 20K in DEXTF 480K gemaakt, maar dat net zo hard weer verloren omdat ik niet wist wat ik deed, dit jaar zit ik met RedPill en Fideum op respectievelijk x2 en x19 (down van x4 en x25). Deze keer wilde ik wat meer input hebben voor ik panic sell of de bag blijf vasthouden, maar blijkbaar ben ik roepende in de woestijn (verklaard waarom ik deze shitcoins ook niet in searches hier tegen kwam).
Never mind dus, carry on
We created the RedPill Token ($RPILL) on the Ethereum blockchain, the currency of the Redpill Rebel Revolution. A token to generate support for the RedPill influencers and honour them by creating and delivering statues of themselves.
Al kan alles moonen als een malle natuurlijk.
De tijd leert of het tij keert
Vandaar dat ik een deel heb verkocht toen iedereen "ETF!' begon te roepen en mijn Ada stationair op 65 cent stond.
Geld staat nog netjes op de CEX klaar om weer geínvesteerd te worden. Ik koop dan mijn Ada terug en de rest gaat in BTC.
Hosky maximist
Je leest hier nog al eens wat.Tijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:54:
[...]
in 2020 had ik met 20K in DEXTF 480K gemaakt
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
[ Voor 99% gewijzigd door raq op 14-01-2024 13:50 ]
De tijd leert of het tij keert
Helaas, ik neem ook even pauze, zal vast nog wel posten maar ik heb me donderdag/vrijdag een dikke liquidatie te verwerken gekregen dat ik besloten heb eventjes afstand te nemen en goed na te denken of ik wel door moet gaan met leveraged trades (ik denk dat het antwoord nee is).D_Jeff schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 23:38:
@MrMrq @YES
Heren, Mr. @Taro wil binnenkort op vakantie. Zijn jullie klaar om in te vallen?
We kunnen denk ik het beste @Darrell even vriendelijk verzoeken niet elke post standaard te rapporteren, dan loopt het denk ik wel los.
YES schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:50:
[...]
Helaas, ik neem ook even pauze, zal vast nog wel posten maar ik heb me donderdag/vrijdag een dikke liquidatie te verwerken gekregen dat ik besloten heb eventjes afstand te nemen en goed na te denken of ik wel door moet gaan met leveraged trades (ik denk dat het antwoord nee is).
We kunnen denk ik het beste @Darrell even vriendelijk verzoeken niet elke post standaard te rapporteren, dan loopt het denk ik wel los.
Dat is balen...
Aangezien jij je hier al een tijdje niet meer hebt laten zien viel er voor mij weinig te rapporteren.
Bovenstaande uiteraard wel weer gewoon gerapporteerd.
Het helpt wel dat je altijd een bepaalde solide basis hebt waarop je kan terugvallen hierDarrell schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:55:
[...]
Bovenstaande uiteraard wel weer gewoon gerapporteerd.
Sterkte. De Altcoin Visca (ankr toch?) was ook leuker dan de Leveraged Visca eerlijk gezegdYES schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:50:
[...]
Helaas, ik neem ook even pauze, zal vast nog wel posten maar ik heb me donderdag/vrijdag een dikke liquidatie te verwerken gekregen dat ik besloten heb eventjes afstand te nemen en goed na te denken of ik wel door moet gaan met leveraged trades (ik denk dat het antwoord nee is).
Hopelijk nog genoeg BTC en ETH voor de bull.
Oké, ik ben oprecht wel benieuwd waar dat hem in zitAlpina schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:13:
[...]
Sterkte. De Altcoin Visca (ankr toch?) was ook leuker dan de Leveraged Visca eerlijk gezegd![]()
Hopelijk nog genoeg BTC en ETH voor de bull.
Ja ik heb slechts een 'beperkte' trading pot, er staat genoeg BTC en ETH op de Ledger.
[disclaimer]Niet genoeg voor boormachine acties natuurlijk [/disclaimer]
Oke gelukkig! Ik vind BTC en ETH als basis en aanvullend ieder zijn eigen nieuwe ‘veelbelovende’ pareltje altijd wel leuk om te volgen in dit forum. En ik gun niemand een liquidatie, heb zelf ook niks met leveragedYES schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:15:
[...]
Oké, ik ben oprecht wel benieuwd waar dat hem in zitANKR was het idd, die is wel mooi in elkaar gezakt weer, maar eens kijken of ik die nog een keer ga oppikken voor old time's sake
Ja ik heb slechts een 'beperkte' trading pot, er staat genoeg BTC en ETH op de Ledger.
[disclaimer]Niet genoeg voor boormachine acties natuurlijk [/disclaimer]
Wat is je gedachte over de volgende regel in de topicwaarschuwing?Tijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:35:
Wat zijn jullie gedachten over RedPill en Fideum?
"Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
------
"Bitcoin ETF +/- 800 miljoen netto 'inflow' in 1ste week trading."
"Grayscale netto 579 miljoen 'outflow'."
https://www.tradingview.c...ws-in-debut-week-details/
[ Voor 23% gewijzigd door Nopheros op 14-01-2024 14:28 ]
ah klote man. Ja het ging ook echt alle kanten uit. Tis dat ik mijn long al eeuwen heb lopen en het dus super veilig is, maar dit waren typisch weken waar ik vorige bullruns ook zeker minimaal 1x rekt was gegaanYES schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:50:
[...]
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Yes, op naar de 1 cent!
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
Taro schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:25:
[...]
Wat is je gedachte over de volgende regel in de topicwaarschuwing?
[...]
Tbf, deze meme klopt niet helemaal in deze context. Een topic vol met wat vinden jullie van X heeft niemand wat aan natuurlijk, zet er dan tenminste bij waarom je het zelf interessant vind.
Yep, dat ik nog even gedacht heb, "zal ik de boel dichtgooien op 45k" en dat niet gedaan heb maakt het extra zuur. Al kan ik niet uitsluiten dat die winst me alsnog veel te gretig voor een nieuwe trade had gemaakt, de schade daarvan was hoe dan ook minder geweest. Liquidatie is ook echt maar net aangetikt, ik zat niet aan de knoppen maar ik had het zelfs nog kunnen voorkomen met wat reserve-fiat. Al met al is het echt een clusterfuck die voorkomen had kunnen worden.anti elppa schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:27:
[...]
ah klote man. Ja het ging ook echt alle kanten uit. Tis dat ik mijn long al eeuwen heb lopen en het dus super veilig is, maar dit waren typisch weken waar ik vorige bullruns ook zeker minimaal 1x rekt was gegaan
Nu heb ik nog een fractie van mijn leveraged PF staan, dat laat ik wel staan maar ik ga de ETH die ik nog in dat potje heb zitten sowieso naar de Ledger sturen, maakt me in ieder geval op dat gebied een wholecoiner
Restantje BTC op het leveraged account ga ik proberen nog zoveel mogelijk sats mee te vergaren, mijn DCA plan gaat wel om, ik ga sowieso een lager percentage (of helemaal niets meer) richting het leverage account sturen.
Sowieso even wat minder naar koersen turen de komende tijd denk ik, ben weer ff genezen
Is hier gewoon te vinden hoor. Heb ik in het cryptokaarten topic netjes gemeld dat Blockbank Fideum ging worden.Tijgert schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Fortune favors the bold... in 2020 had ik met 20K in DEXTF 480K gemaakt, maar dat net zo hard weer verloren omdat ik niet wist wat ik deed, dit jaar zit ik met RedPill en Fideum op respectievelijk x2 en x19 (down van x4 en x25). Deze keer wilde ik wat meer input hebben voor ik panic sell of de bag blijf vasthouden, maar blijkbaar ben ik roepende in de woestijn (verklaard waarom ik deze shitcoins ook niet in searches hier tegen kwam).
Never mind dus, carry on
The lengthening......
https://www.omroepzeeland...zn-allen-op-kunnen-zitten
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Je hebt volledig gelijk, vergeef mij mijn jeugdig enthousiasme.Taro schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:25:
[...]
[...]
In feite is het een indirecte hulpvraag die al zo vaak is gesteld dat die zelfs is opgenomen in de TS.Nopheros schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:56:
[...]
Tbf, deze meme klopt niet helemaal in deze context. Een topic vol met wat vinden jullie van X heeft niemand wat aan natuurlijk, zet er dan tenminste bij waarom je het zelf interessant vind.
Klopt dat niemand er zo wat aan heeft, tenzij er overal netjes een antwoord volgt en we daardoor met de zoekfunctie een uitgebreide FAQ hebben over alle shitcoins. Niet te doen dus
* Mensen met verstand van geld zullen het afraden. Het heeft geen waarde en heeft teveel risico's.
* Mensen met verstand van beleggen zullen je uitlachen. Het is niet beleggen, het is gokken.
* Mensen in je directe omgeving zullen het afraden door alles wat ze er half over hebben gehoord.
Welkom in de wereld waarin je een outcast bent als je iets doet met Bitcoin.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Dat ben je tegenwoordig al als je per ongeluk ergens de verkeerde mening over hebt. Fuck die mooilopers. Die komen zichzelf vanzelf tegen.Gelukszoekr schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:20:
Vroeger kon je rijk worden met Bitcoin. En men vond dan dat je geluk hebt had. Tegenwoordig is geluk hebben niet meer genoeg.
* Mensen met verstand van geld zullen het afraden. Het heeft geen waarde en heeft teveel risico's.
* Mensen met verstand van beleggen zullen je uitlachen. Het is niet beleggen, het is gokken.
* Mensen in je directe omgeving zullen het afraden door alles wat ze er half over hebben gehoord.
Dat je een “outcast” bent als je wat met Bitcoin doet lijkt me wat overdreven. Tenzij je het je persoonlijkheid hebt gemaakt en nergens anders over kunt praten.Gelukszoekr schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:20:
Vroeger kon je rijk worden met Bitcoin. En men vond dan dat je geluk hebt had. Tegenwoordig is geluk hebben niet meer genoeg.
Zou me sowieso niet druk maken wat de medemens van je investering vindt. Als het consensus is, dan ben je niet meer vroeg en is de meeste winst al behaald.
En heb je dat ook gedaan?Kol Nedra schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:17:
ik moet denk toch meer naar Solana kijken.....misschien ipv dca elke maand BTC en ETH, ook maar een plukje SOL
[YouTube: Ethereum VS. Solana: SOL or ETH in 2024?! Which One Is The Best?]
daar wen je aan, ik weet dat mijn mening over veel dingen extreem anders zijn. ik ken maar 1 RL persoon in mijn leven dat veel overeenkomsten heeft met mij en nee dat is niet mijn vrouw maar mijn ledinggevende...Darrell schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:24:
[...]
Dat ben je tegenwoordig al als je per ongeluk ergens de verkeerde mening over hebt. Fuck die mooilopers. Die komen zichzelf vanzelf tegen.
nothing stops this train
Highlight van de dagTaro schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:25:
[...]
[...]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Fijn voor ze. Die drek gaat straks weer door het putje! En dat is maar goed ook!NeoflexNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:41:
Muntjes op de solana chain hebben er weer zin in
(Doe ik het zo goed @anti elppa ??)
Stack Sats
prima!! 20 puntenStovirpi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:46:
[...]
Fijn voor ze. Die drek gaat straks weer door het putje! En dat is maar goed ook!
Ja sorry, ik heb verder ook geen fuck te melden op deze grauwe zondag. Morgen blue monday...Stovirpi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:46:
[...]
Fijn voor ze. Die drek gaat straks weer door het putje! En dat is maar goed ook!
Wen voorjaar?
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Geen stop dan?YES schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:50:
[...]
inderdaad zeg. Ben het ook echt helemaal zat.NeoflexNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:57:
[...]
Ja sorry, ik heb verder ook geen fuck te melden op deze grauwe zondag. Morgen blue monday...
Wen voorjaar?
edit: Dinsdag, maandag zijn ze dicht die amerikanen
[ Voor 15% gewijzigd door Kol Nedra op 14-01-2024 18:09 ]
nothing stops this train
Op naar de 1M 🚀Kol Nedra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:05:
We gaan moon maandag!
[YouTube: DUTCH BITCOIN AMA DIDI TAIHUTTU (Nederlands)]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Grauwe dag, grauwe BTC koers al het hele weekend. Kom maar door met die halving in het voorjaar!NeoflexNL schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:57:
[...]
Ja sorry, ik heb verder ook geen fuck te melden op deze grauwe zondag. Morgen blue monday...
Wen voorjaar?
Stack Sats
Kut beren.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
https://www.tradingview.c...on-mow-but-there-s-catch/
Geen idee wie deze expert is maar ik mag 'm wel
Ja.. goede pritt stift gebruikt hij.Blik1984 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:40:
Geef mij wat hij rookt, van 42k naar 1 miljoen in enkele weken…
Blik1984 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:40:
Geef mij wat hij rookt, van 42k naar 1 miljoen in enkele weken…
Het zal je maar gebeuren dat de koers rond de nieuwjaarwisseling naar 1 mio stijgt en daarna naar beneden keldert.Nopheros schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:37:
"blockchain expert Samson Mow confidently predicts that Bitcoin is on the verge of a staggering surge, reaching $1 million in just a matter of days to weeks"
Shit, de bezuinigingen op de GGZ worden toch weer pijnlijk duidelijk...Nopheros schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:37:
"blockchain expert Samson Mow confidently predicts that Bitcoin is on the verge of a staggering surge, reaching $1 million in just a matter of days to weeks"
Dan heeft @The Redman de bitcoin top challenge gewonnenNopheros schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:37:
knakworst schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:18:
[...]
Dan heeft @The Redman de bitcoin top challenge gewonnen
Ik zou uitspraken van dit soort zelbenoemde experts met een kilozak zout nemenNopheros schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:37:
Ik denk dat @St@m 'm gaat winnen. Hij zat ook dicht bij de bodem, dus volgens die logica moet hij de top ook aardig accuraat voorspeld hebben. Voor die koers zou ik overigens tekenen.knakworst schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:18:
[...]
Dan heeft @The Redman de bitcoin top challenge gewonnen
36k soon?D_Jeff schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:58:
en de aanval op de 39k EUR is geopend. Houdt het nog, de enige juist vraag is: hoe lang nog
En gebanned.
Waarom heet die indicator de Bullmarket Support Band?
In de run van 2017 was dat zeker waar. In de vorige run is er geen enkele test op geweest.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Omdat die zo heet.Coldcat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:24:
[...]
Waarom heet die indicator de Bullmarket Support Band?
Nee inderdaad, laten we deze even negeren:In de run van 2017 was dat zeker waar. In de vorige run is er geen enkele test op geweest.
De pre-non-parabolische-before-ATH-doorbraak-Bullmarket Support band dus eigenlijk.Taro schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:30:
[...]
Omdat die zo heet.
[...]
Nee inderdaad, laten we deze even negeren:
[Afbeelding]
PNPBADBMSB!
Dat is hopelijk waar we nu ook zittenColdcat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:32:
[...]
De pre-non-parabolische-before-ATH-doorbraak-Bullmarket Support band dus eigenlijk.
PNPBADBMSB!
Moon soon.
Ja dat zou geweldig uitpakken voor de komende run!Taro schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:33:
[...]
Dat is hopelijk waar we nu ook zitten
Moon soon.
Is er komende week ook niet een rechtszaak tussen de SEC en Coinbase Coinbase en SEC over de shitcoins? Zou wellicht een mooi moment zijn om de koersen even op scherp te zetten.
https://www.linkedin.com/...cles_related-content-card
17 Januari 2024
[ Voor 20% gewijzigd door Coldcat op 14-01-2024 23:43 ]
Er zijn eigenlijk best veel dingen al jaren zeker over cryptoColdcat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 23:41:
[...]
Ja dat zou geweldig uitpakken voor de komende run!
Is er komende week ook niet een rechtszaak tussen de SEC en Coinbase Coinbase en SEC over de shitcoins? Zou wellicht een mooi moment zijn om de koersen even op scherp te zetten.
https://www.linkedin.com/...cles_related-content-card
17 Januari 2024
- Bitcoin is king
- Hele dikke tech.
- Ripple heeft een rechtzaak
[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 15-01-2024 00:32 ]
FTFYtwain4me schreef op maandag 15 januari 2024 @ 00:31:
[...]
Er zijn eigenlijk best veel dingen al jaren zeker over crypto
- Bitcoin is king
- Hele dikke tech.
- Ripple heeft een rechtszaak
Klaar om weer toe te slaan, maar het hoeft niet.
Mijn muntje was TIA. En die deed het best wel goed. Intro paar maanden geleden op Bitvavo 2.5 euro en gisteren 18 euro. Niet te vergelijken (nog) met sommige shitcoins die ooit 10.0000 deden of meer, maar voor mij deed het meer dan voldoende. Puur geluk en zonder technisch inhoudelijke shit. Nu hopen dat alles even lekker door het riool gaat en dan weer lachend de volgende shift doen. Voor de hard-die of die-hards BTC believers gun ik hun een mooie run naar iets boven de ATH en dan de kunst om wel genoegen te nemen met winst. Soms is 2x al heel veel, ookal is het niet je droom
Zo ff bekijken
[ Voor 7% gewijzigd door Pinsa op 15-01-2024 07:18 ]
Wat een geitenbende.
BeyondThunder schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:43:
Wie heeft de shitcoin flowchart en kan hem even posten? Ik vind hem niet zo snel in de 468 pagina's
Nee, another rookie mistake.
Laten we het zo zeggen, ik ben qua discipline eigenlijk totaal ongeschikt voor dit spelletje.
Ik werk normaal wel met stop losses. Maar ik heb nu een long (x10) staan voor de iets langere termijn, zonder stop loss zodat de koers behoorlijk wat naar beneden kan voordat ik geliquideerd word. En dat liquideren gebeurt in de 39.700 zone volgens mij. Ik geloof dan weer dat de koers toch niet zoveel daalt! Maar echt gerust ben ik er nog niet opYES schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:49:
[...]
Laten we het zo zeggen, ik ben qua discipline eigenlijk totaal ongeschikt voor dit spelletje.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Niet jezelf zo in de put praten (maar de conclusie is wel juist), ik denk dat een flink percentage (waaronder ik) de BitMEX belasting heeft betaald op enig moment.YES schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:49:
[...]
Tegenwoordig is het veel ByBit dat wordt gebruikt, maar het idee is hetzelfde.
Leverage traden van hoog volatiele assets doorlopend winstgevend traden is zeer weinigen gegeven.
Ik durf de stelling wel aan dat de 99% van de mensen die veel met meer dan 5x á 10x leverage traden op lange termijn verliezen. Dus de grootste gok is om te denken dat jij bij die 1% hoort.
En onder de 5x leverage kun misschien zelfs beter je normale positie ophogen (de klassieke 1x long, oftewel BTC), krijg je ook geen mailtjes.
Hier nog zo'n handige harry, wellicht is dit Capo di Crypto aangezien hij chronisch short zat:
https://www.rtvoost.nl/ni...ot-in-miljoenen-euros-weg
[ Voor 13% gewijzigd door BTC100K2021 op 15-01-2024 09:03 ]
Komop man. Je analyses zijn vaker wel dan niet on point en dan geen SL?YES schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:49:
[...]
je weet het zelf maar ik wrijf het even in zodat je het je wel aan gaat leren en traden weer oppakt
Die 39.7 is 1 goede drop away! We staan met de trein voor de splitsing. Terug naar de 46k, of een tussenperron wat rekteroni aan de hongerige reizigers te overhandigen.technoaddict schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:52:
[...]
Ik werk normaal wel met stop losses. Maar ik heb nu een long (x10) staan voor de iets langere termijn, zonder stop loss zodat de koers behoorlijk wat naar beneden kan voordat ik geliquideerd word. En dat liquideren gebeurt in de 39.700 zone volgens mij. Ik geloof dan weer dat de koers toch niet zoveel daalt! Maar echt gerust ben ik er nog niet op
[ Voor 11% gewijzigd door Coldcat op 15-01-2024 09:03 ]
My 2 cents, die recente lows zijn allemaal wicks. Betekent dat daar liquidity zit die opgehaald kan worden, en zeker de wick van 3/1 op 40.1k komt toch wel gevaarlijk dicht bij jouw liquidatie. Ik denk dat we nu voor een lower high gaan en dan weer omlaag, maar tijd zal het leren. Ik vind je stelling in elk geval opmerkelijk;technoaddict schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:52:
[...]
Ik werk normaal wel met stop losses. Maar ik heb nu een long (x10) staan voor de iets langere termijn, zonder stop loss zodat de koers behoorlijk wat naar beneden kan voordat ik geliquideerd word. En dat liquideren gebeurt in de 39.700 zone volgens mij. Ik geloof dan weer dat de koers toch niet zoveel daalt! Maar echt gerust ben ik er nog niet op
Ik werk normaal wel met stop losses
Waarom wijk je nu af van je plan, om eerder opgebouwde gains te zien verdwijnen met een pure gok, want dat is traden zonder stoploss in mijn ogen?Ik geloof dan weer dat de koers toch niet zoveel daalt! Maar echt gerust ben ik er nog niet op
/f/image/QGzCWRwSw3tkXIsssdUtQ8C9.png?f=fotoalbum_large)
Edit: om ook nog wat nuttigs toe te voegen dan alleen flauwe memes: ik trade in deze fase alleen op trend reversals en ga dit jaar meer inzetten op ETH en minder op (andere) shitcoins. Ik moet wat zuiniger met m'n gains omgaan als ik ooit met wat winst wil uitstappen. En ik zie dit ook wel gebeuren dit jaar:
[ Voor 46% gewijzigd door Blaim op 15-01-2024 09:41 ]
Ik praat mezelf niet de put in, ik trek conclusies op basis van mijn acties die leiden tot een flink rood resultaat op mijn trading PF. Ik ben te vaak te laconiek, zet niet altijd SL's (soms ook bewust op bijv. alt posities omdat ik niet uitgestopt wil worden door een wickje, maar dan is het wel een veel kleinere positie/lager leverage waardoor het risico lager is) en m'n greed is soms te groot.BTC100K2021 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 08:58:
[...]
Niet jezelf zo in de put praten (maar de conclusie is wel juist), ik denk dat een flink percentage (waaronder ik) de BitMEX belasting heeft betaald op enig moment.
Tegenwoordig is het veel ByBit dat wordt gebruikt, maar het idee is hetzelfde.
Leverage traden van hoog volatiele assets doorlopend winstgevend traden is zeer weinigen gegeven.
Ik durf de stelling wel aan dat de 99% van de mensen die veel met meer dan 5x á 10x leverage traden op lange termijn verliezen. Dus de grootste gok is om te denken dat jij bij die 1% hoort.
En onder de 5x leverage kun misschien zelfs beter je normale positie ophogen (de klassieke 1x long, oftewel BTC), krijg je ook geen mailtjes.
Hier nog zo'n handige harry, wellicht is dit Capo di Crypto aangezien hij chronisch short zat:
https://www.rtvoost.nl/ni...ot-in-miljoenen-euros-weg
Conclusie blijft: ik ben niet gedisciplineerd genoeg om risk management goed toe te passen. Ik ga nog steeds nadenken over een plan om wel een langlopende leveraged long (lage leverage waardoor dips overkomelijk zijn) te openen met het restantje BTC wat ik nog in dat account heb, wat van oorsprong altijd het idee was. Of ik dat ook ga uitvoeren is een tweede.
Je moet het inderdaad zien als een gewaagde gok met veel risico. Ik doe dit niet zomaar met al mijn funds. Ik gebruik een klein deel van mijn funds en mocht ik alles verliezen is dat geen ramp. Ik vind het ook leuk om allerlei scenarios te creëren. En bij dit scenario dacht ik zoals veel Amerikanen dachten toen ze op Trump stemden "ahh fuck it, lets do it"tomtom901 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:18:
[...]
My 2 cents, die recente lows zijn allemaal wicks. Betekent dat daar liquidity zit die opgehaald kan worden, en zeker de wick van 3/1 op 40.1k komt toch wel gevaarlijk dicht bij jouw liquidatie. Ik denk dat we nu voor een lower high gaan en dan weer omlaag, maar tijd zal het leren. Ik vind je stelling in elk geval opmerkelijk;
[...]
[...]
Waarom wijk je nu af van je plan, om eerder opgebouwde gains te zien verdwijnen met een pure gok, want dat is traden zonder stoploss in mijn ogen?
Hier ook aardige ETH bags nu.Blaim schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:35:
Long of short zonder stop loss...
[Afbeelding]
Edit: om ook nog wat nuttigs toe te voegen dan alleen flauwe memes: ik trade in deze fase alleen op trend reversals en ga dit jaar meer inzetten op ETH en minder op (andere) shitcoins. Ik moet wat zuiniger met m'n gains omgaan als ik ooit met wat winst wil uitstappen. En ik zie dit ook wel gebeuren dit jaar:
[Afbeelding]
When reversal?
@0,035Alpina schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:45:
[...]
Hier ook aardige ETH bags nu.
When reversal?
Soms is een vaste stop juist niet slim vind ik. Met name in alt posities zie je soms diepe wicks om vervolgens alsnog rustig richting T1 of TP te klimmen. De crux zit hem vooral in de leverage vind ik. Als je leverage trade en geen SL plaatst, dan neem je een enorme gok. Ik heb in dit laatste geval dan ook kans op kans gemist om het risico te mitigeren of zelfs dikke winst te pakken. En er zijn gewoon geen (geldige) excuses.tomtom901 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:01:
[...]
Komop man. Je analyses zijn vaker wel dan niet on point en dan geen SL?![]()
![]()
je weet het zelf maar ik wrijf het even in zodat je het je wel aan gaat leren en traden weer oppakt
Ik stop niet met trading, maar leveraged gaat wel op een laag pitje, zoals ik zei ga ik met het restantje BTC in dit account wel kijken of ik er leveraged nog wat meer sats uit weet te peuren, tot een bepaald aantal en dan kap ik er mee.
Op alts ga ik niet meer leveraged lopen goochelen, daar kan je prima profits mee behalen op spot of als ie alleen leveraged beschikbaar is op Bybit dan met een x1.
Respect voor je openheid in ieder geval en kop op, de bull moet nog beginnen!
Het is niet moeilijk er open over te zijn. Het is een bedrag wat even kloten is, maar wel echt een bedrag wat ik kon missen. In die zin had ik risk management nog aardig op orde, dat het grootste deel van mijn crypto bezit op de Ledger staat en een deel op Bybit als handelspotje. Dat is de silver lining nog in dit verhaal zeg maar.NeoflexNL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:55:
Goed je hier weer te zien @YES en ik denk dat het heel goed is dat dit soort verhalen hier ook een keer gedeeld worden.. Het is alleen jammer dat het uit je eigen ervaring moet komen.
Respect voor je openheid in ieder geval en kop op, de bull moet nog beginnen!
Dit topic is gesloten.
![]()
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Relevante & inhoudelijke berichten die ook voor anderen interessant zijn horen in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 (Zie ook dit bericht over SC vs NK topic).
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
/f/image/yI8YhEvQd3NK29Y5Yr3JJ2By.png?f=fotoalbum_large)